Het grote RC cars topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Valt me nog mee met 1:10 offroad, mooi om te zien dat er toch nog behoorlijk wat circuits zijn. Er zitten mooie circuits tussen. Helaas allemaal erg ver mijn woonplaats. Real 80, hoewel niet echt voor 1:10 bedoeld, is dan nog de beste optie in het Noorden. Ik heb nog een 1:10 buggy dus daar wil ik me eerst maar op richten.

Is Racing Arena Limburg dicht? Door Corona? Het binnen rijden is natuurlijk niet meer mogelijk geweest. De website en webshop... werken nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Gelukje weer... Zoontje heeft de FTX mini-Outback gisteren van de trap af laten rijden, met als resultaat een paar gebroken bodyposts en bumper-mounts:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iI3aqgU3lkXJ0Uzv9Zf0RVVMIqA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCSde4rJHQNSP0B8n5DiKumd.jpg?f=fotoalbum_small

Blijkt alles wat gebroken is onder hetzelfde kitje "body- & bumper mounts" van een paar euro te vallen, wat nog op voorraad is bij een aantal webshops ook :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:10

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
gold_dust schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:24:
Valt me nog mee met 1:10 offroad, mooi om te zien dat er toch nog behoorlijk wat circuits zijn. Er zitten mooie circuits tussen. Helaas allemaal erg ver mijn woonplaats. Real 80, hoewel niet echt voor 1:10 bedoeld, is dan nog de beste optie in het Noorden. Ik heb nog een 1:10 buggy dus daar wil ik me eerst maar op richten.

Is Racing Arena Limburg dicht? Door Corona? Het binnen rijden is natuurlijk niet meer mogelijk geweest. De website en webshop... werken nog gewoon.
Er zijn natuurlijk meer offroad banen te vinden zoals RCMA en Euregio welke dan wel 1:8 banen zijn maar toch prima met een 1:10 te doen zijn. Zie: https://www.buggycup.nl/kalender-2020/

Racing Arena moest eruit van de verhuurder geloof ik, het preciese verhaal ken ik niet want er gaan nog wat meer verhalen rond. Ik weet wel dat ze druk op zoek zijn geweest voor een alternatief.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:15

Snuffel

Vroem!

Chakotay schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:53:
Gelukje weer... Zoontje heeft de FTX mini-Outback gisteren van de trap af laten rijden, met als resultaat een paar gebroken bodyposts en bumper-mounts:

[Afbeelding]

Blijkt alles wat gebroken is onder hetzelfde kitje "body- & bumper mounts" van een paar euro te vallen, wat nog op voorraad is bij een aantal webshops ook :)
Inherent aan het rijden met auto's: je gaat een keer dingen moeten vervangen :)
Gelukkig dat het dit keer meeviel.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Snuffel jup, vandaar ook mijn post van een paar dagen geleden dat RTR auto's vanzelf ook een kit worden na een paar keer rijden :P De enige auto hier waar nog niets aan gerepareerd / vervangen is, is de HBX Devastator mini-crawler. De mini-outback heeft eerder ook al een nieuw motortje gehad, daar heb ik wel een stuk langer op moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsten_bot
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-05 11:24
Hoi
Ik heb een vraag over mijn rc auto
Welke 4x4 aandrijving moed ik hebben en waar moed ik het bestellen

Ik heb een (overmax x monster 3.0)

En ik heb al heel wat opgezocht maar kan niet egt iets vinden wat 100% in mijn rc auto past

Wat ik wel weet is dat de lengte van de 4x4 ass 15 cm is
Voor de rest weet ik niet zoveel meer dus ik dacht ik vraag het gewoon of iemand kan helpen

Kan toevallig iemand hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
De ass? :)

Dit is geen bouwpakket, je vraagt naar een onderdeel uit een compleet geleverde auto. Je moet dus op zoek naar "spare parts" voor het juiste type...

En je wil de aandrijving vervangen. Wat is er stuk, en welke delen van de aandrijving moeten vervangen worden? Omdat het geen bouwpakket is, ga ik ervan uit dat je dus gewoon de auto open moet maken, en op zoek moet naar typenummers van zaken die je wil vervangen.... En als dat niet kan, op zoek naar alternatieven die dezelfde afmetingen hebben, en dezelfde krachten en/of voltages aankunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door TomsDiner op 12-03-2021 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

(gezien ik geen zak te doen heb)

Karsten! Welkom op Tweakers :)

Vertel eens wat over jezelf en post eens wat foto's van je auto. En probeer dat dan zorgvuldig te doen. Een nieuw lid moeten we welkom heten, en zeker zo jong als je bent.

Met de informatie die je geeft uit je topic is het haast onmogelijk om je te helpen. Je moet eens op je gemak morgen wat meer info op papier gaan zetten. Post er wat foto's bij en besteed even een uur aandacht aan je vraag.

Post dus zo veel mogelijk informatie en neem er rustig de tijd voor. Ook je budget kunnen we in acht houden als dat wat kleiner blijkt te zijn. Post dus ook je budget :).

(@modjes.. geef het een kans, 36 uur?)

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 12-03-2021 23:02 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsten_bot
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-05 11:24
Mijn schaal is 1:18
En niet letten op het tape en lijm dat gaa ik er nog afhalen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3ZD2rV3ZNYcgIuhDY45RNo74eU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBayEMzE9wkmjMWCcxhC6P2F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUIJuXDJ6Nk7WIsclgZsdsonv5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8ImcRO4QnxXriAU5kG70rbZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Dp7p-8PYGAslseRCZBS_mQoB74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZM5dzuI5bG8WjRslM9KpcTIq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Ik ben van plan het komende seizoen met een 1:10 buggy (een DT-03) wat te trainen op een baan en eventueel een clubwedstrijd mee te rijden als die er zijn. Wat ik me van Tamiya van vroeger herinner is dat de standaard servo saver altijd kapot ging. Tamiya zelf heeft een 'high torque' servo saver(51000) maar zijn er nog andere merken die beter zijn? Vroeger gebruiken we voor wedstrijden altijd een Kimbrough servo saver maar die kan ik nergens meer vinden.

Waar ik woon zit alleen een Mini-Z club in de buurt en we hebben een grote zolder waar makkelijk een baan past. De enige mogelijkheid voor mij om echt veel te kunnen rijden is om een Mini-Z aan te schaffen. Zijn er hier ervaringen met Mini-Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Als je bij een club wedstrijden wilt gaan rijden, bekijk dan wat hun reglementen zijn voor motor en regelaar, dan kan je met de aanschaf daar rekening mee houden.
En servosavers.... die worden niet zoveel meer gebruikt. Veel savers zitten tegenwoordig in het stuurmechanisme van de auto of nu met alle metal gear servo's worden ze helemaal niet meer gebruikt om ook een maximaal stuurgedrag te hebben. De Tamiya van vandaag de dag met de 3 veerclips zijn niet slecht.

Mini-Z is door veel mensen gedaan tijdens de winterperiodes. Ik zelf niet, heb mij wel veel bezig gehouden met de 1:18 modellen maar dat is ondertussen zo goed als dood. Jammer want dat was een prima klasse dat goed betaalbaar was en met je eigen zender kon doen. Als ik nu aan een Mini-Z moet beginnen moet ik een optionele Futaba print erbij kopen om met mijn stickzender te kunnen rijden. Dat brengt de prijs snel richting de 300 euro.... En laat ik het nog maar niet over de hop-ups hebben om de auto beter te krijgen.
Hopelijk hebben ze bij die club reglementen om de auto's goedkoop en gelijkwaardig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@memphis vanwaar jouw voorkeur voor de stick-zender eigenlijk? Geen kritiek, gewoon interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Chakotay schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:47:
@memphis vanwaar jouw voorkeur voor de stick-zender eigenlijk? Geen kritiek, gewoon interesse :)
Ik ben daarmee opgegroeid en ligt dus mij meer vertrouwelijk in de handen hoewel ik ook prima met een stuurwiel overweg kan al moet ik iedere keer wel even inkomen.
Een maat van mij wisselt wel eens af maar gaf ooit aan sneller te sturen met sticks. De verklaring is heel simpel, de meeste met een stuurwiel sturen uit de pols en dat is een hoop massa dat in beweging moet komen. Veel goede rijders sturen dan ook vanuit de vingers hetgeen bij sticks altijd gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Ik reed vroeger ook wedstrijden met een stick-zender. Zo'n goedkope witte Robbe Futaba Attack. Toch maar gewisseld naar stuurwiel toen omdat een Futaba FF3 als tiener veel te duur was. Volgens mij leveren Futaba en Sanwa nog steeds stick-zenders, in Engeland schijnen ze er ook veel mee te rijden. Ik vond het bij wedstrijden ook veel beter rijden, voor gewoon wat op een veld rondcrossen heeft het niet veel toegevoegde waarde.

@memphis Dat met die standaard servo saver ga ik maar proberen dan. Ik bestel er voor de zekerheid toch maar een reserve bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had nog een ontvanger over van mijn Absima zender setje (er zaten 2 ontvangers bij) en ik zag deze Neo Fighter voor weinig geld op ebay voorbij komen. Leuk projectje om te bouwen. In eerste instantie laat ik hem stock, met stock motor en ESC. Misschien koop ik ooit de carbon shocktowers en anti-rol bar er bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWyCQpL_1LLzad4OHt_X4LD3J_4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K8c05Lob5SAuVKHxLvGz1gzu.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Leuk model ook :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Als er geen kogellagers bij zitten zou ik voor een paar dollar ook een lagerset van ebay plukken. Scheelt een hoop slijtage achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, lagersetje was bijgesloten. En oil-filled-shocks, dat schijnt ook niet helemaal standaard te zijn (geweest). Staat niet voor niets "Bonus parts included" op de doos :) Hij wordt overigens niet wit met blauw, maar dat is volgens mij alleen voor youtubers nodig ofzo. Ik heb iig geen idee waarom de meerderheid van de build videos van deze set gewoon dezelfde kleuren als op de doos maken.

[ Voor 39% gewijzigd door zonoskar op 15-03-2021 15:02 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Ik heb ook een DT03 op het oog, op basis van een tip eerder hier. Welke servo, zender en batterypack raden jullie aan? Ik heb geen flauw idee welke merken betrouwbaar zijn en welke niet. Kan ook niet echt duidelijk vinden welke maten het moeten zijn, de meeste websites blinken niet echt uit in informatie over wat je verder nodig hebt.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Ik heb precies dezelfde auto en heb ook meteen kogellagers ingebouwd. De voorwielophanging heb ik ook meteen van shims voorzien, er zit standaard veel te veel ruimte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Sharky schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:15:
Ik heb ook een DT03 op het oog, op basis van een tip eerder hier. Welke servo, zender en batterypack raden jullie aan? Ik heb geen flauw idee welke merken betrouwbaar zijn en welke niet. Kan ook niet echt duidelijk vinden welke maten het moeten zijn, de meeste websites blinken niet echt uit in informatie over wat je verder nodig hebt.
Het is maar wat je wilt.....
Een 30 euro GT2 zender zal prima voldoen maar heeft zo zijn beperkingen. Iets met een schermpje heeft meer handige instellingen (zoals EPA en subtrim) en ook de mogelijkheid van meer modelgeheugens.Een GT3 kost dan 3 tientjes meer maar is al veel meer zender. Voor rond de 100 euro heb je al een instapper van Futaba en Sanwa wat wel de topmerken zijn.
Spektrum is al een tijd niet meer mijn keuze. Er zijn wat problemen met bereik geweest en nu komen veel sets met een AVC ontvanger wat heel leuk klinkt maar voor de echte belevenis zwaar onzin is.

Voor zo'n auto zal ook iedere servo werken, de servosavers van Tamiya zijn niet zo slecht. Een aanbeveling zou de Savox 0254mg zijn, kost iets van 25 euro denk ik en heeft metal gears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een Absima CR2S.V2 zender. Die zit ook bij een hoop Absima RTR setjes, dus ik vond die wel genoeg. Ik geloof dat deze zender rond de 60 euro zat, incl 2 ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik zit zelf ook weer te denken om een kit te bouwen, maar welke...

Eisen: 4x4 offroad, electro, geen crawler, wel snel.

Iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
Snuffel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:48:
Ik zit zelf ook weer te denken om een kit te bouwen, maar welke...

Eisen: 4x4 offroad, electro, geen crawler, wel snel.

Iemand een goede tip?
De Traxxas Stampede 4x4 kit?

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik heb al een Stampede 2WD, ben niet zo heel erg onder de indruk van deze Traxxas om eerlijk te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

memphis schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:34:
[...]

Het is maar wat je wilt.....
Een 30 euro GT2 zender zal prima voldoen maar heeft zo zijn beperkingen. Iets met een schermpje heeft meer handige instellingen (zoals EPA en subtrim) en ook de mogelijkheid van meer modelgeheugens.Een GT3 kost dan 3 tientjes meer maar is al veel meer zender. Voor rond de 100 euro heb je al een instapper van Futaba en Sanwa wat wel de topmerken zijn.
Spektrum is al een tijd niet meer mijn keuze. Er zijn wat problemen met bereik geweest en nu komen veel sets met een AVC ontvanger wat heel leuk klinkt maar voor de echte belevenis zwaar onzin is.

Voor zo'n auto zal ook iedere servo werken, de servosavers van Tamiya zijn niet zo slecht. Een aanbeveling zou de Savox 0254mg zijn, kost iets van 25 euro denk ik en heeft metal gears.
Wat ik graag wil is een instapsetje voor een beginner. Geen rotzooi, maar ook zeker niet meteen het neusje van de zalm. Ik ga er samen met m'n zoon ( 8 ) mee aanklooien dus laten we vooral eenvoudig beginnen :P

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Sharky schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:13:
[...]

Wat ik graag wil is een instapsetje voor een beginner. Geen rotzooi, maar ook zeker niet meteen het neusje van de zalm. Ik ga er samen met m'n zoon ( 8 ) mee aanklooien dus laten we vooral eenvoudig beginnen :P
Grote vraag in deze: wat is je budget?
Als je dat hebt vastgesteld kan er ook gerichter advies worden gegeven.
Ik kan wel roepen: koop dit en dat want goed, maar als het vervolgens niet in het financiele plaatje valt heb je nog niets aan het advies.

En dat gezegd hebbende: echt rotzooi koop je niet zo snel. Kijk eens op Hobbyking bijvoorbeeld. Genoeg keus, en in principe goed genoeg om mee aan te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Snuffel schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Grote vraag in deze: wat is je budget?
Als je dat hebt vastgesteld kan er ook gerichter advies worden gegeven.
Ik kan wel roepen: koop dit en dat want goed, maar als het vervolgens niet in het financiele plaatje valt heb je nog niets aan het advies.

En dat gezegd hebbende: echt rotzooi koop je niet zo snel. Kijk eens op Hobbyking bijvoorbeeld. Genoeg keus, en in principe goed genoeg om mee aan te klooien.
Zo rond 200 euro, ~10%. Vandaar dat ik bij de Fighter Buggy uitkwam. Volgens mij moet ik met dat budget wel een leuk begin kunnen maken.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Zoals ik al zei de GT2:
https://www.eurorc.com/pr...0vewHREAQYASABEgIJQ_D_BwE

Is 1 van de meest gebruikte instapmodellen welke oner heel veel merknamen verkocht wordt zoals Reely, Carson, Jamara etc. Ook op Aliexpress en Banggood te vinden voor 20 dollar. Ontvangers kosten helemaal geen drol, ik geloof minder dan een tientje.
Een opvolger: https://hobbyking.com/nl_...ble-li-ion-battery-1.html

En zoals aangegeven is de GT3 een betere zender met meer opties, een digital menu en modelgeheugens welke met dezelfde ontvangers werkt wat voor die paar tientjes meer zeker een betere aanschaf is.
https://www.amazon.nl/Fly...oppingads-lpcontext&psc=1

[ Voor 8% gewijzigd door memphis op 17-03-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

En voor weer een tientje extra pak je de 6 kanaals versie.
Is overigens ook een FlySky, maar dan onder een andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Over de GT3B zijn ook heel veel hacks te vinden. Onderandere alternatieve firmwares die extra kanalen activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
Snuffel schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:19:
Ik heb al een Stampede 2WD, ben niet zo heel erg onder de indruk van deze Traxxas om eerlijk te zijn...
Waarom ben je er niet tevreden over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik ben wel tevreden, maar niet onder de indruk.
Had een hogere fun factor verwacht denk ik.

Als ik ga rijden is deze nooit de eerste keus, maar meer een wagen van: oh ja, die heb ik ook nog.

[ Voor 35% gewijzigd door Snuffel op 17-03-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Snuffel schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:06:
Ik ben wel tevreden, maar niet onder de indruk.
Had een hogere fun factor verwacht denk ik.

Als ik ga rijden is deze nooit de eerste keus, maar meer een wagen van: oh ja, die heb ik ook nog.
Welke RC's heb je nog?
Je kan nog proberen om de Stampede om te bouwen tot een Rustler of Slash. Grofweg 90% van de onderdelen zijn identiek. En de langere wielbasis van de Slash kan wel een voordeel zijn. Maar dat maakt het nog altijd geen 4WD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
@memphis Weet jij hoe het zit met dat mylaps systeem en transponders? AMB bestaat niet meer? Moet je tegenwoordig zelf een transponder aanschaffen? Welke moet je dan hebben en is die op alle banen te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
gold_dust schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:27:
@memphis Weet jij hoe het zit met dat mylaps systeem en transponders? AMB bestaat niet meer? Moet je tegenwoordig zelf een transponder aanschaffen? Welke moet je dan hebben en is die op alle banen te gebruiken?
AMB heet Mylaps tegenwoordig. Ja, alle organisaties zijn van de handout transponders afgestapt en dien je je eigen transponder te gebruiken.

Er is op het moment wel wat ontevredenheid. De laatste software upgrade voor de decoders middels firmware 4.5 en later ondersteunen de oude RC2 en de MRT kloontransponders niet meer, je moet een RC4 transponder hebben. Om die reden is het uitkijken met wat je koopt. Inweze kan je niet fout gaan met de RC4 Hybrid transponder welke op alle systemen ondersteund wordt. De gewone RC4 transponder zal alleen werken op RC4 decoders wat de meeste clubs wel hebben en moet het heel raar lopen als die niet gezien wordt..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-eljNSxVY1R0JxM0Exv4397NhM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r2kKvbJvO2afGmFTO0dVSZsG.png?f=user_large

Of als je zelf wilt knutselen:
https://www.rctech.net/fo...ing-aka-cano-revised.html

De eerste bouwsels zijn RC2 compatible maar verderop in het topic zijn er ook al ontwerpjes die RC4 compatible zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

D-Three schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:07:
[...]

Welke RC's heb je nog?
Je kan nog proberen om de Stampede om te bouwen tot een Rustler of Slash. Grofweg 90% van de onderdelen zijn identiek. En de langere wielbasis van de Slash kan wel een voordeel zijn. Maar dat maakt het nog altijd geen 4WD ;)
Och jeetje, ik heb genoeg RC's.

Axial SCX 10 III
CrossRC FR4-C
TT-01 VW Bus
TT-01E
TT02-D
Blaze DFR Drift
Stampede 2WD
Jeep CJ7
Kysoho nitro
Arrma Raider
En een 1/35 crawlertje

Ofwel, meer dan genoeg. Maar nu nog een leuke 4WD bash dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
@memphis Bedankt voor de uitleg. Je zou dus zo'n RC4 of RC4 hybrid moeten aanschaffen. Dat is toch ook weer een investering van rond de 100€. Hoe lang zou zo'n transponder meegaan?

Ik zat nog te kijken naar de Tamiyacub, een aantal circuits zijn rond een uur rijden wat nog net te doen is. Je moet dan een auto met "certificaat" hebben om mee te doen. Betekent dat dat je die in het (dure) Nederland moet kopen en dat een in Duitsland gekochte auto niet mee mag doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
@gold_dust
Ja, de RC4 en RC4 hybrid zijn de meest verstandige dan wel de enige keuzes. Inweze koop je zo'n ding voor altijd. Ik zelf heb nog nooit een kapotte transponder gehad, Heb vele jaren met mijn RC2 transponder gereden en rij nu al een hele tijd met mijn 1e RC4 hybrid.
Latst had ik via een 2e hands aankoop 3 transponders voor 60 euro overgenomen, 20 euro per stuk. Daarmee heb ik nu 6 RC4 transponders. Dus een idee om ook even de 2e hands markt af te struinen, 1 probleem waar je tegenaan kan lopen met een 2e hands is de registratie op naam:
https://help.mylaps.com/s...20account%20has%20created.

En ja, de Nederlandse Tamiya cup eist voor sommige chassis een certificaat, dit is bedoeld om daarmee ook de Nederlandse winkelier te ondersteunen maar helaas zie je ook dat daarmee de prijs ook hoger ligt. Of het door de certificaat komt of gewoon de veel kleinere aantallen op de Nederlandse markt (wat minder kortingen voor de inkopende distributeur betekent) blijft onduidelijk en voor diegene die over de grens goedkoper gekocht hebben heel zuur. Het certificaat is maar een papiertje, misschien moet je even op zoek naar een 2e handsje met certificaat zodat je ook extra onderdelen hebt. Ik weet ook niet hoe streng daarop gecontroleerd wordt,ik zelf heb een paar cups meegereden met mijn F1 waar een certificaat en verplichte Tamiya onderdelen niet vereist is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgeri
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-09 00:56
@memphis Het Certificaat is toch slechts voor enkele modellen nodig? (voornamelijk de nieuwere/duurdere lijkt het wel)

Het is iets waar ik eventueel ook wel aan wil gaan deelnemen tzt (eerst maar eens de baan op met mijn eerste auto) Maar dan is het wel goed om te weten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
IK zei ook voor sommige chassis. Inderdaad voornamelijk de modellen die na de invoering van het certificaat zijn uitgebracht zoals de TC01, TA07 en later, TRF419 en later, M06 en later, TT01 truck en de TT02. De gewone TT01 tourwagen niet, die wordt al heel lang ingezet.

Totaal reglement: https://www.tamiyacup.nl/...C2021_reglement_ver2b.pdf
Daar is alles in terug te vinden als ook welke chassis in welke klasse een certificaat nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Ik zou de auto en de rest in in ieder geval uit Duitsland halen. Het zou mij eigenlijk ook gelijk over zijn met die Tamiya Cub als je daar op wordt afgekeurd. Ik zie ook dat ze in sommige klassen een Carson brushless motor en regelaar verplichten(Dragster 3 16t). Zo wordt je ook verplicht mindere kwaliteit regelaar en motor te kopen, ik zou liever Hobbywing kopen wat ook niet duurder is. Nog maar eens nadenken over die Tamiya Cub.

Het merk JQ stopt er ook mee zag ik: YouTube: Mayako Takeover? JQRacing's Future? Q&A Livestream. Hij gaat wel als ontwerper voor een nieuwe merk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgeri
In de stock rijd je met je TT01 of 02 met een Cup machine motor van een tientje (dat valt te overzien) en ik begrijp dat de meesten dan een hobbywing Quicrun 1060/1080 ESC erop zetten. Dat laatste lijkt me ook voor buiten de Cup een prima ESC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
gold_dust schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:13:
Ik zie ook dat ze in sommige klassen een Carson brushless motor en regelaar verplichten(Dragster 3 16t). Zo wordt je ook verplicht mindere kwaliteit regelaar en motor te kopen, ik zou liever Hobbywing kopen wat ook niet duurder is. Nog maar eens nadenken over die Tamiya Cub.
Het gebruik van de Carson set is een bewuste keuze. Allereerst is Carson een merk van de Duitse Tamiya importeur die garant staat voor genoeg voorraad en ten tweede heeft de set zich bewezen als een prima maar vooral gelijkwaardige set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Wat ik me afvraag is of alle in NL verkochte Tamiya kits die in de Tamiya Cup mogen meerijden een certificaat hebben. Het staat er vaak niet bij. Soms zijn er trouwens wel aanbiedingen die in de buurt van de Duitse prijzen komen.

@memphis De vraag is of je normaal deze Carson set gekocht(140€) zou hebben als deze niet verplicht zou zijn in de Tamiya Cup. Ik denk toch van niet, er zijn betere alternatieven voor die prijs. Ik zie trouwens wel wat ze doen: Tamiya kits met certificaat, Carson motoren, alleen Tamiya tuning onderdelen en banden toegestaan. Het is natuurlijk puur commercieel ... Het had ook een NOMAC initiatief kunnen zijn om betaalbaar wedstrijden te kunnen rijden.

Maar inderdaad, de Stock klasse wordt met goedkope Carson Cup motoren gereden.

[ Voor 54% gewijzigd door gold_dust op 18-03-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik denk dat de Carson set goedkoper te vinden is, er zijn een aantal winkeliers aan de cup verbonden die inderdaad ook combodeals geven.
Het gaat om sensorloze sets die (wat ik al jaren beweer) daardoor maximaal gelijkwaardig zijn en minder mee te sjoemelen is. Inderdaad is er ook een klasse met de brushed Carson die met 10 euro zeer goed betaalbaar is.

Overigens is de verplichting van een vaste motor/regelaar redelijk normaal. De ETS werkt ook zo. Ooit begonnen met een speedpassion set, later een Muchmore en nu is het geloof ik weer wat anders. De NOMAC gaat hier redelijk in mee en vereist voor de stockklasse ook de Muchmore 13.5T ETS motor (locked endbell) met de Fleta regelaar.

Ook bij clubracing kom je dergelijke reglementen tegen waardoor je altijd beter eerst bij de club moet informeren wat er gereden wordt, tenzij je modified wilt rijden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
De wedstrijden in April bij Real 80 zijn al afgelast vanwege Corona. De vraag is maar of dit nog verbetert dit jaar en of er überhaupt wedstrijden kunnen worden gereden. Het is natuurlijk ook wat twijfelachtig met 20 - 50+ rijders in de pits, ook al is het buiten. Ik hoop in ieder geval dat de banen dit jaar open blijven om te trainen.

[ Voor 8% gewijzigd door gold_dust op 19-03-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari1975
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-08-2024
Hoi, ik ben van plan om een Arrma 4x4 granite V3 te kopen. Budget was eigenlijk 250,- euro. Al iets overheen dus.
Daar zit dan helaas geen snellader en maar 1 accu NiMh bij.
Iemand toevallig tips voor een redelijke snellader + extra accu. Liefste Lipo.
Maar daar hangt weer een prijskaartje aan. Dus ook graag een optie voor NiMh accu + snellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
Het ligt er helemaal aan of je zelf al iets hebt. Zo had ik zelf al een goede voeding (12V uitgang) en heb van marktplaats een 4 poorts balanced charger van iemand overgenomen voor €15. Lipo heb ik van Aliexpress gehaald, maar zou je ook bij Hobbyking kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari1975
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-08-2024
Lipo via Ali zijn wel betrouwbaar?
Ik heb nog niets, moet alles nog aanschaffen.
Dus voeding + lader nog nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
gold_dust schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:25:
De wedstrijden in April bij Real 80 zijn al afgelast vanwege Corona. De vraag is maar of dit nog verbetert dit jaar en of er überhaupt wedstrijden kunnen worden gereden. Het is natuurlijk ook wat twijfelachtig met 20 - 50+ rijders in de pits, ook al is het buiten. Ik hoop in ieder geval dat de banen dit jaar open blijven om te trainen.
Ik verwacht niet eerder dan augustus. Men verwacht in juli klaar te zijn met het vaccineren en hopelijk zin er niet te veel wappies die vinden dat het niet nodig is zodat er d minimale 70% gehaald wordt voor een goede groeps imuuniteit. Competies zijn dan al een verloren zak, losse wedstrijden zullen geen probleem meer zijn denk ik.
Ari1975 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:20:
Hoi, ik ben van plan om een Arrma 4x4 granite V3 te kopen. Budget was eigenlijk 250,- euro. Al iets overheen dus.
Daar zit dan helaas geen snellader en maar 1 accu NiMh bij.
Iemand toevallig tips voor een redelijke snellader + extra accu. Liefste Lipo.
Maar daar hangt weer een prijskaartje aan. Dus ook graag een optie voor NiMh accu + snellader.
Op het modelbouwforum heb je die vraag al in 3 verschillende topics gestelt.... Ik heb je ook een antwoord gegeven.

[ Voor 22% gewijzigd door memphis op 19-03-2021 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Ik stond op het punt flink wat te bestellen tot ik zag dat de eerste wedstrijden in April al afgelast zijn. Dat kan dus wachten, ik zie ook niet hoe het bij andere clubs anders zou zijn. Alleen wat trainen zal het waarschijnlijk dit jaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de Neo Fighter klaar. Nog een heel gepruts om de kap te spuiten. Ik vermoed dat het koude weer me parten speelde, ik kan me niet herinneren dat het spuiten zo lastig was. Aan een kant heeft de 2de kleur de eerste kleur danig verziekt. Gelukkig bedekken de stickers een hoop van die foutjes. Alleen was dat bij de striping niet echt mogelijk. Ik had speciale pinstripe plakband gekocht, maar na de eerste laag liet deze op een aantal stukken los. Ik heb dat zo goed en kwaad als het kon gerepareerd, maar up close ziet het er niet zo mooi uit. Ik ben wel blij met de kleuren combi, al had ik verwacht dat het goud meer een champagne kleur zou hebben zoals de dop van de spuitbus. Volgende keer maar de champagne goud kleur nemen. Misschien koop ik nog een keer een nieuwe body en doe het over. Ook de anti-rol bar doet niet heel veel. Op mijn Kyosho Inferno neemt de anti-rol bar de andere zijde ook een stukje mee omhoog als je een kant inveert, maar bij deze Tamiya niet dus. Anyways, dat is 30 euro die ik niet meer uit ga geven aan andere Tamiya kits :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HD-Ik5zXvzVggAl-ABHiUnNoql0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MqEqtu9kH3KtJbkF96bslDFp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJasJNxRzGfKkAdODLyDd5fBjp4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TDOo8nkOIDVSi0YkF2vYYEI8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ap19p79vbZl2ZxVN62OAzNsX0PY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/keEKQb8of0cbkTR9AKOTBzGW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpzoWoaY35dsMk9lOrdA0tiufC4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sLA0vV3IdNYjedKhEK3A8K22.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBXDy3uuv5of-CFFnCRREXFHITg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h4Bnt8GdpYczR6Z84irWHekq.jpg?f=user_large

Deze kant is niet zo goed gelukt dus. Ik heb na de foto's nog een reparatie uitgevoerd en je ziet het nu een stuk minder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_XfpGN5MU47r9jnoNrXDXlJrcU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T7WxNKySnLCGKNfqgyRZTA6D.jpg?f=user_large

Oja, en de volgende keer moet ik de velgjes ook aan de binnenkant beter spuiten, je ziet het toch nog redelijk goed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

zonoskar schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:32:
Ik heb de Neo Fighter klaar. Nog een heel gepruts om de kap te spuiten. Ik vermoed dat het koude weer me parten speelde, ik kan me niet herinneren dat het spuiten zo lastig was. Aan een kant heeft de 2de kleur de eerste kleur danig verziekt. Gelukkig bedekken de stickers een hoop van die foutjes. Alleen was dat bij de striping niet echt mogelijk. Ik had speciale pinstripe plakband gekocht, maar na de eerste laag liet deze op een aantal stukken los. Ik heb dat zo goed en kwaad als het kon gerepareerd, maar up close ziet het er niet zo mooi uit. Ik ben wel blij met de kleuren combi, al had ik verwacht dat het goud meer een champagne kleur zou hebben zoals de dop van de spuitbus. Volgende keer maar de champagne goud kleur nemen. Misschien koop ik nog een keer een nieuwe body en doe het over. Ook de anti-rol bar doet niet heel veel. Op mijn Kyosho Inferno neemt de anti-rol bar de andere zijde ook een stukje mee omhoog als je een kant inveert, maar bij deze Tamiya niet dus. Anyways, dat is 30 euro die ik niet meer uit ga geven aan andere Tamiya kits :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze kant is niet zo goed gelukt dus. Ik heb na de foto's nog een reparatie uitgevoerd en je ziet het nu een stuk minder.
[Afbeelding]

Oja, en de volgende keer moet ik de velgjes ook aan de binnenkant beter spuiten, je ziet het toch nog redelijk goed :X
Jij woont bij mij in de buurt, ga jij ook ooit ergens rijden? Zo ja, waar?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Franko P. Ik moet zeggen dat ik niet heel veel rijdt. Er is een off-road baan in Hapert meen ik. En als je via de Kruisstraat het dorp uit rijdt is aan de rechtse kant een simpel crossbaantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Snuffel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:48:
[...]

Och jeetje, ik heb genoeg RC's.

Axial SCX 10 III
CrossRC FR4-C
TT-01 VW Bus
TT-01E
TT02-D
Blaze DFR Drift
Stampede 2WD
Jeep CJ7
Kysoho nitro
Arrma Raider
En een 1/35 crawlertje

Ofwel, meer dan genoeg. Maar nu nog een leuke 4WD bash dingetje.
Toch een aardige collectie!
Bij een basher denk ik vooral aan vlot verkrijgbare onderdelen ;) En dan kom je sowieso bij de bekendere merken uit, denk ik? Maar veel kits zie ik bijvoorbeeld bij Traxxas niet, inderdaad enkel de Stampede 4WD, de Slash-kit is een 2WD. Arrma heeft mooi spul maar ook daar is het meeste RTR op een paar rollers na. Losi heeft ook rollers. Ik ben bijlange geen expert (daar hebben we Memphis voor :)) maar mij lijkt het alsof de basher-markt geen kit-markt is. Of ik zie iets over het hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

D-Three schreef op maandag 22 maart 2021 @ 00:13:
[...]

Toch een aardige collectie!
Bij een basher denk ik vooral aan vlot verkrijgbare onderdelen ;) En dan kom je sowieso bij de bekendere merken uit, denk ik? Maar veel kits zie ik bijvoorbeeld bij Traxxas niet, inderdaad enkel de Stampede 4WD, de Slash-kit is een 2WD. Arrma heeft mooi spul maar ook daar is het meeste RTR op een paar rollers na. Losi heeft ook rollers. Ik ben bijlange geen expert (daar hebben we Memphis voor :)) maar mij lijkt het alsof de basher-markt geen kit-markt is. Of ik zie iets over het hoofd :)
Collectie kan nooit groot genoeg zijn he ;)

Maar je hebt gelijk: kit en bash lijken niet samen te gaan....
Wel jammer, maar aan de andere kant: ook ene RTR bash wordt uiteindelijk een kit, als je er maar hard genoeg mee bashed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Riep iemand mij ;)

Soms is het moeilijk te begrijpen maar RTR is gewoon de grootste markt en creëert the grootste markt omdat impuls aankopen veel makkelijker gedaan wordt. Het heeft niets met bashers te maken maar omdat veel bashers ook niet veel geld willen uitgeven kom je helaas ook meestal op RTR uit. Tamiya is nog 1 van de weinige merken dat kits levert maar in de offroad brandstof kom je vor een kit meestal bij een wedstrijdmodel uit, kost mischien meer dan je wilt maar je krijgt er ook meer voor terug.
Qua brandstof kan je nog kits vinden bij Acme/Nitrotek. Kost niks en krijg je ook niks (in kwaliteit en service)

Onderdelen is voor alles geen probleem. Voor wedstrijdmodellen is in Nederland toch al niets meer bij de winkel te vinden. De meeste hebben het via kofferbak verkoop van teamrijders of houden hun creditcard/paypal voor een scherm met een buitenlandse site.
Ik zelf heb door de jaren heen voorraden ingekocht tot zelfs een 2e (2e hands) auto voor delen. Mijn laatste bestelling was bij een Belgische collega rijder die veel bij FVSS in Italië besteld, met meer man in 1 grote bestelling scheelt weer in verzendkosten en krijgen we een hogere korting.

Overigens hier een filmpje die zijn dure Mugen MBX8T gebruikt om te bashen:

Hij heeft ook geprobeerd het verschil uit te leggen tussen een kit en een RTR:

En laatst heeft hij mijn werk weer eens laten zien:

[ Voor 17% gewijzigd door memphis op 22-03-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Snuffel schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:01:
Maar je hebt gelijk: kit en bash lijken niet samen te gaan....
Wel jammer, maar aan de andere kant: ook ene RTR bash wordt uiteindelijk een kit, als je er maar hard genoeg mee bashed :P
Dat is waar :) Misschien jouw Stampede in ruilen voor een tweedehands Slash 4x4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

D-Three schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:02:
[...]

Dat is waar :) Misschien jouw Stampede in ruilen voor een tweedehands Slash 4x4?
Dat is wel een optie ja, maar.. auto wegdoen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

memphis schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:07:
Riep iemand mij ;)

Overigens hier een filmpje die zijn dure Mugen MBX8T gebruikt om te bashen:

[YouTube: I GOT HIT BY RC CAR & RC BASHING GOES WRONG]
Als ik die sprongen zo zie en vooral hoe de landing gaat begin ik toch in te zien dat de vering van mijn Rustler niet zo goed is als ik zou willen.
Mijn auto heeft niet veel nodig om met het chassis op de grond te slaan.
Heb de veer voorspanning al verhoogd en iets dikkere olie in de shocks, maar ik denk dat die olie nog veel dikker mag zijn. Of andere zuigers met kleinere gaatjes monteren.

Iemand hier nog tips?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Hardere veren. of eventueel kleine korte hulpveren over de as van de schokdempers zodat die erbij komen als de auto te ver door veert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Met hardere veren staat de auto ook hoger. Dikkere olie helpt met doorslaan bij hoge sprongen, maar laat de auto wel lager op de weg liggen. Maar ja, dikkere olie geeft ook minder grip in de bochten. Voor zover ik het begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Met hardere veren hoef je de veer niet op te spannen en kan je de auto lager afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik heb toevallig dit weekend ook hardere veren en dikkere olie (50 wt / 600 cSt) besteld voor mijn Slash. Maar ik weet er eigenlijk niet zoveel van af :P Misschien dat de olie wel dikker mocht zijn, ik wil de auto ook laag houden maar tegelijkertijd offroad rijden.... We zien wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

memphis schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:49:
Met hardere veren hoef je de veer niet op te spannen en kan je de auto lager afstellen.
Maar een veer reageert hetzelfde op langzame en snelle bewegingen van de demper. Dikkere olie reageert anders, die zal meer dempen bij een hoge snelheid van de demper (dus bij een hoge landing) dan bij lage snelheid (dus door een bocht jakkeren). En dan heb ik het over de snelheid van de piston in de demper, niet over de snelheid van de RC auto. Dus zwaardere veren zullen een negatief effect hebben op de bochten, dikkere olie minder. Tenminste als dat hetzelfde werkt voor RC auto's als voor mountainbikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
Bij welke webshop bestellen jullie de onderdelen meestal?

Voor mij is het nu de laatste keer dat ik iets bij een webshop onderaan het land besteld heb, gisteren gebeld met de vraag of een onderdeel op voorraad is en hoe snel het verzonden kon worden, onderdeel was ruim op voorraad en zal dezelfde dag nog verzonden worden (het was rond 13.15 uur) indien ik voor 16.30 bestelde. Dus ik mijn bestelling rond 13.25 afgerond en betaald. Toen ik vandaag rond 12 uur belde met de vraag of mijn bestelling gisteren verzonden was (ik heb nog geen mail met verzending/track and trace gekregen) kreeg ik de opmerking dat ik geduld moest hebben en ze geen tijd hadden voor mijn vraag :X

Zodra ik vroeg of ik mijn bestelling anders kon annuleren hingen ze direct op :?

Welke webshop heeft wel goede service zodra je ook besteld hebt? Moet alleen een spur gear hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door BlazeMuis op 23-03-2021 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Tamico, Haertle, Seidel, GearRC, dat soort partijen

BTW: spullen bij TopRC besteld zeker?

[ Voor 28% gewijzigd door Snuffel op 23-03-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Niet helemaal. een dikker veer heeft van zichzelf meer kracht wat ook ten goede kan komen bij een dikkere olie (snelheid van het uitveren). Voor de goede werking moet een auto in zijn veren hangen zodat wanneer je het chachiis omhoog tilt de veren (met de demper) nog uitveren. Als je een dunne opgespannen veer gebruikt staat die al op zijn uiterste.

Uiteraard geldt , hoe slapper de ophanging des te meer grip. Helaas zorgt een slappere ophanging ook voor meer gewichtsverplaatsing door de rol in het chassis wat de wegligging niet ten goede komt. Uitleg: als je een bocht in duikt komt veel druk op het buitenste voorwiel. Gaat het chassis nog in die richting overhellen heet dat gewichtsverplaatsing en komt er minder druk op de andere wielen. Up- en downstops als ook veren, demperolie en stabilisatoren spelen hierin een rol.

Een handig boekwerk is de "Hudy setup book" en de "Hudy offroad setup book" waarin heel veel over de setup is uitgelegd.

Maar zoals uitgelegd, als je veel jumps maakt zijn er mensen die op de demper-as een extra kort veertje leggen of wat je ook wel ziet een paar servo montage rubbertjes.die komen er pas in bij een grotere veerweg om de klap bij het neerkomen beter op te vangen.

@BlazeMuis Ik vrees dat je te veel verwacht van een winkel om binnen 24 uur iets geleverd te krijgen. Natuurlijk indien voorradig prima mogelijk maar geen verplichting.
Voor elektrospul ga ik meestal naar The Border

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
memphis schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:25:

@BlazeMuis Ik vrees dat je te veel verwacht van een winkel om binnen 24 uur iets geleverd te krijgen. Natuurlijk indien voorradig prima mogelijk maar geen verplichting.
Voor elektrospul ga ik meestal naar The Border
Dat begrijp ik uiteraard, maar dan moeten ze telefonisch niet aangeven dat het die dag verzonden zal worden terwijl dat niet gebeurd. Het lijkt erop dat ze dolgraag bestellingen binnenhalen, maar achteraf geen enkele service bieden. Zodra de bestelling geplaatst is is er geen vriendelijkheid meer te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Soms is Marktplaats best grappig :D
Zojuist een Arrma Granite gekocht voor een heel klein bedragje.
Soms weten mensen niet goed wat ze in huis hebben waardoor je erg goedkoop aan leuke dingen kan komen.
Ik zeg prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@BlazeMuis de service bij de gemiddelde RC-zaak lijkt een stuk minder dan de gemiddelde PC-zaak lijkt het. Ze leveren meestal uiteindelijk wel, maar beloofde levertijden klopt vaak weinig van. Niet alleen TopRC, ook Toemen, The Border, etc hebben het allemaal erg druk.

Ik heb nu ook een paar keer bij EuroRC uit Finland besteld. Net een paar euro duurder dan de NL winkels, maar de verzendkosten zijn met €2.99 juist goedkoper, en het komt ongeveer evensel binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Snuffel schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:17:
Tamico, Haertle, Seidel, GearRC, dat soort partijen

BTW: spullen bij TopRC besteld zeker?
Ik heb deze week een TT-02R bij Amazon.de besteld, ze hadden de laagste prijs en geen verzendkosten. Ik heb al jaren goede ervaringen met Amazon alleen duurt het leveren vaak tot een week. Verder heeft Amazon niet veel RC aanbod, Tamico heeft een groot assortiment Tamiya maar vraagt 14€ voor levering naar NL. Dat vind ik te veel als je een paar onderdelen nodig hebt. Haertle levert gratis vanaf 39€ naar NL maar hebben een beperkt assortiment, ik denk dat ik daar nog wat ga bestellen.

GearRC woon ik niet zo heel ver vanaf, ze zijn wel erg duur met alles. Hobbyking levert vanuit NL en rekent geen verzendkosten vanaf 100€. BangGood heeft ook veel op RC gebied.

Ik laat Nederlandse winkels meestal links liggen, in mijn ervaring ook slechte service en te duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
zonoskar schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:32:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb met het koude weer zelfs het spuiten van de lexaan kap verprutst. Nog wel proberen schoon te maken, maar dat is niet echt gelukt. Het zwart is uitgelopen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNC2KjqrZamPFa6Hy43W7HL7nck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LmRh6fojzpgNEI5xakEUHRy2.jpg?f=fotoalbum_large

Verder moet ik nog de ramen blinderen en cable management van de verlichting doen. Het profiel op deze banden is trouwens zo grof dat ze aanlopen tegen de kap bij het sturen, vandaar dat ie wat hoger staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Geen klagen van GearRC. Ik heb er zondag voor de eerste keer besteld. Maandagmiddag werd ik op de hoogte gebracht dat er 1 onderdeel ontbrak, woensdag had ik alles binnen. Ik denk niet dat ze duurder zijn dan andere Nederlandse shops, de artikelen die ik had besteld kosten tot op de cent evenveel als bij andere gekende Nederlandse shops. Enig minpuntjes zijn dat de verzendkosten (naar België) hoger zijn en de aantallen in voorraad worden niet vermeld. Maar de afhandeling is dus wel heel erg vlot.

EuroRc heb ik ook reeds 2 maal bij besteld. De verzendkosten zijn wel laag maar de stukprijzen inderdaad hoger. Ook beide keren een probleem met de zending maar dat lag aan de transporteur.

Verder heb ook nog besteld bij Lindinger en rcteam.fr. Meestal wil ik iets specifiek en dan bestel ik waar ze het in hun gamma en/of op voorraad hebben. Eigenlijk heb ik nog nooit echt problemen gehad. Geduld moet je soms een beetje hebben. Maar ik had zondag ook iets besteld Amazon (niet rc gerelateerd) en dat is vandaag binnen gekomen. GearRC is dus sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Erapaz schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:43:
[...]

Ik heb met het koude weer zelfs het spuiten van de lexaan kap verprutst. Nog wel proberen schoon te maken, maar dat is niet echt gelukt. Het zwart is uitgelopen:

[Afbeelding]

Verder moet ik nog de ramen blinderen en cable management van de verlichting doen. Het profiel op deze banden is trouwens zo grof dat ze aanlopen tegen de kap bij het sturen, vandaar dat ie wat hoger staat.
Als je je spuitwerk wil overdoen: leg ze een paar dagen in pure Sorbo Blue Wonder. Remmenreiniger werkt overigens ook. Verf komt er vaak vanaf en je kan op een geschikter moment (lees: hogere buitentemperatuur) overdoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Snuffel schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:02:
[...]

Als je je spuitwerk wil overdoen: leg ze een paar dagen in pure Sorbo Blue Wonder. Remmenreiniger werkt overigens ook. Verf komt er vaak vanaf en je kan op een geschikter moment (lees: hogere buitentemperatuur) overdoen :)
Bedankt voor de tip. Ik had daar inderdaad over nagedacht. Maar misschien was een nieuwe body kopen net zo makkelijk. Een body zonder decals is rond de 25 euro.
Nu de decals erop zitten ga ik het niet meer proberen. Voordeel is dat ik er nu toch mee ga rijden ipv dat het een shelfqueen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
D-Three schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:10:
Geen klagen van GearRC. Ik heb er zondag voor de eerste keer besteld. Maandagmiddag werd ik op de hoogte gebracht dat er 1 onderdeel ontbrak, woensdag had ik alles binnen. Ik denk niet dat ze duurder zijn dan andere Nederlandse shops, de artikelen die ik had besteld kosten tot op de cent evenveel als bij andere gekende Nederlandse shops. Enig minpuntjes zijn dat de verzendkosten (naar België) hoger zijn en de aantallen in voorraad worden niet vermeld. Maar de afhandeling is dus wel heel erg vlot.
Ik heb vandaag mijn laatste differential output yoke reserve op de auto gezet, dus heb ik vandaag ook maar een bestelling geplaatst bij GearRC met wat nieuwe reserve onderdelen. Ben benieuwd hoe snel ze leveren.

Ik had vandaag een netje van die vogel vetbollen vastzitten in het wiel/as.. Diff output yoke kapot geknapt :+

Ik kan van trappen af, over heuvels springen etc en niks breekt, maar zodra het wat rustiger gaat (hond rend er graag achteraan) breekt er van alles :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Snuffel schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:05:
2WD of 4WD? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

2WD, dat wel. Maar kon hem niet laten staan :)

Misschien komt er wel een 4WD bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Mocht iemand nog een Wltoys 144001 nieuw in doos hebben liggen en er niks mee doet denk dan aan mij :9

Ze lijken vrijwel overal uitverkocht te zijn als het via een EU warehouse gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Snuffel schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:05:
Soms is Marktplaats best grappig :D
Soms weten mensen niet goed wat ze in huis hebben waardoor je erg goedkoop aan leuke dingen kan komen.
Ik zeg prima!
En soms blijkt de herkomst ook schimmiger te zijn dan iets onschuldigs.

Zelf ondervonden met diefstal uit mijn auto waarn iets opdook bij een winkelier en de persoon aangaf de vrkoper niet te kennen maar spul twv ruim 2000 euro voor 200 euro gekocht te hebben. Uiteindelijk met veel moeite na zijn veroordeling wel dat deel wat inbeslag genomen was terug gekregen maar zit na 19 jaar nog steeds te wachten op de schadevergoeding van de rest.

Ook ooit ergens een topic van iemand die beweerde voor een scheintje een auto had overgenomen met de vraag of het wat was. Was een duur wedstrijdchassis met een AMB transponder erop. Het nummer was op de foto leesbaar en na onderzoek bij wie die transponder hoorde bleek die ook gestolen.
Zoals ook een maat van mij de transponder van zijn gestolen auto ineens rondetijden zag maken op een Duits circuit.....

Dus ja... als het te goedkoop is zal de herkomst onduidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Het is niet per definitie zo dat als iets goedkoop is gelijk de herkomst onduidelijk is.
Dit is generaliseren van de bovenste plank en slaat werkelijk nergens op.
Dat het kan voorkomen: absoluut, maar dat maakt het niet meteen de stelregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Ik zeg ook soms....

Maar je mag best vraagtekens zetten bij bij te koop aangeboden spullen waarvan de verkoper niet eens een idee heeft. Sterker nog, een dergelijke advies is ook te vinden in de overheidscampagne tegen diefstal en heling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

BlazeMuis schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 06:38:
Mocht iemand nog een Wltoys 144001 nieuw in doos hebben liggen en er niks mee doet denk dan aan mij :9

Wil je het perse via een NL warehouse hebben? Deze heeft er nog een paarduizend liggen met 10daagse levering vanuit CN, en deze voor iets meer geld op voorraad in CZ, als je liever vanuit de EU laat leveren.

[ Voor 21% gewijzigd door Chakotay op 26-03-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Chakotay schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:27:
[...]

Wil je het perse via een NL warehouse hebben? Deze heeft er nog een paarduizend liggen met 10daagse levering vanuit CN, en deze voor iets meer geld op voorraad in CZ, als je liever vanuit de EU laat leveren.
Als ik het uit China haal dan komt de prijs met invoerrechten/administratiekosten/btw uit op dezelfde prijs als wanneer ik het uit de EU haal :+

Ik had eigenlijk gehoopt op een prijs van +/- €70. Ik heb geen haast hoor, is een verjaardag cadeau voor iemand die toch pas over 1.5 maand jarig is (ik leen altijd mijn Rustler 2WD uit aan hem, maar nu mag hij zelf eens de boel in onderhoud nemen 8) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@BlazeMuis bij Ali zie ik deze banner erbij staan, misschien maandag nog even kijken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhQ7XOqBeIICSPc9DUkH1gi7sjc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mu3zzhZfFyP5pYX3yREaMKes.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Chakotay schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:43:
@BlazeMuis bij Ali zie ik deze banner erbij staan, misschien maandag nog even kijken :)

[Afbeelding]
Ik zie op de MacBook een totaal andere (lagere) prijs dan op de telefoon :?

Ik ga maandag nog eens kijken, misschien komen ze voor die prijs ook in een EU warehouse (Spain/Czech).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

BlazeMuis schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:40:
[...]

Als ik het uit China haal dan komt de prijs met invoerrechten/administratiekosten/btw uit op dezelfde prijs als wanneer ik het uit de EU haal :+

Ik had eigenlijk gehoopt op een prijs van +/- €70. Ik heb geen haast hoor, is een verjaardag cadeau voor iemand die toch pas over 1.5 maand jarig is (ik leen altijd mijn Rustler 2WD uit aan hem, maar nu mag hij zelf eens de boel in onderhoud nemen 8) ).
Als het over 1.5 maand al is, dan zou ik maar alvast gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Er zijn steeds vaker Europese warehouses waaruit geleverd wordt. De prijzen zijn vaak niet eens veel hoger dan China, uiteindelijk goedkoper omdat er dan geen extra BTW nog bij komt.

Hobbyking leverde bij mij deze week de volgende dag, het EU warehouse verstuurt uit Etten-Leur. Wel op letten dat je alles uit het EU warehouse bestelt en dat het op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:39
BlazeMuis schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 06:38:

Kan je niet beter meteen een 124019 nemen? Dat is toch een verbeterde versie.

Heb zelf niet zo lang geleden de 124018 (Desert Buggy) uit Tsjechië laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgeri
Ik heb recent LiPo accu's (Brainergy 2s, 5400mah hardcase) en een lader (power plus 80) aangeschaft. Nu heb ik het probleem dat de balanceer kabel niet lang genoeg is om in te pluggen als ik de accu ook in een LiPo bag doe. Ik ben dus even aan het kijken voor een verlengkabel, maar nu zie ik de volgende kabel die de juiste aansluitingen voor de accu heeft, maar aan de lader kant een 6s HX stekker ipv een 2s HX stekker. Hier zit wel een aansluiting voor op mijn oplader maar ik vraag me af of dat gewoon werkt voor het balanceren?

Het gaat om deze kabel https://www.toprc.nl/team...-ultrav-silicon-wire.html. LiPo accu's zijn voor mij nog vrij nieuw, en met alle verhalen ben ik toch wat voorzichtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Hobbyking heeft 2S balancer kabels, ik heb deze: https://hobbyking.com/nl_...ve_magento_nl_nl_products. Je kunt er altijd een kabel tussen solderen als 20cm te kort is. Worden uit NL verstuurd.

[ Voor 4% gewijzigd door gold_dust op 27-03-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@rutgeri vermoedelijk kan je het gewoon in pluggen hoor. De verschillende aansluitingen op jouw lader staan zeer waarschijnlijk parallel zoals bij adapterbordjes: https://www.toprc.nl/bala...HOCkcwcdNuRhoCrcwQAvD_BwE

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 27-03-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgeri
@D-Three Daar lijkt het inderdaad op ja.

Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Je kan die balance connectors ook gewoon los kopen zie ik nu. Dat had ik achteraf ook beter kunnen doen. Wat ik me afvraag is of de weerstand van een te lange kabel de spanningsmeting door de lader kan beïnvloeden. Dan is zo'n lipo zak inderdaad wel nodig :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Topicstarter
Je kunt ook verlengkabels voor de balancer plug vinden, dan jan je een losse laadkabel voor de hoofdconnectoren gebruiken.

Maar nee, de stroom van een gemiddelde balancer is 300mA dus dat over een paar draadjes is pinuts.

Aan de hoofconnector van de accu zal de stroom ver dalen naar mate de accu voller wordt, aan het eind zal de stroom nog maar 1/10e van de ingestelde stroom zijn, voor de meeste laders die 5A max kunnen laden is dat 500mA of lager, enige spanningsmeeting over de 2 polen zal ook niet beïnvloed worden over die dikke draden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Voor mijn Traxxas Maxx wil ik graag een goedkoop thuiskomertje (accu) bestellen. Nu til ik mijn Maxx zodra de laatste accu leeg is, maar soms is dat nog een paar honderd meter naar de auto.

Wat is de goedkoopste oplossing hiervoor? Heeft niks met vermogen te maken maar met comfort :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

StealthyPeanut schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:52:
Voor mijn Traxxas Maxx wil ik graag een goedkoop thuiskomertje (accu) bestellen. Nu til ik mijn Maxx zodra de laatste accu leeg is, maar soms is dat nog een paar honderd meter naar de auto.

Wat is de goedkoopste oplossing hiervoor? Heeft niks met vermogen te maken maar met comfort :+.
Lijkt me dat je toch een willekeurige 2S/3S/4S batterij erin kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
StealthyPeanut schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:52:

Turnigy 2S lipo? Kosten maar 2 tientjes op Hobbyking en zijn gewoon prima batterijen.
Pagina: 1 ... 15 ... 47 Laatste