Wij zijn ook in de markt voor een nieuwe keuken. We wonen in een voormalig klooster met hoge plafonds. De keuken zit er 20 jaar in en ziet er niet meer uit. Hij is relatief klein (we zijn niet zo van het koken).
Vaatwasser, koelkast en kookplaat zijn 3-4 jaar oud dus gaan we behouden. Oven en magnetron zijn ouder maar hoeven niet direct weg van mij (kan altijd nog). Afzuigkap zullen we maar wel vervangen. Ik wil tevens een Quooker combi flex ipv de huidige kraan en inbouwboiler.
Maar ik zou graag jullie ideeën eens horen over de indeling. Foto is een tekening die destijds door de keukenontwerpster gemaakt is.
waar de "camera" staat is een raam en een convectorput, daar lijkt vrij weinig mogelijk.
links op de tekening zie je een recht aanrecht van 265cm lang, bestaande uit module van resp. 45, 60 (met kookplaat van 75cm breed), 45, 45 (met close-in boiler) en 60 (vaatwasser).
90 graden gedraaid oven en voor de vaatwasser zijn 4 kasten die ingebouwd zijn in de muur, waarbij de kast een beetje in de garage uitsteekt (die achter die muur zit).
Links naast de deur zitten een koelkast (het lijken twee deurtjes maar die zijn aan elkaar gemaakt en er zit nu een grote 178cm koelkast in. Daar links van zit van beneden naar boven een la, oven, combi-magnetron en bovenkast.
De werkelijke hoogte is 350 hoog (hoger dan op de tekening lijkt.
Hier toch maar een fotootje. Het is nogal een drukke bende, wat niet alleen aan de keuken ligt maar ook aan ons.
We willen in ieder geval met dichte kasten werken ipv de planken.
De kasten in de muur willen we liefst wel behouden, het is eigenlijk wel slim en origineel. Als je een hoekopstelling zou maken zouden er 2 van de 4 verdwijnen, Als je de vaatwasser dan een kwartslag draait komt de klep waarschijnlijk hinderlijk in de ruimte.
Verder zit ik ook te denken aan een dieper aanrechtblad, in dit geval 70cm ipv 60cm. Huidige hoogte is 97cm en dat bevalt goed.
Tegenwoordig zie je meer brede kasten (90cm en zo), maar is dat wel haalbaar in deze opstelling? Zijn er nog goede ideeën betreffende de opstelling.
Dank alvast voor het meedenken!