Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 21:10

siemenz

Koetje

synorluna schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:50:
Zijn er ondertussen al mensen die een Siematic SLX Pure door hebben laten rekenen? Wij hebben een offerte op laten maken bij Ekelhoff.

Bora pura
Miele oven
Miele stoomoven combi
Miele vaatwasser
Miele koelkast
Miele vriezer (2x)
Quooker

De kleuren twijfelen we nog over en het werkblad moet sowieso anders. We willen een 6mm blad en dit is nu 12mm. Alles bij elkaar komen we nu uit om 41k. Mijn idee is dat we nog wel een scherpere prijs moeten kunnen krijgen.

[Afbeelding]
Mooi ding. Ik ben ook bij ekelhoff geweest maar kreeg de slx er bij mijn vriendin niet doorheen. Los van de slx heb je ook dure apparatuur.

Ik heb ongeveer/exact dezelfde setup, maar dan een next125 met Siemens apparatuur ipv Miele (behalve de vaatwasser) en kwam op 24k uit.

Ik denk dat die Miele spulletjes al 5k scheelt met siemens

Kleine tip over je setup. Ik zou zelf je koffiebar war kleiner doen. 120 is groot zat. (Had jij ook Nort? :))

[ Voor 4% gewijzigd door siemenz op 20-09-2020 21:58 ]

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
siemenz schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:55:
[...]

Mooi ding. Ik ben ook bij ekelhoff geweest maar kreeg de slx er bij mijn vriendin niet doorheen. Los van de slx heb je ook dure apparatuur.

Ik heb ongeveer/exact dezelfde setup, maar dan een next125 met Siemens apparatuur ipv Miele (behalve de vaatwasser) en kwam op 24k uit.

Ik denk dat die Miele spulletjes al 5k scheelt met siemens
Alle apparatuur bij elkaar kom ik op 14,7K. Welke apparatuur hebben jullie en wat is jullie bedrag?

Ik begrijp je punt van de 1,20m. Op dit moment is de nis 1,80m. Als we hem 1,20 maken vind ik hem te veel uit balans ten opzichte van de kastenwand.

[ Voor 11% gewijzigd door synorluna op 20-09-2020 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

synorluna schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:59:
[...]

Alle apparatuur bij elkaar kom ik op 14,7K. Welke apparatuur hebben jullie en wat is jullie bedrag?
Ziehier mijn keuken. Alleen de kleuren zijn nog onder voorbehoud. Daarnaast heb ik de nis dus wel laten verkleinen

siemenz in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Een breakdown kreeg ik niet mee. Of bedoel je de bruto adviesprijzen ?

[ Voor 5% gewijzigd door siemenz op 20-09-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:23
Zijn er ondertussen al mensen die een Siematic SLX Pure door hebben laten rekenen? Wij hebben een offerte op laten maken bij Ekelhoff.

Bora pura
Miele oven DGC7660OBSW
Miele stoomoven combi DGC7660BPOBSW
Miele vaatwasser G7155SCVIXX
Miele koelkast K37272ID
Miele vriezer (2x) FN30402l
Quooker 22+FRBLK (?)

De kleuren twijfelen we nog over en het werkblad moet sowieso anders. We willen een 6mm blad en dit is nu 12mm. Alles bij elkaar komen we nu uit om 41k. Mijn idee is dat we nog wel een scherpere prijs moeten kunnen krijgen.

[Afbeelding]
Geen uitsplitsing gekregen per onderdeel (kasten/apparatuur/blad)? Die laatste twee zijn over het algemeen wel redelijk op te vragen en te vergelijken. Maakt het vervolgens makkelijker om te kijken of een SLX 2x zo duur is als een ‘normale’ Siematic of bijvoorbeeld een Next125.

Overigens gisteren ook de slx in een showroom gezien. Hij is wel fantastisch mooi!

@siemenz jij had volgens mij met één bezoekje aan Ekelhof direct een goede prijs. Heb je daarvoor nog flink moeten afdingen of was hun prijs direct goed? Nog een bepaalde tactiek gebruikt zoals lager budget noemen oid?

Edit; was wat traag met reageren, zie inmiddels dat hierboven al een aantal reacties zijn gegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 20-09-2020 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

SquareOne schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:06:
[...]

Geen uitsplitsing gekregen per onderdeel (kasten/apparatuur/blad)? Die laatste twee zijn over het algemeen wel redelijk op te vragen en te vergelijken. Maakt het vervolgens makkelijker om te kijken of een SLX 2x zo duur is als een ‘normale’ Siematic of bijvoorbeeld een Next125.

Overigens gisteren ook de slx in een showroom gezien. Hij is wel fantastisch mooi!

@siemenz jij had volgens mij met één bezoekje aan Ekelhof direct een goede prijs. Heb je daarvoor nog flink moeten afdingen of was hun prijs direct goed? Nog een bepaalde tactiek gebruikt zoals lager budget noemen oid?
Nee. Wel leuk gesprek gehad maar meer niet. Ik heb in de showroom gezegd dat ik een Budget had van 25k en daar is ie onder gebleven.

Ik heb nog wat proberen af te dingen maar de prijs lag muurvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-06 11:27
Je zou de apparatuur eens kunnen checken via https://www.idealo.de, dat scheelt nog wel eens op de NL'se prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
siemenz schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:04:
[...]

Ziehier mijn keuken. Alleen de kleuren zijn nog onder voorbehoud. Daarnaast heb ik de nis dus wel laten verkleinen

siemenz in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Een breakdown kreeg ik niet mee. Of bedoel je de bruto adviesprijzen ?
Mooie keuken! Dit is inderdaad een soortgelijke opstelling waar wij naar opzoek zijn.

Wat ik bedoel is een totaalprijs van de apparatuur in je keuken. Dan kan ik dat een beetje vergelijken met de prijs (14,7k) die wij betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

synorluna schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:15:
[...]

Mooie keuken! Dit is inderdaad een soortgelijke opstelling waar wij naar opzoek zijn.

Wat ik bedoel is een totaalprijs van de apparatuur in je keuken. Dan kan ik dat een beetje vergelijken met de prijs (14,7k) die wij betalen.
Ik heb geen breakdown gekregen. Of bedoel je de adviesprijzen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
SquareOne schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:06:
[...]

Ja we hebben een opsplitsing:

Apparatuur 14,7k
Werkblad 4,7k
Kasten 18,4k
Montage 1,5k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
siemenz schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:17:
[...]

Ik heb geen breakdown gekregen. Of bedoel je de adviesprijzen ?
Ah oke. Nee ging me niet om de adviesprijzen maar echt de prijzen in de offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Iemand ervaring met het werkblad laten doorlopen als stollen van een kookeiland?
We over wegen een blad van 2cm. De stollen zijn 100x95cm.

De prijs van het blad van het eiland (Excl. uitsparing voor de kookplaat) is €1100 (205x100)
Van de keukenzaak kreeg ik een meerprijs €850 per kant t.o.v. de gelakte stollen (~€250? P/s). De prijs zou zo hoog zijn omdat beide kanten van het blad afgewerkt zoUden moeten worden en je anders een stukje onafgewerkt blad aan de binnen kant bij de plinten,

Klinkt dit plausibel? Zijn er mensen die niet beide kanten hebben laten afwerken?

@orf Zag jouw keuken voorbij komen. Heb jij wellicht iets van info gekregen over de prijs van je blad en stollen

[ Voor 14% gewijzigd door SquareOne op 20-09-2020 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Bora pura
Miele oven DGC7660OBSW
Miele koelkast K37272ID
Quooker 22+FRBLK (?)

[Afbeelding]
Mag ik vragen wat je beweegredenen zijn om voor de SLX te gaan?
Waarom sluit die keuken links niet op de muur aan?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:20
JackBol schreef op maandag 21 september 2020 @ 06:40:
[...]

Volgens mij zit er een witte ombouw om de keuken.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bora pura
Miele oven DGC7660OBSW
Miele koelkast K37272ID
Quooker 22+FRBLK (?)

[Afbeelding]
Wij hebben vergelijkbare Miele apparatuur en kwamen aardig in de buurt van jouw prijs qua apparatuur. Miele is gewoon prijzig, maar wat mij betreft de prijs wel waard. En er zit maar heel weinig onderhandelingsruimte op.

Die SLX is dan wel een prijzig keukentje zeg...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

LuPo schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:37:
[...]

Volgens mij zit er een witte ombouw om de keuken.
Ah check! Dat had ik de eerste keer niet uit die render gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
JackBol schreef op maandag 21 september 2020 @ 06:40:
[...]

We vinden de SLX qua design het mooist tot nu toe. Het 6mm dunne werkblad (op de tekening is deze nu nog 12mm) en de 6mm dunne randen van de kasten spreken ons erg aan. Van veel keukens vinden we dat ze erg op elkaar lijken qua kastjes en bij dit model hadden we voor het eerst echt het idee dat het zich onderscheidt ten opzichte van de rest.

Omdat we de hoge kasten ingebouwd willen hebben, zit er zowel links als boven als rechts een muurtje. Het lijkt me er vreemd uit zien als dit er boven en rechts wel zit en de kasten links direct tegen de wand staan.

Qua keuken hebben we nog geen definitieve keuze gemaakt, maar tot op heden heeft dit wel onze voorkeur. Aangezien we flink gaan verbouwen is het nog wel de vraag hoe het financieel allemaal gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
PaT schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:41:
[...]

Wij hebben vergelijkbare Miele apparatuur en kwamen aardig in de buurt van jouw prijs qua apparatuur. Miele is gewoon prijzig, maar wat mij betreft de prijs wel waard. En er zit maar heel weinig onderhandelingsruimte op.

Die SLX is dan wel een prijzig keukentje zeg...
Zeker een prijzige keuken! De keuze staat mede daarom dus ook nog niet vast. Ben daarom ook wel benieuwd of anderen al een SLX hebben gekocht en wat de ervaringen zijn op het gebeid van prijzen/onderhandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-06 21:22
Wij zijn ook op zoek naar een vervanger voor onze keuken uit '93. Haast hebben we niet maar zsm een keus maken is wel fijn anders blijven we veranderen////

Is onze 1e echt nieuwe keuken na 2 verhuizingen. We zijn met 4 in huis papa en mama en 2 opgroeiende kinderen van 6 en 9 dus een beetje stootvast is wel handig :D Ook willen we genoeg kastruimte behouden dus bovenkasten omdat de kelder heel klein is en omdat er nu op de lange zijde een kast staat met spelletjes etc. voor de kinderen. Dat willen we dus deels in de kast onder/boven de oven kwijt kunnen.

Meerwerk waarvan we nu al weten dat dit nodig is:

Meterkast upgraden zit nu een oude zwarte groepenkast in 2x is al wel op 35 ampere aangesloten 2 jaar geleden bij plaatsen nieuwe meter. In de meterkast/kelder zit al wel een gat naar de keuken waar de leiding voor de Perilex stekker door kan.

Stucwerk keuken en dan ook heel de kamer omdat er nu oude spagtelputz opzit

oude keuken eruit en eventueel egaliseren erachter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHcs_hAQ4u0shiJDFCcLfAOAum8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SuDh8uDLJJMLvSfOhnkgnwlN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dK1J0q8CmgZdwM4LsMkQVi4KkUY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zptiRA2jkoZDxroHHAm9emo2.jpg?f=fotoalbum_tile

We zijn bij Groenen in Veldhoven en bij SVEA keukens Eindhoven/ ekkersrijt in Son geweest. Diessen Veldhoven staat nog op de planning. Bij beide zaken keurig en netjes geholpen en offerte en foto's mee gekregen.

De L opstelling houden we waarvan we de lange zijde door willen trekken en daar de oven, vriezer en koelkast willen plaatsen in een hoge kastenwand.
Hierdoor komt er plek vrij op de korte zijde (daar zit nu de vriezer en koelkast) voor extra werkblad en kan een wand evt. leeg blijven.
Muurtjes en verlaagd plafond kunnen niet weg ivm uitbouw en balk die daar ligt.

Dit is de maatvoering van de keuken de rest van de kamer is wat langer en breder maar dat doet er voor de tekening niet veel toe ;)
Deur achter gaat naar buiten open en de deurpost zit op 55 cm uit de kant waar de hoge kasten komen. Hierdoor willen we eigenlijk niet dieper dan 60 cm gaan omdat we dan 180/190 cm breed kunnen zonder hinder of als we 70 cm doen niet breder dan 150/160 cm....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-q8igJQsGyMg2OVUjLa0T5o2JY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/es4nCm1Qo7uoKWZdO67wT2UY.jpg?f=fotoalbum_large

Omleggen van leidingen is te doen zodat we eventueel koken en spoelen kunnen omdraaien.
Kosten zullen ook wel meevallen denken we omdat er ruimte achter de kastjes is zodat er niet in muren gefreesd hoeft te worden.

1e optie spoelen en koken hetzelfde, vriezer en kolekast nast de oven. En vaatwasser rechts naast de draagmuur links naast de spoelkast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4K0sg4jVr9bSsm-ybyJwHyBJlqY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PPwKQ90uCssEmpmzeRrIL1mv.jpg?f=user_large

2e optie koken en spoelen gewisseld vaatwasser komt dan naast het muurtje en boven het koken de afzuiging in de kastjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rx0NX3fN_qXO89MTqfiSJ-rLDY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hhm724FQO7J6MJ4lKrgi5jMd.jpg?f=user_large

3e optie met een smallere nis op de lange zijde. Houdt wel in dat de vriezer kleiner wordt. Ook is in deze optie de kastenwand naar voren gehaald en komt er een frontje tegen de draagmuur zodat dat 1 geheel wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJ28-groZvqt90OZKUSnXNpGMco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zs6xn06A8RYRFL2BsDlxCRnb.jpg?f=fotoalbum_large

offerte van de bovenste 2 is bekend.
Hacker classic keuken G238 Laser brillant GL -wit laklaminat hoogglans- greeploos
lade systeem: Nova pro Modul C
plinten en systeemwanden zijn in kleur zomereik
Werkblad is 600mm diep en 4 mm hoog, van Kemie Just ceramics Neolith in kleur Barro met afgeronde vlakken ivm stoten.

Pelgrim apparatuur voor nu begroot zou eventueel Miele/? kunnen worden.
1x vriezer PVS24140N L 154 liter
1x koelkast PKS24140 L 228 liter
1x oven OVM536RVS O multi oven 60cm
1x vaatwasser GVW820L 44dBa is dat stil genoeg in een open keuken?
1x inductieplaat met flexzones, 70 cm breed IK4073M
1x afzuigkap BSK965RVS tot 679 m3/h

monteren etc. inclusief prijs is 11.625
Totaal prijs van de 1e 2 opties weten we over een week of 2 als de keukenzetter is geweest om het verwijderen,elektra en meerwerk te bekijken.

optie 3 hebben we donderdag een vervolgafspraak mee en dan hopen we meer te weten.

nog tips of dingen die we anders zouden kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:49
xray79 schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:03:

Totaal prijs van de 1e 2 opties weten we over een week of 2 als de keukenzetter is geweest om het verwijderen,elektra en meerwerk te bekijken.
Misschien eerst iets nauwkeuriger het budget bepalen. Als je van Pelgrim naar Miele gaat, gaat dat een fors effect hebben op de prijs volgens mij.

44dBa stil genoeg? Dat hangt er wat van af wat je zelf als storend ervaart. Onze vaatwasser is 42, maar soms ervaar ik dat als storend, op het moment dat hij begint te draaien, of wanneer hij 'leegpompt'. Mijn vrouw, die verder 'lawaai' veel meer als storend ervaart dan ik, heeft met de vaatwasser dan weer geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:56
Nieuwe keuken hier is vanochtend geleverd.

Hopelijk deze week af, maar waarschijnlijk niet. En dan zijn ze vandaag en morgen met 2 man. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

xray79 schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:03:
Wij zijn ook op zoek naar een vervanger voor onze keuken uit '93. Haast hebben we niet maar zsm een keus maken is wel fijn anders blijven we veranderen////

Is onze 1e echt nieuwe keuken na 2 verhuizingen. We zijn met 4 in huis papa en mama en 2 opgroeiende kinderen van 6 en 9 dus een beetje stootvast is wel handig :D Ook willen we genoeg kastruimte behouden dus bovenkasten omdat de kelder heel klein is en omdat er nu op de lange zijde een kast staat met spelletjes etc. voor de kinderen. Dat willen we dus deels in de kast onder/boven de oven kwijt kunnen.

Meerwerk waarvan we nu al weten dat dit nodig is:

Meterkast upgraden zit nu een oude zwarte groepenkast in 2x is al wel op 35 ampere aangesloten 2 jaar geleden bij plaatsen nieuwe meter. In de meterkast/kelder zit al wel een gat naar de keuken waar de leiding voor de Perilex stekker door kan.

Stucwerk keuken en dan ook heel de kamer omdat er nu oude spagtelputz opzit

oude keuken eruit en eventueel egaliseren erachter.

[Afbeelding][Afbeelding]

We zijn bij Groenen in Veldhoven en bij SVEA keukens Eindhoven/ ekkersrijt in Son geweest. Diessen Veldhoven staat nog op de planning. Bij beide zaken keurig en netjes geholpen en offerte en foto's mee gekregen.

De L opstelling houden we waarvan we de lange zijde door willen trekken en daar de oven, vriezer en koelkast willen plaatsen in een hoge kastenwand.
Hierdoor komt er plek vrij op de korte zijde (daar zit nu de vriezer en koelkast) voor extra werkblad en kan een wand evt. leeg blijven.
Muurtjes en verlaagd plafond kunnen niet weg ivm uitbouw en balk die daar ligt.

Dit is de maatvoering van de keuken de rest van de kamer is wat langer en breder maar dat doet er voor de tekening niet veel toe ;)
Deur achter gaat naar buiten open en de deurpost zit op 55 cm uit de kant waar de hoge kasten komen. Hierdoor willen we eigenlijk niet dieper dan 60 cm gaan omdat we dan 180/190 cm breed kunnen zonder hinder of als we 70 cm doen niet breder dan 150/160 cm....

[Afbeelding]

Omleggen van leidingen is te doen zodat we eventueel koken en spoelen kunnen omdraaien.
Kosten zullen ook wel meevallen denken we omdat er ruimte achter de kastjes is zodat er niet in muren gefreesd hoeft te worden.

1e optie spoelen en koken hetzelfde, vriezer en kolekast nast de oven. En vaatwasser rechts naast de draagmuur links naast de spoelkast.
[Afbeelding]

2e optie koken en spoelen gewisseld vaatwasser komt dan naast het muurtje en boven het koken de afzuiging in de kastjes.
[Afbeelding]

3e optie met een smallere nis op de lange zijde. Houdt wel in dat de vriezer kleiner wordt. Ook is in deze optie de kastenwand naar voren gehaald en komt er een frontje tegen de draagmuur zodat dat 1 geheel wordt.
[Afbeelding]

offerte van de bovenste 2 is bekend.
Hacker classic keuken G238 Laser brillant GL -wit laklaminat hoogglans- greeploos
lade systeem: Nova pro Modul C
plinten en systeemwanden zijn in kleur zomereik
Werkblad is 600mm diep en 4 mm hoog, van Kemie Just ceramics Neolith in kleur Barro met afgeronde vlakken ivm stoten.

optie 3 hebben we donderdag een vervolgafspraak mee en dan hopen we meer te weten.

nog tips of dingen die we anders zouden kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

[quote]siemenz schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:05:
[...]

Pelgrim of Miele? Das nog al een verschil.

Dat is het zelfde of ik nog twijfel tussen een Skoda fabia en een Audi A6 (no offense voor de Skoda rijders btw)

Er zit als je naar Miele wilt al voor 7k aan apparatuur in je keuken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:38
Waarom zo gefocussed op budget vooraf stellen, misschien is er geld genoeg en wil je gewoon weten wat het je waard is?

Je kunt na je Fabia proefrit (misschien voldoet het al en hoef je niet meer uit te geven) toch gewoon een proefrit maken in de A6 om te zien of dat je de meerprijs waard is?
Al is het verschil tussen (topline) Pelgrim en (instap) Miele veel kleiner, bv Suberb vs A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022
Ik lees veel over vingerafdrukken op mat-zwarte keukens.
Kan iemand mij vertellen of je dit alleen ziet op ‘gladde’ frontjes, of ook op mat zwart met houtnerf zoals bijvoorbeeld op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7EYhWyCmywcnnKt8b4uGCLhd94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQ9P0G3HbmGsIDkQ7d8JhrSd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinos01
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-09-2024
@Kapitein Merijn wij staan op het punt onze häcker systemat te bestellen voor levering week 51/52. Weet jij of er nog veranderingen doorgemaakt zijn in de systemat collectie 2021?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:15
Tinos01 schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:47:
@Kapitein Merijn wij staan op het punt onze häcker systemat te bestellen voor levering week 51/52. Weet jij of er nog veranderingen doorgemaakt zijn in de systemat collectie 2021?
Grappig dat je het vraagt, ik wilde het net gaan typen.
Ik zal ze even opsommen:
  • De Metro Box lade met gesloten zijwand word de nieuwe standaard lade. De ladebak met het 'stangetje' komt te vervallen. Tevens word de ladebak voortaan uitgevoerd in Titaangrijs. Dit is nagenoeg dezelfde kleur als lavagrijs maar dan een soort van mettalic.
  • Er komt een nieuwe ladebak van Grass met slechts 8mm dikke zijwanden. Ontzettend fraai maar wel tegen meerprijs.
  • De korpus is voortaan leverbaar in kristalwit, lichtgrijs en lavagrijs. Champagne vervalt.
  • Laklaminaat zijwanden (zichtzijdes) in matlak en hoogglans zijn voortaan gratis.
  • Lakfronten kunnen voortaan in 192 RAL kleuren gespoten worden (meerprijs van ca. €500,-)
  • Er komen een aantal nieuwe fineer fronten waaronder een zeer fraaie walnoot fineer.
  • Apothekers kasten en het le mann systeem worden uitgevoerd met gesloten metalen zijwanden in Titaangrijs.
  • Eindelijk een nieuwe kleur wit; kristalwit. Deze zit qua kleur tussen het huidige wit en polarwit in.
  • Er word een nieuwe korpus hoogte van 84,5cm toegevoegd. Helaas niet greeploos leverbaar.
Houd er rekening mee dat de 2021 Systemat dan ook als dusdanig word berekend. Het kan dus zijn dat er een kleine meerprijs word berekend.
Een Systemat word overigens dit jaar niet meer uitgeleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapitein Merijn op 21-09-2020 21:20 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:37
Kapitein Merijn schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:05:
[...]

Crap... hoop toch echt dat ze de bestelling dan hebben doorgezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

mitsumark schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:20:
Waarom zo gefocussed op budget vooraf stellen, misschien is er geld genoeg en wil je gewoon weten wat het je waard is?

Je kunt na je Fabia proefrit (misschien voldoet het al en hoef je niet meer uit te geven) toch gewoon een proefrit maken in de A6 om te zien of dat je de meerprijs waard is?
Al is het verschil tussen (topline) Pelgrim en (instap) Miele veel kleiner, bv Suberb vs A4.
Omdat je met een oven geen proefrit kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Niet online
[...]

Dank, de update was ik ook benieuwd naar!

Als je nu nog besteld bedoel je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-06 10:59
[...]

Ik zal ze even opsommen:
  • De Metro Box lade met gesloten zijwand word de nieuwe standaard lade. De ladebak met het 'stangetje' komt te vervallen. Tevens word de ladebak voortaan uitgevoerd in Titaangrijs. Dit is nagenoeg dezelfde kleur als lavagrijs maar dan een soort van mettalic.
  • Er komt een nieuwe ladebak van Grass met slechts 8mm dikke zijwanden. Ontzettend fraai maar wel tegen meerprijs.
  • De korpus is voortaan leverbaar in kristalwit, lichtgrijs en lavagrijs. Champagne vervalt.
  • Laklaminaat zijwanden (zichtzijdes) in matlak en hoogglans zijn voortaan gratis.
  • Lakfronten kunnen voortaan in 192 RAL kleuren gespoten worden (meerprijs van ca. €500,-)
  • Er komen een aantal nieuwe fineer fronten waaronder een zeer fraaie walnoot fineer.
  • Apothekers kasten en het le mann systeem worden uitgevoerd met gesloten metalen zijwanden in Titaangrijs.
  • Eindelijk een nieuwe kleur wit; kristalwit. Deze zit qua kleur tussen het huidige wit en polarwit in.
  • Er word een nieuwe korpus hoogte van 84,5cm toegevoegd. Helaas niet greeploos leverbaar.
Houd er rekening mee dat de 2021 Systemat dan ook als dusdanig word berekend. Het kan dus zijn dat er een kleine meerprijs word berekend.
zoals al eerder aangegeven: Systemat is nog gewoon te bestellen voor dit jaar. Sterker nog, Week 48 is gewoon nog steeds mogelijk! Niet iedereen heeft dezelfde leveringscondities / levertijd afspraken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
Ice82 schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:00:
[...]
zoals al eerder aangegeven: Systemat is nog gewoon te bestellen voor dit jaar. Sterker nog, Week 48 is gewoon nog steeds mogelijk! Niet iedereen heeft dezelfde leveringscondities / levertijd afspraken!
Sjonge ik schrok al.. was ik er eindelijk uit.. denk gooit dit roet in het eten :-)

Woensdag rondmaken .. mooi vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ada12 schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:43:
Kan iemand mij vertellen of je dit alleen ziet op ‘gladde’ frontjes, of ook op mat zwart met houtnerf zoals bijvoorbeeld op de foto.

[Afbeelding]
Wij zijn aan het kijken voor donkere fineer fronten, daarbij valt het mee. Bij kunststof zwarte fronten met houtlook zag ik het wel direct.
[...]

Ik zal ze even opsommen:
Afgelopen weekend begreep ik van een verkoper dat de av1097 zwart (kunststof houtlook) fronten er uit gaan? Komt hier ook een vervanger voor?

Vanaf wanneer is e.e.a. te zien bij dealers?

[ Voor 55% gewijzigd door SquareOne op 21-09-2020 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Laatst online: 15-06-2022
SquareOne schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:19:
[...]

Wij zijn aan het kijken voor donkere fineer fronten, daarbij valt het mee. Bij kunststof zwarte fronten met houtlook zag ik het wel direct.

[...]
Oké. Ik had er niet aan gedacht hierop te letten toen we bij de keukenzaak liepen.
Frontje op foto is ook fineer.
Maar maakt misschien wel uit of er bijv zwarte beits of lak op zit.
(Vind het zo lastig kiezen)

[ Voor 17% gewijzigd door Ada12 op 21-09-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@SquareOne
De AV1097 in het zwart blijft leverbaar voor de Benelux.
Er word ook een nieuw zwart front toegevoegd met een wat grovere houtstructuur: https://decolegno.nl/u129-okobo/

@Ice82
Werk je voor dmg? Ik kan me voorstellen dat zij andere afspraken hebben. Het lijkt me alleen zeer sterk dat zij de keukens 6 weken eerder geleverd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Vanaf week 44 is geloof ik alles leverbaar dus dan zullen de stalen ook wel uitgeleverd worden.

[ Voor 71% gewijzigd door Kapitein Merijn op 22-09-2020 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:42
Hi all,

Ik heb een issue met mijn huidige keuken waar ik graag jullie advies over wil. Mijn vaatwasser functioneert niet meer. Het is een Zanker (Electrolux groep) van net 4 jaar oud. Doordat ik 5+ apparaten van Electrolux heb, heb ik verlengde garantie van 5 jaar en daar heb ik ook een bewijs van in de vorm van een certificaat.

2 weken terug heb ik Electrolux benaderd voor een serviceaanvraag, maar ze geven 1) aan dat ik geen verlengde garantie heb (sta niet in het systeem) en 2) de wachttijd is bijna 3 weken voor er iemand kan komen. Omdat ik daar niet op wilde wachten heb ik een lokale witgoedboer laten komen die iets heeft gerepareerd, maar uiteindelijk het probleem niet heeft verholpen. Deze is vandaag teruggekomen en constateert dat de printplaat defect is. Vervanging kost ca 300 euro en heeft levertijd van 2 weken.

In mijn optiek is een defecte printplaat een typisch garantie issue en moet Electrolux deze gewoon verhelpen. Paar overwegingen/issues die ik jullie graag voorleg:

- Ik wil Electrolux bellen om te vertellen dat ze een nieuwe printplaat moeten komen installeren. Loop ik nu het risico dat ze zeggen dat de garantie vervalt omdat er al iemand anders heeft gekeken? Als ik ze laat komen zonder voorkennis loop ik het risico dat er ook 2 weken levertijd aan vast wordt geplakt en dan zit ik nóg langer zonder vaatwasser.
- Zijn er redenen voor Electrolux om deze reparatie binnen garantie te weigeren waardoor ik beter een alternatief kan zoeken?
- Een nieuwe vaatwasser van een B-merk kost me ca 400 euro.. Ik overweeg om dat te doen als dit allemaal niet opschiet want ik wil niet zo lang zonder vaatwasser. Ik ga trouwens expliciet niet voor een A-merk omdat ik mijn huis eind oktober uit ga

Verder ben ik echt chagrijnig omdat die verlengde garantie bij 4+ of 5+ apparaten echt een farce is als je f*cking 3 weken moet wachten op een bezoek van de monteur.

Jullie gedachten hierbij?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Maardiweb schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:56:
Hi all,

Ik heb een issue met mijn huidige keuken waar ik graag jullie advies over wil. Mijn vaatwasser functioneert niet meer. Het is een Zanker (Electrolux groep) van net 4 jaar oud. Doordat ik 5+ apparaten van Electrolux heb, heb ik verlengde garantie van 5 jaar en daar heb ik ook een bewijs van in de vorm van een certificaat.

2 weken terug heb ik Electrolux benaderd voor een serviceaanvraag, maar ze geven 1) aan dat ik geen verlengde garantie heb (sta niet in het systeem) en 2) de wachttijd is bijna 3 weken voor er iemand kan komen. Omdat ik daar niet op wilde wachten heb ik een lokale witgoedboer laten komen die iets heeft gerepareerd, maar uiteindelijk het probleem niet heeft verholpen. Deze is vandaag teruggekomen en constateert dat de printplaat defect is. Vervanging kost ca 300 euro en heeft levertijd van 2 weken.

In mijn optiek is een defecte printplaat een typisch garantie issue en moet Electrolux deze gewoon verhelpen. Paar overwegingen/issues die ik jullie graag voorleg:

- Ik wil Electrolux bellen om te vertellen dat ze een nieuwe printplaat moeten komen installeren. Loop ik nu het risico dat ze zeggen dat de garantie vervalt omdat er al iemand anders heeft gekeken? Als ik ze laat komen zonder voorkennis loop ik het risico dat er ook 2 weken levertijd aan vast wordt geplakt en dan zit ik nóg langer zonder vaatwasser.
- Zijn er redenen voor Electrolux om deze reparatie binnen garantie te weigeren waardoor ik beter een alternatief kan zoeken?
- Een nieuwe vaatwasser van een B-merk kost me ca 400 euro.. Ik overweeg om dat te doen als dit allemaal niet opschiet want ik wil niet zo lang zonder vaatwasser. Ik ga trouwens expliciet niet voor een A-merk omdat ik mijn huis eind oktober uit ga

Verder ben ik echt chagrijnig omdat die verlengde garantie bij 4+ of 5+ apparaten echt een farce is als je f*cking 3 weken moet wachten op een bezoek van de monteur.

Ik denk niet dat een keuken discussie is maar een juridische....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Laatst online: 22:40
Maardiweb schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:56:
Hi all,

Paar opmerkingen:

- Vaak moet je je aanmelden online om de garantie te 'claimen'. Daar geef je dan je serienummers op enzo, daar geldt die garantie dan voor, dat is een voorwaarde voor de 'extra' garantie. Heb je dat gedaan?

- Als de vaatwasser alleen open is geweest, dan vervalt niet meteen je garantie. Echter, soms plakt een fabrikant een stikker of zegel op bepaalde schroefjes, omdat ze niet willen dat je dat openmaakt. Doe je dat toch, dan vervalt inderdaad je garantie. Ik ben hier niet mee bekend bij vaatwassers en sowieso niet bij een specifieke vaatwasser.

- Wachttijd: weinig over te zeggen. Is natuurlijk niet iets wat je zomaar even op kan sturen. Maar enkele dagen tot een week lijkt me redelijk, paar weken klinkt vrij lang (en al helemaal zonder vaatwasser :P )

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik heb net met Poggenpohl aan de lijn gehangen en gevraagd naar hun faillissement.

Ze geven aan dat alleen de Duitse holding met financiële problemen zat (vanwege investeringen in Azië net voor Corona) maar dat ze nu doorgestart zijn met een nieuwe investeerder.

Ook zeggen ze dat de fabriek nooit is gestopt met produceren en dat het op de Nederlandse BV verder geen enkele impact heeft gehad. Ook voor de garantie zou het niets betekenen.

Iemand hier die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
evleerdam schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:08:
[...]

- Vaak moet je je aanmelden online om de garantie te 'claimen'. Daar geef je dan je serienummers op enzo, daar geldt die garantie dan voor, dat is een voorwaarde voor de 'extra' garantie. Heb je dat gedaan?
Check, vandaar ook dat ik een certificaat heb.
evleerdam schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:08:
[...]

- Als de vaatwasser alleen open is geweest, dan vervalt niet meteen je garantie. Echter, soms plakt een fabrikant een stikker of zegel op bepaalde schroefjes, omdat ze niet willen dat je dat openmaakt. Doe je dat toch, dan vervalt inderdaad je garantie. Ik ben hier niet mee bekend bij vaatwassers en sowieso niet bij een specifieke vaatwasser.
Haha ja dit herken ik ook van andere producten. Lijkt me zelf sterk bij een vaatwasser, maargoed you never know.

Misschien toch een apart topic voor maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-06 21:22
Kwakkel schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:50:
[...]

Misschien eerst iets nauwkeuriger het budget bepalen. Als je van Pelgrim naar Miele gaat, gaat dat een fors effect hebben op de prijs volgens mij.

44dBa stil genoeg? Dat hangt er wat van af wat je zelf als storend ervaart. Onze vaatwasser is 42, maar soms ervaar ik dat als storend, op het moment dat hij begint te draaien, of wanneer hij 'leegpompt'. Mijn vrouw, die verder 'lawaai' veel meer als storend ervaart dan ik, heeft met de vaatwasser dan weer geen enkel probleem.
Budget is o.a. afhankelijk van het meerwerk, maar we willen best wat meer uitgeven als dat ook echt meer waarde heeft. Snap dat Miele duurder zal zijn.
Zoals siemenz zo mooi omschrijgft zal er verschil in zitten maar op een gegeven moment betaal je ook voor de naam/innovatie etc. en niet meer omdat een product/auto/... nu echt veel beter is.
siemenz schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:07:
[quote]siemenz schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:05:
[...]

Pelgrim of Miele? Das nog al een verschil.

Dat is het zelfde of ik nog twijfel tussen een Skoda fabia en een Audi A6 (no offense voor de Skoda rijders btw)

Er zit als je naar Miele wilt al voor 7k aan apparatuur in je keuken
Van Seimens hebben we de wasmachine en droger en die gaan al 15 jaar mee.
Huidige kookplaat en oven zijn van Pelgrim en die gaan dus ook al bijna 30 jaar mee.
En met de Pelgrim apparatuur komen we ook gewoon op bijna 6000,- euro uit (cataloguswaarde) dus dan is Miele niet eens zo heel veel duurder maar dat kan ook aan de lijn liggen topline pelgrim vs budget Miele/Bosch/.
Wat @mitsumark ook aangeeft willen we best wat uitgeven maar op een gegeven moment is goed goed genoeg. Het moet vooral betrouwbaar zijn een koelkast en vriezer kun je weinig aan veranderen ;) Inductie en oven heb je wat meer opties maar daarom kiezen we ook voor de wat uitgebreidere bij Pelgrim. Testen is moeilijk omdat dat gewoonweg niet kan bij keukens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 18:46
Jup ,hier ook Pelgrim wat het al 20 jaar doet voor de helft van prijs van Miele, moet het dan 40 jaar meegaan?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Streamz
Streamz schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:58:
Nieuwe keuken hier is vanochtend geleverd.

Hopelijk deze week af, maar waarschijnlijk niet. En dan zijn ze vandaag en morgen met 2 man. We gaan het zien.
Nu anderhalve dag verder. Er moet nog eea gebeuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rslpYGK0vhjl1AhEtUzkautP0sE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rNQiOmQ021jJZvIih9Kr6iyc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKWA5lqVdSSBZ_9vQHCA2M4bdII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G24IlUq1GFog0Rjm8WBDtNzl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdZbjrQLRVdVaPCW0adPq2L3XvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyCBzCOrgoeKTStRTgDUJsAa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PeMGIYkfDrDBsM6l2oyjVYBVIeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWlSpjRzV318lpCjyUcFKG5K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-Iv9Zg15H2WOkMpkWJDZb6qX5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kt3aDrgJKxtA3zpYWeLHfx8d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x95_h1xgjZYkwP1MghmrduWjGoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bU6TMMa8j3BMFvUvo0gg2rUA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TB4jXW2xyhpM85_qSN2v_J2qck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fv9oS4FpkBQUJN1JCbKnQvW4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Hoe lang iets technisch heel blijft wordt maar voor een klein deel bepaald door de prijs.
Doorgaans krijg je bij een hogere prijs vooral meer in de vorm van opties/snufjes/gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 11:14
Ik ben op zoek naar de meest makkelijk te bedienen keukenapparatuur. Mijn moeder is dementerende dus het leren van nieuwe apparatuur kan een uitdaging zijn.

We zijn op zoek naar een combi-magnetron en combi-steamer set om naast elkaar te plaatsen en een inbouwvaatwasser. De kookplaat lijkt een Bora te gaan worden.

Bij welk merk kunnen we dan het beste terecht voor eenvoudige bediening? Dat de steamer-functie niet zo simpel werkt, kan ik mij best voorstellen, maar voor de combi-magnetron en vaatwasser is het wel van belang. Soms kom ik displays tegen waarvan ik het zelf niet eens meer zonder handleiding kan uitvogelen hoe het werkt. En als midden-20'er zegt dat wel wat haha

Ik wil dus zo min mogelijk knoppen en displays.

Excuus als deze vraag eerder voorbij is gekomen. Ik heb de zoekfunctie proberen te gebruiken, maar de trefwoorden 'simpel', 'makkelijk' en 'eenvoudig' brachten niet de gewenste resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
"Exact" dezelfde als de oude apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, goede vraag...

Makkelijk is een rekbaar begrip denk ik. Zoals @mitsumark aangeeft, zal een vergelijkbaar systeem met je huidige apparatuur de minste moeite kosten.

Alternatief; hoe minder functies hoe minder knoppen normaal gesproken, dus makkelijker.
Maar aan de andere kant van het spectrum; de luxere modellen doen het vrijwel vanzelf. Ik kan in mijn Miele een heel menu instellen, en dan geeft ie netjes aan wat er wanneer in moet. Of ‘sochtends de uitgestelde bereiding voor ‘savonds alvast erin programmeren. Gemak op een ander niveau zeg maar.

Je moeder woont bij je in begrijp ik? Misschien zijn dingen als een kinderslot tzt ook wel handig ivm verbrandingsgevaar? Been there done that...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@Raling is het voor je eigen huis of voor je moeders huis?
Als het voor alleen je moeder is, zou ik zoals @mitsumark terrecht opmerkt proberen dezelfde apparatuur te kopen. Kookt ze nu op gas, dan zou ik geen inductie kopen. Al helemaal geen Bora, want je moeder is waarschijnlijk een gewone kap gewend.
Stoomovens is iets van de laatste decennia, wat je moeder waarschijnlijk toch nooit gaat gebruiken. Ik zou gaan voor ovens met draaiknoppen met vaste posities per functie. Dus 1 draaiknop voor functie, 1 voor temperatuur. En geen combioven kopen maar een losse oven met losse magnetron.
Qua vaatwasser moet je een nemen die je alleen aan hoeft te zetten. Dus niet een van BSH, waar je eerst aan moet zetten, programma moet kiezen en start moet drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Laatst online: 17-06 11:14
@Z___Z en @MikeyMan: Het gaat om de keuken in het huis van mijn ouders. @mitsumark: Dezelfde apparatuur meenemen heb ik voorgesteld aan mijn vader, maar daar wil hij absoluut niet aan... M'n moeder heeft hier dan weer vrij weinig over te zeggen.

Er moet en zal een Bora in (volgens mijn vader). Ze koken al jaren op inductie, mijn voorstel om de plaat mee te nemen en een vrijhangende recirculatiekap te nemen, werd afgewezen. Het makkelijke aan een Bora is natuurlijk wel dat ie automatisch aan gaat. En de bediening is vrij simpel.

De steamer zal voornamelijk door mijn vader gebruikt worden, dus die vind ik niet zo belangrijk.

Het belangrijkste vind ik de vaatwasser en combimagnetron.

Het gaat trouwens niet om Alzheimer, maar om FTD. Hierbij ga je dus niet echt "terug in de tijd" (om het maar even makkelijk te zeggen), maar worden bepaalde dingen gewoon lastiger. Ze heeft het vooral op visueel vlak. Vandaar dat uitgebreide displays mij geen goed idee lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:30

Toppe

Oké ✅

Hoe vinden mensen hier AEG? Hebben voor de grap eens een keuken laten intekenen voor onze nieuwbouw woning en daar raden ze AEG aan... maar sommige zeggen betaal 10% extra en pak Siemens of Bosch

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@Streamz , mooie kleur van de fronten! Welke kleur is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Rostares schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:02:
[...]

Sjonge ik schrok al.. was ik er eindelijk uit.. denk gooit dit roet in het eten :-)

Woensdag rondmaken .. mooi vooruitzicht.
Ik zou er morgen heen gaan met de gedachte dat het wel eens week 4 kan worden... Dan kan het alleen maar meevallen ;)

@Streamz
Zijn er echt al 1,5 dag 2 man aan het werk? Ik denk dat ze per uur betaald worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-06 16:15
Mooie grepen! Is dit Rotpunkt/Schüller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:34
Wij hebben nu een offerte met Pronorm kasten. Staat in topic start als middensegment. Iemand ook echt ervaring met kwaliteit van dit merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:15:
[...]

Ik zou er morgen heen gaan met de gedachte dat het wel eens week 4 kan worden... Dan kan het alleen maar meevallen ;)

@Streamz
Zijn er echt al 1,5 dag 2 man aan het werk? Ik denk dat ze per uur betaald worden dan.
Vandaag voor de zekerheid nog even geïnformeerd. Wordt gewoon week 50 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:23:
Wij hebben nu een offerte met Pronorm kasten. Staat in topic start als middensegment. Iemand ook echt ervaring met kwaliteit van dit merk?
Ik heb @Ice82 er wel eens iets over zien roepen.
Ice82 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:25:
[...]
jaja, dus omdat DMG Pronorm levert is het kwalitatief slecht? Coca Cola is ook een B-merk sinds het bij de Aldi verkocht word?

Schmidt is op zich een redelijke keuken. Leveren wel slecht uit, vrij veel service. Pronorm (Proline of X , Y-Linr serie is erg goed, mooi afgewerkt. Doet niet onder voor Systematisch of Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Toppe schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:09:
Hoe vinden mensen hier AEG? Hebben voor de grap eens een keuken laten intekenen voor onze nieuwbouw woning en daar raden ze AEG aan... maar sommige zeggen betaal 10% extra en pak Siemens of Bosch
Laat me raden, een van de DMG groep...

In dat geval zou ik zeggen ga voor Siemens, betaal dezelfde prijs maar ga naar een andere winkel (niet DMG gerelateerd).
Of ga voor AEG aparatuur en ga nog zeker 10% minder (minimaal!) betalen dan ze nu aangeboden hebben.

Overigens is er niks mis met AEG, echter zonder dat je een prijs noemt, betaal je al bij voorbaat teveel aangezien AEG een contract heeft afgesloten met DMG aangezien ze "groot" inkopen. De marge is daardoor groter voor en dus zullen ze eerder AEG aanprijzen.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:23
Persoonlijk vind ik de bediening van de AEG ovens... niet optimaal...
Waar ik voor een Siemens oven binnen no time dmv op wat knopjes drukken eigenlijk alles wel wist in te stellen was het bij de AEG oven wat meer zoeken.

Wat vaatwasser betreft ben ik dan wel zeer te spreken over de bediening van de AEG dus heb deze dan ook genomen.
November gaat het geleverd worden dus kan nog geen directe ervaring delen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:52
Ik heb zelf alles van AEG, 9 inbouwapparaten in mijn keuken. Je hebt AEG in alle prijsklassen, wat mensen vaak bedoelen met AEG is eerder de instapmodellen. Mijn advies is kijk goed naar de typenummers, en vraag even een offerte aan bij een Keukenloods etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:52
Flix20 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:50:
[...]

Persoonlijk vind ik de bediening van de AEG ovens... niet optimaal...
Waar ik voor een Siemens oven binnen no time dmv op wat knopjes drukken eigenlijk alles wel wist in te stellen was het bij de AEG oven wat meer zoeken.

Wat vaatwasser betreft ben ik dan wel zeer te spreken over de bediening van de AEG dus heb deze dan ook genomen.
November gaat het geleverd worden dus kan nog geen directe ervaring delen.
Welke oven bedoel je? Die met de tiptoetsen of met de shuttle knop? Die laatste is een stuk gemakkelijker te bedienen en vergelijkbaar met de Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:23
Nicklazzz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:57:
[...]

Welke oven bedoel je? Die met de tiptoetsen of met de shuttle knop? Die laatste is een stuk gemakkelijker te bedienen en vergelijkbaar met de Siemens.
Beide.
Zelfs de verkoper bij keukenloods liep met de AEG te stoeien maar dat kan ook gewoon een stukje training en/of onervarenheid zijn.
Punt is, is dat ik de Siemens als een stuk intuïtiever ervaar.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Flix20 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:00:
[...]

Beide.
Zelfs de verkoper bij keukenloods liep met de AEG te stoeien maar dat kan ook gewoon een stukje training en/of onervarenheid zijn.
Punt is, is dat ik de Siemens als een stuk intuïtiever ervaar.
Kijk dan ook eens naar Bosch. Vrijwel identiek binnenwerk als de Siemens, maar ik vond de bediening van Bosch (8 serie) weer intuitiever dan Siemens (IQ700).

Maargoed blijft allemaal erg persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 15:52

NDF82

Doomed Space Marine

Ada12 schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:43:

[Afbeelding]
Wij hebben zwart gelakte eiken fineer fronten. Daar zie je geen vlekken op. Op de zwarte Bosch ovens daarentegen!

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Rostares schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:24:
[...]

Vandaag voor de zekerheid nog even geïnformeerd. Wordt gewoon week 50 :-)
Had je de order al geplaatst dan en is het morgen alleen nog wat doorspreken?
Was me niet helemaal duidelijk.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:30

Toppe

Oké ✅

freestyler2 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:26:
[...]

Laat me raden, een van de DMG groep...

In dat geval zou ik zeggen ga voor Siemens, betaal dezelfde prijs maar ga naar een andere winkel (niet DMG gerelateerd).
Of ga voor AEG aparatuur en ga nog zeker 10% minder (minimaal!) betalen dan ze nu aangeboden hebben.

Overigens is er niks mis met AEG, echter zonder dat je een prijs noemt, betaal je al bij voorbaat teveel aangezien AEG een contract heeft afgesloten met DMG aangezien ze "groot" inkopen. De marge is daardoor groter voor en dus zullen ze eerder AEG aanprijzen.
Nee. Superkeukens.

We moeten ons wat verder verdiepen in de exacte wensen van de apparatuur, hij heeft nu gerekend met ‘bovenkant’ segment. Dit is het lijstje:
- BSK792220M, stoom oven
- KMK565000M, combi oven
- SKE818F1DC, koelkast
- ABE818F6NS, vrieskast
- IKB84431IB, inductie kookplaat
- FSE63807P, vaatwasser
- DVB5960HB, afzuigkap

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljaPWmfvtfVzJ9Lxb-eg28U3tho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMN3il867ti10moeqjW5ojqB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsvzP82ULYab651luhRgZ1-q2mY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h3O1I1SimlJbCD4UzMZOqEwt.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de keuken voor net geen 14K.

[ Voor 28% gewijzigd door Toppe op 23-09-2020 06:15 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Streamz
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:15:
[...]

@Streamz
Nee hoor, combi van minder makkelijk toegankelijke locatie en exacte plaatsing. Deuren plafondhoog, kasten zonder plint, plaatsing in nis etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4TOFRMPhlE298ujmGtXrp6WQ7mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7Tx030U2PpBoxRl6tXXqqf4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGAvbG6mrl3impBtL3hyrJubjPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PXvBrATOvARfOCNHaZZhZkM5.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi trouwens dat de keukenverkoper zelf 1 van de twee monteurs is. Zo weet hij precies hoe keukens in elkaar zitten, wat in de praktijk wel en niet kan en wel of niet handig is.
Gijsje22 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:34:
@Streamz , mooie kleur van de fronten! Welke kleur is dat?
Grigio Bromo. Fenix. Blad 11mm MDF gebaseerd, fronten deels 22mm MDF en deels 11mm aluminium sandwichpaneel als materiaal.

Die laatste ziet er dus zo uit van binnen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltBAdF4iV9RpXXT388bBh7vK1HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/raNFWVA6CHUfpl4lMKG7Se3P.jpg?f=fotoalbum_large

En wordt dan dit, deurtje van ruim 2.5m: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aC7ptv7gcKdH8e27mQTIcS8Gxnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TeWOkRth1N8iN2YMJZqv0M54.jpg?f=fotoalbum_large
896gerard schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:06:
[...]

Mooie grepen! Is dit Rotpunkt/Schüller?
Nee. Onbekend Italiaans merk.

Wellicht dat Rotpunkt of Schuller ook wel die grepen hebben.

• Maardiweb
Nicklazzz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:57:
[...]

Eens, wij krijgen nu ook de AEG met shuttle knop. We hebben nu ook AEG en de bediening van de magnetron is echt ruk. Voor onze nieuwe keuken dus goed verdiept in bediening en gewoon verschillende merken en modellen uitgeprobeerd. De tiptoets bediening vind ik echt helemaal niets, maar de shuttle van AEG juist weer fijner dan de shuttle van Siemens.

Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur, dus ik zou vooral adviseren om uit te proberen (Keukenloods heeft veel apparatuur aangesloten staan zodat je kan testen :) )

• ntje
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-02-2022
heeft iemand hier een "normale" zwarte afzuigkap met recirculatie?

Ik ben met diverse merken apparatuur bezig. wij hebben nu een offerte voor whirlpool apparatuur omdat er werd gezegd dat dit de enige met een zwarte recirculatie afzuigkap zijn. maar dat lijkt mij toch niet.

een schuine afzuigkap vind ik persoonlijk echt niet mooi en een Bora achtige plaat vind ik alleen mooi op een eiland, vandaar dus de keuze voor een "gewone" afzuigkap.

Dus heeft er iemand zo'n afzuigkap en ben je er tevreden over? Ik hoor graag ervaringen:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Puur uit interesse...

Poll: Welk merk high end keukenapparatuur heb je gekocht?
Aga
ATAG
Bora
Bosch
Gaggenau
Miele
Siemens
Smeg
Anders
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402967&layout=2&sort=prc

• evol
  • Registratie: November 2000

evol

hello world

Foutje, die AGA stem klikte ik per ongeluk .
Kende AGA niet dus dacht naar een link te gaan :')

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:52
ntje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:26:

Ik ben met diverse merken apparatuur bezig. wij hebben nu een offerte voor whirlpool apparatuur omdat er werd gezegd dat dit de enige met een zwarte recirculatie afzuigkap zijn. maar dat lijkt mij toch niet.

een schuine afzuigkap vind ik persoonlijk echt niet mooi en een Bora achtige plaat vind ik alleen mooi op een eiland, vandaar dus de keuze voor een "gewone" afzuigkap.

Dus heeft er iemand zo'n afzuigkap en ben je er tevreden over? Ik hoor graag ervaringen:)
Atag had dat 4 jaar geleden al in zijn assortiment

• siemenz

siemenz

Koetje

JackBol schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:06:
Puur uit interesse...

Aga
ATAG
Bora
Bosch
Gaggenau
Miele
Siemens
Smeg
Anders
[Afbeelding]
Ik heb een combi van van alles....

Bora kookplaat, Siemens ovens en Miele vaatwasser. Hoe ga ik dat invullen ?

Verder vraag ik me af of Smeg een high end merk is. Het ziet er leuk uit, maar dat was het dan

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 23:29
echthard schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:33:
[...]

AFP (Anti Finger Print) bedoel je, of Fenix misschien?
Werkt volgens mij prima.
Wij hebben een keukenblad van Fenix, maar dat zou ik nooit meer doen. De matte finish is erg mooi, maar het is onmogelijk om hem mooi schoon te krijgen, ik blijf constant "vette vegen" zien.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Farmerwood
  • Niet online
Puur uit interesse...

[Afbeelding]
Ben wel benieuwd waarom Siemens zoveel populairder is dan Bosch wat qua binnenwerk (vrijwel) identiek is.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-06 11:24
Farmerwood schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:38:
[...]

Ben wel benieuwd waarom Siemens zoveel populairder is dan Bosch wat qua binnenwerk (vrijwel) identiek is.
"Hipper" uiterlijk? Wij hebben nog een tijdje getwijfeld maar zouden in eerste instantie voor Bosch gaan omdat het uiterlijk rustiger is.

Uiteindelijk is het Miele geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
Farmerwood schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:38:
[...]

Ik vond Bosch juist mooier, vooral die carbon black lijn.

Maar goed, mijn keukenboer promootte ook Siemens, die konden zij goedkoper inkopen. Dus ja, als de keukenboer zegt: Bosch en Siemens zijn vrijwel hetzelfde, maar Siemens kan ik goedkoper aanbieden.. dan is voor de meeste mensen de keuze makkelijk gemaakt.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

siemenz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:18:
[...]

Ik heb een combi van van alles....

Bora kookplaat, Siemens ovens en Miele vaatwasser. Hoe ga ik dat invullen ?

Verder vraag ik me af of Smeg een high end merk is. Het ziet er leuk uit, maar dat was het dan
Anders ;)

Ja en smeg, ik zou er zelf nooit voor kiezen.

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 08:02
Gisteren bij superkeukens geweest voor een eerste opzet.
Boel is opgesteld met Etna apparatuur (koelkast en oven) en een inductie plaat en plafondafzuiging van airforce.

In de huidige keuken is alles van Whirlpool, op de pelgrim vaatwasser na. En dat bevalt eigenlijk prima, maar het is oud en simpel.

We zijn niet per se opzoek naar speciale functies voor de oven bijvoorbeeld. Is het dan nog de moeite waard om te gaan kijken naar bijvoorbeeld Siemens apparatuur?

En wat betreft airforce, heeft iemand daar Iets nuttigs over te zeggen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1PSKTkECOzl-Ll6rANG-77T7Iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5NbYM1QHAi4602w8oCaYY7q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBmjrvZ-4_enFpVZXDuGmAdaOdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TGX6JhWtyjFBGzZESzjN9Y4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riw7WO1XF46sO1hLPGd-HDmsDfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fja52b2oW0eX28IMucuNHx1X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6np7tn2w3AsG-h5m8Q_i14__C0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7qdhBP014UD0U4VEaqXLc6s.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door BertusB404 op 23-09-2020 14:31 . Reden: Renders toegevoegd ]

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrro
  • Laatst online: 25-11-2024
ntje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:26:

Bij ons wordt eind december deze Pelgrim BSS970MAT gemonteerd. Dan kan ik je meer vertellen. Wij kwamen hierop uit als compromis tussen strak, slank, stil en betaalbaar.

[ Voor 0% gewijzigd door Phyrro op 23-09-2020 14:26 . Reden: pijnlijke dt-fout ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Puur uit interesse...

Aga
ATAG
Bora
Bosch
Gaggenau
Miele
Siemens
Smeg
Anders
[Afbeelding]
Define "high end"...

• Alic3
  • Laatst online: 05-07-2024
Smeg is zeker geen high end. Alle Smeg apparaten die ik nu heb staan, mankeren wel iets. En die van vrienden ook. Koelkast lekt en maakt herrie, afzuigkap heeft nog maar 1 afzuigstand, oven heeft een gebruiksaanwijzing en dan bedoel ik niet die er standaard bij zit. Ik zou nooit maar dan ook nooit meer Smeg nemen. Ziet er leuk uit, maar dat is het ook wel.

• Rostares
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:19:
[...]

Had je de order al geplaatst dan en is het morgen alleen nog wat doorspreken?
Was me niet helemaal duidelijk.
Nee, had de order nog niet geplaatst. Inmiddels wel trouwens, keuken wordt geplaatst in week 50.

Misschien hebben ze andere afspraken..

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:19
BertusB404 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:16:
Gisteren bij superkeukens geweest voor een eerste opzet.
Boel is opgesteld met Etna apparatuur (koelkast en oven) en een inductie plaat en plafondafzuiging van airforce.

In de huidige keuken is alles van Whirlpool, op de pelgrim vaatwasser na. En dat bevalt eigenlijk prima, maar het is oud en simpel.

We zijn niet per se opzoek naar speciale functies voor de oven bijvoorbeeld. Is het dan nog de moeite waard om te gaan kijken naar bijvoorbeeld Siemens apparatuur?
Etna zou ik in ieder geval niet nemen, hadden wij in oude keuken en tja het is gewoon goedkoop en dat merk je. Nu hebben we een mix van Siemens (stond er al), AEG en Pelgrim (wel de duurdere varianten van Pelgrim) en dat bevalt 100x beter :)

Ohja apparatuur lekker los besteld i.p.v. via keukenboer, scheelt honderden euro's :)

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 23-09-2020 14:44 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Farmerwood
  • Niet online
Giem schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:58:
[...]
"Hipper" uiterlijk? Wij hebben nog een tijdje getwijfeld maar zouden in eerste instantie voor Bosch gaan omdat het uiterlijk rustiger is.

Uiteindelijk is het Miele geworden.
Ik vind de Bosch persoonlijk mooier. Dat RVS randje van Siemens hoeft van mij niet zo.
evleerdam schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:10:
[...]
Ik vond Bosch juist mooier, vooral die carbon black lijn.

Maar goed, mijn keukenboer promootte ook Siemens, die konden zij goedkoper inkopen. Dus ja, als de keukenboer zegt: Bosch en Siemens zijn vrijwel hetzelfde, maar Siemens kan ik goedkoper aanbieden.. dan is voor de meeste mensen de keuze makkelijk gemaakt.
Ze zijn dus niet helemaal hetzelfde. De bediening is anders en qua software features zitten er ook wat verschillen in. Maar ik geloof direct dat veel mensen niet verder kijken dan basis features en prijs.
Ik heb zelf nu wel de bediening de doorslag laten geven. Heb er best iets meer geld voor over om een apparaat te hebben dat fijner is te bedienen (voor mij)

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-06 11:24
Farmerwood schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:50:
[...]

Ik vind de Bosch persoonlijk mooier. Dat RVS randje van Siemens hoeft van mij niet zo.

[...]

Ze zijn dus niet helemaal hetzelfde. De bediening is anders en qua software features zitten er ook wat verschillen in. Maar ik geloof direct dat veel mensen niet verder kijken dan basis features en prijs.
Ik heb zelf nu wel de bediening de doorslag laten geven. Heb er best iets meer geld voor over om een apparaat te hebben dat fijner is te bedienen (voor mij)
Klopt, wij vonden het RVS ook niet zo mooi.

Miele had uiteindelijk een vast water aansluiting voor de stoomoven en is volledig zwart, dat heeft ons over de streep getrokken om voor Miele gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
Ik zal het maar even voorzichtig vragen. De plaats van de oven, is dat een bewuste keuze?

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 08:02
Streamz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:18:
[...]

Ik zal het maar even voorzichtig vragen. De plaats van de oven, is dat een bewuste keuze?
De vaatwasser zit er onder op hoogte.
Links daarvan 2 maal een koelvriescombi.

Waarschijnlijk laten we de boel aanpassen naar 1 hoge koelkast met een apart vrieskist ergens anders. Of we de vaatwasser per se op hoogte willen twijfelen we nog over. Zelf viel ik ook een beetje voor de positie van de oven namelijk.

(Oven kan dan in 1 van de andere hoge kasten natuurlijk, blijft alleen nog over dat de lijnen niet mooi doorlopen)

[ Voor 9% gewijzigd door BertusB404 op 23-09-2020 15:30 ]

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Puur uit interesse...

Aga
ATAG
Bora
Bosch
Gaggenau
Miele
Siemens
Smeg
Anders
[Afbeelding]
Ik mis AEG in het lijstje.
Of is dat in jouw ogen geen high end :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-06 12:24
Toppe schreef op woensdag 23 september 2020 @ 06:12:
[...]

Nee. Superkeukens.

We moeten ons wat verder verdiepen in de exacte wensen van de apparatuur, hij heeft nu gerekend met ‘bovenkant’ segment. Dit is het lijstje:
- BSK792220M, stoom oven
- KMK565000M, combi oven
- SKE818F1DC, koelkast
- ABE818F6NS, vrieskast
- IKB84431IB, inductie kookplaat
- FSE63807P, vaatwasser
- DVB5960HB, afzuigkap

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is de keuken voor net geen 14K.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vbLiYp3wqelPXylO3zPmWLgzZg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQhgMftIe6TCL1iHJLR3ngsR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEh_GSmux9uABQwOIaMMdggS69I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ZxlfC5GN1MnJde9A3vexOzV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYLrd_smlEGT46MEqem9ZPVObT8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5gPJRlZWmI4my1Q63tAywlN.jpg?f=fotoalbum_tile

Hier ook een superkeukens keuken met voornamelijk AEG spul.

Kme761000b oven / magnetron
Bse792220b stoomoven
Alternatieve aeg vaatwasser iet met fav maar niet leverbaar in NL
4pits inductie met slede functie
Afzuigkapje er bij
En een siemens iq700 koelkast

PVoutput

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

NNCi schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:30:
[...]

Afgezien daarvan, er zijn sowieso in dat lijstje een aantal merken waarvan alleen de hogere nummerlijnen echt high-end zijn. Bij AEG is dat dacht ik de blackline.

Flickr

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
ed1703 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:34:
[...]

Afgezien daarvan, er zijn sowieso in dat lijstje een aantal merken waarvan alleen de hogere nummerlijnen echt high-end zijn. Bij AEG is dat dacht ik de blackline.
ik sluit me aan bij de reactie van @MikeyMan op de poll van @JackBol

• JackBol
  • Niet online

JackBol

NNCi schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:30:
[...]

Ik weet niet precies wat wel en geen high end is. Ik heb maar een greep gedaan :)

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

JackBol schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:12:
[...]

Ik weet niet precies wat wel en geen high end is. Ik heb maar een greep gedaan :)
@MikeyMan heeft ook wel een punt wat dat precies is. Is dat wat lang meegaat? Duur is? Draai/gebruik-uren? 15 jaar storingsloos? Of mijn oude koelkast van Whirlpool uit 1999 die niet stuk te krijgen is?

Flickr

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ed1703 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:19:
[...]

@MikeyMan heeft ook wel een punt wat dat precies is. Is dat wat lang meegaat? Duur is? Draai/gebruik-uren? 15 jaar storingsloos? Of mijn oude koelkast van Whirlpool uit 1999 die niet stuk te krijgen is?
Nouja, kijk naar siemens. Is iQ300 high end? Of is iQ700 dat?

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

MikeyMan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:20:
[...]

Ik geloof dat iemand op het radar forum dat ooit eens onderzocht heeft en die was van mening dat alleen vanaf IQ500 highend is omdat ze dat toen nog in Duitsland bouwden en hoge kwaliteit was. Hoe dat nu is weet ik niet, wel dat men over de andere producten uit Italië een uitgesproken mening hebben.

Flickr

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:34
MikeyMan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:20:
[...]

Wat ik mij ook afvroeg, nu we het toch over de series hebben..

Waarom gaat de was/droog productlijn tot IQ800 (daarboven voorheen nog AvantGarde) en de keukenlijn tot IQ700 :+

Zou mijns inziens duidelijker zijn om de producklasse (IQ100/300/500/700/800) over de gehele productlijn hetzelfde te houden.

---

Daarentegen kon inspiratiehuis 20|20 mij geen duidelijke verschillen tussen IQ500/IQ700 koelkasten en vriezers uitleggen,behalve het design.
Op papier zijn ze idem identiek qua inhoud, verbruik en features.

[ Voor 32% gewijzigd door Source90 op 23-09-2020 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Zoals ik al eerder zei, ik ben geen autoriteit op het gebied van high end keuken apparatuur. Ik zou echt niet kunnen zeggen op welke factoren gescoord zou moeten worden en waar de lijn tussen mid range en high end ligt.

Dus pin me er niet op vast ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ice82
JackBol schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:23:
Zoals ik al eerder zei, ik ben geen autoriteit op het gebied van high end keuken apparatuur. Ik zou echt niet kunnen zeggen op welke factoren gescoord zou moeten worden en waar de lijn tussen mid range en high end ligt.

Dus pin me er niet op vast ;)
Als je niet weet welk merk / serie high end is, dan heb je de naam van je polletje wel erg ongelukkig gekozen

• Eindbaas69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09-2024
Hallo allemaal,

Wij hebben vandaag een offerte ontvangen van Keukenmaxx in Barendrecht en ik wilde graag wat input van jullie.

Apparatuur
Bora x pure
Quooker flex met combi+ RVS (goede keuze met een warmtepomp?)
Siemens vaatwasser IQ700
Siemens koelkast IQ500 (178cm)
Siemens vriezer IQ500 (178cm)
Siemens stoomoven IQ700 (60cm)
Siemens oven/magnetron IQ700 (60cm)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMavzY4GdKO5xnkoELPWcYNIW0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZX34ykuUU7PMHtgpceTtcm7O.jpg?f=fotoalbum_large

Keuken in zijn geheel.
Kasten zijn standaard huismerk van Keukenmaxx.
Het blad wordt een Ceasarstone 80mm Statuario nuvo gepolijst.

Na wat onderhandelen kwamen op het volgende uit:
Apparaten 9307,20
Blad 6168,-
Accessoires 1885,60
Kasten € 9.717,60

Inc monteren komt dat op 29k ongeveer.

Na onderhandeling kwamen we op 25k inc monteren.

Is deze prijs redelijk of betalen we heel erg veel extra.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ice82
Eindbaas69 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:40:
Hallo allemaal,

Wij hebben vandaag een offerte ontvangen van Keukenmaxx in Barendrecht en ik wilde graag wat input van jullie.

Apparatuur
Bora x pure
Quooker flex met combi+ RVS (goede keuze met een warmtepomp?)
Siemens vaatwasser IQ700
Siemens koelkast IQ500 (178cm)
Siemens vriezer IQ500 (178cm)
Siemens stoomoven IQ700 (60cm)
Siemens oven/magnetron IQ700 (60cm)

[Afbeelding]

Keuken in zijn geheel.
Kasten zijn standaard huismerk van Keukenmaxx.
Het blad wordt een Ceasarstone 80mm Statuario nuvo gepolijst.

Na wat onderhandelen kwamen op het volgende uit:
Apparaten 9307,20
Blad 6168,-
Accessoires 1885,60
Kasten € 9.717,60

Inc monteren komt dat op 29k ongeveer.

Na onderhandeling kwamen we op 25k inc monteren.

Is deze prijs redelijk of betalen we heel erg veel extra.

Alvast bedankt :)
om korting op de apparatuur te kunnen geven (prijs ligt op internet niveau, al is dat lastig te bepalen zonder exacte typenummers), hebben ze in elk geval de prijs van je blad kunstmatig opgehoogd. Ruim 6.000,- voor een blad van 250x100, dat betaal je voor een keramieken werkblad in de hoogste prijsgroep niet eens.

Voor een optimale werking van je bora kun je deze beter wisselen met de spoelbak. Omdat deze naast de muur gepland zit, is de aanzuiging van lucht minder. Bora raad deze situatie niet aan (zou de verkoper moeten weten)

[ Voor 6% gewijzigd door Ice82 op 23-09-2020 18:55 ]

Pagina: 1 ... 160 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1