Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Je hebt een centimeter of 70 aan praktische ruimte op je aanrechtblad. Dat is echt heel erg minimaal en naar mij idee ongeschikt voor normaal gebruik. Een goed idee om daar een oplossing voor te verzinnen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan75
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-10-2020
FirePuma142 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:10:
Je hebt een centimeter of 70 aan praktische ruimte op je aanrechtblad. Dat is echt heel erg minimaal en naar mij idee ongeschikt voor normaal gebruik. Een goed idee om daar een oplossing voor te verzinnen.
Zit andere kookplaat in waardoor werkruimte nu 90cm. Weinig idd, daar ben ik me van bewust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
Ik vind de prijs wel scherp, het kan nog veel duurder, en als je geodkoper wil kom je bij de hubo keukens uit.

Ikea maakt ondertussen ook goede keukens en ze zijn zeer transparant in hun prijzen. Configureer eens iets gelijkaardig en kijk waar je dan uit komt.

Voor mij zijn er 3 grote factoren die de prijs bepalen:
- toestellen- kranen etc ( een oven van 600€ is niet slecht, maar je vindt er ook van 3000€, je hebt een kraan voor 200€, maar het kan ook voor 1000€)
- werkblad in laminaat is goed en robuust, maar ga je voor Corian of natuursteen, dan komt er zo een pazr 1000€ bij.
- de grootte en welke speciale dingen je wil bij de inbouw. Afwerking tot aan plafond, spatwand, plinten... kan je allemaal nog duur maken. En dan heb je de grootte natuurlijk. (En de winstmarge van de bouwer)

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Vind het wel een scherpe prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Vorkie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:22:
Het is ongeveer 3500 euro verkoopwaarde aan apparatuur, volgens mij kopen ze best scherp in, maar stel dat ze 2500 euro voor betalen.

Blijft er 8500 euro over voor de rest.

Ik vindt persoonlijk, gezien het all-in is, het "redelijk", maar scherp is anders, hoop geld voor een "kleine" keuken.
Alleen de Quooker en de kookplaat zijn samen al een dikke 2500 als je een scherpe prijs te pakken hebt. En daar zit voor een winkel geen hele dikke marge meer op. Tel daar een evenredig scherp geprijsde (40% korting op adviesprijs) vaatwasser, koelkast, vriezer en oven bij op a 1500 en je zit op 4.000 voor alleen de apparatuur.

Tel daar 900 voor een composiet blad bij, 800 voor montage en je zit op 5800. Dan vind ik 5200 voor alleen de kastjes wel heel erg aan de prijs, zeker als je bedenkt dat Impuls in het lagere segment zit. Een scherpe prijs hier zou tussen de 8750 en de 9000 all-in moeten zitten.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:59
Als je nu je vaatwasser open zet kan je kastdeurtjes wss niet meer open. Dat is erg onhandig met uitruimen.. dan kan je dus niet direct uit de vaatwasser het in je kast zetten maar moet je het eerst ergens anders stallen.. das best onpraktisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FirePuma142 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:00:
[...]

Alleen de Quooker en de kookplaat zijn samen al een dikke 2500 als je een scherpe prijs te pakken hebt. En daar zit voor een winkel geen hele dikke marge meer op. Tel daar een evenredig scherp geprijsde (40% korting op adviesprijs) vaatwasser, koelkast, vriezer en oven bij op a 1500 en je zit op 4.000 voor alleen de apparatuur.

Tel daar 900 voor een composiet blad bij, 800 voor montage en je zit op 5800. Dan vind ik 5200 voor alleen de kastjes wel heel erg aan de prijs, zeker als je bedenkt dat Impuls in het lagere segment zit. Een scherpe prijs hier zou tussen de 8750 en de 9000 all-in moeten zitten.
oeps ik zie mijn fout... ik ben begonnen bij de Quooker....heb die inductie niet meegerekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Stan75 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:55:
Is 11.000 euro een redelijke prijs en wat zijn jullie ervaringen met Impuls en bovengenoemde apparatuur?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Zo te zien is je enige werkbladruimte die 70-80? Cm tussen spoelbak en kookplaat. In mijn huidige keuken heb ik nauwelijks meer ruimte en daar ergeren we ons dagelijks aan. Het is echt veel te weinig.
Ik zou nog eens goed kijken naar je opstelling.

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
Niek_ schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:03:
[...]

Helaas niet (zou ook wel heel toevallig zijn als het op de euro hetzelfde was).
Ik heb de ontvangen mail geretourneerd naar beide winkels.
Ben net gebeld vanuit het management. Ze blijken inderdaad onder dezelfde holding te hangen. Excuses en het had nooit mogen gebeuren.
@Niek_ ik denk dat ze bij de ACM graag van je horen, check https://www.acm.nl/nl/pub...el-woninginrichtingsector.
Ik weet van mijn schoonzus, die een eigen meubelzaak had, ook dat ze onder druk werd gezet door leveranciers om minimumprijzen te hanteren. Anders kreeg ze gewoon niet meer geleverd. Helaas nooit iets zwart op wit. Zij heeft dat destijds ook aangekaart bij de ACM.
Dus namens alle consumenten en zelfstandig ondernemers: neem contact op met de ACM over dit mailtje!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:36
@Niek_
Een melamine en laklaminaat front zitten meestal in prijsgroep 1 en 2, ongeveer de goedkoopste fronten. Dat zegt niks over de kwaliteit trouwens maar wel over de prijs.
Als de keuken nu in hout fineer was uitgevoerd of in lak dan had dat de hoge prijs een beetje kunnen verklaren.

@Farmerwood
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. In verhouding worden er in Nederland ook niet zo veel 60cm combi's verkocht.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ha allemaal, na een tijdje meegelezen te hebben zijn wij nu ook daadwerkelijk een nieuwe keuken aan het uitzoeken. De ruimte in de keuken is beperkt dus de opstelling die we nu hebben lijkt ons de enige mogelijkheid ivm ramen en muren. We hebben nu een offerte liggen van € 11.500 voor de volgende keuken:

-Hacker Systemat AV 6000 fronten, mat rondom gelakt (totaal € 4.000);
-Pelgrim PCS241478L koelvriescombinatie € 600
-Pelgrim IK0084 inductieplaat € 450
-Pelgrim COM316GLS combioven € 700
-Pelgrim BSS970MAT afzuigkap € 430
-Pelgrim GVW440L vaatwasser € 550
-Quaker PRO 3, zwart € 1.250

Rest is montage, spoelbak en composiet werkblad. Alleen ik kan relatief weinig ervaringen vinden over Pelgrim, iemand hier nog tips over of sowieso nog tips, aandachtspunten voor de keuken en of de offerte een beetje redelijk is? Prijzen van apparatuur lijken niet heel erg hoog.
(Oh en we twijfelen ook nog tussen greeploos of deze knopjes).

Kleur op het plaatje is trouwens wat fletser dan in het echt (fluweelgroen).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FUWWYIb_FvNJ0OQPGGMRVqXPuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4NAgdKQeV75LAD0ZYtk2Ns4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXLzcqds_YS4TDYKZh784v-dGjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFpQNYR571Jq4pFCWtX5pwJ1.jpg?f=fotoalbum_large

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:01
Inclusief montage prima prijs. Mooie keuken!

Impuls ken ik niet, Siemens is gwn prima a-merk.

[ Voor 37% gewijzigd door Knappel op 26-09-2020 09:45 ]

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
PaT schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:14:
[...]

Ik zit nu een tijdje naar je ruimte te kijken, maar ik denk dat je qua opstelling niet heel veel anders kan. Een schiereiland vanaf de plek waar nu je ovens zitten en daar gaan koken lijkt mij te krap.

Ik denk dat je uit komt op een eigentijdse variant van wat je nu hebt, maar dan misschien nog met wat bovenkastjes.

Maar laat dat vooral anderen niet weerhouden om hun briljante ideeën te spuien!

Edit:
Wat zitten spelen met een keukenplanner. Opstelling met wat lades en bovenkastjes. vooral die laatsten moet een expert maar eens naar kijken, want dat is hem niet.
[Afbeelding]
dank voor het meedenken en de moeite van het tekenen in de keukenplanner!

Door de in de muur gebouwde kasten en de grote tuindeuren aan de linkerkant zijn de opstellingsmogelijkheden inderdaad beperkt. De koelkast/oven toren rechts staat gelukkig wel wat verder naar achteren. De nis wordt gevormd door de apparatuur, de muur daar is gewoon recht.

Op zich zou de indeling een functie van de wensen moeten zijn (binnen de mogelijkheden die de ruimte geeft). En de huidige indeling bevalt verder wel goed, alleen is het snijgedeelte tussen kookplaat en spoelbak met 38cm wel erg klein. Dat komt o.a. omdat we de oorspronkelijke kookplaat van 60cm vervangen hebben door een van 75cm (wel zelfde uitsparing).
Dat zou je kunnen overwegen op te lossen door de kookplaat wat naar links te verplaatsen, maar als je er dan voor gaat staat kom je met je linkervoet op de convectorput. De spoelbak naar rechts is geen optie want daar zit de vaatwasser.

Een 10/11cm dieper blad zal wel helpen hopelijk.

andere vraag: boven de aanrecht zit een koof die gemaakt is van het materiaal van de huidige frontjes. Hier zal iets mee moeten gebeuren. Keukenman waar we kort mee gesproken hebben had het er over dat er ook vaak een koof getimmerd wordt die dan en gestuct wordt. Zou deze koof vervangen moeten worden of kun je zoiets opschuren en dan stucen? Hoe zou wit schilderen uitpakken?

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

Weet iemand wat voor aansluiting de Bora PUXU moet hebben?
Zit te kijken in de handleiding, maar daar staan 3 mogelijkheden.
Voor de nieuwbouw moet ik doorgeven wat we op het kookeiland nodig hebben.

https://www.bora.com/file...327_manual_nl_nl12650.pdf
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G74BHSH.png

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
11.000 euro is wellicht netjes voor wat je krijgt aan materialen, maar als je vervolgens zo goed als niks met je keuken kan (koken bijv) dan vind ik het duur betaald.. Als het een koopwoning/-appartement is, dan is het mogelijk ook geen meerwaarde en bij verkoop gaat die keuken er ook gewoon uit. Hoe mooi het er ook uitziet.

90 cm werkruimte is gewoon frustratie als je een beetje wil koken. Of je moet je kookplaat en gootsteen als aflegruimte gaan gebruiken.

Waar ga je bijv je vaat neerzetten als je vaatwasser aanstaat? Of wat er niet in je vaatwasser past? Hier komt het regelmatig voor dat niet alle pannen er in passen en dus op het aanrecht staan te wachten. We halen ook niet meteen de vaatwasser leeg als deze klaar is (laten de vaat drogen in de vaatwasser) en in jouw geval kan je dan zelfs nog moeilijk een boterham smeren in je keuken.

Ik zou toch kijken of je er wellicht een U-keuken van zou kunnen maken. Nu moet je er ook voor zorgen dat je aanrecht altijd is opgeruimd, omdat je er anders prominent tegen aan kijkt.

Houd ook rekening met stopcontacten. Blender, tosti apparaat, mixer, koffiezetapparaat, staafmixer. En dat je deze apparaten niet op je aanrecht kan laten staan, omdat je anders geen ruimte meer hebt.

Ik klonk misschien zuur, maar "praktisch" gaat bij mij bij een keuken boven "mooi".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tijntje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:57:
Weet iemand wat voor aansluiting de Bora PUXU moet hebben?
Zit te kijken in de handleiding, maar daar staan 3 mogelijkheden.
Voor de nieuwbouw moet ik doorgeven wat we op het kookeiland nodig hebben.

https://www.bora.com/file...327_manual_nl_nl12650.pdf
[Afbeelding]
Als het nieuwbouw betreft, dan krijg je een 3 fase aansluiting van je netbeheerder en daar wil je dan gewoon een krachtgroep in hebben voor je kookplaat. Laat je niet afschepen met een kookgroep, dat is bij een 3fase aansluiting niet de bedoeling (je krijgt dan een 32A apparaat (2x16A) achter een 25A hoofzekering)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Aiolos schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:00:
[...]

Als het nieuwbouw betreft, dan krijg je een 3 fase aansluiting van je netbeheerder en daar wil je dan gewoon een krachtgroep in hebben voor je kookplaat. Laat je niet afschepen met een kookgroep, dat is bij een 3fase aansluiting niet de bedoeling (je krijgt dan een 32A apparaat (2x16A) achter een 25A hoofzekering)
Dus een 3fase aansluiting vragen daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Tijntje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:02:
[...]

Inderdaad.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Maar zit er dan ook daadwerkelijk een verschil in functioneren van de PUXU door hoe hij is aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn opmerking: vind je het netjes dat de naam van de verkoper pontificaal in beeld staat? Vind je het erg dat een andere verkoper je gaat bellen voor een betere prijs? Meneer/Mevrouw Cruijlen? Verder kun je de afbeeldingen voor meer dan de helft bijsnijden wanneer je ze toch op je telefoon maakt, nu zijn ze onnodig groot.

Over het ontwerp van de keuken: het lijkt op een keuken die de huizenflippers ook vaak laten plaatsen, weinig keuken, niet al te veel kosten en zeker niet al te veel praktische werkruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Tijntje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:07:
Maar zit er dan ook daadwerkelijk een verschil in functioneren van de PUXU door hoe hij is aangesloten?
Nee, er is alleen een (hele kleine) kans dat je hoofdzekering er uit klapt als je de kookplaat maximaal gebruikt en 'm met een kookgroep aansluit op een 3 fase aansluiting.
In de praktijk zal dat waarschijnlijk nooit voorkomen, maar stel dat ook de wasmachine of quooker op dezelfde fase zit, dan wordt die kans groter. (vandaar ook dat je je niet moet laten afschepen met een kookgroep, ondanks dat de aannemer wellicht zegt dat dat prima werkt.)
Van de 3 fasen worden er uiteindelijk maar 2 gebruikt door de kookplaat, maar stel dat je ooit een 11kW apparaat wil gebruiken, dan kan dat gewoon als er een 3 fase aansluiting wordt neergelegd.

De andere aansluitmogelijkheden zijn voor bijvoorbeeld de 1 fase aansluiting die andere huizen hebben (waarbij de kookgroep dan wel een oplossing is) en andere landen. In Engeland had ik bijvoorbeeld een 1 fase 32A groep voor de kookplaat en de hoofdzekering was daar veel groter.

• RitzRitz
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-07 08:17
niels132 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:54:
[...]

Nette prijzen voor de Liebherr apparatuur! Ik zou als ik jou was de vriezer wisselen voor de IGN 1624. Dan heb je een vriezer met NoFrost.
Ja ik ben ook wel te spreken over de prijs van de apparatuur. Goeie tip om te kijken naar een NoFrost vriezer. Het lijkt niet eens zoveel te schelen in prijs.

Ik vind de kasten flink duur, zeker omdat een andere zaak het voor ongeveer 4.000 minder doet. Ik moet wel eerlijk zeggen dat bij die andere zaak we iets andere kasten in gedachten hadden: minder hoge kolomkasten en niet dat extra lage stuk naast de kolomkasten.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43

Toppe

Oké ✅

Wij zijn bij Superkeukens geweest en die werken met Nobilia. Nu heeft hij voor de oven en combi de kast met type GDKO2A-01 gebruikt. Dit is een kast met ruimte voor een oven van 60cm en combi van 45cm en ik zou liever 2 apparaten van 60cm hoog hebben.

Nu heb ik in deze brochure zitten zoeken maar ik kan geen oven kasten vinden? Ons type staat er in elk geval al niet in, kijk ik er overheen of bestaat dit niet?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• RitzRitz
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-07 08:17
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:07:
@Niek_
Een melamine en laklaminaat front zitten meestal in prijsgroep 1 en 2, ongeveer de goedkoopste fronten. Dat zegt niks over de kwaliteit trouwens maar wel over de prijs.
Als de keuken nu in hout fineer was uitgevoerd of in lak dan had dat de hoge prijs een beetje kunnen verklaren.
In onze offerte staan HPL-kunststof fronten. Heb je enig idee of dat goedkope fronten zijn en wat de kwaliteit er van is? Voor de kasten hebben we waterwerende spaanplaat V100. Is dat een beetje OK spul?

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:54
Kleine keukens zijn een uitdaging om praktisch in te richten. Wij hebben ook een werkblad van ca 235cm met daarin de spoelbak en kookplaat. Daartegenover een hoge kast (2x60cm) met koel/vries en combimagnetron. En daarmee is het vol.

De suggestie van een hoek of U-vorm en dan het gebruik van één hoge kast voor de koel/vries combi in een keuken van dit formaat levert winst op aan werkruimte. Maar het gaat ten koste van praktische bergruimte.

Bij een u heb je 2x een onhandige hoekkast, oven/combimagnetron onder de kookplaat, vaatwasser en gootsteenkast en blijft er géén enkel normaal kastje meer over! Bij een hoek hetzelfde verhaal... Bij deze dubbele rechte opstelling met oven/magnetron in de hoge kast, blijven er 2 gewone onderkastjes over in het kook/spoelgedeelte en is er nog kastruimte in de hoge kasten. Effectief dus meer en beter bereikbare bergruimte. Het is net waar je voor kiest.

Een inductiekookplaat gaat overigens niet helemaal ten koste van je werkruimte. Terwijl je op pit 1 op volle kracht een pan op hebt staan, kun je ernaast gewoon vanalles neerzetten of gewoon je snijplank op leggen zonder (brand)gevaar. Dat is bij koken op gas wel anders.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GermanPivo schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:00:
Just my two cents: met zo weinig ruimte zou ik eerder gaan voor een u-vormige keuken. Één hoge kast, en dan de rest aanrechtblad met aan de muurkanten bovenkasten. Snap heel goed dat dat nu niet de trend is, maar je hebt nu echt amper opbergruimte en al helemaal geen werkruimte....

Heb je aan plattegrond van de hele ruimte waar de keuken komt?
Afhankelijk van het formaat natuurlijk, maar ik vind een U keuken dus niet zo prettig tenzij 1 van de poten van de U een schiereilandje is ofzo. Binnen de U sta je elkaar altijd in de weg, als je met z'n tweeën aan het werk bent. Onze nieuwe keuken wordt een J en dan is het puntje van de J een schiereilandje. Geen hoge kasten, alles laag met werkblad en over de lange kant van de J bovenkastjes. Maar daar heb je wel minimaal 3x3 meter voor nodig.

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:36
RitzRitz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:26:
[...]

In onze offerte staan HPL-kunststof fronten. Heb je enig idee of dat goedkope fronten zijn en wat de kwaliteit er van is? Voor de kasten hebben we waterwerende spaanplaat V100. Is dat een beetje OK spul?
HPL is in ieder geval een stuk sterker dan melamine. HPL is hetzelfde materiaal als de toplaag van kunststof werkbladen dus behoorlijk sterk.
V100 spaanplaat ken ik eerlijk gezegd niet.

Untappd: Kapitein_Merijn

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Misschien een gekke vraag tussen al het keukengeweld hier waar de mooiste dingen voorbij komen, maar ik heb een vraag van een iets ander kaliber. :P
Over een maand of 2 krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning. Nu zit daar op de tweede verdieping een wasruimte met een keukenblok superhandig, en blij mee d:)b alleen, dat zit er al 20 jaar in, is best versleten, en ziet er niet al te fris meer uit ;) . Nu dachten we dat voor een klein bedrag te kunnen vervangen door iets nieuws dat een frissere uitstraling geeft. Het is niets fancy's: 180cm breed, 3 kastjes, blad er op, spoelbak + kraan in het midden.
We hebben verder weinig eisen, behalve dat het goedkoop moet zijn. En dan raak je verward in een wereld waar ik niet helemaal uit kom. Een dergelijke configuratie bij Ikea komt al snel op €500, en dat vind ik voor zoiets stiekem nog best veel geld :o (om een of andere reden hadden we zelf ongeveer de helft bedacht). Bij veel kant en klare kitchenettes zit een uitsparing voor een oven of ander inbouwapparaat, of zit de spoelbak helemaal links of rechts, en dat past allemaal net niet.

Een dergelijke vraag hebben we ook voor de garage, ook daar zouden we een werkbank willen maken van een paar keukenkastjes met een blad er op (4 of 5 kastjes breed). Dit allemaal in elkaar zetten is (denk ik) geen probleem, maar hoe krijg ik dit het meest goedkoop voor elkaar? Of is het een gevalletje jammer, dit is wel waar je aan moet denken?

Ja ik heb al best wat gezocht, bouwmartkten, gamma, hornbach, ikea, e.d. komen allemaal rond de 5-600 :|

en zo is het voorspeld!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Res-q schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:01:
Misschien een gekke vraag tussen al het keukengeweld hier waar de mooiste dingen voorbij komen, maar ik heb een vraag van een iets ander kaliber. :P
Over een maand of 2 krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning. Nu zit daar op de tweede verdieping een wasruimte met een keukenblok superhandig, en blij mee d:)b alleen, dat zit er al 20 jaar in, is best versleten, en ziet er niet al te fris meer uit ;) . Nu dachten we dat voor een klein bedrag te kunnen vervangen door iets nieuws dat een frissere uitstraling geeft. Het is niets fancy's: 180cm breed, 3 kastjes, blad er op, spoelbak + kraan in het midden.
We hebben verder weinig eisen, behalve dat het goedkoop moet zijn. En dan raak je verward in een wereld waar ik niet helemaal uit kom. Een dergelijke configuratie bij Ikea komt al snel op €500, en dat vind ik voor zoiets stiekem nog best veel geld :o (om een of andere reden hadden we zelf ongeveer de helft bedacht). Bij veel kant en klare kitchenettes zit een uitsparing voor een oven of ander inbouwapparaat, of zit de spoelbak helemaal links of rechts, en dat past allemaal net niet.

Een dergelijke vraag hebben we ook voor de garage, ook daar zouden we een werkbank willen maken van een paar keukenkastjes met een blad er op (4 of 5 kastjes breed). Dit allemaal in elkaar zetten is (denk ik) geen probleem, maar hoe krijg ik dit het meest goedkoop voor elkaar? Of is het een gevalletje jammer, dit is wel waar je aan moet denken?

Ja ik heb al best wat gezocht, bouwmartkten, gamma, hornbach, ikea, e.d. komen allemaal rond de 5-600 :|
Marktplaats wellicht? En anders de boel schilderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:37
Marktplaats wellicht? En anders de boel schilderen?
[/quote]

Dat was ook mijn gedachte, marktplaats :) er staan daar best wel wat keukens die je zelf moet demonteren maar dan ook een lage prijs hebben en er niet verkeerd uit zien.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Helaas zelf geen Consumentenbond lid maar voor de leden: https://www.consumentenbo...50336&mid=100003369&jb=84

Toch maar lid geworden en kom tot de conclusie dat de plaat die we nu in de offerte hebben staan de minst energie zuinige is...

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 26-09-2020 17:12 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:48

orf

Toppe schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:01:
Helaas zelf geen Consumentenbond lid maar voor de leden: https://www.consumentenbo...50336&mid=100003369&jb=84

Toch maar lid geworden en kom tot de conclusie dat de plaat die we nu in de offerte hebben staan de minst energie zuinige is...
En heb je al uitgerekend wat het verschil in energie en kosten over een periode van een jaar is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Vandaag bij Poggenpohl geweest voor een oriënterend gesprek (op afspraak).
Nadat we binnen komen en een kort praatje maken met de verkoper, toetst hij vrij snel bij ons of we wel weten dat een gemiddelde keuken bij hen zo'n 35k is. Ik weet niet of dat komt omdat mijn vrouw en ik midden 30 zijn, of dat hij al veel werk voor niets heeft gedaan die dag, maar dan begin je bij mij niet op een goede voet.

Door de bank genomen matig geholpen. Ze vroegen ons de technische tekening te mailen, maar daar heeft hij niet naar gekeken voor het gesprek. Wat ook jammer is, is dat hij niets op papier wilde zetten voordat we definitief hadden besloten om met Poggenpohl verder te gaan. Ik kon hem uiteindelijk net zover krijgen dat hij een beschrijving van de keuken en werkblad en de apparaat lijst wilde samenstellen en mailen. Mbt. de apparaten stuurde hij ons actief richting Miele en Bora. Siemens en alles daaronder vond hij qua kwaliteit niet bij Poggenpohl passen en zou hij dan ook zeker niet adviseren. Mbt. werkblad raadde hij composiet aan vanwege de "hufter-proofheid" (we hadden gezegd dat het wel tegen een stootje moet kunnen vanwege o.a. de kinderen). Mbt. de kastjes werden we aangeraden om naar kunststof te kijken, omdat in hout de keuken boven ons budget uit zou komen.

Ik ben benieuwd naar waar hij mee gaat komen. Maar ik heb geen denderend gevoel nu. Al moet ik zeggen dat de keuken echt wel mooi is. Dus als het een Poggenpohl wordt, weet ik nog niet of het bij deze winkel gaat zijn.

Ter vergelijking, deze ochtend zaten we bij ook Bulthaup en die man was super enthousiast. Hij heeft ons gevraagd over kleuren, sferen, gemakken en na 45 minuten zij hij dat hij genoeg wist en een nieuwe afspraak wilde plannen voor 10 dagen laten om zijn ideeen te bespreken. Hij heeft ons zelfs zover gekregen om ook naar een b3 te kijken, waarvan hij overtuigd was dat hij dat binnen ons budget zou gaan krijgen.

We gaan ook nog naar Siematic kijken volgende week.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Toppe

Toppe

Oké ✅

orf schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:55:
[...]

En heb je al uitgerekend wat het verschil in energie en kosten over een periode van een jaar is?
Nee, maar ik heb me verder ook nog niet echt in verdiept. Maar ik zou zelf liever een iets hogere aanschaf hebben en een lager verbruik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

JackBol schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:01:
Nadat we binnen komen en een kort praatje maken met de verkoper, toetst hij vrij snel bij ons of we wel weten dat een gemiddelde keuken bij hen zo'n 35k is. Ik weet niet of dat komt omdat mijn vrouw en ik midden 30 zijn, of dat hij al veel werk voor niets heeft gedaan die dag, maar dan begin je bij mij niet op een goede voet.

Door de bank genomen matig geholpen. Ze vroegen ons de technische tekening te mailen, maar daar heeft hij niet naar gekeken voor het gesprek. Wat ook jammer is, is dat hij niets op papier wilde zetten voordat we definitief hadden besloten om met Poggenpohl verder te gaan. Ik kon hem uiteindelijk net zover krijgen dat hij een beschrijving van de keuken en werkblad en de apparaat lijst wilde samenstellen en mailen. Mbt. de apparaten stuurde hij ons actief richting Miele en Bora. Siemens en alles daaronder vond hij qua kwaliteit niet bij Poggenpohl passen en zou hij dan ook zeker niet adviseren. Mbt. werkblad raadde hij composiet aan vanwege de "hufter-proofheid" (we hadden gezegd dat het wel tegen een stootje moet kunnen vanwege o.a. de kinderen). Mbt. de kastjes werden we aangeraden om naar kunststof te kijken, omdat in hout de keuken boven ons budget uit zou komen.

Ik ben benieuwd naar waar hij mee gaat komen. Maar ik heb geen denderend gevoel nu. Al moet ik zeggen dat de keuken echt wel mooi is. Dus als het een Poggenpohl wordt, weet ik nog niet of het bij deze winkel gaat zijn.

Ter vergelijking, deze ochtend zaten we bij ook Bulthaup en die man was super enthousiast. Hij heeft ons gevraagd over kleuren, sferen, gemakken en na 45 minuten zij hij dat hij genoeg wist en een nieuwe afspraak wilde plannen voor 10 dagen laten om zijn ideeen te bespreken. Hij heeft ons zelfs zover gekregen om ook naar een b3 te kijken, waarvan hij overtuigd was dat hij dat binnen ons budget zou gaan krijgen.

Lekker slim van ze, ze zijn al eens failliet gegaan en met zo’n instelling komt daar snel nog een tweede keer bij...

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:02
Toppe schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:01:

En een tipje van de sluier wat er bovenin de top 3 staat? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Source90 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:00:
[...]

En een tipje van de sluier wat er bovenin de top 3 staat? :+
De twee platen is 80cm, de 4 platen is 60cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vGFp0UjeH_2PkTezBQIf6JjyQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/748XStrwH9XSjqi85NxAewAN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDZEty9YpARLJNtMwmBQH3JyyrQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uuZBRWWqyhU5ASGBeRzTrfGK.png?f=fotoalbum_large

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-09 19:26

Wij hebben onlangs ook een dergelijke ervaring gehad met een 'wat luxere zaak', bij ons bij een Siematic vestiging. Actief sturen op kunststof, composiet blad en de zachte (naarmate het gesprek vorderde, meer nadrukkelijke) dwang om éérst te besluiten om met hen verder te gaan en dan de offerte te gaan specificeren. Dit nadat we twee keer 1,5 uur daar gezeten hadden (en dus twee keer de moeite hadden genomen om helemaal naar hun afgelegen locatie te rijden). Op een gegeven moment hadden mijn vriendin en ik het spelletje wel door. Kennelijk was hun definitie van 'luxe' dat de verkoper er ook een klap meer marge op maakt. Voorbeeld: hetzelfde Jetstone composieten blad zou bij hen een stuk duurder uitvallen dan een keramiek blad bij een andere keukenzaak. Het werd wel zo gespeeld dat wij vertrokken met de gedachte: 'willen ze daar nou echt keukens verkopen of niet?'. En dat maakte dat wij er ook niet meer naartoe zijn geweest. We hadden onze buik wel weer vol van de arrogantie daar.

Ik kreeg inderdaad ook een beetje het idee dat ze geen keuken onder de 30k wilden verkopen. De bereidheid om gewoon een vrijblijvende offerte te maken heet ook wel 'service', in die zaak bleek dat die service alleen te koop is. En dat is geen service.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
896gerard schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:22:
[...]

Wij hebben onlangs ook een dergelijke ervaring gehad met een 'wat luxere zaak', bij ons bij een Siematic vestiging. Actief sturen op kunststof, composiet blad en de zachte (naarmate het gesprek vorderde, meer nadrukkelijke) dwang om éérst te besluiten om met hen verder te gaan en dan de offerte te gaan specificeren. Dit nadat we twee keer 1,5 uur daar gezeten hadden (en dus twee keer de moeite hadden genomen om helemaal naar hun afgelegen locatie te rijden). Op een gegeven moment hadden mijn vriendin en ik het spelletje wel door. Kennelijk was hun definitie van 'luxe' dat de verkoper er ook een klap meer marge op maakt. Voorbeeld: hetzelfde Jetstone composieten blad zou bij hen een stuk duurder uitvallen dan een keramiek blad bij een andere keukenzaak. Het werd wel zo gespeeld dat wij vertrokken met de gedachte: 'willen ze daar nou echt keukens verkopen of niet?'. En dat maakte dat wij er ook niet meer naartoe zijn geweest. We hadden onze buik wel weer vol van de arrogantie daar.

Ik kreeg inderdaad ook een beetje het idee dat ze geen keuken onder de 30k wilden verkopen. De bereidheid om gewoon een vrijblijvende offerte te maken heet ook wel 'service', in die zaak bleek dat die service alleen te koop is. En dat is geen service.
Grappig, vandaag een soortgelijke ervaring gehad. Liep binnen bij een Siematic dealer
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
omdat ik graag een frontje wilde bekijken in ‘hazel oak’. Die kreeg ik wel te zien maar gelijk met de opmerking: “we hebben ook soortelijke fronten ook in kunststof, niet dat ik denk dat je het niet kan betalen hoor”. Terwijl die me van top tot teen bekeek.

Zolang ze niet enigszins transparant zijn over prijzen kan ik ook niet beoordelen of ik het ervoor wil betalen.

Iemand enig idee hoe de Siematic hout fineer fronten zich qua prijs verhouden tot hout fineer fronten van Pronorm?

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 26-09-2020 20:39 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

SquareOne schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:36:
[...]

Grappig, vandaag een soortgelijke ervaring gehad. Liep binnen bij een Siematic dealer
***members only***
omdat ik graag een frontje wilde bekijken in ‘hazel oak’. Die kreeg ik wel te zien maar gelijk met de opmerking: “we hebben ook soortelijke fronten ook in kunststof, niet dat ik denk dat je het niet kan betalen hoor”. Terwijl die me van top tot teen bekeek.

Zolang ze niet enigszins transparant zijn over prijzen kan ik ook niet beoordelen of ik het ervoor wil betalen.

Iemand enig idee hoe de Siematic hout fineer fronten zich qua prijs verhouden tot hout fineer fronten van Pronorm?
Lol, daar koop je toch überhaupt niet meer?

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
even iets anders: onze huidige keuken heeft kastjes van 67cm en de hoogte van het aanrecht is 97cm, dus de plinten zijn idioot hoog.
We gaan morgen bij superkeukens kijken. Ze hebben volgens het boek systeemhoogtes van 72, 79.2 en 86.4.

als je 10cm plint + 86.4cm + 1.6cm kom je op 98cm dus praktisch hetzelfde als wat we nu hebben. Klinkt heel aantrekkelijk, je hebt dan een lade boven je vaatwasser bijv.

of is dit een beetje too much en zou 79.2 beter zijn.
Zijn dit eigenlijk een beetje standaardmaten tegenwoordig of is dat bij iedere keukenboer anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 12:52
Toppe schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:19:
Wij zijn bij Superkeukens geweest en die werken met Nobilia. Nu heeft hij voor de oven en combi de kast met type GDKO2A-01 gebruikt. Dit is een kast met ruimte voor een oven van 60cm en combi van 45cm en ik zou liever 2 apparaten van 60cm hoog hebben.

Nu heb ik in deze brochure zitten zoeken maar ik kan geen oven kasten vinden? Ons type staat er in elk geval al niet in, kijk ik er overheen of bestaat dit niet?
deze kast bestaat niet, omdat het niet gebruikelijk is 2x een nis 60 boven elkaar te plaatsen. Nobilia kan deze kast eventueel wel maken, maar niet bij elke deur. Enkel bij snijfronten

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ice82 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:02:
[...]
deze kast bestaat niet, omdat het niet gebruikelijk is 2x een nis 60 boven elkaar te plaatsen. Nobilia kan deze kast eventueel wel maken, maar niet bij elke deur. Enkel bij snijfronten
Duidelijk. Als het niet kan dan houdt het op. Dan hoeven we ook niet verder te zoeken bij een andere zaak voor deze configuratie.

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 07:52

Als dit regio Haaglanden is komt deze ervaring mij heel bekend voor. Kan je dan de bulthaup aanraden..

• Source90
Morgen op gesprek bij Grando. Eigenlijk puur en alleen omdat het de project keukenshowroom van ons project is :)

Iemand enig idee wat er uit het TS-lijstje bij Grando verkocht wordt?
Hoog
• Siematic
• Bulthaup
• Poggenpohl
• Eggersmann
• Systemat
• Next 125
• Rational
• Leicht
• Zeyko
Midden
• Nolte
• Pronorm
• Hacker
• Schuller
• Rotpunkt
• Nobilia
• Ballerina
• Störmer
• Sachsen
• Bauformat
• Habemat
Laag
• IKEA
• Bruynzeel
• Keller
• Optifit
• Copat
• Hofemeier
• Nieburg
Of hebben zij enkel "eigen merk"? Zag op de showroom-keuken foto's enkel overal Grando op staan (op de scharnieren, etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Kapitein Merijn schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:05:
[...]

Grappig dat je het vraagt, ik wilde het net gaan typen.
Ik zal ze even opsommen:
  • De Metro Box lade met gesloten zijwand word de nieuwe standaard lade. De ladebak met het 'stangetje' komt te vervallen. Tevens word de ladebak voortaan uitgevoerd in Titaangrijs. Dit is nagenoeg dezelfde kleur als lavagrijs maar dan een soort van mettalic.
  • Er komt een nieuwe ladebak van Grass met slechts 8mm dikke zijwanden. Ontzettend fraai maar wel tegen meerprijs.
  • De korpus is voortaan leverbaar in kristalwit, lichtgrijs en lavagrijs. Champagne vervalt.
  • Laklaminaat zijwanden (zichtzijdes) in matlak en hoogglans zijn voortaan gratis.
  • Lakfronten kunnen voortaan in 192 RAL kleuren gespoten worden (meerprijs van ca. €500,-)
  • Er komen een aantal nieuwe fineer fronten waaronder een zeer fraaie walnoot fineer.
  • Apothekers kasten en het le mann systeem worden uitgevoerd met gesloten metalen zijwanden in Titaangrijs.
  • Eindelijk een nieuwe kleur wit; kristalwit. Deze zit qua kleur tussen het huidige wit en polarwit in.
  • Er word een nieuwe korpus hoogte van 84,5cm toegevoegd. Helaas niet greeploos leverbaar.
Houd er rekening mee dat de 2021 Systemat dan ook als dusdanig word berekend. Het kan dus zijn dat er een kleine meerprijs word berekend.
Een Systemat word overigens dit jaar niet meer uitgeleverd.
Voor de geïnteresseerden: ik vond zojuist dit filmpje over Häcker Systemat 3.0.
Laat een aantal van de nieuwe features zien die @Kapitein Merijn hierboven noemt.
Helaas nog nergens iets te vinden over de nieuwe fronten.

Pronorm heeft inmiddels ook hun nieuwe collectie aangekondigd:
https://www.pronorm.de/wp...Pronorm_Pressetext_GB.pdf
2021 programma overzicht
Ik weet het niet zeker maar volgens mij komen zij ook met een 'Plus' lijn waarbij er een korpus van 83,2cm mogelijk is. (zie filmpje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lluuk
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-05 23:16
SquareOne schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:12:
[...]

Voor de geïnteresseerden: ik vond zojuist dit filmpje over Häcker Systemat 3.0.
Laat een aantal van de nieuwe features zien die @Kapitein Merijn hierboven noemt.
Helaas nog nergens iets te vinden over de nieuwe fronten.

Pronorm heeft inmiddels ook hun nieuwe collectie aangekondigd:
https://www.pronorm.de/wp...Pronorm_Pressetext_GB.pdf
2021 programma overzicht
Ik weet het niet zeker maar volgens mij komen zij ook met een 'Plus' lijn waarbij er een korpus van 83,2cm mogelijk is. (zie filmpje)
Volgens mij kun je (onder meer) de nieuwe Systemat fronten hier gewoon bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDuckeers
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-11-2024
Tijntje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:02:
[...]

Leidt dit eigenlijk tot hoger vastrecht? Of moet ik dit anders zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:12
Je hebt waarschijnlijk al 3 fase in de meterkast, dus aan je vastrecht veranderd niets

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
[...]

***members only***
Dat sluit naadloos aan bij onze ervaring bij deze winkel. Alle vragen naar luxere dingen werden beantwoord met 'dat is wel erg duur hoor' om vervolgens gestuurd te worden naar Pronorm, waarvan we al hadden aangegeven dat we het niet wilden. Waarom heb je dingen in je showroom als je het niet wilt verkopen? Prijzen hangen er bij, ik vraag er toch niet voor niets naar? Om vervolgens een Pronorm-offerte op te stellen die ook nog eens minstens 20% te hoog was. Rare manier van verkopen die niet aan ons besteed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

MrDuckeers schreef op zondag 27 september 2020 @ 07:26:
[...]

Leidt dit eigenlijk tot hoger vastrecht? Of moet ik dit anders zien?
Voor 1*25A of 3*25A betaal je hetzelfde vastrecht.

De discussie over 2*16A (wat ik nu heb) of een krachtgeoep heb ik ook bij de keukenzaak gehad. Heb si dat vorig jaar pas een 3fase aansluiting en de kast erboven is 1 op 1 vervangen.

Mijn inziens is als je 3 fase hebt, aansluiten op een krachtgeoep beter qua verdeling.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37

Wat mij opviel we zijn bij 3 Siematic dealers geweest en Keukenmaxx was degene die het meest aan het pushen was op de verkoop en ook de keuken voor teveel geld wilde verkopen. Het Keukenhuys bijvoorbeeld deed dat niet en heeft bij ons uiteindelijk de deal gehad. Als men voor dit geld geen tijd en energie in je wil steken voor een keuken dan ben ik weg. Het risico dat je wel of niet koopt hoort bij het vak. Voor je beeldvorming we waren ook bij Alka geweest en daar hadden we tijdens de afspraak een goed gevoel over en al vanaf moment 1 aangegeven dat we snel stappen moesten maken omdat we anders de leiding werk tekeningen niet meer op tijd konden inleveren. Alka heeft dit verzuimd te doen en stuurde aan dat we de aannemer maar moesten vragen de deadline te verplaatsen en die heb ik links laten liggen.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulie72
[...]

***members only***

Vriend van mij vertelde dat bij houtfineer het keukendeel bijna x 2 ging hou daar dus rekening mee. Hij en ook wij hebben gekozen voor de kunststof fineer die er in het echt erg mooi uitziet en een hoop geld scheelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lluuk
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-05 23:16
De Cheetah schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:42:
@Laurences @Kapitein Merijn en anderen. Paar weken geleden kwam de korpushoogte van ballerina voorbij. 78 of 91cm. Sinds begin dit jaar 84,5 maar Die is nog alleen voor fronten met een greep. Mijn keukenvloer heeft gisteren op mijn verzoek contact gehad met de agent en die hebben bevestigd dat het vanaf medio september ook voor greeploze keukens beschikbaar komt. Helaas voor mijn keukenvloer, die mag even eea opnieuw intekenen:)
@De Cheetah is deze optie inmiddels inderdaad ook bevestigd door Ballerina zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Sinds wij ons oriënteren op een keuken (deadline technische tekening einde jaar) hebben we ook al een paar keer wat wij intussen 'het gesprek' noemen, gehad. We hebben intussen nog wat meer zaken gehad dus ik kan wel weer wat updates geven over onze ervaringen.

Niet over de ontwerpen want we denken nu over het plaatsen van een stalen entresol in de keuken/woonkamer omdat we dus 5.5m hoge plafonds hebben. Iemand gaf hier eerder de tip om te kijken naar een entresol en toen dacht ik nog hmm maar nadat ik deze keuken en entresol, deze keuken die doorloopt boven het entresol en deze zagen, willen we het ook. We wachten nu de mogelijkheden af voor zo'n entresol en gaan dan verder met de keuken. Iemand tips voor bedrijven die dit doen? Iedereen lijkt alleen maar stalen deuren en trappen te doen, maar niet dit soort complete dingen. Maar dat is misschien wat offtopic.

Ook wij zijn midden dertig (lijken misschien jonger?) en volgens mij denken veel zaken dat dit ons eerste nieuwbouwhuis is. Het is ons tweede nieuwbouwhuis en omdat we ons appartement in de binnenstad van Utrecht met flinke overwaarde verkopen hebben we echt de ruimte om uit te gaan pakken. Maar ook al hadden we geen overwaarde, niemand kan in onze portemonnee kijken dus behandel me gewoon normaal?! |:(

Ik kan er intussen ook wel om lachen, maar eigenlijk is het toch wel heel erg dat je vaak (in eerste instantie) niet serieus wordt genomen. Mede door dit topic ben ik heel goed ingelezen en weten we heel goed wat we zoeken en stellen we ook hele gerichte vragen aan de zaken waar we een afspraak mee maken.

Inspiratiehuis 2020
Had hier expres een afspraak gemaakt met een onafhankelijk adviseur omdat ik benieuwd was naar de verschillen in kwaliteit tussen de merken, dus óók in vergelijking met Gaggenau. De tour bestond eigenlijk uit Siemens, Neff en Bosch en het enige verschil waren de looks en bediening. Toen ik aan het einde vroeg naar Gaggenau werd er lachend gezegd dat dit 'wel van een hele andere orde was' en dat ik zelf maar even moest gaan kijken boven. Nadat we boven een rondje hadden gelopen en we meer informatie willen (werden niet begroet), zei de adviseur lachend als een boer met kiespijn 'ja dit is wel echt een andere prijsklasse' en gaf ons een boekje mee.

Kortom, zonde van het tripje naar Hoofddorp want alle informatie (en meer) heb ik achteraf uit de boekjes gehaald.

Keukenstudio Paul
Nadat ik hier mooie Cesar keukens zag, waren we ook gecharmeerd van het mooie Italiaanse design en vanwege de combinatie houtfineer en marmer. Maar het gesprek was aan het begin erg awkward en kwam moeilijk op gang voordat ze ons echt verder hielp. We hebben duidelijk aangegeven welke modellen we mooi vonden, incl het welk type houtfineer en marmer. Ik had vooraf de technische specificaties online al helemaal uitgezocht. Maar toch werden we in eerste instantie gestuurd naar kunststof frontjes met walnootlook ('dat is wel echt een stuk goedkoper' en composiet/keramiek want echt marmer 'is wel veel kostbaarder en kwetsbaarder'. Heb meteen gezegd dat we dat bewust voor houtfineer en marmer gaan en dat ik weet dat daar een prijskaartje aan hangt.

Uiteindelijk dacht ze goed mee over de indeling, maar als we duidelijk laten weten dat we ons huiswerk hebben gedaan en voor bepaalde materialen willen gaan, waarom zou je ons dan niet serieus nemen of ons dat gevoel geven? Alleen een tekening en geen prijsindicatie meegekregen.

Piet Boon Keukens (en badkamers)
Gingen hier naartoe omdat we een specifieke keuken wilde zien. Keukens zien er mooi uit en ze gebruiken ook mooie materialen (massief eiken, veel marmer, messing) maar de kwaliteit van de corpus is echt om te huilen, erg dunne binnenkasten en zwabberende lades. Niet premium als je kijkt naar de prijzen. Werden daar ook verder niet echt geholpen. Bij de badkamers vroeg de adviseur meteen naar ons budget. Ik zei dat we een bepaald bedrag hadden gebudgetteerd en dat we de ruimte hadden. 'Als je budget 10-15k is kan je beter naar de Sanidump, hier begint het bij 25-30k. Ik zeg het maar zodat het straks niet tegenvalt'. Sanidump is ook wel echt het andere uiterste... :|

Onze zoektocht gaat dus verder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Paulie72 schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:22:
[...]

Vriend van mij vertelde dat bij houtfineer het keukendeel bijna x 2 ging hou daar dus rekening mee. Hij en ook wij hebben gekozen voor de kunststof fineer die er in het echt erg mooi uitziet en een hoop geld scheelt :)
Dank, was dit specifiek voor Siematic? Ik heb een prijsopgave van Pronorm met fineer fronten, moet zeggen dat dat nog wel te overzien is. Vooral benieuwd of kunststof houtlook fronten van Siematic dan op het prijsniveau zitten van Pronorm fineer. Op basis van jullie offerte verwacht ik dat wel al zou het bij mij waarschijnlijk S2 worden ipv de SLX lijn. Wellicht dat daar ook nog een hoop prijsverschil in zit.

De kunststof houtlook fronten bij Pronorm (Eiken Alba) vind ik niet zo mooi. De kunststof houtlook fronten Siematic zijn dan wel een stukje mooier en wil ik opzich wel overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
SquareOne schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:48:
[...]

Dank, was dit specifiek voor Siematic? Ik heb een prijsopgave van Pronorm met fineer fronten, moet zeggen dat dat nog wel te overzien is. Vooral benieuwd of kunststof houtlook fronten van Siematic dan op het prijsniveau zitten van Pronorm fineer. Op basis van jullie offerte verwacht ik dat wel al zou het bij mij waarschijnlijk S2 worden ipv de SLX lijn. Wellicht dat daar ook nog een hoop prijsverschil in zit.

De kunststof houtlook fronten bij Pronorm (Eiken Alba) vind ik niet zo mooi. De kunststof houtlook fronten Siematic zijn dan wel een stukje mooier en wil ik opzich wel overwegen.
in dit geval gaat het echt om Siematic. De S2 maakt gebruik van dezelfde kleuren en fineer soorten alleen de bovenkant is anders afgewerkt. Bij de S2 is dit een schuin naar achterlopende rand als deur greep en bij de SLX is dit een metalen designprofiel.

We hadden 2 offertes voor een S2 keuken en 1 voor de SLX en ik vond het prijsverschik niet zo groot. Vermoedelijk omdat de keukenwinkels de S2 keuken minder scherp geprijsd hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Source90 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:59:
Morgen op gesprek bij Grando. Eigenlijk puur en alleen omdat het de project keukenshowroom van ons project is :)

Iemand enig idee wat er uit het TS-lijstje bij Grando verkocht wordt?

[...]

Of hebben zij enkel "eigen merk"? Zag op de showroom-keuken foto's enkel overal Grando op staan (op de scharnieren, etc.).
Aanvullend op bovenstaand:
Wij hebben nu ook een keuken van Grando, is er ergens te zien welk fabrikaat dit is? Op alle scharnieren zit een afdekking van Grando, voor de rest zie ik geen nummers of informatie op de binnenzijde van de kastjes of onder het blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
Alic3 schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:38:
Sinds wij ons oriënteren op een keuken (deadline technische tekening einde jaar) hebben we ook al een paar keer wat wij intussen 'het gesprek' noemen, gehad. We hebben intussen nog wat meer zaken gehad dus ik kan wel weer wat updates geven over onze ervaringen.

Niet over de ontwerpen want we denken nu over het plaatsen van een stalen entresol in de keuken/woonkamer omdat we dus 5.5m hoge plafonds hebben. Iemand gaf hier eerder de tip om te kijken naar een entresol en toen dacht ik nog hmm maar nadat ik deze keuken en entresol, deze keuken die doorloopt boven het entresol en deze zagen, willen we het ook. We wachten nu de mogelijkheden af voor zo'n entresol en gaan dan verder met de keuken. Iemand tips voor bedrijven die dit doen? Iedereen lijkt alleen maar stalen deuren en trappen te doen, maar niet dit soort complete dingen. Maar dat is misschien wat offtopic.

Ook wij zijn midden dertig (lijken misschien jonger?) en volgens mij denken veel zaken dat dit ons eerste nieuwbouwhuis is. Het is ons tweede nieuwbouwhuis en omdat we ons appartement in de binnenstad van Utrecht met flinke overwaarde verkopen hebben we echt de ruimte om uit te gaan pakken. Maar ook al hadden we geen overwaarde, niemand kan in onze portemonnee kijken dus behandel me gewoon normaal?! |:(

Ik kan er intussen ook wel om lachen, maar eigenlijk is het toch wel heel erg dat je vaak (in eerste instantie) niet serieus wordt genomen. Mede door dit topic ben ik heel goed ingelezen en weten we heel goed wat we zoeken en stellen we ook hele gerichte vragen aan de zaken waar we een afspraak mee maken.

Inspiratiehuis 2020
Had hier expres een afspraak gemaakt met een onafhankelijk adviseur omdat ik benieuwd was naar de verschillen in kwaliteit tussen de merken, dus óók in vergelijking met Gaggenau. De tour bestond eigenlijk uit Siemens, Neff en Bosch en het enige verschil waren de looks en bediening. Toen ik aan het einde vroeg naar Gaggenau werd er lachend gezegd dat dit 'wel van een hele andere orde was' en dat ik zelf maar even moest gaan kijken boven. Nadat we boven een rondje hadden gelopen en we meer informatie willen (werden niet begroet), zei de adviseur lachend als een boer met kiespijn 'ja dit is wel echt een andere prijsklasse' en gaf ons een boekje mee.

Kortom, zonde van het tripje naar Hoofddorp want alle informatie (en meer) heb ik achteraf uit de boekjes gehaald.

Keukenstudio Paul
Nadat ik hier mooie Cesar keukens zag, waren we ook gecharmeerd van het mooie Italiaanse design en vanwege de combinatie houtfineer en marmer. Maar het gesprek was aan het begin erg awkward en kwam moeilijk op gang voordat ze ons echt verder hielp. We hebben duidelijk aangegeven welke modellen we mooi vonden, incl het welk type houtfineer en marmer. Ik had vooraf de technische specificaties online al helemaal uitgezocht. Maar toch werden we in eerste instantie gestuurd naar kunststof frontjes met walnootlook ('dat is wel echt een stuk goedkoper' en composiet/keramiek want echt marmer 'is wel veel kostbaarder en kwetsbaarder'. Heb meteen gezegd dat we dat bewust voor houtfineer en marmer gaan en dat ik weet dat daar een prijskaartje aan hangt.

Uiteindelijk dacht ze goed mee over de indeling, maar als we duidelijk laten weten dat we ons huiswerk hebben gedaan en voor bepaalde materialen willen gaan, waarom zou je ons dan niet serieus nemen of ons dat gevoel geven? Alleen een tekening en geen prijsindicatie meegekregen.

Piet Boon Keukens (en badkamers)
Gingen hier naartoe omdat we een specifieke keuken wilde zien. Keukens zien er mooi uit en ze gebruiken ook mooie materialen (massief eiken, veel marmer, messing) maar de kwaliteit van de corpus is echt om te huilen, erg dunne binnenkasten en zwabberende lades. Niet premium als je kijkt naar de prijzen. Werden daar ook verder niet echt geholpen. Bij de badkamers vroeg de adviseur meteen naar ons budget. Ik zei dat we een bepaald bedrag hadden gebudgetteerd en dat we de ruimte hadden. 'Als je budget 10-15k is kan je beter naar de Sanidump, hier begint het bij 25-30k. Ik zeg het maar zodat het straks niet tegenvalt'. Sanidump is ook wel echt het andere uiterste... :|

Onze zoektocht gaat dus verder :9
Die entresol oplossingen zijn echt super om te zien. Geeft ook echt een statement af in je woning. Goed om te zien dat jullie die richting op gaan. Veel partijen beseffen niet dat er nu veel jongere mensen zijn die veel meer te besteden hebben en ook bereid zijn meer uit te geven. Heb vroeger in de sales gezeten en les 1 was oordeel niet over wie er voor je staat want dat kan je deals kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Alic3 schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:38:

Inspiratiehuis 2020

Ergens kan ik de reactie wel begrijpen als je eerst een uitgebreide rondleiding doet langs de 'goedkopere' merken en dan pas over Gaggenau begint. Was er zelf een paar weken geleden ook en uit alles bleek ook wel dat ze het echt als 2 aparte groepen zien. Je komt daar of voor Gaggenau of voor Bosch, Siemens, Neff. Dat begint al met de opstelling in de centrale hal waar ze alleen die laatste 3 naast elkaar hebben hangen ter vergelijking.

De dame die ons gesprek deed vroeg voor we begonnen direct of we voor specifieke merk(en) kwamen of nog open stonden in de keuze.

Onze rondleiding begon dan ook met een intro van alle merken inclusief het proberen van de bediening en daarna maakten we de keuze om verder te kijken bij de merken.
Voor ons was de het rit van in totaal 3 uur zeker waard, want we wilden juist ervaren wat wij van de bediening vinden. De specs haal ik wel uit de boekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:42
@Alic3 wellicht zelf dan ook gewoon duidelijkheid verschaffen en een budget noemen en duidelijk laten merken dat je vooronderzoek hebt gedaan.
Ik praat het gedrag van de verkopers in kwestie niet goed maar uit je verhaal laat je ook maar wat graag brengen dat het zo is om daar de zaken nu op af te geven.

Ik heb er ook veel mee te maken en niet alleen met het kopen van een keuken maar zo is het bij sommigen nu eenmaal.
Ik ben goed geholpen bij een lokale speciaalzaak die af en toe wel aanstipt dat sommige wensen gewoon prijzig zijn maar bevestigd dan ook wel het beoogde effect, wat mij betreft dus prima.

Wellicht hebben kennissen of vrienden aanbevelingen? Kan je dat gelijk aangeven bij binnenkomst dan hebben zij ook wel het vermoeden dat je de prijsstelingen weet en dat samen met een budget moet dan toch al een heel ander gesprek opleveren. Neem ook desnoods voorbeelden mee die jullie aanstaan en samen met een plattegrond van je woning is toch wellicht toch duidelijk dat er budget is.

En als je ook kijkt naar Gagganau en/of italiaans maatwerk dan neem ik aan dat je toch wel zeker 40 of 50k kan stuk slaan zonder blikken of blozen. Want daarin hadden ze wel gelijk namelijk ;).

[ Voor 31% gewijzigd door GeeMoney op 27-09-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
@Farmerwood De dame bij ons vroeg ook naar onze wensen en we gaven meteen aan dat we van koken houden, iets zoeken met uitgebreide opties en hier zeker budget voor hebben. We merkten al snel dat het een routine verhaal was zonder echte interesse in onze wensen. Kan natuurlijk pech hebben gehad met wie we hebben getroffen daar.

@GeeMoney Budget is inderdaad 40-50k. Budget noem ik het liever niet direct in het gesprek, hooguit als ze een bedrag noemen dat dat binnen de mogelijkheden valt. Plattegrond nemen we altijd mee en zelfs een uitgewerkt digitaal moodboard. Of we sturen vooraf een link naar het project/plattegrond/moodboard als we al mailcontact hebben gehad. We zijn serieus en komen goed voorbereid langs. Dat laat ik echt wel duidelijk merken door specifiek te vragen naar modellen/materialen/opties. Als je een goede verkoper bent, voel je dat wel aan en hoor je ons ook serieus te nemen. In twee andere zaken zeiden ze al als grap 'kom je hier werken, je weet alles al?!', het kan dus wel ;)

Heb tijdens mijn studententijd zelf jaren in een meer high end interieurzaak gewerkt en daar ook geleerd dat je nooit weet wie wat wil en kan betalen. Bovendien maak je het werk voor jezelf ook leuker als je iedereen gewoon goed advies geeft en de tijd neemt voor klanten.

Ik leg mijn ervaringen hier natuurlijk wat direct en stellig uit, maar we zijn volgens mij echt wel leuke klanten om zaken mee te doen O-)

En ook niet onbelangrijk, we hebben óók al een aantal fijne en positieve ervaringen die onze verwachtingen hebben overtroffen.

[ Voor 4% gewijzigd door Alic3 op 27-09-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Laatst online: 31-08 08:21
Paulie72 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:20:
[...]

in dit geval gaat het echt om Siematic. De S2 maakt gebruik van dezelfde kleuren en fineer soorten alleen de bovenkant is anders afgewerkt. Bij de S2 is dit een schuin naar achterlopende rand als deur greep en bij de SLX is dit een metalen designprofiel.
Dit designprofiel bij de SLX is verkrijgbaar tegen meerprijs en niet standaard. Standaard loopt de SLX ook gewoon schuin af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
synorluna schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:31:
[...]

Dit designprofiel bij de SLX is verkrijgbaar tegen meerprijs en niet standaard. Standaard loopt de SLX ook gewoon schuin af.
Nee dit is echt het kenmerk van de SLX serie samen met het ultradunne blad waar wij niet voor gekozen hebben omdat deze niet in ons budget past.

Ons blad is 12mm ipv 6.5mm.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:03
Zo, bijna klaar. Nog een paar fronten, deuren en lades afstellen, paar kitrandjes en dan gereed. Keuken is geheel compleet geleverd en past precies. Enige jammere is dat tijdens de installatie 3 glasplaten kapot zijn gevallen, anders was het een feilloze levering en installatie geweest, wat best uniek is als ik zo om me heen kijk. Aanrader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvOhVCnKtzFMJIjrMLDfSbmZkbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4jdtT491lOC2oJ1EQQZGs1S7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVxFaENPhgIVw2lu7ShwU66jJys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uI2aysqdFVNCuzyXmlA3Eux0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cO_MhpgnWo0Dh_HOzWK1HCiwRhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5Nj1b23pMegG6JZTVCjKyTn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOmL51joWBYxZiKhNphHwp2_osY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5VjEOna1HVylC7uALluNwfoT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXf2iFC7oedjpXaPF6IZkKh4S94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FhVsIjApXX8ukFIpKbzsXNSa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9gYgHLvS9-d2otBG-GLS7n8cQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pJVPnM8PMYsSewwFKgbz8YH9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzz8bvVP88f1aZl853ZQQM-fFRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1WscSAbIt5OCYqQUQjXsYB5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdHuo_Wvrqof0Tg2u5bRfqQlL00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygcKc1pkGRdPIALjfoYh7iNw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjhZ2pR3JTMTVHu4RTrb6oTsdbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5es40z7OixyYTePqVH2SUH6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhmIt6idArMDgH0vxJA2EMCohSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqpv606NpBnaWv98viWfh4li.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/is4wbq4p-vqs4mXmMitLXXGt8Ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UH3O0YxI3BFqbtVwoB1AfhQM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9w3SRD_NBK4rQUUcktjtjemP3Mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPIhRoHifmqltSLiWvF0qsRy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Streamz op 27-09-2020 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Streamz schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:20:
Zo, bijna klaar. Nog een paar fronten, deuren en lades afstellen, paar kitrandjes en dan gereed. Keuken is geheel compleet geleverd en past precies. Enige jammere is dat tijdens de installatie 3 glasplaten kapot zijn gevallen, anders was het een feilloze levering en installatie geweest, wat best uniek is als ik zo om me heen kijk. Aanrader.
[Afbeelding][/URL]
Mooi minimalistisch, welk merk/serie is dit (mocht ik het tussen alle posts door gemist hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:50
Stan75 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:50:
Dank voor jullie reacties!
Hier nog een afbeelding van de afmetingen.
Evleerdam, wat zou een beter ontwerp zijn? Ik ben beperkt qua ruimte.

[Afbeelding]
Ik zou toch kijken naar een U of L keuken. Dus laat kastjes 2, 3, 4 en 5 vallen maar benut de ruimte rechts wel. Ik denk dat je dan veel meer werkblad krijgt. Nadeel is dat de ruimte in de U niet supergroot is (ik gok 1.3m?) maar opzich prima te doen.

Overigens werkt Kvik met netto prijzen en worden ze wel eens 'premium Ikea' genoemd. Dus net iets duurder dan Ikea en net iets betere kwaliteit. Overigens hebben ze wel elke maand een nieuwe actie (momenteel 'btw vrij' op AEG) en in de juiste maand bestellen kan nog wel eens wat voordeel opleveren. Als de actie niet veel voordeel oplevert (je bent bijvoorbeeld niet geïnteresseerd in AEG), vraag dan wat ze anders kunnen bieden. Vaak bieden ze dan alsnog een soortgelijk iets aan op de apparaten van jouw keuze.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Namen en rugnummers aub. Dit zit verdacht dicht in de buurt waar wij naar op zoek zijn.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik ben ook bezig om een nieuwe keuken uit te zoeken.

I.v.m. projectbouw kunnen we nu alleen kiezen voor een Hacker keuken.

Wij willen 1 toren met daarin een koelkast van 102 cm en een combi oven van 45 cm met een plint hoogte van 12cm

Hoogte plint + koelkast en combi = 12+102+45= 159 cm.

Weet iemand wat de totale hoogte van de toren wordt met en zonder greeploos?

[ Voor 22% gewijzigd door ken op 27-09-2020 17:25 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Paulie72 schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:18:
[...]

Nee dit is echt het kenmerk van de SLX serie samen met het ultradunne blad waar wij niet voor gekozen hebben omdat deze niet in ons budget past.

Ons blad is 12mm ipv 6.5mm.
Dat kan natuurlijk. Mijn punt was meer dat dit designprofiel niet standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Supermooi geworden! Echt heel smaakvolle combi wat mij betreft!

Enige wat mij zou storen is dat je de kieren in het plafond niet hebt dichtgesmeerd voor het stucen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Is niet gestuct. Nieuwbouw, kanaalplaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Streamz schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:19:
Is niet gestuct. Nieuwbouw, kanaalplaten.
Ja ok, maar kon alsnog dichtgesmeerd worden voor het spac spuiten... maar kan altijd nog een keer als het irriteert. Ken genoeg mensen die het laten zitten, zal mijn afwijking zijn 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

onne schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:29:
[...]

Ja ok, maar kon alsnog dichtgesmeerd worden voor het spac spuiten... maar kan altijd nog een keer als het irriteert. Ken genoeg mensen die het laten zitten, zal mijn afwijking zijn 🤪
Nieuwbouw wordt nu eenmaal zo opgeleverd. Om een strak gespoten plafond daarna helemaal af te smeren en opnieuw te spacspuiten is wel een beetje zonde van het geld.

@Streamz Zit je spoelbak niet akelig dicht tegen je wand en ben je niet bang voor erg veel spetters tegen die wand?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:18
PaT schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:08:
[...]

Nieuwbouw wordt nu eenmaal zo opgeleverd. Om een strak gespoten plafond daarna helemaal af te smeren en opnieuw te spacspuiten is wel een beetje zonde van het geld.
Hoeft niet hoor. Je kunt vaak aangeven of je je plafond ongespoten opgeleverd wil.
Hebben wij gedaan...kreeg je een schamele paar honderd euro voor terug. :X :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Vandaag naar de project keukenshowroon geweest. Keuze is uit Hawker, Pronorm en nog een middensegment merk.

Op zich is dit wel onze voorkeurskeuze qua opstelling. Wat betreft apparatuur zijn ze ook zeer flexibel. Zou geen probleem zijn om het elders te kopen en dat ze het er bij oplevering in zetten.

Wat zijn de betere lijnen van Haeker en Pronorm?

Members only:

Nog punten die wij over het hoofd zien, beter kunnen veranderen, etc?

Keuken eiland met BORA (kast 90), werkblad/vaatwasser (60) en gootsteen (kast 90)
Andere zijde zit een klein kastje van 30cm en voor de rest beenruimte.

Grote kastenwand van 6x60 met
Koelkast (177)
Combi stoom oven met servieswarmer
Twee lage kasten
Oven
Vriezer (177)

[ Voor 16% gewijzigd door Source90 op 27-09-2020 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
Dat is niet zozeer het probleem. Het echte probleem is dat die platen nooit lekker op elkaar aansluiten. Zo ook in mijn geval,. Dichtsmeren kan dus niet zomaar, dan moet er een dikke laag overheen.
Tweede probleem is dat het huis zich nog moet zetten. Is nl nieuwbouw. Stucwerk gaat gegarandeerd scheuren nu.

Spoelbak zit wat dicht bij die wand. Zit afschrobbare verf op.
Kan ik altijd later nog eens overschilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Source90 schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:34:
Vandaag naar de project keukenshowroon geweest. Keuze is uit Hawker, Pronorm en nog een middensegment merk.

Op zich is dit wel onze voorkeurskeuze qua opstelling. Wat betreft apparatuur zijn ze ook zeer flexibel. Zou geen probleem zijn om het elders te kopen en dat ze het er bij oplevering in zetten.

Wat zijn de betere lijnen van Haeker en Pronorm?

***members only***

Keuken eiland met BORA (kast 90), werkblad/vaatwasser (60) en gootsteen (kast 90)
Andere zijde zit een klein kastje van 30cm en voor de rest beenruimte.

Grote kastenwand van 6x60 met
Koelkast (177)
Combi stoom oven met servieswarmer
Twee lage kasten
Oven
Vriezer (177)
Zie ik het nu goed dat je een gigantische keuken neer gaat zetten (eiland van 2.4m en hoge kasten van 3.6m) maar effectieve werkruimte van 60cm? En dan dus geen ruimte meer voor een eettafel?

Ik weet niet of een eettafel in een andere ruimte komt, maar volgens mij is een U keuken veel effectiever.

Misschien is dit wel de eeuwige discussie functioneel versus visueel, maar wat mij betreft leent deze ruimte zich niet goed voor dit eiland.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Source90 schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:34:
evleerdam schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:31:
[...]
Zie ik het nu goed dat je een gigantische keuken neer gaat zetten (eiland van 2.4m en hoge kasten van 3.6m) maar effectieve werkruimte van 60cm? En dan dus geen ruimte meer voor een eettafel?
Ik zat met net hetzelfde te bedenken als @evleerdam. Je keuken is ruim 15 m2 en je zet er een kastenwand en een eiland neer en verder is de ruimte nergens voor geschikt zo op het eerste gezicht.
Bovendien zit je aan de bar met je gezicht boven de kookplaat of boven de spoelbak. Beiden plekken waar ik niet snel zou gaan zitten.

Zou zelf ook neigen naar een U-opstelling in het deel waar je eiland nu staat. Die U kun je langs alle wanden zetten of 90 graden draaien en een schiereiland maken. Zo'n opstelling kwam hier laatst ook voorbij.
En dan zet je tegen de muur waar nu je kastenwand staat een eettafel. Evt met bankje tegen de muur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
evleerdam schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:31:
[...]

Ik weet niet of een eettafel in een andere ruimte komt, maar volgens mij is een U keuken veel effectiever.

Misschien is dit wel de eeuwige discussie functioneel versus visueel, maar wat mij betreft leent deze ruimte zich niet goed voor dit eiland.
Enige mogelijkheid is een L-vorm, waarbij een zeer klein deel werkruimte.
Aan de voorzijde van de woning zit een enorme raampartij waar geen keukenblok kan.

We hebben ruim drie meter vrij in de woonkamer voor een eetkamertafel. Dat hadden we al ingecalculeerd.

Heb deze plattegrond al eerder gedeeld hier. Nu ook foto van de raampartij erbij. Ramen zijn achtergevel maar zijn identiek op de deur na.
Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2020/09/27/074EA21E-F91A-4564-88A8-5DC832362C43.jpg
Farmerwood schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:41:
Ik zat met net hetzelfde te bedenken als @evleerdam.Bovendien zit je aan de bar met je gezicht boven de kookplaat of boven de spoelbak. Beiden plekken waar ik niet snel zou gaan zitten.
Eiland is een meter diep, gootsteen met kraan de helft, je zit niet "boven de gootsteen", aan de BORA Kant komt ook een kastje, daar zit je sowieso niet boven. Pas bij tweede tekening omgewisseld.
Farmerwood schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:41:[/b] Zou zelf ook neigen naar een U-opstelling in het deel waar je eiland nu staat. Die U kun je langs alle wanden zetten of 90 graden draaien en een schiereiland maken. Zo'n opstelling kwam hier laatst ook voorbij.
En dan zet je tegen de muur waar nu je kastenwand staat een eettafel. Evt met bankje tegen de muur aan.
sta uiteraard open voor suggesties (zoals eerder gepost). Keuken winkels (nu derde) komen allen met deze opstelling vanwege de ramen.

Ramen dichtmaken bij bouw niet mogelijk. Maar al zou ik de onderste ramen (tot 70cm) dichtmaken, komt het Keukenblok alsnog 25cm boven het tweede raam uit.

[ Voor 48% gewijzigd door Source90 op 27-09-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Source90 schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:43:
[...]
Enige mogelijkheid is een L-vorm, waarbij een zeer klein deel werkruimte.
Aan de voorzijde van de woning zit een enorme raampartij waar geen keukenblok kan.
En zoiets als opstelling?
Evt aangevuld met 1 of 2 kasten van de kastenwand die je al ingetekend hebt met daarnaast een eettafel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UQyAJID6gxYO_O9fuOlUGisXmA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/EQgF007ofkuOmtJPOKSusEE9.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Farmerwood schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:54:
[...]

En zoiets als opstelling?
Evt aangevuld met 1 of 2 kasten van de kastenwand die je al ingetekend hebt met daarnaast een eettafel?

[Afbeelding]
Zie edit.

Andere optie is een "I" vorm, dan gaat het Keukenblok tegen de muur van de zijgevel.
Hiermee kan het keukenblok 60/90cm breder worden met in totaal 300/330.

Waarschijnlijk gaan we het keukenblok wel 10cm dieper maken aan de kant van de barkrukken. Hiermee wordt de zitruimte iets smaller (is enkel voor "snelle hap" en ontbijt, komt een tafel van 210+ in de woonkamer), maar de effectieve ruimte wel beter bruikbaar.

---

Ik had zelf een parallelle keuken gewild, bijna helemaal onder het raam en aan de andere kant de muur van 2,70. Echter gaat dat niet werken met deze ramen. :|

Members only:

[ Voor 29% gewijzigd door Source90 op 27-09-2020 21:23 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:37

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

In een "iets kleiner" budget dan de meeste foto's die we hier terugzien, hebben mijn vrouwlief en ik besloten onze huidige keuken te renoveren. We waren beiden fan van de stijl van de huidige keuken, maar der waren serieus wat gebreken en kosten aan. We hadden offerte laten maken voor een compleet nieuwe keuken in dezelfde stijl, maar kwamen niet onder de 20.000 euro uit. Dus ontstond het wilde plan zelf een renovatie uit te voeren. We zijn immers tweakers toch.
Heel wat manuren later, youtube zelfstudie, trial and error en een kleine 2.000 euro hebben we het volgende gedaan:
- nieuw werkblad, verhoogd t.o.v. het oude
- nieuwe spoelbak en kraan (en sanitairwerk)
- nieuwe spatwand betegeld met daarin vernieuwde elektriciteit
- nieuwe verlichting in de keuken
- bestaande afzuigkap verhoogd, volledig opengemaakt en gereinigd en voorzien van nieuw buiswerk naar buiten toe (niet flexibel)
- bestaande keuken voorzien van een nieuwe laag lakverf en nieuwe scharnieren aan de deuren

Buiten wat echtelijke ruzies middenin het project :X kan ik het absoluut aanraden om het zelf te doen. We zijn écht tevreden van het behaalde resultaat.

Voor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkPUCQcMTS1E_q_Bqt5vC2Q88jI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IWf09MLJECVkpu20K3nsZqFc.jpg?f=user_large

Na
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pjxooCANYrJCL7mbSs7vz7qKC4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lfPB92d0cbdtxyydle3CWiMB.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

ken schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:23:

Wij willen 1 toren met daarin een koelkast van 102 cm en een combi oven van 45 cm met een plint hoogte van 12cm

Niemand?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
Als het om Hacker Systemat gaat, kijk dan eens op https://thuiskeukens.nl voor de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
@Source90 , maar waarom zo’n joekel van een keuken? Dan kan je idd echt niets meer met die ruimte verder. Je kan er ook voor kiezen om die L die nu ingetekend staat ook gewoon zo te houden. Heb je nog ruimte over voor iets anders daar. Met de tafel in de kamer wordt het daar ook krap.

Anders optie is om de keuken idd over de lange wand te doen, maar dan alleen de lange wand, die is bijna 4 meter lang. 1 hoge kast in de hoek en de rest laag houden (evt. met bovenkastjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Gijsje22 schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:09:
@Source90 , maar waarom zo’n joekel van een keuken? Dan kan je idd echt niets meer met die ruimte verder. Je kan er ook voor kiezen om die L die nu ingetekend staat ook gewoon zo te houden. Heb je nog ruimte over voor iets anders daar. Met de tafel in de kamer wordt het daar ook krap.

Anders optie is om de keuken idd over de lange wand te doen, maar dan alleen de lange wand, die is bijna 4 meter lang. 1 hoge kast in de hoek en de rest laag houden (evt. met bovenkastjes).
De wens is 2x 177cm (koelkast/vriezer), 2 ovens (hebben we nu ook). Bij die L blijft er geen werkblad over als je daar ook een kookplaat en spoelbak plaatst.

Gezien de ruimte van 2,7 wordt een U langs die wand ook erg benauwend.
Wens van mijn partner is daarnaast een eiland of schiereiland.
Ruimte voor de keuken hebben we er voor, met 5,7x2,7/3,8 m.

Andere optie is wellicht het eiland bij de 3,8m wand en de hoge kasten bij de 2,7m wand. Eetkamertafel bij de hoge kasten.
Vraag mij echter af of dat ook niet te krap wordt, dat je in iemands haren zit als je de oven opent bijvoorbeeld .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
Sorry dat ik het vraag, maar wat moet je in vredesnaam met 2x 177 koelkast/vriezer? Mochten er 6 kinderen zijn dan snap ik het, maar 4 krijgen met zijn 4’en 1 koelkast nog niet vol... als je er 1 plaatst hou je al meer ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Gijsje22 schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:09:
Sorry dat ik het vraag, maar wat moet je in vredesnaam met 2x 177 koelkast/vriezer? Mochten er 6 kinderen zijn dan snap ik het, maar 4 krijgen met zijn 4’en 1 koelkast nog niet vol... als je er 1 plaatst hou je al meer ruimte over.
Bedoelde: 2x 177 waarvan 1 koelkast en 1 vriezer.

Huidige koelkast is ook dit formaat. Ideale grote voor ons. Vriezer is een inbouw tafelmodel en veel te klein. Vandaar de keuze om die een slag groter te maken.

Als je de gemiddelde keukenshowroon lijkt, waar dit bijna standaard is, lijkt het mij ook geen hele exotische eis/wens..

[ Voor 26% gewijzigd door Source90 op 27-09-2020 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
Blijft de vraag hetzelfde.. heb je dat echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-08 22:04
Ik heb een keuken van 280cm breed met 1x50cm en 1x60cm werkruimte aan weerszijden van de spoelbak, en dat is eigenlijk echt al veel te krap als je een keer iets uitgebreider wil koken, met ook nog eens een koffiemachine en waterkoker aan een kant.. Elk lepeltje moet direct in de vaatwasser en als je wat bakjes met ingredienten hebt staan heb je dus effectief maar net de ruimte voor 1 snijplank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
ken schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:23:

Laat je niet zomaar beperken tot de projectleverancier omdat je dan een cheque krijgt ofzo. Bij ons was bij projectleverancier de Häcker keuken maar liefst 9000 euro duurder dan de 14.5k waar we 'm uiteindelijk elders (Faber) voor kochten, en ook andere partijen in NL kwamen er nog zo'n 7 a 8k onder dus die 5k keukencheque ipv 3k cash bij keuze andere leverancier kon ons gestolen worden.

Häcker komt overigens met nieuwe catalogus geloof ik binnenkort. Weet iemand daar al wat meer over? Pas wel iemand hier die wist te vertellen dat Faber ze in november in de showroom verwacht maar wat de veranderingen zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Hertog_Martin op 27-09-2020 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Er is eerder een filmpje geplaatst met wat updates. Als je op YouTube zoekt naar Systemat 3.0 vind je het denk ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2020/09/27/8BAAA6B5-ECA0-45C8-88DA-6CB49B7EB156.jpg

Even snel getekend.
Dit is ook mogelijk, zou dan zijn;
1 koelkast
2 vriezer
3 Apothekerskast
4 oven
5 oven
6 vaatwasser
7 kookplaat
8 spoelbak
9 leeg

Of in andere volgorde

Niet opeens bijster veel werkruimte (minder diep zelfs). En het keukenblok staat 100% voor het onderste raam (360breed, vanaf de grond tot 70 hoog).
Achterkant kasten moet daarmee ook afgewerkt worden, kosten maken voor de bühne.

Een U-vorm lijkt mij benauwend, als je hem een kwartslag draait, ook kan je de hoge kasten niet gebruiken dan.

Raampartij daar is een domper, mag niet aangepast Worden voor aanzicht. Kan ik na de bouw zelf (laten) doen en hopen dat het gedoogd wordt, maar zit ik ook Niet op te wachten.

Wij zitten in fase 5 van dit project. Hetzelfde type huis is om voorgaande fases ook vier keer gebouwd. Vorige week langs die woningen gereden en nagenoeg alle woningen hebben een eiland met kastenwand. Eèn woning had een L en daar (voor zover zichtbaar vanaf buiten) was bijzonder weinig werkblad ruimte.
Dat in combinatie met onze wens voor minimaal 3 hoge kasten (ovens onder elkaar) en Idealiter zelfs minimaal 4 hoge kasten (ovens naast elkaar op werkhoogte) zien wij geen andere optie dan een kastenwand met eiland. Inbouw koffiemachine hebben wij ook laten varen.

[ Voor 30% gewijzigd door Source90 op 28-09-2020 00:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Gijsje22 schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:09:
Onzin. Wij hebben dit ook en het is heerlijk. Hoeven ons nooit zorgen te maken over een koelkast waar geen plek meer in is. Vriezer zit wel altijd vol. Het is dat het niet past, anders had ik twee grote vriezers :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 28 september 2020 @ 06:39:
[...]
Onzin. Wij hebben dit ook en het is heerlijk. Hoeven ons nooit zorgen te maken over een koelkast waar geen plek meer in is. Vriezer zit wel altijd vol. Het is dat het niet past, anders had ik twee grote vriezers :+
Herkenbaar. Je vergeet alleen te zeggen dat als je 2 vriezers had dat die dan ook altijd vol zouden zitten en je wel een 3de zou willen. 😋
(Wij gingen van een 32l vriezer naar 296l en hij zit altijd stampvol.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Farmerwood schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:03:
[...]

Herkenbaar. Je vergeet alleen te zeggen dat als je 2 vriezers had dat die dan ook altijd vol zouden zitten en je wel een 3de zou willen. 😋
(Wij gingen van een 32l vriezer naar 296l en hij zit altijd stampvol.)
Haha dat is ook zo. Verwacht daar met een half jaar verandering in als dochterlief echt met ons mee gaat eten. Nu denk je waarschijnlijk ook ‘hoe hebben we dit ook kunnen redden met een kleine vriezer’ of niet?

Nu hebben we één lade voor haar vol met avond eten en een la vol diepvries fruit. Verder 2 vakken vol met brood/koffiebonen/kaas, 1 lade met de bekende frituur artikelen en 2 lades ramvol met vleesch. Vooral aan voor het vleesch zouden we al een aparte vriezer willen :+

Koelkast zit daarin tegen eigelijk nooit ‘loaded’. Hebben voldoende ruimte, alleen met een grote BBQ of feestje komen we echt ruimte te kort.

[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 28-09-2020 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:46
Even over de kookplaten met ingebouwde afzuiging.
Momenteel hebben we een Siemens kookplaat zonder ingebouwde afzuiging maar met flexzones en kooksensor, werkt super.
In de nieuwe keuken willen we graag een kookplaat met ingebouwde afzuiging en met kooks snor enz. We krijgen bij de keukenboer te horen dat we dan Bora moeten kopen aangezien die al jaren aan de weg aan het timmeren zijn en Siemens, Miele, enz niet te vergelijken zijn maar die heeft geen kooksensor.

Ik kan het me eindelijk niet voorstellen, maar is Bora zoveel beter dan andere merken qua kookplaatafzuiging? Hier ervaringen met andere merken dan Bora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Niek_ schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:13:
Even over de kookplaten met ingebouwde afzuiging.
Momenteel hebben we een Siemens kookplaat zonder ingebouwde afzuiging maar met flexzones en kooksensor, werkt super.
In de nieuwe keuken willen we graag een kookplaat met ingebouwde afzuiging en met kooks snor enz. We krijgen bij de keukenboer te horen dat we dan Bora moeten kopen aangezien die al jaren aan de weg aan het timmeren zijn en Siemens, Miele, enz niet te vergelijken zijn maar die heeft geen kooksensor.

Ik kan het me eindelijk niet voorstellen, maar is Bora zoveel beter dan andere merken qua kookplaatafzuiging? Hier ervaringen met andere merken dan Bora?
Had je al gekeken in het Bora topic?

Zelf geen ervaring, maar in het kort: vrijwel iedereen is hier loved over Bora ten opzichte van de rest.

https://gathering.tweaker...ist_messages/1683571/last

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Hertog_Martin schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:39:
[...]

Laat je niet zomaar beperken tot de projectleverancier omdat je dan een cheque krijgt ofzo. Bij ons was bij projectleverancier de Häcker keuken maar liefst 9000 euro duurder dan de 14.5k waar we 'm uiteindelijk elders (Faber) voor kochten, en ook andere partijen in NL kwamen er nog zo'n 7 a 8k onder dus die 5k keukencheque ipv 3k cash bij keuze andere leverancier kon ons gestolen worden.

Häcker komt overigens met nieuwe catalogus geloof ik binnenkort. Weet iemand daar al wat meer over? Pas wel iemand hier die wist te vertellen dat Faber ze in november in de showroom verwacht maar wat de veranderingen zijn?
Op deze pagina staan alle nieuwigheden voor 2021 van Systemat.

Hier een 360 tour.

Pronorm heeft ook zoiets gedaan met een 360 tour.
Én Rotpunkt ook
Pagina: 1 ... 162 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1