Persoonlijk vind ik de reviews van Anandtech niet geweldig ondanks dat ze zeer wetenschappelijk en onderbouwd overkomen. Dat komt omdat ze vaak een afwijkende mening hebben tov andere reviews.
Ik mag graag veel reviews lezen en Anandtech is vaak afwijkend en komt ook door de manier waarop zij Reviewen.
Heel vaak met benchmarks en cijfers terwijl de praktijkervaring vaak anders is.
Ik ben geen Pixel fan maar als zij zeggen dat de Pixel meer lag (inconsequent performance) heeft dan andere Android toestellen dan fronst mijn wenkbrauw omdat andere reviews een andere mening hebben.
Zo zit de hele review vol van meningen waarbij ik mn twijfels heb. Bijvoorbeeld is de display helderheid slechts 400nits wat niet zo goed is. Maar display helderheid is geen garandeerde voorwaarde voor goede afleesbaarheid in zonlicht. De laminatie technieken zijn daarin belangrijker en OLED schermen zijn vaak beter af te lezen dan LCD bij dezelfde helderheid. GSMArena test dit bijvoorbeeld wel.
Ik kan zo tig punten op noemen en als je de iphone reviews leest dan merk je een voorkeur voor Apple. Zo wordt het gemis van de 3.5mm bij de iphone 7 niet als nadeel gezien omdat ze zeggen dat je daar met Airpods geen hinder van ondervind.
Dus voor mij persoonlijk zegt "onderbouwd" en "wetenschappelijk" niet alles als het niet strookt met de praktijk.