Riep iemand mij
Soms is het moeilijk te begrijpen maar RTR is gewoon de grootste markt en creëert the grootste markt omdat impuls aankopen veel makkelijker gedaan wordt. Het heeft niets met bashers te maken maar omdat veel bashers ook niet veel geld willen uitgeven kom je helaas ook meestal op RTR uit. Tamiya is nog 1 van de weinige merken dat kits levert maar in de offroad brandstof kom je vor een kit meestal bij een wedstrijdmodel uit, kost mischien meer dan je wilt maar je krijgt er ook meer voor terug.
Qua brandstof kan je nog kits vinden bij Acme/Nitrotek. Kost niks en krijg je ook niks (in kwaliteit en service)
Onderdelen is voor alles geen probleem. Voor wedstrijdmodellen is in Nederland toch al niets meer bij de winkel te vinden. De meeste hebben het via kofferbak verkoop van teamrijders of houden hun creditcard/paypal voor een scherm met een buitenlandse site.
Ik zelf heb door de jaren heen voorraden ingekocht tot zelfs een 2e (2e hands) auto voor delen. Mijn laatste bestelling was bij een Belgische collega rijder die veel bij FVSS in Italië besteld, met meer man in 1 grote bestelling scheelt weer in verzendkosten en krijgen we een hogere korting.
Overigens hier een filmpje die zijn dure Mugen MBX8T gebruikt om te bashen:
Hij heeft ook geprobeerd het verschil uit te leggen tussen een kit en een RTR:
En laatst heeft hij mijn werk weer eens laten zien:
[
Voor 17% gewijzigd door
memphis op 22-03-2021 09:14
]