Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 10:22
Toppe schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:15:
[...]

Nice! Mag ik vragen hoe breed het kook eiland is? Want dit is inderdaad geen gekke opstelling en we hoeven dan de vloerverwarming ook niet aan te laten passen!

En hoe bevalt de doorgang qua breedte? Mis je daar niets aan?
kookeiland 106x173cm
en om het compleet te maken:
doorgang kookeiland - kasten 93cm
diepte kasten 58cm
Doorgang is goed, afgelopen jaren niet gemerkt dat het te smal was. Enige is dat de koelkast in de rechterkast zit en de deur aan de rechterkant scharniert, dat had ik zelf anders gedaan (links laten scharnieren of de 2 kasten omwisselen) maar de keuken zat er al in toen we het huis kochten.

[ Voor 6% gewijzigd door Niek_ op 11-09-2020 12:24 ]

TE KOOP: 38,4kWh Pylontech + 3*Victron Multiplus 8000 link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:51
Stefan_NL schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:51:

Bedankt voor je feedback, dat neem ik zeker mee. De koffienis komt eigenlijk uit mijn koker aangezien ik daar mijn afvalbak kwijt wilde en in deze opzet gelijk de mogelijkheid had om apparatuur op een andere plek neer te zetten dan op mijn aanrecht. Ik heb liever een leeg aanrecht met zo'n min mogelijk apparatuur.

Wat betreft de lades onder de spoelbak. Ik wil eventueel nog een Quooker en volgens mij kan je geen lades nemen als de boiler in die kast kwijt moet. Tenminste dat is mijn inschatting.

Besteklade had ik er nu eentje van genomen. Als dat te weinig is kan ik er zo eentje bijzetten (dat is het mooie van Siemetic). Dit is sowieso nog iets waar ik over na ga denken.
De lades van een spoelkast kan je in laten korten zodat er voldoende ruimte is voor de Quooker. Zeker als je de Quooker monteert met een muurbeugel.

Persoonlijk zou ik de vaatwasser verplaatsen naar de kastenwand en dan aan de wand kiezen voor 3 lades van 100cm naast elkaar. Op die manier creëer je ook meer werkruimte tussen het koken en spoelen en krijg je een strakkere belijning.
Hoe groot is de ruimte links van de raam? Zou daar nog een hoge kast passen?

@Toppe
Ik zou fijn een hoekkeuken plaatsen met 2 (half)hoge kasten op het muurtje tussen de deur en de openslaande deuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 11-09-2020 12:24 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

Toppe

Oké ✅

Niek_ schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:22:
[...]

kookeiland 106x173cm
en om het compleet te maken:
doorgang kookeiland - kasten 93cm
diepte kasten 58cm
Doorgang is goed, afgelopen jaren niet gemerkt dat het te smal was. Enige is dat de koelkast in de rechterkast zit en de deur aan de rechterkant scharniert, dat had ik zelf anders gedaan (links laten scharnieren of de 2 kasten omwisselen) maar de keuken zat er al in toen we het huis kochten.
Net even getekend in de Ikea planner en mijn doorgang zou met een eiland breedte van 140cm net 80cm worden en dat vinden we net een beetje aan de krappe kant.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mitsumark schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:08:
[...]

Iets anders dan dit kan ik er ook niet meer van maken.
Eiland(je) van 1m breed met rondom 90cm loopruimte.
Of het praktisch is is dan het tweede, zou dan toch haast weer terug gaan naar de L-opstelling.
[Afbeelding]
En als je het eiland een kwartslag draait en er een schiereiland van maakt...?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

PaT schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:59:
[...]

En als je het eiland een kwartslag draait en er een schiereiland van maakt...?
Dan zit ik met de uitdaging waar ik de koelkast en oven/magnetron laat :) helaas is de ruimte in de keuken maar 280, als dat 320 was geweest dan hadden we nergens last van gehad.

Voor nu moeten we maar gaan toegeven aan meer hoge kasten om te kijken of we die andere wand (tussen de deuren) vrij kunnen houden.

[ Voor 30% gewijzigd door Toppe op 11-09-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:47
SquareOne schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:53:
Ik lees / post ook al een tijdje in het topic Inmiddels orienterend gesproken bij een aantal zaken. Komen vrijwel allemaal op bijgaande indeling. Benieuwd naar jullie feedback op onderstaand ontwerp. Sta open voor andere indelingen. Niet perse op zoek naar een eiland maar om voldoende werkruimte te creeren lijkt er geen andere geschikte opstelling mogelijk. De eettafel moet ook nog in de ruimte passen.

Overweeg nog om de koof rondom door te trekken met spots boven werkblad - dan komt er ook een 10cm wandje aan de andere kant. Dan moet wel de lade kleiner.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hij is een beetje onder gesneeuwd in het topic. Iemand toevallig nog feedback op de opstelling in bovenstaande post?
Inmiddels ook nog even gewerkt aan een alternatieve opstelling - maar daar kom ik voor mijn gevoel wat werkruimte en opbergruimte tekort.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2EJ4vP4rxMAinMveYyZ7b4oUG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uhg0JzYulfMtNGgibiVBBycS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

SquareOne schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:25:
[...]

Hij is een beetje onder gesneeuwd in het topic. Iemand toevallig nog feedback op de opstelling in bovenstaande post?
Inmiddels ook nog even gewerkt aan een alternatieve opstelling - maar daar kom ik voor mijn gevoel wat werkruimte en opbergruimte tekort.
[Afbeelding]
Je eerste, maar ook dit ontwerp, lijken mij prima opstellingen. Het eerste biedt inderdaad wat meer werkruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:58:
[...]
Net even getekend in de Ikea planner en mijn doorgang zou met een eiland breedte van 140cm net 80cm worden en dat vinden we net een beetje aan de krappe kant.
Probeer het ook eens te tekenen zonder vast te houden aan de standaard maten van (in dit geval) de Ikea. Een meubelmaker kan het allemaal precies zo groot maken als je zelf wilt. Zal je iets meer kosten, maar als je er een veel fijnere indeling voor krijgt kun je er in ieder geval eens over nadenken of het je dat extra geld waard is.

Volgens je plattegrond heb je 2.8m in de breedte dus je kunt prima 140-160 cm schiereiland maken. Misschien wel 180 cm.

Je kan ook overwegen om er een U-vorm van te maken waarbij 1 poot dan korter is en je schiereiland vormt.

[ Voor 15% gewijzigd door Farmerwood op 11-09-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Toppe schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:58:
[...]

Probeer deze planner is, die kan wat meer dan dat prutsding van de Ikea
https://www.tielemankeukens.nl/ontwerp-uw-tieleman-keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

PaT schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:32:
[...]

Probeer deze planner is, die kan wat meer dan dat prutsding van de Ikea
https://www.tielemankeukens.nl/ontwerp-uw-tieleman-keuken
Zelf uw keuken ontwerpen? Maak nu uw eigen droomkeuken met onze keukencreator. Experimenteer met verschillende keukenkastjes, kleuren en materialen. Gemakkelijk en snel aan de slag zonder inlogprocedures! (let op: werkt nog niet op Apple computers)
Kende deze planner niet. Straks toch maar eens een poging wagen via de MacBook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keuzestress
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-03-2024
Farmerwood schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:31:
[...]

Probeer het ook eens te tekenen zonder vast te houden aan de standaard maten van (in dit geval) de Ikea. Een meubelmaker kan het allemaal precies zo groot maken als je zelf wilt. Zal je iets meer kosten, maar als je er een veel fijnere indeling voor krijgt kun je er in ieder geval eens over nadenken of het je dat extra geld waard is.

Volgens je plattegrond heb je 2.8m in de breedte dus je kunt prima 140-160 cm schiereiland maken. Misschien wel 180 cm.

Je kan ook overwegen om er een U-vorm van te maken waarbij 1 poot dan korter is en je schiereiland vormt.
1 meter in de breedte overhouden naast je eiland is voldoende. Hebben wij hier ook (bij beide kanten van een eiland van 2,70 bij 1,20) is gewoon ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Farmerwood schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:31:
[...]

Wat je zegt klopt maar dan moeten we het muurtje tussen de deuren vrijhouden en dan zouden we de koelkast, vriezer, oven en magnetron op de achterwand moeten zetten om dan de spoelbak tegen de gang aan te zetten en de de kookplaat in het eiland.

Wellicht niet gek nee, alleen zitten we dan nog wel met de afzuigkap, had een koof willen maken met ingebouwde spots maar moeten we dan even anders doen. Wellicht boven de kasten alleen een verlaagd plafond en overal waar je kan lopen niet?

Straks maar plannen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Keuzestress schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:54:
[...]

1 meter in de breedte overhouden naast je eiland is voldoende. Hebben wij hier ook (bij beide kanten van een eiland van 2,70 bij 1,20) is gewoon ruim voldoende.
100cm wel maar met de huidige tekeningen zitten we op 80 en dat is best wel weinig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-05 11:27

siemenz

Koetje

Stefan_NL schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:14:
Voor mijn nieuwbouwwoning ben ik momenteel bezig met het uitzoeken van de nieuwe keuken. Ik heb momenteel een offerte liggen van onze projectleverancier Siematic aan de Ringveste.
Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Siematic SLX Pure keuken (topmodel van Siematic momenteel).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Opzet

Het gaat om een parallel keuken met aan de ene kant een hoge kastenwand en aan de andere kant het werkgedeelte.

Meubels:
Uitvoering: Siemetic SLX met goldenbronce greeplijst inclusief greeplijstverlichting
Afwerking fronten: SimiLaque zijdemat (gelakt met anti fingerprint)

[Afbeelding]

4 hoge kasten met koffiecorner aan de rechterkant. In het midden tussen de koelkast en de vriezer een goldenbronce slx greeplijst. De kastdeuren zijn verlengd naar de onderkant zodat je daar geen plint ziet.

[Afbeelding]

Bij de spoelkast gekozen voor gekoppelde deuren zodat je over de hele breedte de belijning mooi ziet doorlopen. Onder de inductiekookplaat gekozen voor twee lades (1m breed) en rechts daarvan nog een onderkast met twee laden inclusief besteklade. Besteklade zit expres niet onder de inductiekookplaat zodat je niet hoeft weg te stappen wanneer iemand bestek/keukengerei nodig heeft tijdens het koken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Werkblad:
Keramiek blad van 12mm. Kleur Fuerza Satin. Oogt zwevend vanwege SLX model

Apparatuur:

• Combi-oven - Siemens IQ700 HM836GNB6
• Koelkast 178cm hoog - Siemens IQ500 KI81RADE0
• Vriezer 178cm hoog – Siemens IQ500 GI81NAC30
• Vaatwasmachine – Siemens IQ700 SN678X36TE
• Inductiekookplaat – Siemens IQ700 EX875LVB1E
• Wandafzuigkap – Novy 7839 wit glas

***members only***

Ik hoor graag jullie input over de opstelling, apparatuur of de prijs. Ben zelf blij met het resultaat tot zover.
Ik vind de SLR een heeele mooie keuken, ik kreeg hem er helaas niet doorheen bij mijn vriendin, die vond hem te protserig.

Ik vind echter de SLR wel alleen volledig tot zijn recht komen bij een eiland opstelling en ik zou niet weten of ik bij een vaste wandopstelling hier ook voor gekozen zou hebben. Het lijnenspel met het "vliegende' werkblad is juist op een eiland erg mooi, maar ieder zijn ding natuurlijk!

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keuzestress
Toppe schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:58:
[...]

100cm wel maar met de huidige tekeningen zitten we op 80 en dat is best wel weinig :(
Je kan toch een schiereiland van 1,80 maken met daarachter een kastenwand? Dan kun je in het schiereiland twee lades van 90cm breed maken, die geven meteen veel opslagruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan_NL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:22:
[...]

De lades van een spoelkast kan je in laten korten zodat er voldoende ruimte is voor de Quooker. Zeker als je de Quooker monteert met een muurbeugel.

Persoonlijk zou ik de vaatwasser verplaatsen naar de kastenwand en dan aan de wand kiezen voor 3 lades van 100cm naast elkaar. Op die manier creëer je ook meer werkruimte tussen het koken en spoelen en krijg je een strakkere belijning.
Hoe groot is de ruimte links van de raam? Zou daar nog een hoge kast passen?
Thx voor de info. Ruimte van de koffiecorner is nu 58cm breed en ruimte tussen de muur en het raam is ongeveer 66cm. Daar zou nog een hoge kast passen, maar in aller eerlijkheid raakt het budget ook een beetje op :)
siemenz schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:04:
[...]

Ik vind de SLR een heeele mooie keuken, ik kreeg hem er helaas niet doorheen bij mijn vriendin, die vond hem te protserig.

Ik vind echter de SLR wel alleen volledig tot zijn recht komen bij een eiland opstelling en ik zou niet weten of ik bij een vaste wandopstelling hier ook voor gekozen zou hebben. Het lijnenspel met het "vliegende' werkblad is juist op een eiland erg mooi, maar ieder zijn ding natuurlijk!
Helemaal mee eens. SLX komt het beste tot zijn recht bij een kookeiland, maar die mogelijkheid heb ik gewoon niet. Desondanks vind ik hem mooi genoeg om te kiezen

[ Voor 30% gewijzigd door Stefan_NL op 11-09-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:21
[...]

[Afbeelding]
Ik vind je eilandopstelling mooi en ook zeer passend in de ruimte. Verder komt daar alleen de eettafel toch? De alternatieve opstelling lijkt wat werkruimte en -blad tekort te komen imo.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Stefan_NL schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:15:
[...]

Thx voor de info. Ruimte van de koffiecorner is nu 58cm breed en ruimte tussen de muur en het raam is ongeveer 66cm. Daar zou nog een hoge kast passen, maar in aller eerlijkheid raakt het budget ook een beetje op :)

[...]

Helemaal mee eens. SLX komt het beste tot zijn recht bij een kookeiland, maar die mogelijkheid heb ik gewoon niet. Desondanks vind ik hem mooi genoeg om te kiezen
Dan zou ik me af gaan vragen of die greeplijst je zoveel waard is. Het lijkt nu of je allemaal compromissen aan het maken bent puur en alleen voor die greeplijst.
Ik zou zeker nog eens een andere keukenzaak binnen lopen en kijken waar zij mee komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:37
@Toppe ik ga met Kapitein Merijn mee m.b.t. L vorm en laat je even ons eigen ontwerp zien.

Wij gaan uiteindelijk voor een L vorm en betrekken de bijkeuken bij de keuken.

Een kookeiland leek ons ook prachtig. Maar de ruimte leent zich daar niet voor. Door alles laag te houden in de L lijkt het ruimtelijker. Wel even een balk plaatsen als dat draagmuurtje eruit gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRIRvxLbeWAfZCK1JksSg3wZctc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8pLJ8pTAWBNQgwF0pQ1tdcZH.jpg?f=fotoalbum_large

ps. verhoudingen qua afmetingen kloppen niet helemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Eikkie op 11-09-2020 14:34 ]

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
LuPo schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:20:
[...]

Ik vind je eilandopstelling mooi en ook zeer passend in de ruimte. Verder komt daar alleen de eettafel toch? De alternatieve opstelling lijkt wat werkruimte en -blad tekort te komen imo.
Thanks, verder idd alleen eetafel, die komt dan parralel aan het eiland te staan. We hebben 5.74 dus even kijken of het lukt met stoelen eromheen of dat we voor een bank gaan aan de kant van de muur.

Eens wat betreft de alternatieve opstelling. Dan neig ik mogelijk nog naar een stukje 'koffiecorner' aan de andere kant van de keuken tegen de muur van de trap. Dat lijkt me dan weer onhandig met het pakken van water e.d.

Nadeel van de eiland opstelling is dat we waarschijnlijk niet met de afvoer van de bora naar buiten kunnen en ik wil liever niet koken voor het raam. Wellicht is het mogelijk om de opstelling aan de overkant de plaatsen (de muur met de buren) waar je geen raam hebt, dan kun je koken aan de wand en spoelen op het eiland. Nadeel daarvan is dan weer dat we waarschijnlijk een rekening van minimaal 2.000 euro van de aannemer krijgen voor het verplaatsen van het leidingwerk; dat geef ik liever uit dan de keuken zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022
Iemand ervaring met Rugged concrete composiet?

Hebben hier een blad van gezien. Vinden dit erg mooi, maar hoor veel over het vlekgevoelig zijn van composiet. Verkoper naar gevraagd, maar kon niet heel veel met zijn antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Keuzestress schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:04:
[...]

Je kan toch een schiereiland van 1,80 maken met daarachter een kastenwand? Dan kun je in het schiereiland twee lades van 90cm breed maken, die geven meteen veel opslagruimte.
Maar dan kom ik weer niet weg met de ruimte: Koelkast, vriezer (beide apart!), oven, combi, vaatwasser... nee we blijven gewoon bij de L keuken voor nu.

Met twee kasten op 140 tussen de deuren in voor de oven en combi en doen consessies voor een aparte koelkast en vriezer. Via Ikea zouden we dan nog net geen €7000 kwijt zijn en plaatsen doen we lekker zelf.

Alleen nu nog opzoek naar een goeie leverancier voor een stenen blad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keuzestress
Toppe schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:17:
[...]

Maar dan kom ik weer niet weg met de ruimte: Koelkast, vriezer (beide apart!), oven, combi, vaatwasser... nee we blijven gewoon bij de L keuken voor nu.

Met twee kasten op 140 tussen de deuren in voor de oven en combi en doen consessies voor een aparte koelkast en vriezer. Via Ikea zouden we dan nog net geen €7000 kwijt zijn en plaatsen doen we lekker zelf.

Alleen nu nog opzoek naar een goeie leverancier voor een stenen blad :)
Als je er zoveel apparaten in kwijt wil dan kom je daar wel op uit inderdaad, begrijpelijk dan ;). Vanwaar de vriezer in de keuken? Ik heb hem zelf in de berging staan en zo vaak gebruik ik hem ook weer niet dat ik deze direct in de keuken zou willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-02 20:30
Het begin is er..vanochtend bezorgd, paar uurtjes schroeven en de kasten zitten in elkaar. Morgen alles ophangen/vastzetten en verder met de fronten. Komen nog 3 bovenkasten tussen te hangen. Vanaf losse witte kastje komt een eiken bar deel

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2020/09/11/459B3985-FFB3-49D1-A6F9-095CA19984A9.md.jpg

Alleen de kasten en fronten eiland zijn van Ikea, fronten wanddeel is maatwerk(ook zelf scharnieren boren etc), komt een compostiet blad op van 5cm(wat er nu op ligt is een bedekkingspaneel/wang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Keuzestress schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:27:
[...]

Als je er zoveel apparaten in kwijt wil dan kom je daar wel op uit inderdaad, begrijpelijk dan ;). Vanwaar de vriezer in de keuken? Ik heb hem zelf in de berging staan en zo vaak gebruik ik hem ook weer niet dat ik deze direct in de keuken zou willen?
Omdat we de vriezer met regelmaat gebruiken en hij in theorie straks alleen in de garage past en die is al bijna vol gepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:27
psnepvangers schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:42:
[...]

Zoals eerder gezegd twijfel ik over de Bora Pure door het verval van garantie bij gebruik van plasmafilters, en het gebrek aan flex/power zones. Dit hebben de Miele en AEG wel in het aanbod.

Optie is dus ook de Bora X Pure, maar met eventuele latere overstap op de plasmafilter is dat probleem nog niet opgelost, en als ik de rest van de verhalen lees over Bora en hun garantie wordt ik er niet echt warm van...
Inmiddels heb ik die Miele in het echt gezien en wat ik zo kon zien is dat deze qua kookoppervlak een stuk kleiner is dan de Bora (qua effectief oppervlakte) hij ziet er wel heel erg mooi uit (mooier dan de Bora, is mijn mening)

Maar bij ons wordt het toch een Bora. Mede op de adviezen van de diverse verkopers en het lezen van de reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Toppe schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:53:
[...]

[...]
Kende deze planner niet. Straks toch maar eens een poging wagen via de MacBook :+
https://vanwanrooij-waren.../ontwerp-je-eigen-keuken/
deze is apple proof

Wij hebben een kastenwand van 277cm en een schiereiland.
Vanwege de maten geen ikea kasten kunnen nemen. Gelukkig zijn er voldoende andere betaalbare keukenmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:24

orf

Vandaag voor de tweede keer bij ASWA geweest. Ik had zelf al een indeling gemaakt voor mijn keuken en daar zijn we redelijk bij gebleven. De verkoper kwam op Silverline. Ik wilde het liefst Fenix fronten, maar dat kunnen ze in de kleur (beige/taupe) niet leveren. Daarom werd het matlak anti fingerprint.

Verkoper heeft enorm de tijd genomen voor materialen, indelingen, kleuren, etc. Ik ben heel blij met het keramische blad dat in verstek wordt gezaagd zodat de stollen mooi aansluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLpqqf2F6VGUSt4ZWhSGRy1cydE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ochSheYtmKu5SwMhIUJWStC6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29ud0du5C4Ltqg4HGNMqgX85Gk8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VDI5Mcj6Ypi8bWW28fJM8Akj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okYFoTygH0XvotwXDwWxyCr4IPk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EZsdrUEypmy9ZVJPbnH4snwA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ms9tiYxm-qupsY5SbdPXW6T2eyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WWxkfSX2IV7uBFJPhEBxbsqi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFBUURk_f49R33DgyztIQj_ujIY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hXZPp3bLRAuPXxIdTkYKF1i8.png?f=fotoalbum_large

De vloer wordt zeer waarschijnlijk visgraat (eiken parket of pvc). De erker aan de achterkant wordt in het echt een stuk mooier met paneeldeuren met glas. Maar het gaat om de keuken. :)

Dit zijn de spes:

Keukeneiland
275 x 110 cm met lades aan kamerzijde,
Spoelbakkast, voorraadkast met 3 lades, vaatwasser, 90 cm kast onder kookplaat met twee lades.

Kastenwand
Drie hoge kasten met koelkast 178cm, losse vriezer onder de ovens en voorraadkast met vier lades

Werkruimte naast kastenwand
Kastje 60 met uittrekbare afvalemmer
Kastje met planken

Apparatuur
Bora PUXU
Quooker Combi+ RVS
Quooker Zeeppomp RVS
Siemens oven iQ700
Siemens oven magnetron iQ700
Siemens vriezer iQ500
Siemens vaatwasser iQ500

Blad
Jetstone keramiek 12mm Nero Greco satin (zwart met hele subtiele marmeraders)
Aan twee kanten stollen in verstek

Totaalprijs kwam eerst op 31k, maar direct daarna zakte hij naar €25.961. Omdat hij (volgens hem) wel wat marge op de kasten weg kon geven.

Ik ben wel benieuwd naar feedback. Wat vinden jullie hiervan? Qua indeling, ergonomie en stijl? En wat vinden jullie van de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-05 16:25
Rostares schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:49:
[...]

Inmiddels heb ik die Miele in het echt gezien en wat ik zo kon zien is dat deze qua kookoppervlak een stuk kleiner is dan de Bora (qua effectief oppervlakte) hij ziet er wel heel erg mooi uit (mooier dan de Bora, is mijn mening)

Maar bij ons wordt het toch een Bora. Mede op de adviezen van de diverse verkopers en het lezen van de reviews.
Hier ook bij de Keukenloods gekeken waar ze alle 3 op rij te zien waren (Pure, Miele, en X Pure). Miele is voor mij afgevallen, keuze wordt tussen de Pure en X Pure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

NNCi schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:41:
[...]

https://vanwanrooij-waren.../ontwerp-je-eigen-keuken/
deze is apple proof

Wij hebben een kastenwand van 277cm en een schiereiland.
Vanwege de maten geen ikea kasten kunnen nemen. Gelukkig zijn er voldoende andere betaalbare keukenmerken.
Thanks!

Klant/kennis van me plaatst keukens. Moeten even toesturen wat we leuk vinden en dan gaat hij ook eens aan de slag. Nadeel, werkt voornamelijk met Poggenpohl en Siematic... zal flinke offerte worden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Toppe schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:32:
[...]

Thanks!

Klant/kennis van me plaatst keukens. Moeten even toesturen wat we leuk vinden en dan gaat hij ook eens aan de slag. Nadeel, werkt voornamelijk met Poggenpohl en Siematic... zal flinke offerte worden 8)7
Alleen ikea met haar metod systeem past geen kasten van 50, 90, 100, 110 of 120 cm toe. Je kunt elke willekeurige keukenzaak inlopen en ze kunnen je helpen. Op dit forum kun je voldoende ervaringen vinden van keukens uit het lager en middensegment.
veel succes met het ontwerpen van je keuken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

NNCi schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:46:
[...]

Alleen ikea met haar metod systeem past geen kasten van 50, 90, 100, 110 of 120 cm toe. Je kunt elke willekeurige keukenzaak inlopen en ze kunnen je helpen. Op dit forum kun je voldoende ervaringen vinden van keukens uit het lager en middensegment.
veel succes met het ontwerpen van je keuken. :)
Phoe, we hadden een bedrag rond de 10 tot 15K in gedachten voor een keuken en gedacht dat we met een ‘merk’ keuken hier wel boven zouden komen maar dan 20K toch wel zou moeten lukken. Ga je eens kijken wat z’n Poggenpohl kost. Iemand een nier en lever kopen?

Hebben ondertussen een hoop ideeën op kunnen doen. Toch maar eens gaan tekenen, again!

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 11-09-2020 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05 10:08
[...]

[Afbeelding]
Ik zou voor het eerste ontwerp gaan. Persoonlijk zou ik het eiland iets meer naar rechts plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 00:23
Ook wij zijn bezig met de zoektocht naar een goed passende keuken. Vandaag bij Elkelhoff en Möbel Faber wezen kijken. Ons oog viel direct op de SieMatic met afgeschuinde randen:
Afbeeldingslocatie: https://dmstbfbuck8fe.cloudfront.net/_processed_/9/2/csm_csm_02%20SieMatic%20SLX%20PURE-2_b87c9919fc_6f5e3eed1a.jpg

Nu alleen nog het ontwerp in de ietswat problematische vormgeving van de keuken, met name doelend op de raampartij 8)7

idealiter zouden wij de keuken links willen plaatsen en aan de rechter zijde een ovale tafel met stoelen.
Eventueel is er genoeg ruimte in de woonkamer om de tafel te plaatsen, dan zou het gehele keukenoppervlakte beschikbaar zijn.

Zijgevel: ramen beginnen op circa 1.1 meter. Gemiddeld keuken/werkblad komt volgens mij lager dan dit. Zal geen probleem zijn

En de "problematische" ramen in de voorgevel zijn als volgt:
Ramen beginnen op grondniveau, tot circa 3/4 van de begane grond. Heel leuk, al dat licht, echter staat de vraag al uit of de woning afgeleverd kan worden zonder onderste raam(/dicht). Gok dat het allemaal pre-fab is en dit niet tot de mogelijkheden behoort.

Eventuele make-shift oplossing is om het onderste raam af te plakken (raamfolie) of het glas anderzijds te matteren maar voorkeur heeft het niet.

Heb al met de Ikea planner gespeeld, simpele L-opstelling is er nagenoeg geen werkblad over met onze wensen

1x hoge kast koelkast + kastje boven/onder
1x hoge kast vriezer + kastje boven/onder
1x hoge kast oven + combi + kastje boven/onder
inductiekookplaat, eventueel met afzuiging intern

Zoals op de standaard tekening te zien, heb je met die 2720mm amper nog werkbaar werkblad oppervlakte (minus kookplaat, minus gootsteen blijft er vrij weinig over).

In de opstelling met keukentafel in de keuken, zou het een U-vorm worden, deels voor de raampartij. Als ik goed heb gerekend zou het werkblad echter wel boven het onderste (eventueel gematteerde) raam uit komen.

>> Iemand nog interessante oplossingen om de keuken wel enkel aan de linkerkant te houden, met behoud van de gewenste hoge kasten én voldoende werkblad? :o

Members only: Wat visueel materiaal:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Source90 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:23:
Ook wij zijn bezig met de zoektocht naar een goed passende keuken. Vandaag bij Elkelhoff en Möbel Faber wezen kijken. Ons oog viel direct op de SieMatic met afgeschuinde randen:
[Afbeelding]

Nu alleen nog het ontwerp in de ietswat problematische vormgeving van de keuken, met name doelend op de raampartij 8)7

idealiter zouden wij de keuken links willen plaatsen en aan de rechter zijde een ovale tafel met stoelen.
Eventueel is er genoeg ruimte in de woonkamer om de tafel te plaatsen, dan zou het gehele keukenoppervlakte beschikbaar zijn.

Zijgevel: ramen beginnen op circa 1.1 meter. Gemiddeld keuken/werkblad komt volgens mij lager dan dit. Zal geen probleem zijn

Ramen beginnen op grondniveau, tot circa 3/4 van de begane grond. Heel leuk, al dat licht, echter staat de vraag al uit of de woning afgeleverd kan worden zonder onderste raam(/dicht). Gok dat het allemaal pre-fab is en dit niet tot de mogelijkheden behoort.

Eventuele make-shift oplossing is om het onderste raam af te plakken (raamfolie) of het glas anderzijds te matteren maar voorkeur heeft het niet.

Heb al met de Ikea planner gespeeld, simpele L-opstelling is er nagenoeg geen werkblad over met onze wensen

Zoals op de standaard tekening te zien, heb je met die 2720mm amper nog werkbaar werkblad oppervlakte (minus kookplaat, minus gootsteen blijft er vrij weinig over).

In de opstelling met keukentafel in de keuken, zou het een U-vorm worden, deels voor de raampartij. Als ik goed heb gerekend zou het werkblad echter wel boven het onderste (eventueel gematteerde) raam uit komen.

>> Iemand nog interessante oplossingen om de keuken wel enkel aan de linkerkant te houden, met behoud van de gewenste hoge kasten én voldoende werkblad? :o

Wat visueel materiaal:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een U vorm met schiereiland, is dat geen optie? Of is dan het gedeelte voor een eettafel te krap?

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:25
Mijn Ikea keuken wordt 91 CM hoog (Front 80 CM + Plint 11 CM)

Nu zijn alle vaatwasser (ikea & extern) max 90 Hoog.

Moet ik zelf nog een plateau gaan maken om de vaatwasser passend te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Isane op 12-09-2020 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Isane schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:58:
Mijn Ikea keuken wordt 91 CM hoog (Front 80 CM + Plint 11 CM)

Nu zijn alle vaatwasser (ikea & extern) max 90 Hoog.

Moet ik zelf nog een plateau gaan maken om de vaatwasser passend te maken?
Ik heb ook een IKEA keuken en heb ook een plint van 11cm genomen waardoor het werkblad uiteindelijk op 95cm (11+80+3,8) komt te liggen. Ik heb de IKEA Hygienisk vaatwasser (erg fijne vaatwasser trouwens, met name de tijdsaanduiding) en heb deze inderdaad op een plateau gezet.

Ik heb een (stevig en dik) plateau van hout (multiplex) gemaakt met daaronder plastic voetjes. Ik heb het hout gelakt met houtsealer voor het geval er een lekkage is. Totale hoogte is 6cm waardoor de voetjes van de vaatwasser ook niet zo ver hoeven worden uitgedraaid. De plint van 11cm kan er ook gewoon voor en vormt geen belemmering. Je moet er dan wel voor zorgen dat het plateau dus niet te groot wordt en voorbij de plintgrens komt. Het plateau heb ik trwns goed vastgemaakt aan de achterkant zodat het onmogelijk is dat het plateau kan bewegen door eventuele trillingen.

Als je trouwens ook voor de IKEA Hygienisk vaatwasser gaat, bedenk wel dat er dus een tijdsaanduiding op zit en dat de scherpte van de tijdsaanduiding voor 8cm is bedoeld. Als je de vaatwasser dus iets hoger zal plaatsen zal de tijd wat minder scherp zijn. Maar op 11cm is dit nog steeds voldoende om goed de tijd te kunnen aflezen.

[ Voor 11% gewijzigd door silmaril8 op 12-09-2020 13:37 ]

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:25
silmaril8 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:32:
[...]

Ik heb ook een IKEA keuken en heb ook een plint van 11cm genomen waardoor het werkblad uiteindelijk op 95cm (11+80+3,8) komt te liggen. Ik heb de IKEA Hygienisk vaatwasser (erg fijne vaatwasser trouwens, met name de tijdsaanduiding) en heb deze inderdaad op een plateau gezet.

Ik heb een (stevig en dik) plateau van hout (multiplex) gemaakt met daaronder plastic voetjes. Ik heb het hout gelakt met houtsealer voor het geval er een lekkage is. Totale hoogte is 6cm waardoor de voetjes van de vaatwasser ook niet zo ver hoeven worden uitgedraaid. De plint van 11cm kan er ook gewoon voor en vormt geen belemmering. Je moet er dan wel voor zorgen dat het plateau dus niet te groot wordt en voorbij de plintgrens komt. Het plateau heb ik trwns goed vastgemaakt aan de achterkant zodat het onmogelijk is dat het plateau kan bewegen door eventuele trillingen.

Als je trouwens ook voor de IKEA Hygienisk vaatwasser gaat, bedenk wel dat er dus een tijdsaanduiding op zit en dat de scherpte van de tijdsaanduiding voor 8cm is bedoeld. Als je de vaatwasser dus iets hoger zal plaatsen zal de tijd wat minder scherp zijn. Maar op 11cm is dit nog steeds voldoende om goed de tijd te kunnen aflezen.
Dank voor je uitgebreide respons. Plateau heb je vast gemaakt met een hoekprofiel of iets dergelijks?
De Ikea adviseerde ons ook om de Hygienisk te nemen. Alleen ik ben nog niet overtuigd van de kwaliteit van Ikea vaatwassers\apparatuur.

Het monteren van niet ikea vaatwassers blijkt ook lastig te zijn in Ikea keukens?

• silmaril8
  • Niet online
Isane schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:41:
[...]

Dank voor je uitgebreide respons. Plateau heb je vast gemaakt met een hoekprofiel of iets dergelijks?
De Ikea adviseerde ons ook om de Hygienisk te nemen. Alleen ik ben nog niet overtuigd van de kwaliteit van Ikea vaatwassers\apparatuur.

Het monteren van niet ikea vaatwassers blijkt ook lastig te zijn in Ikea keukens?
Het plateau heb ik inderdaad vastgemaakt met 2 hoekprofielen.

Ik heb een IKEA vaatwasser, oven, kookplaat, spoelbak en afzuigkap. Het enige waar ik (zeer) ontevreden over ben, is de (inbouw) afzuigkap. Dat ding maakt echt een pokke herrie en zuigt zeer slecht af. Het enige voordeel van deze afzuigkap (underverk) is dat het kan worden geplaatst in een bovenkast en dat de koolstoffilters wasbaar zijn. Maar zou het liefst een andere inbouw afzuigkap willen hebben en ik zal dan ook waarschijnlijk voor een ander merk gaan aangezien IKEA geen andere inbouw afzuigkappen heeft.

Ik zelf heb geen enkel probleem met IKEA apparatuur gehad. Het fijne van IKEA apparatuur is de standaard 5 jaar garantie en de kwaliteit is ook gewoon goed. Ik houd dan wel rekening met de prijs. Ik had ook liever Miele apparatuur gehad, maar dan zit je ook in een heel andere prijsklasse en betaal je duizenden euro's meer. Als prijs geen issue is, zou ik een Miele XXL vaatwasser adviseren. Maar ja, die kosten dan ook minstens 1000 euro, alhoewel de Hygienisk nu ook 700 euro is (ik had hem met 15% korting). Met een prijsverschil van 300 euro zou ik misschien toch die Miele XXL nu overwegen.

Het monteren van een IKEA vaatwasser is ook makkelijk (ik neem ook aan dat dit net zo gaat als bij andere merken). Bij mij was het wel iets moeilijker omdat de vaatwasser in een hoek staat en ik maar aan 1 kant ruimte had.

[ Voor 7% gewijzigd door silmaril8 op 12-09-2020 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:42
Ik weet niet hoe lang jij en je huisgenoten zijn, maar die bovenste oven zit best wel hoog met een oven en vriezer eronder. Mijn vriendin zou daar niet bij kunnen zonder trapje en ook ik zou moeten oppassen dat ik mijn armen niet verbrand aan de deur...

Probeer dit eerst eens uit in de showroom ofzo. Het lijkt niet zo hoog totdat je de deur opent en daar ook nog eens overheen moet reiken.

Ik zou de ovens in jouw opstelling liever naast elkaar hebben denk ik.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:24

orf

Xander schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:06:
[...]

Ik weet niet hoe lang jij en je huisgenoten zijn, maar die bovenste oven zit best wel hoog met een oven en vriezer eronder. Mijn vriendin zou daar niet bij kunnen zonder trapje en ook ik zou moeten oppassen dat ik mijn armen niet verbrand aan de deur...

Probeer dit eerst eens uit in de showroom ofzo. Het lijkt niet zo hoog totdat je de deur opent en daar ook nog eens overheen moet reiken.

Ik zou de ovens in jouw opstelling liever naast elkaar hebben denk ik.
In de keukenzaak hebben we naar een voorbeeld gekeken. Daar was het een 60cm oven en 45cm magnetron erboven en dat vond ik wel wat hoog. Dit is 2x 45cm en dat is volgens mij goed te doen. Er zit rails in de magnetron, maar je hebt zeker een punt. Estetisch vind ik boven elkaar mooier dan naast elkaar in 3 kasten.

• Xander
orf schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:15:
[...]

In de keukenzaak hebben we naar een voorbeeld gekeken. Daar was het een 60cm oven en 45cm magnetron erboven en dat vond ik wel wat hoog. Dit is 2x 45cm en dat is volgens mij goed te doen. Er zit rails in de magnetron, maar je hebt zeker een punt.
Het hangt natuurlijk heel erg af van de personen die het moeten gebruiken en hun lengte. ;)

Ik heb hier van onder naar boven: 17cm plint + 26cm lade + 60cm oven + 15cm warmhoudlade + 45cm oven. Dat is voor mijn vriendin (164cm) zo'n beetje het maximale, met de onderkant van het bovenste apparaat dus op zo'n 118cm. Weet niet hoe hoog je plint en vriezer zijn maar jij komt toch wel "ietsje" hoger uit.

My 2 cents: Zoek even naar een opstelling met daadwerkelijke dezelfde hoogte, zodat je de "volgens mij" uit je bericht kunt doorstrepen. Mijn broer heeft om precies deze reden zijn keuken al eens laten verbouwen een paar weken na plaatsing, dat zou ik liever voorkomen.
Estetisch vind ik boven elkaar mooier dan naast elkaar in 3 kasten.
Tja, ik heb ze ook boven elkaar, in 4 kasten. :+ Het praktische won het van het esthetische.

Je zou dan eventueel wel die vulstrook links kunnen verruilen voor een vulstrook rechts. Kost je een beetje blad maar dan zit de oven in ieder geval niet strak tegen de muur.

Of die 2x60cm onderkasten verruilen voor 1x90cm en dan rechts nog een 30cm apothekerskast ofzo?

Geen idee wat je precies met dat stukje werkblad wilt maar daar lever je dan natuurlijk wel fors op in.

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 12-09-2020 15:32 ]

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:49
Mijn vrouw en ik willen graag onze keuken van 20 jaar oud inruilen voor een nieuw exemplaar.Ten opzichte van nu willen we de keuken meer in verbinding brengen met de woonkamer. In onze huidige L-keuken is de lange wand leeg (al hebben we er een ikea kast neergezet) en zitten de kookplaat, koelkast en vriezer in en om de hoek van de keuken. Met de nieuwe opstelling verplaatst de kookzone dus naar de andere kant en wordt het een U keuken.

Naast de verbinding met de woonkamer is het voordeel dat er ook veel meer werkblad ontstaat. Het betekent wel een nieuw gat in de buitenmuur en een koof voor de afzuiging. Ook zal er nog wel e.e.a. moeten gebeuren met elektra.

We willen graag een grote koelkast en vriezer (100 of 120cm) maar bij deze opstelling is er slechts plek voor 2 hoge kasten. Wanneer we in een van deze kasten een 45cm combi oven hier in plaatsen op armhoogte, kan hieronder nog een vriezer van 88cm. In de andere kast past dan wel een grote koelkast. We hebben overigens geen bijkeuken / berging waar we een vriezer kwijt kunnen.

De gootsteen en vaatwasser (rechts ervan) zitten op dezelfde plaats als nu het geval is. Wellicht is omdraaien van deze twee handiger?

Qua apparatuur zal het Siemens of Bosch worden. Mogelijk dat de afzuigkap wel een Novy wordt (rechte of schuine kap).

Intussen zijn we ook al bij 2 zaken geweest (superkeukens en reddy). Zodra de offertes vergelijkbaar zijn qua uitgangspunten (bij superkeukens is de oude opstelling gehanteerd) kan ik wat meer zeggen over de geboden prijzen.

Ik ben benieuwd naar wat jullie van deze opstelling en keuzes vinden!

Huis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjOzai2YROLRsN3yVHq59nqGn8o=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCIjPJWxb2VpWu8ZJQXCgXfy.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhJ58BFQlzpAHQM3xwCwuj2qFKc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pjm6wj0ay90AuhLvcBJUH3Vo.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cuf82aoM-o1jzjDuCNx9e6LJpi8=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/KAW4cUormidWVAv7RwM3oRVz.png?f=fotoalbum_small

• Yvonne2020
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-04 23:13
Iemand een mooi idee voor 3 zitplekjes aan een schiereiland van 3 x 1.20 meter?
Ik heb nu bedacht: 2 op de kopse kant en nog eentje aan de kant van de woonkamer.
Graag wil ik zoveel mogelijk kastruimte overhouden.
Maar ik ben bang dat het er niet uit ziet, als je 2 van die happen die je uit het keukenblok haalt. :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWwKZjlcAplNjpH61-iKFkU8JI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o28fqgxauBEVu2F1oxaAIhif.jpg?f=fotoalbum_large

• SquareOne
yvonnetermeer schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:10:
Iemand een mooi idee voor 3 zitplekjes aan een schiereiland van 3 x 1.20 meter?
Ik heb nu bedacht: 2 op de kopse kant en nog eentje aan de kant van de woonkamer.
Graag wil ik zoveel mogelijk kastruimte overhouden.
Maar ik ben bang dat het er niet uit ziet, als je 2 van die happen die je uit het keukenblok haalt. :?

[Afbeelding]
Heb je ook een plattegrond van de hele ruimte beschikbaar?

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:57
silmaril8 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:50:
[...]

Het plateau heb ik inderdaad vastgemaakt met 2 hoekprofielen.

Ik heb een IKEA vaatwasser, oven, kookplaat, spoelbak en afzuigkap. Het enige waar ik (zeer) ontevreden over ben, is de (inbouw) afzuigkap. Dat ding maakt echt een pokke herrie en zuigt zeer slecht af. Het enige voordeel van deze afzuigkap (underverk) is dat het kan worden geplaatst in een bovenkast en dat de koolstoffilters wasbaar zijn. Maar zou het liefst een andere inbouw afzuigkap willen hebben en ik zal dan ook waarschijnlijk voor een ander merk gaan aangezien IKEA geen andere inbouw afzuigkappen heeft.

Ik zelf heb geen enkel probleem met IKEA apparatuur gehad. Het fijne van IKEA apparatuur is de standaard 5 jaar garantie en de kwaliteit is ook gewoon goed. Ik houd dan wel rekening met de prijs. Ik had ook liever Miele apparatuur gehad, maar dan zit je ook in een heel andere prijsklasse en betaal je duizenden euro's meer. Als prijs geen issue is, zou ik een Miele XXL vaatwasser adviseren. Maar ja, die kosten dan ook minstens 1000 euro, alhoewel de Hygienisk nu ook 700 euro is (ik had hem met 15% korting). Met een prijsverschil van 300 euro zou ik misschien toch die Miele XXL nu overwegen.

Het monteren van een IKEA vaatwasser is ook makkelijk (ik neem ook aan dat dit net zo gaat als bij andere merken). Bij mij was het wel iets moeilijker omdat de vaatwasser in een hoek staat en ik maar aan 1 kant ruimte had.
Weet je toevallig nog welke afzuig kap je hebt?
Zelf ook keukenkasten besteld bij de IKEA voor m'n nieuwe woning, en heb juist geen enkel apparaat van IKEA zelf genomen, behalve de afzuiger omdat ik met de maten van andere merken niet helemaal lekker uit de voet kwam op een kookplaat van 80 breed en inbouw.

Ik begrijp dus dat je 'm met recirculatie hebt, maar dat eigenlijk niet goed werkt en een puist herrie maakt?
In de winkel heb ik er nog naar staan luisteren en toen vond ik het opzich wel meevallen.
Eenmaal thuis viel het dus vies tegen?
Ikzelf heb de 80cm variant gekozen, maar zit er nu toch wel beetje aan te denken er een andere voor in de plaats te gaan nemen.

Heb zelf een vaatwasser van AEG gekozen mede omdat deze al geschikt zijn om direct een front van IKEA op te monteren zonder extra hulpmiddelen.
Ook plinten van 11cm hoog, maar hierdoor moet de vaatwasser dus ook wat omhoog geplaatst gaan worden?
Ik zit er zelfs aan te denken het blad nog 2 cm hoger te maken om op een werkhoogte van 97cm te komen.
Maar nog even kijken hoe ik dit met de plint ga fixen.

[ Voor 5% gewijzigd door Flix20 op 12-09-2020 19:13 ]

PSN: Flix20-NL

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 09:27
Weet iemand al wat meer over de productvernieuwingen van Häcker?

• silmaril8
  • Niet online
Flix20 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:07:
Weet je toevallig nog welke afzuig kap je hebt?
Zelf ook keukenkasten besteld bij de IKEA voor m'n nieuwe woning, en heb juist geen enkel apparaat van IKEA zelf genomen, behalve de afzuiger omdat ik met de maten van andere merken niet helemaal lekker uit de voet kwam op een kookplaat van 80 breed en inbouw.

Ik begrijp dus dat je 'm met recirculatie hebt, maar dat eigenlijk niet goed werkt en een puist herrie maakt?
In de winkel heb ik er nog naar staan luisteren en toen vond ik het opzich wel meevallen.
Eenmaal thuis viel het dus vies tegen?
Ikzelf heb de 80cm variant gekozen, maar zit er nu toch wel beetje aan te denken er een andere voor in de plaats te gaan nemen.
Ik heb de IKEA Underverk afzuigkap (60cm) en ik gebruik hem inderdaad in de recirculatiestand:
https://www.ikea.com/nl/n...roestvrij-staal-70389139/
In de winkel leek het inderdaad mee te vallen, maar thuis was het echt een vreselijk ding. Maakt echt veel te veel lawaai, zelfs in de laagste stand. En in de laagste stand zuigt hij voor geen meter af. Ik heb het vermoeden dat dat geluid komt door de aluminium koker die je op de afzuigkap moet monteren en dat deze het geluid veel erger maakt. Dus als ik jou was, zou ik die 80cm (Underverk neem ik aan) terugbrengen en op zoek gaan naar een andere.

Je kan dan het beste naar een gerenommeerd merk kijken en met name kijken naar de luchtsnelheid van de recirculatieventilatoren en de decibel. Waarschijnlijk zul je dan wel wat moeten klussen om de afzuigkap passend te maken in een IKEA bovenkast, maar dat is het absoluut waard.
Flix20 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:07:
Heb zelf een vaatwasser van AEG gekozen mede omdat deze al geschikt zijn om direct een front van IKEA op te monteren zonder extra hulpmiddelen.
Ook plinten van 11cm hoog, maar hierdoor moet de vaatwasser dus ook wat omhoog geplaatst gaan worden?
Ik zit er zelfs aan te denken het blad nog 2 cm hoger te maken om op een werkhoogte van 97cm te komen.
Maar nog even kijken hoe ik dit met de plint ga fixen.
Hangt er vanaf hoe hoog de pootjes van de AEG vaatwasser omhoog kunnen worden gedraaid en hoe hoog de vaatwasser zelf natuurlijk is. Maar ik raad sowieso aan een plateau te maken bij 11cm plinten.

[ Voor 39% gewijzigd door silmaril8 op 12-09-2020 19:45 ]

• Flix20
silmaril8 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:33:
[...]

Ik heb de IKEA Underverk afzuigkap (60cm) en ik gebruik hem inderdaad in de recirculatiestand:
https://www.ikea.com/nl/n...roestvrij-staal-70389139/
In de winkel leek het inderdaad mee te vallen, maar thuis was het echt een vreselijk ding. Maakt echt veel te veel lawaai, zelfs in de laagste stand. En in de laagste stand zuigt hij voor geen meter af. Dus als ik jou was, zou ik die 80cm (Underverk neem ik aan) terugbrengen en op zoek gaan naar een andere.

Je kan dan het beste naar een gerenommeerd merk kijken en met name kijken naar de luchtsnelheid van de recirculatieventilatoren en de decibel. Waarschijnlijk zul je dan wel wat moeten klussen om de afzuigkap passend te maken in een IKEA bovenkast, maar dat is het absoluut waard.
Denk dat deze dan geannuleerd gaat worden.
Reden dat ik maar voor de Underverk gegaan ben is dat het toch lastig blijkt te zijn om een 80 breed inbouw afzuigkap te vinden.
Ze zijn of 70, of 90cm. De 90 breed hebben inbouw maat van 83cm, dus dat gaat niet passen.
Hebben er bij Keukenloods nog wel naar gekeken maar daar kwamen we er ook niet uit.
Met name omdat het advies was om geen 70 brede afzuigkap boven een kookplaat van 80 breed te hangen.
Anders zou dit een optie zijn https://www.keukenloods.nl/lb78574.html

Dit is de kookplaat welke eronder hangt https://www.keukenloods.nl/lb78574.html

• silmaril8
  • Niet online
Flix20 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:44:
Reden dat ik maar voor de Underverk gegaan ben is dat het toch lastig blijkt te zijn om een 80 breed inbouw afzuigkap te vinden.
Ze zijn of 70, of 90cm. De 90 breed hebben inbouw maat van 83cm, dus dat gaat niet passen.
Hebben er bij Keukenloods nog wel naar gekeken maar daar kwamen we er ook niet uit.
Met name omdat het advies was om geen 70 brede afzuigkap boven een kookplaat van 80 breed te hangen.
70cm boven een 80cm kan volgens mij makkelijk, dat is maar 5cm aan beide kanten. 80cm kookplaten hebben vaak ook net als 60cm kookplaten 4 kookzones, dus je zult ook niet meer pannen er op zetten. Daarnaast is het vaak zo dat er bij een 80cm kookplaat wat meer ruimte is langs de zijkant.

Wat je eventueel ook kan doen is een onderplaat monteren onder je bovenkasten, waardoor je misschien wel afzuigkappen met 83cm inbouwmaat kan gebruiken? Uiteraard afhankelijk hoe diep die 83cm er in moet.

• Yvonne2020
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-04 23:13
SquareOne schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:38:
[...]

Heb je ook een plattegrond van de hele ruimte beschikbaar?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtwN21Du_HC33CJ8X4kH39x689k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xbGLxIBeSrFbgQm5NoJJSJUI.png?f=fotoalbum_large

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-05 12:11
Hertog_Martin schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:15:
Weet iemand al wat meer over de productvernieuwingen van Häcker?
Wat ik van Mobel Faber begreep wordt deze week meer duidelijk en kunnen ze vanaf week 46 het 2021 model leveren. Pin me er niet op vast 🙂

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 09:27
TimmieVelthuis schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:14:
[...]

Wat ik van Mobel Faber begreep wordt deze week meer duidelijk en kunnen ze vanaf week 46 het 2021 model leveren. Pin me er niet op vast 🙂
Thanks. Wij zijn vorig jaar bij Faber geweest, technische tekening is al gemaakt en definitief voor elektra plan keuken nieuwbouwwoning, maar oplevering duurt nog minstens half jaar dus onverwachts wordt het wellicht nog andere keuken afhankelijk van veranderingen assortiment Häcker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Laatst online: 03-03 01:29
Flix20 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:44:
[...]

Dit is de kookplaat welke eronder hangt https://www.keukenloods.nl/lb78574.html
Ben ook bezig met een Ikea keuken en wil ook gebruik gaan maken van de Underverk afzuigkap. De recensies op de Ikea site geven aan dat de kap inderdaad herrie kan maken. In Ikea zelf hebben we hem getest op alle standen. Er kwam inderdaad wel wat geluid vanaf maar niet hinderlijk. Wellicht dat de buis ervoor zorgt dat het geluid gaat resoneren. Wellicht is de onderstaande optie een oplossing. Het geeft je in ieder geval wat ruimte terug. Ik heb geen ander systeem gezien wat makkelijk te installeren is in een 80cm bovenkast. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNaF2VDFC0Gpntb63PmoLPzxnn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HilMu941eB00iw2FOM4WfiPL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1u3lWo-E7SQ4VKb5m_FeE1-le0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aidCevtcmpIrWNPJ5eKwgvpK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
TimmieVelthuis schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:14:
[...]

Gaat het dan om datum van bestelling of datum van levering.

Heb een beetje gestruind maar kan zo niet de wijzigingen voor 2021 vinden, worden die nog ergens bekend gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Rostares schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:03:
[...]

Gaat het dan om datum van bestelling of datum van levering.

Heb een beetje gestruind maar kan zo niet de wijzigingen voor 2021 vinden, worden die nog ergens bekend gemaakt?
Vanaf de 19e heeft Haecker een huisshow waar alles bekend word gemaakt.
De 20e kan ik je precies vertellen wat er gewijzigd word en wanneer het uitgeleverd kan worden.

Week 46 is trouwens onmogelijk want de eerst mogelijke levertijd is op het moment al week 49.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Orion schreef op zondag 13 september 2020 @ 01:49:
[...]

Ben ook bezig met een Ikea keuken en wil ook gebruik gaan maken van de Underverk afzuigkap. De recensies op de Ikea site geven aan dat de kap inderdaad herrie kan maken. In Ikea zelf hebben we hem getest op alle standen. Er kwam inderdaad wel wat geluid vanaf maar niet hinderlijk. Wellicht dat de buis ervoor zorgt dat het geluid gaat resoneren. Wellicht is de onderstaande optie een oplossing. Het geeft je in ieder geval wat ruimte terug. Ik heb geen ander systeem gezien wat makkelijk te installeren is in een 80cm bovenkast. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Denk inderdaad dat het wat met de buis te maken kan hebben ja.
Heb m in 3 ikeas gezien en getest. Bij 2 was het geluid prima, maar in de vestiging Amsterdam kwam er inderdaad echt een herrie uit waar ik toen ook wel van schrok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-04 12:14
Kapitein Merijn schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:58:
[...]

De 20e kan ik je precies vertellen wat er gewijzigd word en wanneer het uitgeleverd kan worden.

Week 46 is trouwens onmogelijk want de eerst mogelijke levertijd is op het moment al week 49.
Dan heb je waarschijnlijk andere leveringsafspraken. Hacker levert momenteel zowel Classic en Systemat in 6 a 7 weken. Met uitzondering van fineer / andere bestelfronten. Week 46 is dus prima haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Source90 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:23:
[knip]

Voor de opstelling een afspraak gemaakt bij Keukenloods. Kijken of zij iets anders dan een L er in kunnen proppen. Raampartij aan de bodemzijde dicht maken is ook nog steeds een idee dat speelt.

Möbel Faber kwam erg gehaast over toen wij er waren en kwamen enkel met een L-opstelling, terwijl wij hier eigenlijk vanaf willen.

Bij Ekelhoff hadden wij geen afspraak, was geen ruimte meer toen wij er in de buurt waren afgelopen vrijdag/zaterdag. Eerste mogelijkheid is medio oktober :o

Wel al rond gekeken voor apparatuur, beetje de omgedraaide volgorde.

Kom nu uit op:
Members only:

Inductieplaat zijn we nog niet over uit 8)7

Iemand ervaring met één van deze modellen? In de winkel kom je niet veel verder dan specificaties vergelijken en mooi/niet mooi (wat betreft ovens, rest zie je toch niet).
Mogelijk te nieuwe modellen, reviews zijn ook amper te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Ice82 schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:43:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk andere leveringsafspraken. Hacker levert momenteel zowel Classic en Systemat in 6 a 7 weken. Met uitzondering van fineer / andere bestelfronten. Week 46 is dus prima haalbaar.
Nee hoor,dat was tot vorige week. Classic is nu inderdaad nog mogelijk voor week 46, max en Systemat is 48-49 (oneven weken bij ons) . Rondom de huisshow is de levertijd meestal ook iets langer ivm minder bezetting en rondleidingen door de fabriek.

Noviteiten zijn meestal wel bestelbaar vanaf de huisshow maar niet direct leverbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Kapitein Merijn op 13-09-2020 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05 10:08
Iemand hier enig idee wanneer Siemens de nieuwe Studio Line apparaten gaat presenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 04:26
Gisteren kwam er een brochure op tafel bij een interieurbouwer, waarbij de typenummers van veel apparaten al niet meer overeen kwamen met ons lijstje van 3 maanden geleden. Ik vermoed dat ze dus net uit zijn.

Overigens nog altijd geen wijnkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
lonehitman schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:45:
Iemand hier enig idee wanneer Siemens de nieuwe Studio Line apparaten gaat presenteren?
Ik heb hier zelf de 'Assortiment 2020' catalogus liggen, vziw is dat het laatste.

Overigens kan ik me wel voorstellen dat er eind dit jaar meer bekend wordt over nieuwe producten van 2021. Heeft iemand ervaring met een voorwaarde opnemen dat apparaten later nog in te vullen/wijzigen zijn wanneer je een keuken besteld? (ik heb mijn nieuwe keuken pas sept. 2021 nodig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
millerman_sf schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:06:
Gisteren kwam er een brochure op tafel bij een interieurbouwer, waarbij de typenummers van veel apparaten al niet meer overeen kwamen met ons lijstje van 3 maanden geleden. Ik vermoed dat ze dus net uit zijn.

Overigens nog altijd geen wijnkoeler.
Wijnkoeler komt eraan in 3 verschillende maten geloof ik. Oa. een van 30cm die erg leuk in te bouwen is in een eiland.
Leverbaar vanaf q1 2021 even uit mijn hoofd.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 13-09-2020 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Stealth2000 schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:38:
[...]

Ik heb hier zelf de 'Assortiment 2020' catalogus liggen, vziw is dat het laatste.

Overigens kan ik me wel voorstellen dat er eind dit jaar meer bekend wordt over nieuwe producten van 2021. Heeft iemand ervaring met een voorwaarde opnemen dat apparaten later nog in te vullen/wijzigen zijn wanneer je een keuken besteld? (ik heb mijn nieuwe keuken pas sept. 2021 nodig)
Ja, ik heb een ongespecificeerde opdrachtbevestiging getekend wat betreft apparatuur. Maar wel "Vaatwasser", "Koelkast 178cm", "Combi-Oven" etc. We kijken een half jaar van te voren welke apparatuur ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Anoniem: 36835 schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:41:
[...]

Ja, ik heb een ongespecificeerde opdrachtbevestiging getekend wat betreft apparatuur. Maar wel "Vaatwasser", "Koelkast 178cm", "Combi-Oven" etc. We kijken een half jaar van te voren welke apparatuur ik wil hebben.
Heb je nog onderhandeld over de prijs? Lijkt mij lastig als de apparatuur er nog niet in zit?
Of ga je dat tijdens aanschaf apparatuur bespreken dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Source90 schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:18:
[...]

Heb je nog onderhandeld over de prijs? Lijkt mij lastig als de apparatuur er nog niet in zit?
Of ga je dat tijdens aanschaf apparatuur bespreken dan?
Nee, we hebben een totaalprijs voor de gehele keuken afgesproken waarmee we dan het beste en nieuwste model bijv. Bosch pakken. Die prijzen zijn vaak toch hetzelfde op het moment van release.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 13-09-2020 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Anoniem: 36835 schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:41:
[...]

Staat het zo beschreven ja? Lijkt me niet het beste advies wat je kan geven. In principe kan de keukenzaak je nu de goedkoopste etna apparatuur erin duwen en je hebt geen poot om op te staan.

Als de keuken op afroep komt te staan kan je het beste gewoon apparatuur uitzoeken die je aanstaat. Iedere fatsoenlijke zaak zal bij het moment van afroepen de apparatuur nog eens doorspreken en hetgeen bestellen wat op dat moment actueel en leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
Kapitein Merijn schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:58:
[...]

Dat kan ik bevestigen. Tenminste de zaak waar ik de keuken nu ga bestellen had het ook over levering in week 49, konden ze zien op het Extranet van Hacker. Als die maar voor week 51 wordt geleverd en geplaatst vindt ik het prima :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:31:
Staat het zo beschreven ja? Lijkt me niet het beste advies wat je kan geven. In principe kan de keukenzaak je nu de goedkoopste etna apparatuur erin duwen en je hebt geen poot om op te staan.
Ik ben momenteel bezig met een keuken bij dezelfde zaak als @Anoniem: 36835 en dat is een kleinere interieurbouwer (Klomp in Mill) die tot nu toe erg netjes is in dat soort zaken.
Maar dat zal natuurlijk per leverancier verschillen. :-)

Heb er zelf komende week een afspraak staan voor het verder kiezen van onze keuken. Afgelopen november een indeling en technische tekening gemaakt en we hopen in feb/mrt 2021 de sleutel van ons huis te krijgen.
De afgelopen tijd wat lokale (filialen van) keukenzaken bezocht en ook in het Inspiratiehuis 2020 een rondleiding en adviesgesprek gehad.

Zijn er hier mensen die nadat de keuken geplaatst was zelf nog aan de slag gegaan zijn met het aanbrengen van extra verlichting? Denk b.v. aan ledstrips in kastjes.
We zijn zelf geen groot fan van de huidige mode van zwarte keukens, maar een donkere keuken vinden we wel mooi. Bv donkerblauw of antraciet. Liefst ook de binnenkant van de kasten, maar dat wordt dan wel snel donker. Vandaar dat ik erover denk dat te combineren met verlichting in de kast.

Voorbeeld van wat ons wel aanspreekt:
Afbeeldingslocatie: https://www.howdens.com/-/media/howdens/assets/clh_asset_products/clh_asset_levela_108418/clh_asset_levelb_110114/clh_asset_levelc_110119/ass_25336534/ass_25336534_1_1.jpg?w=1200&hash=C291170041545133D5835571405C27B8D7198169

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-12-2024
Farmerwood schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:09:
[...]

Ik ben momenteel bezig met een keuken bij dezelfde zaak als @Anoniem: 36835 en dat is een kleinere interieurbouwer (Klomp in Mill) die tot nu toe erg netjes is in dat soort zaken.

Heb er zelf komende week een afspraak staan voor het verder kiezen van onze keuken. Afgelopen november een indeling en technische tekening gemaakt en we hopen in feb/mrt 2021 de sleutel van ons huis te krijgen.
De afgelopen tijd wat lokale (filialen van) keukenzaken bezocht en ook in het Inspiratiehuis 2020 een rondleiding en adviesgesprek gehad.

Zijn er hier mensen die nadat de keuken geplaatst was zelf nog aan de slag gegaan zijn met het aanbrengen van extra verlichting? Denk b.v. aan ledstrips in kastjes.
We zijn zelf geen groot fan van de huidige mode van zwarte keukens, maar een donkere keuken vinden we wel mooi. Bv donkerblauw of antraciet. Liefst ook de binnenkant van de kasten, maar dat wordt dan wel snel donker. Vandaar dat ik erover denk dat te combineren met verlichting in de kast.

[Afbeelding]
Mooi! Ben heel benieuwd naar jullie ontwerp. Wij denken ook aan zoiets maar zijn nog lekker aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-04 19:09
Wij hebben een afspraak met Klomp over twee weken om zijn ontwerp te bekijken.
Aantal zaken zijn al wel definitief afgevallen voor ons, dus hij maakt een goede kans :)

Nolte Keukens kwam met een ontwerp van ruim 30k (wanneer wij al onze eisen vervuld willen zien) dus dat gaat hem niet worden.
Als er behoefte aan is kan ik dat ontwerp delen zodat er wat inzicht is hun prijsopbouw.
[...]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Linkser schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:37:

Als er behoefte aan is kan ik dat ontwerp delen zodat er wat inzicht is hun prijsopbouw.
[...]
Kom maar door! Altijd interessant om te zien.

----

Zijn er hier mensen die een Grohe of Franke heet water kraan hebben aangeschaft i.p.v. een Quooker?
Laatst een mooie Grohe gezien, echter kan ik er niet veel (recensies) van terug vinden. Plus dat je wordt dood gegooid met het Quooker systeem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmanl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 23:08
lonehitman schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:45:
De 2021 brochure van Siemens staat op de site van Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Members only:
Source90 schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:58:
[...]
Kom maar door! Altijd interessant om te zien.

----

Zijn er hier mensen die een Grohe of Franke heet water kraan hebben aangeschaft i.p.v. een Quooker?
Laatst een mooie Grohe gezien, echter kan ik er niet veel (recensies) van terug vinden. Plus dat je wordt dood gegooid met het Quooker systeem..

[ Voor 0% gewijzigd door Linkser op 13-09-2020 22:17 . Reden: MO ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 00:00
Source90 schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:58:
Ervaringen met kokend waterkranen

De TL;DR is voor mij wel dat Quooker met een reden bovenaan staat, ondanks de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Wilke schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:17:
[...]

De TL;DR is voor mij wel dat Quooker met een reden bovenaan staat, ondanks de prijs.
Dank!
Kwam voornamelijk losse topics en dit topic tegen bij zoeken op Quooker. Het algemene kokend waterkranen-topic is mij niet eerder opgevallen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
sigmanl schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:01:
[...]

De 2021 brochure van Siemens staat op de site van Siemens.
Oh top, thanks.

Wat is er nieuw:
iq700 stoomoven
iq500 kookplaat met afzuiging
glass draft afzuiging
iq700 plafondunit
Meerdere afzuigkappen
Koel en vries combi's
Koelkasten
vriezers
vaatwassers

Ok, qua koken is er niet veel veranderd maar ik ga nog maar eens naar mijn koelen en vriezen lijstje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-03 14:22
[...]

[Afbeelding]
Wij hebben nog niets fysieks, maar zijn zeker van plan om in onze (antraciet) keuken ledstrips in de lades te maken. Het kon bij onze (Pronorm) keuken ook meteen al ingebouwd worden, maar die prijzen vielen nog niet helemaal mee. Een tip is wel om het meteen na plaatsing van de keuken in te bouwen, want als alles vol spullen staat begin je er niet zo snel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:37
[...]

[Afbeelding]
Met betrekking tot ledstrips achteraf aanbrengen. In mijn vorige keuken had ik een aantal ledstrips aangebracht, een aantal jaar nadat hij geplaatst was.

1. Boven de hoge kasten (deze stonden onder de 'afzuigkoof' en daar zat zo'n 50cm tussen, kon ik dus ledstrips aanbrengen.
2. Bij de plinten 'onder' de kasten.

Het idee was niet zozeer extra licht om mee te werken, maar meer sfeerlicht.

Qua prijs was het prima te doen, alleen ledstrips nodig. Qua 'inbouwen' was het ook prima te doen, plekken waren natuurlijk makkelijk toegankelijk.

Qua resultaat: mehhh. Opzich gaf het wel een leuk effect, het was een echte leefkeuken en als je dus in de woonkamer (direct naast de keuken) een film keek, had het best een aardig effect. Echter, ik denk dat een Hue bloom hetzelfde effect had gegeven. Het stond gewoon weinig aan, want wanneer wil je nou echt sfeerlicht in een keuken?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
evleerdam schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:13:
2. Bij de plinten 'onder' de kasten.
Die staat nog op mijn to-do list.

Maar ik kom een vaatwasser tegen... Daar kan ik niet zomaar iets monteren want dat zit in de weg voor het front bij openen (front gaat rakelings langs de bovenkant van de plint).

60cm overslaan is natuurlijk ook geen zicht.

Toevallig ook zoiets tegengekomen? En heb je er een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Wij hebben ongeveer een zelfde setup!

(zie post)

Welk merk is jouw keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Stealth2000 schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:09:
[...]

Oh top, thanks.

Wat is er nieuw:
iq700 stoomoven
iq500 kookplaat met afzuiging
glass draft afzuiging
iq700 plafondunit
Meerdere afzuigkappen
Koel en vries combi's
Koelkasten
vriezers
vaatwassers

Ok, qua koken is er niet veel veranderd maar ik ga nog maar eens naar mijn koelen en vriezen lijstje kijken.
Zijn er geen grote verschillen tussen de ovens tov de versie van vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
siemenz schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:24:
[...]

Ik zal nog iets meer in detail vergelijken, maar ik ging er vanuit dat als ze het typenummer gelijk houden dat het dan niet toch aangepast is. Er staat bij producten met het NIEUW label wel een ander typenummer tov de 2020 catalogus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
evleerdam schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:13:
Het idee was niet zozeer extra licht om mee te werken, maar meer sfeerlicht.

Qua prijs was het prima te doen, alleen ledstrips nodig. Qua 'inbouwen' was het ook prima te doen, plekken waren natuurlijk makkelijk toegankelijk.

Qua resultaat: mehhh. Opzich gaf het wel een leuk effect, het was een echte leefkeuken en als je dus in de woonkamer (direct naast de keuken) een film keek, had het best een aardig effect. Echter, ik denk dat een Hue bloom hetzelfde effect had gegeven. Het stond gewoon weinig aan, want wanneer wil je nou echt sfeerlicht in een keuken?
Wij krijgen ook echt een leefkeuken is het plan. Keuken incl lekkere zithoek en daarnaast een aparte woonkamer. (Mede ingegeven zodat wij en de kinderen beneden (soort van) gescheiden kunnen zitten. Tussen de keuken en woonkamer zit ruim 3 meter en beide krijgen een zitgedeelte waarvandaan de andere ruimte niet te zien is.)

Sfeerverlichting ben ik nog niet mee bezig geweest. Ik wil absoluut geen tv in de keuken, dus het licht moet ten alle tijden voldoende zijn om voldoende te kunnen zien.

Ben nu echt bezig met functionele verlichting voor de keuken. Als je een kastje open doet wil je gewoon goed kunnen zien wat er (achterin) ligt zonder een zaklamp te moeten pakken.
Wil het ook nog overleggen met de keukenleverancier wat zij adviseren, want begreep dat ze voor veel klanten de kasten binnen dezelfde kleur geven als de buitenkant.

[ Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 14-09-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Dit is een Nolte Keuken maar daar gaan wij zeer waarschijnlijk niet mee verder.
Prijsverschil is aanzienlijk als ik die van jou bekijk, dus die van jou is zeker niet overpriced
[...]

Wij hebben ongeveer een zelfde setup!

(zie post)

Welk merk is jouw keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
[...]

Voor wat het waard is, ik heb de oude catalogus van Bosch (2020) vergeleken met de nieuwe (2020/2021) en er was echt nauwelijks iets veranderd. Ik vroeg me dus ook af of er nog een nieuwe 2021 catalogus komt? Ik neem aan dat Bosch/Siemens een beetje dezelfde lijn volgen.

Mbt ovens van Bosch: Er was 1 nieuwe oven (hoogste serie) en de enige verandering daar was dat Perfectbake nu Perfectbake Plus is. Dat houdt in dat de Perfectbake gerechten automatisch worden geupdate naar aanleiding van feedback van andere gebruikers. Bij de oude ovens is dat blijkbaar statisch en worden de gerechten niet aangepast.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
evleerdam schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:33:
Voor wat het waard is, ik heb de oude catalogus van Bosch (2020) vergeleken met de nieuwe (2020/2021) en er was echt nauwelijks iets veranderd. Ik vroeg me dus ook af of er nog een nieuwe 2021 catalogus komt? Ik neem aan dat Bosch/Siemens een beetje dezelfde lijn volgen.

Mbt ovens van Bosch: Er was 1 nieuwe oven (hoogste serie) en de enige verandering daar was dat Perfectbake nu Perfectbake Plus is. Dat houdt in dat de Perfectbake gerechten automatisch worden geupdate naar aanleiding van feedback van andere gebruikers. Bij de oude ovens is dat blijkbaar statisch en worden de gerechten niet aangepast.
Ik was 2 weken geleden bij het Inspiratiehuis en kreeg daar de catalogus 2019/2020 nog mee voor zowel Bosch als Siemens. Toen ik vroeg of er voor komend jaar nog wat nieuws komt gaf ze aan dat er vrijwel geen wijzigingen komen voor wat betreft de ovens. Bij enkele ovens staat specifiek benoemd dat er in april 2020 een nieuw typenummer uit komt (gekomen zou moeten zijn dus inmiddels).
Er zou wel een wijnkoeler komen als nieuw item.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Linkser schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:20:
Dit is een Nolte Keuken maar daar gaan wij zeer waarschijnlijk niet mee verder.
Prijsverschil is aanzienlijk als ik die van jou bekijk, dus die van jou is zeker niet overpriced

[...]
Ik zag het inderdaad, maar zonder je merk te weten kon ik er geen waardeoordeel over vellen.

Wij hebben onze NEXT125 keuken uiteindelijk met wat kleine aanpassingen besteld bij Ekelhoff.

We hebben nu nog een jaar om na te denken over de kleur, maar qua setup gaat dit hem worden.

Het zal vast ergens goedkoper kunnen, maar wij hebben vertrouwen in EKELHOFF. Grote zaak met een hoge reputatie.

Daarnaast waren wij het keukenshoppen wel zat en voor de laatste 1500 euro ga ik niet stad en land afrijden

[ Voor 4% gewijzigd door siemenz op 15-09-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Xander schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:19:
[...]

Die staat nog op mijn to-do list.

Maar ik kom een vaatwasser tegen... Daar kan ik niet zomaar iets monteren want dat zit in de weg voor het front bij openen (front gaat rakelings langs de bovenkant van de plint).

60cm overslaan is natuurlijk ook geen zicht.

Toevallig ook zoiets tegengekomen? En heb je er een oplossing voor gevonden?
Nee, daar ben ik niet tegen aan gelopen. Ik kon hem gewoon doortrekken onder de vaatwasser door.
Farmerwood schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:11:
[...]

Wij krijgen ook echt een leefkeuken is het plan. Keuken incl lekkere zithoek en daarnaast een aparte woonkamer. (Mede ingegeven zodat wij en de kinderen beneden (soort van) gescheiden kunnen zitten. Tussen de keuken en woonkamer zit ruim 3 meter en beide krijgen een zitgedeelte waarvandaan de andere ruimte niet te zien is.)

Sfeerverlichting ben ik nog niet mee bezig geweest. Ik wil absoluut geen tv in de keuken, dus het licht moet ten alle tijden voldoende zijn om voldoende te kunnen zien.

Ben nu echt bezig met functionele verlichting voor de keuken. Als je een kastje open doet wil je gewoon goed kunnen zien wat er (achterin) ligt zonder een zaklamp te moeten pakken.
Wil het ook nog overleggen met de keukenleverancier wat zij adviseren, want begreep dat ze voor veel klanten de kasten binnen dezelfde kleur geven als de buitenkant.
Functioneel.. moet je sowieso goed naar kijken. Echter heb ik nog nooit gehad dat ik een kastje open deed en je niet goed ziet wat er binnen staat? Sowieso bij lades heb je dat probleem niet. Bij kastjes ervaar ik alleen het kastje onder de wasbak als 'donker', maar verder volgens mij nooit last van gehad. Misschien als je keuken in een afgesloten ruimte staat, waar het sowieso al donker is. Toegeven, led licht in kastjes, mits mooi toegepast, is qua design wel weer mooi.
Farmerwood schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:36:
[...]

Ik was 2 weken geleden bij het Inspiratiehuis en kreeg daar de catalogus 2019/2020 nog mee voor zowel Bosch als Siemens. Toen ik vroeg of er voor komend jaar nog wat nieuws komt gaf ze aan dat er vrijwel geen wijzigingen komen voor wat betreft de ovens. Bij enkele ovens staat specifiek benoemd dat er in april 2020 een nieuw typenummer uit komt (gekomen zou moeten zijn dus inmiddels).
Er zou wel een wijnkoeler komen als nieuw item.
Na mijn Bosch vergelijking kan ik dat wel beamen. Er zijn bij vrijwel elke productgroep wel een aantal kleine wijzigingen, maar niets bijzonders en al helemaal bij de ovens niet. Die glazen plaat bij de inductie plaat/downdraft ziet er wel grappig uit, maar geloof niet dat dit nou echt waarde toevoegd. Dat was het enige echt andere product wat ik kon vinden.

Wijnkoelers zijn wel een trend in de afgelopen paar jaar. Ik denk vooral een 'design' dingetje, of meer voor het hebben. Natuurlijk voor de echte wijn puristen wel een must, maar bij mijn supermarkt wijn zou het weinig toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 14:49
Wilke schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:17:
[...]

Was voor ons ook de reden om voor een Quooker combi+ te kiezen en niet voor een goedkoper merk (al zijn die ook gewoon prijzig). Vrij veel ingelezen en navraag gedaan over dergelijke kranen, maar Quooker schijnt wel met afstand het beste te zijn. Een keuken kost al genoeg en dan wil ik geen (achteraf verkeerde) bezuiniging doen op de kokendwaterkraan. Al hoor ik ook genoeg positieve verhalen van mensen om ons heen met andere merken kranen.
Farmerwood schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:11:
Wij hebben boven de hele keuken een koof laten plaatsen, althans laten tekenen. Keuken moet nog geplaatst worden. Komen 8 Hue spotjes in (helaas niet ingetekend) die de hele keuken en ook in kastjes en lades goed verlichten. Komt er dan zo uit te zien in de render met realistische lichtinval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAzFSAxo2x4a1-UcxMpktNj54tY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WjfMB8cScSmT0FosKNpy7rXo.png?f=fotoalbum_large

Komt nog een regaal boven het aanrecht. Heb ik plaatje van zonder realistische lichtinval. Let niet op groene accent bij het aanracht :P vond de verkoper leuk detail, omdat de muur aan de overkant een dergelijke kleur gaat krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2dLXKRMT0PCD0fUYMSnu1ju-RQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lJQfOb3pImTUXiqEEd5CsI0W.png?f=fotoalbum_large

Voor de liefhebber; eiland is 2,4m bij 1,20. Kastenwand in totaal 3,60 breed (excl greeplijsten), waarvan lage en hoge deel 1,80. Composiet blad 2cm dik. Vond dikker op het eiland mooier, maar op het aanrecht niet. We vonden verschil daarin niet mooi, dus lekker strak op 2cm. Alle apparatuur vanuit de ATAG Magna design lijn. Keuken gekocht bij Boer Staphorst en de apparatuur direct bij ATAG. Erg fijn geholpen, komen meteen met een goede prijs (ook als je geen apparatuur afneemt), hebben eigen monteurs en verzorgen ook een dergelijke koof incl stuc- en sauswerk. Dat zie je niet overal.

[ Voor 88% gewijzigd door Hulleman op 14-09-2020 14:22 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cube
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 09:06
Ik ben op zoek naar een nieuwe kookplaat (inductie met geïntegreerde afzuiging)

Nu kwam de keukenboer met een Elica NIKOLATESLA SWITCH. Iemand ervaring met dit model? Of merk in het algemeen. Andere opties zijn Siemens IQ700.

Wat opvalt is dat de Elica wel echt stil is. Nieuwe model van Siemens nog niet live gehoord, wel een Miele die een stuk luider was. Op papier hebben ze nagenoeg gelijk afzuiging in m3

*edit spelfoutje :P

[ Voor 3% gewijzigd door The_Cube op 15-09-2020 10:12 ]

Help!! De netwerkbeestjes zijn op¿?¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:46
Na lang praten eindelijk een keuken gevonden waar wij grootendeels tevreden over zijn qua opstelling. Enige minpunt die wij beide nu hebben gaat over de bestekla, die nu in een la van 50cm komt, ipv een bredere la. Dit kon alleen niet heel anders door de keuze voor een downdraft kookplaat.

Daarnaast zit er bij mij wat twijfel over de AEG ipv de Bora (keukenboek verkocht geen Bora) en de aangerade ovens en koelkast (ik ken Etna niet zo goed).

De keuken zelf is SK-collectie S56FM SK56 Structuurlak op fineer. Daarop komt een keramiek blad van 2cm in een witte marmerlook. Daarnaast komen de volgende apparaten erin:
Kookplaat: AEG IDE84243IB
Oven/magnatron: MO670TI
Oven: OM670TI
Koelkast: EEK216A
Kraan: Quooker COMBI+ fushion round mat zwart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vxODLLH-uTZCJ2lqfSsFGWmrxk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6qsKE9zGVBw8BhvG3wPOdwd1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8jam6rJ2WiSCOECyVk0aiNqN5A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/B4Xrj7jQq8yNrruwhJtGjlst.png?f=fotoalbum_tile

Keukenkasten: €5.408,00
Apparatuur: €6.093,00
Werkblad: €2.377,40
Montage: €907,50

Totaal: €14.785,90

Wat vinden jullie hiervan? En hebben jullie nog opmerkingen over het ontwerp cq prijs?

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
spreading schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:19:
Na lang praten eindelijk een keuken gevonden waar wij grootendeels tevreden over zijn qua opstelling. Enige minpunt die wij beide nu hebben gaat over de bestekla, die nu in een la van 50cm komt, ipv een bredere la. Dit kon alleen niet heel anders door de keuze voor een downdraft kookplaat.

Daarnaast zit er bij mij wat twijfel over de AEG ipv de Bora (keukenboek verkocht geen Bora) en de aangerade ovens en koelkast (ik ken Etna niet zo goed).

De keuken zelf is SK-collectie S56FM SK56 Structuurlak op fineer. Daarop komt een keramiek blad van 2cm in een witte marmerlook. Daarnaast komen de volgende apparaten erin:
Kookplaat: AEG IDE84243IB
Oven/magnatron: MO670TI
Oven: OM670TI
Koelkast: EEK216A
Kraan: Quooker COMBI+ fushion round mat zwart.
[Afbeelding][Afbeelding]

Keukenkasten: €5.408,00
Apparatuur: €6.093,00
Werkblad: €2.377,40
Montage: €907,50

Totaal: €14.785,90

Wat vinden jullie hiervan? En hebben jullie nog opmerkingen over het ontwerp cq prijs?
Voor de ruimte ziet het er netjes uit. Zwart lijkt mij echter niet de ideale kleur omdat de ruimte hierdoor (nog) kleiner oogt in deze opstelling.

Wat zijn de afmetingen van de ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntje
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-02-2022
Na bijna dit hele topic te hebben doorgelezen schrok ik wel van al de slechte ervaringen bij keukenkampioen. dit is namelijk de enige zaak waar wij wel juist en netjes werden geholpen gek genoeg. kregen een gespecificeerde offerte mee was niet nodig om gelijk te tekenen en naast de gebruikelijke onderhandelingen die we verder overal zagen waren ze een stuk vriendelijker dan een hoop ander zaken waar we zijn geweest.

Eigenhuis keukens was via de projectleverancier duurde een eeuwigheid voor we een offerte kregen na aanleiding van onze wensen en konen ook alleen pelgrim apparatuur aanbieden.

Kvik hebben we helemaal nooit meer iets van teruggehoord.

keukenloods wilde ons een Bora door de neus boren terwijl we al meerdere malen hadden aangegeven deze niet te willen en toen we over de prijs begonnen zeiden ze ja maar je hebt wel een bora plaat. toen zijn we zo weggelopen.

brugman na 10 min heel aggresief zijn we ook weggelopen.

reddy keukens ook geen reactie meer gehad.

en zo waren er nog wel 3 of 4 met een soortgelijke ervaring.

Dus zijn we uiteindelijk bij de keukenkampioen uitgekomen.

wel met Whirlpool apparatuur of AEG apparatuur (ze boden geen zwarte afzuigkap aan van AEG) een een koelkast van Samsung.

alles bij elkaar een L keuken met een los blok waar de ovens en de koelkast inkomen.

Nu staat de apparatuur nog niet 100% vast (ze moeten nog inmeten en daarna kunnen we nog wijzigingen aanbrengen voor het wordt besteld)

deze apparatuur komt er nu in:

ACM938BA (kookplaat)

WHBS95LMK (afzuigkap met extra koolstoffilter)

W11OM14MS2P (oven)

W11MW161 (combioven)

WIC3C26 (vaatwasser)

Qooker 3 in 1 Flexkraan zwart

we hebben een zwarte spoelbak

RS68N8221B1/EF (koelkast)

Verder nagenoeg alleen maar lades en de kastjes en werkblad zijn van kunststof in betonkleur.

incl. montage en aansluiten (dat alles ook echt werkt en het doet zonder dat we zelf nog iets moeten doen)

Ik had zelf het idee dat het geen verkeerde prijs is voor alles wat we hier hebben ( 13.125,-) maar mijn man is nu niet meer zo zeker over de apparatuur dus wellicht gaan we daarover nog in onderhandeling.

iemand ervaring met de apparatuur en heb ik een beetje gelijk dat de prijs wel redelijk is? we hebben nog nooit een keuken gekocht en ervaringen om ons heen zijn heel uiteenlopend met wat wij graag willen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HRxpPqxGhY5OQrJEfHvgirI0AM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MLOskiu6k0FayeZdiwNIy2Wd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
Source90 schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:29:
[...]
Voor de ruimte ziet het er netjes uit. Zwart lijkt mij echter niet de ideale kleur omdat de keuken hierdoor kleiner lijkt.

Wat zijn de afmetingen van de ruimte?
De ruimte is 404cm breed, maar daar zit wel een deur in naar de garage. Daarnaast is hij aan een kant 208cm lang en aan de andere kant 243cm. Hier staan ook echt twee kleine muren die niet weg kunnen. De woonkamer, waar de keuken aan grenst is heel licht (een schuifpui over de hele breedte van het huis op het zuiden) en hierdoor komt er ook veel licht in de keuken aangezien er geen deuren oid voor zitten.

De keuken is ook niet zwart, tussen antraciet en bruin in. Wel heel donker, dus dat probeerde wij een beetje te breken met een wit blad en een lichte kleur tegels op de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
@spreading mooi ontwerp en qua prijs niet gek al twijfel ik over de prijs van de apparaten. Je hebt 5 apparaten voor € 6K waaronder een Quooker? Ik denk dat er nog een vaatwasser bij moet? Dan heb je dus 6 apparaten incl Quooker voor € 6K. Ik weet niet wat die Quooker kost, maar ik denk zeker € 1.500. Dan heb je 5 apparaten voor € 4,5K, ca € 900 per stuk. Dat vind ik voor AEG en Etna apparatuur wel erg duur. Etna is het instap/budget merk van ATAG.

De keuken die ik plaatste kost € 17K en dan heb ik er dure Magna ATAG apparatuur (inductie, plafondunit, combi oven, vaatwasser, plasma filter voor afzuiging) in voor nagenoeg inkoopprijs (heb er familie werken). Zonder apparatuur was mijn keuken € 12K incl plaatsen. De koof maakt het duur. Incl verlichting, plaatsen, stucen en sausen kost dat ding €2K.

Gaat de afzuiging van je inductie naar buiten of is het recirculatie? Met recirculatie is het verstandig een (dure) plasmafilter te kopen. Gaat 15 jaar mee en is op den duur veel goedkoper dan steeds losse filters te moeten kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 14-09-2020 16:45 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
Hulleman schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:42:
@spreading mooi ontwerp en qua prijs niet gek al twijfel ik over de prijs van de apparaten. Je hebt 5 apparaten voor € 6K waaronder een Quooker? Ik denk dat er nog een vaatwasser bij moet? Dan heb je dus 6 apparaten incl Quooker voor € 6K. Ik weet niet wat die Quooker kost, maar ik denk zeker € 1.500. Dan heb je 5 apparaten voor € 4,5K, ca € 900 per stuk. Dat vind ik voor AEG en Etna apparatuur wel erg duur. Etna is het instap/budget merk van ATAG.

De keuken die ik plaatste kost € 17K en dan heb ik de dure topline ATAG apparatuur voor nagenoeg inkoopprijs (heb er familie werken). Zonder apparatuur was mijn keuken € 12K incl plaatsen. De koof maakt het duur. Incl verlichting, plaatsen, stucen en sausen kost dat ding €2K.

Gaat de afzuiging van je inductie naar buiten of is het recirculatie? Met recirculatie is het verstandig een (dure) plasmafilter te kopen. Gaat 15 jaar mee en is op den duur veel goedkoper dan steeds losse filters te moeten kopen.
Vaatwasser zit er inderdaad niet bij. Die van ons is ongeveer een jaar geleden kapot gegaan en hebben afgelopen jaar een siemens IQ500 aangeschaft. Vinden we vooral zonde van het geld om dit nu weer te vervangen.
Wat ze ons voorhielden is dat de AEG kookplaat zo rond de €2.300 koste. Tel daar een Quooker bij op en je zit al aan de €3.800. Als ik de overige prijzen op internet opzoek kom ik rond de 800 euro goedkoper uit.

De kookplaat heeft recirculatie. Ik heb het een en ander over plasmafilters gelezen, maar mijzelf hier nog niet in verdiept. Dat zal ik binnenkort eens doen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 00:00
ntje schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:30:
Na bijna dit hele topic te hebben doorgelezen schrok ik wel van al de slechte ervaringen bij keukenkampioen. dit is namelijk de enige zaak waar wij wel juist en netjes werden geholpen gek genoeg. kregen een gespecificeerde offerte mee was niet nodig om gelijk te tekenen en naast de gebruikelijke onderhandelingen die we verder overal zagen waren ze een stuk vriendelijker dan een hoop ander zaken waar we zijn geweest.
Ik denk dat dit wel eens aardig kon verschillen tussen vestigingen. Ken ook wel mensen die er prima tevreden over waren. Vooral opletten dat alles netjes op papier staat, maar ook dat moet overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
spreading schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:51:
[...]

Vaatwasser zit er inderdaad niet bij. Die van ons is ongeveer een jaar geleden kapot gegaan en hebben afgelopen jaar een siemens IQ500 aangeschaft. Vinden we vooral zonde van het geld om dit nu weer te vervangen.
Wat ze ons voorhielden is dat de AEG kookplaat zo rond de €2.300 koste. Tel daar een Quooker bij op en je zit al aan de €3.800. Als ik de overige prijzen op internet opzoek kom ik rond de 800 euro goedkoper uit.

De kookplaat heeft recirculatie. Ik heb het een en ander over plasmafilters gelezen, maar mijzelf hier nog niet in verdiept. Dat zal ik binnenkort eens doen. Bedankt voor de tip.
Die inductie met afzuiging zijn aan de prijs, maar in de basis nagenoeg net zo duur als een losse inductie en afzuiging. Zelf wou ik graag 5 pitten, waarvan 1 met booster, en ik vind een plafondunit boven een eiland wel praktisch :). Hebben deze inductie gekozen. Een plasmafilter kost je wel zo'n € 750, maar is een goede investering. Enerzijds gemak, want filter 15 jaar niet vervangen, en anderzijds goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 14-09-2020 17:11 ]

Pagina: 1 ... 158 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1