Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:42

Harrie

NederVlaming

Snuffel schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:47:
Mwah, TPU printen valt heel erg mee hoor.
Kwestie van niet te snel willen en juiste temperatuur en je bent een heel eind.
Met de juiste zachtheid van TPU kan je ook banden printen, werkt perfect
Ja, het is wel te doen, ik doe het zelf ook. Wel gevoelig voor stringing, zekervals je meerdere objecten tegelijk wilt printen.

Als je snel en veel stukken wilt printen om online te verkopen, zal zo'n verkoper liever geen TPU gebruiken misschien.

Voor zaken als inner fenders is TPU misschien te flexibel, maar voor bijvoorbeeld bumpers en flexible wingmounts is het de juiste keuze denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Harrie op 13-05-2024 17:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb eindelijk mijn jongensdroom weten te verwezelijken: een Tamiya Avante (Black) besteld en deze komt volgende week binnen :) Wel jammer dat de 2011 overal uitverkocht was, of voor ridicule prijzen aangeboden werd/wordt, dus dan maar een black edition. Schijnbaar komt er in september weer een serie uit van die 2011 versie, maar vakantiegeld was nu binnen en een black voor 450 euro vond ik niet slecht. De 2011 gaat waarschijnlijk evenduur zijn. Misschien tegen die tijd een setje wielen scoren voor de authentieke look.

Hij wordt in ieder geval geen box-art. Ik zit te denken aan een champagne/koper fade (of geel/oranje/rood) met een gunmetal stripe. En dan minimale stickers. Ik hoop alleen dat die piloot een beetje gaat lukken, zo een heb ik nog nooit gemaakt/geverfd.

/edit: Ik wil eigenlijk imbus boutjes gebruiken, waar haal je die het beste? Ik heb wel een paar setjes gevonden op amazon, maar daar zitten niet alle lengtes bij die je nodig hebt (bijv geen 18 en 23mm).

[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 28-05-2024 14:36 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Zelf ook aan het kijken voor een nieuwe traxxas 1/10. Ik heb momenteel twee stampedes staan 2WD die ik ga verkopen. Ook zalige auto's met een 2S LiPo erin. (misschien houd ik er nog eentje ;) )

Maar ik was dus aan het kijken voor de Hoss VXL 4WD. Zalige stuntcar maar blijkt dat ze de productie stop gezet hebben. Ze zijn nog wel te koop maar hij wordt dus vervangen door de Stampede VXL 4WD heavy duty. (zelfde prijs.

Heeft iemand ervaring met de Stampede VXL 4WD Heavy duty? ER zijn zo weinig video's van te vinden online.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip_eg4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-03 15:17

flip_eg4

Youtube: PhMotorsports

Ziet er uit als een slash op steriods? Weet niet zoveel van traxxas, maar je kan natuurlijk ook kijken welk autotje het zelfde platform deelt en wat dan de ervaringen zijn?

https://www.youtube.com/@PhMotorsports

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:08
@dread Als ik zo even snel het chassis bekijk op de onderdelenlijst, dan is die hetzelfde als dat van de Hoss. Het zou me dan ook niet verwonderen dat een groot deel van de onderdelen gewoon identiek zijn.

Nieuwere modellen van Traxxas zijn meestal weinig vernieuwend. Je kan dat als een nadeel zien. Maar het grote voordeel is dat onderdelen erg lang verkrijgbaar zijn. En dat nieuwe onderdelen compatibel zijn met de voorganger. Ook de verschillende modelreeksen delen onderling zeer veel onderdelen.

Maar misschien is dat bij andere merken ook zo.

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 31-05-2024 01:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De Avante is binnen. Net wanneer het weer mooier wordt en dus binnen zitten en bouwen minder aantrekkelijk is. Ach, hij hoeft niet dit weekend af te zijn. Ik moet ergens een setje Avante 2011 decals scoren, want die black edition stickers vind ik niet mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTk2GDoQ3yUCAj8SrkjtgqQmhEM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4VUzrOmQGIycup7wUi9m5wim.jpg?f=user_large

Ik had ook een 3D print gevonden voor de iconische Avante wielen/velgen. Natuurlijk had ik geen oranje filament liggen, maar toevallig wel oranje PS verf. Dus de velgen in zwart geprint en straks spuiten dus. Ik moet wel van die cams scoren, want de print voor die dingen kon ik niet vinden en is waarschijnlijk ook niet stevig genoeg. De velgen voelen iig erg stevig aan, dus dat komt goed. Ik heb hier de bovenkant en=ven geschuurd om de 3D print look te verwijderen, dat moet ik nog even netjes maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzPrnmI6xujvgy-amXpX-KsTyKo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jIy1wzM9GZAbcLITiRz6U1iC.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 04-06-2024 13:28 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nou, mooie domper. Ik maak de doos van de Avante open, zit er de helft van de Egress in... Wtf. Wel de wielen en de handleiding van de Avante, maar de rest is Egress. Dus ook de plastic ophanging. Domper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGavMXa-L38AbuXUasEsUb7H0dY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KEqVehnmKf2wemBmNRKjP6x9.jpg?f=user_large
Hopelijk hebben ze nog ergens een echte Avante liggen.

Velgjes zijn wel al af:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-pmDvPtElv7Xo1MfpWfdh89eLU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xxCKssjxB7XPNHuRWfvomsDG.jpg?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door zonoskar op 08-06-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:49
De zomer komt eraan en eigenlijk ben ik op zoek naar een (goedkope) brushless truggy die ik met mijn eigen transmitter kan besturen (en volgens mij valt WLToys dan af, zonder alle elektronica te vervangen), bij voorkeur 1/10.

Iemand die me de goede kant op kan duwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Snuffel

Vroem!

Zoek eens op Marktplaats, er staat genoeg te koop wat dat betreft

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zonoskar schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:05:
Nou, mooie domper. Ik maak de doos van de Avante open, zit er de helft van de Egress in... Wtf. Wel de wielen en de handleiding van de Avante, maar de rest is Egress. Dus ook de plastic ophanging. Domper.

[Afbeelding]
Hopelijk hebben ze nog ergens een echte Avante liggen.
Hoe moet ik dit zien? De verkeerde onderdelen zitten in de doos? Of bestaat deze release van de Avante voor een gedeelte uit Egress-onderdelen? Ik gok op de eerste, dat zou best een slordige fout zijn (is dat inpakken handwerk?). Al lijken de dozen van de Black Edition Avante en Black Edition Egress best wel op elkaar. Hoop dat je het gefixt krijgt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Gaius schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:06:
[...]

Hoe moet ik dit zien? De verkeerde onderdelen zitten in de doos? Of bestaat deze release van de Avante voor een gedeelte uit Egress-onderdelen? Ik gok op de eerste, dat zou best een slordige fout zijn (is dat inpakken handwerk?). Al lijken de dozen van de Black Edition Avante en Black Edition Egress best wel op elkaar. Hoop dat je het gefixt krijgt iig.
Zo te zien niet:

Je kunt de intro overslaan, wat geneuzel over de originele release van deze auto in 1988, toen ze het wereldkampioenschap wilden winnen met deze auto, maar ze zijn 'slechts' 3e geworden. Maar zo te zien horen die Egress dozen er echt niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gaius schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:06:
Al lijken de dozen van de Black Edition Avante en Black Edition Egress best wel op elkaar. Hoop dat je het gefixt krijgt iig.
Het is echt een Avante Black edition doos. Maar inderdaad, de inhoud lijkt wat door elkaar gegooid. Zo is de body van een Egress, de wielen zijn Avante, de manual is Avante, maar de decals weer Egress. Op de blister verpakking staat zelfs Egress Black, maar ook de ophanging is die van de Egress, dus niet de metalen onderdelen die de Avante heeft en daar was het mij om te doen. Kijken wat ik voor antwoord krijg op maandag. Anders schrijf ik Tamiya aan :) De doos was in plastic verpakt, dus die was nog niet open geweest lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
.

[ Voor 99% gewijzigd door barrymossel op 13-06-2024 22:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 19:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Gister samen met m'n broer onze vers gebouwde cab-only crawlers getest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpy9Q5djnmqa5WijbN7xaS454c8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5ZxXEhTDk9qfay20hFMs5V0.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzwrHtyU2DqvBYPlDVX9umIY2-c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wh8x7llaQzeMtPKxUKkNVCCX.jpg?f=fotoalbum_medium
Hilux van m'n broer, Jeep van mij.

Beide deden het prima, maar wel wat verbeter puntjes. De Hilux heeft betere cab mount nodig, en de Jeep moet worden omgebouwd naar axle mounted servo, nu erg veel bump steer.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sinds vorig jaar samen met mijn zoontje (~6) wat aan het spelen met een SCX24 Ford Bronco en FTX Outback Mini Defender. Mooi om in huis mee te spelen of af en toe in het bos wat te crawlen!

Nu willen we eigenlijk ook wel eens met iets snellers rijden en misschien wat kleine stunts doen. Ik zat te denken aan een Traxxas Slash 1/16 of bijv. een HBX 16889a pro. Doel is eigenlijk vooral in de tuin en het bos wat vlotter te kunnen crossen. Welke van de twee zouden jullie aanraden? Of nog andere suggesties? :)

Oh ja, er zit hier helaas geen RC-winkel in de buurt en ik ben niet per se superhandig met dit soort autootjes. Maar misschien komt dat nog ;)

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 23:05
Winnetou schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:12:
Sinds vorig jaar samen met mijn zoontje (~6) wat aan het spelen met een SCX24 Ford Bronco en FTX Outback Mini Defender. Mooi om in huis mee te spelen of af en toe in het bos wat te crawlen!

Nu willen we eigenlijk ook wel eens met iets snellers rijden en misschien wat kleine stunts doen. Ik zat te denken aan een Traxxas Slash 1/16 of bijv. een HBX 16889a pro. Doel is eigenlijk vooral in de tuin en het bos wat vlotter te kunnen crossen. Welke van de twee zouden jullie aanraden? Of nog andere suggesties? :)

Oh ja, er zit hier helaas geen RC-winkel in de buurt en ik ben niet per se superhandig met dit soort autootjes. Maar misschien komt dat nog ;)
Ik heb geen ervaring met beide auto's en heb ook niet naar de prijs gekeken, maar ...

Mijn tip is om een auto/merk te kiezen waarvan de onderdelen goed verkrijgbaar te zijn. Je zult altijd zien dat je iets goedkoops leuks vind en dan een vermogen aan onderdelen kwijt bent als je het kapot rijd. Of dat je 2 wk moet wachten voor onderdelen binnen zijn.

Traxxas is op iedere hoek van het internet te vinden, en zelfs ook in vele bakstenen-winkels. Ik zou alleen daarom al voor traxxas gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

sjorsjuhmaniac schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:58:
[...]

Ik heb geen ervaring met beide auto's en heb ook niet naar de prijs gekeken, maar ...

Mijn tip is om een auto/merk te kiezen waarvan de onderdelen goed verkrijgbaar te zijn. Je zult altijd zien dat je iets goedkoops leuks vind en dan een vermogen aan onderdelen kwijt bent als je het kapot rijd. Of dat je 2 wk moet wachten voor onderdelen binnen zijn.

Traxxas is op iedere hoek van het internet te vinden, en zelfs ook in vele bakstenen-winkels. Ik zou alleen daarom al voor traxxas gaan.
Ik zou juist nooit voor Traxxas gaan, omdat het redelijk hoog geprijsd is, en ze een eigen accu systeem hebben waardoor je altijd aan dure traxxas accu's vast zit. WLToys zijn goede starters, en onderdelen van Ali zijn meestel binnen een week binnen tegenwoordig.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online

Ben hier ook op zoek naar een leuk model voor de kleine. Heb nog wat suggesties;
Traxxas e-revo 1/16
Arrma Typhon grom
Wltoys 144001

Lastig...

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-09 11:29

Voor in de tuin zou ik een maatje groter aanraden dan de mini E-Revo, de Ruster 4x4. Gaat net iets vlotter door het gras gaan. Kan ook tegen een stootje. Heb ze beide en de mini E-Revo is toch een onding om aan te sleutelen vergeleken met de Rustler. En sleutelen ga je toch moeten doen. En je kan in een Traxxas perfect batterijen van andere merken gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

De Typhon Grom, Granite Grom en ik meen dat er binnenkort ook een Kraton Grom uitkomt, zijn ideale wagens om mee te rijden als je klein bent.
Mijn zoon, net 5, rijdt met al deze dingen vrolijk in het rond, ze zijn praktisch onverwoestbaar zolang je hem stock houdt.
Niet te duur, rond de 150-160 euro en veel fun for money :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
NoFearCreations schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:02:
[...]

Ik zou juist nooit voor Traxxas gaan, omdat het redelijk hoog geprijsd is, en ze een eigen accu systeem hebben waardoor je altijd aan dure traxxas accu's vast zit.
Ja, maar die accu's kun je opladen he, dus je hebt er niet zoveel nodig. En voor een beginner is dat eigen accusysteem wel erg makkelijk. Niks te maken met C-ratings, balansstekkers en aantal cellen. Gewoon in de lader prikken en gaan met die banaan.

En je kunt altijd de stekker van de auto vervangen door een reguliere XT-60 (of wat je persoonlijke voorkeur ook is) natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zelf heb ik vorige week een Rlaarlo Omni Terminator besteld. Lijkt veel bang for buck te zijn. Onderdelen via henzelf te krijgen en waarschijnlijk (binnenkort) ook wel via Ali of Banggood.
Is geen 1/10 zoals ze zelf zeggen, maar een grote 1/12. Veel reviews te vinden op Youtube, maar ik denk dat die wel met een korreltje zout genomen moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Niet online
Sjarel81 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 07:45:
[...]
Voor in de tuin zou ik een maatje groter aanraden dan de mini E-Revo, de Ruster 4x4. Gaat net iets vlotter door het gras gaan. Kan ook tegen een stootje. Heb ze beide en de mini E-Revo is toch een onding om aan te sleutelen vergeleken met de Rustler. En sleutelen ga je toch moeten doen. En je kan in een Traxxas perfect batterijen van andere merken gebruiken.
Als je niet op 4x4 staat, valt er ook iets te zeggen voor een RWD Rustler. Ik vind dat persoonlijk leuker om mee te rijden en als je eens aan hoge snelheid met je voorwiel ergens tegen zit, zijn alleen de armen van de ophanging stuk ipv ook nog een heel stuk aandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:37

sjirafje

No inspirational quotes here

barrymossel schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:43:
Zelf heb ik vorige week een Rlaarlo Omni Terminator besteld. Lijkt veel bang for buck te zijn. Onderdelen via henzelf te krijgen en waarschijnlijk (binnenkort) ook wel via Ali of Banggood.
Is geen 1/10 zoals ze zelf zeggen, maar een grote 1/12. Veel reviews te vinden op Youtube, maar ik denk dat die wel met een korreltje zout genomen moeten worden...
Heb je hem al binnen? Zo ja hoe bevalt die?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Ha hoop suggesties, dank! Ik zat aan een 1/16 te denken omdat dat nog in een rugzak past. 1/10 is wel leuk als ie nog wat ouder is, maar zo'n auto neem je niet zo makkelijk even mee naar het bos of een andere geschikte plek tijdens een wandeling bijv.

Die HBX 16889a pro (ca. €100) zie ik veel positieve berichten over op internet, maar weet niet helemaal in hoeverre dat betrouwbaar is. Misschien is het vooral positief ten opzichte van de prijs. Volgens mij zijn onderdelen wel aardig verkrijgbaar, is hetzelfde platform als de FTX Tracer, maar vast niet zo lang als bij Traxxas.
De Slash 1/16 (ca. €230) lijkt me ook wel leuk, ietsje duurder maar dus wel langere ondersteuning. Zie daar alleen weer veel "klachten" dat ie snel flipt en weinig grip zou hebben. De Rustler 1/10 vind ik voor nu wat aan de grote kant (wel cool 8)).

Die 1/18 Granite Grom en Mojave Grom (clipless!) zien er ook wel leuk uit, maar is dat veel beter dan die HBX? Eigenlijk maakt de prijs me helemaal niet zo heel veel uit, als het maar leuk rijdt en niet snel kapot gaat (bij normaal gebruik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
sjirafje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:57:
[...]

Heb je hem al binnen? Zo ja hoe bevalt die?
Nee, gaat helaas nog wel even duren ben ik bang. Heb een tracking code ontvangen, maar Poste Italia (?!) heeft het pakket nog niet...

Sowieso heb ik een roller versie besteld, want ik wilde zelf de kap spuiten, maar kwam erachter dat een standaard servo niet past. Dus daar moet ik een bracket voor bestellen. En ik heb sowieso vrij willekeurig met geen kennis van zaken elektronica besteld, dus denk dat het allemaal passen en meten gaat worden voor me. Laten we het maar een leermomentje noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Winnetou schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:54:
Ha hoop suggesties, dank! Ik zat aan een 1/16 te denken omdat dat nog in een rugzak past. 1/10 is wel leuk als ie nog wat ouder is, maar zo'n auto neem je niet zo makkelijk even mee naar het bos of een andere geschikte plek tijdens een wandeling bijv.

Die HBX 16889a pro (ca. €100) zie ik veel positieve berichten over op internet, maar weet niet helemaal in hoeverre dat betrouwbaar is. Misschien is het vooral positief ten opzichte van de prijs. Volgens mij zijn onderdelen wel aardig verkrijgbaar, is hetzelfde platform als de FTX Tracer, maar vast niet zo lang als bij Traxxas.
De Slash 1/16 (ca. €230) lijkt me ook wel leuk, ietsje duurder maar dus wel langere ondersteuning. Zie daar alleen weer veel "klachten" dat ie snel flipt en weinig grip zou hebben. De Rustler 1/10 vind ik voor nu wat aan de grote kant (wel cool 8)).

Die 1/18 Granite Grom en Mojave Grom (clipless!) zien er ook wel leuk uit, maar is dat veel beter dan die HBX? Eigenlijk maakt de prijs me helemaal niet zo heel veel uit, als het maar leuk rijdt en niet snel kapot gaat (bij normaal gebruik).
Ik zou zelf voor de HBX gaan. HBX maakt gewoon prima RC die vooral heel goed tegen stootje kan. Borstelloze motor is ook "beter" vs een brushed.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

barrymossel schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:02:
[...]

Nee, gaat helaas nog wel even duren ben ik bang. Heb een tracking code ontvangen, maar Poste Italia (?!) heeft het pakket nog niet...

Sowieso heb ik een roller versie besteld, want ik wilde zelf de kap spuiten, maar kwam erachter dat een standaard servo niet past. Dus daar moet ik een bracket voor bestellen. En ik heb sowieso vrij willekeurig met geen kennis van zaken elektronica besteld, dus denk dat het allemaal passen en meten gaat worden voor me. Laten we het maar een leermomentje noemen.
Ow dat is jammer. Ik dacht er aan er nu met de sales een op Ali te bestellen maar begin er nu toch steeds meer over te twijfelen. Misschien dat ik toch beter af ben met een 1/10 van een van de grotere merken.
Winnetou schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:54:

De mjx 14210 past met 1/14 ook goed in een rugzak. Ik ben zelf niet overigens niet onverdeeld enthousiast over de 14210. Grootste klacht is dat er standaard teveel speling in de stuurinrichting en er teveel vertraging in de esc zit. Verder is hij voor z'n formaat eigenlijk gewoon veel te snel.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 17:54
De (Aliexpress) 2s Lipo's die bij mijn Wltoys 104019 zaten zijn toch wel snel een stuk minder geworden en dan bedoel ik dat de rijtijd nu al een stuk korter is geworden dan toen ze nieuw waren.
Er zaten 3 merkloze Lipo's bij de auto 1x 2200mAh en 2x 3600mAh.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/589jXK-4V_A2DvQImGVpOM3fnbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wre4wKcubJLgBvxI2utLx8o3.jpg?f=fotoalbum_large
Vooral die 3600mAh Lipo's houden het tegenwoordig niet meer langer vol dan de 2200mAh. (Met de oplader krijg ik nog 2843mAh in de 3600 Lipo's.)
Die wil ik dus gaan vervangen voor een beter merk.
Het probleem is dat de meeste 3000mAh+ Lipo's van bekende merken 134mm lang zijn en die passen dus niet want zijn te lang.
Weten jullie toevallig een goed alternatief voor de korte (100mm) 2s 3000mAh (of groter) lipo's? Liefst met Dean T connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:51

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Dan kom je denk ik uit bij de zgn shorty.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 23:42
Kijk eens bij Ovonic?
Heel betaalbare batterijen: https://www.ampow.com

Wat je moeten weten is de maximale grootte van batterij (tray meten dus).
Hopelijk kan je daar iets vinden.

Zelf heb ik voor een 1/16 monster truck van HBX de Ovonic Air 2200MAh met Deans. Die zijn 75cm lang. Maar uiteraard doet de breedte er ook toe. 8)
Ben-i schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:04:
De (Aliexpress) 2s Lipo's die bij mijn Wltoys 104019 zaten zijn toch wel snel een stuk minder geworden en dan bedoel ik dat de rijtijd nu al een stuk korter is geworden dan toen ze nieuw waren.
Er zaten 3 merkloze Lipo's bij de auto 1x 2200mAh en 2x 3600mAh.
[Afbeelding]
Vooral die 3600mAh Lipo's houden het tegenwoordig niet meer langer vol dan de 2200mAh. (Met de oplader krijg ik nog 2843mAh in de 3600 Lipo's.)
Die wil ik dus gaan vervangen voor een beter merk.
Het probleem is dat de meeste 3000mAh+ Lipo's van bekende merken 134mm lang zijn en die passen dus niet want zijn te lang.
Weten jullie toevallig een goed alternatief voor de korte (100mm) 2s 3000mAh (of groter) lipo's? Liefst met Dean T connector.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Thanks ik zal daar eens kijken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:24
Hoewel ik oorspronkelijk een auto wilde bouwen en wat minder wilde rijden, waren de opties toch al snel wat prijziger dan ik voor ogen had. Het YouTube algoritme had mij echter wel te pakken voor RC auto's en kwam met de MJX Hyper Go auto's voorbij. Deze week wat extra aanbiedingen bij AliExpress.. en sinds gisteren in bezit van een MJX Hyper Go 14303:

Afbeeldingslocatie: https://ruudvanheugten.nl/upload/images/2024/06/21/967c8b67423da6658f6a28b527a74242.md.jpg

Gaat echt heel erg vlot! En ondanks dat ik mij voor kan stellen dat het met een betere zender/ontvanger beter te controleren is, is het voor mij nu een mooi begin. Nu vooral beter leren rijden op 70% en dan komt het snellere rijden met meer bochten etc vanzelf wel een keer.

Ook mijn buurmannen waren nogal verbaasd over de performance en degelijkheid van het model; zeker gezien de prijs (100 euro incl 1 2s accu en 2 3s accus)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Okay, ik heb iets gedaan wat waarschijnlijk niet de meest verstandige financiële beslissing is geweest. Ik heb m'n groene TRX-4M Defender alle Traxxas-upgrades gegeven die er waren. Verspreid over enkele maanden zodat ik niet precies weet hoeveel het totaal gekost heeft, en dat wil ik ook niet weten. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4m-EaAaU1YgEFhOhEW9Ls6RFp7w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vpck81wXItgVliUgSUJb5Nxs.jpg?f=fotoalbum_medium
Losse blauwe stekkertje hieronder is van de licht-kit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZ5PnJm1Wbr-d2Fzi12-hkFFu1M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKUALuEI38TBBS06bgO9E3Ev.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWs2OxX7iU3gEiDFaJAG19ALMzs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWcoH2ZfSu5kfcH89MHdMvWE.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rW_3TsDf9Jfb4x8n5gfgPvgkyXo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W36xrF2ey1DTuPIs4pA4Hhpg.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik kan er niks aan doen, ik heb een alu-verslaving. :+ Naast de alu-onderdelen zitten er ook een aantal niet-zichtbare upgrades in, zoals de kogellagers (standaard krijg je bushings), upgraded driveshafts, metalen tandwielen in de diffs, en upgraded assen-set. Hij lijkt een stuk soepeler te rijden met de kogellagers iig. :)
Bijzonder wel dat de assen niet verkrijgbaar zijn in alu, van Traxxas zelf. Je kunt ze wel van bijv. Injora kopen, maar niet van Traxxas. Misschien een leuk volgend projectje, een TRX-4M opbouwen met alleen niet-Traxxas alu-onderdelen en het resultaat met elkaar vergelijken. :P

Voor fans van mini-crawlers, de nieuwe FMS FCX24M ziet er ook erg interessant uit. 1:24, 2-speed, oil-filled shocks. Benieuwd of Axial daar nog iets tegenover gaat/kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 20:01

Shiro

Serenity

Gaius schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:20:
Okay, ik heb iets gedaan wat waarschijnlijk niet de meest verstandige financiële beslissing is geweest. Ik heb m'n groene TRX-4M Defender alle Traxxas-upgrades gegeven die er waren. Verspreid over enkele maanden zodat ik niet precies weet hoeveel het totaal gekost heeft, en dat wil ik ook niet weten. :+

[Afbeelding]
Losse blauwe stekkertje hieronder is van de licht-kit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik kan er niks aan doen, ik heb een alu-verslaving. :+ Naast de alu-onderdelen zitten er ook een aantal niet-zichtbare upgrades in, zoals de kogellagers (standaard krijg je bushings), upgraded driveshafts, metalen tandwielen in de diffs, en upgraded assen-set. Hij lijkt een stuk soepeler te rijden met de kogellagers iig. :)
Bijzonder wel dat de assen niet verkrijgbaar zijn in alu, van Traxxas zelf. Je kunt ze wel van bijv. Injora kopen, maar niet van Traxxas. Misschien een leuk volgend projectje, een TRX-4M opbouwen met alleen niet-Traxxas alu-onderdelen en het resultaat met elkaar vergelijken. :P

Voor fans van mini-crawlers, de nieuwe FMS FCX24M ziet er ook erg interessant uit. 1:24, 2-speed, oil-filled shocks. Benieuwd of Axial daar nog iets tegenover gaat/kan zetten.
Zo herkenbaar, ik heb een FMS FCX18 LC80, wordt vaak vergeleken met de Traxxas TRX-4M. Ook zo'n beetje alles zitten vervangen wat maar kan, maar niet alle ugpades waren ook echt een succes, maar financieel koste de upgrades al bijna even veel als de crawler zelf...maar omdat ik vrij nieuw bent met RC, ook dingen gekocht die dus niet goed waren :D maar wat een lol die dingen...

Upgrades:
- Metal drive shaft (Injora)
- Metal gearbox behuizing
- Metal gears
- Magnetische body mounts (Injora)
- Lekkende oil shocks, opnieuw 15wt oil in gedaan, 3 waren lek en bij openen waren ze bijna allemaal zo goed als leeg...
- Metal helical diff gears (Injora)
- brass steering link (Injora)

Metal diffs niet ingebouwd, na het openen bleek er geen plastic in te zitten zoals overal op internet werd beschreven, maar waren het al metalen...

Brass steering link, na inbouwen weer eruit gehaald, bleek niet goed weer te centreren en ook dat de auto niet meer goed recht reed daarna, voor crawlen wat minder belangrijk, maar vond het toch jammer...

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:34
Weet iemand of het met een 'Team Corally Syncro 4' mogelijk is om met 2 2s accu's te rijden in plaats van 1 4s? Er is aansluiting voor 1 accu maar als dit geen kwaad kan voor ESC en overige electronica in de auto, willen we gaan kijken of we een splitter kunnen vonden waardoor we 2 accu's kunnen plaatsen. Mocht er eerst een aanpassing nodig zijn, dan wordt elk advies natuurlijk gewaardeerd.

2e vraag is dan direct of het kwaad kan dat 2 accu's redelijk op elkaar zitten in de auto (zoals bij verschillende auto's van bijvoorbeeld HPI nog wel gedaan wordt met 2 accu's tegen elkaar in 1 accucompartiment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indigo79
  • Niet online
Gadgeteer schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:39:
Weet iemand of het met een 'Team Corally Syncro 4' mogelijk is om met 2 2s accu's te rijden in plaats van 1 4s? Er is aansluiting voor 1 accu maar als dit geen kwaad kan voor ESC en overige electronica in de auto, willen we gaan kijken of we een splitter kunnen vonden waardoor we 2 accu's kunnen plaatsen. Mocht er eerst een aanpassing nodig zijn, dan wordt elk advies natuurlijk gewaardeerd.

2e vraag is dan direct of het kwaad kan dat 2 accu's redelijk op elkaar zitten in de auto (zoals bij verschillende auto's van bijvoorbeeld HPI nog wel gedaan wordt met 2 accu's tegen elkaar in 1 accucompartiment.
Een 2s accu heeft 2 cellen in serie, een 4s accu heeft 4 cellen in serie. Als je de twee 2s accu's dus in serie plaatst (min van de eerste accu naar min van je ESC, plus van die accu naar min van de tweede accu en plus van de tweede accu naar plus van de ESC) heb je elektrisch precies dezelfde configuratie, dus als je elektronica geschikt is voor 4s, kan dit ook. Hier https://oscarliang.com/co...lipo-into-bigger-battery/ staat een zelfgesoldeerd voorbeeld, mogelijk kan je dat ook kant-en-klaar kopen.

Normaal zouden je LiPo's niet te warm mogen worden. Ik zou gewoon de eerste keren tussendoor af en toe voelen of temperatuur in orde blijft (doe ik sowieso met nieuwe LiPo's, ook als ze niet tegen elkaar zitten), maar als ze heet worden is dat sowieso een probleem, ook als ze niet dicht tegen elkaar zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik wil binnenkort de Tamiya Avante in elkaar zetten (heb eindelijk de goede doos binnen). Nou zag ik op het youtube kanaal van Mechanic After Hours dat hij alle zelf tappende schroeven vervangen had door M3. Is dat steviger, of beter voor onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

Hangt ervanaf wat de thread pitch en depth worden.. Hoeft niet persee sterker te zijn, kan ook puur "bling" zijn.

In deze hobby zie je vaak mensen dingen doen die men optisch fraaier vindt, maar effectief nadelen brengen. Het is maar waar je je concessies in wil doen (al denk ik niet dat 95% dit in ziet), er is veel aftermarket troep te koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ik heb in een grijs verleden de Team Associated SC10B RS aangeschaft. Deze ligt al een aantal jaar op de plank ongeopend. Nu de kinderen wat groter worden begint het toch weer wat te jeuken. Kan iemand mij een fatsoenlijke 2S 7.4v LIPO aanraden? Die heb ik volgens mij nodig (welke aansluiting? Ik denk Deans).

Degene die ik toen erbij heb gekocht, laad niet goed op volgens de lader (https://www.toemen.nl/pro...80-lipo-en-nimh-snellader). Maar volgens mij is dat niet zo vreemd na 7 jaar op de plank.

https://www.associatedele..._and_trucks/SC10B/RS_RTR/

Het is allemaal wat roestig na enkele jaren niet meer te rijden.

[ Voor 53% gewijzigd door souljah1h op 28-06-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

Ik heb goede ervaringen met gens ace bashing lipos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

flip_eg4 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:47:
Ik heb goede ervaringen met gens ace bashing lipos
Bedankt voor de tip. Deze net aangeschaft

https://www.conrad.nl/nl/...ekkersysteem-1986099.html

Zijn er nog dingen die ik extra aandacht moet geven na 7 jaar in een doos?

[ Voor 10% gewijzigd door souljah1h op 28-06-2024 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

Zolang er geen plassen of vettige plekken onder het autotje liggen niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymossel
En de Omni Terminator is binnen. En heeft een kleurtje gekregen. Binnenkort de onderdelen erin proberen te krijgen. Vooral de servo gaat een uitdaging worden. Dat is normaliter een mini en ik heb een normaal formaat gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/od-qa8pRQpI0wWO1lSJkbrVmDpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nVmIyTWEOAYq9a3u8bk03NGc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dus hier staat dit topic :P Had ook in Algemene Zaken kunnen staan, daar het niet alleen maar modden is met RC :)

Vandaag zijn mijn zoon en ik ook trotse eigenaar van een Absima Sherpa 3.4. "Even" naar Uden bij TopRC om te zien wat er stond. Was eerst de bedoeling om een FTX Mauler te halen, maar de Sherpa (tweedehands) stond er bij voor een mooie prijs. Toch die maar meegenomen als rookie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRLWJ_JrbxZ4TVJ06xFc11SJNpg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CvjbTE5eWFPlcHkTRloS5B9R.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWVbbXB0-KSIpARQgATKTWvkRcY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pLNNQ0PLde4MkHwjnDNMUKQa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJP7QL_kLePWpE7T9GRUcCmapdI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SnbaYYrRkPCmMyilZfFRsDjr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzfrpaokIQAh1K1t39mWmgmh_bw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49YiD070SWtLTiEPg2hgdT2I.jpg?f=fotoalbum_tile

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Outerspace schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 16:37:
"Even" naar Uden bij TopRC om te zien wat er stond.
Dankjewel, ik kom wel eens langs Uden, maar nooit geweten dat daar wél een RC shop zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

barrymossel schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:22:
[...]

Dankjewel, ik kom wel eens langs Uden, maar nooit geweten dat daar wél een RC shop zat.
En een best grote ook

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Even een sneak peek waar ik mee bezig ben....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1H1NwR2k5Slo8sGpLiW_B90Skas=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sTV5KWS58MPPxQHdaVnR8qNT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TIvirKluH_Ds1gt76YMNT-GdZc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zNqy4RLilWtVamdKjJmAAVFd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trrT6FFlhiGi1I70JiZVf9TrTiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDMJ0Vwr5ewqb8oCuak9SAXc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSTkeVkh94931AUgP4o4WhwIX74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mP01PAulIb6SPH33BsZiiG2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFhg2-d15XkhQzbWKCi3Jb5acTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AjV6uKAczTqfIjXGnr1LJT5H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben begonnen aan de Avante. Bij het plaatsen van het topdeck van het chassis loop ik tegen een probleempje aan. Ik had nl. een brushless setje (motor+ESC) gevonden voor niet teveel en wil die gebruiken in plaats van de special edition GT tuned motor die in de kit zit. Maar het chassis komt tegen de motor aan, precies daar waar het om de motor heen buigt. Ik durf geen stukje uit het chassis te zagen, daar komt de achterwielophanging aan en het ziet er nu al wat fragiel uit..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9nY6ElEjoeIm9eeiURloNyt47U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bHOK1mHfvIeZO8WpEqPpDh6f.jpg?f=user_large

Nou is het achterste deel van de motor los te scroeven lijkt het (het deel zonder ribbels), er zitten 3 ieniemienie schroefjes in. Zou in dat stuk nog een lager zitten, of is het alleen een deksel? Ik kan het vanavond natuurlijk even los schroeven, maar ik wil voorkomen dat er twintig kleine onderdeeltjes uit schieten.

/edit: jullie willen natuurlijk weten wat voor motor dit is zodat de kristallen bol niet gebruikt hoeft te worden. Het is een Robitronic Razor Ten setje: https://www.bol.com/nl/nl...to-1-10/9300000092126550/

[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 01-07-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Even in de manual gekeken, dat sleufje in de topplaat is voor de servomount, de positie is afhankelijk van de servo. Gezien die auto uit de tijd van de dikke RS10 servo's komt denk ik dat daar best nog wel war ruimte blijft tussen de servo en motor. Kijk eerst daar even naar.

Als je zat ruimte hebt zou je een plaatje over die sleuf kunnen lijmen of schroeven met een juiste gat voor de servomount. dan heb je dat gat dusdanig stevig gemaakt om wat bij de motor weg te vijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@memphis Het is waarschijnlijk niet duidelijk genoeg. De motor heeft net genoeg ruimte in de richting die jij noemt, dat is het probleem niet. Maar hij is net te breed zodat die uitstulping van het chassis niet om de motor heen past, ik heb een pijltje op de foto gezet en de rand waar ca 1 a 2mm vanaf moet.

Hmm, ik krijg op dit moment geen foto's toegevoegd aan mijn fotoalbum, tweakers fotoserver down?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mkCnYvwb/PSX-20240701-130733.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 01-07-2024 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ohhhhh, dat bochtje...... Geen probleem, blijft genoeg materiaal zitten. Zorg wel dat het in een ronding loopt en geen scherpe hoek, een scherpe hoek is vaak een breekpunt. Even met een dremel en een klein schuurtolletje buiten het huis op maat maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb het bochtje wat scherper gemaakt en een halve mm van de zijkant af gevijld. Nu past het precies, ik kan alleen niet met een grotere pinion gear rijden, maar goed. Daarvoor was er volgens mij al vrij weinig ruimte. Ik ben halverwege met het chassis denk ik, de voorwielophanging moet afgemaakt worden en de schokbrekers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qKF3HbuMO9JjSAj3bCd4137bJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3fH9JZxrv6UMhABJdmwsCNm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26lrH0YFWcx48BfIEEUxTjBX0hM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TvLISshmr7js4EP0qpfrObEN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYLQX9qGYDXPTbIi34p3kXxaxOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ey5CuoCZBa1fdQQHrU4J8nhN.jpg?f=fotoalbum_large

Het is echt wel een beauty. Een vrij zware beauty, dat wel. De achterste swaybar doet niet veel, volgens mij kan die er wel af er zit zoveel speling op dat de vrije slag enorm is. Aan de voorkant werkt hij een stuk beter. Het zal wel zo gedesigned zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:45
Hobma in Elst gooit Traxxas spullen in de aanbieding omdat ze daarmee stoppen.

Wellicht nog een leuke deal voor iemand die iets zoekt.

https://www.hobmamodelbouw.nl/

[ Voor 182% gewijzigd door Intergalactic op 29-08-2024 13:00 ]

(My iRacing)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Weer wat verder met de Avante. Het chassis staat in elkaar, nu moet ik de elektronica inbouwen. Ik heb alleen 1 schroefje dol gedraaid in het chassis, daardoor zit de voorste ophanging niet vast. Kan ik dat schroefgat vol laten lopen met epoxy en dan een nieuw gat boren?

Ik had tijdens het bouwen de trailing arms verkeerd om, daar kwam ik achter bij het plaatsen van de schokbrekenrs, die leken veel te lang. Dus 15 minuten bezig geweest om de arms te verwisselen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6NtrX1Z_ZuxqhSs4InkMygCSV0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pyx7M0vWrB9PeThIvTVhRsFi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIHK1wmW9V9-kfXy-1HaQ6YxXKU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ipake9OIfzGhqIK2lgC2A7fh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxDVZ_MxPjodKpn5UW20oXIuM3U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U0tCzWt9hZb76yS3Xj09IwWm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxkI9Fbv5ZWbL_6unIq8EuAr6p4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/US9CpQIMK9gPaOlbXL7grKLM.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jfosKvJrYiaB8whoRElIq6qKDs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/siAIl8suekWwVDqAQzk7sV9h.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euwlv3V4tdz2OCWNbdF9t4VD25Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v69kiF1m92TMNdB5cYufwhLW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:53:
Ik ben begonnen aan de Avante. Bij het plaatsen van het topdeck van het chassis loop ik tegen een probleempje aan. Ik had nl. een brushless setje (motor+ESC) gevonden voor niet teveel en wil die gebruiken in plaats van de special edition GT tuned motor die in de kit zit.
Ga je nog een speedrun doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb geen GPS voor in de auto. Ik kan mijn telefoon er in stoppen, maar dat voelt niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:59
zonoskar schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:57:
Ik heb geen GPS voor in de auto. Ik kan mijn telefoon er in stoppen, maar dat voelt niet fijn.
Heb je een smartwatch of een fietscomputer? Over het algemeen kleiner en minder duur als het stuk gaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn smartwatch is duurder dan mijn telefoon :) Maar ik moet eerst een oplossing vinden voor die gestripte schroef. Want de ophanging zit echt los, je trekt de schroef zo uit het gat. Misschien vastlijmen met CA lijm?

/edit: ik heb een Helicoil setje besteld, daarmee zou het moeten lukken.

[ Voor 17% gewijzigd door zonoskar op 03-07-2024 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
zonoskar schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:15:
Mijn smartwatch is duurder dan mijn telefoon :) Maar ik moet eerst een oplossing vinden voor die gestripte schroef. Want de ophanging zit echt los, je trekt de schroef zo uit het gat. Misschien vastlijmen met CA lijm?
Volgens mij zijn die kinder gps horloges wel een goeie deal, klein, massaproduct, redelijke keuze. De vraag is alleen of je er makkelijk GPX of iets uit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Niet online
jnr24 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Volgens mij zijn die kinder gps horloges wel een goeie deal, klein, massaproduct, redelijke keuze. De vraag is alleen of je er makkelijk GPX of iets uit krijgt.
Ik gebruik de Adafruit Ultimate GPS Breakout in combinatie met een Teensy (voor mijn oudere projecten) of ESP32.

Eens een applicatie schrijven waarmee ik die gewoon via mijn telefoon kan uitlezen en bedienen staat nog op mijn TODO-lijstje, maar hier staat ook een volledig project (niet van mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Hier nog een leuke GPS module: https://www.racebox.pro/products/racebox-micro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ik heb een Losi Mini B aangeschaft (brushed) voor mijn zoon. Daar zit een simpele usb lader voor de bijgeleverde LiPo accu bij https://www.losi.com/product/usb-charger-lipo/DYNC1063.html

Normaal berg/laad je LiPo accu's op na gebruik in storage-mode. Dat is hier niet mogelijk met de bijgeleverde lader.

Moet ik deze accu na het leegrijden opladen, niks mee doen? Of wat anders?

[ Voor 14% gewijzigd door souljah1h op 04-07-2024 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

zonoskar schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:15:

/edit: ik heb een Helicoil setje besteld, daarmee zou het moeten lukken.
Ik heb geen ervaring met een dolle m2/m3/m4 maar je zou eens kunnen zoeken naar een helicoil. Je boort het gat iets ruimer en stopt er nieuw schroefdraad in terug.

-edit-

ik had je edit niet gelezen.

[ Voor 3% gewijzigd door MarkyB op 04-07-2024 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

souljah1h schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:29:
Ik heb een Losi Mini B aangeschaft (brushed) voor mijn zoon. Daar zit een simpele usb lader voor de bijgeleverde LiPo accu bij https://www.losi.com/product/usb-charger-lipo/DYNC1063.html

Normaal berg/laad je LiPo accu's op na gebruik in storage-mode. Dat is hier niet mogelijk met de bijgeleverde lader.

Kun je hem niet aan de lader hangen en dan af en toe de spanning meten? Zodra hij dan (ongeveer) half vol is haal je hem van de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
souljah1h schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:29:

Dat storage mode is alleen belangrijk als je hem voor een lange tijd weg legt, zeg maar meer dan een maand, als je hem 1x per week gebruikt zal storage niet echt nodig zijn. Verder gewoon nooit helemaal leeg rijden, dan kan je hem daarmee wel wegleggen.

Ben je een racer wil je je accu in topconditie houden en is ieder beetje vermindering van de accu -hoe miniscuul ook- niet gewenst. Voor hobbygebruik zal je er weinig van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
NoFearCreations schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:40:
Gister samen met m'n broer onze vers gebouwde cab-only crawlers getest:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hilux van m'n broer, Jeep van mij.

Beide deden het prima, maar wel wat verbeter puntjes. De Hilux heeft betere cab mount nodig, en de Jeep moet worden omgebouwd naar axle mounted servo, nu erg veel bump steer.
Beetje late reactie, maar mooie crawlers! Gaaf ook dat jullie Nederlandse kentekens erop hebben gezet. Wat is de technische basis die jullie gebruikt hebben? Zelf body's gekocht en erop, of zijn het RTR en flink naar eigen smaak aangepast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Balanceert de storage mode de cellen niet ook? Dat is wel vrij belangrijk. Maar zo'n simpele USB lader kan volgens mij niet balanceren en wellicht is het bij 2S niet eens heel erg nodig.

Ik kan met de Avante beginnen aan de body, het chassis is klaar, alle elektronika zit er in. Ik moet alleen de kabel van de ESC toch wat langer maken. De speciale Cams voor in de wielen zijn onderweg, dan ziet het er een beetje meer uit als de originele Avante.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hw01udjUf9mCvcSWMtGkrTFJT_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HexUfjUav9FPEGV8yvodeRy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upkIMAnKbR6nK2G4RPq_y8UUDUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kaQMgfBeYbqEN37jwcH1WPG1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik weet het niet zeker maar gezien de USB lader op de balance poort wordt aangesloten doet mij vermoeden dat er of gebalanceerd geladen wordt of de 2 cellen achter elkaar wat ook een soort van gelijk trekken is.

En anders koop je voor 4 tientjes een B6AC of voor 2 tientjes een 12v gevoede B6 achtige lader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

orillion schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:47:
[...]

Beetje late reactie, maar mooie crawlers! Gaaf ook dat jullie Nederlandse kentekens erop hebben gezet. Wat is de technische basis die jullie gebruikt hebben? Zelf body's gekocht en erop, of zijn het RTR en flink naar eigen smaak aangepast?
Mijne(Jeep) is een mengelmoes van van alles, Vattera chassis, assen, difs en gearbox, en dat afgemaakt met reserve onderdelen. 1060 met een 45t motor en belt drive en active cooling. Body was volgens mij een Injora, maar zelf cab only van gemaakt met behulp van 3d printer. Ook volledig werkende verlichting met 2 schakelbare lightbars voorop. Ik rijd op 2S.

Die van m'n broer is een Carisma SCA1-e, ook een 1060 met een 65t motor, beltdrive en cooling. Ali Hilux body ook zelf omgebouwd naar cab-only. Alleen die ligt op dit moment alweer onder het mes :P . Hij rijdt op 3S.

45t op 2S en 65T op 3S is vergelijkbaar kwa snelheid.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
NoFearCreations schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:32:
[...]

Mijne(Jeep) is een mengelmoes van van alles, Vattera chassis, assen, difs en gearbox, en dat afgemaakt met reserve onderdelen. 1060 met een 45t motor en belt drive en active cooling. Body was volgens mij een Injora, maar zelf cab only van gemaakt met behulp van 3d printer. Ook volledig werkende verlichting met 2 schakelbare lightbars voorop. Ik rijd op 2S.

Die van m'n broer is een Carisma SCA1-e, ook een 1060 met een 65t motor, beltdrive en cooling. Ali Hilux body ook zelf omgebouwd naar cab-only. Alleen die ligt op dit moment alweer onder het mes :P . Hij rijdt op 3S.

45t op 2S en 65T op 3S is vergelijkbaar kwa snelheid.
Gaaf. Ik heb zelf een Axial SCX10.III Base Camp waar ik momenteel een andere body voor aan het zoeken ben. Mooie inspiratie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MarkyB schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:39:
[...]

Ik heb geen ervaring met een dolle m2/m3/m4 maar je zou eens kunnen zoeken naar een helicoil.
Nou, de helicoils zijn binnen en meteen geprobeerd. Maar ik krijg ze er niet in. Telkens draai ik het palletje aan de onderkant eruit en dan frommelt de helicoil zich rond de schroef. Ik heb zelfs eerst schroefdraad getapt, maar helaas. Dus ik moet iets anders verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
zonoskar schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:34:
[...]

Nou, de helicoils zijn binnen en meteen geprobeerd. Maar ik krijg ze er niet in. Telkens draai ik het palletje aan de onderkant eruit en dan frommelt de helicoil zich rond de schroef. Ik heb zelfs eerst schroefdraad getapt, maar helaas. Dus ik moet iets anders verzinnen.
heb je de install tool voor de helicoil met de tap voor de helicoil gebruikt? helicoils gebruiken een andere tap dan de gemiddelde m6x1 tap oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Gewoon een stukje ty-wrap in het gat proppen en dan de schroef erbij schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de helicoil op een schroef gedraaid, heet gestookt en dan in het gat gesmolten. Dat werkte best goed. Hopelijk houdt het. Voor de zekerheid bestel ik een nieuw plastic deel van Tamiya.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hij is af. De kleur is niet helemaal gelukt. Het ziet er wel oke uit, maar ik was te ongeduldig, ik heb tape aan de binnenkant geplakt, maar de verf was nog niet 100% hard, dit zie je aan de buitenkant. Ik denk dat ik een nieuwe body koop en het nog een keer opnieuw probeer, de kleur combinatie vind ik wel geslaagd. Alleen is er ernstig weinig ruimte. Zo past mijn accu eigenlijk niet, waardoor ik de onderbody heet heb moeten stoken om hem om de accu heen te vormen. En er was eigenlijk nergens fatsoenlijk ruimte om de batterij kabels naar de ESC te krijgen, dus het loopt nu onder de aandrijfas door. Nu nog moed verzamelen om de piloot te schilderen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRpFj3Y593lQefS0uFoK2yYVRDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4PDLaYiRydBnZwsEUy1Mgij.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_MheVK-u3qK1IaqhjhXci3lDRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeGxzI54rzFXd7xs49IQFofd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMyVRcT_A1nuZkGNulOx35yxSIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sSgfOjsLfwigBERXxrY6oG9a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYyY2cdnTb9mb4D577BKb8MNNLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCusZ6YjQPA0mkRRJnQZcHQR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78Hkcw_M_tw83coLhlMFoWbtEh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7YH2eFWBbxY5C1LnK1gXjt1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KeNlMWjUjSblwrS15IhdOtTsqIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QhnItGraeW8YuuIrC1BE7oNK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kr_JBx8F5arHdQuPKS9kfgEr4kA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQ2IyFuAmtzEqGeSz9qrCfkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Mooie plaatjes! Sinds een week de HBX 16889a pro in bezit, leuk speelgoed samen met mijn zoontje ;).

Nu komt de vraag die hier al een paar keer langsgekomen is, maar toch kom ik er nog niet helemaal uit. Zowel deze auto als onze andere mini-crawlers hebben 2S lipo's (en eentje 1S). Tot nu altijd geladen met de meegeleverde laders, maar wel al één lipo gesloopt. Tijd dus voor een fatsoenlijke lader en ook eentje met storage charge (en discharge).

Nu werd eerder in dit topic al eens de SkyRC S65 genoemd (~45€), of bijv. de SkyRC B6 neo (~35€) met een 65W pd-lader of B6AC neo (~50€). Of beter gelijk voor een dubbele lader, maar die zijn ook zeker snel 2x zo duur, bijv. de Hota D6 pro (~100€). De HRTC T240 kom ik dan weer allerlei slechte reviews over tegen op Amazon, maar dat lijkt bij meerdere laders het geval. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik gebruik nu al een tijdje een Imax B6 V3 smart charger en die bevalt eigenlijk best goed.
Kost zo'n 25 euro in de sale op Ali etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indigo79
  • Niet online
Winnetou schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:36:
Nu werd eerder in dit topic al eens de SkyRC S65 genoemd (~45€), of bijv. de SkyRC B6 neo (~35€) met een 65W pd-lader of B6AC neo (~50€). Of beter gelijk voor een dubbele lader, maar die zijn ook zeker snel 2x zo duur, bijv. de Hota D6 pro (~100€). De HRTC T240 kom ik dan weer allerlei slechte reviews over tegen op Amazon, maar dat lijkt bij meerdere laders het geval. Iemand nog tips?
Ik heb al jaren twee (first generation) B6-en.

Mijn bedenkingen:
  • DC input staat hogere vermogens toe, maar voor kleinere accu's volstaat de AC input eigenlijk echt wel. Ik heb enkel kleine 1S en iets grotere 2S Lipo's, dus ik gebruik eigenlijk altijd de AC input tenzij ik hem op de 12V van de auto aansluit. Combinatie van AC en DC input vind ik daarom ideaal, maar voor thuis is zelfs alleen AC voor mij voldoende.
  • De Hota D6 pro heeft nog een veel groter laadvermogen, maar met je huidige accu's denk ik niet dat je daar iets aan hebt.
  • Kindjes worden groter en nemen dan auto's en laders wel eens mee naar vriendjes. Twee losse laders heeft z'n voordelen als die vriendjes wat verder weg wonen en je intussen ook even wil gaan rijden.
  • Pb is ook bruikbaar voor een auto-accu (edit: de 12V startaccu van een echte full size auto dus).
Ik zou beginnen met de S65 of de B6AC neo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben-i
Mooie plaatjes! Sinds een week de HBX 16889a pro in bezit, leuk speelgoed samen met mijn zoontje ;).

Nu komt de vraag die hier al een paar keer langsgekomen is, maar toch kom ik er nog niet helemaal uit. Zowel deze auto als onze andere mini-crawlers hebben 2S lipo's (en eentje 1S). Tot nu altijd geladen met de meegeleverde laders, maar wel al één lipo gesloopt. Tijd dus voor een fatsoenlijke lader en ook eentje met storage charge (en discharge).

Ik heb de HRTC T240 en ben daar erg tevreden over. HTRC T240 DUO AC 150W DC 240W 10A
Zo in het stopcontact dus geen aparte voeding nodig, kan 2 accu's tegelijk laden met 75w - 75w of 1 accu met 150W.
Touchscreen werkt ook goed en overzichtelijk. Ik laad er 3600mah 2s lipo's op 1c mee dus met een uurtje zijn ze vol en gebalanceerd. Heeft storage charge en discharge etc ook handig vind ik de memory functie dan kan je voor verschillende lipo's de juiste settings opslaan en snel weer kiezen.
De ingebouwde fan maakt wel wat herrie als er 2 lipo's aan het laden zijn en hij komt alleen met een Dean T-pug en XT60(verloop) laadkabel.
Maar verloopstekkers zijn volop te krijgen via banggood of aliexpress oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online

Hier uiteindelijk voor de ToolkitRC M6dac gegaan.

Xt60 connectoren voor 2 accu's.

Laden, ontladen, storage, stroom instelbaar. De gewone dingen doet ie prima.

Ook is de fan bij deze soms wel goed hoorbaar.

Aan de achterkant zit een usb-c om je telefoon op te laden.
Deze gebruik ik voor de lader van een Spektrum smart accu van de auto van mijn kleine.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
De specs zeggen 700 watt aan 1 kanaal of 2x 350w. Ik vrees wel dat deze vermogens niet haalbaar zijn op zijn interne voeding, mogelijk zal dat in de richting van 2x 100 watt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:47
Ik heb na +/- 5 jaar mijn RC nitro auto weer eens uit de schuur gepakt.

De zender gaat helaas niet meer aan met nieuwe batterijen. Kan ik een nieuwe zender en ontvanger bestellen en deze monteren op de bestaande servos? Het gaat om een Smartech auto (en servos).

De servos zelf lijken nog wel goed (ik hoor ze aan gaan zodra ik de auto aanzet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Patrick V. schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:57:
Ik heb na +/- 5 jaar mijn RC nitro auto weer eens uit de schuur gepakt.

De zender gaat helaas niet meer aan met nieuwe batterijen. Kan ik een nieuwe zender en ontvanger bestellen en deze monteren op de bestaande servos? Het gaat om een Smartech auto (en servos).

De servos zelf lijken nog wel goed (ik hoor ze aan gaan zodra ik de auto aanzet).
Ik ken Smartech niet. Maar als je standaard servo's hebt en geen speciale dingen op de afstandsbediening (willen bv bij de Traxxas modellen wel eens een 3e kanaal erbij zetten ofzo) dan kan je het gewoon vervangen. Belangrijk is wel dat je ruimte heb voor de nieuwe ontvanger. Soms zijn die special op maat/vorm gemaakt zodat het allemaal op in de beschikbare ruimte past. Een los radio systeem houd daar niet specifiek rekening mee.

Is er niet iemand in je buurt om even met een andere radio ontvanger te testen? of een shop in de buurt? Dan weet je zeker dat al je servo's enzo goed werken.

Voor een nitro motortje dat lang heeft stil gestaan: hoe is hij bewaard? weg gezet? Er kan veel 'oude' olie in zitten die nu helemaal dik en plakkerig is als hij niet goed is schoongemaakt voor het weg zetten. Ik zou zoiezo het motortje goed nakijken en schoonmaken voordat je ook maar iets probeert ermee. Als het tornen bv lastig of niet gaat, zou ik beginnen met wat olie toe te voegen via de carb, plug of uitlaat. Daarna ook wat warme van een fohn of verafbrander. Misschien zelf wat oplos middel om er weer beweging in te krijgen.
Alles met beleid natuurlijk. Mocht er corrosie op zitten of het niet lukken dan het motortje uit elkaar halen.

anyway, in het kort: niet zomaar gaan rukken aan de trekstarter/electrische starte gebruiken. Eerst even netjes uit het stof halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:12:
[...]

Ik ken Smartech niet. Maar als je standaard servo's hebt en geen speciale dingen op de afstandsbediening (willen bv bij de Traxxas modellen wel eens een 3e kanaal erbij zetten ofzo) dan kan je het gewoon vervangen. Belangrijk is wel dat je ruimte heb voor de nieuwe ontvanger. Soms zijn die special op maat/vorm gemaakt zodat het allemaal op in de beschikbare ruimte past. Een los radio systeem houd daar niet specifiek rekening mee.

Is er niet iemand in je buurt om even met een andere radio ontvanger te testen? of een shop in de buurt? Dan weet je zeker dat al je servo's enzo goed werken.

Voor een nitro motortje dat lang heeft stil gestaan: hoe is hij bewaard? weg gezet? Er kan veel 'oude' olie in zitten die nu helemaal dik en plakkerig is als hij niet goed is schoongemaakt voor het weg zetten. Ik zou zoiezo het motortje goed nakijken en schoonmaken voordat je ook maar iets probeert ermee. Als het tornen bv lastig of niet gaat, zou ik beginnen met wat olie toe te voegen via de carb, plug of uitlaat. Daarna ook wat warme van een fohn of verafbrander. Misschien zelf wat oplos middel om er weer beweging in te krijgen.
Alles met beleid natuurlijk. Mocht er corrosie op zitten of het niet lukken dan het motortje uit elkaar halen.

anyway, in het kort: niet zomaar gaan rukken aan de trekstarter/electrische starte gebruiken. Eerst even netjes uit het stof halen :)
Bedankt voor je reactie en tips!! :)

Smartech is denk ik ook een budget merk voor RC nitro auto’s haha. Hier zit helaas niets in de buurt om te testen maar een nieuw setje kan geen kwaad (het is nog een oud 27MHz systeem). Verder is het gewoon een simpel systeem met een gas en stuur servo.

Ik heb het motortje al open gehaald en de boel schoon gemaakt! Eerst kreeg ik geen beweging in de cilinder maar deze draait inmiddels soepel.

Wel loop ik nog tegen het probleem aan dat de trekstarter niet meer terug rolt, wel als ik weer aan het tandwiel draai (de trekstarter sprong ook uit elkaar bij het demonteren). Als ik Youtube video’s volg om deze weer te monteren zou ik ‘m goed hebben gemonteerd. Wellicht moet ik deze ook maar vervangen voor een nieuwe of zijn hier ook nog tips & tricks voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Als zender zou ik dan kijken naar een GT2 welke je voor een 30 tot 35 euro onder vele merknamen kunt vinden.
https://www.conrad.nl/nl/...07010.html?sort=Price-asc

Motor zou ik in ieder geval een verse gloeiplug nemen en de brandstof heel goed schudden hoewel na zoveel jaar een vers blik wel beter is.

De vele instructies op het net voor het fixen van de trekstarter kloppen, ergens heb je iets fout gedaan of mogelijk zit her en der nog wat opgedroogde olieresten die het terugdraaien een beetje tegenhoudt. Daar kom je snel achter als je even de 4 schroeven van de trekstarter even 1 of 2 slagen los draait. Anders even opnieuw beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Patrick V. schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:22:
[...]

Ik heb het motortje al open gehaald en de boel schoon gemaakt! Eerst kreeg ik geen beweging in de cilinder maar deze draait inmiddels soepel.
Toppie d:)b
Wel loop ik nog tegen het probleem aan dat de trekstarter niet meer terug rolt, wel als ik weer aan het tandwiel draai (de trekstarter sprong ook uit elkaar bij het demonteren). Als ik Youtube video’s volg om deze weer te monteren zou ik ‘m goed hebben gemonteerd. Wellicht moet ik deze ook maar vervangen voor een nieuwe of zijn hier ook nog tips & tricks voor?
Probleem kan daar 2 ledig zijn: of de vrijloop moer werkt niet goed meer of de spiraal veer is kapot/lam/slecht.

Wat @memphis zegt, even de trekstarter eraf en even kijken. zijn vrij simpele onderdelen. En trekstarter kan je altijd nog los bestellen als je het echt niet meer ziet zitten. Maar met wat geduld zou het toch wel moeten lukken hoor. De spiraal veer moet het pully-tje met het koort oprollen. Dus de gehele trekstarter moet goed werken als je hem in je handen hebt (gedemonteerd van de motor bedoel ik dus). Als hij dan al niet werkt zul je door moeten prutsen. Als hij alleen op de motor niet werkt kan je het in de vrijloop moer zoeken. Bij mij bleven de naaldlagerstjes in die vrijloopmoer nog al eens hangen. De moer een nachtje in een bakje met cleaner leggen en daarna weer een beetje dikker vet erop deed wonderen.

uit welke regio kom je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
memphis schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:36:
Als zender zou ik dan kijken naar een GT2 welke je voor een 30 tot 35 euro onder vele merknamen kunt vinden.
https://www.conrad.nl/nl/...07010.html?sort=Price-asc

Motor zou ik in ieder geval een verse gloeiplug nemen en de brandstof heel goed schudden hoewel na zoveel jaar een vers blik wel beter is.

De vele instructies op het net voor het fixen van de trekstarter kloppen, ergens heb je iets fout gedaan of mogelijk zit her en der nog wat opgedroogde olieresten die het terugdraaien een beetje tegenhoudt. Daar kom je snel achter als je even de 4 schroeven van de trekstarter even 1 of 2 slagen los draait. Anders even opnieuw beginnen.
Dankjewel! Ik ga morgen eens kijken.
Wat betreft de brandstof had ik al in gecalculeerd een nieuw blik te bestellen.
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:46:
[...]

Toppie d:)b

[...]

Probleem kan daar 2 ledig zijn: of de vrijloop moer werkt niet goed meer of de spiraal veer is kapot/lam/slecht.

Wat @memphis zegt, even de trekstarter eraf en even kijken. zijn vrij simpele onderdelen. En trekstarter kan je altijd nog los bestellen als je het echt niet meer ziet zitten. Maar met wat geduld zou het toch wel moeten lukken hoor. De spiraal veer moet het pully-tje met het koort oprollen. Dus de gehele trekstarter moet goed werken als je hem in je handen hebt (gedemonteerd van de motor bedoel ik dus). Als hij dan al niet werkt zul je door moeten prutsen. Als hij alleen op de motor niet werkt kan je het in de vrijloop moer zoeken. Bij mij bleven de naaldlagerstjes in die vrijloopmoer nog al eens hangen. De moer een nachtje in een bakje met cleaner leggen en daarna weer een beetje dikker vet erop deed wonderen.

uit welke regio kom je?
De trekstarter werkt goed gedemonteerd van de motor! Als ik het goed begrijp zorgt de moer aan de kant van de motor ervoor dat deze aan grijpt zodra je er aan trekt? En zodra de motor loopt “los laat”?

Dat deel is mij namelijk nog onduidelijk want die moer draait uit mijn hoofd mee als de motor loopt toch?

Regio Harderwijk woon ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Die moer is een zgn 1 richtingslager, in 1 draairichting gedraagt die zich als een kogellager en loopt dan vrij, in de andere richting grijpt het zich vast aan de as. Dus ja, na het starten hoeft die moer niet mee te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
memphis schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 23:01:
Die moer is een zgn 1 richtingslager, in 1 draairichting gedraagt die zich als een kogellager en loopt dan vrij, in de andere richting grijpt het zich vast aan de as. Dus ja, na het starten hoeft die moer niet mee te draaien.
Dat klinkt logisch! Kan ik testen of deze moer nog goed functioneert zonder dat het motortje loopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Patrick V. schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 07:59:
[...]

Dat klinkt logisch! Kan ik testen of deze moer nog goed functioneert zonder dat het motortje loopt?
Gewoon met de hand op het krukasje zetten en draaien. Een kant op moet hij de as dus vastgrijpen en de krukas meedraaien de andere kant op Moet de moer dus vrij over de as draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Gewoon aan die "moer" draaien. 1 kant op moet die vrij lopen en de andere kant op moet die de krukas willen draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick V.
@memphis @sjorsjuhmaniac het is gelukt! De moer zat inderdaad vast! Alles weer gemonteerd en de trekstart werkt weer naar behoren.

Nu nieuwe brandstof bestellen en wachten tot de nieuwe zender en ontvanger binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Patrick V. schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:39:
@memphis @sjorsjuhmaniac het is gelukt! De moer zat inderdaad vast! Alles weer gemonteerd en de trekstart werkt weer naar behoren.

Nu nieuwe brandstof bestellen en wachten tot de nieuwe zender en ontvanger binnen zijn.
Aah dat is wel heel ver anders kon ik je ook wel even helpen. Helaas.

Haal je naald uit je carb en zorg dat die helemaal schoon is. Positie van je naald altijd opschrijven als je die eruit haalt, dus het aantal slagen todays hij helemaal ingedraaid is noteren. Daarna pas eruit draaien.
Even je zuigertje laten draaien zonder plug erin dmv je Trekstarter om alle schoonmaak zooi en olie eruit te krijgen. Even op z’n kop houden en zo.

Met de verse nitro en een verse plug beginnen. Als je je nog kan herinneren hoe dit motortje loopt kan je kiezen om je naald weer hetzelfde terug te zetten als hij altijd makkelijk startte. Anders terug naar de basis instellingen van het boekje. Ik meen dat het vaak 1,25 slag open was. Maar dat is echt al heel wat jaren geleden voor me.

Afin op het gemakje beginnen. Netjes primen, heb je een pompje op je tank? Anders met je duim op de carb, wot, en aanzuigen door je trekstarten te gebruiken. Ook weer niet verzuipen natuurlijk. Op het gemakje proberen te starten.
Geduld is een schone zaak.
Test je plug van te voren zodat je zeker weet dat hij goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ga er maar van uit dat je de carburateur ook even moet doorspoelen. Met name de hoofdsproeier kan verstopt zitten. Even indraaien totdat die aan het einde is en het aantal slagen tellen, dan er helemaal uit draaien. Dan even doorspoelen en eventueel effe erop blazen en dan de naald weer op de gemeten stand weer erin zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De laatste onderdelen voor de iconische wielen van de Avante zijn ook binnen. 40 euro voor een paar plastic onderdelen en 8 boutjes. Slik. Maar het staat wel mooi. IMHO. De velgen zijn 3D geprint en daarna gespoten met Tamiya geel. Het is nl. helemaal belachelijk wat ze voor die velgen vragen, makkelijk 100 euro of meer. En dan zitten daar die cams nog niet bij dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73XsKjhXmIP1inoQsBgEkwE0y-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJbAgQREoAG76OvUw38lFj3q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoTl_1x2Qap9dq7Kg6CxsUVQpE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZS4F4nWYmmCFOlUNRuAIKTt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Zo..... heb even een hotel voor 3 nachten geboekt en betaald, inschrijving gedaan voor de Euro Nitro Series op 15-18 augustus in Apeldoorn, 10 sets banden besteld en betaald, teamkleding besteld, heb verse bodies liggen die nog even gespoten moeten worden en wacht op motoronderdelen om een verse motor voor dit evenement op te bouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:38

zwik

randomized

Zal me ook eens melden hier :) . Samen met m'n zoontje (6) doen we ook lekker met RC auto's spelen. Beide hebben we een FTX Tracer monster truck (basher), vergelijkbaar met een HBX nogwattes. Erg leuk en vooral ook erg duurzaam!

Daarnaast hebben we beide een TRX4M, Defender en Bronco waar al het nodig aan is vervangen (kwaliteit vind ik tegenvallen). Slechte servo's, bussen i.p.v. lagers waardoor je snel speling krijgt en daardoor je tandwielen sneller slijten, lekkende schokbrekers, maar verder is de hobby natuurlijk ook lekker sleutelen, dus er zit al flink wat Injora spul op wat voor nu prima lijkt.

Recent hebb ik voor mezelf een TRX4 chassis kit gekocht. Deze heb ik mezelf kado gedaan dus binnenkort de doos maar eens open maken en beginnen met alles in elkaar zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nog een issue met mijn zender/ontvanger. In een oude Tamiya TA-05 had ik een 40MHz zender ontvanger. Maar omdat ik een nieuwe zender had voor mijn Avante, heb ik er een extra ontvanger bijgekocht voor de TA-05. Echter krijg ik de auto nu niet goed aan het rijden. Ik probeer dmv de channel 2 trim van de zender de ESC correct aan te sturen. maar de auto rijdt of alleen naar voor en heeft dan geen rem en kan niet achteruit. Of hij blijft continue vooruit rijden en heeft wel een rem, maar ook geen achteruit.

Ik moest nl ook al de servo opnieuw centreren (saver loshalen en onieuw er op zetten met de servo gecentreerd op de zender), want de auto stuurde naar links. Zelfs met de channel 1 trim helemaal naar rechts. Met de oude zender had ik de trim neutraal staan.

Ik heb een hele oude ESC, zou het daar aan kunnen liggen? Of zou het komen dat ik een Lipo (2S) op deze ESC heb aangesloten? Maar volgens mij moet dat ook 7.4V zijn.

Mijn oude Graupner ESC:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aE2j_z-VtEEA6bV6fSq6K9mK0Q4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Gv4hdbF4f9lM643ndgnqI3q3.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Je moet de ESC opnieuw calibreren zodat hij de middenstand en de 2 uiterste standen kent, je moet even de manual van die regelaar opzoeken of mogelijk is er wel een youtube filmpje. Met Futaba zenders wordt er altijd aangeraden om het gaskanaal op reverse te zetten dus geeft het calibreren een probleem moet je even reversen.

Pagina: 1 ... 37 ... 47 Laatste