Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:33
Ruud schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:57:
Snelle vraag; een Arrma Fireteam RTR voor 499 euro. Goede deal of teveel overlap met de Typhon TLR?
de prijs lijkt me goed als ik zo snel even een paar shops bekijk.

De auto vind ik totaal anders dan een typhon. Veel meer een duinen/baja racer dan de Typhon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:35
VincentL schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:51:
Hi Ruud.

Bedankt voor je antwoord! Ik snap het al weer iets beter.
En ik begin te vermoeden dat ik toch een nieuwe zender moet halen.

Wat die handleiding betreft, die zender is wel even wat geavanceerder dan wat ik hier thuis heb staan. haha. Die in de handleiding heeft wel een 'bind' knop/functie. Die ontbreek op die van mij. In de onderstaande handleiding zie je op pagina 5 hoe het er bij mij uitziet. Voor die ontvanger heb ik dus de brushless compatible variant besteld. Die is nagenoeg gelijk, maar de motor aansluiting is met 3 van die pollen, i.p.v een 2draads stekker. Zie handleiding 2.

https://www.cmldistributi...FTX%20Tracer%20Manual.pdf Geborsteld
https://www.cmldistributi.../Instruction%20Manual.pdf
Borstelloos

Denk inmiddels toch dat het 2 setjes zijn, die niet uitwisselbaar zijn.

Nogmaals dank voor het meedenken.
Ik denk niet dat de zender wezenlijk anders is. Zoek eens twee plaatjes op van een brushed vs een brushless set. Ik verwacht dat de zender gelijk is.

Aangezien je de esc/receiver los kunt kopen moet het ook mogelijk zijn om te binden. Vraag de leverancier even hoe je de zender en ontvanger in bind modus krijgt. Ik kreeg het zo snel niet gevonden in manuals en met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Ruud schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:57:
Snelle vraag; een Arrma Fireteam RTR voor 499 euro. Goede deal of teveel overlap met de Typhon TLR?
Afhankelijk van de staat kan het een prima prijs zijn. Het is wel echt een totaal andere auto dan de Typhon TLR. De ene is meer een basher en de ander is echt een racer.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Ruud schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:58:
[...]

Ik denk niet dat de zender wezenlijk anders is. Zoek eens twee plaatjes op van een brushed vs een brushless set. Ik verwacht dat de zender gelijk is.

Aangezien je de esc/receiver los kunt kopen moet het ook mogelijk zijn om te binden. Vraag de leverancier even hoe je de zender en ontvanger in bind modus krijgt. Ik kreeg het zo snel niet gevonden in manuals en met Google.
Gezien het 2 verschillende producten zijn met verschillende product nummers en verschillende prijzen denk ik niet dat ze hetzelfde zijn. Overigens wel slordig als het niet uitwisselbaar is.... Uiteraard kan je natuurlijk eerst proberen de brushed zender te binden maar als dat niet lukt zit je toch aan de andere zender vast.
VincentL schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:31:

Ik dacht echter dat je met 2.4 Ghz elke zender en ontvanger kan koppelen?
Je mag dat verwachten van 1 merkt dat 2 variaties naast elkaar verkoopt maar bij meerdere merken zie je wel dat ze afwijkende producten naast elkaar verkopen, Spektrum heeft ook 1 set waarvan de zender en ontvanger niet uitwisselbaar is met andere ontvangers/zenders in hun lijn. Veelal komt dit dat ze voor de prijs of vraag vanuit de markt niet zelf ontwikkelen maar gewoon ergens anders inkopen net zoals FTX eigenlijk niet de elektronica zelf maakt.

En ja, de 2.4GHz werkt met WiFi technologie, alleen de taal die er overheen wordt verzonden is voor ieder merk anders en daardoor niet zomaar uitwisselbaar.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
FTX gebruikt dumborc zo ver ik weet. Dat is weer onderdeel van radiolink. Zullen dus wel radiolink protocollen gebruiken, maar ik heb er zelf nu niet cerser naar gezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:07

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

@sjorsjuhmaniac dat moet je ook maar net weten.. Maar in dat geval heb ik wel een DumboRC zender liggen, als @VincentL in de omgeving van Amersfoort woont wil ik wel ergens afspreken om te testen indien nodig

En anders is een simpele DumboRC zender ook maar een paar tientjes

[ Voor 14% gewijzigd door _Eend_ op 06-08-2025 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:07:
FTX gebruikt dumborc zo ver ik weet. Dat is weer onderdeel van radiolink. Zullen dus wel radiolink protocollen gebruiken, maar ik heb er zelf nu niet cerser naar gezocht
Ik weet niet of DumboRC een onderdeel van Radiolink is of een zelfstandig merk maar hun zenders zijn inderdaad van Radiolink. In ieder geval van hun 6ch set met ingebouwde gyro kan je de originele radiolink ontvangers niet linken met de DumboRC zender, ergens hebben ze bij DumboRC toch een bitje omgegooid. Deze set is op RCTECH al veelvuldig behandeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 12:15
Beste mannen (en vooral @Ruud ),

Bedankt voor al jullie input! Echt tof.

Vanmiddag, tijdens een wandelingetje dacht ik opeen: het is niet zo ingewikkeld. Ik laat die motor en ontvanger komen, en kijk gewoon of het werkt.
Ik zag m'n mannetje met een nieuwe motor en wheely bar in zijn auto, en dan een afstandsbediening die het niet doet.
Ik wilde hem niet teleurstellen, maar opeens dacht ik; dat kan ik ook gewoon testen wanneer het nog niet in de auto zit!

We gaan het zien dus. Als het werkt, top! Als niet, nieuwe zender, 25 euries lichter. Geen ijsje.

Ik hou jullie op de hoogte voor de volledigheid. Nogmaals dank voor de ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Hier is een Reddit post over de upgrade
https://www.reddit.com/r/rccars/s/0poX49BL9c

Niet heel informatief maar de onderdelenlijst bevat alleen de receiver/esc en de motor.

Ik ben benieuwd naar de afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
In die Reddit post zie ik een LiPo en een 3-wire servo genoemd.

Die brushed FTX komt met accupakketten met 18650 cellen waarbij je moet afvragen of die wel een LiPo aan kunnen.
En als de brushed versie een 5 wire servo kent zit je dus ook nog vast aan een 3 wire servo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:50

Harrie

NederVlaming

VincentL schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:31:
Heren,

Kunnen jullie me helpen om een (beginners) vraag te beantwoorden?

Ik heb enige tijd geleden mijn zoontje een FTX tracer voor zijn verjaardag gegeven. Voldoet prima, leuk ding voor een klein mannetje.
Papa zit inmiddels thuis, na een fietsongelukje en is wat aan het autootje gaan sleutelen. Hartstikke leuk.
Mannetje heeft het autootje inmiddels redelijk onder controle en de metalen onderdeeltjes (divs, aandrijfstangen, etc.) die papa er in geschroefd heeft, maken hem niet sneller. Ik ben daarom begonnen de auto te upgraden naar de brushless versie. (Had ik ook direct kunnen kopen, I know).

Nieuw motor, en esc/ontvanger zijn inmiddels onderweg. De oude ontvanger is niet compatible met de nieuwe motor. Nou vraag ik me af of ik er ook een nieuwe zender bij moet bestellen. Op de website van topRC bijvoorbeeld, verkopen ze 2 zenders. 1 voor brushed, 1 voor brusshless.

https://www.toprc.nl/ftx-...-brushed-car-ftx9738.html
https://www.toprc.nl/ftx-...rushless-car-ftx9790.html

En dit is de nieuwe zender:
https://www.toprc.nl/ftx-...esc-receiver-ftx9785.html

Ik dacht echter dat je met 2.4 Ghz elke zender en ontvanger kan koppelen?
Technische specificaties zijn lastig te vinden van die Tracer, dus zelf kom ik er niet uit. Er zit geen 'Pairing knop' op mijn huidige zender. Maar als ik de nieuwe ontvanger aanzet en de oorspronkelijke zender, dan zouden die elkaar gewoon moeten vinden toch? Of denk ik dan te simpel?

Voor de duidelijkheid; de zender hoeft maar 1 auto te besturen / onthouden. De oude ontvanger gaat er gewoon uit.

Alvast bedankt voor het meedenken!
De FTX tracer is dezelfde auto als de HBX 16889 (Pro = brushless). Zoeken naar de 16889 is misschien wat gemakkelijker, en krijg je veel meer resultaten en shops om onderdelen van te kopen.

Je gaat volgens mij inderdaad ook de transmitter en een 3-wire servo nodig hebben. Maar ik zou inderdaad gewoon eens proberen met de transmitter die je hebt liggen.

Servo partnumber bij HBX : M16109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:41

Bob Popcorn

Plop!

-tom-562 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:31:
Ik heb voor de Granite GROM ondertussen een verkoop kabeltje voor de Spektrum lipo gekocht (ic2 naar T-deans). Klopt het dat ik nu met mijn reguliere lipo lader de accu kan laden, alleen niet kan balanceren? Ik kom wisselende verhalen tegen op het internet.
Mijn reguliere lader laadt een stuk sneller dan dat lullige USB ladertje wat er bij dit. Ik had eigenlijk het plan om daarmee te laden en dan 1x per 5 laadbeurten de originele lader te gebruiken om te balanceren
Doe jezelf een lol en koop Gens Ace G-Tech accu's plus zo'n iMars Mini lader. Die laatste pluk je van Ali voor 16 euro en kan tot 60w aan ingangsvermogen hebben van bijvoorbeeld je usb c laptop lader. Echt pakken beter dan die death trap van een Spektrum usb lader, die fikte bij mij na 10 packs uit :X

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:12

-tom-562

Oliesjeik

Bob Popcorn schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 21:52:
[...]

Doe jezelf een lol en koop Gens Ace G-Tech accu's plus zo'n iMars Mini lader. Die laatste pluk je van Ali voor 16 euro en kan tot 60w aan ingangsvermogen hebben van bijvoorbeeld je usb c laptop lader. Echt pakken beter dan die death trap van een Spektrum usb lader, die fikte bij mij na 10 packs uit :X
Ik heb zelf al een goede lader liggen ( imax x100). Maar ik ga denk ik wel investeren in andere kilo's, ook met een hogere capaciteit. 1400mAh wat er standaard bij zit is niet veel, al moet ik zeggen dat die GROM het aardig lang uit houdt op 1 lading!
Overigens ben ik al wel tegen een zwak puntje aangelopen. Het brushed motortje is vrij gevoelig voor fijn zand, ik (nouja, m'n zoontje :P) heeft nu al 3x mee gemaakt dat het motortje geblokkeerd was door zand wat er in was gekomen (wss bij de "impeller" spleet voor de koeling). Schudden, blazen en 1x zelfs voorzichtig de impeller bewegen met een scherp voorwerp lostte het het uiteindelijk wel op.
Het wagentje doet het trouwens echt perfect op de camping waar er nu zijn, in een bosrijke omgeving 8) ik hij beleeft er erg veel plezier mee :+

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 10-08-2025 23:10 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Over doe koelgaten kan je bv een dun laagje schuimrubber plaatsen of een lapje speakerdoek. In de tijd dat er wedstrijden werden gereden met brushed motoren waren er dergelijke filteroplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

memphis schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 23:07:
Over doe koelgaten kan je bv een dun laagje schuimrubber plaatsen of een lapje speakerdoek. In de tijd dat er wedstrijden werden gereden met brushed motoren waren er dergelijke filteroplossingen.
Ik heb ondertussen wat geΓ«xperimenteerd, een stukje dun kapot geknipt schuurspons lijkt tot nu toe te werken d:)b
Edit:
Het werkt redelijk, hij loopt nog wel soms vast, maar niet meer zo vaak. Dat fijne zandbakzand lijkt dus niet ideaal te zijn i.c.m. den brushed motor :P

[ Voor 15% gewijzigd door -tom-562 op 11-08-2025 20:58 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Voor de liefhebbers, dit schijnen ze regelmatig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Na 4 jaar met een wltoys 124018 gespeeld te hebben heeft mijn zoon deze vakantie besloten dat bashen toch wel cool is, en dat heeft de auto niet overleefd. Ik ben nu dan maar op zoek naar een leuke basher en kom bij een hbx 16889a pro uit. Dat ding is al een aantal jaren op de markt, en er zijn blijkbaar opvolgers zoals de 16890a en 16890sa. Die zijn echter amper te krijgen. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de hbx 2997a, die leuk zou zijn voor papa. Ligt het aan mij of is hbx slechter te krijgen omdat ze meer als oem verkopen dan onder eigen naam?
De 2997a is bijvoorbeeld wel in de states te krijgen als de Imex exterminator.

[ Voor 8% gewijzigd door P5ycho op 12-08-2025 23:46 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Iemand enig idee of de occasions bij TopRC in de winkel staan? Ik ben nu op vakantie in de buurt, en ik zou er eens willen gaan kijken met mijn zoontje en even kijken of er wat interessants te koop staat O-) hij moet zijn Granite GROM veel te veel uitlenen aan mij :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:28

Snuffel

Vroem!

Volgens mij staan die gewoon in de winkel ja
En als je in de buurt bent: sowieso gaan kijken. Het is gewoon een candy shop :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
bij ome ali kan ik hem gewoon bestellen.

Als ik zo even snel kijk lijkt me dit dezelfde die als 'Smyter' hier in NL bij de bekende zaken worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:40:
[...]

Als ik zo even snel kijk lijkt me dit dezelfde die als 'Smyter' hier in NL bij de bekende zaken worden verkocht.
24km/28minuten. Niet heel erg in de buurt, maar ze zullen er vast wel een goede airco hebben, ideaal dus als uitje morgen met dat warme weer :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:40:
[...]

Juist, ik had al zo'n gevoel dat ze het als oem gemaakt hebben ondertussen. Thanks.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo ga je "even" kijken bij TopRC en zo loop je naar buiten met een Mojave GROM BLX :+ net de eerste accu leeg gereden, en dat ding is al serieus snel op 2S :o

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Candy shop... Told you :D

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja idd. Erg lastig om met een 6 jarige naartoe te gaan ook haha.
Net een 2e accupack leeg gereden en ondertussen ook al wat battlescars op de body. Het valt mij op dat het ding na een (paar) flinke koprol(len) bijna altijd op zijn wielen weer terecht komt. De Granite GROM van mijn zoontje komt echt veel vaker op zijn dak terecht, maar die valt dan weer niet zo snel om.
Mogelijk dat ik in de toekomst de draagarmen ga vervangen voor Granite draagarmen, die zijn een stuk breder

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
-tom-562 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:32:
[...]

Ja idd. Erg lastig om met een 6 jarige naartoe te gaan ook haha.
Net een 2e accupack leeg gereden en ondertussen ook al wat battlescars op de body. Het valt mij op dat het ding na een (paar) flinke koprol(len) bijna altijd op zijn wielen weer terecht komt. De Granite GROM van mijn zoontje komt echt veel vaker op zijn dak terecht, maar die valt dan weer niet zo snel om.
Mogelijk dat ik in de toekomst de draagarmen ga vervangen voor Granite draagarmen, die zijn een stuk breder
ik vind de mojave erg snel rollen (door de zware body). je moet echt al bij de bocht in gaan de snelheid eruit hebben en dan in de bocht snel op het gas. Veel meer een rally-gedrag met rijden dan met de typhon.

Ik vermoed dat het er niet uit zal zien om de banden uit de body te zien steken met bredere armen, but won't know if you don't try it! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:36:
[...]

ik vind de mojave erg snel rollen (door de zware body). je moet echt al bij de bocht in gaan de snelheid eruit hebben en dan in de bocht snel op het gas. Veel meer een rally-gedrag met rijden dan met de typhon.

Ik vermoed dat het er niet uit zal zien om de banden uit de body te zien steken met bredere armen, but won't know if you don't try it! >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ele-0ycN6eF2Nn21C_NVjmNUnhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZvOh9ZxXbsV7MM6Unjqt15S.jpg?f=fotoalbum_large

Een granite is best een stukje breder (en de banden ook bijna 2x zo breed). De Mojave best een stuk langer. Op gravel/losse ondergrond kan je net de Mojave wel echt een stuk beter driften. Maar dat zal ook wel te maken hebben brushed vs. brushless.

Ik heb ook nog ff met zo'n Blackzon Smyter in mijn handen gestaan (Chinese 1:12 3S brushless), die was wel een stuk goedkoper, maar dat voelde toch allemaal een stuk minder degelijk aan dan de Arrma. Dit was ff buy once, cry once :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
-tom-562 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:46:
[...]

Ik heb ook nog ff met zo'n Blackzon Smyter in mijn handen gestaan (Chinese 1:12 3S brushless), die was wel een stuk goedkoper, maar dat voelde toch allemaal een stuk minder degelijk aan dan de Arrma. Dit was ff buy once, cry once :P
ik ken de nieuwprijzen van de grom's niet uit mijn hoofd maar gok 2x of 3x zo veel als een smyter :)

goede keus hoor zo'n grom, veel plezier 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

De Mojave staat bekend om het feit dat deze snel rolt. Gewoon niet te hard de bocht door janken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Hardere veren, laag bij de grond afstellen, iets meer camber op vooral de voorwielen en een swaybar plaatsen. Dan moet het stukken minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo'n stabilisatorstang is mss wel wat, helpt natuurlijk een hoop met body roll.
Ben ondertussen erg content met de Mojave, op 2S ook al echt al dikke pret!
Maarrrr de Granite GROM heeft toch ook wel echt zijn kwaliteiten, veel meer "bashable", kan echt beter over wat ruwer terrein en is echt heel "smooth", o.a. door die hogere veerweg en de brushed motor, die is wel een stuk minder 'digitaal' dan die brushless Mojave

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:21
Helaas zijn de standaard motor en regelaar van de Traxxas Slash 1/16 van mijn zoontje doorgebrand! Nu heb ik alternatief het volgende besteld:

Hobbywing QuicRun WP 16BL30 G2
Hobbywing 2435 G3 motor
Traxxas 7047R
Traxxas 7090
Traxxas 7060
Traxxas 7077R

Het is me alleen niet helemaal duidelijk welk type pinion ik moet hebben, ik wil een 18T gebruiken, maar de Hobbywing 2435 G3 heeft volgens mij een 2MM schaft? Traxxas verkoopt pinions met een bore van 2.3mm? Die passen volgens mij niet? Heeft iemand tips voor me welke pinion ik moet hebben?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Daar zit toch gewoon een 550 motor in met een 3.2mm as?

Je kunt adapters vinden om 3.2mm pinions op 2 of 2.3mm as te plaatsen. Een oude truuk was een zgn 1/8" tube welke een 2mm binnenmaat heeft. Ooit gebruikt om betere pinions in een Micro RS4 te gebruiken.

Maar waarom gebruik je geen 540 motor? Iets van 3000kv moet nog wel kunnen werken op die regelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Lijkt mij dat je ook gewoon een 2mm pinion kan bestellen met dezelfde pitch. Bij die Spur staat pitch 48, dus een opinion met 2mm shaft en pitch 48 zou moeten werken.

Edit: het is misschien wat exotisch, een pitch in imperial units en een as met een metrische maat, maar ze zijn wel verkrijgbaar, bijvoorbeeld: https://www.mcronse.eu/nl....model&order=ASC&limit=25

[ Voor 88% gewijzigd door Harrie op 18-08-2025 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
De hele microscene gebruikt veelal 180 en 300 motoren die een 2mm as hebben, je moet dan ook duiken in opties voor bc een Xray M18 en een HPI MRS4.
En anders een tipje: https://www.amazon.nl/iMe...f-ambachten/dp/B0CS3CJSYY
3.5mm buitenmaat, 2mm binnenmaat. Dus even in een boormachine spannen en op maat afschuren en standaard 3.2mm pinions gaan passen.
Even van opzij op de plek van het schroefje een opening vijlen/slijpen en kaar is kees.

En anders iemand met een draaibank (zoals ik) lief aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Om terug te kijken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Hij heeft standaard inderdaad een 550 motor, maar deze zorgt ervoor dat de auto heel erg topzwaar is en dus snel op zijn dak ligt!

Vandaar dat een 380 motor aan te raden is, alleen die 2mm shaft size is wel lastig bij Hobbywing, dit zag ik pas later, ik dacht dat alleen 2.3mm bestond!

Ik kan eigenlijk alleen deze vinden: https://www.the-border.co...pinion-20t-48p-2mm-y-081/

Wel vreemd! Je zou toch zeggen dat 2mm pinions met 48p niet zo lastig te vinden zouden zijn! :(

*edit: Er lijken ook 2mm naar 3.175mm adapters te zijn, die kan ik alleen nog niet vinden binnen Nederland.

[ Voor 9% gewijzigd door Danielson op 18-08-2025 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:20
Danielson schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:48:
Hij heeft standaard inderdaad een 550 motor, maar deze zorgt ervoor dat de auto heel erg topzwaar is en dus snel op zijn dak ligt!

Vandaar dat een 380 motor aan te raden is, alleen die 2mm shaft size is wel lastig bij Hobbywing, dit zag ik pas later, ik dacht dat alleen 2.3mm bestond!

Ik kan eigenlijk alleen deze vinden: https://www.the-border.co...pinion-20t-48p-2mm-y-081/

Wel vreemd! Je zou toch zeggen dat 2mm pinions met 48p niet zo lastig te vinden zouden zijn! :(

*edit: Er lijken ook 2mm naar 3.175mm adapters te zijn, die kan ik alleen nog niet vinden binnen Nederland.
Sommige maten pinions zijn inderdaad dramatisch te vinden, zoals 2mm shaft pinions. Er zijn bijna geen merken die dat maken, daarom zou ik ook altijd motoren met zulke afwijkende assen ontwijken, simpelweg omdat je het jezelf lastig maakt qua pinions.
Maar inderdaad, anders wordt het een grotere en dus zwaardere motor, alleen dan heb je wel gewoon keuze uit alle mogelijke pinions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Alleen een Hobbywing QuicRun WP 16BL30 G2 kan niet met een 540 motor overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

De Hobbywing 2840 4700kV had misschien wel gekund, die heeft ook een 3.175mm as.
https://www.hobbywing.com.../quicrun-2840--2850-sl-g2
(Hoewel ze ook daar de grotere ESC
QuicRun WP 12BL45 G2 lijken aan te bevelen)

Natuurlijk wel wat groter dan die 2435.

[ Voor 30% gewijzigd door Harrie op 18-08-2025 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Mocht iemand nog een adapter van 2mm naar 3.175mm tegenkomen, dan hou ik me aanbevolen!

Dit lijkt me de makkelijkste oplossing! De volgende keer toch even wat beter de specs checken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Danielson schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:49:
Alleen een Hobbywing QuicRun WP 16BL30 G2 kan niet met een 540 motor overweg?
Tuurlijk wel, de regelaar kan 30A continu aan en een 13.5t brushless motor of ook wel een 3000kv komt vaak met een 35A regelaar.
Danielson schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:20:
Mocht iemand nog een adapter van 2mm naar 3.175mm tegenkomen, dan hou ik me aanbevolen!

Dit lijkt me de makkelijkste oplossing! De volgende keer toch even wat beter de specs checken! :P
Wat ik al zei, even iemand met een draaibank lief aankijken..... Volgens mij heb ik nog een meter messing buis met 2mm gat en 3.5mm buitenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

memphis schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:43:
[...]

Tuurlijk wel, de regelaar kan 30A continu aan en een 13.5t brushless motor of ook wel een 3000kv komt vaak met een 35A regelaar.

[...]

Wat ik al zei, even iemand met een draaibank lief aankijken..... Volgens mij heb ik nog een meter messing buis met 2mm gat en 3.5mm buitenkant
Daarmee kan je dan wel zoiets maken
Afbeeldingslocatie: https://www.rc-kleinkram.de/media/image/4e/83/dc/sge-42a_ml-jpg_600x600@2x.jpg
https://www.rc-kleinkram....ion-adapter-2mm-to-3175mm

Ziet er complexer uit dan nodig, de Hobbywing adapters zien er eenvoudiger uit (maar zijn enkel voor grotere diameters)
Afbeeldingslocatie: https://www.gearrc.com/image/cache/wp/gj/hobbywing/HW86060140-1100x1100w.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Wat heet complex, ipv een gaatje een sleufje. Maar dat is het.

Ik heb even gekeken en de buis is 3.5mm met 1mm wanddikte ofwel 1.5mm gat. Eitje!
Met het alleen even opzoeken en anders heb ik genoeg ander materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Super bedankt voor het meedenken! Ik kon de order nog annuleren, met het ook op de toekomst was een shaftmaat van 2mm toch verre van ideaal aangezien die pinions ook niet super lang meegaan!

Iemand nog suggesties voor een betaalbaar alternatief met de shaftmaat van 2.3mm of 3.175mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Danielson schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:03:
Super bedankt voor het meedenken! Ik kon de order nog annuleren, met het ook op de toekomst was een shaftmaat van 2mm toch verre van ideaal aangezien die pinions ook niet super lang meegaan!

Iemand nog suggesties voor een betaalbaar alternatief met de shaftmaat van 2.3mm of 3.175mm?
Misschien een 2440 4000kV, om de 2.3mm shaft maat te hebben, en toch bij die 24mm te blijven? Dan met die 16BL30 ESC.
Afbeeldingslocatie: https://www.racer.lt/uploads/modules/catalog/img/18000/1554157354_18401_surpass-hobby-2435-3300.jpg

Anders zo'n HW wp12bl45 combo met een 2840/2850; ik heb al wel posts gezien met die ESC in een GROM; maar hij is weer net wat groter, geen idee of die ESC in een Slash past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:16
Lijkt in Breda geweest te zijn. Helaas wisten we het niet anders waren we wel weeste kijken.was om de hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
The Fatal schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:06:
[...]

Lijkt in Breda geweest te zijn. Helaas wisten we het niet anders waren we wel weeste kijken.was om de hoek.
Ik had het filmpje met de aankondiging ook hier in dit topic gezet.

Voor wie de interesse heeft een EK van dichtbij te zien, deze is het komend weekend in Utrecht (in de hoek vlakbij Maarsen)
https://www.raco2000.nl/?page_id=2498

Ik zag dat er over 4 klasses ruim 100 deelnemers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:33
Flappie schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:54:
Ik zoek trouwens voor mjjn nog te bouwen TT-02B nog een zender. Zodat de kids er straks mee kunnen rijden. Ik wil wel een goede zender die ook geschikt is voor kinderhandjes (9 jaar).

Zat te kijken naar een FlySky GT5 of een RadioLink RC 6GS.

Iemand ervaringen hiermee? Worden op Aliexpress voor een goede prijs aangeboden. Zijn die ook echt? Of is het namaak? En is het wat? Iemand ervaring?
Je kunt ook de Carson Reflex Wheel Start overwegen. Is een pistoolzender voor RC-auto's en boten, ontworpen voor jonge kinderen en beginners. Komt in een setje met accu, oplader, servo, ontvanger en batterijen.
Mooi klein en de kanalen zijn ook te beperken op uitslag.

[ Voor 46% gewijzigd door glaerox op 19-08-2025 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:04
glaerox schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:13:
[...]

Je kunt ook de Carson Reflex Wheel Start overwegen. Is een pistoolzender voor RC-auto's en boten, ontworpen voor jonge kinderen en beginners. Komt in een setje met accu, oplader, servo, ontvanger en batterijen.
Mooi klein en de kanalen zijn ook te beperken op uitslag.
Ik heb inmiddels mijn radiolink rc6gs v3 binnen. Is wat aan de grote kant maar de kids kunnen er mee overweg (nog wat oefenen :) ) en er zit een keycord bij waarmee ze hem om de nek kunnen doen zodat ie ook niet op de grond kan donderen >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Was vandaag bij de EK in Utrecht wezen kijken. Was er best gezellig en het ging er relax aan toe ondanks een strak schema.

Heb wat foto's geschoten: https://www.facebook.com/...a.3684853554978199&type=3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vanmiddag zijn de 3S accu's die ik besteld had binnen gekomen (voor mijn Mojave GROM). Net ff een stukje in de straat geprobeerd, tering wat gaat dat hard :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Over een Grom gesproken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

-tom-562 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:04:
Vanmiddag zijn de 3S accu's die ik besteld had binnen gekomen (voor mijn Mojave GROM). Net ff een stukje in de straat geprobeerd, tering wat gaat dat hard :X
Heuj, paar dagen gemist en je hebt ook een Mojave Grom brushless? :p Ik wil er ook eentje kopen (Gens Ace 3s 2300mah) , want ik weet niet of ik nou aan de snelheid ben gewend of dat mijn autotje gewoon niet zo lekker meer loopt de laatste tijd. Heb de diffjes allebei vervangen en de lagers dus het zou in theorie allemaal soepel moeten lopen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bob Popcorn schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:22:
[...]

Heuj, paar dagen gemist en je hebt ook een Mojave Grom brushless? :p Ik wil er ook eentje kopen (Gens Ace 3s 2300mah) , want ik weet niet of ik nou aan de snelheid ben gewend of dat mijn autotje gewoon niet zo lekker meer loopt de laatste tijd. Heb de diffjes allebei vervangen en de lagers dus het zou in theorie allemaal soepel moeten lopen. :X
Ja, op vakantie hadden we de Granite GROM meegenomen van m'n zoontje, en dat was wel erg leuk rijden in die omgeving. We waren vlakbij Uden, dus toen kon ik de drang toch niet weerstaan om voor mijzelf iets te kopen :+
Ik heb zelf 2 Zeee 3S lipo's gekocht van 2200mAh. Voor mijn oude Rustler had ik ook 2 Zeee 2S lipo's en die bevielen goed

Ik ben alleen al wel aan het kijken voor upgrades voor de Mojave. Ik wil eigenlijk de draagarmen (voor en achter) van een Granite/Typhon plaatsen. Die Mojave gaat best wel snel op zijn kant als je op verhard terrein rijdt (en met 60/70 km/h krijg je dan echt een mega 'koprol of death' :+).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

-tom-562 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:07:
[...]

Ja, op vakantie hadden we de Granite GROM meegenomen van m'n zoontje, en dat was wel erg leuk rijden in die omgeving. We waren vlakbij Uden, dus toen kon ik de drang toch niet weerstaan om voor mijzelf iets te kopen :+
Ik heb zelf 2 Zeee 3S lipo's gekocht van 2200mAh. Voor mijn oude Rustler had ik ook 2 Zeee 2S lipo's en die bevielen goed

Ik ben alleen al wel aan het kijken voor upgrades voor de Mojave. Ik wil eigenlijk de draagarmen (voor en achter) van een Granite/Typhon plaatsen. Die Mojave gaat best wel snel op zijn kant als je op verhard terrein rijdt (en met 60/70 km/h krijg je dan echt een mega 'koprol of death' :+).
Ja lekker hoor, op vakantie geld uitgeven telt niet he :> Ik ben zelf wel echt heel erg fan van die g-tech accu's, dat automatisch balancen bevalt me prima :+

Als je die Granite draagarmen monteert moet je ook wel de wielkasten uitknippen, want met de standaard wielen krijg je anders rubbing. Nu vallen je wielen namelijk binnen de body en met een wijdere stance niet meer :+ Maar idd, standaard gaat 'ie mega snel over de kop. En als je dan op een stoffige plek rijdt en je body popt er af wil die niet meer heel lekker terug er op omdat overal dan stof/zand zit :')

Sowieso nog wel een tip om die louvres aan de achterkant van de cabine uit te boren. Normaal vangt die body megaveel wind omdat de cabine aan de achterkant dicht is, zeker op 3s. Dan komen de voorwielen los en kun je veel minder goed sturen.

[ Voor 15% gewijzigd door Bob Popcorn op 25-08-2025 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Wat doen anderen om lipos te beschermen tijdens gebruik? De 4s lipos zijn hardcases dus dat zit wel snor. De 6s lipos zijn zonder case dus daar kun je wel wat van vinden in offroad auto's.

Vanuit de drone-wereld worden ze beschermd met kunststof 90 graden profiel, gewoon dat spul uit de profielenbak bij de bouwmarkt. De dunste die ik heb kunnen vinden zijn 1mm dik. Zijn er betere methodes die niet veel dikte toevoegen?

Voorbeeld, kleine lipos:
Afbeeldingslocatie: https://oscarliang.com/wp-content/uploads/2018/04/protect-lipo-battery-pvc-corner-fibre-tape.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Weet iemand een winkel in de buurt van delft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Quartel in Pijnacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Vandaag de Typhon op 6s uitgelaten, dat is wel iets teveel van het goede, zelfs op 18t. Wheelspin ohne ende.

Op 16t zal het helemaal onbestuurbaar zijn offroad. Misschien dat andere banden nog helpen. De standaard banden zijn wel erg op een ondergrond met veel grip ontworpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Gewoon 4s in doen. Net zo leuk en alles blijft langer heel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Betere zenders kennen het instellen van een expo curve op het gas waarmee je in de lagere toeren een groter regelbereik geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Ik heb een Radiomaster MT12 met al wat expo op het gas.

Maar ook bij een kilometer of 60 in 't uur nog gewoon wielspin.

De ESC leverde ruim 130A voor langere tijd, bij 22V. Om en nabij de 2600W dus. Ergo, teveel vermogen. Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen. 😬

4s is ruim snel zat inderdaad. Met als bijkomend voordeel dat het hard cases zijn.

Nu nog een toepassing verzinnen voor de 6S accu's. Ik neig toch naar een auto met iets grotere wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Een ESC levert niet, het staat af wat er gevraagd wordt. Net zoals je stopcontact niet de volle 3600 watt van de groep aan een 10 watt LED-lamp geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@Ruud leuke radio, ik heb m gekocht omdat er edgetx op zit. Eindeloos speel en configuratie plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
memphis schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:43:
Een ESC levert niet, het staat af wat er gevraagd wordt. Net zoals je stopcontact niet de volle 3600 watt van de groep aan een 10 watt LED-lamp geeft.
Ik ken het riedeltje, ik loop al iets langer mee in de esc/lipo/brushless wereld. Als de motor 130A vraagt door overbrenging, ondergrond en gasstand dan levert de accu/esc combo 130A als dat lukt. En als dat niet lukt schiet ie in de beveiliging of gaat er iets stuk.

Maar wat de motor vraagt kan ik alleen maar uitlezen door wat er door de shunt in de ESC loopt. Dus levert de ESC/accu combo wat de motor vraagt.

Net zoals het stroomnet 10W levert naar jouw ledlampjes. Of in 100% correcte termen, een ledlampje pakt 10W van de miljoenen watts die beschikbaar zijn. Want ook het stroomnet 'in' je huis is niet gelimiteerd op 3600W. Er is veel meer beschikbaar maar het klapt eruit op >16A. (afhankelijk van de groep) En soms is dat op 220V en op zomerse dagen is dat op 250V en alles daartussenin. Dus geen fixed 3600W.

Afstaan of leveren lijkt me een semantische discussie. Als je gelijk wilt hebben krijg je dat direct hoor.

@sjorsjuhmaniac Ik heb m ook vanwege edgetx. Dat gebruik in in de andere RC-apparaten ook. In een auto is t nergens voor nodig vind ik, maar de zender zit gewoon goed in elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Ruud op 31-08-2025 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@Ruud ja ik ben ook via opentx begonnen.

Ik vind het wel lachen. Voor de crawler is er toch wel eea te doen; 4w steer, winch mixen met throttle, gears,difflocks, digg, moa, lampjes!! :)

Voor de racers/bashers kan ik eigenlijk alleen aan expos, gyros, en abs voor mech remmen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Voor crawlers met functies heeft het zeker meerwaarde. Daar heb je gelijk in en die was ik even vergeten.

Een gyro staat gelijk aan cheaten! πŸ˜‹

En ik wilde elrs voor het openxsensor project. https://github.com/mstrens/oXs_on_RP2040

Nuttig? Nee. Leuk om in elkaar te prutsen? Ja.

[ Voor 32% gewijzigd door Ruud op 31-08-2025 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Persoonlijk vind ik open TX een hype, zoiets als een iPhone jailbreaken maar er niets mee doen. Op RCTECH is er ook een redelijk groot topic over de MT12 en het is een hoop ellende. Niet alleen mensen die dingen willen maar er geen kennis van hebben to firmware updates die niet werken of storingen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Mensen die iets willen maar er geen verstand van hebben heb je overal. Ook bij Futaba, Multiplex, Spektrum en zelfs bij Jeti.

De beste optie is nog steeds een RTR zender met zo min mogelijk opties. Dan hoef je ook niet zelf na te denken en kun je alleen maar aan een paar knopjes draaien voor de middenstand servo en de gasuitslag.

Maar dan ga je toch echt wat opties missen zoals expo, endpoint adjustment en misschien dual rate.

EdgeTX heeft zeker een leercurve. En die is best steil. Maar het is de status hype echt wel voorbij.

Die leercurve is met Futaba, Multiplex of Spektrum niet anders. Die merken hebben de plug n play ervaring iets beter voor elkaar met wizards maar als je speciale dingen wilt is het net zo rampzalig als er niemand is zonder ervaring.

Ik denk dat er één OS is dat er bovenuitsteekt, ETHOS van FrSky. Dat zit voor de vliegerij echt logisch in elkaar. Maar dan nog kun je niets instellen als je niet weet wat je in wilt stellen. En je moet niet op de laatste versie willen zitten zonder goed testen. πŸ™„

Er is alleen geen nuttige zender voor ons autogebruik te krijgen met Ethos.

Het beste OS voor een zender van een leek is mijns inziens nog steeds het OS waarmee in je directe omgeving de meeste ervaring is. Anders wordt het zelf puzzelen. En het gros van de gebruikers komt er gewoon echt niet uit. Dat zal hier ongetwijfeld iets anders zijn maar voor de gemiddelde mens is het echt abracadabra. Ook met het zo geliefde Futaba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
https://www.rctech.net/fo...667-radiomaster-mt12.html

Je hebt gelijk dat de gebruiker een belangrijke factor is in een open TX systeem. Neemt niet weg dat er best wel wat bugjes in zitten zoals in dat topic ook was aangegeven dat je een oudere firmware moet gebruiken om runaways te voorkomen en de firmware eigenlijk van een vliegzender komt met hier en daar wat aanpassingen.

Ook dat het met meerdere merken ontvangers kan binden verwachten mensen ook dat alles kan, een kwestie van goed inlezen zou al heel veel verwachtingen duidelijk maken voordat je zoiets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Zo te lezen zit het in specifieke ontvangers, niet in de zender.

En daarnaast is het een elrs probleem en geen Radiomaster of Edge/Open TX probleem.

https://github.com/ExpressLRS/ExpressLRS/issues/3248

Dank voor de leestip, ik had er nog niet van gehoord en gebruik ELRS al meerdere jaren, inclusief de genoemde receivers. Maar dan wel met een switch om kanaal 5 te 'armen' zoals aanbevolen in de ELRS documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Dat is ook een van de problemen: iedereen denkt maar sat edgetx voor Γ lles verantwoordelijk is sodra het erop staat. Zie ik ook vaak met die 4-1 modules. Iedereen maar klagen tegen edgetx terwijle het probleem in de module zit.
Velen snappen ook gewoon het systeem zit, de logica niet. Wat op de club vaak fout gaat ia dat men meerdere ontvangers tegen hetzelfde slot binden: en maar klagen dat ze opnieuw moeten binden als ze model wisselen.
Ze lezen de manual niet en hebben dus niet door dat je op edgetx zelf je ontvanger slot kiest, onafhankelijk van je model.

Ik vlieg al jaren met opentx en heb gelukkig nog nooit problemen gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ruud schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:03:
Voor crawlers met functies heeft het zeker meerwaarde. Daar heb je gelijk in en die was ik even vergeten.

Een gyro staat gelijk aan cheaten! πŸ˜‹

En ik wilde elrs voor het openxsensor project. https://github.com/mstrens/oXs_on_RP2040

Nuttig? Nee. Leuk om in elkaar te prutsen? Ja.
Ik heb nog geen elrs spullen, staat nog op mijn lijstje. Vind de meerwaarde van sensoren voor de autos erg laag. Maar bv accu spanning wel handig voor het vliegen. Enige issue waar ik tegenaan liep is dat mijn ontvangers eigenlijk allemaal achter een bec hangen en dus de spanning constant is en niet de accu spanning weer geeft. Maar alleen daarvoor heb je weer geen elrs nodig. Ach, het is allemaal hobby :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
De vraag blijft of je het echt nodig hebt. De serieuze rijder/racer wil maximale betrouwbaarheid en snelheid en als je er wat geld tegenaan gooit voor bv een Noble NB4, een Sanwa MT5 of de nieuwe Futaba 6PM heb je naar mijn idee meer zender dan de MT12 ooit zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Het belangrijkste is dat je vertrouwen hebt in je zender. Welk merk het dan ook is.

Daarom ben ik ook uit gaan zoeken wat het runaway probleem met ELRS nou eigenlijk is. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor een 3kg projectiel dat er met 60km/u vandoor gaat.

Maar ik denk ook dat dat vertrouwen ervoor zorgt dat onbekend onbemind maakt. Voorbeeld zijn de verschillende vliegclubs in het land, daar promoot een groot deel Futaba. Van vroeger uit ongetwijfeld met reden. Maar tegenwoordig is Futaba niet meer het enige betrouwbare merk.

Maar zeker in de vliegerij is het belangrijk dat je een merk hebt waarbij ervaring met de software in je omgeving beschikbaar is. Die setups zijn vele malen complexer. Dus dan blijf je toch vaak bij het merk van de club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Het boeit mij niet wat men op de club gebruikt. Als dat zo was zou ik een Serpent rijden met een Sanwa zender omdat iedereen dat doet.
Tja, dat heb je op een thuiscircuit van Serpent waar ook de ontwikkelaar wekelijks test en een groot "vriendenclubje" om zich heen heeft die allemaal een dealer account bij 2speed (Serpent distributeur) hebben. En ja, sins 1996 rij ik al Mugen nadat ik jarenlang slechte ervaringen met Serpent had. Hoewel de Serpent vandaag de dag kwalitatief beter is is die wel overengineered met erg veel afstelringen en lastige constructies terwijl ik dat met Mugen door de jaren heen niet heb gezien, zelfs de versnellingsbak is nog redelijk hetzelfde als die van het 2000 model terwijl Serpent na 10 auto's al op zeg maar de 12e versie van de bak zit. En ja, ik heb altijd Robbe/Futaba gereden en moet zeggen dat op wat kleine dingen na met versleten ontvangers ik verder nog nooit problemen of onhandige dingen heb meegemaakt.

Ik ben ook iemand van self support, ik zoek, lees en probeer hetgeen vandaag de dag voor veel mensen heel moeilijk lijkt te zijn, zelfs handleidingen waar alles in staat worden genegeerd. En ja, door de jaren heen heb ik dit geleerd om niet afhankelijk van anderen te zijn dus ik heb dan ook mijn eigen voorraad onderdelen en eventueel een oude reserve auto.

Maar het is waar dat veel mensen vandaag de dag het op kopen wat anderen hebben voor de support wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:41:
[...]
Enige issue waar ik tegenaan liep is dat mijn ontvangers eigenlijk allemaal achter een bec hangen en dus de spanning constant is en niet de accu spanning weer geeft. Maar alleen daarvoor heb je weer geen elrs nodig. Ach, het is allemaal hobby :)
Ondersteunt je ontvanger geen hoger voltage op de voltagesensor pin? Dan volstaat een dun draadje van plus vd accu naar die pin. In je zender de sensor calibreren en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ruud schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:28:
[...]

Ondersteunt je ontvanger geen hoger voltage op de voltagesensor pin? Dan volstaat een dun draadje van plus vd accu naar die pin. In je zender de sensor calibreren en je bent er.
8.4v staat er. Ik vind 3s dan wel ver erboven liggen. Dus durf sat niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Nee dat gaat niet goed inderdaad. Sommige ontvangers hebben echt een aparte Vbat pin die tot ergens eind 20 of tot in de 30V gaat. Welke ontvanger gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Veel ontvangers lezen de voltage van de spanning gewoon op de plus pinnen van de servo-connectors. Wil je dat omzeilen zal je de ontvanger moeten hacken en de spanningsmeeting van de servo-connector los moeten gooien. Als je een ontvanger hebt met een SBUS poort en een zender die daar mee overweg kan moet je daar een voltage sensor op aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

@-tom-562 Ok, 3s is echt stupid snel :D :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Ennnn stop de tijd. 10 minuten gereden en een dogbone aan de achterkant volledig gestript :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Bob Popcorn schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:26:
[...]

Ennnn stop de tijd. 10 minuten gereden en een dogbone aan de achterkant volledig gestript :')
Ooh dat zou toch niet zomaar mogen :? hij wordt zelfs met 3s beschreven in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat is wel apart ja. De dogbone zelf is van staal, en die cups volgens mij ook

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:45:
[...]

Ooh dat zou toch niet zomaar mogen :? hij wordt zelfs met 3s beschreven in de manual.
Mwoah, ik lees her en der wel meer verhalen over gestripte dogbones op 3s met zowel de Mojave en de Typhon. Het gaat ook wel echt lomp hard over oneffen grasveld met veel wheelies en salto's :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bob Popcorn schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:44:
[...]

Mwoah, ik lees her en der wel meer verhalen over gestripte dogbones op 3s met zowel de Mojave en de Typhon. Het gaat ook wel echt lomp hard over oneffen grasveld met veel wheelies en salto's :')
Ik heb alleen 2x in de straat gereden hier. Zodra er maar iets van een oneffenheid in het wegdek zat ging het ding meteen op zijn achterwielen :P (en dan met 70/80 km/h :')).
Als het goed is krijg ik van de week Granite GROM draagarmen/aandrijfassen/fusees binnen om het ding wat breder te maken 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

-tom-562 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:52:
[...]

Ik heb alleen 2x in de straat gereden hier. Zodra er maar iets van een oneffenheid in het wegdek zat ging het ding meteen op zijn achterwielen :P (en dan met 70/80 km/h :')).
Als het goed is krijg ik van de week Granite GROM draagarmen/aandrijfassen/fusees binnen om het ding wat breder te maken 8)
Ga je de body dan ook verder uitknippen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bob Popcorn schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:53:
[...]

Ga je de body dan ook verder uitknippen? :p
Met de originele wielen hoeft dat niet (maar dat ziet er denk ik niet uit). Mss dat ik ook nog ga upgraden naar Granite GROM wielen. Dan moet ik ze wel uitknippen (maar dat wil ik zo minimaal mogelijk doen).
Dan wordt het ook al een mooie tegenhanger van een Traxxas Minimaxx, maar dan wΓ©l op 3S 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:23
Merkte dat ik met mijn 1/10 schaal rlaarlo X12s en Omni Terminator wat voorzichtig moest zijn als ik met meerdere aan het rijden was. Dus werd tijd om te zorgen dat ze wat meer rekening met mij gaan houden... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpdZPLzss7iLQApMg9VLl2S4NH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Av4o3jCITJq7veg0FhzRLUXm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FoAu5uD4otgIqwAriZTU9B87zBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mc0UvuWPjvdi4fk0yq5ZV8T0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fd6ILW5uSObLerH_GO1ixSVaGLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nWXjNgfjZWu8QlIdbqUuq9o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dERfUDyOaE53a_5WYhlQH_7dHY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRaAFB6jbJi2zPiAur1Jkdjy.jpg?f=fotoalbum_large

Tweedehands, maar nieuw voor mij. Auto is van een liefhebber geweest die 'm geupgrade heeft met andere ESC en motor (Hobbywing Max8 en 4278 motor) en het nodige GPM spul (oa motor mount en steering knuckles). Daarna op de plank gezet en uiteindelijk verkocht aan iemand die er een keer of 5 mee gereden heeft. En nu dus bij mij...

Gisteren de eerste meters ermee gereden..man man..wat een beest! Vol gas op gras vanuit stilstand resulteert in backflip... :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Vandaag op de werkbank een hele dure REDS ESC die het niet doet. Deze REDS heeft 3 dikke condensatoren op de print die boven uit de behuizing steken, bij alle 3 een pootje gebroken, ofwel de ESC heeft zonder condensatoren gereden wat de FET's niet lekker vinden en daardoor erg heet kunnen worden tot zelfs kapot gaan wat hier het geval is. In alle 3 de fases een sluiting naar de plus. Na het verwijderen van de FET's met een bolling is er nog steeds een sluiting, dat wordt alle 15 vervangen.....

Voor diegene die denken dat de condensatoren als een soort snelle ontladingsbuffer werken voor een betere boost: Nee, dat doen ze niet!
Ze filteren de hoogfrequent rimpel op de voedingslijn waardoor de FET's beter werken en koeler blijven. Rij dus nooit zonder als er wel een externe condensatorbank bij zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/umRRvgUllzYDGf3Y14qG7CWhq_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TmJhje5rsyxoPAIHxWxugpPg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ttd7ubbJ1xkxffv5B0U1v5h7XoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQWKMyvUQcHoA94NisXGY4By.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54

Angeloonie

Cheeseburger Addict

* Angeloonie zwaait

Heb dit topic met enige intervallen wel eens bezocht. Het is een onderwerp waar ik al lang in geΓ―nteresseerd ben. Al sinds mijn tienerjaren was ik met modelbouw bezig, en die zaken hadden vaak ook RC cars.
Maar toen vanwege budget nooit iets mee kunnen doen. In de afgelopen 20 jaar regelmatig weer nieuwsgierig, maar nooit een stap gezet.

Mijn zoon is nu (bijna) 8 en voel dat dit misschien iets is dat hij ook leuk gaat vinden. We hebben al eens een paar RC cars gekocht, maar dat waren Intertoys of goedkope AliExpress dingen. Op zich grappig maar niet echt snel oid.

Ik heb niet echt verstand van RC cars nog, maar heb mij wat ingelezen en wat opties bekeken.
Ik denk dat ik met een budget van iets van €250 zou willen kijken wat kan.
Benzine/nitro vallen af ivm de herrie waar ik geen zin in heb, en ook qua budget al volgens mij.

Dus ik kwam op deze Arrma Mojave Grom RTR set uit: https://www.toprc.nl/arrm...ushless-4x4-rtr-teal.html

Daar zit volgens mij gewoon alles bij om te kunnen starten, en ik kan later upgraden naar een 3s LiPo als ik die stap wil maken.
Voor €260 ben ik dan even klaar, misschien nog een extra accu en nog een laadzak erbij.

Maar aan de andere kant is misschien een 2e hands set via Marktplaats een betere optie? Kan mij voorstellen dat daar voordelen (prijs, compleet) en nadelen (gebruikt, accu's misschien niet goed) aan zitten.

Heb dus nog wat vragen voordat ik een knoop ga doorhakken (even genummerd voor het gemak).
  1. Is de Grom een goede keuze als startset?
  2. Kan ik zo'n auto ook upgraden met betere/andere onderdelen?
  3. Zouden jullie een andere keuze maken, zo ja, welke?
  4. Hoe stevig/kindvriendelijk zijn deze auto's? Kan hij bijv. per ongeluk een stoeprand hebben, of is hij dan meteen kapot?
  5. Hoe lang gaat een 1400 mAh accu mee? Is dat een half uurtje racen of minder/meer?
  6. Ik word een beetje bang van de LiPo instructies en waarschuwingen. Alleen al het feit dat er iets als een laadzak bestaat... Ben wat huiverig hiervoor, maar maak ik mij druk om niets?
  7. Waar race je normaal met dit soort auto's? Ik heb een groot parkeerterrein om de hoek, en ook een bos met strandje dichtbij. Ook is het strand een 20 minuutjes rijden. Kan hij op al dit soort terrein, en mag je ook zomaar gewoon overal gaan racen ermee?
  8. Nog andere dingen waar ik niet aan gedacht heb?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Welkom in de hobby :)

Vele vragen die je stelt, en die zullen door diverse mensen verschillend worden beantwoord.

Met een Grom maak je m.i. geen verkeerde keuze. Mojave 223S is een erg leuke auto om mee te rijden en te beginnen. Wees wel bedacht op het feit dat deze relatief eenvoudig om valt. Maar dat valt weer aan te passen door er wat aan te sleutelen.
Kijk ook eens naar de Typhon en Granite in die serie. Vallen binnen je budget en zijn gewoon erg leuke auto's. Mijn zoon (6) rijdt er ook mee en vindt ze fantastisch.

Rijdtijd met de standaard batterij: +/- 15-20 minuten, afhankelijk van je rijstijl. Meer batterijen = langer rijden.
Je kan ook andere soort batterijen kopen, dan heb je wel weer een andere lader nodig en zal je andere pluggen (al dan niet verloopplugen of zelf solderen) moeten toepassen. Geen spannende ingreep overigens.

Lipo: even goed lezen wat je wel/niet moet doen. Ze zijn niet eng, maar je moet er verstandig mee omgaan.

Een Grom kan goed op straat/gravel/los zand. Gras/strand wordt al lastiger voor dit type auto's. Lang gras: no go.

En ja.. als je in volle vaart tegen de stoep rijdt, dan kan die kapot gaan. Dat is met alles zo. Tegelijkertijd: rijden = slopen = sleutelen, dus bereid je daar op voor. Groms kunnen best wat hebben, maar er gaat geheid wat breken.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Angeloonie schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:19:
* Angeloonie zwaait

Heb dit topic met enige intervallen wel eens bezocht. Het is een onderwerp waar ik al lang in geΓ―nteresseerd ben. Al sinds mijn tienerjaren was ik met modelbouw bezig, en die zaken hadden vaak ook RC cars.
Maar toen vanwege budget nooit iets mee kunnen doen. In de afgelopen 20 jaar regelmatig weer nieuwsgierig, maar nooit een stap gezet.

Mijn zoon is nu (bijna) 8 en voel dat dit misschien iets is dat hij ook leuk gaat vinden. We hebben al eens een paar RC cars gekocht, maar dat waren Intertoys of goedkope AliExpress dingen. Op zich grappig maar niet echt snel oid.

Ik heb niet echt verstand van RC cars nog, maar heb mij wat ingelezen en wat opties bekeken.
Ik denk dat ik met een budget van iets van €250 zou willen kijken wat kan.
Benzine/nitro vallen af ivm de herrie waar ik geen zin in heb, en ook qua budget al volgens mij.

Dus ik kwam op deze Arrma Mojave Grom RTR set uit: https://www.toprc.nl/arrm...ushless-4x4-rtr-teal.html

Daar zit volgens mij gewoon alles bij om te kunnen starten, en ik kan later upgraden naar een 3s LiPo als ik die stap wil maken.
Voor €260 ben ik dan even klaar, misschien nog een extra accu en nog een laadzak erbij.

Maar aan de andere kant is misschien een 2e hands set via Marktplaats een betere optie? Kan mij voorstellen dat daar voordelen (prijs, compleet) en nadelen (gebruikt, accu's misschien niet goed) aan zitten.

Heb dus nog wat vragen voordat ik een knoop ga doorhakken (even genummerd voor het gemak).
  2. Kan ik zo'n auto ook upgraden met betere/andere onderdelen?
  3. Zouden jullie een andere keuze maken, zo ja, welke?
  4. Hoe stevig/kindvriendelijk zijn deze auto's? Kan hij bijv. per ongeluk een stoeprand hebben, of is hij dan meteen kapot?
  5. Hoe lang gaat een 1400 mAh accu mee? Is dat een half uurtje racen of minder/meer?
  6. Ik word een beetje bang van de LiPo instructies en waarschuwingen. Alleen al het feit dat er iets als een laadzak bestaat... Ben wat huiverig hiervoor, maar maak ik mij druk om niets?
  7. Waar race je normaal met dit soort auto's? Ik heb een groot parkeerterrein om de hoek, en ook een bos met strandje dichtbij. Ook is het strand een 20 minuutjes rijden. Kan hij op al dit soort terrein, en mag je ook zomaar gewoon overal gaan racen ermee?
  8. Nog andere dingen waar ik niet aan gedacht heb?
Leuk! Ik heb een maandje geleden de Mojave GROM BLX voor mijzelf gekocht. Mijn zoontje rijdt met een Granite GROM (hij is 6 jaar).
Heel eerlijk, ik zou voor hem eerder een Granite GROM kopen. Die gaat minder snel om, en is een stuk handelbaarder dan de Mojave. Die Mojave is op 2S al behoorlijk snel (>55 km/h), op 3S is het echt gekkenwerk :o Overigens betekent minder snel niet minder leuk, want die Granite is ook nog aardig rap, en het rijdt echt heel leuk.
De Granite gaat ook beter door het gras (wellicht makkelijker voor je zoontje, afhankelijk van waar hij gaat rijden). Het is echt meer een 'basher' (over schansjes en stoepjes springen etc.).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Thanks voor de reacties al, ga het straks uitgebreid lezen en meenemen. Maar wilde alvast even toevoegen: de auto gaat voor mij zijn en hij mag mee doen :+ Als hij het Γ©cht leuk vind ga ik voor hem ook een mooie regelen (had idd de Granite Grom gezien). Dus we zouden dan samen met 1 auto beginnen en als het aan slaat mag hij zelf met zijn eigen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:38
Ik ben zelf ook net 2 weken begonnen. Maar ik heb juist wel de aliexpress route gepakt.

Heb nu een MJX 10208 en die rijd al hartstikke mooi rond, en is ook mooi groot.
Heb daar een Gens Ace imars D300 lader bijgekocht
En 2x 3S batterijen van ZEEE.

Dit was in totaal ook ongeveer 250 euro maar dan heb je dus wel een grotere auto en een luxere lader.
Daarna wordt het alleen maar duurder want daarna wil je er toch aan knutselen. Dus heb al wat gereedschap erbij gekocht een standaard om hem op te zetten en andere olie voor de shocks.

Ik merkte dat de kinderen (4 en 6) dit toch nog wat groot en eng vinden. Dus voor hun heb ik nu 2x een SG116 max onderweg. Voordeel is dat ik dus al de goede lader heb waar ik die accu's ook mee kan laden.

[ Voor 7% gewijzigd door Logic Lion op 11-09-2025 11:25 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Angeloonie schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:40:
Thanks voor de reacties al, ga het straks uitgebreid lezen en meenemen. Maar wilde alvast even toevoegen: de auto gaat voor mij zijn en hij mag mee doen :+ Als hij het Γ©cht leuk vind ga ik voor hem ook een mooie regelen (had idd de Granite Grom gezien). Dus we zouden dan samen met 1 auto beginnen en als het aan slaat mag hij zelf met zijn eigen.
Ah ok, dat veranderd het wel! Op 2S en dan op 50% gaat die Mojave net zo snel als de Granite ongeveer.
Ik heb nu 2 3S accu's, en heel eerlijk, ik vraag mij af hoe vaak ik echt daarmee op 100% ga rijden, want het gaat zoooo snel. Met 2S is het leuker rijden :P
Een Granite GROM is wel echt een goede keuze, die lijkt tot nu toe onverwoestbaar.

Vaak bu'j te bang!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

-tom-562 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:11:
[...]

Ah ok, dat veranderd het wel! Op 2S en dan op 50% gaat die Mojave net zo snel als de Granite ongeveer.
Ik heb nu 2 3S accu's, en heel eerlijk, ik vraag mij af hoe vaak ik echt daarmee op 100% ga rijden, want het gaat zoooo snel. Met 2S is het leuker rijden :P
Een Granite GROM is wel echt een goede keuze, die lijkt tot nu toe onverwoestbaar.
Moet je wel de metalen diffs erin hebben, de plastic diffs zijn niet heel erg veel waard.
Voor de rest is de Granite te leuk om mee te rijden en vooral ook stunten :)

• Ruud
Welk merk je ook koopt, let op dat je een leverancier hebt die betrouwbaar onderdelen kan leveren.

Want je gaat reservedelen nodig hebben en dan is het fijn om niet te hoeven vertrouwen op Toemen of TopRC. Want daar kun je gewoon echt niet van op aan. Ik ben met een schuin oog aan het kijken naar een Traxxas als aanvulling op de Arrma. Heb nu bij twee leveranciers een order uitstaan voor Arrma onderdelen en beide leveranciers leveren gewoon niet. Dan liever aan Traxxas waar ik wel aan onderdelen kan komen.

Bij TopRC had ik het vermoeden maar wilde ik het zelf meemaken. Van Wetronic had ik beter verwacht.

Misschien mijn heil maar zoeken in Duitsland. Traxxas is op elke straathoek wel te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud op 11-09-2025 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

@Angeloonie , ik heb exact dezelfde auto! :) Gekocht om samen met mijn zoontjes van 6 en 4 mee te scheuren door het park, skatebaantjes, basketbalveldje etc.
  2. Ja, maar hij gaat wel makkelijk ondersteboven. Op zich ook wel goed om het vermogen dan een beetje te beteugelen, bijvoorbeeld op 2s en dan 50%, dan is het wat beter te behappen. Sowieso maakt 8 vs 6 qua leeftijd ook wel veel uit. Mijn zoontje van 6 is er eigenlijk nog net te jong voor en mist een beetje finesse.
  3. Kan ik zo'n auto ook upgraden met betere/andere onderdelen?
  4. Meer dan je zou willen ;) Je bent sowieso best vaak aan het sleutelen want er gaan met enige regelmaat wat kapot of er verslijt iets.
  5. Zouden jullie een andere keuze maken, zo ja, welke?
  6. Terugkijkend zou ik eigenlijk liever het model zonder accu's hebben gekozen (de zwarte), omdat ik vrijwel direct 2 Gens Ace 2S2200 accu's heb gekocht en een Gens Ace iMars Mini lader. Dat Spektrum systeem is vrij beperkt en het bijgeleverde ladertje was vrij snel kapot. Nu ik wat langer rij heb ik geupgrade naar 3S van Gens Ace en die heeft dezelfde balancing plug, dus dat past mooi. Het Spektrum accutje en de lader worden niet meer gebruikt. Ben het wel met je eens dat de teal/pink versie er het vetste uit ziet 8)
  7. Hoe stevig/kindvriendelijk zijn deze auto's? Kan hij bijv. per ongeluk een stoeprand hebben, of is hij dan meteen kapot?
  8. Bijzonder stevig, maar een stoeprand head on maakt wel schade. Rollen en vliegen kunnen ze prima hebben. Ik heb het chassis een keertje gescheurd toen ik een paaltje tegen kwam. 25 euro voor een nieuw chassis en een avondje schroeven.
  9. Hoe lang gaat een 1400 mAh accu mee? Is dat een half uurtje racen of minder/meer?
  10. 10-15 minuten, echt veel te kort. Daarom heb ik 2x 2s2200 gekocht, dan red je een half uurtje of 40 minuten als je op 50% rijdt, per accu.
  11. Ik word een beetje bang van de LiPo instructies en waarschuwingen. Alleen al het feit dat er iets als een laadzak bestaat... Ben wat huiverig hiervoor, maar maak ik mij druk om niets?
  12. Hardcase accu's kopen ipv zachte LiPo's, en niet op je bankstel laden ofzo... Ik heb nog nooit wat mee gemaakt maar het kan natuurlijk wel, vooral als je accu's beschadigd raken bij ruw gebruikt. Ik heb een accu die een beetje ingedeukt is, maar doet het nog prima. :X Kies gewoon voor goeie accu's met een balancing plug en een bijbehorende lader (zoals het Gens Ace G-Tech ecosysteem) Ik heb verder geen laadzakken ofzo. Laad ze wel terug naar storage spanning als ik op vakantie ga.
  13. Waar race je normaal met dit soort auto's? Ik heb een groot parkeerterrein om de hoek, en ook een bos met strandje dichtbij. Ook is het strand een 20 minuutjes rijden. Kan hij op al dit soort terrein, en mag je ook zomaar gewoon overal gaan racen ermee?
  14. Je mag overal rijden zolang je maar normaal doet. Strand (= zout) zou ik niet doen. Ik rijd op een groot veld in een park en in een skate pool/street parkje. Als je op asfalt gaat rijden moet je er wel rekening mee houden dat de bandjes vrij rap kaal worden :D
  15. Nog andere dingen waar ik niet aan gedacht heb?
  16. Ga voor brushless. Helaas valt daarom de Granite Grom af.

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste