Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daphora
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-03-2021
Source90 schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:52:
[Afbeelding]

Even snel getekend.
Dit is ook mogelijk, zou dan zijn;
1 koelkast
2 vriezer
3 Apothekerskast
4 oven
5 oven
6 vaatwasser
7 kookplaat
8 spoelbak
9 leeg

Of in andere volgorde

Niet opeens bijster veel werkruimte (minder diep zelfs). En het keukenblok staat 100% voor het onderste raam (360breed, vanaf de grond tot 70 hoog).
Achterkant kasten moet daarmee ook afgewerkt worden, kosten maken voor de bühne.

Een U-vorm lijkt mij benauwend, als je hem een kwartslag draait, ook kan je de hoge kasten niet gebruiken dan.

Raampartij daar is een domper, mag niet aangepast Worden voor aanzicht. Kan ik na de bouw zelf (laten) doen en hopen dat het gedoogd wordt, maar zit ik ook Niet op te wachten.

Wij zitten in fase 5 van dit project. Hetzelfde type huis is om voorgaande fases ook vier keer gebouwd. Vorige week langs die woningen gereden en nagenoeg alle woningen hebben een eiland met kastenwand. Eèn woning had een L en daar (voor zover zichtbaar vanaf buiten) was bijzonder weinig werkblad ruimte.
Dat in combinatie met onze wens voor minimaal 3 hoge kasten (ovens onder elkaar) en Idealiter zelfs minimaal 4 hoge kasten (ovens naast elkaar op werkhoogte) zien wij geen andere optie dan een kastenwand met eiland. Inbouw koffiemachine hebben wij ook laten varen.
De keuken naar de achterijze verplaatsen is geen optie? Heb je alle ruimte voor een mooie leefkeuken incl mega eiland en grote eettafel. Grote raampartijen zijn voor een woonkamer vaak geen probleem.
En ja die 4 hoge kasten incl eiland die je zo graag wil lijken dan het probleem te zijn. Ik had dat ook wel graag gewild maar als de ruimte het niet toe laat zul je toch ergens concessies moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:46
evleerdam schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:21:
[...]

Had je al gekeken in het Bora topic?

Zelf geen ervaring, maar in het kort: vrijwel iedereen is hier loved over Bora ten opzichte van de rest.

https://gathering.tweaker...ist_messages/1683571/last
Dank voor de verwijzing, maar ik zie daar weinig ervaringen of vergelijking met de Siemens plaat terug. Ik ga nog even verder Googlen, maar hou me aanbevolen voor tips qua vergelijking Siemens - Bora.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
Afgelopen zaterdag naar Klomp Keuken geweest om naar zijn tekening en offerte te kijken.
Wij zijn er erg gecharmeerd van, even nog goed uitzoeken of wij ons kunnen vinden in de apparaat keuze.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als ik dit afzet tegenover:

Een lokale keukenboer (prima ontvangst maar inspiratieloos) 22k - geen fenix maar wel toplijn AEG apparaten, mindere opstelling en minder kasten.
Nolte Keukens gaf een indicatie van 30k - geen fenix maar wel toplijn AEG apparaten, grotere opstelling en meer kasten.

Kans dat we verder gaan met Klomp is zeer groot, gevoel is ook belangrijk bij ons.
Daarnaast zeer onder de indruk van de werkplaats en dat alles in eigen beheer is gemaakt.
Ga nog even steggelen over de prijs van de apparaten met hem, sowieso wil ik ook nog even de 2021 lijn afwachten. De keuken gaat pas in maart geplaatst worden namelijk.

Wederom is input zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Linkser schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:23:
Afgelopen zaterdag naar Klomp Keuken geweest om naar zijn tekening en offerte te kijken.
Wij zijn er erg gecharmeerd van, even nog goed uitzoeken of wij ons kunnen vinden in de apparaat keuze.

***members only***

Een lokale keukenboer (prima ontvangst maar inspiratieloos) 22k - geen fenix maar wel toplijn AEG apparaten, mindere opstelling en minder kasten.
Nolte Keukens gaf een indicatie van 30k - geen fenix maar wel toplijn AEG apparaten, grotere opstelling en meer kasten.

Kans dat we verder gaan met Klomp is zeer groot, gevoel is ook belangrijk bij ons.
Daarnaast zeer onder de indruk van de werkplaats en dat alles in eigen beheer is gemaakt.
Ga nog even steggelen over de prijs van de apparaten met hem, sowieso wil ik ook nog even de 2021 lijn afwachten. De keuken gaat pas in maart geplaatst worden namelijk.

Waar heb je allemaal lades zitten? Of wat is de indeling van het kastwerk? En Klomp is maatwerk he? Bewuste keuze om de hoge kasten niet tot het plafond te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
Alic3 schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:39:
[...]

Waar heb je allemaal lades zitten? Of wat is de indeling van het kastwerk? En Klomp is maatwerk he? Bewuste keuze om de hoge kasten niet tot het plafond te doen?
Lades zitten links en rechts van spoelbak en het eiland aan de keuken kant is volledig lades.
Aan de eetkamer kant hebben we gekozen om het meer als meubel in te delen, vandaar de open kant en meer kast achtige look.

Er komt een verlaagd plafond vanwege een balkenconstructie (wegbreken van oude keuken muur wat een draagmuur is). Moet nog even met de aannemer kijken wat de exacte hoogte daarvan gaat zijn.

Daarnaast willen we het niet te massaal aan die kant maken vanwege lichtinval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Linkser schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:23:

***members only***

Volgens mij hergebruiken ze hun basisontwerp wel als ik kijk wat ze voor mij en @Verwijderd getekend hebben.

Ik krijg als het goed is komende week mijn offerte (zie mijn ontwerp een paar pagina's terug) , maar heb al een indicatie van 20-25k staan. Dat is wel met topline Bosch apparatuur waar jij Atag hebt.
Ik heb om 2 offertes gevraagd. Een inclusief apparatuur en een waarbij ik de apparatuur los koop.

Wat zijn de afmetingen van je keuken eigenlijk? Vooral even geïnteresseerd in de ruimte tussen het eiland en de eettafel. Zo ruim wordt het bij ons niet vrees ik. (5.7 x 6.13m is onze keuken)

[ Voor 3% gewijzigd door Farmerwood op 28-09-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:21
Vandaag ook onze offerte binnen gekregen voor onze nieuwe keuken:
Kasten:
Nobilia 945 Easytouch (grafietzwart ultramat (961), greeploos)
Vier hoge kasten tot plafond, met daarin koelkast (1), vriezer (2), oven (2), magnetron (3) met kast met binnenlades daaronder, en nog een kast met planken (4).

Aan de andere zijde (dus parallel-keuken) met twee blokken van 120cm met laden, een spoelkast en vaatwasser.

En het werkblad is een Topline multiplex werkblad 38 mm van 360cm (verdiept naar 70cm).

Apparatuur:
Vriezer AEG ABB688E1LS
Koelkast AEG SKE81811DS
Vaatwasser Siemens SN63H800UE
Oven Siemens HB875G5B1
Magnetron Siemens CF834AGB1
Afzuiger Siemens LC87KHM60
Schacht afzuiger Siemens LZ11AXE61
Warmhoudlade Siemens BI830CNB1
Kookplaat Siemens ED877FWB5E
Kraan Quooker Quooker COMBI+

3D-tekeningen komen van de week.
Ze vragen voor het totale plaatje 16.250 (keuken 7250, apparatuur 9350, werkblad 850).

--
Edit:
Zojuist de offerte van Bemmel&Kroon binnen voor de apparatuur, scheelt toch net iets meer dan 1000,-. Dus denk dat ik toch nog even in gesprek moet met de verkoper van de keuken.

[ Voor 9% gewijzigd door dmstr op 28-09-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:18
Mag ik jullie advies over een offerte van ons keukenontwerp? In ons nieuwbouwproject zit standaard al een redelijk luxe Siematic keuken in (waarde ruim €15k). Nu willen wij een upgrade voor een keukeneiland en hebben een offerte van bijna €24,5k. Is dit aan de hoge kant en kan er nog wat vanaf denken jullie? Wijnkoeler staat wel op het ontwerp, maar niet op de offerte. Kasten: € 10.700, Montage: €2k, blad €2.900.

De volgende apparaten (€8900) zitten erbij:
- Spoelbak Franke RVS spoelbak Kubus KBX 210-45
- Quooker PRO3 KFSRVS Losse kraan Fusion Square
- Koelkast met vriesvak Siemens iQ100 - KI34VX21
- Vaatwasser Siemens iQ500 - SN857X00PE
- Combi-stoomoven Siemens iQ700 - CS856GNB7
- Combi-magnetron Siemens iQ700 - CB875G0B2
- Inductieplaat Siemens iQ500 - ED877FQ25E

Dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ir1tHBwfZk4hVgst6sv_YSpc-SM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMTEYaGi2LeBPcIfsCTOuvbD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AeHX85uNCJmYcyX0TdN3br6-B8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tvv4PrJ8r0aicD177Z0GqvJt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
Farmerwood schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:49:
[...]

Volgens mij hergebruiken ze hun basisontwerp wel als ik kijk wat ze voor mij en @Verwijderd getekend hebben.

Ik krijg als het goed is komende week mijn offerte (zie mijn ontwerp een paar pagina's terug) , maar heb al een indicatie van 20-25k staan. Dat is wel met topline Bosch apparatuur waar jij Atag hebt.
Ik heb om 2 offertes gevraagd. Een inclusief apparatuur en een waarbij ik de apparatuur los koop.

Wat zijn de afmetingen van je keuken eigenlijk? Vooral even geïnteresseerd in de ruimte tussen het eiland en de eettafel. Zo ruim wordt het bij ons niet vrees ik. (5.7 x 6.13m is onze keuken)
Members only:

Als je om een zwarte strakke keuken vraagt gaan ze allemaal op elkaar lijken natuurlijk, lang leve pinterest ;).
Kwa ruimte komt deze opstelling het beste tot zijn recht, dus het ontwerp is zeker niet orgineel of heel erg spannend ofzo.

Edit: daarnaast de keuken die ze voor jou hebben getekend ziet er toch totaal anders uit? kwa indeling, grepen en kasten?

[ Voor 4% gewijzigd door Linkser op 28-09-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

sloo0683 schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:58:
Mag ik jullie advies over een offerte van ons keukenontwerp? In ons nieuwbouwproject zit standaard al een redelijk luxe Siematic keuken in (waarde ruim €15k). Nu willen wij een upgrade voor een keukeneiland en hebben een offerte van bijna €24,5k. Is dit aan de hoge kant en kan er nog wat vanaf denken jullie? Wijnkoeler staat wel op het ontwerp, maar niet op de offerte. Kasten: € 10.700, Montage: €2k, blad €2.900.

Dank!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Of daar nog wat van af kan hangt er vanaf of je naar de project leverancier 'moet'. Krijg je 15k terug voor de 'standaard' keuken en moet je dus ca € 10k bij betalen. Of krijg je 15k terug en mag je daarna 'vrij' beslissen in welke showroom je je nieuwe keuken besteld?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
sloo0683 schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:58:

Dank!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is er een reden waarom "wand 4" zo lang is?
Vraag de aannemer of die wand korter kan, dan komt je keuken beter tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Niek_ schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:56:
[...]

Dank voor de verwijzing, maar ik zie daar weinig ervaringen of vergelijking met de Siemens plaat terug. Ik ga nog even verder Googlen, maar hou me aanbevolen voor tips qua vergelijking Siemens - Bora.
Lastige vraag zo lijkt het. Zo kreeg ik bij 1 keukenzaak te horen dat ze enkel nog keukens met bora leveren omdat er geen betere is, bij de ander stuurde de verkoper juist extra op siemens met het argument dat ze met de laatste generatie een enorme inhaalslag hebben gemaakt en niet onderdoen voor bora. Nu verkoopt die laatste dus geen bora... logisch dat ie dus aanstuurt op (in mijn geval) siemens.

Ik vind zelf de bora's mooier, maar om daar nu veel meer geld voor neer te leggen. Ik vergelijk dan de bora pure met de siemens iq500 (ED877FQ25E). Welke kookplaten vergelijk jij met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
NNCi schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:43:
[...]

Is er een reden waarom "wand 4" zo lang is?
Vraag de aannemer of die wand korter kan, dan komt je keuken beter tot zijn recht.
Ja is een draagmuur! Kan korter maar gaat hoop geld kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
siemenz schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:38:
[...]

Of daar nog wat van af kan hangt er vanaf of je naar de project leverancier 'moet'. Krijg je 15k terug voor de 'standaard' keuken en moet je dus ca € 10k bij betalen. Of krijg je 15k terug en mag je daarna 'vrij' beslissen in welke showroom je je nieuwe keuken besteld?
Ja als ik hem biet afneem krijg ik ruim €11k terug, verschil is best aardig. Nu hoef ik “maar” ruim 9k bijbetalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
sloo0683 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:06:
[...]

Ja als ik hem biet afneem krijg ik ruim €11k terug, verschil is best aardig. Nu hoef ik “maar” ruim 9k bijbetalen
Wat zijn de specificaties van de rest van de keuken? Blad, type fronten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
SquareOne schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:10:
[...]

Wat zijn de specificaties van de rest van de keuken? Blad, type fronten?
Is een Siematic S2 met kunststof deuren en lades. Eiland in SimiLaque hoogglans wit. Blad is composiet 20mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
sloo0683 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:05:
[...]
Een doorgang van maar 80 cm breed om naar de keuken te komen lijkt me erg krap. Een deuropening is al breder. Waarom niet een hoekkeuken? Dat lijkt me veel ruimtelijker ogen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Linkser schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:58:
[...]
***members only***
Als je om een zwarte strakke keuken vraagt gaan ze allemaal op elkaar lijken natuurlijk, lang leve pinterest ;).
Kwa ruimte komt deze opstelling het beste tot zijn recht, dus het ontwerp is zeker niet orgineel of heel erg spannend ofzo.

Edit: daarnaast de keuken die ze voor jou hebben getekend ziet er toch totaal anders uit? kwa indeling, grepen en kasten?
Onze keuken wordt niet helemaal meer zoals in dat plaatje, maar heb de nieuwe nog niet. Zie de toelichting in de post.

Wij kiezen er dus qua opstelling voor om te spiegelen te opzichte van jou opzet. Ook qua spoelen en koken doen we andersom. Juist op advies van Klomp. Ondanks dat het een klein bedrijf is maakt het daar dus ook uit wie je treft lijkt het. (Hilde heeft onze keuken ontworpen)

Onze keuken wordt maar 30 cm minder breed, maar op onze schetsen is het niet zo ruim qua opzet. Hopelijk klopt jouw tekening beter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalmen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 17:20
Heren,

Na enkele weken lurken in dit topic win ik graag wat advies bij jullie in. Wij hebben de Siematic Pure SLX lijn op het oog, echter wist de verkoper ( ASWA ) ons te vertellen dat deze circa ~63m diep is. Nu is het zo dat het muurtje waar hij tegenaan komt maar ruimte bied aan 61cm. Wat is jullie ervaring?

Verder viel het mij op dat ze bij ASWA niet heel duidelijk waren over de verschillen tussen Siematic en Silverline wat ze zeer graag lijken te verkopen. Heeft iemand daar wat meer over kunnen vinden, met name over een langere periode van intensief gebruik?

Hoor het graag, zal binnenkort eens delen waar we mee aan het werk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
Farmerwood schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:19:
[...]

Onze keuken wordt niet helemaal meer zoals in dat plaatje, maar heb de nieuwe nog niet. Zie de toelichting in de post.

Wij kiezen er dus qua opstelling voor om te spiegelen te opzichte van jou opzet. Ook qua spoelen en koken doen we andersom. Juist op advies van Klomp. Ondanks dat het een klein bedrijf is maakt het daar dus ook uit wie je treft lijkt het. (Hilde heeft onze keuken ontworpen)

Onze keuken wordt maar 30 cm minder breed, maar op onze schetsen is het niet zo ruim qua opzet. Hopelijk klopt jouw tekening beter. :P
Aaah oke.
Wat ik in ieder geval kan zeggen is dat ten opzichte van de overige offertes;
De prijs van de kasten echt ontzettend meevallen, daar zat de rest op (ruim 10k) en klomp onder de 9k.
Het werkblad dikker is dan bij de meeste offertes en kwa prijs gelijk met de overige offertes.

Ik ga hem straks mailen over de prijs van de apparaten, ik wil zonder meerprijs de toplijn AEG erin hebben.

Ik zou graag willen keuken in de ruimte, dus op het eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
  • Laatst online: 15-06-2022
Lees hier over ‘toplijn AEG’.

Wat is toplijn AEG?
Ik heb van 2 keukenzaken een offerte, een met Aeg en een met Siemens.
Bij Siemens kan ik een beetje aan de iQ zien of deze uit het hogere segment komt of niet (toch? IQ500 en iQ700 is toch hoger?)
Bij Aeg weet ik niet hoe ik dit na kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Linkser schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:58:
[...]

***members only***

Ik zie dat de afmetingen van het eiland 3M zijn. Wij hadden vorige week een 1e gesprek en toen deed de beste man moeilijk over het blad. Omdat wij die groter willen dan 2.8M dat het dan niet uit 1 geheel kan. Is die bij jullie uit 1 geheel zoals op de afbeelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
Ada12 schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:08:
Lees hier over ‘toplijn AEG’.

Wat is toplijn AEG?
Ik heb van 2 keukenzaken een offerte, een met Aeg en een met Siemens.
Bij Siemens kan ik een beetje aan de iQ zien of deze uit het hogere segment komt of niet (toch? IQ500 en iQ700 is toch hoger?)
Bij Aeg weet ik niet hoe ik dit na kan gaan
Ik heb het dan over de BSK999330T als oven bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
sloo0683 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:06:
[...]

Ik denk dat je ergens anders voor hetzelfde geld meer keuken kan krijgen. Zeker qua apparatuur. Ze hebben er nu een IQ100 koelkast ingedaan. Dat is wel echt een instapmodel zonder nofrost en maar A+. Dat moet je niet willen in een nieuwe keuken denk ik. Ga eens langs een andere zaak (genoeg tips in dit topic) en laat daar een offerte maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
finalmen schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:36:
Heren,

Na enkele weken lurken in dit topic win ik graag wat advies bij jullie in. Wij hebben de Siematic Pure SLX lijn op het oog, echter wist de verkoper ( ASWA ) ons te vertellen dat deze circa ~63m diep is. Nu is het zo dat het muurtje waar hij tegenaan komt maar ruimte bied aan 61cm. Wat is jullie ervaring?

Verder viel het mij op dat ze bij ASWA niet heel duidelijk waren over de verschillen tussen Siematic en Silverline wat ze zeer graag lijken te verkopen. Heeft iemand daar wat meer over kunnen vinden, met name over een langere periode van intensief gebruik?

Hoor het graag, zal binnenkort eens delen waar we mee aan het werk zijn.
Silverline is Pronorm, daar kun je wel veel over vinden in het topic. Over ASWA staan trouwens recent ook nog wat ervaringen. Mijn ervaring is ook dat ze heel hard pushen naar Pronorm en daar te veel voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
Linkser schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:22:
[...]

Ik heb het dan over de BSK999330T als oven bijvoorbeeld.
Dat is een stoomoven zie ik. Wij krijgen geen stoomoven
Wel 2 x combimagnetron KMK565000M of oven BEK435020M (+ de combimagnetron en een warmhoudlade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
Alic3 schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:49:
[...]

Ik denk dat je ergens anders voor hetzelfde geld meer keuken kan krijgen. Zeker qua apparatuur. Ze hebben er nu een IQ100 koelkast ingedaan. Dat is wel echt een instapmodel zonder nofrost en maar A+. Dat moet je niet willen in een nieuwe keuken denk ik. Ga eens langs een andere zaak (genoeg tips in dit topic) en laat daar een offerte maken.
Thanks, dit wilde ik idd even weten/checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
Mr_Blobby schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:04:
[...]
Een doorgang van maar 80 cm breed om naar de keuken te komen lijkt me erg krap. Een deuropening is al breder. Waarom niet een hoekkeuken? Dat lijkt me veel ruimtelijker ogen.
Tja, wel overwogen, maar vonden we niet echt mooi. Het is idd krap maar het kan wel ons inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:30
Nog een vraag over de kwaliteit in het middensegment.

Met zoeken in dit topic komen er teveel resultaten om de bomen door het figuurlijke bos te zien:

Qua Pronorm, wat is de kwalitatief beste keuze? De Proline zoals de naam doet vermoeden, of de X- of Y-lijn?

Qua Häcker aanbod, is dit Systemat, of is er nog een betere lijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
Source90 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:44:

Met zoeken in dit topic komen er teveel resultaten om de bomen door het figuurlijke bos te zien:

Qua Pronorm, wat is de kwalitatief beste keuze? De Proline zoals de naam doet vermoeden, of de X- of Y-lijn?

Bij Hacker is Systemat de betere lijn (en niet de classic). Bij Pronorm haal ik de lijnen altij door elkaar. We zijn bij Keukenloods geweest en daar hebben ze alle 4 de lijnen staan. Dan kan je goed vergelijken. Je merkt het snel genoeg aan de bouwkwaliteit van bijv. de lades.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:44:

Voor zover ik begrepen heb:
- X en Y lijn zijn kwalitatief gelijk, daar zit het verschil in uiterlijk. Y lijn heeft een ingefreesde greeplijst in de fronten ipv greeplijst in de kasten. Y lijn is volgens mij ietjes duurder maar scheelt niet heel veel.
- Proline zit volgens mij in de beschikbare rastermaten
- zie hier wat keukenloods erover zegt

Bij Häcker heb je 'classic' en systemat. Daarbij is Systemat de luxere lijn. Verschillen zie je hier. Let op: hierin zijn nog niet de wijzigingen opgenomen mbt nieuwe systemat 3.0 lijn. Linkjes naar wijzigigen staan in afgelopen 2 pagina's

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 28-09-2020 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-09 19:26
Sjefke32 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:55:
[...]

Thanks! Hier kan ik wel wat mee en geeft me meteen een idee wat betreft prijzen die momenteel geboden worden.

[...]

Dank voor de tip! Ga ik ook nog even naar kijken!

We vinden het ingefreesde profiel bij de lades van de Y-line erg mooi, weet iemand welke merken dit nog meer aanbieden? Gaat dan om:

[Afbeelding]

Overigens heb ik ook een offerte opgevraagd voor de apparatuur bij B&K, daar komt alle apparatuur samen uit op 10K rond. Dus dat doet me denken dat op de meubelen en het blad een korting wordt toegepast van 1800 euro.
@Source90

Op deze plek is het een beetje over Pronorm gegaan in dit forum, wij krijgen zelf volgend jaar een Y-line. Werden vooral enthousiast van de mooie dunne 'greeploze greep'. Vraag wel aan je keukenboer welke opties voor ladebeslag je hebt, wij hebben voor het ProTech beslag gekozen, net wat mooier dan wat er standaard in zat. Dit was overigens na een tip van dit forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
En hoe verhoudt rotpunkt zich tot hacker?

Gevoelsmatig is hacker beter maar rotpunkt heeft ook een hoop opties in het assortiment.

[ Voor 52% gewijzigd door Lize167 op 28-09-2020 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Lize167 schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:27:
En hoe verhoudt rotpunkt zich tot hacker?

Gevoelsmatig is hacker beter maar rotpunkt heeft ook een hoop opties in het assortiment.
Gevoelsmatig en zeker niet wetenschappelijk onderbouwd:
Häcker Systemat > Rotpunkt > Häcker classic

Rotpunkt gebruikt gewoon Blum sluitwerk.
Verder zijn de korven in de lades met het zwarte glas erg mooi (optioneel). Ook de new dimension is wel interessant: 91 cm korpus waardoor je een hele lage plint kunt nemen. Al is 91cm + 1,2cm blad + 5cm plint wel vrij hoog met 97,2cm.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 28-09-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
sloo0683 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:05:
[...]

Het bekende spanningsveld tussen je wensen en budget :+

Wat zeggen de buren. Vinden zij dit ook een issue?
Als dit bij meerdere huize speelt, dan is je aannemer misschien eerder genegen dit op te lossen voor een "redelijk" bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Wij gaan over een paar weken een definitieve klap geven op een offerte voor een keuken.

Hoe langer ik hier nu mee lees hoe meer ik benieuwd raak naar de beweegredenen voor een indeling van een keuken.
Wij hebben er nu op aanraden van degene die ons keukenontwerp gemaakt heeft voor gekozen om tegen de muur aan te koken en op het eiland, met zicht op de eettafel, veel ruimte te reserveren voor werkblad en spoelen. Met als reden dat je graag zoveel mogelijk contact hebt met de mensen aan de eettafel en bar (die aan het eiland zit)

Maar iedereen die het precies andersom doet, en dat lijkt vrijwel iedereen te zijn, gebruikt precies hetzelfde argument...

Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd hoe mensen hun keuken (willen gaan) gebruiken.

Als ik even voor mezelf een kookvoorbeeld pak met een gerecht waar vlees, groente en rijst/pasta in zit:
Voorbereiding:
- Het vlees snijden (en eventueel marineren) doe ik op het eiland en kan intussen makkelijk praten met anderen.
- Idem voor het snijden van groente. Die moet nog wel even gewassen worden onder de kraan en dan kun je prima door blijven praten met anderen.
- Alles bij elkaar gaat hier toch een groot deel van de tijd in zitten.

Bereiden:
- Vanuit de kokend water kraan wordt snel een pan gevuld om pasta/rijst te koken. Kost 8-10 min en eigenlijk geen omkijken naar.
- Groente gaat in de stoominzet in een pan of in de stoomoven. Je moet het even opzetten, maar dan ook weinig omkijken naar.
- Als er een stuk vlees de pan in gaat, dan sist en spettert dat meestal genoeg om je aandacht er even bij te moeten houden en ben je minder met je gasten/familie aan de tafel bezig.

Afruimen
- Afwas wordt op het eiland verzameld. (Vanaf de eetafel erop geschoven.)
- Waar nodig afspoelen voor het de vaatwasser in gaat.
- Sommige items die niet in de vaatwasser mogen was je direct even af.
- Die hele tijd kan ik in contact blijven met de eettafel.

Koffie/Thee
- Koffiezetapparaat zal tegen de muur komen, maar met de kokend waterkraan zet je wel makkelijk je thee. Mooi met zicht op de eettafel.

Op basis van bovenstaande verhaal waren wij wel om om de kookplaat tegen de muur te doen en spoelen op het eiland. De meeste tijd besteeds je tenslotte aan de voorbereidingen en niet daadwerkelijk boven je pannen. Je zou nog kunnen overwegen om beide op het eiland te doen, maar er is ook wel wat voor te zeggen om juist veel werkruimte op je eiland te hebben. Bijvoorbeeld om deeg te rollen als je zelf pizza wilt bakken, als bar bij een feestje, om met de kinderen koekjes te bakken, ....

Wij kunnen nog steeds wisselen tussen koken en spoelen, dus ben heel benieuwd hoe anderen hiernaar kijken en wellicht goede tegenargumenten hebben om toch andersom te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
Farmerwood schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:22:
Wij kunnen nog steeds wisselen tussen koken en spoelen, dus ben heel benieuwd hoe anderen hiernaar kijken en wellicht goede tegenargumenten hebben om toch andersom te doen.
Bij ons is het heel simpel, koken richting de tafel voor contact tijdens het koken. Anders sta je nog met de rug naar iedereen....

Thee zetten is minuut werk met een quooker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Wij gaan over een paar weken een definitieve klap geven op een offerte voor een keuken.

Hoe langer ik hier nu mee lees hoe meer ik benieuwd raak naar de beweegredenen voor een indeling van een keuken.
Wij hebben er nu op aanraden van degene die ons keukenontwerp gemaakt heeft voor gekozen om tegen de muur aan te koken en op het eiland, met zicht op de eettafel, veel ruimte te reserveren voor werkblad en spoelen. Met als reden dat je graag zoveel mogelijk contact hebt met de mensen aan de eettafel en bar (die aan het eiland zit)

Maar iedereen die het precies andersom doet, en dat lijkt vrijwel iedereen te zijn, gebruikt precies hetzelfde argument...

Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd hoe mensen hun keuken (willen gaan) gebruiken.

Als ik even voor mezelf een kookvoorbeeld pak met een gerecht waar vlees, groente en rijst/pasta in zit:
Voorbereiding:
- Het vlees snijden (en eventueel marineren) doe ik op het eiland en kan intussen makkelijk praten met anderen.
- Idem voor het snijden van groente. Die moet nog wel even gewassen worden onder de kraan en dan kun je prima door blijven praten met anderen.

Bereiden:
- Vanuit de kokend water kraan wordt snel een pan gevuld om pasta/rijst te koken. Kost 8-10 min en eigenlijk geen omkijken naar.
- Groente gaat in de stoominzet in een pan of in de stoomoven. Je moet het even opzetten, maar dan ook weinig omkijken naar.
- Als er een stuk vlees de pan in gaat, dan sist en spettert dat meestal genoeg om je aandacht er even bij te moeten houden en ben je minder met je gasten/familie aan de tafel bezig.

Afruimen

Koffie/Thee
- Koffiezetapparaat zal tegen de muur komen, maar met de kokend waterkraan zet je wel makkelijk je thee. Mooi met zicht op de eettafel.

Op basis van bovenstaande verhaal waren wij wel om om de kookplaat tegen de muur te doen en spoelen op het eiland. De meeste tijd besteeds je tenslotte aan de voorbereidingen en niet daadwerkelijk boven je pannen. Je zou nog kunnen overwegen om beide op het eiland te doen, maar er is ook wel wat voor te zeggen om juist veel werkruimte op je eiland te hebben. Bijvoorbeeld om deeg te rollen als je zelf pizza wilt bakken, als bar bij een feestje, om met de kinderen koekjes te bakken, ....

Hier ook kleine twijfel bij eiland set-up. Maar in ons geval gaan we voor 80% zeker voor koken op het eiland.
Voornaamst argumenten in ons geval zijn:
- regelmatig zit de vaatwasser vol en dan wordt er vaat op het aanrecht verzameld. Dat doe ik liever aan de wand kant met spoelen en vaatwasser dan op het eiland.
- bij ons zit er een raam aan de wand kant, koken voor het raam lijkt me niks met vet spetters etc. (kraan spettert natuurlijk ook wel maar dat is dan maar water).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25

Voorbereiding:

Bereiden:

Afruimen

Koffie/Thee

Wij gaan waarschijnlijk voor koken op het eiland. Na het wassen kan alles naar het eiland waar je de voorbereidingen kunt treffen. Meestal doe ik dit trouwens voordat gasten komen. De meeste tijd (met gasten) ben ik aan het koken.

Daarnaast willen wij de vaatwasser op hoogte in de kastenwand, is het koffieapparaat makkelijker geleegd met de kraan er meteen naast, staat vuile vaat minder in het zicht en kunnen de borden en bekers zo in de kast boven de vaatwasser gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
Wassen op het eiland en koken tegen de muur, precies zoals je noemde.
Contact met de rest tijdens veel handelingen in de keuken.
Achter de kookplaat sta ik veel minder tijd. (Daarnaast vind ik een schouw boven mijn kookplaat gewoon mooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Voorbereiding:

Bereiden:

Afruimen

Koffie/Thee

Wat zeker ook meespeelt, zeker in een bestaande situatie is dat een electra kabel naar een kookeiland makkelijker in de dekvloer weg te werken is dan een afvoerbuis van een gootsteen. En al helemaal als je in een appartement woont.

Overigens vind ik het 'contact' argument best een non argument. Hoe vaak kook je nu echt voor gasten, zeker in deze Corona tijden. En het even gezellig de dag doornemen met je partner of kinderen tijdens het koken is een nobel streven, maar dat blijft maar bij weinig stellen echt een vast momentje van de dag.

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 28-09-2020 21:28 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Linkser schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:37:
[...]
Bij ons is het heel simpel, koken richting de tafel voor contact tijdens het koken. Anders sta je nog met de rug naar iedereen....
Dat is dus precies mijn punt/vraag. Welke activiteit kun je het beste richting de muur doen zodat je de minste tijd met je rug naar de gasten staat.

Momenteel hebben we een L-vormige woonkamer met open keuken en juist tijdens het moment dat je pannen op 'het vuur' staan is het het meest lastig communiceren met anderen. De pannen pruttelen, de afzuiging staat aan en je moet je aandacht er even bij houden. Daarbij ben je er in verhouding ook het minste tijd aan kwijt.
SquareOne schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:44:
[...]
Hier ook kleine twijfel bij eiland set-up. Maar in ons geval gaan we voor 80% zeker voor koken op het eiland.
Voornaamst argumenten in ons geval zijn:
- regelmatig zit de vaatwasser vol en dan wordt er vaat op het aanrecht verzameld. Dat doe ik liever aan de wand kant met spoelen en vaatwasser dan op het eiland.
- bij ons zit er een raam aan de wand kant, koken voor het raam lijkt me niks met vet spetters etc. (kraan spettert natuurlijk ook wel maar dat is dan maar water).
Kraan voor het raam kan ik idd in komen als argument. Bij ons (helaas) niet aan de orde, want aan de andere kan van de muur wonen de buren.
Qua vaatwasser kan het ook een goede motivatie zijn om hem snel(ler) uit te ruimen. :+
Ada12 schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:23:
Wassen op het eiland en koken tegen de muur, precies zoals je noemde.
Contact met de rest tijdens veel handelingen in de keuken.
Achter de kookplaat sta ik veel minder tijd. (Daarnaast vind ik een schouw boven mijn kookplaat gewoon mooi).
Dat dus idd. Fijnte zien dat we toch niet de enige zijn.
PaT schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:25:
[...]
Overigens vind ik het 'contact' argument best een non argument. Hoe vaak kook je nu echt voor gasten, zeker in deze Corona tijden. En het even gezellig de dag doornemen met je partner of kinderen tijdens het koken is een nobel streven, maar dat blijft maar bij weinig stellen echt een vast momentje van de dag.
Dat zal natuurlijk echt per huishouden verschillen. Bij ons met 2 jonge kinderen merken we nu wel dat we alleen allemaal thuis zijn rond etenstijd. Vooral doordeweeks. Voor die tijd is minimaal 1 van ons aan het werk en vanaf 19:00 ligt de eerste in bed. En hopelijk blijft dat laatste nog wel even zo, want ik hou ook van een rustig einde van de dag. :)

Qua gasten heb je zeker gelijk, maar ik kijk zelf dus ook juist erg naar de gezinssituatie.
Extra argument voor weinig aandacht tijdens het kookmoment zou nog kunnen zijn dat dat een perfect moment is voor de kids om de tafel te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Voorbereiding:

Bereiden:

Afruimen

Koffie/Thee

En “mijn” ontwerp? Gaat koken en spoelen niet samen op het eiland ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
siemenz schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:52:
[...]
En “mijn” ontwerp? Gaat koken en spoelen niet samen op het eiland ?
Mijn antwoord op die vraag heb je al gequote in je post. ;)
(Laatste stukje van mijn post)
En om niet in het bereik van de water/vetspetters te zitten als je aan de bar zit.
Het valt me vaak op dat mensen een bar intekenen op minder dan 30 cm van pruttelende pannen. Misschien doe ik iets fout met koken, maar echt veilig zit je daar niet als ik kook. :P

[ Voor 60% gewijzigd door Farmerwood op 29-09-2020 07:08 . Reden: Stukje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Farmerwood schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:13:
[...]

Mijn antwoord op die vraag heb je al gequote in je post. ;)
(Laatste stukje van mijn post)

[...]

En om niet in het bereik van de water/vetspetters te zitten als je aan de bar zit.
Het valt me vaak op dat mensen een bar intekenen op minder dan 30 cm van pruttelende pannen. Misschien die ik iets fout met koken, maar echt veilig zit je daar niet als ik kook. :P
Ah. Ik kon je opstelling even niet voor de geest halen. Maar wij doen idd geen bar aan het eiland.

Wij krijgen een eiland van 320cm dus ik denk/hoop dan voldoende werkruimte te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Farmerwood schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:52:
[...]

Dat is dus precies mijn punt/vraag. Welke activiteit kun je het beste richting de muur doen zodat je de minste tijd met je rug naar de gasten staat.

Momenteel hebben we een L-vormige woonkamer met open keuken en juist tijdens het moment dat je pannen op 'het vuur' staan is het het meest lastig communiceren met anderen. De pannen pruttelen, de afzuiging staat aan en je moet je aandacht er even bij houden. Daarbij ben je er in verhouding ook het minste tijd aan kwijt.

[...]

Kraan voor het raam kan ik idd in komen als argument. Bij ons (helaas) niet aan de orde, want aan de andere kan van de muur wonen de buren.
Qua vaatwasser kan het ook een goede motivatie zijn om hem snel(ler) uit te ruimen. :+

[...]

Dat dus idd. Fijnte zien dat we toch niet de enige zijn.

[...]

Dat zal natuurlijk echt per huishouden verschillen. Bij ons met 2 jonge kinderen merken we nu wel dat we alleen allemaal thuis zijn rond etenstijd. Vooral doordeweeks. Voor die tijd is minimaal 1 van ons aan het werk en vanaf 19:00 ligt de eerste in bed. En hopelijk blijft dat laatste nog wel even zo, want ik hou ook van een rustig einde van de dag. :)

Qua gasten heb je zeker gelijk, maar ik kijk zelf dus ook juist erg naar de gezinssituatie.
Extra argument voor weinig aandacht tijdens het kookmoment zou nog kunnen zijn dat dat een perfect moment is voor de kids om de tafel te dekken.
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe het werkt met kinderen. Ik heb er drie in de leeftijd van 13 tot 3 jaar. :)

Ik kook 'zijdelings' ten opzichte van de woonkamer en de spoelbak is tijdens gebruik met mijn rug richting woonkamer. Ik ben zelden zo geconcentreerd bezig dat ik dan niet meekrijgt wat er in de woonkamer gebeurt. En je lichaam even een kwartslag draaien om het wat beter te volgen is toch geen probleem? Ik merk juist dat de kinderen vaak willen 'helpen' tijdens het koken. Dan maakt het ook niets uit hoe je georiënteerd staat.

Ik krijg altijd bij deze discussie het gevoel dat mensen 'urenlang' met visite/gezin wil gaan staan kletsen tijdens het koken. Praktijk is dat de meesten hun prakkie in een half uur op tafel hebben staan.

Wil je echt contact met je omgeving tijdens het koken, neem dan een stoomoven. Dan heb je geen omkijken meer naar je gerechten en kan je je aandacht op andere zaken richten. In mijn geval is dat op een goede bereiding van het vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49

Don Quijote

El Magnifico

Ik zie dat hier een focus is op contact met gasten; maar bij mij gaat het vooral om contact met het gezin tijdens koken. Snijden en voorbereiding gaat het meeste tijd in zitten bij mij, daarna wat er qua koken/bakken gebeurt.

Voor mij was het dus een bewuste keuze om een eiland te nemen met alleen de bora en verder alle ruimte voor voorbereiden. Spoelbak aan de wand uit het zicht, daar sta ik toch nooit langer dan vijf seconden bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Hier ook koken op het eiland en spoelen bij de wand. De kraan loopt nooit lang tijdens het koken, pannen staan langer op de kookplaat. Dus goed contact met gasten of partner en ondertussen het eten in de gaten houden. En ik wil geen vuile vaat in het zicht op het eiland.

Zo hebben we het in de huidige keuken ook met een schiereiland en het bevalt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
[quote]Don Quijote schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:40:
Ik zie dat hier een focus is op contact met gasten; maar bij mij gaat het vooral om contact met het gezin tijdens koken.

Precies. Kinderen huiswerk overhoren terwijl je aardappels schilt bijvoorbeeld😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Linkser probeerde die jou ook een plasmafilter aan te bevelen icm Bora? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:50:
Hij adviseerde het als een optie, gezien zijn positieve ervaringen ermee. Aangeven er geen directe noodzaak in te zien en is er verder niet meer op terug gekomen. Was niet opdringerig ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:50:
Wij kregen hem ook aanbevolen bij een Novy afzuigkap. Met de Novy ga ik mee, maar ik neig naar een 'Novy Pure Filter' filter. Die van Novy gaan volgens hun eigen site ook 3-5 jaar mee. “Dankzij de speciale natuurlijke coating gaat de Pure filter tot wel 900 kookuren mee. De koolstoffilter in de afzuigkap hoeft dus maar om de 3 tot 5 jaar te worden vervangen, een unicum!"

Leuk om alle reacties te zien op mijn kookvraag. Voorlopig blijf ik wel bij mijn huidige opstelling.

[ Voor 18% gewijzigd door Farmerwood op 29-09-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ada12
Hoe zit dat met 4 of 5 inductie zones.
Wij krijgen een kookplaat van 80 cm.
Nu hoor ik dat ik net zo goed voor 4 zones als voor 5 kan kiezen omdat je in de praktijk die 5 pannen nauwelijks kwijt kunt. Klopt dat?
Had een plaat voorgesteld met 1 flexzone, maar ook dat zou nauwelijks voordeel bieden zei men.

Klopt dat? Ze stelden een kookplaat voor met de kookzones schuin achter elkaar omdat je daarop het makkelijkst je pannen kwijt zou kunnen.

Ik heb nog geen ervaring met inductie, dus ik heb geen idee wat ik kiezen moet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Op 80cm is 5 pannen wel wat ambitieus. Dan is 4 wel het matje.

Ik ben fan van mijn flexzones! Ik heb een Creuset braadpan (zo'n grote langwerpige) en die doet het fantastisch op die flexzone. Zelfde verhaal voor mijn grillplaat. Ben daar nu echt de hamburgerking van het gezin door ;)

Praktisch gezien is 1 flexzone wel genoeg. Ik kan alle 6 zones koppelen tot 3 grote, maar dat heb ik nog nooit gedaan. 1 is meer dan genoeg.

[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 29-09-2020 19:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:05

Voorbereiding:

Bereiden:

Afruimen

Koffie/Thee

je praat over de eettafel alsof het een of ander heilig altaar is. Heb je daadwerkelijk elke dag als je kookt gasten aan tafel? Kun jij, als je vlees snijdt, op de tafel letten en in gesprek zijn? Thee zetten met zicht op de tafel? groente wassen met zicht op de tafel? Dat klinkt allemaal heel gezellig, maar achteraf ben je pleisters aan het zoeken zonder zicht op tafel omdat je tijdens het kletsen in de vingers hebt gesneden. Of de vloer aan het dweilen zonder zicht op tafel, omdat je er tijdens het kletsen één grote zooi van hebt gemaakt.

Het is heel simpel. Als je het mooi vindt moet je het doen en niet met zo'n moeilijk verhaal aankomen zetten om je keuze te rechtvaardigen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
107mb schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:42:
[...]
je praat over de eettafel alsof het een of ander heilig altaar is. Heb je daadwerkelijk elke dag als je kookt gasten aan tafel?
Heilig altaar gaat wat ver als term, maar de keukentafel wordt zeker een belangrijke plek in huis. In een vorig huis was de eettafel de centrale plek in huis waar de meeste tijd werd doorgebracht en dat is ook hier de bedoeling. We willen er ook niet alleen een tafel met stoelen neerzetten, maar er moet deels een bank omheen komen (L-vorm).

Kinderen ophalen van KDV, de BSO na werk (300m van huis) en terwijl die aan tafel zitten of ernaast spelen wordt er gekookt. En later helpen ze daar hopelijk ook mee.

De woonkamer moet echt alleen de plek worden waar we zitten als er tv gekeken wordt. Dat vonden we in ons vorige huis een van de grootste pluspunten van veel aan de keukentafel zitten. We zaten ineens veel minder tv te kijken kwamen aan veel meer andere zaken toe.
Dus ook 's avonds moet het de standaard zitplek worden waar je lekker kan zitten. En uiteraard komt er dus geen tv in de keuken. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
PaT schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:59:
[...]

Je hoeft mij niet uit te leggen hoe het werkt met kinderen. Ik heb er drie in de leeftijd van 13 tot 3 jaar. :)

Ik kook 'zijdelings' ten opzichte van de woonkamer en de spoelbak is tijdens gebruik met mijn rug richting woonkamer. Ik ben zelden zo geconcentreerd bezig dat ik dan niet meekrijgt wat er in de woonkamer gebeurt. En je lichaam even een kwartslag draaien om het wat beter te volgen is toch geen probleem? Ik merk juist dat de kinderen vaak willen 'helpen' tijdens het koken. Dan maakt het ook niets uit hoe je georiënteerd staat.

Ik krijg altijd bij deze discussie het gevoel dat mensen 'urenlang' met visite/gezin wil gaan staan kletsen tijdens het koken. Praktijk is dat de meesten hun prakkie in een half uur op tafel hebben staan.

Wil je echt contact met je omgeving tijdens het koken, neem dan een stoomoven. Dan heb je geen omkijken meer naar je gerechten en kan je je aandacht op andere zaken richten. In mijn geval is dat op een goede bereiding van het vlees.
Ik denk dat je een eiland ook niet moet nemen omdat je af en toe gasten ontvangt, maar omdat je er meer gezinstijd voor krijgt. Voor de meeste mensen met kinderen ziet de avond er ongeveer zo uit:
Thuis komen tussen 17:30-18:30
Kinderen halen van de BSO/KDV
Eten maken
Eten
Spelen met je kinderen
Kinderen naar bed
Vrije tijd.
Dus gezinstijd is vrij beperkt met tweeverdieners. De tijd is enigszins te verlengen door contact te houden tijdens het koken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Snijden, koken, voorbereiden doe ik allemaal op het eiland, want daar is de meeste ruimte en afzetruimte. Vandaar mijn keus voor koken op het eiland, want daar ben ik het meest :)

Groenten wassen doe ik van te voren. Als ik water nodig heb, heb ik vaak een maatbeker klaargezet met de hoeveelheid die ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-09 19:30
Graag ontvang ik jullie mening op de onderstaande offerte die mijn vriendin en ik afgelopen zondag bij de keukenboer hebben ontvangen.

Winkel:
Members only:

Keukenmeubelen:
Op basis van de modellijn Matterhorn. Dit is een greeploos design.
  • Front: Leisteengrijs | Ultra mat
  • Kasten buitenzijde: Wit | Melanine
  • Kasten kopse kant: Leisteengrijs | ABS (mat)
  • Zichtzijden: Leisteengrijs | Ultra mat
  • Panelen: Leisteengrijs | Ultra mat
  • Open kasten: Leisteengrijs | Ultramat
  • Plinten: Zwart | Melamine
  • Scharnieruitvoering: 95 graden + demper
  • Lade uitvoering: T-box Antaro antraciet
  • Plintuitvoering: Plintpoot
  • Plinthoogte: 13 cm
Werkbladen:
  • Keramiek 23mm Montsho, gezoet
Apparatuur:
  • Koel-vries combinatie: Siemens KI34VV22FF IQ100
  • Oven: Siemens Studioline HB875G5B1 IQ700
  • Combi-oven: Siemens Studioline CM836GNB6 IQ700
  • Vaatwasser: Siemens Studioline SN836X12JE IQ300
  • Kookplaat & afzuiging in één: Bora Pure Pura
Accessoires:
  • Kokendwaterkraan: Quooker Combi+ RVS
  • Wasbak: Franke 58CM RVS KBX 210.55
  • Lampjes etc.
Members only:

Graag hoor ik van jullie wat jullie vinden van de opstelling, de gekozen apparatuur en uiteraard de bijhorende prijsopgave.

Zelf twijfelen we momenteel of we niet voor een wat luxer merk kasten moeten kiezen, bijvoorbeeld Next125. De binnenzijde van de kasten wordt dan grijs of antraciet, in plaats van wit. Deze kasten vallen dan tevens in het midden segment, in plaats van in het lage segment. We vragen ons echter af wat voor impact dit heeft op de keukenmeubelen prijs?

Zelf hebben we al het idee om eventueel het blad los te bestellen via Keukenbladenfabriek, omdat wij dan voor een vergelijkbaar bedrag (inclusief montage) een 20mm massief Dekton Laos blad kunnen verkrijgen.

Daarnaast ontdekte ik dat de oven in de bovenstaande opstelling een 2.8 inch scherm bevat en de combi-oven een 3.7 inch scherm. Hierin moet dus ook nog iets verandert worden, zodat beide apparaten hetzelfde uiterlijk hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWUtuH_MQeD0gv3iH1wTDCefKxo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0OQB5SWXae3wDFNcyyxIPXHJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTSMUF5zX43Eshm5TUJifxFvahc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mNIo0F0czzDJcLVVsCKAOh31.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbwC8wkbXR-h-LF5bXCRhI2STes=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nfWkuJgnQHU6USXzWtghZfJd.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 45% gewijzigd door patrick451! op 14-11-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
Is er iemand hier die bekend is met
Members only:
? Wij willen graag een start maken met onze nieuwe keuken, en deze twee zaken spraken mij op basis van hun website wel aan. Benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Peacefield78 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:05:
***members only***
? Wij willen graag een start maken met onze nieuwe keuken, en deze twee zaken spraken mij op basis van hun website wel aan. Benieuwd naar ervaringen.
Ik vond Houtmerk tegenvallen. Ik was heel enthousiast over de stijl, maar in de showroom viel het me tegen.

De Fenix fronten zijn niet afgewerkt aan de zijkant. Je kijkt tegen het multiplex aan. Bij donkere kleuren beitsen ze de multiplex zwart. De binnenkanten van de Fenix fronten zijn gewoon zwart HPL, waardoor je vingerafdrukken goed ziet. Ik vond het rommelig worden met alle verschillende materialen en grijze kasten.

De meubels die er stonden vond ik wel heel mooi. En voor een badmeubel ga ik er in de toekomst misschien nog wel eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

patrick451! schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:02:
Graag ontvang ik jullie mening op de onderstaande offerte die mijn vriendin en ik afgelopen zondag bij de keukenboer hebben ontvangen.

Winkel:
***members only***

Keukenmeubelen: €6831
Front: Leisteengrijs | Ultra mat
Kasten buitenzijde: Wit | Melanine
Kasten kopse kant: Leisteengrijs | ABS (mat)
Zichtzijden: Leisteengrijs | Ultra mat
Panelen: Leisteengrijs | Ultra mat
Open kasten: Leisteengrijs | Ultramat
Plinten: Zwart | Melamine

Werkbladen: €3015
Keramiek 23mm Montsho, gezoet (€3105)

Apparatuur: €6071
Koel-vries combinatie: Siemens KI34VV22FF IQ100 (€599)
Oven: Siemens Studioline HB875G5B1 IQ700 (€864)
Combi-oven: Siemens Studioline CM836GNB6 IQ700 (€1021)
Vaatwasser: Siemens Studioline SN836X12JE IQ300 (€648)
Kookplaat & afzuiging in één: Bora Pure Pura (€2939)

Accessoires: €2308
Kokendwaterkraan: Quooker Combi+ RVS (€1481)
Wasbak: Franke 58CM RVS KBX 210.55 (€637)

***members only***

Graag hoor ik van jullie wat jullie vinden van de opstelling, de gekozen apparatuur en uiteraard de bijhorende prijsopgave.

Zelf twijfelen we momenteel of we niet voor een wat luxer merk kasten moeten kiezen, bijvoorbeeld Next125. De binnenzijde van de kasten wordt dan grijs of antraciet, in plaats van wit. Deze kasten vallen dan tevens in het midden segment, in plaats van in het lage segment. We vragen ons echter af wat voor impact dit heeft op de keukenmeubelen prijs?

Zelf hebben we al het idee om eventueel het blad los te bestellen via Keukenbladenfabriek, omdat wij dan voor een vergelijkbaar bedrag (inclusief montage) een 20mm massief Dekton Laos blad kunnen verkrijgen.

Daarnaast ontdekte ik dat de oven in de bovenstaande opstelling een 2.8 inch scherm bevat en de combi-oven een 3.7 inch scherm. Hierin moet dus ook nog iets verandert worden, zodat beide apparaten hetzelfde uiterlijk hebben.

***members only***

***members only***

***members only***
Wat zijn je ruim 2k aan “accessoires” als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
siemenz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:26:
[...]

Wat zijn je ruim 2k aan “accessoires” als ik vragen mag ?
Die 2k betreft de Quooker en de wasbak, daarnaast nog wat klein prul. Ik zal het morgen op de pc inderdaad even wat duidelijker neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:30
patrick451! schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:30:
[...]

Die 2k betreft de Quooker en de wasbak, daarnaast nog wat klein prul. Ik zal het morgen op de pc inderdaad even wat duidelijker neerzetten.
Vind het toch vrij duidelijk staan? :+
(Of het stond nog niet gespecificeerd voor edit?)

Vind het trouwens wel veel geld voor de koel/vries combi. € 600,00 (€1100 adviesprijs) voor een IQ100 zonder No-frost, etc.

[ Voor 46% gewijzigd door Source90 op 29-09-2020 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:23
De verwarring imo is dat alle apparatuur opgeteld het bovenste bedrag is, dus dat klopt.
Bij "accessoires" is dit niet zo en daarnaast zijn een quooker en wasbak niet echt accessoires?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Winkel:
***members only***

Keukenmeubelen: €6831 totaal
Werkbladen: €3015 totaal
  • Keramiek 23mm Montsho, gezoet (€3105)
Apparatuur: €6071 totaal
  • Koel-vries combinatie: Siemens KI34VV22FF IQ100 (€599)
  • Oven: Siemens Studioline HB875G5B1 IQ700 (€864)
  • Combi-oven: Siemens Studioline CM836GNB6 IQ700 (€1021)
  • Vaatwasser: Siemens Studioline SN836X12JE IQ300 (€648)
  • Kookplaat & afzuiging in één: Bora Pure Pura (€2939)
Accessoires: €2308 totaal
  • Kokendwaterkraan: Quooker Combi+ RVS (€1481)
  • Wasbak: Franke 58CM RVS KBX 210.55 (€637)
  • Lampjes etc. (€190)
***members only***

***members only***

***members only***

***members only***
Je opstelling komt in de buurt van mijn keuken. Mijn eerste offertes met Siemens apparatuur en een Rotpunkt keuken kwamen op een vergelijkbaar bedrag uit.

• Linkser
  • Nu online
Weet iemand of er kwaliteitsverschil zit tussen FENIX en Tmatt.
https://transformad.com/en/productos/lacados/tmatt/

Ik zie nu dat op de offerte staat dat de fronten in Tmatt geleverd zullen worden.
Wij hebben het gehad over FENIX, dus ga daar nog wel even achteraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ada12
PaT schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:33:
Op 80cm is 5 pannen wel wat ambitieus. Dan is 4 wel het matje.

Ik ben fan van mijn flexzones! Ik heb een Creuset braadpan (zo'n grote langwerpige) en die doet het fantastisch op die flexzone. Zelfde verhaal voor mijn grillplaat. Ben daar nu echt de hamburgerking van het gezin door ;)

Praktisch gezien is 1 flexzone wel genoeg. Ik kan alle 6 zones koppelen tot 3 grote, maar dat heb ik nog nooit gedaan. 1 is meer dan genoeg.
Ik zie veel 80 inductieplaten met 5 zones, maar dat zou dus in praktijk amper passen om 5 pannen op te zetten.

• Alic3
Peacefield78 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:05:
***members only***
Ik vind de stijl en de combinaties die ze maken (hout, Fenix, marmer/terazzo/beton) ook mooi, maar de kwaliteit viel echt tegen in de showroom. De frontjes vond ik erg dun en de greeplijst lijkt gemaakt voor kinderhandjes (veel te ondiep). We kregen de deuren van de kastjes en lades amper open, en dan zat er niet eens iets in de lades. En uiteindelijk vond ik de opties erg beperkt voor het geld. Wel erg fijn geholpen door de ervaren interieurstylist die heel goed meedacht over de indeling.

Ze schijnen het ook erg druk te hebben (goede socials...), maar de werkplaats kan het niet aan. Voor alleen een afspraak moesten we 6 weken wachten. Mijn zusje had vorig jaar een offerte laten maken voor een onderkast voor de badkamer en die is dit jaar ineens 800 euro duurder. Toen ze er was om het te bestellen ving ze op hoe andere klanten min of meer werden weggestuurd omdat ze maar een budget van 20k hadden voor een keuken en dat was te weinig. Ook op Google lees je mixed reviews. Jammer, want hun stijl is mooi. Denk dat het ook vooral uitmaakt wie je er treft, wat je budget is en wat je eisen zijn.

Wij zijn later bij Robert Tediek in Anna Paulowna geweest (zelfde stijl, wel eindje rijden) en daar zijn we heel fijn geholpen. Leuk jong team en kregen zelfs meteen een tour door de werkplaats.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25

Winkel:
***members only***

Keukenmeubelen: €6831 totaal
Werkbladen: €3015 totaal
  • Keramiek 23mm Montsho, gezoet (€3105)
Apparatuur: €6071 totaal
  • Koel-vries combinatie: Siemens KI34VV22FF IQ100 (€599)
  • Oven: Siemens Studioline HB875G5B1 IQ700 (€864)
  • Combi-oven: Siemens Studioline CM836GNB6 IQ700 (€1021)
  • Vaatwasser: Siemens Studioline SN836X12JE IQ300 (€648)
  • Kookplaat & afzuiging in één: Bora Pure Pura (€2939)
Accessoires: €2308 totaal
  • Kokendwaterkraan: Quooker Combi+ RVS (€1481)
  • Wasbak: Franke 58CM RVS KBX 210.55 (€637)
  • Lampjes etc. (€190)
***members only***

***members only***

***members only***

***members only***
Voor dit geld kun je ook een Pronorm of Häcker Systemat krijgen. Kwalitatief zijn dat betere meubelen. Daarnaast is de mix in de apparatuur bijzonder te noemen. Een IQ100 koel-vries bijv? Dat zou ik absoluut niet doen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• patrick451!
LuPo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:40:
[...]

Voor dit geld kun je ook een Pronorm of Häcker Systemat krijgen. Kwalitatief zijn dat betere meubelen. Daarnaast is de mix in de apparatuur bijzonder te noemen. Een IQ100 koel-vries bijv? Dat zou ik absoluut niet doen.
Bedankt voor je reactie. Weet jij toevallig welke winkels de Pronorm en Häcker Systemat meubels verkopen? Zelf hebben we in ieder geval bij Brynzeel een extra offerte aangevraagd met de Optima line (Next125 line zonder de labeltjes ervan). Offerte hiervan nog niet binnen.

De IQ100 koel-vries was in dit geval wel bewust gekozen, omdat we geen no-frost systeem willen, i.v.m. de extra ruimte die dit systeem kost in het diepvries gedeelte. Ik moet nog even verifiëren of dit punt valide is (of no-frost echt zoveel ruimte kost).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SquareOne
patrick451! schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:05:
[...]

Bedankt voor je reactie. Weet jij toevallig welke winkels de Pronorm en Häcker Systemat meubels verkopen? Zelf hebben we in ieder geval bij Brynzeel een extra offerte aangevraagd met de Optima line (Next125 line zonder de labeltjes ervan). Offerte hiervan nog niet binnen.

De IQ100 koel-vries was in dit geval wel bewust gekozen, omdat we geen no-frost systeem willen, i.v.m. de extra ruimte die dit systeem kost in het diepvries gedeelte. Ik moet nog even verifiëren of dit punt valide is (of no-frost echt zoveel ruimte kost).
Next125
(contur)
SystematPronorm
(xline)
(silverline)
Tristar
(residentic)
Rotpunkt
(excellentic)
NobiliaSchüllerBallerina
Keukenloods
Keukensale
Goergen
Bemmel & Kroon
Ekelhofcontur
Superkeukens
Thuiskeuken
DB Keukensresidenticexcellenticdbselect
ASWAsilverline
Reddy
Nuvaxline
Velthuizen
Verdonk Keukens

Uiteraard niet uitputtend. Maar dit is een overzicht dat ik voor mezelf (en dit topic) op basis van eigen ervaring en ervaringen uit dit topic heb samengesteld.

Edit: Verdonk keukens ook maar even toegevoegd. En merk Ballerina toegevoegd.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 30-09-2020 15:08 ]

• Alic3
Dealers van deze merken zijn de vinden op hun site en er zijn genoeg ervaringen in dit topic te vinden. Keukenloods heeft beide merken sowieso staan. Ik denk overigens ook dat je meer keuken kunt krijgen voor dit geld. Kijk maar eens de voorbeelden na die eerder zijn gedeeld. Ik verwacht ook dat de prijs voor de Optima bij Bruynzeel hoger gaat uitvallen dan bij een andere Next dealer (uiteraard geen DMG). En als laatste zou ik nooit meer géén no Frost willen.

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
SquareOne schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:10:
[...]

Next125
(contur)
SystematPronorm
(xline)
(silverline)
Tristar
(residentic)
Rotpunkt
(excellentic)
NobiliaSchüllerBallerina
Keukenloods
Keukensale
Goergen
Bemmel & Kroon
Ekelhofcontur
Superkeukens
Thuiskeuken
DB Keukensresidenticexcellenticdbselect
ASWAsilverline
Reddy
Nuvaxline
Velthuizen
Verdonk Keukens

Uiteraard niet uitputtend. Maar dit is een overzicht dat ik voor mezelf (en dit topic) op basis van eigen ervaring en ervaringen uit dit topic heb samengesteld.

Edit: verdonk keukens ook maar even toegevoegd.
Bemmel&Kroon heeft ook Pronorm!

• SquareOne
Phyrro schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:00:
[...]

Bemmel&Kroon heeft ook Pronorm!
Yes, klopt inderdaad. Heb zelfs een prijsopgave van ze ontvangen :X . Stom. Aangepast.

• patrick451!

Winkel:
***members only***

Keukenmeubelen:
Werkbladen:
  • Keramiek 23mm Montsho, gezoet
Apparatuur:
  • Koel-vries combinatie: Siemens KI34VV22FF IQ100
  • Oven: Siemens Studioline HB875G5B1 IQ700
  • Combi-oven: Siemens Studioline CM836GNB6 IQ700
  • Vaatwasser: Siemens Studioline SN836X12JE IQ300
  • Kookplaat & afzuiging in één: Bora Pure Pura
Accessoires:
  • Kokendwaterkraan: Quooker Combi+ RVS
  • Wasbak: Franke 58CM RVS KBX 210.55
  • Lampjes etc.
***members only***

***members only***

***members only***

***members only***
Inmiddels de offerte met de Optima keukenmeubels (Next125 NX240) in plaats van Matterhorn keukenmeubels binnen.

Keukenmeubelen:
Members only:

Op basis van de modellijn Optima / Next NX240. Dit is een greeploos design.
  • Front: K187F - Fenix onyxzwart softmat AFP | S7 - Fenix kunststof toplaag softmat AFP
  • Korpus: K190 - Lavazwart | K0 - Kunststof
  • Zichtzijden: L187M - Onyxzwart fluweelmat AFP | L7 - Fluweelmat-lak
  • Wangen / Panelen: V187F - Fenix onyxzwart softmat AFP | V7 - Fenix volkern softmat AFP
  • Plinten: L187M - Onyxzwart fluweelmat AFP | L7 Fluweelmat-lak
  • Lade uitvoering: NPEBG - Primus anti-slipmat basaltg.
  • Openingssysteem: MTO - met TIP-ON
  • Plinthoogte: 15cm
Dit brengt het totaal van de keuken met Optima / Next125 NX240 op
Members only:
en inclusief montage
Members only:
.

[ Voor 3% gewijzigd door patrick451! op 14-11-2020 18:31 ]

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:36
Die meerprijs lijkt me voornamelijk voort te komen uit de fenix fronten en zijpanelen. Waarom zetten ze er niet een gelijkwaardig front langs?

Untappd: Kapitein_Merijn

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:03
Alic3 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:11:
[...]

Ze schijnen het ook erg druk te hebben (goede socials...), maar de werkplaats kan het niet aan. Voor alleen een afspraak moesten we 6 weken wachten. Mijn zusje had vorig jaar een offerte laten maken voor een onderkast voor de badkamer en die is dit jaar ineens 800 euro duurder. Toen ze er was om het te bestellen ving ze op hoe andere klanten min of meer werden weggestuurd omdat ze maar een budget van 20k hadden voor een keuken en dat was te weinig. Ook op Google lees je mixed reviews. Jammer, want hun stijl is mooi. Denk dat het ook vooral uitmaakt wie je er treft, wat je budget is en wat je eisen zijn.
Hebben we het hierover Houtmerk? Zo ja, zou ik niet adviseren nu. Ik heb redelijk wat in bestelling staan, en levertijden, communicatie zijn dramatisch slecht. Levertijd zou 10 weken zijn, na 9 weken gebeld en kreeg toen te horen dat er nog tekeningen die ze nooit gemaakt hadden goedgekeurd moesten worden. En dat het dan nog 7 weken zou duren. Tekeningen kregen we pas een week later ook. Levertijd loopt nu op naar20 weken, wat echt bizar is.

Zeg dan gewoon dat je onze order vergeten bent. Vervelend, maar kan gebeuren. Maar nee, vage verhalen, wijzend naar corona etc. Gewoon een slecht verhaal nu.

Afdeling werkvoorbereiding heeft echt geen flauw idee waar ze het over hebben ook.

Tot zover mijn rant. Keukens zijn idd niet heel speciaal nee, dus daarvoor zou ik er zeker niet langsgaan.

• Alic3
Streamz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:35:
[...]

Hebben we het hierover Houtmerk? Zo ja, zou ik niet adviseren nu. Ik heb redelijk wat in bestelling staan, en levertijden, communicatie zijn dramatisch slecht. Levertijd zou 10 weken zijn, na 9 weken gebeld en kreeg toen te horen dat er nog tekeningen die ze nooit gemaakt hadden goedgekeurd moesten worden. En dat het dan nog 7 weken zou duren. Tekeningen kregen we pas een week later ook. Levertijd loopt nu op naar20 weken, wat echt bizar is.

Zeg dan gewoon dat je onze order vergeten bent. Vervelend, maar kan gebeuren. Maar nee, vage verhalen, wijzend naar corona etc. Gewoon een slecht verhaal nu.

Afdeling werkvoorbereiding heeft echt geen flauw idee waar ze het over hebben ook.

Tot zover mijn rant. Keukens zijn idd niet heel speciaal nee, dus daarvoor zou ik er zeker niet langsgaan.
Ja ik dat ging inderdaad over Houtmerk. De vriend van mijn zusje kent ook nog iemand uit de werkplaats (via via verhaal, ik weet het :| ) en die had al aangegeven dat ze het eigenlijk niet aankonden. In eerste instantie wilden ze zich daardoor niet laten tegenhouden met bestellen. Maar door het verhaal van de kennis plus de prijsstijging, plus het meemaken van hoe klanten worden behandeld in de winkel, werd het toch maar geen Houtmerk. Zonde wel.

• MB3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-08 14:57

MB3

patrick451! schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:12:
[...]

Inmiddels de offerte met de Optima keukenmeubels (Next125 NX240) in plaats van Matterhorn keukenmeubels binnen.

Keukenmeubelen: €10204 totaal (in plaats van €6831, oftewel €3373 meer)
Op basis van de modellijn Optima / Next NX240. Dit is een greeploos design.
  • Front: K187F - Fenix onyxzwart softmat AFP | S7 - Fenix kunststof toplaag softmat AFP
  • Korpus: K190 - Lavazwart | K0 - Kunststof
  • Zichtzijden: L187M - Onyxzwart fluweelmat AFP | L7 - Fluweelmat-lak
  • Wangen / Panelen: V187F - Fenix onyxzwart softmat AFP | V7 - Fenix volkern softmat AFP
  • Plinten: L187M - Onyxzwart fluweelmat AFP | L7 Fluweelmat-lak
  • Lade uitvoering: NPEBG - Primus anti-slipmat basaltg.
  • Openingssysteem: MTO - met TIP-ON
  • Plinthoogte: 15cm
Dit brengt het totaal van de keuken met Optima / Next125 NX240 op
***members only***
en inclusief montage
***members only***
.
Wij zijn zelf 2 maanden geleden bij Bruynzeel Barendrecht geweest, toen een offerte voor een Optima keuken laten maken. Daarna naar Keukenloods Rotterdam gegaan en een zelfde keuken maar dan van Hacker Systemat laten berekenen, deze viel 1/3 goedkoper uit dit nog excl. de quooker pro3 vaq e fusion square :*)

Misschien is de Optima lijn beter/hoger als een Hacker Systemat, maar als ik zo het forum door lees lijkt mij dat niet het geval en wij hadden een goed gevoel bij de Hacker Systemat .

Bij de Bruynzeel offerte die wij hadden waren vooral de accessoires extreem duur viel mij op.

Wat ook mee gespeeld zal hebben is dat het onze project keuken leverancier is.
(nieuwbouw zonder keuken, maar als je bij Bruynzeel een keuken koopt betaal je de bouwer geen €250 om naar je installatie te laten kijken)

• dmstr
Kasten:
Uitvoering: A, Nobilia 945 Easytouch
Fronttype: Laklaminaatfront, kant rondom (LLKU)
Frontkleur 1: Laklaminaat, grafietzwart ultramat (961)
Kleur kopse kant front: grafietzwart ultramat (961)
Frontcombinatie: Laklaminaat, grafietzwart ultramat (961)
Uitvoering korpus: Kunststof (KU)
Kleur buitenzijde korpus: Schiefer grijs (194)
Kleur binnenzijde korpus: Damast wit (012)
Type greep: Greeplijst (017)
Kleur greep 1: Zwart 054 (017)
Greeppositie: Greeploos LineN (33)
Greepcombinatie: Greeplijst zwart 054 (017)
Uitvoering plint: Decor mat (MA)
Toevoeging plinthoogte: 150 mm (150)
Uitvoering zijwand: Lak mat (LAM)
Kleur zijwand: Lak, zwart mat (851)
Type uittreklade: Standaard (ST)
Lichtuitvoering wanden: zonder verlichting (ST)
Uittrekelementuitv.uittrekinte: Standaard (ST)
Uitvoering profielen: Bodemprofiel wanden (ZWS)
Colour various 15: Zwart (010)

En het werkblad is een Topline multiplex werkblad 38 mm van 360cm (verdiept naar 70cm).

Apparatuur:
Vriezer AEG ABB688E1LS
Koelkast AEG SKE81811DS
Oven Siemens HB875G5B1

Ze vragen voor het totale plaatje 16.250 (keuken 7250, apparatuur 8150, werkblad 850).

Tekeningen/plaatjes (afzuiger mist nog op de tekening, deze is later toegevoegd):
https://imgur.com/a/8TPaGNZ

Wat zeggen jullie er van? Het blijft lastig inschatten persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

dmstr schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:47:
Kasten:
Uitvoering: A, Nobilia 945 Easytouch
Fronttype: Laklaminaatfront, kant rondom (LLKU)
Frontkleur 1: Laklaminaat, grafietzwart ultramat (961)
Kleur kopse kant front: grafietzwart ultramat (961)
Frontcombinatie: Laklaminaat, grafietzwart ultramat (961)
Uitvoering korpus: Kunststof (KU)
Kleur buitenzijde korpus: Schiefer grijs (194)
Kleur binnenzijde korpus: Damast wit (012)
Type greep: Greeplijst (017)
Kleur greep 1: Zwart 054 (017)
Greeppositie: Greeploos LineN (33)
Greepcombinatie: Greeplijst zwart 054 (017)
Uitvoering plint: Decor mat (MA)
Toevoeging plinthoogte: 150 mm (150)
Uitvoering zijwand: Lak mat (LAM)
Kleur zijwand: Lak, zwart mat (851)
Type uittreklade: Standaard (ST)
Lichtuitvoering wanden: zonder verlichting (ST)
Uittrekelementuitv.uittrekinte: Standaard (ST)
Uitvoering profielen: Bodemprofiel wanden (ZWS)
Colour various 15: Zwart (010)

Apparatuur:
Vriezer AEG ABB688E1LS
Koelkast AEG SKE81811DS
Oven Siemens HB875G5B1

Ze vragen voor het totale plaatje 16.250 (keuken 7250, apparatuur 8150, werkblad 850).

Tekeningen/plaatjes (afzuiger mist nog op de tekening, deze is later toegevoegd):
https://imgur.com/a/8TPaGNZ

Wat zeggen jullie er van? Het blijft lastig inschatten persoonlijk.
Wat zeggen jullie ervan? euh mooi spul!

Wil je feedback over de prijs? over de opstelling? over de apparatuur?

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Zijn er hier toevallig ervaringen met de Bosch PXX895D66E inbouwkookplaat met afzuiging (het 2020 model). Hij moet in een 80cm kastje (dat past de Bora X Pure bijvoorbeeld niet) en de Bosch lijkt me qua specificaties vergelijkbaar. Toch zou het fijn zijn wat first-hand ervaringen te lezen :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Zou dit te geeky zijn als stroomvoorziening in een eiland :+ ?

https://m.alibaba.com/pro...a37592eeq.jpg_220x220.jpg

• dmstr
siemenz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:21:
[...]

Wat zeggen jullie ervan? euh mooi spul!

Wil je feedback over de prijs? over de opstelling? over de apparatuur?
Prijs voornamelijk. En apparatuur is ook welkom.
De opstelling lijkt voor ons zo ideaal, vergelijkbaar met onze huidige woning.

Verwijderd

Solomon schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:50:
Zijn er hier toevallig ervaringen met de Bosch PXX895D66E inbouwkookplaat met afzuiging (het 2020 model). Hij moet in een 80cm kastje (dat past de Bora X Pure bijvoorbeeld niet) en de Bosch lijkt me qua specificaties vergelijkbaar. Toch zou het fijn zijn wat first-hand ervaringen te lezen :)
Ik zou voor de Siemens variant gaan, die is namelijk verkrijgbaar als vlakgeintegreerd. Da's mooier :) Verder is die hetzelfde.

Dit was ook mijn eerste keus om de 4 siemens apparaten te halen voor de extended garantie. Maar uitendelijk toch de Bora PUXU gekozen op aanraden van 2 tweakers hier. Bora is moderner en een stapje verder heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

Voor mijn nieuwbouw wil de aannemer de vloerverwarming onder het kookeiland laten vervallen, is het niet verstandig deze gewoon door te laten lopen?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tijntje schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:13:
Voor mijn nieuwbouw wil de aannemer de vloerverwarming onder het kookeiland laten vervallen, is het niet verstandig deze gewoon door te laten lopen?
Met het oog op de toekomst misschien wel. Mocht je ooit het eiland verwijderen heb je ineens een koude plek in je vloer.
Puur vanuit het nu geredeneerd is het laten vervallen logisch omdat je er hooguit je keukenkastjes mee aan het opwarmen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:50
Tijntje schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:13:
Heb wel eens wat discussies gezien hier op Tweakers, maar was volgens mij geen eenduidig antwoord.

Het zou wellicht wat geld schelen om het niet door te laten lopen omdat je minder meters maakt. Daarnaast heb je niets aan die verwarming onder het eiland want je loopt er niet. Dan is het ook niet goed voor sommige apparatuur (vaatwasser, koelkast) alhoewel waarschijnlijk niet echt schadelijk.

Waarom je het wel door wil laten lopen.. Als je de keuken gaat verplaatsen in de toekomst (nieuwe keuken of verbouwing) is het onhandig als er geen vloerverwarming ligt natuurlijk.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Smelt de hagelslag in de onderste la niet ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Haha cool, maar gevetoot door mijn vriendin. Daarnaast geeft ze terecht aan dat je ook de ruimte eronder in een korf moet reserveren voor dit uitstekende gevaarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:03
Alic3 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:47:
[...]

Ja ik dat ging inderdaad over Houtmerk. De vriend van mijn zusje kent ook nog iemand uit de werkplaats (via via verhaal, ik weet het :| ) en die had al aangegeven dat ze het eigenlijk niet aankonden.
Nah, het is nog erger. Ze wijzen ook naar hun toeleveranciers die lange levertijden zouden hebben. We hebben er 1 gebeld, en die sprak dit tegen.

Werkvoorbereiding daar is een zootje, spullen veel te laat besteld, en in plaats van toegeven en proberen te herstellen komen ze met onzinverhalen. Afrader, tot ze de bezem erdoorheen halen en hun zaakjes op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:54
evleerdam schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:17:
[...]
Het zou wellicht wat geld schelen om het niet door te laten lopen omdat je minder meters maakt.
Ik moet extra betalen voor minder vloerverwarming. Het is een wijziging en dat kost weer tijd om te communiceren met de onderaannemers en misschien willen ze de lus anders leggen of dichter bij elkaar om toch aan alle eisen te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Nu online
Linkser schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:04:
Weet iemand of er kwaliteitsverschil zit tussen FENIX en Tmatt.
https://transformad.com/en/productos/lacados/tmatt/

Ik zie nu dat op de offerte staat dat de fronten in Tmatt geleverd zullen worden.
Wij hebben het gehad over FENIX, dus ga daar nog wel even achteraan.
Iemand? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 21:27
Nou, 18.04 een keuken besteld bij Favori Keukens in Rotterdam, met leverdatum 16.09.
Ik heb nog steeds geen keuken de keukenboer is continue aan het liegen en liegen en liegen.

Heeft iemand zoiets ooit meegemaakt? Ik heb inmiddels een brief gestuurd om ze ingebreke te stellen, maar denk dat ze dat ook gewoon aan de laars gaan lappen.
Winkel is aangesloten bij de CBW, dus volgens mij heb ik officieel recht om de overeenkomst nu te ontbinden toch?

Zie hieronder het proces sinds 16.09, en hoe de leverancier er 1 grote puinhoop van heeft zitten maken.
- Keuken is niet op tijd geleverd en gemonteerd, terwijl er een vaste leverdatum was opgesproken. Er is op 16.09 een halve keuken gemonteerd, met als excuus dat het werkblad beschadigd was en hierdoor de keuken niet afgemonteerd zou kunnen worden.

- De communicatie is ronduit belabberd. Er zijn de volgende afspraken gemaakt sinds, welke allemaal niet nagekomen zijn:
o Op 16.09 afgesproken dat de keuken zou worden afgemonteerd op 24.09.
o Niemand is komen opdagen op 24.09, ik moest zelf weer achteraan bellen om erachter te komen dat het werkblad nooit opgehaald is bij de leverancier. Op 24.09 afgesproken dat de keuken op 28.09 afgemonteerd zou worden. Op 25.09 mail gestuurd met de vraag of ze daadwerkelijk komen monteren op 28.09. Geen reactie gehad op email.
o 28.09 is niemand komen opdagen. Wederom moet ik zelf er achteraan bellen, om er vervolgens achter te komen dat de monteur (die op 24.09 nog kipgezond was) positief is getest op corona op 27.09. Dit terwijl het hele proces van ziek worden, coronatest afspraak maken, coronatest uitslag ontvangen zeer onwaarschijnlijk is dat het in 4 dagen heeft plaatsgevonden, aangezien het maken van een afspraak alleen al vaak minimaal 4-5 dagen duurt.
o Vervolgens hebben we 2 afspraken gemaakt:
 28.09 in de avond worden de materialen (inc werkblad) afgeleverd bij mij thuis
 30.09 wordt de keuken afgemonteerd om 10.00
o 28.09 wordt er nooit wat afgeleverd bij mij thuis. Wanneer ik 29.09 bel, zijn ze moet stomheid geslagen en snappen ze er zogenaamd niets van. Wat heel bijzonder is, dat ze blijkbaar geen idee hebben wat hun personeel doet.
o 30.09 komt er wederom niemand opdagen. Als ik om 11.00 bel, krijg ik als excuus dat de monteur een taakje heeft en pas om 16.00 kan komen. Om 17.00 bel ik wederom en krijg ik te horen dat de monteur 100% zeker om 18.30 langskomt. Ook om 18.30 komt er niemand langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Klinkt als een fijn bedrijf..... IANAL, maar kijk eens in de voorwaarden van levering. Daar moet toch iets instaan?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:46
Niek_ schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:13:
Even over de kookplaten met ingebouwde afzuiging.
Momenteel hebben we een Siemens kookplaat zonder ingebouwde afzuiging maar met flexzones en kooksensor, werkt super.
In de nieuwe keuken willen we graag een kookplaat met ingebouwde afzuiging en met kooks snor enz. We krijgen bij de keukenboer te horen dat we dan Bora moeten kopen aangezien die al jaren aan de weg aan het timmeren zijn en Siemens, Miele, enz niet te vergelijken zijn maar die heeft geen kooksensor.

Ik kan het me eindelijk niet voorstellen, maar is Bora zoveel beter dan andere merken qua kookplaatafzuiging? Hier ervaringen met andere merken dan Bora?
Helaas weinig reacties :)
Na een zoekslag een aantal post gevonden waarin aan werd gegeven dat men bezig was met een ander merk kookplaat met afzuiging dan Bora. Erg benieuwd of de keuken er ondertussen staat met bijvoorbeeld de Siemens plaat en of de afzuiging in orde is!
@De Cheetah @Cootje79 @TimmieVelthuis @JanTorrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 21:27
HellBeast schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:41:
Klinkt als een fijn bedrijf..... IANAL, maar kijk eens in de voorwaarden van levering. Daar moet toch iets instaan?
Ze zijn aangesloten bij CBW, dus die voorwaarden zijn gewoon geldig.

Er staat als er een vaste leverdatum is afgesproken (16.09) dan mag ik ontbinden indien ze niet op tijd leveren.

Nu hebben ze alleen wel de katen e.d. gemonteerd, ik mis enkel het blad en de apparatuur op de het blad.

Wat zijn mijn opties hier? Kan ik ontbinden, of hebben ze het heel sluw gespeeld door eerst de helft te monteren en daarna pas te bellen dat het blad ontbreekt, zodat ik geen recht meer heb op ontbinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 23:47
Hi Niek, bij ons wordt toch de bora geïnstalleerd in november. Wij overwogen de gutmann nivel, maar die viel erg tegen in geluid en afzuiging. Zeer lawaaierig en matige afzuiging, op 2 locaties getest. Toch wel de 2 belangrijkste eigenschappen van een kookplaat. Mijn enige referentie is de bora pure met recirculatie (stond naast de gutmann, dus goed vergelijk), en die was veel stiller en mega goede afzuiging (bekende kokend water pannetje test). Op basis daarvan besloten voor bora te gaan, wel de xpure, maar dat zal niet slechter zijn neem ik aan.
Niek_ schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:43:
[...]

Helaas weinig reacties :)
Na een zoekslag een aantal post gevonden waarin aan werd gegeven dat men bezig was met een ander merk kookplaat met afzuiging dan Bora. Erg benieuwd of de keuken er ondertussen staat met bijvoorbeeld de Siemens plaat en of de afzuiging in orde is!
@De Cheetah @Cootje79 @TimmieVelthuis @JanTorrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-09 14:41
Alic3 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:11:
[...]Wij zijn later bij Robert Tediek in Anna Paulowna geweest (zelfde stijl, wel eindje rijden) en daar zijn we heel fijn geholpen. Leuk jong team en kregen zelfs meteen een tour door de werkplaats.
Spijtig, zijn in de markt voor nieuwe keuken en materiaal gebruik en stijl van Houtmerk spreekt ons erg aan. Zijn de prijzen van Robert Tediek vergelijkbaar met die van Houtmerk?

Heeft iemand wellicht nog tips voor zaken als deze in de buurt van Utrecht?
Pagina: 1 ... 163 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1