• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Eindbaas69 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:40:
Hallo allemaal,

Wij hebben vandaag een offerte ontvangen van Keukenmaxx in Barendrecht en ik wilde graag wat input van jullie.

Apparatuur
Bora x pure
Quooker flex met combi+ RVS (goede keuze met een warmtepomp?)
Siemens vaatwasser IQ700
Siemens koelkast IQ500 (178cm)
Siemens vriezer IQ500 (178cm)
Siemens stoomoven IQ700 (60cm)
Siemens oven/magnetron IQ700 (60cm)

[Afbeelding]

Keuken in zijn geheel.
Kasten zijn standaard huismerk van Keukenmaxx.
Het blad wordt een Ceasarstone 80mm Statuario nuvo gepolijst.

Na wat onderhandelen kwamen op het volgende uit:
Apparaten 9307,20
Blad 6168,-
Accessoires 1885,60
Kasten € 9.717,60

Inc monteren komt dat op 29k ongeveer.

Na onderhandeling kwamen we op 25k inc monteren.

Is deze prijs redelijk of betalen we heel erg veel extra.

Alvast bedankt :)
Mag ik vragen wat de overweging is voor een Bora x pure? Als ik die zo even google, zie ik prijzen tussen de 2500 en 3500. Wat maakt dat het waard?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Apparatuur
Bora x pure
Siemens vaatwasser IQ700
Waarom de keuze voor 2x 60 cm ovens als ik vragen mag? Wij zijn juist afgelopen week op advies van onze keukenleverancier terug gegaan naar 2x 45 omdat dat volgens hen meer dan genoeg is.

• Eindbaas69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09-2024
@Ice82

Bedankt voor je tip omtrent de Bora.
Goed dat je ons erop wijst!
Wat zou volgens jou een goede prijs zijn voor een blad van Ceasarstone?

@JackBol
Bora is de bekenste van dit soort platen en we horen er goede dingen over.
Heb je andere suggesties?

@Farmerwood
Ik denk de ruimte nodig te hebben maar misschien is het goed om over na te denken.
Wat waren jouw overwegingen?

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
BertusB404 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:16:
Gisteren bij superkeukens geweest voor een eerste opzet.
Boel is opgesteld met Etna apparatuur (koelkast en oven) en een inductie plaat en plafondafzuiging van airforce.

In de huidige keuken is alles van Whirlpool, op de pelgrim vaatwasser na. En dat bevalt eigenlijk prima, maar het is oud en simpel.

We zijn niet per se opzoek naar speciale functies voor de oven bijvoorbeeld. Is het dan nog de moeite waard om te gaan kijken naar bijvoorbeeld Siemens apparatuur?

En wat betreft airforce, heeft iemand daar Iets nuttigs over te zeggen?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet je zeker dat je je oven zo hoog wil hebben? Vergeet niet dat de deur nog omlaag komt en je dan boven je bereik met gloeiend hete schalen en vloeistoffen gaat werken.
Verder heb ik altijd begrepen dat een gootsteen met zulke hoekige hoeken erg lastig schoon te houden is. Zelf juist heel bewust gekozen voor een model met hele ronde hoeken.
JackBol schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:57:
[...]

Mag ik vragen wat de overweging is voor een Bora x pure? Als ik die zo even google, zie ik prijzen tussen de 2500 en 3500. Wat maakt dat het waard?
Je stelde de vraag niet aan mij maar; de bediening van Bora is met afstand het meest gebruiksvriendelijk. Het display reageert als het touchscreen van een smartphone en je hebt in 10 seconden door hoe hij werkt. Verder is deze plaat net een tik groter dan de meeste die ik heb gevonden zodat je twee grote (wok)pannen achter elkaar kwijt kunt.
Het prijsverschil tussen de pure en de X-pure komt (voor mij) overigens uit rond de 800 euro na de gebruikelijke kortingen. Het grootste verschil is dat je op de flexibele zones net zo veel pannen kwijt kunt als je ruimte hebt en er kan natuurlijk een teppanyaki plaat op. Het fancy blauwe kleurtje van de bediening is natuurlijk geen argument geweest O-)

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-06 10:59
Eindbaas69 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:11:
@Ice82

@JackBol

@Farmerwood
Ik denk de ruimte nodig te hebben maar misschien is het goed om over na te denken.
ik weet de maatvoering van je blad niet, eventuele afwerkingen en onderlijmingen niet, maar 3 a 3500 euro is al erg veel voor een dergelijk blad.

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 08:02
Joolee schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:18:
[...]

Weet je zeker dat je je oven zo hoog wil hebben? Vergeet niet dat de deur nog omlaag komt en je dan boven je bereik met gloeiend hete schalen en vloeistoffen gaat werken.
Verder heb ik altijd begrepen dat een gootsteen met zulke hoekige hoeken erg lastig schoon te houden is. Zelf juist heel bewust gekozen voor een model met hele ronde hoeken.
Grote kans dat de oven of de vaatwasser verhuist naar de middelste kast.
Wat betreft de spoelbak: het gaat om een Lanesto 915, en die heeft afgeronde hoeken. (Nu hebben we een IKEA hallviken spoelbak, ook afgeronde hoeken maar dan in composiet, bevalt prima)

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

@JackBol
Nee zeker niet. Ik ben nog aan het oriënteren, en aangezien deze ruim buiten de ‘gebruikelijke prijsrange’ ligt (in mijn ogen) was ik benieuwd naar wat het dat waard maakt.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:45
JackBol schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:36:
[...]

Nee zeker niet. Ik ben nog aan het oriënteren, en aangezien deze ruim buiten de ‘gebruikelijke prijsrange’ ligt (in mijn ogen) was ik benieuwd naar wat het dat waard maakt.
Waarom 'ruim' buiten de gebruikelijke prijsrange? Soortgelijke modellen van Miele of Siemens zijn net zo door of misschien nog wel duurder. Overigens vind ik de premium (800 euro) voor de Pure X ook vrij fors. De prijs van de PURU ligt rond de 2500 euro.

Je kan uiteraard gaan voor een losse plaat en losse afzuiging maar dat is appels met peren vergelijken. Zelf ook nog even onderzocht maar bij een goede plaat (bijv. van Miele of Siemens) en goede plafondunit afzuiging zit je aan vrijwel hetzelfde bedrag.

• Eindbaas69
Ice82 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:31:
[...]
ik weet de maatvoering van je blad niet, eventuele afwerkingen en onderlijmingen niet, maar 3 a 3500 euro is al erg veel voor een dergelijk blad.
Het blad is 1,6 breed en 2,6 meter lang.
Blad is gepolijst.

En naast het blad zijn er dingen die opvallen?

Trouwens de prijs van de apparatuur is 12,5k in het Siemens boekje.

Bedankt voor je terugkoppeling :)

• SquareOne
Eindbaas69 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:48:
[...]

Het blad is 1,6 breed en 2,6 meter lang.
Blad is gepolijst.

En naast het blad zijn er dingen die opvallen?

Trouwens de prijs van de apparatuur is 12,5k in het Siemens boekje.

Bedankt voor je terugkoppeling :)
Op de tekening lijkt het blad geen 1,6m breed? Lijkt een ~60cm diepe kast een een ~40cm diepe kast? Dan zou die 1,0 x 2,6 zijn. Verder kun je van de ceasarstone bladen redelijk goed losse offertes opvragen bij bijv. 123werkbladen maar er zijn tal van anderen. Zelf nog niet helemaal goed kunnen identificeren hoeveel duurder zo'n blad bij een keukenwinkel zou mogen zijn (die hebben immers wat meer overhead, maar is 50% duurder niet wat te veel van het goede?).

Wat betreft de prijzen van de apparatuur: 40% lijkt, op basis van de ervaringen in dit topic, een goede richtlijn als korting op de adviesprijzen van Siemens. Soms zie je nog wel eens hogere kortingen.

• Eindbaas69
SquareOne schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:00:
[...]

Op de tekening lijkt het blad geen 1,6m breed? Lijkt een ~60cm diepe kast een een ~40cm diepe kast? Dan zou die 1,0 x 2,6 zijn. Verder kun je van de ceasarstone bladen redelijk goed losse offertes opvragen bij bijv. 123werkbladen maar er zijn tal van anderen. Zelf nog niet helemaal goed kunnen identificeren hoeveel duurder zo'n blad bij een keukenwinkel zou mogen zijn (die hebben immers wat meer overhead, maar is 50% duurder niet wat te veel van het goede?).

Wat betreft de prijzen van de apparatuur: 40% lijkt, op basis van de ervaringen in dit topic, een goede richtlijn als korting op de adviesprijzen van Siemens. Soms zie je nog wel eens hogere kortingen.
Klopt het is 2x 56,5 zag ik net.

Bedankt voor je input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Eindbaas69 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:08:
[...]

Klopt het is 2x 56,5 zag ik net.

Bedankt voor je input!
Overigens; kies je bewust voor een eiland? Je hebt nu relatief weinig werkruimte. Tenzij je tegenover je spoelbak en kookplaat gaat staan om dingen te snijden bijvoorbeeld.

De ruimte leent zich ook goed voor een U of L keuken op basis van de tekening die je deelde.

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:56
SquareOne schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:13:
[...]

Overigens; kies je bewust voor een eiland? Je hebt nu relatief weinig geen werkruimte. Tenzij je tegenover je spoelbak en kookplaat gaat staan om dingen te snijden bijvoorbeeld.

De ruimte leent zich ook goed voor een U of L keuken veel creatievere opstelling op basis van de tekening die je deelde.
ftfy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eindbaas69
@SquareOne

Klopt ook naar gekeken.

Maar omdat dit ons eerste koophuis is en we waarom voor het eerst een keuken “mogen” uitzoeken willen we graag dingen waarvan we altijd hoopte te kunnen aanschaffen.

En 1 daarvan is een kookeiland.

Maar goede opmerking.

• Eindbaas69
@Streamz

Heb je een voorbeeld?

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:56
Ja hoor. Dat eiland zit nu in die nis. Zet een lang laag deel voor die nis, direct tegen dat uitstekende stuk muur aan. Vul het nisgat op met ondiepe (vitrine) kasten of een stellage tot aan het plafond.

Wil je perse een eiland, dan zet je die evenwijdig hieraan middenin de ruimte.Je kan dan een joekel van een eiland neerzetten, neem onderbouwkoelkasten (evt een versie met lades).

Zo heb je enorm veel werkruimte en kun je bepalen wat je waar precies wil doen. Bijv koken en spoelen in het eiland, en koffiecorner met spoelbakje in het muurdeel.

• Farmerwood
  • Niet online
@Farmerwood
We hebben nu een 45 cm combi magnetron en omdat we die erg klein vinden wilden we een 60 cm oven. Toen kwam er een stoomoven in het ontwerp en werd dat eigenlijk 'vanzelf' ook een 60 cm omdat ze naast elkaar komen.

Tot we er 2 naast elkaar zagen bij de keukenleverancier en zagen hoe groot dat idd wel niet is. Er passen 3 vs 5 'platen' in de ovens. Wanneer gebruik je er uberhaupt 6, laat staan 10 tegelijk?
Het scheelt ook nog eens dik 500 euro in de aanschaf. De 45 cm is ook 47L uiteindelijk versus de 71L van de 60cm versie. Met 2x 45 cm heb je dus ook al bijna 100L ovenruimte beschikbaar. Maargoed de beslissing is ook bij ons nog niet definitief...

[ Voor 3% gewijzigd door Farmerwood op 23-09-2020 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 13:07
@Ice82

@JackBol

@Farmerwood
60x60 ovens zijn vaak meer in balans in kastenwanden. Ik vind de 45cm vaak wat ielig overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:57
Farmerwood schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:40:
[...]

We hebben nu een 45 cm combi magnetron en omdat we die erg klein vinden wilden we een 60 cm oven. Toen kwam er een stoomoven in het ontwerp en werd dat eigenlijk 'vanzelf' ook een 60 cm omdat ze naast elkaar komen.

Tot we er 2 naast elkaar zagen bij de keukenleverancier en zagen hoe groot dat idd wel niet is. Er passen 3 vs 5 'platen' in de ovens. Wanneer gebruik je er uberhaupt 6, laat staan 10 tegelijk?
Het scheelt ook nog eens dik 1000 euro in de aanschaf. De 45 cm is ook 47L uiteindelijk versus de 71L van de 60cm versie. Met 2x 45 cm heb je dus ook al bijna 100L ovenruimte beschikbaar.
Modellen die wij hebben uitgekozen scheelt €600,- in totaal, vgl. met 45+60.

Echter, de servieswarmer die je eigenlijk wel moet hebben voor het aanzicht, zit ook al op 400€.
Dat eraf en het verschil is slechts 200€ vgl. met compacte oven + servieswarmer.

Want eerlijk, compacte oven naast grote oven ziet er niet uit zonder die servieswarmer.

Leg je vinger maar eens op de servieswarmer, ziet er niet uit als 45+60.
Afbeeldingslocatie: https://dmstbfbuck8fe.cloudfront.net/user_upload/Siemens%20iQ700%20oven%202.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Source90 op 23-09-2020 21:13 ]

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
(Je originele post)

Kastenwand naar de overkant (in de nis). Lang aanrechtblad aan de onderste wand. Eiland lostrekken van de wand en een kwartslag draaien. Dan kun je er ook zo'n eettafel/kookeiland van maken. Dat trekt je woonkamer er ook veel meer bij.

Dan raak je alleen wel wat ruimte kwijt in je woonkamer, vraag is of je dat wil.

[ Voor 9% gewijzigd door Joolee op 23-09-2020 21:31 ]

• Ada12
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-06-2022
Source90 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:09:
[...]

Echter, de servieswarmer die je eigenlijk wel moet hebben voor het aanzicht, zit ook al op 400€.
Dat eraf en het verschil is slechts 200€ vgl. met compacte oven + servieswarmer.

Want eerlijk, compacte oven naast grote oven ziet er niet uit zonder die servieswarmer.

[Afbeelding]
Hier ook naar gekeken. Online prijzen opgevraagd.
2 Siemens combimagnetrons van 45 cm kwam bij ons op €1800 (heb dan wel een combi met zowel goede oven als goede magnetron functie, dus zonder draaiplateau).
Koos ik een Siemens 60 oven + iets goedkopere combimagnetron (want met draaischijf) + warmhoudlade dan kwam ik op ca. €1400.
(Bij aeg lag de prijs voor 2 goede combimagnetrons iets lager. De combi met warmhoudlade daar niet bekeken)

(Bij 2 dezelfde combimagnetrons moet zowel de ovenfunctie als magnetronfunctie van het apparaat echt goed zijn vind ik. Bij een combimagnetron naast een 60 oven mag de combimagnetron van mij wel hoofdzakelijk magnetronfunctie hebben)

• Farmerwood
  • Niet online
Source90 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:09:
[...]

[Afbeelding]
Ik keek even te snel in mijn overzichtje en had idd niet goed gekeken. (Zat tegelijkertijd in een online meeting...) Prijsverschil zit idd rond de 600 euro. (Ik kijk naar Bosch serie 8 trouwens)
Wij kijken trouwens alleen naar 2x 45 cm of 2x 60 cm. We gaan niet compenseren met een warmhoudlade die we (vrijwel) niet zullen gebruiken.
Ada12 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:33:
[...]

(Bij 2 dezelfde combimagnetrons moet zowel de ovenfunctie als magnetronfunctie van het apparaat echt goed zijn vind ik. Bij een combimagnetron naast een 60 oven mag de combimagnetron van mij wel hoofdzakelijk magnetronfunctie hebben)
Ben wel benieuwd waarom je voor 2 combimagnetrons zou willen gaan. Koop dan gewoon 1 grote oven met magnetronfunctie van 60 cm.
Wij overwegen nu 1 BakOven+Magnetron en een Stoomoven+Bakoven (die dus geen magnetron heeft). Het idee is om de stoomoven dan ook echt te gebruiken om te koken. De andere oven kun je dan bv tegelijkertijd gebruiken om iets te bakken.

Edit:
Ligt het trouwens aan mij of zijn er de laatste tijd veel meer reclames op TV van keukenzaken? In elk reclameblok komt er wel 1 voorbij lijkt het.

[ Voor 15% gewijzigd door Farmerwood op 23-09-2020 21:51 ]

• Source90
Bij de duurdere stoomovens (en bakover+full steam) van Siemens lees ik in de reviews (Siemens site zelf) veel over geroeste leidingen (van reservoir naar spruitstuk).

Voorbeeld:
https://www.siemens-home....S7#/Tabs=section-reviews/

Iemand hier ervaring mee?

---

En Bosch/Siemens heeft geen stoomoven aangesloten op het waternet, zoals Miele (volgens mij) heeft, of zie ik dat model over het hoofd?

• Farmerwood
  • Niet online
Source90 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:03:
En Bosch/Siemens heeft geen stoomoven aangesloten op het waternet, zoals Miele (volgens mij) heeft, of zie ik dat model over het hoofd?
Voor zover ik weet heeft idd alleen Miele dat.

Bij het Inspiratiehuis vertelden ze me dat het reservoir van 800 ml in de duurdere stoomovens ruim genoeg is voor 1x stomen. Dus je moet hem in principe elke keer bijvullen. (Ze geven netjes een melding als het nodig is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:27
Farmerwood schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:09:
[...]

Bij het Inspiratiehuis vertelden ze me dat het reservoir van 800 ml in de duurdere stoomovens ruim genoeg is voor 1x stomen. Dus je moet hem in principe elke keer bijvullen. (Ze geven netjes een melding als het nodig is)
Ik heb een Miele met aan en afvoer en dat is met stomen echt wel zo prettig.
Ondanks het grote reservoir hebben vrienden van mij exact mijn model maar dan zonder vaste aan- en afvoer en die geven aan dat het de grootste misser in de keuken is.
Niet alleen voor stomen is het nodig maar ook voor reinigen. En dan blijf je dus aan de gang.
Kraan staat toch altijd iets verderop, reservoir druppelt, altijd leeg natuurlijk wanneer je net lekker zit of haast hebt.

Overigens zou ik niet 2 combi ovens nemen met magnetron functie maar 1 gewone (of full steam met oven) en een combi met magnetron.
Een gewone oven alleen heeft Pyrolyse en dat is meesterlijk. Stoom reiniging is trouwens ook top maar mijn combi magnetron is gewoon niet schoon te houden. Je blijft op een gegeven moment toch aanslag zien of kookresten ondanks dat ik er zuinig op ben en er altijd snel bij ben.
Ik heb mijn vrouw nog niet zover maar wat mij betreft vervang ik mijn combi voor eenzelfde Miele met enkel oven en dus Pyrolyse.
Desnoods een magnetron in de bijkeuken van een paar tientjes of in een kastje tijdelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door GeeMoney op 23-09-2020 22:18 ]

• Ada12
  • Laatst online: 15-06-2022
Farmerwood schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:48:
[...]

[...]

Ben wel benieuwd waarom je voor 2 combimagnetrons zou willen gaan. Koop dan gewoon 1 grote oven met magnetronfunctie van 60 cm.
Wij overwegen nu 1 BakOven+Magnetron en een Stoomoven+Bakoven (die dus geen magnetron heeft). Het idee is om de stoomoven dan ook echt te gebruiken om te koken. De andere oven kun je dan bv tegelijkertijd gebruiken om iets te bakken.
Ik wil de magnetron en oven tegelijk kunnen gebruiken, dus sowieso 2 apparaten.
(Combimagnetron van 60 cm kom ik overigens niet veel tegen)

Had eigenlijk een solo magnetron van 45 met daaronder een 60 oven gewild. Maar solo magnetrons zijn er nauwelijks (of qua uiterlijk niet mooi naast of boven een oven).

Nu wij ook 4 kasten krijgen wil ik de beide apparaten naast elkaar.
Met 2 goede combimagnetrons dacht ik voldoende ovenruimte te hebben en oven en magnetron tegelijk te kunnen gebruiken. (Combimagnetron plus solo oven van 45 zou ook kunnen, maar moeten qua uiterlijk wel naast elkaar passen en dat is moeilijk te vinden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:15:
[...]

Ik heb een Miele met aan en afvoer en dat is met stomen echt wel zo prettig.
Ondanks het grote reservoir hebben vrienden van mij exact mijn model maar dan zonder vaste aan- en afvoer en die geven aan dat het de grootste misser in de keuken is.
Niet alleen voor stomen is het nodig maar ook voor reinigen. En dan blijf je dus aan de gang.
Kraan staat toch altijd iets verderop, reservoir druppelt, altijd leeg natuurlijk wanneer je net lekker zit of haast hebt.
Ik geloof je direct dat dat een stuk gemak geeft en wij hebben het ook overwogen, maar in ons geval zou dat niet alleen de aanschaf van een duurder apparaat betekenen, maar ook het laten aanleggen van waterleiding en afvoer naar de muur waar de stoomoven komt.
Daarmee wordt de (extra) investering voor dat stukje gemak voor ons te hoog.

Nadeel van een nieuwbouwhuis is toch dat je niet overal voor het beste/duurste kunt gaan, want dan wordt het huis onbetaalbaar en je kan elke euro maar 1x uitgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 21:10

siemenz

Koetje

Farmerwood schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:33:
[...]

Ik geloof je direct dat dat een stuk gemak geeft en wij hebben het ook overwogen, maar in ons geval zou dat niet alleen de aanschaf van een duurder apparaat betekenen, maar ook het laten aanleggen van waterleiding en afvoer naar de muur waar de stoomoven komt.
Daarmee wordt de (extra) investering voor dat stukje gemak voor ons te hoog.

Nadeel van een nieuwbouwhuis is toch dat je niet overal voor het beste/duurste kunt gaan, want dan wordt het huis onbetaalbaar en je kan elke euro maar 1x uitgeven.
Terecht Farmer. Wij hebben dezelfde afweging gemaakt en het daarom niet gedaan.

Je moet ook op een gegeven moment uitkijken dat je een Volkswagen polo met gouden velgen gaat creëren .

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• siemenz

siemenz

Koetje

[quote][b]siemenz in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"siemenz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:11[/message

[ Voor 64% gewijzigd door siemenz op 23-09-2020 23:12 ]

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:59
Ik wil een houten vloer in mijn appartement en het is wel zo mooi de vloer door te leggen in de keuken. Helaas gaan hout en keukens niet goed samen. Heeft iemand ervaring met de afwerking, is Skylt lak aan te raden of juist hardwax olie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-06 16:14

stuffer

Ondertietel

Mokum80 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 06:59:
Ik wil een houten vloer in mijn appartement en het is wel zo mooi de vloer door te leggen in de keuken. Helaas gaan hout en keukens niet goed samen. Heeft iemand ervaring met de afwerking, is Skylt lak aan te raden of juist hardwax olie?
Wij hebben al 15jaar een eikenhouten ge-oliede vloer in de woonkamer en open keuken.

Wij hebben er geen probleem mee maar het is denk ik ook hoe je er mee omgaat.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:00
Mokum80 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 06:59:
In onze nieuwe woning ligt ook een houten visgraat vloer, ook in de keuken. Wij laten hem nu opschuren en in de olie zetten. Voor onderhoud een onderhoudsetje er bij, en plekjes kun je af en toe bijwerken/onderhouden met wat olie.
Verder denk ik gewoon water/wijn/andere smurrie zsm op doen en iets voorzichtiger zijn dan met tegels vermoed ik :P

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:59
remzor schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:50:
[...]

In onze nieuwe woning ligt ook een houten visgraat vloer, ook in de keuken. Wij laten hem nu opschuren en in de olie zetten. Voor onderhoud een onderhoudsetje er bij, en plekjes kun je af en toe bijwerken/onderhouden met wat olie.
Verder denk ik gewoon water/wijn/andere smurrie zsm op doen en iets voorzichtiger zijn dan met tegels vermoed ik :P
Jullie hebben specifiek voor olie gekozen en niet hardwax? Hardwax hoef je iets minder vaak te onderhouden, maar olie ziet er denk ik wel mooier (natuurlijker) uit. Keramisch parket is zeker onderhoudsvriendelijk, maar ook niet goedkoop :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Farmerwood schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:09:
[...]

Het vullen is één ding. Het leeg maken was een volgend probleem.
Dat vergaten wij vrij vaak, wat enorm goor werd.

• Farmerwood
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:31:
[...]

Het vullen is één ding. Het leeg maken was een volgend probleem.
Dat vergaten wij vrij vaak, wat enorm goor werd.
Kun je dat iets verder toelichten? Heb daar eigenlijk nog geen ervaringen over gelezen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Farmerwood schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:32:
[...]

Kun je dat iets verder toelichten? Heb daar eigenlijk nog geen ervaringen over gelezen.
Het afvalwater van de bereiding komt in een tweede bak terecht. En als je dat een week erin laat zitten heb je een hele uitdaging.

• Farmerwood
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:48:
[...]
Het afvalwater van de bereiding komt in een tweede bak terecht. En als je dat een week erin laat zitten heb je een hele uitdaging.
Heb even de handleiding opgezocht van de stoomoven die wij op het oog hebben. Op pagina 20 staat e.e.a beschreven over vullen en legen.

Het water lijkt in dezelfde bak terug te komen en dan is het gewoon een kwestie van legen en schoon maken. En daarnaast ook de oven zelf droog vegen. Al kan dat ook met de droogfunctie zo te zien.
In feite dus eigenlijk niet anders dan je stoom(inzet) en pan schoonmaken na het koken. Ook die moet ik vullen met water en schoonmaken na het koken. Kwestie van routine dus.

• Alic3
  • Laatst online: 05-07-2024
Hallo allemaal,

Wij hebben vandaag een offerte ontvangen van Keukenmaxx in Barendrecht en ik wilde graag wat input van jullie.

Apparatuur
Bora x pure
Siemens vaatwasser IQ700

[Afbeelding]

Keuken in zijn geheel.
Kasten zijn standaard huismerk van Keukenmaxx.
Het blad wordt een Ceasarstone 80mm Statuario nuvo gepolijst.

Na wat onderhandelen kwamen op het volgende uit:
Apparaten 9307,20
Blad 6168,-
Accessoires 1885,60
Kasten € 9.717,60

Inc monteren komt dat op 29k ongeveer.

Na onderhandeling kwamen we op 25k inc monteren.

Is deze prijs redelijk of betalen we heel erg veel extra.

Alvast bedankt :)
Welk materiaal voor de frontjes heb je uitgekozen? En de kastenwand zijn alleen maar kasten en niks met korven/lades zo te zien? En hoe hoog zijn die kasten?

Voor mijn gevoel is de offerte aan de hoge kant. Heb je nog meer zaken gehad en offertes opgevraagd? Dan kan je pas echt goed vergelijken.

Mijn zusje heeft net getekend bij Mobel Faber voor een vergelijkbare opstelling in Hacker Systemat (beter kastwerk dan huiscollectie Keukenmaxx), wel zelfde apparatuur (indien je echt de toplijn van de IQ700 hebt) en blad, maar met een groter eiland en een bredere kastenwand met nog een extra apothekerskast voor 25k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

remzor schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:50:
[...]

Succes!
In mijn eerste koopwoning had ik de massief houten vloer ook doorgeleid in de keuken. Dat was er 1 met hardwax en dat was dus echt geen succes. Het vet dat uit je pan spettert bijvoorbeeld hoeft niet altijd direct op te vallen. Maar als dan even het zonlicht er langs strijkt.... :X

In de woning daarna een vloer in de olie gehad, tot aan de keuken en in de keuken tegels. En zelfs die houten vloer werd, ondanks een dikke meter verwijderd van de kookplaat, op den duur vettig.

Houten vloeren in de keuken is gewoon een onderhoudsgevoelige combi.

Ik heb nu een plastic PVC vloer. Lang niet zo mooi als hout, maar voor dit soort situaties wel veel makkelijker qua onderhoud.

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 24-09-2020 09:09 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Ff een vraagje, klopt het dat je met een sleepdeur nooit softclose/autoclose kan hebben? We hadden in onze oude keuken een (Siemens) koelkast met deur op deur systeem, die zelf sluitend was bij een bepaalde hoek.

Nu een sleepdeur, ik snap in principe dat het soft close scharnier van de kast niet berekend is op het extra gewicht van de koelkastdeur die hij dicht moet trekken, maar is hier een oplossing voor behalve een andere koelkast :+ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 10:27

DJT

Farmerwood schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:40:
[...]

Het scheelt ook nog eens dik 500 euro in de aanschaf. De 45 cm is ook 47L uiteindelijk versus de 71L van de 60cm versie. Met 2x 45 cm heb je dus ook al bijna 100L ovenruimte beschikbaar. Maargoed de beslissing is ook bij ons nog niet definitief...
Wij hebben de 45cm combi magnetron en de 60cm stoom/bakoven. De 45cm gebruiken we eigenlijk alleen als magnetron en vrijwel nooit als oven. De 60cm is namelijk véél stiller dan de 45cm, dat is in alle standen zo. De ventilator van de 45cm draait altijd maximaal terwijl de 60cm pas gaat optoeren als het nodig is (en dat is bijna nooit).

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Bakema schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:19:
Ff een vraagje, klopt het dat je met een sleepdeur nooit softclose/autoclose kan hebben? We hadden in onze oude keuken een (Siemens) koelkast met deur op deur systeem, die zelf sluitend was bij een bepaalde hoek.

Nu een sleepdeur, ik snap in principe dat het soft close scharnier van de kast niet berekend is op het extra gewicht van de koelkastdeur die hij dicht moet trekken, maar is hier een oplossing voor behalve een andere koelkast :+ ?
Geen idee of wij softclose hebben, maar wel sleepdeur en als de koelkast idd in bepaalde hoek staat gaat ie gewoon dicht. Zeg maar tot 20cm open valt ie terug dicht.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Farmerwood
  • Niet online
DJT schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:07:
[...]
Wij hebben de 45cm combi magnetron en de 60cm stoom/bakoven. De 45cm gebruiken we eigenlijk alleen als magnetron en vrijwel nooit als oven. De 60cm is namelijk véél stiller dan de 45cm, dat is in alle standen zo. De ventilator van de 45cm draait altijd maximaal terwijl de 60cm pas gaat optoeren als het nodig is (en dat is bijna nooit).
Ook van Bosch? Welke type nr's? In de catalogus 2020 staan bij de ovens helaas nergens dB's genoemd bij de ovens.

Als ze echt veel stiller zijn, dan vind ik dat nog wel een goed argument in een leefkeuken om iets meer te investeren in 60cm varianten.

• DJT

DJT

We hebben Siemens 700 serie (de zwarte), intern zo te zien precies hetzelfde als de Bosch apparaten. De handleiding is in ieder geval identiek op de plaatjes na.

• Source90
[...]

Heb je ze onder elkaar of naast elkaar?
Indien naast elkaar; met servieswarmer er onder of zonder?

• RitzRitz
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-04 10:52
We zijn bij een interieur bedrijf geweest dat gespecialiseerd is in keukens en keukenmeubels en goede reviews heeft. Ze hebben ons nu een offerte toegestuurd en ik schrok wat van de prijs. Kunnen jullie kijken of dit een redelijke offerte is en waar we eventueel teveel voor betalen?

Het gaat om een parallel keuken, waarbij een kant volledig bestaat uit lage ladekasten met daarin de kookplaat en spoelbak. De totale lengte van deze lage kant is 3,90 meter. Aan de wand daar tegenover hebben we een muur van 4 kolomkasten van ieder 60 cm breed die tot het plafond reikt en tussen 2 MDF muurtjes geplaats wordt. Ernaast hebben we nog een lage kast van ongeveer 1,20 meter.

Offerte

ItemPrijs
Kookplaat Bora Puru2390
Vaatwasser Siemens SN63E800BE874
Koelkast Liebherr IK 3520 (~180 cm hoog)936
Vrieskast Liebherr IG 1624 (~88 cm hoog)674
2 combi-ovens Siemens CM836GNB6 (iQ700, 45 cm hoog)1224 (voor 2 stuks, ik denk dat dit een foutje is)
Meubels lage kant:
  • 4 lade kasten van ieder 97 cm breed met 2 lades. 1 Kast heeft een blinde binnenlade voor bestek
Meubels hoge kant:
  • 2 MDF muurtjes van 10 cm breed
  • 4 hoge kolomkasten van ieder 60 cm breed tot het plafond met ruimte voor koelkast, vrieskast, ovens en vaatwasser
  • 2 lage kasten van ieder 60 cm breed
9757
Werkblad (incl. spoelbak)2324
Totaal keuken18179

Afwerking

FrontenHPL-Kunststof, uni-kleur naar keuze, voorzien van Shüco greeplijsten en grepen
BladenJust Venturo Nero glans, 2 cm. dik
KastenWaterwerende spaanplaat V100, kleur lichtgrijs, voorzien van rijboring
PlintenWaterwerende multiplex met daarachter stelpoten
Scharnieren 110 Graden draaiend met clip, makkelijk uitneembaar
LadegeleidersSoftclose ladesysteem, merk Blumotion

[ Voor 17% gewijzigd door RitzRitz op 24-09-2020 17:14 . Reden: Toevoegen van de afwerking in de post ]

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-06 16:15
RitzRitz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:27:
We zijn bij een interieur bedrijf geweest dat gespecialiseerd is in keukens en keukenmeubels en goede reviews heeft. Ze hebben ons nu een offerte toegestuurd en ik schrok wat van de prijs. Kunnen jullie kijken of dit een redelijke offerte is en waar we eventueel teveel voor betalen?

Het gaat om een parallel keuken, waarbij een kant volledig bestaat uit lage ladekasten met daarin de kookplaat en spoelbak. De totale lengte van deze lage kant is 3,90 meter. Aan de wand daar tegenover hebben we een muur van 4 kolomkasten van ieder 60 cm breed die tot het plafond reikt en tussen 2 MDF muurtjes geplaats wordt. Ernaast hebben we nog een lage kast van ongeveer 1,20 meter.

ItemPrijs
Kookplaat Bora Puru2390
Vaatwasser Siemens SN63E800BE874
2 combi-ovens Siemens CM836GNB6 (iQ700)1224 (voor 2 stuks, ik denk dat dit een foutje is)
Meubels lage kant:
  • 4 lade kasten van ieder 97 cm breed met 2 lades. 1 Kast heeft een blinde binnenlade voor bestek
Meubels hoge kant:
  • 2 MDF muurtjes van 10 cm breed
  • 4 hoge kolomkasten van ieder 60 cm breed tot het plafond met ruimte voor koelkast, vrieskast, ovens en vaatwasser
  • 2 lage kasten van ieder 60 cm breed
9757
Werkblad (incl. spoelbak)2324
Totaal keuken18179
Je post is heel gedetailleerd, maar ik mis nog iets: de afwerking van de kasten en het werkbladmateriaal/afwerking. Daar zijn zoveel variaties in dat het zo nog ~3k kan varieren op basis van deze tabel..

• RitzRitz
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-04 10:52
896gerard schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:42:
[...]

Je post is heel gedetailleerd, maar ik mis nog iets: de afwerking van de kasten en het werkbladmateriaal/afwerking. Daar zijn zoveel variaties in dat het zo nog ~3k kan varieren op basis van deze tabel..
Thanks, klopt, ik heb de afwerking toegevoegd.

[ Voor 6% gewijzigd door RitzRitz op 24-09-2020 17:13 ]

• Source90
Iemand trouwens een idee waar Eigen Huis Keukens onder valt qua kwaliteit?
https://www.eigenhuiskeukens.nl/

"Eigenhuis Keukens is onderdeel van Eigenhuis Groep"

Zie hem niet in het lijstje terug. Is onze project keukenboer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:00
Mokum80 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:15:
[...]

Jullie hebben specifiek voor olie gekozen en niet hardwax? Hardwax hoef je iets minder vaak te onderhouden, maar olie ziet er denk ik wel mooier (natuurlijker) uit. Keramisch parket is zeker onderhoudsvriendelijk, maar ook niet goedkoop :)
Klopt, omdat het onderhoud (lees: plekjes bijwerken e.d.) met olie een stuk eenvoudiger schijnt te zijn.
De vigraat vloer lag er al in, een van de weinige dingen die we dus ook mooi vonden en laten liggen :)
PaT schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:07:
[...]

Succes!
In mijn eerste koopwoning had ik de massief houten vloer ook doorgeleid in de keuken. Dat was er 1 met hardwax en dat was dus echt geen succes. Het vet dat uit je pan spettert bijvoorbeeld hoeft niet altijd direct op te vallen. Maar als dan even het zonlicht er langs strijkt.... :X

In de woning daarna een vloer in de olie gehad, tot aan de keuken en in de keuken tegels. En zelfs die houten vloer werd, ondanks een dikke meter verwijderd van de kookplaat, op den duur vettig.

Houten vloeren in de keuken is gewoon een onderhoudsgevoelige combi.

Ik heb nu een plastic PVC vloer. Lang niet zo mooi als hout, maar voor dit soort situaties wel veel makkelijker qua onderhoud.
Tsja, we gaan het zien. Snap dat hout veel lastiger mooi te houden is, zeker in de keuken. Maar goed, het hoeft ook niet helemaal spik en span te blijven.
We hebben in onze huidige woning ook PVC liggen, destijds bewust voor gekozen. Een echt houten vloer is toch wel een heel stuk mooier en we gaan hem er daar zeker niet uithalen. Dan zouden we voor gek verklaard worden met prijzen van €120-150 per m2.. kapitaalsvernietiging ;)

We gaan het zien en we werken indien nodig de vloer wel eens bij met wat olie.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Farmerwood schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:56:
[...]

Heb even de handleiding opgezocht van de stoomoven die wij op het oog hebben. Op pagina 20 staat e.e.a beschreven over vullen en legen.

Het water lijkt in dezelfde bak terug te komen en dan is het gewoon een kwestie van legen en schoon maken. En daarnaast ook de oven zelf droog vegen. Al kan dat ook met de droogfunctie zo te zien.
In feite dus eigenlijk niet anders dan je stoom(inzet) en pan schoonmaken na het koken. Ook die moet ik vullen met water en schoonmaken na het koken. Kwestie van routine dus.
ja zo kun je uiteraard alles plat slaan...

In de praktijk kwam het er bij ons op neer dat we na het koken lekker gingen eten, en er dan een week later achter kwamen dat de rotzooi nog in het reservoir zat. Lekker met gestoomde vis zeg maar. ;)

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:33
Zo, onze eerste offerte is ook binnen. Benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
Nog niet over de prijs gehad. Morgen nog even langs om werkblad en kasten met z'n tweeën te bekijken.
@synorluna was jij nog verder gekomen qua prijs? Geen idee hoe de Siematic SLX Pure zich qua kwaliteit verhoudt, maar qua prijs lijkt het vergelijkbaar te zijn zo op het eerste oog.

keuken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFw9MHqgSxmGCx29u87ddR1TAhI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IctVDABtUaxJPNY69ySUFOlS.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JG0cHOAOnkTMMu2za62aCK4NALM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hNnxW6Ozy9NO6tNVspOXloWH.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pK6mJBVqayr19Zi6Pk81n3PL0t8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wG5wfAS7fJ83E5jCJootoro8.jpg?f=fotoalbum_small

ApparatuurPrijs
Kookplaat Bora X Pure3658
Koelkast Miele K3725iD1396
Stoomoven Miele DGC7845 obsidiaanzwart3899
Combimagnetron Miele H7804BM2550
Wijnklimaatkast Miele KWT63212310
Vaatwasser Miele G7150SCVi1299
Spoelbak Caressi CAGR54IN-FL Blackline930
Quooker Flex zwart Combi+ & Cube3145
Quooker Nordic zeeppomp zwart250
Doeco Twist 2st inbouwstopcontact zwart145
Transport275
Montage1750
Meubelwand:
  • 4 hoge kasten 2340x600. 1x tbv koelkast, 1x tbv servieskast, 2 x tbv ovens. 3 x hoge kast voorzien van lade onderin
  • 1 onderkast ?x1000 voorzien van 2 lades en in bovenste lade nog een binnenlade
  • 4 x stolp a 780 euro totaal
Eiland:
  • 1 zijde volledig lades met in 2 van de 6 lades een besteklade
  • 1 zijde met 4 lades, 1 hoge lade en 1 vaatwasser
15903
Werkbladen kleur Eternal Calcatta Gold gepolijst:
  • achterwand koffienis 840
  • werkblad koffienis 662
  • plafond koffienis 662
  • werkblad eiland 4327
6493
Totaal keuken43000

Afwerking

FrontenKastenwand: Gemelamineerd front/ABS rondom kleur Sable Walnut
Eiland: Acryl toplaag/ABS rondom kleur Antraciet mat metallic
BladenReynDesign Silestone 20mm incl. randafwerking dubbelzijdig facet
KastenKorpus kunststof antraciet
PlintenKunststof 13cm kleur zoals kasten/eiland

edit:
ontbrekende prijzen ontvangen en toegevoegd

[ Voor 6% gewijzigd door Niek_ op 25-09-2020 13:02 ]

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:20
Niek_ schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:38:
Meubelwand:
  • 4 hoge kasten 2340x600. 1x tbv koelkast, 1x tbv servieskast, 2 x tbv ovens. 3 x hoge kast voorzien van lade onderin
  • 1 onderkast ?x1000 voorzien van 2 lades en in bovenste lade nog een binnenlade
  • 4 x stolp, maar deze zit in de prijs van montage verwerkt
Eiland:
15123
Kastenwand is dan 3m40 (1m20 + 1m + 1m20)?
Maar hoe groot is het eiland? Is dat 4m30 (overeenkomend met 'werkblad eiland' op 1m20 diep (2x60)?

• Niek_
Kwakkel schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:02:
[...]

Kastenwand is dan 3m40 (1m20 + 1m + 1m20)?
Maar hoe groot is het eiland? Is dat 4m30 (overeenkomend met 'werkblad eiland' op 1m20 diep (2x60)?
Kastenwand is 370 maar daar gaan de 4 stolpen nog vanaf.
Eiland is 120 breed en 310 lang (kastmaten, daadwerkelijke blad zal 314 zijn ongeveer).
Zie ook de eerste foto in m’n post.

[ Voor 12% gewijzigd door Niek_ op 24-09-2020 22:08 ]

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:20
Niek_ schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:06:
[...]

Kastenwand is 370 maar daar gaan de 4 stolpen nog vanaf.
Eiland is 120 breed en 310 lang (kastmaten, daadwerkelijke blad zal 314 zijn ongeveer).
Zie ook de eerste foto in m’n post.
Goed punt, was handiger geweest |:(

• Niek_
Kwakkel schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:11:
[...]

Goed punt, was handiger geweest |:(
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Voor ons nieuwbouw huis wat nog gebouwd moet worden op zoek naar een nieuwe keuken. Uitdaging was dat we deze graag in het midden van de ruimte wilde. Zodat we aan de voorkant een eetkamer hebben van 3.3 bij 4m en aan de andere kant van de keuken hebben we 4.7 bij 5.75m woonkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMjSzvDjqX3nqceL84jFC82gGJI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sU7GAcZBbB4RXZUz4sBPgulQ.jpg?f=user_large

Vele keuken zaken gaven aan dat het niet mogelijk was de keuken in het midden te plaatsenomdat zij minimaal 90cm diepte aanhielden totdat we bij Siematic kwamen en de dealer ons liet zien dat een 2.9m bij 80cm kookeiland prima te doen was en er voldoende ruimte om de keuken overbleef.

Uiteindelijk is het een Siematic SLX geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ro4g6QIJqo9r34S5_k3PKol4goI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vvqoMmMIZ51epj1dzIQzOp1z.jpg?f=fotoalbum_large

De kastenwand is in Oak Onyx kunststof fineer en het kookeiland in Sterling grey (geen hoogglans) het bovenblad is een eigen fabrikaat blad Ceaserstone Frosty Carrina geworden. De SLX heeft het kenmerkende zwevende blad met ledverlichting en dat geldt ook voor de kastenwand waar ledverlichting aanwezig is tussen de deuren van de koelkast en de vriezer.

De leverancier levert de keuken met een Quooker en een Bora X-Pure en de rest van de apparatuur koop ik vermoedelijk in duitsland in omdat het fors scheelt met NL en dat zal vermoedelijk Bosch worden.

Na onderhandeling hebben we de keuken gekocht voor €26.500,00 incl plaatsing en ook het plaatsen van de door ons zelf aangeschafte apparatuur.

De overige apparatuur wordt vermoedelijk mits leverbaar over 1 jaar:

- Siemens GI81NAC30 vriezer €865,00
- Bosch KIF81PF20 Koelkast met superfresh €1.075,00
- Bosch SMV461JX03E vaatwasmachine €539,00
- Bosch CTL636EB6 koffiemachine €1.308,00
- 2 X Bosch CSG656RB7 per stuk € 1.228,00

We moesten door het bijna verstrijken van de deadline van inleveren leidingwerk op heel kort termijn een keuken kopen omdat we laat in het project gestapt zijn.

Daarom moest binnen 3 dagen de Siematic leverancier alles klaar hebben. uiteindelijk heeft het Keukenhuys in Hoorn ons super geholpen en alles in 2 dgn geregeld.

Opmerking we waren in 1e instantie bij Keukenmaxx maar die dachten om voor een bedrag van 35k incl apparatuur een Siematic S2 te slijten na aftrek korting :)

Alka Keukens die was te langzaam met offreren om mee te nemen in de keuze.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

• siemenz

siemenz

Koetje

Paulie72 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:26:
Voor ons nieuwbouw huis wat nog gebouwd moet worden op zoek naar een nieuwe keuken. Uitdaging was dat we deze graag in het midden van de ruimte wilde. Zodat we aan de voorkant een eetkamer hebben van 3.3 bij 4m en aan de andere kant van de keuken hebben we 4.7 bij 5.75m woonkamer.

[Afbeelding]

Vele keuken zaken gaven aan dat het niet mogelijk was de keuken in het midden te plaatsenomdat zij minimaal 90cm diepte aanhielden totdat we bij Siematic kwamen en de dealer ons liet zien dat een 2.9m bij 80cm kookeiland prima te doen was en er voldoende ruimte om de keuken overbleef.

[Afbeelding]

De kastenwand is in Oak Onyx kunststof fineer en het kookeiland in Sterling grey (geen hoogglans) het bovenblad is een eigen fabrikaat blad Ceaserstone Frosty Carrina geworden. De SLX heeft het kenmerkende zwevende blad met ledverlichting en dat geldt ook voor de kastenwand waar ledverlichting aanwezig is tussen de deuren van de koelkast en de vriezer.

De leverancier levert de keuken met een Quooker en een Bora X-Pure en de rest van de apparatuur koop ik vermoedelijk in duitsland in omdat het fors scheelt met NL en dat zal vermoedelijk Bosch worden.

Na onderhandeling hebben we de keuken gekocht voor €26.500,00 incl plaatsing en ook het plaatsen van de door ons zelf aangeschafte apparatuur.

We moesten door het bijna verstrijken van de deadline van inleveren leidingwerk op heel kort termijn een keuken kopen omdat we laat in het project gestapt zijn.

Daarom moest binnen 3 dagen de Siematic leverancier alles klaar hebben. uiteindelijk heeft het Keukenhuys in Hoorn ons super geholpen en alles in 2 dgn geregeld.

Opmerking we waren in 1e instantie bij Keukenmaxx maar die dachten om voor een bedrag van 35k incl apparatuur een Siematic S2 te slijten na aftrek korting :)

Edit: ik kan niet lezen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
siemenz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:31:
[...]

Nette prijs. Waar uiteindelijk geslaagd
Gok daar..

Ziet er strak uit! Ben zelf ook gecharmeerd van de SLX in die kleuropstelling. Deze opstelling komt dan in het midden van de woning, als ik het goed begrijp?

[ Voor 58% gewijzigd door Source90 op 24-09-2020 22:35 ]

• Paulie72
[...]

Ziet er strak uit! Ben zelf ook gecharmeerd van de SLX in die kleuropstelling. Deze opstelling komt dan in het midden van de woning, als ik het goed begrijp?
[/quote]

Ja klopt dus als je de gang uitkomt dan zit de keuken links.

• DJT

DJT

Source90 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:40:
[...]

Heb je ze onder elkaar of naast elkaar?
Indien naast elkaar; met servieswarmer er onder of zonder?
Boven elkaar; 45cm boven en 60cm onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
remzor schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:36:
[...]

Klopt, omdat het onderhoud (lees: plekjes bijwerken e.d.) met olie een stuk eenvoudiger schijnt te zijn.
De vigraat vloer lag er al in, een van de weinige dingen die we dus ook mooi vonden en laten liggen :)

[...]

Tsja, we gaan het zien. Snap dat hout veel lastiger mooi te houden is, zeker in de keuken. Maar goed, het hoeft ook niet helemaal spik en span te blijven.
We hebben in onze huidige woning ook PVC liggen, destijds bewust voor gekozen. Een echt houten vloer is toch wel een heel stuk mooier en we gaan hem er daar zeker niet uithalen. Dan zouden we voor gek verklaard worden met prijzen van €120-150 per m2.. kapitaalsvernietiging ;)

We gaan het zien en we werken indien nodig de vloer wel eens bij met wat olie.
In onze huidige woning hebben we de houten vloer ook in de keuken liggen. We hebben hem niet in de olie of in wax maar we zepen hem maandelijks.(dweilen met zeep van woca). Zelfs bij de kookplaat is de vloer niet vettig of glimmend.

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie keuken. SLX heeft ook nog steeds mijn voorkeur, maar ik kom er niet uit qua kleur. Momenteel staat het allemaal even op een laag pitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Erg mooi! Wellicht wat weinig werkruimte maar dat is natuurlijk een keuze.
Het kastwerk zit dan ongeveer op 17k als ik de Bora, Quooker, blad en plaatsing eraf haal? (Bora 3500, Quooker 1200, blad 2500, plaatsen 2000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:36
@Niek_
Wat vind je zelf van de totaalprijs?
Ik vind vooral de prijs van de montage en het kastwerk erg hoog. Zeker als je bedenkt dat het een melamine en laklaminaat front betreft.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Niek_ schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:38:
Zo, onze eerste offerte is ook binnen. Benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
Nog niet over de prijs gehad. Morgen nog even langs om werkblad en kasten met z'n tweeën te bekijken.
@synorluna was jij nog verder gekomen qua prijs? Geen idee hoe de Siematic SLX Pure zich qua kwaliteit verhoudt, maar qua prijs lijkt het vergelijkbaar te zijn zo op het eerste oog.

keuken
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

ApparatuurPrijs
Kookplaat Bora X Pure3658
Koelkast Miele K3725iD1396
Stoomoven Miele DGC7845 obsidiaanzwart3899
Combimagnetron Miele H7804BM2550
Wijnklimaatkast Miele KWT63212310
Vaatwasser Miele G7150SCVi1299
Spoelbak Caressi CAGR54IN-FL Blackline930
Quooker Flex zwart Combi+ & Cube? zit in prijs incl. montage
Quooker Nordic zeeppomp zwart? zit in prijs incl. montage
Doeco Twist 2st inbouwstopcontact zwart? zit in prijs incl. montage
Transport? zit in prijs incl. montage
Montage (+ transport, Quooker, zeeppomp, stopcontact en 4 x stolp bij hoge kasten)6345
Meubelwand:
  • 4 x stolp, maar deze zit in de prijs van montage verwerkt
Eiland:
15123
Werkbladen kleur Eternal Calcatta Gold gepolijst:
  • achterwand koffienis 840
  • werkblad koffienis 662
  • plafond koffienis 662
  • werkblad eiland 4327
6493
Totaal keuken43000

Afwerking

FrontenKastenwand: Gemelamineerd front/ABS rondom kleur Sable Walnut
Eiland: Acryl toplaag/ABS rondom kleur Antraciet mat metallic
BladenReynDesign Silestone 20mm incl. randafwerking dubbelzijdig facet
KastenKorpus kunststof antraciet
PlintenKunststof 13cm kleur zoals kasten/eiland
Mooie opstelling zo met die notenhoutenwand erachter. Je betaalt wel (bijna) de adviesprijs voor de apparatuur. Ik heb voor de Bora Pure X een offerte liggen van 123appartuur voor 3028. En voor die Miele oven maar dan in 60cm ook een offerte van Keukenloods van 3875.

En heb zelf, weliswaar een ander merk en model, een offerte liggen voor 45k voor een NEXT125 keuken met meer kastwerk en een grotere nis in houtfineer, marmeren werkblad en achterwand en toplijn Siemens apparatuur. De variant met Miele was iets duurder maar die heb ik niet gespecificeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Alic3 op 25-09-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:24
RitzRitz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:27:

ItemPrijs
Nette prijzen voor de Liebherr apparatuur! Ik zou als ik jou was de vriezer wisselen voor de IGN 1624. Dan heb je een vriezer met NoFrost.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Niek_
Ik keek net even heel raar toen ik een mailtje ontving. Had zowel bij Bemmel & Kroon als Keukenloods een prijsopgave gevraagd voor de keukenapparatuur.
1 minuutje na ontvangst van de offerte vanuit Bemmel & Kroon krijg ik een mail vanuit Keukenloods die niet voor mij bestemd blijkt te zijn:
Bemmel heeft deze aangeboden voo €16.336,- Graag die prijs hanteren.
Misschien de koelkast omzetten naar Liebherr? dan kun je iets scherper gok ik met dezelfde marge.
|:(

Blijkbaar hebben Bemmel & Kroon en Keukenloods onderling contact over de prijzen die ze offreren. Kan aan mij liggen, maar volgens mij is dit wettelijk niet eens toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:45:
@Niek_
Wat vind je zelf van de totaalprijs?
Ik vind vooral de prijs van de montage en het kastwerk erg hoog. Zeker als je bedenkt dat het een melamine en laklaminaat front betreft.
Aardige klap geld :X
Zou je de opmerking over de frontjes kunnen toelichten? Ik heb helaas te weinig kennis over deze producten.
Alic3 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:48:
[...]

Mooie opstelling zo met die notenhoutenwand erachter. Je betaalt wel (bijna) de adviesprijs voor de apparatuur. Ik heb voor de Bora Pure X een offerte liggen van 123appartuur voor 3028. En voor die Miele oven maar dan in 60cm ook een offerte van Keukenloods van 3875.

En heb zelf, weliswaar een ander merk en model, een offerte liggen voor 45k voor een NEXT125 keuken met meer kastwerk en een grotere nis in houtfineer, marmeren werkblad en achterwand en toplijn Siemens apparatuur. De variant met Miele was iets duurder maar die heb ik niet gespecificeerd.
We hebben het nog niet echt over de prijs gehad. Wel bedankt voor je reactie, ik was al een staatje met adviesprijzen en internetprijzen aan het maken om te vergelijken, eens zien hoe we daaruit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:59
Niek_ schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:29:
Ik keek net even heel raar toen ik een mailtje ontving. Had zowel bij Bemmel & Kroon als Keukenloods een prijsopgave gevraagd voor de keukenapparatuur.
1 minuutje na ontvangst van de offerte vanuit Bemmel & Kroon krijg ik een mail vanuit Keukenloods die niet voor mij bestemd blijkt te zijn:

[...]

Blijkbaar hebben Bemmel & Kroon en Keukenloods onderling contact over de prijzen die ze offreren. Kan aan mij liggen, maar volgens mij is dit wettelijk niet eens toegestaan?
Volgens mij zijn dit geen dochterondernemingen van elkaar o.i.d.

In dat geval zou ik dat mailtje even goed bewaren. Het klinkt als AVG-schending en daarnaast wekt het de indruk van prijsafspraken.

Je zou dit op zijn minst aan de ACM kunnen melden (over op zijn minst de schijn van prijsafspraken/afstemmen), en voor privacyschending (delen van klantgegevens zonder toestemming) de Autoriteit Persoonsgegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
Bemmel en Kroon en Keukenloods vallen allebei (deels) onder DMG toch? Klinkt inderdaad als een prijsafspraak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
[...]
Farmerwood schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:30:
[...]
Ook van Bosch? Welke type nr's? In de catalogus 2020 staan bij de ovens helaas nergens dB's genoemd bij de ovens.

Als ze echt veel stiller zijn, dan vind ik dat nog wel een goed argument in een leefkeuken om iets meer te investeren in 60cm varianten.
DJT schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:33:
We hebben Siemens 700 serie (de zwarte), intern zo te zien precies hetzelfde als de Bosch apparaten. De handleiding is in ieder geval identiek op de plaatjes na.
Zijn er toevallig nog andere mensen die dit verhaal kunnen bevestigen dat de 60cm versies van Siemans/Bosch ovens veel stiller zijn dan de 45 cm varianten?
@Kapitein Merijn misschien?
Blijft natuurlijk iets subjectiefs en kan er online zo nergens cijfers over vinden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne

[...]

Dit is wel serieus ernstig. Kan me niet voorstellen dat ze dit zomaar mogen uitwisselen. Zeker niet op persoonniveau. Ze delen dus je e-mail met aanvraag met een andere partij, kan nooit de bedoeling zijn.

Goed dat ik het weet... toch maar even andere e-mailadressen hanteren in het geval dat ik offertes ga opvragen bij deze partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:24

[...]

Of het is een mail van medewerkers van Keukenloods aan elkaar over een offerte van een andere klant die zijn offerte van B&K gedeeld heeft, die per ongeluk bij jou is beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Rogar schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:44:
[...]

Of het is een mail van medewerkers van Keukenloods aan elkaar over een offerte van een andere klant die zijn offerte van B&K gedeeld heeft, die per ongeluk bij jou is beland.
Helaas niet (zou ook wel heel toevallig zijn als het op de euro hetzelfde was).
Ik heb de ontvangen mail geretourneerd naar beide winkels.
Ben net gebeld vanuit het management. Ze blijken inderdaad onder dezelfde holding te hangen. Excuses en het had nooit mogen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Niek_ schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:03:
[...]

Ben net gebeld vanuit het management. Ze blijken inderdaad onder dezelfde holding te hangen. Excuses en het had nooit mogen gebeuren.
Wel ook mooie korting kunnen bedingen mag ik hopen :+ ?
Nee, alle gekkigheid op een stokje, dit is natuurlijk te kansloos voor woorden. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:24
Niek_ schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:03:
[...]

Sow, dat is wel slecht zeg. Ga je hier nog iets mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 18:32

Don Quijote

El Magnifico

Ik zou toch nog maar eens vragen of de offerte niet iets scherper kan; om te compenseren voor de “onduidelijkheid”. Misschien eens een keertje zonder marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:42
Heb even gezocht of dit mag of niet. Blijkbaar is dit gewoon toegestaan, omdat ze binnen dezelfde holding vallen. Zie bijvoorbeeld
STAP 2: Concern: Is sprake van een overeenkomst tussen twee of meer bedrijven die
onderdeel zijn van dezelfde [economische eenheid]?

[Economische eenheid]
Doordat het kartelverbod alleen bepaalde afstemming tussen twee of meer ondernemingen verbiedt, vallen
afspraken binnen één onderneming niet onder het kartelverbod. Afspraken tussen groepsmaatschappijen
van dezelfde ‘economische eenheid’ (concern) worden ook gezien als een afspraak binnen één onderneming (zie Voorbeeld 2).

Groepsmaatschappijen behoren tot dezelfde eenheid als zij niet zelfstandig hun marktgedrag bepalen,
maar in hoofdzaak de door hun moeder verstrekte instructies volgen. Dat dit het geval is wordt vermoed
als de moeder (indirect) alle aandelen van de desbetreffende dochtervennootschappen houdt. Als de
moeder niet alle aandelen houdt, moet aan de hand van de specifieke feiten en omstandigheden van het
geval worden beoordeeld of in het concrete geval sprake is van een eenheid.
PDF alert: https://www.rijksoverheid...msten-bij-mededinging.pdf

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alic3
knip, niet relevant meer.

Ik zou extra korting vragen ter compensatie. Lekker uitmelken dit.

[ Voor 77% gewijzigd door Alic3 op 25-09-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan75
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-10-2020
Mijn vraag
Ik heb een offerte voor een keuken en vraag me af of de prijs redelijk is.
Het betreft een keuken van Impuls in de opstelling zoals op de afbeelding. Prijs is incl montage en de volgende apparatuur zit erbij:
Siemens inductieplaat met afzuiging ED731fq15e
Quooker 3FSBLK
Siemens combimagnetron CM485AGB0
Siemens vaatwasser SN61IX15TN
Siemens koelkast KI24RV21FF
Aeg vriezer ABB66011AS

Werkblad composiet.

Is 11.000 euro een redelijke prijs en wat zijn jullie ervaringen met Impuls en bovengenoemde apparatuur?

...

[ Voor 38% gewijzigd door Stan75 op 26-09-2020 20:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:16
wat heb je zelf voor onderzoek gedaan?
wat zijn de prijzen van de apparaten los?
wat geeft een concurrent als prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Het is ongeveer 3500 euro verkoopwaarde aan apparatuur, volgens mij kopen ze best scherp in, maar stel dat ze 2500 euro voor betalen.

Blijft er 8500 euro over voor de rest.

Ik vindt persoonlijk, gezien het all-in is, het "redelijk", maar scherp is anders, hoop geld voor een "kleine" keuken.

Berekening van anderen zijn beter, ben de inductie vergeten.

[ Voor 21% gewijzigd door Vorkie op 25-09-2020 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:59
Dit topic al gespot?

Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

Kun je ook zien wat anderen voor keukens en prijzen tegenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 21:51
@Stan75
Als ik alle apparatuur op internet opzoek kom ik uit op circa 5500 euro.
Spoelbak + kraan erbij is zeg 400 euro.
1000 euro montage kosten is niet gek tegenwoordig.
Voor een blad zal circa 1500 euro een normale prijs zijn.
Dan blijft er zo'n 2600 euro over voor de kasten.

Zeker gezien de prijs van de apparatuur en dat het inclusief montage is, is het een redelijk nette prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:42
Geen afmetingen? Totaal onpraktisch ontwerp, je hebt echt nul werkruimte.

Daarnaast in het keuken topic posten en wat meer moeite doen, plattegrond, afbeeldingen, specificatie van offerte etc etc.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan75
Dank voor jullie reacties!
Hier nog een afbeelding van de afmetingen.
Evleerdam, wat zou een beter ontwerp zijn? Ik ben beperkt qua ruimte.

Ik heb je plaatje met je eigen telefoonnummer erin verwijderd.

[ Voor 52% gewijzigd door Señor Sjon op 28-09-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Stan75 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:19:
Mijn vraag
Het betreft een keuken van Impuls in de opstelling zoals op de afbeelding. Prijs is incl montage en de volgende apparatuur zit erbij:
Quooker 3FSBLK
Aeg vriezer ABB66011AS

Werkblad composiet.

Is 11.000 euro een redelijke prijs en wat zijn jullie ervaringen met Impuls en bovengenoemde apparatuur?
[Afbeelding][Afbeelding]
...
Lastig. Persoonlijk vind ik keukens over het algemeen veel en veel te duur. Het hangt er denk ik vanaf hoeveel waarde je hecht aan een keuken? Spendeer je veel tijd in de keuken, haal je veel plezier uit koken et cetera. Persoonlijk zou ik niet gaan voor die dure apparatuur van siemens om de prijs stevig te drukken.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
pizzacabonara schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:52:
[...]

Lastig. Persoonlijk vind ik keukens over het algemeen veel en veel te duur. Het hangt er denk ik vanaf hoeveel waarde je hecht aan een keuken? Spendeer je veel tijd in de keuken, haal je veel plezier uit koken et cetera. Persoonlijk zou ik niet gaan voor die dure apparatuur van siemens om de prijs stevig te drukken.
Zou ik juist wel doen, prima kwaliteit en als je meerdere koopt op een set krijg je vaak bij Siemens 2 jaar extra garantie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-06 18:18
Just my two cents: met zo weinig ruimte zou ik eerder gaan voor een u-vormige keuken. Één hoge kast, en dan de rest aanrechtblad met aan de muurkanten bovenkasten. Snap heel goed dat dat nu niet de trend is, maar je hebt nu echt amper opbergruimte en al helemaal geen werkruimte....

Heb je aan plattegrond van de hele ruimte waar de keuken komt?

[ Voor 10% gewijzigd door GermanPivo op 25-09-2020 21:03 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 13:39
Wij zijn ook in de markt voor een nieuwe keuken. We wonen in een voormalig klooster met hoge plafonds. De keuken zit er 20 jaar in en ziet er niet meer uit. Hij is relatief klein (we zijn niet zo van het koken).
Vaatwasser, koelkast en kookplaat zijn 3-4 jaar oud dus gaan we behouden. Oven en magnetron zijn ouder maar hoeven niet direct weg van mij (kan altijd nog). Afzuigkap zullen we maar wel vervangen. Ik wil tevens een Quooker combi flex ipv de huidige kraan en inbouwboiler.

Maar ik zou graag jullie ideeën eens horen over de indeling. Foto is een tekening die destijds door de keukenontwerpster gemaakt is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ezOsFCPKu3X49f6Jyl6-Jr2BuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10nhLZuwJLH3LijKfYYkSr54.jpg?f=fotoalbum_large

waar de "camera" staat is een raam en een convectorput, daar lijkt vrij weinig mogelijk.

links op de tekening zie je een recht aanrecht van 265cm lang, bestaande uit module van resp. 45, 60 (met kookplaat van 75cm breed), 45, 45 (met close-in boiler) en 60 (vaatwasser).

90 graden gedraaid oven en voor de vaatwasser zijn 4 kasten die ingebouwd zijn in de muur, waarbij de kast een beetje in de garage uitsteekt (die achter die muur zit).
Links naast de deur zitten een koelkast (het lijken twee deurtjes maar die zijn aan elkaar gemaakt en er zit nu een grote 178cm koelkast in. Daar links van zit van beneden naar boven een la, oven, combi-magnetron en bovenkast.

De werkelijke hoogte is 350 hoog (hoger dan op de tekening lijkt.

Hier toch maar een fotootje. Het is nogal een drukke bende, wat niet alleen aan de keuken ligt maar ook aan ons.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2Jl70GcpF4X_gkV4NavubUZ3yc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXMTMiHdsGEJbzt4quHemJSx.jpg?f=fotoalbum_large

We willen in ieder geval met dichte kasten werken ipv de planken.
De kasten in de muur willen we liefst wel behouden, het is eigenlijk wel slim en origineel. Als je een hoekopstelling zou maken zouden er 2 van de 4 verdwijnen, Als je de vaatwasser dan een kwartslag draait komt de klep waarschijnlijk hinderlijk in de ruimte.

Verder zit ik ook te denken aan een dieper aanrechtblad, in dit geval 70cm ipv 60cm. Huidige hoogte is 97cm en dat bevalt goed.

Tegenwoordig zie je meer brede kasten (90cm en zo), maar is dat wel haalbaar in deze opstelling? Zijn er nog goede ideeën betreffende de opstelling.
Dank alvast voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan75
Afmeting van de inductie klopt niet op de foto. Bewust n kleinere genomen (70cm) om meer werkblad over te houden. Ben het eens dat er weinig werkplek is. Dat is n ‘dingetje’...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

GermanPivo schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:00:
Just my two cents: met zo weinig ruimte zou ik eerder gaan voor een u-vormige keuken. Één hoge kast, en dan de rest aanrechtblad met aan de muurkanten bovenkasten. Snap heel goed dat dat nu niet de trend is, maar je hebt nu echt amper opbergruimte en al helemaal geen werkruimte....

Heb je aan plattegrond van de hele ruimte waar de keuken komt?
Ruimte lijkt me gewoon prima, het is misschien een beetje krap maar zeker nog wel te doen.

Qua opbergruimte zie ik ook nog eens 4 extra kasten aan de andere kant dus zie het probleem niet.

@Stan75 Ziet er netjes uit hoor, het is natuurlijk maar net wat je er voor over hebt en hoe graag jullie koken.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

maxtrash schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:01:
Wij zijn ook in de markt voor een nieuwe keuken. We wonen in een voormalig klooster met hoge plafonds. De keuken zit er 20 jaar in en ziet er niet meer uit. Hij is relatief klein (we zijn niet zo van het koken).
Vaatwasser, koelkast en kookplaat zijn 3-4 jaar oud dus gaan we behouden. Oven en magnetron zijn ouder maar hoeven niet direct weg van mij (kan altijd nog). Afzuigkap zullen we maar wel vervangen. Ik wil tevens een Quooker combi flex ipv de huidige kraan en inbouwboiler.

Maar ik zou graag jullie ideeën eens horen over de indeling. Foto is een tekening die destijds door de keukenontwerpster gemaakt is.

[Afbeelding]

waar de "camera" staat is een raam en een convectorput, daar lijkt vrij weinig mogelijk.

links op de tekening zie je een recht aanrecht van 265cm lang, bestaande uit module van resp. 45, 60 (met kookplaat van 75cm breed), 45, 45 (met close-in boiler) en 60 (vaatwasser).

90 graden gedraaid oven en voor de vaatwasser zijn 4 kasten die ingebouwd zijn in de muur, waarbij de kast een beetje in de garage uitsteekt (die achter die muur zit).
Links naast de deur zitten een koelkast (het lijken twee deurtjes maar die zijn aan elkaar gemaakt en er zit nu een grote 178cm koelkast in. Daar links van zit van beneden naar boven een la, oven, combi-magnetron en bovenkast.

De werkelijke hoogte is 350 hoog (hoger dan op de tekening lijkt.

Hier toch maar een fotootje. Het is nogal een drukke bende, wat niet alleen aan de keuken ligt maar ook aan ons.

[Afbeelding]

We willen in ieder geval met dichte kasten werken ipv de planken.
De kasten in de muur willen we liefst wel behouden, het is eigenlijk wel slim en origineel. Als je een hoekopstelling zou maken zouden er 2 van de 4 verdwijnen, Als je de vaatwasser dan een kwartslag draait komt de klep waarschijnlijk hinderlijk in de ruimte.

Verder zit ik ook te denken aan een dieper aanrechtblad, in dit geval 70cm ipv 60cm. Huidige hoogte is 97cm en dat bevalt goed.

Tegenwoordig zie je meer brede kasten (90cm en zo), maar is dat wel haalbaar in deze opstelling? Zijn er nog goede ideeën betreffende de opstelling.
Dank alvast voor het meedenken!
Ik zit nu een tijdje naar je ruimte te kijken, maar ik denk dat je qua opstelling niet heel veel anders kan. Een schiereiland vanaf de plek waar nu je ovens zitten en daar gaan koken lijkt mij te krap.

Ik denk dat je uit komt op een eigentijdse variant van wat je nu hebt, maar dan misschien nog met wat bovenkastjes.

Maar laat dat vooral anderen niet weerhouden om hun briljante ideeën te spuien!

Edit:
Wat zitten spelen met een keukenplanner. Opstelling met wat lades en bovenkastjes. vooral die laatsten moet een expert maar eens naar kijken, want dat is hem niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ey1tz0ueFr5rpIcbhJ9eEMN8dI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5BsJbXKMUFVNufWOW8OYsS8v.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 25-09-2020 21:34 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slimbo
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:16
Even een tip: heb je gezien dat je telefoonnummer er nog opstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-06 18:18
Stan75 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:08:
Afmeting van de inductie klopt niet op de foto. Bewust n kleinere genomen (70cm) om meer werkblad over te houden. Ben het eens dat er weinig werkplek is. Dat is n ‘dingetje’...
Praktisch dingetje: denk er trouwens ook even goed over na of je steeds om je aanrecht heen wilt lopen om iets te pakken uit de kasten aan de andere kant.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
synorluna schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:33:
[...]

Mooie keuken. SLX heeft ook nog steeds mijn voorkeur, maar ik kom er niet uit qua kleur. Momenteel staat het allemaal even op een laag pitje.
voor ons viel dat qua kleuren wel mee we wilden de kastenwand in kunststof fineer hebben en het kookeiland in een lichte kleur stelling. Waardoor het aan elkaar contrasteert.

Werkruimte is op zicht groot genoeg als je rekening houd dat met 2.9m je aan beide kant kan werken waardoor je bij wijze van spreken bijna 6m werkruimte heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
SquareOne schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:37:
[...]

Erg mooi! Wellicht wat weinig werkruimte maar dat is natuurlijk een keuze.
Het kastwerk zit dan ongeveer op 17k als ik de Bora, Quooker, blad en plaatsing eraf haal? (Bora 3500, Quooker 1200, blad 2500, plaatsen 2000).
We hebben de Bora er gratis bij gekregen. Voor de Bora rekende zij €2.650,00 wat een zeer scherpe prijs is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:08
En denk ook nog aan de stroomvoorziening voor apparatuur op het weekblad, zoals bijv koffiezet apparaat, staafmixer, keukenmachine.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan75
Mijn vraag
Quooker 3FSBLK
Aeg vriezer ABB66011AS

Werkblad composiet.

[ Voor 51% gewijzigd door Stan75 op 26-09-2020 20:51 ]

Pagina: 1 ... 161 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1