You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Ik gebruik al jaren zo'n pot vet van de vakhandel. Kost €10 of zo. Smeer dat ineens af en toe op mijn trekhaak, dan piepen en kraken mijn aanhangwagens niet zo.Snuffel schreef op zondag 21 september 2025 @ 08:10:
Marine grease is gewoon bij bijvoorbeeld TopRC of Toemen te koop,
Of voor lekker goedkoop bij Ali
Ook in 5kg en 18kg te verkrijgen als je echt wild wil gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door indigo79 op 21-09-2025 22:36 ]
hahaha das niet voor binnen.Angeloonie schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:36:
Heb nog niet uitgebreid kunnen racen met de nieuwe LiPo's, maar de eerste indrukken in huis en voor de deur met de 3S accu is echt insane.. Dat ding gaat zo hard nu
ik had die lipo tas ook en ik heb toen opgezocht hoe veilig die zijn. ze zijn brandvertragend maar dat valt nog tegen. ik bewaarde die tas in een ammo box . is de 14 euro meer dan waard.https://www.decolis.nl/Munitmetaal301815
YO! fucknuts! It's Probing time!
Mudflaps geinstalleerd, beschermplaat op de bodem en op het dak.
:strip_exif()/f/image/L9BeGmH0tuuPbuswoNA3rOhu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/owR0ztu9VOtL8aHbMhwNYuAo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jcimiS37dQtTQpo7twY4TMKD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook een setje banden. Zien er prima uit en kost minder dan de helft van de originele. Ben benieuwd hoe lang deze mee gaan.
Voor nu nog even de oude banden er op, wel omgewisseld, gladde bandjes nu voor gedaan.
:strip_exif()/f/image/eEqq4ADyPgPKJIThuM379j9J.jpg?f=fotoalbum_large)
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
De mudflaps zijn stoer, de plaat op het dak vind ik eigenlijk geen porum, de moeren steken ook flink uit.Angeloonie schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:50:
Order van Ali is binnen!
Mudflaps geinstalleerd, beschermplaat op de bodem en op het dak. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook een setje banden. Zien er prima uit en kost minder dan de helft van de originele. Ben benieuwd hoe lang deze mee gaan.
Voor nu nog even de oude banden er op, wel omgewisseld, gladde bandjes nu voor gedaan.
[Afbeelding]
Wat ik wel aanbeveel, mocht je dat nog niet gedaan hebben, is om de binnenkant van je kap te verstevigen met shoegoo of bashertape of iets dergelijks. En mocht je een kreuk (geen scheur) in je kap hebben dan kun je die vaak met wat voorzichtig gebruik van een föhn weer weg krijgen. Ik gebruik er zelf het hot air deel van mijn soldeerstation voor.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Die mudflaps voorkomen dat je kinderen gezandstraalde beentjes hebben als ze er achteraan rennenAngeloonie schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:50:
Order van Ali is binnen!
Mudflaps geinstalleerd, beschermplaat op de bodem en op het dak. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die bandjes heb ik ook, als je daarmee door zand rijdt zitten ze binnen no time vol met zand omdat ze aan de binnenkant ventileren. Ik heb er een extra gaatje in gemaakt in het midden van het loopvlak zodat ze weer leeg lopen.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Ik maakte altijd gaatje met de dremel in mijn bandjes zodat zand en water er gelijk uit gaat. Wel ff eventuele gaatje in de velg afplakken
[ Voor 47% gewijzigd door Freakiebeakie op 24-09-2025 12:25 ]
En kan je onmogelijk benen zandstralen.....Freakiebeakie schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:23:
Als je kinderen dat autootje bij houden betekend dat je te langzaam rijd 😂
Ik denk dat dat wel mee valt, ook bij brushless geweld.
Ze zijn mijn assistenten als die omgaatFreakiebeakie schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:23:
Als je kinderen dat autootje bij houden betekend dat je te langzaam rijd 😂
Ik maakte altijd gaatje met de dremel in mijn bandjes zodat zand en water er gelijk uit gaat. Wel ff eventuele gaatje in de velg afplakken
Overigens wel weer pech, linker schokbreker voor is het schroefje én dat kogeltje van verdwenen. En juist dat kogeltje is geen reserveonderdeel bij Arrma. Ook in een exotisch maatje (4,7mm uit m'n hoofd) dat ze zo niet hadden liggen bij WeTronic. Heb maar een volledige set schokbrekers van Injora gekocht op Ali, de officiele waren met 50 euro net ff te gortig.
https://www.toprc.nl/yell...2SjRbnEAQYGCABEgKoZvD_BwE
De kleine meid reed vanmiddag VOL gas tegen een stoeprand aan (zonder te kijken uiteraard). De klap was zo hard dat de kap 2 meter verder lag en de metalen plaat aan de voorkant verbogen was. Gelukkig verder geen schade en de plaat terug kunnen buigen na demonteren, maar dat gaan we dus niet nog eens doen
Dat zijn op zich wel de klappen die zo'n autotje te verduren krijgt hoorAngeloonie schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:46:
Zo dan.. blij dat ik de metalen plaat gemonteerd had onder het chassis..
De kleine meid reed vanmiddag VOL gas tegen een stoeprand aan (zonder te kijken uiteraard). De klap was zo hard dat de kap 2 meter verder lag en de metalen plaat aan de voorkant verbogen was. Gelukkig verder geen schade en de plaat terug kunnen buigen na demonteren, maar dat gaan we dus niet nog eens doen
mijn zoontje liet een vriendje rijden met zijn net nieuwe Traxxas sledge, die vloog ook met een gangetje van 40 of 50km/u tegen een stoeprandje. Gelukkig niet echt schade maar ik dacht wel gelijk "oef, gelukkig is het een stoeprandje en niet iemand zijn enkel xD". Meestal zoek ik echt plekjes waar geen mensen komen want je kan flink schade maken bij mensen met zo'n ding.Angeloonie schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:46:
Zo dan.. blij dat ik de metalen plaat gemonteerd had onder het chassis..
Van die lokale buurjongetjes of ze even als een ongeleide projectiel met je 5kg wegende auto mogen rijdenmemphis schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:52:
Ik krijg die vraag ook regelmatig, of die ook even ermee mag rijden. Nope, begin ik niet aan.
Of zo! hoe hard gaat die?! Nou de mijn gaat wel 75km/h, of papa heeft er een die wel 100 km/h gaat!! Boeiuh!

Ja, ik heb ook al wat jongetjes teleurgesteld met dat antwoordmemphis schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:52:
Ik krijg die vraag ook regelmatig, of die ook even ermee mag rijden. Nope, begin ik niet aan.
Ik heb ook gezegd tegen mijn zoontje dat zijn Granite GROM voor hem is en alleen hij er mee mag rijden. Hooguit dat er een vriendje mee mag rijden als ze bij ons thuis aan het spelen zijn.
Vaak bu'j te bang!
Ik denk ook dat omdat die kids op de club zelf een simpele brushed Traxxas proberen rond te rijden wel een klein beetje het besef hebben dat een 100km/u met een bom van een motor best wel eens lastig kan zijn. Ze staan ook vol met bewondering te kijken als ik mijn auto de 1e keer start en weg rij. Maar inderdaad zijn er genoeg die beweren dat ze het wel aankunnen. Daarnaast rij ik met sticks terwijl onder de jeugd de meeste, dan wel allemaal een stuurwielzender gewend zijn, een reden des te meer om mijn 700 euro zender niet uit handen te geven.
Alles Aluminium = buigen / scheuren, zoeken wat er niet meer recht is
Alles Plastic = slijtage. alles zit niet meer strak
Heb momenteel een stuurarm, een 'Center Driveshaft', en draagarmen in aluminium besteld voor mijn Mojave 4S. Wat zijn overige onderdelen waard om te vervangen in aluminium?
De Wheel Hubs voor en achter (Die kunnen volgens mij niet echt naar de klote gereden door botsen)?
Alu wheel hubs zijn vaak een verbetering voor minder speling op de wielen.
Ik ben van vroeger gewend om met sticks te rijden maar toen ik m'n oude Tamiya TA-02 weer wilde opknappen heb ik er een moderne ESC (carson tio storm 14 turns) in gezet met zo'n stuurwielzender. Ik vind dat eigenlijk maar helemaal niks (en worstelde ook een beetje met de afstelling om correct vooruit/achteruit/links/rechts voor elkaar te krijgen) en zou liever weer met sticks rijden. Heb je een aanrader qua relatief budgetvriendelijke sticks die werken met deze ESC (idealiter) of ter gehele vervanging?memphis schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:15:
Met die scholencompetities op de club waarbij ik dan wat demo-rondjes tussendoor doe heb ik gelukkig die vraag niet zo vaak gehad maar inderdaad wel heel veel de vragen van "hoe hard gaat die?", "wat kost dat", en ondanks het luide knetterend geluid: "loopt die op benzine?"
Ik denk ook dat omdat die kids op de club zelf een simpele brushed Traxxas proberen rond te rijden wel een klein beetje het besef hebben dat een 100km/u met een bom van een motor best wel eens lastig kan zijn. Ze staan ook vol met bewondering te kijken als ik mijn auto de 1e keer start en weg rij. Maar inderdaad zijn er genoeg die beweren dat ze het wel aankunnen. Daarnaast rij ik met sticks terwijl onder de jeugd de meeste, dan wel allemaal een stuurwielzender gewend zijn, een reden des te meer om mijn 700 euro zender niet uit handen te geven.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Draagarmen zou ik echt van plastic houden. Ik heb al foto's voorbij zie komen van wat Arrma's waarbij de voorkant losgescheurd was, de hele voorwielophanging was van aluminium, maar het chassis dus niet.Xqlus1ve schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 01:17:
Heb een beetje door dit topic gebladerd op he zoekwoord 'Aluminium', maar ben erg nog niet helemaal uit.
Alles Aluminium = buigen / scheuren, zoeken wat er niet meer recht is
Alles Plastic = slijtage. alles zit niet meer strak
Heb momenteel een stuurarm, een 'Center Driveshaft', en draagarmen in aluminium besteld voor mijn Mojave 4S. Wat zijn overige onderdelen waard om te vervangen in aluminium?
De Wheel Hubs voor en achter (Die kunnen volgens mij niet echt naar de klote gereden door botsen)?
Je draagarmen vangen de grootste klappen op, en werken ook de grootste krachten uit op je auto (moment=kracht x arm
Ik zou hooguit de fusees (of wheel hubs, net hoe je ze noemt) van aluminium nemen, en de rest eromheen van plastic houden.
Ik heb zelf alleen voor en achter een aluminium skid plate (op een Granite GROM en Mojave BLX GROM).
Vaak bu'j te bang!
Veel keuze is er niet in sticks, zeker niet betaalbaar.Termy schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:52:
[...]
Ik ben van vroeger gewend om met sticks te rijden maar toen ik m'n oude Tamiya TA-02 weer wilde opknappen heb ik er een moderne ESC (carson tio storm 14 turns) in gezet met zo'n stuurwielzender. Ik vind dat eigenlijk maar helemaal niks (en worstelde ook een beetje met de afstelling om correct vooruit/achteruit/links/rechts voor elkaar te krijgen) en zou liever weer met sticks rijden. Heb je een aanrader qua relatief budgetvriendelijke sticks die werken met deze ESC (idealiter) of ter gehele vervanging?
- Als fan van Futaba is de T4GRS een prima zender maar ik vrees boven je prijsklasse. https://www.redrc.net/201...t-fhss-stick-transmitter/
- Sanwa had onlangs een betaalbare stickzender gelanceerd welke gebaseerd is op de MX6 stuurwiel zender, helaas zijn daarover veel klachten over dropouts en verwacht men ook hetzelfde van de nieuwe stickversie https://www.racing-cars.c...-gemini-sport-stick-radio
- Ik heb er geen ervaring mee maar Abshima heeft een betaalbare stick welke door Flysky gemaakt wordt en ik denk gebaseerd op de GT2, dus zeer beperkt met instellingen https://wetronic.nl/absim...ghz-met-ontvanger-sr2s_nl
- Futaba heeft ook zoiets: https://www.futaba-us.com...set-with-r202gf-receiver/
- Cason heeft ook zoiets maar is eigenlijk een downgraded 4ch zender: https://www.jadlamracingm...smitter-inc-servo-c707131
Heel eerlijk, als het budget niet hoog is zou ik voor de Abshima gaan, die heeft nog een D/R functie (net als ook de Futaba 2HR) wat belangrijk is voor je stuuruitslag en ziet er nog een beetje normaal uit.
Mijn zoon van 9 wil graag een RC auto. Hij is zelf wat lompig aangelegd (handig om te weten). Hij had voor zijn verjaardagsgeld een RC bij de Action gekocht, ook al had ik gezegd dat dit niet de goede plek is om zo'n ding te kopen.
Helemaal teleurgesteld, omdat hij het niet goed doet. Die gaat dus terug.
Is er een redelijke RC voor rond de 50 euro te krijgen?
Nieuw: Nee.
Wel:
https://www.toprc.nl/arrm...ro-monstertruck-rood.html
-Prijs.
+Gerenommeerd merk, onderdelen goed en snel verkrijgbaar.
(Ja er gaan dingen stuk en er slijten dingen)
China alternatief:
https://hypergorccar.com/...-hyper-go-16210-rc-truck/
-Onderdelen levering duurt langer
+Goedkoper in aanschaf en onderdelen.
My2c, succes
[ Voor 26% gewijzigd door dr_dreey op 29-09-2025 09:21 ]
Vaak bu'j te bang!
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
HBX 16889A Brushed (met li-ion, veiliger en minder gedoe dan LIPO accu's) en anders de Blackzon Spryte MT 1/20 4WD (zit maar iets boven je budget, maar heel potente RC voor het geld, met 1/20 wel wat kleiner). Die laatste is ook relatief goed verkrijgbaar bij Nederlandse aanbieders.BvZwolle schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:12:
Ik heb globaal door het topic heen gebladerd, maar zag zo snel niet een antwoord.
Mijn zoon van 9 wil graag een RC auto. Hij is zelf wat lompig aangelegd (handig om te weten). Hij had voor zijn verjaardagsgeld een RC bij de Action gekocht, ook al had ik gezegd dat dit niet de goede plek is om zo'n ding te kopen.
Helemaal teleurgesteld, omdat hij het niet goed doet. Die gaat dus terug.
Is er een redelijke RC voor rond de 50 euro te krijgen?
Nice! Ik weet nog wel in mijn jonge jaren dat we met een hele club naar de duinen gingen had iemand deze auto naast ook de fantastische Yokomo YZ10 en wilde wel zoiets maar was toen voor mij onbetaalbaar. Toen de re-release van de Tamiya Sandrover uit kwam had ik het idee dat ik die moest hebben daar de originele mijn 1e echte RC was. Het kriebelt wel maar de weet dat ik er niet veel mee ga doen houd mij ook tegen om een herinnering weer waar te maken.sky- schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:27:
Na wat lang twijfelen, toch mijzelf overgehaald om een RC10 '89 Stealth Car Masami Edition (https://60years.associate...h-car-masami-edition-kit/) te bestellen. Uiteraard wat spares mee besteld, zodat ik er de vintage klasse mee kan rijden. Gelukkig hoeft de electronica niet periode correct te zijn, dat maakt het een stuk makkelijker, dus moderne brushless setup kan prima. Gaat een 10.5 Turns in komen, regelaar / stuurservo weet ik nog niet, die pak ik uit mijn voorraad.
Nou... Li-Ion is zo goed/slecht als een LiPo, zie de vele verhalen van ontplofte vapors. Toegegeven dat door de metalen behuizing er minder mechanische schade aan de interne cel kan komen en tegelijk door een iets andere chemische structuur ze wel iets degelijker zijn maar je moet niet denken dat ze maximaal veilig zijn. Het meest veilige zit eigenlijk in de simpele lage stroom USB lader waardoor de cellen minder gestressed laden.greenlizzard schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:46:
[...]
HBX 16889 (met li-ion, veiliger en minder gedoe dan LIPO accu's) en anders de Blackzon Spryte MT 1/20 4WD (zit maar iets boven je budget, maar heel potente RC voor het geld). Die laatste is ook relatief goed verkrijgbaar bij Nederlandse aanbieders.
:strip_exif()/f/image/nfVGrrY11ocKkJiMPGTEh0hY.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb deze nog wel opgeladen, het was mij toen niet opgevallen dat hij zo was. Gisteren ook leeggereden. Maar wil hem eigenlijk niet opladen nu, want volgens mij is dit niet goed zo.
Moet ik deze inderdaad weg doen? En zo ja, waar laat ik deze? Kan dat in een batterijpunt in bijv. De Albert Heijn?
Het scheelt dat ik voornamelijk off-road rijd, waardoor de keuze iets makkelijker is. Daarnaast is het vintage-rijden aan populariteit aan het winnen omdat het o.a. allemaal iets langzamer gaat.memphis schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:00:
[...]
Nice! Ik weet nog wel in mijn jonge jaren dat we met een hele club naar de duinen gingen had iemand deze auto naast ook de fantastische Yokomo YZ10 en wilde wel zoiets maar was toen voor mij onbetaalbaar. Toen de re-release van de Tamiya Sandrover uit kwam had ik het idee dat ik die moest hebben daar de originele mijn 1e echte RC was. Het kriebelt wel maar de weet dat ik er niet veel mee ga doen houd mij ook tegen om een herinnering weer waar te maken.
[...]
Mijn touring car (Mi8 HGT) daarentegen staat al weer bijna een jaar onder het stof, omdat ik er vrijwel niet aan toe kom om onroad te rijden.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Klopt, maar met LiPo zit je eigenlijk ook vast aan de aanschaf van een propere (ont-)lader, zoals de iMars S100, brandwerende zakken, eventueel een metalen kist voor 'better-safe-than-sorry' opslag. Daarnaast is opladen minder plug-and-play. Het gaat om een 9-jarige. In de meeste gevallen zou ik het dan echt bij Li-Ion houden.memphis schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:00:
[...]
Nice! Ik weet nog wel in mijn jonge jaren dat we met een hele club naar de duinen gingen had iemand deze auto naast ook de fantastische Yokomo YZ10 en wilde wel zoiets maar was toen voor mij onbetaalbaar. Toen de re-release van de Tamiya Sandrover uit kwam had ik het idee dat ik die moest hebben daar de originele mijn 1e echte RC was. Het kriebelt wel maar de weet dat ik er niet veel mee ga doen houd mij ook tegen om een herinnering weer waar te maken.
[...]
Nou... Li-Ion is zo goed/slecht als een LiPo, zie de vele verhalen van ontplofte vapors. Toegegeven dat door de metalen behuizing er minder mechanische schade aan de interne cel kan komen en tegelijk door een iets andere chemische structuur ze wel iets degelijker zijn maar je moet niet denken dat ze maximaal veilig zijn. Het meest veilige zit eigenlijk in de simpele lage stroom USB lader waardoor de cellen minder gestressed laden.
De HBX 16889 lijkt veel duurder dan de 'rond 50 euro' of zoek ik verkeerd?greenlizzard schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:46:
[...]
HBX 16889 (met li-ion, veiliger en minder gedoe dan LIPO accu's) en anders de Blackzon Spryte MT 1/20 4WD (zit maar iets boven je budget, maar heel potente RC voor het geld, met 1/20 wel wat kleiner). Die laatste is ook relatief goed verkrijgbaar bij Nederlandse aanbieders.
De Blackzon ziet er wel leuk uit voor het geld.
Nee hoor. LiPo en Li-Ion worden precies hetzelfde geladen. Een simpele B3 lader of zo'n USB ding werkt ook prima op een LiPo. Alleen met grotere capaciteit accu's heb je lange laadtijden met zo'n simpele balanced lader.greenlizzard schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:18:
[...]
Klopt, maar met LiPo zit je eigenlijk ook vast aan de aanschaf van een propere (ont-)lader, zoals de iMars S100, brandwerende zakken, eventueel een metalen kist voor 'better-safe-than-sorry' opslag. Daarnaast is opladen minder plug-and-play. Het gaat om een 9-jarige. In de meeste gevallen zou ik het dan echt bij Li-Ion houden.
Wat betreft een zak, ik denk dat er meer mensen zijn (traxxas boys) die het eerder niet gebruiken dan wel Maar het blijft wel een aanrader om wel een zak te gebruiken omdat de gevolgen van een LiPo brand soms niet te overzien zijn. Een munitiekist is overbodig, bewaren in de zak is voldoende, de zak mag misschien veel rook doorlaten maar het houdt de brand tegen.
Maar zoals ik zei zorgt de metalen behuizing wel voor veel meer degelijkheid bij een crash waarbij LiPo wel kan vervormen (zie hiervoor), Dit soort mechanische schade/slijtage en de soms te hoge stromen dat vooral bij 1:8 modellen voor kunnen komen maakt een accu onstabiel.
Ander voordeel van Li-Ion is dat je zelf vrij makkelijk en goedkoop accu's kunt maken. Op NKON kan je zeer goedkoop hoge ampere 18650 cellen vinden tot zelfs 3000mAh, zie: https://www.nkon.nl/eve-inr18650-30p-3000mah-30a.html dat geeft je 2x zo'n lange rijtijd dan de standaard 1500mAh accu's. En met zo'n simpele dual poort ladertje kan je er 2 in een nacht opladen. https://www.amazon.nl/dp/B0BNKJJCZ1
Rond de 70-80€. Zoeken naar 'HBX 16889A Brushed 1/16' op Banggood of Ali. En anders de FTX Tracer (zelfde auto) via zaken als Wetronic, Toemen of TopRC, maar dan kom je op circa 90€ uit.BvZwolle schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:11:
[...]
De HBX 16889 lijkt veel duurder dan de 'rond 50 euro' of zoek ik verkeerd?
Als dat inderdaad te hoog is, dan de eerder genoemde Blackzon.
[ Voor 7% gewijzigd door greenlizzard op 29-09-2025 16:09 ]
Ik ben niet bang voor lipos maar deze zou bij mij wel weg gaan ja.Angeloonie schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:11:
Na de klapper die mijn dochter had gemaakt zag ik gisteren dat de LiPo die er toen in zat er.. afwijkend.. uitziet:
[Afbeelding]
Ik heb deze nog wel opgeladen, het was mij toen niet opgevallen dat hij zo was. Gisteren ook leeggereden. Maar wil hem eigenlijk niet opladen nu, want volgens mij is dit niet goed zo.
Moet ik deze inderdaad weg doen? En zo ja, waar laat ik deze? Kan dat in een batterijpunt in bijv. De Albert Heijn?
Heb je een destroy/discharge programma op je lader? Dan naar 0v leegtrekken.
Kan ook met een 12v halogeenlampje.
Juist niet weggooien als er nog energie in zit. Dat is vragen om een lipo die in brand vliegt.
Maar met een lipo in deze staat moet je dit wel buiten doen en het in de gaten houden. De kans op een thermal runaway is gewoon veel groter dan bij een onbeschadigde lipo.
Ik zou 'm dus ook niet meer binnen bewaren.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GcnfpnnM5BXkkRQ3a1uST7Y5.jpg?f=user_large)
Dit is overigens PS-39 (candy light blue) en dan chrome verf. Het glanst veel meer dan normale PS-16. Al is dat wel lastig te vangen op een foto.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
De ZLL SG116 PRO of PRO MAX komt ook erg goed uit de reviews op YT. Zeer degelijk, ontzettend veel onderdelen voor te krijgen.BvZwolle schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:11:
[...]
De HBX 16889 lijkt veel duurder dan de 'rond 50 euro' of zoek ik verkeerd?
De Q130 van JJRC zit volgens mij op een identieke platform, enkel andere wielen en body.
Niet meer gebruiken idd. Is het risico vs de kosten voor nieuw niet waard. Overweeg ook eens en hardcase accu. Geen garantie dat het niet kapot gaat met een rotklap maar kan iig meer hebben dan zo’n zachte.Angeloonie schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:11:
Na de klapper die mijn dochter had gemaakt zag ik gisteren dat de LiPo die er toen in zat er.. afwijkend.. uitziet:
[Afbeelding]
Ik zou eens naar radiomaster zenders kijken. Goede prijs kwaliteit verhouding, maar ze hebben geen 2 kanaals stickzender. Ik zou eens kijken naar de zorro, compact en zo’n 100e.Termy schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:52:
[...]
Ik ben van vroeger gewend om met sticks te rijden maar toen ik m'n oude Tamiya TA-02 weer wilde opknappen heb ik er een moderne ESC (carson tio storm 14 turns) in gezet met zo'n stuurwielzender. Ik vind dat eigenlijk maar helemaal niks (en worstelde ook een beetje met de afstelling om correct vooruit/achteruit/links/rechts voor elkaar te krijgen) en zou liever weer met sticks rijden. Heb je een aanrader qua relatief budgetvriendelijke sticks die werken met deze ESC (idealiter) of ter gehele vervanging?
Heeft alle te wensen functies zoals expo en dualrate + nog mixers en special programmeerbare functies. Al het extra hoeft niet natuurlijk niet per se gebruikt te worden.
Goedkoper is nog de pocket voor zo’n 50e. Ook met DR en expo etc.
[ Voor 12% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 29-09-2025 21:28 ]
Heb je die batterij aan affiliate links onder dat filmpje gezien?
Bij mij begint het dan direct te kriebelen met de vraag of hij zijn bevindingen werkelijk meent of omdat hij wil dat je het koopt via 1 van zijn links. Dus ja, meerdere reviews bekijken en dan het liefs van personen zonder affiliate links geeft een beter beeld.
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar op het Modelbouwforum hebben we als mods de nodige ervaringen met mensen die graag op zo'n manier spullen promoten. Er was ooit een user genaamd DutchRC die echt overal zijn reviews neer plempte. Ik denk als je googled dat je de vele sites en forums tegen komt als er nog geen grote schoonmaak gehouden is want hij is bij veel forums ook uitgekotst.
Ooit uit nood na diefstal met een vliegtuigzender gereden, dat je gasknuppel ook opzij kan bewegen is irritant en heb dan ook de niet gebruikte kanalen vastgezet zodat de zender ook echt als een 2 kanaals voelde.sjorsjuhmaniac schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:24:
[...]
Ik zou eens naar radiomaster zenders kijken. Goede prijs kwaliteit verhouding, maar ze hebben geen 2 kanaals stickzender. Ik zou eens kijken naar de zorro, compact en zo’n 100e.
Heeft alle te wensen functies zoals expo en dualrate + nog mixers en special programmeerbare functies. Al het extra hoeft niet natuurlijk niet per se gebruikt te worden.
Goedkoper is nog de pocket voor zo’n 50e. Ook met DR en expo etc.
https://www.horizonhobby.com/product/ARA2130.html
Als ze die nou in brushless maken
Vaak bu'j te bang!
Da's niet zo lastig: andere diffs, andere motor andere ESC en klaar ben je
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
@memphis Nee.memphis schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:02:
@Xqlus1ve
Heb je die batterij aan affiliate links onder dat filmpje gezien?
Bij mij begint het dan direct te kriebelen met de vraag of hij zijn bevindingen werkelijk meent of omdat hij wil dat je het koopt via 1 van zijn links. Dus ja, meerdere reviews bekijken en dan het liefs van personen zonder affiliate links geeft een beter beeld.
Maar Heel YT staat er vol mee (volgens mij had ik dat al eens gezegd), op die basis heb ik dus ook een SG116 MAX gekocht. Niet op de enkele YT review post hierboven
Geef me even een week of 2, dan kan ik je er redelijk veel zelf over vertellen
Als je kijkt naar b.v. de Mojave grom blx, dan is het upgraden van een reguliere brushed versje uiteindelijk een stuk duurder dan direct de BLX versje kopenSnuffel schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:31:
Dan maak je hem toch brushless?
Da's niet zo lastig: andere diffs, andere motor andere ESC en klaar ben je
Vaak bu'j te bang!
Moet die BLX versie er wel zijn natuurlijk...-tom-562 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:30:
[...]
Als je kijkt naar b.v. de Mojave grom blx, dan is het upgraden van een reguliere brushed versje uiteindelijk een stuk duurder dan direct de BLX versje kopen
Hij heeft het upgraden naar... oftwel zelf implementeren / inbouwen.Snuffel schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:55:
[...]
Moet die BLX versie er wel zijn natuurlijk...
Omdat hij in de aanbieding voor €48 euro was, en nog iets van 4 euro cashback gerealiseerd kon worden en hij voorzien was van twee accu's, besloten om die te kopen.
:strip_exif()/f/image/FleMxVkjKDvpKSkhJ9Klk401.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uCxEI9DOQem8YYzcvSO6zVVE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0R1p5eQGCui1jjkWES9YZTxE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KvaQ9rGdJ2Z5FmT7P6II52eh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fWhY4A6lhrPCNYRjmaNv8TES.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik het goed heb is dit geen brushless. De (optische) kwaliteit is mooier dan verwacht. Ikzelf heb vroeger ook wel afstandsbestuurbare auto's gehad en die zagen er niet zo goed uit als deze. Hij gaat ook flink hard. Gelukkig kan ik mijn zoon wel goed uitleggen dat het handig is om de instellingen op een lagere snelheid te houden.
En niet in de laatste plaats de batterij mensen die hun Granite Grom naar BLX hebben geupgrade en die diff na diff verrot rijden. Er is in deze behuizing weinig tot geen ruimte voor een slipper clutch en dat is met zulke banden wel redelijk belangrijk schijnbaar-tom-562 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 19:30:
[...]
Als je kijkt naar b.v. de Mojave grom blx, dan is het upgraden van een reguliere brushed versje uiteindelijk een stuk duurder dan direct de BLX versje kopen
De vraag is: was hij ook aan het laden?memphis schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:15:
Hoewel het vaak genoeg gezegd is, zeer zeldzaam voorkomt en veel mensen er simpel tegenaan kijken even nog een waarschuwing dat dit soort dingen kunnen gebeuren.
[Afbeelding]
Ik heb ook meerdere LiPo's maar die heb ik niet standaard in een lipo bag. Als ze nog niet leeg zijn zitten ze gewoon in mijn auto.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Vaak bu'j te bang!
Je kunt zijn topic volgen: https://www.facebook.com/craig.lee.737
Verzekering technisch is het natuurlijk beter om het op "iets electrisch" dan puur op de LiPo te gooien, modelbouw accu's hebben bij de verzekeringen geen goede reputatie. Maar eens, ook als een LiPo niet zelf gaat maar extern wordt aangestoken zal die de brand ook aansterken.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Je zit dan ook nog aan een spuitbusje verf naar keuze, een zenderset, een servo, een accu en een lader.
Ik weet het. Ik heb ook gekeken naar Team Associated B6.x of een Kyosho Optima. Maar dat werd al snel erg prijzig. Ik ben bekend met wat er allemaal verder bij komt kijken. Maar inderdaad heeft zo'n winkelier er wel kijk op!memphis schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:13:
Technisch gezien zijn je genoemde auto's nog steeds geen hoogstandjes maar je kunt er leuke dingen mee doen. Als je zelf wilt bouwen zijn er denk ik niet veel tot geen andere opties maar het kan hard oplopen in de kosten vergeleken met een RTR. Praat eens met een winkelier voor een compleet rijklaar te bouwen pakket. Ik weet dat Marco's modelbouw als hofleverancier van de Tamiya cup voor ook heel veel klanten complete pakketten heeft samengesteld want met de Tamiya kit ben je er nog niet. De kit komt veelal met een regelaar, simpele mabuchi 540 motor en een ongespoten body (je kunt bv even de manuals van je keuzes opzoeken en doornemen hoe die geleverd worden)
Je zit dan ook nog aan een spuitbusje verf naar keuze, een zenderset, een servo, een accu en een lader.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Let wel dat zo'n metalen munitie kistje vaak luchtdicht is en hierin de druk aardig kan oplopen met een explosie tot gevolg.sjirafje schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:22:
Dat gezegd hebbende; ik bewaar ze eigenlijk altijd in een lipobag en die gaan dan (sinds kort) weer in een metalen munitiekistje. Voorheen had ik de individuele lipobags in een grotere lipobag.
:strip_exif()/f/image/Wf5FfFEuGyqKCXfQ9eAWE6U6.jpg?f=fotoalbum_large)