Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Golenes
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:05
https://www.trekking-eifel.de/de/jetzt-buchen/
Eifel is momenteel helaas niet boekbaar :(

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:44
Bedankt voor de tips! Ik zat zelf ook naar het veluwepad of Pieterpad te kijken. Maar de Ardennen is ook nog een goed idee wat dat betreft.

• 00.0
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-02 10:25
De Maasduinen! Erg mooi, en groot genoeg om er een aantal dagen te vertoeven.

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-02 15:16
bvr1986 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:25:
[...]
Hebben jullie al bergwandelvakanties op het oog dit jaar?

Ik ga in Maart naar Toscane, rondwandelen in de Alpi Apuane. Mei wil ik naar de Franse alpen gaan, die staat nog niet vast. En in Juni/juli ga ik de HRP lopen. De hele Pyreneeën over van de Atlantische oceaan tot aan de Middellandse zee.
Afgelopen kerstvakantie veel gelopen in de Ardennen grensstreek Belgie, Frankrijk (omgeving Givet)
Komende zomer weer naar Zweden of anders Schotland. Nog geen specifieke tochten gepland.

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-02 15:16
jordyc schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 07:12:
Bedankt voor de tips! Ik zat zelf ook naar het veluwepad of Pieterpad te kijken. Maar de Ardennen is ook nog een goed idee wat dat betreft.
Ardennen, aan de Belgische zijde rondom Givet liggen een aantal bivakzones waar je makkelijk een rondje tussen kan plannen.

mvg. Sander

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:01
[...]

Kirgizië in augustus.
Mogelijk ook nog een week trektocht vlak buiten Praag, packrafttocht op de Semois en zo nog wat dingetjes

[ Voor 20% gewijzigd door maartend op 13-02-2026 13:54 ]

• Golenes
[...]

Ik ga in Maart naar Toscane, rondwandelen in de Alpi Apuane. Mei wil ik naar de Franse alpen gaan, die staat nog niet vast. En in Juni/juli ga ik de HRP lopen. De hele Pyreneeën over van de Atlantische oceaan tot aan de Middellandse zee.
Voor mij wordt het ook de HRP dit jaar, zin an! En wat kleinere rondjes hier en daar, wanneer de tijd er is.

• bvr1986
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-02 12:37
Golenes schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 16:07:
[...]

Voor mij wordt het ook de HRP dit jaar, zin an! En wat kleinere rondjes hier en daar, wanneer de tijd er is.
Ga je de Cicerone guidebook variant lopen? Ook enorm veel zin in. Spullen zijn allemaal al binnen, ik ben wel zo licht mogelijk gegaan. Kost wat meer, maar ik heb al wat ervaring met lange wandeltochten, iedere gram telt echt mee.

• Golenes
bvr1986 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:32:
[...]

Ga je de Cicerone guidebook variant lopen? Ook enorm veel zin in. Spullen zijn allemaal al binnen, ik ben wel zo licht mogelijk gegaan. Kost wat meer, maar ik heb al wat ervaring met lange wandeltochten, iedere gram telt echt mee.
Ik weet het nog niet precies, voorbereiding doe ik redelijk last minute. Ik heb al wel een redelijke uitrusting liggen, dus hoef niet echt nieuw aan te schaffen voor deze wandeling. Denk dat ik met een basisgewicht rond de 5 a 6 kilo op pad zal gaan, misschien nog wat minder als ik uiteindelijk mijn tarp ipv tent meeneem...

• bvr1986
Dat is mijn basisgewicht ook ongeveer. Ik ga wel iets afwijken op sommige dagen van de cicerone route. Wil zoveel mogelijk hutten meepakken en ik hou geen vaste dag etappes zoals omschreven aan maar ga gewoon de hele dag door voor zover het gaat. Je hebt namelijk ook etappes van 12 km, waar je een halve dag over doet, dan loop ik liever door dan dat ik de hele middag uit mijn neus eet ergens op de berg of op een veldje. :P

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:01
bvr1986 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:40:
dan loop ik liever door dan dat ik de hele middag uit mijn neus eet ergens op de berg of op een veldje. :P
Goed boek erbij en genieten. Rust krijgen, ontspannen.

• bvr1986
maartend schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:05:
[...]

Goed boek erbij en genieten. Rust krijgen, ontspannen.
RUST RUST, ik doe dit niet voor mijn rust! :D

Maar zonder dollen, als ik inderdaad de behoefte heb pak ik wel een rust middag of een 0 dag tussendoor. ;)

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:05

Typhone

Who Dares Wins

jordyc schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 18:22:
Tja zo zie je maar weer. Kleding en schoenen zijn allemaal zo persoonsgebonden. Beste wat dat betreft is naar de bever of zwerfkei of andere outdoorwinkel te gaan en wat te passen.
Nou, die outdoorwereld bestaat voor een heel groot deel uit extreem overpriced bullshit (makkelijk omdat er risico’s aan verbonden zijn). Ik heb ook wat ‘duurdere’ broeken maar - met name - jassen gehad waarvan de kwaliteit zoals @Ramzzz zegt zeer matig was. Keer een rots op klimmen en binnenbeen gescheurd.

Bijna 2 jaar geleden gedacht ik haal twee goedkope broeken bij de Decathlon (€35) en regel wel goede in de USA (Bass Pro Shops). Dat heb ik gedaan maar de broeken van de Decathlon (Forecast ofzo, kom er even niet op) heb ik nog steeds, die zijn gemarteld tot en met en doen het nog perfect.

Ik ga nu geen voorstander zijn van de Decathlon natuurlijk maar ik ben wel scherp op alles wat ‘duur’ is in de outdoor wereld. De laatste tijd begint Carhartt in Nederland ook overal op te duiken. Dat is de in de VS één van de grootste el cheapo budgetmerken die hier 8-10x over de kop gaan met mooie marketing termen. Crazy.

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:01
Ben ik nu de enige die meestal een gewone spijkerbroek draagt op een hike?

Moet wel zeggen dat ik dat in de Woestijn in Jordanië niet heb gedaan, toen was het een lichte broek met UV-50 rating.

Misschien dat als ik een trektocht zou doen en alles mee moet nemen ik andere beslissingen zou nemen, maar tot nu toe heb ik geen interesse in dergelijke tochten.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:41
ik associeer Carhartt nog niet echt met outdoor.. toch meer als Workwear wat hier hip was in de 90's in bepaalde scenes (ja die van de vorige eeuw :+ )

Hi Ha Hopjesvla

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste