Gonadan en ik kennen Ome Hans allebei, dat hoeft niet zozeer op het forum

Bambi105 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:16:
Wat zijn jullie ervaringen geweest met Van Wees bottelingen van de afgelopen 1 a 2 jaar?
Ik ben erg tevreden geweest met de Aultmore en de Glen Spey Cask Strength van de laatste jaren, daarvoor waren de Staoisha's grandioos.
Met de nieuwe uitgaven van de laatste 6 maanden ben ik toch erg benieuwd hoe de kwaliteit nu is, want ze houden de prijzen interessant laag. Op whiskysite.nl haal je nu een bourbon-matured Inchgower 14 en Macduf/Deveron 15 voor onder de 50 euro. Op papier kan dit een succes zijn, maar soms slaan ze bij vWees ook de plank mis, zo heb ik gehoord.
Even los wat ik persoonlijk van Van Wees vind door de acties van de afgelopen tijd hebben ze hele interessante bottelingen voor de prijs die ze uitbrengen. Echter, bij de Ultimate bottelingen moet je je afvragen hoe het kan dat de ene bottelaar ruim 30% meer voor een vat betaalt (en een goede dram neerzet) terwijl Van Wees dus veel minder betaalt.
Dan heeft Van Wees 1 van de volgende dingen:
- Goede afspraken/connecties (bijvoorbeeld bij de Edradour, waar ze een ontzettend goede relatie met Symington hebben)
- "Oude" vaten, gekocht voor de hype (kan heel goed, maar wordt natuurlijk steeds minder).
- Slechte vaten.
Dat laatste was zo met de Orkney van 15 jaar oud. Leuke whisky voor de prijs, maar voor een 15 jaar oude HP valt hij echt heel erg door de mand.
[Voor 75% gewijzigd door KillaZ op 24-05-2023 10:35]