Zijn er hier meerdere die de laatste tijd wat problemen hebben met Meindl schoenen?
Ik heb een jaar of 3 terug een paar meindl Vakuum ultra GTX gekocht. Veel getwijfeld tussen de maten (mijn mondo is 27cm). Deze schoenen kwamen eruit na een scan bij Bever. Ik heb een vrij brede voet en hoge wreef. Heb toen een 44 gekocht, al zou een 43 waarschijnlijk ook goed zijn geweest. Na 3 jaar is er een stiksel los gaan zitten, deze is met spoed gerepareerd waardoor de schoen niet meer waterdicht was. De schoen was inmiddels ook versleten. Omdat ik altijd gedoe heb met schoenen heb ik precies dezelfde teruggekocht.
Sindsdien niets dan gedoe: Deze schoenen bleken fout te zijn. Heb er vrij lang opgelopen maar kreeg ze nooit gevuld. Uiteindelijk terug gegaan naar Bever, die hebben ze voor garantie naar Meindl gestuurd en toen bleken het foute te zijn. Het leek alsof deze schoen een hele zool misste.
Nieuwe 44 gekocht, en een 43 (deze maat raad meindl me aan). 44 uiteindelijk retour, 43 zit qua breedte een beetje krap maar merk nu al dat het beter gaat, ik loop ze dus lekker in. Levert iig veel meer steun dan de 44.
Maar ook deze zit anders dan m'n "oude" 44. Ik trek de veters veel strakker en aan de schacht komen de twee helfden veel sterker naar elkaar toe. Ik verwacht dat door inlopen de hele schoen nog wat "inzakt" en daardoor de ruimte wat anders wordt. Maar als ik foto's vergelijk van de 43 nu en 44 toen ik die nieuw had lijkt het haast alsof de maten omgekeerd zijn, ik hoefde die lang niet zo "nauw" te strikken. Ik merk het nu met dat ik veel meer zooi in de schacht van de schoen krijg. Steun etc is wel prima. Dat is vertrouwd.
Heeft iemand hier hetzelfde als ervaring? Hebben ze hun mallen gewijzigd ofzo. Ik ben gewend dat je deze schoenen gewoon blind opnieuw kan kopen.
Overigens wel erg boeiend het verschil te voelen als ik die ingelopen "oudjes" weer aan trek. Die zitten inmiddels als een slof maar alle demping en echt steun is inmiddels wel weg.
[
Voor 9% gewijzigd door
twowheeler op 14-05-2024 10:59
]