Ik heb deze laten gaan, heb wat Bruichladdich Rock'ndaal releases besteld en we zullen het maar niet hebben over wat dat voor het budget betekent...fender89 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:55:
Tip,
De vrienden van Laphroaig kunnen vanaf nu de Càirdeas 2026 release pre-orderen. (Hetgeen ik zojuist gedaan heb)
Tijdens het jaarlijkse Campbeltown malt festival hebben er 240 man een blind tasting gedaan, gewoon voor de fun of it (waarbij in de afbeelding hieronder de gebruikte flessen staan). Daarna mocht iedereen 1 token inzetten om z'n favoriete fles aan te wijzen; dat bleek met 73/240 stemmen de #5 – Springbank 12 Year Old Fresh Oloroso Sherry, 58.4% ABV te zijn.
Dit wordt dan ook de volgende Society Bottling. Wat (vanaf de zijlijn) dan enigszins opvallend is, want men vraagt vaker om 100% bourbon Springbanks, maar als je ze dan naast elkaar zet dan verliest de 13yo 100% bourbon blijkbaar toch van de fresh sherry.
Zelf had ik voor #4 gekozen, gewoon omdat de combinatie van vaten in de experimentelere hoek zit, en een 'gewone sherry' altijd wel ergens vandaan te halen is.
Dit wordt dan ook de volgende Society Bottling. Wat (vanaf de zijlijn) dan enigszins opvallend is, want men vraagt vaker om 100% bourbon Springbanks, maar als je ze dan naast elkaar zet dan verliest de 13yo 100% bourbon blijkbaar toch van de fresh sherry.
Zelf had ik voor #4 gekozen, gewoon omdat de combinatie van vaten in de experimentelere hoek zit, en een 'gewone sherry' altijd wel ergens vandaan te halen is.
Voor diegene die de Laphroaig 14 Willem Dafoe versie gemist hebben / uitgeloot waren. Deze is schijnbaar via een aantal Duitse slijterijen verkrijgbaar.
vandaag een cadeau gekregen van een collega. Erg blij mee.
vandaag een cadeau gekregen van een collega. Erg blij mee.
Druk en zetfouten voorbehouden.