Ik zou het eiland tegen de muur zetten en de ruimte die je daar mee wint aan het eiland plakken. 2,4 meter is te krap als je er zowel een spoel- als kookgedeelte in hebt.googol101 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:05:
Hebben jullie nog tips?
Dit hebben wij serieus overwogen. Uiteindelijk toch maar voor een andere indeling gegaan zonder verborgen bijkeuken.Streamz schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:26:
Maak een verborgen deur in je keuken.
[Afbeelding]
Als je de deur veel gebruikt leek het ons toch niet zo praktisch.
Photofacts; weblog over fotografie..
Prachtige keuken; wat voor merk en type keuken is dit?googol101 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:05:
Bij een lokale keukenzaak in Aalten hebben we de volgende keuken samengesteld. Leek mij het delen waard!
Het kookeiland is 2,4m breed en 1,2m diep.
[Afbeelding]
Wij hebben gekozen voor het witte blad onderin de foto.
[Afbeelding]
• Stoom oven Siemens CS856GNB7
• Combi oven Siemens CM836GNB6
• Koelkast Siemens KI41RAD40
• Kookplaat Siemens EX877LVV5E
• Afzuigunit Siemens LR96CAQ50
• Vaatwasser Siemens SX36X12JE
• Quooker Zwart Combi Fusion
De ombouw en de koof voor de afzuigunit zitten bij de prijs in. Inclusief plaatsen is de keuken 18K€. Lijkt mij een strakke prijs. Hebben jullie nog tips?
Recent dit topic gevonden en heel blij met alle info.
Krijg in januari de sleutel van ons nieuwe huis en zijn op zoek naar een nieuwe keuken.
psn: HertogJack
Ik heb eerder al onze opzet voor een Schidt keuken gedeeld. We hebben nu een alternatief laten tekenen bij een Tristar dealer. Beide ontwerpen zijn mooi gelukt. We twijfelen nog hoe we met de verschillen om willen gaan.
Het Schmidt ontwerp:
:strip_exif()/f/image/0hu7CvyU3KL4obAGYjoUGeHl.jpg?f=fotoalbum_large)
Het Tristar ontwerp:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1WX6wwO8k8dv1mhJu54nDrxD.jpg?f=user_large)
Bij Tristar lijkt de lade lijn over het lage deel niet door te lopen, maar dat doen we wel. Het zit alleen niet in de tekening. En bij Schmidt hebben we al aangegeven dat de koof weg mag en er een kookplaat met afzuiging in de plaats mag komen, samen met een iets bredere nis. De lades onder de nis vinden we leuker bij Tristar dus dat willen we ook aanvragen bij de Schmidt keuken. De hoek in de vloer bij de Tristar tekening is waar de glazen wanden van de patio beginnen.
Verschillen waar we twijfelen:
1. Lades in accentkleur (grijs). Maakt de keuken wat minder massief want het is wel 8,3m in totaal. Maar alles in fenix staat wel weer strakker.
2. Opzet kast rechts op het aanrecht. Dit zorgt voor een leuk speels effect waarbij de 2 keuken delen als het ware in elkaar grijpen. Maar geeft ook weer meer hoge delen, en daarmee meer massieve keuken. Bij Tristar hebben we daarom wat extra plankjes opgehangen.
3. De magnetron oven van 60 of 45 cm.
4. Greepljst voor bovenste lades en koelkast en vriezer, of toch kleine grepen die matchen met blad. De onderste lades en overige kastjes worden sowieso push-to-open.
5. Het blad. Bij de Schmidt dealer hebben ze een leuke terrazzo composiet op wit basis, die hadden ze niet bij de Tristar dealer dus hebben we daar voor wit composiet gekozen met een lichtgrijze marmer tekening. De terrazzo vinden we wat leuker want speelser, maar maakt het ook weer wat drukker. De marmer look is wat meer klassiek.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KWvEe1kmt6kcX8IUzIO5y74S.jpg?f=user_large)
Iemand nog tips? Waarom het een of juist het ander? Nog andere dingen die we hebben gemist?
Het Schmidt ontwerp:
:strip_exif()/f/image/0hu7CvyU3KL4obAGYjoUGeHl.jpg?f=fotoalbum_large)
Het Tristar ontwerp:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1WX6wwO8k8dv1mhJu54nDrxD.jpg?f=user_large)
Bij Tristar lijkt de lade lijn over het lage deel niet door te lopen, maar dat doen we wel. Het zit alleen niet in de tekening. En bij Schmidt hebben we al aangegeven dat de koof weg mag en er een kookplaat met afzuiging in de plaats mag komen, samen met een iets bredere nis. De lades onder de nis vinden we leuker bij Tristar dus dat willen we ook aanvragen bij de Schmidt keuken. De hoek in de vloer bij de Tristar tekening is waar de glazen wanden van de patio beginnen.
1. Lades in accentkleur (grijs). Maakt de keuken wat minder massief want het is wel 8,3m in totaal. Maar alles in fenix staat wel weer strakker.
2. Opzet kast rechts op het aanrecht. Dit zorgt voor een leuk speels effect waarbij de 2 keuken delen als het ware in elkaar grijpen. Maar geeft ook weer meer hoge delen, en daarmee meer massieve keuken. Bij Tristar hebben we daarom wat extra plankjes opgehangen.
4. Greepljst voor bovenste lades en koelkast en vriezer, of toch kleine grepen die matchen met blad. De onderste lades en overige kastjes worden sowieso push-to-open.
5. Het blad. Bij de Schmidt dealer hebben ze een leuke terrazzo composiet op wit basis, die hadden ze niet bij de Tristar dealer dus hebben we daar voor wit composiet gekozen met een lichtgrijze marmer tekening. De terrazzo vinden we wat leuker want speelser, maar maakt het ook weer wat drukker. De marmer look is wat meer klassiek.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yxt6PKfK3UwsHhMdt5l4QYyG.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KWvEe1kmt6kcX8IUzIO5y74S.jpg?f=user_large)
Iemand nog tips? Waarom het een of juist het ander? Nog andere dingen die we hebben gemist?
Persoonlijk vind ik de keuken in 2 kleuren (accentkleur van de lades) erg druk maken en ik denk dat je dat ook zat wordt...
Vindt de Tristar variant ook een stuk mooier, ziet er een stuk rustiger uit. Weet je zeker dat je Push to open wil van de lades? Wij hadden dat in onze oude keuken, en je kon precies zien waar je had gestaan, want daar waren de lades allemaal geopend.
Bedoel je dat je de lades per ongeluk open tikt? Gebeurt dat je ook bij de onderste lades of voornamelijk de bovenste?Rostares schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:35:
Vindt de Tristar variant ook een stuk mooier, ziet er een stuk rustiger uit. Weet je zeker dat je Push to open wil van de lades? Wij hadden dat in onze oude keuken, en je kon precies zien waar je had gestaan, want daar waren de lades allemaal geopend.
[ Voor 7% gewijzigd door Marinos83 op 22-08-2020 21:39 ]
Klopt, was echt bloedirritant. Moet wel zeggen dat ons blad bijna gelijk met de lades lag. Maar onbewust leun je toch vaak tegen de voorkant van de kastjes, en dan schieten ze direct open. Hebben er voor onze nieuwe keuken ook nog even naar gekeken (was bij een Next125 keuken) maar helaas hetzelfde probleem. Want we we vinden het wel superstrak.Marinos83 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:39:
[...]
Bedoel je dat je de lades per ongeluk open tikt? Gebeurt dat je ook bij de onderste lades of voornamelijk de bovenste?
Wij hadden het met name met de bovenste, maar omdat we vrij hoge lades hadden gingen de onderste toch ook vaak open. Maar beste is om het zelf even uit te proberen in de winkel.Marinos83 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:39:
[...]
Bedoel je dat je de lades per ongeluk open tikt? Gebeurt dat je ook bij de onderste lades of voornamelijk de bovenste?
Na een tijdje meekijken ben ik wel benieuwd naar jullie input. Ben bezig met een keuken uitzoeken voor ons nieuwbouw huis. Keuken komt in een uitbouw (vandaar de kleine versmalling) en waar je een raam ziet zit eigenlijk een grote pui.
Eerste offerte binnen voor de volgende opstelling:
:strip_exif()/f/image/LiHYqVqFpNncMuvDMW3D76Cs.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor zover ik weet is het een Nolte keuken, de specificatie op de offerte is niet aanwezig wat betreft bedragen dus het is vissen naar de verdeling.
Apparatuur:
Stoomoven: CS856GNB7
Oven magnetron combi: CM836GNB6
Koelkast: KI81RAD30
Vriezer: GU15DA55
Vaatwasser: SN836X12IE (is niet meer leverbaar
)
Quooker
Bora PURU
Blad:
Lion Stone werkblad composiet 12 mm gepolijst
Kookeiland 270 * 120
Blad links aan de muur 210 * 45
Fronten: Kashmir kunststof fijnstructuur
Offerte 24 k, voelt wat aan de hoge kant maar we hebben wel echt heel veel bladruimte. De apparatuur is niet echt heel hoogstaand als ik het zo snel even op google bekijk. Vraag me dus wel af waar de hoge prijs in zit. Fronten zijn ook niet van een duur materiaal. Wat zijn de meningen over deze prijs? Prijs is wel inclusief montage
:strip_exif()/f/image/LiHYqVqFpNncMuvDMW3D76Cs.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor zover ik weet is het een Nolte keuken, de specificatie op de offerte is niet aanwezig wat betreft bedragen dus het is vissen naar de verdeling.
Apparatuur:
Vaatwasser: SN836X12IE (is niet meer leverbaar
Quooker
Bora PURU
Blad:
Kookeiland 270 * 120
Offerte 24 k, voelt wat aan de hoge kant maar we hebben wel echt heel veel bladruimte. De apparatuur is niet echt heel hoogstaand als ik het zo snel even op google bekijk. Vraag me dus wel af waar de hoge prijs in zit. Fronten zijn ook niet van een duur materiaal. Wat zijn de meningen over deze prijs? Prijs is wel inclusief montage
Van een andere garde:
Ik overweeg een inbouw koffiemachine te nemen maar heb daar toch wat vragen over
- hoe is de kwaliteit van die dingen als je ze vergelijkt met een jura in de zelfde prijs klasse? (1500eur)
- waarom zie ik bijna niemand zo’n apparaat in z’n keuken laten offereren?
- doen of niet?
Ik overweeg een inbouw koffiemachine te nemen maar heb daar toch wat vragen over
- hoe is de kwaliteit van die dingen als je ze vergelijkt met een jura in de zelfde prijs klasse? (1500eur)
- doen of niet?
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Het enige voordeel wat mij betreft is dat het een apparaat minder is op je aanrecht. Maar de beperkte ervaring die ik er mee heb (ouders; Siemens iq700) ben ik er niet stuk van. Voor minder geld zet ik thuis een betere espresso en latte machiato.siemenz schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:26:
Van een andere garde:
- doen of niet?
Ik denk dat de meeste mensen dat gevoel hebben en daarom dat je ze weinig ziet.
Wij gaan naar nieuwbouw en zijn aan het orienteren. Geen eerdere ervaring met aanschaf van een keuken dus ben benieuwd of er gedachten zijn over een optie die we onlangs hebben besproken.
Mogelijk komt er een hoge kast bij of maken we er toch nog een L opstelling van die onder het raam door loopt.
Ik heb helaas niet veel beter dan crappy foto's van verkreukelde printjes
De betreffende keuken staat in een iets andere uitvoering in de showroom en gaf qua look meteen een geval van "ja die" 
Uitvoering
• Häcker Systemat AV 2035
• Frontcombinatie: AV 2035-GL zwart met lak
• Werkbladhoogte: 95cm
Werkblad
• Menken multiplex werkblad 18mm
• Lengte: 362cm
• RVS vlakbouwspoelvak
• Kosten incl. Uitsparingen, randafwerking e.d. 1341
Werkzijde
• Onderkast met 2 uittrekbladen en 1 binnenlade
• Spoelkast met deur
• Front t.b.v. vaatwasser
• Kookplaatkast met 2 uittrekladen
• Plank boven werkblad
Hoge zijde
• Hoge kast t.b.v. koel-vriescombinatie
• Hoge kast t.b.v. oven met lade
• Inclusief afdekplaten zijkant en bovenkant (kunststof), greeplijst, plint e.d.
Apparatuur / accessoires
• Inductiekookveld / afzuiging: Bora Pure
• Vaatwasser: AEG FSB52637P, Energieklasse A++
• Oven: AEG KME761000B
• Koel-vriescombinatie: AEG SCB61824LF, Energieklasse A++
• Doeco Hailo afvalsysteem 30 liter
• 4 spotjes in plank boven werkblad
• Kraan: Caressi type CA121IBK
• Sifon + Perilex snoer
Totaal 12,3k inclusief montage
Ik heb het gevoel dat er voornamelijk qua apparatuur nog wel wat van de prijs af zou kunnen, wat zou hierin realistisch zijn?
Nog wat aanvullende vragen:
- Wat zijn de gedachten over AEG? Is dat een beetje OK? We zijn niet op zoek naar enorme luxe qua mogelijkheden, maar moet wel fatsoenlijke kwaliteit zijn natuurlijk.
- Zijn er ervaringen met Bora alternatieven als de Whirlpool WVH92K? Is aanzienlijk goedkoper maar kan er maar weinig over vinden qua ervaringen / reviews e.d.
- We vinden zwarte spoelbakken erg mooi, maar hoor uiteenlopende verhalen over de duurzaamheid. Schijnen snel te krassen?
We zijn bij een keukenzaak hier in de regio geweest. Erg fijn geholpen, totaal niet pusherig en dachten goed mee. Hebben eigen monteurs, wat ik toch een voordeel / prettig idee vind t.o.v. ingehuurde installateurs.
Vandaag ook bij een landelijke speler geweest, waar je toch meteen een andere benadering ervaart (als je vandaag besluit...) We kwamen daar wel goedkoper uit, maar wel met (denk ik) apparatuur uit een ander segment (Whirlpool). Kan nog niet zo goed inschatten of en zoja op welke wijze ik dat verschil ga merken / zien.
Op de foto's niet zo goed te zien, maar om de hoge kasten komt een kunststof oud eiken / cognac look afwerking
Mogelijk komt er een hoge kast bij of maken we er toch nog een L opstelling van die onder het raam door loopt.
Ik heb helaas niet veel beter dan crappy foto's van verkreukelde printjes
Uitvoering
• Häcker Systemat AV 2035
• Frontcombinatie: AV 2035-GL zwart met lak
• Werkbladhoogte: 95cm
Werkblad
• Menken multiplex werkblad 18mm
• Lengte: 362cm
• RVS vlakbouwspoelvak
• Kosten incl. Uitsparingen, randafwerking e.d. 1341
Werkzijde
• Onderkast met 2 uittrekbladen en 1 binnenlade
• Spoelkast met deur
• Front t.b.v. vaatwasser
• Kookplaatkast met 2 uittrekladen
• Plank boven werkblad
Hoge zijde
• Hoge kast t.b.v. koel-vriescombinatie
• Hoge kast t.b.v. oven met lade
• Inclusief afdekplaten zijkant en bovenkant (kunststof), greeplijst, plint e.d.
Apparatuur / accessoires
• Inductiekookveld / afzuiging: Bora Pure
• Vaatwasser: AEG FSB52637P, Energieklasse A++
• Oven: AEG KME761000B
• Koel-vriescombinatie: AEG SCB61824LF, Energieklasse A++
• Doeco Hailo afvalsysteem 30 liter
• 4 spotjes in plank boven werkblad
• Kraan: Caressi type CA121IBK
• Sifon + Perilex snoer
Totaal 12,3k inclusief montage
Ik heb het gevoel dat er voornamelijk qua apparatuur nog wel wat van de prijs af zou kunnen, wat zou hierin realistisch zijn?
Nog wat aanvullende vragen:
- Wat zijn de gedachten over AEG? Is dat een beetje OK? We zijn niet op zoek naar enorme luxe qua mogelijkheden, maar moet wel fatsoenlijke kwaliteit zijn natuurlijk.
- Zijn er ervaringen met Bora alternatieven als de Whirlpool WVH92K? Is aanzienlijk goedkoper maar kan er maar weinig over vinden qua ervaringen / reviews e.d.
- We vinden zwarte spoelbakken erg mooi, maar hoor uiteenlopende verhalen over de duurzaamheid. Schijnen snel te krassen?
We zijn bij een keukenzaak hier in de regio geweest. Erg fijn geholpen, totaal niet pusherig en dachten goed mee. Hebben eigen monteurs, wat ik toch een voordeel / prettig idee vind t.o.v. ingehuurde installateurs.
Vandaag ook bij een landelijke speler geweest, waar je toch meteen een andere benadering ervaart (als je vandaag besluit...) We kwamen daar wel goedkoper uit, maar wel met (denk ik) apparatuur uit een ander segment (Whirlpool). Kan nog niet zo goed inschatten of en zoja op welke wijze ik dat verschil ga merken / zien.
![]() | ![]() | ![]() |
Op de foto's niet zo goed te zien, maar om de hoge kasten komt een kunststof oud eiken / cognac look afwerking
Prijs is altijd moeilijk te zeggen. Wij hebben bij onze projectleverancier ook een offerte gekregen van 12,5K voor iets meer kasten (2 hoog, 3 ladeblokken van 80, spoelkast, vaatwasser, kast met engelse lades). Maar dat was wel redelijk Siemens spul (niet duurste, maar ook zeker niet goedkoopste), een anti finger print matzwart, en met een composiet blad ipv een multiplex. Ook waren de kasten verdiept, van Schuller (C?).
Dus dan zou mijn gevoel zijn dat er nog wel wat van de prijs af kan bij jullie, of nog wat keuken erbij :-)
Toevallig gisteren nog een zwarte spoelbak in showroom gezien. Krassen schijnt erg af te hangen van het materiaal, als het RVS met een coating is dan is dit een risico, als het door en door zwart is valt het mee lijkt me. Maar die wij zagen had flinke kalkvlekken er in, dus dat is ook iets om mee te nemen in je overweging.
Dus dan zou mijn gevoel zijn dat er nog wel wat van de prijs af kan bij jullie, of nog wat keuken erbij :-)
Toevallig gisteren nog een zwarte spoelbak in showroom gezien. Krassen schijnt erg af te hangen van het materiaal, als het RVS met een coating is dan is dit een risico, als het door en door zwart is valt het mee lijkt me. Maar die wij zagen had flinke kalkvlekken er in, dus dat is ook iets om mee te nemen in je overweging.
Wij hebben hem wel opgenomen in de planning voor onze nieuwe keuken.siemenz schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:26:
Van een andere garde:
- doen of niet?
We komen van een Senseo, dus ik verwacht toch wel een upgrade.
Veel mensen hebben, denk ik, al een aardig koffieapparaat. Dan is een ingebouwde versie natuurlijk wel een flink extra bedrag terwijl je eenvoudig de oude kunt meenemen. En de mensen (zoals wij) die nog geen luxe koffiemachine hebben, hebben daar wellicht ook minder interesse in / geld voor over.
Haha vanaf Senseo zal het zeker een vooruitgang zijn! Ik zit in dezelfde situ hoor. Ik heb je een mooi koffie apparaat alleen deze is na 8 jaar trouwe dienst wel aan vervanging toe.
Ik heb zowel in mijn vorige als huidige keuken de Miele inbouw erin zitten. Reden om ervoor te kiezen is looks, gemak, ruimte en de koffie is gewoon dikke prima. Afhankelijk ook van je bonen keuze en ik ben oa een cappuccino liefhebber. De laatste Miele hebben automatische reiniging en al jaren een vaste water aanvoer mogelijkheid.siemenz schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:29:
Haha vanaf Senseo zal het zeker een vooruitgang zijn! Ik zit in dezelfde situ hoor. Ik heb je een mooie koffie apparaat alleen deze is na 8 jaar trouwe dienst wel aan vervanging toe.
Prijs per bakje koffie moet je natuurlijk niet uitrekenen, daar koop je zo’n ding niet voor.
Ze zien er gelikt uit als je het mij vraagt en je hebt geen groot apparaat op je keukenblok staan.
Daarnaast is de auto reiniging top en vaste aanvoer lekker makkelijk. (Wel zelf koffie residu bakje legen en opvang bak maar gootsteen is in mijn geval er recht tegenover)
[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 23-08-2020 10:38 ]
Prijs per koffie is toch ook wel te overzien?GeeMoney schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:35:
[...]
Prijs per bakje koffie moet je natuurlijk niet uitrekenen, daar koop je zo’n ding niet voor.
Ze zien er gelikt uit als je het mij vraagt en je hebt geen groot apparaat op je keukenblok staan.
Daarnaast is de auto reiniging top en vaste aanvoer lekker makkelijk. (Wel zelf koffie residu bakje legen en opvang bak maar gootsteen is in mijn geval er recht tegenover)
Ga uit van 3 kopjes per dag voor 5 jaar achtereen.
Da’s 5.475 kopjes.
Aanschafprijs van 1.500 euro (kan natuurlijk ook veel duurder).
Dan ben je voor het apparaat 0,27 euro per kopje koffie kwijt.
Laten de overige kosten de prijs bijna verdubbelen tot 50 cent, dan heb je nog een best betaalbaar kopje koffie.
In een restaurant betaal je er waarschijnlijk 3 of 4 euro voor.
De Miele die ik heb kost 2399,- uit mijn hoofd en geen 1500.Elja schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:28:
[...]
Prijs per koffie is toch ook wel te overzien?
Ga uit van 3 kopjes per dag voor 5 jaar achtereen.
Da’s 5.475 kopjes.
Aanschafprijs van 1.500 euro (kan natuurlijk ook veel duurder).
Dan ben je voor het apparaat 0,27 euro per kopje koffie kwijt.
Laten de overige kosten de prijs bijna verdubbelen tot 50 cent, dan heb je nog een best betaalbaar kopje koffie.
In een restaurant betaal je er waarschijnlijk 3 of 4 euro voor.
Plus dan vergeet je de reinigingsproducten die een kwartaal meegaan
Maar goed, smaak en het oog wil ook wat
Aangezien jij kennelijk het hele optie boekje hebt aan gevinkt. Ook toevallig een ontkalkings installatie gekocht ?GeeMoney schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:41:
[...]
De Miele die ik heb kost 2399,- uit mijn hoofd en geen 1500.
Plus dan vergeet je de reinigingsproducten die een kwartaal meegaan15 euro ontkalking en ik dacht 2 tientjes voor het melkreinigingspatroon.
Maar goed, smaak en het oog wil ook wat.
De Tristar opstelling vind ik het mooist en rustigst ogen, die accentkleur en de grepen bij die van Schmidt vind ik juist heel massief ogen. Het legt zo de nadruk op de breedte. En Fenix is ook een plus denk ik, zeker in die mooie groene kleur. Ook de nis vind ik mooier in verhouding dan die eerste opstelling. Als je graag terrazzo wil dan kan je denk ik ook altijd wel ergens anders een blad bestellen.Marinos83 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:59:
Ik heb eerder al onze opzet voor een Schidt keuken gedeeld. We hebben nu een alternatief laten tekenen bij een Tristar dealer. Beide ontwerpen zijn mooi gelukt. We twijfelen nog hoe we met de verschillen om willen gaan.
Het Schmidt ontwerp:
[Afbeelding]
Het Tristar ontwerp:
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]
24k voelt inderdaad wat aan de hoge kant ja. Apparatuur is wel IQ700 en IQ 500 dus niet het goedkoopste maar ook niet het duurste. Ik zou wel kijken of je die vriezer met no Frost kunt upgraden, dat heeft deze volgens mij niet. Zou voor mij wel een vereiste zijn.Dane86 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:58:
Na een tijdje meekijken ben ik wel benieuwd naar jullie input. Ben bezig met een keuken uitzoeken voor ons nieuwbouw huis. Keuken komt in een uitbouw (vandaar de kleine versmalling) en waar je een raam ziet zit eigenlijk een grote pui.
[Afbeelding]
Apparatuur:
Vaatwasser: SN836X12IE (is niet meer leverbaar)
Quooker
Bora PURU
Blad:
Kookeiland 270 * 120
Heb je veel lades? Speciale indelingen? Blad lijkt me nou ook weer niet zo gek groot en composiet is ook niet het duurste materiaal. Heb je al een offerte ergens anders laten opstellen? Dan kan je goed vergelijken. Montage in de offertes die ik gezien heb ligt tussen de 1600 en 2500 euro.
Ja, heb ik ook. Daardoor duurt het wel langer voordat je moet ontkalken maar hij kan niet zonder.siemenz schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:49:
[...]
Aangezien jij kennelijk het hele optie boekje hebt aan gevinkt. Ook toevallig een ontkalkings installatie gekocht ?
Ik heb inmiddels wat meer informatie gekregen. De offerte is nu wel gespecificeerd met adviesprijzen van alles dat erin zit. Erg duidelijk opgezet moet ik zeggen. Daarin komt hij op bijna 30k uit maar er is dus 6000 korting gerekend op die prijzen. Daarmee komt hij op 24k. Het is een Hacker SystematAlic3 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:16:
24k voelt inderdaad wat aan de hoge kant ja. Apparatuur is wel IQ700 en IQ 500 dus niet het goedkoopste maar ook niet het duurste. Ik zou wel kijken of je die vriezer met no Frost kunt upgraden, dat heeft deze volgens mij niet. Zou voor mij wel een vereiste zijn.
Heb je veel lades? Speciale indelingen? Blad lijkt me nou ook weer niet zo gek groot en composiet is ook niet het duurste materiaal. Heb je al een offerte ergens anders laten opstellen? Dan kan je goed vergelijken. Montage in de offertes die ik gezien heb ligt tussen de 1600 en 2500 euro.
Prijzen voor de korting van 6k:
Kasten inclusief lades en toebehoren: 14k
Apparatuur: 10.4k
Blad: 2.8k
Montage: 2.1k
Rondom het eiland hebben we 4 kasten van 120 met uittreklades (Metro Line R Champagne), dat verhoogd het bedrag aardig en we hebben een hoge voorraadkast van bijna 2k met uittrekbakken onderin.
Er is nog best wel wat aan te passen in dit design overigens, zeker nu we zien hoe goedkoop een stuk blad is en hoe duur een hoge kast
Die vriezer is idd vrij karig, ik zie nog wel wat mogelijkheden in "kosteloze" upgrades van apparatuur. Koelkast en vrijzer naar A+++ misschien.
[ Voor 4% gewijzigd door Dane86 op 23-08-2020 17:43 ]
Merk? Tevreden ?GeeMoney schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:02:
[...]
Ja, heb ik ook. Daardoor duurt het wel langer voordat je moet ontkalken maar hij kan niet zonder.
Thanks voor je reactie! Ik zet de zwarte spoelbak uit m’n hoofd, ook vanwege beter zichtbare kalk aanslag inderdaad. In de zwarte kraan komt de RVS ook terug, dus het past alsnog mooi bij elkaar.Marinos83 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 08:47:
Prijs is altijd moeilijk te zeggen. Wij hebben bij onze projectleverancier ook een offerte gekregen van 12,5K voor iets meer kasten (2 hoog, 3 ladeblokken van 80, spoelkast, vaatwasser, kast met engelse lades). Maar dat was wel redelijk Siemens spul (niet duurste, maar ook zeker niet goedkoopste), een anti finger print matzwart, en met een composiet blad ipv een multiplex. Ook waren de kasten verdiept, van Schuller (C?).
Vandaag bij de bekende ketens gaan “apparaten voelen”. De AEG apparatuur voelt toch allemaal net wat meer solide dan bijvoorbeeld whirlpool. Met spullen van Siemens en Miele zie / voel ik dan eigenlijk niet zo heel verschil. Maar misschien is dat dan meer de onderste laag van Siemens.
Het valt me wel op dat de inhoud van koel/vries combinaties me nogal tegen valt. Allemaal minder inhoud. vergeleken met onze huidige whirlpool koelkast wat ook heus geen topmodel geweest zal zijn.
Geen sterren in onderhandelen maar gaan ons best doen om er wat vanaf te krijgen
Wij laten een siemens iq7 plaatsen in de nieuwe keuken. Maar het is wel veel geld. Denk dat dit ook de voornaamste reden is dat mensen het niet doen? Of ze zijn bang voor het onderhoud/schoonmaken?siemenz schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:26:
Van een andere garde:
- doen of niet?
[ Voor 4% gewijzigd door lonehitman op 23-08-2020 20:31 ]
Voor jou en de anderen die ‘bang’ zijn voor kalk en/of veel geld uitgeven aan anti-kalk middeltjes en oplossingen: is een waterontharder dan geen idee? Deze kun je instellen op 0 dH voor je water.k7of9 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:15:
[...]
Thanks voor je reactie! Ik zet de zwarte spoelbak uit m’n hoofd, ook vanwege beter zichtbare kalk aanslag inderdaad. In de zwarte kraan komt de RVS ook terug, dus het past alsnog mooi bij elkaar.
Voor de wat fanatiekere koffiedrinker is een inbouw geen serieuze optie ivm smaak. Een goede inbouw is Vergelijkbaar met de Siemens variant van de Miele stoomoven.lonehitman schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:25:
[...]
Wij laten een siemens iq7 plaatsen in de nieuwe keuken. Maar het is wel veel geld. Denk dat dit ook de voornaamste reden is dat mensen het niet doen? Of ze zijn bang voor het onderhoud/schoonmaken?
Voor een bijkeukentje die ik zelf inelkaar wil zetten, ben ik eigenlijk opzoek naar een 'next125' leverancier waar ik wat kastjes direct (zonder de winstmarge van keukenboeren) kan bestellen. Iemand die toevallig een website weet?
Reken eens uit wat een kop Nespresso kost. Zal je nog verbazenGeeMoney schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:41:
[...]
De Miele die ik heb kost 2399,- uit mijn hoofd en geen 1500.
Plus dan vergeet je de reinigingsproducten die een kwartaal meegaan15 euro ontkalking en ik dacht 2 tientjes voor het melkreinigingspatroon.
Maar goed, smaak en het oog wil ook wat.
Ik had een Miele inbouw apparaat, maar in mijn nieuwe keuken heb ik een hoge koelkast voorrang gegeven. Mis hem op zich niet, hoewel vaste aan en afvoer wel meerwaarde zou hebben.
Heb nu een Jura staan die ongeveer de helft kost van die Miele. Functioneert op zich ook vrijwel gelijk.
Mwah, je kan een hoop instellen tegenwoordig en met een beetje goede bonen komt er echt prima koffie uit. Ze doen zeker niet onder voor een Jura in dezelfde prijsklasse (volautomaten!). En ik weet het want op mijn kantoor heb ik een Jura X nog wat gekocht 2 jaar geledendrfrisbee schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:53:
[...]
Voor de wat fanatiekere koffiedrinker is een inbouw geen serieuze optie ivm smaak. Een goede inbouw is Vergelijkbaar met de Siemens variant van de Miele stoomoven.
Een echte koffie purist vindt geen van dat soort automaten “lekker”. Die staat zelf 30min zijn boontjes te branden en met de hand te malen om vervolgens door 2 verschillende zeefjes op 3 temperaturen zijn koffie te perfectioneren en uiteindelijk na 45min eens kan genieten. En ja, ik ken zo iemand
@MikeyMan ik heb een eiland en daar wilde ik niet een vast apparaat op in het zicht en in onze kastenwand vond ik het mooier om 3 inbouwapparaten te hebben en 3 ovens had ik niet nodig
Een mooie Jura mis staat ook zeker niet, ik wilde in dit geval gewoon inbouw maar heb ook niets tegen een losse behalve dat ik het niet altijd mooi vind staan maar als er een goede plek voor is dan is het natuurlijk prima.
@siemenz wellicht hoort dat niet hier maar ik ben tevreden over mijn ontkalker. Ik stuur je even een DM met de details. Ook dat is een volautomaat, ik heb een hekel aan dagelijks onderhoud als het niet persé hoeft
Ik snap ook wel dat als mensen sporadisch koffie drinken ze geen inbouw volautomaat van 2,5k kopen. Voor ieder wat wils gelukkig.
[ Voor 44% gewijzigd door GeeMoney op 23-08-2020 22:02 ]
Wilt er iemand foto's in daglicht van zijn / haar rvs werkblad plaatsen, zodat ik kan zien hoe een goed gebruikt blad er uit ziet qua krassen?
Het liefst een warmgewalst rvs-blad. Ik heb nog niet een gebruikte kunnen zien.
Het liefst een warmgewalst rvs-blad. Ik heb nog niet een gebruikte kunnen zien.
Wij zijn hier ook over na aan het denken, net een mooie Jura E8 gekocht i.v.m. full time thuis werken. We zijn heel blij met de koffie. Het grappige is dat we de jura eigenlijk willen houden, maar dat je dan in je keuken ontwerp overal mee moet nemen waar hij dan moet komen, ding is toch 45 diep, dus een leuk plankje is eigenlijk al te kort. Het kan je keuze voor de keuken enorm beinvloeden. In zo'n geval is het vaak makkelijker om een inbouwapparaat te kiezen als je de ruimte hebt, dan heb je geen compromissen in het kiezen van je keuken indeling.GeeMoney schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:44:
[...]
Mwah, je kan een hoop instellen tegenwoordig en met een beetje goede bonen komt er echt prima koffie uit. Ze doen zeker niet onder voor een Jura in dezelfde prijsklasse (volautomaten!). En ik weet het want op mijn kantoor heb ik een Jura X nog wat gekocht 2 jaar geleden. (Temp water, temp melk, bevochtigen en hoelang, hoeveelheden van alles en maling zijn allemaal aan te passen en te programmeren zodat je altijd je eigen speciale koffie kan bereiden met 1 druk op de knop en tot 3 verschillende bonen kan gebruiken).
Een echte koffie purist vindt geen van dat soort automaten “lekker”. Die staat zelf 30min zijn boontjes te branden en met de hand te malen om vervolgens door 2 verschillende zeefjes op 3 temperaturen zijn koffie te perfectioneren en uiteindelijk na 45min eens kan genieten. En ja, ik ken zo iemand.
@MikeyMan ik heb een eiland en daar wilde ik niet een vast apparaat op in het zicht en in onze kastenwand vond ik het mooier om 3 inbouwapparaten te hebben en 3 ovens had ik niet nodigen de vorige Miele beviel goed, deze trouwens wel nog beter.
Een mooie Jura mis staat ook zeker niet, ik wilde in dit geval gewoon inbouw maar heb ook niets tegen een losse behalve dat ik het niet altijd mooi vind staan maar als er een goede plek voor is dan is het natuurlijk prima.
@siemenz wellicht hoort dat niet hier maar ik ben tevreden over mijn ontkalker. Ik stuur je even een DM met de details. Ook dat is een volautomaat, ik heb een hekel aan dagelijks onderhoud als het niet persé hoeft.
Ik snap ook wel dat als mensen sporadisch koffie drinken ze geen inbouw volautomaat van 2,5k kopen. Voor ieder wat wils gelukkig.
Wat mij vooral tegenhoudt is de prijzen van zo'n inbouw en wat je dan ook kan krijgen bij een merk als Jura
Dat laatste is inderdaad de tweestrijdDane86 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:59:
[...]
Wij zijn hier ook over na aan het denken, net een mooie Jura E8 gekocht i.v.m. full time thuis werken. We zijn heel blij met de koffie. Het grappige is dat we de jura eigenlijk willen houden, maar dat je dan in je keuken ontwerp overal mee moet nemen waar hij dan moet komen, ding is toch 45 diep, dus een leuk plankje is eigenlijk al te kort. Het kan je keuze voor de keuken enorm beinvloeden. In zo'n geval is het vaak makkelijker om een inbouwapparaat te kiezen als je de ruimte hebt, dan heb je geen compromissen in het kiezen van je keuken indeling.
Wat mij vooral tegenhoudt is de prijzen van zo'n inbouw en wat je dan ook kan krijgen bij een merk als Jura
Als je echter een mooie nis kan creëren dan is dat natuurlijk ook een oplossing al zou ik dan wel kijken of je ook dicht bij je spoelbak/kraan kan komen ivm vullen en afvoeren van het water/koffieprut.
Laatst een tweaker ook een mooie keuken gepost waar zo'n apparaat dus ook prima past, ik zoek hem even op (overigens heeft hij ook een inbouw maar het gaat mij om de nis/plek
@Rivanov hier mag je mooie keuken ook niet ontbreken natuurlijk!
[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 24-08-2020 09:30 ]
Klopt, die nis optie zijn we nu aan het bekijken. Wel grappig, mijn vriendin heeft gisteren letterlijk met een sprintje getest hoe vervelend het zou zijn als je een paar meter moet lopen met die prut en water uitlek bak. Je kan best wel gekke dingen doen zonder dat het echt vervelend wordtGeeMoney schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:17:
[...]
Dat laatste is inderdaad de tweestrijd. Ik had een lange kastenwand met 5 kasten in gedachten en daar konden dus mooi 3 apparaten in verwerkt worden. Die euro's extra had ik er dus gewoon voor over.
Als je echter een mooie nis kan creëren dan is dat natuurlijk ook een oplossing al zou ik dan wel kijken of je ook dicht bij je spoelbak/kraan kan komen ivm vullen en afvoeren van het water/koffieprut.
Laatst een tweaker ook een mooie keuken gepost waar zo'n apparaat dus ook prima past, ik zoek hem even op (overigens heeft hij ook een inbouw maar het gaat mij om de nis/plek) : Rivanov in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2"
@Rivanov hier mag je mooie keuken ook niet ontbreken natuurlijk!

Wij hadden ook de ruimte voor een lange kastenwand met vijf kasten, maar hebben er toch voor gekozen om op kasten 3 & 4 een extra stuk werkblad te plaatsen.
Ik zag het al gebeuren dat het kookeiland altijd vol stond met van alles. Zoals een fruitmand, keukenrol, wat ander los spul wat je daar neer legt.
Ik heb heel even gedacht aan een inbouw koffiemachine, maar ik ben de enige die koffie drinkt en drink thuis ook nog eens niet zoveel koffie. Het Nespresso apparaat volstaat dus prima voor mij.
We hebben nu dus een extra stuk werkblad van 1.20m, met daarop Nespresso, fruitmand etc en ik vind het superhandig en het oogt ook wat minder massief dan een volledig dichte wand.
Boven het werkblad hebben we nog wel een ondiepe kast voor glazen, waar we ook erg blij mee zijn want deze zit daar superhandig.
Overigens zou ik wel in zo'n geval wel een werkblad van minimaal een meter aanraden, anders wordt het wel erg smal zo tussen de kasten in!
Ik zag het al gebeuren dat het kookeiland altijd vol stond met van alles. Zoals een fruitmand, keukenrol, wat ander los spul wat je daar neer legt.
Ik heb heel even gedacht aan een inbouw koffiemachine, maar ik ben de enige die koffie drinkt en drink thuis ook nog eens niet zoveel koffie. Het Nespresso apparaat volstaat dus prima voor mij.
We hebben nu dus een extra stuk werkblad van 1.20m, met daarop Nespresso, fruitmand etc en ik vind het superhandig en het oogt ook wat minder massief dan een volledig dichte wand.
Boven het werkblad hebben we nog wel een ondiepe kast voor glazen, waar we ook erg blij mee zijn want deze zit daar superhandig.
Overigens zou ik wel in zo'n geval wel een werkblad van minimaal een meter aanraden, anders wordt het wel erg smal zo tussen de kasten in!
Ik ben (zoals velen) thuis aan het werk vandaag en heb dus even snel een foto geschoten. Volgens mij heb ik hem nog nooit "af" gepost namelijk en nu de discussie van de inbouw apparaten loopt laat ik hem gelijk maar even zien 
Het verschil in zwart is natuurlijk de licht inval
.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Het verschil in zwart is natuurlijk de licht inval
Heb je daar een foto van, wij hebben bij een keukenzaak ook gevraagd zo'n soort oplossing te bedenken aan een muur van 2,50, dus 2 hoge kasten links en rechts en dan in het midden een nis met bladB-Real schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:48:
Wij hadden ook de ruimte voor een lange kastenwand met vijf kasten, maar hebben er toch voor gekozen om op kasten 3 & 4 een extra stuk werkblad te plaatsen.
Heb even geen betere foto voor handen. Deze is volgens mij door mijn vader uit de losse pols genomen toen de keuken voor 95% af was, maar het geeft een indruk hopelijk.Dane86 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:01:
[...]
Heb je daar een foto van, wij hebben bij een keukenzaak ook gevraagd zo'n soort oplossing te bedenken aan een muur van 2,50, dus 2 hoge kasten links en rechts en dan in het midden een nis met blad
De ondiepe bovenkaatjes zorgen er voor dat je niet je hoofd stoot als je er staat.
Linkerkast, welke er half op staat, is de koelvriescombi en daarnaast zit een muur.
Als ik thuis weer achter de laptop zit zal ik even opzoek gaan naar een betere foto of eentje maken waar ook het kookeiland op staat
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dat noemen ze een nis, wordt vaak gedaan
Dit geeft wel een goed beeld van hoe het bijs ons ook zou uitkomen. Vraag is vooral hoe om te gaan met de apparatuur, Aangezien wij meer 4 * 60 hebben en dan een eiland, maar thanks voor de foto!B-Real schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:18:
[...]
Heb even geen betere foto voor handen. Deze is volgens mij door mijn vader uit de losse pols genomen toen de keuken voor 95% af was, maar het geeft een indruk hopelijk.
De ondiepe bovenkaatjes zorgen er voor dat je niet je hoofd stoot als je er staat.
Linkerkast, welke er half op staat, is de koelvriescombi en daarnaast zit een muur.
Als ik thuis weer achter de laptop zit zal ik even opzoek gaan naar een betere foto of eentje maken waar ook het kookeiland op staat
[Afbeelding]
Je kunt ook nog even zoeken in dit topic. Er zijn ook mooie oplossingen waarbij je bijv. een Jurra apparaat in één van de kastjes zet met desnoods ook nog een uitschuifbaar plateu.
Zo heb je toch een goede koffiemachine, maar niet zo'n inbouwding en het staat toch uit het zicht
Ik zou dat wellicht nog kunnen doen in de kast rechts. Je ziet daar de vaatwasser (op hoogte), met daarboven een grote kast waarbij het frontje omhoog scharniert (voor het bovenste kastje langs).
Maar het Nespresso apparaat op de huidige plek stoort mij nog niet.
Zo heb je toch een goede koffiemachine, maar niet zo'n inbouwding en het staat toch uit het zicht
Ik zou dat wellicht nog kunnen doen in de kast rechts. Je ziet daar de vaatwasser (op hoogte), met daarboven een grote kast waarbij het frontje omhoog scharniert (voor het bovenste kastje langs).
Punt is; zo spannend is het niet, er zijn legio voorbeelden te vinden. Alleen in dit topic al.
Ga er vanuit dat de keukenboer er ook wel raad mee weet.
Leuk om je keuken eens te zien! Hoe groot is je eiland? Echt een lekker formaat lijkt me! En mis je met 45cm nooit de hoogte van een 60cm oven? Ik heb de 45cm apparatuur eigenlijk bij voorbaat al afgeschreven omdat ik nu een flink fornuis gewend ben. Maar het staat wel mooi zo'n rijtje van 45cm.GeeMoney schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:57:
Ik ben (zoals velen) thuis aan het werk vandaag en heb dus even snel een foto geschoten. Volgens mij heb ik hem nog nooit "af" gepost namelijk en nu de discussie van de inbouw apparaten loopt laat ik hem gelijk maar even zien
***members only***
Het verschil in zwart is natuurlijk de licht inval.
@Dane86 Een nis zie je echt heel veel. Ik kijk zelf ook naar een opstelling met nis van 120 breed. Voor oa het koffieapparaat en de KitchenAid.
[ Voor 25% gewijzigd door Alic3 op 24-08-2020 10:59 ]
Die is 4.65m bij 1.20m. Een flink stukje inderdaadAlic3 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:57:
[...]
Leuk om je keuken eens te zien! Hoe groot is je eiland? Echt een lekker formaat lijkt me! En mis je met 45cm nooit de hoogte van een 60cm oven? Ik heb de 45cm apparatuur eigenlijk bij voorbaat al afgeschreven omdat ik nu een flink fornuis gewend ben. Maar het staat wel mooi zo'n rijtje van 45cm.
Doordat ik er 2 heb mis ik die hoogte zeker niet. In elke oven gaan gewoon 2 pizza's bijvoorbeeld en als we grote taarten bakken kan ik ze allebei aanzetten. Wat maak jij dat minimaal 40cm hoog is en niet zou passen eigenlijk?
Het nadeel aan de 60cm varianten is dan weer dat je met je koffie automaat zit, dan krijg ik daar weer een extra (warm houd)lade onder of iets dergelijks.
[ Voor 27% gewijzigd door GeeMoney op 24-08-2020 11:02 ]
Dat weet ik, mijn vriendin heeft het hele internet al een keer doorgestuurdMikeyMan schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:56:
[...]
Punt is; zo spannend is het niet, er zijn legio voorbeelden te vinden. Alleen in dit topic al.
Ga er vanuit dat de keukenboer er ook wel raad mee weet.
[ Voor 4% gewijzigd door Dane86 op 24-08-2020 11:03 ]
Ik zal eens kijken, dat uitschuifidee is ook wel heel interessantB-Real schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:46:
Je kunt ook nog even zoeken in dit topic. Er zijn ook mooie oplossingen waarbij je bijv. een Jurra apparaat in één van de kastjes zet met desnoods ook nog een uitschuifbaar plateu.
Al een lange tijd aan het meelezen op dit topic.
Wij gaan een ingrijpende verandering doen in de woonkamer, die sowieso een upgrade kan gebruiken kwa elektra en stucwerk. Daarnaast gaat er een draagmuur verdwijnen (uiteraard met juiste constructie
) en komt er ruimte vrij voor een leefkeuken.
Vanwege een installaties van keukens in de familie bij een lokale keukenboer geweest.
Ik twijfel over de (kwaliteit/look van een) Schuller C2, de apparaten zijn nu top of the line AEG al hoor ik hier zoveel verschillende verhalen over dat ik daar ook niet helemaal zeker over ben.
Frontjes zijn MDF Fluweel Mat Lak
Werkblad is een composiet betonlook.
Keukenmeubelen € 9835,00
Apparatuur € 6389,00
Werkbladen € 3055,00
Diversen € 1571,00
Montage € 1350,00
Apparatuur:
Quooker COMBI+ - 22+XRVS
AEG - Kookplaat Inductie (Combohob) 80 cm - IDE84243IB
AEG A++ Oven Stoomoven SteamPro - BSK999330T
AEG Special Warmhoud (140 mm), push pull, ProBlack - KDE911424B
AEG - Compact Multi Hetelucht magnetronfunctie - KMK968000T
AEG A+ Koel / vriescombinatie Combi Bottom 178 cm, LowFrost - SCB51811LS
Totaal moet komen (met korting) op ruim 19k, benieuwd naar de mening hier.
Proberen volgende week nog ergens anders een afspraak te maken.
Hebben tijd zat want de verbouwing is pas volgend jaar mogelijk.
:fill(white):strip_exif()/f/image/dFffP2lU9nP3vUa7yvEvz7h7.png?f=user_large)
Wij gaan een ingrijpende verandering doen in de woonkamer, die sowieso een upgrade kan gebruiken kwa elektra en stucwerk. Daarnaast gaat er een draagmuur verdwijnen (uiteraard met juiste constructie
Vanwege een installaties van keukens in de familie bij een lokale keukenboer geweest.
Ik twijfel over de (kwaliteit/look van een) Schuller C2, de apparaten zijn nu top of the line AEG al hoor ik hier zoveel verschillende verhalen over dat ik daar ook niet helemaal zeker over ben.
Frontjes zijn MDF Fluweel Mat Lak
Werkblad is een composiet betonlook.
Keukenmeubelen € 9835,00
Apparatuur € 6389,00
Werkbladen € 3055,00
Diversen € 1571,00
Montage € 1350,00
Apparatuur:
Quooker COMBI+ - 22+XRVS
AEG - Kookplaat Inductie (Combohob) 80 cm - IDE84243IB
AEG A++ Oven Stoomoven SteamPro - BSK999330T
AEG Special Warmhoud (140 mm), push pull, ProBlack - KDE911424B
AEG - Compact Multi Hetelucht magnetronfunctie - KMK968000T
AEG A+ Koel / vriescombinatie Combi Bottom 178 cm, LowFrost - SCB51811LS
Totaal moet komen (met korting) op ruim 19k, benieuwd naar de mening hier.
Proberen volgende week nog ergens anders een afspraak te maken.
Hebben tijd zat want de verbouwing is pas volgend jaar mogelijk.
:fill(white):strip_exif()/f/image/dFffP2lU9nP3vUa7yvEvz7h7.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/apMWvUqcjX65Wrn19bCqinsF.png?f=user_large)
@Linkser dat eiland oogt wel ielig bij zo'n lange wand, wat is daar de reden van ?
En als je je rechterkast van de vaste wand open doet slaat hij tegen de deur ?
Ja, dat eiland is nu bewust een klein spoeleiland, omdat er genoeg ruimte is kwa werkblad.GeeMoney schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:47:
@Linkser dat eiland oogt wel ieligbij zo'n lange wand, wat is daar de reden van ?
De deur gaat de andere kant open, dus dat moet goed gaan.
Naar mijn idee is dat tegendraads, als ik zo op die kast zou aflopen verwacht ik dat ik hem aan de linkerkant open moet doen. Wellicht went het als dat niet zo is, dat kan ik lastig inschatten.Linkser schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:48:
[...]
Ja, dat eiland is nu bewust een klein spoeleiland, omdat er genoeg ruimte is kwa werkblad.
De deur gaat de andere kant open, dus dat moet goed gaan.
Het eiland oogt in mijn ogen niet in verhouding met de lange wand.
Ik zou dat eiland minimaal een meter langer maken.. Ik vind het raar :-)
De deur naar de keuken/woonkamer toe gaat andersom open maar ik snap je punt.GeeMoney schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:50:
[...]
Naar mijn idee is dat tegendraads, als ik zo op die kast zou aflopen verwacht ik dat ik hem aan de linkerkant open moet doen. Wellicht went het als dat niet zo is, dat kan ik lastig inschatten.
Het eiland oogt in mijn ogen niet in verhouding met de lange wand.
Overigens ontkomen we niet aan die deur op die plek, om een lange wand over te houden voor tv en dergelijke,
[ Voor 10% gewijzigd door Linkser op 24-08-2020 12:12 ]
Je zou kunnen overwegen om de kraan te verplaatsen naar de achterwand. Dan wordt het (vrij kleine) eiland iets functioneler. Nu heb je 3 kleine stukken werkblad en dan in ieder geval 1 grote.Linkser schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:45:
Al een lange tijd aan het meelezen op dit topic.
...
Je kan hem dan ook makkelijk(er) als tafel/bar gebruiken met meerdere mensen om aan te eten of borrelen en een spelletje te doen oid.
En misschien toch een 50-100 cm breder maken? Lijkt voor de loopruimte weinig uit te maken en achteraf ga je daar wel blij mee zijn denk ik.
Het lijkt mij mooier dat de wasbak in het midden van eiland zit of wat denken jullie?
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een inbouw wijnklimaatkast (2-zones) voor in mijn Ikea-keuken. Echter heb ik nog geen model gevonden met passende afmetingen. Heeft iemand een klimaatkast in zijn Ikea-keuken?
@Linkser dat eiland zou ik minimaal jaar 240 brengen dit ziet er erg lullig uit. Of als je dat kleine juist leuk vindt kan je eens kijken naar een Eggersmann Works set-up. (Qua idee. Qua budget kan dat snel oplopen....)
Onze nieuwe keuken in onze nieuwbouw-woning. 
Alle apparatuur van Siemens en de Quooker is de Combi Fusion Square (koud, warm en kokend water)

Onder koffiemachine zit een warmhoudlade.

Morgen komen de barkrukken binnen voor aan het kookeiland.
En in de bijkeuken hebben we een kastenwand (met grote diepvries) incl. open garderobe laten maken.

Alle apparatuur van Siemens en de Quooker is de Combi Fusion Square (koud, warm en kokend water)

En in de bijkeuken hebben we een kastenwand (met grote diepvries) incl. open garderobe laten maken.

[ Voor 61% gewijzigd door Rivanov op 24-08-2020 18:48 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik wil onder mijn bovenkastjes LED strip verlichting gaan aanbrengen.
Nu vraag ik mij af wat hier de beste locatie voor is.
Zelf plaats ik ze het liefst helemaal achterin tegen de wand aan om ze zoveel mogelijk uit het zicht te houden.
Immers een raar gezicht om halverwege de kast een LED strip te hebben hangen.
Ik zat eraan te denken de strip in een lijst te monteren welke ervoor zorgt dat ze in een 45 graden hoek schuin op het blad richten.
Iemand hier ervaring mee?
Zelf plaats ik ze het liefst helemaal achterin tegen de wand aan om ze zoveel mogelijk uit het zicht te houden.
Ik zat eraan te denken de strip in een lijst te monteren welke ervoor zorgt dat ze in een 45 graden hoek schuin op het blad richten.
PSN: Flix20-NL
Ja de achterwand is 5.70 niet eens die 5 meter.Farmerwood schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:53:
[...]
Je zou kunnen overwegen om de kraan te verplaatsen naar de achterwand. Dan wordt het (vrij kleine) eiland iets functioneler. Nu heb je 3 kleine stukken werkblad en dan in ieder geval 1 grote.
Je kan hem dan ook makkelijk(er) als tafel/bar gebruiken met meerdere mensen om aan te eten of borrelen en een spelletje te doen oid.
En misschien toch een 50-100 cm breder maken? Lijkt voor de loopruimte weinig uit te maken en achteraf ga je daar wel blij mee zijn denk ik.
Dus die ruimte is er eigenlijk ook wel.
Gaan het verder intekenen met 2.40 als maat.
Goed advies allemaal hier
Wat zeggen jullie van AEG? Ik twijfel daar nog over.
Iemand met een Schuller C2 die ervaringen kan delen?
Sinds kort hebben wij hier nu ook een nieuwe keuken (veel gelezen ook hier). Wij zijn voor AEG gegaan omdat het ons een goede prijs/kwaliteit verhouding leek.
Uiteraard nog niet heel veel ervaring, maar de combohob kookplaat werkt boven verwachting goed. Wel lever je behoorlijk wat lade-ruimte in de diepte en hoogte in, dus tegen een muur zou ik hem niet perse aanraden. Zowel oven als koelkast zijn prima en exact naar verwachting. Voelt kwalitatief goed voor de prijs. Een vaatwasser zag ik zo snel niet in je lijstje. Wij hadden van origine een FD560v, maar die bleek opgevolgd te zijn door de 590v. Die 590 was ik niet over te spreken, vond hem luid en heel beperkt in functionaliteiten. De keukenzaak heeft hem omgeruild voor een showroomexemplaar van de 560 en die bevalt veel beter en zit veel ruimer in zijn functionaliteiten. Ik heb daardoor het idee dat je beter een beetje uit de buurt van de instappers kunt blijven.
Uiteraard nog niet heel veel ervaring, maar de combohob kookplaat werkt boven verwachting goed. Wel lever je behoorlijk wat lade-ruimte in de diepte en hoogte in, dus tegen een muur zou ik hem niet perse aanraden. Zowel oven als koelkast zijn prima en exact naar verwachting. Voelt kwalitatief goed voor de prijs. Een vaatwasser zag ik zo snel niet in je lijstje. Wij hadden van origine een FD560v, maar die bleek opgevolgd te zijn door de 590v. Die 590 was ik niet over te spreken, vond hem luid en heel beperkt in functionaliteiten. De keukenzaak heeft hem omgeruild voor een showroomexemplaar van de 560 en die bevalt veel beter en zit veel ruimer in zijn functionaliteiten. Ik heb daardoor het idee dat je beter een beetje uit de buurt van de instappers kunt blijven.
Wij zijn al een tijdje bezig met een nieuwe keuken. Maar ik loop erg aan tegen de “dat kan niet” van de keukenverkopers. Als t nou gaat over de indeling of het gebruik van glas voor de kastjes bijvoorbeeld.
Ik zit dus er over te denken om naar een interieurbouwer te gaan, maar hoe vind je daar goede in, er staan maar weinig reviews online. Zijn hier mensen met ervaringen hiermee?
Ik zit dus er over te denken om naar een interieurbouwer te gaan, maar hoe vind je daar goede in, er staan maar weinig reviews online. Zijn hier mensen met ervaringen hiermee?
Hier als dik een jaar AEG in de nieuwe keuken. Alles werkt uitstekend. En dan heb ik niet eens de duurste categorie. Spul is natuurlijk nog vrij nieuw maar tot nu toe geen spijt. En als je 4 of meer apparaten registreer krijgt je langere garantie.Linkser schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:25:
[...]
Ja de achterwand is 5.70 niet eens die 5 meter.
Dus die ruimte is er eigenlijk ook wel.
Gaan het verder intekenen met 2.40 als maat.
Goed advies allemaal hier
Mooi, wij denken ook aan om zwart te nemen. Hoe verhoudt zich dit tot vinger vlekken etc ivm wit?Rivanov schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Onze kastjes hebben een speciale coating die “fingerprint-proof” is.1ntroduc3 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:05:
[...]
Mooi, wij denken ook aan om zwart te nemen. Hoe verhoudt zich dit tot vinger vlekken etc ivm wit?
Dus deze zie je niet.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Grappig om te lezen dat anderen dit ook ervaren, het voelt steeds alsof je iets heel geks vraagt en men ontwijkt dan je vragen. Ik koop mijn keuken nu bij m'n beste vriend die is meubelmaker dus misschien niet heel representatief.Ballys schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 07:24:
Wij zijn al een tijdje bezig met een nieuwe keuken. Maar ik loop erg aan tegen de “dat kan niet” van de keukenverkopers. Als t nou gaat over de indeling of het gebruik van glas voor de kastjes bijvoorbeeld.
het leuke wat hij deed bij ons, en schijnbaar bij andere ook doet is dat hij een mooie en gave keuken wil neerzetten. Ons eerste design was te saai, hij zij: als ik dit moet maken dan doe ik m'n werk niet met plezier. gelukkig kwam hij daarna met goede ideeen om de keuken van saai naar leuk te tillen. Wij voelen ons er veel vrijer bij, het zal wel wat duurder zijn maar de afwerking is ook vele malen beter.
Nog geen ervaring mee maar we hebben binnenkort een afspraak staan bij Houtmerk in Breda en Robert Teddiek in Anna Paulowna. Ook gaan we aan de slag met een interieurontwerper die eventueel ook keukens kan ontwerpen en laten bouwen bij een meubelmaker. Maar dat laten uitwerken kost geld en is al minder vrijblijven dan bij de eerstgenoemde zaken. In de paar gesprekken die ik heb gehad bij de standaard keukenboer mis ik de creativiteit. Die hoop ik daar wel te vinden. Ook omdat we een extreem hoge ruimte hebben waar we toch iets mee moeten. Ik deel mijn ervaringen als ik er ben geweest.Ballys schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 07:24:
Dat merkten wij ook bij de grotere ketens en daar zijn we dus ook snel weggelopen. Wij zijn daarom naar een keukenbouwer in de buurt gegaan welke alles op maat maakt en die ook gewoon maakt wat je wilt. Dat is erg goed bevallen en de prijs was ook nog eens vergelijkbaar. Als de grotere keukenboeren dus niet willen maken wat jij wilt zou ik dan ook inderdaad eens kijken naar een interieurbouwer of onafhankelijke keukenbouwer als die in de buurt zit.Ballys schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 07:24:
[removed]
Weet niet in welke regio je zoekt maar ik kreeg als tip Kwajongens Meubels in Rotterdam. Zelf geen ervaring mee. Ik ben in de showroom van Schoonhoven Keukens geweest, daar hebben we een afspraak voor een offerte maar dus ook nog geen ervaring.Ballys schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 07:24:
Op basis van de website lijken keukens niet echt hun core business? Ik zie er maar twee. Mijn inschatting bij dit soort dingen is dan dat daar tenminste een van de keukens van de eigenaar zelf isDengra schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:11:
[...]
Weet niet in welke regio je zoekt maar ik kreeg als tip Kwajongens Meubels in Rotterdam. Zelf geen ervaring mee.
Wellicht is het gewoon niet mijn stijl, maar zeker de eerste vind ik gewoon heel rommelig overkomen:

[ Voor 3% gewijzigd door Don Quijote op 25-08-2020 10:33 ]
Als we mogen pluggen dan zou ik Artista meubelmakes aanraden, regio Leiden/Rijnsburg, welliswaar mijn beste vriend maar dat is ook maar een deel van het bedrijf.Dengra schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:11:
[...]
Weet niet in welke regio je zoekt maar ik kreeg als tip Kwajongens Meubels in Rotterdam. Zelf geen ervaring mee. Ik ben in de showroom van Schoonhoven Keukens geweest, daar hebben we een afspraak voor een offerte maar dus ook nog geen ervaring.
Zowel ik als @Verwijderd zijn tot nu toe tevreden over Interieurbouwer Klomp Keukens in Mill (Stukje onder Nijmegen). Ze hebben een heel aantal keukens staan en we kregen ook een rondleiding in hun fabriek, dus je krijgt meteen een goed idee over wat ze je kunnen leveren.Ballys schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 07:24:
ik hoor goede verhalen over Hollands Maatwerk. Keukens zijn daar wel vanaf ca 35k begreep ikBallys schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 07:24:
Ze hebben meer op Facebook staan. Ik vind deze wand met de wijnrekken erg leuk.Don Quijote schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:32:
[...]
Op basis van de website lijken keukens niet echt hun core business? Ik zie er maar twee. Mijn inschatting bij dit soort dingen is dan dat daar tenminste een van de keukens van de eigenaar zelf is. Maar ik word zelf ook niet perse heel warm van de twee keukens die ze hebben gemaakt. Dan zie je in dit topic wel wat sterkere voorbeelden van maatwerk keukens.
Wellicht is het gewoon niet mijn stijl, maar zeker de eerste vind ik gewoon heel rommelig overkomen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/ZgjNS72AXvAHTrq1ZILGgIwh.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is inderdaad een leuk wijnrekje, misschien kunnen wij daar ook nog wat mee in ons ontwerp want ik zoek nog naar ideeën om het wat speelser te maken (als in: minder 'gewoon een mooie keuken')
Praktisch nadeel lijkt me wel dat je de flessen er elke keer uit moet trekken om te zien welke het is.
Praktisch nadeel lijkt me wel dat je de flessen er elke keer uit moet trekken om te zien welke het is.
@Rivanov wat is het merk en kleurcode van de kastenwand in de bijkeuken. Is dit toevallig Basalt Dunkel van Schröder Kuchen? Van die kleur heb ik eerder een sample gezien en ik overweeg hem te nemen voor mijn keuken, maar is toch lastig vanaf een sample.Rivanov schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hm. Ik denk eerder dat die toko alleen de ombouw rondom die keukenkastenwand heeft gemaakt. Want waarom die passtukken onderen boven de ovens? Da's namelijk typisch een kenmerk van de keukenfabrieken die met standaard rastermaten werken.Dengra schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:25:
[...]
Ze hebben meer op Facebook staan. Ik vind deze wand met de wijnrekken erg leuk.
[Afbeelding]
Net terug van vakantie, dus beetje laat... Zeker tevreden over Gerard. Maakt mooie keukens en denkt goed mee in de ontwerpfase.synorluna schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:06:
Heeft er iemand ervaring met Gerard Brink van gerardkeukenmeubel.nl?
Heeft die coating nog een speciale naam? Hoe is dit in de praktijk?Rivanov schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:23:
[...]
Onze kastjes hebben een speciale coating die “fingerprint-proof” is.
Dus deze zie je niet.
Dit hele topic staat (vanaf 2018) vol met zwarte keukens. Er is dan ook al meer dan genoeg over geschreven.1ntroduc3 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:18:
[...]
Heeft die coating nog een speciale naam? Hoe is dit in de praktijk?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
AFP (Anti Finger Print) bedoel je, of Fenix misschien?1ntroduc3 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:18:
[...]
Heeft die coating nog een speciale naam? Hoe is dit in de praktijk?
Werkt volgens mij prima.
Nee, in de offerte staat SHE Sherwood, eiken decor zwart vermeld.Flying35 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:24:
[...]
@Rivanov wat is het merk en kleurcode van de kastenwand in de bijkeuken. Is dit toevallig Basalt Dunkel van Schröder Kuchen? Van die kleur heb ik eerder een sample gezien en ik overweeg hem te nemen voor mijn keuken, maar is toch lastig vanaf een sample.
Wij zijn vandaag bij de Keukenconcurrent geweest om een tekening te laten maken.
Het gaat om een greeploze keuken:
:strip_exif()/f/image/i3OttWgjfh4uhIvfULvoBoZg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UwEEPddzo8OpsGoKVomWWYVB.jpg?f=fotoalbum_large)
Lage deel van de keuken is 3 meter lang met een composiet werkblad van 2cm dik.
De hoge kasten tegenover zijn samen 120cm breed.
Apparatuur:
Siemens iQ100 Koel-vriescombinatie.
Indesit combimagnetron Core 40,L RVS.
Beko vaatwasser DIN26410
Whirlpool WVH92K Inductiekookplaat 83cm met geïntegreerde afzuiging.
Diversen:
AQUA HOT 3-in-1 kraan.
JOB vierkante spoelbak RVS
Na even onderhandeld te hebben kwamen we uit op een prijs van 8k inclusief montage (dit begon bij bijna 12k en dan kreeg ik een kunststof werkblad i.p.v. composiet).
Keukenconcurrent gaf aan dat ze nu nog bepaalde aanbiedingen hebben en enkel vandaag de prijs van 8k kunnen aanbieden.
Ik vond het een mooi aanbod maar ik had aangegeven niet direct te willen tekenen omdat ik er graag even rustig over nadenk.
Nu ben ik heel benieuwd wat jullie van de offerte vinden en van het feit dat de aanbieding enkel alleen vandaag geldig zou zijn.
:strip_exif()/f/image/i3OttWgjfh4uhIvfULvoBoZg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UwEEPddzo8OpsGoKVomWWYVB.jpg?f=fotoalbum_large)
Apparatuur:
Beko vaatwasser DIN26410
Diversen:
AQUA HOT 3-in-1 kraan.
Na even onderhandeld te hebben kwamen we uit op een prijs van 8k inclusief montage (dit begon bij bijna 12k en dan kreeg ik een kunststof werkblad i.p.v. composiet).
Keukenconcurrent gaf aan dat ze nu nog bepaalde aanbiedingen hebben en enkel vandaag de prijs van 8k kunnen aanbieden.
Ik vond het een mooi aanbod maar ik had aangegeven niet direct te willen tekenen omdat ik er graag even rustig over nadenk.
Nu ben ik heel benieuwd wat jullie van de offerte vinden en van het feit dat de aanbieding enkel alleen vandaag geldig zou zijn.
Bedankt voor alle suggesties. We wonen in het midden van het land en zijn al express naar de lokale ondernemers gegaan, maar wel echt naar keukenboeren die een bepaald merk verkopen.
Volgens mij heb ik helemaal geen rare eisen, maar als ik 30k uitgeef wil ik wel dat het mooi, functioneel en af is. Ik krijg nu van die half gare tekeningen, zonder enige creativiteit en vooral geen totaal plaatje. Ik kreeg zelfs het advies als ik een rekje/plank wilde dat maar gewoon ergens anders moest kopen Dat was veel goedkoper.
Dus mocht er nog een suggestie zijn voor een interieurbouwer regio amersfoort is, houd ik me aanbevolen!
Volgens mij heb ik helemaal geen rare eisen, maar als ik 30k uitgeef wil ik wel dat het mooi, functioneel en af is. Ik krijg nu van die half gare tekeningen, zonder enige creativiteit en vooral geen totaal plaatje. Ik kreeg zelfs het advies als ik een rekje/plank wilde dat maar gewoon ergens anders moest kopen Dat was veel goedkoper.
Dus mocht er nog een suggestie zijn voor een interieurbouwer regio amersfoort is, houd ik me aanbevolen!
Zoals ik zei:Ballys schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:47:
Bedankt voor alle suggesties. We wonen in het midden van het land en zijn al express naar de lokale ondernemers gegaan, maar wel echt naar keukenboeren die een bepaald merk verkopen.
Www.hollandsmaatwerk.nl
Mijn keuken is nu 4 jaar oud en ook met allemaal AEG en Schuller kastjes (of het C2 is weet ik niet). We gaan verhuizen en in ons nieuwe huis komt ook weer AEG in de nieuwe keuken met Schuller kasten. Erg tevreden over AEG (behalve de magnetron, die is qua bediening ruk) en de Schuller kasten zijn ook dikke prima.Linkser schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:25:
[...]
Ik merk zelf dat ik een oven en magnetron wil die gewoon makkelijk en snel aan gaan, waarbij je niet door allemaal menu's met kookprogramma's heen hoeft etc. Dat is per merk heel verschillend en persoonlijk, dus check dat goed van tevoren
De prijs is aardig, maar komt overeen met de keuzes die (voor jou) gemaakt zijn. Je hebt op de ijskast na namelijk allemaal budget-budget apparatuur in je keuken en de kasten zullen ook niet van heel goede kwaliteit zijn.KapsalonKip schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:28:
Wij zijn vandaag bij de Keukenconcurrent geweest om een tekening te laten maken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Apparatuur:
Beko vaatwasser DIN26410
Diversen:
AQUA HOT 3-in-1 kraan.
Als je dit topic goed doorleest zal je zien dat zaken als keukenconcurrent, keukenkampioen en bijna alle andere zaken die onder de DMG groep vallen worden afgeraden, zeker vanwege hun agressieve verkooptechnieken (van 12k naar 8k en alléén vandaag is daar een mooi voorbeeld van).
Ik weet niet wat je te besteden hebt, maar zou ZEKER nog bij één of meer andere zaken gaan kijken (niet DMG) en ook een offerte laten opstellen. Vooral qua apparatuur zou ik ook voor één merk/groep gaan.
[ Voor 60% gewijzigd door Maardiweb op 25-08-2020 21:54 ]
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Lees dit topic eens door, dan weet je hoe goed die aanbiedingen die 'alleen vandaag' geldig zijn. Ze hebben in ieder geval erg goedkope apparatuur in de offerte gedaan. Is dat iets wat je zelf ook wilde? Heb je nog lades erin of alleen maar planken?KapsalonKip schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:28:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Apparatuur:
Beko vaatwasser DIN26410
Diversen:
AQUA HOT 3-in-1 kraan.
Het plan is om een keuken bij Bruynzeel te kopen. Wij hebben gekozen voor het aanrechtblad dekton aura, maar vragen ons alleen af hoe het in zijn geheel eruit zal zien. Dit aanrecht is namelijk niet in de showroom te vinden. Heeft iemand toevallig een keuken met dit aanrecht gekocht bij Bruynzeel? Wij zouden graag een foto zien zodat we er achteraf geen spijt van krijgen. Alvast bedankt voor het antwoord!
Bedankt voor de reacties.
We hebben achteraf gezien inderdaad liever de keukenapparatuur zoveel mogelijk van hetzelfde merk.
Van mij hoefden het geen a-merken te zijn omdat ik ook positieve ervaringen heb met Indesit en Beko. Echter wil ik nu toch gaan voor apparatuur van Siemens of AEG omdat we van plan zijn lang in ons nieuwe huis te gaan wonen. Dan lijkt dit toch wat "veiliger".
Het aantal lades zijn ook te weinig. Hier dachten wij pas aan toen we weer thuis waren. Onze huidige keuken heeft er veel meer.
We zijn nu dus blij dat we de offerte niet getekend hebben. Het had namelijk niet veel gescheeld want het klonk op dat moment erg goed.
Ik ga dit topic zeker goed in de gaten houden en ook de oudere berichten doorlezen.
We hebben achteraf gezien inderdaad liever de keukenapparatuur zoveel mogelijk van hetzelfde merk.
Van mij hoefden het geen a-merken te zijn omdat ik ook positieve ervaringen heb met Indesit en Beko. Echter wil ik nu toch gaan voor apparatuur van Siemens of AEG omdat we van plan zijn lang in ons nieuwe huis te gaan wonen. Dan lijkt dit toch wat "veiliger".
Het aantal lades zijn ook te weinig. Hier dachten wij pas aan toen we weer thuis waren. Onze huidige keuken heeft er veel meer.
We zijn nu dus blij dat we de offerte niet getekend hebben. Het had namelijk niet veel gescheeld want het klonk op dat moment erg goed.
Ik ga dit topic zeker goed in de gaten houden en ook de oudere berichten doorlezen.
Wil je echte foto's/ervaringen van mensen hier? Of gewoon zien hoe het er in het groot uit ziet? Dekton is een merk/type blad en Aura is de kleur, dus je zit niet aan Bruynzeel vast voor dit bladBien91 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 01:11:
Het plan is om een keuken bij Bruynzeel te kopen. Wij hebben gekozen voor het aanrechtblad dekton aura, maar vragen ons alleen af hoe het in zijn geheel eruit zal zien. Dit aanrecht is namelijk niet in de showroom te vinden. Heeft iemand toevallig een keuken met dit aanrecht gekocht bij Bruynzeel? Wij zouden graag een foto zien zodat we er achteraf geen spijt van krijgen. Alvast bedankt voor het antwoord!
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Iemand hier nog een mening/idee over?Flix20 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:55:
Ik wil onder mijn bovenkastjes LED strip verlichting gaan aanbrengen.
PSN: Flix20-NL
Ik moet zeggen, dit lijkt me toch een scherpe deal. Toegegeven, de apparatuur is van goedkope lijnen, maar uiteindelijk heb je wel behoorlijk wat ruimte en premium look en functies (composiet blad, kokendwaterkraan, kookplaat met afzuiging) voor een scherpe prijs.KapsalonKip schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:28:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Apparatuur:
Beko vaatwasser DIN26410
Diversen:
AQUA HOT 3-in-1 kraan.
Kookplaat €1.500 bij KeukenLoods
Kraan €1.000 op internet gevonden
Blad €1.500 schatting
Dan heb je dus al het kastwerk, alle andere apparatuur en montage voor de overige €4.000. Natuurlijk lever je in op kwaliteit over de gehele linie, maar daar is de prijs ook naar.
Of zie ik iets verkeerd?
Ook al is het een goede deal, dan nog is het absurd om mee te doen met een "offerte is alleen vandaag geldig".
Als je het vandaag wilt voor die prijs, krijg je het nog steeds. Principieel niet meedoen met zulke praktijken, je weet bijna zeker dat ze misbruik willen maken van het gebrek aan denktijd waardoor logica kan ontbreken. Tenzij het duidelijk een aanbieding is, zoals tijdens een Black Friday o.i.d. Maar dan heb je echt wel door dat het een aanbieding is.
Als je het vandaag wilt voor die prijs, krijg je het nog steeds. Principieel niet meedoen met zulke praktijken, je weet bijna zeker dat ze misbruik willen maken van het gebrek aan denktijd waardoor logica kan ontbreken. Tenzij het duidelijk een aanbieding is, zoals tijdens een Black Friday o.i.d. Maar dan heb je echt wel door dat het een aanbieding is.
100% mee eens. Het ging mij even puur om de prijs/kwaliteit van de voorgelegde deal.echthard schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:26:
Ook al is het een goede deal, dan nog is het absurd om mee te doen met een "offerte is alleen vandaag geldig".
Daar ben ik het met je over eens, dat het niet klinkt alsof het een absurd bedrag is.Phyrro schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:27:
100% mee eens. Het ging mij even puur om de prijs/kwaliteit van de voorgelegde deal.
Ter vergelijking: ik heb voor 6,5k het volgende aan meubels van Schuller in zwart met AFP (Fenix):
6 hoge kasten
eiland van 3mx1,2m
Waarvan 2x ladekasten van 1,2m breed en 2x ladekasten van 60cm breed.
Vanmorgen bij het Inspiratiehuis 2020 in Hoofddorp geweest en meteen een adviesgesprek gehad. De dame in kwestie was iets te toevallig iemand die geen keukenprinses was, maar dat wel werd door de aanschaf van de duurste stoomoven...
In ieder geval eens uitgebreid kunnen kijken en proberen bij Siemens en Bosch. We gingen vooral voor de Siemens dat zowel hier als bij vrienden populair is. Uiteindelijk zijn we eigenlijk enthousiaster over Bosch aangezien beiden technisch (vrijwel) gelijk zijn, maar we de bediening veel prettiger vinden. Dit met name bij de ovens.
Wij vinden het een aanrader voor wie even wil ervaren hoe alles voelt en bedient. Was de rit van 2x 1,5 uur voor ons wel waard.
In ieder geval eens uitgebreid kunnen kijken en proberen bij Siemens en Bosch. We gingen vooral voor de Siemens dat zowel hier als bij vrienden populair is. Uiteindelijk zijn we eigenlijk enthousiaster over Bosch aangezien beiden technisch (vrijwel) gelijk zijn, maar we de bediening veel prettiger vinden. Dit met name bij de ovens.
Wij vinden het een aanrader voor wie even wil ervaren hoe alles voelt en bedient. Was de rit van 2x 1,5 uur voor ons wel waard.
Zie weinig IKEA voorbijkomen in de laatste 20 pagina's, maar ga toch even mijn vraag/vragen hier stellen.
Per oktober krijg ik de sleutel van m'n appartement en de huidige keuken moet er gewoon uit, dat is niet mijn smaak, sommige platen staan een beetje boel, gaat hem gewoon niet worden. Helaas heb ik een klein budget, dus IKEA komt dan direct om de hoek kijken. De losse koelkast en de inbouwvaatwasser neem ik over van de huidige eigenaar. Zonder werkblad ben ik zo'n 1900 euro kwijt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/dsiYQIXL0NG0F6VHZePUUvzV.png?f=user_large)
Let even niet op de kleur van de achterwand, dit is om het contrast aan te geven. Op de andere muur (recht tegenover deze opstelling) komen er nog twee hoge kasten met een werkblad ertussen. Links komt er een vrijstaande RVS koelkast, rechts een RVS gasfornuis.
1900 euro, zonder aanrechtblad (en in dit geval ook spoelbak). De vraag is nu even wat ik wil doen met het aanrechtblad. Ik ben er wel over uit dat ik een zwart blad wil, alleen is er een probleem. De kasten van IKEA zijn blijkbaar dieper dan een "standaard" keuken waardoor je wel een klein beetje wordt geduwt richting een aanrechtblad van de ikea. Het "goedkope" blad kun je al kopen voor zo'n 39 euro die ik (of wij) vervolgens wel kunnen voorzien van het gat van de wasbak en de kraan.
Dit is echt de budgetoptie in mijn ogen. Je kunt IKEA ook het blad voor je laten infrezen en op maat laten maken, maar dan kost datzelfde blad 160 euro. Een stapje omhoog is een massief houten blad, die zo'n 420 euro kost. Echter ben ik bang dat deze niet bij m'n vloer gaat passen. De duurste oplossing bij IKEA is een kwartsblad, die me zo'n 530 euro zou gaan kosten.
Nu vind ik het kwartsblad verreweg het mooiste, alleen vrij prijzig voor wat de rest van de keuken kost of is het normaal dat een blad ongeveer 1/5de van het budget van de keuken is?
Heeft iemand binnen dit topic ervaring met keukenbladen van IKEA (zowel de goedkope als de duurdere)?
Per oktober krijg ik de sleutel van m'n appartement en de huidige keuken moet er gewoon uit, dat is niet mijn smaak, sommige platen staan een beetje boel, gaat hem gewoon niet worden. Helaas heb ik een klein budget, dus IKEA komt dan direct om de hoek kijken. De losse koelkast en de inbouwvaatwasser neem ik over van de huidige eigenaar. Zonder werkblad ben ik zo'n 1900 euro kwijt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/dsiYQIXL0NG0F6VHZePUUvzV.png?f=user_large)
Let even niet op de kleur van de achterwand, dit is om het contrast aan te geven. Op de andere muur (recht tegenover deze opstelling) komen er nog twee hoge kasten met een werkblad ertussen. Links komt er een vrijstaande RVS koelkast, rechts een RVS gasfornuis.
1900 euro, zonder aanrechtblad (en in dit geval ook spoelbak). De vraag is nu even wat ik wil doen met het aanrechtblad. Ik ben er wel over uit dat ik een zwart blad wil, alleen is er een probleem. De kasten van IKEA zijn blijkbaar dieper dan een "standaard" keuken waardoor je wel een klein beetje wordt geduwt richting een aanrechtblad van de ikea. Het "goedkope" blad kun je al kopen voor zo'n 39 euro die ik (of wij) vervolgens wel kunnen voorzien van het gat van de wasbak en de kraan.
Dit is echt de budgetoptie in mijn ogen. Je kunt IKEA ook het blad voor je laten infrezen en op maat laten maken, maar dan kost datzelfde blad 160 euro. Een stapje omhoog is een massief houten blad, die zo'n 420 euro kost. Echter ben ik bang dat deze niet bij m'n vloer gaat passen. De duurste oplossing bij IKEA is een kwartsblad, die me zo'n 530 euro zou gaan kosten.
Nu vind ik het kwartsblad verreweg het mooiste, alleen vrij prijzig voor wat de rest van de keuken kost of is het normaal dat een blad ongeveer 1/5de van het budget van de keuken is?
Heeft iemand binnen dit topic ervaring met keukenbladen van IKEA (zowel de goedkope als de duurdere)?
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1