Goedemiddag Tweakers,
Ik kwam dit topic per toeval tegen en heb met enige nostalgie door de posts gelezen. Vroeger (basisschool) heb ik ooit een HPI Racing MT2 gekocht en met veel plezier gebruikt. Helaas beschikte ik destijds over onvoldoende kennis (en spaargeld

) om alles draaiende te houden. Na de zoveelste keer naar de lokale RC-baan te zijn gefietst, om vervolgens weer te kunnen omdraaien vanwege een defect of beschadiging is alles in de doos beland.
Jaren later heeft mijn vader met mijn toestemming alles verkocht aan een kennis. Echter is het afgesproken bedrag nooit betaald en had hij bij nader inzien ook geen interesse, dus heb ik in 2018 alles weer retour gekregen. Alles zat onder het zand en er ontbraken een aantal onderdelen. Met die kennis is inmiddels het contact verbroken.
Toen ik alles terug kreeg besloot ik om alles uit elkaar te halen en schoon te maken. In de motor zelf zat gelukkig geen zand. Vervolgens is alles door tijdsgebrek en omwille van het feit dat de set niet compleet was wéér in de doos beland.
Mijn vader heeft afgelopen weekend de zolder opgeruimd en de doos stond in de weg, dus ik heb de doos opgehaald. Ik vraag me af of het nog de moeite waard is om er iets mee te doen. Het lijkt me leuk om alles weer in elkaar te zetten. Er missen veel onderdelen, waaronder een servo en de volledige afstandsbediening, accu's en ongetwijfeld wat kleinere onderdelen.
Denken jullie dat de motor nog aan de praat te krijgen is? Ik probeer af te wegen of het aanschaffen van de ontbrekende onderdelen de moeite waard is
Ik heb het altijd een leuke hobby gevonden en inmiddels beschik ik (hopelijk) over wat meer kennis en ervaring

De lokale offroad RC-Track wordt volgens mij ook regelmatig bezocht.