Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zo, ik ga aan de wandel met m'n tas op mijn rug. Een beschaafde 8 km naar een camping, waar ik uren over mag doen als ik daar zin in heb. Ik blijf maar een nachtje, dus relatief weinig mee aan eten en kleding. Tas klokt inclusief alles 10.0 kg, de hele combinatie van tas + wat ik aan heb en bij me draag is 15.0 kg meer dan ik schoon aan de haak.

En dat is inclusief 1.5 kg water, 1.4 kg aan hiking boots (nog geen trail runners gevonden die me precies lekker passen) en een helinox stoeltje van een halve kilo (yay marktplaats!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Het kan aan mij liggen, maar ik vind het Bever Buitenmens impregneerspul (of misschien het wasmiddel) niet bijster goed werken.
Kep me aan alle instructies gehouden, maar van beading is denk ik 20% sprake, de overige 80% lijkt gewoon in het stof te trekken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjAWubTKn2VfDnLTqwa8IrfXlig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lmk39dC0JPcwtUThN8M1bBDt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99IHqV3B2vvQK-XVEWB98lC1LqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CoCC5VbjZiRz3Jd6ttghnJr3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWirOZ0Iwb2bk89srPuINcfESm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJYVL2fL8hFcBrUqv7hrdCuj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZmCjvt5DtHdjGZmmWMB4zQiwZ3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBqKJhVKMoGqDFfJCx981z7B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YSMsPubkp76762jNjQw7UPwNrY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zF4OEEUIxnaIFkSD7gTVlgLF.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt me niet de gewenste situatie :/ Heb ik wat over het hoofd gezien, of is dit wat ik kan verwachten van een 13 jaar oude goretex jas?

[ Voor 37% gewijzigd door Deathchant op 10-05-2024 15:02 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
8 km werd 11.5 in 2.5 uur, met nog best wat hoogtemeters. Voor 't eerst met rugzak, had daar geen last van, lopen ging gemakkelijk (behalve bij de 2 steilere klimmetjes in stukjes bos. Maargoed, 11.5 is ook niet gek ver natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKPj-HkVdT8aj6v5d8pWLj-MBfI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uuuV1nWkmTnJaqrgEoNE9GaQ.png?f=fotoalbum_large

Bijzonder leerzaam wandelingetje, een paar open deuren ingetrapt en wat geleerd:
Belangrijkste: ik wil toch een andere water oplossing, de design flaw van de exos pro 55 (compressiebanden lopen over de side pockets) maakt gebruik van flessen onnodig lastig. Niet comprimeren is matig bij een niet volle tas. Dus dat wordt op zoek naar een waterzak.

Verder: het helinox stoeltje is de 500 gram extra slepen waard. Lekker zitten na wandelen is top! En m'n schoenen zijn zwaar, maar de ondersteuning bij m'n enkels is ook wat waard... Ben er nog niet uit wat ik daarmee ga doen. Voor nu tevreden met een biertje aan het kijken naar hoe anderen tenten opzetten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eu4KYpVW1LWkVZsomRv5XZjvhQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RYYGwOtfNoykHy6uyvMejrUJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die borrelplank komt niet uit je rugzak hoop ik? :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Orion84 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:26:
Die borrelplank komt niet uit je rugzak hoop ik? :+
Tot mijn verrassing was dat het eerste dat werd aangeboden, nog voordat er over inchecken of betalen begonnen was. Dat motiveert om terug te komen (net als 't uitzicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Deathchant schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:52:

Lijkt me niet de gewenste situatie :/ Heb ik wat over het hoofd gezien, of is dit wat ik kan verwachten van een 13 jaar oude goretex jas?
Ehhh? Is dit situatie na het wassen/impregneren, of omdat je onder de douche bent gaan staan om de jas te testen? Of heb je door een regenbui gelopen en is dit zweet aan de binnenkant en regenwater aan de buitenkant?

Kortom; wat zien ik? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ehtweak schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:09:
[...]

Ehhh? Is dit situatie na het wassen/impregneren, of omdat je onder de douche bent gaan staan om de jas te testen? Of heb je door een regenbui gelopen en is dit zweet aan de binnenkant en regenwater aan de buitenkant?

Kortom; wat zien ik? :?
Oh ik dacht niet dat het zo lastig te zien was, zeker met de tekst erbij....
Zie mijn vorige post ook...
(ps: gelamineerde ritssluitingen zien er alleen aan de voorkant zo uit, en niet aan de binnenkant ;) )

1: jas gewassen op 30c met Buitenmens textielwash
2: jas droog geföhnt en 24h laten hangen
3: jas geimpregneerd met Buitenmens spray
4: jas drooggeföhnt
5: jas 24u niet gebruikt
6: jas opgehangen aan klerenhanger en besproeid met water uit plantenspuit (obviously aan de buitenkant natgemaakt he)

-> resultaat: bijna geen beading, en water trekt vrij snel de stof in.

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 10-05-2024 18:15 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Oké... ik denk dat je sowieso dat föhnen achterwege had kunnen laten... Gewoon aan een stokje hangen en uit laten druipen/opdrogen.

Ik heb zelf een >15 jaar oude Gore-Tex regenjas (Marmot) die ik nog ieder hike-seizoen bij me heb, en in het geval van een regenbui, aandoe.
Ieder jaar, vlak voor de vakantie, wassen met een fijnwas/sportwasmiddel (gewoon merkloos). Een wasmiddel waar geen geurtjes en/of bleekmiddelen inzitten.
Dan laten drogen op een stokje.

En dan 1 à 2 spuitbussen van die goedkope impregneerzooi er op losspuiten, terwijl 'ie op een stokje hangt. Wel buiten uiteraard, niet binnenshuis.
Dan kun je precies spuiten, daar waar je normaliter ook de regen op je neerplenst.

En ja, dan druipt dat impregneerspul er soms vanaf. So what? Gewoon laten opdrogen en uitmeuren. En dan gaat 'ie opgerold weer in z'n hoesje en weer in de rugzak.
Werkt prima.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik had het volgens de instructies van Bever (en youtube) gedaan. Dat föhnen zou zijn omdat het spul warmte nodig heeft om DWR te activeren. Maar goed, ik denk niet dat dat van negatieve invloed zou zijn geweest.
Dat impregneerspul van Bever slaat wit uit, dus ik kon het niet gewoon laten opdrogen.

Ik ga morgen met de jas en het spul naar Bever, eens kijken wat ze zeggen. En anders idd ga ik die goedkope zooi ook maar halen dan...

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 10-05-2024 18:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Hoppa. Lekker met de DMT bezig. Vandaag einde dag 3, sta bij Mesch met mijn tentje.

Merk dat kijken voor lichter spul hielp. Zat op 8.8kg in de rugzak, kwam enkel nog eten en drinken bij per dag.

Nu 97 km gedaan, ong 1500hm

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:17
Over een klein uurtje gaat mij docu over de Cape Wrath Trail in première op YouTube. Voor de liefhebber:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
16 km gelopen naar 't drielandenpunt. Ik stel overigens voor dat we de en be een stukje nl cadeau doen zodat dat punt niet langer op de vaalserberg ligt. Dat was een toetje waar ik zonder had gekund :/

Grammen zijn relevant als ze per 500 komen, maar ik ga me niet gek laten maken want vanaf hier gaat 't vervelend veel kosten om lichter te worden. Die durston xmid 2 kan de pot op :)
Sterker nog, ik ga m'n load wellicht verzwaren want met al die Limburgse heuvels zijn trekking poles waarschijnlijk winst. Ging allemaal wel maar bij wat afdalingen had 't best gemogen.

Laatste les van 2 dagen lopen: blaar is kak, loop niet door als je wat voelt, sukkel.

[ Voor 5% gewijzigd door Bundin op 11-05-2024 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Deathchant schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:12:
[...]

Oh ik dacht niet dat het zo lastig te zien was, zeker met de tekst erbij....
Zie mijn vorige post ook...
(ps: gelamineerde ritssluitingen zien er alleen aan de voorkant zo uit, en niet aan de binnenkant ;) )

1: jas gewassen op 30c met Buitenmens textielwash
2: jas droog geföhnt en 24h laten hangen
3: jas geimpregneerd met Buitenmens spray
4: jas drooggeföhnt
5: jas 24u niet gebruikt
6: jas opgehangen aan klerenhanger en besproeid met water uit plantenspuit (obviously aan de buitenkant natgemaakt he)

-> resultaat: bijna geen beading, en water trekt vrij snel de stof in.
Nou, ik ben terug gegaan naar Bever en de impregneer-kenner daar kwam met het volgende verhaal:

Ik had het goed gedaan qua instructies, maar de instructies zijn in feite niet goed :'( Ik moet nu de jas met een theedoek erop gaan strijken op de laagste stand zodat alle naden en ook het buitenstofje en de goretex weer goed aan elkaar plakken, dan moet ik opnieuw sprayen en dat echt laten opdrogen.
De vlekken die dan ontstaan moet ik met een 2e spraybeurt er dan afvegen.

Het klonk logisch, maar ik vond het tegelijk een wat vreemd verhaal. Ik had wel gezegd dat ik het behoorlijk omslachtig vond en dat het vreemd was dat de instructies niet goed waren.

Mocht dit niet werken, moet ik terugkomen en dan krijg ik van hen een spul wat ze niet in hun assortiment hebben. Iets met Rapide....

Dan wat nieuws:
Omdat ik deze al een tijdje op het oog heb en na lang wachten deze nu in de aanbieding was heb ik em gekocht:
https://www.bever.nl/p/pa...12AD90232.html?colour=736
Afbeeldingslocatie: https://productimage001.bever.nl/productimages/550x825/b12ad90232_2020_01_nl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Deathchant schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:31:
[...]

Mocht dit niet werken, moet ik terugkomen en dan krijg ik van hen een spul wat ze niet in hun assortiment hebben. Iets met Rapide....
Wat? Dat wordt onder de toonbank verkocht ofzo? Spul wat wel werkt, maar wat ze eigenlijk niet verkopen?!
Bijzonder... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:51
Deathchant schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:31:
[...]

Nou, ik ben terug gegaan naar Bever en de impregneer-kenner daar kwam met het volgende verhaal:

Ik had het goed gedaan qua instructies, maar de instructies zijn in feite niet goed :'( Ik moet nu de jas met een theedoek erop gaan strijken op de laagste stand zodat alle naden en ook het buitenstofje en de goretex weer goed aan elkaar plakken, dan moet ik opnieuw sprayen en dat echt laten opdrogen.
De vlekken die dan ontstaan moet ik met een 2e spraybeurt er dan afvegen.

Het klonk logisch, maar ik vond het tegelijk een wat vreemd verhaal. Ik had wel gezegd dat ik het behoorlijk omslachtig vond en dat het vreemd was dat de instructies niet goed waren.

Dan wat nieuws:
Omdat ik deze al een tijdje op het oog heb en na lang wachten deze nu in de aanbieding was heb ik em gekocht:
https://www.bever.nl/p/pa...12AD90232.html?colour=736
[Afbeelding]
Was dit in Maastricht toevallig?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39
Woensdag en donderdag m'n eerste echte tocht gedaan met bepakking in de Vogezen. Poeh, wat viel me dat tegen...
Woensdag 18,5km met 760m stijgen en 650m dalen. Donderdag 15,5km met 440m de hoogte in en weer 530m naar beneden. Vooral het stijgen viel me zwaar erg zwaar met zo'n 15 kilo op de rug. Maar goed, ik heb het overleefd.

Paar learnings:
  • Alleen maar rots/steen of boomwortels gaat me uiteindelijk best tegenstaan. In plaats van wandelen ben je meer een parcours aan het afleggen.
  • Wandelstokken zijn echt heel fijn. Zonder was het me denk ik niet gelukt.
  • De tent volgende keer veel beter opspannen en zorgen dat hij zo recht mogelijk staat. Alles was kletsnat en ik lag telkens met mijn matje en hoofd tegen de ingang.
  • Op tijd extra water regelen wanneer dat kan. Nu heb ik uiteindelijk een klein stroompje op het pad gebruikt om een klein beetje water te kunnen filteren voor eten. (Overigens was op 2 minuten daar vandaan een bron, maar dat zag ik de volgende dag pas.)
  • De chili con carne van Real Turmat is niet zo lekker. En de trail mix ging me al heel snel tegenstaan.
  • Niet tijdens Franse vrije dagen gaan lopen. Pfff, wat was het druk op sommige plekken...
Eerste klim, direct bij het begin. Begon toen even te twijfelen of het me wel zou lukken allemaal...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQ0tbbNjj1VDdPHW555OlPON5Aw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOhZCgrYFpxB8kYRkb1j6cOO.jpg?f=fotoalbum_large

Erg mooie meren daar in de omgeving, helaas best toeristisch.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1XQ9yt3iXu-EOMnXVKfCSu-Ez4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTuJzt1jVZ0PbpXDGvDtAEa9.jpg?f=fotoalbum_large

Uitzicht vanaf de bivakplek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OS9QhvG50puxun6LZVHGx_2V_Ww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmpUEX9cHMvXLWbr9GOqHIz9.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn interessante "paadjes", maar toch wel lastig op sommige momenten met een grote rugzak op je rug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-HC__KLLi3y_Wswi3z07Ocm7V4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRgZ1PnHd11woejCZvTj8xSx.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas de hele donderdagochtend mistig. Heb daardoor erg mooie uitzichten gemist.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywTR3vTLNFuG8X4xwUObaCFV7MM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OyHem8250VxJ2NZTpNzv3f3.jpg?f=fotoalbum_large

Werd gelukkig wel ietsje beter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZ7dEMNwbwRL8ReOj-YnYRQcPVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DerpkTGfAlLMBqgS0dJO0Qm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
barrymossel schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:26:
Woensdag en donderdag m'n eerste echte tocht gedaan met bepakking in de Vogezen. Poeh, wat viel me dat tegen...
Woensdag 18,5km met 760m stijgen en 650m dalen. Donderdag 15,5km met 440m de hoogte in en weer 530m naar beneden. Vooral het stijgen viel me zwaar erg zwaar met zo'n 15 kilo op de rug. Maar goed, ik heb het overleefd.
En ik vond mijn Limburgse heuvels al heel wat... nette prestatie op uitdagend terrein! Ik ga eerst meer lokaal, dan ardennen ofzo want met mijn conditie durf ik nieteens na te denken over wat ik op je foto's zie :)

Alsnog erg mooie plaatjes en waarschijnlijk heb je geleerd wat je aan gear wel/niet gebruikt en wat je eventueel op termijn wil gaan vervangen voor iets anders/lichters/degelijkers.

Heb je ergens een packlist van deze dagen? Ben beniewd wat je mee had en wel/niet hebt gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bundin op 13-05-2024 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Bundin schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:55:
[...]

En ik vond mijn Limburgse heuvels al heel wat... nette prestatie op uitdagend terrein! Ik ga eerst meer lokaal, dan ardennen ofzo want met mijn conditie durf ik nieteens na te denken over wat ik op je foto's zie :)

Alsnog erg mooie plaatjes en waarschijnlijk heb je geleerd wat je aan gear wel/niet gebruikt en wat je eventueel op termijn wil gaan vervangen voor iets anders/lichters/degelijkers.

Heb je ergens een packlist van deze dagen? Ben beniewd wat je mee had en wel/niet hebt gebruikt.
https://lighterpack.com/r/4achlh
  • Sokken heb ik twee paar gebruikt, dus niet 2 paar per dag (doe ik normaal wel bij langere afstanden vanwege zweetvoeten en bang voor blaren).
  • Verder qua kleding overal wel blij mee (en zeker de thermo voor tijdens het slapen). Patagonia Granite Crest bevalt me overigens ook érg goed.
  • De kamp schoenen zitten fijn, maar die gaan niet meer mee als het rotsachtig gebied is. Loopt alsof je op blote voeten op de stenen staat. Niet erg fijn.
  • E-reader heb ik eigenlijk niet echt gebruikt, want ik viel vrijwel direct in slaap toen ik in de tent wilde gaan lezen.
  • De waterdichte tasjes zijn erg groot. Eentje gebruikt voor de slaapzak. De andere wilde ik voor kleding gebruiken, maar die is vervangen door meerdere kleine ziplocks, zodat ik de kleding als opvulmiddel in de rugzak kon gebruiken.
  • Zitmatje heb ik bij de tent wel even gebruikt, maar kreeg al snel last van mijn rug, dus eventueel voor de toekomst toch een Helinox overwegen.
  • Slaapzak werkt prima, maar kan lichter. Dus die kan evt. nog wel eens vervangen worden (voor een quilt).
Verder eigenlijk alles gebruikt, behalve zaken zoals EHBO en m'n mes. Maar goed, die neem je toch mee voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

miel schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:34:
[...]

Was dit in Maastricht toevallig?
Yes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 13:45
Zijn er hier meerdere die de laatste tijd wat problemen hebben met Meindl schoenen?

Ik heb een jaar of 3 terug een paar meindl Vakuum ultra GTX gekocht. Veel getwijfeld tussen de maten (mijn mondo is 27cm). Deze schoenen kwamen eruit na een scan bij Bever. Ik heb een vrij brede voet en hoge wreef. Heb toen een 44 gekocht, al zou een 43 waarschijnlijk ook goed zijn geweest. Na 3 jaar is er een stiksel los gaan zitten, deze is met spoed gerepareerd waardoor de schoen niet meer waterdicht was. De schoen was inmiddels ook versleten. Omdat ik altijd gedoe heb met schoenen heb ik precies dezelfde teruggekocht.

Sindsdien niets dan gedoe: Deze schoenen bleken fout te zijn. Heb er vrij lang opgelopen maar kreeg ze nooit gevuld. Uiteindelijk terug gegaan naar Bever, die hebben ze voor garantie naar Meindl gestuurd en toen bleken het foute te zijn. Het leek alsof deze schoen een hele zool misste.

Nieuwe 44 gekocht, en een 43 (deze maat raad meindl me aan). 44 uiteindelijk retour, 43 zit qua breedte een beetje krap maar merk nu al dat het beter gaat, ik loop ze dus lekker in. Levert iig veel meer steun dan de 44.

Maar ook deze zit anders dan m'n "oude" 44. Ik trek de veters veel strakker en aan de schacht komen de twee helfden veel sterker naar elkaar toe. Ik verwacht dat door inlopen de hele schoen nog wat "inzakt" en daardoor de ruimte wat anders wordt. Maar als ik foto's vergelijk van de 43 nu en 44 toen ik die nieuw had lijkt het haast alsof de maten omgekeerd zijn, ik hoefde die lang niet zo "nauw" te strikken. Ik merk het nu met dat ik veel meer zooi in de schacht van de schoen krijg. Steun etc is wel prima. Dat is vertrouwd.

Heeft iemand hier hetzelfde als ervaring? Hebben ze hun mallen gewijzigd ofzo. Ik ben gewend dat je deze schoenen gewoon blind opnieuw kan kopen.

Overigens wel erg boeiend het verschil te voelen als ik die ingelopen "oudjes" weer aan trek. Die zitten inmiddels als een slof maar alle demping en echt steun is inmiddels wel weg.

[ Voor 9% gewijzigd door twowheeler op 14-05-2024 10:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 10:40
Mercatres schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:22:
[...]

Thx voor deze tip. Ben nu de Escapardenne Lee Trail aan het plannen :)
Zoals het er nu op lijkt ga ik midden juni de Lee trail doen. Qua hoogtemeters gaat ie wel pittig worden, maar in de afgelopen weken al wel extra hoogtemeters gedaan door te oefenen in d'Ardennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:53
ik herken het Meindl verhaal niet, ik denk dat je gewoon domme pech heb gehad. Dat je verschilllen tussen paren voelt zou je natuurlijk niet verwachten, maar aangezien maten in kleding ook vaak niet vast zijn, ook niet binnen dezelfde fabrikant, verbaasd het me niet dat dezelfde schoen een paar jaar later net iets anders is. Wel vervelend, dat zekere. Tenminste ik ga er van uit dat ook je oude paar hetzelfde model is als je nieuwste, anders is het natuurlijk logisch dat een ander model anders zit.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 13:45
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:37:
ik herken het Meindl verhaal niet, ik denk dat je gewoon domme pech heb gehad. Dat je verschilllen tussen paren voelt zou je natuurlijk niet verwachten, maar aangezien maten in kleding ook vaak niet vast zijn, ook niet binnen dezelfde fabrikant, verbaasd het me niet dat dezelfde schoen een paar jaar later net iets anders is. Wel vervelend, dat zekere. Tenminste ik ga er van uit dat ook je oude paar hetzelfde model is als je nieuwste, anders is het natuurlijk logisch dat een ander model anders zit.
Yes, dat paar wat is ingeruild op garantie was echt domme pech. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat 2 nieuwe die beide een iets ruimere schacht hebben nog pech is. Misschien zijn mijn enkels ook smaller geworden, al zie ik het niet terug in m'n oude schoenen.

Ik heb exact hetzelfde model opnieuw gekocht. Qua breedte is meindl perfect voor me. Voor de zomer overweeg ik wel een laag paar te kopen. Scheelt een hoop hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:10
Vraagje aan diegenen die graag wandelen en hun routes ook met GPS loggen:

Ik hou met Garmin (via horloge) al mijn activiteiten bij, van hardlopen en fietsen tot aan de alpine-wandelingen. Graag zou ik die laatste, de alpine-wandelingen, beter willen analyseren. Ik wil van oude routes (van een aantal jaar terug) graag inzien hoeveel uur ik er over gedaan heb en met name ook welke delen het meeste tijd kosten. Ik gebruik nu Strava. Daarin kan ik makkelijk door de 'tijdlijn' van een activiteit gaan en zie ik op de kaart hoe ik gelopen heb. Het probleem is echter dat die tijdlijn wordt teruggebracht tot 'beweegtijd'. Daardoor zie ik niet hoe lang ik bijvoorbeeld gedaan heb over een gletscheroversteek, een rotsgraat, etc. Weet iemand of je dit ergens anders kan instellen? De totale 'elapsed time' staat er overigens wel bij, maar een grafiek met het hoogteprofiel en over de horziontale as de totale duur van de activiteit lijkt niet mogelijk. Iemand?

Omdat het misschien wat cryptisch klinkt zo, een voorbeeld: in deze tocht ben ik 10,5 uur onderweg geweest om een in een hike + alpine klim naar 5400m en hike naar volgende kamp. De "beweegtijd" volgens Strava was maar zo'n 3 uur. Dat is logisch, want die wordt erg matig geregistreerd bij dit soort tochten, vind ik ook niet zo relevant. Maar omdat die 'beweegtijd' onder de grafiek ligt kan ik nu niet zien hoe lang ik bijvoorbeeld gedaan heb van start tot top van de berg (dat lijkt nu 1,5 uur). Ik wil dus weten hoe lang ik daar totaal over gedaan heb, inclusief pauzes, technische stops, etc. Dus de 'geregistreerde tijd' tot dat punt. Biedt strava die analyse-optie niet? Ik heb overigens premium, maar denk dat ik daar maar vanaf ga stappen...

EDIT: Inmiddels een oplossing gevonden.

[ Voor 30% gewijzigd door Valorian op 21-05-2024 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Valorian schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:30:
Vraagje aan diegenen die graag wandelen en hun routes ook met GPS loggen:

Ik hou met Garmin (via horloge) al mijn activiteiten bij, van hardlopen en fietsen tot aan de alpine-wandelingen. Graag zou ik die laatste, de alpine-wandelingen, beter willen analyseren. Ik wil van oude routes (van een aantal jaar terug) graag inzien hoeveel uur ik er over gedaan heb en met name ook welke delen het meeste tijd kosten. Ik gebruik nu Strava. Daarin kan ik makkelijk door de 'tijdlijn' van een activiteit gaan en zie ik op de kaart hoe ik gelopen heb. Het probleem is echter dat die tijdlijn wordt teruggebracht tot 'beweegtijd'. Daardoor zie ik niet hoe lang ik bijvoorbeeld gedaan heb over een gletscheroversteek, een rotsgraat, etc. Weet iemand of je dit ergens anders kan instellen? De totale 'elapsed time' staat er overigens wel bij, maar een grafiek met het hoogteprofiel en over de horziontale as de totale duur van de activiteit lijkt niet mogelijk. Iemand?
Garmin connect? Of invoeren in mapsource en dan bij track eigenschappen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:10
maartend schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:32:
[...]

Garmin connect? Of invoeren in mapsource en dan bij track eigenschappen kijken.
Garmin Connect is wel een goede, daar ga ik eens induiken. Op telefoon kan ik er niet veel van maken maar in het dashboard wellicht wel!

EDIT: Via de Connect omgeving op desktop zie ik inderdaad alles wat ik wil terugzien. Dank voor de tip!

[ Voor 13% gewijzigd door Valorian op 21-05-2024 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Inmiddels trekking poles van marktplaats geplukt, nu nog een hoofdlamp en toch maar wel een waterzakding. De flessen werken op zich maar heb last van de compressieband design fail van osprey en Ik drink onvoldoende omdat het daarom gemuts is om een fles in en uit de side pocket te halen.

Oh en iets van een zonnehoed met brede rand want petjes zijn warm (en staan me niet) maar de laatste keer toch verbrand in gezicht en nek. Zweet en zonnebrand is een slechte combinatie.

En dan deze zomer een meerdaags iets doen. Plus die Dutch Mountains die langskwam in dit topic. Ik heb er zin in, mag het een drupje minder met die regen aub? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
Ben vandaag naar de Bever gegaan voor C of D schoenen, blijkt dat ze die in deze vestiging helemaal niet meer hebben. Weet iemand een outdoor store waar je veel verschillende van dat soort schoenen kan passen?
Bundin schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:53:
nu nog een hoofdlamp en toch maar wel een waterzakding. De flessen werken op zich maar heb last van de compressieband design fail van osprey en Ik drink onvoldoende omdat het daarom gemuts is om een fles in en uit de side pocket te halen.
Waterzakken zijn sowieso chiller, het water blijft ook stabieler van temperatuur, alleen onderweg bijvullen is iets lastiger. Maar even deze simpele suggestie: Weet je echt zeker dat de compressie banden over de zijvakken heen lopen en niet er doorheen? Want dat is wel echt zo'n basale ontwerpfout dat ik eigenlijk aan een fabricagefout zit te denken. Dat heb ik echt nog zelden gezien.

[ Voor 63% gewijzigd door MrAngry op 22-05-2024 16:00 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
@MrAngry het is een van 2 grote fouten die Osprey bij deze (verder echt prima) tas hebben gemaakt: banden over de pockets en niet naar achteren te verplaatsen zoals bij andere modellen. Bizar maar helaas waar.

Daarnaast zijn de hip pockets matig, ik moet nog eens losse pockets vinden voor aan de schouderbanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
MrAngry schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:57:
Ben vandaag naar de Bever gegaan voor C of D schoenen, blijkt dat ze die in deze vestiging helemaal niet meer hebben. Weet iemand een outdoor store waar je veel verschillende van dat soort schoenen kan passen?

[...]

Waterzakken zijn sowieso chiller, het water blijft ook stabieler van temperatuur, alleen onderweg bijvullen is iets lastiger. Maar even deze simpele suggestie: Weet je echt zeker dat de compressie banden over de zijvakken heen lopen en niet er doorheen? Want dat is wel echt zo'n basale ontwerpfout dat ik eigenlijk aan een fabricagefout zit te denken. Dat heb ik echt nog zelden gezien.
Zwerfkei is je vriend voor de schoenen

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:53

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Bundin schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:07:
@MrAngry het is een van 2 grote fouten die Osprey bij deze (verder echt prima) tas hebben gemaakt: banden over de pockets en niet naar achteren te verplaatsen zoals bij andere modellen. Bizar maar helaas waar.

Daarnaast zijn de hip pockets matig, ik moet nog eens losse pockets vinden voor aan de schouderbanden.
Welke rugzak gaat dit over?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Mr Pingu schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:55:
[...]

Welke rugzak gaat dit over?
Osprey exos pro 55

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
het is gewoon onderdeel van het plan van Osprey om minder shit aan de buitenzijde van je rugzak te hangen })

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:53

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Heeft die geen zij opening zoals mijn xenith 75?
https://d1nymbkeomeoqg.cl.../14/15/263030_8966_XL.jpg

Wel een achteruitgang dan…

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Mr Pingu schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:50:
[...]

Heeft die geen zij opening zoals mijn xenith 75?
https://d1nymbkeomeoqg.cl.../14/15/263030_8966_XL.jpg

Wel een achteruitgang dan…
Jawel, maar ik steek de fles het liefst hals eerst via de zijkant in de side pocket, zodat ie rechtop eindigt. Dat wil niet met conoressiebanden aangetrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Oh en iets van een zonnehoed met brede rand want petjes zijn warm (en staan me niet) maar de laatste keer toch verbrand in gezicht en nek. Zweet en zonnebrand is een slechte combinatie.
Ik heb een paar weken geleden deze opgepikt bij Decathlon, bevalt tot nu toe prima.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bra-Jo schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:27:
[...]

Ik heb een paar weken geleden deze opgepikt bij Decathlon, bevalt tot nu toe prima.
Ik gebruik deze al een paar jaar, inderdaad prima en rand is groot genoeg.

Een sun hoodie is ook aanbevelenswaardig. Ik heb een goedkope van Amazon.

[ Voor 4% gewijzigd door TMDC op 23-05-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bra-Jo schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:27:
[...]

ik heb een soortgelijke, enige nadeel vind ik als het een beetje waait dat dan de voorkant van de rand omhoogklapt en je nog de zon in je ogen hebt. Ik zoek er dus nog 1 met wat versteviging in de rand ingebouwd om dit te voorkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

TMDC schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:39:
[...]

Een sun hoodie is ook aanbevelenswaardig. Ik heb een goedkope van Amazon.
He dat ken ik niet. Wat is daar de toegevoegde waarde van? Extra naast een (merino) shirt, of in plaats van? Of nog een andere niche?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Leipo schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:11:
[...]

ik heb een soortgelijke, enige nadeel vind ik als het een beetje waait dat dan de voorkant van de rand omhoogklapt en je nog de zon in je ogen hebt. Ik zoek er dus nog 1 met wat versteviging in de rand ingebouwd om dit te voorkomen :P
Ik draag 'm altijd i.c.m. een petje, houdt de zon uit mijn gezicht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Bra-Jo schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:17:
[...]

He dat ken ik niet. Wat is daar de toegevoegde waarde van? Extra naast een (merino) shirt, of in plaats van? Of nog een andere niche?
Ik heb een onbeschrijfelijke grafhekel aan zonnebrandcreme dus ik heb altijd zo veel mogelijk kleding aan in de zon. Lange luchtige broek + luchtige sun hoodie met pet, en dan alleen zonnebrand op de bovenkant van mijn handen.

En in plaats van een gewoon wandelshirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Inmiddels trekking poles van marktplaats geplukt, nu nog een hoofdlamp en toch maar wel een waterzakding. De flessen werken op zich maar heb last van de compressieband design fail van osprey en Ik drink onvoldoende omdat het daarom gemuts is om een fles in en uit de side pocket te halen.
Ik kom er net achter dat de Osprey Talon 22 die ik laatst gekocht heb dat ook heeft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEp_dbxmCw1cWiFZi92zBru0g54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a27Ppm9q0NRCSJeq7wnNjB2x.jpg?f=fotoalbum_large

Nu drink ik sowieso uit een waterzak, maar dit is wel bijzonder. Of zou de gedachtengang zijn dat als je flessen erin hebt zitten, je op die plek geen compressie meer nodig hebt? :?

---edit---
Ik zie dat ze bij oudere modellen zogenaamde InsideOut compression straps hadden, waar je de straps ook achter de zakjes kon plaatsen door ze door gaatjes te halen (zie onderstaand). Zijn ze dus weer vanaf gestapt. Bijzonder...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrsBHaqbpm5DgzucmzO__9gu8RQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pJMNrWCht81Vfn7IjuDaLyZ0.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door barrymossel op 23-05-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:12
barrymossel schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:03:
[...]
Ik kom er net achter dat de Osprey Talon 22 die ik laatst gekocht heb dat ook heeft:

Nu drink ik sowieso uit een waterzak, maar dit is wel bijzonder. Of zou de gedachtengang zijn dat als je flessen erin hebt zitten, je op die plek geen compressie meer nodig hebt? :?
Ik ben dit weekend uitgegleden en op mijn handen terecht gekomen, en blijkbaar ben ik toen mijn beide drinkflessen verloren. Het was een zachte landing (modder en gras), dus ik heb ze niet horen vallen.
Gelukkig liep ik niet alleen, en riepen ze achter mij dat ik iets verloren was... lagen wel in de netels, maar soit |:( Dus ik mis ook wel die compressie op de Talon 22, of ik moet dikkere drinkflessen gebruiken... maar die passen dan niet in mijn Zpacks Water Bottle Sleeve, die aan mijn schouderband hangt. Want als die leeg is, wissel ik van fles. Maar nu het warmer wordt ga ik ook mijn drinkzak meer gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
RigolleM schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:16:
[...]

Ik ben dit weekend uitgegleden en op mijn handen terecht gekomen, en blijkbaar ben ik toen mijn beide drinkflessen verloren. Het was een zachte landing (modder en gras), dus ik heb ze niet horen vallen.
Gelukkig liep ik niet alleen, en riepen ze achter mij dat ik iets verloren was... lagen wel in de netels, maar soit |:( Dus ik mis ook wel die compressie op de Talon 22, of ik moet dikkere drinkflessen gebruiken... maar die passen dan niet in mijn Zpacks Water Bottle Sleeve, die aan mijn schouderband hangt. Want als die leeg is, wissel ik van fles. Maar nu het warmer wordt ga ik ook mijn drinkzak meer gebruiken...
kijk, dit is dus exact de reden dat je die zijzakken niet gebruikt voor je waterflessen...een extra jasje, wat repen etc ok, maar zware dingen zoals een fles die eruit kan vallen om daarna als een projectiel de helling af te rollen... :| Of je zorgt dat ze dermate goed vast zitten dat ze er niet uit kunnen, maar dat beperkt wel je gebruiksgemak...Die Zpacks Water Bottle Sleeve heeft daarvoor een extra lusje voor over de hals om de fles op zn plaats te houden.

Natuurlijk, op vlak terrein is het gevaar een stuk minder, maar bij klim en klauterpartijen kan je toch echt beter een waterzak gebruiken..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
de petten/hoeden discussie: ik gebruik al een paar jaar, in meerdere kleuren, deze:

https://www.patagonia.com...ght-cap/196924364615.html

deze is van heel dun materiaal gemaakt, niet zo dik als een normaal petje (die Patagonia trouwens ook heeft), zit prima. En mocht je een beekje toegenomen: even nat maken en opzetten, koelt heerlijk :-)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Hopjesvla79 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:21:
[...]

kijk, dit is dus exact de reden dat je die zijzakken niet gebruikt voor je waterflessen...een extra jasje, wat repen etc ok, maar zware dingen zoals een fles die eruit kan vallen om daarna als een projectiel de helling af te rollen... :| Of je zorgt dat ze dermate goed vast zitten dat ze er niet uit kunnen, maar dat beperkt wel je gebruiksgemak...Die Zpacks Water Bottle Sleeve heeft daarvoor een extra lusje voor over de hals om de fles op zn plaats te houden.

Natuurlijk, op vlak terrein is het gevaar een stuk minder, maar bij klim en klauterpartijen kan je toch echt beter een waterzak gebruiken..
Ik ben er mij van bewust dat ze los zitten, maar ik wandel ook vooral vlak.. aan het voorbereiden voor de Dodentocht in Augustus, dat is zo vlak als pannekoek. Mijn zoon wandelt mee en ik draag 1 van zijn drinkflessen, maar nu de afstanden groter worden en het warmer wordt... zal hij nu ook overschakelen op een waterreservoir in de rugzak, en gaan de flessen niet mee, behalve de Zpack voor een andere smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Hopjesvla79 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:27:
de petten/hoeden discussie: ik gebruik al een paar jaar, in meerdere kleuren, deze:

deze is van heel dun materiaal gemaakt, niet zo dik als een normaal petje (die Patagonia trouwens ook heeft), zit prima. En mocht je een beekje toegenomen: even nat maken en opzetten, koelt heerlijk :-)
Patagonia heeft ook petten met gaatjes: https://eu.patagonia.com/...BGN&cgid=hats-accessories, die gebruik ik.. en ik heb hiermee geen last van de warmte. Ik droeg ook een gesloten petje en dat is inderdaad bij warmere temperaturen te warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:30

fdees

Trust me I'm an Engineer

RigolleM schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:33:
[...]

Patagonia heeft ook petten met gaatjes: https://eu.patagonia.com/...BGN&cgid=hats-accessories, die gebruik ik.. en ik heb hiermee geen last van de warmte. Ik droeg ook een gesloten petje en dat is inderdaad bij warmere temperaturen te warm.
Hopjesvla79 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:27:

Om lekker verder te gaan in de pettendiscussie. Zelf heb ik ook een airshed pet. Zelf vind ik de Buff 5 Panel cap, vind deze nog net wat luchter als de airshed van patagonia. Ook lekker compact om ergens onderin een tas te steken.

Qua mesh petten vind ik deze van Salamon Trucker ook heel fijn. Is een soort mesh/vlies aan de achterkant. Voordeel tov andere truckcaps vind ik het heel fijn dat dit mesh-glad is en niet zo schuurt aan mijn oortjes.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Het gros is me te klein, dus ik zal moeten gaan passen. Blijkbaar heb ik een groot hoofd.

Behalve een hoed en een hoofdlamp, moet ik ook nog op zoek naar een zomerslaapzak (of quilt, moet dat misschien toch eens proberen ofzo). Iemand suggestie? Hoeft niet ultralight want geld, maar ook geen kilo's te wegen.

Qua weer denk ik aan nachten van een graad of 10-12 en warmer, dus wat we nu hebben t/m zomer. Als het echt warm is wordt het vanzelf liggen in een lakenzak, met een puntje slaapzak over me heen als ik inslaap.

[ Voor 9% gewijzigd door Bundin op 23-05-2024 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Bundin schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:03:
Het gros is me te klein, dus ik zal moeten gaan passen. Blijkbaar heb ik een groot hoofd.

Behalve een hoed en een hoofdlamp, moet ik ook nog op zoek naar een zomerslaapzak (of quilt, moet dat misschien toch eens proberen ofzo). Iemand suggestie? Hoeft niet ultralight want geld, maar ook geen kilo's te wegen.

Qua weer denk ik aan nachten van een graad of 10-12 en warmer, dus wat we nu hebben t/m zomer. Als het echt warm is wordt het vanzelf liggen in een lakenzak, met een puntje slaapzak over me heen als ik inslaap.
Sea to Summit Traveller 1 (TRI) is een heerlijke zomerslaapzak. Heb ook nog de Traveller 2 (TRII) voor de koudere nachten als de Western Mountaineering te warm is.

*edit* het lijkt erop dat er geen onderscheid meer is tussen de TRI en TRII maar zullen vast nog wel ergens te vinden zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Hopjesvla79 op 23-05-2024 18:18 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
fdees schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:54:
Om lekker verder te gaan in de pettendiscussie. Zelf heb ik ook een airshed pet. Zelf vind ik de Buff 5 Panel cap, vind deze nog net wat luchter als de airshed van patagonia. Ook lekker compact om ergens onderin een tas te steken.
Och bedankt voor de tip, heb zonet een Buff 5 Panel Air besteld... die onderaan de rugzak kan laten, dit weekend vertrokken zonder cap... dus was het smeren geblazen (had ik wel mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:27
Bundin schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:03:

Of een quilt kan bevallen moet je gewoon testen of je ook prima kan slapen onder een volledige open geritste slaapzak

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb deze week een begin gemaakt aan het Drenthepad. Volgens mij een relatief onbekend wandelpad, maar ik ben positief verrast. Het is ook verrassend goed te doen met kamperen onderweg. Het landschap is ontzettend divers en vooral heel bijzonder hoe uitgestrekt de bossen, heide en veengronden zijn in dit gebied.

Ik heb de eerste paar etappes gelopen: eerste dag van Beilen (treinstation) naar Uffelte gelopen (twee etappes, maar ik ben niet helemaal naar Ruinen gelopen; boven Ansen zat een eetplekje en vanaf daar weer doorgelopen naar camping boven Uffelte; camping de blauwe haan). Tweede dag van Uffelte via Diever naar Appelscha (anarchistische camping; aanrader!) Derde dag van Appelscha via Veenhuizen naar Norg (camping Norgerberg).Vanaf daar heb ik de route verlaten en ben ik naar Groningen gelopen.

De route komt dus goed uit met eetplekken en campings, waardoor je niet hoeft te wildkamperen of eigen eten mee hoeft te nemen. Ik liep ca. 28km per dag volgens mij, met 10kg bepakking. Vanwege het vlakke landschap is dat goed te doen als je vaker wandelt, maar de dagen waren ook wel te splitsen geweest naar 15km denk ik.

Misschien dat ik in een volgende vrije week de route doorzet richting Emmen :) Ik vond het beter 'trekking-vriendelijk' dan het trekvogelpad en het Pieterpad.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:11

Magic666

No one's neighbour!

Toch hier eens proberen....

Ik ben op zoek naar een (lange) wandelbroek ik ben echter gezegend met stevige bovenbenen (leuk dat fietsen...)

Zijn er merken die modellen hebben voor stevige bovenbenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:30

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik heb zelf met hetzelfde te maken en moet zeggen dat ik nu een Fjallraven Vidda Pro Ventilated heb en dat gaat bij mijn bouw wel goed.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ok, ik zal eens kijken naar dat model.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik ga over een paar weken ook naar Schotland (doel: auto rijden, whisky drinken en wat mooie dagtochtjes lopen). Ik doe het liefst zoveel mogelijk op de bonnefooi, maar heb toch campings zitten zoeken. En ik vind vooral lelijke camper plakken en stacaravans.

Hebben jullie nog tips waar we ons tentje in een mooie omgeving kunnen opzetten? (wildkamperen haalt de WAF niet helaas :)) Tips voor dagtripjes zijn ook welkom overigens. We willen voornamelijk ten noorden van Inverness vertoeven.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Magic666 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:44:
Toch hier eens proberen....

Ik ben op zoek naar een (lange) wandelbroek ik ben echter gezegend met stevige bovenbenen (leuk dat fietsen...)

Zijn er merken die modellen hebben voor stevige bovenbenen?
Passen de broeken van de Bever niet? Let ook op dat er stugge stoffen zijn (bv. Fjallräven) maar ook merken met heel dunne stoffen (ik heb een broek van Tenson die heel losjes zit, maar Patagonia heeft er ook eentje volgens mij). Mijn voorkeur is om een dunne ademende stof te nemen. Fjallräven vind ik haast meer iets voor bushcraft, survival of een carrière als boswachter oid.

En mocht je niks kunnen vinden: kijk even of een kledenmaker je kan helpen. Bij een outdoorbroek zou je bv. een stuk ademende stof kunnen inzetten in de zijnaad, waardoor je meer ruimte krijgt én meer ventilatie. Dat is voor een kledingmaker geen probleem. Moet je wel even goed afspreken dat 'ie extra sterk garen gebruikt.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Ik heb de Patagonia M's Point Peak Trail Broek en die is ademend en rekbaar... Ik heb ze eerst gepast bij AS Adventure, want ik heb ook het probleem van brede bovenbenen. Ik heb ook broeken van andere merken gepast, geen idee meer welke... maar deze Patagonia was de enige die aansloot en toch nog rekbaarheid toonde, als ik eens door de knieën buigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dank beiden! Aankomend weekend maar eens buurten bij The Globe in Den Haag denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Tusk schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:16:
Ik ga over een paar weken ook naar Schotland (doel: auto rijden, whisky drinken en wat mooie dagtochtjes lopen). Ik doe het liefst zoveel mogelijk op de bonnefooi, maar heb toch campings zitten zoeken. En ik vind vooral lelijke camper plakken en stacaravans.

Hebben jullie nog tips waar we ons tentje in een mooie omgeving kunnen opzetten? (wildkamperen haalt de WAF niet helaas :)) Tips voor dagtripjes zijn ook welkom overigens. We willen voornamelijk ten noorden van Inverness vertoeven.
Probeer deze link: https://www.hipcamp.com/e...dd-493f-9ec7-1d40519631cd

of

https://www.pitchup.com/n...mping-park/?type=3&type=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend

Camping red squirrel in GlenCoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
maartend schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:53:
[...]

Dat is niet ten noorden van Inverness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
zuma schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:48:
[...]

Dat is niet ten noorden van Inverness
Oops, te weinig gelezen. Las enkel ; fijne camping schotland. dan komt bij mij altijd deze naar boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
van de week was er een dagdeal bij Bergfreunde voor een Mountain Hardware Stretch Ozonic jasje. Nu was ik er niet specifiek naar op zoek, maar voor die prijs kon ik hem niet laten liggen.

Gisteren thuis gekregen, prima jasje maar waar ik me nu gruwelijk aan erger is dat er geen ophanglusje aan vast zit. Niet aan de binnenzijde niet aan de buitenzijde. Why? Die ene gram had ik graag erbij gewild.

Een shell hang ik niet graag op aan zichzelf, aan de capuchon ofzo, dus ik neig nu maar om hem terug te sturen vanwege deze debiele ontwerpfout. Als het nog stof was had ik een kleermaker er een in laten maken, maar gezien de waterdichtheid is dat nu geen goed plan.

zucht...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Voornamelijk, maar Glencoe willen we wel aandoen waarschijnlijk, dus die tip is meer dan welkom @maartend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hipcamp (vroeger cool camping) geeft veel leuke campsites welke niet camping &caravan club etc zijn..
https://www.hipcamp.com/e...pLayers=publicCampgrounds

Waar ga je heen in Scotland? de NC500 route is heel druk en boeken is aan te raden..

dit is een leuke site bij GlenCoe in de buurt:
https://redsquirrelcampsite.co.uk/

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 30-05-2024 11:18 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Hopjesvla79 dat probleem heb ik ook met een shell jas van the north face ja. Ik gebruik daar maar de twee elastieke lusjes links en rechts aan de capuchon om ‘m aan de kapstok te hangen. Die heeft jouw jasje zo te zien niet, maar wel een lusje aan de achterkant van de capuchon, misschien dat gebruiken?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

maartend schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:53:
[...]

ah great minds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ToolkiT schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:17:
[...]

hipcamp (vroeger cool camping) geeft veel leuke campsites welke niet camping &caravan club etc zijn..
https://www.hipcamp.com/e...pLayers=publicCampgrounds

Waar ga je heen in Scotland? de NC500 route is heel druk en boeken is aan te raden..

dit is een leuke site bij GlenCoe in de buurt:
https://redsquirrelcampsite.co.uk/
Stukjes NC500, maar waarschijnlijk meer de route van de PENIS287 van de Grand Tour aanhouden. Noord-oost kust heb ik al eens gereden 10 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tusk schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:24:
[...]
Stukjes NC500, maar waarschijnlijk meer de route van de PENIS287 van de Grand Tour aanhouden. Noord-oost kust heb ik al eens gereden 10 jaar geleden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utBpJzamqfsZkvNJHxYZIcAZ6QA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ze2ve8ozPG8DyqOJVVqY7he4.png?f=fotoalbum_large
dat is idd een mooie route :)

Dit is ook een mooie :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D576axezDKahWCZ4-v-yPDDd1Ys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9y3OSkMmsmLORCrCFGah6v3t.png?f=fotoalbum_large
https://adventurebikerider.com/forum/viewtopic.php?t=52819

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Orion84 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:18:
@Hopjesvla79 dat probleem heb ik ook met een shell jas van the north face ja. Ik gebruik daar maar de twee elastieke lusjes links en rechts aan de capuchon om ‘m aan de kapstok te hangen. Die heeft jouw jasje zo te zien niet, maar wel een lusje aan de achterkant van de capuchon, misschien dat gebruiken?
ja daar zit idd nog een elastiekje, maar man man wie bedenkt zoiets? Wel 2 karabinertjes in beide zakken om sleutels oid aan vast te maken, maar geen ophanglusje. Zat ook al te lijken of ik niet iets met Sealmgrip een lusje vast kan lijmen. Ik ga er nog eens over nadenken, maar het irriteert me wel mateloos.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tusk schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:24:
[...]

voor inspiratie :)

In de comments:
"Its actually a bit better to do the 287 clockwise (going from Inverness towards ullapool and taking the left turn first) because youll keep the sun behind you for most of the day"

[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 30-05-2024 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

@Tusk Sands Caravan & Camping, even boven Gairloch, is voor ons wel een beetje vaste prik wanneer we in die uithoek komen. Klein, rustig, aan zee, wel een restaurantje plus winkel, en ze hebben ook camping pods als je geen zin hebt om je tent op te zetten.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-09 13:18
Tusk schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:04:
Voornamelijk, maar Glencoe willen we wel aandoen waarschijnlijk, dus die tip is meer dan welkom @maartend
Glencoe móét je aandoen. Punt.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

iamerwin schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:00:
[...]

mee eens, erg mooi!
Maar heel veel van scotland is mooi 8)

Meteen inspiratie gekregen een een Scotland Greatest Hits (SGH 1300) route gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QS6WBpc6jLL9yip2rU6OMj4JnQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ur3txNe51bHuufhb0jFYNXPV.png?f=fotoalbum_large
https://calimoto.com/cali...its-sgh-1300-r-trOTx5KdQV

[ Voor 53% gewijzigd door ToolkiT op 30-05-2024 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
[...]

En dan op red squirl staan en gaan drinken in herberg klein stukje verder

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

maartend schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:15:
[...]

En dan op red squirl staan en gaan drinken in herberg klein stukje verder
neem wel anti-midges spul mee.. die krengen daar waren erg taai..

dochters waren not impressed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_Ms5S-IGBV_vVSlkSOKxGjRKzU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uqgV5BSo6ddLmRGYPwelhv7J.png?f=fotoalbum_large

wel een leuke camping :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dnwp6Oz4Ix1zpQZGa0hFeedp-VM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hS42HCbFSwWI9NVG43yHE6J8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 30-05-2024 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

ToolkiT schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:08:
[...]

mee eens, erg mooi!
Maar heel veel van scotland is mooi 8)

Meteen inspiratie gekregen een een Scotland Greatest Hits (SGH 1300) route gemaakt:
[Afbeelding]
https://calimoto.com/cali...its-sgh-1300-r-trOTx5KdQV
Sla je nu gewoon de Quiraing en Neist Point over? :o

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bra-Jo schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:57:
[...]

kan ik toevoegen, ken die niet, waar is dat?
ah Skye... mijn route blijft op mainland..
Maar zal een route maken met Skye erbij :)

[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 31-05-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bra-Jo schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:57:
[...]

Ziehier de BosS1000 :) (Best of super Scotland 1000 mijl dus)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzAdBK8zxuyLLBOvLKF26B_qj7M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ttSxtsbbqu5IFxiLRdzYibPB.png?f=fotoalbum_large
https://calimoto.com/cali...land-bos1000-r-j0OkxRVtPn

Ongeveer 1000 mijl.. en precies in een etmaal te rijden (als je nooit stopt :+ )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZADF9EdB5L6ZUV6ulAvJqUZWJUM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XGrR7Ftqzx3yVir3bIq0kriA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

ToolkiT schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:18:
[...]

Ziehier de Bos1000 :)

[Afbeelding]
https://calimoto.com/cali...land-bos1000-r-j0OkxRVtPn

Ongeveer 1000 mijl.. en precies in een etmaal te rijden (als je nooit stopt :+ )
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://www.dictionary.com/e/wp-content/uploads/2020/01/chefs_kiss_2.jpeg

Er zijn nog wel andere plekken te benoemen, maar dit is een hele mooie voor een etmaal. :P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bra-Jo schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:21:
[...]

[Afbeelding]

Er zijn nog wel andere plekken te benoemen, maar dit is een hele mooie voor een etmaal. :P
Als er nog dingen missen roep dan maar kan ik de ultime route maken..
let wel calimoto is planner voor motor (duh!) dus die kiest vaak de meest bochtige routes.. dus niet geschikt voor wagenzieke kinderen achterin :r

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@ToolkiT

Eergister voor de 8e keer op neist point geweest, en die moet je idd niet overslaan. Alvast een sneak peek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzLrycBlDKQcrffOXR4uJd5oJ8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNdt6dwy6Jegafoo6UJFIeJx.jpg?f=fotoalbum_large

Oh, zet ook de old man of storr erop. Beetje steil klimmen maar het zijn de views waard!

Kijk ook even op www.walkhighlands.co.uk. Super website!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Deathchant schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:45:
@ToolkiT

Oh, zet ook de old man of storr erop. Beetje steil klimmen maar het zijn de views waard!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SABDue59CjMSI1zonvwZmT-re4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OYdBwQdKCXyZFU16M9W4s6QJ.png?f=fotoalbum_large
de klim viel me wel mee eigenlijk..

Wij hebben bij de lighthouse daar wild gekampeerd.. is ook een public toilet dus dat is handig :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEmrkWh6J_1D9emYoGOjzBgCE_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fg1653N4Pw0MTs00xQohxUGh.png?f=fotoalbum_large
(dit is een vriend van ons, wij stonden in campervan ernaast, geen foto van)

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 31-05-2024 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Oh wacht storr en stoer zijn 2 plekken.. ik dacht alleen andere spelling.

Storr ligt wel op de route..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oF6ODvmBmnHLGU41rlzI-p5M7M4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2UswF4JZxNBpDAeMXSR4TIn8.png?f=fotoalbum_large

Stoer ook maar toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@ToolkiT dan heb je kans dat ik je tentje gezien heb. Hier ergens (eerste 2 foto's):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOR-vM6NgPu8HfcLdT-UiuDPK0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XrSXcFSI7vf8bxyNeR6lxbC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLjGJy51uCGJne1Vma18L9QKmrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wB2SbFNMrk1FEFa6vPcpe2yW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrgvFMaqEQrUIY704fAXsZkyd5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqHTq87NDzKXt0iC0ytEQc85.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zpzq6y2qAxU625-BeARq3jQYMCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6IFIhfDUWD3NVcXS7gcELPX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFcyEVKKVWFAhUfL-Oryrq5BoYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CE6padkHSjmsvp3HF5edrbWo.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens, die gast op de voorgrond uit mijn vorige post ben ik :)
Er stonden wel meerdere Nederlanders daar (met fotografie gear net als ik). Maar ik zag een groen tentje helemaal daar beneden bij waar je die campers ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Deathchant schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:56:
@ToolkiT dan heb je kans dat ik je tentje gezien heb. Hier ergens (eerste 2 foto's):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Overigens, die gast op de voorgrond uit mijn vorige post ben ik :)
Er stonden wel meerdere Nederlanders daar (met fotografie gear net als ik). Maar ik zag een groen tentje helemaal daar beneden bij waar je die campers ziet staan.
Dat is Storr denk ik?
wij waren in Stoer..
hier dus:
https://www.google.com/ma...6656?coh=205410&entry=ttu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nee ik bedoel bij Neist Point ;)

Ah shit ik zie net dat de lighthouse in jouw smile foto helemaal niet neist point lighthouse is 7(8)7

@ToolkiT kijk eens hier:
Schotland, Mei 2023

Kep daar ook een mapje gemaakt en wat fotos van de Storr. Dan weet je wat je te wachten staat ;)
Have fun!
(Ik ben op het moment weer aant queuen op Glasgow airport helaas)

[ Voor 23% gewijzigd door Deathchant op 31-05-2024 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ToolkiT schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:26:
[...]

Als er nog dingen missen roep dan maar kan ik de ultime route maken..
let wel calimoto is planner voor motor (duh!) dus die kiest vaak de meest bochtige routes.. dus niet geschikt voor wagenzieke kinderen achterin :r
We gaan om 3 redenen: rijden, wandelen, (whisky en ale) drinken :) En kindervrij, dus kom maar op met die bochten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 15:38
Op 2 juli is het plan te starten met de Berliner Höhenweg, 4 etappes waar we over de 3.000m gaan. Nu is er een flinke sneeuwdump gevallen en boven de 2.000m ligt flink pak sneeuw (0,6 - >1m).

Bij de Stubaier Höhenweg is er een actieve organisatie die via Facebook bijna dagelijks updates gaf of en zoja welke etappes open waren en geprepareerd waren door de vrijwilligers. Zoiets mis ik bij de Berliner Höhenweg. Ik ben nu van plan het toeristenbureau in Mayerhofen te emailen met de vraag hoe dat gaat bij de Berliner. Hebben jullie nog tips?
We hebben naast reguliere uitrusting goede sneeuwspikes bij ons om stukken sneeuw te passeren.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
vandermark schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:45:
Op 2 juli is het plan te starten met de Berliner Höhenweg, 4 etappes waar we over de 3.000m gaan. Nu is er een flinke sneeuwdump gevallen en boven de 2.000m ligt flink pak sneeuw (0,6 - >1m).

Bij de Stubaier Höhenweg is er een actieve organisatie die via Facebook bijna dagelijks updates gaf of en zoja welke etappes open waren en geprepareerd waren door de vrijwilligers. Zoiets mis ik bij de Berliner Höhenweg. Ik ben nu van plan het toeristenbureau in Mayerhofen te emailen met de vraag hoe dat gaat bij de Berliner. Hebben jullie nog tips?
We hebben naast reguliere uitrusting goede sneeuwspikes bij ons om stukken sneeuw te passeren.
sowieso de tussenliggende hutten benaderen, die hebben in het algemeen de laatste en meest accurate info.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
[...]

Drammer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Even terugkomend op het broekenverhaal:

Vandaag de https://www.zorali.com/co...nd?variant=39722839834737 binnen gehad.

Wat een ruimte om mijn bovenbenen! Heerlijk zeg! (gelijk een zwarte besteld :P)

En oh ja: over twee weken zit ik ook in *tromgeroffel* Schotland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Iemand een suggestie voor een dag of 3-4 in de Belgische ardennen (of alsnog Limburg), geschikt voor iemand met niet meer dan redelijke conditie? Met 17 km in de Limburgse heuvels was ik wel uitgekakt op een dag.

Hoeft dus allemaal niet zo ingewikkeld te zijn, gaat me vooral om rust en beetje natuur kijken en niet te veel volk om me heen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bundin op 09-06-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je kunt ook naar de hoge venen gaan bijvoorbeeld onder Eupen, de Wesertalsperre of Lac de la Gileppe en de venen zelf. Of tussen Spa en Stavelot

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Bundin Wat dacht je van Luxemburg?
Wel net iets verder, maar imho een stuk 'spannender'.

Zoals hier ook al genoemd:
ehtweak in "Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic - Deel 2"

En qua conditievereisten stelt dat niet zo veel voor. (vind ik tenminste).

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Bundin schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:11:
Iemand een suggestie voor een dag of 3-4 in de Belgische ardennen (of alsnog Limburg), geschikt voor iemand met niet meer dan redelijke conditie? Met 17 km in de Limburgse heuvels was ik wel uitgekakt op een dag.

Hoeft dus allemaal niet zo ingewikkeld te zijn, gaat me vooral om rust en beetje natuur kijken en niet te veel volk om me heen :)
vanuit een vaste standplaats? Met overnachting in hotel? Overnachten in tent?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:53:
[...]

vanuit een vaste standplaats? Met overnachting in hotel? Overnachten in tent?
Tent, heb m'n gear inmiddels wel bij elkaar, op een wat dunnere slaapzak na. Afgelopen nacht heel tevreden met de warmte (was een graad of 7), maar zodra de zon op de tent stond was 't hendig warm in de ruim bemeten nemo riff 15 large.

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 09-06-2024 15:13 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste