PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Benieuwd wanneer die gaan leveren.
De achterkant boeit me niet zo, er komt toch een flip over om de telefoon in te doen.
Jammer dat ze niet hebben gezegd of je die VR bril met je eigen bril kunt gebruiken.
[ Voor 9% gewijzigd door Lekker Ventje op 04-10-2016 20:46 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
De pixel is voor mij afgeschreven. Ik twijfel nu tussen OP3, of toch een meerprijs voor VR te betalen en voor de galaxy S7 te gaan, met als risico dat gearVR de komende jaren wordt weggeduwd door daydream.
Misschien moet het topic ook hernoemd worden? Ik weet niet eens voor welk model "nexus sailfish" staat
[ Voor 23% gewijzigd door boe2 op 04-10-2016 21:21 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
And then there's the camera, which Google and the independent researchers at DxOMark say is the best you'll find in a smartphone. I'm not ready to hand over that particular crown -- testing cameras in a scrum is always a tricky exercise -- but the Pixel and Pixel XL leave a hell of a first impression. The photos I quickly snapped with their 12.3-megapixel cameras featured a level of detail I didn't see coming, and the HDR+ mode did a great job boosting brightness and colors in this dim, former chocolate factory. More importantly, that HDR mode (which is on by default) is almost shockingly fast. Most HDR camera modes take one long exposure and processes that image for clarity, which can mean trouble if your hand isn't very steady. The Pixels' HDR+ modes take a series of shorter exposures that get stitched together for a crisper, brighter shot.
Ze zijn, zover al beoordeeld kan worden, toch wel verrast wat betreft de camera.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
De andere specs van de pixel worden gematched door andere telefoons die honderden euros goedkoper zijn en ook gewoon de nieuwste google features gaan krijgen. Of het moet zijn dat een upgrade van de snapdragon 820 naar 821 je 400 euro extra waard is.
[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 04-10-2016 21:43 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Anoniem: 321103

Dat hetzelfde ontwerp gebruikt is, of erop is gebaseerd? Snap het zelf niet helemaal.
Stevige upgrade dan, qua specs én prijs.Anoniem: 321103 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:03:
Pfff wat een prijs zeg. Maar toch lijkt het me een hele mooie telefoon en het zou een mooie vervanger zijn voor mijn Nexus 5.
[ Voor 38% gewijzigd door Luca op 04-10-2016 22:04 ]
Dat HTC ze maakt?Danny.G schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:03:
Iemand een idee wat Evan Blass (evleaks) met deze tweet bedoelt?
[afbeelding]
Dat hetzelfde ontwerp gebruikt is, of erop is gebaseerd? Snap het zelf niet helemaal.
Zijn posts zijn wel vaker zo verwarrend namelijk

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nee sorry, voor dit bedrag raakt Google me echt 100% zeker kwijt
Ik moet zo eerlijk zijn toe te geven dat ik helemaal niet blij was met de prijs van de nieuwe iPhone, maar ik moet ook zo eerlijk zijn dat ik nu meer reden heb om op Google te bitchen dan Apple. Laat ik het zo zeggen: als ik nu moest kiezen tussen de iPhone 7 en de Pixel dan zou het denk ik de iPhone worden, al laat het gebrek aan de headphone jack me stevig twijfelen.
Gelukkig heb ik een jaar geleden 650 euro uitgegeven aan de Nexus 6P wat ik toen ook al idióót veel geld vond. In ieder geval goed nieuws voor mijn beurs dat de upgrade dit jaar waarschijnlijk niet gaan gebeuren, dan spaar ik liever nog een jaar en geef dan weer maximaal 650 euro uit. De upgrade vanaf de Nexus 5 die ik voor 400 euro had was in mijn ogen buiten het scherm en de camera al minimaal.
Maar goed, ik durf er vergif op in te nemen dat Google te veel hooi op zijn vork heeft genomen. Apple komt daar mee weg, maar Google met een relatief minimale userbase gaat daar echt een probleem van ondervinden.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Gek hé? Een nieuwe telefoon die beter is dan de vorige? imho is de prijs absoluut niet te verantwoorden, dat was bij de 6P al moeilijk, en voor de 5X nagenoeg onmogelijk totdat deze stevig in prijs zakte na een paar maanden.418O2 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:19:
De pixel is beter dan de 6p, relatief gezien. Dus is de hogere prijs ook te verantwoorden imo
Even fyi: we *beginnen* bij 769 Euro hé, we eindigen daar niet zoals vorig jaar
Denk je dat mijn vader, mijn moeder, mijn zusje, mijn nichtjes, oom en tante een telefoon van 769 Euro gaan kopen terwijl ik ze afgelopen jaar allemaal aan de Nexus 5X heb gekregen voor iets meer dan 300 euro? Never-Ever-Gonna-Happen.
de 6p was niet top toen hij uitkwam. De pixel welkuusj98 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:24:
[...]
Gek hé? Een nieuwe telefoon die beter is dan de vorige? imho is de prijs absoluut niet te verantwoorden, dat was bij de 6P al moeilijk, en voor de 5X nagenoeg onmogelijk totdat deze stevig in prijs zakte na een paar maanden.
Vast niet. Maar iedereen betaalt wel meer voor een iPhone. En als de pixel op hetzelfde nivo zit qua bouw als een iPhone, zie ik niet in waarom hij dan niet qua prijs in de buurt mag komenEven fyi: we *beginnen* bij 769 Euro hé, we eindigen daar niet zoals vorig jaar![]()
Denk je dat mijn vader, mijn moeder, mijn zusje, mijn nichtjes, oom en tante een telefoon van 769 Euro gaan kopen terwijl ik ze afgelopen jaar allemaal aan de Nexus 5X heb gekregen voor iets meer dan 300 euro? Never-Ever-Gonna-Happen.
Veel mensen, ik ookpirke schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:24:
Ik zit ook nog met een oude Nexus 5 die aan vervanging toe is...
Nou het mag natuurlijk wel maar of het slim is weten we pas over een paar maanden.418O2 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:26:
Vast niet. Maar iedereen betaalt wel meer voor een iPhone. En als de pixel op hetzelfde nivo zit qua bouw als een iPhone, zie ik niet in waarom hij dan niet qua prijs in de buurt mag komen
Ik denk persoonlijk van niet.
de iPhone en de Samsung Galaxy Sx lijn zijn ook niet begonnen bij bijna 800,- maar zijn hier naar toe gegroeid en komen hier mee weg omdat de install base weet waar ze voor betalen.
Bij de Pixel is dit nog maar de vraag natuurlijk, natuurlijk kennen wij de Nexus lijn maar de normale consument niet. Die zien de marketing slogan "de eerste telefoon van Google" en denken dan "Huh moet ik dat wel doen, voor dat bedrag koop ik ook een Samsung".
De Camera lijkt erg goed te worden maar verder is het allemaal nu high-end maar zodra de andere 821 toestellen uitkomen wordt de keuze reuze. Er is verder gewoon niet zoveel uniek.
Zelfde hier. Het wordt nu een sony xperia x (compact).pirke schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:24:
Ik zit ook nog met een oude Nexus 5 die aan vervanging toe is...
Tenzij de prijs 200 euro zakt. Ik heb de n5 voor 350 gekocht!
Ben echt teleurgesteld dat ik hier op gewacht heb.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ja dat hoor ik wel vaker "Android telefoons zakken in prijs" maar dat valt toch allemaal wel mee?Lekker Ventje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:35:
Als de prijs van deze Pixel net zo snel zakt als die van andere Androidtoestellen zie ik het probleem van deze prijs niet zo. En zolang de hele wereld massaal iPhones en Galaxy's bij release blijft kopen zullen de high end telefoons zeker niet voor €500 op de markt gezet worden.
b.v. de Samsung S7 is maar 100,- gezakt in een ruim half jaar en de HTC 10 150,-.
Ik zie eerlijk gezegd niet in waar de Nexus 6P niet top was, feit bleef echter dat je voor minder geld ook een S6 kon krijgen, en men gaat over het algemeen liever voor een "bekende" telefoon als een "Huawei Nexus 6P" waar bij wijze van spreken nog geen hond van gehoord had.418O2 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:26:
[...]
de 6p was niet top toen hij uitkwam. De pixel wel
[...]
Vast niet. Maar iedereen betaalt wel meer voor een iPhone. En als de pixel op hetzelfde nivo zit qua bouw als een iPhone, zie ik niet in waarom hij dan niet qua prijs in de buurt mag komen
"Iedereen", nee echt niet: het gebrek aan de headphonejack en de hogere prijs laten een hoop Apple fans in mijn omgeving wel een aantal keer denken over de 'upgrade' vanaf de 6S. Merendeel heeft ook nog geen pre-order uitstaan voor een nieuwe terwijl dat voorheen wel meestal zo was. Vandaag bij RTL-z nog van alles gezegd over de prijzen van de nieuwe iPhones en de aankomende Google telefoons.
Geloof me, ik loop graag rond met de nieuwste dingen en geef minimaal honderden euro's per jaar uit aan mijn PC om een beetje bij te blijven, maar daar zie ik meer waar voor mijn geld in dan deze telefoon. De premium van de 6P t.o.v. de 5 kan ik nog inkomen, want de behuizing is een stuk beter, de camera is van middenmoter naar top en dingen als het scherm, opslag, RAM en accu waren ook een stuk beter.
Ja klopt, dit werkt gewoon niet.Donstil schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:34:
[...]
Nou het mag natuurlijk wel maar of het slim is weten we pas over een paar maanden.
Ik denk persoonlijk van niet.
de iPhone en de Samsung Galaxy Sx lijn zijn ook niet begonnen bij bijna 800,- maar zijn hier naar toe gegroeid en komen hier mee weg omdat de install base weet waar ze voor betalen.
Bij de Pixel is dit nog maar de vraag natuurlijk, natuurlijk kennen wij de Nexus lijn maar de normale consument niet. Die zien de marketing slogan "de eerste telefoon van Google" en denken dan "Huh moet ik dat wel doen, voor dat bedrag koop ik ook een Samsung".
De Camera lijkt erg goed te worden maar verder is het allemaal nu high-end maar zodra de andere 821 toestellen uitkomen wordt de keuze reuze. Er is verder gewoon niet zoveel uniek.
Klopt, tegelijk is dat natuurlijk ook jammerlijk irritant, want hoe hoger de prijzen worden, hoe langer mensen gaan wachten, hoe minder omzet enz. enz.Lekker Ventje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:35:
Als de prijs van deze Pixel net zo snel zakt als die van andere Androidtoestellen zie ik het probleem van deze prijs niet zo. En zolang de hele wereld massaal iPhones en Galaxy's bij release blijft kopen zullen de high end telefoons zeker niet voor €500 op de markt gezet worden.
De prijs is niet zo'n probleem, maar de koopkracht gaat niet vooruit, en voor gemiddeld Nederland is het echt geen kattepis om bijna 800 euro per jaar neer te leggen voor een telefoon. En voor Nederland met een wat grotere beurs is de reden om te upgraden ernstig klein. Voor Nederland met een bijbaantje budget zoals ik is het sowieso al huilen met de pet op om deze bedragen af te tikken.
Prijs zit ik zelf minder over in. Ik had de pixel graag de helft goedkoper gezien, maar kan hem als zakelijke kosten op de rekening van m'n eigen bedrijf zetten. Daarnaast gebruik ik Google Now en ben er erg blij. Een uitbreiding dat ie slimmer wordt kan alleen maar positief zijn. En last but not least verwachten we binnenkort een kleintje erbij, een goede camera op m'n telefoon is dan zeer wenselijkSluw schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:30:
[...]
Veel mensen, ik ookIk ga denk ik toch voor de OP3. Jammer dat de motorola's verder van stock android en basic snelle telefoons zijn afgedwaald.
Maar het prijs/kwaliteitverschil tov een 5X is wel scheef. VR hoef ik niet op m'n telefoon, heb al een HTC Vive

Waarom zulke lelijke bezels als je geen home button hebt..
Naturel Android is top, maar waarom lijkt het springboard op IOS
Jammer, een bedrijf als Google moet dit veel beter kunnen, zeker bang dat ze anders ruzie met Samsung krijgen.
[ Voor 21% gewijzigd door epo op 04-10-2016 22:45 ]
Dat is voor mij al voldoende, €650 is voor mij het maximale wat ik voor een telefoon uitgeef. Overigens is de Galaxy S7 volgens de pricewatch al meer dan €100 gezakt.Donstil schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:40:
[...]
Ja dat hoor ik wel vaker "Android telefoons zakken in prijs" maar dat valt toch allemaal wel mee?
b.v. de Samsung S7 is maar 100,- gezakt in een ruim half jaar en de HTC 10 150,-.
Verder snap ik niet waarom iedereen verwacht dat Google een telefoon met deze specs voor €400 of minder op de markt zou brengen. Dat doet Samsung ook niet en toch wordt de Galaxy massaal verkocht.
Het bedrag wat ze nu vragen is niet onrealistisch, al mogen de bedragen van nieuwe high end telefoons van mij wel omlaag. Zolang mensen die bedragen massaal neer blijven leggen zal dat helaas niet veranderen.
Just do it.
Waarom zou Apple zakken met hun prijs? Zolang ze er miljoenen van verkopen is het een simpel rekensommetje. Je verkoopt er waarschijnlijk meer als je de prijst laat dalen, maar de winst per toestel wordt minder en ik denk niet dat ze er zoveel meer verkopen dat de winst hoger gaat worden.kuusj98 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:40:
[...]
Ik zie eerlijk gezegd niet in waar de Nexus 6P niet top was, feit bleef echter dat je voor minder geld ook een S6 kon krijgen, en men gaat over het algemeen liever voor een "bekende" telefoon als een "Huawei Nexus 6P" waar bij wijze van spreken nog geen hond van gehoord had.
"Iedereen", nee echt niet: het gebrek aan de headphonejack en de hogere prijs laten een hoop Apple fans in mijn omgeving wel een aantal keer denken over de 'upgrade' vanaf de 6S. Merendeel heeft ook nog geen pre-order uitstaan voor een nieuwe terwijl dat voorheen wel meestal zo was. Vandaag bij RTL-z nog van alles gezegd over de prijzen van de nieuwe iPhones en de aankomende Google telefoons.
Geloof me, ik loop graag rond met de nieuwste dingen en geef minimaal honderden euro's per jaar uit aan mijn PC om een beetje bij te blijven, maar daar zie ik meer waar voor mijn geld in dan deze telefoon. De premium van de 6P t.o.v. de 5 kan ik nog inkomen, want de behuizing is een stuk beter, de camera is van middenmoter naar top en dingen als het scherm, opslag, RAM en accu waren ook een stuk beter.
[...]
Ja klopt, dit werkt gewoon niet.
[...]
Klopt, tegelijk is dat natuurlijk ook jammerlijk irritant, want hoe hoger de prijzen worden, hoe langer mensen gaan wachten, hoe minder omzet enz. enz.
De prijs is niet zo'n probleem, maar de koopkracht gaat niet vooruit, en voor gemiddeld Nederland is het echt geen kattepis om bijna 800 euro per jaar neer te leggen voor een telefoon. En voor Nederland met een wat grotere beurs is de reden om te upgraden ernstig klein. Voor Nederland met een bijbaantje budget zoals ik is het sowieso al huilen met de pet op om deze bedragen af te tikken.
Dat gezeik over de headphone jack is ook boehh, de massa gebruikt gewoon de meegeleverde hoofdtelefoon en weg met de oude rommel, alleen was het fijner geweest als er een standaard was gebruikt hoewel in het Apple eco systeem is dat geen probleem
Anyways terug naar de Pixel, dit is wel by far de beste Android software variant, ik zie ook zero lag op de video's en lekker up to date met Android. Fijn wel dat dat overdreven gedoe met het plaatsen van het merknaam op de voorkant en achterkant niet doen.
Ze waren wel stil over het scherm, dus de S7 is vast nog wel een klasse beter daar.
Omdat hun specs helemaal niet bijzonder zijn. Voor 400 euro minder heb je een OP3, met als enige wezenlijke verschil een snapdragon 820 ipv een 821 (maar dan weer een groter OLED scherm EN kleinere bezel), en die krijgt OOK een update naar de nieuwste android waardoor je al die google assistant features krijgt. Als dat minieme verschil je 400 euro extra waard is, tja...Lekker Ventje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:47:
[...]
Dat is voor mij al voldoende, €650 is voor mij het maximale wat ik voor een telefoon uitgeef. Overigens is de Galaxy S7 volgens de pricewatch al meer dan €100 gezakt.
Verder snap ik niet waarom iedereen verwacht dat Google een telefoon met deze specs voor €400 of minder op de markt zou brengen.
Zet een OP3, een S7 en een google pixel naast elkaar, en Pixel eindigt helemaal laatst op het vlak van prijs/kwaliteit. En dan zeggen we nog helemaal niets over de chinese merken...
[ Voor 18% gewijzigd door boe2 op 04-10-2016 23:14 ]
Ik weet het, ik heb ook jaren economie gehad, maar maximale winst is niet altijd de beste optie. Ik zie dat mensen in mijn omgeving sneller naar een telefoon als de OnePlus 3 grijpen dan eerst, dat heeft voor een groot deel met de prijs te maken. Die kunnen ook makkelijk 100 euro meer vragen, maar daar is geen stabiel draagvlak voor op de markt, en dat is waar ik bij Google bang voor ben.epo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:00:
[...]
Waarom zou Apple zakken met hun prijs? Zolang ze er miljoenen van verkopen is het een simpel rekensommetje. Je verkoopt er waarschijnlijk meer als je de prijst laat dalen, maar de winst per toestel wordt minder en ik denk niet dat ze er zoveel meer verkopen dat de winst hoger gaat worden.
Dat gezeik over de headphone jack is ook boehh, de massa gebruikt gewoon de meegeleverde hoofdtelefoon en weg met de oude rommel, alleen was het fijner geweest als er een standaard was gebruikt hoewel in het Apple eco systeem is dat geen probleem![]()
Anyways terug naar de Pixel, dit is wel by far de beste Android software variant, ik zie ook zero lag op de video's en lekker up to date met Android. Fijn wel dat dat overdreven gedoe met het plaatsen van het merknaam op de voorkant en achterkant niet doen.
Ze waren wel stil over het scherm, dus de S7 is vast nog wel een klasse beter daar.
Android 7 krijg je ook op de Nexus 6P en 5X , lijkt me niet dat het daar veel minder snel op draait. Met een klein beetje moeite krijg je Android 7 ook op de Nexus 5. Volgend jaar krijg je Android 8 nog op de 6P en als je het dan nog een jaar uithoudt krijg je sowieso beveiligingsupdates en wederom met een beetje moeite ook Android 9. Moet zeggen dat het Nexus-logo op de zwarte 6P al bijna niet te zien is, ik heb er sowieso een mapje omheen dus het is bijna niet te zien welke telefoon het is. Hoeft voor mij ook niet, genoeg azende handjes op het busstation...
The same.Lekker Ventje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:35:
Dus 770 euro voor een goeie camera, redelijk goeie specs en de nieuwste Android. Mag wat kosten.
Maar iets zegt me dat ze ook de prijs nu strakker in eigen hand gaan houden, net zoals andere premium producten. Apple, GTA, Beatles, Star Wars, Leica, Bose, B&O en nog veel meer. Goed of slecht, allemaal merken die niet graag met hun prijs spelen.
Dit wordt waarschijnlijk mijn volgende toestel, maar persoonlijk wacht ik even de reviews en de eerste prijsdaling af en dat laatste zal gezien andere Android toestellen vrij snel volgen.
[ Voor 9% gewijzigd door Belecthor op 04-10-2016 23:58 ]
pricewatch: Samsung Galaxy S7 32GB ZwartBelecthor schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:57:
Dit wordt waarschijnlijk mijn volgende toestel, maar persoonlijk wacht ik even de reviews en de eerste prijsdaling af en dat laatste zal gezien andere Android toestellen vrij snel volgen.
prijsdaling valt wel mee hoor bij android.. (helaas)
Mijn 6P voldoet eigenlijk nog te goed om het te verantwoorden up te graden.. maar er zit toch iets in je achterhoofd wat zegt ''kopen''
als ik min 350 voor de 6P kan krijgen en vervolgens deze haal: https://www.belsimpel.nl/...-xl-32gb-black/abonnement
ben ik 550 euro kwijt.. wat achterlijk veel is voor een camera / cpu upgrade..
[ Voor 18% gewijzigd door spartacusNLD op 05-10-2016 00:03 ]
150 euro in een half jaar is een forse prijsdaling in mijn optiek! Dat zie je bijvoorbeeld bij de iPhone écht niet gebeuren.spartacusNLD schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:59:
[...]
pricewatch: Samsung Galaxy S7 32GB Zwart
prijsdaling valt wel mee hoor bij android.. (helaas)
Mijn 6P voldoet eigenlijk nog te goed om het te verantwoorden up te graden.. maar er zit toch iets in je achterhoofd wat zegt ''kopen''
als ik min 350 voor de 6P kan krijgen en vervolgens deze haal: https://www.belsimpel.nl/...-xl-32gb-black/abonnement
ben ik 550 euro kwijt.. wat achterlijk veel is voor een camera / cpu upgrade..
Als opvolger voor mijn huidige iPhone 5s denk ik dat het mogelijk de Pixel over een halfjaar wordt of ik binnenkort gewoon een iPhone 6S haal.
[ Voor 8% gewijzigd door Belecthor op 05-10-2016 00:04 ]
Ja over een half jaar? pff dat is een eeuw in smartphone landBelecthor schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 00:02:
[...]
150 euro in een half jaar is een forse prijsdaling in mijn optiek! Dat zie je bijvoorbeeld bij de iPhone écht niet gebeuren.
[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 05-10-2016 00:05 ]
Ik wil dus weer terug naar ios of android, maar wat mij goed beviel van windows is het update beleid. Dus voor mij zijn er nu eigenlijk maar twee mogelijkheden, de pixel of een iphone. Beide krijgen snel de updates en zijn niet van oems en providers afhankelijk.
De prijzen van beide telefoons maken het wel lastiger, hier is nu geen winnaar helaas
Overigens verbaasd de prijs mij niet, die is toch wel in lijn met concurrenten van Apple en High End Android telefoons. Ik denk ook dat nogal wat mensen de pixel vergelijken met de Nexus lijn en daarom nogal geschokt zijn door de prijs. Al had ik natuurlijk ook liever een veel lagere prijs gezien
Best prima toch? De Nexus 5 was de enige in zijn klasse maar nu zijn in dat marktsegment veel keuzes met axon, one plus, xiaomi, die duidelijk geïnspireerd zijn door de Nexus lijn.Sluw schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:30:
[...]
Veel mensen, ik ookIk ga denk ik toch voor de OP3. Jammer dat de motorola's verder van stock android en basic snelle telefoons zijn afgedwaald.
Tijd om in een ander marktsegment te laten zien hoe Android modellen ook kunnen. Teleurstellend voor Nexus fans, maar gezien de op3 verwijzingen ook niet problematisch.
Ik ben voor wat meer alternatieven in de markt in het top segment. Touchwiz is ook niet alles.
[ Voor 22% gewijzigd door LtMarx op 05-10-2016 00:44 ]
[ Voor 98% gewijzigd door barrymossel op 05-10-2016 08:01 . Reden: Verkeerd gelezen ]
En toch zie je dat spraakbesturing steeds belangrijker gaat worden. Ik merk het bij ons thuis. We hebben de Homey al weer een tijdje en het voelt nu gewoon als te veel moeite om even die licht schakelaar in te drukken terwijl je ook gewon makkelijk zonder omkijken " Hey Homeh, licht aan" roept.Joeneunited schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:16:
Enige goeie nieuws is de fantastische camera. Ik ben ook totaal niet onder de indruk van die nieuwe Google assistent, gebruiken Europeanen dat überhaupt? Je zoekt toch gewoon via de Google app ipv via stembesturing tegen je telefoon te praten. Die voorbeeld tijdens presentaties zien er altijd vlekkeloos uit, maar in de praktijk is dit toch ronduit kut.
Dus 770 euro voor een goeie camera, redelijk goeie specs en de nieuwste Android. Mag wat kosten.
Of dat bij een telefoon ook gaat lukken in de toekomst weet ik niet. Immers als je een telefoon bij je hebt dan heb je hem meestal al in je handen dus dan is het wel een heel erg kleine moeite om die lettertjes in te typen.
[ Voor 128% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:06 . Reden: Leeg ivm privacy ]
Ik heb laatst bij een flash sale een yotaphone 2 gekocht voor 126 euro (Ja, er kwam nog invoerkosten en verzendkosten bij, waardoor het iets meer dan 150 euro was in totaal). Dan heb je gewoon een toestel met snapdragon 800, 2gb ram, full hd scherm en 32gb opslag (en nog een e-ink scherm op de achterkantJCE schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:17:
[...]
Als je tevreden bent met hoe Android draait, koop dan vooral de telefoon van 150,-. Anders heb ik nog welm een Galaxy Core voor je, draait ook soepel
[...]
En dat valt dus wel mee, tegenwoordig. Ik vind de vooruitgang op smartphone gebied niet bepaald denderend eigenlijk.
[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:07 . Reden: Leeg ivm privacy ]
Die compare tool had ik nog niet eens overwogen. Zet er de OP3 naast en de pixel ziet er helemaal zielig uitJCE schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:41:
[...]
True, true. Maar op zich is dat weer een heel andere klasse natuurlijk.
Al moet ik bekennen dat ik de specs zo 1-2-3 vergeleken niet heel spannend vind, jammer genoeg. Mijn 5X gaat dit jaar dus nog gewoon meedoen.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/587597;461344/
De OP3 is een prima toestel en biedt meer bang for buck. Goh.
En ik denk wel dat hij serieus sneller aanvoelt dan de nexus 5x. Die 2Gb ram van de 5x merk je wel als je het toestel een beetje intensief gebruikt. En de camera is gewoonweg niet zo goed op de 5x.
ik wou gewoon een nieuwe nexus kopen
Aangezien ik nu een OP3 voor 400€ kan kopen met identieke of betere specs (behalve dan de processor) ga ik er ook niet over twijfelen... 360€ verschil, nee bedankt.
De OP3 is anders wel voor €399 op de markt gezet en dat de prijs van de Pixels snel gaat zakken is nog maar de vraag.Lekker Ventje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:35:
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
En misschien laten ze hem wel door HTC maken om ze daarmee in leven te houden en dus het aanbod groter te houden
Nope. Single bottom firing speakers.....................Dubrillion schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:43:
Misschien een goede vraag. HTC heeft hem gemaakt. Hebben we net als bij de HTC 10 nou ''dual speakers'' in de Pixel zitten?
Apple heeft dankzij Steve Jobs nog steeds veel volgers die gek genoeg zijn om zoveel geld neer te leggen voor een smartphone. Waarom Google denkt dat zij zich in een positie bevinden dat zij zich soortgelijke prijsstellingen kunnen veroorloven is mij een raadsel. Zij hebben simpelweg niet de luxe positie die Apple heeft.
Wat ik wel weet is dat deze toestellen niet tot nauwelijks gaan verkopen met deze prijzen.
Een paar maanden geleden zat ik nog in dubio, of nog een paar maanden afzien met m'n Nexus 5 tot de nieuwe toestellen van Google beschikbaar zouden zijn of de OnePlus 3 bestellen en dan eventueel weer doorverkopen zodra de nieuwe Google toestellen er zijn. Nou, had destijds geen betere keuze kunnen maken, maar doorverkopen van m'n OP3 gaat 'm zeker niet worden. De OP3 is gewoon een top toestel, qua specs beter dan de 5X&6P en vergelijkbaar met de Pixel. Ook qua updates doet OnePlus het goed, op 18 september was er al een update met de laatste Android beveiligingsupdates van september.
De Nexus 5 deed het zo goed vanwege z'n prijs/kwaliteit verhouding en de OP3 neemt dat stokje nu over. Google is met de Pixels echt een hele andere weg ingeslagen en ik betwijfel ten zeerste of dat een goede zet gaat blijken.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Daar staat wel tegenover dat ik in Maart pas mag verlengen.
Prijzen zijn gedaald, kinderziektes eruit en de reviews zijn binnen.
Daydream heeft ondertussen ondersteuning voor Netflix en YouTube (hopelijk komt mijn S6 daar ook bij, dan komt de Daydream headset eerder).
Nadeel vind ik wel de speaker. Ik heb nu een S6 en druk al gauw mijn geluid ''dicht''. Ik had gehoopt dat deze dual of net als bij de HTC 10, twee speakers zou hebben. Het is geen dealbreaker hoor. Maar rond Maart is de S8 ook uit. Misschien stappen hun op de Pixel trein en krijgen we een S8 met Pixel software (blijven hopen)
Kan ik me in vinden.. maar de nexus toestellen hebben vergeleken met de concurrentie ook niet altijd goed verkocht.. toch zien (zagen) we ze elk jaar terug komen..Laguna schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:48:
Wat een overpriced inspiratieloze toestellen. Google heeft de complete strategie van Apple hiermee overgenomen inclusief design, gewoon een iPhone 6 met een glazen plaatje op de achterkant en de homeknop op de achterkant.
Apple heeft dankzij Steve Jobs nog steeds veel volgers die gek genoeg zijn om zoveel geld neer te leggen voor een smartphone. Waarom Google denkt dat zij zich in een positie bevinden dat zij zich soortgelijke prijsstellingen kunnen veroorloven is mij een raadsel. Zij hebben simpelweg niet de luxe positie die Apple heeft.
Wat ik wel weet is dat deze toestellen niet tot nauwelijks gaan verkopen met deze prijzen.
Denk dat dit een gewaagde stap is in het land van apple.. ik denk dat apple nog steeds de ''kijk mij nou'' factor heeft die voor veel mensen belangrijk is en dat de nexus dan als ''namaak apple'' gezien wordt in die groep. We gaan het zien.
Laguna schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:48:
qua specs beter dan de 5X&6P en vergelijkbaar met de Pixel. Ook qua updates doet OnePlus het goed, op 18 september was er al een update met de laatste Android beveiligingsupdates van september.
[ Voor 61% gewijzigd door spartacusNLD op 05-10-2016 11:14 ]
Ik heb onlangs via t-mobile een S7 gekocht voor €480,- icm een tweejarig abonnement van €20,-. Bij dit abonnement zit onbeperkt bellen, 3 gig aan data en nog wat bellen in Europa.
Met een S7 heb je naar mijn idee betere hardware en ben je op het einde van het ritje ook nog voordeliger uit. Ik heb altijd een zwak gehad voor nexus toestellen maar financieel gezien was het totaal niet interessant om te wachten op de Pixel, mijn inziens is de prijs van de pixel veel te hoog.
Als ik niet tegen de S7 was aangelopen was ik zeker voor de OP3 gegaan ipv de Pixel.
En wat wil je met die video zeggen?
Dat als ik op papier beter lijkt dat niet altijd zo is.. zo ook bij de nieuwe pixel.
Daarbij komt idd wel de vraag kijken wat ''beter'' precies betekend
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik heb zelf het vermoeden dat zij htc gaan kopen. Er gaan geruchten dat Google zich wil richten op eigen hardware.418O2 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:25:
Als ik er zo over nadenk, is het niet zo gek dat Google een uberhighend toestel uitbrengt. In alle andere klasses is er veel aanbod, met deze telefoon zitten ze verder in niemands vaarwater.
En misschien laten ze hem wel door HTC maken om ze daarmee in leven te houden en dus het aanbod groter te houden
DaveD
Same here. Nu een HTC M8, vorige toestel de nexus 5. Mijn vrouw heeft die nexus nu, en het blijft echt een toptoestel. Handzaam, super vlot en goed te bedienen. Ik wil dus ook absoluut een toestel dat smaller is dan 70mm, met 5inch scherm en minimaal 1080p.scorpio81 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:12:
Waarom zou je uberhaupt dit toestel kopen?
Ik heb onlangs via t-mobile een S7 gekocht voor €480,- icm een tweejarig abonnement van €20,-. Bij dit abonnement zit onbeperkt bellen, 3 gig aan data en nog wat bellen in Europa.
Met een S7 heb je naar mijn idee betere hardware en ben je op het einde van het ritje ook nog voordeliger uit. Ik heb altijd een zwak gehad voor nexus toestellen maar financieel gezien was het totaal niet interessant om te wachten op de Pixel, mijn inziens is de prijs van de pixel veel te hoog.
Als ik niet tegen de S7 was aangelopen was ik zeker voor de OP3 gegaan ipv de Pixel.
Die video is een subjectieve uitlating van 1 persoon, zo zijn er ook zat video's te vinden waarbij de voorkeur uitgaat naar de OP3. De OP3 is simpelweg de betere keus, niet zo onhandig groot als de 6P, sterkere behuizing, betere SOC, meer RAM, vergelijkbare camera, als je iets zou moeten verzinnen wat in het voordeel is van de 6P dan zijn het misschien de front facing speakers.spartacusNLD schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:36:
[...]
Dat als ik op papier beter lijkt dat niet altijd zo is.. zo ook bij de nieuwe pixel.
Daarbij komt idd wel de vraag kijken wat ''beter'' precies betekend
Anoniem: 824423
https://madeby.google.com/phone/specs/
Op wat slaat LTE 2xCA en LTE 3xCA ?
649USD is iets aantrekkelijker dan 759EUR ...
Allemaal leuk die features in de officiële presentatie, maar zo werkt het helaas niet in Nederland.
Over die 649 USD betaal je nog (invoer)belasting en verzendkosten lijkt me..Anoniem: 824423 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:07:
Niet als ik begin volgende maand zelf naar NY ga :-). Invoerbelasting is mogelijk als ik de gelukkige ben die er uitgekozen wordt als ik landt.spartacusNLD schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:08:
[...]
Over die 649 USD betaal je nog (invoer)belasting en verzendkosten lijkt me..
Anoniem: 824423 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:09:
[...]
Niet als ik begin volgende maand zelf naar NY ga :-). Invoerbelasting is mogelijk als ik de gelukkige ben die er uitgekozen wordt als ik landt.
[ Voor 24% gewijzigd door spartacusNLD op 05-10-2016 12:19 ]
Off-Topic:macweeds schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:13:
Die 649,- dollar is in de US ook nog excl taxes hoor.
is het daar niet zo dat als je geen inwoner bent je dat weer terug krijgt ofzo? net als in de EU als niet EU inwoner..
Dat had ik nog niet eerder gehoord, toen ik in de states was in 2009 betaalde ik gewoon Tax op alles wat ik kocht daar.spartacusNLD schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:15:
[...]
Off-Topic:
is het daar niet zo dat als je geen inwoner bent je dat weer terug krijgt ofzo? net als in de EU als niet EU inwoner..
is helaas ook niet zo.. net ff opgezocht.macweeds schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:16:
[...]
Dat had ik nog niet eerder gehoord, toen ik in de states was in 2009 betaalde ik gewoon Tax op alles wat ik kocht daar.
https://help.cbp.gov/app/...isiting-the-united-states
helaas

8.9% correct?spartacusNLD schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:19:
[...]
is helaas ook niet zo.. net ff opgezocht.
https://help.cbp.gov/app/...isiting-the-united-states
helaas
Dat is toch nog steeds voordeliger dan de ****-bedragen die ze in EU vragen.
Ofwel koop ik daar aan +- 600EUR ofwel koop ik een Nexus 5x (hopelijk nog even voorraad ...)
Dit zou ik ook wel graag willen weten, zo te zien worden alle banden ondersteund die ook in de EU worden gebruikt. Kan iemand dit nog bevestigen?Anoniem: 824423 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:07:
Maar het model in USA werkt perfect in België voor zover ik de specificatie pagina van Google goed berijp, is dit correct?
https://madeby.google.com/phone/specs/
Op wat slaat LTE 2xCA en LTE 3xCA ?
NYC (ik ga er even vanuit dat je naar NYC gaat en niet naar Ny state) heeft ook nog 9,5% tax hè.Anoniem: 824423 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:09:
[...]
Niet als ik begin volgende maand zelf naar NY ga :-). Invoerbelasting is mogelijk als ik de gelukkige ben die er uitgekozen wordt als ik landt.
Dus dan wordt het model van $650,- dus al $711,- wat met de huidige wisselkoers ongeveer €645,- is.
Oftewel je bespaard een hondertje maar hebt dan wel alle nadelen van een Amerikaans toestel (Jaar minder garantie. Überhaupt wel garantie? Andere snellader enz)
Nee, 9 van de 10 keer werkt het niet. Voor Nederland zijn de banden 3, 7 en 20 belangrijk. Als je dan ook nog eens van hoge snelheden gebruik wilt maken (Carrier Aggregation (CA)), dan lukt dat helemaal niet met het US model.tweakG5 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:30:
[...]
Dit zou ik ook wel graag willen weten, zo te zien worden alle banden ondersteund die ook in de EU worden gebruikt. Kan iemand dit nog bevestigen?
Op de site is het volgende vermeld:chengbondkwok schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:00:
[...]
Nee, 9 van de 10 keer werkt het niet. Voor Nederland zijn de banden 3, 7 en 20 belangrijk. Als je dan ook nog eens van hoge snelheden gebruik wilt maken (Carrier Aggregation (CA)), dan lukt dat helemaal niet met het US model.
FDD LTE: B 1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/20/25/26/28/29/30
Daar staan de banden 3, 7 en 20 tussen alsmede de 2 en 3x Carrier Aggregation. Of zit ik verkeerd te kijken?LTE 2xCA: B1+B3, B1+B5, B1+B7, B1+B8, B1+B18, B1+B19, B1+B20, B1+B21, B1+B26, B1+B41, B3+B3, B3+B5, B3+B7, B3+B8, B3+B19, B3+B20, B3+B28, B5+B7, B7+B7, B7+B8, B7+B20, B7+B28, B19+B21, B20+B32, B38+B38, B39+B39, B39+B41, B40+B40, B41+B41
LTE 3xCA: B1+B3+B3, B1+B3+B5, B1+B3+B8, B1+B3+B20, B1+B5+B7, B1+B19+B21, B1+B41+B41, B3+B3+B5, B3+B3+B7, B3+B3+B8, B3+B7+B7, B3+B7+B8, B3+B7+B20, B3+B7+B28, B7+B7+B28
GSM: Quad-band GSMtweakG5 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:02:
[...]
Op de site is het volgende vermeld:
[...]
[...]
Daar staan de banden 3, 7 en 20 tussen alsmede de 2 en 3x Carrier Aggregation. Of zit ik verkeerd te kijken?
UMTS/WCDMA: B 1/2/4/5/8
CDMA: BC0/BC1/BC10
TDS-CDMA: N/A
FDD LTE: B 1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/20/25/26/28/29/30
TDD LTE: B 41
LTE 2xCA: B2+B2, B2+B4, B2+B5, B2+B12, B2+B13, B2+B17, B2+B29, B2+B30, B4+B4, B4+B5, B4+B7, B4+B12, B4+B13, B4+B17, B4+B29, B4+B30, B5+B30, B7+B7, B12+B30, B25+B25, B29+B30, B41+B41
LTE 3xCA: B2+B2+B12, B2+B2+B13, B2+B4+B4, B2+B4+B5, B2+B4+B12
B2+B4+B13, B2+B4+B29, B2+B5+B30, B2+B12+B30, B2+B29+B30, B4+B4+B12, B4+B4+B13, B4+B5+B30, B4+ B7+ B12, B4+B12+B30, B4+B29+B30, B41+B41+B41
RoW
GSM: Quad-band GSM
UMTS/WCDMA: B 1/2/4/5/6/8/9/19
CDMA: BC0
TDS-CDMA: B 34/39
FDD LTE: B1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/18/19/20/21/26/28/32/
TDD LTE: B 38/39/40/41
LTE 2xCA: B1+B3, B1+B5, B1+B7, B1+B8, B1+B18, B1+B19, B1+B20, B1+B21, B1+B26, B1+B41, B3+B3, B3+B5, B3+B7, B3+B8, B3+B19, B3+B20, B3+B28, B5+B7, B7+B7, B7+B8, B7+B20, B7+B28, B19+B21, B20+B32, B38+B38, B39+B39, B39+B41, B40+B40, B41+B41
LTE 3xCA: B1+B3+B3, B1+B3+B5, B1+B3+B8, B1+B3+B20, B1+B5+B7, B1+B19+B21, B1+B41+B41, B3+B3+B5, B3+B3+B7, B3+B3+B8, B3+B7+B7, B3+B7+B8, B3+B7+B20, B3+B7+B28, B7+B7+B28
De banden die jij ziet staan onder Rest of World.
650EUR tov 300EUR voor de nexus 5x is wel een groot verschil ...
Voor daydream (kan me eerlijk gezegd niet boeien), NFC en betere camera.
Ik ga er vanuit dat Snapdragon 808 en 3gb nog altijd goed hun werk gaan doen, ook in 2017.
De vraag is krijgt de nexus 5x in 2017 nog de grote android update rond oktober? Normaal gezien wel, maar met het pixel verhaal ben ik daar niet zeker meer van.
Ik twijfel toch om de 5x nu te kopen nu het nog kan of voor de volledige upgrade te gaan ...
Ah juist, helemaal overheen gelezen. Jammer had toch weer wat gescheeld.chengbondkwok schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:05:
[...]
De banden die jij ziet staan onder Rest of World.
Voor zulke bedragen ga ik niet nog meer concessies doen....Anoniem: 824423 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:37:
Maar bij FDD LTE staan toch de banden die in BE gebruikt worden, en 3G/LTE is snel genoeg voor mij als ik niet in een wifi zone zit. Gebruik mijn Oneplus X ook enkel op 3g omdat dit gunstiger is voor de batterij.
650EUR tov 300EUR voor de nexus 5x is wel een groot verschil ...
Voor daydream (kan me eerlijk gezegd niet boeien), NFC en betere camera.
Ik ga er vanuit dat Snapdragon 808 en 3gb nog altijd goed hun werk gaan doen, ook in 2017.
De vraag is krijgt de nexus 5x in 2017 nog de grote android update rond oktober? Normaal gezien wel, maar met het pixel verhaal ben ik daar niet zeker meer van.
Ik twijfel toch om de 5x nu te kopen nu het nog kan of voor de volledige upgrade te gaan ...
Ondanks dat ik android fan ben ben ik bang de iphone.ikt schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:16:
Als ik over 4 jaar een Pixel en een iPhone 7 naast elkaar leg - welke draait dan nog een recente, officieel ondersteunde versie van het besturingssysteem?
Oneplus daar ben ik helemaal klaar mee, dus een Oneplus 3 is geen optie (+hij is te groot).
Dit is mijn 2de Oneplus X nadat mijn eerste toestel een slechte batterij had. (30min SOT) Veel gedoe om eindelijk een vervangtoestel te krijgen. (+50 mails en +10 telefoongesprekken)
+ hun update policy heeft met zwaar in de steek gelaten, heb heel lang moeten wachten op simpele bug fixes.
Ik denk idd dat ik ook maar ga overstappen. Ben al niet enthousiast over mijn n5x (wel over mijn n5). Ik denk dat dit een mooi moment is om naar de toekomstige iphone ?6?SE over te stappen.scorpio81 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:12:
Waarom zou je uberhaupt dit toestel kopen?
Form-factor en dataminen op android begon me al steeds meer tegen te staan, en als een iphone tegenwoordig goedkoper te krijgen is als de android benchmark telefoon + langere software support heeft, zou ik wel gek zijn om bij de pixel dubbel te betalen (duurdere aanschaf + veel duurder in gebruik aangezien alle data gemined wordt). Niet dat Apple hosanna is, maar Google maakt het wel steeds aantrekkelijker om over te stappen.
Zou ik niet op rekenen, volgens mij krijg je maar 18 maanden UPGRADE support (los van patches) bij Google's benchmark device. De 5x is volgens mij al bijna 1 jaar op de markt. Als 8.0 pas volgende zomer of najaar komt zie ik die niet op de 5x landen.Anoniem: 824423 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:45:
Dat is een feit, vandaar dat de nexus 5x me wel aantrekkelijk lijkt, als hij nog android 8.0(?) krijgt volgend jaar.
[ Voor 14% gewijzigd door eL_Jay op 05-10-2016 13:53 ]
Anoniem: 824423 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:56:
Waarom ben je niet tevreden over je 5x?
-De n5 was het absolute maximum wat ik met 1 hand lekker kan bedienen, de 5x is me te groot.
-Slecht design (veel bezel) waardoor groter dan noodzakelijk en voor mij dus te groot. (boven en onder bezel is letterlijk groter dan de zij- en onderbezels bij mijn MBPr13, zijbezel is groter dan bij n5)
-Wisselvallige accuduur, eerste 3 maanden haalde ik bijna 2 dagen, de afgelopen 3 a 4 maanden haalde ik nog maar een halve dag, nu haal ik weer met gemak 1 dag. (gebruik is hetzelfde gebleven)
-slechtste bouwkwaliteit die ik in een telefoon ben tegengekomen (moto g en e zijn beter afgewerkt, zelfs mijn zte blade 1) Kraakt en piept aan alle kanten, speling, en krasgevoelige achterkant (veel erger dan bij de n5)
-Locatie uit hebben staan en nog tracked Google mijn locatie

+Mooi scherm, lijkt wat helderder dan de n5
+Redelijk goede camera, beter dan n5
+SoC is mij snel zat en wordt niet echt heet (muv filmen)
+felle ledzaklamp
De 5X zou de volgende grote Android update nog wel moeten krijgen, maar ik zou dat toestel nooit kopen met z'n beperkte 2GB geheugen, dat was op m'n Nexus 5 al niet toereikend bij zwaar gebruik.Anoniem: 824423 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:45:
Dat is een feit, vandaar dat de nexus 5x me wel aantrekkelijk lijkt, als hij nog android 8.0(?) krijgt volgend jaar.
Oneplus daar ben ik helemaal klaar mee, dus een Oneplus 3 is geen optie (+hij is te groot).
Dit is mijn 2de Oneplus X nadat mijn eerste toestel een slechte batterij had. (30min SOT) Veel gedoe om eindelijk een vervangtoestel te krijgen. (+50 mails en +10 telefoongesprekken)
+ hun update policy heeft met zwaar in de steek gelaten, heb heel lang moeten wachten op simpele bug fixes.
Verder is de 5X niet veel kleiner dan de OP3:
http://www.phonearena.com...l/phones/9593,10017,10264
Ik heb louter positieve ervaringen met OnePlus (OP3), maar blijkbaar was de X een ondergeschoven kindje.
YouTube: Lemaitre - Closer (feat. Jennie A.)
Deze ziet er goed uit:Laguna schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:15:
[...]
De 5X zou de volgende grote Android update nog wel moeten krijgen, maar ik zou dat toestel nooit kopen met z'n beperkte 2GB geheugen, dat was op m'n Nexus 5 al niet toereikend bij zwaar gebruik.
Verder is de 5X niet veel kleiner dan de OP3:
http://www.phonearena.com...l/phones/9593,10017,10264
Ik heb louter positieve ervaringen met OnePlus (OP3), maar blijkbaar was de X een ondergeschoven kindje.
https://www.zteusa.com/axon-7
Lijkt veel op de one s die ik had (top toestel
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wie zegt dat geen licentie hebben afgenomen?Nico_GTR schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:31:
Kun je als groot bedrijf een common licensed song gebruiken voor je reclame tijdens de introductie?
YouTube: Lemaitre - Closer (feat. Jennie A.)
*knip*, offtopic. Zie de modbreak.icecreamfarmer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:35:
[...]
Deze ziet er goed uit:
Lijkt veel op de one s die ik had (top toestel) is echter ook weer alleen in 5,5 inch formaat te koop.
[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 10-10-2016 09:00 ]
Deze staat ook op m'n shortlist, ben alleen nog huiverig voor de camera van de Axon... Vind dat toch wel belangrijk, vandaar ik nog wacht op de reviews van de pixel
[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 10-10-2016 09:00 ]
[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 05-10-2016 15:35 ]
Je zou denken de iphone. Echter de iphone 4s van schoonmoeder (kwam uit in oktober 2013) krijgt de laatste update van ios niet verwerkt omdat de hardware het niet aan kan. Dus technisch gezien ook geen update meer na 3 jaar.ikt schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:16:
Als ik over 4 jaar een Pixel en een iPhone 7 naast elkaar leg - welke draait dan nog een recente, officieel ondersteunde versie van het besturingssysteem?
[ Voor 19% gewijzigd door Too5 op 05-10-2016 17:13 ]
"Op 4 oktober 2011 werd de iPhone 4S door Apple geïntroduceerd."[b][message=48617617,noline]
Je zou denken de iphone. Echter de iphone 4s van schoonmoeder (kwam uit in oktober 2013) krijgt de laatste update van ios niet verwerkt omdat de hardware het niet aan kan. Dus technisch gezien ook geen update meer na 3 jaar.
(bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/IPhone_4S)
Desalniettemin denk ik dat de Pixel meer levert voor z'n geld. Zou er graag 1 willen maar ik vind het toch te veel geld (voor mij, niet voor de telefoon: ik heb het er niet voor over).
Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro
*knip*, offtopic. Zie de modbreak.icecreamfarmer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:35:
[...]
Deze ziet er goed uit:
Lijkt veel op de one s die ik had (top toestel) is echter ook weer alleen in 5,5 inch formaat te koop.
[ Voor 37% gewijzigd door rens-br op 06-10-2016 08:24 ]
Voor Accessoires: [Google Pixel] Het grote Accessoires topic.
Voor Levertijden & Prijzen: [Google Pixel] Levertijden & Prijzen.
Voor Rooten & Custom ROM's: [Google Pixel] Rooten & Custom ROM's.