Toon posts:

Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:44
Meer verschillende locaties is altijd meer leuker maar ik vrees dat dit project ook net wat te ambitieus is.

Persoonlijk zou ik dan proberen de kosten wat lager te houden door een andere locatie te zoeken.

Dagprijzen en abonnementen zullen wel redelijk aan de prijs zijn als je maar 1 jaar full acces abbo bij een €5k donatie krijgt.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flip_eg4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-01 10:53

flip_eg4

PSN:Doorligplek

inmiddels weer de banden terug gewisseld naar geshave'de originele banden, omdat de handling wat meer naar het echte werk neigt. Vind de prolines meer voor zand, sneeuw en dat soort prut waar je wat meer bite wilt, hapt te snel voor mijn gevoel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:09
Ik hou me normaal redelijk afzijdig in dit soort discussies juist omdat ik als eigenaar van Wetronic belangen heb in dit verhaal (zit als hobbyist al jaren op tweakers maar dat terzijde) maar hier worden in dit topic toch een paar dingen verkeerd geïnterpreteerd wat een heel belangrijk verschil maakt.

Allereerst zijn we in de achtergrond juist druk in gesprek met verenigingen zoals RACO2000 en MRC Vianen om te zien hoe we elkaar kunnen versterken we zijn daar absoluut geen concurrent in maar eerder een verbindende factor.

Daarnaast worden er nu cijfers aangehaald op een verkeerde manier, voor het hele plan moet uitgerekend worden wat de maximale capaciteit van de racebanen is (let op dit zijn er dus al 2) wat dus neerkomt op maximaal 250 rijders per dag. Of we dat maximum gaan halen is helemaal niet relevant het gaat hier om een absoluut maximum wat je aan personen kwijt kan op 1 dag. Gezien het feit dat veel rijders maar 1 of 2 uur rijden en er ca 10 man tegelijk kan rijden per baan en er ook nog eens 64 plekken zijn om te sleutelen. Daarop zijn de maximale bezoekers aantallen berekend. Ook richten we ons niet puur op de echte die hard coureurs maar op een veel breder publiek waarbij ook groepsarrangementen gerealiseerd worden.

Om een beeld te schetsen we gaan in het eerste jaar maar uit van 5000 bezoekers op de racebanen over een heel jaar (5000 / 350 = 14 rijders per dag dus slechts 7 rijders per baan) waarbij uiteraard de drukte op de avonden en weekenden zal liggen. Maar we zijn nu al 7 dagen per week open en zullen in The Wall ook meerdere avonden per week open zijn. Er zit een heel financieel plan achter met veel meer berekeningen dan te zien zijn in puur de brochure. Dit is niet alleen door ons opgesteld maar ook door financieel adviseurs welke betrokken zijn bij dit project.

De crowdfunding is ook helemaal geen gekke stap in deze, we moeten in totaal 2 miljoen euro ophalen los van ons eigen investeringen die al in de tonnen lopen inmiddels. De grote investeerders (banken, pensioenfonds, etc) welke interesse hebben willen dat er eerst bewezen kan worden dat er genoeg animo ligt voor dit project. Dat is de pure reden van de crowdfunding welke inmiddels op een aanzienlijk bedrag staat. Op het moment dat we met crowdfunding kunnen aantonen dat er genoeg animo is voor het project dan zijn er al concept afspraken met de grote investeerders voor het restant van 1,5 miljoen.

Ook is het niet zo dat je 5K doneert het gaat hier om een investering welke in 6 jaar wordt terug betaald met rente. De prijzen van de abonnementen staan overigens ook gewoon al in de brochure. Dagkaart kost 12,50 - 15 euro afhankelijk van het moment (dal of piek). Een jaar abonnement op 1 module kost 20 euro per maand en geeft je ook nog eens 5% korting in de winkel.

Als ons plan echt zo absurd was geweest hadden we ook geen voet aan de grond gekregen bij The Wall zelf waarbij we de eerste 16 maanden huurvrij hebben gekregen om de kosten juist in het begin te dempen. Ook is de omzet groei welke nodig is voor het runnen van dit plan veel kleiner dan veel mensen denken. We hoeven wat omzet betreft slechts 3x te groeien ten opzichte van onze huidige locatie dus de stap is veel kleiner dan wat mensen in deze denken.

Als mensen echt vragen hebben hierover stuur mij vooral een privé bericht maar ik wou deze onwaarheden wel even de wereld uit helpen.

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38

Snuffel

Vroem!

Tof dat je reageert, en dank voor wat uitleg hierin.

Vraag van mijn kant: je schrijft dat je los van de eigen investeringen 2 miljoen moet ophalen en dat investeerders eerst willen zien of er genoeg animo is, vandaar het stukje crowdfunding. Die snap ik wel, maar als ik tegelijk naar je fundingwebsite kijk, dan krijg ik de indruk dat er weinig animo is.
Goed, er is € 114k toegezegd, maar dat ligt ver onder de 500k-1mio (aldus die website) die je nodig hebt uit die hoek. En met nog slechts 20 dagen op de klok lijkt mij dat die doelstelling niet gehaald gaat worden.
Gaan de plannen wel door als de teller op de 114k blijft steken cq. onder de 500k blijft?

Verder vind ik het initiatief wel gaaf. Ik betaal graag een x-euro per dag om ergens op een baan te mogen rijden/racen zonder dat daar een club met contributie achter hangt. En dat ik daar 2 uur voor moet rijden neem ik voor lief :)
Heb alleen een hard hoofd in het feit of dit (op de lange termijn) wel rendabel zal zijn.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrveenie
@Snuffel
De crowdfunding loopt pas net iets meer dan 2 weken, helaas wat timing betreft erg ongelukkig met iedereen die op vakantie gaat / ging in die periode. Het huidige bedrag is puur opgehaald onder de eigen community daar zitten nog geen investeerders van buitenaf bij. Dus 3 weken lijkt krap en zal ook zeker zo zijn maar het begint pas net een beetje tot leven te komen zoals dat het ook hier in eens wordt opgepakt afgelopen dagen.

Op het moment dat blijkt dat de 500k niet gehaald wordt dan hebben we wel een behoorlijke uitdaging want dit zal ook naar de bank toe geen goed verhaal zijn dus die is redelijk kritisch nog niet eens voor het hele bedrag want we kunnen in principe af met 1.6 miljoen. Maar wel in het vertrouwen dat het uitstraalt.

Ik weet echter dat heel veel mensen nog de kat uit de boom kijken om mee te doen aan de investeringen. Van de 170 mensen die hebben aangegeven mee te doen aan de crowdfunding zijn er pas 30 ingestapt dus daar zit nog een hele grote groep aan twijfelaars en als je ze op de man aanspreekt is het steevast dat ze op vakantie zijn of te druk zijn net voor de vakantie en daarna erop terug komen. Of dat ze kijken wat anderen doen voordat ze zelf instappen. We zijn in 1 week van ca. 36k al naar 114kg gegaan en er zit nog veel meer in de pijplijn.

Overigens zie ik op meerdere forums waar dit gesprek voorbij komt inmiddels dat heel veel mensen denken dat het een donatie is, dat is dus niet waar het gaat hier om een investering waar je ook gewoon rendement op maakt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:43

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Ben weer even aan het knutselen.....
De persoon die ik ondersteun met wat knutsels wil van Picco motoren afstappen en over gaan naar OS. Zijn vader had al diverse merken ingekocht die gebaseerd zijn op de bekende OSMAX R2104, deze komemen and GiMar, Ielasi en Hasi. Allemaal niet veel aan gedaan tov een standaard OS dan alleen een randje bij de krukas met de dremel geraakt. Maar OS heeft ook een betaalbare 5 poorter genaamd de R21 MAX welke ook door de sponsor van zijn auto geleverd wordt gezien die mede organisator van de Duitse Hobbycup is waar dit soort motoren verplicht zijn en dus goed betaalbaar te regelen is. Mijn maat had zich al uitgeleefd op zo'n motor voor de jongen welke ook veel potentie had maar door een haperende versnellingsbak is geploft.

Dus ja, de gunstige prijs en na modificaties zeer goede prestaties zal het waarschijnlijk de motor van hun keuze worden.
Omdat de motor tam geconfigureerd is kan je natuurlijk aan alle poorten slijpen, je kunt ook de bus verhogen waarmee alle poorten in 1x op de gewenste hoogte komen. Dat doe je met een zgn sleeve shim.
Dus even een dun plaatje van de juiste dikte aluminium geregeld, in stukjes gehakt en 2 opspan tooltjes gemaakt.
De 1e opspan tool is om het gat erin te zetten, de 2e tool kan daarna gebruikt worden om de plaatjes op hun gat op te spannen en dan de buitenkant op maat af te draaien..

Omdat een bus altijd met een pennetje gecentreerd wordt moet ook in de shim een sleufje komen, deze met mijn zelf gemaakte boor/frees tool voor mijn draaibank er in gezet.

En dan heb je ineens een stapel shims waarvan ik een deel kan doorschuiven.

En ik heb zelf ook zo'n motor aangeschaft waar de cilinderbus al door mij flink bewerkt is, de krukas op de gewenste (zeer) grote timing is gezet en uiteraard er nog veel meer mods gaan volgen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:35

JB

Cédric roelt!

Iemand goede ervaringen met andere merken dan Arrma zelf, kijkende naar tandwielen? De ARA311052 12T pinion gear is aan vervanging toe, maar lijkt nergens verkrijgbaar origineel. Ik zie oa Dilwe maar geen idee of dat goed is?

Ik heb een andere meegekregen, maar die wil ik eigenlijk niet toepassen. Oogt fragiel want kleiner cq. alsof die sneller verschuift, maar kan ik niet staven natuurlijk.

Mijn boefje is liev!

• memphis

memphis

Topicstarter
Wat kan er mis gaan aan een tandwiel? Zolang de tandfsteek klopt (meestal Mod-1 bij 1:8 modellen) en het gat voor de as de juiste is (3.17 of 5mm) kan er niets fout gaan.

1 ding waar wel op te letten, neem een stalen, voor de wedstrijdrijders zijn er ook lichtgewicht aluminium maar die slijten snel, zeker als die tegen een stalen spur zit.

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

@mrveenie Gefeliciteerd met de behaalde 30%!
Hoop dat het nu hard gaat

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:35

JB

Cédric roelt!

memphis schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:03:
Wat kan er mis gaan aan een tandwiel? Zolang de tandfsteek klopt (meestal Mod-1 bij 1:8 modellen) en het gat voor de as de juiste is (3.17 of 5mm) kan er niets fout gaan.

1 ding waar wel op te letten, neem een stalen, voor de wedstrijdrijders zijn er ook lichtgewicht aluminium maar die slijten snel, zeker als die tegen een stalen spur zit.
Mja ik ben nog niet zo gewend aan het heftiger spul mbt kracht.

Het tandwiel wat je ziet, heeft ook aan 2 kanten een gat voor borging. De originele heeft er maar 1 en is breder. Dan slaat de twijfel toe :D

Gewoon toe te passen dus? En dan aan beide kanten borgen?

Mijn boefje is liev!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Sowieso aan beide kanten borgen, eventueel met wat Loctite.
En als je zorgt dat de pinion en spur goed op elkaar zijn afgesteld dan komt dat best in orde.

• memphis

memphis

Topicstarter
Het 2e gat is een reserve gat als je de 1e hebt dolgedraaid. Een 2e schroef is niet nodig. Een klein druppeltje blauwe loctite (Bison Lockbond bij de bouwmarkt) helpt wel.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:36
Afgelopen zaterdag even wezen kijken (met m'n zoontje) in de nieuwe locatie van Wetronic in de Wall. Wat een zee van ruimte word dat (als alles doorgaat uiteraard). Mijn zoon was vooral fan van de graafmachines :-D

Daarna de ESC van m'n Maxx aan bonken gereden. Stotterend tot stilstand en daarna uit op overload (A) en alleen nog maar rode ledjes :/

• mrveenie
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:15:
Afgelopen zaterdag even wezen kijken (met m'n zoontje) in de nieuwe locatie van Wetronic in de Wall. Wat een zee van ruimte word dat (als alles doorgaat uiteraard). Mijn zoon was vooral fan van de graafmachines :-D

Daarna de ESC van m'n Maxx aan bonken gereden. Stotterend tot stilstand en daarna uit op overload (A) en alleen nog maar rode ledjes :/
Leuk dat je bent komen kijken in de nieuwe locatie ;).
En de truckersbaan die daar lag was verzorgd door www.mv-woubrugge.nl een vereniging waar ik zelf al jaren lid van ben.

We hebben zeker nog een stukje te gaan wat betreft crowdfunding maar deze week is de belangrijke laatste week daarin gebeurt altijd het meeste, onmogelijk is het niet!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

mrveenie schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:38:
[...]

Leuk dat je bent komen kijken in de nieuwe locatie ;).
En de truckersbaan die daar lag was verzorgd door www.mv-woubrugge.nl een vereniging waar ik zelf al jaren lid van ben.

We hebben zeker nog een stukje te gaan wat betreft crowdfunding maar deze week is de belangrijke laatste week daarin gebeurt altijd het meeste, onmogelijk is het niet!
Met € 206.000 op de teller en nog maar 8 uur te gaan lijkt het erop dat de crowdfunding niet gehaald gaat worden, wat wel heel erg jammer is.

Wat gaan de plannen nu worden? Is het direct geheel over en uit met het idee? Of komt er een afgeslankte vorm voor in de plaats?

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

¿Öngyilkos Vasarnap

Nederland is geen land voor commercieel gedreven banen. Alles wat er de laatste jaren is geweest, bestaat niet meer. We zijn daarin afhankelijk van verenigingen en daar loopt het vrijwilligersanimo op en af. Voor mij is dat voldoende, ben lid bij 2 verenigingen, pak wedstrijdjes mee, organiseer en doe onderhoud aan de circuits, allemaal prima.

[Voor 6% gewijzigd door sky- op 16-08-2022 21:38]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:44
sky- schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:37:
Nederland is geen land voor commercieel gedreven banen. Alles wat er de laatste jaren is geweest, bestaat niet meer. We zijn daarin afhankelijk van verenigingen en daar loopt het vrijwilligersanimo op en af. Voor mij is dat voldoende, ben lid bij 2 verenigingen, pak wedstrijdjes mee, organiseer en doe onderhoud aan de circuits, allemaal prima.
Na ~9 jaar een indoor r/c baan gerund te hebben kan ik dit (helaas) onderschrijven, grond is in Nederland te duur om te bekostigen met een r/c baan, dat kan helaas niet met het 10tje wat het vaak maximaal mag kosten (en dat is dan al vaak te duur).

• memphis

memphis

Topicstarter
Neemt niet weg dat een kapitaal van 2 miljoen en een eigen inbreng van een half miljoen behoorlijk is. En heel eerlijk, het op een bijna spam achtige manier bedelen om aan de crowdfunctie mee te doen voor die half miljoen doet zeker bij mij verkeerd overkomen.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:44
memphis schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:06:
Neemt niet weg dat een kapitaal van 2 miljoen en een eigen inbreng van een half miljoen behoorlijk is. En heel eerlijk, het op een bijna spam achtige manier bedelen om aan de crowdfunctie mee te doen voor die half miljoen doet zeker bij mij verkeerd overkomen.
Het is enorm veel geld, maar het is ook een enorm dure locatie.

Mijn ervaring met het commercieel uitbaten van een indoor r/c locatie zegt me dat er geen plek rendabel te financieren valt voor r/c, maar ik laat me graag het tegendeel bewijzen. Het zou voor onze hobby goed zijn namelijk, en wat goed is voor de hobby kan ik alleen maar aanmoedigen. :)

• roger_s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:01
Ik ga het toch maar eens vragen. Ik heb hier een hele oude HoBao Pirate/ Graupner Impuls 4WD/Kyosho Prestige/T2M Pirate/Ofna Pirate, zonder body, ik denk uit 1998, want dat staat op de bandjes. Ik heb er ooit eens een tweedekans nitro motortje, via MP, ingezet, maar die had compressie van een natte vaatdoek. Zonde geld dus. Recent heb ik hem he-le-maal gedemonteerd. Lagers vervangen, aandrijfassen vervangen, schoongemaakt. Beide diffs zijn nog helemaal in orde. Schokbrekers zijn leeg, maar werken volgens mij nog goed. Nu wilde ik hem ombouwen naar elektrisch, ik ben niet van de benzine of nitro. Dit ding lijkt een goede vervangen voorde huidige overbrengen. Qua maten komt het aardig overeen. Maar het ding is nogal aan de zware kant.
Dus mijn vraag is, waar moet ik rekening mee houden? Hij hoeft niet heel hard te gaan, beetje scheuren over gravel of gemaaid gras is het doel.

1: tandwielverhouding
2: type motor
3: wat verder nog?

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

memphis schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:06:
Makkelijk te roepen vanaf de zijlijn. Heb je zelf wel geïnvesteerd dan?
En ik ben het niet met je eens dat er gebedeld is op een spam achtige manier.
Dan nog: al zou het zo zijn, wat is er mis mee? Uiteraard wil je dat zoveel mogelijk mensen meedoen, dat doe je niet door stil te blijven zitten en afwachten tot iemand je eindelijk vindt.

Er is in ieder geval lef getoond om een dergelijk project te starten, en dat het crowdfundings gedeelte niet gehaald is, is gewoon jammer. Maar... ze komen terug met een nieuwe actie.
En ik doe weer mee

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik ben al zo'n 25 jaar betrokken met verenigingen als ook zelf secretaris van een vereniging geweest. (bij de KvK sta ik daar nog steeds gemeld geloof ik), als ik ook in de wintermaanden wel eens een indoor bezoek. Nee zijlijn is het zeker niet. Verenigingen met een baan mogen blij zijn dat ze die (nog) hebben, een vereniging opstarten en een locatie voor een serieuze permanente baan toegewezen krijgen zal vandaag de dag heel lastig worden en zelf grond kopen is wel heel erg prijzig.

Ook heb ik diverse plannen van indoor banen vroegtijdig zien stranden omdat men toch even verkeken had op de benodigde vergunningen en financiën. Nu zal deze winkel met zijn plan het best wel beter uitgewerkt hebben dan de diverse roeptoeters die ik heb gezien dat ze het wel effe zouden regelen maar een investering van 2 miljoen is best veel voor een langzaam doodbloedende sport.
Waarom een doodbloedende sport? Uiteraard vroeger ook nauw betrokken geweest met RC-Junkies een community van RC rijders met vele evenementen als ook vandaag nog actief op div forums en FB groepen. Maar allemaal gasten die de circuits links lieten liggen om diverse redenen. Vandaag de dag merk je gewoon dat de RC hobby volop nog bestaat maar het idee van rijden bij een club op een heuse baan veelal vermeden wordt. Ik weet dat Wetronic wel wat doet met hobby rijders maar zullen die massaal dan wel gaan komen? Nee, ik verwacht dat niet dan hooguit een enkele keer.

En spam was het wel degelijk als het ineens ongevraagd op tijdlijnen werd gezet. Ook bij het MBF waar een policy is dat winkeliers niet hun toko mogen promoten is na een verzoek zonder een toestemming zijn (en ik noem het zo) bedeladvertentie geplaatst welke ook weer door de mods verwijderd werd.
En eerlijk, het verbaasde mij dat er alsnog 2 ton is geschonken wat al een redelijk bedrag is om net aan een buiten asfaltbaan met misschien nog een rijdersstelling neer te kunnen leggen/zetten. Maar ook door anderen opgemerkt, het blijft een dure locatie en dus blijvende hoge kosten....

• WEBGAMING
  • Laatst online: 00:44
Snuffel schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:05:
[...]

Makkelijk te roepen vanaf de zijlijn. Heb je zelf wel geïnvesteerd dan?
Waarom zou iemand investeren in iets wat ze zo te lezen geen goed idee vinden? (correct me if i'm wrong)
En pas als je investeert mag je meepraten? Is dat hoe het werkt?

Ik ben ook geen investeerder, maar ik mag ook zeggen dat ik niet echt zie hoe dit ooit gaat werken. De RC auto hobby is al jaren in een neerwaartse spiraal, en dat zie ik ook niet echt veranderen. De RC hobby word naar mijn idee wel groter, maar dat zijn vooral drones etc. Een dronebaan, daar zou ik dan wel weer iets in zien.
Auto's word steeds minder en minder, mensen willen ook dingen die kant en klaar zijn, echt sleutelen, testen, racen, daar is volgens mij bijna geen interesse meer voor.
Zie je ook wel aan Nitro, dat is ook bijna helemaal dood. De meeste mensen die daar mee bezig waren, hadden echt diepe interesse, en hadden een hoop kennis. (anders houd je zo'n ding ook niet lopend)
Nitro auto's worden praktisch niet meer gemaakt. Nou zijn daar natuurlijk wel meer redenen voor, hoop herrie, duurder, sterke geur. Maar mensen willen ook gewoon niet meer sleutelen. Mensen willen het liefst alleen maar rijden. Dan heb je op zo'n baan eigenlijk ook weinig te zoeken. (leuk om een keer een rondje te doen misschien, maar die gaan niet bij een werkbank staan om de boel optimaal af te stellen of wat dan ook.)
Ik denk ook dat de meeste mensen niet vast willen zitten aan bepaalde tijden. Ze willen gewoon gaan rijden als ze er zin in hebben. (volgens mij is deze baan dan de hele dag open, dus dat scheelt natuurlijk, maar dan nog)

Aan de andere kant, is dit wel helemaal vergelijkbaar met die andere banen? Er zit een winkel bij, wat natuurlijk al heel veel verschil maakt, en volgens mij is er ook nog niet echt iets op deze schaal geweest.

Maar al met al, nee, ik zou mijn geld er ook niet in investeren. Ik denk niet dat dit echt mensen gaat trekken. De crowdfunding is eigenlijk al een goede indicatie. (al komt daar natuurlijk ook publiciteit etc bij kijken)
Maar dat er niet veel interesse is in de crowdfunding, geeft wel aan dat er ook niet zo heel veel interesse is in dit project.

[Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 17-08-2022 19:01]

• memphis

memphis

Topicstarter
WEBGAMING schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:54:

Zie je ook wel aan Nitro, dat is ook bijna helemaal dood. De meeste mensen die daar mee bezig waren, hadden echt diepe interesse, en hadden een hoop kennis. (anders houd je zo'n ding ook niet lopend)
Nitro auto's worden praktisch niet meer gemaakt. Nou zijn daar natuurlijk wel meer redenen voor, hoop herrie, duurder, sterke geur. Maar mensen willen ook gewoon niet meer sleutelen. Mensen willen het liefst alleen maar rijden.
Nitro is niet dood, het wordt alleen door veel winkels vermeden om de simpele reden dat inderdaad de kennis met een nitromotor zowel bij de klant als ook veel winkelpersoneel ver te zoeken is. Winkeliers willen niet dat mensen continu terug komen om een motor af te stellen of een plug te vervangen omdat de mensen zelf niet de moeite nog nemen om het zelf uit te vogelen ondanks de vele nuttige info dat op het net te vinden is. Wil je echt iets met nitro dan is er genoeg te vinden.
Maar ook de jeugd onder elkaar maakt elkaar wijs dat nitro veel te moeilijk is en veel sleutelen terwijl het niets voorstelt als je er maar een beetje in verdiept. Ook met elektro moet er gesleutelt worden en ook daarmee is er een gebrek aan kennis en durf om problemen uit te zoeken. Zelfs vandaag de dag maakt men zich niet druk om een auto goed af te stellen, ze plaatsen gewoon een AVC ontvanger (ontvanger met een gyro).

Dat mensen alleen willen rijden is een feit. Accu laden, de deur uit stappen en de auto laten vallen. Accu leeg, weer terug achter de computer (of welke andere bezigheid dan ook). Het geduld om een dag aan de baan "te hangen" of zelfs met een clubje op een zandvlakte is er bij veel jeugd niet meer bij. De jeugd die dat nu nog doet zijn meestal de kids van oude rijders die de hobby van pa hebben opgesnoven en ook met de gewillige ondersteuning van pa er lol in beleven.

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

WEBGAMING schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:54:
[...]

Waarom zou iemand investeren in iets wat ze zo te lezen geen goed idee vinden? (correct me if i'm wrong)
En pas als je investeert mag je meepraten? Is dat hoe het werkt?
..
Dat beweer ik ook nergens, ik stelde een vraag of hij ook geïnvesteerd heeft.
En ik geef aan dat het makkelijk roepen is vanaf de zijlijn, dat zijn twee verschillende dingen.

Ik heb meegedaan met investeren omdat ik het plan graag zie slagen. Ook al heb ik bedenkingen bij de haalbaarheid van het plan, ik draag graag bij in het te laten slagen van dat plan.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:06

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

roger_s schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:31:
Ik ga het toch maar eens vragen. Ik heb hier een hele oude HoBao Pirate/ Graupner Impuls 4WD/Kyosho Prestige/T2M Pirate/Ofna Pirate, zonder body, ik denk uit 1998, want dat staat op de bandjes. Ik heb er ooit eens een tweedekans nitro motortje, via MP, ingezet, maar die had compressie van een natte vaatdoek. Zonde geld dus. Recent heb ik hem he-le-maal gedemonteerd. Lagers vervangen, aandrijfassen vervangen, schoongemaakt. Beide diffs zijn nog helemaal in orde. Schokbrekers zijn leeg, maar werken volgens mij nog goed. Nu wilde ik hem ombouwen naar elektrisch, ik ben niet van de benzine of nitro. Dit ding lijkt een goede vervangen voorde huidige overbrengen. Qua maten komt het aardig overeen. Maar het ding is nogal aan de zware kant.
Dus mijn vraag is, waar moet ik rekening mee houden? Hij hoeft niet heel hard te gaan, beetje scheuren over gravel of gemaaid gras is het doel.

1: tandwielverhouding
2: type motor
3: wat verder nog?
Ik heb dat ook gedaan, als je zoekt in dit topic zul je het wel vinden.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

¿Öngyilkos Vasarnap

Ik zie juist (ik heb het over de off-road klasse ;-)) een terugloop in Nitro aangedreven auto's. Brushless daarentegen groeit elk jaar. Het "enige" wat sommige mensen zeggen te missen is het geluid van nitro motoren, brushless is qua snelheid nitro aangedreven modellen allang voorbij gestreeft. Het enige wat ik vind, is dat finale heats voor nitro nog steeds leukere elementen heeft (pitstops e.d.), dan heb ik het over 1:8 klasse. 1:10 vind ik electro weer leuker omdat de spanning in 5/6 minuten veel hoger ligt imo (het is beter te volgen).

Het onderhoud van verschillende klassen is ook iets anders (niet minder, vergis je niet). Ik heb zelf een aantal jaar nitro gereden en het afstellen stelt idd niets voor als je weet hoe het truukje werkt, maar ik kan wel snappen dat het voor beginnende rijders lastig is. Los van dat "nitro rijden" ook door mileu en overheid steeds lastiger wordt gemaakt.

Nu ook met de nieuwe regelgeving met de brandstoffen, maakt het er niet makkelijker op. Snap ik wel. Maar de circuit hobby (nogmaals, ik spreek over offroad) is al jaren stabiel, maar je ziet wel een verschuiving van nitro naar brushless.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• memphis

memphis

Topicstarter
Een levendige club als Zoetermeer mag maar beperkt herrie maken dus zie je een trend dat mensen naar elektro over gaan, zeker ook vanwege het gebrek aan andere offroad clubs in de buurt.

Het gezeur over de mindere nitro blijf ik vreemd vinden, wij in de onroad rijden al jaren op 16% en nu die 3% minder maakt ook niet zoveel verschil. Zeker onder de hobbyrijders waar meer nitro altijd beter is is er een hoop geklaag dat hun dikke bigblocks niet meer zouden willen lopen terwijl in de manual van de populaire LRP 32X is aangegeven wat je moet doen om dat ding probleemloos op 16% te laten rijden.

Ik blijf erbij dat het gezeur meer door een gebrek aan kennis en de weigering van het verwijderen van een headshim is. Meer nitro is powerrrrrr is waar maar de power komt niet alleen van de krachtigere ontbranding maar ook van een vroegere ontsteking. Minder nitro verlaat de ontsteking wat op zich ook minder koppel geeft dus moet je die ontsteking weer terug brengen middels compressieverhoging.

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-12-2022

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Leuk dat er iets is voor rc liefhebbers op tweakers. Zelf nog niet zo lang bezig met de hobby. Mijn oudste zoontje en ik rijden met traxxas sledge en de jongste met een slash ultimate. Misschien leuk om hier ook bash locaties te delen

YO! fucknuts! It's Probing time!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Zelf ben ik helemaal niet van de races of banen, geef mij maar gewoon stuk duinen of bos met paar leuke heuvels waar ik lekker gek kan doen 🤪

• memphis

memphis

Topicstarter
Was gevraagd om wat foto's te schieten en eventueel een filmpje te maken bij de vandaag verreden NK brandstof.

Foto's:
https://www.facebook.com/...ms&set=a.2663059043824327

Filmpje:

• Sausage
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-12-2022
Freakiebeakie schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:46:
Leuk dat er iets is voor rc liefhebbers op tweakers. Zelf nog niet zo lang bezig met de hobby. Mijn oudste zoontje en ik rijden met traxxas sledge en de jongste met een slash ultimate. Misschien leuk om hier ook bash locaties te delen
Ik ben geregeld te vinden bij het nieuwe bedrijventerrein bij de Stichtse Brug. Genoeg zand ruimte en heuveltjes voor veel plezier.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Ik woon in NH en rijd regelmatig in bossen bij castricum of Haarlem en soms bij de klimduinen. Stranden zijn ook leuk en spaarnwouden bij de klimmuur

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 10:17

_Eend_

🌻🇺🇦

Op de Soester Duinen zie ik ook nog wel eens iemand rondscheuren. Ik kom er zelf ook regelmatig met mijn drones.

• Quartz123
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 22:26
Kun je nog ergens terecht met de 1:5 tweetakters ?

Heb nog een HPI baja met een 27 cc'tje maar ik kan geen fatsoenlijke baan vinden waar ze nog mogen rijden :(

• memphis

memphis

Topicstarter
Quartz123 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:46:

Heb nog een HPI baja met een 27 cc'tje maar ik kan geen fatsoenlijke baan vinden waar ze nog mogen rijden :(
Het helpt als je aangeeft waar je vandaan komt.
Naar mijn weten is er niet veel voor bigscale offroad. Er is (even uit het hoofd)
- MRCZ in Zeeland
- Fiefelcrossers in froesland
- HRM den Helder

En dan is er een levendige club in Almere die regelmatig bij het wokrestaurant rijden of anders op strand.

• AtlAntA
Quartz123 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:46:

Groningen heeft nog een 'offroad' baan maar die is helaas aardig aan het vervallen en de ongeveer 10x dat ik er dit jaar ben geweest heb ik er niemand zien rijden met een 1:5 benzine auto. Wel zo nu en dat wat RTR electro spul van arrma en dergelijke maar meer niet. Voor zover ik weet zijn daar geen geluidsbeperkingen tussen voor 10 uur s'avonds en na 9 uur sóchtends.

Linkje: https://www.real80.nl/

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik had begrepen dat Groningen de baan alleen nog voor 1:8 en kleiner geschikt had gemaakt?

Ook Raco2000 in Utrech had nog niet ver terug hn offroad baan voor 1:8 en kleiner geschikt gemaakt.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:16

EraZor

Don't mention the war

_Eend_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:20:
Op de Soester Duinen zie ik ook nog wel eens iemand rondscheuren. Ik kom er zelf ook regelmatig met mijn drones.
Ik dacht dat de soetsterduinen van natuurmonumenten was? dus geen rc spul? (incl drones).

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 10:17

_Eend_

🌻🇺🇦

EraZor schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:11:
[...]

Ik dacht dat de soetsterduinen van natuurmonumenten was? dus geen rc spul? (incl drones).
Nee, die zijn eigendom van de gemeente Soest.

• AtlAntA
memphis schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:02:
Ik had begrepen dat Groningen de baan alleen nog voor 1:8 en kleiner geschikt had gemaakt?

Ook Raco2000 in Utrech had nog niet ver terug hn offroad baan voor 1:8 en kleiner geschikt gemaakt.
Ik heb het even nagevraagd en je hebt gelijk. Maar je kan en mag er nog wel gewoon met een 1op5 auto rijden. Het is alleen wat aan de krappe kant is mij verteld.

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-02 18:45
Hallo iedereen,

Ben nieuw met de hobby..

Nadat ik voor me tweeling zoontjes beide een r/c heb gekocht voor hun verjaardag, en ruim 2 maanden toe kijken hoe zij rijden, vond ik ook tijd voor een r/c voor mij, om lekker mee te kunnen doen.

De jongens mochten zelf een T2M Pirate uitkiezen, en het werden een T2M Pirate Shaker 4x4 en een T2M Pirate Dune 4x4. Leuke auto's en snel genoeg (ca. 35 km/h) voor hun (ze zijn 5).

Zelf heb ik iets groter gekozen, maar met een Traxxas Rustler 4x4 VXL nog redelijk binnen de perken.
Heb de wagen 2e hands van marktplaats gehaald

Inmiddels zijn we al een aantal keren lekker wezen bashen in de buurt op open veldjes en heb ik ook via marktplaats contact gehad met wat andere hobbyisten in de omgeving en dat was ook erg leuk (al voelt de Rustler dan weer erg klein als alle anderen aankomen met Sledge, X-Maxx, Maxx etc..)

Ook de nodige reparaties al moeten doen, had het wel een beetje verwacht, de tweedehands wagen is toch al wat mee geraced, en gebashed, maar het valt tot nu toe mee. 1 kogellager en 2 x een as.

Mochten er hier nog wat mensen uit omgeving Zoetermeer zijn, laat het even weten, altijd leuk om met wat mensen samen te rijden!

Heb ondertussen ook een maat zo ver weten te krijgen, die heeft de HPI Maverick Quantum Flux gehaald, maar die wagen blijkt niet zo goed te zijn, elke keer rijden breekt er wel iets (as, vleugel, vleugelhouders, spoorstangen en ik vergeet waarschijnlijk nog wat en dat voor een auto van nog geen week oud en 3 keer mee rijden) en na 1 val zijn alle assen krom en bij een landing onderste boven raken de body clips standaard kwijt.. 8)7
Hij kijkt nu ook maar naar een andere auto (E Revo of Sledge), en zal de HPI houden als extra of verkopen..

[Voor 18% gewijzigd door iketot op 29-08-2022 13:11]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-02 04:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

iketot schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:06:
Hallo iedereen,

Ben nieuw met de hobby..

Nadat ik voor me tweeling zoontjes beide een r/c heb gekocht voor hun verjaardag, en ruim 2 maanden toe kijken hoe zij rijden, vond ik ook tijd voor een r/c voor mij, om lekker mee te kunnen doen.

De jongens mochten zelf een T2M Pirate uitkiezen, en het werden een T2M Pirate Shaker 4x4 en een T2M Pirate Dune 4x4. Leuke auto's en snel genoeg (ca. 35 km/h) voor hun (ze zijn 5).

Zelf heb ik iets groter gekozen, maar met een Traxxas Rustler 4x4 VXL nog redelijk binnen de perken.
Heb de wagen 2e hands van marktplaats gehaald

Inmiddels zijn we al een aantal keren lekker wezen bashen in de buurt op open veldjes en heb ik ook via marktplaats contact gehad met wat andere hobbyisten in de omgeving en dat was ook erg leuk (al voelt de Rustler dan weer erg klein als alle anderen aankomen met Sledge, X-Maxx, Maxx etc..)

Ook de nodige reparaties al moeten doen, had het wel een beetje verwacht, de tweedehands wagen is toch al wat mee geraced, en gebashed, maar het valt tot nu toe mee. 1 kogellager en 2 x een as.

Mochten er hier nog wat mensen uit omgeving Zoetermeer zijn, laat het even weten, altijd leuk om met wat mensen samen te rijden!

Heb ondertussen ook een maat zo ver weten te krijgen, die heeft de HPI Maverick Quantum Flux gehaald, maar die wagen blijkt niet zo goed te zijn, elke keer rijden breekt er wel iets (as, vleugel, vleugelhouders, spoorstangen en ik vergeet waarschijnlijk nog wat en dat voor een auto van nog geen week oud en 3 keer mee rijden) en na 1 val zijn alle assen krom en bij een landing onderste boven raken de body clips standaard kwijt.. 8)7
Hij kijkt nu ook maar naar een andere auto (E Revo of Sledge), en zal de HPI houden als extra of verkopen..
Ik hoor je geen enkele keer Arrma noemen, zeker de Kraton, Outcast of Talion EXB (1/8) zijn out of the box behoorlijk stevig. Niet onverwoestbaar, maar wel stevig en iets voordeliger dan Traxxas over het algemeen.

• memphis

memphis

Topicstarter
iketot schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:06:

Is dat toch niet een beetje (veel) een kwestie hoe je er mee om gaat? Bij normaal gebruik breekt er nooit iets en zal er ook nooit iets krom gaan.

• iketot
Icephase schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:06:
[...]

Ik hoor je geen enkele keer Arrma noemen, zeker de Kraton, Outcast of Talion EXB (1/8) zijn out of the box behoorlijk stevig. Niet onverwoestbaar, maar wel stevig en iets voordeliger dan Traxxas over het algemeen.
Geloof ik direct, ik had voor mezelf wat "research" gedaan en Traxxas kwam uit als goed merk, dus ben ik daar voor gaan kijken op marktplaats, geen voorkeur verder.

Die maat vind de E Revo er vet uit zien, maar geen idee welke het uiteindelijk gaat worden.. Zal het wel zien :9

• iketot
memphis schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:12:
[...]

Is dat toch niet een beetje (veel) een kwestie hoe je er mee om gaat? Bij normaal gebruik breekt er nooit iets en zal er ook nooit iets krom gaan.
Hij is er zeker niet voorzichtig mee om gegaan, best lopen raggen met de auto, maar dat doe ik met de Rustler ook.. Maar als ik zie hoe de auto's worden gebashed (zowel op internet als laatst met de hobbyisten in de buurt) dan moeten ze wel tegen een stootje kunnen.

Als ik dan kijk naar wat er bij hem allemaal al stuk is gegaan, is dat best snel, maar goed, de auto is ook niet heel duur (kwaliteit dus minder) en kan wel rete snel.. Snelheid + klapper + kwalitatief mindere auto = dingen stuk..

• Icephase

Icephase

memphis schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:12:
[...]

Nou.... da's ook niet helemaal waar hoor! Mijn TRF801Xt van Tamiya destijds had na elk ritje wel weer iets kapot. Sinds ik de Kraton EXB heb gekocht (met dezelfde electronica!) is nog helemaal niks kapot gegaan. Terwijl ik er hetzelfde mee om ga (sterker nog, de Kraton wordt erger misbruikt dan de Tamiya).

• Icephase

Icephase

iketot schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:26:
[...]

Geloof ik direct, ik had voor mezelf wat "research" gedaan en Traxxas kwam uit als goed merk, dus ben ik daar voor gaan kijken op marktplaats, geen voorkeur verder.

Die maat vind de E Revo er vet uit zien, maar geen idee welke het uiteindelijk gaat worden.. Zal het wel zien :9
De Arrma EXB serie is out-of-the-box wat sterker dan Traxxas denk ik. Zeker t.o.v. de erevo. Dan zou ik eerder naar een Maxx (of XMaxx) gaan kijken als je bij Traxxas wilt blijven.

• iketot
Icephase schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:28:
[...]

De Arrma EXB serie is out-of-the-box wat sterker dan Traxxas denk ik. Zeker t.o.v. de erevo. Dan zou ik eerder naar een Maxx (of XMaxx) gaan kijken als je bij Traxxas wilt blijven.
Zal het doorgeven aan die maat van mij! Ik ben nu wel even voorzien met de Rustler, maar mocht ik groter / ander willen dan beperk ik me zeker niet alleen tot Traxxas. :)

• iketot
Icephase schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:26:
[...]

Nou.... da's ook niet helemaal waar hoor! Mijn TRF801Xt van Tamiya destijds had na elk ritje wel weer iets kapot. Sinds ik de Kraton EXB heb gekocht (met dezelfde electronica!) is nog helemaal niks kapot gegaan. Terwijl ik er hetzelfde mee om ga (sterker nog, de Kraton wordt erger misbruikt dan de Tamiya).
Ben het hier mee eens, geloof zeker wel dat er verschil in kwaliteit zit van onderdelen tussen de merken.

• memphis

memphis

Topicstarter
Icephase schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:26:
[...]

Ik kan natuurlijk veel redenen bedenken en zal het ook even doen.....
1) De TRF801 was ook geheel buiten de comfort zone van de TRF afdeling waar ze zich alleen bezig houden met elektrisch aangedreven modellen in de schaal 1:10, ik kan mij voorstellen dat ze zich verkeken hebben op de benodigde sterkte/kwaliteit bij zo'n grote bak met zoveel vermogen. Tamiya heeft dan ook daarna zich niet meer op dit soort modellen gestort.
2) de TRF modellen zijn ook voor het racen gemaakt, daar worden vaak compromissen gemaakt tussen gewicht en prestaties
3) Met dat oogpunt is eigenlijk een TRF model een slechte keuze voor een basher.

En ja, met iedere auto kan je een doodsklap maken en is er niets aan de hand of bij een zacht tikkie vliegt er van alles af. Het is maar niet hoe fout de auto iets raakt.

• Icephase

Icephase

memphis schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:14:
[...]

Ik kan natuurlijk veel redenen bedenken en zal het ook even doen.....
1) De TRF801 was ook geheel buiten de comfort zone van de TRF afdeling waar ze zich alleen bezig houden met elektrisch aangedreven modellen in de schaal 1:10, ik kan mij voorstellen dat ze zich verkeken hebben op de benodigde sterkte/kwaliteit bij zo'n grote bak met zoveel vermogen. Tamiya heeft dan ook daarna zich niet meer op dit soort modellen gestort.
2) de TRF modellen zijn ook voor het racen gemaakt, daar worden vaak compromissen gemaakt tussen gewicht en prestaties
3) Met dat oogpunt is eigenlijk een TRF model een slechte keuze voor een basher.

En ja, met iedere auto kan je een doodsklap maken en is er niets aan de hand of bij een zacht tikkie vliegt er van alles af. Het is maar niet hoe fout de auto iets raakt.
Helemaal eens, maar jouw opmerking dat het niet aan de auto ligt maar aan de bestuurder is dus niet 100% correct; als je met een auto die daar niet voor is gemaakt, gaat bashen gaan er gewoon sneller dingen stuk. Dat zit 'm in de kwaliteit van het plastic en het metaal o.a., maar ook in het ontwerp.

• WEBGAMING
  • Laatst online: 00:44
En als kleine toevoeging, het ligt natuurlijk ook aan eventuele upgrades. Ik heb wel mensen gezien die een simpele auto veel te ver geupgrade hadden, dan gaat er natuurlijk ook van alles kapot.

• memphis

memphis

Topicstarter
Klopt, als er draagarmen breken moeten er aluminium op en daarmee verleg je het breekpunt totdat alles aluminium is. Je zult ook bij deze bashers die een vol alu auto hebben dat sommige delen krom zijn want tja... dat chinese alu zooi is gewoon zacht aluminium, meestal een 6000 soort omdat het makkelijk te anodiseren is.

Een HPI Savage in vol aluminium en titanium blijft een onding om mee te rijden ;)

• flip_eg4
  • Laatst online: 23-01 10:53

flip_eg4

PSN:Doorligplek

Zag gisteren ergens op een fb groep een getordeerde servo spline. Was ook met een volledig t6 uitgeruste LOSI LMT. Incl natuurlijk een rant dat de servo waardeloos is :P.

Probeer altijd een zwak punt in de auto te houden (de goedkoopste oplossing voor mij is dan meestal endlinks).

• memphis

memphis

Topicstarter
Heeft zo'n ding geen servosaver?

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-12-2022
Mijn zoon wordt 9 en hij heeft zin in een RC auto.

ik heb uitgelegd dat een goede wel wat kost +/- 200 en dat we dan naar het strand of een grasveld kunnen om te gaan racen.

Maar ik kom er nog niet uit.

Ik denk nu aan T2M / of toch iets duurder Traxxis of juist WLToys.

T2M:
te koop in Nederlandse winkels en redelijk instap wat prijs betreft.

Traxxis: bekend merk voordeel.

WLToys:
voordeliger om te starten
- slechte accus?
- goedkope onderdelen bij defecten.
- borstelloze motor binnen budget (is dit ook wat onderhoud betreft beter)?
- kan je een WLtoys ook op trainingsmodus zetten, halve snelheid?

kortom keuzestres.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

De traxxas E-revo is een leuke auto maar ligt nogal snel op zn dak, dan hebbjenecht wheelybar nodig en dat is in gras of zand weer vervelend. Ik rijd nu met een sledge en die is echt heel snel. Als je onverwoestbaar zoekt dan is de traxxas slash ultimate misschien iets, mijn 9 jarige zoontje rijd er mee alsof ie dat ding echt wil slopen maar het is hem nog niet gelukt

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

dwarsdrijver schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:31:
Traxxas is misschien wat duurder maar zeker voor kids zijn ze leuk, de batterijen met lader kan je haast niks fout mee doen en ze zijn redelijk kids proof. Ik gaf mijn zoontje mijn oude traxxas slash ultimate, die vind je regelmatig 2e hands. Nieuw is het een prijzig autotje als je er nog batterijen en lader bij moet kopen helemaal. De slash ultimate heeft uit de doos al wat alu upgrades en hij weegt haast niks, mijn zoontje crashed hem regelmatig maar hij is nog steeds heel. Je zou marktplaatst eens kunnen afspeuren of toprc shop die verkoopt ook occasions

• memphis

memphis

Topicstarter
Borstelloos mag misschien onderhoudsvriendelijker zijn maar hoeveel onderhoud heb je nu echt aan geborstelde motoren? Dit is een verhaal dat komt van het racen waar er mensen waren die na iedere sessie de motor uit elkaar haalden, om de lamellen af te draaien en eventueel verse koolborstels te steken.

De zgn silvercans die op de brushed WLtoys zitten kosten een tientje. Dus als zo'n motor na veel rijden er ineens mee stopt kost het je een tientjes en 5 minuten werk....

• Icephase

Icephase

ik heb uitgelegd dat een goede wel wat kost +/- 200 en dat we dan naar het strand of een grasveld kunnen om te gaan racen.

T2M:
te koop in Nederlandse winkels en redelijk instap wat prijs betreft.

Traxxis: bekend merk voordeel.

WLToys:
voordeliger om te starten
- slechte accus?
- goedkope onderdelen bij defecten.
- borstelloze motor binnen budget (is dit ook wat onderhoud betreft beter)?
- kan je een WLtoys ook op trainingsmodus zetten, halve snelheid?

kortom keuzestres.
T2M nooit van gehoord... is dat wel een bekend merk met hobby-grade RC auto's?

Verder:
Team Associated MT10 is een hele goede auto. Onderdelen in NL is wel wat lastiger.
Arrma Granite/Big Rock/Senton 3s serie is prima voor een 9-jarige. Goede verkrijgbaarheid.
Traxxas Rustler en aanverwanten (zit niet zo in de Traxxas, sorry). "Overal" te koop, goedkopere onderdelen als er iets stuk gaat. Wel hogere aanschaf.
Tamiya is leuk, mooie modellen maar veel kwetsbaarder. Niet echt geschikt voor bashen.
WLToys is ook goed en voordelig, maar is in het algemeen wel erg klein. De 144001 is 1/14, en ook de 104001 is 'slechts' een 1/10 buggy. Een 1/10 monster truck is veel groter en spreekt over het algemeen kinderen veel meer aan.

• iketot

Ik had zelf voor mijn zoontjes van 5 de T2M Pirate Dune & Shaker gekocht. De autootjes zijn meer dan prima, gaan redelijk vlot (30-35 km/h) en zijn ook wel stevig genoeg dat je je niet direct zorgen hoeft te maken als ze crashen.

Máár, ik zie ze over 4 jaar niet nog steeds hier mee rijden (als ze het dan nog leuk vinden :+ ). Daar gaan ze dan veel te langzaam voor. Heb voor mezelf een Rustler op Marktplaats gehaald, en op een open veldje mogen ze daar ook wel eens mee rijden, en dat gaat eigenlijk prima.

Dus als je voor een T2M gaat, kijk dan wel voor een iets grotere / vlottere dan de Dune & Shaker :)

• memphis

memphis

Topicstarter
Icephase schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:45:
[...]

T2M nooit van gehoord... is dat wel een bekend merk met hobby-grade RC auto's?
T2M is Frans en ze zijn ook eigenaar van FG en ik geloof ook Tornado (brandstof).

• Icephase

Icephase

memphis schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:08:
[...]

T2M is Frans en ze zijn ook eigenaar van FG en ik geloof ook Tornado (brandstof).
Ah ok, da's nieuw voor mij. Maar als ik naar de modellen kijk, lijken het vrij basic autootjes. Niveautje WLToys etc.?

Ik kan trouwens ook de Reely Raptor 6s (=FTX DR8) aanraden als je een 6s auto wilt. Dat ding haalt 90 kmh en is niet duur (wel boven budget).

• dwarsdrijver
memphis schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:39:
Borstelloos mag misschien onderhoudsvriendelijker zijn maar hoeveel onderhoud heb je nu echt aan geborstelde motoren? Dit is een verhaal dat komt van het racen waar er mensen waren die na iedere sessie de motor uit elkaar haalden, om de lamellen af te draaien en eventueel verse koolborstels te steken.

De zgn silvercans die op de brushed WLtoys zitten kosten een tientje. Dus als zo'n motor na veel rijden er ineens mee stopt kost het je een tientjes en 5 minuten werk....
Dank voor alle snelle reacties. Ik wil wel een nieuwe kopen en 400 EU + vind ik toch wat te gek om te kijken of hij deze nieuwe hobby echt leuk vind.

@memphis Vind je hiermee de WLtoys een prima optie? eventueel met een ander merk accu (gok ik)

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik heb zelf geen WLtoys maar lees alleen goede verhalen. Helaas komen veel van die verhalen van mensen die niet beter kennen dus hoe objectief is het?
Een nadeel van WLtoys is dat het veelal een kleinere schaal is en dus daarmee door ruig veld het wat lastige wordt.

T2M is inderdaad een merk dat een beetje in de richting ligt van Himoto/HSP, ze maken spul voor een bepaalde doelgroep en dat is meestal onderaan en in het midden van de markt. Geen slecht spul maar het ook maar net hoe je er mee om gaat.

Kijk anders ook eens naar Abshima, oa de Conrad verkoopt het.

• Icephase

Icephase

dwarsdrijver schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:38:
[...]

Dank voor alle snelle reacties. Ik wil wel een nieuwe kopen en 400 EU + vind ik toch wat te gek om te kijken of hij deze nieuwe hobby echt leuk vind.

@memphis Vind je hiermee de WLtoys een prima optie? eventueel met een ander merk accu (gok ik)
Wat bedoel je precies met 'de WLtoys'? Welk model? Want er zijn echt wel wisselende ervaringen mee. En andere merken accu's... tja ze komen rond die prijsklasse allemaal uit China en allemaal met dezelfde soort kwaliteitscontrole... in principe zijn de accu's die meegeleverd worden niet slecht hoor, maar je kunt het net treffen dat je een kapotte cel krijgt.

• dwarsdrijver
Icephase schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:46:
[...]

Wat bedoel je precies met 'de WLtoys'? Welk model? Want er zijn echt wel wisselende ervaringen mee. En andere merken accu's... tja ze komen rond die prijsklasse allemaal uit China en allemaal met dezelfde soort kwaliteitscontrole... in principe zijn de accu's die meegeleverd worden niet slecht hoor, maar je kunt het net treffen dat je een kapotte cel krijgt.
1:10
Wltoys 104001 RTR 1/10 2.4G 4WD 45km/h RC Car Metal Chassis Vehicles Model 7.4V 2200mAh Off-Road Climbing Truck

of
Wltoys 104019 1/10 2.4G 4WD Brushless High Speed RC Car Vehicle Models 55KM/H - Black blue

1:12

Wltoys 124018 RTR 1/12 2.4G 4WD 55km/h Metal Chassis RC Car Off-Road Truck 2200mAh

of

Wltoys 124017 Brushless V2 Upgraded Several 2200mAh Battery RTR 1/12 2.4G 4WD 70km/h RC Car Vehicles Metal Chassis Models Toys

• Icephase

Icephase

dwarsdrijver schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:14:
[...]

1:10
Wltoys 104001 RTR 1/10 2.4G 4WD 45km/h RC Car Metal Chassis Vehicles Model 7.4V 2200mAh Off-Road Climbing Truck

of
Wltoys 104019 1/10 2.4G 4WD Brushless High Speed RC Car Vehicle Models 55KM/H - Black blue

1:12

Wltoys 124018 RTR 1/12 2.4G 4WD 55km/h Metal Chassis RC Car Off-Road Truck 2200mAh

of

Wltoys 124017 Brushless V2 Upgraded Several 2200mAh Battery RTR 1/12 2.4G 4WD 70km/h RC Car Vehicles Metal Chassis Models Toys
Zoek even naar reviews op Youtube, daar zijn er enorm veel van voor deze auto's. Sommige verdienen niet de aanbeveling begreep ik. Zelf heb ik een 144001 (brushed), dat is gewoon een hele leuke auto maar wel klein. Voor offroad té klein. De 124xxx is langer, maar niet groter.

• dwarsdrijver
Icephase schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:20:
[...]

Zoek even naar reviews op Youtube, daar zijn er enorm veel van voor deze auto's. Sommige verdienen niet de aanbeveling begreep ik. Zelf heb ik een 144001 (brushed), dat is gewoon een hele leuke auto maar wel klein. Voor offroad té klein. De 124xxx is langer, maar niet groter.
Wat bedoel je met voor offroad te klein? Echt alleen voor op de weg of kan je wel op een grasveld / het strand?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1/14 is relatief klein, dus die stuitert meer en blijft meer hangen op oneffenheden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Icephase

Icephase

dwarsdrijver schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:33:
[...]

Wat bedoel je met voor offroad te klein? Echt alleen voor op de weg of kan je wel op een grasveld / het strand?
Grasveld en strand zou ik echt niet doen, daar rijdt 'ie echt niet lekker. Gravel kan, maar als er te grote stenen liggen weer niet. Beste is gewoon op straat.

Als je dat echt wilt, kijk dan voor een 1/10 Monster Truck achtig model. WLtoys hebben die ook wel. Ja, die gaan minder snel maar hebben veel meer grondspeling en trekkracht dan die kleine buggy's.

• dwarsdrijver
Icephase schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:39:
[...]

Grasveld en strand zou ik echt niet doen, daar rijdt 'ie echt niet lekker. Gravel kan, maar als er te grote stenen liggen weer niet. Beste is gewoon op straat.

Als je dat echt wilt, kijk dan voor een 1/10 Monster Truck achtig model. WLtoys hebben die ook wel. Ja, die gaan minder snel maar hebben veel meer grondspeling en trekkracht dan die kleine buggy's.
check, als ik jullie zo hoor dan hoor ik 1:10 en daarnaast monstertruck.

dan zie ik:

XLF X03 1/10 2.4G 4WD 60km/h Brushless RC Car Model Electric Off-Road RTR Vehicles

Wltoys 104001 RTR 1/10 2.4G 4WD 45km/h RC Car Metal Chassis

XinleHong 9125 1/10 2.4G 4WD 46km/h RC Car Short Course Truck RTR

• Icephase

Icephase

dwarsdrijver schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:53:
[...]

dan zie ik:

XLF X03 1/10 2.4G 4WD 60km/h Brushless RC Car Model Electric Off-Road RTR Vehicles

De WLtoys 104001 is een buggy, geen monster truck.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

dwarsdrijver schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:53:
[...]

dan zie ik:

Ik zou als ik jou was even kijken naar de traxxas rustler, de twee wiel aangedreven versie is nieuw 200 en geloof me daar word je zoontje erg blij van als je daar een goeie lipo batterij in stopt gaat ie als de brandweer. Paar vriendjes van mijn zoontje rijden met die autotjes en het is een stapje terug vergeleken met de slash ultimate. Ga je zelf ook rijden? Zo ben ik met de hobby begonnen rijden met mn zoontje 😎 ik en mijn oudste rijden met de nieuwe sledge en mn jongste probeerd nu die slash te slopen 😂

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

En ja ik ben wel een beetje traxxas fanboy. Ik heb er gewoon goeie ervaring mee, zijn betrouwbare autotjes en onderdelen zijn makkelijk te krijgen

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Op yt zijn ook wel videos waar ze 10 autos onder de 300 vergelijken

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

https://youtu.be/6ALIbG3BH5A

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

• memphis

memphis

Topicstarter
Reviews neem ik met een wassen neus. Ten eerste zijn het moment opnames van net niet en niet van een langer gebruik en heel vaal gaat het om gesponsorde spullen of reviews met afiliate links en heeft men er baat bij dat iets positief beoordeeld wordt.

• Icephase

Icephase

memphis schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:05:
Reviews neem ik met een wassen neus. Ten eerste zijn het moment opnames van net niet en niet van een langer gebruik en heel vaal gaat het om gesponsorde spullen of reviews met afiliate links en heeft men er baat bij dat iets positief beoordeeld wordt.
Dat is waar, maar vaak kun je door niet teveel te luisteren maar vooral door goed te kijken naar hoe ze ermee om gaan wel aan info komen over betrouwbaarheid en ease-of-use. Wat sowieso goed is om te onthouden is dat zeker bij die Chinese auto's van Ali het van exemplaar tot exemplaar kan verschillen hoe de kwaliteit is. Soms hebben ze ineens een ander soort plastic of aluminium dat veel slapper of juist sterker is. Ook hoe het in elkaar is gezet in de fabriek en hoe de kwaliteitscontrole is, is van grote invloed. Bij de bekende merken betaal je meer, maar je hebt ook veel minder kans op een slecht exemplaar.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ja ze zijn soms idd gesponsord, ik stond net op het schoolplein te wachten op mijn zoontje en zocht even snel een linkje als voorbeeld. ik kijk hem nu en dit is niet de beste xD. ik ga nu even een goed linkje zoeken

• Icephase

Icephase

Freakiebeakie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:09:
ja ze zijn soms idd gesponsord, ik stond net op het schoolplein te wachten op mijn zoontje en zocht even snel een linkje als voorbeeld. ik kijk hem nu en dit is niet de beste xD. ik ga nu even een goed linkje zoeken
Een goeie hobby-garde RC (dwz met onderdelen die je los kunt kopen en vervangen, met electronica die niet geïntegreerd is, met proportioneel sturen en met afstellingsmogelijkheden) is gewoon best wel duur.
Je zou nog kunnen kijken naar een merk als FTX, die maakt ook leuke auto's en is wat voordeliger dan Traxxas of Arrma (de 2 topmerken hier in NL voor kwaliteit, prijs en verkrijgbaarheid wat mij betreft).

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik rijd zelf graag met traxxas, linkje was voor een andere tweaker die wat zocht voor zn zoontje als eerste auto :P

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Dit is waar we nu mee rijden, alleen dan met oranje kap, deze heb ik inmiddels verkocht

deze 2 hebben we nog niet zo lang, rijden wel leuk. erggg snel :P zo uit de doos denk ik dat ez wel tegen de 100km per uur aan zitten

[Voor 10% gewijzigd door Freakiebeakie op 02-09-2022 15:37]

• dwarsdrijver
Freakiebeakie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:23:
[...]

Ik zou als ik jou was even kijken naar de traxxas rustler, de twee wiel aangedreven versie is nieuw 200 en geloof me daar word je zoontje erg blij van als je daar een goeie lipo batterij in stopt gaat ie als de brandweer. Paar vriendjes van mijn zoontje rijden met die autotjes en het is een stapje terug vergeleken met de slash ultimate. Ga je zelf ook rijden? Zo ben ik met de hobby begonnen rijden met mn zoontje 😎 ik en mijn oudste rijden met de nieuwe sledge en mn jongste probeerd nu die slash te slopen 😂
Leuk om zo te overleggen. Ik denk dat dit wel een gaaf ding is. ik zie een rustler rood model met verlichting voor 279,-

Zo te zien goed geschikt voor offroad.

• Icephase

Icephase

dwarsdrijver schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:42:
[...]

Leuk om zo te overleggen. Ik denk dat dit wel een gaaf ding is. ik zie een rustler rood model met verlichting voor 279,-

Zo te zien goed geschikt voor offroad.
Zeker geschikt.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Dat is echt een leuke auto om te beginnen 😁
Zelf ben ik altijd voorstander voor 4wd maar als je niet te veel wilt uitgeven is zo’n 2wd ook wel leuk denk ik

[Voor 55% gewijzigd door Freakiebeakie op 02-09-2022 21:53]

• dwarsdrijver
Ik zag voor een paar tientjes meer een traxxas slash. Is dat nog een goede upgrade?

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Slash 2wd is denk ik net zo goed als die rustler is ook zlfde prijsklasse toch?
Paar tientjes extra kan je ook rustler 4wd nemen das wel weer net ff beter qua rijden

[Voor 36% gewijzigd door Freakiebeakie op 02-09-2022 22:37]

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Die 2wd autotjes sturen soms lastig als je net lekker gas geeft. Kijk dit is de 4wd versie
https://www.toprc.nl/trax...1iPA6tEAQYAyABEgJN1_D_BwE

[Voor 53% gewijzigd door Freakiebeakie op 02-09-2022 22:40]

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

En vergeet niet dat je ze koopt zonder batterij en lader. Dat kost je ook nog wel 150 denk ik

• iketot
Freakiebeakie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:50:
En vergeet niet dat je ze koopt zonder batterij en lader. Dat kost je ook nog wel 150 denk ik
Dat klopt niet helemaal. De Rustler 4x4 die je linkt is gewoon met accu en lader.

Hangt af wel model of het met of zonder accu en lader komt.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Ja maar dat is een lullig ladertje voor op een auto (aansteker) aansluiting. Ik kocht in eerste instantie

Die is voor kinderen ook handig, hij herkent zelf of het een lipo is of niet, stekker er in en laden en je kan met deze lader de lipo ook leeghalen voor als je hem een tijd niet wil gebruiken

• memphis

memphis

Topicstarter
Goed opletten dus met war er allemaal voor de prijs meegeleverd wordt.
Wat betreft Traxxas willen ze graag dat je ook hun accu's en lader erbij neemt. Nu is het door hun apparte stekkersysteem lastig om alternatieven te vinden maar hun stekkers zijn wel los te koop en voor andere meer universele (en vaak betere) laders kan je ook laadkabels voor Traxxas accu's vinden, ook voor hun ID stekkersysteem.

Voor de mensen die nog iets anders van dichtbij willen zien:

Ook ik ben er bijna klaar voor bewapend met mijnauto maar ook de camera.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Post je filmpje na afloop?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:03
Dan ben ik niet in Nederland -O-

• memphis

memphis

Topicstarter
Filmpjes beloof ik niet maar ook de EFRA facebook page zal dagelijks de nodige updates brengen en mogelijk een live video feed, zeker op myrcm zijn de tijden te volgen.

Een paar jaar terug was deze EK ook op dat circuit, toen heb ik alleen wat foto's gemaakt:
https://www.facebook.com/...ms&set=a.1344530475677197

• iketot
Freakiebeakie schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:04:
Ja maar dat is een lullig ladertje voor op een auto (aansteker) aansluiting. Ik kocht in eerste instantie [Afbeelding]

Die is voor kinderen ook handig, hij herkent zelf of het een lipo is of niet, stekker er in en laden en je kan met deze lader de lipo ook leeghalen voor als je hem een tijd niet wil gebruiken
Dat is waar, maar je kan in ieder geval laden.. :-)

Die lader die jij post is fijn inderdaad, maar bij niet Traxxas moet je (de eerste keer) wel ff instellen of t een lipo is of niet, en om te starten moet je de twee knoppen tegelijk indrukken.. met de Traxxas ID lipos gaat t allemaal automatisch.. ik heb de dual charger met 2 niet Traxxas lipos, begin even opletten en instellen 1e keer, daarna gaat t prima!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Ik gebruik nu ook die dual lader, erg fijn als je voor meerdere autos moet laden 😊

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee