Gaius schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:20:
Okay, ik heb iets gedaan wat waarschijnlijk niet de meest verstandige financiële beslissing is geweest. Ik heb m'n groene TRX-4M Defender alle Traxxas-upgrades gegeven die er waren. Verspreid over enkele maanden zodat ik niet precies weet hoeveel het totaal gekost heeft, en dat wil ik ook niet weten.
[Afbeelding]
Losse blauwe stekkertje hieronder is van de licht-kit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan er niks aan doen, ik heb een alu-verslaving.

Naast de alu-onderdelen zitten er ook een aantal niet-zichtbare upgrades in, zoals de kogellagers (standaard krijg je bushings), upgraded driveshafts, metalen tandwielen in de diffs, en upgraded assen-set. Hij lijkt een stuk soepeler te rijden met de kogellagers iig.

Bijzonder wel dat de assen niet verkrijgbaar zijn in alu, van Traxxas zelf. Je kunt ze wel van bijv. Injora kopen, maar niet van Traxxas. Misschien een leuk volgend projectje, een TRX-4M opbouwen met alleen niet-Traxxas alu-onderdelen en het resultaat met elkaar vergelijken.
Voor fans van mini-crawlers, de nieuwe FMS FCX24M ziet er ook erg interessant uit. 1:24, 2-speed, oil-filled shocks. Benieuwd of Axial daar nog iets tegenover gaat/kan zetten.
Zo herkenbaar, ik heb een FMS FCX18 LC80, wordt vaak vergeleken met de Traxxas TRX-4M. Ook zo'n beetje alles zitten vervangen wat maar kan, maar niet alle ugpades waren ook echt een succes, maar financieel koste de upgrades al bijna even veel als de crawler zelf...maar omdat ik vrij nieuw bent met RC, ook dingen gekocht die dus niet goed waren

maar wat een lol die dingen...
Upgrades:
- Metal drive shaft (Injora)
- Metal gearbox behuizing
- Metal gears
- Magnetische body mounts (Injora)
- Lekkende oil shocks, opnieuw 15wt oil in gedaan, 3 waren lek en bij openen waren ze bijna allemaal zo goed als leeg...
- Metal helical diff gears (Injora)
- brass steering link (Injora)
Metal diffs niet ingebouwd, na het openen bleek er geen plastic in te zitten zoals overal op internet werd beschreven, maar waren het al metalen...
Brass steering link, na inbouwen weer eruit gehaald, bleek niet goed weer te centreren en ook dat de auto niet meer goed recht reed daarna, voor crawlen wat minder belangrijk, maar vond het toch jammer...