Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:01
Bundin schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:12:
[...]

Tent, heb m'n gear inmiddels wel bij elkaar, op een wat dunnere slaapzak na. Afgelopen nacht heel tevreden met de warmte (was een graad of 7), maar zodra de zon op de tent stond was 't hendig warm in de ruim bemeten nemo riff 15 large.
ik zou zoals hier ook al geopperd is eens kijken naar de Mullerthal trail. Goed uitgezet, mooi gebied.

Ander idee is om eens te kijken naar GR's en daar een paar etappes van te gaan lopen en dan bv met OV terug naar je startpunt te komen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hopjesvla79 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:15:
[...]

ik zou zoals hier ook al geopperd is eens kijken naar de Mullerthal trail. Goed uitgezet, mooi gebied.

Ander idee is om eens te kijken naar GR's en daar een paar etappes van te gaan lopen en dan bv met OV terug naar je startpunt te komen.
Yep, GR5 ook in luxemburg. Kun je goed lopen vanaf noorden naar Echternach. Trein terug. Trein = Gratis.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:25
En genoeg campings langs de GR5.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:09

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Vandaag de trolltunga in Odda, Noorwegen gelopen maar waren barre condities.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__Ze0t6TvZVQ12Y9ehcEFMglXc4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3kvLV6LpqvONGJqXsGqRor3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6ft_MFmBH627Az00YbbqOP--5A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRU6n6zjxBzfLORjBFgcipTK.jpg?f=fotoalbum_tile

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
Mr Pingu schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:56:
[Afbeelding][Afbeelding]
Je doet je naam eer aan, daar in die sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Bundin schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:11:
Iemand een suggestie voor een dag of 3-4 in de Belgische ardennen (of alsnog Limburg), geschikt voor iemand met niet meer dan redelijke conditie? Met 17 km in de Limburgse heuvels was ik wel uitgekakt op een dag.

Hoeft dus allemaal niet zo ingewikkeld te zijn, gaat me vooral om rust en beetje natuur kijken en niet te veel volk om me heen :)
Inderdaad Mullerthal of in de Belgische Ardennen Val de l'Ourthe. Beide mooie omgevingen met prima routes, zover ik als leek heb meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

barrymossel schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:09:
[...]

Je doet je naam eer aan, daar in die sneeuw.
Haha :+

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hopjesvla79
hier even een ervaring met Lowe Alpine. Mijn Zephyr 65 rugzak kreeg wat loszittende stiksels bij een van de compressie bandjes. Nu gebruik ik deze rugzak nauwelijks meer, daar die meestal te groot is. In de loop der jaren alles nog compacter gekregen etc, maar voor koud-weer kamperen is die prima met de dikke slaapzak en de grotere tent. Toendertijd (8/9 jaar terug) een van de weinige grote rugzakken onder de 2 kilo (1,8 om precies te zijn).

Anyway, toch zonde en maar eens contact opgenomen met Lowe Alpine, wat tegenwoordig onder RAB valt. Antwoord was dat repareren geen probleem was, kan gewoon onder garantie en stuur dus maar op met bon. Uiteraard is het bonnetje kwijt. Toch maar opgestuurd en kwam binnen 3 weken gerepareerd terug zonder extra kosten. Zat zelfs nog een opmerking bij dat ze de andere compressieband ook meteen verstevigd hebben.

Dat is nu weer eens service :)
Leuk detail is dat het reparatie centrum van Lowe Alpine/Rab gewoon hier in Nederland zit.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

barrymossel schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:13:
[...]

Inderdaad Mullerthal of in de Belgische Ardennen Val de l'Ourthe. Beide mooie omgevingen met prima routes, zover ik als leek heb meegemaakt.
+1 voor mullerthal en omgeving. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wilt maar rond Echternach, Berdorf zijn er zoveel mooie wandeling dat je uren zou kunnen dwalen. Als je eventueel overnacht op camping Martbusch kan je vanuit "de achtertuin" gelijk een leuk rondje doen zoals.

https://wildnis-wandern.d...raeuberhoehle-adlerhorst/.

Ook erg leuk om eten klaar te maken en met zonsondergang op de Adlerhorst opeten.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/3888/14859919219_e26cd12489_z.jpgSunset @ Adlerhorst by Mr Pingu, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:56
Mr Pingu schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:07:
[...]

https://wildnis-wandern.d...raeuberhoehle-adlerhorst/.

Ook erg leuk om eten klaar te maken en met zonsondergang op de Adlerhorst opeten.
[Afbeelding]Sunset @ Adlerhorst by Mr Pingu, on Flickr
Goh. bekend plekje. 10-tallen keren gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Mr Pingu Is dat hier soms?

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52892636684_c48ff55e40_c.jpg
Berdorf09 by Erik Haak, on Flickr

(klik op de foto @ flickr en je ziet de GPS EXIF data)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

ehtweak schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:26:
@Mr Pingu Is dat hier soms?

[Afbeelding]
Berdorf09 by Erik Haak, on Flickr

(klik op de foto @ flickr en je ziet de GPS EXIF data)
Ja volgens mij wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
ik weet het wel zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12
Mr Pingu schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:56:
[Afbeelding][Afbeelding]
Wat een vette foto's! O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ha, toch nog een StS Traveller TrII (large want meer ruimte als buik-/zijslaper en gek genoeg goedkoper dan regular) gevonden voor een nette prijs. De laatste tijd was deze lastig te vinden want de I en II zijn vervangen door 1 nieuw maar zwaarder model. Eigenlijk wil ik ook nog wel een I maar de II opengeritst als dekentje over een lakenzak moet maar voldoen bij erg warm voorlopig.

2 weken geleden wel heerlijk geslapen in m'n riff 15 met zo'n 9 graden buiten. Omdat ik geen shirt aan wil als ik slaap moet ik toch wat warmere slaapzakken meenemen dan de temperatuur doet vermoeden. Volgens mij zijn die temp ratings met iets van een base layer aan. Werd wel meteen warmig maar nog te doen toen 's ochtends de zon op de tent verscheen rond een uur of vroeg.

Nu nog vaststellen wanneer ik van de riff naar de TrII moet switchen :)

[ Voor 48% gewijzigd door Bundin op 16-06-2024 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Bundin schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:55:
Ha, toch nog een StS Traveller TrII (large want meer ruimte als buik-/zijslaper en gek genoeg goedkoper dan regular) gevonden voor een nette prijs. De laatste tijd was deze lastig te vinden want de I en II zijn vervangen door 1 nieuw maar zwaarder model. Eigenlijk wil ik ook nog wel een I maar de II opengeritst als dekentje over een lakenzak moet maar voldoen bij erg warm voorlopig.

2 weken geleden wel heerlijk geslapen in m'n riff 15 met zo'n 9 graden buiten. Omdat ik geen shirt aan wil als ik slaap moet ik toch wat warmere slaapzakken meenemen dan de temperatuur doet vermoeden. Volgens mij zijn die temp ratings met iets van een base layer aan. Werd wel meteen warmig maar nog te doen toen 's ochtends de zon op de tent verscheen rond een uur of vroeg.

Nu nog vaststellen wanneer ik van de riff naar de TrII moet switchen :)
nice, ik ben nog steeds erg blij met ze (heb zowel de 1 als ook de 2).
Ook fijn dat je voeten open kan maken of dat je hem helemaal kan openritsen.zodat je hem als een 2 persoons deken kan gebruiken.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:12:
[...]

nice, ik ben nog steeds erg blij met ze (heb zowel de 1 als ook de 2).
Ook fijn dat je voeten open kan maken of dat je hem helemaal kan openritsen.zodat je hem als een 2 persoons deken kan gebruiken.
Yes, die multifunctionaliteit was waarom ik specifiek op zoek was naar de TrII. De TrI kan ik denk ik echt niet verkopen aan mezelf, dat is best een hoop geld voor enkel echt warme nachten. Ik hoop dan met de II bijna volledig opengeritst uit te kunnen komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-06 08:05
twowheeler schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:57:
Zijn er hier meerdere die de laatste tijd wat problemen hebben met Meindl schoenen?
Sorry voor de late reply. Hier ook gedeeltelijk negatieve ervaring met Meindl. Vorig jaar Meindl Softline Top GTX aan laten meten bij Bever in Houten. Als startende langeafstandswandelaar leek me het aanmeten wel verstandig. De opgemeten maat zat daar echter al veel te strak, dus ik heb 1 maat groter gekocht. Achteraf bekeken zit ook die veel te strak. Met teensokken zelfs zó strak dat ik vorig jaar beide kleine teennagels in Zweden ben kwijtgeraakt door de druk op de kleine tenen (deed niet echt pijn verder maar toch). En dan heb ik best smalle voetjes. :')

Binnenkort starten we met een wandeling (West Highland Way) in Schotland en ik heb andere dunnere liners/sokken etc., maar hou mn hart vast. ;w

Dank je wel Bever. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Justinn1988 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:48:
[...]

Sorry voor de late reply. Hier ook gedeeltelijk negatieve ervaring met Meindl. Vorig jaar Meindl Softline Top GTX aan laten meten bij Bever in Houten. Als startende langeafstandswandelaar leek me het aanmeten wel verstandig. De opgemeten maat zat daar echter al veel te strak, dus ik heb 1 maat groter gekocht. Achteraf bekeken zit ook die veel te strak. Met teensokken zelfs zó strak dat ik vorig jaar beide kleine teennagels in Zweden ben kwijtgeraakt door de druk op de kleine tenen (deed niet echt pijn verder maar toch). En dan heb ik best smalle voetjes. :')

Binnenkort starten we met een wandeling (West Highland Way) in Schotland en ik heb andere dunnere liners/sokken etc., maar hou mn hart vast. ;w

Lijkt mij eerder een probleem met aanmeten dan een probleem van Meindl. Had je zelfs met de maat groter niet meteen het gevoel dat ze te strak zaten vraag ik me dan ook af?
Aanmeten gaat pas goed als er ook feedback terug komt van de klant, de maat an-sich kan wel goed zijn maar dat wil niet zeggen dat de schoen dan ook per definitie goed zit.

Kan ook zijn dat je ze verkeerd strikt, dat dus de maat wel goed is, maar dat door verkeerd strikken je alsnog gaat schuiven met als gevolg dat je kleine tenen gaan botsen. Of nagels niet geknipt? En anders is het model inderdaad niet geschikt voor jou, je kan wel kleine voeten hebben, maar misschien zijn het kleine, brede voeten ipv kleine, smalle voeten.

Ik zou ze in de verkoop doen en andere schoenen halen, de kans is groot dat je dadelijk weer problemen krijgt. Of heb je er na Zweden zonder problemen op kunnen lopen?

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 20-06-2024 10:03 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
Hopjesvla79 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:01:
[...]

Lijkt mij eerder een probleem met aanmeten dan een probleem van Meindl. Had je zelfs met de maat groter niet meteen het gevoel dat ze te strak zaten vraag ik me dan ook af?

Kan ook zijn dat je ze verkeerd strikt, dat dus de maat wel goed is, maar dat door verkeerd strikken je alsnog gaat schuiven met als gevolg dat je kleine tenen gaan botsen. Of nagels niet geknipt? En anders is het model inderdaad niet geschikt voor jou, je kan wel kleine voeten hebben, maar misschien zijn het kleine, brede voeten ipv kleine, smalle voeten.

Ik zou ze in de verkoop doen en andere schoenen halen, de kans is groot dat je dadelijk weer problemen krijgt. Of heb je er na Zweden zonder problemen op kunnen lopen?
Dank je wel. :) Ik denk dat je gelijk hebt voor wat betreft het opmeten en dat het niet aan Meindl ligt. Nagels zijn altijd kort en mijn voeten zijn toch echt vrij smal. Na Zweden heb ik geen echte problemen meer gehad met lange wandelingen in Nederland, dus ga 't wel proberen in Schotland. Ze lopen verder prima al voel ik wel wat druk op de tenen aan het einde van een langere wandeling (bv. 25+ km), maar dat lijkt mij verklaarbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Hier hetzelfde hoor (ongeveer).

Ik heb mijn vorige paar een scan laten doen bij Bever. Hier kwam maat 42,5 uit. Deze was veel te klein. Bijna al mijn schoenen zijn UK 9 of US10. Dit is bij Meindl 43. Toen na veel wikken wegen met 44 de deur uitgegaan en die helemaal opgelopen. Mijn lengte (mondo) is ongeveer 27cm geloof ik.

Nu ik nieuwe meindls heb toch voor 43 (uk 9) gegaan aangezien 44 veel te ruim zat. Vooral de schacht kon ik enorm krom aantrekken. Deze 43 zitten beter maar mogen in de breedte nog wel iets ruimer worden. Meindl raad hier voor aan in nat gras te lopen (breder kan, langer niet). Dit helpt en je merkt inderdaad dat zodra het leer soepel wordt de schoenen ook beter gaan zitten. Even het leer invetten werkt daarbij ook.

Overigens wil ik komende zomer een paar lage mee. Deze ooit van Decathlon gekocht en deze bevielen goed, denk dat ik weer voor zoiets gaat. Loopt wat lichter en vooral luchtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
schoenen is net als met kleding: je kan niet puur alleen op de maat afgaan: altijd passen

Als ik bv. kijk naar de schoenen die ik thuis heb dan gaat het van maat 41 tot 43,5... Verschillende merken, verschillende modellen maar waar ik alleen maar van op aan kan door te passen, de maat zelf geeft een indicatie.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 16:23
Het vervelend met wandelschoenen is dat je ook kunt hebben dat ze helemaal prima lijken te zitten. Zowel tijdens passen in de winkel als relatief korte tochtjes. Tot je de eerste keer >15 km gelopen hebt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Justinn1988 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:48:
[...]

Klinkt alsof je net als ik een (in verhouding) brede voorvoet hebt: meindl comfort fit is dan een betere pasvorm. Hanwag heeft ook modellen met een bredere voorvoet beschikbaar. Deze schoenen hebben wel nog een smallere hak zodat je niet gaat zwemmen/schuren in de schoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:36
Bergschoenen blijft altijd lastig. Zelf vorig jaar na 4 dagen op gloednieuwe La Sportiva's zo'n pijn gekregen dat ik terug heb gegrepen op de 9 jaar oude Mammut's die gelukkig ook nog in de auto lagen (maar wel echt op waren). Probleem leek dat ze iets te groot waren, waardoor mijn voet teveel ruimte had en enkels helemaal beurs werden. Dat we nogal een forse start hadden hielp misschien ook niet mee (van vrijdagavond t/m zondag in totaal 50km en 4000 hoogtemeters). Nu gekozen voor hele degelijke binnenzolen die er voor zorgen dat de schoen denk ik minimaal een halve maat kleiner wordt. Verder ook nog dikkere sokken mee én mijn oude zooltjes, zodat ik allerlei mix'en kan maken. Hopelijk komt dan dit keer wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
En dan heb je ook nog het effect dat je voet best wel op kan zwellen en of vervormen van de hele dag lopen. Daar kan je ook niet echt tegenaan passen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
MrAngry schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:20:
En dan heb je ook nog het effect dat je voet best wel op kan zwellen en of vervormen van de hele dag lopen. Daar kan je ook niet echt tegenaan passen in de winkel.
op zich wel: als bij het passen de schoen al vrij strak ("snug") zit maar nog niet oncomfortabel dan zou je al meteen kunnen overwegen om misschien toch maar die halve maat groter te nemen als je weet dat je voeten opzwellen. Is natuurlijk ook van persoon tot persoon anders.

Rest natuurlijk ook gewoon een stuk ervaring, scheelt natuurlijk of dit je eerste paar is, of dat je al ettelijke paren (het liefst verschillende merken) heb versleten, dan voel je het ook allemaal wat beter aan.

De enige echt lastige schoenen om goed te passen in mijn ervaring zijn D-schoenen omdat die zo stijf zijn, maar goed dat is dan ook weer een klasse apart.

[ Voor 9% gewijzigd door Hopjesvla79 op 24-06-2024 08:35 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

In het kader van de voorbereiding: iemand hier die ervaringen heeft met zowel de West Highland Way als de Krijtwandeling in Limburg?

We willen de WHW volgend voorjaar gaan doen, en ik ben benieuwd of de Krijtwandeling een beetje goede training is daarvoor. We hebben geen mogelijkheid om een week lang te gaan, dus we pakken iedere paar weken een dagje Limburg. Afgelopen weekend hebben we lus 1 (15km tussen Valkenburg en Berg) gedaan, die zou "heel moeilijk" zijn volgens Visit Zuid-Limburg. We vonden 'm best goed te doen, soms pitting maar zeker niet "heel moeilijk". Ik vraag me nu dus af in hoeverre dit representatief is voor de WHW, of dat we niet beter naar de Ardennen ofzo kunnen om goed te oefenen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:39
Pfff... lastige afweging:
De Berliner Höhenweg die we vanaf 2 juli willen lopen zit nog flink vast. Hutten communiceren dat de route zwaar is en alleen voor geoefende lopers open is die crampons & pickel hebben & weten te gebruiken. Veel sneeuwvelden en zelfs beken zonder bruggen. Er zijn wel lopers die gaan en die met foto's e.e.a. laten zien.

Wij hebben goede sneeuwspikes/crampons en denken eraan een pickel te lenen/huren voor de steile sneeuwvelden maar het moet wel verantwoord zijn. Dilemma's...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
vandermark schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:21:
Pfff... lastige afweging:
De Berliner Höhenweg die we vanaf 2 juli willen lopen zit nog flink vast. Hutten communiceren dat de route zwaar is en alleen voor geoefende lopers open is die crampons & pickel hebben & weten te gebruiken. Veel sneeuwvelden en zelfs beken zonder bruggen. Er zijn wel lopers die gaan en die met foto's e.e.a. laten zien.

Wij hebben goede sneeuwspikes/crampons en denken eraan een pickel te lenen/huren voor de steile sneeuwvelden maar het moet wel verantwoord zijn. Dilemma's...
het spul hebben is nog niet weten hoe je het moet gebruiken he ;-)

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt, maar alleen jij kan dat het beste inschatten. Bij twijfel niet doen. De route loopt niet weg, die is er volgend jaar ook nog. Foto's van anderen kunnen een beeld geven van de situatie, maar geven niet de ervaring weer van de anderen. Als je nu twijfelt zou ik gewoon een ander plan maken en volgend jaar terug komen. Of er wel heen gaan en dan per dag de etappe bekijken en ter plekke je plan aanpassen als dat kan, of terug keren.

Voorbeeldje: Op dit moment ligt er op de GR20 ook nog veel sneeuw. Ook foto's gezien van mensen die het gewoon doen, maar ook, geloof dat de teller inmiddels op 3 staat, doden gevallen door valpartijen, weeromslag e.d. En dan is het echte seizoen nog niet begonnen..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 21:40
Twee weken geleden heb ik dus - op aanraden van o.a. @Luuk84 - de Lee Trail gelopen. Omdat het de eerste keer in jaren was dat ik nog eens zo een aantal hoogtemeters had gelopen op een relatief korte afstand (ik doe meestal dagtochten van 25km in Limburg (BE) en omgeving) heb ik de trail opgesplitst in 3 dagen.
Overnachten deden we op Camping du Nord, waar we een klein huisje hadden gehuurd. Mijn vrouw bleef op de camping, voor haar hoeven die afstanden niet :)
Dag 1 Ettelbruch - Lipperscheid (17,9km)
Rond 9:20 vertrok ik op de camping naar het station van Goebelsmühle, dat een kleine kilometer verder lag. De weg ernaartoe was niet zo boeiend, maar genoeg om al een beetje op te warmen. Het was redelijk grijs weer, maar wel droog. Zo zou het de rest van de trail ook blijven, gelukkig. Na een rit van ongeveer 9 minuten naar Ettelbrück, stond ik klaar om te vertrekken. Tijdens de voorbereiding van de trail kwam ik er ook achter dat er een multi van Geocaching met de trail meeliep, dus die ging ik ook proberen te doen. Echter waren ze bij het station van Ettelbrück zo veel aan het werken, dat een paar van de hints onmogelijk waren om te vinden. Ook bij het monument van generaal Patton - de officiële start van de trail - waren ze aan het werken. Na toch een klein half uur verloren te hebben met de zoektocht ben ik dan alsnog vertrokken. Het was inmiddels al wat opgeklaard, dus al snel ging de fleece uit. De eerste paar kilometer waren leuke opwarmertjes, met vooral veel bospaden en een paar stukken asfalt. Na Erpeldange-sur-Sûre ging het meteen weer omhoog. In eerste instantie via een bospad, maar dat werd snel een breed en makkelijk pad waar ik zo goed als m'n gewoonlijk "flachland"-tempo kon wandelen. Na ruim een uurtje klimmen was het leuke liedje voorbij, en ging het quasi recht de heuvelflank op. Dit stijgen (en hijgen) ging door tot aan het stuk bij de Predigtstuhl, een bekend uitkijkpunt over het dal. Helaas was deze afgezet met lint, waardoor je er niet op kon. Om tot aan de Predigtstuhl te komen moet je over een aantal nogal steile paadjes naar beneden, waar ik niet echt heel blij om was: klimmen is zwaar, maar afdalen op losse stenen is niet helemaal m'n ding. Ik was dus ook blij toen ik weer boven was. Het stukje Predigtstuhl had voor mij dus niet gemoeten.
Gelukkig ging het daarna weer lekker verder over brede paden, langs een boerderij en wat kleinschalige industrie. Na een paar kilometer rustig dalen, afwisselend via smalle en brede paden kwam ik aan in Michelau, een van de dorpjes die ik onderweg zou tegenkomen. Omdat dit dorp ook aan de Sûre/Sauer ligt, kon dat maar één ding betekenen: klimmen, klimmen en nog eens klimmen. Het eerste stuk was nog tussen de open velden, maar gelukkig kwam daarna de aangename koelte van een bos. Met voldoende te rusten, haasje over met een paar Nederlandse dames te doen en vooral m'n eigen tempo te houden kwam ik uiteindelijk bovenaan, op de Gringlee. Hier begon het toch de druppelen, maar gelukkig was de laatste - stevige - afdaling constant in een bos, dus bleef ik redelijk droog. Eenmaal beneden in het dal gaven de twee Nederlandse dames mij nog een lift tot aan de camping, dus hoefde ik niet op de bus te wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3IuizqbTulG8pDCuDXGya5VJ4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3rXMd2cJptmMzsVG8bDFLPP.jpg?f=fotoalbum_large
Smalle bospaadjes, heerlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjOHxCWc6-UgQ-Nz8vqqNr9Cv20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j789QUWFI2wVuzfCMzzFLPnm.jpg?f=fotoalbum_large
De uitzichten liegen er niet om.
Dag twee Lipperscheid - Schlindermanderscheid (16,7km)
Vandaag ook weer op tijd weg, terug naar Bourscheid-Moulin, waar ik gisteren eindigde. Hier moet je meteen een beslissing nemen: neem je de route langs de Sûre, met risico dat je moet omkeren omdat de waterstand té hoog is, of ga je meteen langs de asfaltweg omhoog? Ik nam het risico, ookal stond er veel water in de rivier. Gelukkig viel het al bij al nog mee, en kon ik met een aangenaam tempo vlak langs de Sûre lopen. Eventjes klimmen om over het spoor te komen, een stukje vochtig pad om dan aan de eerste klim van de dag te beginnen. Vanaf kwam ik vrij veel mensen tegen, met name Nederlandse vrouwen waren veel vertegenwoordigd. De eerste paar uur was het voornamelijk klimmen, afwisselend weer over smalle paadjes en brede boswegen. Uiteindelijk kwam ik aan bij het Napoleonsknäppchen, een boom die geplant werd ter ere van de zoon van Napoleon. Het is ook meteen het hoogste punt van de dag. De komende paar kilometers zouden me weer naar beneden, het dal in brengen. Tot vlak aan de camping. M'n vrouw van plan was om pannekoeken te bakken, dus had ik een doel voor deze middag: op tijd op de camping zijn. Via nog wat smalle paadjes kwam ik uiteindelijk aan bij het hotel in Dirbach-Plage, waar de route over het terras verder liep. Hier stak ik ook de laatste keer de Sûre over, maar ik zou 'm nog wel een paar keer zien die dag. Na nog ruim een uur vloeken op de flank wegens smalle, vochtige paadjes met veel braambessen, brandnetels en omgevallen bomen kwam ik uiteindelijk aan op de camping, waar de pannekoeken net klaarstonden O+
Gesterkt en weer klaar om nog een paar kilometer te wandelen, ging ik weer op pad. Dit stuk kende ik al, want dat was hetzelfde als het begin van de eerste dag. Net voorbij het station van Goebelsmühle ging het pad echter weer flink omhoog, maar vlakte al snel weer af om langs de flank kalmpjes omhoog te klimmen. Vlakbij Lipperscheid daalde het pad weer naar het dal, waar ik via een kleine omweg weer kon opgepikt worden door m'n vrouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DY67RavB14WdPp4hcZITCLXw94Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmgfv7WUhIZ0OsK2qAHqjdyR.jpg?f=fotoalbum_large
Als er geen bankje is, zal een boomstam ook wel voldoen.
Dag drie Schlindermanderscheid - Kautenbach (18,7km)
Ook deze morgen werd ik weer afgezet door m'n vrouw op het eindpunt van de vorige etappe. De Lee Trail loopt hier langs een vrolijk stromend riviertje rustig omhoog, goed om de benen weer op te warmen. En dat was nodig, want na een paar kilometer kwam het stevige werk: de Morberlee omhoog. De Morberlee is één van de bekendste Lees van de trail, maar ook één van de avontuurlijkste. Over de kale, afgesleten heuvelrug ging het op een rustig tempo verder. Onderweg kwam ik nog de twee Nederlandse dames van dag één tegen. Na een kort babbeltje ging ik verder door Hoscheid, een slaperig dorpje bovenop een heuvelrug. Hier nam ik de kans om even m'n armen in te smeren, want het was inmiddels zo opgeklaard dat de zon zich zelfs liet zien. Warm was het niet, hooguit een graadje over 16,17. Maar geen probleem, de Lee Trail zorgde wel voor de nodige warmte. Na Hoscheid ging het weer naar beneden via een brede bosweg. Ik hoorde ondertussen allerlei geluiden uit het dal, bijna muzikaal. Niet zo vreemd, want de Lee Trail loopt hier een deel samen met een Klangenweg: een lokale wandeling met een paar instrumenten onderweg. Bijvoorbeeld een heel grote houten xylofoon, of een metalen knikkerbaan. Heel leuk en zorgde zowel voor de passerende wandelaars als voor de wandelaars verder in de vallei vast voor een leuke verrassing.
Zodoende verliepen de kilometers vlot, en na nog een paar keer de verschillende flanken van het dal gezien te hebben liep het pad weer de omhoog, naar een heuvelvlakte. Hier leidde het pad me naar weer een vrij open Lee, dit keer de Hoflee. Hier was duidelijk een brand geweest een paar jaar geleden, waardoor dit nu een vrij kille omgeving was. Toch gaf een een mooi uitzicht op het dal, waar alleen de spoorlijn doorheen liep. Ik nam hier ook even pauze om te lunchen en op adem te komen. De volgende kilometers kan ik alleen maar beschrijven als: afdalen, smalle paadjes, veel braambessen en hier en daar een afgrond. Avontuurlijk zeker, maar wel heel rustig. Ik nam m'n tijd om waar ik kon even van de omgeving te genieten, al was het maar om even op adem te komen. Ik begon ook te merken dat m'n CamelBak bijna leeg was, dus ik begon iets zuiniger om te gaan met m'n water. Gelukkig werd het pad weer makkelijk en had ik weer bijna m'n gewoon tempo. Dit ging vlot en na een kleine omweg om de finale van de geocache op te lossen begon ik met volle moed aan de laatste kilometers van de Lee Trail. Door een kleine misvatting van de kaart tijdens het plannen kwamen er nog wel een kleine twee kilometer bij, maar die waren gelukkig makkelijk en toch de moeite. Uiteindelijk kwam ik via de laatste afdaling van de laatste lee aan in Kautenbach. Het dorpje zelf stelt niet veel voor, maar heeft wel een treinstation. Natuurlijk had ik net de vorige trein gemist, maar geen probleem: er was een bankje, het zonnetje scheen en er was een drankautomaat.
Na een - beetje confronterende - treinrit van welgeteld 3 minuten stond ik weer in het station van Geubelsmühle, waar alles begonnen was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpkRyOBDGBM3_kAP5defCDDG8UA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cf36aIevp9BDkv61V0XVoKoz.jpg?f=fotoalbum_large
De Morberlee is een avontuur op zich.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7RLEDx8IAsOuXsX0KEiBklaG_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZ5y3RCkbprDY8fnD7eqGXa7.jpg?f=fotoalbum_large
De Morberlee na een halve dag wandelen.
Conclusie:
Dank je voor de tips allemaal, de Lee Trail is een klein pareltje in Luxemburg. Het is heel goed bereikbaar, mede door het gratis openbaar vervoer. Ik heb een paar keer geprofiteerd van een persoonlijke taxidienst, maar als die er niet was, dan was het hooguit een beetje meer plannen.
De trail zelf is redelijk uitdagend, met meer afwisseling dan de Mullerthaltrail. Zoals elke wandeling in Luxemburg is ook deze zeer goed gemarkeerd, en voorzien van veel bankjes om te genieten van het uitzicht. De paden zijn bij momenten wel redelijk overgroeid en er ligt wel eens een boom in de weg. Niet storend (behalve één keer, vlak bij camping du Nord), en dat kwam dus niet al veel voor.
Zeker een aanrader dus. Je kan 'm ook in twee dagen doen, maar ik voor mij was drie dagen ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:03
Tof om te lezen dat je hem gelopen hebt en dat de route ook bevallen is!
De morberlee (en de hoflee is ook niet onaardig) is een uniek stukje en zeer de moeite waard vind ik zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 14:29
Bra-Jo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:19:
In het kader van de voorbereiding: iemand hier die ervaringen heeft met zowel de West Highland Way als de Krijtwandeling in Limburg?

We willen de WHW volgend voorjaar gaan doen, en ik ben benieuwd of de Krijtwandeling een beetje goede training is daarvoor. We hebben geen mogelijkheid om een week lang te gaan, dus we pakken iedere paar weken een dagje Limburg. Afgelopen weekend hebben we lus 1 (15km tussen Valkenburg en Berg) gedaan, die zou "heel moeilijk" zijn volgens Visit Zuid-Limburg. We vonden 'm best goed te doen, soms pitting maar zeker niet "heel moeilijk". Ik vraag me nu dus af in hoeverre dit representatief is voor de WHW, of dat we niet beter naar de Ardennen ofzo kunnen om goed te oefenen.
Even het volledige krijtlandpad lopen (de 70 of 90 km) geeft een goede indicatie van je wandelconditie. Kom je daar niet fijn doorheen dan krijg je het zwaar op de WHW. Wij gebruikte het krijtlandpad ook altijd als laatste training voor de wandelvakantie (een stuk van de GR5 lopen, meestal iets rond de 200 km per keer ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
Hopjesvla79 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:01:
[...]

het spul hebben is nog niet weten hoe je het moet gebruiken he ;-)

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt, maar alleen jij kan dat het beste inschatten. Bij twijfel niet doen. De route loopt niet weg, die is er volgend jaar ook nog. Foto's van anderen kunnen een beeld geven van de situatie, maar geven niet de ervaring weer van de anderen. Als je nu twijfelt zou ik gewoon een ander plan maken en volgend jaar terug komen. Of er wel heen gaan en dan per dag de etappe bekijken en ter plekke je plan aanpassen als dat kan, of terug keren.

Voorbeeldje: Op dit moment ligt er op de GR20 ook nog veel sneeuw. Ook foto's gezien van mensen die het gewoon doen, maar ook, geloof dat de teller inmiddels op 3 staat, doden gevallen door valpartijen, weeromslag e.d. En dan is het echte seizoen nog niet begonnen..
Bedankt, we gaan alleen als het veilig zonder pickels kan, of te wel wandelen zonder alpine vaardigheden. Dat betekent waarschijnlijk dat de huttentocht niet doorgaat en we dagtochten vanuit Mayrhofen gaan lopen, ook daar zijn genoeg uitdagende routes mee te maken.

Leve Strava routebuilder met de heatmap functie 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:58
vandermark schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:21:
[...]

Bedankt, we gaan alleen als het veilig zonder pickels kan, of te wel wandelen zonder alpine vaardigheden. Dat betekent waarschijnlijk dat de huttentocht niet doorgaat en we dagtochten vanuit Mayrhofen gaan lopen, ook daar zijn genoeg uitdagende routes mee te maken.

Leve Strava routebuilder met de heatmap functie 😄
Goede beslissing.
Mocht je in de toekomst nog van plan zijn om wel, veilig,uitdagendere wandelingen te gaan doen, dan kan ik een C1 cursus van de NKBV van harte aanbevelen. De NKBV heeft sowieso wel leuke tochten en/of bergsportkampen met voor ieder wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik ga toevallig vanaf zaterdag die c1 cursus doen en ik neem een paar dagen in het oetztal om te acclimatiseren, ik krijg hoofdpijn als ik te snel omhoog ga. Heeft iemand tips voor leuke routes vanaf halverwege het dal? Ik zit in een dorpje ten noorden van Solden (ben de naam even kwijt). Wil eigenlijk omhoog rijden of skiliften (maar die zijn duur) en dan boven de 2000m wandelen naar een lunchhut bijvoorbeeld. Maar ik ben daar nog nooit geweest en heb geen idee wat praktisch is. Ik heb slechts twee dagen dus ik wil er het maximale uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@MrAngry Als je hoofdpijn krijgt als je te snel omhoog gaat, moet je zeker geen lift nemen omhoog!
Dan ga je juist snel omhoog... en is de luchtdrukverandering in korte tijd al fors.

Het beste werkt als je de eerste paar nachten al op hoogte overnacht. Dus gewoon slapen op 1500m of hoger.
Dan went je gestel alvast aan de gewijzigde luchtdruk en zuurstofverhoudingen.

En niet stressen en jagen, in de weken voor je vertrek naar de Alpen. Zorgen dat je basisconditie op orde is en uitgerust op reis gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 24-06-2024 21:25 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, goed punt, maar ik had erbij moeten vermelden dat het pas vanaf ongeveer 2500 meter speelt. Dus ik wil lopen tussen de 2000 & 2500 meter, een of twee keer doet het hem meestal al wel voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:02
MrAngry schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:12:
Ik ga toevallig vanaf zaterdag die c1 cursus doen en ik neem een paar dagen in het oetztal om te acclimatiseren, ik krijg hoofdpijn als ik te snel omhoog ga. Heeft iemand tips voor leuke routes vanaf halverwege het dal? Ik zit in een dorpje ten noorden van Solden (ben de naam even kwijt). Wil eigenlijk omhoog rijden of skiliften (maar die zijn duur) en dan boven de 2000m wandelen naar een lunchhut bijvoorbeeld. Maar ik ben daar nog nooit geweest en heb geen idee wat praktisch is. Ik heb slechts twee dagen dus ik wil er het maximale uithalen.
Omhoog rijden naar de timmelsjoch pas. En vandaar een heen en weertje. Heb geen tochten paraat, maar dat is lekker hoog (2500m) starten in ieder geval. Of je stopt iets lager en loopt naar de pas, loop je wel een groot gedeelte naast de weg.

Of naar Rotkogelhutte lopen, 2666m hoog. Afhankelijk van hoe lang je de heenweg maakt, kun je misschien met de lift terug naar beneden.

[ Voor 11% gewijzigd door Adam1980 op 25-06-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
[quote]MrAngry schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:12:
Ik ga toevallig vanaf zaterdag die c1 cursus doen en ik neem een paar dagen in het oetztal om te acclimatiseren, ik krijg hoofdpijn als ik te snel omhoog ga.

Dat klinkt mij niet in de oren als gevoelig zijn voor hoogteziekte. Hoogteziekte treedt pas na enkele uren tot een dag op als je al op grote hoogte (vanaf 3000 tot 3500m als ik me niet vergis) bent . Het klinkt wel of je slecht instaat zijn om je holtes te klaren of op gelijke druk te kunnen krijgen. Wellicht zijn die verbindingen een beetje nauw bij jouw. Ik herken je klacht maar ik heb het omgekeerde met snel dalen. Ik los dat op door juist de boel (dus alle holtes) op gelijke druk te brengen met opblazen (klaren). Door te klaren, kan je actief lucht vanuit de neus door de buis van Eustachius en andere holtes persen. Klaren doe je door je neus dicht te knijpen, je mond dicht te houden en vervolgens te proberen uw neus te snuiten. Doe het voorzichtig zodat je je trommelvliezen niet te hard opblaast.

Door de overdruk in de holtes worden deze sneller gelijkmatig op dezelfde druk gebracht als je omgeving.

Wie weet helpt het jouw ook.

[ Voor 94% gewijzigd door zuma op 26-06-2024 12:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Tijd voor weer anderhalve dag rust aan m'n hoofd, dus ad hoc 2 dagen vrij gepakt en voor 1 nachtje naar een natuurcamping in de buurt heen en weer wandelen.

Base weight een stukje boven de 7 kg, waarvan bijna 900 gram een ereader en stoeltje, dus als het moet kan het met 6.4 kg. Verder met dit weer amper kleding nodig, dat helpt natuurlijk ook een hoop.

Nieuwe dingen die getest worden: injinji sokken, ik ken best wat mensen die er dol op zijn, dus eens zien wat de hype is. En trekking poles. Had ik de vorige keer nog niet, bij steile hellingen wel gemerkt dat mijn knieën op dat moment wel een "is dit echt nodig" signaal gaven. Op vlakke stukken gaan ze denk ik wel een side pocket in, dan is het allemaal niet zo nodig.

Nog ff stevig lunchen en een halve liter water naar binnen kiepen en dan naar buiten. Zoveel beter dan achter m'n laptop :)

[ Voor 30% gewijzigd door Bundin op 26-06-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
Wij vliegen binnenkort van Schiphol naar Schotland om daar te backpacken.

Heeft er iemand ervaring met het meenemen van zelf gedroogd (en volledig ongemarkeerd) voedsel? Is er een kans dat dat wordt ingenomen op het vliegveld? Dit is inclusief gedroogd vlees, allerlei groentes, rijst, aardappelpuree, sauzen, noten, los verpakte kruidenmengsels etc. Door elkaar heen en gemixt, en in essentie hetzelfde idee als een gedroogde maaltijd van een merk als Adventure Foods.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEjKegptWpr3DWKNw-DBB3_b5x4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pbrOM9pAknj8NZ2J97rAqRt.jpg?f=fotoalbum_large

Dan zijn er ook nog algemene restricties wat je mag importeren naar GB (hier) die niet echt verder helpen. Daar wordt o.a. ook genoemd dat je voor 'certain grains, such as rice' een certificaat nodig hebt? (zie hier). (edit: geld alleen voor buiten EU, dus niet relevant)

Hoe zit dit? Ervaringen? Moeten we al onze voorverpakte maaltijden en ontbijtjes thuis laten? -O- :|

[ Voor 11% gewijzigd door Justinn1988 op 26-06-2024 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Justinn1988 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:50:

Dan zijn er ook nog algemene restricties wat je mag importeren naar GB (hier) die niet echt verder helpen. Daar wordt o.a. ook genoemd dat je voor 'certain grains, such as rice' een certificaat nodig hebt? (zie hier).

Hoe zit dit? Ervaringen? Moeten we al onze voorverpakte maaltijden en ontbijtjes thuis laten? -O- :|
goed lezen ;) je komt toch niet vanuit buiten de EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
Leipo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:02:
[...]

goed lezen ;) je komt toch niet vanuit buiten de EU?
Daar heb ik dan net overheen gelezen voor wat betreft de rijst. Dank je wel! :) Initiële vraag blijft wel: is er een kans dat ongemarkeerd voedsel wordt ingenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Nee, dat zit wel goed. Ik heb jaren zelf gedroogd voedsel mee naar de UK genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:22
zuma schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:12:
Nee, dat zit wel goed. Ik heb jaren zelf gedroogd voedsel mee naar de UK genomen.
Ook na Brexit? Kan natuurlijk dat er wezenlijk wat veranderd is sindsdien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Na Brexit gaan er tegenwoordig twee of drie volle grote paarse albert heijn klapkratten vol met eten mee. Blik, glas of in een pak. Nat of droog. Ook zelfgemaakte zakjes met nootmixen en gedroogde fruit leathers. Uiteraard met de auto door de douane bij de ferry. No problem.

Ik neem aan dat er geen verschil zit in met vliegen https://www.euclaim.nl/bl...meenemen-in-het-vliegtuig

[ Voor 9% gewijzigd door zuma op 26-06-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 21:40
Luuk84 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:47:
[...]

Tof om te lezen dat je hem gelopen hebt en dat de route ook bevallen is!
De morberlee (en de hoflee is ook niet onaardig) is een uniek stukje en zeer de moeite waard vind ik zelf.
Thx!

Nu is het tijd voor de volgende. Maar waar-o-waar.. op zich vond ik het wel leuk om enkele dagen aan één stuk onderweg te zijn, maar 's m'n vrouw is niet zo een fan van alleen slapen. Dus eens kijken of ik ergens een tour kan vinden met een centraal of goed bereikbaar punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:30

wjv

Ik ga deze zomer de Peaks of the Balkans doen (https://peaksofthebalkans.com/). Heeft iemand deze eerder gedaan, en heeft wat tips? We hebben een paar dagen extra, dus een side track of een top(je) kunnen we onderweg meepakken.

Het boekje en kaart van de route heb ik al. Permits voor de onbewaakte grensovergangen ga ik volgende week aanvragen. We nemen een tent mee, voor als het ergens druk is of we een mooie kampeer plek zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
we vonden onze Hilleberg Allak 3 nog niet zwaar en groot genoeg dus hebben we tijdens onze vakantie in Zweden maar de Hilleberg Keron 4 GT gekocht :+
(door de gunstige wisselkoers Euro<>SEK kom je dan 200 euro goedkoper uit als hier kopen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wts4k6JQCe51Oq2XMvQ8-bayHEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NEIna5ivZZrScn30y8RBDR5W.jpg?f=fotoalbum_large

deze gaat in de winter gebruikt worden voor onze tochten met pulka en ski's/sneeuwschoenen :P
In de Allak vond ik het niet fijn om met de benzinebrander in de weer te zijn en dat is wel iets waar je veel tijd mee bezig bent in de winter. In deze tent kunnen we veilig uren sneeuw gaan smelten.

Daarnaast ook een extra Optimus Nova gekocht (hadden er al 1) als backup want we hebbend e afgelopen keer gemerkt dat als er iets mis is met je brander dat wel erg vervelend is!

en altijd leuk om met de winter bezig te zijn als het rond de 30 graden buiten is :+

[ Voor 19% gewijzigd door Leipo op 27-06-2024 16:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
Adam1980 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:48:

Of naar Rotkogelhutte lopen, 2666m hoog. Afhankelijk van hoe lang je de heenweg maakt, kun je misschien met de lift terug naar beneden.
Dit was een prima tip, ik heb uiteindelijk de rotkogel beklommen en bij de schwarzsee gestrand vanwege sneeuw. Lelijk gebied door de skiliften overal, maar er was erg slecht weer voorspeld dus ik wilde exits hebben en die zijn er genoeg. Die hutte was ook goed.
wjv schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:07:
Ik ga deze zomer de Peaks of the Balkans doen (https://peaksofthebalkans.com/). Heeft iemand deze eerder gedaan, en heeft wat tips? We hebben een paar dagen extra, dus een side track of een top(je) kunnen we onderweg meepakken.

Het boekje en kaart van de route heb ik al. Permits voor de onbewaakte grensovergangen ga ik volgende week aanvragen. We nemen een tent mee, voor als het ergens druk is of we een mooie kampeer plek zien.
Floor Denil heeft die gelopen, kan je op youtube vinden en maakt ook gidsjes tegenwoordig.

[ Voor 38% gewijzigd door MrAngry op 27-06-2024 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dit seizoen begint met nog behoorlijke pakken sneeuw in de Alpen.
Vooral de verradelijke sneeuwvelden willen menigeen opbreken. Ten eerste het gevaar van uitglijden en dat het oude sneeuwveld dienst doet als glijbaan richting de eeuwige jachtvelden. Of het doorbreekgevaar, waarbij daaronder vaak ijskoude stroompjes je funest worden.

Ook deze Nederlander was volgens de Bergrettung volledig overdonderd:
https://salzburg.orf.at/stories/3263249/

Niederländer in den Tauern knapp gerettet

In Bad Gastein (Pongau) haben Alpin- und Flugpolizisten zwei erschöpfte Bergsteiger vom 3.123 Meter hohen Schareck gerettet – bei Föhnsturm. Zwischen Hauptgipfel und Herzog-Ernst-Spitze wäre der 30-jährige Niederländer vor den Augen seiner 28-jährigen Freundin fast abgestürzt.
...

Afbeeldingslocatie: https://oekastatic.orf.at/mims/2024/27/67/crops/w=1280,q=60,r=1.5/2262048_bigpicture_859867_img-20240629-wa0006-768x1024.jpg

Een goede voorbereiding en realistische inschatting van het eigen kunnen zijn daadwerkelijk van levensbelang!

„Wir hatten in den letzten Wochen zahlreiche Einsätze, bei denen Selbstüberschätzung im hochalpinen Gelände eine zentrale Rolle spielte. Auch auf die erforderliche Ausrüstung sollte unbedingt geachtet werden.“

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Voor de lange-afstandslopers: nemen jullie iets van een mes of multitool mee? Ik heb wel ergens een eenvoudig zakmes liggen, vraag me af of het nog toegevoegde waarde heeft om te investeren in een goede (dure :X ) multitool ofzo.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bra-Jo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:20:
Voor de lange-afstandslopers: nemen jullie iets van een mes of multitool mee? Ik heb wel ergens een eenvoudig zakmes liggen, vraag me af of het nog toegevoegde waarde heeft om te investeren in een goede (dure :X ) multitool ofzo.
Ik heb altijd de Victorinox Escort bij me. Doet alles wat ik nodig heb en weegt weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:53
Ik heb een opinel, maar dat is meer voor de leuk, toen ik begon met grammen jagen een https://www.bever.nl/p/vi...BCXX2004.html?colour=5806 gekocht.... daar zit een schaartje in en dat gebruik ik nog wel het meeste..... Turmat's die net niet lekker open gaan open knippen, tape knippen voor mijn voeten, enz enz...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
altijd. Je moet toch ergens je brood/worst/kaas mee snijden, eventueel een blik/fles openen. Tape afsnijden, you name it. In mijn optiek is dit zo'n basis ding net als een hoofdlampje en ehbo kit.

Heb zelf een Victorinox Nomad:

https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-victorinox-nomad.htm

Voordeel (vind ik) groot, lockbaar, lemmet en de echte basis die ik belangrijk vind (buiten het mes) kurkentrekker, flessenopener en pincet (alhoewel de laatste ook in mijn ehbo kit zit), maar vooral dus een groter lemmet dan de standaard messen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tnx allen. Multitool lijkt dus een beetje overkill. Niet verkeerd, want die dingen zijn zwaar en duur. Dus ik ga een kijken naar een leuk mesje waar alles een beetje op en aan zit. Victorinox Huntsman misschien.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik heb 3 messen/multitools en vaak neem ik enkel nummer 1 mee:
1. Heckler Koch Exemplar (120g)
2. Victorinox SwissTool Spirit MXBS (210g)*
3. victorinox Spartan (60g)

De reden om voor 1 te kiezen is het grote en sterke lemmet waardoor je er alles mee kan doen, alleen heb je dan geen schroevendraaier. Maar als je hem regelmatig slijpt kan je er ook lekker blikken mee openen.

*Deze heb ik ook ooit van een vriend die bij de commando’s zat gehad.

Edit: Daarnaast heb ik een Victorinox swiss Card in mn ehbo kit zitten: https://www.knivesandtool...zwart.htm?cectid=1-3774-1

[ Voor 15% gewijzigd door Mr Pingu op 01-07-2024 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Bra-Jo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:33:
Tnx allen. Multitool lijkt dus een beetje overkill. Niet verkeerd, want die dingen zijn zwaar en duur. Dus ik ga een kijken naar een leuk mesje waar alles een beetje op en aan zit. Victorinox Huntsman misschien.
het is natuurlijk ook wat jij er mee wil doen en van verwacht. Als ik met de rugzak op pad ben heb ik weinig te schroeven mee, dus een schroevendraaier kan ik goed missen (en anders hopelijk met mes op te lossen). Maar het zou zo maar eens kunnen dat we ergens een flesje wijn tegenkomen..dan vind ik de kurkentrekker wel handig ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Hopjesvla79 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:54:
[...]

het is natuurlijk ook wat jij er mee wil doen en van verwacht. Als ik met de rugzak op pad ben heb ik weinig te schroeven mee, dus een schroevendraaier kan ik goed missen (en anders hopelijk met mes op te lossen). Maar het zou zo maar eens kunnen dat we ergens een flesje wijn tegenkomen..dan vind ik de kurkentrekker wel handig ;)
Voor een flesje wijn hebben we ook nog de pantoffel methode 😂
YouTube: How to Open a Wine Bottle with a Shoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Mr Pingu schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:57:
[...]

Voor een flesje wijn hebben we ook nog de pantoffel methode 😂
YouTube: How to Open a Wine Bottle with a Shoe
ik ken hem, ook wel eens geprobeerd. Maar dan toch liever een kurkentrekker ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Hopjesvla79 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:59:
[...]

ik ken hem, ook wel eens geprobeerd. Maar dan toch liever een kurkentrekker ;)
Ik ga meestal voor wijn in een plastic fles met draaidop of in een doos als ik iets meeneem in de rugzak. Glas weegt zoveel. Dus kan hem goed missen maar zonder gekkigheid, kurkentrekker bij glas + kurk is stuk fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tja ik drink geen wijn, en whiskyflessen kun je uitstekend met de hand openen dus daar hoef ik 't niet voor te doen. O-)

Ik neig naar iets met een schaar en een blikopener (en uiteraard een mes), voor de rest verwacht ik inderdaad weinig te schroeven te hebben onderweg. Misschien inderdaad een basic mesje met nog zo'n credit-card formaatje erbij, even kijken wat wijsheid is. Bedankt allen. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik heb een Real Steel Luna met geinig en zowaar functioneel glow in the dark effect mee. Kort lemmet voor snijden, niet voor smeren, geen lock, daarmee legaal om bij je te hebben in de meeste EU landen.

Verder een goeie (rechte) nagelschaar in het ehbo zakje waarmee een verbandje of leukoplastje kan worden afgeknipt indien nodig. En een pincet met scherpe punt, voor splinters voldoet een victorinox pincetje niet echt voor het 'graven' naar splinters.

Wijn komt tegenwoordig vaak zat met schroefdop, mijn blikopener in de keuken heb ik al jaren niet meer gebruikt en een kroonkurk kan met vanalles verwijderd worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Bundin op 01-07-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Bundin schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:48:
Ik heb een Real Steel Luna met geinig en zowaar functioneel glow in the dark effect mee. Kort lemmet voor snijden, niet voor smeren, geen lock, daarmee legaal om bij je te hebben in de meeste EU landen.

Verder een goeie (rechte) nagelschaar in het ehbo zakje waarmee een verbandje of leukoplastje kan worden afgeknipt indien nodig. En een pincet met scherpe punt, voor splinters voldoet een victorinox pincetje niet echt voor het 'graven' naar splinters.

Wijn komt tegenwoordig vaak zat met schroefdop, mijn blikopener in de keuken heb ik al jaren niet meer gebruikt en een kroonkurk kan met vanalles verwijderd worden.
Voor de splinters heb je in die swiss card dus ook een scherpe speld zitten, samen met dat kleine schaartje en dat is eigenlijk de reden dat ik hem in m’n ehbo kitje heb zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Geen wijn hier. Wel Whisky of rum. Dus een opinel met kunststof handvat en hulpfluitje is ruim voldoende voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkey7
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:38
De multitool is iets waar het grammenjagen bij mij toch wel stopt. Heb mijn leatherman wave altijd bij me, ook tijdens werk.

Toch net te vaak een vastzittend gespje of dingetje gehad en dan helpt zo'n tangetje wel. Plus ingebouwd nagelschaartje, vijl, broodmes, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
maartend schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:00:
Geen wijn hier. Wel Whisky of rum. Dus een opinel met kunststof handvat en hulpfluitje is ruim voldoende voor mij
even een mooi bruggetje..wist je dat er ontzettend veel mensen niet weten dat er een fluitje in de borstgesp van de rugzak zit (in de meesten dan)? Verbaasd me er elke keer weer over. Maar in mijn ehbo zit er ook nog eentje van SOL, daar kom een takke herrie uit. (100db volgens de fabrikant)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Hopjesvla79 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:06:
[...]

even een mooi bruggetje..wist je dat er ontzettend veel mensen niet weten dat er een fluitje in de borstgesp van de rugzak zit (in de meesten dan)? Verbaasd me er elke keer weer over. Maar in mijn ehbo zit er ook nog eentje van SOL, daar kom een takke herrie uit. (100db volgens de fabrikant)
Van de 4 rugzakken zit het enkel op m’n osprey. Op m’n Haglöfs, Bergans en oudere deuter zit geen fluitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Hopjesvla79 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:06:
[...]

Zit idd ook aan mijn rugzakken. En komt me een herrie uit. En binnekant staat het sos signaal voor fluitjes.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 23:05

KnOeFz

no comment...

Twijfelde een beetje tussen het kampeer topic of dit topic. Omdat in het kampeertopic toch wel erg veel caravans ed te vinden zijnen omdat dat deze post voor mij 'outdoor' karakter ademt ;) denk ik dat het misschien hier toch beter op zijn plek is. Laat het me anders gerust weten....

M'n eerste solo overnighter in de hangmat onder de tarp in de Vlaamse bossen

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczM6njZwiJ1IKKKTxa7o9caCy8kf6yg77qalCUlpTNoEyu0zksUeQU_XOfZkXNbZAqoXYkcXSJT_xB6mwCocnGxCDcrjaVoujhidH50GlNtk2cmaqTZ2=w900

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczP6HnXNjyiGkr6fMDgYw0a8d76U5eBAwQPcU09mYxnNy9HwiT806xsD4-tzY7qqA7UaeB6njyM9Aat631zQRh6tlY9Iii4e43O7PdPbwzcV-fQalwXq=w900

Dit is de plek :D
Tarp in een flying A-frame met aan 1 zijde het midden gelift voor extra uitzicht en airflow binnen.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNWwk9ax4UZJFw2urkmNGaOCpJJT6NueT8YBwBSdJX6eT4myU5rq1md5K9NUxRRXd7PNk6NZraw00piOchlKX6PbizMPftN1fPC92STN5L-Z3Grej__=w900

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNyeBck0f6P5o6Cs8q8hnjAj7U53Gua_waa0Db65NlUzuGL4oQ58VFL4F9YrTMN-Dr9mMEjEnGABb2lZI1UOSJXvS3Qe1rH6x0P2eUN6JmQq-fJ1ido=w900

Toen dat was opgezet eerst maar wat brandhout verzameld.
Alle regen van de laatste tijd maakte het lastiger dan verwacht om goed droog hout te vinden
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMu4TyldgxPip9lWAas9Me4lWn6hwUBar8pUl6xDdnRxnDa-gMQ9cyBffqKteJq5ZH1ZEepr8vkwkzLjdPIR7TGeg_OjnoZ7k0jPgbLEba_TkRTJdQp=w900

M'n nieuwe MKM Normar by Lionsteel hielp mee alles klein te maken en krulletjes te maken om het vuur aan te krijgen, heerlijk mes :D
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPya0RtYR_5aHI0avtJAolaxP7RB91zKFDUa05CrOB5ki8JtwgT-_mFUY5JeS1RHmgVGB5AAvXhofPBPPgFhFY3mNIinQkdMXywsnWgKjMtx3aOFV3a=w900

De ketel op t vuur en lekker relaxenen luisteren naar de fluitende vogels en zoemende insecten. :*)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNqQmPg6gYlNq7P_iRThZHK_wzPknhJkPPmqSJFzblbx8Rr_XH7ONUKpx4k3q50e9nkZt4JokV-EcTn3XQaDtHxJCjUjV1evSbacR2Rhm9z23LWQNPU=w900

Het werd in rap tempo bewolkter en donkerder... er kwam duidelijk regen aan :o . Al m'n spullen maar vast onder de tarp verzameld en maar wat eerder aan het eten begonnen dan ik eigenlijk van plan was. De ketel op t vuur om water aan de kook te brengen voor de rijst. Ondertussen groentes snijden (ui, paprika, knoflook) met de MKM Normar, zeker geen keukenmes maat hij gleed echt overal doorheen als boter.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNiLf3s3urotPB7PD0bOgB7ZiuU9ua6F9do2WKluuT3TFQ4mZITJatMeKkDWD6yvMcQoZD5IvwqGNSWepdr3UKl4MznPqInCD9aAY6LUR1UJjoUdKFI=w900

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPJ5mltsuiiqA0uIdRL4ebNUaNFprILe5gma6Z4nw_7ovyDXNC3LcUHknD0ubKNrGujZQWOon-b6P4eNEX8HzAWOc_eTQ7JMJme_bk3niJS-X_N4nqP=w900

Rijst in de beker met het kokend water terwijl ik de rest van de groente snijd
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMdHtugCxmycHjKUo6LLTVShNPu-rMJRPW2xUT5Wq--wCQLuGjr9aHWIzTCC0K_q5WOLUanUF-gj4UBCycMACM8ZSdLf5swuSykCD-P9Jvx5ONVwVns=w900

Groenten in de grotere pan samen met een blik kidneybonen.De rijst toch weer op t vuur gezet in de beker.
Paste mooi samen op het grill rooster van de MSP Core 4 stove.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPdexn9-lMjP185zEbhxV6i-M1s2TSfH_-5GzhVdRM-JgzW7LtkIP6BYUTcNmcUP4QmbKBIsWXql0_ykS-Kl-kSxcZmdUIzZRdYlCpDcJKdfxLI9wYb=w900

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOiEjT3LuBWKD5Cv565JKjqqFCfpB4nRyaVOrIAtflspa9mUF_iat2-YCbft-LKy649kNQyoGtDj6u8MeD1zxDveXvzp6NJcU4Ycao4nzONO2iwORAy=w900

En om het feest compleet te maken nog een runder worstje gegrild boven het vuur.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPgQ02toEjPpHdeHAKOQm32HTOcHQaHUVnGJ0a0Ie6IlX73h4d5BaX69POWZ9teDDP2aYqhccVUjM9u6Y4YxrO-h0-fb1So5GO_O59Lo7MoCRIN4I41=w900

Net m'n bakje vol geschept toen het begon te regenen en onweren. Alles dus opgegeven onder de tarp. Was eigenlijk wel blij dat het begon te regenen terwijl het nog licht was. Kon ik mooi kijken of alles droog bleef. Nog snel drip lines geknoopt aan de touwen van de hangmat on te voorkomen dat water via die touwen naar de hangmat en m'n slaapzak zou lopen.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczN5YZIpEyrqo85wHyq7gFapKUE86jBBTaBiFcDlHCiV3vzaNTH7E25pvPEaG2l2zknYfbVAvJQV1K6zBp2Woe-8g234Crw13LaFOyezTu6egxWqxtrA=w900

Het water verzamelde zich steeds een beetje in de plooi van de tarp (die ik niet vlak kreeg, hints zijn welkon?) om dan na een paar minuten met een luide splash op de grond te kletteren. Straks als ik naar bed ga toch ff anders doen.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMYduJmnMKknrOjtGrgnc_jWpOR2CK6uIxy6RQamM66iwfjEqjmdCRixJMxnCjXZ0dni1CMtYiy60PJdO269qXjEYRKFxZZU2A5AO_0Aqyyq2kw3BNy=w900

Na een uur of wat stopte het met regenen, kon ik nog mooi een biertje drinken bij een mini kampvuurtje
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNLcC2drBYPK13XMJZyI3l_yRrunsbpZYP2epfuz3KJpPC3JpWC0fdKGwCedBkPGscgAGJbABrVFgIAi4F8g4WiShWUDMb7PLtkXj09I8tLfg4Dn6u2=w900

Bedtijd... de meeste losse spullen in m'n tas gestop en die ook afgedekt. Er was nog veel regen in aantochtR ...
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPyX-ZElqrdw2iaiyE_xcowMsQzJ-4xKsBOCO7snMVr-hObIBeYdy5JUYE9NCpon30Pbc-76zARHytR6fNJiKMicvV5TcqmoU0Gs9nh-Kv3sH3Ispi1=w900

Niet m'n beste nacht ooit... Had denk ik iets meer 'sag' moeten maken in de hangmat zodat ik iets makkelijker diagonaal bleef liggen.Maar vooral heel beel last gehad van muggen rondom mijn hoofd. Een bugnet staat nu op mijn wensenlijstje . Bijna heel de nacht geregend, wel een fijn geluid op het doek van de tarp. En 'smorgens wakker worden met de geluiden uit het bos, de zon was er weer en de wind over je heen voelen waaien is toch echt onbetaalbaar!
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOoNJLz4asa4jqVBrXc9sLlbhqKzQTPYKNH2GvQ8lp23Emvb90tbPekwp6W7pWPQIgsbzpPPOBoLWRhfgUHvaNaMNh1GGiAULQCLgU6AkPMME70lGWQ=w900

Zo zag het er uit in de ochtend
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPasCjJ879-gfTKCHD7N0QnokyGGWfpjLbNUhKp_SZKjETYXQFX7PJaRedFg_Kv48FCR9MV5r2zV5Ii8yQpgNgnHE4J51dwwy5_V7H1geyNYWMGNGSr=w900

Tijd voor het ontbijt, bannocks met gebakken eieren . Eerst het deegje maken
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMs5aijr75dc26esnSapzzHmUBtyjh5WrhNjDAAhXDDNkEMGYHkL23lFeGc5-_vmUzc0bm1sRex3v_zXGFZ_LzYy5Vscpq1WkveGxqt1QySWC_YSM_7=w900

Ketel op t vuur voor koffie
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczP4m6F6cJ8ifLg3bupGwZSb90tak51lLfgPjfgNrtR46kUZiEIMuWMPc897DTRRz2E2S-4CFwsiUh7RQPyoLW8Q8shwcFKHSPA8gGGeux6HQ1Il_O_6=w900

Toen de bannocks
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOrIV871g13MpQGHYL7abA-X4HxKL1-uhtKJn0BGqBPo_qwhOBiRL6Ezb8wgo2TMi5mMfIvjLRXhMZW00K0Uhz2FQU-aCv_w-3As7HFRbj1fTf5h752=w900

En de eitjes
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPP86JqKzVMb04UIdf0tC82uTrN9HA-7hiUI7OOB6yDoCDK7OIPLZ7oLBYzr6gEJu4mHfZIW2U1WRUL2wu5uzyRQa7XvHQyJ6jf2vKchFI4pbLoUIeM=w900

Heerlijke start van de dag :)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPXxsgWkvxiFv4IMWedwDxxXIx3TicUQhUUCt10vVVIPRANknN8A5_jXwPUNeTjf00Vu_zVfVmjGHyZigfuFCkfYmdFYhJY71AlHNNGp0nLcIGsY1QC=w900

had nog een worstje over, die kon er ook nog wel in. :mrgreen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPId-koD16zrXu1XhpczAsTBfAM7gPYNAXQJDkssbCP6SzjJXGoDsGTC2D5kEgMNXowPaOkDaqbmPbtAaCAqrx8cD1oGjuIbj6lgjjGePBQ_yLZZdjA=w900

Kamp opgebroken, en alles weer ingepakt
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMwnZMvD-5Zcklcnr90Eca_Z9a2IUbmRfC1P245Qn_vpVpl7sg8Fd9zMFPbKzxHrI4M8w_wyJv6qRO8Qfb5v2vF_SqD8sD3mefgaQ-6oP3Bg0VFYK_U=w900

Terug gewandeld naar de auto, ca 4 km. Maar de tas was beduidend lichter dan op de heenweg. Geweldige eerste solo overnachting in het bos met tarp en hangmat.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPlQUvv6dQUDT1SVkJIwX-lbxTGuK_rB6fMErnj4rCtetYUyxMjZskwhUm6e0QoI3bpkaswThHmmtuoIhNZPXu7Zxa-PIOl5-Dvinyg2Hjgvi3hTTUu=w900

Hoop dat jullie het ook tof vonden om te zien en dat het niet te veel foto's zijn geworden :p

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:25

_Eend_

🌻🇺🇦

KnOeFz schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:31:
Twijfelde een beetje tussen het kampeer topic of dit topic. Omdat in het kampeertopic toch wel erg veel caravans ed te vinden zijnen omdat dat deze post voor mij 'outdoor' karakter ademt ;) denk ik dat het misschien hier toch beter op zijn plek is. Laat het me anders gerust weten....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tarp in een flying A-frame met aan 1 zijde het midden gelift voor extra uitzicht en airflow binnen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alle regen maakte het lastiger dan verwacht om goed droog hout te vinden
[Afbeelding]

M'n nieuwe MKM Normar by Lionsteel hielp mee alles klein te maken en krulletjes te maken om het vuur aan te krijgen, heerlijk mes :D
[Afbeelding]

De ketel op t vuur en lekker relaxenen luisteren naar de fluitende vogels en zoemende insecten. :*)
[Afbeelding]

Het werd in rap tempo bewolkter en donkerder... er kwam duidelijk regen aan :o . Al m'n spullen maar vast onder de tarp verzameld en maar wat eerder aan het eten begonnen dan ik eigenlijk van plan was. De ketel op t vuur om water aan de kook te brengen voor de rijst. Ondertussen groentes snijden (ui, paprika, knoflook) met de MKM Normar, zeker geen keukenmes maat hij gleed echt overal doorheen als boter.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Groenten in de grotere pan samen met een blik kidneybonen.De rijst toch weer op t vuur gezet in de beker.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En om het feest compleet te maken nog een runder worstje gegrild boven het vuur.
[Afbeelding]

Net m'n bakje vol geschept toen het begon te regenen en onweren. Alles dus opgegeven onder de tarp. Was eigenlijk wel blij dat het begon te regenen terwijl het nog licht was. Kon ik mooi kijken of alles droog bleef. Nog snel drip lines geknoopt aan de touwen van de hangmat on te voorkomen dat water via die touwen naar de hangmat en m'n slaapzak zou lopen.
[Afbeelding]

Het water verzamelde zich steeds een beetje in de plooi van de tarp (die ik niet vlak kreeg, hints zijn welkon?) om dan na een paar minuten met een luide splash op de grond te kletteren. Straks als ik naar bed gat toch ff anders doen.
[Afbeelding]

Na een uur of wat stopte het met regenen, kon ik nog mooi een biertje drinken bij een mini kampvuurtje
[Afbeelding]

Bedtijd... de meeste losse spullen in m'n tas gestop en die ook afgedekt. Er was nog veel regen in aantochtR ...
[Afbeelding]

Niet m'n beste nacht ooit... Had denk ik iets meer 'sag' moeten maken in de hangmat zodat ik iets makkelijker diagonaal bleef liggen.Maar vooral heel beel last gehad van muggen rondom mijn hoofd. Een bugnet staat nu op mijn wensenlijstje . Bijna heel de nacht geregend, wel een fijn geluid op het doek van de tarp. En 'smorgens wakker worden met de geluiden uit het bos, de zon was er weer en de wind over je heen voelen waaien is toch echt onbetaalbaar!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toen de bannocks
[Afbeelding]

En de eitjes
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Terug gewandeld naar de auto, ca 4 km. Maar de tas was beduidend lichter dan op de heenweg. Geweldige eerste solo overnachting in het bos met tarp en hangmat.
[Afbeelding]

Hoop dat jullie het ook tof vonden om te zien en dat het niet te veel foto's zijn geworden :p
Ik voel me als beginnend tentkampeerder zwaar in de minderheid in het Grote Sleurhutten en campers-topic :'(

Mooie post met lekker veel plaatjes. Wmb, laat maar komen :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[veel foto's/avontuur]
_/-\o_

Maar... en zat al dat materiaal in die ene rugzak? Inclusief die halve keuken? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

ehtweak schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:51:
[...]

Maar... en zat al dat materiaal in die ene rugzak? Inclusief die halve keuken? ;)
Jazeker, en inc 3,5l water.en 1l bier..
Was 18 of 19kg :p

[ Voor 4% gewijzigd door KnOeFz op 06-07-2024 20:25 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
KnOeFz schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:03:
[...]

Jazeker, en inc 3,5l water.en 1l bier..
Was 18 of 19kg :p
zo, dat verbaasd me niets maar persoonlijk veels te veel (al helemaal voor 1 nacht). Kan je nagaan als je dat ook nog eens lichtgewicht maakt.
Denk dat je sowieso een van de weinige rugzakkampeerdes bent die een complete houten snijplank meeneemt ;) (waarom trouwens?)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Voor 1 nacht snap ik 't juist beter. Je hoeft er geen dagen mee te slepen, wil die ene avond maximaal genieten, dus dan maar de halve uitzet mee voor een grillfeestje ipv real turmat uit een zakkie scheppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Bundin schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:46:
Voor 1 nacht snap ik 't juist beter. Je hoeft er geen dagen mee te slepen, wil die ene avond maximaal genieten, dus dan maar de halve uitzet mee voor een grillfeestje ipv real turmat uit een zakkie scheppen :)
maar zelfs dan kan je nog steeds jezelf een plezier doen door minder gewicht mee te nemen, of juist meer bier voor hetzelfde gewicht ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
Hopjesvla79 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:21:
[...]
, of juist meer bier voor hetzelfde gewicht ;)
Of aan de sterke drank gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ook voor meerdere nachten snap ik het ook. Het is ook de insteek waarmee je op pad gaat. Het buiten slapen in het bos / de bergen en vooral meer chillen en/of dat je echt een wandeltocht doet ;)

Maargoed de houten snijplank gaat hoe dan ook niet mee, maar wel bijvoorbeeld een setje met plastic schaaltje/bord en pannetje waar je op kan snijden.

[ Voor 28% gewijzigd door Mr Pingu op 07-07-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@KnOeFz Hoeveel liter is die rugzak?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Weet een van jullie misschien hoe je een zwarte aanbakvlek uit een titanium pannetje verwijderd? Op mijn meest recente tripje is er bij het maken van havermout een aanbaksel ontstaan, denk van de suiker in de rozijnen die ik erin heb gedaan. Ik krijg het er met conventionele afwastechnieken nog niet uit en ik ben bang dat ik hele pan vertief als ik groffer te werk ga met een staalborstel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
MrAngry schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:54:
Weet een van jullie misschien hoe je een zwarte aanbakvlek uit een titanium pannetje verwijderd? Op mijn meest recente tripje is er bij het maken van havermout een aanbaksel ontstaan, denk van de suiker in de rozijnen die ik erin heb gedaan. Ik krijg het er met conventionele afwastechnieken nog niet uit en ik ben bang dat ik hele pan vertief als ik groffer te werk ga met een staalborstel ofzo.
ik zou een schuursponsje proberen, lukt het dan niet zou ik het gewoon lekker laten zitten. Zit dan schijnbaar goed genoeg vast dat het toch niet los komt ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Hopjesvla79 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:17:
[...]

zo, dat verbaasd me niets maar persoonlijk veels te veel (al helemaal voor 1 nacht). Kan je nagaan als je dat ook nog eens lichtgewicht maakt.
Denk dat je sowieso een van de weinige rugzakkampeerdes bent die een complete houten snijplank meeneemt ;) (waarom trouwens?)
Het doel was niet om zo licht mogelijk op pad te gaan, maar om wat spulletjes uit te proberen. Aantal zaken had ik ook dubbel bij me... bijvoorbeeld koken op hout is soms een probleem, dus ook een alcoholbrandertje en brandstof bij me. Slapen in de hangmat voor het eerst, dus ook een matje bij me. Ook wat zaken voor de lol, Fiskars bijltje , zwaar, niet nodig maar wel leuk om mee te werken. Extra touwen bij me omdat ik weinig ervaring met de hangmat heb... en zo nog wat zaken. Doel was plezier hebben en spulletjes testen. @Mr Pingu De snijplank... tja, bamboe is echt niet zwaar of groot. Snijdt fijn. De onderkant van het Sea to Summit bakje kun je idd ook als snijplank gebruiken maar dat heb je het daarna met eten vies in je handen... en wat 'schone' aflegruimte in het bos is vaak wel fijn als je eten maakt vind ik, daar werkt het plankje ook goed voor.
55 l, en wat pouches er buiten aan gehangen.
Ik doe de buitenkant bij alu, rvs en ti pannen/bekersmet zo'n stalen schuurspornsje (action) na dat kookgerei op het houtvuur heeft gestaan. Geen ervaring met aanbakken aan de binnenkant :P (maar ik ben niet bang voor een krasje :> )
https://encrypted-tbn0.gs...bsc0V6FbwJqnD1QreYQGe2w&s

[ Voor 22% gewijzigd door KnOeFz op 09-07-2024 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alle regen van de laatste tijd maakte het lastiger dan verwacht om goed droog hout te vinden
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het water verzamelde zich steeds een beetje in de plooi van de tarp (die ik niet vlak kreeg, hints zijn welkon?) om dan na een paar minuten met een luide splash op de grond te kletteren. Straks als ik naar bed ga toch ff anders doen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toen de bannocks
[Afbeelding]

En de eitjes
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik denk dat jij het boek van https://www.fellfoodie.co.uk/ wel kan waarderen :)
https://www.amazon.co.uk/...et-outdoors/dp/1839811986

Leuke kerel, vorig jaar op ABR festival stond hij naast ons :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Leuke tip @ToolkiT

Hier wat eten van een vorig tripje, 'pizza' margarita, inclusief eigen in t veld gemaakte tomatensaus :D

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPSmvVgqeWHf6cvDyEeszp58eX6NVQi4bvm_NWWeV-_xbEMdXrRtV6RAPC6FZhmi8KPgmXK2oRj5WxeYblbvfcIquMOEHqRuNIe9ApRNmk3kf7rk_yX=w900

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOjXmI98g4a_tIG8hjXEpnU1uosIzl0MSADcm2UnmQgInNMlDPEFQHGh-YDRXWnWS20lwCBPnaKD0WIDszc2ZyFU7l9DJsQDxBcbgPaFSb51epEndYk=w900

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNI0Fq5g-Xn_SPl7UMGCawFly4BQl9c_FSFT7o_mkAs9B0pAEaBZIiy8rwxNTZxoGvcFfaS0FhOLov4nD2o6lFaHC-GT9kYiVkmZ1n20AHXTDh5yFT-=w900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

KnOeFz schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:59:
Leuke tip @ToolkiT

Hier wat eten van een vorig tripje, 'pizza' margarita, inclusief eigen in t veld gemaakte tomatensaus :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
I rest my case, precies het kookboek dat je niet wist dat je het nodig had ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• vandermark
Heerlijke huttentocht in de Tuxer alpen gehad, ook daar af en toe nog flink veel sneeuw maar het was veilig & goed te doen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Slg9Bt6dAhtaayRUouXgU-IAQy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K69C9MKLmVMyRyeMtoz4wOX5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEbQlN7n83rdTu4Fh2JlJNDuQ_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5VcPFGu8ISKXxGuFE4ndq9vP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dMqWzMzpF_PJWPMREIUrKSdTc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v61XOwWVCiY6xi67PaquWrc4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:01

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Vorige week de Kaiserkrone in Oostenrijk gedaan. Prachtige hike met flink wat hoogtemeters en af en toe spectaculaire afgronden waar je langs liep of stukjes moest klauteren. In één geval was het net buiten m'n comfort zone, maar uiteindelijk erg blij dat het gelukt was.
Totaal 62 km met 4000 meters op (en neer, het is een ronde), in 4 dagen gelopen, 2x een hut op de berg, 1x een hotel in het dal.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OCCNR0s.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gaDUsk6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a3yWTDl.jpeg

Hut 1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fqw4W6u.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gz2A533.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dTfa1Kf.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jsbNlWy.jpg

Linksboven de hut van nacht 3. Vanaf waar de foto is gemaakt moest je eerst het dal in en dan weer omhoog.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uByum0w.jpg

Fotonerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Beetje laat maar ik gebruik eigenlijk op rugzaktochten enkel een Victorinox camper mes met daarop o.a. een blikopener en een kurketrekker e.d. ook een klein zaagje. Voor het knippen van pleisters en tape heb ik een lichtgewicht mini schaartje. dat werkt tezamen prima.

Ga ik meer iets doen met kampvuur op een tocht dan gaat een nog extra een silky klapzaag mee en een super licht bijltje (GRÄNSFORS SMALL HATCHET) Daar kan ik heel veel mee doen om een kampvuurtje te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gewoon een laagje water erin koken.. ff laten opstaan en dan met nagels ff de boel zover mogelijk uitkrabben. Daarna de resten eruit polijsten met 1/4 of 1/2 schuursponsje (waarom een hele meenemen als je aan het grammen jagen bent)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:53
In 2021 ben ik begonnen met wandelen en in 2022 deed ik mijn 1e multi day hike, de Fjallraven Classic Denemarken. Vorig jaar heb ik de classics van Duitsland en Zweden gelopen en na Zweden wilde mijn jongste dochter (toen 8, nu 9) ook eens met papa lopen. We zijn daarna gaan lopen (eerst 17 km, toen 21 km en daarna ook 2 weekenden met veel hoogtemeters) en hebben kaartjes gekocht voor de Fjallraven Classic Denemarken. Ze was super enthousiast en ik als papa was trots maar ook wel gespannen..... Vaak is het zorgen voor jezelf, maar nu dus ook voor iemand anders.
Samen met een vriend van me en zijn dochter van 10 zijn we vorige week woensdag naar Denemarken gereden. Donderdagochtend mochten zij samen het lintje doorsnijden en gingen we van start. Na 7 km had ik al een huilende dochter in de zeikende regen..... papa dit is niet leuk..... Nee dat klopt, dit is ook niet leuk.

Gelukkig werd het daarna droog en konden we even rustig pauzeren en alles laten drogen. Na 20 km werd het weer even lastig, maar gelukkig kwamen we snel een Zweedse familie tegen met een hond en werd mijn dochter goed afgeleid (en hun dochter ook, dus win-win).

Savonds was het pittig op de overnachting met mega regen (incl valwinden) dus onrustig geslapen. Mijn dochter sliep gelukkig als een blok..:-)
Dag 2 begon goed maar wel al snel weer regen, gevolgd door onweer en hagel...... de route loopt langs de kust en met windkracht 7 was het niet heel fijn lopen. Ook hier aan het einde van de dag dezelfde familie uit Zweden weer gezien en samen opgetrokken. Nacht 2 was een stuk beter voor mij en weer een dikke 9 uur slaap voor mijn dochter.
Dag 3 was er weer veel regen en modder, maar ook een hele mooie finish!

Samen 75 km gedaan en genoten ondanks het zware weer! Mega trots als papa... nu kijken wat het volgende avontuur gaat worden!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFn8W4a40yvTQwTlZ2WHO_p960M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hf9stV80baGpIGu34OnE2mEZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door miel op 10-07-2024 13:48 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
miel schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:47:
Mega trots als papa... nu kijken wat het volgende avontuur gaat worden![Afbeelding]
Ik kan je de Haervejen in Denemarken adviseren. Om de +/- 10km prachtige kampeerplekken met shelters, meestal gratis soms een kleine bijdrage. Vaak hoef je een eigen tent niet eens op te zetten. Gewoon op de matjes in de shelter. Een paar heerlijke wandeltrektochten gedaan met onze kids over deze route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toen de bannocks
[Afbeelding]

En de eitjes
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb hier oprecht van genoten. Meteen een titanium koekenpannetje besteld. Maar ik vroeg me af hoe je die worstjes en eieren bewaard in je rugzak. Wil je die niet koel houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:22
barrymossel schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:39:
[...]

Heb hier oprecht van genoten. Meteen een titanium koekenpannetje besteld. Maar ik vroeg me af hoe je die worstjes en eieren bewaard in je rugzak. Wil je die niet koel houden?
Waar staan eieren in de supermarkt? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Shinji schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:53:
[...]

Waar staan eieren in de supermarkt? ;)
Worstjes dan! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

barrymossel schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:39:
[...]

Leuk te horen dat het trip report is gewaardeerd :D

Was maar 1 overnachting. Worstjes waren rundvlees, dat kan wat hebben en ze waren bevroren voor vertrek .

Eieren gaan mee in zo'n ding, en idd geen koeling voor nodig

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/51aLSYCiNIL._AC_UF1000,1000_QL80_FMwebp_.jpg
Sommige mensen neme ze mee uit de schil in een hersluitbaar plastic zakje ...

Bakken in een Titanium pan is trouwens best een uitdaging... De hitte verdeeld namelijk niet zo heel goed waardoor dingen makkelijk aanbranden.

[ Voor 19% gewijzigd door KnOeFz op 11-07-2024 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
KnOeFz schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:45:
[...]

Sommige mensen neme ze mee uit de schil in een hersluitbaar plastic zakje ...
klein nalgene flesje werkt ook prima om een ei zonder schil in mee te nemen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Alleen, eenmaal zonder de beschermende schaal, is een ei nou juist niet meer lang houdbaar...

En tijdens het breken vindt nou meestal de salmonella overdracht plaats tussen de buitenkant en de vloeibare binnenzijde. Het kook- en/of bakproces daarna vermoordt die enge beestjes wel weer. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
zijn er hier gebruikers van een Spot of Inreach trouwens?

Elk jaar denk eraan en elk jaar haal ik hem weer niet want ach het zal wel loslopen. Vaak zijn we niet heel erg lang zonder mobiel bereik maar ja.. Zat er wel aan te denken dat als ik hem heb, ik hem kan verhuren om zo de jaarlijkse kosten eventueel te drukken. Maar goed, eerst maar eens een keuze maken.

Hi Ha Hopjesvla

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste