Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 14:42

Snuffel

Vroem!

Met dat laatste ben ik het absoluut niet mee eens.
Granite Grom in brushed versie is enorm veel lol, daar heb je zeker geen brushless voor nodig.

En mocht het ergens toch gaan kriebelen: er past gewoon een brushless set in.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Snuffel schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:59:
Granite Grom in brushed versie is enorm veel lol, daar heb je zeker geen brushless voor nodig.

Qua upgrades is een Mojave GROM BLX eigenlijk veel goedkoper dan de brushed versie, want er zijn meer upgrades dan alleen de motor :P
Ik heb uiteindelijk voor de versie met accu genomen, ik vind de zwart/goude wel toffer. Maar nu heeft mijn zoontje een extra accu :P (als ik met 3S rij). Die Granite kan (zeker op 50 of 75%) echt ruim een half uur (of langer) rijden op dat standaard accu'tje.
Ik heb nu 3S accu's van ZEE (via Amazon) met een Deans T-plug, ik heb er nu een verloopstekkertje bij. Dat werkt perfect. Qua lader heb ik een imax X100 lader via marktplaats gescoord. Best luxe en uitgebreid ding (ik kan er iig van alles op instellen :P)

Vaak bu'j te bang!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:25

Bob Popcorn

Plop!

Snuffel schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:59:

Tuurlijk heb je lol, brushless is wel een stuk degelijker en sneller en zeker in het geval van de Mojave is het echt een nobrainer. De brushless versie gebruikt stalen aandrijfassen en differentielen, terwijl de brushed versie daar (slechte) plastic onderdelen gebruikt.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:08
@Angeloonie ik raad mp af als je geen ervaring hebt. Het risico op een miskoop is dan te groot imho.

As zondag is er club dag by speedway tilburg. Leuk om eens te kijken als niet te ver weg woont. Daar wordt op een offroad circuit gereden. Niet vaak met de mojave maar wel leuk om eens te zien waar mee geraced wordt en om met mensen te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Wat betreft de LiPo accu's. Je moet er gewoon verstandig mee omgaan.
Hardcased accu's voorkomt al de kans op kleine beschadigingen waardoor ze onbetrouwbaar worden maar dit soort kleinere formaten zijn vaak iets moeilijker te vinden. Maar ja, Traxxas verkoopt ook geen hardcased accu's....
Laden en bewaren in een LiPo zak is wel verstandig. Genoeg mensen die het niet doen maar je moet gewoon rekening houden met die ene keer dat het je wel kan overkomen ook al gebeurt het nooit.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:59

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Bedankt voor al het advies!
Bob Popcorn schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:35:
  1. Zouden jullie een andere keuze maken, zo ja, welke?
  2. Terugkijkend zou ik eigenlijk liever het model zonder accu's hebben gekozen (de zwarte), omdat ik vrijwel direct 2 Gens Ace 2S2200 accu's heb gekocht en een Gens Ace iMars Mini lader. Dat Spektrum systeem is vrij beperkt en het bijgeleverde ladertje was vrij snel kapot. Nu ik wat langer rij heb ik geupgrade naar 3S van Gens Ace en die heeft dezelfde balancing plug, dus dat past mooi. Het Spektrum accutje en de lader worden niet meer gebruikt. Ben het wel met je eens dat de teal/pink versie er het vetste uit ziet 8)
ZIjn dat dan deze?
https://www.toemen.nl/pro...2-stekker-arrma-grom-223s
https://www.toemen.nl/pro...atterij-lader-met-voeding
-tom-562 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:27:
[...]

Ik heb nu 3S accu's van ZEE (via Amazon) met een Deans T-plug, ik heb er nu een verloopstekkertje bij. Dat werkt perfect. Qua lader heb ik een imax X100 lader via marktplaats gescoord. Best luxe en uitgebreid ding (ik kan er iig van alles op instellen :P)
Zo'n adapter, is dat dan Deans naar EC2? Dus zoiets? https://www.toemen.nl/pro...4awg-siliconen-kabel-1-st
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:06:
@Angeloonie ik raad mp af als je geen ervaring hebt. Het risico op een miskoop is dan te groot imho.
Dat gevoel heb ik ook wel.

Ik zit nu 99% 100% zeker op die Arrma Mojave Grom 223S BLX.
Enige puntje is nog welke lader, accu's e.d. Wil sowieso extra/grotere accu's en misschien ook 3S, dus dat is even puzzelen wat het wordt.

Bij AliExpress heb je bijv. deze: https://nl.aliexpress.com...prod%3A#nav-specification

5200mAh 2S voor een tientje per stuk, wel nog een verloopje nodig. Maar dat is toch veel beter dan een 2200mAh halen? Dan kun je langer racen? Of denk ik te simpel?
Want als dat gewoon OK is dan haal ik een paar grote 2Sjes en nog een 3S erbij voor nog geen 50€

Bij trxxs-winkel was de auto nog goedkoper te krijgen, dus dan was de zwarte-niet-RTR versie eigenlijk geen optie. Voor 239,99 wat €10 meer is dan de zwarte heb je een lader+accu erbij. Dus daar kan ik dan sowieso mee starten en ondertussen zoeken naar andere laders/accus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVBny9aGJGOAf3scuc0gTah9yAs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lvzi1RV2MBKsD53sVCYcOz6s.png?f=user_large

[ Voor 43% gewijzigd door Angeloonie op 11-09-2025 16:23 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Klopt! Alleen een beefy USB C lader heb je vast wel in huis (ik gebruik m'n laptoplader van 100w, hij kan max 60w hebben), en dat losse ladertje haal je voor 18 euro van AliExpress (en is gewoon origineel spul). Je hebt wel nog een verloopje nodig van XT60 naar IC2. Bij het setje van 45 euro zit die er ook bij geloof ik.

Die accu die je linkt is een 3S accu. Daarmee is die Mojave echt bloedjesnel, veel te snel voor een kind. Op 50% is die ongeveer even snel als op 2S op 100%.

Dit is de 2S versie

[ Voor 5% gewijzigd door Bob Popcorn op 11-09-2025 15:54 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

@Angeloonie Die specifieke 2S accu past niet in een Mojave. Bron: mezelf, ik heb die accu's liggen voor mijn Traxxas Rustler :P
Ik heb zelf uiteindelijk een paar Zee 3S shorty's gekocht, deze:
https://nl.aliexpress.com/item/1005007432989554.html
Zoals gezegd, op 50% is dit net zo snel als 100% op 2S

Vaak bu'j te bang!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

-tom-562 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:36:
@Angeloonie Die specifieke 2S accu past niet in een Mojave. Bron: mezelf, ik heb die accu's liggen voor mijn Traxxas Rustler :P
Ik heb zelf uiteindelijk een paar Zee 3S shorty's gekocht, deze:
https://nl.aliexpress.com/item/1005007432989554.html
Zoals gezegd, op 50% is dit net zo snel als 100% op 2S
Weet je wat het max formaat is voor de Mojave?
Die shorties worden blijkbaar niet naar NL verzonden :(

• ArjanE007
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 12:00
Ik heb deze 3s voor de grom en deze passen perfect: https://www.amazon.nl/OVO...830450&psc=1&gad_source=1

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Welke adapter gebruik je? Kan bijna nergens XT60 naar IC2 vinden

• ArjanE007
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 12:00
Ah, dat is ook zo. Deze kon ik in Nederland niet vinden dus ik heb hem uit china gehaald: https://nl.aliexpress.com...sKFW&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Leuk dat je hem hebt gekocht @Angeloonie ! Binnenkort ziet 'ie er zo uit of erger :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g44CVhsbquFlI6AWJ2ICJhaBIYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cnh50N3qZGKiA2aqW0Pabjcd.jpg?f=fotoalbum_large

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik heb de standaard esc connector eraf gehaald en vervangen voor een XT60. Werkt prima en zo krijg je een breed scala aan batterijen die er prima in passen.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Angeloonie schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:00:
[...]

Weet je wat het max formaat is voor de Mojave?
Die shorties worden blijkbaar niet naar NL verzonden :(
Wat stom, ik heb ze echt 3 weken geleden besteld.

Vaak bu'j te bang!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:37
Na mijn zoon met wat instap crawlers heb laten spelen heb ik de HBX 16899 pro gehad voor hem. Prima ding en na heel wat harde klappen so far nog niks kapot.

Voor mezelf had ik de Associated Pro4 SC10, maar als newbie werd ik toch wat zemuwachtig van die enorme Lipo's die erbij zaten. In een huis vol kinderen toch wat teveel gedoe en kopzorgen dus toch maar terug gestuurd. Wel jammer, want zo'n 1/10 is wel enorm gaaf.

• memphis

memphis

Topicstarter
Angeloonie schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:32:
[...]

Welke adapter gebruik je? Kan bijna nergens XT60 naar IC2 vinden
De losse stekkers zijn prima te vinden, even de soldeerbout aan en je bent zo klaar

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Snuffel schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:07:
Ik heb de standaard esc connector eraf gehaald en vervangen voor een XT60. Werkt prima en zo krijg je een breed scala aan batterijen die er prima in passen.
memphis schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:35:
[...]

De losse stekkers zijn prima te vinden, even de soldeerbout aan en je bent zo klaar
Mjah probleem 1 is dat ik geen soldeerbout heb, en probleem 2 is dat ik dat ook nog nooit gedaan heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ook niet iemand in de buurt?
Overigens hoort het kunnen solderen en het hebben van een bout wel bij iedere vorm van RC modelbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

@Angeloonie IC2 is afaik een "beschermd" formaatje van Spektrum ofzo. EC2 moet je hebben, is hetzelfde. Die kun je wel vinden bij de rc boer.

[ Voor 22% gewijzigd door Bob Popcorn op 12-09-2025 06:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

memphis schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 00:54:
Ook niet iemand in de buurt?
Overigens hoort het kunnen solderen en het hebben van een bout wel bij iedere vorm van RC modelbouw
Volgens mij heeft mijn vader ooit wel eens gesoldeerd, maar geen idee of hij het nog heeft liggen :P Zal eens checken.
Als het echt nodig gaat zijn leer ik het wel, maar dat zien we dan wel als het zo ver is.
Bob Popcorn schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 06:37:
@Angeloonie IC2 is afaik een "beschermd" formaatje van Spektrum ofzo. EC2 moet je hebben, is hetzelfde. Die kun je wel vinden bij de rc boer.
Van wat ik lees past EC2 enkel op IC2 als je de stekker er in forceert. Dan heb ik liever een XT60 met IC2 verloopje zeg maar :P

Postbode komt tussen 13:15-15:45 met de Mojave Grom BLX :Y)

Heb gisteravond bij Ali nog meer spul besteld, op 3 aparte accounts ivm korting voor nieuwe leden _O- Al met al is dit nu onderweg:
De Mojave BLX:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6q193GXfkz2z9bQEphh6MTuKGxE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/38uNRuh0k020htOanz4LgKs3.jpg?f=user_large
Verloopje XT60M>IC2F:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_sV9x1XLUwJ51Hgk8tk_tlYwDs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/Wap5B6S4NiJEoTDxNTgALJOL.avif?f=user_large
2x Zeee 3S 2200:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yoQEMDeuUL9IPAdNfDTn-9P41Ms=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/nvumXuf5TMlio6cbUfY0PFa3.avif?f=user_large
Zeee Lipo Guard Safe Bag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwadGfIGGIQBjMY4OHtDb9FmxfA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/Sh4ZpyhE1qaEbyaYdpNktfSC.avif?f=user_large

Enige dat ik nog mis is de Gens Aces iMARS. Die was daar op zich goedkoop, maar ik moet ook een fatsoenlijke voeding erbij, dan ben ik bijna net zo veel kwijt als in NL. En voedingen op AliExpress.. Ik weet het niet. Ga denk ik gewoon het setje bij Toemen bestellen, kost in totaal misschien €10 meer maar is iig wel door de juiste keuringen etc. gekomen.

[ Voor 45% gewijzigd door Angeloonie op 12-09-2025 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Angeloonie schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:48:

Van wat ik lees past EC2 enkel op IC2 als je de stekker er in forceert. Dan heb ik liever een XT60 met IC2 verloopje zeg maar :P
Ah, wacht, dat heet weer iEC2 8)7 Dat past dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Als je op marktplaats kijkt en ook op het modelbouwforum kan je voor 2 tot 3 tientjes servervoedingen vinden, veelal zijn dit HP DP600, 7700 tot 1200 voedingen.

En wat heb je nodig? Als je op 2 kanalen op 2C (3 tot 4A) gaat laden heb je aan een 12v 8A voeding voldoende, je zou zelfs een PC voeding kunnen gebruiken. Anders kijk je even bij een dumpzaak https://www.baco-army-goods.nl/site/shop-search/?q=voeding Soms kan je bij de lokale kringloop geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 12:10
@Angeloonie Action heeft ook goedkope usb laders. Weet niet of je dat meer vertrouwd?

Anders zou je via aliexpress ook prima merken als ugreen of baseus kunnen kopen, die maken ook prima usb laders.

Alternatief is de imars D300, dan heb je meteen 2 kanalen voor 2 lipo's tegelijk en meer opties, kost je tegen de 100 euro op ali. Of minder als ze acties hebben, ik was rond de 65 euro kwijt. Ook fijn als je grotere accu's gaat kopen die anders erg lang duren op een usb lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Als je even zoekt heb je een B6AC voor minder dan 50 euro en je kunt ook kijken naar de SkyRC S65, een klein handig 220v desktop ladertje.

Andere optie is een SkyRC E430 https://www.toprc.nl/skyrc-e430-ac-charger.htm Plug and play en betaalbaar

En wat ook een optie kan zijn welke ik gebruik voor mijn kleine LiPo pakketten is een Radiolink CM210, laad 1.5A op met alleen 2S accu's, kost maar 16 tot 20 euro en kan je via USB-C maar ook gewoon via een high power USB-A poort voeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Thanks voor de opties. Alleen is dit setje toch wel het makkelijkste voor nu denk ik: https://www.toemen.nl/pro...atterij-lader-met-voeding

Lader met voeding, ik denk voor nu zat, als ik merk dat ik meer wil dan kan ik altijd nog upgraden denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Angeloonie schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 13:09:
Thanks voor de opties. Alleen is dit setje toch wel het makkelijkste voor nu denk ik: https://www.toemen.nl/pro...atterij-lader-met-voeding

Lader met voeding, ik denk voor nu zat, als ik merk dat ik meer wil dan kan ik altijd nog upgraden denk ik zo :)
Fijne van dit setje (icm G-Tech accu's) is dat je niks hoeft in te stellen qua laadvermogen etc, dat gaat allemaal automatisch via de balanskabel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

*O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLDzzJMfc3IJ_SHUx3kC_a1JofE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFJTdpQiRuDkyjjMl7M4M8en.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

En rijden maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Eerst nog opladen -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Accu's zijn altijd tot een 60% geladen, genoeg om ff te gassen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

memphis schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:53:
Accu's zijn altijd tot een 60% geladen, genoeg om ff te gassen 8)7
Weet ik veel :P In de quick start guide stond opladen dus ik doe het braaf. ;)

Zojuist buiten op een groot parkeerterrein. WOW!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Zsm7qVvpu3FaQWIo1kKzF0EFXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4M8l1Ylz8IUoxoYSmYBUBwr.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is super enthousiast, heb het vermoeden dat hij de Granite Grom voor zijn verjaardag wil straks ;)

Zelf ook even geraced op 100%. Man dat gaat snel. En man wat een flips maakt hij als je dan een bocht maakt _O-

Meteen de SR aangepast op de zender, nu op ongeveer 50%. Ideaal voor snel rijden maar wel grote draaicirkel. Maar hij flipt nu heel veel minder.

Eerste “crashes” zijn er al geweest, krassen zitten er op. Nu weer opladen en morgen weer racen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:08
@Angeloonie gewoon op tijd remmen en langzamer door de bocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 19:04:
@Angeloonie gewoon op tijd remmen en langzamer door de bocht ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2c19q-eY9VZXM2HKg4jkNeIKeMw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/H6ya2Sd7IPWPRxDsSZhKkrhF.jpg?f=user_large

Maar idd remmen. Even leren wat hij kan/niet kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Angeloonie op 12-09-2025 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Angeloonie schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:53:
[...]

Weet ik veel :P In de quick start guide stond opladen dus ik doe het braaf. ;)

Zojuist buiten op een groot parkeerterrein. WOW!
[Afbeelding]

Hij is super enthousiast, heb het vermoeden dat hij de Granite Grom voor zijn verjaardag wil straks ;)

Zelf ook even geraced op 100%. Man dat gaat snel. En man wat een flips maakt hij als je dan een bocht maakt _O-

Meteen de SR aangepast op de zender, nu op ongeveer 50%. Ideaal voor snel rijden maar wel grote draaicirkel. Maar hij flipt nu heel veel minder.

Eerste “crashes” zijn er al geweest, krassen zitten er op. Nu weer opladen en morgen weer racen!
Vet he! Een Granite GROM is net zo snel als deze op 50% op 2S. Voor die gasten echt hard zat :P

Ik wil die van mij uiteindelijk aanpassen met draagarmen en aandrijfassen van een Granite, dan flipt die minder snel om. Ik heb 1x een crash/flip gemaakt met 3S, dat wil ik niet al te vaak doen :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Goed oefenen en dan kan je dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Jarenlang in Utrecht vlakbij Raco 2000 gewerkt, dat hoorde je best goed op afstand :p

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Net een uur in Google Maps zitten zoeken naar locaties om te rijden. Kom vooral op skateparken, natuurspeeltuinen en bossen uit. Iemand in de regio Den Haag-Delft-Westland die nog een leuke locatie weet?

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Angeloonie schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 00:29:
Net een uur in Google Maps zitten zoeken naar locaties om te rijden. Kom vooral op skateparken, natuurspeeltuinen en bossen uit. Iemand in de regio Den Haag-Delft-Westland die nog een leuke locatie weet?
Is er niet gewoon ergens een veldje waar je een beetje kunt driften? :) Ik zou zeggen de skeelerbaan bij Nootdorp maar d'r moet vast iets dichter in de buurt zitten voor je :p

• memphis

memphis

Topicstarter
Vroeger was er altijd een clubje bij het zandgat bij Valkenburg (bij Leiden) bezig. Tot zover ik weet ligt daar een mooi vlak strandje.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Bos bij Zoetermeer had een mooi stukje :P

Hoe maak ik de auto het beste schoon (aarde/zand)? Heb een kwast of makeupborstel waarmee ik kan vegen, maar gaat dat genoeg zijn?

[ Voor 33% gewijzigd door Angeloonie op 13-09-2025 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55
Ik slinger mijn compressor even aan om alles schoon te blazen :)

• memphis

memphis

Topicstarter
Kwast gaat best goed, zeker als het vuil opgedroogd is. Compressor gaat super maar zorg dat de ruimtes bij de lagers goed schoon zijn of niet met de compressor op geblazen wordt om te voorkomen dat vuil in het lager gespoten wordt.
Op de werkbank sleutelen gaat heel goed met zgn cleaning putty. Dit is een stopverf achtig goedje dat door div RC merken wordt verkocht dat je makkelijk in alle hoeken kunt duwen en al het vuil opneemt, iets soortgelijks is een potje slijm dat je in de speelgoedwinkel kunt vinden, of op amazon en bol zgn schoonmaak gel.

Verder werken natte schoonmaakdoekjes heel goed en als alternatief WD40 met een doekje poetst ook heel lekker schoon en glimmend

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuur75
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:50
Oe leuk een rc topic dat nog wel in leven is. Wilde verder op modelbouwforum, maar daar zit weinig leven meer in. Laat ik me even voorstellen: Ik ben Arthur, 50 jaar (jezus wat klinkt dat oud zo) en heb vaker gerommeld met rc auto's en helicopters. Had in het verleden een nitro truggi 1/10 maar werd het afstellen een beetje zat. Na een lange tijd niets vorig jaar een kleine electro basher gekocht uit het land van de rijzende zon. Leuk dingetje, maar ja wat klein dus deed er niet veel mee. Een maandje terug zag ik mijn overbuurjongen met een rc spelen en pakte de kleine basher erbij en het wakkerde toch wel weer wat aan. Dus beetje online wezen zoeken en uiteindelijk een traxxas Maxx v2 besteld. Blij dat ik niet voor de X maxx ben gegaan want jemig wat is deze al groot. Hier naast mijn eerdere wagentje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlW7TNWLj_ynJrsB6xwgaJIUd2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djBhQ3ZOO4mcRq4lSyEvE9YN.jpg?f=fotoalbum_large

Na veel inlezen en youtube kijken hem gelijk maar voorzien van de shoe goo versteviging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlDi27q7wQOygYbcN2tSfXFWxBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xAZdORjC2tBcIjYU2mIhi0u3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qf2IW3iWVP11to1-z3w9l7Gkvk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJpS5wlYz9GcDL6pcb9qwqJS.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna bedacht ik me dat ik de bodem ook wel wat wil versterken, zodat het plastic mooi intact blijft dus uit wederom het land van de rijzende zon een mooie rvs set besteld vergelijkbaar met die van Traxxas zelf maar dan voor de helft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBhmoBtVfhjK4UAoRQjaKGSjJvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Im69nbc8D1aqaklLHB89dMsP.jpg?f=fotoalbum_large

En dan, om het af te maken (en vind stiekum dat dit gewoon standaard had moeten zijn..) led there be light! Wel leuk met achteruit en rem verlichting... het blijft een dure hobby!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6DBQYCfnfsjFgRz784AO0ib6Gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICc24PX7Q4rwCH6HPmGn1cUa.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens wilde ik rijden, maar regen regen en nog eens regen (en nog een beetje moed bijeenrapen). Dus wat doe je dan? Een ramp bouwen, want dat lijkt me het mooiste met zo een wagen. Ik ben inmiddels zo ver:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qU2GgJPi74rtwTN-rHGT-7H9yMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwtxXS3nQFbs8OgWME9XTcLD.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen verf erop en maandag de oprijplaat erop lijmen.

En dán toch maar eens de moed en een rustig plekje vinden om te knallen!
Meer mensen in omgeving Zwolle die misschien een rustig grasveldje kennen? Ik kan hier in zuid wel grasveldjes vinden, maar weet zeker dat ik binnen 2 minuten 10 koters om me heen heb staan... niet zoveel zin in. Nou dat was mijn nu al veel te lange verhaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
Tuur75 schreef op zondag 14 september 2025 @ 01:43:
Oe leuk een rc topic dat nog wel in leven is. Wilde verder op modelbouwforum, maar daar zit weinig leven meer in. Laat ik me even voorstellen: Ik ben Arthur, 50 jaar (jezus wat klinkt dat oud zo) en heb vaker gerommeld met rc auto's en helicopters. Had in het verleden een nitro truggi 1/10 maar werd het afstellen een beetje zat. Na een lange tijd niets vorig jaar een kleine electro basher gekocht uit het land van de rijzende zon. Leuk dingetje, maar ja wat klein dus deed er niet veel mee. Een maandje terug zag ik mijn overbuurjongen met een rc spelen en pakte de kleine basher erbij en het wakkerde toch wel weer wat aan. Dus beetje online wezen zoeken en uiteindelijk een traxxas Maxx v2 besteld. Blij dat ik niet voor de X maxx ben gegaan want jemig wat is deze al groot. Hier naast mijn eerdere wagentje:

[Afbeelding]

Na veel inlezen en youtube kijken hem gelijk maar voorzien van de shoe goo versteviging.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarna bedacht ik me dat ik de bodem ook wel wat wil versterken, zodat het plastic mooi intact blijft dus uit wederom het land van de rijzende zon een mooie rvs set besteld vergelijkbaar met die van Traxxas zelf maar dan voor de helft.

[Afbeelding]

En dan, om het af te maken (en vind stiekum dat dit gewoon standaard had moeten zijn..) led there be light! Wel leuk met achteruit en rem verlichting... het blijft een dure hobby!

[Afbeelding]

Vervolgens wilde ik rijden, maar regen regen en nog eens regen (en nog een beetje moed bijeenrapen). Dus wat doe je dan? Een ramp bouwen, want dat lijkt me het mooiste met zo een wagen. Ik ben inmiddels zo ver:

[Afbeelding]

Morgen verf erop en maandag de oprijplaat erop lijmen.

Meer mensen in omgeving Zwolle die misschien een rustig grasveldje kennen? Ik kan hier in zuid wel grasveldjes vinden, maar weet zeker dat ik binnen 2 minuten 10 koters om me heen heb staan... niet zoveel zin in. Nou dat was mijn nu al veel te lange verhaal!
Je bent nooit te oud voor rc auto's. Ik ben gestart met een Rlaarlo X12s en binnen korte tijd stond daar een Omni Terminator naast van hetzelfde merk. Ik merkte echter dat tijdens meetings onder de voet gereden werk door de 'grote' jongens. Dus nu sinds kort een Traxxas Sledge erbij. Keuze was tussen de XRT of de Sledge, maar de Sledge is al groot (en zwaar) zat!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpdZPLzss7iLQApMg9VLl2S4NH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Av4o3jCITJq7veg0FhzRLUXm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Oe leuk een rc topic dat nog wel in leven is. Wilde verder op modelbouwforum, maar daar zit weinig leven meer in.
Klopt, als (rc-auto) mod daar heb ik het rustig op enkelingen na die de forumregels blijven negeren. Forums is voor veel jeugd oudbollig tot zelfs onbekend, op sociale media zoals vele facebook groepen voelen ze zich beter met leeftijdgenoten die hetzelfde (soms foute) denken en doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:02
Is Ommen nog omgeving Zwolle voor je? Vlakbij Huttopia De Roos zit een erg leuke zandvlakte. Weinig publiek, goed te bereiken en parkeren. Maar wel het bekende witte zand. Dus dat moet je wel leuk vinden. Groot voordeel is dat water direct wegtrekt dus ook bij natte periodes goed te rijden.

Op de 'Crawler-locatie-kaart' in Google Maps wordt de Leemcule in Hattem nog genoemd, maar die lijkt me wat klein voor iets anders dan crawlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur75
bvsteyn schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:56:
[...]

Je bent nooit te oud voor rc auto's. Ik ben gestart met een Rlaarlo X12s en binnen korte tijd stond daar een Omni Terminator naast van hetzelfde merk. Ik merkte echter dat tijdens meetings onder de voet gereden werk door de 'grote' jongens. Dus nu sinds kort een Traxxas Sledge erbij. Keuze was tussen de XRT of de Sledge, maar de Sledge is al groot (en zwaar) zat!
[Afbeelding]
Ook een mooie wagen zeg! Is dat een 1:10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur75
memphis schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:03:
[...]

Klopt, als (rc-auto) mod daar heb ik het rustig op enkelingen na die de forumregels blijven negeren. Forums is voor veel jeugd oudbollig tot zelfs onbekend, op sociale media zoals vele facebook groepen voelen ze zich beter met leeftijdgenoten die hetzelfde (soms foute) denken en doen..
Ok ja ik had een vraag ingedienst bij een mod om mijn username te veranderen, maar daar kwam niet eens een reactie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur75
Ruud schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:48:
[...]

Is Ommen nog omgeving Zwolle voor je? Vlakbij Huttopia De Roos zit een erg leuke zandvlakte. Weinig publiek, goed te bereiken en parkeren. Maar wel het bekende witte zand. Dus dat moet je wel leuk vinden. Groot voordeel is dat water direct wegtrekt dus ook bij natte periodes goed te rijden.

Op de 'Crawler-locatie-kaart' in Google Maps wordt de Leemcule in Hattem nog genoemd, maar die lijkt me wat klein voor iets anders dan crawlen.
Ja zeker wel, maar liefste ga ik eerst even rijden in gras. Maar zal m zeker onthouden voor de toekomst! En leemcule klein? Is juist heel groot? Maar wel ook heel druk, nog even niet zoveel zin in veel meekijkers enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Tuur75 schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:18:
[...]

Ok ja ik had een vraag ingedienst bij een mod om mijn username te veranderen, maar daar kwam niet eens een reactie op.
Mods hebben die rechten niet en spelen dit door naar de Admin(s) maar die zijn niet zo vaak online. het beste wat je kunt doen is op de meld/report link bij 1 van je posts klikken en aangeven wat en hoe je het veranderd wilt hebben. Dan komt de melding in de gezamenlijke box en blijft het een herinnering voor iedereen, dus ook de admins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur75
memphis schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:35:
[...]

Mods hebben die rechten niet en spelen dit door naar de Admin(s) maar die zijn niet zo vaak online. het beste wat je kunt doen is op de meld/report link bij 1 van je posts klikken en aangeven wat en hoe je het veranderd wilt hebben. Dan komt de melding in de gezamenlijke box en blijft het een herinnering voor iedereen, dus ook de admins.
Oh ik zie dat iik het bij een admin heb gepost (Neoappie), heb mijn bericht gereport nu, dank! https://www.modelbouwforu...profile-post-comment-2283

[ Voor 3% gewijzigd door Tuur75 op 14-09-2025 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Tuur75 schreef op zondag 14 september 2025 @ 21:11:
[...]

Oh ik zie dat iik het bij een admin heb gepost (Neoappie), heb mijn bericht gereport nu, dank! https://www.modelbouwforu...profile-post-comment-2283
In principe melden bij een admin kan, probleem is dat die niet zo vaak online zijn en het soms kan duren, ook heb ik het idee dat de persoonlijke berichten door de admin wat vaker genegeerd worden. De berichtenbox met meldingen is wat schreeuwender als men online komt.
Overigens er een mod tot 2e admin aangesteld die zich ging verdiepen in de nodige correcties aan het forum die nodig zijn na de upgrade maar ik zie ook nog niet veel gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuur75
memphis schreef op zondag 14 september 2025 @ 21:32:
[...]

In principe melden bij een admin kan, probleem is dat die niet zo vaak online zijn en het soms kan duren, ook heb ik het idee dat de persoonlijke berichten door de admin wat vaker genegeerd worden. De berichtenbox met meldingen is wat schreeuwender als men online komt.
Overigens er een mod tot 2e admin aangesteld die zich ging verdiepen in de nodige correcties aan het forum die nodig zijn na de upgrade maar ik zie ook nog niet veel gebeuren.
Nou we gaan het zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
Tuur75 schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:17:
[...]

Ook een mooie wagen zeg! Is dat een 1:10?
Nee, 1/8. Zal vanmiddag even foto's maken naast de 1/12 Rlaarlo X12s en de 1/10 Rlaarlo Omni Terminator. Dan zie je goed verschil. Heb overigens wel besloten om de X12S in de verkoop te doen aangezien het wat veel wordt en ik merk dat het grotere spul net wat leuker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:02
Tuur75 schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:20:
[...]

Ja zeker wel, maar liefste ga ik eerst even rijden in gras. Maar zal m zeker onthouden voor de toekomst! En leemcule klein? Is juist heel groot? Maar wel ook heel druk, nog even niet zoveel zin in veel meekijkers enzo.
Ah, misschien is de meetfunctie van Google Map dan stuk. Of ik ging van het verkeerde stuk uit. ;) Dat is waarschijnlijker.

https://maps.app.goo.gl/e92JczZWuXkpdNsH6, dat is maar ~30m diameter volgens Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Overigens is de omni terminator geen 1/10 meer 1/12. Volgens mij noemen ze het zelf een mini 1/10.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur75
Ruud schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:09:
[...]

Ah, misschien is de meetfunctie van Google Map dan stuk. Of ik ging van het verkeerde stuk uit. ;) Dat is waarschijnlijker.

https://maps.app.goo.gl/e92JczZWuXkpdNsH6, dat is maar ~30m diameter volgens Google.
Ja misschien hebben we een andere indruk van klein, maar ben daar een keer afgedaald met mijn mountainbike en geloof me dat duurde wel even en heb het nooit weer gedaan!! En denk dat 30 meter ook wat aan de lage kant is. Deze foto is genomen in de kuil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAq01waEGVBjrYcDg65XkC9Jw68=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/y9RYcDesIULDnlrYbtJehLsI.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Tuur75 op 15-09-2025 23:25 ]

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste