• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-05 20:57
Wat vinden jullie van de touch latency van de Pixel? Ik heb even in de winkel de Pixel geprobeerd. Nou heb ik deze telefoon even naast de iPhone 6S gehouden en ik vind de touch latency toch wel een beetje hoger. Het lijkt wel alsof het minder snel reageert op aanraking. Kan dit kloppen?

[ Voor 3% gewijzigd door Belecthor op 17-11-2016 16:44 ]

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04 15:36

CoolHead621

Enjoy every moment

Belecthor schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:30:
Wat vinden jullie van de touch latency van de Pixel? Ik heb even in de winkel de Pixel geprobeerd. Nou heb ik deze telefoon even naast de iPhone 6S gehouden en ik vind de touch latency toch wel een beetje hoger. Het lijkt wel alsof het minder snel reageert op aanraking. Kan dit kloppen?
Ik kom van de iPhone 7, maar kan mij niet in jouw bevindingen vinden.

Ik merk geen verschil.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb de pixel 32gb Black nu 2 weken in mijn bezit.
Voor zo ver ben ik er enorm tevreden mee! Toestel is aan de dure kant maar oh boy wat een ding!
Het enigste wat ik aan te merken heb is de gladheid van de achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qb306882
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-11-2024
Kan iemand voor mij proberen om een Wifi hotspot aan te zetten met zijn Pixel?

Ik krijg de melding 'De abonnementsstatus wordt gecontroleerd. Een ogenblik geduld' en daarna 'De verificatie is mislukt. Probeer het later opnieuw'. Op mijn Nexus 5X (draait ook 7.1.1 werkt het wel..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 23:06
qb306882 schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:44:
Kan iemand voor mij proberen om een Wifi hotspot aan te zetten met zijn Pixel?

Ik krijg de melding 'De abonnementsstatus wordt gecontroleerd. Een ogenblik geduld' en daarna 'De verificatie is mislukt. Probeer het later opnieuw'. Op mijn Nexus 5X (draait ook 7.1.1 werkt het wel..)
Hier is het gewoon schakelaar om en het werkt.
Verder niks aan die instellingen veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
ook bij mij werkt de wifi hotspot functie perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Laatst online: 16-05 22:46
Ik kan mis zitten hoor maar ik dacht dat zulke meldingen met HotSpot te maken hebben met je provider internet instellingen. Controleer die even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qb306882
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb via adb logcat gecontroleerd wat er gebeurt en zodra ik de hotspot probeer aan te zetten probeert hij te verbinden met Verizon Wirelsss (https://quickaccess.veriz.../device/servicehasFeature) - lijkt me niet dat dat de bedoeling is. Was er eigenlijk al een beetje bang voor dat zoiets zou gebeuren aangezien hij geïmporteerd is...

Toestel is afkomstig van Belsimpel. Heb 'm retour gestuurd voor hopelijk een werkende. :/

Screenshot voor degene die nieuwsgierig zijn

[ Voor 16% gewijzigd door qb306882 op 23-11-2016 17:08 ]

• Trebor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Hmm, ik heb hetzelfde. En ook bij Belsimpel gekocht. Wel vreemd, want hij had een UK stekker, en daar hebben ze gewoon vodafone. Ik denk dat het verkeerde image geflashed is. Ik heb NDE63V, en volgens http://www.androidpolice....s-now-available-download/ is dit de standaard Google Store versie, en moeten wij NDE63U hebben:
versions

Google has added some clarification to the version numbers on the factory image page for the Pixel phones. The U build is for Europe, the X build is Verizon, and the V build is (apparently) the standard Google Store phone.

• Mirr0r
Gisteren de Daydream bril opgehaald in duitsland.
Super mooi en baal er nu wel een beetje van dat ik niet de XL heb gehaald.
Maar ook de Play store werkt niet binnen de daydream app. Nou weet ik niet of dit te maken heeft omdat ik dan in verbinding sta met de Nederlandse play store, en Daydream nog niet gereleased is in NL.

Hij word ook na een 20 min best warm. Maar ooh wat een leuke VR ervaring!

• dj_killjoy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-08-2024
Mirr0r schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:59:
Gisteren de Daydream bril opgehaald in duitsland.
Super mooi en baal er nu wel een beetje van dat ik niet de XL heb gehaald.
Maar ook de Play store werkt niet binnen de daydream app. Nou weet ik niet of dit te maken heeft omdat ik dan in verbinding sta met de Nederlandse play store, en Daydream nog niet gereleased is in NL.

Hij word ook na een 20 min best warm. Maar ooh wat een leuke VR ervaring!
Waarom baal je ervan dat je niet de XL hebt gehaald? Je geeft zelf aan dat het een leuke VR ervaring is. Of heb je de XL ook in werking gezien met een VR-bril en is die significant beter?

• Mirr0r
dj_killjoy schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:22:
[...]

Waarom baal je ervan dat je niet de XL hebt gehaald? Je geeft zelf aan dat het een leuke VR ervaring is. Of heb je de XL ook in werking gezien met een VR-bril en is die significant beter?
Nou je ziet wel heel duidelijk pixels als je hem in de bril hebt. Zelf heb ik het met de XL nog niet geprobeerd. Maar ik denk omdat de XL een QHD scherm heeft de ervaring een stuk mooier zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qb306882
Trebor schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:38:
Hmm, ik heb hetzelfde. En ook bij Belsimpel gekocht. Wel vreemd, want hij had een UK stekker, en daar hebben ze gewoon vodafone. Ik denk dat het verkeerde image geflashed is. Ik heb NDE63V, en volgens http://www.androidpolice....s-now-available-download/ is dit de standaard Google Store versie, en moeten wij NDE63U hebben:

[...]
Ik heb de NDE63U build geflashed maar het werkt nog steeds niet. Er wordt een check gedaan of tethering wel in je mobiele plan zit (wat hier natuurlijk niet geld). Een onhandige maar werkende oplossing is je simkaart er heel even uit halen en de hotspot aanzetten of de app Network Signal Refresher te gebruiken. Als je op refresh drukt en heel snel daarna de hotspot aanzet wordt deze check niet uitgevoerd en werkt de hotspot wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Lt. Marx schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:20:
De anandtech review:
http://www.anandtech.com/...he-google-pixel-xl-review

Goede en uitgebreide review maar wel zeer kritisch over de pixel.
Persoonlijk vind ik de reviews van Anandtech niet geweldig ondanks dat ze zeer wetenschappelijk en onderbouwd overkomen. Dat komt omdat ze vaak een afwijkende mening hebben tov andere reviews.
Ik mag graag veel reviews lezen en Anandtech is vaak afwijkend en komt ook door de manier waarop zij Reviewen.
Heel vaak met benchmarks en cijfers terwijl de praktijkervaring vaak anders is.
Ik ben geen Pixel fan maar als zij zeggen dat de Pixel meer lag (inconsequent performance) heeft dan andere Android toestellen dan fronst mijn wenkbrauw omdat andere reviews een andere mening hebben.
Zo zit de hele review vol van meningen waarbij ik mn twijfels heb. Bijvoorbeeld is de display helderheid slechts 400nits wat niet zo goed is. Maar display helderheid is geen garandeerde voorwaarde voor goede afleesbaarheid in zonlicht. De laminatie technieken zijn daarin belangrijker en OLED schermen zijn vaak beter af te lezen dan LCD bij dezelfde helderheid. GSMArena test dit bijvoorbeeld wel.

Ik kan zo tig punten op noemen en als je de iphone reviews leest dan merk je een voorkeur voor Apple. Zo wordt het gemis van de 3.5mm bij de iphone 7 niet als nadeel gezien omdat ze zeggen dat je daar met Airpods geen hinder van ondervind. 8)7

Dus voor mij persoonlijk zegt "onderbouwd" en "wetenschappelijk" niet alles als het niet strookt met de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:50
Hoor net dat de Pixel geen wireless charging heeft :? . Was me niet eens opgevallen bij het lezen van de specs, maar had gedacht/gehoopt dat dat tegenwoordig wel zo'n beetje een standaard feature zou zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 16:00
alexbl69 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:39:
Hoor net dat de Pixel geen wireless charging heeft :? . Was me niet eens opgevallen bij het lezen van de specs, maar had gedacht/gehoopt dat dat tegenwoordig wel zo'n beetje een standaard feature zou zijn.
Buiten Samsung doet niemand dat afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 12:26
Ik heb de Pixel nu ook een aantal dagen mogen gebruiken, heb hem in Duitsland gehaald. Erg prettig toestel, ik kwam van de Huawei P8. Erg vlot in gebruik, geen lag bemerkt zeker stukken sneller dan de P8. Camera kwaliteit is tevens erg goed.

Het gratis opslag op Photo's is ook handig, onbeperkt 4K en foto's opslag. Mijn foto's die ik met de DSLR geschoten heb en via de GSM upload tellen volgens mij ook niet mee met de opslag. Iemand al een manier gevonden om direct vanaf je PC de foto's naar Google Photo's te zetten en dan niet laten mee te tellen als opslag? (dus je Pixel gsm 'spoofen?')

Na testen werkt echter ook bij mij de Hotspot functie niet (duits toestel), niet dat ik dat veel gebruik. Komt waarschijnlijk door de check of je provider het toestaat. Ik ga er vanuit dat wanneer het toestel in Nederland komt het mogelijk wel werkt na het flashen van desbetreffende image?

Heeft iemand van jullie al de Daydream store aan de praat gekregen? Ik de VS zijn er al allerlei apps te gebruiken maar ik denk dat die regio gebonden zijn ik krijg geen verbinding en kan alleen de standaard 4 apps gebruiken. Na het downloaden van Cardboard Vr camera komt die wel in de Daydream erbij dus mogelijk zijn er apps als APK los te installeren?

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qb306882
Razor109 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:01:
Ik heb de Pixel nu ook een aantal dagen mogen gebruiken, heb hem in Duitsland gehaald. Erg prettig toestel, ik kwam van de Huawei P8. Erg vlot in gebruik, geen lag bemerkt zeker stukken sneller dan de P8. Camera kwaliteit is tevens erg goed.

Het gratis opslag op Photo's is ook handig, onbeperkt 4K en foto's opslag. Mijn foto's die ik met de DSLR geschoten heb en via de GSM upload tellen volgens mij ook niet mee met de opslag. Iemand al een manier gevonden om direct vanaf je PC de foto's naar Google Photo's te zetten en dan niet laten mee te tellen als opslag? (dus je Pixel gsm 'spoofen?')

Na testen werkt echter ook bij mij de Hotspot functie niet (duits toestel), niet dat ik dat veel gebruik. Komt waarschijnlijk door de check of je provider het toestaat. Ik ga er vanuit dat wanneer het toestel in Nederland komt het mogelijk wel werkt na het flashen van desbetreffende image?

Heeft iemand van jullie al de Daydream store aan de praat gekregen? Ik de VS zijn er al allerlei apps te gebruiken maar ik denk dat die regio gebonden zijn ik krijg geen verbinding en kan alleen de standaard 4 apps gebruiken. Na het downloaden van Cardboard Vr camera komt die wel in de Daydream erbij dus mogelijk zijn er apps als APK los te installeren?
Het flashen van de Europe build (NDE63U) hielp bij mij niet. Wel vreemd aangezien ik overtuigd was dat dit toch echt aan de software lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
qb306882 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:12:
[...]
Het flashen van de Europe build (NDE63U) hielp bij mij niet. Wel vreemd aangezien ik overtuigd was dat dit toch echt aan de software lag.
De huidige Europe build is natuurlijk ook nog niet getest in Nederland officieel, gezien het toestel hier nog niet uit is. Mogelijk moeten ze deze nog aanpassen wanneer het toestel in Nederland gelaunched wordt. Althans dat hoop ik :)

Ik heb trouwens vanuit Duitsland officiele T Mobile winkel ook gewoon een V versie. Dus Google Playstore versie.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
418O2 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:16:
[...]

Buiten Samsung doet niemand dat afaik
Ok, bedankt. Zie het nu zelf ook, bedankt. Ben hier 'helaas' een beetje aan gewend geraakt aangezien ik tot nu toe enkel de S-serie gebruikt heb. Laad enkel nog maar draadloos op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-05 09:09
alexbl69 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:22:
[...]

Ok, bedankt. Zie het nu zelf ook, bedankt. Ben hier 'helaas' een beetje aan gewend geraakt aangezien ik tot nu toe enkel de S-serie gebruikt heb. Laad enkel nog maar draadloos op.
Grappige is dat een heleboel Nexus telefoons ook draadloos laden hadden. Ik geloof dat Nexus er toentertijd mee begonnen was. Ik heb een N4, N5 en S6 telefoon draadloos opgeladen en zou niets anders meer willen. Helaas heeft de pixel dit niet :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawtain
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-05 22:26
Dubrillion schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:35:
[...]

Grappige is dat een heleboel Nexus telefoons ook draadloos laden hadden. Ik geloof dat Nexus er toentertijd mee begonnen was. Ik heb een N4, N5 en S6 telefoon draadloos opgeladen en zou niets anders meer willen. Helaas heeft de pixel dit niet :F
Wireless charging werkt niet door metaal heen, en aangezien bijna iedereen tegenwoordig aluminium bodies gebruikt is het zeldzaam geworden. Bij de Pixel is het voor de hand liggende tegenargument natuurlijk dat hij al een glazen 'raampje' heeft, waardoor het (evt. met wat aanpassingen) mogelijk zou moeten zijn geweest deze functie in te bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-05 21:21

Hegeman

Weet van alles wat

Ik heb een vraagje, als ik bij mijn vaste leverancier van abonnementen en telefoons kijk (mobiel.nl) dan levert deze de Google Pixel niet in combinatie met een Tele2 abonnement, kan iemand mij uitleggen waarom dit het geval is?

Mods zat een beetje in twijfel hier of over Tele2, you decide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
hegemanjelle schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:34:
Ik heb een vraagje, als ik bij mijn vaste leverancier van abonnementen en telefoons kijk (mobiel.nl) dan levert deze de Google Pixel niet in combinatie met een Tele2 abonnement, kan iemand mij uitleggen waarom dit het geval is?

Mods zat een beetje in twijfel hier of over Tele2, you decide.
Als je naar andere toestellen kijkt zul je merken dat Tele2 bij geen enekele webshop abonnementen aanbiedt met toestellen die zij niet zelf verkopen in hun officiële webshop of fysieke winkels. Blijkbaar hebben ze geen zin om toestellen te subsidiëren van fabrikanten waarmee zij geen overeenkomst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23
Razor109 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:01:

Ik meen ergens gelezen te hebben dat die gratis opslag alleen telt voor materiaal geschoten met de pixel zelf. Tenzij je dat kan manipuleren kun je ook je DSLR foto's uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Nu een tijdje na de release ben ik benieuwd hoe er gedacht wordt over de Pixel! Is dit echt het vlaggenschip die de iPhone van de troon kan stoten?

Persoonlijk ga ik even wachten tot de Pixel 2 in 2017 en hopelijk heeft Google dan ook iets beter de productie en leveringen in handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_killjoy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-08-2024
Belecthor schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:22:
Persoonlijk ga ik even wachten tot de Pixel 2 in 2017 en hopelijk heeft Google dan ook iets beter de productie en leveringen in handen.
Bedoel je niet de Pixel 1? Die komt in Nederland namelijk in 2017 uit. Dan ga ik er niet van uit dat de opvolger ook in 2017 in Nederland uit zal komen...

[ Voor 15% gewijzigd door dj_killjoy op 05-12-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
dj_killjoy schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:12:
[...]

Bedoel je niet de Pixel 1? Die komt in Nederland namelijk in 2017 uit. Dan ga ik er niet van uit dat de opvolger ook in 2017 in Nederland uit zal komen...
Neem aan dat je wel weet wat Belecthor bedoelt. Hier namelijk hetzelfde. Hoewel ik hem uiteraard niet in handen heb gehad, vind ik de Pixel qua specs en gezien de ervaringen die ik lees tegenvallen.

Geen draadloos opladen vind ik een gemiste kans, het niet-waterdicht zijn een regelrechte dealbreaker. Het uiterlijk blaast me niet bepaald uit het water (hoewel dat misschien anders wordt als ik hem echt in handen heb), de bezels vind ik te dik.

En dan de prijs... Heb best veel geld over voor een top-telefoon, maar dat is dit mijns inziens niet. Om dit soort geld te vragen moet alles in ieder geval perfect werken, en gezien de eerste meldingen is dat niet het geval. De pixel zal in deze uiterst competitieve markt toch echt eerst een solide reputatie op moeten bouwen voordat je dat soort bedragen kunt gaan vragen.

Heb ook niet het idee dat het een gigantisch succes is. Je hoort en leest er niet zo bijster veel over en van een hype is al helemaal geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
alexbl69 schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:00:
[...]

Neem aan dat je wel weet wat Belecthor bedoelt. Hier namelijk hetzelfde. Hoewel ik hem uiteraard niet in handen heb gehad, vind ik de Pixel qua specs en gezien de ervaringen die ik lees tegenvallen.

Geen draadloos opladen vind ik een gemiste kans, het niet-waterdicht zijn een regelrechte dealbreaker. Het uiterlijk blaast me niet bepaald uit het water (hoewel dat misschien anders wordt als ik hem echt in handen heb), de bezels vind ik te dik.

En dan de prijs... Heb best veel geld over voor een top-telefoon, maar dat is dit mijns inziens niet. Om dit soort geld te vragen moet alles in ieder geval perfect werken, en gezien de eerste meldingen is dat niet het geval. De pixel zal in deze uiterst competitieve markt toch echt eerst een solide reputatie op moeten bouwen voordat je dat soort bedragen kunt gaan vragen.

Heb ook niet het idee dat het een gigantisch succes is. Je hoort en leest er niet zo bijster veel over en van een hype is al helemaal geen sprake.
Ik heb de telefoon al even in m'n handen gehad en het is een fantastische telefoon, echter ik vind de prijs/kwaliteit verhouding niet overeen komen; de telefoon heeft gewoon niet de Apple kwaliteit en ik vind niet dat je vervolgens diezelfde prijs mag vragen.

Ik wacht gewoon rustig af tot de nieuwe Pixel er is wanneer Google iets meer ervaring heeft met telefoons maken. Tevens lijkt die nieuwe SD835 ook een flinke upgrade tegenover de huidige SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Belecthor schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:40:
[...]

Ik heb de telefoon al even in m'n handen gehad en het is een fantastische telefoon, echter ik vind de prijs/kwaliteit verhouding niet overeen komen; de telefoon heeft gewoon niet de Apple kwaliteit en ik vind niet dat je vervolgens diezelfde prijs mag vragen.

Ik wacht gewoon rustig af tot de nieuwe Pixel er is wanneer Google iets meer ervaring heeft met telefoons maken. Tevens lijkt die nieuwe SD835 ook een flinke upgrade tegenover de huidige SoC.
Ben benieuwd wat je dan de apple kwaliteit vindt? Wat kan deze telefoon niet wat de apple wel kan?

Ik heb dit toestel nu 2 weken in gebruik en heb zo'n beetje alle iphones gehad en veel android phones. Tot nog toe is dit gewoon mijn beste en snelste telefoon. Het minpunt vind ik het uiterlijk van deze telefoon maar ik heb er toch een hoesje om dus dat boeit me ook niet veel. Leuk dat veel telefoons tegenwoordig waterdicht zijn maar wat heb je hier aan.

[ Voor 20% gewijzigd door lexi1986 op 05-12-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Ook ik ben nog steeds na 1 maand het toestel in gebruik te hebben enorm tevreden!

Net als Razor109 ben ik ook benieuwd naar hoe je de daydream store actief kan krijgen.
En af en toe nadat ik mijn verkeerde vinger gebruik voor unlocken vraagt die elke keer daarna om pattern. Totdat ik mijn pattern reset in instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
lexi1986 schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:00:
[...]

Ben benieuwd wat je dan de apple kwaliteit vindt? Wat kan deze telefoon niet wat de apple wel kan?

Ik heb dit toestel nu 2 weken in gebruik en heb zo'n beetje alle iphones gehad en veel android phones. Tot nog toe is dit gewoon mijn beste en snelste telefoon. Het minpunt vind ik het uiterlijk van deze telefoon maar ik heb er toch een hoesje om dus dat boeit me ook niet veel. Leuk dat veel telefoons tegenwoordig waterdicht zijn maar wat heb je hier aan.
Heb in een 'ver' verleden één iPhone gehad, de 3(GS of zo?). Daarna vanaf de S2 alle 'S'-en (behalve de 7). Maar hoewel ik het OS niet prettig vind, vind ik de Apples er kwalitatief en design-technisch wel beter uitzien dan de Samsungs.

En de waterdichtheid? Ik zit er regelmatig mee in bad :) . Maar dat is natuurlijk een persoonlijk dingetje. Heb ik ook m'n tablet op geselecteerd.

Ik verwacht ook redelijk vlot een Pixel 2... Iets wat ik aan de ene kant toejuich en aan de andere kant jammer vind. Juich het toe omdat ik hem dan wellicht zou kopen (maar de S8 begint over een paar maand ook te lonken), maar zou het jammer vinden omdat het afbreuk zou doen aan het merk Pixel. Dan is de eerste Pixel inderdaad een beetje een valse start gebleken.

Dit is trouwens absoluut niet lullig bedoeld naar jou hoor. Ik koop zelf ook bij tijd en wijle best wel dure zaken zonder dat het me interesseert wat anderen ervan vinden. Als ik het ervoor over heb, is de prijs blijkbaar goed. Maar bij de Pixel is dat voor mij (nog) niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
alexbl69 schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:10:
[...]

Heb in een 'ver' verleden één iPhone gehad, de 3(GS of zo?). Daarna vanaf de S2 alle 'S'-en (behalve de 7). Maar hoewel ik het OS niet prettig vind, vind ik de Apples er kwalitatief en design-technisch wel beter uitzien dan de Samsungs.

En de waterdichtheid? Ik zit er regelmatig mee in bad :) . Maar dat is natuurlijk een persoonlijk dingetje. Heb ik ook m'n tablet op geselecteerd.

Ik verwacht ook redelijk vlot een Pixel 2... Iets wat ik aan de ene kant toejuich en aan de andere kant jammer vind. Juich het toe omdat ik hem dan wellicht zou kopen (maar de S8 begint over een paar maand ook te lonken), maar zou het jammer vinden omdat het afbreuk zou doen aan het merk Pixel. Dan is de eerste Pixel inderdaad een beetje een valse start gebleken.

Dit is trouwens absoluut niet lullig bedoeld naar jou hoor. Ik koop zelf ook bij tijd en wijle best wel dure zaken zonder dat het me interesseert wat anderen ervan vinden. Als ik het ervoor over heb, is de prijs blijkbaar goed. Maar bij de Pixel is dat voor mij (nog) niet het geval.
Ben het totaal met je eens dat het design van de pixel er niet top uitziet. Echter vind ik het toestel zelf wel echt top, snel en veel fijner in gebruik dan ieder andere telefoon die ik gehad heb. Daarom vroeg ik mij ook af waarom een iPhone dan wel de prijs waard zou zijn die je ervoor betaald. Ik snap inderdaad met je telefoon in bad etc. dat waterdicht handig kan zijn. Het ging mij meer om de vergelijking met de iPhone. Waarom mogen die wel zoveel geld vragen en is dat legitiem en de pixel niet.

Maar iedereen zijn eigen voorkeur :)

M.b.t. de nieuwe pixel zou ik niet toejuichen, zie liever dat er 1x per jaar een nieuwe komt ala Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
De iPhone 7 is een stuk vlotter dan de Pixel natuurlijk en ik vind eerlijk gezegd het design, het materiaalgebruik en de afwerking mooier dan bij welke andere Android telefoon dan ook. Dit is ook waarvoor je in het verleden de hoofdprijs voor betaalde, maar dat is tegenwoordig de Pixel geworden. Het is niet per se een onprettige gang van zaken, echter vind ik persoonlijk gewoon niet dat wat de Pixel aanbiedt, de hoge prijs rechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192811

Belecthor schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:23:
De iPhone 7 is een stuk vlotter dan de Pixel natuurlijk en ik vind eerlijk gezegd het design, het materiaalgebruik en de afwerking mooier dan bij welke andere Android telefoon dan ook. Dit is ook waarvoor je in het verleden de hoofdprijs voor betaalde, maar dat is tegenwoordig de Pixel geworden. Het is niet per se een onprettige gang van zaken, echter vind ik persoonlijk gewoon niet dat wat de Pixel aanbiedt, de hoge prijs rechtvaardigt.
Inderdaad, op de SD-821 na heeft hij de specificaties van een telefoon van 2 jaar terug, en met die idioot brede bezels is hij nog lelijk ook. In mijn ogen is het zeker geen high-end telefoon en zou hij hooguit 450,- á 500,- mogen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 535260

Double tap to wake en lift to wake werkt niet.
Opties staan aan.
Iemand hier ook ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razor109
Bij mij als ik dubbel tik of oppak gaat scherm aan en zie ik de tijd en de meldingen zoals ook de bedoeling is. Werkt dus wel, ik heb ook niks anders dan de instellingen op aan. Ik draai nu wel 7.1.1.

Verder wat betreft de telefoon en de specs moet ik zeggen dat ik erg tevreden blijf. Veel apps erop gezet en blijft zonder lagg reageren. De 'snellere' iPhone 7 ervaring zo in dagelijks gebruik herken ik niet. Mogelijk op benchmarks dat dat eruit blijkt.

Desalniettemin wat mij betreft een van de beste Android ervaringen ooit of Google dat nu softwarematig of hardwarematig heeft bereikt maakt mij verder weinig uit. In tegenstelling tot custom roms danwel CM op een oneplus bleven er altijd zaken die niet fatsoenlijk werkte en heb ik tot op heden nooit zo een prettige Android ervaring gehad. De pixel vergelijken met een iPhone is mijns inziens dan ook zinloos want er is geen iPhone met Android. De meeste pixel gebruikers zullen bewust voor Android gekozen hebben aangezien ik zelf het IOS van Apple een gedrocht om mee te werken blijf vinden. (Persoonlijke mening)

Verder wat ik me afvroeg. Bij mij werkt de camera prima, ik las over een probleem op dat gebied bij sommigen. Zijn er mensen die daar last van hebben want de berichten deden vermoeden dat een goed functionerende camera op de pixel eerder de uitzondering op de regel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Ik heb zojuist ook de update binnen gekregen en geupdate.

lift to wake werkt, ook doube tap werkt. alleen krijg ik de klok te zien en de meldingen daar weer onder.
Er werd geadverteerd met super snelle focus en dat het bijna onmogelijk was wazige fotos te maken.
Nu maak ik foto's van mijn zoontje van 3 maand en die beweegt dan constant. En dan heb ik er toch een aantal tussen zitten wazig zijn. Iemand anders ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
Mirr0r schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:36:
Ik heb zojuist ook de update binnen gekregen en geupdate.

lift to wake werkt, ook doube tap werkt. alleen krijg ik de klok te zien en de meldingen daar weer onder.
Er werd geadverteerd met super snelle focus en dat het bijna onmogelijk was wazige fotos te maken.
Nu maak ik foto's van mijn zoontje van 3 maand en die beweegt dan constant. En dan heb ik er toch een aantal tussen zitten wazig zijn. Iemand anders ervaringen hiermee?
Probeer eens met de HDR+ uitgeschakeld of je dan wel scherpe foto's krijgt. De foto's zijn wel in daglicht of binnen/schemer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Razor109 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:40:
[...]

Probeer eens met de HDR+ uitgeschakeld of je dan wel scherpe foto's krijgt. De foto's zijn wel in daglicht of binnen/schemer?
HDR+ staat inderdaad wel aan. zowel binnen als buiten met daglicht heb ik het.
Ik ga straks als ik thuis ben is zonder HDR+ proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
Hdr+ combineert volgens mij altijd meerdere foto's maar dat is bij een snelbewegend object mijns inziens niet altijd mogelijk. Zal vast digitale antk ghosting toegepast worden maar ik zou inderdaad eens zonder proberen.

Ik merk ook dat in schemer door de hdr+ de foto's erg licht blijven en er nog nooit automatisch is geflitst. Bij mij zijn de foto's in schemer ook niet altijd scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
hebben jullie ook soms dat als je vingerprint gebruikt het toestel vraagt om je pattern/pin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Mirr0r schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:13:
hebben jullie ook soms dat als je vingerprint gebruikt het toestel vraagt om je pattern/pin ?
Ja bij een keer of 8-10 verkeerde vingerafdruk en bij opstarten altijd eenmalig code gebruiken voor vingerafdruk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Denniz0229 schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:34:
[...]

Ja bij een keer of 8-10 verkeerde vingerafdruk en bij opstarten altijd eenmalig code gebruiken voor vingerafdruk werkt.
Ik heb dus nadat ik 2 keer niet mijn vinger er juist op kreeg gelijk pattern.Een sindsdien vraagt die steeds naar pattern. Tenzij ik dus mijn pattern opnieuw instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Mirr0r schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:44:
[...]

Ik heb dus nadat ik 2 keer niet mijn vinger er juist op kreeg gelijk pattern.Een sindsdien vraagt die steeds naar pattern. Tenzij ik dus mijn pattern opnieuw instel.
Ja ik heb een pin en geen pattern, ook geen idee wat het kan zijn.
Ik gaf alleen aan hoe mijn pixel het doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52
Verkeerde topic.

[ Voor 94% gewijzigd door Arunia op 22-12-2016 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-05 12:37
Zijn er andere hier die ook last hebben van een beetje een gelig scherm als je er recht tegen aan kijkt? Als ik hem omhoog of omlaag kantel dan is het scherm een stuk cooler. Het stoort me niet zo erg dat ik hem wil omruilen maar merk dat met srgb toggle het beeld wel wat minder fel maakt maar dat is wat minder shiny..

Ik heb Pixel XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 05:55
Sinds gisteren een reguliere pixel maar in wilde hetzelfde zeggen. Afhankelijk van de "viewing angle"/kijkhoek is wit wit, een beetje blauwig of meer een soort beige. Dan heb ik het ook niet over extreke hoeken maar zelfs al als je het scherm lopend afleest en het maar een beetje kantelt.

Het is eerlijk gezegd best storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
Het was me niet opgevallen tot nu... Bedankt hè... 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
Net even de srgb mode aangezet, maar dan is het scherm echt beige/rood achtig.

met:
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/ilgfbm60b/IMG_20161225_WA0004.jpg

zonder:
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/ortl88ht7/IMG_20161225_WA0006.jpg

als ik de srgb mode uit laat staan wisselt dus wit van regulier wit naar dit rood achtige, naar blauw wit. :/

[ Voor 71% gewijzigd door hansvanochten op 25-12-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimKras
  • Laatst online: 21-05 09:10
Momenteel heb ik een Samsung Galaxy S5. Hij is stilaan aan vervanging toe.

Nu twijfel ik tussen een S7 of een Pixel.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-05 22:15
TimKras schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:16:
Momenteel heb ik een Samsung Galaxy S5. Hij is stilaan aan vervanging toe.

Nu twijfel ik tussen een S7 of een Pixel.

Wat zouden jullie doen?
Gekeken naar het feit dat men de Pixel nu ervaart als de meest soepele draaiende Android telefoon tot nu toe, inclusief de beste camera, zou ik voor de Pixel gaan. Mits je het prijsverschil acceptabel vindt.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimKras
  • Laatst online: 21-05 09:10
Rossi46 schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:41:
[...]

Gekeken naar het feit dat men de Pixel nu ervaart als de meest soepele draaiende Android telefoon tot nu toe, inclusief de beste camera, zou ik voor de Pixel gaan. Mits je het prijsverschil acceptabel vindt.
Klopt. Maar de specs van de S7 zijn over het algemeen nog iets beter.
Prijsverschil maakt mij op zich weinig uit, als de specs dezelfde of beter zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-05 22:15
TimKras schreef op maandag 26 december 2016 @ 12:00:
[...]

Klopt. Maar de specs van de S7 zijn over het algemeen nog iets beter.
Prijsverschil maakt mij op zich weinig uit, als de specs dezelfde of beter zouden zijn.
Specs zeggen weinig als ze niet optimaal worden geïmplementeerd.

Zover ik begrepen heb (uit een hele rits YouTube reviews, niet uit eigen hand) is de Pixel in het dagelijks gebruik écht heel goed. Beter dan de S7.

De Pixel heeft echter vier dingen tegen zeg. Het suffe design (relatief groot en dik), het feit dat 'ie niet alle features heeft (niet waterdicht, geen draadloos laden, geen OIS, teruggeklokte SD 821, etc.), de onbekende naam en de extreem hoge prijs.

Deze vier factoren gaan er mijn inziens voor zorgen dat de Pixel een behoorlijk flop wordt. Onterecht, want in de praktijk blijkt 'ie echt heel goed te zijn (maar overpriced, dat wel).

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
Bij mij gaat hij in ieder geval terug naar de winkel morgen. Het scherm heeft echt alle kleuren van de regenboog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
hansvanochten schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:02:
Bij mij gaat hij in ieder geval terug naar de winkel morgen. Het scherm heeft echt alle kleuren van de regenboog.
Ik hoor graag wat ze zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
theunevers schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 00:05:
[...]

Ik hoor graag wat ze zeggen :)
Hij is omgewisseld voor een nieuw exemplaar. Het scherm hiervan is wel stukken beter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
hansvanochten schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:57:
[...]

Hij is omgewisseld voor een nieuw exemplaar. Het scherm hiervan is wel stukken beter _/-\o_
Gewoon zonder gedoe omgewisseld? Welke winkel heb jij hem van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
theunevers schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:41:
[...]

Gewoon zonder gedoe omgewisseld? Welke winkel heb jij hem van?
De telefoon is gekocht bij de tmobile winkel in Kleve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basel24
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-01-2022
Lopen hier mensen zonder screenprotector op hun scherm? Ik heb nu een screenprotector op mijn scherm maar vind mijn pixeltje echt 10 keer smoother werken zonder screenprotector. Valt het aan te raden om mijn screenprotector er gewoon af te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 10:50
Ik heb een vreemd probleem met mijn pixel 128gb. Ik kan niet bellen met mijn Beats Wireless Studio. Als ik naar de Bluetooth instellingen ga van mijn gekoppelde headphone is alleen het vinkje Media audio aangevinkt. Ik kan geen vinkje zetten bij phone audio. Heeft iemand dit probleem ook met deze of een andere Bluetooth koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Basel24 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:57:
Lopen hier mensen zonder screenprotector op hun scherm? Ik heb nu een screenprotector op mijn scherm maar vind mijn pixeltje echt 10 keer smoother werken zonder screenprotector. Valt het aan te raden om mijn screenprotector er gewoon af te halen
Ik heb er zowel een glass screenprotector als een rubber hoesje om heen. Het scherm werkt gewoon heel goed met een protector en het went best snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Ik heb nog een punt waar ik me soms best wel aan irriteer.
geen melding led aan de voorkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
Die is er wel! Je moet hem alleen even aanzetten in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
OrbitZ schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:09:
Die is er wel! Je moet hem alleen even aanzetten in de instellingen.
Heb zojuist heel de instelling door gekeken. het enigste wat ik tegenkom is ambient light.
Maar ik bedoel echt een led lampje die je ook kunt instellen voor meldingen bijv Facebook blauw, Whatsapp groen, Allo geel enz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trebor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Notifications -> gear icon linksrechtsboven -> 'Pulse notification light'
Wellicht wil je lightflow installeren om meer aan te kunnen passen.

[ Voor 4% gewijzigd door Trebor op 10-01-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1510
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-05 07:47
Ik vond dit echt een top toestel, tot gister... Ik heb er eentje geimporteerd maar deze is sinds gister helemaal gestopt. Telefoon lag aan de kant, wil 'm weer gebruiken en dan doet hij het niet meer. Wanneer je de power knop indruk trilt hij na 10 seconden heel even maar geen beeld, geen ADB verbinding; echt helemaal niets. Opladen heeft ook geen nut, zelfs de bootloader kan niet meer gestart worden. Dit probleem heb ik van iemand anders ook al gehoord, die had er ook geen oplossing voor. Toch echt wel een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb sinds een week dat mijn foto's in landscape aan de linkerkant onscherp zijn, in portrait modus is het bovenin onscherp.

Voordat ik de noodgreep (terug naar fabrieksinstellingen zetten), zou ik graag willen weten of hier meerdere klachten over zijn.

Als ik de camera app aanzet, kan ik op het beeldscherp al zien dat er iets niet goed zit.

Het probleem blijft als ik de instellingen aanpas.
bijv (HDR aan/uit, -resolutie veranderen, etc)

Met video is het probleem ook zichtbaar.

Iemand hier ervaring mee?
Voorbeeld: https://goo.gl/photos/kB9QWesNj9jYv6WHA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Marc1510 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:50:
Ik vond dit echt een top toestel, tot gister... Ik heb er eentje geimporteerd maar deze is sinds gister helemaal gestopt. Telefoon lag aan de kant, wil 'm weer gebruiken en dan doet hij het niet meer. Wanneer je de power knop indruk trilt hij na 10 seconden heel even maar geen beeld, geen ADB verbinding; echt helemaal niets. Opladen heeft ook geen nut, zelfs de bootloader kan niet meer gestart worden. Dit probleem heb ik van iemand anders ook al gehoord, die had er ook geen oplossing voor. Toch echt wel een teleurstelling.
Via waar heb je hem geïmporteerd?
Al op google forum gepost? of contact opgenomen met google zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 535260 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:07:
Ik heb sinds een week dat mijn foto's in landscape aan de linkerkant onscherp zijn, in portrait modus is het bovenin onscherp.

Voordat ik de noodgreep (terug naar fabrieksinstellingen zetten), zou ik graag willen weten of hier meerdere klachten over zijn.

Als ik de camera app aanzet, kan ik op het beeldscherp al zien dat er iets niet goed zit.

Het probleem blijft als ik de instellingen aanpas.
bijv (HDR aan/uit, -resolutie veranderen, etc)

Met video is het probleem ook zichtbaar.

Iemand hier ervaring mee?
Voorbeeld: https://goo.gl/photos/kB9QWesNj9jYv6WHA
Update: Contact met de verkoper (Belsimpel), helaas is het een hardware probleem.
Wat erger is dat ze het niet kunnen repareren, aangezien schijnbaar in NL (en omstreken) er geen gecertificeerde reparateur is. :'(
Mede hierdoor hebben ze ook geen toestellen meer die ze kunnen ruilen.
Dat de camera stuk is , is voor mij wel een dealbreaker.
Ze denken met me mee voor een oplossing (zal er wel op neer komen dat ik een ander model moet gaan kiezen)
Heel erg jammer... van Google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 09:03
Anoniem: 535260 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:05:
[...]

Heel erg jammer... van Google...
Waarom is dit jammer van Google? Je laat belsimpel een telefoon importeren waardoor er dus vanzelfsprekend geen service mogelijkheden in Nederland zijn. En als dit geimporteerde toestel defect raakt heeft je importeur (Belsimpel) geen reserve toestellen voor dit soort situaties waarna ze je een andere keuze geven.

Ik vind het nog redelijk goed opgelost voor de situatie. En ja jammer dat je toestel stuk is maar met de nazorg heeft Google niet zo veel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b
Toen ik hem kocht waren er wel gecertificeerde reparateurs.
Google heeft de licenties ingetrokken.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben google fan. Ze zullen vast een goede reden hebben.

Maar ben idd wel blij met de geboden oplossing. Kudos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1510
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-05 07:47
Mirr0r schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:15:
[...]

Via waar heb je hem geïmporteerd?
Al op google forum gepost? of contact opgenomen met google zelf?
Die van mij kwam regelrecht uit de Google Store in Amerika. Jammer genoeg het toestel eerst terug naar Amerika voordat er ook maar iets gedaan kan worden. Heb het probleem nog nergens anders gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirr0r
Marc1510 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:05:
[...]

Die van mij kwam regelrecht uit de Google Store in Amerika. Jammer genoeg het toestel eerst terug naar Amerika voordat er ook maar iets gedaan kan worden. Heb het probleem nog nergens anders gelezen.
Dan gaat het inderdaad wat lastiger worden :(
Open een topic op de google forum! Heel misschien dat er iemand een oplossing heeft of iemand van de Google support die dit kan oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Voor de mensen die interesse hebben in 7.1.2 Beta programma van google:

https://www.google.com/android/beta?u=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 22:16
Dapie007 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:00:
Ik heb een vreemd probleem met mijn pixel 128gb. Ik kan niet bellen met mijn Beats Wireless Studio. Als ik naar de Bluetooth instellingen ga van mijn gekoppelde headphone is alleen het vinkje Media audio aangevinkt. Ik kan geen vinkje zetten bij phone audio. Heeft iemand dit probleem ook met deze of een andere Bluetooth koptelefoon?
Ik heb een studio wireless en die doet het prima met mn Pixel

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 10:50
TheNymf schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:23:
[...]

Ik heb een studio wireless en die doet het prima met mn Pixel
Het is inmiddels opgelost van de ene op de andere dag werkte het naar behoren. Geen idee wat er mis ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-vG
  • Laatst online: 21-04 19:16
Ik heb een paar vreemde problemen met mijn Pixel 128Gb;
- De microfoon werkt sinds een paar weken meestal niet (al voor de Feb Android update). Als ik iemand bel dan hoor ik ook niets via de earphone speaker; zet ik de telefoon op speaker dan duurt het enkele seconden voordat ik geluid over de speker krijg (duurt echt 5 seconden of zo, zeker langer dan toen alles nog werkte), maar dan hoor ik dus de andere kant wel via de speaker, maar zij horen mij niet
- sinds een tijdje (ik weet niet of het tegelijk is ontstaan) merk ik ook dat autorotate niet werkt; het lijkt wel of de sensor niet gekoppeld is met de telefoon.

Voor de Mic heb ik al allerlei oplossingen van het web geprobeerd (oa andere apps met mic-use opstarten, dit hielp soms, Mic blocker apps gebruikt, Android upgrade gedraaid etc.).

Heeft iemand een idee of dit hardware problemen zijn of sofware? Iemand een suggestie hoe van de garantie gebruik te maken (gekocht in Duitsland bij een T-mobile shop die de telefoon niet opneemten weinig zin om 2x te rijden....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Jos-vG schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:28:
Ik heb een paar vreemde problemen met mijn Pixel 128Gb;
- De microfoon werkt sinds een paar weken meestal niet (al voor de Feb Android update). Als ik iemand bel dan hoor ik ook niets via de earphone speaker; zet ik de telefoon op speaker dan duurt het enkele seconden voordat ik geluid over de speker krijg (duurt echt 5 seconden of zo, zeker langer dan toen alles nog werkte), maar dan hoor ik dus de andere kant wel via de speaker, maar zij horen mij niet
- sinds een tijdje (ik weet niet of het tegelijk is ontstaan) merk ik ook dat autorotate niet werkt; het lijkt wel of de sensor niet gekoppeld is met de telefoon.

Voor de Mic heb ik al allerlei oplossingen van het web geprobeerd (oa andere apps met mic-use opstarten, dit hielp soms, Mic blocker apps gebruikt, Android upgrade gedraaid etc.).

Heeft iemand een idee of dit hardware problemen zijn of sofware? Iemand een suggestie hoe van de garantie gebruik te maken (gekocht in Duitsland bij een T-mobile shop die de telefoon niet opneemten weinig zin om 2x te rijden....)
Je zou een factory reset kunnen proberen, om uit te sluiten dat het aan de software ligt. Of heb je dat al geprobeerd?
Als dat het niet oplost, zou je gebruik moeten gaan maken van de garantie. Wellicht een mail sturen naar die T mobile shop met de vraag hoe het werkt met garantie afhandeling? Misschien bieden ze je wel de optie aan het in Nederland af te handelen, of vergoeden ze de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
Gekke vraag, hebben meer mensen problemen met Google now? Het scherm toont geen data meer en als ik naar de instellingen gaat staat er dat Nederlands niet langer ondersteund wordt?

Op mijn Nexus 9 tablet wordt de feed wel gewoon bijgewerkt.

[ Voor 14% gewijzigd door hansvanochten op 21-02-2017 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
hansvanochten schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 06:41:
Gekke vraag, hebben meer mensen problemen met Google now? Het scherm toont geen data meer en als ik naar de instellingen gaat staat er dat Nederlands niet langer ondersteund wordt?

Op mijn Nexus 9 tablet wordt de feed wel gewoon bijgewerkt.
Dit zelfde had ik ook. Ik heb de Google app geopent en vanuit daar mijn google now feed refreshed en customize feed gedaan. En het werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Het schijnt dat er mensen zijn die last hebben van hun microfoon op pixel en de pixel XL.
Het kan dus zijn dat die ene app wel doet en in een ander weer niet.
De pixel's hebben 3 microfoons en het is door Google confirmed dat dit een hardware fout is.
Maar er word vermeld dat dit bij 1% van alle toestellen ongeveer is.
Ook word er aangegeven dat als je dit probleem hebt niet te kloten met een föhn of dergelijke maar contact op te nemen met support voor een omruil van toestel met een gelijkwaardige Pixel.

Zelf heb ik niks vernomen maar mocht je er problemen mee hebben is contact zoeken met support je oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Dit werkt bij mij niet... Heeft iemand de smartbesturing werken via assistent?
nieuws: Google brengt smarthomebesturing naar Pixel-telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:58
Iemand verder nieuws of de "B spec" van de google pixel vrij is van alle problemen? (inclusief de microfoon problemen?)
Is dit de enige versie die op vandaag nog wordt geshipped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Iemand enig idee waar ik deze vanuit België het best kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitabissj
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-05 22:13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lekker vlot nog.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/fajbjmplcdmur.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 22-08-2017 15:07 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Ik had dus maar 39MB. Waarschijnlijk omdat ik al op de developer preview van 8.0 zat.
Wel grappig dat het dus eigenlijk een kleine toevoeging is geweest in de laatste periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mirr0r schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:26:
Ik had dus maar 39MB. Waarschijnlijk omdat ik al op de developer preview van 8.0 zat.
Wel grappig dat het dus eigenlijk een kleine toevoeging is geweest in de laatste periode.
Dit was van 7.1.2 naar 8.0 idd

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Ben wel tevreden over de 8.0 maar heb wel gemerkt dat de vibratie als je je telefoon unlocked via vingerafdruk op het maximum staat. Vind dat eigenlijk wel ambetant, je hoort de vibratie heel goed.

Heb gekeken in de instellingen maar niets gevonden dat dit kan aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 15:43
Ik heb 2 MNML ultra slim cases voor de Google Pixel 1. Dit is de MNML calicase. Die is bijna altijd uitverkocht.

Ongebruikt nog nieuw in verpakking.
Deze zijn dus identiek aan de veel duurdere Peel skins. Ze zijn erg sterk en dunner bestaat niet. Ik had meerdere cases besteld en heb uiteindelijk toch andere gekozen.

Wie interesse heeft, stuur een pm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sovermeer
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-05 12:21
Heeft iemand de Android 8.1 OTA update al gekregen op de Pixel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriendomYokid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:54
Ja gisteravond, ik zat daarvoor op de dp2 build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sovermeer
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-05 12:21
Bij mij blijft hij zeggen dat hij up-to-date is met Android versie 8.0.0 en de beveiligingspatch van 5 november 2017. Is het een kwestie van afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 28-05 16:37
Sinds een week eigenaar van een Pixel. Toestel bevalt super. Ben erg tevreden over de camera en de snelheid van het toestel. Ik heb alleen twee vraagjes waarbij Google-en nog niet tot resultaat heeft geleid:

- ik ben fan van de notifocation led. Ik ben dan ook blij dat deze er op zit. Alleen knippert deze alleen eenmalig op het moment dat ik een melding krijg. Ik heb liever dat de notification led aanblijft zolang ik (belangrijke) notificaties heb. Op YouTube en Google hits zie ik dat dit de standaard manier van werken is. Klopt dit? En waarom heb ik dat dan niet?
- ik mis de functie AR Stickers in de Canera app. Ik heb in Google Play gecheckt; AR Core en AR Stickers zijn gedownload en geüpdatet naar de laatste versie. Ook draai ik de laatste Oreo versie. Mis ik nog iets? Of is dit nog gewoonweg niet beschikbaar in Nederland?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InSanex
  • Laatst online: 20-04 18:04

InSanex

serenity now!

Hallo pixel gebruikers :w

Is het volgens jullie nog de moeite waard om (voor 400 euro) een pixel 1 te kopen ?

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-05 08:47
InSanex schreef op woensdag 18 april 2018 @ 18:51:
Hallo pixel gebruikers :w

Is het volgens jullie nog de moeite waard om (voor 400 euro) een pixel 1 te kopen ?
Ik heb de Pixel 1 ook onlangs aangeschaft (via eBay voor €200,-, een refurbished model met klein beetje burn in :P) en zou zeggen ja. :) Toestel voelt sneller aan (qua vloeiendheid) als de Galaxy S8 en de camera en software zijn geweldig. Wel moet je even kijken hoeveel jaar je er nog mee wil doen. Softwareondersteuning is namelijk nog maar tot Oktober 2018 voor grote updates, hierna worden het beveiligingsupdates. Wel blijft de Custom Rom community dit toestel waarschijnlijk nog lang ondersteunen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 28-05 16:37
Ik heb in februari een tweedehandse 32gb aangeschaft voor €320. Zelf ben ik super enthousiast over het toestel, maar ik zou er niet meer voor neer leggen. Volgens mij is 'ie refirbished ookal ver onder de 400 te krijgen. Bedoel jij met 400 een nieuwe?

Tweedehands begint de Pixel 2 ook al interessant te worden. Ze staan er heel af en toe op vanaf 450, maar meestal vanaf 550. Dat is ook nog het overwegen waard.

Kortom; ik vind 400 wel prijzig, maar je krijgt er zeker geen spijt van om nu nog een Pixel te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Laatst online: 20-04 18:04

InSanex

serenity now!

nou, omdat de 6p er nu echt mee op lijkt te houden en mijn bankrekening geen pixel 2 toe laat, en al helemaal geen 3 straks, toch voor 250 euro een pristine pixel 1 gekocht.
Twijfelde over de Nokia 7 plus, maar als ik de gebruikers zo lees zijn er toch wat dingen die door de lage prijs een beetje goedgepraat worden.
Ga mijn ervaringen met de pixel delen! :)

Het weer in Halfweg

• Phatos
  • Laatst online: 26-09-2023
Hoi iedereen!

Ik heb mijn google pixel al sinds de release van 2 jaar geleden. De accu is helaas aan het aftakelen en ik vroeg me af waar ik het best de accu kan laten vervangen. De telefoon werkt nog wel goed! Of is het nog mogelijk om het via Google te doen?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Voor Accessoires: [Google Pixel] Het grote Accessoires topic.
Voor Levertijden & Prijzen: [Google Pixel] Levertijden & Prijzen.
Voor Rooten & Custom ROM's: [Google Pixel] Rooten & Custom ROM's.