Toon posts:

[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 52 53 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:36

mace

Sapere Aude

Bambi105 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:11:
Ik blijf nog even Macallan bashen: https://www.whiskysite.nl...ignatory-c-144075659.html

Signatory regelt even een CS 17yo Macallan voor retail 180 eu. Nog steeds te veel geld, maar het kenmerkt maar wel mooi weer dat Macallen hun gemerkte whisky niet heeft bestemd voor de enthousiaste whiskyminnaars.

End rant!

Macleans Nose van Adelphi komt binnenkort uit in meerdere slijterijen en op basis van de recensies uit het VK ben ik reuze benieuwd!
Ik zag deze allebei bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
op de site staan. De Macallan voor 2 tientjes minder nog. Ik ben er voor gezwicht. (En die blend overigens ook, dat durf ik voor 3 tientjes wel blind te kopen, als het recept enigszins klopt weet ik dat ik hem ga lusten. :9~ )

[Voor 4% gewijzigd door mace op 26-05-2023 16:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jthem
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-06 22:47
mace schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:30:
[...]

Ik zag deze allebei bij
***members only***
Helaas al uitverkocht...zonde! Wilde wel eens fles hebben via hun.

Denk dat ik nog de Orkney 17 whiskynerds en linkwood van James Eadie in ga slaan

[Voor 15% gewijzigd door Jthem op 27-05-2023 20:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:11
Afgelopen tijd twee whisky's kunnen verkrijgen, de eerste van een nieuwe Nederlandse distilleerderij en de twee is van een kennis die een aantal vaten in Schotland heeft liggen en waarvan dit de eerste is die gebotteld is. Ook leuk om dat soort dingen te proeven naast de flessen van de slijterij.

To dare is to do

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:12
Hallo fellow whiskey drinkers, ik ga binnenkort verhuizen. Nu heb ik, waarschijnlijk net als velen met mij hier, de dozen en blikken bewaard van de verschillende whiskey's die ik door de jaren heen heb gedronken. Ik heb in mijn nieuwe woning daar geen plaats voor, en wil ze weg doen. nu kunnen ze natuurlijk gewoon in de papierbak, maar wellicht zijn er mensen die nog een doos willen hebben? zie de foto's van de dozen. via een DM kunnen we altijd wat regelen met verzenden of zo!

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi10, i7-8700k 16GB DDR4 RTX 2070 8GB

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:58

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Uitstallen is eigenlijk het leukst als je ze ook daadwerkelijk zelf gehad en gedronken hebt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bambi105
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:10
Slaapje schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:50:
Afgelopen tijd twee whisky's kunnen verkrijgen, de eerste van een nieuwe Nederlandse distilleerderij en de twee is van een kennis die een aantal vaten in Schotland heeft liggen en waarvan dit de eerste is die gebotteld is. Ook leuk om dat soort dingen te proeven naast de flessen van de slijterij.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben benieuwd naar het vat van die Lindores. PX voor een jaartje of 3-5? Laat maar weten als de flessen open gaan en wat je ervan vond!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:11
Bambi105 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:30:
[...]

Ben benieuwd naar het vat van die Lindores. PX voor een jaartje of 3-5? Laat maar weten als de flessen open gaan en wat je ervan vond!
De Lindores is erg goed op smaak, zeker voor zo'n jonge whisky. Mag wel een lepeltje water hebben vanwege de sterkte wat mij betreft. De kleur verbaasde me wel enigszins, heb nog niet eerder zo'n jonge whisky gehad die zo donker is.

Als ik hem vergelijk met de Koperen Ster is de Lindores wel de veel betere whisky. Mooiere ronde smaak, gelaagder en minder het scherper wat jonge whiskys vaak hebben.

Tegelijkertijd is de koperen ster in mijn optiek wel een mooi Nederlands product. Ik heb hier een aantal jonge Millstones staan, maar die vind ik minder dan deze.

[Voor 11% gewijzigd door Slaapje op 28-05-2023 14:06]

To dare is to do

Acties:
  • +10Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:59
Ik schonk afgelopen zaterdag bij een bbq een glas Springbank 10 en 15 (laatste restje) in voor een groep vrienden nadat we genoten hadden van een flink stuk A5 BMS12 Wagyu rib-eye. Wat een fenomenale combinatie. Het boerse, vlezige van de Springbank na zo’n prachtig stuk vlees: wow! Het zet mij er toe aan om meer met whisky te gaan experimenteren bij het bbqen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-06 13:00
Iemand bekend met de GlenAllachie 10 years Ruby pipe single cask?

Zie deze bij G&G staan in de aanbieding.

Nog nooit iets van dit merk gehad, voor mij onbekend dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jthem
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-06 22:47
Specifiek deze Glenallachie nog niet gehad maar Glenallachie over algemeen bevalt mij altijd wel prima. Vooral sinds de komst van Billy Walker heeft het merk wel een mooie trend te pakken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bambi105
Over die Maclean's Nose van Ardnamurchan:

https://www.dramface.com/...ans-nose-enshittification

De opbouw van de blend zoals ik eerder postte wordt bevestigd en hij wordt zeer goed gewaardeerd, zeker vanwege het prijskaartje. Dit is eentje om te drinken en zeker geen spaarwhisky, want ze gaan hier ongetwijfeld meerdere tienduizenden flessen van produceren in de komende jaren. Geweldig nieuws voor de enthousiasteling! Whiskyfun.com is ook lovend :)

Zoals eerder over MacLean's Nose 2023:
Made up from the following Malt and Grain Whisky:
40 x ex Bourbon ASB of Malt Whisky distilled in the West Highlands (2018)
5 x ex Bourbon ASB of Malt Whisky distilled in Campbeltown (2016)
16 x ex Sherry hogsheads of Malt Whisky distilled in the West Highlands (2018)
21 x ex Bourbon hogsheads of Grain whisky distilled in the Lowlands. (2017)

[Voor 32% gewijzigd door Bambi105 op 31-05-2023 09:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 13:26

dijkmane

biertje ?

Deze 2 afgelopen weekend aangeschaft, ben erg benieuwd...

specs : wil je niet weten

• Herzeleid
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-06 15:02
Layumi schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:29:
Iemand bekend met de GlenAllachie 10 years Ruby pipe single cask?

Zie deze bij G&G staan in de aanbieding.

Nog nooit iets van dit merk gehad, voor mij onbekend dus.
Singlecask, caskstrength, portpipe?
https://www.budsandbarrel...0-y-2011-57-3/p/467376005
Deze was ook erg goed..

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-06 13:00
Herzeleid schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:30:
[...]

Singlecask, caskstrength, portpipe?
https://www.budsandbarrel...0-y-2011-57-3/p/467376005
Deze was ook erg goed..
Zie naam van de whisky. Singlecask, rubypipe

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:50
dijkmane schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:58:
[Afbeelding]

Deze 2 afgelopen weekend aangeschaft, ben erg benieuwd...
De Writers Tears eens geproefd op een festival en die vond ik erg lekker. Maar ik heb dan ook een fetish voor gingers :9~ (staat totaal los van elkaar, maar toch :+ )
De Glendronach ooit eens aangeschaft op aanraden van een vriend maar daar vond ik dan weer niks aan. Vond het te scherp en teveel de alcohol en geen andere smaken.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ik ben inmiddels alweer terug uit Schotland (voor foto's zie hier: Schotland, Mei 2023), en ik heb niks noemenswaardigs gezien/gevonden. Prijzen zijn sowieso duurder dan in NL.
Kep wel 4 miniatuurtjes gekocht van de Kirkjuvagar gin (de caskstrength versie, de ArchAngel, is erg goed!).

Ik ben nog effe bij Talisker binnengewipt (laatste keer was 2016) en ze hebben wel een erg mooie winkel ervan gemaakt zeg!

Ook ben ik daar wat supermooie flessen tegengekomen van andere merken, soort van limited editions. I'm a bit of a sucker for nice designs, maar kep niks gekocht:

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

Acties:
  • +4Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nu net de Maclean's Nose opengetrokken. Eerste indruk is heel positief. Lekker rokerig, maritiem, aards, citrus. Pittig. Best een knappe afdronk ook voor een jonge blend.

Conclusie: Voor 32 euro is dit een koopje. Niet alleen is het goed voor de prijs, het is gewoon goed. Kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 18:50
mace schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:04:
Nu net de Maclean's Nose opengetrokken. Eerste indruk is heel positief. Lekker rokerig, maritiem, aards, citrus. Pittig. Best een knappe afdronk ook voor een jonge blend.

Conclusie: Voor 32 euro is dit een koopje. Niet alleen is het goed voor de prijs, het is gewoon goed. Kopen.
Maar wat nou als je niet zo van Viennetta ijs houdt? ;P

"Smaak: gepoft gort met witte chocolade, rijstevlaai met ingelegd fruit met bedekkende Chantilly room en Viennetta ijs met chocolade. Maar ook jutte met verbrande heide en meer licht rokerige invloeden. Een bonbon met veel smaak."

Wie verzint dit soort smaaknotities toch zeg..... hahaha...

[Voor 4% gewijzigd door olafmol op 02-06-2023 09:01]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bambi105
mace schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:04:

Mooi om te horen! Ik krijg vandaag 3 flessen binnen, 1 om te drinken, 1 om over een paar jaar te drinken en mogelijk 1 als mooi cadeau! En anders gaat ie over 10 jaar op ;)

Bij de slijterij hadden ze helaas de Balcones Brimstone niet meer ondanks dat het op de website te koop stond. Ben zo benieuwd naar dat smaakprofiel.. nu komt er in plaats daarvan de vrij recente Van Wees Ardlair. Ben benieuwd!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Herzeleid
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-06 15:02
Bambi105 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:53:
[...]

Mooi om te horen! Ik krijg vandaag 3 flessen binnen, 1 om te drinken, 1 om over een paar jaar te drinken en mogelijk 1 als mooi cadeau! En anders gaat ie over 10 jaar op ;)

Bij de slijterij hadden ze helaas de Balcones Brimstone niet meer ondanks dat het op de website te koop stond. Ben zo benieuwd naar dat smaakprofiel.. nu komt er in plaats daarvan de vrij recente Van Wees Ardlair. Ben benieuwd!
Die Ardlair is goed :9~
Zeker wanneer je de 64,2% iets omlaag brengt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:59
Net een dram van mijn nieuwe Ballechin 2008 11yo Oloroso sherry cask matured ingeschonken.

Waanzinnige whisky. Op de neus vooral sherry met een heel lichte peat. Als je hem proeft komt de vrij heavy peat mooi naar boven, met een zoetige sherry afdronk. Stevige dram. Tonen van vanille en fruit komen door wat hem verrassend fris maakt. Mooie afdronk. Hele kleine burn door de 46%. Zet mijn speekselklieren aan het werk. Mooi in balans. Veel diepte door de sherry. Niet superspannend, maar heel mooi op smaak.

Dit was de neck pour. Benieuwd wat volgende drams doen qua smaak en of hij nog meer los komt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Bambi105 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:53:
[...]

Bij Van Zuylen vertelden ze dat er 25000* flessen zijn gebottleld. Het aantal vaten in het recept is ook bekend, dus kun je op zich uitrekenen.Het zal niet zó gauw opraken denk ik. Ze zeiden ook dat de bedoeling was om dit in batches te gaan maken, waarbij elke batch een beetje anders gaat zijn.

Ik zeg, kom maar door!

*Disclaimer: Mogelijk heb ik dit verkeerd onthouden, dus als het niet klopt is het niet hun schuld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
Gonadan schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:37:
Uitstallen is eigenlijk het leukst als je ze ook daadwerkelijk zelf gehad en gedronken hebt.
Eens, maar door ruimtegebrek ook weggedaan. Ik bewaar wel alle kurken van de flessen die ik gedronken heb. Dat is beter te doen dan de koker etc.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

Pagina: 1 ... 52 53 54 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee