Ik ben ook een paar jaar geleden gestopt. Ik weet, alles wordt duurder en ertegen blijven vechten heeft geen zin en kost alleen maar onnodige energie. Maar accepteren doe ik in die zin ook niet, want ik stop gewoon ermee, niet omdat geen goeie whisky meer wil, maar omdat het praktisch "onmogelijk" gemaakt wordt, lees: dusdanig onmogelijk dat ik er totaal geen lol meer in heb om weet ik niet hoeveel tijd kwijt te zijn om maar een voor mij goeie, betaalbare (en ook bijzondere) whisky te vinden.inhico schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:40:
Eigenlijk wel schokkend om te horen. Zelf ben ik rond 2010 afgehaakt, omdat het me allemaal te gortig werd. Overigens wel met een verzameling waarmee ik bij huidige inname vooruit kan tot ruim na mijn 80e... Prima om te kunnen genieten van een goed glas, maar een deel van de hobby is het proberen en ontdekken. En dat is niet meer zo leuk. Tenzij je lol beleeft aan de uitdaging.
Uiteraard niet oneerbiedig bedoeld, maar ik wil geen Balvenie 12yr double wood, ik wil geen Glenfarclas 105, ik wil geen Tamnavulin sherry cask.....Wat ik ook niet wil is 180 euro uitgeven voor wat eerst een "standaard range" whisky was. Dan denk je je heil te zoeken bij medewhiskygenootjes, en dan moeten zij ook de hoofdprijs hebben terwijl ze 6 flessen ervan hebben ingekocht tegen een goeie prijs.
Als het zo moet, nee.
Dus ik ben afgelopen 2 jaar al eerder opgeschoven qua merken en whisky"soorten" vanwege de absurde prijzen maar daar lijkt nu ook weer een eind aan te zijn gekomen.
Actief zoeken doe ik niet meer. Kep eigenlijk alles wat er tot nu toe betaalbaar is wel een beetje geproefd, en aangezien ik geen drinker maar een proever ben, hou ik het bij de flessen die ik nu heb, en zal ik eerder mijn geld uit gaan geven aan samples kopen, in de hoop dat ik daar nog eens wat bijzonders tegenkom (waar ik waarschijnlijk de grote fles toch niet van zal kopen omdat die waarschijnlijk ook te duur is)

Dus voorlopig blijf ik hangen bij mijn Edradourtjes

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR