Gisteren maar een weer eens verder gegaan met de training voor komende zomer. Rugzakje gevuld tot 10kg, en voor het eerst de afgelopen week binnengekomen wandelstokken mee, om hier eens mee te oefenen met wandelen.
Kwam qua organisatie prima uit, want mijn dochter moest sporten in de buurt van Arnhem, dus ik kon mooi een loopje over de Posbank doen. Dus dit was, naast mijn eerste wandeling met stokken, ook mijn eerste wandeling met rugzak in heuvelachtig terrein.
Om 6:15u het wekkertje gezet om rustig te kunnen ontbijten, want om 7:00 moest ik het OV hebben naar het vertrekpunt van mijn wandeling. De eerste kilometers gingen over saai asfalt, waarbij de zon goed haar best deed om door het wolkendek te prikken.
Maar goed, na een goed half uurtje lopen ga ik het bos in en kan ik mijn maagdelijk schone stokken voor het eerst instellen en gebruiken... Dat loopt de eerste 2 kilometer mega-onwennig, maar geleidelijk aan begin ik door te krijgen in welke cadans de stokken me helpen.. Ik zie ook meteen dat mijn tempo op de vlakke stukken licht omhoog gaat naar 9:30/kilometer.. Niet dat dat een doel op zich is, maar als data-nerd was ik wel nieuwsgierig

De wandeling begint eigenlijk pas echt op de 13-sprong op de Carolinaberg. Gelukkig wijst de GPS me de juiste afslag op

[
Embed: waarheen ???].
Het weer is buiig, dus ook meteen de gelegenheid om de nieuw hardshell uit te proberen... oordeel: waterdicht.
Gelukkig komt vanaf half 11, na een lekker bakkie koffie bij Paviljoen de Posbank, het zonnetje er ook zo nu en dan bij...
Na 4.5u (incl pauze), 400 hoogtemeters en 21 kilometer kwam ik precies 5 minuten voor aanvang wedstrijd aan.. timing is alles

Bonus: Ik kon met een ouder mee terugrijden.
Vandaag (zondag) merk ik in mijn bovenbenen dat ik sowieso meer in de hevels moet gaan trainen