Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 43 44 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
sjirafje schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:26:
Ali bandjes zijn hit en miss. Voor mijn crawler heb ik hele fijne bandjes van Injora gekocht op Ali. Voor een basher heb ik 2 verschillende setjes gekocht die allebei niet veel soeps waren.
Injora is wel een bekend merk met goede reputatie. Op Ali te koop maar niet echt “Ali bandjes”

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Outerspace schreef op maandag 16 juni 2025 @ 00:26:
Aankomend weekend mag mijn zoon lekker met de crawler op pad :) https://dutchcrawlerdays.com/
Goed weer in het vooruitzicht en prima te vertoeven in Hengelo. Misschien dat ik zelf ook nog wel even met de crawler aan het spelen ga, maar het is het weekendje van mijn zoon en opa & oma.

Mocht je hem zien, dan is hij / zijn wij het.[Afbeelding]
Oef wat een verschrikkelijke website :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:09

Bob Popcorn

Plop!

sjirafje schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:26:
Ali bandjes zijn hit en miss. Voor mijn crawler heb ik hele fijne bandjes van Injora gekocht op Ali. Voor een basher heb ik 2 verschillende setjes gekocht die allebei niet veel soeps waren.
Ja ik ben er al achter, er zitten gaatjes aan de binnenkant van de velg waar zand naar binnen komt bij offroad gebruik. Ik heb er nu gaatjes in gemaakt zoals gewone banden vaak hebben zodat het zand er weer uit komt. Ga denk ik de gaatjes in de velg dicht maken met secondelijm ofzo.

Ook nieuwe Arrma wielen gekocht zodat ik nu 2 nieuwe sets heb. Die Ali bandjes ga ik dan gebruiken voor het gummen in het skatepark en die Arrma bandjes voor offroad, dan gaan ze ook een stuk langer mee :+

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:01

heuveltje

KoelkastFilosoof

-tom-562 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:05:
[...]

Oef wat een verschrikkelijke website :P
Dit

Maar ik heb heel de pagina doorgescrolled, en ik heb nog steeds geen idee wat een "crawler day" inhoud.......
En dan begin ik nog niet eens over de Layout :X

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
heuveltje schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:21:
[...]

Dit

Maar ik heb heel de pagina doorgescrolled, en ik heb nog steeds geen idee wat een "crawler day" inhoud.......
Ergens zit een “lees meer” link verstopt halverwege. Crawlen is het overkomen van obstakels zoals rotsen en boomstammen. Dit is een georganiseerde event van 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik was vrijdag bij TopRC gaan kijken voor de chrome verf. Mooie winkel en ze hebben vrij veel auto's uitgestald staan. Valt meteen op hoe groot die Traxxas auto's zijn tov een 1:10 Tamiya :) De verf hadden ze ergens in een hoekje op de toonbank staan, moest er naar vragen anders had ik ze niet ontdekt. Het is duidelijk een winkel voor de RTR crowd, minder voor de bouwers. Al hadden ze wel wat kits van Kyosho staan.

Ik heb een proefstukje gespoten met transparant blauw + chrome backing, maar ik ben niet helemaal overtuigd. Het ziet er IRL een beetje meer glanzend uit dan gewone blauw metallic, dat wel. Maar niet de wauw factor die ik verwacht had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iF3w4nOq028WZx422sHC6Wt0aNQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5eIOIlYlGJhVnopUZkopr6jg.jpg?f=user_large
(En ik moet de spuitbus misschien wat verder weg houden, dan heb ik minder sputters).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

heuveltje schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:21:
[...]

Dit

Ik was ook aan het zoeken wat het nou precies was en wat er allemaal te doen was, kon het niet echt vinden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De site is een drama :P, maar je hebt daar in ieder geval een aantal trails en een wedstrijd.

Zondag is de grote loterij, behoorlijk wat sponsoren die er voor langskomen. Het programma is hier te vinden: https://dutchcrawlerdays.com/index.php/programma-3/

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:40
MarkyB schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 19:37:
[...]

Of helemaal ram leeg rijden met een te lage of zonder cutoff.
Ik heb een paar weken terug de ESC van een Arma Infraction 6S zien affikken (gewoon 20cm steekvlam recht de lucht in) vanwege 2 bolle accu's. Mazzel dat de kap eraf was en we de stekkers dus konden lostrekken anders was het einde auto.

Bolle accu's niet meer gebruiken, afvoeren op een door je gemeente goedgekeurde manier en tot die tijd ergens neerleggen waar ze niet je huis in de fik kunnen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Afgelopen zondag met de vaste club voor het eerst naar een plas water gegaan en daar met bootjes gaan varen. Nu jeukt dat ook bij mij :P Dus misschien binnenkort een Traxxas Disruptor erbij ofzo

Ik had mijn Slash nog uit elkaar liggen vanwege het uitstapje in de modder vorige week en de DJI drone die ik mee had deed niks, accu's plat na 1,5 jaar stil staan terwijl ze in de lader de avond ervoor nog 4 streepjes aangaven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Voor de liefhebbers: https://www.facebook.com/...ms&set=a.3597677460362476
Hoewel geen auto's, wel RC.

Komend weekend staat de MACH in Heemstede in het teken van hun 50 jarig bestaan. Veel races en een BBQ is gepland.

En volgende week vrijdag is er nog een scholencup, zal niet echt iets interessants worden met een handje vol aan teams.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Zo, alweer 7 jaar geleden deed ik een upgrade aan mijn Venom lader met ingebouwde speakers.
memphis in "Het grote RC cars topic - Deel 2"
Omdat de lader alleen een set speakers en een versterker bevat had ik er een goedkope MP3 speler ingebouwd. Maar nu 7 jaar later is zo'n wit ding wel smerig geworden en het plakkertje met de aanduiding voor de knoppen laat ook los. Dus dan maar een nieuwe 9 euro MP3 speler erin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n82rfWNjS2d1v23Zjs_-jaceVfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xEQ0txxGQyaR5fAi0fahpbXp.jpg?f=fotoalbum_large

Zwart dus minder snel smerig, doet ook bluetooth dus kan ook mijn telefoon en tablet koppelen of als een ander dat wilt. Heeft ook een radio functie maar de ontvangst is zeer beroerd dus heb ik een vorm van antenne weggelaten en dankzij een aantal mogelijke soundinstellingen geeft het ook nog eens een net iets beter geluid (voor wat het mag voorstellen).
Hoe kunnen ze het voor dat geld maken.....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:54

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Sinds april dit jaar de RC hobby weer opgepakt. Begonnen met een Stampede 4x4 voor m'n zoon en intussen staat de teller op 6 autos; Stampede 4x4, Rustler 4x4, 2x Slash 4x4, TRX4M & FSM FCX18 LC80 en er zijn er nog 2 onderweg (nog een Slash 4x4 en een Rally)

M'n laatste aanwinst is een Slash 4x4 vxl die ik flink onder handen genomen heb, met het onderstaande als resultaat 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JAngIP7ypgeJavgkIARjLlbxjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XHccFq9PHTOCs9kU8rNswte.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7m3ezLC8Q-ZavO_1h5XLZjr_h8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pViOLO0vKrMB9Hm8olpDVrUF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Meelobee op 20-06-2025 09:22 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampenkapnl
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:00
Heeft iemand toevallig ervaring met de dumbo ddf-350? Ik zag dat die via Ali te krijgen was voor 40-50 euro. Over het algemeen zag ik positieve reviews alleen zijn deze wel van wanneer die op de markt gekomen is. En dus lastig in te schatten of deze controller op langere termijn goed blijft functioneren.

Naar mijn idee lijkt het me voor die prijs het proberen wel waard aangezien hier in Nederland weinig voor dezelfde prijs te vinden is met display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999

Snuffel

Vroem!

lampenkapnl schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:35:
Heeft iemand toevallig ervaring met de dumbo ddf-350? Ik zag dat die via Ali te krijgen was voor 40-50 euro. Over het algemeen zag ik positieve reviews alleen zijn deze wel van wanneer die op de markt gekomen is. En dus lastig in te schatten of deze controller op langere termijn goed blijft functioneren.

Naar mijn idee lijkt het me voor die prijs het proberen wel waard aangezien hier in Nederland weinig voor dezelfde prijs te vinden is met display.
Jazeker, die heb ik. Ben er tot nu toe zeer tevreden over, heeft een hele goede range, zeker als je het vergelijkt met de GT5.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:51

sjirafje

No inspirational quotes here

Mijn DDF-350 doet het nog altijd prima.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-06 12:50
Zie dat het merk CEN racing een mooie ford puma rally heeft,
Kende het merk niet. Iemand hier ervaring? En dan de onderdelen, beetje verkrijgbaar?

https://www.cenracingusa....ford-puma-rally-1-1-8-rtr

Mooie details, beetje combi van Traxxas met de kap van Tamiya.

[ Voor 33% gewijzigd door no_way_today op 22-06-2025 10:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zo, gisteravond een Arrma Granite Grom besteld voor de verjaardag van mijn zoontje. Die komt morgen binnen, kan papa al vast mooi even testen O-)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-07 19:20
Ik bouw zo af en toe een Tamiya chassis voor de lol. Het gaat me niet om de rijeigenschappen want rijden zullen ze toch niet. Het gaat me puur om het bouwen.

Ik heb de volgende auto's op mijn lijstje staan. Wat is de leukste bouwervaring? Of welke auto mis ik juist? Ik heb het niet zo op een plastic fantastic TT-02 maar een TRF421 is weer het andere eind van het budget-spectrum. ;)

- Wild Willy 2 - plastic fantastic maar de originele Wild Willy was mijn eerste RC auto, zodoende
- Super Astute - puur vanwege de box art..
- Wild One Blockhead motors
- Toyota 4x4 Bruiser

Toevallig allemaal off-roads maar een on-road is ook prima. Dan kom ik op een TA08 uit maar dan vraag ik me af waarom ik niet voor een Team Magic E4JS zou gaan. Lijkt me qua bouwervaring een goed alternatief voor een midrange Tamiya en ongeveer de helft van het geld? Dan kan er nog een Wild Willy 2 bij.

Ik zal me ook eens verdiepen in de recente Kyosho re-releases. Ik ben een Tamiya-kid uit de jaren 80 maar Kyosho maakte natuurlijk ook leuk spul toentertijd. :) En ik vind de groene kleur van de recente Kyosho re-releases uit '87 briljant.

Er ligt trouwens nog een Tamiya BBX op de plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik zou puur voor de bouwervaring kiezen voor de Toyota 4x4 Bruiser of de Kyosho Re-release.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

-tom-562 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:16:
Zo, gisteravond een Arrma Granite Grom besteld voor de verjaardag van mijn zoontje. Die komt morgen binnen, kan papa al vast mooi even testen O-)
Laat maar even weten of je vanavond al een extra Granite gaat bestellen, of een Mojave :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Die Mojave Grom 223S is wel een dingetje hoor.
Echt wat een lol kan je daar mee hebben, op zowel 2S als 3S

Een nadeel: ze vallen wel snel om met scherpe bochten.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Laatst online: 08-07 15:31

Stekeltje

Nothing to see here move along

De eerste onderdelen voor de Rustler zijn reeds besteld, onderdeel 3956 54T is compleet afgestript waardoor de pinion gear niks meer kan overbrengen. Had niet verwacht dat dit zo snel kapot zo gaan eerlijk gezegd.

Afbeeldingslocatie: https://traxxas.com/media/Traxxas/Mapfile/ExplodeView/10008521/67164-4_TQi_explodedviews_240318_67164-4%20Transmission%20Assembly.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Stekeltje schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:29:
De eerste onderdelen voor de Rustler zijn reeds besteld, onderdeel 3956 54T is compleet afgestript waardoor de pinion gear niks meer kan overbrengen. Had niet verwacht dat dit zo snel kapot zo gaan eerlijk gezegd.

[Afbeelding]
Kijk even naar de uitlijning van de tandwielen. Als je dit niet goed uitlijnt dan kunnen ze erg snel slijten. Is de auto verder origineel of heb je een setup met flink meer vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Bob Popcorn schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:21:
[...]

Laat maar even weten of je vanavond al een extra Granite gaat bestellen, of een Mojave :D
:D
Mn zoontje was nog niet thuis van de BSO, dus ik heb ff proefgereden (in huis), wat een mooi dingetje! Je ziet en voelt meteen waarom dit een stukje duurder is dan b.v. een WL-Toys. Mooi degelijk en erg strak afgewerkt! Ik ben benieuwd hoe die buiten rijdt
Een granite grom BLX zou iig een instant buy zijn geweest voor mij :P mss dat er wel een keer een Mojave Grom BLX komt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

-tom-562 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:52:
[...]

:D
Mn zoontje was nog niet thuis van de BSO, dus ik heb ff proefgereden (in huis), wat een mooi dingetje! Je ziet en voelt meteen waarom dit een stukje duurder is dan b.v. een WL-Toys. Mooi degelijk en erg strak afgewerkt! Ik ben benieuwd hoe die buiten rijdt
Een granite grom BLX zou iig een instant buy zijn geweest voor mij :P mss dat er wel een keer een Mojave Grom BLX komt
Ja super gaaf he :D Ik was in de winkel ook een beetje om me heen aan het kijken naar de andere veel goedkopere monstertruck achtige dingen maar die Arrma's zijn echt veel beter afgewerkt en duidelijk steviger uitgevoerd.

Oooh, hij is brushed? Dat scheelt wel in snelheid voor je zoontje, dat is misschien wel een stuk beter zelfs :X De brushless gaat echt veel te hard voor onze kleine mannen, zelfs op een groot veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Bob Popcorn schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:05:
[...]

Ja super gaaf he :D Ik was in de winkel ook een beetje om me heen aan het kijken naar de andere veel goedkopere monstertruck achtige dingen maar die Arrma's zijn echt veel beter afgewerkt en duidelijk steviger uitgevoerd.

Oooh, hij is brushed? Dat scheelt wel in snelheid voor je zoontje, dat is misschien wel een stuk beter zelfs :X De brushless gaat echt veel te hard voor onze kleine mannen, zelfs op een groot veld.
Ja, de WL-Toys 14401 die ik heb kan/mag hij ook niet full throttle mee. Volgens mij zijn ze ongeveer even snel. Gelukkig kan die Granite op 50%/75% throttle, 50% is voorlopig hard zat om echt goed te leren rijden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

-tom-562 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:07:
[...]

Ja, de WL-Toys 14401 die ik heb kan/mag hij ook niet full throttle mee. Volgens mij zijn ze ongeveer even snel. Gelukkig kan die Granite op 50%/75% throttle, 50% is voorlopig hard zat om echt goed te leren rijden
Ja sowieso. Ik moet zeggen dat ik die Mojave ook altijd op 50% heb staan, is snel zat en zo gum ik de bandjes ook niet zo snel weg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Stekeltje schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:29:

[Afbeelding]
Wat @Ruud zegt en anders de slipper clutch controleren (dat die niet te strak staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Laatst online: 08-07 15:31

Stekeltje

Nothing to see here move along

@sjorsjuhmaniac @Ruud (mooie naam trouwens ;-) ).

De Rustler is volledig origineel en recent aangekocht maar zal waarschijnlijk af-fabriek niet goed hebben gestaan. Ik verwacht de onderdelen vandaag binnen en zal mijn zoontje helpen met het goed afstellen. We rijden tegenwoordig wel altijd gewoon in race modus, ik neem aan dat dit wel gewoon mogelijk moet zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ruim een half jaar terug had ik wat motoren gedaan voor een Australiër, toen wilde hij een 2.3 sec dragrun op 40 meter halen met zijn buggy en na div aanpassingen haalde hij dat ook.

Nu wilde hij wat sneller gaan en heb ik zijn verse LRP32 motoren iets meer gegeven. Hij kwam terug met een uitdraai van een 1e test:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RF5YNCTR4gYRFTY1ULx_aUaJisQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rSLTREkUxSEtyAPtrVNrNLFt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Stekeltje schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:12:
@sjorsjuhmaniac @Ruud (mooie naam trouwens ;-) ).

De Rustler is volledig origineel en recent aangekocht maar zal waarschijnlijk af-fabriek niet goed hebben gestaan. Ik verwacht de onderdelen vandaag binnen en zal mijn zoontje helpen met het goed afstellen. We rijden tegenwoordig wel altijd gewoon in race modus, ik neem aan dat dit wel gewoon mogelijk moet zijn?
Foutje af fabriek zou kunnen maar heb ik niet zo vaak gehoord.

Alles wat origineel is moet gewoon kunnen en goed blijven lopen. Heb daar met tra as nog geen teleurstellingen in gehad.
Zoiezo even melden bij de winkel waar je hem gekocht hebt met duidelijke foto’s van de slijtage van de tandwielen. Meestal is aan de slijtage al wel te zien als er iets fout staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Mijn Slash is sinds vorig weekend weer stuk. Ik weet niet precies hoe, maar het grote tandwiel waar de slipkoppeling op zit is weer stuk, alle tanden kapot. Het plastic lager adapertje is gesmolten, het lager dat om dat adaptertje zit, is compleet vastgelopen. Dat lager is vervolgens gaan draaien in de plastic motorsteun, dus die is ook deels gaan smelten....

Dus aluminium lager adapter besteld zodat die niet meer stuk kan. En ook een aluminium motorsteun van Integy, en dus weer een nieuw tandwiel.

Maar, de bestelling is nog niet binnen en ik wil morgen toch wat te doen hebben. Dus ik heb vanmiddag maar een Traxxas Disruptor van marktplaats gehaald :P Daar zitten geen diffs in en 4 aandrijfassen en vering en hij wordt niet vies van zand enzo, dus minder onderhoud/schoonmaken. Dat is de theorie in ieder geval

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 28-06-2025 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampenkapnl
Na het installeren van proline badlands mx38s op mijn fireteam. En na bijna een setje accu's te hebben leeg gereden is naar mijn idee het achter differentieel kapot gegaan. Kan dit kloppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
lampenkapnl schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:57:
Na het installeren van proline badlands mx38s op mijn fireteam. En na bijna een setje accu's te hebben leeg gereden is naar mijn idee het achter differentieel kapot gegaan. Kan dit kloppen?
Wat is er kapot aan? Wanneer heb je het diff voor het laatst vervangen of hoe oud is het?

Rij je 4 of 6s? Ik gok op 6s gezien je het hebt over een setje accu's.

Een diff heeft onderhoud nodig. Zo simpel is het. Ik ken de fireteam niet maar elke paar uur wil je het toch wel controleren. Zeker op 6s en als je banden met flink wat grip hebt.

Daarnaast neem ik aan dat de nieuwe banden meer grip hebben dan de oude? Dan moet je diff sowieso harder werken en vangt de hele aandrijflijn meer klappen op.

Je zou er zelfs aan kunnen denken om iets dikkere olie te gebruiken om meer sperwerking te hebben. Doordat je diff harder moet werken wordt de olie ook warmer en te warme olie gaat nooit goed. Die wordt dunner en dan heb je weer minder sperwerking waardoor je diff weer harder moet werken. Etc etc.

Maar vergeet vooral niet dat een diff een slijtage artikel is en ondanks regelmatig onderhoud gewoon versleten kan zijn. Zeker op 6s met een jeugdig rijgedrag kan het hard gaan met de slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-x4ynnQxYb9dEGlkSfJBzeSoMRU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PvtOoVK0FXCGGn3Pt2Xm8S1d.jpg?f=user_large

Ik vrees toch dat je zult moeten schroeven om die zekerheid te hebben. Als je aan de wielen draait en het voelt niet lekker kan je er wel van uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampenkapnl
memphis schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:58:
[Afbeelding]

Ik vrees toch dat je zult moeten schroeven om die zekerheid te hebben. Als je aan de wielen draait en het voelt niet lekker kan je er wel van uit gaan.
Een van de wielen draait zonder enige weerstand alleen lijkt het niks met het differentieel te doen. Het andere wiel daarintegen draait met veel weerstand en hoor je veel geluid van tandwielen. Ik ga van het achter diff uit, omdat het na wat rijden ineens leek alsof de voorwielen de auto aan het vooruit slepen waren. Ik denk inderdaad dat het het differentieel open schroeven wordt en hopen dat het bij weinig schade is gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Afgelopen vrijdag was de laatste scholencup bij de MACH in Heemstede. Deze groep was niet van Techportal maar van Zaan Primair die los van Techportal een dezelfde concept heeft. Er zouden maar 5 teams komen en met de regen vroeg in de ochtend dacht ik dat het geen interessante dag zou gaan worden. Toch op tijd eruit (omdat de kat liep te zeuren) en met het ontbijt even op de camera kijken, het was erg druk. Dan toch maar naar de club en bij aankomst kon ik mijn auto amper kwijt zo druk was het.
Nog steeds "maar" 5 teams maar er liepen wel meer dan 100 kids oer het terrein.

Ik moet ook zeggen dat ondanks hun leeftijd het vrij serieus werd aangepakt. Nette teamkleding, goede sponsor uitingen maar ook de auto's goed in orde en goed rijden op de baan.

Foto's: https://www.facebook.com/...ms&set=a.3619266881536867

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:07

DropjesLover

Dit dus ->

Vandaag mijn Aliexpress 16103 rc binnen gekregen. Ben een beetje nieuw in dit onderwerp, maar volgens mij valt deze onder een basher-achtige.
Zojuist uitgeprobeerd met m'n zoontje (bijna 7), prima een hoop fun voor €50 :D
De 2S non-pro versie, die gaat al hard zat (limiteerbaar, max 50km/u).
De 3S pro versie is €20 duurder gaat 80km/u en heeft al meerdere metalen onderdelen en brushless motor.

Gekocht na een tip van een bevriende vader, dat deze behoorlijk kinder/hufterproof zouden zijn.
Zijn kinderen kwamen er ook mee buiten spelen en als ik zie hoe die er, al bijna een jaar, mee raggen... Yep, best stevige kwaliteit :D
En dan zijn er ook zat metalen onderdelen voor te krijgen, tot aan de kuip aan toe :D
Prima handleiding bij, duidelijke tekeningen, alles is eenvoudig los te schroeven/vervangen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

memphis schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:17:
Afgelopen vrijdag was de laatste scholencup bij de MACH in Heemstede. Deze groep was niet van Techportal maar van Zaan Primair die los van Techportal een dezelfde concept heeft. Er zouden maar 5 teams komen en met de regen vroeg in de ochtend dacht ik dat het geen interessante dag zou gaan worden. Toch op tijd eruit (omdat de kat liep te zeuren) en met het ontbijt even op de camera kijken, het was erg druk. Dan toch maar naar de club en bij aankomst kon ik mijn auto amper kwijt zo druk was het.
Nog steeds "maar" 5 teams maar er liepen wel meer dan 100 kids oer het terrein.

Ik moet ook zeggen dat ondanks hun leeftijd het vrij serieus werd aangepakt. Nette teamkleding, goede sponsor uitingen maar ook de auto's goed in orde en goed rijden op de baan.

Foto's: https://www.facebook.com/...ms&set=a.3619266881536867
Er staat een paginagroot artikel in het Noord-Hollands Dagblad. Zag er leuk uit, na het lezen van het artikel had ik spijt dat ik niet ben wezen kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampenkapnl
memphis schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:58:
[Afbeelding]

Na het achter differentieel uit elkaar te hebben geschroefd ben ik erachter gekomen dat een gear volgensmij heet dit een spider gear in 3 stukken afgebroken was en de pin die de drive cup vasthoud ook door midden was gebroken. Dat wordt maar opzoek naar een sterkere vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
_Eend_ schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:18:
[...]

Er staat een paginagroot artikel in het Noord-Hollands Dagblad. Zag er leuk uit, na het lezen van het artikel had ik spijt dat ik niet ben wezen kijken :D
Hey, leuk! https://archive.is/k1fRm

Overigens via een frontpage item kan je een zomergadget aanbevelen, ik heb een WLtoys RC auto aanbevolen in het bijbehorende topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
lampenkapnl schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 22:02:
[...]

Na het achter differentieel uit elkaar te hebben geschroefd ben ik erachter gekomen dat een gear volgensmij heet dit een spider gear in 3 stukken afgebroken was en de pin die de drive cup vasthoud ook door midden was gebroken. Dat wordt maar opzoek naar een sterkere vervanger.
Zal vast wel te vinden zijn. Als je ermee gesprongen hebt is het ook belangrijk om niet vol gas of vol rem ermee te landen want dan kan zo'n diff snel kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampenkapnl
memphis schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 22:07:
[...]

Zal vast wel te vinden zijn. Als je ermee gesprongen hebt is het ook belangrijk om niet vol gas of vol rem ermee te landen want dan kan zo'n diff snel kapot gaan.
Volgensmij heb ik al wat gevonden van vitavon. Ik heb er eigenlijk niet echt mee gesprongen. Ik denk zelf dat het iets te maken zou kunnen hebben met zwaardere bandjes en iets grotere bandjes. Als ik dan toch aan het upgraden ben zit ik ook te denken aan een max 6 met 4990 g2 combo en een nieuwe servo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Nou, gisteren was het eindelijk zo ver, de oudste was jarig en mocht zijn Granite GROM uitpakken. Hij is er in de 7e hemel mee :D In de middag zijn we een stukje gaan rijden (ik met de Rustler 2WD brushless). Allereerst op 50%, dat gaat hem prima af. Voorlopig moet hij op die stand rijden (voordeel is dan ook dat je superlang met 1 accu doet).
Ik heb er zelf ook mee gereden, en wat een leuk auto'tje is het. Voelt echt 'strak' aan qua rijden. Echt totaal niet te vergelijken met WL-Toys o.i.d., of zelfs mijn Rustler (nou is die ook wel behoorlijk afgetrapt :P).
De grotere lipo's (2600mAh) van mijn WL-Toys past er ook in, dus daar moet ik binnenkort ff een verloopje voor kopen, dan hebben we iig al 2 accu's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teR_DXX52G99Fn5FduFeW6yHAVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjbXpu0OWjDVogKygF7gvdFH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door -tom-562 op 04-07-2025 08:29 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

DropjesLover schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:53:
Vandaag mijn Aliexpress 16103 rc binnen gekregen. Ben een beetje nieuw in dit onderwerp, maar volgens mij valt deze onder een basher-achtige.
Zojuist uitgeprobeerd met m'n zoontje (bijna 7), prima een hoop fun voor €50 :D
De 2S non-pro versie, die gaat al hard zat (limiteerbaar, max 50km/u).
De 3S pro versie is €20 duurder gaat 80km/u en heeft al meerdere metalen onderdelen en brushless motor.

Gekocht na een tip van een bevriende vader, dat deze behoorlijk kinder/hufterproof zouden zijn.
Zijn kinderen kwamen er ook mee buiten spelen en als ik zie hoe die er, al bijna een jaar, mee raggen... Yep, best stevige kwaliteit :D
En dan zijn er ook zat metalen onderdelen voor te krijgen, tot aan de kuip aan toe :D
Prima handleiding bij, duidelijke tekeningen, alles is eenvoudig los te schroeven/vervangen.
Wel tip, als je gaat bashen of springen kun je al die fancy metalen onderdelen beter uit je hoofd zetten :p Ipv flexen gaat dat scheuren op andere plekken, zo is mij verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Bob Popcorn schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:53:
[...]

Wel tip, als je gaat bashen of springen kun je al die fancy metalen onderdelen beter uit je hoofd zetten :p Ipv flexen gaat dat scheuren op andere plekken, zo is mij verteld.
Klopt, je gaat je breekpunt verleggen naar verderop in het chassis. En dat zijn dan net de delen die of flink duurder zijn of minder gemakkelijk om te vervangen..

Natuurlijk zijn er genoeg voorbeelden waarbij sterkere onderdelen wel echt een voordeel zijn voor bijvoorbeeld het rijgedrag. Maar dit is zeker niet altijd zo. Per auto dus uitzoeken of alu echt een verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Niet online
Ruud schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:30:
[...]

Klopt, je gaat je breekpunt verleggen naar verderop in het chassis. En dat zijn dan net de delen die of flink duurder zijn of minder gemakkelijk om te vervangen..

Natuurlijk zijn er genoeg voorbeelden waarbij sterkere onderdelen wel echt een voordeel zijn voor bijvoorbeeld het rijgedrag. Maar dit is zeker niet altijd zo. Per auto dus uitzoeken of alu echt een verbetering is.
Ook in mijn ervaring zijn metalen delen meestal vooral stijver en slijtvaster, maar niet direct breukbestendiger. Je hebt daar dus eerder een wagen met een strakkere en consistentere wegligging mee dan een wagen die beter tegen mishandeling kan. Als je je wagen wil mishandelen, zou ik vooral een voorraadje inslaan van de plastic onderdelen die kapot gaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Eindelijk onderdelen binnen, spurgear was niet op voorraad, gisteravond alles weer in elkaar zetten incl. de upgrades, blijkt de alu motorsteun van Integy niet te passen, schroefgaten komen niet overeen. Ook geen stukkie papier erbij waarop staat waar de busjes en afstandhouders voor zijn en waar die moeten....

Ga je zoeken op internet naar instructies of iemand die al eens die mount ingebouwd heeft en het enige dat je tegen komt is dat onderdelen van Integy wel vaker niet passen....

Dus deze gaat terug en gisteravond direct maar de officiele Traxxas alu motorsteun besteld...

Blij dat ik sinds vorige week een alternatief heb dat niet zo snel vies wordt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZR2P0eJfieftFtqk9p9_81JmSuA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7cltxQkrQKNPmwmDz6XDjSip.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 04-07-2025 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampenkapnl
Dan uiteindelijk ook maar een max 6 en 4990 G2 combo en een srt t65 servo besteld. Nog niet heel veel ervaring met high end servo's deze heeft 55kg dus dat lijkt me voldoende voor een fireteam en 0,065 sec snelheid lijkt me ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Gezien die servo op 6v gaat draaien zal de specs wat lager liggen, 0.092 sec en 39kg maar zal zeker genoeg zijn.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Na het spuiten van de kap voor m’n StreetSlash had ik de smaak te pakken en heb ik de afgelopen week m’n FSM Fcx18 LC80 eens onderhanden genomen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/if_dpqbjLQ_zL2CZjxOkFTm4U-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cITzyHDv164weC46g8kTqsUM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_z5Z8liN9m2SaX6VrnWVL6uYlAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtzwbGupFgdkJ0NQXvqSWZKU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQXPv-LRFVTvcJFAMevWj6SVFPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UR3LUtNtFO3dF7EgNaZZVFe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6xcIcWqu0Gtvzgkl8tkD0GyPEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6euPxwPKnOTodx9sz2EMV8J2.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Dat ziet er echt goed uit! Ik ben nog altijd erg blij met mijn FMS FCX18's al vind ik het toch wel jammer dat de body niet zonder gereedschap te verwijderen is.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Thanks!
Dat is inderdaad wel een van de minpunten, die vaste body. Ik heb daarom de clipless mount van Injora erop zitten, de body zit daarmee met magneten vast en is er zo af te halen. Voor de bekabeling van de verlichting heb ik ook magnetische connectors gekocht, maar die moet ik nog inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:34
Alle details, en dan blauwe knipperlichten? Dat kan natuurlijk niet he! Haha nee echt heel mooi gedaan hoor! Roest effecten vind ik vaak maar matig, maar dit vind ik er wel geloofwaardig uit zien. Volgens mij heb je meerdere tinten gebruikt?

[ Voor 9% gewijzigd door WEBGAMING op 06-07-2025 00:04 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

WEBGAMING schreef op zondag 6 juli 2025 @ 00:03:
Alle details, en dan blauwe knipperlichten? Dat kan natuurlijk niet he! Haha nee echt heel mooi gedaan hoor! Roest effecten vind ik vaak maar matig, maar dit vind ik er wel geloofwaardig uit zien. Volgens mij heb je meerdere tinten gebruikt?
Scherp, de knipperlichten moet ik eigenlijk wel ff fixen..

De roest is een geverfde laag met meerdere acrylverf bruintinten, wat okergeel en een klein beetje zwart. Daaroverheen zitten drie dikke lagen haarlak en daar zit dan weer blauw overheen. Door de haarlak is de blauwe laag met een tandenborstel weg te schrobben en krijg je vrij eenvoudig en op willekeurige plekken de roestlaag door het blauw te zien.

Originele body:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiYPO3crAlmvA3zuP4kMufgPQAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CaspDcVg9g9oNYNPEwnRw9pt.jpg?f=fotoalbum_large

Primer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJXIfkb28W6K9IeF8hszDxZDVPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7O5Xr0Tp3NGKC4N2u8SCVjx.jpg?f=fotoalbum_large

Roestlaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddg3V-kSR4MVldkdvmd58bA_Bgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ahmluiSmZIG6KHWPzekc7Olb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4-OUqVV_jKe7ESFZj0YWdRF7-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3vLGo9O5zeiqTKSQOF5uujF.jpg?f=fotoalbum_large

Haarlak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PbQDH53ScoWVa29D_5vbMRLtqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5WaAdy5ssCYXV5B4sNKlxCK.jpg?f=fotoalbum_large

Detail van de motorkap:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fX75Mxk0dG11kRTnIt76jVlkvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cylyk81KX7ni1M84NLQVraAU.jpg?f=fotoalbum_large

Sideskirts gekleurd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfLm4bNJ39H4bO-1Cv-qiteEL8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yU6QAKycBFljjuOD1J8h4Lfa.jpg?f=fotoalbum_large

Blanke matte lak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hlwzrifUGsw1CUOSxSJiZyU_NA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f97Usa2mgrFedPm1vvPTYvvR.jpg?f=fotoalbum_large

Zonverweerd plastic:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6xcIcWqu0Gtvzgkl8tkD0GyPEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6euPxwPKnOTodx9sz2EMV8J2.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al ben ik er erg happy mee, zeker gezien dit de eerste keer is dat ik een auto zo heb aangepakt. Smaakt naar meer ◡̈

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:39

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mijn laatste project is voor 95% klaar, alleen nog de sturende achteras iets strakker krijgen, en misschien een betere servo voor die as.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuvdaUskW0TxKj9MEPAaYpfZiqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cgvv3yvl3TcsQNZbm0I1cnIw.jpg?f=fotoalbum_large

Volledige 3D geprinte Hemmt 6x6 met 4ws. Staat op een verlengt SCX10.2 chassis met assen waar ik geen idee van heb welk merk ze zijn. Werkende verlichting met zwaailampen en lightbar. Geluidsmodule en actieve motorkoeling vanwege beltdrive. 55T rc4wd motor met een 1080.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barellron
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:46
Ik heb sinds een tijdje een 16102 met brushed motor. Nu gingen wij vandaag door een iets te diepe plas en werkt de motor niet meer. Nu begrijp ik dat brushed motors opzich hier tegen zouden moeten kunnen, dus het kan de ESC zijn. Er staat ESC/receiver, betekend dat als ik deze vervang ik ook de bediening moet vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Als je hem vervangt door eenzelfde kun je waarschijnlijk je transmitter binden aan de nieuwe ESC/receiver combo. Als je een andere ESC koopt zul je een compatibele receiver moeten vinden om je transmitter te kunnen blijven gebruiken (kans lijkt me niet groot), of je moet een transmitter en receiver setje aanschaffen (die van Dumborc zijn goed en betaalbaar). Let wel, je moet dan wel zelf een plek vinden om je receiver in de auto te monteren.

ESC gaat nog wel aan? Aansturing van de servo werkt nog wel gewoon? Als je een multimeter hebt kun je ook je ESC eerst testen voor je dingen gaat kopen. Draait de motor met de hand nog wel soepel rond? Heb je hem wel droog weg gezet (roestvorming is namelijk wel mogelijk)? ESC ook de kansgegeven om eerst goed te drogen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Vandaag een beest van een machine opgehaald: Losi DBXL-E 2.0
Wat een kanon.. :o

Deze uitvoering:

Afbeeldingslocatie: https://mediaupload.toemen.nl/2022/01/11_teamlosi15dbxle2.04wdbrushlessdesertbuggyfoxbodyrtrsmart(spektrumdx3).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barellron
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:46
sjirafje schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:48:
Als je hem vervangt door eenzelfde kun je waarschijnlijk je transmitter binden aan de nieuwe ESC/receiver combo. Als je een andere ESC koopt zul je een compatibele receiver moeten vinden om je transmitter te kunnen blijven gebruiken (kans lijkt me niet groot), of je moet een transmitter en receiver setje aanschaffen (die van Dumborc zijn goed en betaalbaar). Let wel, je moet dan wel zelf een plek vinden om je receiver in de auto te monteren.

ESC gaat nog wel aan? Aansturing van de servo werkt nog wel gewoon? Als je een multimeter hebt kun je ook je ESC eerst testen voor je dingen gaat kopen. Draait de motor met de hand nog wel soepel rond? Heb je hem wel droog weg gezet (roestvorming is namelijk wel mogelijk)? ESC ook de kansgegeven om eerst goed te drogen?
Dank, had nog een zelfde dus had de Esc aan de andere motor gehangen, daar ging het iets beter maar zal voortaan meer tijd geven voor het drogen, want het werkt nu weer helemaal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
barellron schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:27:
[...]

Dank, had nog een zelfde dus had de Esc aan de andere motor gehangen, daar ging het iets beter maar zal voortaan meer tijd geven voor het drogen, want het werkt nu weer helemaal goed.
Aan te bevelen is om wel de boel open te maken en met een borsteltje en wat alcohol de print schoon te poetsen. Doe je dat niet krijg je een oxidatielaag op je print dat gevoelige signalen kan gaan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampenkapnl
memphis schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 14:57:
Gezien die servo op 6v gaat draaien zal de specs wat lager liggen, 0.092 sec en 39kg maar zal zeker genoeg zijn.
Ik zag dat de max 6 g2 die ik erbij heb besteld wel 7.4 of 8.4 volt bec kan leveren. Zou ik dan nogsteeds deze servo op 6v moeten gebruiken? En zijn er nadelen aan hogere voltages of alleen maar voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
lampenkapnl schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:29:
[...]

Ik zag dat de max 6 g2 die ik erbij heb besteld wel 7.4 of 8.4 volt bec kan leveren. Zou ik dan nogsteeds deze servo op 6v moeten gebruiken? En zijn er nadelen aan hogere voltages of alleen maar voordelen?
Niet perse maar als je denkt dat de auto te nerveus reageert op 8.4v BEC spanning zou je 6v kunnen proberen waarmee de servo merkbaar langzamer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Na de Integy motorsteun die niet pastte had ik vandaag, 2 weken na dat de auto stuk ging eindelijk de juiste motorsteun binnen.

Net auto in elkaar gezet en aangezien ik de laatste tijd snel door die tandwielen heen ga, is deze mesh een beetje ok? Heb de papiertruc van Traxxas gehanteerd, strookje papier tussen de tandwielen, motor stelschroef los, tandwielen tegen elkaar gedrukt, niet geforceerd, stelschroef weer vast. Papiertje zonder te scheuren tussen de tandwielen vandaag getrokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4heKltP-6A6YcTuPekl6NIxF2g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAcOn9W7gBOND8KP3au0PVDs.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Snuffel schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:12:
Vandaag een beest van een machine opgehaald: Losi DBXL-E 2.0
Wat een kanon.. :o

Deze uitvoering:

[Afbeelding]
Leuk speelgoed! Waar kun je daar een beetje mee rijden in Drenthe, aangezien je uit Assen komt volgens je profiel? Ik zoek nog iets in de richting van Hoogeveen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ruud schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:44:
[...]

Leuk speelgoed! Waar kun je daar een beetje mee rijden in Drenthe, aangezien je uit Assen komt volgens je profiel? Ik zoek nog iets in de richting van Hoogeveen. :o
In Assen zelf rond Baggelhuizen: groot veld, helling, strandje. Kan prima met dit ding.
Daarnaast heb je nog rond het TT circuit aardig wat mogelijkheden om dat ding uit te laten.

Rond Hoogeveen... ergens in de bossen/velden bij Dwingeloo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
FastFred schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:16:
Na de Integy motorsteun die niet pastte had ik vandaag, 2 weken na dat de auto stuk ging eindelijk de juiste motorsteun binnen.

Net auto in elkaar gezet en aangezien ik de laatste tijd snel door die tandwielen heen ga, is deze mesh een beetje ok? Heb de papiertruc van Traxxas gehanteerd, strookje papier tussen de tandwielen, motor stelschroef los, tandwielen tegen elkaar gedrukt, niet geforceerd, stelschroef weer vast. Papiertje zonder te scheuren tussen de tandwielen vandaag getrokken.

[Afbeelding]
dat is niet te zien op deze foto en zoiezo heel lastig om echt op een foto te zien. Je papiertestje is geslaagd dus lekker gaan rijden. Na een paar minuten kap eraf en even kijken of je iets geks ziet. Nog eens na 15min.
Verder gewoon lekker rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben bezig met de Optima Mid 60th anniversary te bouwen. Op de e-clips na een erg leuke build. Ben wel aan het hannessen met de inbus boutjes, ik heb geen fatsoenlijke schroevendraaiers daarvoor, dus zit ik te klooien met de standaard inbus sleutels. Ik heb nu de voor en achteras af en moet aan de dempers beginnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjxsB1OWjxoyn3YpPgt2uIzEsDQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9zlbV6PdpYMdzrrWXYSKqtIf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_cC4RCEUZVMGZHY6N9hqMteH6PU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/R4qcCJaIwOkHKeDiNZq7bMnp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-JhMbAzB6MoGCNLehTHEUOwT3s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0YT7yaHFJVEhgtPzzatISvWh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J73hdoJ3cRDAQUg-ZOQhRfeYJ_0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/I7DQMGUdi6PKpFinHzp2maUQ.jpg?f=user_large

Ik denk wel dat de TOMS versie beter zal rijden, deze Mid is een beetje kort (of heel breed). Hij is zelfs iets korter dan mijn Avante. Banden zijn ook net wat kleiner.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

zonoskar schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:51:
Ik ben bezig met de Optima Mid 60th anniversary te bouwen. Op de e-clips na een erg leuke build. Ben wel aan het hannessen met de inbus boutjes, ik heb geen fatsoenlijke schroevendraaiers daarvoor, dus zit ik te klooien met de standaard inbus sleutels. Ik heb nu de voor en achteras af en moet aan de dempers beginnen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik denk wel dat de TOMS versie beter zal rijden, deze Mid is een beetje kort (of heel breed). Hij is zelfs iets korter dan mijn Avante. Banden zijn ook net wat kleiner.
Doe jezelf en je handen een lol en haal een setje Wera hex schroevendraaiers, kosten vrij weinig op Amazon. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bob Popcorn schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:12:
[...]

Doe jezelf en je handen een lol en haal een setje Wera hex schroevendraaiers, kosten vrij weinig op Amazon. 8)7
Ik heb echter 1.5, 2 en 2.5mm nodig. Maar idd, ik moet nodig zo'n setje aanschaffen. Of ik koop, net als ik bij de Avante gedaan heb, allemaal RVS torx boutjes. Daar heb ik wel een Wera driver voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik kan je uit ervaring zeggen dat deze goedkope 4 delige sets helemaal niet verkeerd zijn. https://www.amazon.nl/zes...-Multi-Axis/dp/B09Y5N94C4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik heb ze van Ali, net zo goed, minder geld: https://nl.aliexpress.com/item/1005004352236802.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Tuurlijk kan dat ook, het verschil is alleen als je 2 tot 4 weken wilt wachten of het morgen in huis wilt hebben zodat je kan bouwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:04:
[...]

dat is niet te zien op deze foto en zoiezo heel lastig om echt op een foto te zien. Je papiertestje is geslaagd dus lekker gaan rijden. Na een paar minuten kap eraf en even kijken of je iets geks ziet. Nog eens na 15min.
Verder gewoon lekker rijden.
Dank, ik heb gisteravond al even een paar keer in de straat op en neer gereden en het lijkt allemaal in orde. Alleen teveel vet in het achter diff gedaan, dat komt er via de lagers van de aandrijfassen weer naar buiten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
zonoskar schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:09:
[...]

Ik heb echter 1.5, 2 en 2.5mm nodig. Maar idd, ik moet nodig zo'n setje aanschaffen. Of ik koop, net als ik bij de Avante gedaan heb, allemaal RVS torx boutjes. Daar heb ik wel een Wera driver voor.
Team Corraly heeft een set met hex draaiers, 1.5, 2.0, 2.5 en 3.0mm. Heb ze zelfs sinds een paar weken en tot nu toe prima spul. Ik had hex T-sleutels, maar het materiaal van die sleutels was te zacht dus pastte niet meer lekker in de kop van de schroeven na een tijdje en dan draai je de kop van de schroefjes dus kapot.

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 08-07-2025 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb even op de site van een RVS boer gekeken, voor 22 euro heb ik alle boutjes in RVS torx. Dus ik heb dat gedaan :) Maar ik ga toch nog eens een setje inbus kopen, dat werkt toch wel handig en ook omdat ze 2 bouten niet hadden met torx kop, alleen inbus (M3x35 en M3x45). Ik zag dat ze bij de Hornbach losse inbus drivers verkopen voor 6 euro p/s. Heb ik ook geen verzendkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

memphis schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 16:35:
[...]

Tuurlijk kan dat ook, het verschil is alleen als je 2 tot 4 weken wilt wachten of het morgen in huis wilt hebben zodat je kan bouwen. ;)
Ali levert tegenwoordig vaak binnen 7 dagen al.
Gewoon geen haast willen hebben en morgen de handel al willen gebruiken. Anderen verdienen goud aan dat ongeduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
FastFred schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 16:47:
[...]

Dank, ik heb gisteravond al even een paar keer in de straat op en neer gereden en het lijkt allemaal in orde.
(y)
Alleen teveel vet in het achter diff gedaan, dat komt er via de lagers van de aandrijfassen weer naar buiten :X
haha, heb je weer wat geleerd. Beter haal je het diff weer uit elkaar en haal je wat vet er (alsnog) uit. Vet wat niet op de tanden zit (of in een lager) heeft geen zin.
Het heeft geen zin om een diff vol te duwen tenzij je doel is om water buiten te houden.

Een olie gevuld diff moet juist wel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

zonoskar schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 17:21:
Ik heb even op de site van een RVS boer gekeken, voor 22 euro heb ik alle boutjes in RVS torx. Dus ik heb dat gedaan :) Maar ik ga toch nog eens een setje inbus kopen, dat werkt toch wel handig en ook omdat ze 2 bouten niet hadden met torx kop, alleen inbus (M3x35 en M3x45). Ik zag dat ze bij de Hornbach losse inbus drivers verkopen voor 6 euro p/s. Heb ik ook geen verzendkosten.
Alleen zijn 4 Wera drivers goedkoper dan dat en ook nog eens eindeloos te gebruiken op welke andere auto dan ook :p Ook is Torx nogal gevoelig voor te hard aandraaien helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik denk dat het plastic eerder dol draait dan dat je de kop van een torx afdraait. Bovendien strip je een inbus veel makkelijker dan een torx. Maar hex drivers komen er ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
En ik weet wel zeker met RVS torx dat je eerder de kop van de bout eraf draait dan de torx fitting kapot draait. Ik heb voor de motorsteunen M4 schroeven met een ingebouwd sluitring met een Torx drive en die kan ik niet van staal 10.9 of 12.9 vinden. Na een paar keer stevig strak aandraaien voel ik dat de bout op breken staat hetgeen ook wel eens gebeurd is. Nu had ik een zak van 100 aangeschaft en sta ik ze lachend te vervangen als ik maar denk dat de bout minder is.

Overigens heb ik die wel in staal met inbus gehad maar de hex draait sneller kapot dan de RVS koppen met torx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

zonoskar schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 21:06:
Ik denk dat het plastic eerder dol draait dan dat je de kop van een torx afdraait. Bovendien strip je een inbus veel makkelijker dan een torx. Maar hex drivers komen er ook wel.
Dat bedoel ik. Kapot boutje overleef je wel, kapot boorgat is vervelender.

Pagina: 1 ... 43 44 Laatste