donleone83 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:46:
@
dyrc ik ben echt leip voor whisky’s met port finish dus die nieuwe 21yo moet ik zeker proeven! Komt wel goed denk ik, aangezien ik donderdag 24 september om 15:45 de tour in Campbeltown doe
Kort weekendje Schotland met een goede vriend! Donderdagochtend vliegen, auto naar Campbeltown, Springbank bezoeken. Vrijdag door naar Islay. Ergens op de zaterdag weer terug richting EDI en dan zondag begin middag terugvliegen. Mega zin in!
Op Islay van plan de Three Distilleries Pathway te lopen langs Laphroaig, Lagavulin en Ardbeg. Verder chillen in Bowmore en het prachtige eiland rondcrossen (ik ben er eerder geweest in 2007).
Tips welkom! Restaurants, bars, dingen die we niet mogen missen, etc.!
Echt leuk trouwens: had David gemaild die toen in NL de Springbank masterclasses deed. Hij is verantwoordelijk voor de export sales en had gezegd: als je komt, laat het vooral weten. Mailde meteen terug en voor de tour afgesproken voor een dram met hem in de Washback bar. Schotse gastvrijheid :)
ik zie David 26 september weer in eindhoven, als je gesprekstof mist dan mag je m nog een keer hinten dat ie een sample op calvados meeneemt. ik doe dan een klein masterclassje van m op t event van vd heijden, en heb de headsup al gestuurd dat ik nieuwsgierig ben of ze wat jaar geleden calvados tegen whisky vaten uitgewisseld hebben met christian drouin. zie afbeelding hieronder, daar móet gewoon een uitruil van goede vaten onder gelegen hebben.
als je de pathway loopt, bij Laphroaig hebben ze genoeg kleine sampletjes staan (binnenlopen visitor center en helemaal achterin op de muur) -dat is vooral handig als je 1 liter sterke drank mee terug wilt nemen en de fles die je al hebt gekocht is al 0.7, wat samples om te maxen (of je doet minder braaf..- heb je goed weer dan zijn de picknicktafels bij laphroaig ook de beste plek om je (zelf meegebrachte) lunch te eten, mooi uitzicht over t water). en als je bij lagavulin gaat zitten (door visitor center heen naar t volgende gebouw) en ze hebben nog een Jazz Festival 2023 staan om te proberen dan is dat een aanrader. luxe stoel erbij en genieten. (ardbeg vond ik zelf waardeloos, high marketing maar niks te halen behalve OBs die je in nl voor minder haalt).
en mocht je Bunnahabhain halen, lullen als brugman als ze een bunnahabhain 1989 33yo tawny port finish op de plank hebben (voor een dram) die hoorde bij een dure tasting, hebben ze eruit gehaald, maar daar moet mogelijk nog wel een fles van rondzwerven. best..bottle...ever..(ben je daar en pak je een rondleiding/tasting en je krijgt Tilly? dat is gegarandeerd lachen dat mens is gek op de goede manier)
en een kleine edit: mocht je ooit een plot land geclaimed hebben bij laphroaig dan kan je je rente claimen (1 free dram). mocht je dat niet hebben stuur even een dm dan krijg je mijn certificaat en dan mag je mijn rente van dit jaar

. binnenlopen, balie rechterkant, roepen friend of laphroaig ground rent en dan komt t goed.
(en als je even iets anders wilt doen dan mag je een vlaggetje op mn coordinaten zetten in t veld, ik sta redelijk net naast de blub dus pak de laarzen die ze je aanbieden. kost je wel een uur, dus alleen doen als je time to kill hebt of wat semi actief wilt nuchteren)
[
Voor 16% gewijzigd door
dyrc op 02-09-2026 17:10
]