[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-08 23:56

mace

Sapere Aude

Bambi105 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:11:
Ik blijf nog even Macallan bashen: https://www.whiskysite.nl...ignatory-c-144075659.html

Signatory regelt even een CS 17yo Macallan voor retail 180 eu. Nog steeds te veel geld, maar het kenmerkt maar wel mooi weer dat Macallen hun gemerkte whisky niet heeft bestemd voor de enthousiaste whiskyminnaars.

End rant!

Macleans Nose van Adelphi komt binnenkort uit in meerdere slijterijen en op basis van de recensies uit het VK ben ik reuze benieuwd!
Ik zag deze allebei bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
op de site staan. De Macallan voor 2 tientjes minder nog. Ik ben er voor gezwicht. (En die blend overigens ook, dat durf ik voor 3 tientjes wel blind te kopen, als het recept enigszins klopt weet ik dat ik hem ga lusten. :9~ )

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 26-05-2023 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09:19
mace schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:30:
[...]

Ik zag deze allebei bij
***members only***
Helaas al uitverkocht...zonde! Wilde wel eens fles hebben via hun.

Denk dat ik nog de Orkney 17 whiskynerds en linkwood van James Eadie in ga slaan

[ Voor 15% gewijzigd door Jthem op 27-05-2023 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:11
Afgelopen tijd twee whisky's kunnen verkrijgen, de eerste van een nieuwe Nederlandse distilleerderij en de twee is van een kennis die een aantal vaten in Schotland heeft liggen en waarvan dit de eerste is die gebotteld is. Ook leuk om dat soort dingen te proeven naast de flessen van de slijterij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbiKEi1bU90Ihvk2glkM5kAUWmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHip9TougkreRaBjbDXlye1n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dz0VL7enEkkaVLrr_1xK1ceI0Xw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBcasnzGGGqeX2kWh1UwdDaW.jpg?f=fotoalbum_large

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-08 10:38
Hallo fellow whiskey drinkers, ik ga binnenkort verhuizen. Nu heb ik, waarschijnlijk net als velen met mij hier, de dozen en blikken bewaard van de verschillende whiskey's die ik door de jaren heen heb gedronken. Ik heb in mijn nieuwe woning daar geen plaats voor, en wil ze weg doen. nu kunnen ze natuurlijk gewoon in de papierbak, maar wellicht zijn er mensen die nog een doos willen hebben? zie de foto's van de dozen. via een DM kunnen we altijd wat regelen met verzenden of zo!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WXLqOf8bfDOUzEZ0K0q1GGorPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0BQASDQ9bQXaPCUkaxlZP3O.jpg?f=fotoalbum_large

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Uitstallen is eigenlijk het leukst als je ze ook daadwerkelijk zelf gehad en gedronken hebt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambi105
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-07 18:51
Slaapje schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:50:
Afgelopen tijd twee whisky's kunnen verkrijgen, de eerste van een nieuwe Nederlandse distilleerderij en de twee is van een kennis die een aantal vaten in Schotland heeft liggen en waarvan dit de eerste is die gebotteld is. Ook leuk om dat soort dingen te proeven naast de flessen van de slijterij.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben benieuwd naar het vat van die Lindores. PX voor een jaartje of 3-5? Laat maar weten als de flessen open gaan en wat je ervan vond!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
Bambi105 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:30:
[...]

Ben benieuwd naar het vat van die Lindores. PX voor een jaartje of 3-5? Laat maar weten als de flessen open gaan en wat je ervan vond!
De Lindores is erg goed op smaak, zeker voor zo'n jonge whisky. Mag wel een lepeltje water hebben vanwege de sterkte wat mij betreft. De kleur verbaasde me wel enigszins, heb nog niet eerder zo'n jonge whisky gehad die zo donker is.

Als ik hem vergelijk met de Koperen Ster is de Lindores wel de veel betere whisky. Mooiere ronde smaak, gelaagder en minder het scherper wat jonge whiskys vaak hebben.

Tegelijkertijd is de koperen ster in mijn optiek wel een mooi Nederlands product. Ik heb hier een aantal jonge Millstones staan, maar die vind ik minder dan deze.

[ Voor 11% gewijzigd door Slaapje op 28-05-2023 14:06 ]

To dare is to do

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:35
Ik schonk afgelopen zaterdag bij een bbq een glas Springbank 10 en 15 (laatste restje) in voor een groep vrienden nadat we genoten hadden van een flink stuk A5 BMS12 Wagyu rib-eye. Wat een fenomenale combinatie. Het boerse, vlezige van de Springbank na zo’n prachtig stuk vlees: wow! Het zet mij er toe aan om meer met whisky te gaan experimenteren bij het bbqen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHU-yBdsjpTdd5sUt33ucwvftYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F35i0GMW0oTNa4l555mXMPM6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:54
Iemand bekend met de GlenAllachie 10 years Ruby pipe single cask?

Zie deze bij G&G staan in de aanbieding.

Nog nooit iets van dit merk gehad, voor mij onbekend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Specifiek deze Glenallachie nog niet gehad maar Glenallachie over algemeen bevalt mij altijd wel prima. Vooral sinds de komst van Billy Walker heeft het merk wel een mooie trend te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambi105
Over die Maclean's Nose van Ardnamurchan:

https://www.dramface.com/...ans-nose-enshittification

De opbouw van de blend zoals ik eerder postte wordt bevestigd en hij wordt zeer goed gewaardeerd, zeker vanwege het prijskaartje. Dit is eentje om te drinken en zeker geen spaarwhisky, want ze gaan hier ongetwijfeld meerdere tienduizenden flessen van produceren in de komende jaren. Geweldig nieuws voor de enthousiasteling! Whiskyfun.com is ook lovend :)

Zoals eerder over MacLean's Nose 2023:
Made up from the following Malt and Grain Whisky:
40 x ex Bourbon ASB of Malt Whisky distilled in the West Highlands (2018)
5 x ex Bourbon ASB of Malt Whisky distilled in Campbeltown (2016)
16 x ex Sherry hogsheads of Malt Whisky distilled in the West Highlands (2018)
21 x ex Bourbon hogsheads of Grain whisky distilled in the Lowlands. (2017)

[ Voor 32% gewijzigd door Bambi105 op 31-05-2023 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 08:23

dijkmane

biertje ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0dlJ1WToq-zs_flLqpMHIjaIXY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wv8PKy5nb9Jetr9MNQc9c9dR.jpg?f=fotoalbum_large

Deze 2 afgelopen weekend aangeschaft, ben erg benieuwd...

specs : wil je niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herzeleid
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 08:57
Layumi schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:29:
Iemand bekend met de GlenAllachie 10 years Ruby pipe single cask?

Zie deze bij G&G staan in de aanbieding.

Nog nooit iets van dit merk gehad, voor mij onbekend dus.
Singlecask, caskstrength, portpipe?
https://www.budsandbarrel...0-y-2011-57-3/p/467376005
Deze was ook erg goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
Herzeleid schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:30:
[...]

Singlecask, caskstrength, portpipe?
https://www.budsandbarrel...0-y-2011-57-3/p/467376005
Deze was ook erg goed..
Zie naam van de whisky. Singlecask, rubypipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:52

Vrijdag

De Zwarte

dijkmane schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:58:
[Afbeelding]

Deze 2 afgelopen weekend aangeschaft, ben erg benieuwd...
De Writers Tears eens geproefd op een festival en die vond ik erg lekker. Maar ik heb dan ook een fetish voor gingers :9~ (staat totaal los van elkaar, maar toch :+ )
De Glendronach ooit eens aangeschaft op aanraden van een vriend maar daar vond ik dan weer niks aan. Vond het te scherp en teveel de alcohol en geen andere smaken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-08 22:05

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ik ben inmiddels alweer terug uit Schotland (voor foto's zie hier: Schotland, Mei 2023), en ik heb niks noemenswaardigs gezien/gevonden. Prijzen zijn sowieso duurder dan in NL.
Kep wel 4 miniatuurtjes gekocht van de Kirkjuvagar gin (de caskstrength versie, de ArchAngel, is erg goed!).

Ik ben nog effe bij Talisker binnengewipt (laatste keer was 2016) en ze hebben wel een erg mooie winkel ervan gemaakt zeg!
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52942813074_660cc040a1_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52943049370_93869f8980_c.jpg

Ook ben ik daar wat supermooie flessen tegengekomen van andere merken, soort van limited editions. I'm a bit of a sucker for nice designs, maar kep niks gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52943124493_f538b8ddfa_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52942812979_ac17a25a8c_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52942061117_e854c8cf2e_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52942813064_e8e79b1e2c_c.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nu net de Maclean's Nose opengetrokken. Eerste indruk is heel positief. Lekker rokerig, maritiem, aards, citrus. Pittig. Best een knappe afdronk ook voor een jonge blend.

Conclusie: Voor 32 euro is dit een koopje. Niet alleen is het goed voor de prijs, het is gewoon goed. Kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:21
mace schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:04:
Nu net de Maclean's Nose opengetrokken. Eerste indruk is heel positief. Lekker rokerig, maritiem, aards, citrus. Pittig. Best een knappe afdronk ook voor een jonge blend.

Conclusie: Voor 32 euro is dit een koopje. Niet alleen is het goed voor de prijs, het is gewoon goed. Kopen.
Maar wat nou als je niet zo van Viennetta ijs houdt? ;P

"Smaak: gepoft gort met witte chocolade, rijstevlaai met ingelegd fruit met bedekkende Chantilly room en Viennetta ijs met chocolade. Maar ook jutte met verbrande heide en meer licht rokerige invloeden. Een bonbon met veel smaak."

Wie verzint dit soort smaaknotities toch zeg..... hahaha...

[ Voor 4% gewijzigd door olafmol op 02-06-2023 09:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambi105
mace schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:04:

Mooi om te horen! Ik krijg vandaag 3 flessen binnen, 1 om te drinken, 1 om over een paar jaar te drinken en mogelijk 1 als mooi cadeau! En anders gaat ie over 10 jaar op ;)

Bij de slijterij hadden ze helaas de Balcones Brimstone niet meer ondanks dat het op de website te koop stond. Ben zo benieuwd naar dat smaakprofiel.. nu komt er in plaats daarvan de vrij recente Van Wees Ardlair. Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herzeleid
Bambi105 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:53:
[...]

Mooi om te horen! Ik krijg vandaag 3 flessen binnen, 1 om te drinken, 1 om over een paar jaar te drinken en mogelijk 1 als mooi cadeau! En anders gaat ie over 10 jaar op ;)

Bij de slijterij hadden ze helaas de Balcones Brimstone niet meer ondanks dat het op de website te koop stond. Ben zo benieuwd naar dat smaakprofiel.. nu komt er in plaats daarvan de vrij recente Van Wees Ardlair. Ben benieuwd!
Die Ardlair is goed :9~
Zeker wanneer je de 64,2% iets omlaag brengt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• donleone83
Net een dram van mijn nieuwe Ballechin 2008 11yo Oloroso sherry cask matured ingeschonken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADU5SMVHrYB1gd1K7yQIP3DghA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCipNuz9nHwezISZs3XpHOTk.jpg?f=fotoalbum_large

Waanzinnige whisky. Op de neus vooral sherry met een heel lichte peat. Als je hem proeft komt de vrij heavy peat mooi naar boven, met een zoetige sherry afdronk. Stevige dram. Tonen van vanille en fruit komen door wat hem verrassend fris maakt. Mooie afdronk. Hele kleine burn door de 46%. Zet mijn speekselklieren aan het werk. Mooi in balans. Veel diepte door de sherry. Niet superspannend, maar heel mooi op smaak.

Dit was de neck pour. Benieuwd wat volgende drams doen qua smaak en of hij nog meer los komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Bambi105 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:53:
[...]

Bij Van Zuylen vertelden ze dat er 25000* flessen zijn gebottleld. Het aantal vaten in het recept is ook bekend, dus kun je op zich uitrekenen.Het zal niet zó gauw opraken denk ik. Ze zeiden ook dat de bedoeling was om dit in batches te gaan maken, waarbij elke batch een beetje anders gaat zijn.

Ik zeg, kom maar door!

*Disclaimer: Mogelijk heb ik dit verkeerd onthouden, dus als het niet klopt is het niet hun schuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:23
Gonadan schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:37:
Uitstallen is eigenlijk het leukst als je ze ook daadwerkelijk zelf gehad en gedronken hebt.
Eens, maar door ruimtegebrek ook weggedaan. Ik bewaar wel alle kurken van de flessen die ik gedronken heb. Dat is beter te doen dan de koker etc.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:14
Gister terug gekomen van een weekje Kopenhagen.
Bij een dagje naar Zweden heb ik een flesje van deze https://www.whiskybase.co.../232012/arran-small-batch meegenomen. Voor omgerekend €50,31 een leuke "Sweden exclusive".
Op de veerboot tussen Duitsland en Denemarken hadden ze deze https://www.whiskybase.co...the-creation-of-a-classic voor €67,09. Die ook maar meegepakt, was de leukste die ze hadden op de boot.

Had niet echt whiskies nodig, heb er nog genoeg staan, maar toch leuk als aandenken :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-07 18:42
Afgelopen week weer 2 flessen aan de collectie toe kunnen voegen. :*)

-Kilkerran 8yo cask strenght port cask
-Lpahroaig Cairdeas white port/madeira

Gisteravond ben ik er eens ff goed voor gaan zitten en heb de Laphroaig opgetrokken.
Alles wat je mag verwachten van `One of the most richly flavoured of all Scotch whiskies` zoals ze zelf op de fles zetten. Medicinaal,rook, as, teer, etc, maar ook vrij zoete smaken. De rijping/finish op deze wijnvaten heeft zeker iets extra`s toegevoegd. Rokerige whiskies en ex- portvaten is wat mij betreft een gouden combi.
De eerste Cairdeas van de nieuwe Distillery Manager...en ik moet zeggen dat ik hem erg geslaagd vind. Van mij mag hij blijven ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tp32p6h1yODOr4Vvw4ZB6PC90M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fv8tggmAza2IuZPgN1JqzAi2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
frank.. schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:42:

Gisteravond ben ik er eens ff goed voor gaan zitten en heb de Laphroaig opgetrokken.
Alles wat je mag verwachten van `One of the most richly flavoured of all Scotch whiskies` zoals ze zelf op de fles zetten. Medicinaal,rook, as, teer, etc, maar ook vrij zoete smaken. De rijping/finish op deze wijnvaten heeft zeker iets extra`s toegevoegd. Rokerige whiskies en ex- portvaten is wat mij betreft een gouden combi.
De eerste Cairdeas van de nieuwe Distillery Manager...en ik moet zeggen dat ik hem erg geslaagd vind. Van mij mag hij blijven ;) [Afbeelding]
Die Kilkerran is fenomenaal. Die heb ik vorig jaar geproefd bij The Malt Vault in Utrecht. Fantastische fles.

Over Islay op port vaten gesproken: de Laphroaig Brodir (tegenwoordig geloof ik Port Wood) is ook zo’n fantastische whisky. Ik ben het volledig met je eens dat het een gouden combi is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011

Secsytime

Automagisch

frank.. schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:42:

De eerste Cairdeas van de nieuwe Distillery Manager...en ik moet zeggen dat ik hem erg geslaagd vind. Van mij mag hij blijven ;) [Afbeelding]
Mooie fles die Kilkerran! Heb je die nog voor een normale prijs kunnen krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank..
donleone83 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:22:
[...]

Die Kilkerran is fenomenaal. Die heb ik vorig jaar geproefd bij The Malt Vault in Utrecht. Fantastische fles.

Over Islay op port vaten gesproken: de Laphroaig Brodir (tegenwoordig geloof ik Port Wood) is ook zo’n fantastische whisky. Ik ben het volledig met je eens dat het een gouden combi is!
Goed te horen! Nu kan ik helemaal niet meer wachten om die Kilkerran ook aan te breken :9

De Brodir is inderdaad ook verschrikkelijk lekker. Ik heb er nog 2 op voorraad. Eentje nog van het tijdperk dat D12 ze nog wel eens in de aanbieding had voor 6 tientjes. Die Port Wood wil ik ook nog wel eens proberen maar die is moeilijk te vinden zeker voor een redelijke prijs. Of zal dat gewoon een Brodir zijn met een nieuwe naam? Kan je wel eens gelijk in hebben... ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frank..
Secsytime schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:06:
[...]

Mooie fles die Kilkerran! Heb je die nog voor een normale prijs kunnen krijgen?
Volgens mij wel redelijk...ik heb hem op Catawiki kunnen scoren.
85 euro. Met veiling en verzendkosten 100.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jthem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFn8PhCyJrt9AuNZrRmyiZebGtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/stNlOwKRsE6rNS465mwmDmuu.jpg?f=fotoalbum_large

Bestelling mei/juni misschien zelfs voor juli is binnen

Hp cask Strength 2
Hp 15
Linkwood 10 James Eadie
Glen elgin 14 James eadie
Old pert
Balmenach 10 Hart Brothers
Secret orkney whiskynerds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Dat “secret Orkney” begint wel een beetje flauw te worden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:17
olafmol schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:08:
Met de woekerprijzen voor een vat met naam tegenwoordig is het niet anders :X

@Jthem Leuk setje zo hoor, laat ff weten wat je van die Glen Elgin en Balmenach vindt!

[ Voor 15% gewijzigd door KillaZ op 09-06-2023 10:17 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

olafmol schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:08:
Highland Park geeft nooit toestemming om de naam te gebruiken, dus dit is al sinds jaar en dag gebruikelijk.

Secret Orkney, An Orkney Distillery, Whitlaw, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
mace schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:22:
[...]

Highland Park geeft nooit toestemming om de naam te gebruiken, dus dit is al sinds jaar en dag gebruikelijk.

Secret Orkney, An Orkney Distillery, Whitlaw, etc.
Soms wel

Maar inderdaad, Orkney kent 2 distillerijen waarvan Scapa echt nooit verkoopt aan bottelaars. Dan is dit een veilige keuze om geen gezeik met HP te krijgen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
KillaZ schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Met de woekerprijzen voor een vat met naam tegenwoordig is het niet anders :X

@Jthem Leuk setje zo hoor, laat ff weten wat je van die Glen Elgin en Balmenach vindt!
Zeker, heb hem op jouw advies gekocht dus:)
Zal wel pas voor volgende zomer zijn vrees ik... maar langs 1 kant ben ik erg nieuwsgierig

En saai mbt Orkney enz maakt mij niet uit! Als het maar lekker is, en vind Highland park altijd wel heerlijk...Deze van whiskynerds was mooi afgeprijsd voor de 135 euro en staat opzij voor kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Jthem schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:06:
[...]

Zeker, heb hem op jouw advies gekocht dus:)
Zal wel pas voor volgende zomer zijn vrees ik... maar langs 1 kant ben ik erg nieuwsgierig

En saai mbt Orkney enz maakt mij niet uit! Als het maar lekker is, en vind Highland park altijd wel heerlijk...Deze van whiskynerds was mooi afgeprijsd voor de 135 euro en staat opzij voor kerst.
Ik had het niet over "saai" he ;P Ik bedoelde meer dat je dat nu wel erg vaak op allerhande flessen voorbij ziet komen. Ik heb er zelf ook zo een in de kast staan hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jthem
Ja dat snap ik wel...
De naam is een bijna eigen merk opzich geworden haha.

Heb er genoeg van in kast staan en allemaal wel heerlijke flessen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jthem
Heb die balmenach al naar voren gehaald maar probleem is, zoveel lekkers in de kast en wil liefste alles proeven alweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Gisteren avond de Glenlivet Licenced dram en Old Pulteney 12 van SV gehad, wel heerlijke zomerwhiskys...al moet ik zeggen dat je met die warmte sneller nijgt naar de koude drankjes.

Maar beiden waren prima te drinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

In de zomer vind ik het wel lekker om een lichte whisky te pakken en een highball te maken.

Enorm simpel, maar heerlijk verfrissend met de smaak van whisky.

Ik maak zelf spuitwater met een sodastream, want dan kan ik de hoeveelheid koolzuur maximaliseren. :9

[ Voor 48% gewijzigd door mace op 11-06-2023 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
mace schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:59:
In de zomer vind ik het wel lekker om een lichte whisky te pakken en een highball te maken.

[YouTube: Highball]

Enorm simpel, maar heerlijk verfrissend met de smaak van whisky.

Ik maak zelf spuitwater met een sodastream, want dan kan ik de hoeveelheid koolzuur maximaliseren. :9
Grappig, ik moest nog aan je vorige post van afgelopen jaar denken en heb gisteren toch eens geprobeerd zo eentje te drinken toevallig net voor de post.

Niet zo mooi als onze vriend van het filmpje maar het was absoluut niet verkeerd. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Jthem op 12-06-2023 19:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jthem
Jthem schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:48:
[...]

Grappig, ik moest nog aan je vorige post hierover denken en heb gisteren toch eens geprobeerd zo eentje te drinken.

Niet zo mooi als onze vriend van het filmpje maar het was absoluut niet verkeerd. _/-\o_
Toch eens zo gemengd met dat ijs en heb de Glenlivet licenced dram gebruikt ( aangezien rest zwaarder is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Jthem schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:48:
[...]

Grappig, ik moest nog aan je vorige post van afgelopen jaar denken en heb gisteren toch eens geprobeerd zo eentje te drinken toevallig net voor de post.

Ja haha ik bedacht me later pas dat ik er al een keer over gepost had. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jthem
Was het niet vergeten @mace dacht gisteren toch eens proberen...Vandaag wat meer met dat ijs gedaan in het glas en gemengd in de whisky, maakt het net wat koeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
ik zit hier ff buiten te genieten van een Highball cocktail, tnx voor de inspiratie! :)
Ik houd niet van die zoete cocktails, dus dit is wel een blijvertje!

[ Voor 28% gewijzigd door olafmol op 12-06-2023 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
NB Ralfy geeft de Glenfarclas 15yr een 83, dus snel ff toeslaan voordat ie 20euro duurder wordt. Ff googlen en je kunt em nu nog voor 47,50 ex verzending op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Ja wel jammer want de glenfarclass is enigszins nog prijs kwaliteit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-08 21:18
olafmol schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:23:
NB Ralfy geeft de Glenfarclas 15yr een 83, dus snel ff toeslaan voordat ie 20euro duurder wordt. Ff googlen en je kunt em nu nog voor 47,50 ex verzending op de kop tikken.
Is tegenwoordig een Ralfy 83-punter wat vroeger een Serge 90+ punter was? Zo schaars is het allemaal ook weer niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

olafmol schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:23:
Ik ben zelf geen persoon die gevoelig is voor "persoon x zegt TOP, dus dan moet ik nu maar gaan kopen".
Ralfy heeft hele interessante diepgang in zijn video's en zijn kijk op dingen is vaak interessant, maar uiteindelijk moeten we met z'n allen niet vergeten dat hij ook oordeelt op ZIJN EIGEN smaak. Ja, je kunt een hele sloot aan whisky's geproefd hebben, en ook veel theorie kennen, maar uiteindelijk komt het altijd uit op personal taste. Het gevaar ligt er dan ook een beetje in dat men hem als objectiever dan anderen ziet.
Sommige dingen vind ik zelf beetje dubieus, zoals 2 of 3 volle theelepels water erin doen en dan denken dat je alles in een whisky proeft. Dat ie het lekker vindt of wilt kijken welke smaken ie dan proeft sure, maar het is en blijft smaak. Ik heb vanalles geprobeerd; whisky wat warmer maken in de handen, wat ijs erin doen, flink verdunnen e.d. en geen van dat alles vind ik een positief effect hebben op de smaak. Maar again, dat is MIJN smaak;)
Ralfy kan nog wel eens aan zich hebben dat hij dat wel presenteert (althans zo komt het vaak over) alsof dat tha way it is meant to be drunk is. Hij doet dat niet om te proberen, nee, hij zegt vaker "it needs a little water" en hij doet het bij praktisch elke tasting, waarbij hij vaak niet eens proeft zonder dat water erin.
Ach ja, zo heeft elke YouTube tastemaker wel wat he. Ik zou zeggen, take the best, leave the rest.

Terugkomend op die Glenfarclas 15: ik vind het zelf echt een waterige whisky, en dat vind ik zelfs van de 21yr en eigenlijk de hele standaard lineup van Glenfarclas. De tour en de gebouwen waren absoluut de moeite waard, het is alleen dat het eindproduct niet in mijn smaak valt helaas. Voor dat geld vind ik dat je rijkere whisky's qua smaak kunt krijgen.
Overigens is mijn post niet bedoeld om je ervan te weerhouden een Glenfarclas 15 te kopen, integendeel, als jij het lekker vindt dan kun je voor 47,50 geen buil vallen. Mijn post was dan meer bedoeld als reactie op "iets kopen omdat Ralfy em goed waardeert".

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
Deathchant schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:45:
[...]

Ik ben zelf geen persoon die gevoelig is voor "persoon x zegt TOP, dus dan moet ik nu maar gaan kopen".
Ralfy heeft hele interessante diepgang in zijn video's en zijn kijk op dingen is vaak interessant, maar uiteindelijk moeten we met z'n allen niet vergeten dat hij ook oordeelt op ZIJN EIGEN smaak. Ja, je kunt een hele sloot aan whisky's geproefd hebben, en ook veel theorie kennen, maar uiteindelijk komt het altijd uit op personal taste. Het gevaar ligt er dan ook een beetje in dat men hem als objectiever dan anderen ziet.
Sommige dingen vind ik zelf beetje dubieus, zoals 2 of 3 volle theelepels water erin doen en dan denken dat je alles in een whisky proeft. Dat ie het lekker vindt of wilt kijken welke smaken ie dan proeft sure, maar het is en blijft smaak. Ik heb vanalles geprobeerd; whisky wat warmer maken in de handen, wat ijs erin doen, flink verdunnen e.d. en geen van dat alles vind ik een positief effect hebben op de smaak. Maar again, dat is MIJN smaak;)
Ralfy kan nog wel eens aan zich hebben dat hij dat wel presenteert (althans zo komt het vaak over) alsof dat tha way it is meant to be drunk is. Hij doet dat niet om te proberen, nee, hij zegt vaker "it needs a little water" en hij doet het bij praktisch elke tasting, waarbij hij vaak niet eens proeft zonder dat water erin.
Ach ja, zo heeft elke YouTube tastemaker wel wat he. Ik zou zeggen, take the best, leave the rest.

Terugkomend op die Glenfarclas 15: ik vind het zelf echt een waterige whisky, en dat vind ik zelfs van de 21yr en eigenlijk de hele standaard lineup van Glenfarclas. De tour en de gebouwen waren absoluut de moeite waard, het is alleen dat het eindproduct niet in mijn smaak valt helaas. Voor dat geld vind ik dat je rijkere whisky's qua smaak kunt krijgen.
Overigens is mijn post niet bedoeld om je ervan te weerhouden een Glenfarclas 15 te kopen, integendeel, als jij het lekker vindt dan kun je voor 47,50 geen buil vallen. Mijn post was dan meer bedoeld als reactie op "iets kopen omdat Ralfy em goed waardeert".
oh ik ga zelf die Glenfarclas niet kopen hoor, ben een beetje recalcitrant, dus probeer dan juist wat andere opties liever uit, zit nu momenteel in een rum-fase geloof ik LOL ;P

Het was meer omdat ik in het verleden heb gezien dat veel waar Ralfy hoge scores aan geeft vrij snel in prijs omhoog gaat en/of uitverkoopt. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat je altijd je eigen smaak moet volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

olafmol schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:49:
[...]

Het was meer omdat ik in het verleden heb gezien dat veel waar Ralfy hoge scores aan geeft vrij snel in prijs omhoog gaat en/of uitverkoopt.
Het is triest dat het zo werkt, maar idd, niet veel aan te doen.
Dat is eigenlijk al een behoorlijke tijd zo, en dan niet alleen omdat Ralfy het zegt, maar ook bijvoorbeeld Horst Lüning van whisky.de.
Maar de laatste 3 jaar is dat idd exponentieel gestegen ja.

Kep eens een filmpje van Horst Lüning bekeken over een specifieke Glendronach waarbij dat ook zo was. Zo uitverkocht en tegen het einde forse bedragen. Het filmpje is overigens wel een beetje hilarisch, alsof ie bijna klaarkomt ofzo :P
Die wil je je niet onthouden, dus kep em al met timestamp goed gezet:
YouTube: Whisky Verkostung: Glendronach Vintage 19 Jahre 1995

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rinusch
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07 13:08
Nou poch ik niet snel met cadeautjes, maar!
Van mn (ongelooflijk knuffelbare) partner deze fles gekregen....

Niet de beste foto, maar het idee is er :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sz4SFSUhUMQuu4UGdx3XOa0cvhU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsqZrKhsRnkijcfuxUModrZJ.jpg?f=fotoalbum_large

... Life is what happens when you are busy planning other things...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50
Rinusch schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:08:

[Afbeelding]
Zozo, prijzig flesje! Ging het specifiek om deze jaargang of vooral om een oudere versie van de DE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Laatst online: 16:31

Case_C

[Team Carrack]

Rinusch schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:08:

[Afbeelding]
Jaloers, die jaargang is bij mij ook favoriet :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rinusch
Lone schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:00:
[...]

Zozo, prijzig flesje! Ging het specifiek om deze jaargang of vooral om een oudere versie van de DE?
Mn meissie heeft eigenlijk bijzonder weinig kaas gegeten van whiskey, maar weet wat (met grote voorsprong) mn favo distiller is,
Al met al, mn geluk grenst aan hondsdolheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50
Rinusch schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:19:
[...]

Mn meissie heeft eigenlijk bijzonder weinig kaas gegeten van whiskey, maar weet wat (met grote voorsprong) mn favo distiller is,
Al met al, mn geluk grenst aan hondsdolheid :)
Nice, hoe is ze aan de fles gekomen dan? Want ik zie hem zo snel alleen bij een aantal buitenlandse winkels voor €500+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinusch
Lone schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:55:
[...]

Nice, hoe is ze aan de fles gekomen dan? Want ik zie hem zo snel alleen bij een aantal buitenlandse winkels voor €500+
Import vanuit schotland, of groothandel daar, of bij destileerder zelf, dat weet ik nie precies.
(en inderdaad, 500 euro+ en dan nog invoer en verzekerd versturen)

[ Voor 9% gewijzigd door Rinusch op 14-06-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Dat soort flessen koop je meestal op een veilingssite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-08 00:08
En wat heeft iedereen voor vaderdag gekregen? Hier een Aberlour 😏

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:12
terror-oehoe schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:31:
En wat heeft iedereen voor vaderdag gekregen? Hier een Aberlour 😏
Handzeep dat ruikt naar appeltaart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambi105
m181087 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:32:
[...]

Handzeep dat ruikt naar appeltaart
Hahahaha, ik dacht even dat dit als een smaak- en geurnotitie bedoeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambi105
Bambi105 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:23:
[...]

Hahahaha, ik dacht even dat dit als een smaak- en geurnotitie bedoeld was.
Trouwens is er hier een hangmat gekomen voor vaderdag, waar whisky lastig in te drinken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
Bambi105 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:24:
[...]
Trouwens is er hier een hangmat gekomen voor vaderdag, waar whisky lastig in te drinken is.
Kwestie van goed oefenen!

Vaderdag is volgens mijn kroost een verzinsel van de commercie waar men niet aan mee wenst te doen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:17
Waar zou ik een set Game of Thrones whiskies kunnen verkopen? Ik heb deze destijds als fan van de serie gekocht en ze staan mooi in de kast, maar ik heb een nieuwe, dure hobby (scuba) waar ik wat geld voor nodig heb. Marktplaats accepteert geen verkoop van sterke drank.

LEGO te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
totalatool schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:05:
Waar zou ik een set Game of Thrones whiskies kunnen verkopen? Ik heb deze destijds als fan van de serie gekocht en ze staan mooi in de kast, maar ik heb een nieuwe, dure hobby (scuba) waar ik wat geld voor nodig heb. Marktplaats accepteert geen verkoop van sterke drank.
Vraag & Aanbod overig

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jthem
Wel voor augustus een lekker flesje inslaan als ik ga trouwen.

Nu twijfel ik voor de Macallan 17 van Signatory
Was alweer snel uitverkocht

Heb wel genoeg flessen maar is natuurlijk leuk iets aparter te openen.

Update:
Heb hem toch nog kunnen bestellen, ze hadden er nog 1 achter gehouden.

Leuk om met het huwelijk er 1 van te drinken of toch de Invergordon 36 years van Whiskydudes (Ik weet, er zijn er 1000en wat miss lekkerder of specialer zijn maar toch, deze 2 lijken de voorkeur te hebben. :) )

Is de secret speyside 17, Invergordon 36 en Orkney 9 van Claxtons geworden

[ Voor 108% gewijzigd door Jthem op 26-06-2023 20:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frank..
Voor de verandering maar weer eens een paar samples gekocht. Blijft leuk om zo toch ook eens wat dure whisky`s te kunnen proeven zonder meteen een hele fles te kopen.

-The Duchess Bunnahabhain 15 Years Old 2005 Cask 2000085 55,3%
-Glenfiddich 23 Years Old Grand Cru 40%
-Kilchoman Cognac Cask Matured 2023 Edition 50%
-Kilchoman Casado 46%
-Talisker Parley Wilder Seas 48,6%

De eigenaar van The Duchess woont toevallig bij mij om de hoek en had deze vorig jaar al een keer kunnen proeven voordat hij op de markt kwam. Het is de Bunna Moine met een finish op PX vaten. Echt een geweldige whisky. Fijne rokerige smaak en de PX is niet te overheersend aanwezig. Zelf met 55% prima te drinken zonder water. Denk dat ik hier nog wel eens een fles van ga aanschaffen.

Gister de Talisker geproefd. Het zou een finish op cognac vaten moeten zijn maar die voegen wat mij betreft niet veel toe, iets meer zoetigheid misschien. Verder vond ik het een beetje een jongere en zwakkere versie van de geweldige 10 yo. En dat voor een prijs van rond de 80 euro. Blij dat ik geen hele fles heb gekocht want die prijs is hij echt niet waard in mijn ogen. Het begint me trouwens wel een beetje op te vallen dat wat Diageo tegenwoordig als NAS of speciale bottelingen op de markt brengt de prijs/kwaliteit verhouding ver te zoeken is. De Talisker Surge stond ook nog op mijn lijstje om te proeven maar daar wacht ik wel mee tot een vriend/kennis hem toevallig heeft ofzo.

De overige samples zijn nog dicht maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar die Glenfiddich. Daar ga ik dit weekend eens lekker voor zitten. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herzeleid
Dit is wat mij betreft een aanrader:
Glen Scotia 11 Campbeltown Malts Festival 2023

Veel verschillende soorten fruit en lichte peat smoke.
De finish overheerst niet, blijft een echte Glen Scotia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Herzeleid schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:17:
Dit is wat mij betreft een aanrader:
Glen Scotia 11 Campbeltown Malts Festival 2023

Veel verschillende soorten fruit en lichte peat smoke.
De finish overheerst niet, blijft een echte Glen Scotia.
Tnx! Iemand nog tips voor een whisky die dichtbij de victoriana komt maar minder prijzig is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bambi105
olafmol schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:40:
[...]

Tnx! Iemand nog tips voor een whisky die dichtbij de victoriana komt maar minder prijzig is?
Cask strength Benromach, zowel die met de oude labels als de nieuwe, komen in belangrijke mate overeen met de Victoriana en zijn, indien eerlijk geprijsd, goedkoper dan de Victoriana nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herzeleid
Bambi105 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:37:
[...]

Cask strength Benromach, zowel die met de oude labels als de nieuwe, komen in belangrijke mate overeen met de Victoriana en zijn, indien eerlijk geprijsd, goedkoper dan de Victoriana nu.
Ik denk dat de batches van Benromach cask strenght nogal verschillen. Ik heb de vintage 2012 batch 3 en dat is prima whisky maar komt niet overeen met de Victoriana. (imho)

Misschien de Glen Scotia 15? "Slechts" 46% maar voor net onder de 60 euro te vinden. (VanZuylen bijv)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambi105
Klopt @Herzeleid, uiteindelijk is er niet veel dat de Victoriana echt heel goed benaderd qua smaak, behalve andere Campbeltown toppers. Dat is ook deel van de charme van whisky he.. het is gewoon op en weg op enig moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jthem
Vandaag eindelijk de Invergordon 36 y. en orkney 9 claxton mogen ontvangen op hogshead vat.

Invergordon gaat 8-8 open en de rest sluit weer achteraan 😀

Afgelopen weekend ipv whisky eens bacardi 16 geopend, maar whisky is toch altijd net wat beter.

[ Voor 23% gewijzigd door Jthem op 28-06-2023 19:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonger
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 08:54
Campbeltown aanrader: Kilkerran 12y voor €44,95 bij D12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ardbeg liefhebbers die via Mallorca of Malaga terugvliegen:

Smoketrails is daar in de aanbieding voor €46,- (liter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Laatst online: 26-06 12:31
Hallo allen.

Door een verplichte medicijnwissel mag ik geen alcohol meer gebruiken. Welke site raden jullie aan om mijn flessen aan te bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Layumi
Volgens mij kan je vraag en aanbod hier e.e.a. plaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011

Secsytime

Automagisch

e.looijenga schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:07:
Hallo allen.

Door een verplichte medicijnwissel mag ik geen alcohol meer gebruiken. Welke site raden jullie aan om mijn flessen aan te bieden?
Whiskybase als het om wat speciaals gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:50
Catawiki is ook een optie. Of whiskyauction.com.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:52
Hallo allen.

www.ikgeefalmijnflessenaanmarcelmg2.com
Beterschap! Maar dus nooit meer alcohol/whisky?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Laatst online: 26-06 12:31
Beter van niet, biertje moet nog wel kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jthem
Vanavond misschien de Unnamed speyside 13 van Van Wees (Ultimate) openen. Ben me toch benieuwd.

* lkkr fruitig drankje prijs kwaliteit heerlijk!

[ Voor 21% gewijzigd door Jthem op 02-07-2023 09:45 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ik heb na een lange zoektocht eindelijk een van mn grails gevonden/gegund gekregen, helemaal in mn nopjes (zacht uitgedrukt).
-Springbank 30, OB -

geen idee hoe lang deze dicht gaat staan, hier heb ik een goed excuus -en gezelschap aan tafel- voor nodig om open te trekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRra2Xg_N_-12orye5WcCuZM8cY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqpCiLelie77NANU9UyipftN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
Hallo allen.

Ik heb recent via V&A op het gesloten deel van het forum hier een verzameling verkocht, en ik kan het niet anders dan een super ervaring noemen.
(gewoon via tweakers dus)

[ Voor 3% gewijzigd door dyrc op 06-07-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hallo allen.

Ligt heel erg aan wat voor flessen je hebt. Zijn het exclusieve flessen kun je Whiskybase of catawiki overwegen, maar daar vind ik de kosten erg hoog.

Wil je de hele collectie in 1 keer kwijt, volg het voorbeeld van @dyrc :) Komt de tweaker het misschien nog ophalen ook. :+

@dyrc Samples al op? Mooie parel hoor :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
KillaZ schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:38:
[...]

Ligt heel erg aan wat voor flessen je hebt. Zijn het exclusieve flessen kun je Whiskybase of catawiki overwegen, maar daar vind ik de kosten erg hoog.

Wil je de hele collectie in 1 keer kwijt, volg het voorbeeld van @dyrc :) Komt de tweaker het misschien nog ophalen ook. :+

@dyrc Samples al op? Mooie parel hoor :)
de excalibur is al op, de aantrekkingskracht van t age statement (big numbers man brain activation) won van mn geduld ;)
voor de rest moet ik nog een paar keer goed gaan zitten, ze zijn te mooi om mindless weg te tikken.
(en ze krijgen concurrentie van de springbank 12 CS 2023, daar heb ik er recent weer twee van binnen dus eentje kan naar de 'gewoon opentrekken kast')

je raakt met je opmerking over veilingskosten wel een niet te onderschatten aspect van verkopen (20%+), en het risico van transport (een gesneuveld flesje en je marge ligt op de grond in een distributiecentrum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
dyrc schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:49:
[...]

de excalibur is al op, de aantrekkingskracht van t age statement (big numbers man brain activation) won van mn geduld ;)
voor de rest moet ik nog een paar keer goed gaan zitten, ze zijn te mooi om mindless weg te tikken.
(en ze krijgen concurrentie van de springbank 12 CS 2023, daar heb ik er recent weer twee van binnen dus eentje kan naar de 'gewoon opentrekken kast')

je raakt met je opmerking over veilingskosten wel een niet te onderschatten aspect van verkopen (20%+), en het risico van transport (een gesneuveld flesje en je marge ligt op de grond in een distributiecentrum)
Exact dit, ik heb een vrij exclusieve fles via Whiskybase verkocht. Dat doe ik dus nooit meer. Alleen maar gezeur, verkoper was super ongeduldig, verzending was een drama en Whiskybase pakt best wel marge, maar doet verder geen moer als het verkeerd loopt.

Dan liever persoonlijk contact of via een slijter.

Wat vond je van die excalibur? Die Macduff komt er wel doorheen. Samen met de Invergordon en Clynelish maakt dat hem boterzacht.

[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 06-07-2023 09:56 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Help me out ;) Mijn regel is altijd max 3 flessen open te hebben. Gisteren is de Oban Little Bay opgegaan, dus er mag weer iets nieuws open. Heb nu een Benromach 10 en Ledaig 10 open.

Keuze tussen Bunnahabhain 12, Talisker Port Ruighe, of Springbank 10.

Wat zal ik doen en waarom? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bambi105
Ongeturfd dan deze keer! Bunna 12. De klassieke allrounder. Die zal zich qua profiel ook goed verhouden met de BR10 en Ledaig. Slainthe!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
ik zeg "regels zijn richtlijnen" ;)
(hoppa ook die springbank 10 erbij!)

ook een stem voor de bunna12 (al is t maar dat ik zelf de driehoek bunna12, ledaig10 en een (core range) ardbeg standaard heb staan, kan je geen spijt van hebben)

@KillaZ ik vind boterzacht inderdaad een hele mooie omschrijving :)

[ Voor 21% gewijzigd door dyrc op 07-07-2023 21:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Layumi
olafmol schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:39:
Help me out ;) Mijn regel is altijd max 3 flessen open te hebben. Gisteren is de Oban Little Bay opgegaan, dus er mag weer iets nieuws open. Heb nu een Benromach 10 en Ledaig 10 open.

Wat zal ik doen en waarom? :)
Makkelijke keuze Bunna 12. Waarom? Na het proeven een grote glimlach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Net slecht. Heeft wel een drupje water nodig om de burn er een beetje vanaf te halen. Maar: pepermunt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:52

Vrijdag

De Zwarte

olafmol schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:39:
Heb nu een Benromach 10 en Ledaig 10 open.
Deze drink je nu op.
Dan kunnen deze open.

Het leven is soms zo simpel 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jthem
+1 bunna 12, heerlijk zomerse genieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
@KillaZ hoe bevalt jou de Unnamed speyside 2009, stond me iets bij dat je die ook in zomer ging openen. Ik vind hem heerlijk in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Jthem schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 22:05:
@KillaZ hoe bevalt jou de Unnamed speyside 2009, stond me iets bij dat je die ook in zomer ging openen. Ik vind hem heerlijk in ieder geval!
Die signatory, wit label?

Die heb ik vorig jaar al gehad en heb hem daarna nog een keer gekocht, zegt dat genoeg? :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jthem
KillaZ schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:22:
[...]

Die signatory, wit label?

Die heb ik vorig jaar al gehad en heb hem daarna nog een keer gekocht, zegt dat genoeg? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bO9wqP8mSjrI_2cath0fANM6_Pg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrK9JtloBrlFFdsYEan3Vxm3.jpg?f=fotoalbum_large

Deze >:) prijs kwaliteit meer dan in orde hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Nee ik doelde op de Signatory, de Ultimate heb ik niet gehad :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
Ok hehe...deze (macallan) wel heerlijk hoor. Voor 50 gekocht en geen spijt van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herzeleid
Morgen komen een aantal samples binnen van WhiskyDudes:

Glenrothes 2009 - 13 Years Old
Strathmill 2011 - 12 Years Old
Benrinnes 2012 - 10 Years Old
Highland Park 2017 - 5 Years Old
Bunnahabhain 2014 - Staoisha - 6 Years Old
Girvan 1991 - 31 Years Old