Tja, ik had een opeenstapeling van financiële voordeeltjes hoewel een ontslagvergoeding als 1 van de voordeeltjes nooit echt een voordeel te noemen is. Gelukkig wist het FNV van het originele aanbod er heel veel meer uit te halen dat ze bijna net zo duur waren uit geweest als ze mijn net verlengde jaarcontract hadden laten uitzitten.
Maar ja, ik heb 8 jaar gedaan met de 1e versie van de MRX6, een nieuwe en later een 2e handsje dat net 1 race oud was en met alle slijtage werd het tijd voor een nieuwe. Ze hadden al bij de 6R (model tussen de 6 en de 6x) de achterkant verbeterd voor meer grip. Qua plastics is alles zo goed als hetzelfde, alleen de stuurblokken zijn veranderd en heb ik een reserve set mee laten komen. Ook zijn de tandwielen van MOD-1 naar MOD-0.8 gegaan, de hele opzet van de bak is hetzelfde en kan ik ook gewoon mijn hele voorraad MOD-1 tandwielen blijven gebruiken, onlangs nog van iemand een zak vol MOD-1 tandwielen gekregen. Ik heb toch meer vertrouwen in MOD-1, kunnen veel meer aan kracht en flex in het chassis verwerken.
De R2105 motoren worden op dit moment gedumpt voor 300 per stuk. Ik heb 1 losse en 1 combo met uitlaat voor maar 30 euro meer gekocht.
Ik zat alleen te twijfelen over de servo's, heel eerlijk denk ik dat de gewone 333Hz frame servo info snel genoeg is, SR is 833Hz wat natuurlijk op papier een snellere en een veel directer gevoel zou geven maar de vraag blijft of het merkbaar is. Ik had de Futaba 9372SV op het oog maar de CB500/CT500 voor iets meer zouden veel degelijker zijn. Ik denk wel dat ik mijn zender moet updaten, ik draai nog op de allereerste v2.7 terwijl ze nu al op v12 zitten. Maar hij staat al op mijn harde schijf en heb een 8Gb kaartje laar liggen.
Overigens voor mijn hitte projectjes (koelkoppen/voorverwarmers) ook maar even zelf een goede hittecamera aangeschaft wan die van mijn werk kan ik niet meer lenen... Het is een Infiray CT200+ geworden. Met een 256x192 resolutie kan die ook foto's schieten en filmen, dat is een erg leuk ding. Daarnaast ook handig voor elektronica reparaties.
Binnenkort een testopstelling maken om de koelcapaciteit van verschillende koelkoppen in kaart te brengen en ook met en zonder body, dit heb ik alvast gemaakt met een 40w heater erin.
Een opstelling met een 2000 rpm PC fan die de rijwind koeling simuleert met een makkelijk plaatsbaar stukje karton dat een body simuleert, in dit blokje komt een temperatuursensor en de heatcam op de koelkop/plug gericht.
De bedoeling is om met de meest standaard kop een soort van ijktemperatuur te vinden door de spanning op de heater daar naar in te stellen. Zeg iets van 80~90 graden. Dan met en zonder body meten en hetzelfde met zo'n 6 andere koppen. Gewoon om goed inzicht te krijgen hoe goed of nadelig sommige vormen werken, natuurlijk ook met mijn eigen kop in de test.