Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bora, het einde van de afzuigkap?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 16:16
Het lijkt me in sommige situaties best handig maar ik denk dat veel mensen liever een nette afzuigkap hebben dan ruimte op hun kookeiland / aanrecht kwijt te raken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:32

Robtimus

me Robtimus no like you

De filters aan de onderkant wel, maar de roetfilters binnenin houden het toch niet langer dan een jaar vol (officieel een half jaar bij normaal gebruik).

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ook wassen ....

Iperf

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Bij deze dingen lijkt het mij erg irritant om schoon te maken zeker als er iets overheen/in valt.

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
Kun je niet gewoon een raam open zetten? :Y)

Verder stijgt warme lucht op, dus een systeem dat onder je pannen zit gaat niet werken.

Whatson wijzigde deze reactie 07-04-2016 01:24 (50%)

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:09

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wij hebben een Bora Classic in onze keuken. De keuken staat er binnen ~1.5 maand.

Wij hebben het model met hercirculatie, met de 'zware' filters, dus om de 2 jaar vervangen.

We hadden ook een gat naar buiten kunnen doen, maar dat is zeer slecht voor de blowdoor-test.

@hierboven: qua water: geen probleem, gewoon de ventilator laten opstaan, de boel verdampt uiteindelijk wel.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• evilution
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
quote:
Robtimus schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:38:
De filters aan de onderkant wel, maar de roetfilters binnenin houden het toch niet langer dan een jaar vol (officieel een half jaar bij normaal gebruik).
Roetfilter in de afzuigkap? WTF kook jij dat je dat nodig hebt?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• VantageR
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Wat nou als je macaroni overkookt en al die troep komt in dat rooster? Lijkt me geen feest om schoon te maken.

• Cybercoala
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15:01
Was zelf ook altijd pro-gas. Maar heb inmiddels een keuken met goede inductieplaat (zat al in de keuken toen we het huis kochten) En ik ben er zeer tevreden mee. Gas blijft toch wat echter naar mijn idee, maar het is veiliger en makkelijker schoon te maken/houden. Wat betreft snelheid doet hij niet onder voor een gasfornuis. Wokpan met olie is met 10sec. heet en pannenkoeken bakken werkt perfect. En warmteregulatie werkt ook goed. Weet niet of als ik een nieuwe keuken zou kopen ik weer voor inductie zou kiezen, maar zou het zeker overwegen. Kosten gas/elektriciteit daar gelaten.

• Alpha Bootis
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-07-2016
Grappig stukje techniek, ik vraag me alleen af welk probleem je er mee oplost.
Hoe is dit ding fundamenteel anders dan een circulatiesysteem?

Tevens lijkt me dit bijzonder ruk om schoon te maken. Die plaatjes zien er heel mooi uit maar in de praktijk ligt er natuurlijk overal narigheid wat opgeruimd moet worden, ook op/in dat ding. Ik heb nog nooit iemand gezien die zo klinisch kookt als de plaatjes doen suggereren in ieder geval. :P

Alpha Bootis wijzigde deze reactie 07-04-2016 11:52 (12%)

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:32
Ik als bouwkundige (met ruime kennis van bouwfysica) kan werkelijk geen ander argumenten dan gebalanceerde ventilatie/huurwoning/VvE bedenken om geen actieve afzuigkap met een gat door de gevel te kunnen/mogen maken.

• Janoz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

quote:
De Rikster schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:43:
Ik als bouwkundige (met ruime kennis van bouwfysica) kan werkelijk geen ander argumenten dan gebalanceerde ventilatie/huurwoning/VvE bedenken om geen actieve afzuigkap met een gat door de gevel te kunnen/mogen maken.
Kookeiland in het midden van de ruimte, maar geen zin in een verlaagd plafond? Of telt dat niet?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Kaasplank
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Kaasplank

Vake bu-j te bang!

zo'n bora kan de lucht toch ook gewoon naar buiten blazen?

Ik als bouwkundige (met ruime kennis van bouwfysica) twijfel nog tussen naar buiten of recirculeren. Ik moet een flink eind voordat ik buiten ben maar filters blijven vervangen a 50 euro staat me ook niet echt aan.

Ik ben tof want van meuk die ik gekocht heb maak ik een lijstje in mijn handtekening!

• Kenny73
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 15-04 15:05
Wij hadden deze in eerste instantie puur voor het design gekozen. En daarna hebben we een keer een werkend exemplaar gezien in het midden van het land. De Bora schijnt ook prima te zijn maar die vonden wij niet mooi.
Wij zijn begin vorig jaar nog naar inspiratiehuis van Siemens geweest en daar stond toen een nog-niet-productie-rijpe kookplaat met afzuiging in het midden, wel de andere bekende downdrafts maar die wil je niet hebben. Overigens hebben voor de rest alles van Siemens.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

• Roppedop
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:39
quote:
Joop_Klepzeiker schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:34:
Even topic een schopje geven.... :)
We zijn ruim een jaar verder in dit topic en jullie hebben vast wel nieuwe ervaringen...

Wij staan ook op het punt om een nieuwe keuken te gaan uitzoeken en de bora is daarbij een serieuze optie. Nu hebben wij een traditionele afzuigkap met kanaal naar buiten. Omdat de nieuwe kookplaat op een andere plek gaat komen willen we geen afzuigkap erboven ivm zicht naar de woonkamer.

We zitten dus te denken aan een bora met recirculatie.
Wie heeft hier nu al wat langer ervaring mee en wat zijn de plussen en minnen?
Inmiddels alweer 5 jaar de Bora Classic met recirculatie. Zeker geen spijt van. Nooit problemen mee en luchtjes worden prima afgezogen. Zelfs nog nooit koolstof vervangen, we hebben wel extra grote filters.

Voor: design, niet je hoofd stoten tegen afzuigkap.
Na: luidruchtig op hoogste stand. Koolstof vervangen kost geld.

PSN: RudeRob

• De Rikster
quote:
carlovdberg schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:01:
Op dit moment wordt ons huis gebouwd met daarin een warmte-terug-win installatie (wtw). We krijgen een Bora basic op een keukeneiland. Op plinthoogte laten we de afzuiging naar buiten lopen via een gat in de muur omdat we recirculatie niks vinden. Zowel de aannemer als de keukenbouwer hebben niet aangegeven dat dit een probleem is (gat in de muur icm wtw). Ik zat ook nog even hier te lezen https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?p=659443 en lijkt dus dat het moet kunnen..zien we nog iets over het hoofd?
Het gat opzich is het probleem ook niet mits juist uitgevoerd, het 'probleem' is het verschil tussen aan- en afvoer van lucht als je opeens 700 m3/h extra gaat onttrekken en dus een ernstig tekort in aanvoer hebt en de terug te winnen warmte uit de lucht naar buiten pompt.

• De Rikster
quote:
EddoH schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:43:
[...]

Puur uit interesse: wat is daar dan het probleem van behalve een tijdelijk verlaagd wtw rendement?
Dat je je voordeur bijna niet meer dicht krijgt ;)
quote:
Joris748 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:18:
[...]

Ik heb begrepen dat er een onderdruk in de woning zal ontstaan. De balansventilatie voert altijd evenveel lucht aan als af. Als je een onderdruk krijgt bij de cv-ketel, kan er koolmonoxide in de woning komen.

Je zal dus extra lucht toe moeten voeren.
Een moderne CV heeft een eigen aan- en afvoer dus dat zou niet moeten kunnen gebeuren.

• Sjnieboon
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 01:13
quote:
Kenny73 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:52:
[...]
Ik heb het over een downdraft achter je kookplaat. Als je op de achterste zone een grote pan neerzet dan zal de damp/luchtjes van de voorste zone bijna niet meer afgezogen worden. Als je afzuiging in het midden zit maakt dat niet meer uit.
Wij hebben de ATAG downdraft en geen enkel probleem met het afzuigen van de voorste pannen. Hij moet dan wel op standje maximaal uiteraard maar vrijwel alle damp gaat netjes de afzuiging in. Onzin dus.

Edit: typo

Sjnieboon wijzigde deze reactie 24-01-2018 11:20 (32%)

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:07
quote:
raugustinus schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:49:
Wij overwegen nu de Concept Swiss IO. Dat in combinatie met een koolstof filter onder het eiland. Deels omdat het mooi is, maar misschien nog wel meer om geen downdraft afzuiging op te hoeven hangen die het zicht belemmert of een gat te hoeven hakken naar de kruipruimte.

http://conceptswiss.com/dampfabzug/25-concept-io

https://www.youtube.com/watch?v=6s2lNCv4iV0
Als er iets overkookt loopt alles zo die kap in....

Wij hebben gekozen voor een downdraft met recirculatie van Homeier. Ding zuigt 1750m3 per uur op de max stand :). Ook kan er gewoon een 6 pits plaat in. Homeier levert een RVS frame waar je kookplaat exact inpast.

http://homeier.com/media/1014127/homeier_downair_mistral_701x351.jpg

Bora was voor ons vanwege de prijs eigenlijk al geen optie. De classic met plastic viel af, dus zou het de professional worden. Die vonden we mbt prijs/kwaliteit niet zo gied. En dan nog het gebrek aan pitten....

Artbij wijzigde deze reactie 24-01-2018 16:33 (10%)

Met gestrekt been.

• Stef18
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23-02-2018
Volgens mij werkt het prima, aangezien er steeds meer merken dit systeem gebruiken. En ik heb vrienden met een BORA die er erg over te spreken zijn. Volgende week komt mijn nieuwe keuken met een Siemens Inductionair, ook een kookveldafzuiging. Dan kan ik uit eigen ervaring spreken.

Wellicht een handige site die mij heeft geholpen is https://www.aswakeukens.nl/blog/hoe-kiest-juiste-afzuigkap/

• Sjors
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-05 10:05

Sjors

PSN: SSjors

Wij hebben sinds een jaar de Bora Basic serie in onze keuken laten bouwen. Tot nu toe geen problemen mee, afzuiging werkt ook perfect, filter is makkelijk te vervangen en het schoonmaken van de bovenste filter is ook kinderspel (gewoon kap eraf tillen, filter in de vaatwasser doen en uitvegen). het vervangen van de koolstof filter onder de plaat moet je een keer gedaan hebben, maar bij oplevering van de keuken werd dit geïnstrueerd.

Enigste punt wat ons tegenviel is dat er maar een beperkt aantal pannen echt 'geschikt' zijn om mee te koken. De standaard lichtere inductiepannen maken bij de geringste buiging in het materiaal al niet goed contact en veroorzaken hierdoor een hele hoge pieptoon (bijna niet hoorbaar, maar ontzettend irritant als je erop gaat letten). De pan werkt verder wel, alleen dat fluit/piep geluidje blijf je horen tot niveau 6/7 (sterkte van inductie van schaal 1 (zwakst) t/m 10/P (sterkst). Hier is ook al een servicemonteur van Bora zelf langs voor geweest (service van Bora is echt uitstekend), en deze constateerde dit probleem en liet mij met andere pannen zien dat het probleem opgelost kon worden.

De zwaardere metalen inductiepannen hebben hier geen last van. Wellicht een puntje om ook bij andere inductie kookplaten op te letten en even naar te vragen.

Sjors

• De Rikster
quote:
Joris748 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:10:
[...]

Daar heb je je balansventilatie met WTW voor. Die blijft draaien tot de luchtvochtigheid weer OK is.
Ja ik weet hoe het werkt (zou moeten werken) maar in de praktijk heb ik toch liever mijn afzuigkap rechtstreeks naar buiten.

• jzoin2
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-05 12:42
Toch lees ik weinig reacties hoe de ervaring daadwerkelijk is.
Ben je tevreden?
Werkt het in jouw optiek beter dan de traditionele afzuiging? Of vinden de kopers in deze thread het alleen mooier?

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21:04
TFDev schreef op woensdag 6 april 2016 @ 23:10:
Tegenwoordig zijn er ook filters van het merk plasmamade (oid) en die schijnen zo'n 98% van de "vuile" lucht af te breken
Dat schijnt ja, alleen heeft niemand dat getest en is de enige die dat roept de fabrikant :+ Verder duurt het blijkbaar wel even, dat afbreken van die vuile lucht. Ze schrijven voor hem 10 minuten voor aanvang van het koken al aan te zetten en 10 minuten per 50 m3 ruimte na het koken aan te laten staan. Wel opletten dat je niet te lang kookt want je mag hem maar 2 uur per dag gebruiken. Verder vonden ze het niet nodig om een geurtest te doen want dat zou alleen voor standaard carbon filters zijn :P Oh ja en op een dag gaat het blauwe lampje knipperen en moet je een nieuw filter kopen. Er staat dan weer nergens in de handleiding waar dat van afhankelijk is en hoe lang het duurt voordat je een nieuw filter a 700 eu aan mag schaffen (edit: ander document, levensduur 9000 uur).

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16-05 13:52
Waarnemer schreef op donderdag 7 april 2016 @ 10:04:
Overigens als je lekker kookt, heb je geen afzuigkap nodig.. dat ruikt namelijk niet vies.
Hoe grill jij een biefstuk? Als ik een biefstuk grill, staat het halve huis blank.

YouTube: Gordon Ramsay: Hoe je een steak bakt (Nederlands ondertiteld)

Zie bijv. vanaf 1:10. Zie je die rook? Of kookt Gordon Ramsay niet lekker hier?
Wel eens in een all-u-can-eat wok/grill restaurant geweest? Koken ze daar niet lekker, zonder afzuiging?

Gamebuster wijzigde deze reactie 04-11-2018 11:19 (35%)

Ontwikkelaars omg. Hoofddorp gezocht! PM voor details! Freelance, loondienst, thuiswerk, Model-3 lease, ruim salaris & winstuitkering/aandelen

• Gamebuster
Artbij schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:19:
[...]

Grill jij biefstuk met water? En woon je in een klein huis?

Ik heb zelf de Homeier. Ideaal ding, zuigt goed af en schoonmaken doet de vaatwasser voor me.
Ik grill een biefstuk met olie, in een pan... vergelijkbaar zoals in de video die ik na edit toevoegde. Vrijstaande woning. Zelfs met afzuiging aan staat de woonkamer blank vol rook als we niet alle deuren sluiten.

Vooral met een grillpan zonder olie is het erg (doen we ook af en toe), zoals bij deze video vanaf 2:40:

YouTube: Jamie Oliver - Perfect Steak

Je krijgt heerlijke stukjes vlees, maar de geur blijft zeker de rest van de avond hangen in het hele huis.

Gamebuster wijzigde deze reactie 06-11-2018 10:38 (24%)

Ontwikkelaars omg. Hoofddorp gezocht! PM voor details! Freelance, loondienst, thuiswerk, Model-3 lease, ruim salaris & winstuitkering/aandelen

• FrenzyFreak
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:37
Wie reageert dat afzuiging niet nodig is als iets lekker ruikt snapt het niet helemaal en heeft weinig te zoeken in een topic over een afzuigkap volgens mij.

Waarom afzuiging belangrijk is.

@Gamebuster Ik weet niet hoe je keuken in elkaar zit, maar wellicht heeft je afzuiging toch te weinig capaciteit.

[Ontopic] Met mijn Bora heb ik hier in ieder geval geen last van, kwestie van het juiste niveau instellen.

• Gamebuster
Kaasplank schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:31:
[...]

Ik quote mezelf maar even om antwoord te geven of we tevreden zijn met onze keuze. Het antwoord is ja. We hebben dus een siemens downdraft met recirculatie. Je moet wel wat rekening houden met waar je de hardst dampende pannen zet maar hij zuigt alles netjes af. We frituren er zelfs onder. Er heeft nog nooit iemand opgemerkt dat ons huis zo naar eten ruikt. De meeste mensen die binnenkomen tijdens het koken kijken er van op dat de lucht direct weer onder de kastjes de kamer in kwam. Keuken is nu bijna 2 jaar in gebruik en heb het filter nog niet hoeven vervangen.
Dus niet eens een afvoer naar buiten? klinkt als zwarte magie

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17:18
De zwarte magie van het koolstoffilter.

• MAZZA
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-05 13:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Dan vergeet je een beetje de luchtkwaliteit binnenshuis..

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21:04
Er heeft nog nooit iemand opgemerkt dat ons huis zo naar eten ruikt.
"Ha Kaas, leuk om je te zien maar die hut van je stinkt wel als een malle naar eten". Wellicht is je bezoek gewoon beschaafd en vriendelijk.
Keuken is nu bijna 2 jaar in gebruik en heb het filter nog niet hoeven vervangen.
Jawel hoor, dat hoeft wel, alleen heb je dat gewoon niet gedaan :P

• Kaasplank
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Kaasplank

Vake bu-j te bang!

Hoijong schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:33:
Zouden mensen die verschillende soorten downdrafts hebben eens wat ervaringen kunnen plaatsen hier? Valt bar weinig over te vinden en je hoort de meest uiteenlopende verhalen van werkt geweldig tot blijf altijd beperkt.
Opmerkingen zoals hierboven. Dat zou me een volgende keer tegenhouden.

Ik ben tof want van meuk die ik gekocht heb maak ik een lijstje in mijn handtekening!

• Luc S
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 17:15
Hoijong schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:33:
Zouden mensen die verschillende soorten downdrafts hebben eens wat ervaringen kunnen plaatsen hier? Valt bar weinig over te vinden en je hoort de meest uiteenlopende verhalen van werkt geweldig tot blijf altijd beperkt.
Ik had zelf ook dit probleem toen we een keuken gingen uitzoeken dus hierbij mijn ervaring met de Novy One. Omdat de kookplaat onder de lichtstraat kwam was de keuze voor ons al snel gemaakt dat het een downdraft moest worden :) Het plan was om een buis naar buiten te maken onder de vloer die we nog zouden vervangen - want recirculatie vertrouwde ik niet - echter was dit niet mogelijk met de glazen pui die we van plan waren (de buis zou veel langer worden dan de maximaal 8 meter die geadviseerd wordt).

We zijn dus een beetje noodgedwongen op zoek gegaan naar een recirculatie downdraft systeem voor in de nieuwe keuken. Uiteindelijk online amper ervaringen kunnen vinden en elke verkoper had hetzelfde praatje over 'zijn' systeem van Bora/Novy/Siemens/Bosch... Niet echt een duidelijke voorkeur gekregen, alhoewel we de bosch/siemens er niet zo mooi vonden uitzien (met zo'n dik verhoogd rooster in het midden, dat leek ons ook niet makkelijk afdoen met een doekje).

Een vriendelijke no-nonsens verkoper vinden voor wat wij wilde bleek nogal een missie waarin we uiteindelijk terecht zijn gekomen bij een zaak die toevallig de Novy One verkocht bij de keuken die we wilde.

De Novy One hebben we nu 8 maanden in gebruik en we zijn positief verrast. We hebben een open keuken en hebben niet méér last van geurtjes dan we voorheen hadden met een normale afzuigkap. Ik denk zelfs dat we minder last van bakgeur hebben. Visgeur vindt hij wel pittig maar dat volledig afzuigen blijft ook lastig met een normale afzuigkap (tip: laat het systeem een tijdje aanstaan anders ruik je de rest van de week nog de vis uit je filter komen... terwijl je vlees bakt ;) )

We hebben nog geen nieuwe koolstof filters hoeven te plaatsen maar tegen die tijd ga ik zeker eens te kijken of ik ze zelf kan knippen! Goeie tip, bedankt! Wel de afzuigroosters al een paar keer in de vaatwasser gehad waarbij je ook even met een doekje langs de randjes moet van de inductieplaat waar de afzuigunit in wegzakt. De plaat geeft aan wanneer het hier tijd voor is, gemiddeld 1 keer per 2 maanden voor ons (we staan nooit lang in de keuken).

Wellicht zijn we zeer tevreden omdat we al lage verwachtingen hadden. Wij zijn er in ieder geval erg blij mee en het is super om met een glassex doekje de plaat schoon te hebben in luttele seconden (voordeel als de afzuigunit zo mooi volledig in de plaat valt :9 ).

• Boermansjo
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 17-05 12:55
Hoijong schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:25:
[...]

Die deksel wordt gewoon warm omdat ie op de pot zit, niet vanwege de stoom per se. En die stoom gaat recht omhoog tegen het deksel en kan nergens heen.
Je kunt natuurlijk altijd je pot draaien.........maar ik denk dat het een non-issue is. Dat mag een downdraft eigenaar bevestigen.
Dat denk ik ook, maar wou voor de zekerheid gewoon weten. Aangezien het toch redelijk prijzig ding is... Ofwel zo een die aan de achterkant naar boven komt :9~

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:42
koendio schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:30:
Weet iemand of de bfiu met recirculatie op een 2 fase (7400w) aangesloten kan worden? Dit ivm doorgeven afbouwopties nieuwbouwwoning
10 seconden Google: https://www.bora.com/file...alDocument_nl_nl_3427.pdf pagina 12. Ja dus.

Edit: BFIU is altijd recirculatie, anders heb je de BFIA. Zelfde met de BIA en BIU.

cryptapix wijzigde deze reactie 09-12-2018 20:40 (10%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True