Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Dutchdude99 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:19:
[...]

"Op 4 oktober 2011 werd de iPhone 4S door Apple geïntroduceerd."
(bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/IPhone_4S)

Desalniettemin denk ik dat de Pixel meer levert voor z'n geld. Zou er graag 1 willen maar ik vind het toch te veel geld (voor mij, niet voor de telefoon: ik heb het er niet voor over).
Oh sorry, op tweaker staat dit:
Aangeboden sinds: 8 oktober 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

*knip*, offtopic. Zie de modbreak.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 10-10-2016 08:59 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-08 10:15
418O2 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:13:
[...]

Wie zegt dat geen licentie hebben afgenomen?
Omdat het dan word opgenomen in de database van Youtube dat het een product met licentie is, dan worden alle filmpjes waarin dit nummer word gebruikt direct geflagd.
Common License was daar niet voor bedoeld maar ja.....vond het wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:13

Laguna

Connaisseur

[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 06-10-2016 08:24 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:03
Vinden andere mensen ook dat Google een beetje gekke sprongen maakt de laatste tijd? Eerst het verhaal met EOL verklaren van Hangouts voor particulieren en dat vervolgens vervangen met twee apps die gecombineerd geeneens dezelfde functionaliteit hebben als Hangouts heeft en nu dit met de Pixel telefoons. Laat staan dat Google er ook een handje van heeft om gewoon een project van de hand te doen als het ze niet meer zint. Stel je voor dat de Pixel flopt, dan is de kans groot dat het project gewoon gestopt wordt.

Nu met het hele verhaal over Chrome OS die samengevoegd gaat worden met Android wacht ik denk ik liever daarop voordat ik een nieuwe Android telefoon ga kopen en blijf ik vooralsnog liever even bij Apple, denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Belecthor op 05-10-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Belecthor schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:33:
Vinden andere mensen ook dat Google een beetje gekke sprongen maakt de laatste tijd? Eerst het verhaal met EOL verklaren van Hangouts voor particulieren en dat vervolgens vervangen met twee apps die gecombineerd geeneens dezelfde functionaliteit hebben als Hangouts heeft en nu dit met de Pixel telefoons. Laat staan dat Google er ook een handje van heeft om gewoon een project van de hand te doen als het ze niet meer zint. Stel je voor dat de Pixel flopt, dan is de kans groot dat het project gewoon gestopt wordt.

Nu met het hele verhaal over Chrome OS die samengevoegd gaat worden met Android wacht ik denk ik liever daarop voordat ik een nieuwe Android telefoon ga kopen en blijf ik vooralsnog liever even bij Apple, denk ik.
Dat doet google al een tijdje. Is hangouts trouwens eol?
Hetzelfde flikte ze met gtalk.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:17
Lastig dit. De prjis is gewoon niet te rechtvaardigen met de features die ze aangekondigd hebben. Mijn Nexus 5 is bijna EOL. De 6P is uiteraard een optie, maar te groot en je levert een jaar aan updates in. En van Oneplus ben ik geen fan van, en het rommelt daar ook de laatste tijd. Wil per se bij stock Android blijven, heb weinig keus denk ik helaas...

Wat wel opvallend is dat de XL (32gb) bijna 100 euro goedkoper is in de UK, importeren misschien een optie.

[ Voor 14% gewijzigd door TheRicolaa10 op 05-10-2016 19:51 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Apoptosis
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 21:41
Waar ik vooral zwaar teleurgesteld in ben is het ontwerp en de innovatie. Veel te grote bezels boven en onder, en de zijkanten hadden ook beter gekund. En dan zo op het eerste gezicht ook nog een iPhone kopie, maar laat ik dat maar niet zeggen want dat brengt de discussie op het verkeerde spoor :P (Ik weet dat het wel meer is, is ook een voortzetting van de nexus lijn qua ontwerp).

Vergelijk het eens met de Nubia Z11, nota bene een chinees ontwerp. Waar de chinezen eerst vooral kopieerden beginnen ze nu in mijn opinie te innoveren met ontwerpen.

Als je de iPhone 7 plus, pixel XL en Nubia Z11 met elkaar vergelijkt kun je pas echt goed zien dat de grote bedrijven eigenlijk innovatie volledig overboord gooien, en dat alleen de marketing afdeling het voor het zeggen heeft. Het lijkt wel alsof de R&D afdelingen bij deze bedrijven volledig door de marketing afdeling wordt bestuurd.

Zeer teleurstellend van Google, ik had ze nog redelijk hoog in het vaandel met hun Nexus modellen, die goede prijs kwaliteit boden (China-phones daargelaten). Dit is niks meer dan een slechte marketing beslissing (die overigens wel echt gekopieerd is van Apple).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
Joren90 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:21:
Waar ik vooral zwaar teleurgesteld in ben is het ontwerp en de innovatie. Veel te grote bezels boven en onder, en de zijkanten hadden ook beter gekund. En dan zo op het eerste gezicht ook nog een iPhone kopie, maar laat ik dat maar niet zeggen want dat brengt de discussie op het verkeerde spoor :P (Ik weet dat het wel meer is, is ook een voortzetting van de nexus lijn qua ontwerp).

Vergelijk het eens met de Nubia Z11, nota bene een chinees ontwerp. Waar de chinezen eerst vooral kopieerden beginnen ze nu in mijn opinie te innoveren met ontwerpen.

Als je de iPhone 7 plus, pixel XL en Nubia Z11 met elkaar vergelijkt kun je pas echt goed zien dat de grote bedrijven eigenlijk innovatie volledig overboord gooien, en dat alleen de marketing afdeling het voor het zeggen heeft. Het lijkt wel alsof de R&D afdelingen bij deze bedrijven volledig door de marketing afdeling wordt bestuurd.

Zeer teleurstellend van Google, ik had ze nog redelijk hoog in het vaandel met hun Nexus modellen, die goede prijs kwaliteit boden (China-phones daargelaten). Dit is niks meer dan een slechte marketing beslissing (die overigens wel echt gekopieerd is van Apple).
Ja, dat ben ik flink met je eens. In plaats van te innoveren en zélf iets te bedenken, gooit Google het op het compleet kopiëren van het iPhone business-model, inclusief het gekopieerde design. Voor die prijs is de iPhone een betere deal, tenzij je absoluut bij Android wilt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:08

spartacusNLD

This is Sparta!!

bij coolblue nu ook op de website te vinden

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/4b127c4f79cb4fbfb1b3487adc17ae34.png

[ Voor 34% gewijzigd door spartacusNLD op 05-10-2016 21:55 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

shameblaster schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:31:
[...]

Zelfs de blauwe variant (las gisteren US only?)
we zullen zien of dat zo is..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:03

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

shameblaster schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:31:
[...]

Zelfs de blauwe variant (las gisteren US only?)
Tijdelijk us only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spartacusNLD schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:23:
:o waar zit de adder onder het gras? mooie specs hoor...

[ Voor 67% gewijzigd door rens-br op 06-10-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Helaas hebben een aantal mensen mijn laatste modbreak niet begrepen. De Axon 7 moet besproken worden in het daarvoor bestemde topic. Vanaf nu worden de reacties zonder pardon verwijderd.

Verder zijn er een aantal nieuwe topics aangemaakt:
Voor accessoires: [Google Pixel] Het grote Accessoires topic.
Voor Levertijden & Prijzen: [Google Pixel] Levertijden & Prijzen.
Voor Rooten & Custom ROM's: [Google Pixel] Rooten & Custom ROM's.

[ Voor 89% gewijzigd door rens-br op 06-10-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:30
LOL of eigenlijk juist niet.
Ik heb vorig jaar mijn N5X 32Gbnieuw gekocht via Amazon (met cashback) voor 280€, 1 maand na release.
Was normaal gezien een tijdelijke oplossing (ter vervanging van een in water gesneuvelde N5) maar ik ben echt niet van plan om 750€ te betalen (zeker en vast niet voor een 32Gb versie) voor de 'pixel', geef mij dan maar de stockervaring op een goedkoper model. Dus hopelijk denkt Google er straks ook zo over en komt men alsnog met een nieuwe Nexus. (is het niet de tijd van de revivals, anderhalve maand dood lijkt mij lang genoeg :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ekfad schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:03:
[...]
LOL of eigenlijk juist niet.
Ik heb vorig jaar mijn N5X 32Gbnieuw gekocht via Amazon (met cashback) voor 280€, 1 maand na release.
Was normaal gezien een tijdelijke oplossing (ter vervanging van een in water gesneuvelde N5) maar ik ben echt niet van plan om 750€ te betalen (zeker en vast niet voor een 32Gb versie) voor de 'pixel', geef mij dan maar de stockervaring op een goedkoper model. Dus hopelijk denkt Google er straks ook zo over en komt men alsnog met een nieuwe Nexus. (is het niet de tijd van de revivals, anderhalve maand dood lijkt mij lang genoeg :) )
We gaan het zien.. Als ze hem nou iets goedkoper gemaakt hadden en het design veranderd hadden in:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/tmthnq47dmpx.png

maarjah ''als'' :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
De pixels maken hele mooi foto's (indrukwekkend album van 107 foto's op phandroid) maar volgens mij is het verschil echt minimaal met bijvoorbeeld de iPhone 7 en Galaxy 7 serie. Leuk dat je er onbeperkte on-line foto-opslag bij krijgt, maar er zijn steeds meer gebruikers die ergens een betaalde cloud hebben (Google, Dropbox, iCloud) of gebruikers die juist hun persoonlijke foto's niet in een commerciële cloud willen hebben.
Ekfad schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:03:
[...]
(ter vervanging van een in water gesneuvelde N5)
Persoonlijk vind ik het een domper dat de Pixel niet waterdicht is, en dat voor die prijs. Juist door de goede camera's van tegenwoordig maak ik graag overal foto's - inclusief reizen/vakanties; strand, zwembad, jungle, regenachtige dagen, etc. Met die prijzen is het ook wel geruststellend dat ie een nat ongelukje kan overleven (wasbak, toilet, bad).

Dit lijkt me een prima kans voor Huawei. Maak het design van de 6P waterdicht, upgrade de SoC, vanilla android erop en verkopen die handel voor 399. Dat product verkoopt zichzelf...

[ Voor 17% gewijzigd door pimsaint op 06-10-2016 11:57 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ze hebben een beperkte stof en water bescherming, zie

http://www.gsmarena.com/c...resistance-news-20903.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Batsu schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:06:
Ze hebben een beperkte stof en water bescherming
Dat hebben heel veel telefoons :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
pimsaint schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:47:
De pixels maken hele mooi foto's (indrukwekkend album van 107 foto's op phandroid)
Indrukkend inderdaad, maar hier zit nog wel een nabewerking bij (door Snapseed). Dus nog even wachten op de 'echte' foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ergens die Pixels wel dankbaar. Nu vind ik design van mijn huidige telefoon nog weer wat beter uitzien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 18:20
Mooie foto's idd! Voor mij slechts de vraag of het de normale wordt, of de XL. Maar even afwachten hoe de toestellen in de hand voelen. Ik vind op dit moment vooral de camera van mijn huidig toestel (one+3), behoorlijk teleurstellen (op de overige onderdelen is ie wel bovengemiddeld goed).

Ik ben benieuwd hoe de pixel phones het qua accuduur gaan doen, en in hoeverre er een verschil te zien is van het scherm tussen de normale pixel en de XL (QHD scherm). Vooral met VR zal dat denk ik merkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
If Google’s recent hardware launch event got you excited about its new Assistant that it showed off on Android, we have some bad news: It’ll be a while before you can try it – unless you buy a Pixel.

A changelog for Android 7.1 Nougat obtained by Android Police detailed new features coming to the OS, along with a bunch that will only be available on the Pixel. It turns out that Assistant will be exclusive to the phone for the time being; Google has confirmed that to TechCrunch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Big deal. Die assistent zal waarschijnlijk toch compleet nutteloos zijn in het Nederlands. De Google Asisstant is het zoveelste Google product dat wordt gereleast terwijl het nog in beta is. In het Engels werkt het, maar ook niet perfect. Laat staan in andere talen, dat zal nog een hele tijd duren. Tegen die tijd is Assistant waarschijnlijk geen Pixel exclusive meer óf de APK is al verspreid via plaatsen zoals XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
In een ander topic zei ik dat ik Google Fanboy was. Tenminste zolang het om de software gaat. Dit is imo (hoe onbruikbaar voorlopig dan ook in NL) een slecht teken. Als Google nu z'n telefoons wil pushen door bepaalde "belangrijke" onderdelen van z'n software exclusief te maken gaan ze toch weer een stapje richting "evil".

Helaas.

---edit---
Ah, het valt dus allemaal best mee:
Given Assistant’s increased prowess, it’s disappointing that it’s not immediately replacing Google Now in the Android 7.1 update. That doesn’t mean it won’t ever arrive on other Android devices – limiting Assistant to Pixel indefinitely would be crazy – but it’s definitely not coming via a free Android update in the near-term.

[ Voor 30% gewijzigd door barrymossel op 06-10-2016 21:03 . Reden: Eerst lezen...! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Ik vind het geen innoverend design maar ik ben er heel blij mee. Goeie omhulsing met de nieuwste Android. Goeie onderdelen. Echt een premium telefoon. Ik kan niet wachten tot ik de Quite Black kan bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
Tigerblood schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:12:
[...]

Big deal. Die assistent zal waarschijnlijk toch compleet nutteloos zijn in het Nederlands. De Google Asisstant is het zoveelste Google product dat wordt gereleast terwijl het nog in beta is. In het Engels werkt het, maar ook niet perfect. Laat staan in andere talen, dat zal nog een hele tijd duren. Tegen die tijd is Assistant waarschijnlijk geen Pixel exclusive meer óf de APK is al verspreid via plaatsen zoals XDA.
Denk dat dit wel mee zal vallen. Is precies dezelfde assistent die in Google Home zit. Dit is ook nog een niche markt natuurlijk... Maar ze gaan wel de concurrentie aan met amazon. Ik verwacht dat google hier volop gaat inzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Azerox schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:19:
Ik kan niet wachten tot ik de Quite Black kan bemachtigen.
Hier twijfel ik dus over. Ik ben een fan van witte telefoons en ben bang dat je deukjes eerder op de zwarte gaat zien. Daarentegen vind ik de zwarte wel weer erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol net als je denkt dat het Pixel fiasco niet erger kan worden, met de bizar hoge (Apple) prijzen, Google data lock-in etc.. lees ik dit:

http://www.theverge.com/p...gle-pixel-android-updates

Oftewel het simpele feit dat Google dit geintje toestaat, betekent dat je ook nog eens goed moet dubbelchecken WAAR je het apparaat koopt. Anders heb je kans dat je het enige overgebleven voordeeltje "snelle updates" ook overboord mag gooien.

Byebye Google Nexus/Pixel :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08 11:16
Kansloos offer maakt Google met dit device.
Overweegt iemand überhaupt de Pixel te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:16:
Lol net als je denkt dat het Pixel fiasco niet erger kan worden, met de bizar hoge (Apple) prijzen, Google data lock-in etc.. lees ik dit:

Oftewel het simpele feit dat Google dit geintje toestaat, betekent dat je ook nog eens goed moet dubbelchecken WAAR je het apparaat koopt. Anders heb je kans dat je het enige overgebleven voordeeltje "snelle updates" ook overboord mag gooien.

Dat geldt toch helemaal niet voor hier?

Ik overweeg hem wel te kopen ja! In mei verloopt mijn contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:53

Beter lezen.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dit, inderdaad.
Overdrijven is ook een vak zeg. Ik overweeg zeker om 'm te kopen, wanneer de prijs wat gezakt is gaat dat ook zeker gebeuren. Nu nog even genieten van mijn HTC10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:24

Grudgie

PSN: Grudgie7

Dat heeft alleen maar met Pixel telefoons te maken die Verizon verkoopt. Hebben wij hier dus totaal geen last van omdat wij geen Verizon hier hebben. Wij krijgen gewoon de updates van Google zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09
Grudgie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:46:
[...]

Dat heeft alleen maar met Pixel telefoons te maken die Verizon verkoopt. Hebben wij hier dus totaal geen last van omdat wij geen Verizon hier hebben. Wij krijgen gewoon de updates van Google zelf.
Tenzij er deals van dit soort ook voor de Vodafone's etc zullen worden gesloten... Google waar ben je mee bezig..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:24

Grudgie

PSN: Grudgie7

Webgnome schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:56:
[...]

Tenzij er deals van dit soort ook voor de Vodafone's etc zullen worden gesloten... Google waar ben je mee bezig..
Daarom koop ik ook nooit branded telefoons. Heb je geen gedoe met zulke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Dat verhaal van Verizon is totaal niet relevant voor Nederland. Een partij als Verizon heeft daar zo bizar veel macht; elke telefoon die via Verizon verkocht wordt, wordt gebrand met hun logo, behalve bij de iPhone en nu dus de Pixel. In Nederland hebben wij dat branding gebeuren veel minder én we hebben niet zulke sterke partijen hier.

Wat is trouwens de ETA voor de diepte recensies van de Pixel?

[ Voor 8% gewijzigd door Belecthor op 08-10-2016 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zet de TV aan, direct een Google reclame. Volgens mij van de Nest maar de nieuwe Pixel kwam duidelijk in beeld. Lijkt dus dat ze echt als een stoomtrein door marketingland tuffen als ik de reclame overal zo zie. Duidelijk meer dan bij welk Nexus toestel dan ook, al was de Nexus 6P ook al een stuk beter ge-market.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadaverke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-09 18:38
Ik zag de reclame ook inderdaad. Grappig dat de telefoon in een Nederlandse reclame verschijnt maar vooralsnog niet gereleased wordt, hier in Nederland :+

Kan er echt niet bij waarom de pixel maar in een beperkt aantal landen initieel wordt uitgebracht. De presentatie en prijs van de pixel is duidelijk gericht op het beconcurreren van apple. Maar waarom dan niet overal de telefoon uitbrengen om die strijd aan te gaan :?

Ik had de hoop om deze maand nog windows mobile te verlaten, maar zo duurt dat nog wel even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kadaverke schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:55:
Kan er echt niet bij waarom de pixel maar in een beperkt aantal landen initieel wordt uitgebracht. De presentatie en prijs van de pixel is duidelijk gericht op het beconcurreren van apple. Maar waarom dan niet overal de telefoon uitbrengen om die strijd aan te gaan :?

Ik had de hoop om deze maand nog windows mobile te verlaten, maar zo duurt dat nog wel even :P
Ja dat snap ik ook echt niet, zeker Nederland lijkt me best een goede afzetmarkt voor zo'n duur product

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
DennusB schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:59:
[...]

Ja dat snap ik ook echt niet, zeker Nederland lijkt me best een goede afzetmarkt voor zo'n duur product
Deed Apple dat anders? In het begin alleen via t-mobile te koop, pas later vrij verkrijgbaar.
Beetje exclusiviteit kweken, minder productiecapaciteit nodig... Redenen genoeg te verzinnen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:56:
[...]

Ik zie het probleem niet zo. Dan koop je toch geen Vodafone-branded Pixel? Er zullen altijd unbranded telefoons te koop zijn, maak je geen zorgen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
kuusj98 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:25:
Zet de TV aan, direct een Google reclame. Volgens mij van de Nest maar de nieuwe Pixel kwam duidelijk in beeld. Lijkt dus dat ze echt als een stoomtrein door marketingland tuffen als ik de reclame overal zo zie. Duidelijk meer dan bij welk Nexus toestel dan ook, al was de Nexus 6P ook al een stuk beter ge-market.
Haha ik zeg het net toevallig tegen m'n vrouw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tigerblood
reyals schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 07:55:
[...]

Deed Apple dat anders? In het begin alleen via t-mobile te koop, pas later vrij verkrijgbaar.
Beetje exclusiviteit kweken, minder productiecapaciteit nodig... Redenen genoeg te verzinnen
Het verschil is dat er totaal geen hype is voor deze telefoons. Alleen 'kenners' zijn geïnteresseerd in de Pixel. De jan modaal op straat zal nog nooit van Pixel hebben gehoord en snapt ook niks van het idee dat Google, die zoekmachine, ineens telefoons is gaan produceren.

Het hele Pixel verhaal is gewoon incoherent. Google heeft nooit noemenswaardige mainstream hardware geproduceerd onder eigen naam, en nu moet men ineens 800 euro ophoesten voor een telefoon waar men nog nooit van gehoord heeft?

Google heeft als harwareproducent geen reputatie, geen duidelijk imago en geen track record. Als je dan ook nog eens niet marktbreed verkrijgbaar bent, dan is het helemaal een hopeloze exercitie. Iedereen kent een iPhone, een Samsung Galaxy. De gemiddelde consument kiest eieren voor z'n geld onder het motto 'wat de boer niet kent' en koopt gewoon weer een iPhone of Galaxy, want 'dat ken ik en weet hoe het werkt.' Daarom hebben andere Android OEMs het ook zo moeilijk. Maar Google is arrogant genoeg om te denken dat ze met een telefoon van 800+ euro, die beperkt verkrijgbaar is, en die geen noemenswaardige voordelen heeft voor de gemiddelde consument, een gat in de markt te hebben gevonden. Dream on...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
En toch zijn ze, in de beschikbare landen, door pre orders al naar 5 weken levertijd gegaan.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
Kees_frl schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:48:
En toch zijn ze, in de beschikbare landen, door pre orders al naar 5 weken levertijd gegaan.
Men verwacht 3-4 miljoen verkochte exemplaren van de Pixel en Pixel XL samen in 2016. Zet dit af tegen de 60 miljoen iPhone 7 sales en je snapt dat die pre-order delays kunstmatig zijn en niets te maken hebben met een stormachtige vraag naar de Pixel phones. Pixel is de nieuwe overprijsde Nexus, een nicheproduct zonder mass appeal dat matig zal verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ri0ta schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:02:
Ik vind op dit moment vooral de camera van mijn huidig toestel (one+3), behoorlijk teleurstellen (op de overige onderdelen is ie wel bovengemiddeld goed).
Dat ligt dan echt aan jou ;) hier maakt ie hele mooie foto's.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Laguna schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:11:
[...]

Dat ligt dan echt aan jou ;) hier maakt ie hele mooie foto's.
Het ligt maar net wat je standaard is! Als je een toestel had met een beduidend mindere camera, dan kan ik me voorstellen dat je snel tevreden bent met die van de one plus 3 (niet persoonlijk bedoelt, maar over t algemeen). Ik kom van een nexus 5X, en die is toch echt een stuk beter - vooral in lowlight.

Anyway: ik kan niet wachten tot ze pixels er zijn! de blauwe lijkt me ontzettend nice:) .. iemand al enig id wat de data voor nl release kan worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ri0ta
Merk toch vooral wat frustratie bij je ;-). Vergeet niet dat iedereen die een Android toestel heeft, weet dat Google er iets te maken mee heeft. En er zijn genoeg mensen die wel is van Nexus hebben gehoord.

Nu wordt het voor het eerst dat Google echt volledig haar eigen lineup heeft. Ik ben het met je eens dat veel mensen nog niet van Pixel hebben gehoord, maar iedereen kent Google. Zodra men beseft dat het telefoons van Google zijn (wat iedereen refereert aan Android), geloof ik zeker dat mensen de Pixels meer zullen opzoeken.

Daarnaast kan je natuurlijk discussieren over de prijsstrategie. Ik bespeur hierover vooral emotionele reacties van mensen over het hele internet, puur omdat zij nexus prijzen gewend zijn en voor een prikkie op de eerste rang willen zitten. Google kan kiezen om marktaandeel te vergaren met een penetratiestrategie (tegen kostprijs), maar dit heeft ook invloed op het imago van een product. De afroomstrategie die ze nu lijken te kiezen (hoog beginnen - langzaam afbouwen), lijkt me vooral gekozen om de markt te laten zien dat dit high-end producten zijn. Koop je een pixel, dan heb je altijd de beste android ervaring (a la Apple). In mijn vriendengroep (waarvan bijna iedereen echt pro-apple is), roepen al wat mensen na me; hé die pixel, best interessant he? Dit heb ik ze nog niet horen zeggen over andere android toestellen....dus wat dat betreft ben ik best benieuwd hoe het gaat lopen >:)

Vergeet niet dat als je het niets vind, dat er genoeg andere keuzes zijn. Het is alsnog het recht van Google om een poging te wagen.
Tigerblood schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 14:42:
[...]

Het verschil is dat er totaal geen hype is voor deze telefoons. Alleen 'kenners' zijn geïnteresseerd in de Pixel. De jan modaal op straat zal nog nooit van Pixel hebben gehoord en snapt ook niks van het idee dat Google, die zoekmachine, ineens telefoons is gaan produceren.

Het hele Pixel verhaal is gewoon incoherent. Google heeft nooit noemenswaardige mainstream hardware geproduceerd onder eigen naam, en nu moet men ineens 800 euro ophoesten voor een telefoon waar men nog nooit van gehoord heeft?

Google heeft als harwareproducent geen reputatie, geen duidelijk imago en geen track record. Als je dan ook nog eens niet marktbreed verkrijgbaar bent, dan is het helemaal een hopeloze exercitie. Iedereen kent een iPhone, een Samsung Galaxy. De gemiddelde consument kiest eieren voor z'n geld onder het motto 'wat de boer niet kent' en koopt gewoon weer een iPhone of Galaxy, want 'dat ken ik en weet hoe het werkt.' Daarom hebben andere Android OEMs het ook zo moeilijk. Maar Google is arrogant genoeg om te denken dat ze met een telefoon van 800+ euro, die beperkt verkrijgbaar is, en die geen noemenswaardige voordelen heeft voor de gemiddelde consument, een gat in de markt te hebben gevonden. Dream on...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ri0ta schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:48:
[...]

Het ligt maar net wat je standaard is! Als je een toestel had met een beduidend mindere camera, dan kan ik me voorstellen dat je snel tevreden bent met die van de one plus 3 (niet persoonlijk bedoelt, maar over t algemeen). Ik kom van een nexus 5X, en die is toch echt een stuk beter - vooral in lowlight.
Ik ben inderdaad van een Nexus 5 overgestapt naar de OP3. Maar in deze vergelijking zie je dat de foto's van de 5X/6P bijna altijd te donker zijn en bij video mis je OIS.

Ik ben het overigens volledig eens met Tigerblood, Google slaat met deze Pixels de plank mis. Zij hebben simpelweg niet de status die Apple heeft om met zulke prijzen weg te komen. Dat er hier een paar mensen zijn waarbij het geld in hun zak brandt verandert daar niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ri0ta schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 23:01:
Nu wordt het voor het eerst dat Google echt volledig haar eigen lineup heeft. Ik ben het met je eens dat veel mensen nog niet van Pixel hebben gehoord, maar iedereen kent Google. Zodra men beseft dat het telefoons van Google zijn (wat iedereen refereert aan Android), geloof ik zeker dat mensen de Pixels meer zullen opzoeken.
In mijn omgeving wordt Google vooral geassocieerd met 'privacy' op een negatieve manier. Alles wat je via Google zoekt wordt direct geregistreerd is het beeld. Dat andere partijen dat eveneens doen lijkt wat minder evident, meestal heeft Google het gedaan, zeker bij mensen met beperkte kennis op dit gebied. Voor die groep mensen is het kopen van een telefoon van Google 'zelfmoord' voor je privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ri0ta schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 23:01:
Merk toch vooral wat frustratie bij je ;-). Vergeet niet dat iedereen die een Android toestel heeft, weet dat Google er iets te maken mee heeft. En er zijn genoeg mensen die wel is van Nexus hebben gehoord.

Daarnaast kan je natuurlijk discussieren over de prijsstrategie. Ik bespeur hierover vooral emotionele reacties van mensen over het hele internet, puur omdat zij nexus prijzen gewend zijn en voor een prikkie op de eerste rang willen zitten. Google kan kiezen om marktaandeel te vergaren met een penetratiestrategie (tegen kostprijs), maar dit heeft ook invloed op het imago van een product. De afroomstrategie die ze nu lijken te kiezen (hoog beginnen - langzaam afbouwen), lijkt me vooral gekozen om de markt te laten zien dat dit high-end producten zijn. Koop je een pixel, dan heb je altijd de beste android ervaring (a la Apple). In mijn vriendengroep (waarvan bijna iedereen echt pro-apple is), roepen al wat mensen na me; hé die pixel, best interessant he? Dit heb ik ze nog niet horen zeggen over andere android toestellen....dus wat dat betreft ben ik best benieuwd hoe het gaat lopen >:)

Vergeet niet dat als je het niets vind, dat er genoeg andere keuzes zijn. Het is alsnog het recht van Google om een poging te wagen.

[...]
Waarom dat 'frustratie' en 'emotie' erbij halen? Tigerblood zet mijn inziens duidelijk uiteen waarom hij verwacht dat de Pixel een flop gaat worden. En volgens mij is dat een gefundeerde uiteenzetting ook. De telefoon biedt buiten het feit dat die Android ervaring top zal zijn niets meer dan andere high-end toestellen die wat andere voordelen hebben: goedkoper (op dit moment) én meer naamsbekendheid (HTC, Samsung, etc.). Met iPhones kun je de Pixel totaal niet vergelijken, dus dat moeten we ook niet doen.
Ik zie niet in waarom de massa (dus niet Tweakers-publiek) een dure Pixel zal kopen zolang bekende telefoonmerken een goedkoper alternatief kunnen bieden met Android. Want laten we wel wezen, voor de massa is Touchwiz of Sense gewoon Android. Niets meer en niets minder. En voorlopig is Google (zonder de nodige marketing) voor de massa een zoekmachine en geen telefoonproducent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Laguna schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 01:56:
[...]
Ik ben het overigens volledig eens met Tigerblood, Google slaat met deze Pixels de plank mis. Zij hebben simpelweg niet de status die Apple heeft om met zulke prijzen weg te komen. Dat er hier een paar mensen zijn waarbij het geld in hun zak brandt verandert daar niks aan.
Ik heb zelf zitten wachten op de Pixel ivm stock Android, maar ben me gezien de prijs toch echt gaan afvragen waarom ik niet voor http://www.pdashop.nl/pro...d-one-gm5-plus-grijs.html zal gaan. Is ook stock Android en gegarandeerd snelle updates 2 jaar lang. Heeft zonder meer wat minder kwaliteit dan de Pixel (XL) maar kost dan ook slechts een derde. Ben mezelf nog aan het afvragen of ik de Pixel zijn geld waard vindt of niet gewoon een malloot ben als ik er zoveel geld aan uit geef. :+

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:12
Vol verwachting heb ik de 4/10 presentatie afgewacht. Mijn enthousiasme was al wat getemperd met de te verwachten prijsstelling, echter die leek me niet heel waarschijnlijk. Helaas, pindakaas ondanks dat ik in het bezit ben van een Pixel C tablet en hier graag een telefoon aan zou toevoegen, ook omdat diverse Nexus telefoons goed bevallen zijn in het verleden, laat ik deze gelegenheid toch maar aan me voorbijgaan.

Zelfs met een 'ontwikkelaars actie', die me bij de tablet wel over de streep trok, vind ik 25% korting op de goedkoopste Pixel phone nog steeds te duur. Ik ben heel benieuwd hoe de verkoop zich de komende maanden gaat ontwikkelen. Mijn beeld bij de Pixel Tablet is dat deze, ondanks het feit dat het een supertablet is, ook niet heel lekker loopt in de verkoop. Mijn verwachting is niet dat Google dan met de prijs gaat zakken. Dus dan maar op zoek naar wat anders.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 10:25
Wat gaat de assistant eigenlijk doen?

Ik heb nu google now, maar veel meer dan af en toe wat berichtjes van websites pushen en het weer laten zien kan je er ook niet mee.

Wat is het nut van in de assistant typen "zoek grieks restaurant" terwijl ik precies hetzelfde kan intikken in google zelf......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
hansvanochten schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:10:
Wat gaat de assistant eigenlijk doen?

Ik heb nu google now, maar veel meer dan af en toe wat berichtjes van websites pushen en het weer laten zien kan je er ook niet mee.

Wat is het nut van in de assistant typen "zoek grieks restaurant" terwijl ik precies hetzelfde kan intikken in google zelf......
Dat je het kunt zeggen tegen je telefoon denk ik? En dat het volgens mij gebruik maakt van (veel) meer input dan de zoekmachine zelf. Dus iets intelligentere resultaten vermoed ik. Als het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Klopt, dat werd in de presentatie toch zeker zo uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wie "stock" android wil heeft genoeg keuzes. De OP3 kan als "stock" aanzien worden en zit qua specs op gelijke hoogte en misschien zelfs beter dan de pixel. De goedkoopste stock phone kost 150 euro, en zelfs die telefoon zal alle nieuwe android features krijgen die aangekondigd werden, uitgezonderd VR dan uiteraard.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
barrymossel schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:22:
[...]

Dat je het kunt zeggen tegen je telefoon denk ik? En dat het volgens mij gebruik maakt van (veel) meer input dan de zoekmachine zelf. Dus iets intelligentere resultaten vermoed ik. Als het werkt...
Daarnaast ook wel iets meer. De Google assistent gaat ook in Google Home zitten. Dus het wordt ook een concurrent van Amazon Echo.

Oftewel, je domotica/tv/chromecast bedienen met voicecontrol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tigerblood
boe2 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:59:
Wie "stock" android wil heeft genoeg keuzes. De OP3 kan als "stock" aanzien worden en zit qua specs op gelijke hoogte en misschien zelfs beter dan de pixel. De goedkoopste stock phone kost 150 euro, en zelfs die telefoon zal alle nieuwe android features krijgen die aangekondigd werden, uitgezonderd VR dan uiteraard.
OxygenOS en CyanogenOS zijn echt geen "stock" Android. Ze zijn niet zo heftig aangepast als Samsung smartphones, maar het is nog steeds geen stock Android. Er is dan ook geen garantie dat ze alle nieuwe android features krijgen, dat ligt aan de update support vanuit de fabrikant.

[ Voor 6% gewijzigd door Tigerblood op 10-10-2016 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Tigerblood schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:44:
[...]

OxygenOS en CyanogenOS zijn echt geen "stock" Android. Ze zijn niet zo heftig aangepast als Samsung smartphones, maar het is nog steeds geen stock Android.
Ze zijn evenveel "stock" als dat pixel "stock" is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:03

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

peacelord schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:06:
Vol verwachting heb ik de 4/10 presentatie afgewacht. Mijn enthousiasme was al wat getemperd met de te verwachten prijsstelling, echter die leek me niet heel waarschijnlijk. Helaas, pindakaas ondanks dat ik in het bezit ben van een Pixel C tablet en hier graag een telefoon aan zou toevoegen, ook omdat diverse Nexus telefoons goed bevallen zijn in het verleden, laat ik deze gelegenheid toch maar aan me voorbijgaan.

Zelfs met een 'ontwikkelaars actie', die me bij de tablet wel over de streep trok, vind ik 25% korting op de goedkoopste Pixel phone nog steeds te duur. Ik ben heel benieuwd hoe de verkoop zich de komende maanden gaat ontwikkelen. Mijn beeld bij de Pixel Tablet is dat deze, ondanks het feit dat het een supertablet is, ook niet heel lekker loopt in de verkoop. Mijn verwachting is niet dat Google dan met de prijs gaat zakken. Dus dan maar op zoek naar wat anders.
Herken enorm je sentiment. Die prijs is te doen maar het aanbod is te mager. Al helemaal omdat ik verwacht dat Google assistant op korte termijn Nederlands helemaal niet zal ondersteunen. Voor commands niet erg maar het begrijpen van nl namen en plaatsnamen is dan dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Net weer een aantal berichten verplaatst. Alle berichten met betrekking tot levertijd, pre-orders, winkels, importeren , bestellen e.d. horen thuis in: [Google Pixel] Levertijden & Prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Lees op reddit al dat er enkele mensen (https://www.reddit.com/r/...a_has_sent_out_the_pixel/, http://www.androidpolice....tton-excellent-eis-video/) hun preorder al hebben ontvangen. Hoewel er geen OIS in de camera zit is dit toch best indrukwekkend, qua software stabilisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadaverke
Review van de verge is aardig lovend! Misschien niet de meeste objectieve site in sommige ogen, maar juist daarom wel opvallend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

In deze vergelijking vind ik de google pixel er wel erg goed uitkomen:
https://www.cnet.com/news...s-which-camera-is-better/

Ik denk wel dat de Pixel veel punten gaat laten vallen bij video.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadaverke
FrankGuthrie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:30:
In deze vergelijking vind ik de google pixel er wel erg goed uitkomen:
https://www.cnet.com/news...s-which-camera-is-better/

Ik denk wel dat de Pixel veel punten gaat laten vallen bij video.
Filmen vanuit stilstand of rustig lopend gaat prima zover ik lees, maar inderdaad gaat de pixel bij meer beweging punten verliezen. Gelukkig film ik toch bijna niet en zeker nooit iets serieus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
The Verge is behoorlijk positief. Ik ga toch kijken of hij in de aankomende maanden iets in prijs zakt en dan ga ik wel een pixel kopen. http://www.theverge.com/2...xel-phone-review-pixel-xl

Edit, spuit11 😇

[ Voor 5% gewijzigd door OrbitZ op 18-10-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
WIRED heeft ook een artikel over de pixel gepubliceerd. Ook erg positief: https://www.wired.com/2016/10/review-google-pixel/
The immediate joke everyone, including me, made on Twitter after the Pixel launch was that Google made an iPhone. Well, that’s true. As it turns out, an iPhone running Android is exactly what I’ve been waiting for.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Allemaal leuk en aardig die positiviteit, maar hij blijft nog altijd vanaf 799,-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OrbitZ
Nou en? Eindelijk een Android device wat op iPhone kwaliteit niveau zit. En dus ook in die price range.

Gaat deze telefoon populair worden bij de main stream? Denk het niet. Maar IMO een mooie weg die Google inslaat en ik ben benieuwd hoe deze strategie gaat uitpakken in de toekomst.

Er is zeker een groep early adopters (zoals ik) die de prijs voor lief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Prima, iedereen is baas over zijn/haar eigen portemonnee. Had ik teveel, had ik hem ook direct gekocht.
Maar loop al jaren met een Nexus, wat me super bevalt en dat is de reden/oorzaak van mijn kritiek dan ook. Altijd nieuwste versie Android voor een lage prijs. En kwaliteit? heb de N5 vanaf launch, doet het nog steeds goed.

(zal die morgen wel kapot vallen natuurlijk :o )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17
*knip*. Daar hebben we de TR button voor.

[ Voor 81% gewijzigd door rens-br op 19-10-2016 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 14:16
Ik heb hier een Pixel (XL) liggen, als jullie vragen hebben zal ik mn best doen die te beantwoorden. Full disclosure: ik werk in het Android team, dus ben waarschijnlijk biased :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

EJPostema schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:28:
[...]

Daarnaast ook wel iets meer. De Google assistent gaat ook in Google Home zitten. Dus het wordt ook een concurrent van Amazon Echo.

Oftewel, je domotica/tv/chromecast bedienen met voicecontrol
Klopt en het zou meer context aware moeten zijn.
Als je allo gebruikt. En je chat met vrienden om een hapje te eten zou Assistant dat moeten zien,
en al met suggesties komen op basis van locatie bv.

overigens krijgen ze concurentie van Soundhound. Die ook met een slimme assistent Hound genaamd komt.
http://www.technobuffalo....nd-voice-search-overview/

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadaverke
De prijs is inderdaad hoog, maar begrijpelijk vanuit googles oogpunt. De pixel wordt op de markt gezet als directe concurrent van de iphone en galaxy, welke bij release ongeveer het zelfde kosten. Al mist er in mijn ogen één feature ten opzichte van de concurrent, namelijk waterdichtheid. Natuurlijk had ik ook liever een lagere prijs gezien, maar de nexus is dood :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Finwe schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:57:
Ik heb hier een Pixel (XL) liggen, als jullie vragen hebben zal ik mn best doen die te beantwoorden. Full disclosure: ik werk in het Android team, dus ben waarschijnlijk biased :)
Heb je al OTA updates gehad?
Hoe snel/traag is de fingerprint scanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Tigerblood schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:17:
[...]

Heb je al OTA updates gehad?
Ja, maar die zijn niet public :) Voor zover ik weet is er geen "out-of-the-box" OTA.
Hoe snel/traag is de fingerprint scanner?
Voor mijn gevoel is het bijna 'instant', ik denk <200ms. Vergelijkbaar met de Nexus6P en Nexus5X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
@finwe ik denk zelf dat ik voor de "gewone" Pixel ga, niet voor de XL. Hie bevalt jou de grootte van de XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
OrbitZ schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:52:
@finwe ik denk zelf dat ik voor de "gewone" Pixel ga, niet voor de XL. Hie bevalt jou de grootte van de XL?
Hij bevalt mij prima, de telefoon ligt goed in de hand. Dit is wel heel persoonlijk natuurlijk. Voor mij was de oorspronkelijke Nexus 6 echt te groot, maar de 6P en Pixel XL bevallen me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenjol
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-08 00:44
YouTube: Pixel XL vs Samsung Galaxy S7 Edge Camera Test Comparison

De softwarematige stabilisatie is bijzonder indrukwekkend tijdens het opnemen van video's. Lijkt wel alsof je rondzweeft met een drone.

Echter heb je hier niks van tijdens het maken van een foto. In het donker doet hij het daardoor bijvoorbeeld niet even goed als de GS7 ondanks de grotere pixels.

Ook doet de camera het goed wat betreft het contrast, dit is echter voor een groot deel te danken aan de automatische HDR+. Een vergelijking met de GS7 waar ook HDR aanstaat zou eerlijker zijn en is misschien in andere reviews wel te vinden.

Al en al een hele goede camera, maar nog steeds niet beter dan de GS7 als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Laatst online: 01:13
Ligt het aan mij of zijn de bezels boven en onder niet even groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Heisenbug schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 00:14:
Ligt het aan mij of zijn de bezels boven en onder niet even groot?
Volgens mij is dat gezichtsbedrog, ze zijn allebei ongeveer 1.5cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Ik wacht nog even af wat Daydream allemaal wordt. En of er een groot verschil tussen 1080p of 2K zit. Want ik vind 5'' toch wel een fijn formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17
Dubrillion schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:29:
Ik wacht nog even af wat Daydream allemaal wordt. En of er een groot verschil tussen 1080p of 2K zit. Want ik vind 5'' toch wel een fijn formaat.
Voor VR zal het wel iets uitmaken. Bij normaal gebruik hoeft 2k van mij niet zo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Kan je iets zeggen over de kwaliteit van het scherm t.o.v. een galaxy s7 en iphone 7? En eventueel over de grootte t.o.v. een iphone 7+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
ri0ta schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:31:
[...]

Kan je iets zeggen over de kwaliteit van het scherm t.o.v. een galaxy s7 en iphone 7? En eventueel over de grootte t.o.v. een iphone 7+?
Helaas niet, heb die toestellen nooit in mn handen gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
ri0ta schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:31:
[...]

De grootte t.o.v. een iPhone 7+ lijkt me makkelijk: http://www.phonearena.com...-7-Plus/phones/10263,9816

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badpete
  • Laatst online: 27-08 18:45
Ik heb afgelopen donderdag een Pixel gekocht in Duitsland bij een T-Mobile winkel. (was daar op vakantie) Ze waren nog bezig met de demotoestellen klaar te zetten en bij navraag kon ik een los toestel kopen voor € 759.95, Pinpas pakte hij niet in de winkel (Trier) dus moest even gaan pinnen uit de automaten.

Geen simlock of branding of iets dergelijks.

In de doos zaten een oplader, usb A naar usb C kabel, usb C naar usb C kabel en een usb A naar usb C adapter. Geen oordopjes.

Als jullie verder vragen hebben zal ik wel proberen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 22:04
Wat valt mee of valt tegen nu je de Pixel in het echt hebt tov je impressie van de verschillende reviews?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik kwam net de volgende cinematic video tegen welke maar weer eens bevestigd hoe belangrijk de cameraman zelf is bij het maken van een video. Maar alsnog, de kwaliteit die de camera van de Pixel levert is ongelofelijk tof. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 09:33
Hey @Finwe, _/-\o_ heb jij dan misschien enig idee wanneer hij beschikbaar komt voor ons ?
Deze maand nog ? Ergens volgende maand ? Einde van het jaar ? Zeer waarschijnlijk begin volgend jaar pas ? ......Geen idee ? ....
:9

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mijne komt morgen aan.

Vanaf dan ook vragen beantwoorden!

En ik werk NIET voor Google / Android, dus volledig ongezouten.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badpete
  • Laatst online: 27-08 18:45
AquaSheep schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:30:
Wat valt mee of valt tegen nu je de Pixel in het echt hebt tov je impressie van de verschillende reviews?
Wat me meevalt zijn eigenlijk de onder en boven bezels. Ze zijn nog steeds wel groot maar ik erger me er toch minder aan dan gedacht ;)

Tot nu toe niet echt tegenvallers alleen dat assistent niet werkt als de taal op nl staat maar dat was eigenlijk al van te voren bekend.

Hiervoor had ik een Nexus 5x en moet zeggen dat de Pixel toch wel een heel stuk sneller aanvoelt en beter in de hand ligt.

Toestel is wel een stuk gladder dan de 5x dus als je snel je toestel laat vallen is een hoesje geen overbodige luxe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de kleur van de display.
Is die net zo 'over saturated' als bij Nexus 6P, dat je RGB modus aan moet zetten ? En zo ja, zit die RGB modus dan nog in de developer settings (of ergens anders in de settings) ?

EDIT: Ok. Een kleine Google search leert mij dat het vergelijkbaar is met de N6P en dat de sRGB setting ook aanwezig is .... en dat ik misschien eerst had moeten Googlen 7(8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Swurgin op 25-10-2016 14:42 ]

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo94
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05-2023
Vraag voor de Pixel bezitters. Is er al iets mogelijk om te doen met Daydream? Of start Daydream alleen op als je 'm ook daadwerkelijk in de View zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Laatst online: 01:13
Badpete schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:52:
[...]

Wat me meevalt zijn eigenlijk de onder en boven bezels. Ze zijn nog steeds wel groot maar ik erger me er toch minder aan dan gedacht ;)
Zijn de onder en boven bezels even groot? Op de foto's lijkt dit niet zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Swurgin schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:33:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de kleur van de display.
Is die net zo 'over saturated' als bij Nexus 6P, dat je RGB modus aan moet zetten ? En zo ja, zit die RGB modus dan nog in de developer settings (of ergens anders in de settings) ?

EDIT: Ok. Een kleine Google search leert mij dat het vergelijkbaar is met de N6P en dat de sRGB setting ook aanwezig is .... en dat ik misschien eerst had moeten Googlen 7(8)7
Tip: root, kernel erop en qua kleuren dit instellen:
Red: 210
Green: 222
Blue: 247

Wit is wit, rood is rood en blauw is blauw. Zeer gebalanceerd en toch diepe AMOLED kleuren. sRGB profiel is veel te flets, dan kun je beter een LCD telefoon kopen.

Oja, ik heb definitief besloten hem (de XL) niet te halen voordat 'ie voor minder dan 599 euro te krijgen is. Voor alle huidige kopers hoop ik dat dat moment pas over een jaar is, maar ik ben bang. Meer vind ik het toestel niet waard, klaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Kuusj op 26-10-2016 00:50 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
kuusj98 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:48:
[...]

Tip: root, kernel erop en qua kleuren dit instellen:
Red: 210
Green: 222
Blue: 247

Wit is wit, rood is rood en blauw is blauw. Zeer gebalanceerd en toch diepe AMOLED kleuren. sRGB profiel is veel te flets, dan kun je beter een LCD telefoon kopen.

Oja, ik heb definitief besloten hem (de XL) niet te halen voordat 'ie voor minder dan 599 euro te krijgen is. Voor alle huidige kopers hoop ik dat dat moment pas over een jaar is, maar ik ben bang. Meer vind ik het toestel niet waard, klaar.
OK. Cool :) En bedankt voor de tip. Heb eigenlijk sinds de Note 4 geen kernel meer geflashed, dus word weer eens tijd oOo (Trouwens System images uitgezonderd :) )

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Let op:
Voor Accessoires: [Google Pixel] Het grote Accessoires topic.
Voor Levertijden & Prijzen: [Google Pixel] Levertijden & Prijzen.
Voor Rooten & Custom ROM's: [Google Pixel] Rooten & Custom ROM's.