CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 137 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 75.372 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Ach ja, WCCF en geruchten :P
Een mid-range dual-GPU oplossing lijkt mij in ieder opzicht een hele gekke keuze. Twee Vega-GPU's op één PCB, dat kan ik me voorstellen. Maar waarom Polaris? Nope :P

De RX490 is gewoon Vega en die komt nog voor het einde van 2016. Die board-orders slaan sowieso nergens op.
-The_Mask- schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:41:
Jullie verkopen trouwens de 4GB versie als 8GB? Doet AMD het beter met een 8GB versie als 4GB verkopen.
Waarom trouwens drie fan headers waarvan twee met pwm en fanspeed en één met alleen spanning en ground.
Lol _O-
Dat van die fan headers lijkt me logisch: de twee fans van de kaart zelf beschikken waarschijnlijk dus niet over PWM...?

Laten we trouwens hopen dat alle partners ook gewoon custom varianten maken van de 4GB versie. Die is imo véél interessanter qua prijs/prestatie dan dat 8GB model...

[ Voor 39% gewijzigd door Richh op 08-07-2016 09:56 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
I like these new drivers a lot!
Overwatch ging van 79 FPS naar 82. Voorheen had ik 90 MHz hogere clocks nodig om dat te halen. Verbruik is niet gestegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 08-07-2016 10:11 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

-The_Mask- schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:01:
Dit is de 4GB versie, alleen op de doos staat 8GB.
En deze 3 vd 8 chips bevestigd dat er geen unlocks op de Custom designs niet mogelijk zal zijn, toch?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
SAiN ONeZ schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:06:
[...]

En deze 3 vd 8 chips bevestigd dat er geen unlocks op de Custom designs niet mogelijk zal zijn, toch?
Ga er inderdaad maar niet vanuit dat geheugen unlocks mogelijk gaan zijn op de custom designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Geen één fabrikant zal een custom 8GB kaart als 4GB gaan verkopen nee.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Toch waren er voldoende 6950 sapphires met custom coolers met een unlocked bios op standje 2 destijds..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
versay schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:52:
Ziet er inderdaad goed uit! Mag je ook al vrijgeven wanneer ze in de winkel liggen?
Ik gok eind van deze maand. Als ik kijk naar wanneer AMD met uitleveren van GPUs start, met productie en logistiek erbij kan het best begin Aug worden. Daarbij vertrouw ik de datums van AMD nooit, dus kan ook nog iets uitlopen :)
[...]

Uiteraard niet. AMD moest dit doen, maar niemand anders zal geld willen gooien.
Ik denk overigens ook dat het een fotoshop fout op de PCB betreft, wellicht markings / mask niet aangezet. Not sure.

[ Voor 33% gewijzigd door The Source op 08-07-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SAiN ONeZ schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:20:
Toch waren er voldoende 6950 sapphires met custom coolers met een unlocked bios op standje 2 destijds..
Dat is iets anders, de GPU wordt aangeleverd, het geheugen moet je zelf inkopen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

true dat, dat waren de unlocked shaders binnen de gpu hier is het het design van het board...
Too bad, dat word op jacht naar een reference voor in mijn itx build :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

hey bullus, die wist de gpus altijd flink te kietelen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Hey ...Tijden veranderen helaas..om persoonlijke redenen staat alles in opslag, dus geen pc/ruimte om mee te speulen..

Toen ik het allemaal las ,begon het inderdaad weer te kietelen om zo'n kaart onder hande te nemen met een waterblock of evt subzero of te modden net als vroeger :o

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Not buying it.
Stel dat het een duokaart is dan zou AMD het nooit verkopen voor de prijs van een 1080, dan zou het eerder 400-450 euro kosten. Raja Koduri gaf laatstst zelf nog op een cryptische manier aan dat we niet heel erg lang hoeven te wachten op de 490: "ik drink geen alcohol meer vanaf nu totdat ik de Vega kan presenteren". Misschien zoek ik er teveel achter maar ik kan me voorstellen dat hij aan het einde van het jaar graag wat alcohol drinkt. Ik heb meer vertrouwen in de speculatie van Videocardz, al vraag ik me wel af waar ze die getallen precies vandaan halen.
-The_Mask- schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:40:
Zou kunnen ik ga geen video van een uur en drie kwartier lezen, artikel heb je in een kwartier wel gelezen.
Daarom geeft PC Perspective keurig een gedetailleerd overzicht wat wanneer wordt besproken in zowel de video als in de omschrijving van de video, het item zelf duurt 11 minuten.v

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
SAiN ONeZ schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:20:
Dat is anders. Geheugen kan soms door oems zelf gekozen worden. Dan is 4GB toch goedkoper dan 8GB al scheelt het 5 dollar het is goedkoper. En als ze daar kunnen besparen doen ze dat.

In het geval van de GPU's die komen van AMD zelf. AMD heeft toen de moeite niet genomen om ze hardware matig te locken. Daar voor en bij latere kaarten hebben ze dat weer wel gedaan.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:09:
[...]

Not buying it.
Stel dat het een duokaart is dan zou AMD het nooit verkopen voor de prijs van een 1080, dan zou het eerder 400-450 euro kosten. Raja Koduri gaf laatstst zelf nog op een cryptische manier aan dat we niet heel erg lang hoeven te wachten op de 490: "ik drink geen alcohol meer vanaf nu totdat ik de Vega kan presenteren". Misschien zoek ik er teveel achter maar ik kan me voorstellen dat hij aan het einde van het jaar graag wat alcohol drinkt. Ik heb meer vertrouwen in de speculatie van Videocardz, al vraag ik me wel af waar ze die getallen precies vandaan halen.

[...]

Daarom geeft PC Perspective keurig een gedetailleerd overzicht wat wanneer wordt besproken in zowel de video als in de omschrijving van de video, het item zelf duurt 11 minuten.v
Een Dual Polaris zou wel kunnen. Die zal dan gezien het volume ook wel duurder zijn dan twee keer en RX480 4GB.
Maar het lijkt mij niet echt nuttig. Zodra Vega komt zal die sneller zijn of op z'n minst vergelijkbaar in games waar de CF scaling heel goed is. Dus het lijkt mij niet nuttig om een Dual Polaris board te ontwerpen. Al helemaal als ze ontwikkeling van Vega voorspoedig verloopt. Er zijn in dat opzicht positieve geruchten dat hij misschien dit jaar nog uit komt. Ik ben benieuwd...

Dan nog even wat anders. Het hoge Idle verbruik is ook gefixed. ik verbruik idle nog maar 65 watt. Aanzienlijk lager dan de 100 voorheen.

[ Voor 57% gewijzigd door Astennu op 08-07-2016 11:46 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ziet er mooi uit dat MSI kaartje... Ben op dit moment alleen heel nieuwsgierig wat de 1060 tov de RX480 gaat doen... En hoe de prijs daarvan (daadwerkelijk in winkels) komt te liggen tov de 8GB versie.

Vind de 1070 en 1080 echt veel te duur, met de huidige prijzen.

Ben wel in de markt voor een nieuw kaartje/ PC... maar denk dat ik nog 2 maanden wacht voordat ik knopen doorhak. Moet me echt weer helemaal inlezen... ben er (helaas) bijna 3 jaar uit geweest.

Wil met 3 monitoren gaan gamen (racen/ RPG's)... dus maar ff goed de oogjes de kost geven de komende tijd.

Dit zijn wel de mooiste tijden voor liefhebbers.. met al dat leuke speelgoed. :D :9

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 08-07-2016 12:15 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als je die 2 missende spoelen en 4 chippies installeert, heb je dan 2 fase meer of mist er nog wat op het bord?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 19:03
-The_Mask- schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:41:

Waarom trouwens drie fan headers waarvan twee met pwm en fanspeed en één met alleen spanning en ground.
De twee headers met PWM zijn voor de fans. De header met alleen spanning en ground is voor de led verlichting van de cooler. Deze is vergelijkbaar met de cooler van de 1070.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Format-C schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:09:
Ziet er mooi uit dat MSI kaartje... Ben op dit moment alleen heel nieuwsgierig wat de 1060 tov de RX480 gaat doen... En hoe de prijs daarvan (daadwerkelijk in winkels) komt te liggen tov de 8GB versie.

Vind de 1070 en 1080 echt veel te duur, met de huidige prijzen.

Ben wel in de markt voor een nieuw kaartje/ PC... maar denk dat ik nog 2 maanden wacht voordat ik knopen doorhak. Moet me echt weer helemaal inlezen... ben er (helaas) bijna 3 jaar uit geweest.

Wil met 3 monitoren gaan gamen... dus maar ff goed de oogjes de kost geven de komende tijd.
Ze zeggen GTX980 performance. Maar de specs zijn wel aardig afgeknepen tov de GTX1070.
Het verbruik zou wat lager zijn. Prestaties dus 9-10% hoger zie GTX980: https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/RX_480/22.html

De vraag is dan of je voor die 250 en FE voor 300 6GB krijg of een 3GB. Als het de 6GB is het nog wel aardig. Maar nog steeds betaal je in het geval van de FE 20% meer dan voor een RX 480 8GB.

Gezien het prestatie verschil van de 4GB en 8GB is het de meerprijs niet waard en zou ik voor de 4GB gaan. In dat geval is het prijs verschil met de 250 dollar oem versies nog steeds 20% voor 10% prestaties.
Niet de beste deal dus. De vraag is of 250 dollar wel gehaald wordt gezien de prijzen van de 1070 en 1080 moet je blij zijn als je hem voor 300 kan krijgen. En dat is dus meer dan 35% duurder.

Met 3 schermen heb je eigenlijk veel meer power nodig een 480 en 1060 zijn dan niet genoeg. Dan wil je toch eigenlijk naar een 1080 maar die zijn duur.

Of wat mijn broer in het verleden deed gewoon niet alles max zetten. Sommige dingen wel high maar andere zaken op medium dan had je toch 60 FPS en zag het er redelijk uit.

En later dit jaar opnieuw kijken zodra Vega en de Ti versie van nVidia uit zijn. Dan gaan de prijzen van andere kaarten mogelijk weer wat omlaag.

Maar zoals ik het nu zie gaat de 1060 wel sneller zijn maar gaat hij prijs performance technisch ook duurder zijn. En blijft de RX480 wel de beste deal als op zoek bent naar een kaart met de beste prijs/prestaties verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 19:08
Wanneer komen die custom 480's uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
cherrycoke schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:29:
Wanneer komen die custom 480's uit?
Een aantal posts omhoog gokt the source eind van de maand.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Tja... Misschien is een 1440P monitor een beter idee... maar heb al 3 monitoren staan. Misschien is eerst gewoon een single 480 of 1060 een optie, en dan ergens in nov dec weer een monster... of monsterS. :D

nVidia is AMD iig flink aan het plagen met die 1060. Hopelijk kan AMD dit jaar nog wat terugplagen met VEGA en dat er dan weer een ouderwetse prijzenoorlog losbarst. nVidia maakt op dit moment wel heel erg misbruik van het gebrek aan concurrentie, prijstechnisch. Ik loop al heel wat jaartjes mee... maar deze prijzen zijn in mijn ogen absurd. Ik heb ooit ook wel (met grote regelmaat) 1100 euro voor 2 kaarten neergelegd. Maar 800 voor 1 kaart vind ik iets te gortig. En 500+ voor een 1070 ook. :X

"Vroeger" had je de aller snelste kaart voor 500-550.

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 08-07-2016 12:39 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14
Wat ik mij afvraag met die nieuwe driver; wat doet het stroomverbruik als er (licht) wordt ondervolt?

@The Source; Dat is wel een groot pcb. Gaan jullie ook kleinere pcb's leveren (mini-itx formaat) ?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
NitroX infinity schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:39:
Wat ik mij afvraag met die nieuwe driver; wat doet het stroomverbruik als er (licht) wordt ondervolt?
Wat denk je: Zal het meer of minder worden

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14
winwiz schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:44:
[...]

Wat denk je: Zal het meer of minder worden
Lolbroek :P Wat ik bedoel is; hoeveel lager kan het stroomverbruik nog zonder veel in te leveren op prestaties.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:41:
Een Dual Polaris zou wel kunnen. Die zal dan gezien het volume ook wel duurder zijn dan twee keer en RX480 4GB.
Maar het lijkt mij niet echt nuttig. Zodra Vega komt zal die sneller zijn of op z'n minst vergelijkbaar in games waar de CF scaling heel goed is. Dus het lijkt mij niet nuttig om een Dual Polaris board te ontwerpen. Al helemaal als ze ontwikkeling van Vega voorspoedig verloopt. Er zijn in dat opzicht positieve geruchten dat hij misschien dit jaar nog uit komt. Ik ben benieuwd...
Ik had het geïnterpreteerd als twee kleinere GPU's (480) op 1 kaart in plaats van een twee keer zo'n grote GPU. Als het een twee keer zo'n grote GPU zou zijn dan zou het inderdaad duurder zijn wegens yieldproblemen. Ik hoop (en verwacht gezien de diverse signalen, ook van AMD) in ieder geval dat de volgende kaart gewoon een 490 wordt die voor ongeveer 400 euro wordt verkocht. Het zou ook logisch zijn aangezien AMD van laag naar hoog werkt en de 480 en lager allemaal zijn uitgekomen tegen die tijd en omdat het praktischer is omwille van yieldprobleempjes (in het begin van het nieuwe prodcutieproces) eerst de kleinere versie uit te brengen. Bovendien gaf AMD zelf al aan dat er later een 485, 495 etc. zouden komen zo gauw de Yield beter is en de kloksnelheid omhoog kan. Als de kaart dan net wat minder zou presteren dan de 1080, voor DX11-spellen ongeveer de prestaties haalt van de 1070 en voor de prijs van een 1070 wordt verkocht dan ben ik dik tevreden. Raja Koduri gaf aan dat ze in alle prijssegmenten (hij maakt een indeling van 5 segmenten) een kaart zouden verkopen dus als die volgende kaart inderdaad de 490 zou worden dan verwacht ik dat die ook in het prijssegment van de 390 zou komen te liggen (tussen de 390 en de 390X maar dichter bij de 390).

/speculatie

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:42

RvL

Woei! Net m'n RX480 binnen gekregen.

Wel even wat uitdagingen met inbouwen. De kaart is nogal wat langer dan m'n oude HD7770. Volgens de specs 4,5cm, maar in werkelijkheid is het zeker 8,5cm: de HD7770 is een stukje korter dan de specs aangeven. Hierdoor heb ik HDD om moeten wisselen met m'n SSD.

Maar dat is nog niet het grootste probleem. Drie van de 6 SATA aansluitingen zitten namelijk onder de fancase van de RX 480... Met een haakse SATA kabel heb ik de kaart er toch in kunnen krijgen, maar het moederbord staat wel onder wat spanning. Ik hoop dat dat goed blijft gaan.

Volgende keer toch een ATX moederbord i.p.v. een uATX...

Dadelijk alles weer eens fatsoeneren in de kast en kijken of het wil werken :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Meh ik denk dat het meer aan dat specifieke mobo ligt hoor ;).
Ik heb een MSI R9 270x Gaming in een Fractal Design Node 304 en die is 263mm, geen enkel probleem :p (ITX bordje dus ;)).

[ Voor 5% gewijzigd door spNk op 08-07-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neuron Collider
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-12-2024
RvL schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:59:
Woei! Net m'n RX480 binnen gekregen.

Wel even wat uitdagingen met inbouwen. De kaart is nogal wat langer dan m'n oude HD7770. Volgens de specs 4,5cm, maar in werkelijkheid is het zeker 8,5cm: de HD7770 is een stukje korter dan de specs aangeven. Hierdoor heb ik HDD om moeten wisselen met m'n SSD.

Maar dat is nog niet het grootste probleem. Drie van de 6 SATA aansluitingen zitten namelijk onder de fancase van de RX 480... Met een haakse SATA kabel heb ik de kaart er toch in kunnen krijgen, maar het moederbord staat wel onder wat spanning. Ik hoop dat dat goed blijft gaan.

Volgende keer toch een ATX moederbord i.p.v. een uATX...

Dadelijk alles weer eens fatsoeneren in de kast en kijken of het wil werken :)
Toevallig gisteren stond ik hier naar te kijken:
http://www.aliexpress.com...03-4118-a9fd-308c0f3f14d7
Ik begrijp die µ atx moederborden niet, ze zijn niet eens goedkoop toch?
Ja die zijn wel goedkooper :)-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:42

RvL

Toen ik dit moederbord kocht (Gigabyte GA-H55M-S2, toeneerst lang geleden) was het wel een voordelige optie. De belangrijkste reden toen was echter dat ik dan een wat kleinere kast kon kiezen.

Nu speelt dat probleem nog niet, maar ik heb het Ministerie van Financiën hier in Huize RvL nog niet kunnen overtuigen dat de rest ook vervangen moet worden ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Format-C schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:38:
nVidia maakt op dit moment wel heel erg misbruik van het gebrek aan concurrentie, prijstechnisch.
NVidia, de bedrijven die de aftermarketkaarten maken en/o of de winkels die tussen NVidia en de klant zitten? Ik klaag graag over NVidia maar zouden die laatste twee partijen daar niet meer verantwoordelijk voor zijn? Je kan NVidia verwijten dat ze aan een paper launch doen maar zijn het niet die andere bedrijven die misbruik maken van de scheve vraag/aanbodverhouding. Het valt op dat de prijsverschillen tussen de verschillende winkels voor dezelfde kaarten gigantisch groot zijn. Dat zegt iets over hoeveel winst sommige winkels hierop maken want niemand zal het voor minder verkopen dan de inkoopprijs + een klein percentage.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:08:
[...]

NVidia, de bedrijven die de aftermarketkaarten maken en/o of de winkels die tussen NVidia en de klant zitten? Ik klaag graag over NVidia maar zouden die laatste twee partijen daar niet meer verantwoordelijk voor zijn? Je kan NVidia verwijten dat ze aan een paper launch doen maar zijn het niet die andere bedrijven die misbruik maken van de scheve vraag/aanbodverhouding. Het valt op dat de prijsverschillen tussen de verschillende winkels voor dezelfde kaarten gigantisch groot zijn. Dat zegt iets over hoeveel winst sommige winkels hierop maken want niemand zal het voor minder verkopen dan de inkoopprijs + een klein percentage.
Als de adviesprijs al ergens tussen de 700-800 euro is voor de 1080 wat moeten dan een nieuwe Ti en Titan gaan kosten?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:08:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/aSENfYTGk8HVwDYNheVq4F-650-80.jpg

True. Al vind ik 600 dollar voor een 1080 non FE en 700 voor een FE kaart flink aan de prijs hoor... Moet zeggen dat de dollarkoers ook wel heel erg beroerd is momenteel... dus dat maakt het er ook niet leuker op. Zo kome je al snel in de 700 regionen. :| Ik vraag me eigenlijk af of die non FE kaarten niet alsnog duurder worden verkocht door de fabrikanten (bijv MSI/ GiGabyte/ ASUS) dan dat nV zelf als prijs geeft voor een non FE. Maar misschien is dit een beetje off topic voor in het AMD topic. (sry)

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 08-07-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Format-C schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:38:
[...]
Tja... Misschien is een 1440P monitor een beter idee... maar heb al 3 monitoren staan. Misschien is eerst gewoon een single 480 of 1060 een optie, en dan ergens in nov dec weer een monster... of monsterS. :D

nVidia is AMD iig flink aan het plagen met die 1060. Hopelijk kan AMD dit jaar nog wat terugplagen met VEGA en dat er dan weer een ouderwetse prijzenoorlog losbarst. nVidia maakt op dit moment wel heel erg misbruik van het gebrek aan concurrentie, prijstechnisch. Ik loop al heel wat jaartjes mee... maar deze prijzen zijn in mijn ogen absurd. Ik heb ooit ook wel (met grote regelmaat) 1100 euro voor 2 kaarten neergelegd. Maar 800 voor 1 kaart vind ik iets te gortig. En 500+ voor een 1070 ook. :X

"Vroeger" had je de aller snelste kaart voor 500-550.
Als je de schermen hebt gewoon voorlopig happy zijn met 1 kaart en wat lagere settings.

We gaan het zien ik verwacht niet snel een prijzen oorlog zoals vroeger wel eens was.
De tijden van de snelste kaarten voor 500 zijn voorbij. Er zijn tegenwoordig twee segementen bij gekomen Ultra High end en Premium segment (Titan, Radeon Duo) bij gekomen. Dus die tijden zijn helaas voorbij.

@The Source; Dat is wel een groot pcb. Gaan jullie ook kleinere pcb's leveren (mini-itx formaat) ?
Hoe bedoel je?
Ik heb het verbruik getest en bij mij is met mijn lichte UV er geen merkbaar verschil in verbruik:

1266-2000 +50 3kF = 83 FPS = 281 Watt - WFPS = 3.386 : (1266 Effective - 1075mv 3000rpm fan)
1175-2150 UV = 78 FPS = 217 Watt - WFPS = 2.782 : (1175 Effective - 925mv Core/Mem 1600rpm fan 83c)
1100-2000 UV = 73 FPS = 196 Watt - WFPS = 2.685 : (1100 Effective - 875mv Core/Mem 1500rpm fan 75c)

16.7.1 Driver:
1175-2150 UV = 82 FPS = 219 Watt - WFPS = 2.671 : (1175 Effective - 925mv Core/Mem 1512rpm fan 86c)

Verbruik is hier iets hoger door de 3c hogere temperatuur en de 1000 rpm lagere fan speed.

[ Voor 39% gewijzigd door Astennu op 08-07-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Scheelt 60W toch Astennu? Of zie ik dat verkeerd. 60W is best veel toch?
Astennu schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:19:
[...]

Als je de schermen hebt gewoon voorlopig happy zijn met 1 kaart en wat lagere settings.

We gaan het zien ik verwacht niet snel een prijzen oorlog zoals vroeger wel eens was.
De tijden van de snelste kaarten voor 500 zijn voorbij. Er zijn tegenwoordig twee segementen bij gekomen Ultra High end en Premium segment (Titan, Radeon Duo) bij gekomen. Dus die tijden zijn helaas voorbij.
Vroeger had je toch ook 4870X2/ dual GPU's voor normale prijzen? Als voorbeeld zeg maar? En dat was toen ook al ultra high segment toch? Maar laat die discussie verder ook maar... Dat verandert er toch niets aan. Het is zoals het is. En iedereen moet zelf maar weten wat men er voor over heeft. Excuse moi.

[ Voor 87% gewijzigd door Format-C op 08-07-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuron Collider schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:03:
Ik begrijp die µ atx moederborden niet, ze zijn niet eens goedkoop toch?
Ja die zijn wel goedkooper :)-
Gelukkig maar, anders zou je meer voor minder betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:56:
[...]

Ik had het geïnterpreteerd als twee kleinere GPU's (480) op 1 kaart in plaats van een twee keer zo'n grote GPU. Als het een twee keer zo'n grote GPU zou zijn dan zou het inderdaad duurder zijn wegens yieldproblemen. Ik hoop (en verwacht gezien de diverse signalen, ook van AMD) in ieder geval dat de volgende kaart gewoon een 490 wordt die voor ongeveer 400 euro wordt verkocht. Het zou ook logisch zijn aangezien AMD van laag naar hoog werkt en de 480 en lager allemaal zijn uitgekomen tegen die tijd en omdat het praktischer is omwille van yieldprobleempjes (in het begin van het nieuwe prodcutieproces) eerst de kleinere versie uit te brengen. Bovendien gaf AMD zelf al aan dat er later een 485, 495 etc. zouden komen zo gauw de Yield beter is en de kloksnelheid omhoog kan. Als de kaart dan net wat minder zou presteren dan de 1080, voor DX11-spellen ongeveer de prestaties haalt van de 1070 en voor de prijs van een 1070 wordt verkocht dan ben ik dik tevreden. Raja Koduri gaf aan dat ze in alle prijssegmenten (hij maakt een indeling van 5 segmenten) een kaart zouden verkopen dus als die volgende kaart inderdaad de 490 zou worden dan verwacht ik dat die ook in het prijssegment van de 390 zou komen te liggen (tussen de 390 en de 390X maar dichter bij de 390).

/speculatie
2x Polaris op een kaart is altijd duurder dan 2x losse RX480 kaarten. Ze maken er gewoon veel minder van dus is het duurder. Cooler wordt ook complexer. PCB is complexer. En je hebt een PCI-E bridge chip nodig.

Als je een single GPU kaart kan maken met dezelfde prestaties is dat interessanter. In het verleden heeft AMD wel de 3870 X2 gehad maar toen was er geen snellere chip in die generatie. Bij de 4870 X2 hetzelfde. Toen hadden ze de small die strategie.

Nu is dat gewoon niet interessant als Vega er aan komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Astennu
Format-C schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:22:
Ja dat scheelt inderdaad veel. Dit was helemaal stock:

1266-1750 Stock = 77 FPS = 246 Watt - WFPS = 3.195 : (1216-1222 effective - 1050-1075mv stock)

Ik wil nog wat meer tests gaan doen hoe laag ik kan gaan met wel 1250 of 1266 MHz.
Maar het mooie van die 1175 is dat hij sneller is dan stock omdat hij continu die snelheid kan draaien. En daarbij ook nog eens veel minder verbruikt.

Mijn system idle verbruik is 65 watt. CPU verbruikt ook nog wat dus de kaart is wel veel zuiniger geworden.

Hier nog even een keer al mijn test resultaten:
16.6.2 Driver:
R9 290 4GB Watt Per FPS (Lower is better)
840-1250 -25mv = 69 FPS = 273 Watt - WFPS = 3.957 :
930-1250 -25mv = 75 FPS = 315 Watt - WFPS = 4.200 :
1050-1250 -25mv = 81 FPS = 335 Watt - WFPS = 4.136 :

16.6.2 Driver:
RX 480 4GB
1266-1750 Stock = 77 FPS = 246 Watt - WFPS = 3.195 : (1216-1222 effective - 1050-1075mv stock)
1266-1750 +50Po = 79 FPS = 271 Watt - WFPS = 3.430 : (1266 Effective - 1075mv stock)
1266-2000 +50Po = 81 FPS = 267 Watt - WFPS = 3.296 : (1212-1250 Effective - 1050-1075mv stock)
1266-2000 +50 3kF = 83 FPS = 281 Watt - WFPS = 3.386 : (1266 Effective - 1075mv 3000rpm fan)
1325-2200 +50 3k7F = 88 FPS = 303 Watt - WFPS = 3.443 : (1266 Effective - 1100mv 3700rpm fan)
1175-2150 UV = 78 FPS = 217 Watt - WFPS = 2.782 : (1175 Effective - 925mv Core/Mem 1600rpm fan 83c)
1100-2000 UV = 73 FPS = 196 Watt - WFPS = 2.685 : (1100 Effective - 875mv Core/Mem 1500rpm fan 75c)

16.7.1 Driver:
1175-2150 UV = 82 FPS = 219 Watt - WFPS = 2.671 : (1175 Effective - 925mv Core/Mem 1512rpm fan 86c)

[ Voor 44% gewijzigd door Astennu op 08-07-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:14:
[...]

Als de adviesprijs al ergens tussen de 700-800 euro is voor de 1080 wat moeten dan een nieuwe Ti en Titan gaan kosten?
Dat is toch niet de adviesprijs? De MSRP die NVidia opgaf was ergens tussen de 500 en de 600 euro. Altijd nog te duur, daar niet van. ;)
Astennu schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:24:
[...]

2x Polaris op een kaart is altijd duurder dan 2x losse RX480 kaarten. Ze maken er gewoon veel minder van dus is het duurder. Cooler wordt ook complexer. PCB is complexer. En je hebt een PCI-E bridge chip nodig.
Ik neem het van je aan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Format-C schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:22:
De oorspronkelijke vraag was:
Astennu schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:25:
RX 480 4GB
16.6.2 Driver:
16.7.1 Driver:

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ze zijn alleen niet helemaal 1:1 vergelijkbaar door de lagere fan speed en dus iets hogere temp voor de 2e situatie. Met de iets hogere fan speed zou het verbruik denk ik identiek zijn. Dus de performance per watt is omhoog gegaan met de nieuwe driver (in het geval van overwatch tenminste)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Format-C schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:16:
[...]

[afbeelding]

True. Al vind ik 600 dollar voor een 1080 non FE en 700 voor een FE kaart flink aan de prijs hoor... Moet zeggen dat de dollarkoers ook wel heel erg beroerd is momenteel... dus dat maakt het er ook niet leuker op. Zo kome je al snel in de 700 regionen. :| Ik vraag me eigenlijk af of die non FE kaarten niet alsnog duurder worden verkocht door de fabrikanten (bijv MSI/ GiGabyte/ ASUS) dan dat nV zelf als prijs geeft voor een non FE. Maar misschien is dit een beetje off topic voor in het AMD topic. (sry)
Bedank de Britten maar hiervoor.
Al heb ik zeker wel begrip voor hun keuze maar dat kost ons nu geld. Ik hoop dat dat effect wegijlt in de komende maanden aangezien ik waarschijnlijk in december flink wat hardware wil kopen.
Astennu schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:19:
AMD is er veel aan gelegen om het marktaandeel te vergroten (met stipt op 1 de hoogste prioriteit), die zouden best wel eens ofwel een wat lagere prijs kunnen vragen ofwel meer bieden voor dezelfde prijs. Als NVidia hierop moet reageren...
De tijden van de snelste kaarten voor 500 zijn voorbij.
Er zijn tegenwoordig twee segementen bij gekomen Ultra High end en Premium segment (Titan, Radeon Duo) bij gekomen. Dus die tijden zijn helaas voorbij.
Dit zijn buitenklasses die er weinig toe doen voor de gewone consument, bijna niemand koopt ze.
Dat die segmenten bestaan is verder prima maar het heeft weinig belang voor >99% van de mensen die gamet.
Echter zijn de andere segmenten toch ook duurder geworden doordat de R&D-kosten voor elke nieuwe generatie weer fors hoger zijn omdat elke volgende schaalverkleining meer werk vergt?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rise of the Tomb Raider Patch 7
  • Adds DirectX12 Multi-GPU support. Many of you have requested this, so DirectX 12 now supports NVIDIA SLI and AMD CrossFireX configurations.
  • The benefits of DirectX 12 are still the same, but now you are less likely to be GPU bottlenecked and can reach higher framerates due to the improved CPU utilization DirectX 12 offers.
  • Adds utilization of DirectX 12 Asynchronous Compute, on AMD GCN 1.1 and higher GPUs and NVIDIA Pascal-based GPUs, for improved GPU performance.
  • On the latest Windows 10 version, V-sync can now be disabled (Windows Store version), and behavior of disabled V-sync has been improved (Steam version).
  • Improvements to stereoscopic 3D rendering, including fixes for NIVIDA Surround and AMD Eyefinity in combination with stereoscopic 3D.
  • Improved default settings for certain integrated GPUs.
  • Removes the Voidhammer Shotgun for users that do not have Cold Darkness Awakens DLC or have not yet unlocked it by rescuing prisoners in Cold Darkness Awakens.
  • A fix for a save issue where some game state could get lost in very rare circumstances.
  • This patch force-disables the Steam Overlay when using DirectX 12. This is due to stability issues with the Steam Overlay in combination with DirectX 12.
  • A fix for crashes with VXAO enabled on NVIDIA GTX1080 cards.
  • A variety of other smaller optimizations, bug-fixes, and tweaks.
http://steamcommunity.com...ons/0/358417008720278827/

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
-The_Mask- schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:48:
Rise of the Tomb Raider Patch 7
  • Adds DirectX12 Multi-GPU support. Many of you have requested this, so DirectX 12 now supports NVIDIA SLI and AMD CrossFireX configurations.
  • The benefits of DirectX 12 are still the same, but now you are less likely to be GPU bottlenecked and can reach higher framerates due to the improved CPU utilization DirectX 12 offers.
  • Adds utilization of DirectX 12 Asynchronous Compute, on AMD GCN 1.1 GPUs and NVIDIA Pascal-based GPUs, for improved GPU performance.
  • On the latest Windows 10 version, V-sync can now be disabled (Windows Store version), and behavior of disabled V-sync has been improved (Steam version).
  • Improvements to stereoscopic 3D rendering, including fixes for NIVIDA Surround and AMD Eyefinity in combination with stereoscopic 3D.
  • Improved default settings for certain integrated GPUs.
  • Removes the Voidhammer Shotgun for users that do not have Cold Darkness Awakens DLC or have not yet unlocked it by rescuing prisoners in Cold Darkness Awakens.
  • A fix for a save issue where some game state could get lost in very rare circumstances.
  • This patch force-disables the Steam Overlay when using DirectX 12. This is due to stability issues with the Steam Overlay in combination with DirectX 12.
  • A fix for crashes with VXAO enabled on NVIDIA GTX1080 cards.
  • A variety of other smaller optimizations, bug-fixes, and tweaks.
http://steamcommunity.com...ons/0/358417008720278827/
Op Reddit staat ook al een post, inclusief wat benchmark resultaten.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht hier nog even over na, als het klopt dat ze een 2*480 als 490 gaan verkopen dan zijn er twee problemen:
  • de naamgeving en het te grote gat tussen de 480 en de 490. Als de 490 de concurrent van de 480 wordt, wat levert AMD dan als tegenhanger van de 1070? Een cutdownversie ligt dan voor de hand om het best wel grote gat qua performance en prijs te vullen.
  • Waar komt dan dat gerucht vandaan dat de 490 64 CU's zou bevatten? Het dubbele zou 72 zijn. Als zijn theorie klopt dan lijkt het mij meer voor de hand te liggen dat er een cut down versie komt van 2*480 die als 490 wordt verkocht (msrp van rond de 400 euro) en dat de volledige kaart (495?) als concurrent van de 1080 wordt verkocht. Dat zou dan ook verklaren waar het gerucht van 64 CU's vandaan komt.
Bovendien, waarom plaatst AMD een foto op Twitter met de viering van de vooruitgang met Vega als het een jaar uitstel zou krijgen? Dat zou publicitair gezien onhandig zijn.
Adds utilization of DirectX 12 Asynchronous Compute, on AMD GCN 1.1 GPUs and NVIDIA Pascal-based GPUs, for improved GPU performance.
Geweldig nieuws voor de mensen die met een AMD-kaart spelen. :)
Hopelijk gaan de diverse reviewers nu de benchmarks waar de 480 in betrokken zijn aanpassen (in het geval van Youtube met een aantekening). Wel zo eerlijk. Op basis van de resultaten die die gamer plaatste hebben ze wel nog wat werk aan de winkel met het verder ondersteunen van asynchrone computing.
On the latest Windows 10 version, V-sync can now be disabled (Windows Store version), and behavior of disabled V-sync has been improved (Steam version).
Wie hier haat V-sync niet? Inputlag en zo.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Apart dat het voor GCN1.1 en hoger is. Had GCN 1.0 geen Asynchronous Compute?
Dacht dat de Tahiti chip ook gewoon ACE's had. Of zouden die niet de zelfde mogelijkheden hebben als de 1.1+ ACE's?

[ Voor 43% gewijzigd door Astennu op 08-07-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:07:
Apart dat het voor GCN1.1 en hoger is. Had GCN 1.0 geen Asynchronous Compute?
Dacht dat de Tahiti chip ook gewoon ACE's had. Of zouden die niet de zelfde mogelijkheden hebben als de 1.1+ ACE's?
Tahiti, HD7970 heeft maar twee ACE's, terwijl de refresh Tonga maar liefst acht ACE's heeft.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:56:
[...]
Bovendien gaf AMD zelf al aan dat er later een 485, 495 etc. zouden komen zo gauw de Yield beter is en de kloksnelheid omhoog kan.
Dat hebben ze helemaal niet, ze hebben de naamgeving uitgelegd en voor de rest helemaal niet gezegd dat zoiets zou komen. Zoiets kan komen dat is iets heel anders.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:30:
[...]

Tahiti, HD7970 heeft maar twee ACE's, terwijl de refresh Tonga maar liefst acht ACE's heeft.

[...]

Dat hebben ze helemaal niet, ze hebben de naamgeving uitgelegd en voor de rest helemaal niet gezegd dat zoiets zou komen. Zoiets kan komen dat is iets heel anders.
Dat is inderdaad wel een groot verschil. Zou dat de rede zijn dat het GCN1.1+ is omdat er anders te weinig AC performance is om er voordeel van te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat denk ik wel, Tahiti is er gewoon niet zo goed in als modernere GCN GPU's met meer ACE's. Overigens heeft Bonaire ook maar twee ACE's en kan die dus ook maar twee tegelijk afhandelen. Maar bij zo'n simpel budget GPU'tje kan je natuurlijk ook niet veel verwachten. Meer ACE's zal bij zo'n ding toch niet veel nut hebben en het alleen maar duurder maken. Wat wel opvallend is dat Ellesmere (Polaris 10) er vier heeft terwijl Tonga er nog acht had. Al denk ik wel dat acht wat overdreven is en dat ze daarom terug zijn gegaan naar vier voor een GPU van dit caliber.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met 8 ACE's hebben ze 64 queues beschikbaar; dat is overdreven voor 36 CU's ja. Met 32 queues komt dat veel beter uit.

Ben eens benieuwd welke sites TR opnieuw gaan benchmarken met Hawaii, Fiji, Polaris en Pascal. Er zit van alles mis in de huidige DX12 implementatie, dus ik ben benieuwd hoe het er nu uit ziet en of ze nu wellicht op z'n minst geen performance verliezen ten opzichte van DX11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmellyOrc
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 02:22
Volgens deze post: https://www.reddit.com/r/...aider_adds_async_compute/, keldert de minimale fps nog wel in met DX12, terwijl Average/Overall maar tot 5% winst zien.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 00:10
LOL
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/92l6gY2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Laatst online: 14-08 15:29
idd LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:13
Astennu schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:25:
[...]

Ja dat scheelt inderdaad veel. Dit was helemaal stock:

Ik wil nog wat meer tests gaan doen hoe laag ik kan gaan met wel 1250 of 1266 MHz.
Maar het mooie van die 1175 is dat hij sneller is dan stock omdat hij continu die snelheid kan draaien. En daarbij ook nog eens veel minder verbruikt.

Mijn system idle verbruik is 65 watt. CPU verbruikt ook nog wat dus de kaart is wel veel zuiniger geworden.

[...]
Weet je ook hoeveel het idle verbruik is gedaalt ten opzichte van de vorige driver. Wat zijn je systeem specs.Dit is namelijk belangrijk voor mij aangezien, mijn systeem minimaal 8 uur per dag idle staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:30:
Ja, maar je gaat toch niet zo'n naamgeving bedenken als je niet anticipeert dat dat er gaat komen?
Werelds schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:57:
Ben eens benieuwd welke sites TR opnieuw gaan benchmarken met Hawaii, Fiji, Polaris en Pascal. Er zit van alles mis in de huidige DX12 implementatie, dus ik ben benieuwd hoe het er nu uit ziet en of ze nu wellicht op z'n minst geen performance verliezen ten opzichte van DX11.
Hopelijk komen er nog wat meer patches om de implementatie van DX12 te verbeteren.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Werelds schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:57:

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/GPU/RX-480-ABC/RX-480-ABC-81.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/GPU/RX-480-ABC/RX-480-ABC-85.jpg
http://www.hardwarecanuck...erformance-review-21.html

Zo te zien was het met de ene laatste patch ook al een stuk beter dan hoe het was bij launch. Nu zijn de prestaties zoals verwacht met DX12, een RX 480 welke iets sneller is als een GTX 980.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:42:
[...]
Ja, maar je gaat toch niet zo'n naamgeving bedenken als je niet anticipeert dat dat er gaat komen?
Wie zegt dan weer dat het er niet gaat komen? :p Alleen ze hoeven het niet direct te gebruiken en niet voor die twee kaarten. Kan ook gebruikt worden voor Polaris 11, RX 460 wordt immers geen volledige Polaris 11. Een RX 465 is dus ook meer logisch, als er een RX 485 komt dan zou dat betekenen dat er een GDDR5X geheugencontroller inzit of dat het een hele nieuwe GPU wordt. En bevestigen zoals je zei hebben ze al helemaal niet gedaan en dat doen ze sowieso niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zie hier de hoofdreden voor het wachten op custom designed kaarten.

Veel betere marketing kan je niet krijgen imho.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Mooi elke DX12 game draait nu aanzienlijk beter op AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
madmaxnl schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:27:
Mooi elke DX12 game draait nu aanzienlijk beter op AMD.
AMD is natuurlijk al jaren bezig met Mantle, wat uiteindelijk "opgenomen" is in direct x 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Nvidia heeft zojuist de adviesprijzen in euro's van de GeForce GTX 1060 bekendgemaakt. De goedkoopste custom-kaarten krijgen een adviesprijs van 279 euro, terwijl de Founders Edition een adviesprijs van 319 euro inclusief BTW krijgt. Daarmee zijn de dollar-adviesprijzen vrijwel exact omgerekend.

https://nl.hardware.info/...n-geforce-gtx-1060-bekend

Goedkoopste als in 3 GB?

Waarom zou je dan de 1060 willen hebben? O ja, Nvidia is natuurlijk superieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:12:
Zo te zien was het met de ene laatste patch ook al een stuk beter dan hoe het was bij launch. Nu zijn de prestaties zoals verwacht met DX12, een RX 480 welke iets sneller is als een GTX 980.
Vergelijk die echter eens met TPU?

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/AMD/RX_480/images/rottr_2560_1440.png

Performance is inderdaad beter sinds de release, maar het is wel vreemd hoe TPU en HC hier tegenovergestelde resultaten krijgen. TPU heeft 41,3 en 45,5 voor een 390X en 980; HC heeft 44,6 en 39,3. Precies omgekeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TPU test de kaarten vaak opnieuw maar niet wekelijks, dus de RX 480 zal wel nieuwer zijn qua driver en/of game patch en dan kunnen verschillende instellingen ook nog voor verschillen zorgen kijkend naar verschillende site's.

[ Voor 31% gewijzigd door -The_Mask- op 08-07-2016 19:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:04

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
winwiz schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:19:
Nvidia heeft zojuist de adviesprijzen in euro's van de GeForce GTX 1060 bekendgemaakt. De goedkoopste custom-kaarten krijgen een adviesprijs van 279 euro, terwijl de Founders Edition een adviesprijs van 319 euro inclusief BTW krijgt. Daarmee zijn de dollar-adviesprijzen vrijwel exact omgerekend.

Goedkoopste als in 3 GB?

Voorlopig 6GB only. Ik vind de 3GB-versie sowieso een zwak verhaal tov de RX 480, maar het ziet er nu naar uit dat die een maand later komt. Maar de focus zal echt wel op het 6GB model liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja de HD7950 en HD7970 met 3GB was 4,5 jaar geleden perfect, maar om nu nog een snellere kaart met 3GB uit te brengen is idd alles behalve interessant.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het valt mij op dat er op de frontpage heel veel nvidia fanaten zijn die compleet in hun eigen wereldje lijken te leven. Die denken dat een kaart geen bestaansrechts heeft als hij niet de allersnelste is, en denken dat iedereen al een hele snelle kaart heeft dus dat een mid-end kaart voor een goede prijs erbij niet nodig is. Beetje jammer vind ik.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
FP kun je beter mijden. Voor een inkijkje in de hoofden vd massa / mensen die hier minder tijd aan besteden is het echter wel nuttig.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 13-09 10:41
Help!!!! schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:11:
^
FP kun je beter mijden. Voor een inkijkje in de hoofden vd massa / mensen die hier minder tijd aan besteden is het echter wel nuttig.
Het niveau van de reacties onder het nieuwsbericht van de driver fix was echt om te huilen. Als iemand een goed overwogen keuze maakt om voor een bepaalt merk te gaan dan hoor je mij niet klagen, maar op de FP willen ze niet eens verder kijken 8)7 en gaan ze gewoon blind voor Nvidia omdat het Nvidia is.

Dit heb je overigens met alle merken.... Bose, Apple, Beats etc.. worden vaak gekocht omdat je dan met de trend meegaat. De consumenten massa is over het algemeen gewoon dom en daar maken bedrijven goed gebruik van.

@The Source
Overigens geniaal plaatje, mooie "jest". Waar heb je die vandaan? (of zelf gemaakt?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NINjak
Er zijn er ook zat die over bv. een GTX1080 alleen lopen te raven, er zelf geen geld voor (over?) hebben en die ook nooit zouden kopen. Vervolgens kopen ze een straks een GTX1060 (die past wel in het budget) omdat de GTX1080 de snelste is ;)

Er zijn zat mensen/gamers die Nvidia blind volgen/kopen ook als is er een ander merk welke meer snelheid geeft voor het zelfde geld en zeker over een langere tijd (check de geschiedenis maar eens, Nvidia kaarten die in het begin sneller waren zijn dat absoluut niet meer tov. AMD's tegenhanger en dan heb ik het niet over met Mantle of DX12).

Ook de driver problemen gelul/gezeik wordt vaak aangehaald en is/wordt echt zwaar overdreven. Waar ik persoonlijk nooit last van heb gehad. Tot de 6800GT (van Gainward, die ligt hier nog ergens) het vaakst Nvidia gehad maar toen kwamen er driver/kaart problemen met/in vooral WoW (dat speelde ik toen veel).

Uiteindelijk maar over gestapt naar ATI (x1950) en ben sindsdien niet meer terug bij Nvdia geweest. Een X aantal frames in games meer is leuk maar als ik het lekker (vloeiend met een goede FPS) kan spelen, met wat ik heb, maken mij die evt. extra frames niks uit.

Iedereen moet kopen waar hij of zij zich lekker bij voelt en waar hij of zij geld voor (over) heeft.

Na mijn GF4 Ti4600 heb ik met mijzelf afgesproken geen dure kaarten meer te kopen en voor de goedkopere te gaan, deze maar sneller te vervangen, zo langer op een goede FPS te kunnen spelen en meestal goedkoper uit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
NINjak schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:31:
Er zijn er ook zat die over bv. een GTX1080 alleen lopen te raven, er zelf geen geld voor (over?) hebben en die ook nooit zouden kopen. Vervolgens kopen ze een straks een GTX1060 (die past wel in het budget) omdat de GTX1080 de snelste is ;)
Klopt, dat noem ik nog steeds domme consumenten ;).
Er zijn zat mensen/gamers die Nvidia blind volgen/kopen ook als is er een ander merk welke meer snelheid geeft voor het zelfde geld en zeker over een langere tijd (check de geschiedenis maar eens, Nvidia kaarten die in het begin sneller waren zijn dat absoluut niet meer tov. AMD's tegenhanger en dan heb ik het niet over met Mantle of DX12).
Weet ik maar al te goed, maar moment even de Nvidia pet op doen.
[NvidiaFanboyModus]
Je koopt geen kaart om er lang mee te doen!!!!!11 na een jaar is de kaart toch te traag en moet je een nieuwe.
DX12/Vulkan is onbelangrijk, er zijn nog helemaal geen spellen voor.
[/NvidiaFanboyModus]

Ondertussen worden de Kepler gpus allemaal voorbij gelopen door hun AMD tegenhangers en heb je er inderdaad weinig meer aan in tegenstelling tot kaarten zoals de 280x.
Onderhand zijn er al 8 DX12 en 2 Vulkan games waarin AMD het heel goed doet tenopzichte van Kepler, Maxwell en zelfs Pascal. Dit zullen er alleen maar meer worden en het blijven ontkennen hiervan heeft gewoon geen nut en laat alleen maar zien hoe naief je bent.

Je moet ondertussen wel heel groen zien dat je nog een Kepler of Maxwell kaart koopt.

/einde rant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hele DX12 verhaal blijft toch hilarisch. Toen AMD met Mantle kwam, kwamen er meteen verhalen van Nvidia fans dat Nvidia samen met Microsoft wel even met DX12 zou komen en dat AMD dan hopeloos achter de feiten aan zou lopen. Uiteindelijk kwam DX12 er ook snel, maar dat was dankzij AMD die de broncode van Mantle aan Microsoft doneerden. Het gevolg daarvan was dat er van de voorspelde voorsprong van Nvidia niets terecht kwam en het juist AMD was dat een voorsprong had.

In eerste instantie werd dat ontkend, de eerste benchmarks zouden niet representatief zijn. Nou was dat niet helemaal onredelijk, maar andere games lieten precies hetzelfde beeld zien. Toen kwamen er ineens verhalen dat het een naaistreek van AMD zou zijn, maar dat Pascal redding zou bieden en waarschijnlijk zelfs betere DX12 prestaties zou hebben dan AMD. Nu dat ook niet uitgekomen is wordt heel DX12 maar gebagatelliseerd, waarbij men voor het gemak maar "vergeet" dat het volstrekt logisch is dat amper een jaar na het beschikbaar komen van DX12 het aantal games die het ondersteunen nog klein is.

Een typisch voorbeeld hoe mensen alles naar hun favoriete merk toe redeneren. Als ze denken dat DX12 positief is voor Nvidia is het verschrikkelijk belangrijk, nu dat niet zo blijkt te zijn maakt men een 180 graden draai en is het ineens irrelevant. :D

Overigens ga ik er wel vanuit dat Nvidia vroeg of laat DX12 net zo goed zal ondersteunen als AMD en die voorsprong dus tijdelijk is. Maar voor nu maakt het AMD kaarten toch wat toekomstbestendiger dan Nvidia kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:15:
Dat hele DX12 verhaal blijft toch hilarisch.
Ik snap niet dat alle mensen dan ook gewoon alle 'negativiteit' rondom AMD gewoon blijven slikken zonder enige vorm van kritisch denken:
  • AMD's drivers zijn kut! Al jaren want ik heb ooit een AMD-kaart gehad! (Er zijn altijd wel rotte drivers geweest bij alle partijen.)
  • Geen SLI-connector op de GTX 1060 want SLI is toch helemaal niet belangrijk! (Nee, Nvidia krijgt het gewoon niet op orde, dat is het én probeertje je daarvoor te pluimen door je gewoon naar achterlijk dure kaarten te duwen.)
  • De minderwaardige implementatie van DX12 wordt gecompenseerd met de hoge clocks van Pascal! (Neemt niet weg dat de implementatie gewoon niet up-to-par is)
  • ...
Ondertussen vind ik het erg jammer dat er een hele groep aan softwarefabrikanten zijn die aan CUDA verbonden zijn en hun klanten hiermee in een eenzijdig kamp trekken. Ik heb het altijd ontzettend jammer gevonden dat ik voor mijn rendersoftware enkel kaarten kan gebruiken Nvidia. (Gelukkig heb ik indertijd het geld van mijn baas laten rollen om een Titan te kopen :> .) Maar ik zie dat AMD zijn best doet om het sentiment om te keren en dat ze hun marktaandeel kunnen vergroten zodat ik ook mijn keuzevrijheid terugwin. De RX 480 is daarin een hele goede stap, want eerlijk is eerlijk, Nvidia (en de fanboys) zien ook dat dit kaartje een aardige klepper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:44
Bedankt voor het delen, Mask. :)

Hopen dat ze binnenkort verkrijgbaar zijn, en voor een redelijke prijs. Ze zien er allemaal goed uit dus dan haal ik de goedkoopste aftermarket 480, kan ik eindelijk mn ultrawide Freesync monitor goed gebruiken. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:15:
Als ze denken dat DX12 positief is voor Nvidia is het verschrikkelijk belangrijk, nu dat niet zo blijkt te zijn maakt men een 180 graden draai en is het ineens irrelevant. :D
Nee Wes, want CR en ROV zijn super belangrijk maar dat krijgen we niet in games want AMD heeft het niet!1!!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
polli_ schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:42:
[...]

Weet je ook hoeveel het idle verbruik is gedaalt ten opzichte van de vorige driver. Wat zijn je systeem specs.Dit is namelijk belangrijk voor mij aangezien, mijn systeem minimaal 8 uur per dag idle staat.
Hij zat toen regelmatig rond de 100w. Hij ging niet naar de 300/300 idle stand hij bleef omhoog springen.
Zo te zien had Techpowerup er geen last van. Hun idle waardes zijn gewoon netjes.
Ik heb alleen single monitor getest geen multi Display setups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Het is inderdaad verschrikkelijk irritant hoeveel nVidia fannies er op de FP zitten te wachten tot ze weer lekker los kunnen branden op een AMD bericht.

Zelf ook kortstondig de RX480's gehad in mij systeem en vond dat ze zeer leuke prestaties te bieden hebben. Kon alles in 1440p maxen met goede fps :). Inmiddels weer doorverkocht omdat een vriend crossfire MOEST hebben dus zit weer terug op een unlockte fury.

Wat ik wel een verademing vond is dat ik met de RX480 icm met VSR op 4k kon gamen op 120Hz. Iets waar mijn huidige fury gewoon een zwart scherm geeft.

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Andersom gebeurt het helaas ook. Dus dat houd je toch.
RX480 is vooral leuk voor 1080P en VR. Ik draai zelf 1440P prestaties zijn prima maar dan scaled hij toch een stukje minder tov de R9 290X. Ik ben heel benieuwd naar Vega die hoogst waarschijnlijk wel 64 ROP's heeft. Als je ziet wat Polaris nu met 32 neer weer te zetten heeft AMD de problemen die er met Fury waren mogelijk opgelost. Fury X schaalde ook niet altijd lekker tov de R9 290X en de R9 390X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik zit te wachten op een 1080Ti of Fury II (Rage?). Mijn grootste probleem met deze kaarten in CF waren toch wel de temperaturen. Kaarten zitten vrijwel gesandwiched op de Maximus VIII Gene. Ik heb overigens niet het idee dat mijn Fury op 1440p heel veel trager is dan RX480 CF.

Fury X CF schaalde in 1440p inderdaad gewoon niet echt goed. Als je daarentegen naar 4k ging was het prima.

[ Voor 16% gewijzigd door ECP0WERS op 09-07-2016 12:20 ]

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mmh dat is wel apart want een RX480 CF setup zou veel sneller moeten zijn dan een Fury X laat staan een normale Fury.
De RX480 kan ook aan de achterkant nog wat lucht aanzuigen bij oudere kaarten kon dat niet. Nu is het wel zo dat deze toch best heet worden door de simpele heatsink. Betere pasta scheelt wel aardig wat.

Ik zou graag een keer een Fury X willen testen. Maar die kaart is als je hem 2e hands koop nog steeds 2x zo duur als mijn nieuwe RX480 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:19:

Goedkoopste als in 3 GB?

Alleen haalden de winkels en bedrijven zoals MSI in de verste verte niet de MSRP voor de 1070 en de 1080. En waarom zouden ze? Minder vragen voor kaarten die meer waarde hebben?
Ook JayZ en Barnacules vergelijken de prijs van de referentie-editie van de 480 met de MRSP van de 1060 in plaats van het te vergelijken met de prijs van de founders editie van de 1060. Ze staken de draad\k met het hogere vermogen maar gingen niet in op het verschil in architecture (asynchrone computing). Laten we eerst maar eens zien wat de werkelijke prijs wordt, mijn gut feeling is dat die minstens 300 euro zal gaan bedragen in de eerste weken.
In alle eerlijkheid, ik vind het wel een beetje jammer dat de 480 niet 60+ fps haalt voor alle spellen bij 1080p, en dan ook net bij een van mijn favoriete spellen. Als de 1060 het wel zou halen...
Mij zou het niet over de streep trekken (ik wacht liever op de 490) maar andere mensen misschien wel. Vooral mensen die nog niet weten wat G-Sync en FreeSync zijn en wat het kost en zo. ;)
Als je dat prijsverschil meerekent dan is de 1060 niet een beetje duurder maar veel duurder. Zelfs al heb je al een FPGA voor G-Sync, dan nog ga je dat voor de volgende monitor weer moeten kopen, tenzij je met een gerust hart je scherm open maakt en het er zelf in stopt zoals Linus dat deed. :)
Ook daar hoor en lees je bijna niets over. Mensen die die techsites van een NVidia-bias beschuldigen hebben misschien toch een punt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Lorefice schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 00:03:
[...]

Ik snap niet dat alle mensen dan ook gewoon alle 'negativiteit' rondom AMD gewoon blijven slikken zonder enige vorm van kritisch denken:
  • AMD's drivers zijn kut! Al jaren want ik heb ooit een AMD-kaart gehad! (Er zijn altijd wel rotte drivers geweest bij alle partijen.)
  • Geen SLI-connector op de GTX 1060 want SLI is toch helemaal niet belangrijk! (Nee, Nvidia krijgt het gewoon niet op orde, dat is het én probeertje je daarvoor te pluimen door je gewoon naar achterlijk dure kaarten te duwen.)
  • De minderwaardige implementatie van DX12 wordt gecompenseerd met de hoge clocks van Pascal! (Neemt niet weg dat de implementatie gewoon niet up-to-par is)
  • ...
Ondertussen vind ik het erg jammer dat er een hele groep aan softwarefabrikanten zijn die aan CUDA verbonden zijn en hun klanten hiermee in een eenzijdig kamp trekken. Ik heb het altijd ontzettend jammer gevonden dat ik voor mijn rendersoftware enkel kaarten kan gebruiken Nvidia. (Gelukkig heb ik indertijd het geld van mijn baas laten rollen om een Titan te kopen :> .) Maar ik zie dat AMD zijn best doet om het sentiment om te keren en dat ze hun marktaandeel kunnen vergroten zodat ik ook mijn keuzevrijheid terugwin. De RX 480 is daarin een hele goede stap, want eerlijk is eerlijk, Nvidia (en de fanboys) zien ook dat dit kaartje een aardige klepper is.
Je draait de wereld een beetje om. Om met het laatste te beginnen, Nvidia is met CUDA begonnen terwijl dat de prestaties van de consumenten gpu's in de basis niet te goede kwam. Velen verklaarden Nvidia voor gek. Ondertussen levert Pro natuurlijk de beste marges op. Het is dus gewoon een keuze geweest waar AMD anders over dacht.

Verder weten we dankzij Scott Wasson (die nu voor AMD werkt) dat SLI en Crossfire zorgen voor hogere latencies en daardoor de spelervaring prettiger is met een single card setup, zo lang er nog een snellere losse kaart beschikbaar is. Vanuit dat oogpunt is het weglaten van SLI/Crossfire op lagere kaarten nog niet zo vreemd.

Een driver reputatie moet je verdienen, AMD probeert het nu met Crimson en het lijkt alsof ze het nu serieus oppakken. AMD zelf heeft echter toegegeven er in het verleden niet genoeg aandacht aan te besteden. Dat de algemene tendens niet omslaat als AMD ineens besluit het anders te doen kun je niemand verwijten...

Verder is er altijd negativiteit in beide kampen omdat het allemaal zwart/wit of in dit geval rood/groen is. Nooit anders geweest. Daar moet je een beetje doorheen kijken en proberen naar de feiten te kijken.

Overigens speelt Nvidia het al jaren heel slim door aan de developer kant alles naar zich toe proberen te trekken met support en proprietary tech die het makkelijker maakt voor devs. AMD probeert dat voorzichtig ook weleens maar die snappen het nog niet helemaal, die komen dan weer met een open standaard. Dan denk je wellicht, maar dat is toch beter voor iedereen? Nou als ontwikkelaar is tijd geld en de oplossing die het snelste en met de beste support is te implementeren is daardoor vaak de "beste" oplossing. Dat is waarom dat gameworks ook zo gretig aftrek vindt. Met een beetje mazzel staan er daadwerkelijk twee engineers op de stoep om de boel een beetje te optimaliseren voor jou. Wie wil dat nou niet...

Verder ben ik voorlopig nog voorzichtig positief over de 480. AMD moet wel een beetje op de PR letten (stroomverbruik PCI-E, multimonitor idle). Maar hij is in ieder geval leverbaar.... Een Twin Frozr met fans die uitgaan in idle en een fix voor het multimonitor idle verbruik zou mij wel tot aankoop doen overgaan denk ik zo (ik heb 3 monitoren, 2 verschillende).

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 09-07-2016 13:50 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
sdk1985 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 13:42:
Verder ben ik voorlopig nog voorzichtig positief over de 480. AMD moet wel een beetje op de PR letten (stroomverbruik PCI-E, multimonitor idle). Maar hij is in ieder geval leverbaar.... Een Twin Frozr met fans die uitgaan in idle en een fix voor het multimonitor idle verbruik zou mij wel tot aankoop doen overgaan denk ik zo (ik heb 3 monitoren, 2 verschillende).
Het mooie aan de 480 is vooral de prijs.

Als je kijkt naar wat we tot nu toe gezien hebben van de 1060 lijkt het erop dat nvidia ook deze ronde kleinere chips met minder memorybandbreedte en minder verbruik voor meer kan gaan verkopen.

Ik denk dat ik uiteindelijk ook voor de 480 ga, amd legt het overclocken niet zo aan banden, er zijn low budget freesync schermen, en ik ben ook niet gecharmeerd van het verplichte inloggen met geforce experience.

Maar goed, misschien wordt het ook weer een goedkope 2ehands. Dan ben ik niet zo kieskeurig. Een 2ehands nvidia heeft weer als voordeel dat m'n kekke CRT nog kan worden aangesloten :9

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Astennu schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:26:
Mmh dat is wel apart want een RX480 CF setup zou veel sneller moeten zijn dan een Fury X laat staan een normale Fury.
De RX480 kan ook aan de achterkant nog wat lucht aanzuigen bij oudere kaarten kon dat niet. Nu is het wel zo dat deze toch best heet worden door de simpele heatsink. Betere pasta scheelt wel aardig wat.

Ik zou graag een keer een Fury X willen testen. Maar die kaart is als je hem 2e hands koop nog steeds 2x zo duur als mijn nieuwe RX480 4GB.
In Duitsland staat de Furyx voor 429 euro, goedkoper als de nog steeds overpricede normale fury kaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Astennu schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 04:03:
[...]

Hij zat toen regelmatig rond de 100w. Hij ging niet naar de 300/300 idle stand hij bleef omhoog springen.
Zo te zien had Techpowerup er geen last van. Hun idle waardes zijn gewoon netjes.
Ik heb alleen single monitor getest geen multi Display setups
Dat komt door de Power Efficiency setting, als je die aanzet dan gaat hij in 2d wel gewoon naar idle zover ik heb getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:02:
[...]

Dat komt door de Power Efficiency setting, als je die aanzet dan gaat hij in 2d wel gewoon naar idle zover ik heb getest.
Die staat bij mij uit.
Wat ik wel merk is dat windows zoals die van Battle.net Launcher ook 3d zijn en dan blijven de clocks hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Astennu schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:07:
[...]

Die staat bij mij uit.
Wat ik wel merk is dat windows zoals die van Battle.net Launcher ook 3d zijn en dan blijven de clocks hoog.
Ik heb deze aanstaan, idle clocks blijven nu goed. Ik denk dat de setting vooral voor normaal Windows is en geen invloed heeft op games.

Wellicht dat jij dat kan benchen en vergelijken met je andere resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:08:
[...]

Ik heb deze aanstaan, idle clocks blijven nu goed. Ik denk dat de setting vooral voor normaal Windows is en geen invloed heeft op games.

Wellicht dat jij dat kan benchen en vergelijken met je andere resultaten?
Helpt niet. Ik heb het nu aan staan. Maar zodra die Bnet launcher open is gaan de memory clocks naar 2000 MHz en gaat het stroomverbruik tussen de 30-40 watt omhoog.

Edit: Performance gaat niet omlaag met die setting op Enabled. Ik heb geen idee wat het pressies doet.

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 09-07-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Astennu schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:31:
[...]

Helpt niet. Ik heb het nu aan staan. Maar zodra die Bnet launcher open is gaan de memory clocks naar 2000 MHz en gaat het stroomverbruik tussen de 30-40 watt omhoog.

Edit: Performance gaat niet omlaag met die setting op Enabled. Ik heb geen idee wat het pressies doet.
Wat het doet is dat de core clock in Windows op 300 blijft, zet je dat uit dan spiked het als je in bijvoorbeeld een browser zit te scrollen of in Windows een scherm verplaatst.

Ik denk niet dat het de schuld van AMD is dat het geheugen op 2000mhz gaat, ik zie namelijk dat als je die Bnet launcher start dat er 20mb ertra in het videogeheugen komt. Dit doet mij vermoeden dat de launcher een grafische applicatie is en in ieder geval meerdere textures rendered.
Ik zou het nog even op mijn laptop kunnen testen met een GTX960M (:'(), kijken wat er daar gebeurt met de geheugen snelheid. Hier heb ik morgen pas tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ja is het volgens mij ook want fraps reageert er ook op. Maar dat is bij meer UI's tegenwoordig.
Maar daar moet AMD wel wat aan doen want dan schiet je idle verbruik omhoog ookal is het minimized ben benieuwd hoe dat bij nVidia is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Astennu schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 16:05:
Ja is het volgens mij ook want fraps reageert er ook op. Maar dat is bij meer UI's tegenwoordig.
Maar daar moet AMD wel wat aan doen want dan schiet je idle verbruik omhoog ookal is het minimized ben benieuwd hoe dat bij nVidia is.
Als hij minimized naar system tray is dan blijft hij op 300, als ik het op scherm heb dan wisselt het tussen 300 en 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 16:07:
[...]

Als hij minimized naar system tray is dan blijft hij op 300, als ik het op scherm heb dan wisselt het tussen 300 en 2000.
Ah ja ik zie hert nu. clocks blijven wel mooi op 300-300 als alles minimized is. En op de voorgrond gaan de memory clocks inderdaad omhoog.

Edit:
Ik krijg FPS drops door power efficiency. Soms gaan me clocks ingame ineens omlaag krijg ik FPS drops.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 09-07-2016 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zit het (vrij lange) filmpje met Raja Koduri te kijken en ze laten ook de nieuwe OC tool zien.

Ziet er wel heel mooi en clean uit. Iemand al geprobeerd? Hoe bevalt het :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 16:49:
Zit het (vrij lange) filmpje met Raja Koduri te kijken en ze laten ook de nieuwe OC tool zien.

Ziet er wel heel mooi en clean uit. Iemand al geprobeerd? Hoe bevalt het :?
Wattman inderdaad. Het werkt wel goed. Maar hij reset wel heel snel na een crash en dan mag je alles opnieuw instellen. Zou nog een OC Profile systeem willen zoals afterburner dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ze hebben als ik het goed zie wel een OC profile per game/app. Die instellingen blijven na een crash toch wel bewaard :?

Apart als ze geen systeem a la afterburner hebben maar alleen per app.

Vind de looks wel nice hoor, lekker overzichtelijk, rustig en full screen mogelijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 09-07-2016 17:02 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Na een crash van "Crimson" raak ik helemaal niks kwijt van mijn instellingen!

Wel van de instellingen die je net veranderd heb en je nog niet op "Apply" heb gedrukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
Astennu schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 16:05:
Dat komt door het gebruik van WPF als UI technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Persoonlijk spreekt mij die van Gigabyte aan

Oog wil ook wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:02:
Ze hebben als ik het goed zie wel een OC profile per game/app. Die instellingen blijven na een crash toch wel bewaard :?

Apart als ze geen systeem a la afterburner hebben maar alleen per app.

Vind de looks wel nice hoor, lekker overzichtelijk, rustig en full screen mogelijk :)
Ja per game per app idd. Maar ik wil liever ook meerdere settings kunnen maken op de global tab :P het is geen must maar dat zou mooi zijn.
Nope als je een harde crash hebt doet Wattman voor de zekerheid een recovery naar default. (maar dat is dan voor Wattman dus alleen de OC settings zo ver ik weet. Daar zou een profiel dus handig voor kunnen zijn dan heb je met een druk op de knop die settings terug. En kan je ze tweaken.
Het is wel goed dat hij dan naar default gaat. Anders kan hij meteen met het booten crashen zoals dat bij de R9 290(X) kaarten wel eens gebeurde als je een te hoge mem OC instelde. Dan moest je via safe mode met DDU de drivers cleanen en opnieuw installeren.
NINjak schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:07:
Na een crash van "Crimson" raak ik helemaal niks kwijt van mijn instellingen!

Wel van de instellingen die je net veranderd heb en je nog niet op "Apply" heb gedrukt!
Ik heb het niet over een crash van crimson maar als de PC met een zwart scherm of zo iets blijft hangen omdat je GPU OC gewoon te hoog was of voltages te laag. Dan doet Wattman voor de zekerheid een reset to default clocks/voltages enz.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 09-07-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Astennu schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 19:41:
[...]

Ik heb het niet over een crash van crimson maar als de PC met een zwart scherm of zo iets blijft hangen omdat je GPU OC gewoon te hoog was of voltages te laag. Dan doet Wattman voor de zekerheid een reset to default clocks/voltages enz.
Aha, OK op die manier... met de voltages, overklokken ben ik (nog) niet mee wezen stoeien. Dan is het wel fijn... dat na een crash dan alles toch weer op default staat.

De Crimson (client?) crashed weleens bij mij als je bv. met bepaalde settings bezig ben (het is tenslotte nog een beta versie) maar als ik Crimson weer start loopt/staat alles nog steeds zoals eerder ingesteld.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.