Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Even een algemene vraag:

Ik heb nog een oude Nitro RC auto (ligt al wat jaren op zolder). Zou het makkelijk zijn om deze om te bouwen naar een electrische versie, of komt hier toch wel veel bij kijken (ook qua kosten). Dacht misschien leuk als het voor een leuke prijs kan om mijn zoontje mee te laten spelen (6 jaar).

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 16:02
Fjeze schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:30:
Even een algemene vraag:

Ik heb nog een oude Nitro RC auto (ligt al wat jaren op zolder). Zou het makkelijk zijn om deze om te bouwen naar een electrische versie, of komt hier toch wel veel bij kijken (ook qua kosten). Dacht misschien leuk als het voor een leuke prijs kan om mijn zoontje mee te laten spelen (6 jaar).
Denk dat foto's van de auto (zonder kap) meer antwoorden kunnen geven. Ombouwen kan vast, maar inderdaad hoeveel wil je er aan uitbesteden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb ook een oude nitro omgebouwd. Dat was vooral veel uitvogelen. Maar je moet wel een ESC+motor+ motor mount kopen en je moet ook iets regelen om de batterij vast te maken. Ik had mazzel want er was een metalen motormount te koop voor deze Kyosho set, maar anders moet je zelf iets maken of aanpassen. Ik denk dat ik gauw 150-200 euro heb uitgegeven aan die ombouw.

Dus het kan snel rendabel zijn een 1:10 elektrische RTR set te kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wC-scnvYPnhW37MjdcM4tjDbY_4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i1cmzcQKM1tUTkOfr5j9dGVW.jpg?f=user_large

Overigens lukt het me nog niet om de ESC uit de TA-05 te calibreren. Ik heb een video gevonden (YouTube: tutoriel variateur graupner speed profi 40r), maar bij mij reageert de ESC kompleet anders. Ik krijg bij gasgeven een groen en rood lapmje, niet alleen een groen. Bij remmen gaat het groene lampje knipperen en dat blijft zo. Ditmaal heb ik een NiMH accu gebruikt, dus dat zou oke moeten zijn. Ik denk dat ik gewoon een andere ESC koop.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

zonoskar schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:13:
Ik heb ook een oude nitro omgebouwd. Dat was vooral veel uitvogelen. Maar je moet wel een ESC+motor+ motor mount kopen en je moet ook iets regelen om de batterij vast te maken. Ik had mazzel want er was een metalen motormount te koop voor deze Kyosho set, maar anders moet je zelf iets maken of aanpassen. Ik denk dat ik gauw 150-200 euro heb uitgegeven aan die ombouw.

Dus het kan snel rendabel zijn een 1:10 elektrische RTR set te kopen.

[Afbeelding]

Overigens lukt het me nog niet om de ESC uit de TA-05 te calibreren. Ik heb een video gevonden (YouTube: tutoriel variateur graupner speed profi 40r), maar bij mij reageert de ESC kompleet anders. Ik krijg bij gasgeven een groen en rood lapmje, niet alleen een groen. Bij remmen gaat het groene lampje knipperen en dat blijft zo. Ditmaal heb ik een NiMH accu gebruikt, dus dat zou oke moeten zijn. Ik denk dat ik gewoon een andere ESC koop.
Dan denk ik dat ik beter kan beginnen met zoiets al een HBX 16889a pro voor hem. Dat is dan gewoon een stuk goedkoper.

Iemand nog aanraders naast de HBX 16889a pro?

Wil er zo'n €200,- aan uitgeven, mag ook gewoon 2de hands zijn als ik daar een betere aankoop mee doe.
Mijn zoontje is nu 6 dus hij hoeft echt geen 100km/u te gaan. Liever iets van een Truggy/Buggy/Monstertruck achtig iets om lekker door het gras enzo te crossen.

Thnx!

[ Voor 8% gewijzigd door Fjeze op 18-07-2024 12:41 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
[b]zonoskar in "Het grote RC cars topic - Deel 2"
Hier nog beknopt de handeling:
https://www.modelbouwforu...i-40r.66860/#post-1024391
Ook hier de opmerking als het niet lukt je het gas moet ompolen via de CH-REV functie.

Verder op in dat topic bleek een model reset te werken, uiteraard moet je de trim(s) in het midden zetten en de uitslagen op 100% voordat je een ESC gaat calibreren.

Hier een manual:
https://www.gebruikershan...ing-771314.html?page=0002

[ Voor 8% gewijzigd door memphis op 18-07-2024 13:37 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 17-09 16:02
Fjeze schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Dan denk ik dat ik beter kan beginnen met zoiets al een HBX 16889a pro voor hem. Dat is dan gewoon een stuk goedkoper.

Iemand nog aanraders naast de HBX 16889a pro?

Wil er zo'n €200,- aan uitgeven, mag ook gewoon 2de hands zijn als ik daar een betere aankoop mee doe.
Mijn zoontje is nu 6 dus hij hoeft echt geen 100km/u te gaan. Liever iets van een Truggy/Buggy/Monstertruck achtig iets om lekker door het gras enzo te crossen.

Thnx!
Kan je op aliexpress dan niet een van WLtoys kopen? Prima spul voor de prijzen, Heb er ook een staan, gekocht voor 50-60 euro zo uit mijn hoofd. Gaat ongeveer 70km/h, genoeg onderdelen ook metalen te krijgen op ali voor leuke prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@memphis Ik heb gisteren nog eens gebprobeerd, maar hij wil echt niet. Ik heb een setje van markplaats gehaald, deze Graupner gooi ik dan in de kliko :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:14:
@memphis Ik heb gisteren nog eens gebprobeerd, maar hij wil echt niet. Ik heb een setje van markplaats gehaald, deze Graupner gooi ik dan in de kliko :)
Op Aliexpress kun je evt een Dumbo RC zender + ontvanger (met gyro) voor ongeveer 30 euro scoren. Werken prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gaius schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:22:
[...]

Op Aliexpress kun je evt een Dumbo RC zender + ontvanger (met gyro) voor ongeveer 30 euro scoren. Werken prima. :)
Ik heb lokaal een brushless ESC + motor gekocht voor 45 euro. Leek me een betere deal, want dan kan ik mijn nieuwe zender voor al mijn auto's gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:35:
[...]

Ik heb lokaal een brushless ESC + motor gekocht voor 45 euro. Leek me een betere deal, want dan kan ik mijn nieuwe zender voor al mijn auto's gebruiken.
Oh wacht, ik heb stront in m'n ogen. Je ESC gaf issues, niet je zender. Sorry. Neemt niet weg dat de Dumbo RC zender een prima ding is (en goedkoop), dus ik laat 'm staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:23
Pffff, ik rijd net de ophanging van een van de veren van m'n Rlaarlo Omni Terminator kapot. Prima, kan gebeuren; zeker aangezien ik nog nooit met zoveel power heb gereden. En dan merk je meteen waarom het klote is dat ze hun onderdelen alleen via hun eigen China shop aanbieden: levertijd en lever kosten. Liever zou je dan meteen vanalles bestellen om op voorraad te hebben, alleen heb ik geen idee wat precies wat is en wat er snel kapot zal gaan. Alles bestellen is ook weer zowat...

Maar... ik neem aan dat straks de hele shocks eraf moeten en dus opnieuw gevuld moeten worden met olie. Wat moet ik daar dan weer voor bestellen? Welke dikte is gangbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:03

-tom-562

Oliesjeik

Om die reden heb ik een (2e hands) Traxxas gekocht. Bij de a WLtoys ging er bij iedere 3x rijden wel iets stuk, kon je weer wachten... Plus die traxxas is echt vele malen robuuster :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42

Harrie

NederVlaming

barrymossel schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:38:
Pffff, ik rijd net de ophanging van een van de veren van m'n Rlaarlo Omni Terminator kapot. Prima, kan gebeuren; zeker aangezien ik nog nooit met zoveel power heb gereden. En dan merk je meteen waarom het klote is dat ze hun onderdelen alleen via hun eigen China shop aanbieden: levertijd en lever kosten. Liever zou je dan meteen vanalles bestellen om op voorraad te hebben, alleen heb ik geen idee wat precies wat is en wat er snel kapot zal gaan. Alles bestellen is ook weer zowat...

Maar... ik neem aan dat straks de hele shocks eraf moeten en dus opnieuw gevuld moeten worden met olie. Wat moet ik daar dan weer voor bestellen? Welke dikte is gangbaar?
Als het de bottom spring cup / bottom spring retainer is die je bedoelt, kan je die wel vervangen zonder heel de shock uit elkaar te moeten halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter

Dat is ook waar ik mensen voor waarschuw, als je wilt wachten is dat prima maar als je niet lang wilt wachten moet je iets zoeken wat wel binnen Nederland (en omstreken) ondersteund wordt. Maar ja, sommige starters staren blind op die aanschafsprijs en komen pas later achter de ongemakken van een aankoop in Azië.

Qua olie heb ik even gekeken..... Wat een belabberde info. De manual zegt helemaal niets dan onder partslist complete dempers, zijn er wel losse onderdelen voor de dempers? Na een google kwam ik uit op dit: https://rlaarlo.com/blogs...-oil-and-differential-oil
Hoewel niet voor jouw auto denk ik dat die waardes wel redelijk op gaan want voor een productie is het veel goedkoper om overal hetzelfde te gebruiken. Ook bij mijn 1:8 en 1:10 zit standaard 600cst hoewel ik liever 500 gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 17:54
Liever zou je dan meteen vanalles bestellen om op voorraad te hebben, alleen heb ik geen idee wat precies wat is en wat er snel kapot zal gaan. Alles bestellen is ook weer zowat...
Wat je zou kunnen mee bestellen is een setje wiellagertjes en aandrijfasjes (cvd/dogbones)
Mijn zoontje rijdt vaak op strand en merk dat de wiellagers dat niet zo leuk vinden, ik weet niet of het er mee te maken heeft maar kan mij voorstellen dat door een vast/zwaar lopend lager er nu ook 2x een aandrijfas gebroken is. Durf het bijna niet te zeggen ;) maar kijk ook eens op aliexpress voor onderdelen, als ze onder "choise" staan heb je ze meestal met 5 dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Lagers moet je nooit bij de RC fabrikant bestellen maar gewoon per 20 of 50 van eBay oid. Goedkoop en je denkt er helemaal niet meer over na of je ze moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Hier inmiddels een Arrma Typhon grom in gebruik.
M'n zoontje vindt hem geweldig, en ik eigenlijk ook :)

Nu viel mij deze afwijkende plek op de oplader op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEe4v5vMufBES-OLF9N448r5uVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XtJJ9P3YRIcIRueekUbSEYL.jpg?f=fotoalbum_large

Die plek wordt enorm warm en opladen lukt ook niet meer...
Binnenkort maar eens terug naar de winkel.

Gelijk maar een extra accu halen (die met een normale oplader te laden is)

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Dat is niet goed, is ook een lader van niks....

De garantievoorwaarden volgens de manual is wel lachwekkend...
What is Not Covered – This warranty is not transferable and does not cover (i) cosmetic damage, (ii)
damage due to acts of God, accident, misuse, abuse,
negligence, commercial use, or due to improper use,
installation, operation or maintenance, (iii) modification
of or to any part of the Product, (iv) attempted service by
anyone other than a Horizon Hobby authorized service
center, (v) Product not purchased from an authorized
Horizon dealer, or (vi) Product not compliant with applicable technical regulations or (vii) use that violates any
applicable laws, rules, or regulations.
Dus als je defect een aktie van God was......

Je bent niet de enige, zie de reviews onderaan
https://www.spektrumrc.co...connector/SPMXC0040.html#

Misschien iets anders eisen?

[ Voor 13% gewijzigd door memphis op 21-07-2024 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:26

_Eend_

🌻🇺🇦

henkNL schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:04:
Hier inmiddels een Arrma Typhon grom in gebruik.
M'n zoontje vindt hem geweldig, en ik eigenlijk ook :)

Nu viel mij deze afwijkende plek op de oplader op:

[Afbeelding]

Die plek wordt enorm warm en opladen lukt ook niet meer...
Binnenkort maar eens terug naar de winkel.

Gelijk maar een extra accu halen (die met een normale oplader te laden is)
Ik zou dat ding absoluut niet meer gebruiken, opladers kunnen best wat warmte produceren maar als het plastic ervan gaat smelten is er echt iets goed fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboom
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 30-08-2024
Als je niets hebt toe te voegen, laat dat soort reacties dan achterwege

[ Voor 84% gewijzigd door _ferry_ op 21-07-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
memphis schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:13:
Dat is niet goed, is ook een lader van niks....

Je bent niet de enige, zie de reviews onderaan
https://www.spektrumrc.co...connector/SPMXC0040.html#

Misschien iets anders eisen?
Tnx, die reviews schrijven niet veel goeds...
_Eend_ schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:56:
[...]

Ik zou dat ding absoluut niet meer gebruiken, opladers kunnen best wat warmte produceren maar als het plastic ervan gaat smelten is er echt iets goed fout.
Gebruiken doen we idd niet meer. Hij laadt ook niet meer op.

Ik heb een passende accu gevonden voor de Typhon grom met een XT60 aansluiting en balanceer draden.
Die kan dan op een fatsoenlijke oplader...

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:05
henkNL schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:46:
[...]

Tnx, die reviews schrijven niet veel goeds...

[...]

Gebruiken doen we idd niet meer. Hij laadt ook niet meer op.

Ik heb een passende accu gevonden voor de Typhon grom met een XT60 aansluiting en balanceer draden.
Die kan dan op een fatsoenlijke oplader...
Tip: Koop bij een volgende aanschaf ander een sloot van de male/female stekkers van verschillende stekkers. Dan kan je altijd zelf verloopkabels maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
De motor voor de grote race is klaar.
Verse zuiger/cilinder set, verse krukas met een DLC coating, alles gemodificeerd naar meer prestaties, bijna dezelfde timingen die voor de jongen in het NK krijgt. Ik vereis niet hetzelfde en wil ook nog wat zuinigheid over laat.

De set is voor een groot deel ingelopen in mijn oliebad machine en geheel opgebouwd met een koppeling met een verse koppelingsveer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOME39d7LsNJ3g2UNwfM3LW5MuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2DM7vXn8USnMk6TbjreRdQD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EGa2ashfbZfLD8XnfgasSFgNlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rtg7NpcKVRxnUGJ54SlNRlqU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSsmWAKQdPPt5aArwr9HpnwbZ7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bTvFYrbJLqlQX4BSKlgVvWFa.jpg?f=fotoalbum_large

Komende week nog wat draai- en freeswerk afronden en dan wat bodies spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:09:
[...]

Tip: Koop bij een volgende aanschaf ander een sloot van de male/female stekkers van verschillende stekkers. Dan kan je altijd zelf verloopkabels maken.
Staat ook op de planning :)
Een aantal soorten liggen al in huis.
Moet alleen nog een ic2 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hmm, de nieuwe ESC doet het ook niet lekker. Dus ik heb hem aangesloten op de receiver van een andere auto, daar doet hij het wel. Kapotte receiver? Kan alleen het 2de kanaal kapot zijn? Het sturen gaat gewoon normaal. Het gaat om een absima R3WP. Ik heb gezocht of ik de ontvanger kan resetten, maar ik kan alleen de failsafe instelling vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Ontvangers kan je niet resetten, 2 dingen die je kunt doen is opnieuw binden waarmee de oude bind informatie wordt overschreven en zoals eerder gemeld op je zender even een model reset doen.
En vergeet ook niet de ESC the calibreren met de andere stand op de CH-REV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Laatst online: 17-09 14:58
Zijn hier nog Kyosho Mini-Z rijders / verzamelaars actief (die (vooral) thuisrijden)?
Ik heb een Mini-Z RWD naar tevredenheid, heb zo mijn eigen uitdagingen gecreeëerd om ook een beetje uitdaging te creeëren. Nu moet ik daarvoor wel de woonkamer "verbouwen". Driften lijkt me ook leuk, maar met deze RWD kan dat alleen ongecontroleerd, men zegt dat AWD meer zijn om te driften.
Degene die mij nu geadviseerd heeft (om tot beste banden combinatie te komen metname, gelet op mijn parket ondergrond) bezit een winkel en ik heb het idee dat hij ook adviseert om er zelf voordeel uit te halen (zijn goed recht overigens), dus ik wil een neutrale adviseur die mij kan vertellen of het nou zoveel verschilt uitmaakt als ik wil driften: RWD vs. AWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Persoonlijk denk ik dat je hele snelle handjes en reactie moet hebben om met een RWD rc auto goed te kunnen driften, aangezien je driften in het echt moet aanvoelen wat de auto doet. Het is zeker mogelijk, vaak zie je online alleen wel van de zwaar aangepaste auto's.

YouTube: Interested in Mini-Z Scale RWD Drifting? Check out GL Racing's GLD. ...

Banden is zeker wel een ding om goed naar te kijken, want dat geeft je de controle ja of nee.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
In de 1:10 is driften heel goed mogelijk maar daar hebben de RWD drift auto's een hele andere geometrie op de voorwielen. Dit soort setups zal je niet bij een mini-Z kunnen krijgen en zal daarom 2wd drift heel moeilijk worden.

In plaats van een mini-Z kan je ook kijken naar de 1:24 4wd modellen van WLtoys. Misschien een betaalbare alternatief om thuis te driften. Op Ali iets van 50 euro, in NL iets van 70 denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Laatst online: 17-09 14:58
In plaats van een mini-Z kan je ook kijken naar de 1:24 4wd modellen van WLtoys. Misschien een betaalbare alternatief om thuis te driften. Op Ali iets van 50 euro, in NL iets van 70 denk ik.
Ik heb eventjes een WL-Toys 1:24 RC in bezit gehad. Via Marktplaats gekocht om te proberen en via zelfde kanaal weer verkocht. Teveel plastic naar mijn zin en ook te veel power.
Ik verzamel ook vooral en Mini-Z modellen zijn erg fraai om te zien, voor mijn RWD basis set heb ik ook al losse bodies; erg leuk!
Daarnaast was de WL Toys dus over-powered gelet op zeer beperkte ruimte binnenshuis.

Inmiddels zo vlak voor mijn vakantie al even zitten spieken en ik kom meer en meer in verleiding een AWD set aan te schaffen na de zomer en mijzelf het driften eigen te maken!
Maar eerst komende paar weken een paar keer met mijn crawler naar buiten! Laat de zon maar schijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Goosebirdy schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:03:
[...]

Ik verzamel ook vooral en Mini-Z modellen zijn erg fraai om te zien, voor mijn RWD basis set heb ik ook al losse bodies; erg leuk!
Ik word erg hebberig van die Mini-Z modellen. Nemen weinig plek in en zijn erg mooi en gedetailleerd. En zijn bloedsnel voor hun grootte, cool. Ik heb zelf een zwarte Porsche 911 Turbo RSR op MR-015 chassis (werkt nog met kristallen, ouwetje dus). En een witte Nissan Skyline 2000 GTR op MA-020 chassis, met driftbandjes. Driften lukt me voor geen meter out of the box, maar dat ligt aan mij denk ik. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Eitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

memphis schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:34:
Ontvangers kan je niet resetten, 2 dingen die je kunt doen is opnieuw binden waarmee de oude bind informatie wordt overschreven en zoals eerder gemeld op je zender even een model reset doen.
En vergeet ook niet de ESC the calibreren met de andere stand op de CH-REV
Rebind hielp niet, de ESC reageerde totaal niet op calibratie (bleef piepen) en de zender heeft volgens mij geen model reset (Absima CR3P), ik had alles in default waarde gezet, behalve de exponential setting, die had ik op 0% staan. Maar uiteindelijk bleek het de accu te zijn. Blijkbaar doet deze ESC (van GTSKYTENRC blijkbaar) het niet lekker op 2S. Ik had de ESC al in mijn Inferno geprobeerd, daar werkte hij wel goed. Dus ik had de ontvanger van de Inferno in mijn andere auto gezet (ik dacht dat dat de enige variabele was), maar toen werkte het nog steeds niet. Nadat ik ook de 4S accu uit de Inferno aangesloten had, werkte het wel. Echt weird. Op de ESC staat wel 2S-4S, maar ik zal hem dan maar met 3S gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Eenmaal gecalibreerd, is die dan wel op 2S te gebruiken?

Wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:35
Ik heb op dit moment deze nitro auto (niet mijn advertentie maar er is niet heel veel meer over te vinden):
Klik

Met dit nitro motortje: Klik

Ik zou dit .15 motortje wel willen upgraden naar wat snellers. Moet ik nog ergens opletten? Ik kan niet goed vinden of alle motortjes universeel zijn qua bevestigingspunten etc.

Of is dit überhaupt af te raden? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
In mijn ervaring jaren geleden is het erg veel werk. Zeker gelet op de huidige prijzen kan je beter voor het geld iets anders of iets erbij kopen.

Tenzij de ombouw zelf je hobby is. Maar als je hobby rijden is zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Patrick V. schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:21:
Ik zou dit .15 motortje wel willen upgraden naar wat snellers. Moet ik nog ergens opletten?
Bij de nieuwe motor zit geen uitlaat, luchtfilter etc. Dus dat moet allemaal óók precies passen.

Ik zie verder geen specs bij het motortje, hoeveel scheelt het echt? En de rest van je auto moet het ook overleven. Denk aan de koppeling, maar ook de remmen. Kun je nog goed aan spares komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:35
TheGhostInc schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:23:
[...]

Bij de nieuwe motor zit geen uitlaat, luchtfilter etc. Dus dat moet allemaal óók precies passen.

Ik zie verder geen specs bij het motortje, hoeveel scheelt het echt? En de rest van je auto moet het ook overleven. Denk aan de koppeling, maar ook de remmen. Kun je nog goed aan spares komen?
Het plan was om een complete set te kopen (plug & play).

Bij nader inzien is het misschien verstandiger om een andere auto te kopen. Een 1:8 buggy lijkt me namelijk ook wel wat. Dan gelijk met minimaal 3.5cc dan maar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Of de motor modificeren.....

De auto en motor is natuurlijk een RTR concept, je kunt genoeg andere motoren vinden, dit is een zgn small block en de meeste .12 t/m .18 motoren zijn small blocks maar zo lang je aan een trekstarter denkt zal je niet echt een veel hoger presterende motor vinden. En tja, een competitiemotor met een bijpassende uitlaat en een startbox zal de auto goed snel maken maar voor dat geld heb je inderdaad een nieuwe RTR 1:8 buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:12
Ik ben onderweg om een nieuwe Traxxas Stampede te halen, daar ben ik wel over uit. Ik zit alleen met de batterijen. Ik denk dat het wijs is om een 3S LiPo van 5000mAh te halen (of 2). Ik zie alleen dat er weinig (geen?) merken zijn die de Traxxas stekker hebben, voor plug & play. Ik heb ook nog geen lader. Op internet komen allerlei merken voorbij waaronder Gens Ace.

Hoe doen jullie dit? Jullie hebben vast andere merken dan Traxxas. Momenteel heb ik nog een oudere Rustler XL5 waar een NiMH batterij en lader van Traxxas zelf bij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Traxxas heeft zijn handel redelijk dichtgetimmerd en als je makkelijk wil doen zit je ook vast aan Traxxas producten. Wil je een andere lader gebruiken kan je vast een verloopje vinden, ook voor andere accu's zou dat kunnen maar is niet aan te raden, meer stekkers = meer weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn gewoon winkels in Nederland die de stekkers van accu;s kunnen aanpassen. Traxxas stekkers zijn alleen beschermd dus zoek eens op TRX stekker ;). Deze passen gewoon op traxxas auto's alleen zijn van de vorige generatie.

Verloop stekker kan ook, maar is minder aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:42:
er zijn gewoon winkels in Nederland die de stekkers van accu;s kunnen aanpassen. Traxxas stekkers zijn alleen beschermd dus zoek eens op TRX stekker ;). Deze passen gewoon op traxxas auto's alleen zijn van de vorige generatie.

Verloop stekker kan ook, maar is minder aan te raden.
Het wordt een beetje puzzelen, al het nieuwe Traxxas heeft tegenwoordig de balance aders in dezelfde plug verwerkt, de zgn ID plug. Ik zag van 1 ID lader dat die ook nog een losse balance poort kent en zou je dus andere accu's kunnen voorzien van oudere Traxxas non-ID plug.
Voor accu's met een ID plug kan je verloopjes vinden om de ID plug op te splitsen in 2x 4mm stekkers en een balance plug om via een ieder andere lader te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt er zijn wel oplossingen te vinden, opzich is het traxxas systeem zeker een oplossing maar de accu's zijn wel stevig aan de prijs. Bij aankoop tegelijk met de auto zijn er vaak nog wel deals te maken of vinden. Maar hun laders zijn wel behoorlijk drama met andere after market accu's dus ze locken je daarmee aardig in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 19:40
rscheper schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:48:
Ik ben onderweg om een nieuwe Traxxas Stampede te halen, daar ben ik wel over uit. Ik zit alleen met de batterijen. Ik denk dat het wijs is om een 3S LiPo van 5000mAh te halen (of 2). Ik zie alleen dat er weinig (geen?) merken zijn die de Traxxas stekker hebben, voor plug & play. Ik heb ook nog geen lader. Op internet komen allerlei merken voorbij waaronder Gens Ace.

Hoe doen jullie dit? Jullie hebben vast andere merken dan Traxxas. Momenteel heb ik nog een oudere Rustler XL5 waar een NiMH batterij en lader van Traxxas zelf bij zat.
Ik zet dagelijks andere stekkers aan accu’s, geen punt om een Traxxas stekker aan een GensAce/Corally/Sunpadow/etc accu te zetten. Wil het ook best voor je doen.

Overigens kan een Traxxas lader ook prima zonder problemen dit soort accu’s opladen, je moet dan alleen even met de hand invoeren wat hij precies moet doen (zoals met elke lader).

De reden dat je geen andere accu’s met Traxxas stekker vindt, is omdat ze gepatenteerd zijn en dus niet door andere fabrikanten gebruikt mogen worden op hun accu’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Kan je het niet omdraaien? Verloop of andere stekker aan de auto kant solderen? Ben je er voor altijd vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
rscheper schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:48:

Voor de hogere prijs van een Traxxas-accu en -lader krijg je een stukje gemak terug. Het laden van Traxxas accu's in een Traxxas-lader is echt prak & play. De vraag in deze is denk ik ook wel wat je in de toekomst gaat doen. Ben je van plan om ook auto's van andere merken te kopen? Als daar het antwoord ja op is, zou ik gaan voor een niet-Traxxas lader en accu's.

En als je gaat voor niet-Traxxas accu's en lader, dan zou ik zelf de aansluiting op de auto (laten) vervangen. Het kan zijn dat je hiermee je garantie kwijtraakt, dat is wel een aandachtspuntje.

Let er ook op dat bij Traxxas 3S- en 4S-accu's verschillende stekkers hebben en je dus geen 3S-accu's kunt laden in een 4S-lader en vice versa. Kan relevant zijn voor als je later nog een Maxx of X-Maxx wil kopen.

Ik ben zelf destijds begonnen met een Traxxas Maxx, en heb daar de Traxxas lader en accu bij genomen. Nooit spijt van gehad verders. Maar heb later wel nog een Arrma Mojave en Infraction erbij gekocht, en heb daarvoor een andere lader en Gens Ace accu's gekocht. Voordeel van meerdere laders is nu wel dat ik die accu's tegelijk met m'n Traxxas accu's kan laden. :+
memphis schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:57:
[...]
Ik zag van 1 ID lader dat die ook nog een losse balance poort kent en zou je dus andere accu's kunnen voorzien van oudere Traxxas non-ID plug.
Naast de accu-aansluitingen zit een klepje met "TRAXXAS" erop. Daarachter zit de balans-poort. Volgens mij geldt dit voor alle ID-laders. iig voor degene die ik zo gauw zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 4s traxxas lader kan wel degelijk 3s en lager laden. Maar hun instap laders zijn 3s en die kunnen dat dus niet.

Stekker van de regelaar is einde garantie dat zou ik het eerste jaar niet adviseren ze gaan nog wel eens stuk namelijk.

Handmatig instellen van de lader op niet traxxas laders is per lader verschillend. De instap laders kunnen doormiddel van twee knoppen vast te houden. De liveid met Bluetooth laders moeten altijd via de app.

Als je wel het gemak wilt net als traxxas neem dan een gens ace imars d300 lader en hun gtech accus. Zelfde gemak en goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
[b]mrveenie in "Het grote RC cars topic - Deel 2"
Als je wel het gemak wilt net als traxxas neem dan een gens ace imars d300 lader en hun gtech accus. Zelfde gemak en goedkoper
Ik weet dat een aantal merken waren samengegaan om het "smart" als standaard in te voeren. Dit is een beetje als de oude Robbe BID chip. Op de chip staat wat voor een accu het is en hoe te laden en middeld een 3e pin op de XT60 connector verloopt de communicatie. Ook kan de chip de aantal ladingen en andere info opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Toch direct maar de vraag stellen.. Heb de nieuwe Stampede. Alles ging goed. Gas geven = wheelies trekken. Maar nu lijken de voorbanden te slippen, alsof de achterbanden niet mee doen. Als ik de auto in de lucht hou doen alle 4 wielen wel degelijk mee, maar ik heb het gevoel dat dat niet zo is als de auto op een ondergrond staat. Uiteraard nog niet uit elkaar gehaald, maar vanaf buitenaf lijkt er niets kapot te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door rscheper op 02-08-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
rscheper schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:19:
Toch direct maar de vraag stellen.. Heb de nieuwe Stampede. Alles ging goed. Gas geven = wheelies trekken. Maar nu lijken de voorbanden te slippen, alsof de achterbanden niet mee doen. Als ik de auto in de lucht hou doen alle 4 wielen wel degelijk mee, maar ik heb het gevoel dat dat niet zo is als de auto op een ondergrond staat. Uiteraard nog niet uit elkaar gehaald, maar vanaf buitenaf lijkt er niets kapot te zijn.

Als ik de achterwielen per stuk probeer te draaien, draait de aandrijfas (die van voor naar achteren loopt) ook niet of nauwelijks. Als ik dat bij de voorwielen doe wel.
Probeer de achterwielen eens tegelijk te draaien & anders je achterdifferentieel na te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
thaan schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:21:
[...]

Probeer de achterwielen eens tegelijk te draaien & anders je achterdifferentieel na te kijken.
Als ik de voorwielen tegelijk draai, draait de aandrijfas (die van voor naar achteren loopt) wel. Doe ik dat bij de achterwielen, dan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
rscheper schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:25:
[...]

Als ik de voorwielen tegelijk draai, draait de aandrijfas (die van voor naar achteren loopt) wel. Doe ik dat bij de achterwielen, dan niet.
Dan kan het onderdeel 6879 bijvoorbeeld zijn, het tandwiel dat door het middendiff wordt aangedraaid op het kroontandwiel van het achterdiff. Mogelijk zijn daar wat tandjes stuk en draait daarom je achterdiff niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
thaan schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:33:
[...]

Dan kan het onderdeel 6879 bijvoorbeeld zijn, het tandwiel dat door het middendiff wordt aangedraaid op het kroontandwiel van het achterdiff. Mogelijk zijn daar wat tandjes stuk en draait daarom je achterdiff niet meer aan.
Klinkt logisch! Ik denk dat ik daar nu ben middels onderstaande, maar dat ziet er eigenlijk niet slecht uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSJwPrq1bHUDq8fqeDbcS8Tm7gs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELT5rMSAPko8SlGcp1x9JldB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBxIo0zcTQpeh9DwqOaAp4_82Hc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZeCLjxH5OeQk9HHDRgVJUqk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgcF9KXOo4M4SnxaMdygTzug1Jk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WZqvRRSVkFleXm5gjHMsCzB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5Avfl2-UhVzWGrQRU9xd9ZWvvE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKjYXxknn5KB8bt2ZZze0RfR.jpg?f=fotoalbum_tile

Hoewel er natuurlijk ook iets daar binnen kapot kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Als je het grote tandwiel van het diff vast houdt en aan 1 as draait moet de ander as tegengesteld draaien,
Gezien die nieuw is kan het ook iets simpels als een losgelopen schroefje zijn, dat komt namelijk wel eens voor bij RTR modellen. Kijk met name naar dat kleine tandwieltje dat aan het eind van de as zit die van voor naar achter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
memphis schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:11:
Als je het grote tandwiel van het diff vast houdt en aan 1 as draait moet de ander as tegengesteld draaien,
Gezien die nieuw is kan het ook iets simpels als een losgelopen schroefje zijn, dat komt namelijk wel eens voor bij RTR modellen. Kijk met name naar dat kleine tandwieltje dat aan het eind van de as zit die van voor naar achter loopt.
Check. Dat gebeurt dus niet, heel af en toe gaat de andere as mee (andere kant op uiteraard). Dus dan zit er vermoedelijk hier binnen iets wat kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
rscheper schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:06:
[...]

Klinkt logisch! Ik denk dat ik daar nu ben middels onderstaande, maar dat ziet er eigenlijk niet slecht uit.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Hoewel er natuurlijk ook iets daar binnen kapot kan zijn.
Dat ziet er inderdaad helemaal goed uit, lijkt niks mis mee te zijn ana de buitenkant. Als je hem zover open hebt, is naar de tandwielen erin kijken ook de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
thaan schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:24:
[...]
Dat ziet er inderdaad helemaal goed uit, lijkt niks mis mee te zijn ana de buitenkant. Als je hem zover open hebt, is naar de tandwielen erin kijken ook de moeite waard.
Heb ik gedaan en toen viel er een klein stukje van een tandwiel af. Gevonden denk ik!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbQ-5NjDnsRENNtZaJoYKCX0ZiU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sslnIw2xjskyHhccBxJxcdRY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
rscheper schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:25:
[...]

Heb ik gedaan en toen viel er een klein stukje van een tandwiel af. Gevonden denk ik![Afbeelding]
Dat wordt denk ik 6882X bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

memphis schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:03:
[...]

Ik weet dat een aantal merken waren samengegaan om het "smart" als standaard in te voeren. Dit is een beetje als de oude Robbe BID chip. Op de chip staat wat voor een accu het is en hoe te laden en middeld een 3e pin op de XT60 connector verloopt de communicatie. Ook kan de chip de aantal ladingen en andere info opslaan.
helaas, iedereen heeft zijn eigen standaard nog hierin...

traxxas, spektrum, gensace, isdt, robbe, graupner, skyrc.
van rfid oplossingen tot chips in de stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:02:
[...]

helaas, iedereen heeft zijn eigen standaard nog hierin...

traxxas, spektrum, gensace, isdt, robbe, graupner, skyrc.
van rfid oplossingen tot chips in de stekker
Dat Traxxas iets eigen heeft snap ik, die willen alles in eigen handen houden en dus ook eigen ontwikkelingen verwerken en vooral patenteren. Traxxas heeft immers al de ondergang van div RC merken geregeld door de aan te klagen op basis van patenten.

Ik heb er nog even naar gezocht en vandaag de dag wordt alleen nog maar Spektrum genoemd.
https://www.horizonhobby.de/en_DE/spektrum-smart-technology/
Een paar jaar terug was dit groots en zouden div merken mee ingestapt zijn zoals ISDT. Daar is inderdaad niets meer over terug te vinden. Eigenlijk is dat best jammer want een dergelijke standaard zal veel "kneuzen" helpen met het niet fout doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rscheper
rscheper schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:19:
Nog even terugkomend op dit: er waren dus 2 tandwielen kapot gegaan. De 6882X besteld en met wat hulp wat medeTweakers en een boel geduld doet ‘ie het weer. Bedankt!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Zo, nog 1 nachtje en dan op naar de ENS in Apeldoorn, 4 dagen racen, foto's maken en andere dingen.
Afgelopen weekend 3 bodies gespoten en deels uitgeknipt, motor ingelopen welke niet helemaal naar behoren werkte maar na nieuwe controle bleek de compressie iets te hoog te staan dus die aangepast maar nog niet getest. Wel een verse drijfstang in mijn andere raceblok gezet welke verder in een zeer goede conditie was dus deze gaat er na de trainingen op.
Vanavond even de laatste tassen vullen (kleren, drinken en nog wat tools) om morgen om 10:00 voor de deur bij mijn pitmaat te staan en door te rijden.

Het evenement is hier te volgen: https://pullstart.tv/event/ens-rd3-season11-2024-apeldoorn
Dit is de normale live video welke momenteel even down is: https://pullstart.tv/amca-apeldoorn
En anders hier: https://www.youtube.com/eurorcseries

Voor wie in de buurt is, toegang is gratis en je kunt overal komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
memphis schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:35:
Het evenement is hier te volgen: https://pullstart.tv/event/ens-rd3-season11-2024-apeldoorn
Dit is de normale live video welke momenteel even down is: https://pullstart.tv/amca-apeldoorn
En anders hier: https://www.youtube.com/eurorcseries

Voor wie in de buurt is, toegang is gratis en je kunt overal komen.
Tof hoor, veel plezier en succes.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79W5uZew25lfpLrp2-9OwyC5ANo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xoqr37ghgXX7jjvz8pvGxgIl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Recent heb ik de Traxxas TRX-4 chassis kit gekocht en sinds gisteren heb ik 'm af :) . Erg leuk om te doen en je kent je auto van binnen en van buiten. Nu nog een kap en dan is ie echt af en dan kunnen we gaan upgraden ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Heb wat flarden gezien van de ENS via Youtube, blijft een mooi circuit. Lang geleden dat ik daar met de TC gereden heb.

Ben zelf de laatste maanden bezig geweest om mijn 1:10 4WD Buggy (Schumacher CAT L1R) goed te krijgen en na het nodige gekloot (was niet sneller dan mijn vorige 1:10 buggy) met de setup en wat aanpassingen in mijn rijstijl, ben ik gemiddeld een stuk sneller geworden. Dus dat is weer mooi.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:33
Traxxas Slash kenners hier? Ik heb sinds kort een Traxxas Slash VXL 4x4, geweldig ding! :)

Nu wil ik de shocks upgraden naar de GTR versies, maar heb ik het goed dat ik het volgende nodig heb?

Voorkant: GTR long
Achterkant: GTR xx-long

En dan natuurlijk de veren zelf nog, ik kan nergens vinden of dit klopt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Dat is alleen de veer, niet de schokbreker zelfs! ;)

Omdat ik ze super cool vindt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Danielson schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:01:
Traxxas Slash kenners hier? Ik heb sinds kort een Traxxas Slash VXL 4x4, geweldig ding! :)

Nu wil ik de shocks upgraden naar de GTR versies, maar heb ik het goed dat ik het volgende nodig heb?

Voorkant: GTR long
Achterkant: GTR xx-long

En dan natuurlijk de veren zelf nog, ik kan nergens vinden of dit klopt? :?
Klopt, zo gaat het ook voor de veren, die moet je bij de GTR shocks los kopen. Dus een long voor, en een xx-long achter.

In mijn ervaring rijden die het lekkerst, de wat hardere.
Vul ze ook niet met de olie die erbij zit, die is veel te dun voor een Slash, doe er iets van 700cSt in en je hebt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Danielson schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:11:
[...]

Dat is alleen de veer, niet de schokbreker zelfs! ;)

Omdat ik ze super cool vindt! :+
https://www.toprc.nl/trax...n-anodized-trx-7461g.html

Dat mag, maar de standaard shocks bieden genoeg functionaliteit voor de auto. Voor scalers snap ik dat uiterlijk een rol speelt, voor iets waarmee je snel rijdt en mogelijk ook snel iets raakt gaat bij mij functionaliteit boven uiterlijk, zeker als het grootste verschil alleen de prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 22:23

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Ik heb een (beginners)vraag over een himoto 1/10 monstertruck RC. Ik heb op marktplaats twee van deze auto's gekocht (tot nu toe pas een getest, bij de andere werkt de remote niet). Bij een van de auto's valt mij op dat hij achteruit veel harder rijdt en feller reageert dan vooruit. Hij gaat vooruit ongeveer 50% langzamer.

Als oplossing heb ik al voorbij zien komen dat de draden van de motor naar de esc omgewisseld kunnen worden (het is een brushed motor dus het zijn er maar twee) en dat channel twee op de zender geswitched moet worden.

Dit heb ik gedaan en de auto rijdt nu inderdaad vooruit sneller en reageert feller.

Ik loop dan echter wel tegen een ander probleem aan. De esc staat in F/B/R modus. Alleen als ik vooruit rij en wil remmen werkt de rem niet (als ik gas geef en vervolgens de trigger van mij af duw gebeurt er niks). De rem werkt alleen als ik achteruit rij en dan de trigger naar mij toe trek.

Hoe los ik dit op? Als ik de bedrading van de motor en de esc weer terug zet werkt de rem overigens wel correct maar zoals gezegd rij ik vooruit dan op halve snelheid.

De ESC die ik gebruik is niet veel bijzonders (new rain https://upgraderc.be/en/p...0a-waterproof-brushed-esc). Deze heeft auto calibratie en verder geen instellingsmogelijkheden (behalve 3 modus waaronder F/B/R).

Bij voorbaat dank voor de tips!

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat de regelaar in de eerste instantie gewoon goed was aangesloten.

Is er een manual van die regelaar te vinden? Hoewel een auto-calibratie kan daar nog steeds een procedure aanhangen door na het aanzetten vanuit neutraal eerst vol gas te geven en dan even vol remmen of iets dergelijks.

Het kan ook zijn dat die die vanuit het aanzetten calibreert op de middenstand en dan een bepaalde uitslag verwacht. Vanuit dat punt moet je misschien de trim de andere kant op draaien of kijken of de zender een EPA setting voor het gas kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Een handleiding kan ik niet meer achterhalen. Wel staat online in een forum de volgende beschrijving over deze esc opgenomen:
I just got two of these 160A escs and took them apart a bit. The heatsink is epoxied on, so you can't see what chips are under.

They came with a pretty good instruction sheet phototcopied in extremely small size. It's so small I can't get a decent image of it. The sheet covers the 160A, 320A, and 480A escs.
Here are the important bits:

160A and 320A are 5-9s NiMh, 2s-3s Lipo. 480A 5-12s and 2s-4s.

160A is 35/160A cont/peak fwd and reverse.
320A is 60/320 fwd, 45/200 reverse
480A is 80/480 fwd, 60/300 reverse

They are all the same plan size, 42x28, height differences due to the difference in the cooling.

160A is 17mm high, 320A is 25, 480 is 36.

BEC is 1A, 2A, 3A respectively

Weights are 34g, 44, 53.

There is a self-test and throttle calibration beep sequence.

Set throttle to zero (midpoint between fwd and freverse)
Turn on rx&esc

1 beep = NiMh
2 beeps = 2s Lipo
3 beeps = 3s Lipo
4 beeps = 4S lipo
1 long beep, self test and throttle calibration done, esc is ready.

There are three switches, one for off/on, one for mode, and one for NiMh/Lipo.

The modes are FBR, FB, and FR. The first one has double click to get reverse (first reverse finger pull is brake, second pull is reverse).

There are two levels of LVC. For all NiMh there is a 50% cut at 4.5v and a total cut at 4.0v (as you could be on a 12s NiMh that's pretty far down on the discharge cliff).
For 2s Lipo the voltages are 6.5 and 6, for 3s they are 9.75 and 9.0, for 4s they are 13 and 12.

It has overheat protection - at 100 celcius it either reduces or cuts (the wording is not quite clear) power. You get power back once it drops below 80 celcius.

It has signal loss protection - power is cut if throttle is lost for 0.1 sec.

It has a silicone rubber seal that needed attention on both of the ones I got. The plastic case has a groove in the mating surface. It is a very small groove, and on both of the units the seal had moved out of the groove. I glued the seals into the case grooves with a little bit of silicone. To do this, set the seal loosely in place held by the screws, as shown. Use a toothpick or similar tool to wipe a little silicone glue into the groove, then tap the seal into the groove. If the corners are seated against the case the seal should stick nicely to the glue in the groove, otherwise use a bit of acetate tape to hold it.

There is an electrolytic cap on the board - it was a 330 uF 25v on one and a 470uf 16v on the other.

There is a three-terminal disc thing that was mounted such that its legs were too close to the pins of one of the chips. I bent it the other way.

I have not yet run these things. They will go in a 33inch v-hull with two mabuchi rs540, probably with 2s lipo as long runtime is more the goal than top speed.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

En dit is de beschrijving op aliexpress:
Support Motor Speed:
2 Lithium Or 6 Nickel-Hydrogen 540,550,775 Size Motor:≥12T Or RPM Less Than 20000 RPM
3 Lithium Batteries Or 9 Nickel-Metal Hydride 540,550,775 Size Motor:≥18T Or RPM Less Than 15000RPM
4 Lithium Or 12 Nickel-Hydrogen 540,550,775 Size Motor:≥24T Or RPM Less Than 10000 RPM
Protect Voltage:6V,When The Voltage Protection Is Effective,The Throttle Motor Working 3S To Stop,Re-Throttle Can Work For 3S.
Protect Temperature:90℃,When The ESC Reaches 90℃,The ESC Will Stop Working Until The Temperature Drops Below 90℃.
BEC Output:5V/3A
Whether The Brake:Switch Selection.A Small Switch Control Of The Electric Heat Sink.Brake Switch To The Direction Of Printed With BRACK BRACK,DIP Print With The Direction Of No Without Brush Car.
BRAKE With Brake,Handle Up,The Motor Is Forward,When The Car To Brake,The Handle Down To The Reversing Position,Then The Motor Does Not Move,In The Braking State,If You Want To Move Forward Or BackWard,Handle Back,And Then Operate Forward Or Backward
No Without Brake,Handle Up,The Motor Is Forward,Handle Back,The Natural Speed TO Stop.Hand Down,The Motor Reverse Reversal.Hand Back,THe Natural Speed To Stop.In Order To Stop.In The Motor Has Just Reversed,The Handle Back To The Car To Stop,The Car Will Be In The State Of Forward.TO Stop Or Backward.The Handle Down,The ESC Reversal Back.
Automatic Recognition:None
The First Use Of The Need To Adjust The Remote Control To Reach The Central Position.Forward Green Led On,Reverse Red LED On,Red And Green Are Not Lit Up For The Center Position.
This Design Is A Reason,When The Electric Power Suddenly Restart Unexpected Accident(Power Connector Bad Contact,etc..),Will Not Automatically Set Because Of Other Problems In The Middle.
The Green Light Flashes Or Motor B.B.B Beeps Are No Control Signal Connections

Programming Project Description:
1,Operation Mode:F/B/R/F/B,F/R.The Default Value Is "Bidirectional"."Bidirectional"Mode,Which Is Reversing With Brake Mode,Provides A Reversing Function.The Mode Is Usually Used For Daily Training.This Mode Is Double-Clicked Type Reversing Mode.That Is.The First Time The Accelerator Rocker From The Mid-Point Ares To The Reverse Area,The Motor Is Only Brakes,Will Not Produce Reversing Action;When The Throttle Joystick Returns To The Neutral Zone For A Quick Second Push To The Reverse Zone(The So-Called"Double Click"),If The Motor Is Stopped At This Time,If The Motor Does Not Stop,It Will Not Reverse,Or Brakes,You Need To Re-throttle Back To The Mid-Point And The Reverse Area Will Be Reversing,The Purpose Of Doing SO Is TO Prevent The Process Of Driving The Vehicle Due TO Multiple Points Of The Brake Caused By Reversing The Car
"One-Way"Mode.That is,With A Positive Brake Mode,The Vehicle Can Only Forward And Brake,But Not Reversing,The Model Is Usually Used For Competition.
"Climb Mode",That Is,Direct Reversal Mode,Single-Click Reversing Mode,That Is,The Throttle Stick From The Mid-Point Area To The Reverse Area.
The Motor Immediately Reverse Action.The Model Is Generally Used For Rock Climbing Vehicles And Other Special Vehicles.
2,Battery Type:Lithium/NiMH,The Default Is"Lithium Battery"

XBOX 360 Gamertag

• D422
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:26
Goedemiddag Tweakers,

Ik kwam dit topic per toeval tegen en heb met enige nostalgie door de posts gelezen. Vroeger (basisschool) heb ik ooit een HPI Racing MT2 gekocht en met veel plezier gebruikt. Helaas beschikte ik destijds over onvoldoende kennis (en spaargeld :9 ) om alles draaiende te houden. Na de zoveelste keer naar de lokale RC-baan te zijn gefietst, om vervolgens weer te kunnen omdraaien vanwege een defect of beschadiging is alles in de doos beland.

Jaren later heeft mijn vader met mijn toestemming alles verkocht aan een kennis. Echter is het afgesproken bedrag nooit betaald en had hij bij nader inzien ook geen interesse, dus heb ik in 2018 alles weer retour gekregen. Alles zat onder het zand en er ontbraken een aantal onderdelen. Met die kennis is inmiddels het contact verbroken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkKpLI_twrFFVItJc4s1nCE-cNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2SoeBxFPnwRfHZKqNnJ4J2r.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ik alles terug kreeg besloot ik om alles uit elkaar te halen en schoon te maken. In de motor zelf zat gelukkig geen zand. Vervolgens is alles door tijdsgebrek en omwille van het feit dat de set niet compleet was wéér in de doos beland.

Mijn vader heeft afgelopen weekend de zolder opgeruimd en de doos stond in de weg, dus ik heb de doos opgehaald. Ik vraag me af of het nog de moeite waard is om er iets mee te doen. Het lijkt me leuk om alles weer in elkaar te zetten. Er missen veel onderdelen, waaronder een servo en de volledige afstandsbediening, accu's en ongetwijfeld wat kleinere onderdelen.

Denken jullie dat de motor nog aan de praat te krijgen is? Ik probeer af te wegen of het aanschaffen van de ontbrekende onderdelen de moeite waard is :D

Ik heb het altijd een leuke hobby gevonden en inmiddels beschik ik (hopelijk) over wat meer kennis en ervaring :9 De lokale offroad RC-Track wordt volgens mij ook regelmatig bezocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Zaagsel of zand op het chassis en motor.....
Hoewel je niets gevonden hebt zou ik toch de boel uit elkaar trekken, goed reinigen en met de afterrun olie weer in elkaar zetten.

Ik zou marktplaats afstruinen voor een andere MT2, met wat je nu moet investeren kan je misschien een rijdende MT2 vinden en heb je zo een doos reserve onderdelen. Of de boel een beetje opknappen en zelf te koop aanbieden en bv een WLtoys 124019 kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indigo79
  • Niet online
Afhankelijk van hoe gehecht je aan je MT2 bent en welke mogelijkheden je in de buurt hebt om te rijden (IC motoren zijn op steeds minder plaatsen welkom), kan je afscheid nemen van je MT2, hem herstellen tot werkende toestand maar er niet meer actief mee rijden (heb ik met mijn eerste wagen gedaan), hem herstellen om er wel actief mee te rijden (kijk na of reserve-onderdelen voldoende beschikbaar zijn voor je er geld aan begint uit te geven) of hem ombouwen naar elektrisch (altijd een puzzel, economisch meestal veel minder interessant dan gewoon een native elektrische wagen kopen, maar het kan en we zitten hier op Tweakers).

Er is absoluut niks mis met er uit nostalgie tijd en geld in steken, maar doe het niet omdat je hoopt goedkoper af te zijn dan gewoon een nieuwe of tweedehands wagen te kopen die in orde is, want dat lukt hoogstwaarschijnlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021

-CJ

Not remastered

Sinds de kort de eigenaar van een FMS FCX24 Unimog, echt een leuk ding en mijn eerste crawler. Ding is aardig capabel in het terrein en heb er veel schik mee, zowel op zand, modder en in de tuin.

Ben nieuw in de hobby, hebben dit soort dingen regelmatig onderhoud nodig? Zitten best wat bewegende delen in, moeten deze gesmeerd worden of iets dergelijks? De Unimog krijgt aardig wat voor de kiezen.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 11:02

Blauw

De Schreeuw

Grappig, een RC topic!

Ik heb afgelopen Sinterklaas voor mn zoon (van 8) een FTX tracer brushless gekocht. Ik vond dat toen best een bedrag (rekening verstopt voor mn vrouw ;) maar hij is t geld wel echt waard want hij is supersterk en duurzaam. Bovendien kan ie lekker door t gras banjeren en kan ie op straat ook echt hard.

Veel betere investering dan zo'n speelgoedding van de Intertoys die dan na 2x de stoeprand stuk is.

Ik snap deze aantrekkingskracht wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:56

sjirafje

No inspirational quotes here

-CJ schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 17:01:
Sinds de kort de eigenaar van een FMS FCX24 Unimog, echt een leuk ding en mijn eerste crawler. Ding is aardig capabel in het terrein en heb er veel schik mee, zowel op zand, modder en in de tuin.

Ben nieuw in de hobby, hebben dit soort dingen regelmatig onderhoud nodig? Zitten best wat bewegende delen in, moeten deze gesmeerd worden of iets dergelijks? De Unimog krijgt aardig wat voor de kiezen.
Mijn fcx18's doe ik af met een vochtige doek (echt vies dan gaan ze even onder de kraan op sproei stand, daarna even goed laten drogen voor een ventilator). (Wiel)lagertjes doe ik met siliconespray. Diep modder en water probeer ik tegenwoordig te vermijden omdat je dan de wieltjes uit elkaar moet halen om het foam schoon te maken.
De binnenkant van de body doe ik (mits droog) met een zacht borsteltje ik haal de body's er in principe niet af omdat het bij mijn wagentjes best veel werk is.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Voor zand en stof heb ik onlangs dit aangeschaft:

Als het niet vettig is blaast het best goed schoon. Je zou met een 3d printer ook andere/smallere mondstukjes kunnen maken.

Op Amazon ff zoeken naar Turbo fan, kosten vanaf een 40 tot een 100 euro en volgens mij zijn ze allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Ik heb allang opgegeven dat m'n Maxx ooit nog echt schoon wordt. Maar in principe doe ik 'm nat spuiten met de tuinslang, dan inspuiten met Muc Off, dat even laten inwerken, dan met de borstel er overheen, afspoelen met de tuinslang, kijken of er nog een 2e ronde nodig is, en zoniet dan droogspuiten met de compressor en WD40 er overheen.

Voor de lagers ben ik lui, zolang je niet de officiële van Traxxas koopt kosten ze maar 1-2 euro per stuk en vind ik het makkelijker om ze gewoon te vervangen als ze rot zijn, ipv schoonmaken in een badje remmenreiniger oid.

Ik denk eigenlijk dat om 'm echt helemaal schoon te maken dat ie volledig uit elkaar moet en dan in onderdelen in een ultrasoonreiniger moet. Maar ja, die heb ik niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Een ultrasoonreiniger heb je al voor een paar tientjes bij HBM maar hardnekkig vuil laat zich ook prima poetsen met WD40, plastic gaat er ook mooi van glimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:56

sjirafje

No inspirational quotes here

Nieuw vuil blijft dan weer erg aan wd40 plakken daar heb je met siliconespray naar mijn ervaring minder last van.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 17:15
https://rc-world.nl/
Wetronic gaat het nog een keer proberen, met een iets andere insteek (kleiner, beter gebouw, lager bedrag). Nog steeds groot met 2900m2. Hopelijk lukt het dit keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Wow! :) Dat zou wel heel cool zijn! 8)

Nog even een vraag! Welk type vet gebruiken jullie voor het smeren van diffs en stalen tandwielen? In dit geval voor mijn Slash 4x4 VXL! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
orillion schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:47:
https://rc-world.nl/
Wetronic gaat het nog een keer proberen, met een iets andere insteek (kleiner, beter gebouw, lager bedrag). Nog steeds groot met 2900m2. Hopelijk lukt het dit keer!
Ik blijf bij mijn standpunt dat dit een verloren zaak is. Verenigingen kampen met een krimpend ledenaantal hoewel nu bijna 3 jaar na Corona ook iets van groei te zien is maar terugkomen op het oude niveau geloofd niemand meer in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
OmeAnne schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:27:
Goedemorgen,

Mede door CarWars (en ja ik heb menig reactie al gelezen een paar pagina's terug) is bij me de interesse voor RC auto's weer aangewakkerd (sluimerde altijd al wel).
En ja ik ook gezien dat CarWars de hobby geen recht doet, vooral hoe men omgaat met de auto's. Natuurlijk kan er iets onherstelbaar stuk gaan, maar om nou een stapel met kapotte auto's in beeld te brengen, dat gaat helemaal nergens over!
Maar goed het is wel reclame voor de hobby, wellicht niet de reclame die de meeste hobbyisten graag zouden zien maar ik verwacht wel dat er meer mensen geïnteresseerd zijn in RC door CarWars. En een deel ervan zal ook wel serieus zijn.

Maar goed ik ben mij aan het verdiepen in 1/10 offroad, dat lijkt mij gewoon het leukst en dan model SCT. (puur omdat ik die mooier vind dan Buggy's) Snel kom je dan uit bij de Traxxas Slash en de Arrma Senton volgens mij. Iemand nog ervaringen met andere auto's in deze klasse?

En is er ergens een overzicht van tracks offroad danwel onroad in Nederland, want daar vind ik weinig over. Of zijn er gewoon (nog) nauwelijks banen?
Briljant, op de dag af 3 jaar terug dit bericht gepost en blijkbaar zo lang af en aan wel niet/wel niet zitten denken en vandaag is de dag dat mijn Arrma Senton 3s BLX door de postbode is gebracht! :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
En we zijn Nederlands kampioen!

Nou ja, ik niet maar de rijder Jesse Keller wiens zijn motoren door P4R (Martijn Smit) gemodificeerd worden en daarover veel contact met mij heeft als ook mijn gepoorte achterdeksel op de motoren zet welke duidelijk betere prestaties geeft.

Na de 5e race voor het NK wist Jesse de koppositie in de tussenstand te nemen, De opkomst voor de 6e en tevens het laatste NK was erg laag, maar 5 deelnemers waarvan 1 wildcard. Jesse hoefde maar 4e (en dus laatste) te worden om kampioen te worden, hij wist ook deze race te winnen.

De lage opkomst was overigens in alle 3 de klasses te zien. Dit kende meerdere redenen:
- vorige week was er een race in Azië waar wat mensen naar toe gingen (merkverplichtingen en aanhang)
- komende week is er een grote race in Italië
- enkele mensen in de lagere klasse blijven de laatste race weg om zeker te zijn dat ze buiten promotie naar de hogere klasse vallen
- het asfalt ven het circuit waar het was is erg slecht en vereist zelfs 2 bandenwissels in de half uur finales.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 23:34
Sinds dit jaar weer een tweetal rijdende RC cars hier in huis
Heel burgelijk een Rustler 2S en een Rustler 4x4 3S, 1 voor hem en 1 voor "mini-me"

Via The BorderRC hoorde ik dat de baan bij "ons" gerenoveerd en geopend is!
Voor de opening even een uurtje gekeken en we gaan tijd op de baan plannen komende week.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

@memphis gefeliciteerd!

Ik vind bij de onroad (brandstof) de opkomst toch erg tegenvallen voor een Nederlands kampioenschap. En dingen zoals "ik doe niet mee want dan promoveer ik" vind ik helemaal raar. Met 5 deelnemers aan de start kun je toch niet spreken van een NK? Kun je beter clubwedstrijden gaan rijden waar (in het geval van offroad) meer mensen op af komen. Jammer dat ik deze conclusie trek overigens, want niets beter dan het geluid van gillende 3.5CC motoren op een recht stuk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

memphis schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:56:

- het asfalt ven het circuit waar het was is erg slecht en vereist zelfs 2 bandenwissels in de half uur finales.
Afbeeldingslocatie: https://ih1.redbubble.net/image.3191154299.5747/bg,f8f8f8-flat,750x,075,f-pad,750x1000,f8f8f8.jpg

Maar netjes gedaan van Jesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09 14:36
Kyosho kenners hier?

Ik heb nog een 1:10 nitro, Kyosho FW-05T, die 15-20 jaar oud is denk ik en waar ik veel mee gereden heb. Staat inmiddels alleen maar mooi te zijn op de slaapkamer van m'n zoon.
Nu kan ik via via een NIB kopen voor €210, is dat een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
sky- schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:52:
@memphis gefeliciteerd!

Ik vind bij de onroad (brandstof) de opkomst toch erg tegenvallen voor een Nederlands kampioenschap. En dingen zoals "ik doe niet mee want dan promoveer ik" vind ik helemaal raar. Met 5 deelnemers aan de start kun je toch niet spreken van een NK? Kun je beter clubwedstrijden gaan rijden waar (in het geval van offroad) meer mensen op af komen. Jammer dat ik deze conclusie trek overigens, want niets beter dan het geluid van gillende 3.5CC motoren op een recht stuk :P.
Tja.... steeds meer mensen vinden het nationale kampioenschap minder belangrijk, de ETS/ENS zijn de plekken waar je je mag tonen voor je mogelijke toekomstige sponsoren en plannen hun jaarlijkse budget steeds meer voor dat soort wedstrijden. De ENS van afgelopen weekend kende over 200 inschrijvingen, zelfs een EK haalt al jaren niet meer de 100... Dan zal ik het nog maar niet hebben over de interesse voor de clubraces want dat lijkt hier in Heemstede helemaal niet meer mogelijk door gebrek aan interesse en uiteraard gebrek aan het zicht door mogelijke sponsoren. Men vergeet dat daarmee ook de paar echte clubrijders van een clubrace ontnomen worden, daar waar deze "toppers" ook ooit mee begonnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik vind de opzet van een ETS/ENS/EOS (heb zelf alleen ervaring met de EOS) prima. Goed geregeld en je krijgt (in tegenstelling tot een EK/WK) best aardig wat rijtijd. Het nadeel is dat het een beetje een slachtoffer van eigen succes begint te worden met zoveel deelnemers. Ik heb een paar jaar geleden een EOS gereden met 300+ inschrijvingen, dat was racen en rustig anderhalf tot twee uur wachten totdat je weer aan de beurt was. Ook werd er gereden tot 22:00 (of zelfs later, weet het niet meer precies) en de eerste heats begonnen om 7:00. Gekkenhuis.

Jammer dat clubraces niet meer door gaan door gebrek aan interesse, in offroad (1:10, dat wel) zijn er genoeg clubraces zowel in Nederland als België. Je kunt bijna elk weekend wel aan een prima gevulde race mee doen. Niet dat ik dat doe, ik pak er zo nu en dan een mee, ik vind het net zo leuk om op een van de verenigingen waar ik lid ben, te racen met wat geouwehoer tussendoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Topicstarter
Analamoebe schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:18:
Kyosho kenners hier?

Ik heb nog een 1:10 nitro, Kyosho FW-05T, die 15-20 jaar oud is denk ik en waar ik veel mee gereden heb. Staat inmiddels alleen maar mooi te zijn op de slaapkamer van m'n zoon.
Nu kan ik via via een NIB kopen voor €210, is dat een goede deal?
Op zich de prijs voor een nieuwe kit lijkt prima maar besef wel dat support voor een dergelijk oud model minimaal is. Als je echt interesse hebt zou ik alleen al om die reden proberen er nog iets van af te dingen.
sky- schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:01:
Ik vind de opzet van een ETS/ENS/EOS (heb zelf alleen ervaring met de EOS) prima. Goed geregeld en je krijgt (in tegenstelling tot een EK/WK) best aardig wat rijtijd. Het nadeel is dat het een beetje een slachtoffer van eigen succes begint te worden met zoveel deelnemers. Ik heb een paar jaar geleden een EOS gereden met 300+ inschrijvingen, dat was racen en rustig anderhalf tot twee uur wachten totdat je weer aan de beurt was. Ook werd er gereden tot 22:00 (of zelfs later, weet het niet meer precies) en de eerste heats begonnen om 7:00. Gekkenhuis.

Jammer dat clubraces niet meer door gaan door gebrek aan interesse, in offroad (1:10, dat wel) zijn er genoeg clubraces zowel in Nederland als België. Je kunt bijna elk weekend wel aan een prima gevulde race mee doen. Niet dat ik dat doe, ik pak er zo nu en dan een mee, ik vind het net zo leuk om op een van de verenigingen waar ik lid ben, te racen met wat geouwehoer tussendoor.
Op zich is de ENS/ETS/EOS een goed concept, je moet je alleen afvragen hoe het kan dat een ETS bv tot 400 inschrijvingen kan krijgen en een ENS afgelopen weekend over de 200 terwijl een officiele EK niet eens de 100 kan aantikken. Als ik zo al jaren om mij heen kijk doen heel veel rijders alles om in beeld te komen of in beeld te blijven van mogelijke sponsoren. Je ziet het ook in verslagen op social media waar mensen hele lijsten aan merken kunnen taggen, waaronder genoeg merken waarvan je zeker weet dat ze geen spullen van krijgen. Ik denk dan ook dat daar een reden ligt voor het niet rijden van clubraces, niet interessant en deels ook kosten en materiaal sparen en dat terwijl veel van dat soort mensen wel uren tot zelfs dagen lang kunnen trainen op de baan....

Overigens heb ik op het moment ruzie met Matrix banden die beweerd van mij geen betaling ontvangen te hebben van de ENS banden in augustus. Ik heb mijn bank het uit laten zoeken en ook meerdere malen het rekeningnummer gecontroleerd en kan niets vreemds vinden, ook de bank en zijn bank beweren de betaling gedaan te hebben. Of ik alsnog even 200 via paypal wil overmaken. Ja dag! Ik vrees dat ik geen ENS meer mag rijden.....

Op het moment ook bezig met een 8-tal motoren voor een Australiër waaronder 4 verse LRP32 spec 4.1. Of ik ze ook alle een gepoorte backplate wil geven.... Gezien 4 gelijke backplates vrij makkelijk gaat en een houder voor 6 nog te vullen is ben ik ook maar begonnen aan 2 voor mijn net nieuw aangeschafte OSMAX R2105 motoren. Deze worden op het moment gedumpt voor 270 ex btw. Ik heb 1 losse en 1 comboset met uitlaat en bocht voor maar 3 tientjes meer aangeschaft. Nu hebben tot op heden alle 9 poort motoren van OS een probleem dat de zuigers bekrast kunnen worden, het lijkt te maken te hebben met de vervorming van de bruggen in de uitlaatpoort. Gezien ik de motoren toch onder handen neem zal ik daarmee die kan een stuk verkleinen door de poorten en die bruggen iets beter aan te pakken. http://www.osspeed.com/eng/2023/r2105/index.html

Plaatjes van het werk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZzXWi4G1PKHdwFZZCSHoBjRKUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ysgsu0iP8aMQkKOZayHcRgsN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XzTM2Ve35SDVFpXIHNUub5yFfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2BaFi4gVh5ST3EzNsWVGl4Iy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DM9xG3iYjnYt8G_1lM_sxC7vKsI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9DD9FKyWu2QjzF2gZJ1aTds.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcuRwRVGCxSxlcI7xV5-heRRQfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXd8oLWAxWoTC9jw8f98Nrgd.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 38 ... 47 Laatste