Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste
Acties:

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:07

-tom-562

Oliesjeik

memphis schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:30:
En toch doe je er goed aan om ook zonder de gyro te trainen. Een gyro is niet alles en kan ook verkeerde ingrepen doen. Maar ook je eigen ontwikkeling in wagenbeheersing zal met een gyro nooit optimaal worden.
Snap ik, maar zeker bij zo'n klein wagentje met zo veel power op 3S, is een gyro wel prettig op een losse ondergrond. Ik rij voor mijn plezier en niet om mij continu te ergeren 8) Op straat rij ik bijna altijd met de gyro uit of op stand 1. Op losse ondergrond, en het vermogen op 100% met 3S, eigenlijk altijd aan en op stand 2 of 3 :+
M'n 2WD Rustler omgebouwd naar brushless is wat dat betreft makkelijker onder controle te houden (in vergelijking met de Mojave zonder gyro), door de langere wielbasis en bredere banden. Daar is het alleen een stuk lastiger mee om echt vol vermogen mee weg te rijden, want dan maakt die een instant backflip of hij spint meteen 180 graden (met vochtig wegdek vooral) :P

Vaak bu'j te bang!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
-tom-562 schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:00:
[...]

Snap ik, maar zeker bij zo'n klein wagentje met zo veel power op 3S, is een gyro wel prettig op een losse ondergrond.
Het mijn schaal 1:18 Micro RS4 met een dikke brushless en 13 kleine NiMh cellen (is alweer wat jaartjes terug). Geen Gyro! Het duurde alleen voordat de bandjes iets van grip kregen...

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:05

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Bob Popcorn schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:57:
[...]

Hoeveel runtime haal je op die 5000mAh?
Beetje afhankelijk hoe je ermee rijdt, maar ergens tussen de 8 en 12 minuten per Accu. Heb het eigenlijk nooit bijgehouden.

• memphis

memphis

Topicstarter
Zo, even een setup setje gemaakt. Een paar setup wieltjes van lexaan in een getinte kleur met een rubber O-ring er omheen. Ze zijn precies 65mm zoals de diameter van een band.
Daarbij een hoekmeter die je rechtop staand op de ondergond op 0 kunt zetten en dan tegen het wiel drukken voor de camberhoek. Als de auto binnen is kan ik de boel uitmeten en ook een toespoor meter maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siBixpk4MRumt3HfhKjsJuKq3U8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqqwClMxeWmLNSeJksV7lpMs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UAHpQjbQVbtGzg9tmGTemWUDEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJF4rJ7eJSao1fleQIZkTykT.jpg?f=fotoalbum_large

Moet alleen de randjes nog even goed ontbramen...

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

L-A 👌

Mij lijkt mijn simpele cambermeter toch wat gebruiksvriendelijker (of een setup set, maar dat is m.i. overbodig). Nadeel is ook dat de batterij/accu van dat apparaatje altijd geladen dient te zijn. Aangezien wielen toch niet volledig recht zijn zit er toch altijd verschil in de metingen. Voor toespoor lijkt het mij wel handig.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• memphis

memphis

Topicstarter
sky- schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:14:
Mij lijkt mijn simpele cambermeter toch wat gebruiksvriendelijker (of een setup set, maar dat is m.i. overbodig). Nadeel is ook dat de batterij/accu van dat apparaatje altijd geladen dient te zijn. Aangezien wielen toch niet volledig recht zijn zit er toch altijd verschil in de metingen. Voor toespoor lijkt het mij wel handig.
Ik had al zoveel uitgegeven dat ik even wilde besparen op een afstelset en 15 euro voor het metertje was ook de kosten niet. Dat de accu geladen moet worden is het probleem niet zo, dat gaat via een USB poort welke op mijn lader zit. Overigens is dit metertje veel gebruikt voor de caster meeting met behulp van een klein plaatje op de stuurblok geschroefd, grappig is wel dat die voor het 3-dubbele over de toonbank gaat.
Ik heb er wel vertrouwen in dat dit goed werkt, ik gebruik voor het meten van motor timingen ook een dergelijke meter.

Voor toespoor moet ik nog even kijken, Ik heb een simpele lat voor ogen dat je langs de wielen legt om eerst het voorwiel recht in lijn te krijgen en dan tegen het achterwiel legt en op de rand van het voorwiel kijkt hoe ver die is. Uitgerekend heb ik een schaalverdeling nodig van 3.8~4mm per graad afhankelijk van de wielbasis. Maar ik kan ook een soort van standaard bedenken dat de auto rechtop op zijn achterkant kan staan om zo digitaal de toespoor te meten. Kijkend naar de auto is dat nog niet eens zo'n moeilijk uit te werken idee.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Bob Popcorn

Plop!

Mojave 4S besteld! Ondertussen staat mijn Grom op MP, geinteresseerden kunnen hem eenvoudig vinden. :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste