Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:39
spreading schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:19:
Na lang praten eindelijk een keuken gevonden waar wij grootendeels tevreden over zijn qua opstelling. Enige minpunt die wij beide nu hebben gaat over de bestekla, die nu in een la van 50cm komt, ipv een bredere la. Dit kon alleen niet heel anders door de keuze voor een downdraft kookplaat.

Daarnaast zit er bij mij wat twijfel over de AEG ipv de Bora (keukenboek verkocht geen Bora) en de aangerade ovens en koelkast (ik ken Etna niet zo goed).

De keuken zelf is SK-collectie S56FM SK56 Structuurlak op fineer. Daarop komt een keramiek blad van 2cm in een witte marmerlook. Daarnaast komen de volgende apparaten erin:
Kookplaat: AEG IDE84243IB
Oven/magnatron: MO670TI
Oven: OM670TI
Koelkast: EEK216A
Kraan: Quooker COMBI+ fushion round mat zwart.
[Afbeelding][Afbeelding]

Keukenkasten: €5.408,00
Apparatuur: €6.093,00
Werkblad: €2.377,40
Montage: €907,50

Totaal: €14.785,90

Wat vinden jullie hiervan? En hebben jullie nog opmerkingen over het ontwerp cq prijs?
Persoonlijk vind ik een Quooker niet passen bij Etna apparatuur. Als de max van je budget is bereikt zou ik de Quooker eruit laten en betere apparatuur uitzoeken. De Quooker zou je later ook nog altijd kunnen plaatsen.

Ik zou ook je spoelkast wat kleiner maken zodat het blad niet zo strak tegen het kozijn zit.

Verder zou ik nog eens verder kijken omdat je twijfelt over de apparatuur en toch graag een Bora wilt. Als je 15k uitgeeft zou je geen genoegen moeten nemen met: "dat kunnen we niet leveren".

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:12
Klein beetje offtopic. Nieuwe keuken net geinstalleerd. Leiding zat verstopt. Mannetje voor laten komen. Spoeltje weer goed door.

Maar nu hebben we een klokkend geluid bij het doorspoelen van het water. Idem wanneer de vaatwasser bijna klaar is. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-05 14:16
Kapitein Merijn schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:09:
[...]

Persoonlijk vind ik een Quooker niet passen bij Etna apparatuur. Als de max van je budget is bereikt zou ik de Quooker eruit laten en betere apparatuur uitzoeken. De Quooker zou je later ook nog altijd kunnen plaatsen.

Ik zou ook je spoelkast wat kleiner maken zodat het blad niet zo strak tegen het kozijn zit.

Verder zou ik nog eens verder kijken omdat je twijfelt over de apparatuur en toch graag een Bora wilt. Als je 15k uitgeeft zou je geen genoegen moeten nemen met: "dat kunnen we niet leveren".
Ik snap je punt over de apparatuur, maar de Quooker is de wens van mijn partner. Sterker nog, dit was volgens haar een must. Hierdoor kan ik lullen als brugman maar die ga ik er niet uit krijgen.

De Etna is deels omdat wij een 60CM oven willen en dit een van de weinige merken is die ook een magnetron verkoopt in dit formaat (zonder een warmhoudlade oid). Ik ben, mede omdat ik daar dus ook over twijfel, al even naar aan het zoeken naar een alternatief. Heb jij misschien ideeën?

Zou jij dan de vaatwasser, rechts van de spoelbak, omwisselen met de spoelkast? Of hoe zou jij dit dan doen?

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:46
Vriend van mij heeft vorige week ook keuken gekocht maar die heeft toch Siemens 60 cm magnetron gekocht omdat hij ook even groot wilde als de oven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:20

siemenz

Koetje

spreading schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:00:
[...]

Hierdoor kan ik lullen als brugman maar die ga ik er niet uit krijgen.
Lullen als Brugman zou ik over keukens niet doen, dat doen ze zelf al!

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05 08:39
Nog even een laatste check hiero:

We gaan morgen opdracht geven voor onze keuken bij de IKEA.
Nu zit ik nog te dubben over de vaatwasser. Doen we een eigen vaatwasser of een vaatwasser van IKEA (Hygienisk)

Nu zit ik dus online ook rond te kijken en ik kom tot de volgende dingen:
- Bij coolblue bestaat een filter of de plint hoger of lager is dan 9 cm.
- Bij keukenloods hoef ik geen filter te kiezen (behalve dat het een metod ikea keuken is)
- Ik lees op allerlei fora dat er glijscharnier benodigd is (zeer slecht te verkrijgen)

Ik heb ook geen zin om uren bezig te zijn om een vaatwasser te plaatsen.

De keukenloods geeft aan dat de https://www.keukenloods.nl/sx836x02me.html een varioschanier heeft en dat ik daarmee het frontje op kan monteren. Dat is vrij simpel te doen? Iemand ervaring mee?

[ Voor 16% gewijzigd door Isane op 14-09-2020 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:57
[...]

De Etna is deels omdat wij een 60CM oven willen en dit een van de weinige merken is die ook een magnetron verkoopt in dit formaat (zonder een warmhoudlade oid). Ik ben, mede omdat ik daar dus ook over twijfel, al even naar aan het zoeken naar een alternatief. Heb jij misschien ideeën?
https://www.keukenloods.nl/magnetrons/hoogte-60/sort-prijs1

Bosch, Siemens, Etna, Pelgrim, Whirlpool hebben allen 60cm hoge oven/magnetron.
Of wil je echt een solo-magnetron naast de oven? Gaan zelf voor een oven en een combi/magnetron/stoom, maar gebruiken dan ook amper een magnetron (tweede oven is met grote maaltijden wel ideaal).

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 14-09-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-05 22:21
Isane schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:21:
Nog even een laatste check hiero:

We gaan morgen opdracht geven voor onze keuken bij de IKEA.
Nu zit ik nog te dubben over de vaatwasser. Doen we een eigen vaatwasser of een vaatwasser van IKEA (Hygienisk)

Nu zit ik dus online ook rond te kijken en ik kom tot de volgende dingen:
- Bij coolblue bestaat een filter of de plint hoger of lager is dan 9 cm.
- Bij keukenloods hoef ik geen filter te kiezen (behalve dat het een metod ikea keuken is)
- Ik lees op allerlei fora dat er glijscharnier benodigd is (zeer slecht te verkrijgen)

Ik heb ook geen zin om uren bezig te zijn om een vaatwasser te plaatsen.

De keukenloods geeft aan dat de https://www.keukenloods.nl/sx836x02me.html een varioschanier heeft en dat ik daarmee het frontje op kan monteren. Dat is vrij simpel te doen? Iemand ervaring mee?
Ik heb ook een ikea keukem met hun vaatwasser. Maar ik had niet het idee dat het iets speciaals moet zijn. De ikea keuken is 8 (standaard) of 11cm hoog en het frontje is ook maar gewoon een plank ik ga er vanuit dat elke vaatwasser hier wel een bevestiging voor heeft. Er komt ook geen kast o.i.d voor de vaatwasser hij komt gewoon tussen 2 kasten in te staan en je zet hem aan de bovenkant vast aan die kasten.

Steam: Evert

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

The_Cube schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:55:
Ik ben op zoek naar een nieuwe kookplaat (inductie met gedesintegreerde afzuiging)
Waarom zoek je een Inductieplaat met kapotte afzuiging?

(sorry, ik kon het niet laten :+ )

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 07:45
The_Cube schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:55:
Ik ben op zoek naar een nieuwe kookplaat (inductie met gedesintegreerde afzuiging)
Neem aan geintegreerde afzuiging? ;)

Wij hebben van het weekend een Siematic keuken gekocht, na een tripje naar duitsland toch in NL gekocht, scheelde weinig na goed afdingen.

Wij hebben de Bora Pure als inductieplaat & met afzuiging van onder.

psn: HertogJack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
[...]

Ik snap je punt over de apparatuur, maar de Quooker is de wens van mijn partner. Sterker nog, dit was volgens haar een must. Hierdoor kan ik lullen als brugman maar die ga ik er niet uit krijgen.

Zou jij dan de vaatwasser, rechts van de spoelbak, omwisselen met de spoelkast? Of hoe zou jij dit dan doen?
Zover ik kan zien is de spoelkast nu 60cm. Ik zou deze 50cm breed maken zodat er rechts naast de vaatwasser wat meer ruimte blijft tot de deur.

De apparatuur is al het een en ander over gezegd. Persoonlijk zie ik het nut niet van 2 60cm ovens als je niet regelmatig 4 taartbodems hoeft te maken ofzo. Als je voor 2 45cm apparaten kiest word de keuze een stuk groter en hoeft het ook niet veel duurder te worden als je voor een beter merk kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 23:47
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cube
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 08:43
HertogJack schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:42:
[...]

Wij hebben van het weekend een Siematic keuken gekocht, na een tripje naar duitsland toch in NL gekocht, scheelde weinig na goed afdingen.

Yes geïntegreerde afzuiging inderdaad, post ook even aangepast. Waarom is de keuze bora geworden en wat waren de andere opties?

Help!! De netwerkbeestjes zijn op¿?¿

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@Imperial Guard
Een onderbouw spoelbak is vragen om problemen bij een Dekton/keramisch werkblad. Als je 1x met een pan tegen de rand aan stoot heb je meteen een flinke beschadiging te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

[...]

Welke Siematic heb je uiteindelijk gekocht en in welke duitse keukenzaak ben je geweest als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 16:29
[...]

Kijk, Siematic dat is andere koek. Hebben wij ook nog heel even naar zitten kijken, maar die prijzen werden ons echt te gek. Wel echt prachtig spul.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Hulleman schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:34:
[...]

Kijk, Siematic dat is andere koek. Hebben wij ook nog heel even naar zitten kijken, maar die prijzen werden ons echt te gek. Wel echt prachtig spul.
Eens vooral die nieuwe Pure SLX is erg mooi, uiteindelijk geen offerte "durven' vragen en met NEXT125 geeindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:19:
@Imperial Guard
Een onderbouw spoelbak is vragen om problemen bij een Dekton/keramisch werkblad. Als je 1x met een pan tegen de rand aan stoot heb je meteen een flinke beschadiging te pakken.
Voor ons dé reden om niet voor een keramisch blad te gaan. Niet allen bij onderbouw spoelbak, maar alle hoeken en randen zijn best gevoelig. Diverse keukenboeren hadden eilandjes staan met keramisch blad met allemaal kapotte hoeken en randen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
siemenz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:35:
[...]

Eens vooral die nieuwe Pure SLX is erg mooi, uiteindelijk geen offerte "durven' vragen en met NEXT125 geeindigd.
Je hobbelt zo naar de € 35-40K voor een siematic keuken. Wordt vaak geadverteerd met ca € 20K, maar daar ga je het echt niet voor redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 07:45
siemenz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:33:
[...]

Welke Siematic heb je uiteindelijk gekocht en in welke duitse keukenzaak ben je geweest als ik vragen mag?
Wij waren dit afgelopen zaterdag naar Ekelhof gereden.in Nordhorn.

Zonder afspraak in onze onwetendheid; gelukkig konden ze een gaatje vinden en konden we toch terecht voor een offerte op dezelfde dag. (ze had het namelijk over dat het tot oktober al vol zat).

Wij zijn gegaan voor een Pure (dus geen Pure SLX), maargoed nog steeds een fantastisch mooie keuken.

Keramisch blad, siemens apparatuur en de bora pure.

psn: HertogJack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

HertogJack schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:41:
[...]

Wij waren dit afgelopen zaterdag naar Ekelhof gereden.in Nordhorn.

Zonder afspraak in onze onwetendheid; gelukkig konden ze een gaatje vinden en konden we toch terecht voor een offerte op dezelfde dag. (ze had het namelijk over dat het tot oktober al vol zat).

Wij zijn gegaan voor een Pure (dus geen Pure SLX), maargoed nog steeds een fantastisch mooie keuken.

Keramisch blad, siemens apparatuur en de bora pure.
Wij hebben onze Next keuken (zie eerdere posts) bij Ekelhof zojuist besteld. Ze hebben het heel erg druk, maar ik denk dat wij een eerlijke prijs betalen. Ik ben zeker niet op zoek naar het laatste dubbeltje. Uiteindelijk betalen we rond de 25k. Ik denk dat het bij Siematic meer was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Userlink
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-04 12:37
Na enkele weken puzzelen en gesprekken met keukenboeren hebben we nu twee offertes liggen. We gaan volgens jaar een uitbouw realiseren waar een nieuwe keuken in komt. We zijn van plan een eiland van ca. 3 m breed voor een hoge kastenwand te plaatsen. De hoge kastenwand komt in een koof.

NB: De afbeeldingen hieronder zijn niet geweldig, ligt aan mijn scanner.

Keuken 1: in Duitsland (Hoppe Kuchen in Leer)
Kastjes en fronten: Häcker , mat zwart met anti-vinger.
Apparatuur: Siemens vaatwasser, hoge koelkast (178 cm), aparte vriezer (88 cm), stoomoven (zwart) en Gutmann inductie met afzuig (90 cm br).
Werkblad: composiet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5y7I1535-eEuKIFpbQLE03A-pZs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wFfcSCCRCKxo1oIz8dxetEmr.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rGjLc4fwHeV6otWmanumNm3eOw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9nb6J5G137oVTKFmqa6udoRC.png?f=user_large

Kosten: E 20.100,- inclusief montage, wasbak en kraan. Als we het grootste deel aanbetalen en met wat korting komt deze op E 18.200,-

Keuken 2 (Nove keukens Groningen)
Kastjes en fronten: Schröder kast en front, mat zwart met anti vinger.
Apparatuur: Alles van ATAG : vaatwasser va2013rt; koelkast ks22178a; vriezer ks35088c; stoomoven cs66121d; kookplaat hidd8471lv.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5eeJ1NC6qT5F2vSUbv04xWfCws=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N6E4ajM6KmKDPYJv9sXK3P7s.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyH7w8bTfFehrGmjLbBnCVnRdTk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WVY80F95Yb1Y3D3GTpVGzo6L.png?f=user_large

Kosten: E 20.000,- inclusief montage montage, wasbak en kraan.

Verschil in uitvoering tussen de keukens is klein. Bij de eerste (Duitsland) is het eiland "zwevend" en bij de 2e zijn de zijwanden van het eiland tot aan de grond gemaakt en worden de fronten van het eiland aan de eettafelzijde langer gemaakt zodat deze over de plint vallen. Er blijft dan ca. 3-4 cm over tussen vloer en front.

Ik ben zeer te spreken over het tweede ontwerp.

Jullie nog tips?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:49
Userlink schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:04:
Na enkele weken puzzelen en gesprekken met keukenboeren hebben we nu twee offertes liggen. We gaan volgens jaar een uitbouw realiseren waar een nieuwe keuken in komt. We zijn van plan een eiland van ca. 3 m breed voor een hoge kastenwand te plaatsen. De hoge kastenwand komt in een koof.

Apparatuur: Siemens vaatwasser, hoge koelkast (178 cm), aparte vriezer (88 cm), stoomoven (zwart) en Gutmann inductie met afzuig (90 cm br).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kosten: E 20.100,- inclusief montage, wasbak en kraan. Als we het grootste deel aanbetalen en met wat korting komt deze op E 18.200,-

Apparatuur: Alles van ATAG : vaatwasser va2013rt; koelkast ks22178a; vriezer ks35088c; stoomoven cs66121d; kookplaat hidd8471lv.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verschil in uitvoering tussen de keukens is klein. Bij de eerste (Duitsland) is het eiland "zwevend" en bij de 2e zijn de zijwanden van het eiland tot aan de grond gemaakt en worden de fronten van het eiland aan de eettafelzijde langer gemaakt zodat deze over de plint vallen. Er blijft dan ca. 3-4 cm over tussen vloer en front.

Jullie nog tips?
Niet inhoudelijk over de keuken zelf maar over de opstelling: met de eiland opstelling heb je erg weinig plek langs de eettafel. Als daar mensen zitten kunnen je bijna niet voor het eiland langs lopen. Zelf wil ik zo'n parallelle opstelling met 5.74m maken maar zelfs dat voelt soms al een beetje krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-05 19:32
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en zijn daarvoor op zoek naar een keuken. Nu zagen we laatst een Rotpunkt met geïntegreerde grepen wat er erg van gecharmeerd waren ;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnDAJnFbXrTFSTae3_SDUWXlchg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x18HG2srV2FQz6s9gACyrJuV.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand een tip voor een Rotpunkt keukenzaak in de buurt van Eindhoven? Daar hebben we binnenkort gesprek bij Goergen vanuit project en we willen het graag combineren. Maar ik kan niet echt een winkel vinden die adverteert met Rotpunkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
SquareOne schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:16:
[...]

Niet inhoudelijk over de keuken zelf maar over de opstelling: met de eiland opstelling heb je erg weinig plek langs de eettafel. Als daar mensen zitten kunnen je bijna niet voor het eiland langs lopen. Zelf wil ik zo'n parallelle opstelling met 5.74m maken maar zelfs dat voelt soms al een beetje krap.
Wij hebben een soortgelijk ontwerp, ook een eettafel in de breedte met een bankje en schiereiland parallel er achter. We hebben dit uitgetekend op de vloer en met verhuisdozen in de ruimte om te bepalen of het werkbaar is. Wij hebben nog 100cm tot rand tafel en werkblad, en ik kan mij voorstellen dat vele dat te krap vinden. Voor ons is het na lang overdenken geen bezwaar omdat onze wens is om de keuken 1 geheel te maken met de ruimte.

Qua doorloop is het bij volle bezetting aan de tafel iets minder praktisch, maar onze aanname is dat er relatief weinig loop zal zijn als we allemaal aan tafel zitten.

Denk dus goed na over je persoonlijke situatie en je wensen met de ruimte. Uiteindelijk ben jij degene die er dagelijks in moet leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
RCreator schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:20:
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en zijn daarvoor op zoek naar een keuken. Nu zagen we laatst een Rotpunkt met geïntegreerde grepen wat er erg van gecharmeerd waren ;
[Afbeelding]

Heeft iemand een tip voor een Rotpunkt keukenzaak in de buurt van Eindhoven? Daar hebben we binnenkort gesprek bij Goergen vanuit project en we willen het graag combineren. Maar ik kan niet echt een winkel vinden die adverteert met Rotpunkt.
Niet bekend met Rotpunkt dealers in de buurt van Eindhoven maar wat betreft de greep: bij Goergen verkopen ze Pronorm. De y-line keukens van Pronorm hebben ook een soortgelijke greep. Ik weet niet of je op zoek bent naar fronten met zo'n hout look maar ik heb inmiddels een aantal fineer fronten en houtlook (kunstof) fronten gezien en vind de fineer fronten van pronorm toch wel het mooist.

Twijfel zelf nog tussen greeploos of dit soort grepen. Over het algemeen lijken de kasten bij greeploos iets duurder maar deze grepen met 'normale' kasten schijnt op zijn minst net zo duur te zijn omdat ze bij elk front zo'n greep moeten frezen.

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 15-09-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Userlink schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:04:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Jullie nog tips?
Waarschijnlijk krijgt niemand je van het eiland afgepraat dus daar ga ik ook niet aan beginnen ;)

Als je de aanbouw nog moet realiseren zorg er dan voor dat links en rechts van de kastenwand een muurtje staat van min. 60cm diep. Op die manier kan je de volledige wand benutten en nog een stuk werkblad realiseren voor je koffiezetter ed. Zeker als je werkt met verlengde deuren en gesloten zijwanden is je werkruimte ontzettend beperkt.
Houd er ook rekening mee dat je in het ontwerp met Atag apparatuur geen praktische besteklade hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:17
Ik heb bijna hetzelfde in de offerte en volgens mij is dit echt prima apparatuur!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

[...]

Exact dit. Wij dus ook. Hebben de tafel al moeten kleiner maken naar 90 cm en de ruimte tussen eiland en kastenwand ook verkleinen.

Je “moet” echt wel circa 3M hebben vanaf einde eiland.

Ik zou een andere opstelling kiezen ipv perse een eiland omdat het zo cool is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 21:50
Rubman schreef op zaterdag 9 juli 2016 @ 10:40:

Keukenkastjes

De kasten bepalen in grote mate de uitstraling van de keuken en er zijn dan ook legio mogelijkheden te verzinnen om de keuken in te delen. Ga je voor hoogglans of toch mat Fel rood of juist diep zwart, greeploos, een moderne greep of juist klassiek, neem je een werkje in de kastdeur of liever vlak. Wel of geen bovenkastjes je kan het zo gek niet bedenken. Ook de merken hiervan spelen mee in hoe "goed" een keuken is, daarom hieronder een overzicht van de merken keukenkastjes ingedeeld in hoog, midden en laag segment gebaseerd op prijs, problemen en algemeen bekende uitstraling.

Midden
• Nolte
• Pronorm
• Hacker
• Schuller
• Rotpunkt
• Nobilia
• Ballerina
• Störmer
• Sachsen
• Bauformat
• Habemat
Was net bij DSM Keukens (België), waar ze Hacker en Ballerina verkopen. De verkoper zette daar Ballerina in het top-segement en Hacker in het midden-segment. Ze hadden ook het lagere segment (ik geloof dat hij Nolte zei, maar daar ben ik niet meer zeker van).
In bovenstaande lijst zijn Hacker en Ballerina (en Nolte) echter alledrie midden-segment. Zijn de verschillen tussen Hacker en Ballerina effectief van die aard dat Ballerina een 15% duurder zou zijn? Hij benoemde de verschillen als
  • randafwerking laden in glas bij Ballerina - alu bij Hacker
  • binnenkant kasten in kleur bij Ballerina - wit bij Hacker
  • achterwand is een volle plank bij Ballerina - 4mm(?) bij Hacker
Vervolgens, en dat is wat moeilijker in te schatten want sterk afhankelijk van de toestellen natuurlijk: hij zei dat onze keuken (4m kastenwand met nis, 3m eiland van 90cm diep met laden, dampkap in eiland van Novy, toestellen van AEG/Siemens/Bosch/...-klasse, composiet werkblad, kookplaat 80/90 cm vlakbouw, anderhalve spoelbak) met Hacker rond de 28k à 30k zou zitten. Daar is uiteraard geen tekening van gemaakt oid. Maar, is dat als richtprijs, ok?

Alvast bedankt voor enige feedback :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kwakkel op 15-09-2020 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-05 16:14
Die laden van glas is maar net hoe diepe la je neemt. Als je een kast met 2 lades hebt dan wel. Heb je een kast met deur en erin 3 lades (zoals bestek lade) die heeft geen glas.

Ik met heel tevreden over de ballerina keuken die ik heb, maar of het meer dan 15% waard is geen idee, want ik ken Hacker niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
Kwakkel schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:32:
[...]

Was net bij DSM Keukens (België), waar ze Hacker en Ballerina verkopen. De verkoper zette daar Ballerina in het top-segement en Hacker in het midden-segment. Ze hadden ook het lagere segment (ik geloof dat hij Nolte zei, maar daar ben ik niet meer zeker van).
In bovenstaande lijst zijn Hacker en Ballerina (en Nolte) echter alledrie midden-segment. Zijn de verschillen tussen Hacker en Ballerina effectief van die aard dat Ballerina een 15% duurder zou zijn? Hij benoemde de verschillen als
  • randafwerking laden in glas bij Ballerina - alu bij Hacker
  • binnenkant kasten in kleur bij Ballerina - wit bij Hacker
  • achterwand is een volle plank bij Ballerina - 4mm(?) bij Hacker
Vervolgens, en dat is wat moeilijker in te schatten want sterk afhankelijk van de toestellen natuurlijk: hij zei dat onze keuken (4m kastenwand met nis, 3m eiland van 90cm diep met laden, dampkap in eiland van Novy, toestellen van AEG/Siemens/Bosch/...-klasse, composiet werkblad, kookplaat 80/90 cm vlakbouw, anderhalve spoelbak) met Hacker rond de 28k à 30k zou zitten. Daar is uiteraard geen tekening van gemaakt oid. Maar, is dat als richtprijs, ok?

Alvast bedankt voor enige feedback :)
Misschien vergelijkt die de classic line van Hacker. Maar bij de Systemat kan je ook de kleuren van de binnenkant aanpassen en zijn de achterwanden ook dikker dan normaal. Laden van glas is een optie bij de systemat, zelf nu in het echt gezien en vindt het niet per se mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Rostares schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:13:
[...]

Misschien vergelijkt die de classic line van Hacker. Maar bij de Systemat kan je ook de kleuren van de binnenkant aanpassen en zijn de achterwanden ook dikker dan normaal. Laden van glas is een optie bij de systemat, zelf nu in het echt gezien en vindt het niet per se mooier.
Klopt helemaal.
Haecker Systemat kan de rompen in 3 verschillende kleuren leveren. Tevens zijn er voor de ladebakken ook 3 opties leverbaar.
Bij Ballerina is er maar 1 ladebak leverbaar en dat is die met een glazen zijwand. Het is wel mogelijk om de keuken uit te laten voeren met BLUM lades maar dat kost ca. € 500,- voor de gehele keuken.
De achterwanden van een Haecker zijn inderdaad ook geschroefd maar iets dunner dan die van Ballerina. De dikke achterwand van Ballerina is eigenlijk gewoon k*t aangezien er daardoor te weinig ruimte achter de kast is om bijvoorbeeld een stekker achterdoor te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Maar dan liggen Systemat en Ballerina wellicht in dezelfde prijscategorie? En de Classic daar dan (15?)% onder?

Is de geraamde 30k-32k dan een faire prijs voor een Hacker Classic?
(Heb een paar foto's getrokken van de keukens die me aanstonden. Bleken wel bijna allemaal Ballerina's te zijn :D)

Wat betreft een stekker: je bedoelt dan als er ooit een toestel moet worden vervangen oid? Dat wordt dan lastiger om aan de stekker te kunnen? Of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Kwakkel schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:04:
Maar dan liggen Systemat en Ballerina wellicht in dezelfde prijscategorie? En de Classic daar dan (15?)% onder?

Is de geraamde 30k-32k dan een faire prijs voor een Hacker Classic?
(Heb een paar foto's getrokken van de keukens die me aanstonden. Bleken wel bijna allemaal Ballerina's te zijn :D)

Wat betreft een stekker: je bedoelt dan als er ooit een toestel moet worden vervangen oid? Dat wordt dan lastiger om aan de stekker te kunnen? Of...?
Voor 30k koop je 2 Haecker classic's :P
Met die begroting kan je een prachtige Systemat of Ballerina kopen, ik denk zelfs wel voor minder.

Het verhaal van de stekker is natuurlijk een kleinigheidje maar kan wel lastig zijn bij service inderdaad. Als bijvoorbeeld het stopcontact van de combi in het kastje erboven zit zal je hem af moeten knippen of achter uit het apparaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:29:
[...]

Voor 30k koop je 2 Haecker classic's :P
Met die begroting kan je een prachtige Systemat of Ballerina kopen, ik denk zelfs wel voor minder.
Ow, goed om te weten :D Dan toch maar even gewoon links laten liggen :P
Nuja, zal hem wellicht wel een offerte laten opmaken eens we in dat stadium zitten (en hier posten). Maar ga er dan niet van uit dat zij het effectief zullen mogen doen :*)
Het verhaal van de stekker is natuurlijk een kleinigheidje maar kan wel lastig zijn bij service inderdaad. Als bijvoorbeeld het stopcontact van de combi in het kastje erboven zit zal je hem af moeten knippen of achter uit het apparaat trekken.
Ok, toch niet onbelangrijk - toestellen gaan wel eens stuk :)
Maar wellicht kan daar in het ontwerp wel rekening mee gehouden worden (kasten wat meer naar voor bvb)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 15:58

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Ik merk dat ik weinig tijd meer heb om zaken aan te passen in de TS.

Mocht iemand zich geroepen voelen om bij te dragen geef het aan dan voeg ik je toe als mede TS

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Rubman schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:03:
Ik merk dat ik weinig tijd meer heb om zaken aan te passen in de TS.

Mocht iemand zich geroepen voelen om bij te dragen geef het aan dan voeg ik je toe als mede TS
Mooie taak voor @Kapitein Merijn ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Als het woord keukenboer word verbannen uit dit topic wil ik er best over nadenken :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Voor de liefhebbers. Bijgaand onze finale opstelling. Kleurstelling is nog aan verandering onderhevig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7R3am-Z69EJp0io3cwgIJA0moI0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iO1do3jZWcIg7FYAqFuw57s9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLX-IPRJnh-qE1yI1iXHvY_wNg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hzxedtpAluBbugHjHzGoiFs0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-05 14:16
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:07:
[...]

Zover ik kan zien is de spoelkast nu 60cm. Ik zou deze 50cm breed maken zodat er rechts naast de vaatwasser wat meer ruimte blijft tot de deur.

De apparatuur is al het een en ander over gezegd. Persoonlijk zie ik het nut niet van 2 60cm ovens als je niet regelmatig 4 taartbodems hoeft te maken ofzo. Als je voor 2 45cm apparaten kiest word de keuze een stuk groter en hoeft het ook niet veel duurder te worden als je voor een beter merk kiest.
Bedankt voor de tips! Hier kunnen we zeker wat meer.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Kapitein Merijn schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:07:
[...]

onze Duitse keukenMAN zei dat 60 cm goedkoper was dan 45?!

• Kapitein Merijn
siemenz schreef op woensdag 16 september 2020 @ 00:07:
[...]
onze Duitse keukenMAN zei dat 60 cm goedkoper was dan 45?!
Duitsers willen alles graag groter hebben...
De 45cm oven is in Duitsland niet zo populair als hier in Nederland. Als ik me niet vergis hebben ze daar ook een groter aanbod in 60cm apparaten.

Waar wij in Nederland allemaal kiezen voor een 45cm combi kiezen ze daar meestal voor een 60cm oven met losse magnetron.

[ Voor 14% gewijzigd door Kapitein Merijn op 16-09-2020 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:38
siemenz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:11:
Voor de liefhebbers. Bijgaand onze finale opstelling. Kleurstelling is nog aan verandering onderhevig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf, qua afmeting zit je met je ruimte bijna zoals wij. Wij hebben 580 x 562. Ik twijfelde ene beetje of de ruimte die overbleef niet te weinig was voor een tafel + stoelen, dus daarom hebben wij onze kastenwand aan die muur van 3meter.

Ik ben erg benieuwd hoe het straks is als het klaar is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ter voorbereiding aan ons bezoek morgen aan de keukenleverancier alvast wat prijzen opgevraagd voor apparatuur van Bosch om een goed beeld te krijgen van de verhuiding adviesprijs uit de catalogus en de werkelijke verkoopprijzen.

Aangezien we 2x 60m ovens ergens wel een tikkeltje overdreven vinden voor een gezin van 4 twijfelen we nog om voor de 45 cm varianten te gaan. Daar helaas vergeten een prijs van op te vragen.

Members only: Prijzen van 15-09-2020 van Keukenloods

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12-2024
siemenz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:11:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw, dit is iets wat wij ook zoeken! Ik zie dat je bij Ekelhof bent geweest, daar ook maar een afspraak maken, maar ik ga je idee een beetje stelen :9 ook het 'koffiehoekje' zaten wij al mee in onze maag, want een koffiezetapparaat op je eiland wil je niet. Ik ga zoeken naar je post met wat je er allemaal op en aan hebt, die zal hier vast tussen staan.

Maar ziet er gaaf uit! _/-\o_

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Zit hier een beetje mee te lezen, maar wilde toch nog even een duit in het zakje doen. Hier het ontwerp van onze keuken, die we al hebben, maar aan de andere kant van het huis is gesitueerd momenteel. In de opzet is hij te spiegelen. De spoelbak had ik geen zin om te tekenen, maar die zit aan de muurkant.

Wat vinden we er zo fijn aan: Aanrechtruimte! Het aanrecht aan de kant vna de muur is 80cm diep. Dat is echt een aanrader.

Wat is er gaaf aan: Het stuk aan de muur zijn lage kastje en lijken te zweven en uit te steken uit de 3 hoge kasten. Het eiland lijkt door de donkere plint ook te zweven.

Om het strakke er een beetje af te halen hebben we een composieten blad met structuur. Alhoewel het er mooi uitziet is dat niet al te praktisch.

Sketch-up plaatjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwDZVv2eNs5xr5lues_9LmsKyLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0YopLvDRYFWqvlTBBUWyUhe4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sIELJyGOqalhKGNNL-LKyGVDRc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3PiIADtGM0JRp1VZt0ki7Pba.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rcoo03-4giqLKCyXt1NAJdii-iI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yz6UJNETKio47o2okXtm5arQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door k0ewl op 16-09-2020 11:55 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• SquareOne
k0ewl schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:53:
Zit hier een beetje mee te lezen, maar wilde toch nog even een duit in het zakje doen. Hier het ontwerp van onze keuken, die we al hebben, maar aan de andere kant van het huis is gesitueerd momenteel. In de opzet is hij te spiegelen.

Wat vinden we er zo fijn aan: Aanrechtruimte! Het aanrecht aan de kant vna de muur is 80cm diep. Dat is echt een aanrader.

Sketch-up plaatjes.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie set-up :)
  • Wellicht nog wat afmetingen posten? De kastenwand met lage deel lijkt zo'n 4,5 meter inclusief ombouw? Eiland 2,20?
  • Spoelbak komt aan de kant van de muur?
Persoonlijk vind ik de het stukje waar de koof aan de bovenkant en en wandje naast het lage deel samen komen niet zo mooi. Door de verspringing in diepte mis je nu het koof effect en verliest het wandje aan de rechtkant zijn functie.
Waar zitten lades? Over het algemeen zijn die een stuk praktischer voor een hoop zaken.

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 16-09-2020 12:01 ]

• k0ewl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYQlJfxOmHDkIEtQ3sP_F8fps9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/20gj0WVSwdxIDnMOHDNesoZq.png?f=fotoalbum_large

Lades aan het eiland ook.
Afmetingen zijn idd zoals je schat ;) Eiland 2,20 bij 1,10.

Bij de kastjes is het een beetje moeilijk omdat daar een vensterbank zit. Anders was het er ook niet geweest. Waar de keuken nu staat is het geen probleem, maar snap je punt.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• SquareOne
k0ewl schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:13:
[Afbeelding]

Lades aan het eiland ook.
Afmetingen zijn idd zoals je schat ;) Eiland 2,20 bij 1,10.

Bij de kastjes is het een beetje moeilijk omdat daar een vensterbank zit. Anders was het er ook niet geweest. Waar de keuken nu staat is het geen probleem, maar snap je punt.
Eventueel oplossen met een passtuk? Weet niet om hoeveel CM het gaat.

• k0ewl
SquareOne schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:16:
[...]

Eventueel oplossen met een passtuk? Weet niet om hoeveel CM het gaat.
5cm. maar dan moet ik ook het aanrechtblad verlengen, wat nooit mooi gaat zijn. De keuken zit dus al in ons huis op een andere locatie.

BTW, de lage kastjes aan de muur zijn allemaal lades.
Anders maar accepteren dat het laatje nooit open kan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022
Op onze zwarte keuken willen wij graag een dik betonlook werkblad.
Nu heb ik mooie kleuren composiet gezien, maar wordt me niet echt duidelijk hoe het zit met vlekgevoeligheid.

Ene bedrijf zegt dat je bij composiet echt voor gepolijst moet gaan omdat bij niet gepolijst composiet alles er direct in trekt en dus vlekt (wijn, curry, kerrie etc). Andere bedrijf zegt dagdagelijkse heel hard mee valt.
Nu wil ik geen blad vol vlekken, maar gepolijst composiet vind ik voor deze licht/midden grijze kleur niet mooi.

Ik zie overal veel bladen met een ‘betonlook’ en vraag me af welk materiaal anderen hebben en hoe het zit met vlekken (of andere nadelen).

• siemenz

siemenz

Koetje

Rempi schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:49:
[...]

Wauw, dit is iets wat wij ook zoeken! Ik zie dat je bij Ekelhof bent geweest, daar ook maar een afspraak maken, maar ik ga je idee een beetje stelen :9 ook het 'koffiehoekje' zaten wij al mee in onze maag, want een koffiezetapparaat op je eiland wil je niet. Ik ga zoeken naar je post met wat je er allemaal op en aan hebt, die zal hier vast tussen staan.

Maar ziet er gaaf uit! _/-\o_
hier de beschrijving van de spulletjes die erin zitten.

siemenz in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 4% gewijzigd door siemenz op 16-09-2020 15:48 ]

• naath86
  • Laatst online: 02-03 19:49
Enige tijd terug had ik hier onze tekeningen al eens geplaatst. Ondertussen zijn we wat gesprekken en tekeningen verder en zijn we nog bij een andere zaak geweest, waar we nu toch een vrij definitief plan hebben liggen. Het gaat om een Punto keuken in de kleur Snow met zwarte plinten en een donker blad. We zijn er nog niet uit of dit kunststof wordt of toch graniet. Ik hoor graag advies!

In de hoge kast zal een grote koelkast komen, daarnaast de oven met daaronder de vaatwasser. Dan een ladekast en in de hoek een Le-Mans kast. Daarnaast spoelkast, met spoelbak van 60cm. Daarnaast een gewone kast en onder de kookplaat zit een ladekast. Aan de andere kant komt dan 1 kastje van 35 cm en een plankenkastje ook 35 cm. Deze zal waarschijnlijk in het zwart eruit springen. In de hoek zit dan nog een diepe kast van 56 cm met bovenin de bestekla, omdat we daar ook de eettafel hebben staan. We hebben gekozen voor een AEG kookplaat met afzuiging.

Members only:

Ik ben vooral benieuwd wat jullie van de prijs vinden en naar de ervaring met vergelijkbaar apparatuur.

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Ada12 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:16:
Nu heb ik mooie kleuren composiet gezien, maar wordt me niet echt duidelijk hoe het zit met vlekgevoeligheid.

Ene bedrijf zegt dat je bij composiet echt voor gepolijst moet gaan omdat bij niet gepolijst composiet alles er direct in trekt en dus vlekt (wijn, curry, kerrie etc). Andere bedrijf zegt dagdagelijkse heel hard mee valt.
Nu wil ik geen blad vol vlekken, maar gepolijst composiet vind ik voor deze licht/midden grijze kleur niet mooi.

Ik zie overal veel bladen met een ‘betonlook’ en vraag me af welk materiaal anderen hebben en hoe het zit met vlekken (of andere nadelen).
Betonlook vonden wij ook prachtig (Zie de 'fresh concrete hier: https://www.jetstone.nl/kleuren-composiet/) maar dit was er enkel in mat. En dat is poreus en dus gevoelig voor vlekken. Om die reden hebben we dan ook voor een composiet gepolijst gekozen. Het moet voor ons wel leefbaar (lees gemakkelijk) zijn en we willen niet continue dat blad poetsen tegen vlekken/verkleuringen. Onze 1e keuze is dan ook voorlopig deze: (blanco assoluto https://www.jetstone.nl/kleuren-composiet/)

Als iemand nog een composiet gepolijst marmerlook met hele subtiele aderen weet dan houd ik mij aanbevolen. Ik probeer vrouwlief te overtuigen van een marmerlook :P

• SquareOne
Stealth2000 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:43:
[...]

Betonlook vonden wij ook prachtig (Zie de 'fresh concrete hier: https://www.jetstone.nl/kleuren-composiet/) maar dit was er enkel in mat. En dat is poreus en dus gevoelig voor vlekken. Om die reden hebben we dan ook voor een composiet gepolijst gekozen. Het moet voor ons wel leefbaar (lees gemakkelijk) zijn en we willen niet continue dat blad poetsen tegen vlekken/verkleuringen. Onze 1e keuze is dan ook voorlopig deze: (blanco assoluto https://www.jetstone.nl/kleuren-composiet/)

Als iemand nog een composiet gepolijst marmerlook met hele subtiele aderen weet dan houd ik mij aanbevolen. Ik probeer vrouwlief te overtuigen van een marmerlook :P
Van Ceasarstone heb ik onderstaande eerder op mijn lijstje gehad met witte marmer look.
Calacatta Nuvo
Statuario Nuvo
Empira White

Neigen zelf nu toch wat meer naar grijsv / taupe.

• Ada12
Van ceasarstone hebben ze diverse mooie kleuren vind ik. Oa rugged concrete is een kleur die bovenaan ons lijstje staat, maar waarvan ik dus twijfel aan de vlekgevoeligheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Mat composiet is zeker niet poreus. Het zijn dezelfde platen als de gepolijste variant alleen anders bewerkt.
Door de matte afwerking zijn ze inderdaad wel vlek gevoeliger, dit komt vooral door de wat grovere structuur.

Kan je niet tegen vlekken kan je beter voor een keramiek gaan.
Voor een betonlook kan ik de kleur New York Silk aanraden van Neolith.
Afbeeldingslocatie: https://www.neolith.com/wp-content/uploads/wp-imk/colecciones/fusion/new-york-new-york/ambientes/caballete-neolith-new-york-01.jpg

• Stealth2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Kapitein Merijn schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:13:
Mat composiet is zeker niet poreus. Het zijn dezelfde platen als de gepolijste variant alleen anders bewerkt.
Door de matte afwerking zijn ze inderdaad wel vlek gevoeliger, dit komt vooral door de wat grovere structuur.

Kan je niet tegen vlekken kan je beter voor een keramiek gaan.
Voor een betonlook kan ik de kleur New York Silk aanraden van Neolith.
[Afbeelding]
Helemaal gelijk, geen idee waarom ik poreus zei maar inderdaad vlekgevoeliger.

Mooie plaat die New York Silk. Voor ons valt keramiek al wel af vanwege de stootgevoeligheid.

Anoniem: 36835

Met composiet moet je 2 dingen in acht nemen.

1. Pannenrekje of lapje gebruiken voor hete pannen.
2. Na gebruik je werkblad even schoonmaken met een neutrale reiniger.

Als je dat doet, zijn er geen nadelen aan composiet, ook niet de matte variant :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 17-09-2020 08:42 ]

• Daphora
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-03-2021
Wij hebben ook gekozen voor een matte variant composiet in een lichte kleur. Ook van Jetstone, kleur Clamshell. Grijs/taupe achtige tint. Wij vinden mat veel mooier. Die keer extra een doekje er over heen nemen wij voor lief. En wat Supreme hier al aangeeft, na gebruik even schoonmaken en niks aan de hand.

• Ada12
Dat klinkt beide positief. Hete pan niet op het blad zetten ben ik wel gewend. En als ik na gebruik goed schoonmaak valt het dus best mee. (Zal vooral uit moeten kijken met glazen/kopjes die ik na gebruik soms op het aanrecht zet en even laat staan terwijl ze onderaan vies zij pan van bijv koffie of rode wijn. Dit zal kring geven denk ik)

• Userlink
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-04 12:37
[...]

We hebben ook lang getwijfeld of we dit zo wilden. Hadden de opstelling eerst anders, zonder kastenwand achter het eiland, maar aan de zijkant. Onze overburen wonen in een kopie van ons huis en hebben net twee weken geleden de keuken laten plaatsen. ook in een uitbouw (gelijke afmetingen) en ook met een eiland. We zijn toen bij hun wezen kijken en vonden de ruimte meer dan voldoende, zij hebben ook een grote tafel voor het eiland, met stoelen, dus zonder bank. Op basis daarvan zijn wij bij gedraaid en ik denk ook niet dat het een probleem wordt. We hebben hoge plafonds (2,9 m) en aan de buitenzijde komt een gort glazen pui. De andere zijde is open naar de woonkamer. Om buiten te komen kun je tussen de tafel en het eiland of achter het eiland langs. Als we spijt krijgen trek ik de haren uit mijn kop maar we gaan hier vooralsnog voor.

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:44
psnepvangers schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:15:
Inmiddels hier ook bezig met een nieuwbouwwoning, met bijbehorende keuken! Wordt volledig hoogglans wit, aluminium greeplijsten, met granieten star galaxy werkblad.
[Afbeelding]

Met de volgende inbouwapparatuur:
- AEG KMK36100MM oven/magnetron combi
- AEG SKB58811AS 88cm koelkast (komt een Beko GN162430P side-by-side koelkast/diepvries in de garage)
- AEG FSB53927Z vaatwasser
- Bora Pure (PURU) inductiekookplaat (recirculatie).

Keuken verder afgestemd, ingemeten, er moet alleen nog een klap gegeven worden op de inhoud. Het enige waar ik op het moment over zit te twijfelen is de Bora Pure. Grootste aandachtspunten voor mij zijn de dure filters, geen flexzones/combizones (lijkt me vooral voor wokken zeer fijn), en het feit dat Bora absoluut niet aan de plasmafilters wilt (verlies van garantie).

Hebben jullie nog ideeën hiervoor? Op het moment ben ik aan het kijken naar:
- Bora X Pure (lost de "problemen" met de filters niet op)
- Miele TwoInOne
- AEG Combohobs
- Neff

Wellicht zie ik er nog over het hoofd?
Inmiddels de keuken definitief doorgesproken en wat aanpassingen gemaakt!
- Blad bar wordt 10 cm langer (muur is bij nameten door keukenboor 20cm langer dan de tekeningen van de makelaar).
- Bora X Pure in plaats van Bora Pure
- Luxere bovenkast met glazen onderkant inclusief verlichting
- Carrousel in plaats van legplanken in de hoek
- Slide-out prullenbakken in de gootsteenkast

Het enige waar we nog over twijfelen of we de Bora X Pure op het blad leggen, of erin laten frezen. Wat denken jullie? Erin is natuurlijk een stuk mooier, maar als er ooit nog een andere kookplaat in moet...

• siemenz

siemenz

Koetje

psnepvangers schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:09:
[...]

Inmiddels de keuken definitief doorgesproken en wat aanpassingen gemaakt!
- Blad bar wordt 10 cm langer (muur is bij nameten door keukenboor 20cm langer dan de tekeningen van de makelaar).
- Bora X Pure in plaats van Bora Pure
- Luxere bovenkast met glazen onderkant inclusief verlichting
- Carrousel in plaats van legplanken in de hoek
- Slide-out prullenbakken in de gootsteenkast

Het enige waar we nog over twijfelen of we de Bora X Pure op het blad leggen, of erin laten frezen. Wat denken jullie? Erin is natuurlijk een stuk mooier, maar als er ooit nog een andere kookplaat in moet...
Ik laat de Puxu er ook inleggen. Heb niet het idee dat hem erop laten leggen veel op gaat lossen als er een ander in moet?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Staat in dit topic wel al een paar keer een discussie over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Vanmiddag uitgebreid gesprek gehad bij onze keukenleverancier om tot een definitiever ontwerp te komen voor onze keuken. Over 5 a 6 maanden hopen we de sleutel van het huis te krijgen, dus het wordt tijd om wat keuzes te gaan maken. :)

Vorig jaar onderstaand ontwerp gemaakt puur voor een opstelling/indeling qua technische tekening en op basis daarvan nu verder gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBDL7AOZ6ZK_e5uMUweq1_V6Qjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wMWgfVJ29AmDBGcjMAwDv2QJ.png?f=fotoalbum_large

Werkblad krijgen we nu een offerte voor een composiet blad van 2 cm dik van Silestone in de kleur Lagoon

De kasten boven de kookplaat gaan doorlopen ipv het wit op dit plaatje.

Wat op het ontwerp hier nog zwart is wordt Fenix ntm 0754 Blu Fes
Dat komt samen met de vloer op onderstaande kleurencombi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/md5fJz1NB76a2KijWkIGzxtqhI0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yzu9wq1kqa8GVwqikWHSyi7J.png?f=fotoalbum_large

Alle kasten en lades behalve de 4 hoge kasten worden greeploos. De kleinere kastjes bovenin push to open.
Beide kasten onder de ovens worden van binnen voorzien van enkele lades.

Aan beide zijden van de kookplaat een dubbele WCD, 1 bovenop het eiland en nog een laatste onder de bar

Boven het eiland komt nog een verlaagd plafond met inbouwspots en rondom een RGB ledstrip.
Ook boven de kookplaat komen nog extra spots.

Apparatuur wordt Bosch
- Bakoven en Stoomoven. Beide 45 cm zoals het er nu naar uit ziet.
- Kookplaat zijn nog in dubio welke maat. 60, 70 of toch 80 cm. In ieder geval inductie en minimaal 1 flexzone. Er werd ons een plasmafilter aangeraden om erbij te doen, maar moet me daar nog eens in verdiepen.
- quooker combi plus
- Grote koelkast van 177 cm hoog (in meest rechter kast)
- Vaatwasser naast in het eiland

Afzuigkap wordt waarschijnlijk een Novy.

We hebben reeds een losse diepvries van bijna 300L die in de bijkeuken komt te staan.

Ben nog een beetje in dubio over de apparatuur. We kopen de keuken bij een kleinere intereurbouwer waar voor zover ik het kan inschatten geen mega winsten gemaakt worden.
Ze waren eerlijk over de prijzen die ze rekenen. Adviesprijs - 20%. Dat scheelt dus enkele honderden euro's per apparaat met de internetprijzen. We mogen de apparatuur los kopen en voor 100 euro per apparaat bouwen ze het dan in.
Keuze laat ik denk ik afhangen van de totale offerte die we binnenkort krijgen. Als die klinkt als een nette totaalprijs mogen ze de apparaten ook leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-05 09:22
Ada12 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:16:

Gewoon een staaltje meenemen vanuit de winkel of bestellen bij de leverancier.
Dan doe je er thuis een paar druppen wijn, curry etc. op. Laat dit een nachtje staan en je weet hoe vlekgevoelig het product is.

Wij hebben dit met een paar composiet stalen van KEMIE gedaan. Onze conclusie is dat ook de matte composieten stalen geen vlekken lieten zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

Farmerwood schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:37:
Vanmiddag uitgebreid gesprek gehad bij onze keukenleverancier om tot een definitiever ontwerp te komen voor onze keuken. Over 5 a 6 maanden hopen we de sleutel van het huis te krijgen, dus het wordt tijd om wat keuzes te gaan maken. :)

Vorig jaar onderstaand ontwerp gemaakt puur voor een opstelling/indeling qua technische tekening en op basis daarvan nu verder gegaan.
[Afbeelding]

Werkblad krijgen we nu een offerte voor een composiet blad van 2 cm dik van Silestone in de kleur Lagoon

De kasten boven de kookplaat gaan doorlopen ipv het wit op dit plaatje.

Wat op het ontwerp hier nog zwart is wordt Fenix ntm 0754 Blu Fes
Dat komt samen met de vloer op onderstaande kleurencombi:
[Afbeelding]

Alle kasten en lades behalve de 4 hoge kasten worden greeploos. De kleinere kastjes bovenin push to open.
Beide kasten onder de ovens worden van binnen voorzien van enkele lades.

Aan beide zijden van de kookplaat een dubbele WCD, 1 bovenop het eiland en nog een laatste onder de bar

Boven het eiland komt nog een verlaagd plafond met inbouwspots en rondom een RGB ledstrip.
Ook boven de kookplaat komen nog extra spots.

Apparatuur wordt Bosch
- Bakoven en Stoomoven. Beide 45 cm zoals het er nu naar uit ziet.
- Kookplaat zijn nog in dubio welke maat. 60, 70 of toch 80 cm. In ieder geval inductie en minimaal 1 flexzone. Er werd ons een plasmafilter aangeraden om erbij te doen, maar moet me daar nog eens in verdiepen.
- quooker combi plus
- Grote koelkast van 177 cm hoog (in meest rechter kast)
- Vaatwasser naast in het eiland

Afzuigkap wordt waarschijnlijk een Novy.

We hebben reeds een losse diepvries van bijna 300L die in de bijkeuken komt te staan.

Ben nog een beetje in dubio over de apparatuur. We kopen de keuken bij een kleinere intereurbouwer waar voor zover ik het kan inschatten geen mega winsten gemaakt worden.
Ze waren eerlijk over de prijzen die ze rekenen. Adviesprijs - 20%. Dat scheelt dus enkele honderden euro's per apparaat met de internetprijzen. We mogen de apparatuur los kopen en voor 100 euro per apparaat bouwen ze het dan in.
Keuze laat ik denk ik afhangen van de totale offerte die we binnenkort krijgen. Als die klinkt als een nette totaalprijs mogen ze de apparaten ook leveren.
Wellicht een hele stomme vraag maar waarom een interieurbouwer? Als ik naar je opstelling kijk zie ik niets wat echt maatwerk vereist. Gaat het je dan om materiaal keuze / kwaliteit ?

Als je bij je Bosch spul niet 40/50% van de catalogus prijs af krijgt blijft er nogal veel aan de strijkstok hangen van de leverancier. Want die kan ook gewoon op zijn minst bij de leveranciers bestellen waar jij ook kan bestellen en die hebben ook direct prijzen in de 40/50% korting.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Farmerwood schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:37:Ze waren eerlijk over de prijzen die ze rekenen. Adviesprijs - 20%. Dat scheelt dus enkele honderden euro's per apparaat met de internetprijzen. We mogen de apparatuur los kopen en voor 100 euro per apparaat bouwen ze het dan in.
Shunt schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:31:
[...]
Als je bij je Bosch spul niet 40/50% van de catalogus prijs af krijgt blijft er nogal veel aan de strijkstok hangen van de leverancier. Want die kan ook gewoon op zijn minst bij de leveranciers bestellen waar jij ook kan bestellen en die hebben ook direct prijzen in de 40/50% korting.
Zou inderdaad rond die 40-50% rekenen.
Goede vergelijkingssite is Keukenloods, die zit ongeveer 40-50% onder de adviesprijs van de Siemens/Bosch website. Zelfs met die lagere prijzen hebben wij bij aankoop van 5+ apparaten een offerte gekregen met daarop nog eens korting..
En ja, ook zij maken er nog winst op 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Shunt schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:31:
[...]

Wellicht een hele stomme vraag maar waarom een interieurbouwer? Als ik naar je opstelling kijk zie ik niets wat echt maatwerk vereist. Gaat het je dan om materiaal keuze / kwaliteit ?

We zijn vorig jaar bij hen terecht gekomen toen we in een nieuwbouwproject stapten waarvan we voor de sluitingsdata voor de technische tekeningen nog maar 2,5 week hadden. Bij de projectleverancier liepen we nog net niet gillend weg en kwam toen via een collega hier terecht. Ze hadden nog wel voldoende ruimte voor een afspraak, waren totaal niet opdringerig zoals we bij andere zaken behandeld werden en kwamen met een ontwerp waar al onze wensen in zitten. Vanwege die service hebben ze in ieder geval al een stukje gunfactor.

We hebben nog geen definitieve offerte, maar qua indicatie zitten ze op hetzelfde prijsniveau als andere (grove) offertes die we gekregen hebben en kwalitatief is dit wel echt beter.

Zoals ik in mijn vorige post al zei laat ik het nog even van die totaalprijs afhangen wat ik doe met de apparatuur. Als het totaalplaatje een nette en realistische prijs is, dan boeit het mij ook niet op welke onderdelen ze hun winst pakken, maar als ze toch (ver) boven andere offertes uit komen, dan ga ik wel (een deel van) de apparatuur zelf aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ook geen prijsindicatie gehad? Ben zeer benieuwd op welke prijs je uitkomt, en daarmee of ik teveel heb betaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 14:59

stuffer

Ondertietel

Wat is nu de beste onderbouwing om een inductie wel op de al aanwezige 2x16A te zetten en niet op de (sinds kort pas) aanwezige 3fase aansluiting met een krachtgroep?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
stuffer schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:42:
Wat is nu de beste onderbouwing om een inductie wel op de al aanwezige 2x16A te zetten en niet op de (sinds kort pas) aanwezige 3fase aansluiting met een krachtgroep?
In het kort:
Ik lees ui "sinds kort pas aanwezige 3fase aansluiting", dat je nu een 3fase groepenkast hebt. Hoogstwaarschijnlijk heb je dan 3x25A aardlekschakelaars (ALS).
Nu wil je een kookgroep (2x 16A=32A) met waarschijnlijk een inductie met aansluitwaarde van 7 KWh achter één ALS van 25A (x220=5,5KWh) plaatsen.

In de praktijk zal het waarschijnlijk wel goed gaan, je zal immers zelden alle pitten op 100/Boost zetten. Maar het hoort niet.

Zie:
lmno31 in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2"
en verder

Blihi in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2"
en verder

&
NEN-normen en de groepenkast

[ Voor 29% gewijzigd door Source90 op 18-09-2020 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
Source90 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:52:
[...]

[...]

Zou inderdaad rond die 40-50% rekenen.
Goede vergelijkingssite is Keukenloods, die zit ongeveer 40-50% onder de adviesprijs van de Siemens/Bosch website. Zelfs met die lagere prijzen hebben wij bij aankoop van 5+ apparaten een offerte gekregen met daarop nog eens korting..
En ja, ook zij maken er nog winst op 8)7
Wij gaan ook de apparatuur apart bestellen.
Iemand ervaring met apart bestellen van het werkblad? Heb offerte opgevraagd bij 123werkbladen en scheelt ca €1600 met de offerteprijs van de keukenzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naath86
  • Laatst online: 02-03 19:49
naath86 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:51:
Enige tijd terug had ik hier onze tekeningen al eens geplaatst. Ondertussen zijn we wat gesprekken en tekeningen verder en zijn we nog bij een andere zaak geweest, waar we nu toch een vrij definitief plan hebben liggen. Het gaat om een Punto keuken in de kleur Snow met zwarte plinten en een donker blad. We zijn er nog niet uit of dit kunststof wordt of toch graniet. Ik hoor graag advies!

In de hoge kast zal een grote koelkast komen, daarnaast de oven met daaronder de vaatwasser. Dan een ladekast en in de hoek een Le-Mans kast. Daarnaast spoelkast, met spoelbak van 60cm. Daarnaast een gewone kast en onder de kookplaat zit een ladekast. Aan de andere kant komt dan 1 kastje van 35 cm en een plankenkastje ook 35 cm. Deze zal waarschijnlijk in het zwart eruit springen. In de hoek zit dan nog een diepe kast van 56 cm met bovenin de bestekla, omdat we daar ook de eettafel hebben staan. We hebben gekozen voor een AEG kookplaat met afzuiging.

***members only***

Ik ben vooral benieuwd wat jullie van de prijs vinden en naar de ervaring met vergelijkbaar apparatuur.
Ik ben benieuwd of iemand hier nog iets kan zeggen m.b.t. de indeling en de prijs en apparatuur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ada12 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:53:
[...]

Iemand ervaring met apart bestellen van het werkblad? Heb offerte opgevraagd bij 123werkbladen en scheelt ca €1600 met de offerteprijs van de keukenzaak.
Wie laat je de boel dan plaatsen? Het liefst zou ik ook overal alles apart inkomen maar volgens mijn zijn er maar weinig zaken die kasten los verkopen tegen een aantrekkelijke prijs.
Als er drie verschillende partijen onderdelen hebben geleverd (Keuken, apparatuur, werkblad) lijkt het me haast onmogelijk dat geen enkele van deze partijen vervolgens zeurt over de installatie van een ander, als er iets niet past is er niemand die die verantwoordelijkheid gaat nemen.

Gemak heeft ook een prijs. Benieuwd wat dat gemak me gaat kosten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:11:
[...]

Ook geen prijsindicatie gehad? Ben zeer benieuwd op welke prijs je uitkomt, en daarmee of ik teveel heb betaald :+
Ik heb het lijstje apparatuur dat ik op het oog heb nog niet aangeleverd. Zit ik as we speak definitief uit te zoeken. Heb alleen gezegd dat we voor Bosch en Novy (afzuigkap) willen gaan.
Ze gaf aan tussen de 20-25k afhankelijk van de definitieve keuze. Dat is incl het maken en plaatsen van de koof boven het eiland die niet op dit plaatje staat.

Onderstaand het overzichtje dat ik gemaakt heb om de verschillen te bekijken. Uiteindelijk scheelt het dus 1361 euro met los kopen. Aka dat bevestigt voor mij dat ik eerst even de definitieve offerte afwacht voor ik beslis.
(Die 40% scheelt steeds tientjes met de offerte van Keukenloods die ik heb liggen)

Bosch_type_nrApparaatAdviesprijs catalogusAdviesprijs_minus_20%Adviesprijs_minus_40%
StoomovenCSG856RC623391871.21403.4
BakovenCMG8760C119191535.21151.4
KookplaatPXV895DV5E21191695.21271.4
Koelkast 177cmKIR81SD3013991119.2839.4
VaatwasserSBA68TX02N15291223.2917.4
Montage kosten00500
Totaal930574446083
Verschil_met_goedkoopste+3222+13610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:13:
[...]

Wie laat je de boel dan plaatsen? Het liefst zou ik ook overal alles apart inkomen maar volgens mijn zijn er maar weinig zaken die kasten los verkopen tegen een aantrekkelijke prijs.
Als er drie verschillende partijen onderdelen hebben geleverd (Keuken, apparatuur, werkblad) lijkt het me haast onmogelijk dat geen enkele van deze partijen vervolgens zeurt over de installatie van een ander, als er iets niet past is er niemand die die verantwoordelijkheid gaat nemen.

Precies, blad lijkt mij ook niet handig. Waarschijnlijk hebben ze allemaal wel een clausule dat het wat af kan wijken van de opgegeven maten door het materiaal, o.i.d.
Bij een gehele keuken (of excl. apparatuur) kan je dat makkelijker aankaarten lijkt mij.

Apparatuur heeft allemaal nagenoeg dezelfde afmetingen. Oven van 60cm moet je gewoon in een gat voor de oven kunnen schuiven. Schroefje erin (eventueel moet je dat nog voorboren dan) en kabel aansluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:15:
[...]

Precies, blad lijkt mij ook niet handig. Waarschijnlijk hebben ze allemaal wel een clausule dat het wat af kan wijken van de opgegeven maten door het materiaal, o.i.d.
Bij een gehele keuken (of excl. apparatuur) kan je dat makkelijker aankaarten lijkt mij.

Apparatuur heeft allemaal nagenoeg dezelfde afmetingen. Oven van 60cm moet je gewoon in een gat voor de oven kunnen schuiven. Schroefje erin (eventueel moet je dat nog voorboren dan) en kabel aansluiten..
Ovens lijkt me niet zo'n ding. Maar de rest lijkt me wat meer gedoe wat ik zelf niet ga proberen...
- kookplaat met afzuiging weggewerkt in / achter de kasten
- quooker aansluiting op water en plaatsen in kast
- vaatwasser met stellen en installeren fronten en plint
- koelkast groot lomp ding en installeren fronten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-05 23:11
Ada12 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:53:
[...]

Ze zijn bij ons net vd week geweest voor inmeten, over een week of 3 zal die geplaatst worden. Tot zover goede service iig, keurig gebeld voor afspraken etc.

Iemand hier toevallig een idee hoe zon profiel heet met een dichte voorkant?
Afbeeldingslocatie: https://www.montagemarkt.nl/storage/_thumbs/500x400/Producten/Zetwerk/007000517.png

Zat bij mijn vorige keuken aan de wang/bedekkingspaneel op de vloer(plastic met alu/rvs kleur), omdat dit paneel afgezaagd was, voor het vocht etc. Ik zoek me suf op U profiel, maar moet er een hebben met dichte voorkant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:20
naath86 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:54:
[...]

Ik ben benieuwd of iemand hier nog iets kan zeggen m.b.t. de indeling en de prijs en apparatuur. :)
Geen mening over prijs of apparatuur. Wel een tijdje naar je indeling zitten kijken en ziet er ook prima uit: kraan bij het raam, koken richting woonkamer of eettafel. Voldoende loopruimte, werkruimte etc. etc.

Ergens denk ik dat een standaard U vorm meer loopruimte en werkruimte oplevert. Je hebt een perfecte U vorm, dus dan is een schiereiland misschien wat raar. Maar goed, ik begrijp het ook wel.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:26:
[...]

Ovens lijkt me niet zo'n ding. Maar de rest lijkt me wat meer gedoe wat ik zelf niet ga proberen...
- kookplaat met afzuiging weggewerkt in / achter de kasten
- quooker aansluiting op water en plaatsen in kast
- vaatwasser met stellen en installeren fronten en plint
- koelkast groot lomp ding en installeren fronten
Als voorbeeld voor apparatuur..
Als je bij bijvoorbeeld Keukenloods koopt, kan je ook plaatsen/monteren afnemen. Als je daar dan ook een Quooker koopt, is dat aan hun.

Bedoelde meer dat blad apart doen, naast apparatuur apart doen toch wel veel gedoe en verschillende partijen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mep75
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
Ook wij hebben inmiddels een keuken laten ontwerpen voor ons compleet verbouwde huis. We hebben gekozen voor de Rotpunkt Zerox HPL XT (extra matte frontjes). Het werkblad (Neolith) is 1,68 x 60 bij 1,64 x 60 bij 2,50 x 97,5 en wordt opgehoogd tot 47 mm.
In de keuken zit onderstaande apparatuur van Siemens:
KI81RAD30 IQ500 koelkast
HS836GVB6 IQ700 combi stoomoven
BF634LGSI IQ700 magnetron
SX858D01PE IQ500 afwasmachine XXL met besteklade
EX877LVV5E IQ700 inductiekookplat 80 cm
LR97CBS25 IQ500 afzuiging

Daarnaast de overige extra's:
Spoelbak: Reginox New York 50x40
Kraan: Quooker Fusion Square RVS 1600w
Afvalsysteem: cox base 360 s/600-2

Links:
Drie hoge kasten met daarin links de koelkast, in het midden de beide ovens boven elkaar en de rechterkast wordt gebruikt als servieskast. Daarnaast twee grote laden van 1.20 met daarin nog een bestekinzet.

Midden: twee kasten van 60 waarvan links de vaatwasser en rechts de kast met het afvalsysteem met daarboven de spoelbak en uiteraard kraan. Naast de kast met het afvalsysteem een klein apothekerskastje van 30 cm. Ik had de vaatwasser het liefst aan de rechterkant gehad, maar helaas lukt dit niet ivm met het draaikiepraam dat dan niet meer open kan omdat de quooker dan in de weg zit. Uitsparing van het raam is 1.50 breed en valt precies boven beide hoeken van de keuken.

Rechts (schiereiland).
Aan de keukenzijde 2x 2 lades van 90 cm breed waarvan eentje met besteklade, met daarboven het kookgedeelte. Aan de andere kant van het schiereiland zitplekken (1,80) en daarnaast nog een kastje met twee uittreklades van 60 cm breed.

De afmeting van de keuken zelf is 3,80 x 7.30, we houden dan nog 3,80 x 4.00 m over voor een eethoek.

Als het me lukt om de tekening te plaatsen volgt deze nog.

Ben erg benieuwd wat de kenners vinden van de opstelling.

[ Voor 4% gewijzigd door Mep75 op 05-12-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:07

Toppe

Oké ✅

Bakema schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:27:
[...]

Ze zijn bij ons net vd week geweest voor inmeten, over een week of 3 zal die geplaatst worden. Tot zover goede service iig, keurig gebeld voor afspraken etc.

Iemand hier toevallig een idee hoe zon profiel heet met een dichte voorkant?
[Afbeelding]

Zat bij mijn vorige keuken aan de wang/bedekkingspaneel op de vloer(plastic met alu/rvs kleur), omdat dit paneel afgezaagd was, voor het vocht etc. Ik zoek me suf op U profiel, maar moet er een hebben met dichte voorkant :+
Plint profiel?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Mep75 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:27:
Ook wij hebben inmiddels een keuken laten ontwerpen voor ons compleet verbouwde huis. We hebben gekozen voor de Rotpunkt Zerox HPL XT (extra matte frontjes). Het werkblad (Neolith) is 1,68 x 60 bij 1,64 x 60 bij 2,50 x 97,5 en wordt opgehoogd tot 47 mm.
KI81RAD30 IQ500 koelkast

Links:
Drie hoge kasten met daarin links de koelkast, in het midden de beide ovens boven elkaar en de rechterkast wordt gebruikt als servieskast. Daarnaast twee grote laden van 1.20 met daarin nog een bestekinzet.

Midden: twee kasten van 60 waarvan links de vaatwasser en rechts de kast met het afvalsysteem met daarboven de spoelbak en uiteraard kraan. Naast de kast met het afvalsysteem een klein apothekerskastje van 30 cm. Ik had de vaatwasser het liefst aan de rechterkant gehad, maar helaas lukt dit niet ivm met het draaikiepraam dat dan niet meer open kan omdat de quooker dan in de weg zit. Uitsparing van het raam is 1.50 breed en valt precies boven beide hoeken van de keuken.

Rechts (schiereiland).
Aan de keukenzijde 2x 2 lades van 90 cm breed waarvan eentje met besteklade, met daarboven het kookgedeelte. Aan de andere kant van het schiereiland zitplekken (1,80) en daarnaast nog een kastje met twee uittreklades van 60 cm breed.

De afmeting van de keuken zelf is 3,80 x 7.30, we houden dan nog 3,80 x 4.00 m over voor een eethoek.

Kosten: 16.500 incl montage. Als het me lukt om de tekening te plaatsen volgt deze nog.

Ben erg benieuwd wat de kenners vinden van de opstelling en de prijs.
Ben benieuwd naar de tekening/opstelling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mep75
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
Mep75 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:27:
KI81RAD30 IQ500 koelkast

Links:

Rechts (schiereiland).

Kosten: 16.500 incl montage. Als het me lukt om de tekening te plaatsen volgt deze nog.

Ben erg benieuwd wat de kenners vinden van de opstelling en de prijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLZ9wDgZCHhjCmw2BmMhXcoYETw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hDslgqaETuo2XUWlWgyXSdZL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 14:59

stuffer

Ondertietel

Source90 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:44:
[...]

In het kort:
Ik lees ui "sinds kort pas aanwezige 3fase aansluiting", dat je nu een 3fase groepenkast hebt. Hoogstwaarschijnlijk heb je dan 3x25A aardlekschakelaars (ALS).
Nu wil je een kookgroep (2x 16A=32A) met waarschijnlijk een inductie met aansluitwaarde van 7 KWh achter één ALS van 25A (x220=5,5KWh) plaatsen.

In de praktijk zal het waarschijnlijk wel goed gaan, je zal immers zelden alle pitten op 100/Boost zetten. Maar het hoort niet.

Zie:
lmno31 in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2"
en verder

Blihi in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2"
en verder

&
NEN-normen en de groepenkast
Gaat dus om NEN1010. Dank! Ik heb wat te lezen.

Waar het mij om ging en je aanname wbt 3*25A klopt Die zit er pas sinds vorig jaar in voor de warmtepomp. Nu hebben we een keramische kookplaat en de zat voorheen en ook nu weer op een 2*16A.

Nu werd mij verteld in de keukenzaak vanochtend dat het helemaal niet nodig is en een 4pits inductie altijd op een 2*16A keukengroep gaat. Hier had ik al mijn twijfels over. Nu heb ik nog geen definitieve plaat uitgezocht maar zal ter zijner tijd ook eens de documentatie van de plaat die we gaan uitzoeken doornemen.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Soortgelijke setup dan die van @naath86 paar post hierboven. Die van jou is iets groter.
Hij heeft een Punto (=Rotpunkt). Volgens mij prima opstellingen.

Prijzen lijken mij niet heel gek, maar ben geen expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
SquareOne schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:13:
[...]

Laten plaatsen door bijv een zzp-er die normaal ook voor keukenzaken plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Volgende week een afspraak bij iKook (Huissen) en een bij Avanti keukens (Kesteren), iemand nog (recente) ervaringen of tips om mee te naar deze gesprekken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
Gijsje22 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:59:
Volgende week een afspraak bij iKook (Huissen) en een bij Avanti keukens (Kesteren), iemand nog (recente) ervaringen of tips om mee te naar deze gesprekken?
Ja, onze keuken komt bij die laatste vandaan. Vind het een fijne zaak (kan misschien wel iets afhangen van welke verkoper je treft). Gewoon netjes uitgespecificeerde offerte, en geen gezeur dat je er eerst zelf de helft af moet praten.

Fijn is dat ze eigen monteurs hebben, die het er echt netjes inzetten. Niks grote stappen snel thuis, stellen duidelijk eer in hun werk. En als er toch iets mis mocht zijn, is het dan hetzelfde bedrijf en lossen ze het netjes op, niet dat je twee partijen hebt die naar elkaar gaan zitten wijzen. Aftersales dus ook prima (zit er hier nu een half jaar in).

Tip: vraag hun ook suggesties voor de werkvoorbereiding (leidingwerk, electra, stucen e.d.), ze suggereerden ons o.a. https://www.montagebedrijfkesteren.nl/ (een ZZP'er) en ook deze zou ik 100% weer vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Wilke schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:48:
[...]

Ja, onze keuken komt bij die laatste vandaan. Vind het een fijne zaak (kan misschien wel iets afhangen van welke verkoper je treft). Gewoon netjes uitgespecificeerde offerte, en geen gezeur dat je er eerst zelf de helft af moet praten.

Fijn is dat ze eigen monteurs hebben, die het er echt netjes inzetten. Niks grote stappen snel thuis, stellen duidelijk eer in hun werk. En als er toch iets mis mocht zijn, is het dan hetzelfde bedrijf en lossen ze het netjes op, niet dat je twee partijen hebt die naar elkaar gaan zitten wijzen. Aftersales dus ook prima (zit er hier nu een half jaar in).

Tip: vraag hun ook suggesties voor de werkvoorbereiding (leidingwerk, electra, stucen e.d.), ze suggereerden ons o.a. https://www.montagebedrijfkesteren.nl/ (een ZZP'er) en ook deze zou ik 100% weer vragen.
Dan gaat het over Avanti toch?
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 18-09-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:05

Quad

Doof

Avanti is onderdeel van DB keukengroep, goede en betrouwbare zaken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Heeft er ook iemand ervaring met Keukenstudio Rijnmond?
Is volgens mij een familiebedrijf, maar wel gelieerd aan KüchenTreff.

Tot nu toe goed contact, in oktober een afspraak staan. Ben benieuwd of er ervaringen zijn met deze studio?

Na zoeken in dit topic kom ik slechts 1 reactie tegen.. Ook geen negatieve. :X

[ Voor 14% gewijzigd door Source90 op 18-09-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:26
Voor onze nieuwbouw woning zijn we opzoek gegaan naar een nieuwe keuken, ons doel is een keuken waar we zelf lekker uitgebreid kunnen koken en samen met vrienden kunnen eten en gezellig samen koken.

De keuken is 8 meter lang en 4 meter 20 breed, ruimte genoeg. We waren er al snel uit dat we geen keuken willen hebben van de DMG.

Wensen waren een Bora kookplaat, een kookeiland waar aan gezeten en gekookt kan worden en een stoom oven. Met die randvoorwaarden gingen we op zoek.

In de regio hebben we de kleinere keukenzaken bezocht. Boer Staphorst viel af wegens een niet nader verklaren haat tegen Bora, nooit niet dat we die verkopen. :o
Bruynzeel viel af omdat de verkoper helemaal in paniek raakte van het oppervlakte en niet meer wist wat ze daar mee moest.
Uiteindelijk uitgekomen bij De Vries Keukencentrum in Genemuiden (eigenlijk Kamperzeedijk) zij kwamen met een goede oplossing voor een goede prijs. We hebben gekozen voor een keuken van Schmidt, de Evolution Arcos Supermat 20 Eolis Greeploos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhNUPhI_3x0C9wOLk67VJxa2DJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ReG3t5Y5bP4sq3Qdc7gWVFcJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghTo1pq_rzPW6CDcuTQv4ZQmwQ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ccJ94ZHehjXG635jgPRghXAz.png?f=fotoalbum_large

Na enkele aanpassingen hebben we gekozen voor 5 grote kasten en een eiland met 2x6 60cm kastjes en of lades. In het eiland komt zowel het spoelen als het koken. Het totale eiland wordt 5 meter 50 bij 1 meter 12, inclusief het bar deel en is van composiet:
https://www.cosentino.com...estone/et-calacatta-gold/

Tussen de hoge kasten komt een laag nisje, voor het koffieapparaat enz, zodat het eiland niet vol staat met losse apparaten.

Apparaten is een van alles bij elkaar geworden.
Stoomoven -> Miele DGC 7645
Oven -> Miele H 7640 BM
Vaatwasser -> Bosch SBV88QX16N (8 serie)
Koelkast -> GIN81AC30 (6 serie)
Vriezer -> KIR81AF30 (6 serie)
Kookplaat -> Bora Pure
Water -> Quooker

Installatie wordt voor ons gedaan, ombouw maken we wel zelf, totaalplaatje € 27.000

Wij zijn erg tevreden over het plan en de prijs, eind november wordt de keuken opgeleverd en we zijn erg benieuwd hoe het in het echt zal worden.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Komend weekend bij Poggenpoll en Bulthaup langs om de eerste schetsen te laten maken.
Onze ideeen:

Kookeiland 270~300x100 met wasbak, quooker, vaatwasser een (hoek)-bar.
tegen de wand:
- 2x hoge kasten links (vriezer, koelkast)
- 3x 90cm ladekasten (middelste met kookplaat)
- 2x hoge kast rechts (nis voor koffie/thee e.d. en wijnkoelkast en combioven)
totaal 5m10 lang.

Als het onder de 30k blijft, gaat het een serieuze optie worden.

[ Voor 8% gewijzigd door JackBol op 19-09-2020 15:12 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

JackBol schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:10:
Komend weekend bij Poggenpoll en Bulthaup langs om de eerste schetsen te laten maken.
Onze ideeen:

Kookeiland 270~300x100 met wasbak, quooker, vaatwasser een (hoek)-bar.
tegen de wand:
- 2x hoge kasten links (vriezer, koelkast)
- 3x 90cm ladekasten (middelste met kookplaat)
- 2x hoge kast rechts (nis voor koffie/thee e.d. en wijnkoelkast en combioven)
totaal 5m10 lang.

Als het onder de 30k blijft, gaat het een serieuze optie worden.
Poggenpoll is failliet en er komt waarschijnlijk een doorstart. Kijk dus uit met de garantie. Ik zou het nu even niet doen.

Bij een bulthaup b1 kan je er onder blijven maar dan moet je niet te dik doen met apparatuur.

Wij kwamen met onze opstelling bij bulthaup rond de 28k uit maar we vonden ze toch wat te beperkt met de kleuren. Ook is de b1 kwaliteit kwa houtdikte wat minder. (13mm)

[ Voor 16% gewijzigd door siemenz op 19-09-2020 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Zijn er ondertussen al mensen die een Siematic SLX Pure door hebben laten rekenen? Wij hebben een offerte op laten maken bij Ekelhoff.

Bora pura
Miele oven DGC7660OBSW
Miele stoomoven combi DGC7660BPOBSW
Miele vaatwasser G7155SCVIXX
Miele koelkast K37272ID
Miele vriezer (2x) FN30402l
Quooker 22+FRBLK (?)

De kleuren twijfelen we nog over en het werkblad moet sowieso anders. We willen een 6mm blad en dit is nu 12mm. Alles bij elkaar komen we nu uit om 41k. Mijn idee is dat we nog wel een scherpere prijs moeten kunnen krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMDmsz5u3VMfrtdSZjx_bBRgTt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TfHrawA7m3A6FgafLLVn89yZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door synorluna op 20-09-2020 21:57 ]

Pagina: 1 ... 159 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1