[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 83 84 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Jthem
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14:42
Had me vandaag nog een mooie caol ila 9 van whiskydudes px afwerking op de kop kunnen tikken voor 75 euro. Was een momentje van Fomo 😜

https://www.whiskybase.co.../274060/caol-ila-2015-wds

Had de palo cortado sherry ervan gehad die beviel supergoed... twijfelde ook voor de Invergordon 36 van whiskydudes afgewerkt met tawny port, ligt nog in me achterhoofd.

[ Voor 40% gewijzigd door Jthem op 26-08-2026 16:35 ]

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:57
Afgelopen weken de bodem bereikt van 3 flessen, en dat gaf ineens weer een klein beetje ruimte in de whiskykast waardoor wat oude voorraad die achteraan stond, weer in het zicht kwam }>

Zojuist een fles Tomintoul 10 open getrokken. Een eenvoudige whisky die goed past bij de huidige temperaturen, voordat we straks het najaar ingaan en ik meer naar mijn geliefde islay's beweeg.

Sláinte!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrqGxMOlDR6r0Y3L2RYFzQRn56M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLqKXelIfeINFpq0h2ceyTWh.jpg?f=fotoalbum_large

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:13
Vraagje voor iedereen hier:

Hoeveel van jullie hebben wel eens een Infinity Bottle gemaakt/onderhouden?

Ik ben er met één begonnen, maar wil graag ook bijhouden wat ik er in doe, wat er uit gaat, etc, zodat je een beetje bijhoudt wat de smaakcombinaties enzo zijn.

Nu lijken daar ook wel apps voor te zijn, maar het werkt allemaal niet zo makkelijk en de drie flessen die ik nu heb gebruikt staan allemaal niet in de databases van de apps.

Dus eigenlijk de vraag: als je een Infinity Bottle hebt gemaakt, hoe hou je dan bij wat er inzit, alcoholpercentage, etc?

Blog

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:43
Ik heb een infinity bottle, of eigenlijk twee. De tweede infinity bottle is voor (zwaar) geturfde whisky. Die gooi ik niet in mijn hoofdfles. Niveautje talisker is nog net wat ik voor de hoofdfles er in wil doen. Laphroag/Ledaig/Ardbeg/etc.. gaan in de peatfles.

In het begin (meer dan 10 15 jaar geleden, bijna infinity lang geleden), deed ik van alles wat ik had een dram er in. Dat doe ik niet meer. Ik vul hem nu alleen nog maar met drams die ik echt lekker vond. Inmiddels is het een lekkere old school half sherry/half bourbon whisky geworden met een heel licht rokerige afdronk van die paar drams Talisker/HP die er rondzwemmen.

Apps enzo doe ik niet aan. Ik heb een .txt file waar ik in zet wat ik er in heb gekiept. Alcoholpercentage? Geen idee. Vind ik niet zo interessant. Zal wel rond de 50% liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door cfern op 27-08-2026 10:34 ]

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:04
Ik heb in het verleden nooit leuke resultaten behaald met een living bottle, en heb er daarom dus ook geen één. Ligt uiteraard ook wel een beetje aan wat je 'normaal' drinkt, bij mij (na 10+ jaar) zijn de individuele flessen normaliter veel beter dan wat een blend zou worden.

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:01
Waarom niet zelf een appje maken voor op je telefoon met behulp van Claude? Met een pro abbonement kun je Claude code gebruiken en na wat eenmalig setupwerk zelf apps maken. Dit lijkt me nou precies zo'n use case daarvoor. Kun je de app helemaal naar je hand zetten. Denk dat je dit in 1 avondje dan wel gefixt hebt.

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
kleine update vanuit campbeltown (tip: bel je slijter morgenvroeg even als je deze jongens veilig zou willen stellen)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 11% gewijzigd door dyrc op 27-08-2026 19:34 ]

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:28

EiT

dyrc schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:24:
kleine update vanuit campbeltown (tip: bel je slijter morgenvroeg even als je deze jongens veilig zou willen stellen)

***members only***
Mocht van hier geen 18y kopen. Voor volgende maand (oktober) ook al door mijn budget heen.

Laatste week:
Ardbeg 19 TB
Ben Nevis 2002
Bowmore 23 FQ
Hakushu
En via casQ:
Campbeltown Blended Malt (Glen Scotia)

En dan komt de botteling rekening (+/- €300) voor Invergordon 40 en Caol Ila waarschijnlijk ook in September. Koop het sneller dan ik het op kan zuipen ;).

Wat gaat die Springbank 18 doen? €300 bij de slijter?

Druk en zetfouten voorbehouden.

• dyrc
  • Niet online
EiT schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:47:
Wat gaat die S18 doen? €300 bij de slijter?
de MSRP vanuit de distillery zelf is op 120 pond gezet (maar ze gaan eigenlijk altijd wel voor meer de deur uit, vraag en aanbod). maar met wat mazzel zie je er eentje langskomen die nog met een 1 begint... (wishful thinking)

en sneller kopen dan opzuipen is de juiste volgorde :D

[ Voor 7% gewijzigd door dyrc op 27-08-2026 19:56 ]

• EiT

EiT

Ow voor minder dan €200 wil ik er wel 1.

• dyrc
  • Niet online
EiT schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:57:
Ow voor minder dan €200 wil ik er wel 1.
en enkele tientallen anderen per slijter voor die prijs, dus even bellen ;)

(maar mogelijk word je eigenlijk blijer van de KK16, en houd je de rest in je broekzak.. dat is in ieder geval mijn keuze)

[ Voor 21% gewijzigd door dyrc op 27-08-2026 20:04 ]

• EiT

EiT

dyrc schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:03:
[...]

en enkele tientallen anderen per slijter voor die prijs, dus even bellen ;)

(maar mogelijk word je eigenlijk blijer van de KK16, en houd je de rest in je broekzak.. dat is in ieder geval mijn keuze)
Ik heb helaas niet zo’n goede band met slijters, koop alles online of in buitenland.
Misschien dat WB hem ook heeft, zal morgen eens kijken (hoop het niet ;))

Pagina: 1 ... 83 84 Laatste