We gaan hier binnenkort beginnen met de verbouwing. Onder andere dus ook een nieuwe keuken met een Bora kookplaat, het laatste X Pure model. Heb ondertussen hier het hele topic doorgelezen om informatie in te winnen over het naar buiten brengen van de afzuiging. Toch blijf ik met wat vraagstukken zitten en ik hoop hier wat antwoorden te vinden.
De hele vloer gaat er uit beneden dus voor ons leek de keuze om de lucht naar buiten af te voeren een makkelijke. Leiding in de vloer en klaar. Echter komen we nu wel bij de keuze van materiaal en ook de locatie van waar de boel naar buiten te brengen. En dan is het opeens toch wat lastiger.
Heb zover ik kan nagaan drie opties, alle drie met haken en ogen. Onder andere de beperkte breedte van een gangetje die me aan twijfelen brengen. Wat betreft afstand zijn er geen problemen. Welke kant ook op alles blijft onder de 6 meter.
Optie 1. Hier willen we de buitenkraan plaatsen. Er lijkt me ruimte om daar ook de afzuiging naar buiten te brengen. Echter loopt tegen de achtergevel een lijngoot. Die verplaatsen is geen opties. Hele terras moet dan op de schop.
Optie 2. Komt uit in de gang. Breedte van de gang is 80cm, vrij krap. Met een fiets kun je daar net door. Plaats ik daar tegen de muur een koekoek zoals de PRIME flow compair van Naber wordt het nog krapper of loop je er tegen aan met de fiets.
Optie 3: Eigenlijk hetzelfde als hierboven. Al zou je de buitenunit iets beter kunnen ontwijken omdat daar de gang breder is.
Wat zou jullie suggestie zijn? Een koekoek die vlak ligt met het terras zou wat dat betreft misschien de beste optie zijn. Zit alleen met het regenwater en andere vuiligheid te kijken dat in komt.
Dan is er nog het gebruik van materiaal. Ik heb spiro, pvc rond, buizen van Naber en Bora's ecotube voorbij zien komen. Zit hier nog een wezenlijk verschil in? Begreep dat pvc best wat vocht in kan blijven hangen.
Het moet wel in de grond en er komt natuurlijk best wat gewicht op de liggen. Spul van Bora is natuurlijk de hoofdprijs. Dat van Naber ziet er doordacht uit en lijkt hier redelijk veel gebruikt te worden in combinatie met een kruipruimte. Alleen kan dus niet vinden of dat allemaal zo de grond in kan. Iemand die dit weet of gedaan heeft?