CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 136 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 35.046 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
Robolokotobo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:17:
40-50 fps is voor mij prima. Vooral in single player adventures zoals Batman Arkham Knight. Ook met racegames heb ik geen moeite met 40-50 fps. In multiplayer shooters is het misschien toch wel fijn om 60 fps te hebben. Maar ik zou het verschil niet heel snel merken.
Ik sluit me bij je aan! Net heb ik speciaal Fraps geïnstalleerd om mijn mening te kunnen onderbouwen maar ik moet toegeven dat ik 60fps leuker vind dan 30. Het is me bij 40fps dips overigens niet opgevallen dat controls niet vloeiend gingen in Fallout 4 ondanks dat ik er op gelet heb, maar dat kan ook komen door gewenning natuurlijk.

Mocht het uitmaken, ik heb een Steelseries 6Gv2 en een steelseries sensei raw(rubberized, slechte keus je ziet er alles op).

60fps capped Euro Truck Simulator 2 speelde ook prima.

Edit: league vind ik dan weer(op een ander systeem) op 30fps echt heel erg tergend en daar is het niet leuk met de input lag, je drukt en je merkt dat het later gebeurd...

[ Voor 8% gewijzigd door JustMitchie op 30-06-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22
Anoniem: 444127 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:49:
[...]

Niet alleen in shooters! Ook in andere spellen is het vervelend als je na het bewegen van de muis steeds een halve seconde moet wachten voordat het beeld is wat het moet zijn. :)
Ja, het is een luxeprobleem maar 60 fps met 'mindere' instellingen is beter dan 30 fps met 'betere' instellingen zeker nu de verschillen in wat je ziet best klein zijn geworden in veel gevallen. Bioshock Infinite is een ultiem voorbeeld van dit.

[...]
Wat is nou weer voor onzin. Of je nou met 10 of 120 fps speelt, het duurt even lang om een beweging af te maken. Het is geen film die vertraagd wordt afgespeeld. Jij hebt het hier over lag en dat is iets heel anders

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:51

Compizfox

Bait for wenchmarks

winwiz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:42:
[...]

Wat is nou weer voor onzin. Of je nou met 10 of 120 fps speelt, het duurt even lang om een beweging af te maken. Het is geen film die vertraagd wordt afgespeeld. Jij hebt het hier over lag en dat is iets heel anders
Dat is toch precies wat CHBF bedoelt? Bij een lagere framerate heb je meer lag tussen een input event (je muis bewegen bijvoorbeeld) en dat het op je beeldscherm komt te staan.

Het voorbeeld (0.5 seconde wachten --> 2 fps) was wel wat overdreven natuurlijk ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Recon24 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:09:
[...]

Ik zal straks thuis wat testjes doen op 1080p en 1440p. Op werk heb ik nu alleen getest op 1080p dus voor mij persoonlijk ben ik ook benieuwd hoe hij draait in 1440p.

Daarbij zal ik ARMA3 ook gelijk even installeren als est en mijn bevindingen posten.
Dat waardeer ik zeer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Compizfox schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:45:
[...]

Dat is toch precies wat CHBF bedoelt? Bij een lagere framerate heb je meer lag tussen een input event (je muis bewegen bijvoorbeeld) en dat het op je beeldscherm komt te staan.

Het voorbeeld (1 seconde wachten --> 1 fps) was wel wat overdreven natuurlijk ;)
Ja bij een uberlage fps van 30 fps duurt het dus maximaal 1/30 seconde voordat het beeld zich aanpast.... en dat is geen halve seconde zoals hij aangeeft.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

winwiz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:06:
[...]

Ja bij een uberlage fps van 30 fps duurt het dus maximaal 1/30 seconde voordat het beeld zich aanpast.... en dat is geen halve seconde zoals hij aangeeft.
Klopt, vandaar dat ik ook zei dat zijn voorbeeld met 2 fps overdreven was.

Maar 1/30 seconde is in dit geval lang genoeg om hinderlijk te zijn, vooral met shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:02
Just_Michel schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:28:
[...]

Wanneer was de tijd... Nou, de tijd was toen we met z'n allen nog niet gehersenspoeld waren over dat iets niet speelbaar is beneden de 60fps... een film is minder dan 60fps, of kijk jij 'm liever op 60? Gaat wel sneller :+ Je zal het vast niet van me aannemen maar Fallout 4, 30FPS, dikke prima hoor :) een stuk leuker ook voor de portomonnee!

Neemt overigens niet weg dat 60FPS ook gewoon leuk speelt en je heel veel ruimte hebt om framedrops op te vangen :)
Zelfs 60 fps is niet genoeg voor een shooter. Je kunt dan slecht sidetracken. Als iemand in de verte staat maakte het niet uit, maar als iemand horizontaal over je scherm beweegt ben je minder precies. Onder de 45 fps is het eigenlijk onmogelijk om dit perfect te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 30-06-2016 20:33 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Hm lees net dat de 4gb versies geheugen krijgen op 7ghz vandaar de snelheid verschil. Maar ook dat ze niet kunnen beloven dat alle 8gb versies 8ghz memory krijgen maw wat getest is kan afwijken van wat je koopt. Vind ik toch een grijs gebied inkomen reclame maken met 8ghz en dan 7ghz leveren alsof het de normaalste zaak is

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ErikRo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:48:
Hm lees net dat de 4gb versies geheugen krijgen op 7ghz vandaar de snelheid verschil. Maar ook dat ze niet kunnen beloven dat alle 8gb versies 8ghz memory krijgen maw wat getest is kan afwijken van wat je koopt. Vind ik toch een grijs gebied inkomen reclame maken met 8ghz en dan 7ghz leveren alsof het de normaalste zaak is
Niet als ze het zo weten te krijgen dat alle reference versies, die AMD kennende ook niet tot in den eeuwigheid geproduceerd zullen worden, gewoon op 8ghz tikken, en dat de AIB's dan kaartjes krijgen die een echte overclock nodig hebben op het geheugen om de 8ghz te halen [wat meer voltjes erbij kan wel eens helpen]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Nature schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:17:
[...]

Ik weet niet zo goed wat je bedoelt =D sry. ik kocht een Gigabyte HD7850 voor €220 die vond ik te lawaaierig, toen ingeruild voor een Saphire model a €180. De 7870 was rond de €250-ish weet ik zeker, bedoel je niet de HD7950? Kan niet anders voor €350. Dual kaarten tel ik eigenlijk mee of je moet crossfire tegenover zo'n kaart zetten. :)
bij introductie was de 7850 tegenover 1-2 generaties geleden minder goed en even duur dan een 480 nu.

Deze generatie van Amd doet het dus beter dan toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 09:03
Voor de custom designs zul je straks nog grotere verschillen zien. Dit segment is erg prijs gevoelig, dus een paar dollar op geheugen besparen is voor sommige modellen altijd interessant. De gemiddelde consument zal die paar FPS niet uitmaken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nieuw perspectief op het probleem met het vermogen door de PCI-e bus:

http://www.overclock.net/...ication/100#post_25305968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 01:19
Just_Michel schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:32:
[...]

Het is me bij 40fps dips overigens niet opgevallen dat controls niet vloeiend gingen in Fallout 4 ondanks dat ik er op gelet heb, maar dat kan ook komen door gewenning natuurlijk.
Dat zal je ook niet in elk spel merken, de meeste spellen hebben de input tegenwoordig op een andere thread. Vroeger was die op de main thread en dan was het inderdaad huilen als je een lage fps had. Nu zal je nog steeds merken dat je met een lage fps minder snel kan reageren maar dat komt door de extra inputlag die je hebt vanwege de lagere framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:28:
[...]

Dat zal je ook niet in elk spel merken, de meeste spellen hebben de input tegenwoordig op een andere thread. Vroeger was die op de main thread en dan was het inderdaad huilen als je een lage fps had. Nu zal je nog steeds merken dat je met een lage fps minder snel kan reageren maar dat komt door de extra inputlag die je hebt vanwege de lagere framerate.
Had ik het dan moeten testen met een dx9 game? de 30fps = niet fijn mening houd in dat soort game wel erg vaak stand moet ik toegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

MazeWing

The plot thickens...

Is het niet zo dat reviewers een 8GB kaart kregen incl. een bios om te switchen tussen de 4GB en 8GB versie? Wanneer de 4GB versie 7 Ghz krijgt zou deze toch wel wat minder (paar % waarschijnlijker) moeten presteren, waardoor de huidige 4GB reviews niet betrouwbaar zijn?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
MazeWing schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:55:
[...]

Is het niet zo dat reviewers een 8GB kaart kregen incl. een bios om te switchen tussen de 4GB en 8GB versie? Wanneer de 4GB versie 7 Ghz krijgt zou deze toch wel wat minder (paar % waarschijnlijker) moeten presteren, waardoor de huidige 4GB reviews niet betrouwbaar zijn?
Klopt helemaal

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Net een review op linux review gelezen, hij trekt onder load 174 watt met pieken naar 234 watt.
Ik weet niet of dat bij de 970 ook zo was / is maar vind 234 watt best een hoop waar ik 150 watt max had verwacht eigenlijk 120 watt na alle geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
ErikRo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:04:
Net een review op linux review gelezen, hij trekt onder load 174 watt met pieken naar 234 watt.
Ik weet niet of dat bij de 970 ook zo was / is maar vind 234 watt best een hoop waar ik 150 watt max had verwacht eigenlijk 120 watt na alle geruchten.
Als je de grafieken bekijkt bij Tom, dan zie je dus waarschijnlijk dat de RX 480 eigenlijk netjes lager scoort, maar pieken heeft die een 7850(eerste generatie GCN) onder full load jaloers zou maken... Ik vind het best wel netjes! Geruchten zijn er om waar of juist niet waar te zijn :P

Linkje:
http://www.tomshardware.c...ew-benchmark,3148-19.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:32

auto660

1991 240 GL Brick

Zou die 4gb bios het geheugen niet gewoon langzamer clocken op de 8GB kaarten?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
auto660 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:11:
[...]

Zou die 4gb bios het geheugen niet gewoon langzamer clocken op de 8GB kaarten?
Zou wel weer gek zijn als je ze vervolgens met wattman weer ophoog naar 8000 kan klokken klokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Bios heeft timings voor het geheugen, deze zijn wrs wat minder strak in het 8gb vbios

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:32

auto660

1991 240 GL Brick

ErikRo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 23:01:
[...]

Zou wel weer gek zijn als je ze vervolgens met wattman weer ophoog naar 8000 kan klokken klokken ;)
Sjah, ik denk sowieso wel dat het geheugen wat te overclocken valt. De 8GB versie kan namelijk ook geoverclocked worden en het zou mij niks verbazen als je de 4GB versies richting de 8GB snelheid kan clocken.

Maar ik bedoel meer de review samples. Hier wordt gezegd dat de 4GB review resultaten sneller zijn dan de echte 4GB versies omdat ze voor de 4GB reviews een 8GB kaar gebruiken met het sneller geheugen. En ik denk dat ze met die 4GB bios die ze op de 8GB kaart zetten om te testen gewoon het geheugen mee terugclocken naar de 4GB snelheden zodat er feitelijk geen verschil is.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 298195

even een leuke hypothetische stelling..

Zou het mogelijk zijn, mocht het genoodzaakt zijn voor AMD dat ze een gecutte versie van Vega inzetten als een 480X of 485 kaart ?

Je zit dan mischien wel met HBM2 wat misschien wat overbodig is in het lagere segment.

Edit 1:

Of een mogelijke 480X/485 die alleen op hogere clockspeeds draait door betere beheersing van het 14nm process. Was ergens een gerucht dat er problemen waren waardoor de chip warm werd en ze geen hoge clocks konden halen... klinkt alsof dit opgelost kan worden met wat meer tijd.

Een 480 die op 1600mhz draait en gerebrand wordt als 480x zou ik prima vinden :)

Edit 2:
AMD confirmed they will be using XX5 revisions, which basically means we might be seeing faster variants released after time, when yields are better, leakage was minimized, or AMD simply decided to release higher-clocked version. A good example would be Radeon HD 7970 and 7970 GHz Edition (being 2nd revision). Hopefully this will also mean less rebrands.
Waarschijnlijk gebeurd dit dus ook O+

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 298195 op 01-07-2016 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 298195 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 23:54:
Zou het mogelijk zijn, mocht het genoodzaakt zijn voor AMD dat ze een gecutte versie van Vega inzetten als een 480X of 485 kaart ?
De achtervoeging X is weg bij 400 serie, dus 480X gaat het niet zijn. Ook erg onlogisch om een veel snellere GPU bijna dezelfde naam te geven alleen een X daaraan toevoegen. Daarmee laat je het verschil klein lijken, terwijl het waarschijnlijk groot wordt. En 485 lijkt ook op een klein verschil, daarnaast heeft AMD aangegeven dat het het een de 5 staat voor een nieuwe revisie. Vega is geen nieuwe revisie van Polaris, maar Vega is een high-end GPU en Polaris is mainstream en low-end, geen nieuwe revisie.

Wat is dan wel een nieuwe revisie? Nou Tonga, de eerste Tonga had dan ook de naam 285, nieuwe revisie van de Tahiti 280. Verschillen: lager verbruik, nieuwe GCN revisie, kleinere geheugenbus door geheugencompressie.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 00:25:
[...]

De achtervoeging X is weg bij 400 serie, dus 480X gaat het niet zijn. Ook erg onlogisch om een veel snellere GPU bijna dezelfde naam te geven alleen een X daaraan toevoegen. Daarmee laat je het verschil klein lijken, terwijl het waarschijnlijk groot wordt. En 485 lijkt ook op een klein verschil, daarnaast heeft AMD aangegeven dat het het een de 5 staat voor een nieuwe revisie. Vega is geen nieuwe revisie van Polaris, maar Vega is een high-end GPU en Polaris is mainstream en low-end, geen nieuwe revisie.

Wat is dan wel een nieuwe revisie? Nou Tonga, de eerste Tonga had dan ook de naam 285, nieuwe revisie van de Tahiti 280. Verschillen: lager verbruik, nieuwe GCN revisie, kleinere geheugenbus door geheugencompressie.
Ik las het bericht inderdaad, staat nu ook op frontpage.

Maar Nvidia gebruikt deze tactiek toch ook ? High end part, en cut versie ervan inzetten op middensegment, dus waarom zou AMD dit niet kunnen doen ?

Tevens snap je discussie over een te klein verschil niet helemaal... Ben je niet van mening dat er nog genoeg ruimte is tussen 970/980 prestaties en 1070 prestaties er van uitgaand dat de 490 gelijk/hoger gaat staan dan de 1070 ?

Volgens mij is er nog een prima gat te vullen voor een kaart die Fury x prestaties levert, denk niet dat AIB dit gaan halen met custom 480 kaarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 59888

60 FPS is altijd vrij normaal geweest voor de meer kritische gamers (dat is dus niet iedereen), maar 60 FPS met alle settings op z'n hoogst is wel iets voor high-end kaarten. De RX 480 is een mainstream kaart en daarop gaat dat dus niet. Je moet dus kiezen, of alle settings op z'n hoogst maar een wat lagere FPS, of de settings wat lager en wel 60 FPS. Dat is voor mainstream kaarten altijd al zo geweest, niks nieuws onder de zon dus. Wil je 60 FPS met alles op z'n hoogst wacht dan op Vega, of verkoop je ziel aan Nvidia. ;) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:02
De kritische gamers hebben een 120/144 Hz panel. De tijd dat 60 FPS voldoende was is al heel wat jaren geleden. Ik geloof dat Quake 3 de eerste game was waarbij 125 fps je een flink voordeel opleverde (jump bug). Maar wie weet was het al eerder nuttig... Om te surfen mocht je dan weer niet hoger dan 119.5 gaan. In ieder geval is het al sinds de begin tijden van de online fps normaal om boven de 100 fps te gamen.

[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 01-07-2016 02:04 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 59888 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 01:36:
60 FPS is altijd vrij normaal geweest voor de meer kritische gamers (dat is dus niet iedereen), maar 60 FPS met alle settings op z'n hoogst is wel iets voor high-end kaarten. De RX 480 is een mainstream kaart en daarop gaat dat dus niet. Je moet dus kiezen, of alle settings op z'n hoogst maar een wat lagere FPS, of de settings wat lager en wel 60 FPS. Dat is voor mainstream kaarten altijd al zo geweest, niks nieuws onder de zon dus. Wil je 60 FPS met alles op z'n hoogst wacht dan op Vega, of verkoop je ziel aan Nvidia. ;) :+
Niet mee eens. Voor een mid-range kaart zoals een RX480 moet 1080p 60 fps prima te doen zijn op hoge settings.

En dat is volgens mij ook de laatste tijd al zo geweest ;)

Met mijn HD7970, die toch weer een paar jaar oud is, kan ik dat gewoon halen in de meeste games. Er zijn maar een paar nieuwe zware games waarin me dat niet lukt (The Witcher 3 en Space Engineers schieten me zo te binnen). Nu was de HD7970 bij launch misschien wat meer high-end dan de RX480 nu is, maar toch.

Maar 1080p 60 fps op hoge settings is tegenwoordig niet heel bijzonder meer. De grenzen zijn verlegd en tegenwoordig heb 1440p / 4K en 120 fps / 144 fps. Dat zijn resoluties en framerates waar je tegenwoordig een high-end kaart voor nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Just_Michel schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:10:
[...]

Als je de grafieken bekijkt bij Tom, dan zie je dus waarschijnlijk dat de RX 480 eigenlijk netjes lager scoort, maar pieken heeft die een 7850(eerste generatie GCN) onder full load jaloers zou maken... Ik vind het best wel netjes! Geruchten zijn er om waar of juist niet waar te zijn :P

Linkje:
http://www.tomshardware.c...ew-benchmark,3148-19.html
Op overclock.net gaat de discussie er nu over dat mogelijk het gebruikte mobo van Toms HW de mogelijkheid geeft om extra juice te geven via de PCiE port, en dus niet de kaart. DFI had vroeger die mogelijkheden ook om via het BIOS dit te regelen, hopelijk een storm in een glas water.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
Kan iemand mij vertellen of er al games zijn die maxed out op 1080p al meer dan 4gb vram gebruiken en welke games dan?

Ik weet er nog geen 1 namelijk, jullie wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:53
SAiN ONeZ schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:34:
[...]

Op overclock.net gaat de discussie er nu over dat mogelijk het gebruikte mobo van Toms HW de mogelijkheid geeft om extra juice te geven via de PCiE port, en dus niet de kaart. DFI had vroeger die mogelijkheden ook om via het BIOS dit te regelen, hopelijk een storm in een glas water.
Ik heb ook even zitten lezen en ben zo erg geweest ook die PCIe spec sheet te openen die gelinked werd.
Er zijn allerlei aannames en verhalen, het klopt dat PCIe 1.x en 2.x gebonden zijn aan de 75W vanuit het slot, echter is dit bij PCIe 3.x dus niet het geval.

In het geval van een PCIe 3.x slot kan het slot tot 300W ondersteunen afhankelijk van de onderdelen gebruikt door de fabrikant en de instelling die ze hebben gemaakt hierbij op het moederbord. extra bron naast het overclock.net artikel wat eerder al gelinked is

edit:
Gezien het gebruikte moederbord @ toms hardware (MSI Z170 Gaming M7) kan het makkelijk dat hun dus meer power daaruit halen.
DeArmeStudent schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:49:
Kan iemand mij vertellen of er al games zijn die maxed out op 1080p al meer dan 4gb vram gebruiken en welke games dan?

GTA 5

[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 01-07-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

[b][

edit:
Gezien het gebruikte moederbord @ toms hardware (MSI Z170 Gaming M7) kan het makkelijk dat hun dus meer power daaruit halen.

[...]

GTA 5
MSI Military Class 5 components, collaborate or else!! }) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:13

Trygve

Redacteur
DeArmeStudent schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:49:

Ongeacht welke resultaten je tegenkomt zit er ook nog een verschil tussen de hoeveelheid vram die gebruikt wordt en de hoeveelheid vram die echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
The Source schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:15:
[...]

Voor de custom designs zul je straks nog grotere verschillen zien. Dit segment is erg prijs gevoelig, dus een paar dollar op geheugen besparen is voor sommige modellen altijd interessant. De gemiddelde consument zal die paar FPS niet uitmaken.
Dan is het wachten op de reviews van de RX 480 custom designs.
Ik ben dan vooral geinteresseerd in de overclock resultaten 4GB versie van de custom designs. Hopelijk kunnen we deze reviews binnen 10 dagen verwelkomen?

Zodra mocht blijken dat de custom design RX 480 GB substantieel sneller is dan de RX 480 8GB Black OC van XFX, dan gaat mijn HD7970 de uitverkoop in. ;)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-06 15:35
Ik heb 3 monitors (Samsung Syncmaster 226BW) aangesloten op een Sapphire Radeon HD7850 2GB.
1 via HDMI met verloop naar DVI
2 via Mini DP poort, beiden via een Sapphire Active Mini DP to SL-DVI Adapter.
Dit werkt prima.

Ik game vrij weinig, uurtje per week
en dan doe ik dat ook alleen op de middelste monitor (1680 bij 1050)
De multi monitor setup wordt vooral gebruikt voor multitask functies.

Nou kan ik die HD7850 kaart kwijt voor €80.
Niet gek leek mij.

Ik twijfel over een RX 480 8GB, omdat de huidige niet geheel voldoet:
Ik zou graag eens Just Cause 3 wil proberen.
En GTA V in wat hogere kwaliteit wil spelen.
Dát lijkt mij wel mogelijk als de recensies lees van de RX 480.

Sowieso kan ik wel wachten op de custom designs.
Vooral de ROG Strix RX 480 8GB trekt mij wel.
Ik heb nu een OCZ500MXSP voeding, die kan het wel trekken, ik kom op een peak load van 336W, en een recommend PSU van 386W.
HD7850 doet volgens mij een piek van 130W?
Ik kan nog geen PSU calculators vinden die de RX 480 meenemen.

Wat zou jullie advies zijn?
Gaan voor de Strix of toch een 2de hands 970 oid?
8GB vanwege het geringe meerprijs en future-proof zijn.
Sowieso zou ik dus nieuwe koppelstukken moeten halen van DP naar DVI gok ik.

Rest van het systeem:
Asus sabertooth p67 rev.3
2500k
16GB DDR3

[ Voor 8% gewijzigd door Medic op 01-07-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Laatst online: 09-06 17:49

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Als ik naar de review van Anandtech kijk, vind ik dat de 4GB versie eigenlijk boven mijn verwachting scoort. Hij zit maar een paar FPS onder de 8GB versie, terwijl de 8GB versie wel minstens 20% meer kost. Is de 4GB versie (afgezien van dat hij misschien wat minder future-proof is) dan niet een veel betere aankoop?

Ben zelf van plan om een RX480 te halen als opvolger van mijn 280X, maar twijfel of de 4GB niet gewoon voldoende is. De 970 waar de kaart steeds mee wordt vergeleken heeft ook "maar" 4GB (en de 980 overigens ook). Ik game op 1080p (als ik een Freesync scherm erbij koop, zal dit geen 144hz scherm zijn, maar eerder 75hz ofzo). Mijn huidige 280X doet in GTA5 op high/very high settings ook gewoon 80+ fps en die heeft maar 3GB...

[ Voor 13% gewijzigd door adamvansanten op 01-07-2016 10:25 ]

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
Voor Full HD heb je sowieso weinig aan de 4K textures die meer dan 4GB Vram gaan gebruiken.
Dus denk dat 4GB inderdaad nu de sweet spot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Ik zou heel even wachten (1,5 week) op de reviews van de custom 4GB RX 480.

Wellicht zijn deze goedkoper dan 8GB RX 480 referenced design, maar dan met een enorm overclock potentieel?

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Laatst online: 09-06 17:49

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Indy91 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:29:
Ik zou heel even wachten (1,5 week) op de reviews van de custom 4GB RX 480.

Wellicht zijn deze goedkoper dan 8GB RX 480 referenced design, maar dan met een enorm overclock potentieel?
Dat laatste hoop ik ook. Een dikke factory OC erop voor <€250 zou fantastisch zijn! Denk dat ik daar dan ook meer aan ga hebben dan die 8GB. Als dat betekent dat ik de settings van ultra naar very high terug moet zetten, dan is dat maar zo (zie je toch nauwelijks).

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Suicyder schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:54:
[...]
In het geval van een PCIe 3.x slot kan het slot tot 300W ondersteunen afhankelijk van de onderdelen gebruikt door de fabrikant en de instelling die ze hebben gemaakt hierbij op het moederbord. extra bron naast het overclock.net artikel wat eerder al gelinked is
Een PCI Express slot mag dan 300W videokaarten ondersteunen, hiervoor heb je echter wel PEG stroomconnectors nodig. Als die 300W alleen van de 12V komt is dat maal liefst 25A.

Afbeeldingslocatie: https://hardforum.com/proxy/CKbSwA7n6N4N0RUKhL0gxh5ymwt6K2qsnzmxuQmlYDWv4NBf%2BAIo7B6dhcbZUQ%3D%3D/image.png
Hier kun je zien welke pins 12V leveren dat zijn de bovenste alleen, als je daar 25A door trekt gaat het volledig mis, daarvoor heb je veel meer pinnen nodig, maar dat kan niet wat andere pins worden ergens anders voor gebruikt. Je kunt ze dus niet zo maar voor 12V gebruiken dan zou het immers niet meer compatibel zijn met andere videokaarten, die zou je dan letterlijk door branden.

Overigens kan 25A ook helemaal niet door het moederbord getransporteerd worden van de 24 pins ATX kabel naar het PCI Express slot, de 24 pins ATX kabel heeft ook maar twee 12V draden waar het sowieso vrij snel mis gaat als je er 25A door wil trekken. Dus dan zou je twee PEG connectors op het moederbord moeten plaatsen naast de videokaart, maar dan blijf je met het probleem dat het PCI Express slot zoveel stroom niet aan kan.

Dus dat is onmogelijk, het is nog steeds gewoon 75W voor een PCI Express slot. Dat betekend echter niet dat als je 10W meer gaat trekken alles op blaast, er wordt gewoon rekening gehouden met videokaarten die iets meer kunnen trekken. Is maar goed ook, want er zijn ook gewoon andere videokaarten welke wel eens meer dan 75W door het PCI Express slot trekken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
adamvansanten schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:30:
[...]

Dat laatste hoop ik ook. Een dikke factory OC erop voor <€250 zou fantastisch zijn! Denk dat ik daar dan ook meer aan ga hebben dan die 8GB.
Exact mijn idee! :) Ik hoop op flink overclockbare 4GB RX 480 (MSI of Sapphire) met een verkoopprijs < 269,00 Euro. Goedkoper mag natuurlijk ook.

Over verkoopprijzen gesproken: is de MSRP van de 8GB RX 480 versie stilletjes op 239 USD (i.p.v. 229 USD) gezet?

Immers:
  • 4GB RX 480, 199 USD = 219 Euro (199 x 1,21 (btw) / 1,1 (koers)). Deze worden ook daadwerkelijk vanaf 219 Euro verkocht.
  • 4GB RX 480, 239 USD = 263 Euro (239 x 1,21 (btw) / 1,1 (koers)). Deze kaarten vanaf 264 Euro (UK) en 269 Euro (EU) verkocht.
  • In de VS worden de kaarten daadwerkelijk verkocht vanaf 219 USD (4GB) en 239 USD (8GB) verkocht

[ Voor 30% gewijzigd door Indy91 op 01-07-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

-The_Mask- schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:36:
[...]

Een PCI Express slot mag dan 300W videokaarten ondersteunen, hiervoor heb je echter wel PEG stroomconnectors nodig. Als die 300W alleen van de 12V komt is dat maal liefst 25A.

[afbeelding]
Hier kun je zien welke pins 12V leveren dat zijn de bovenste alleen, als je daar 25A door trekt gaat het volledig mis, daarvoor heb je veel meer pinnen nodig, maar dat kan niet wat andere pins worden ergens anders voor gebruikt. Je kunt ze dus niet zo maar voor 12V gebruiken dan zou het immers niet meer compatibel zijn met andere videokaarten, die zou je dan letterlijk door branden.

Overigens kan 25A ook helemaal niet door het moederbord getransporteerd worden van de 24 pins ATX kabel naar het PCI Express slot, de 24 pins ATX kabel heeft ook maar twee 12V draden waar het sowieso vrij snel mis gaat als je er 25A door wil trekken. Dus dan zou je twee PEG connectors op het moederbord moeten plaatsen naast de videokaart, maar dan blijf je met het probleem dat het PCI Express slot zoveel stroom niet aan kan.

Dus dat is onmogelijk, het is nog steeds gewoon 75W voor een PCI Express slot. Dat betekend echter niet dat als je 10W meer gaat trekken alles op blaast, er wordt gewoon rekening gehouden met videokaarten die iets meer kunnen trekken. Is maar goed ook, want er zijn ook gewoon andere videokaarten welke wel eens meer dan 75W door het PCI Express slot trekken.
Recent de Asus 960 Strix nog, en daar hoor je ook niemand over reppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 298195 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 00:31:
[...]

Maar Nvidia gebruikt deze tactiek toch ook ? High end part, en cut versie ervan inzetten op middensegment, dus waarom zou AMD dit niet kunnen doen ?
De Ti heeft een sterke naam, iedereen wil een Ti zonder enig idee te hebben wat het is. Er waren mensen die heel graag een GTX 960 Ti wouden hebben, als hun verteld werd dat dit dan een een verder gecastreerde GTX 970 zou zijn was het ineens geen geen interessante kaart meer. Bij nVidia wordt vaak gekocht op naam dus en Ti heeft een sterke naam. Men denkt idd dat een GTX 980 Ti een sterke versie van een GTX 980 is, maar dat is natuurlijk niet zo.

De X er achter bij AMD heeft naar mijn idee niet zo sterke naam. Daarnaast gebruikte AMD altijd een X voor de volledige GPU en non X voor de gecastreerde versie. Verschil was dus altijd klein, verschil tussen Vega en Polaris 10 is waarschijnlijk groot. Niet handig als je het ver verschil dan klein laat lijken door de naam.

Ook prijstechnisch waarschijnlijk niet echt handig een Polaris 10 RX 480 vanaf 219 euro te koop aan bieden en een RX 480X van bijvoorbeeld 500 euro gebaseerd op Vega. Als je alleen naar de naam kijkt, iets wat veel mensen toch doen, lijkt een RX 480X nogal duur.
Tevens snap je discussie over een te klein verschil niet helemaal... Ben je niet van mening dat er nog genoeg ruimte is tussen 970/980 prestaties en 1070 prestaties er van uitgaand dat de 490 gelijk/hoger gaat staan dan de 1070 ?

Volgens mij is er nog een prima gat te vullen voor een kaart die Fury x prestaties levert, denk niet dat AIB dit gaan halen met custom 480 kaarten.
Nee Fury X prestaties halen uit een Polaris 10 GPU zit er gewoon niet in met lucht koeling, daarvoor moet je subzero gaan. Ik snap jouw zin daarvoor ook niet, welk klein verschil bedoel je?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

How fast Radeon RX 480 can be?
The first customized RX 480 came from PCGH. Without much to say they mounted Accelero Mono Plus cooler on RX 480 with VRM heat spreader from other card. The results are quite promising. Although they do not share any info about the temperature, they did achieve stable clock of 1350 MHz, which is 230 MHz above base clock. Interestingly, from what I noticed in this video not all memory modules were covered by radiators. Yet, they achieved 9 GHz effective memory clock (1000 MHz above the specs). Stable clock and higher clock speeds increased framerate by 12%.
The OC branch of JagatReview has put even beefier cooler on RX 480. The results are ever better than PCGH. The clock speed of 1400 MHz has been successfully put through Fire Strike Stress Test and the temperature did not exceed 63C.

JagatReview editor told me they had 4 samples, two from AMD and 2 from retail channel. Only one sample was able to achieve these clocks.
Wellicht dat dit enige indicatie geeft over de overclockbaarheid van de RX 480 icm betere koeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 10:51

Crp

-The_Mask- schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:36:
[...]

[afbeelding]

Is het niet zo dat je load over de GND gaat? dan moet het makkelijk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Crp schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:23:
[...]

Is het niet zo dat je load over de GND gaat? dan moet het makkelijk kunnen.
Stroom loopt van een + naar een - De - is GND maar aan de + kant moet het wel binnen komen. De 25A die je afvoert moet je ook aanvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

SAiN ONeZ schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:34:
[...]

PCI-express specificatie is een leidraad, geen gefixeerd nummertje op waarop fabrikanten zich moeten richten. Neem nu de 295X2 van AMD, komt met 2x8 pins (2x150W) + 75W wat goed is voor totaal 375W aan power. Echter blijkt in de praktijk dat zo'n kaar ver boven de 600W aan verbruik uitkomt en veel meer 'tax' legt op bestaande power-draadjes en dergelijk.

Opzich is net buiten spec zijn niet zo'n ramp, maar de goedkope bordjes 'delen' vaak de 12V bus zoals die van de CPU met PCI-express tegelijk. Het probleem is dat wanneer je een kaart hebt dat mischien wel het dubbele trekt uit de PCI-express de boel hiermee gewoon instabiel kan raken.

Maar nogmaals... als je een high-end kaart zoals een 295x2 in je systeem steekt dan doe je dat niet in een moederbord van 4 tientjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:28:
[...]
Opzich is net buiten spec zijn niet zo'n ramp, maar de goedkope bordjes 'delen' vaak de 12V bus zoals die van de CPU met PCI-express tegelijk. Het probleem is dat wanneer je een kaart hebt dat mischien wel het dubbele trekt uit de PCI-express de boel hiermee gewoon instabiel kan raken.
Nee de 12V komt uit de 24 pins ATX kabel weg, uit de 8 pins EPS connector zou beter zijn, daar kan meer stroom doorheen, maar zou het ook een stuk duurder maken, aangezien de 24 pins ATX connector normaal gesproken dichter bij zit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:24

mrc4nl

Procrastinatie expert

-The_Mask- schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:34:
[...]

Nee de 12V komt uit de 24 pins ATX kabel weg, uit de 8 pins EPS connector zou beter zijn, daar kan meer stroom doorheen, maar zou het ook een stuk duurder maken, aangezien de 24 pins ATX connector normaal gesproken dichter bij zit.
Mijn 990FXA moederbord heeft gewoon een 6 pin connector vlakbij de PCI-e poorten zitten, ik vermoed voor extra power. Ik heb die kabel er nu niet eens inzitten, mn 560TI trekt gewoon stroom uit zn eigen connectoren, zoals het "hoort"

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die knakkert is echt een noob. :p Hij gebruikt eerst een flut voeding zo te zien, dat lijkt mij niet echt slim met de nieuwe hardware, tenzij de nieuwe videokaart snel kapot moet. Daarnaast vraagt dit natuurlijk om meer onderzoek. Misschien zijn er wel een paar elco's bij het PCI Express slot gaar, zo te zien heeft dat moederbord namelijk Nippon Chemi-Con KZG's en dat zijn gare condensators met een relatief korte levensduur. Als ze niet meer helemaal goed zijn kan dat zorgen voor instabiliteit als ze veel werk moeten verzetten. Je kan alleen niet altijd aan de buitenkant van een condensator zien als die stuk is, soms kun je dat alleen meten met een ESD meter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc4nl schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Mijn 990FXA moederbord heeft gewoon een 6 pin connector vlakbij de PCI-e poorten zitten, ik vermoed voor extra power. Ik heb die kabel er nu niet eens inzitten, mn 560TI trekt gewoon stroom uit zn eigen connectoren, zoals het "hoort"
Die 6 pins PEG connector zit daar voor als je meerdere videokaarten gebruikt in CrossFire of SLI. Als je bijvoorbeeld drie of vier videokaarten in de PC zou drukken en als ze allemaal 75W uit het PCI Express slot zouden trekken zou dat neer komen op 225W of 300W en dus 18,75A of 25A. Beide is eigenlijk nogal krap voor de twee pins 12V draden in de 24 pins ATX connector. Dan krijg je dit: https://www.google.nl/search?q=melted+24+pins+atx Daarom zie je op moederborden met drie of meer PCI Express sloten vaak een extra 6 pins PEG connector om de 24 pins ATX connector te ontlasten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

-The_Mask- schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:34:
[...]

Beter zou zijn een eigen voedingslijn, gewoon dedicated aansluiting ergens nabij de PCI-express sloten.

Mijn moederbord heeft 1x 8 EPS & 1x 4 EPS inclusief een molex voor de PCI-express sloten. Vooral als je in crossfire gaat werken is die 150W krap om vanuit de ATX stekker te worden geleverd.

Meer safe of mind is gewoon een eigen aansluiting ergens in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmo70
  • Laatst online: 05-06 20:31
[b][message=47444389,noline]
GTA 5
Gebruikt hier amper de helft van 4GB Vram alles op ultra dus ik weet niet waar je dit haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

-The_Mask- schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:14:
[...]

Is dat zo? Welke site heeft dat gemeten?
Wrs die met die millitairy Class Comps, die hetzelfde detecteerd bji de RX480 kaart ;)

http://www.overclock.net/...ication/130#post_25306340

Toeval of meteen de oorzaak...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Timmo70 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:55:
[...]

Gebruikt hier amper de helft van 4GB Vram alles op ultra dus ik weet niet waar je dit haalt?
Vraag het de game, mijn kaart stroomt over (GTX 760 2GB atm) als ik medium/high draai. Daarnaast kan ik settings niet omhoog mikken al zou ik het willen omdat GTA vind dat ik dan eerst meet VRAM nodig heb (die voorcalculatie van de game staat het niet toe)

Meldingen lopen door tot ruim over de 4 GB, maar ik weet even niet zeker of dat toevallig de eyefinity gebruikers zijn 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Suicyder op 01-07-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmo70
  • Laatst online: 05-06 20:31
Suicyder schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:58:
[...]

Vraag het de game, mijn kaart stroomt over (GTX 760 2GB atm) als ik medium/high draai. Daarnaast kan ik settings niet omhoog mikken al zou ik het willen omdat GTA vind dat ik dan eerst meet VRAM nodig heb (die voorcalculatie van de game staat het niet toe)

Meldingen lopen door tot ruim over de 4 GB, maar ik weet even niet zeker of dat toevallig de eyefinity gebruikers zijn 8)7
Ik draai het hier op alles max out op m'n GTX 1070 en geeft 2200 Vram aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Suicyder schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:58:
[...]

Dat in de instellingen GTA V aangeeft dat die het liefst meer dan 4GB wil voor de game, betekend niet dat die ook daadwerkelijk 4GB gebruikt :+
Gewoon op max zetten en kijken of de game lekker draait. Zo niet, zit het vram vol? of is het gewoon de kaart/CPU die de bottlenek vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:54:
[...]

Beter zou zijn een eigen voedingslijn, gewoon dedicated aansluiting ergens nabij de PCI-express sloten.
Het zou beter zijn om de hele ATX spec te vervangen kan zoveel beter sowieso overstappen op 12V only.
Mijn moederbord heeft 1x 8 EPS & 1x 4 EPS inclusief een molex voor de PCI-express sloten. Vooral als je in crossfire gaat werken is die 150W krap om vanuit de ATX stekker te worden geleverd.
Daarvoor heeft jouw moederbord dus een molex connector.
SAiN ONeZ schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:56:
[...]

Wrs die met die millitairy Class Comps, die hetzelfde detecteerd bji de RX480 kaart ;)

http://www.overclock.net/...ication/130#post_25306340

Toeval of meteen de oorzaak...?!
Toeval is het niet, er zijn absoluut veel meer videokaarten welke meer uit het PCI Express slot trekken dan 75W. Alleen schijnbaar valt het nu een paar mensen pas op en is het nu pas echt een probleem, not.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Waah schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:02:
[...]

Dat in de instellingen GTA V aangeeft dat die het liefst meer dan 4GB wil voor de game, betekend niet dat die ook daadwerkelijk 4GB gebruikt :+
Gewoon op max zetten en kijken of de game lekker draait. Zo niet, zit het vram vol? of is het gewoon de kaart/CPU die de bottlenek vormt.
Ow in mijn geval sowieso de kaart zelf, daarom zit ik ook heel ongeduldig te wachten op de custom RX480's en de leverbaarheid van zowel die als de 1070 EVGA customs. Daarop gaat de keuze volgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Timmo70 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:00:
[...]

Ik draai het hier op alles max out op m'n GTX 1070 en geeft 2200 Vram aan.
Wellicht de nog betere compressie van Pascal?
tov geen texture compressie in Kepler?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

-The_Mask- schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:03:
[...]
Het zou beter zijn om de hele ATX spec te vervangen kan zoveel beter sowieso overstappen op 12V only.

[...]
Daarvoor heeft jouw moederbord dus een molex connector.

[...]

Toeval is het niet, er zijn absoluut veel meer videokaarten welke meer uit het PCI Express slot trekken dan 75W. Alleen schijnbaar valt het nu een paar mensen pas op en is het nu pas echt een probleem, not.
Er waren zelfs MSI boardjes die een 3DM11 boost hadden, wat er op neer kwam dat je vanuit het bios die extra juice kon geven, en dat was PCiE 2.0, zeker geen 3.0 dus eerder een feature dan een bug.

Zoals ik al aangaf dus een storm in een glas water, nothing to see here, please move along! ;)

Die OC results zijn wel wat belovend, nu nog een RX480 8Gb@4Gb flash en hij komt in mijn rijtje toppers...
(9700pro/ X800pro@XTPE/ 6800LE@6800 mod/6950@6970 mod)

Het word steeds meer een pareltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Hoor net dat het nog bijna een maandje duurt voordat onze custom kaarten in de winkel liggen. Bij andere zal dat dan niet veel anders zijn. AMD gaat eerder wellicht geen GPUs verschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 22:59
The Source schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:39:
Hoor net dat het nog bijna een maandje duurt voordat onze custom kaarten in de winkel liggen. Bij andere zal dat dan niet veel anders zijn. AMD gaat eerder wellicht geen GPUs verschepen.
Waarom snijdt AMD zichzelf altijd zo hard in de vingers....

Stock ziet er volgens mij goed uit, dan moet het toch mogelijk zijn dat partners met custom modellen kunnen komen. Of mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
En dan te bedenken dat AMD in Januari al werkende kaarten had. :N

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:36

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Als de GTX1060 er eerder is en niet slecht is, dan koop ik die wel dan. Zonde voor AMD, maar dan moet je maar geen reference kaarten zonder DVI poort ontwerpen. O-)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 14:53
Damn, ondertussen zal Nvidia met de 1060 uitkomen, wellicht ook snel met custom kaarten en het moment van AMD kan zomaar weer omslaan.
Ben zeer geinteresseerd in een custom 480, zit met m'n nieuwe PC nu 2 mnd op een igpu en wil nu echt een keer goed gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik snap sowieso niet waarom reference nog zo gepusht word... Aan een custom verdient AMD toch hetzelfde als een reference? ze maken ze allebei niet zelf volgens mij... als in: eigen fabriek om reference-koelers te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 01-07-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wat is nu ook alweer de reden dat AMD eerst reference in de winkels legt en niet de partners de mogelijkheid geeft om bij launch de custom kaarten te leveren :?

Vrijwel niemand zit op die reference crap te wachten (ook bij NVidia niet)

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 01-07-2016 12:51 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Help!!!! schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:51:
[...]

Wat is nu ook alweer de reden dat AMD eerst reference in de winkels legt en niet de partners de mogelijkheid geeft om bij launch de custom kaarten te leveren :?

De klant een waardevolle indicatie geven wat de kaart/GPU kan doen, ipv de discussie te krijgen welk merk nou eigenlijk "normaal" stock performance gebruikt.

En ook betere/rechtere feedback mbt drivers/firmware/productie-kwaliteit en ook of producenten hun werk wel netjes doen en niet korte bochtjes/bezuinigingen proberen te verbloemen met 1 of andere hack.

Tenminste lijken mij deze redenen enigszins logisch.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Help!!!! schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:51:
[...]

Haha marketing. Jullie klagen allemaal dat NV een paper launch doet. Nu die van AMD is even paper launch. NV verdeeld de GPUs over FE en over custom designs. AMD doet er enkel reference van maken en zodra er genoeg voorraad is geven ze de GPUs pas aan de partners.

Dus AMD heeft ook een paperlaunch in dat opzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
The Source schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:08:
[...]

Haha marketing. Jullie klagen allemaal dat NV een paper launch doet. Nu die van AMD is even paper launch. NV verdeeld de GPUs over FE en over custom designs. AMD doet er enkel reference van maken en zodra er genoeg voorraad is geven ze de GPUs pas aan de partners.

Zelfs met custom, heeft NV toch echt een hele klap minder GPU's op launchday. Mensen hebben na 1 dag al de 8GB of 4GB binnen kunnen hebben. Dat is bij NV toch echt niet zo O-) en die beschikbaarheid is nog steeds slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Waah schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:11:
[...]

Zelfs met custom, heeft NV toch echt een hele klap minder GPU's op launchday. Mensen hebben na 1 dag al de 8GB of 4GB binnen kunnen hebben. Dat is bij NV toch echt niet zo O-) en die beschikbaarheid is nog steeds slecht
Bij de iphone is het niet anders. Apple kondigt iets aan en een paar weken later is dat pas te krijgen. Er wordt teveel in hokjes gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Een paperlaunch betekend dat de kaart niet of bijna niet leverbaar is. De reference versie is wel gewoon leverbaar voor een normale prijs. Dus dat is lastig een paperlaunch te noemen, anders zou een Fury X of GTX Titan X ook nog altijd een paperlaunch zijn, die zijn immers alleen maar als reference design beschikbaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
The Source schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:13:
[...]

Bij de iphone is het niet anders. Apple kondigt iets aan en een paar weken later is dat pas te krijgen. Er wordt teveel in hokjes gedacht.
dus omdat Apple het doet, is het prima? :F :F
bye ;w

Dat er veel vraag is waardoor je het aanbod niet aan kan... tja dat is voor te stellen.
Als je slechts 2 tot 4 kaarten per winkel kan leveren, en dan een week sowieso niets... dat is een paper launch.

Daarbij waren NV partners ook pas na 2 weken te koop, niet vanaf day 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Dan nu ook niet klagen als de custom designs later komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We wisten van te voren dat de custom versie van de RX 480 later komen, dat is bij AMD altijd zo geweest en er was geen reden om aan te nemen dat het nu anders zou zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
The Source schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:17:
Dan nu ook niet klagen als de custom designs later komen.
Het feit dat zowel NV als AMD de customs later (laten) komen, maakt dat ik me niet mag afvragen waarom ze niet op launch-day beschikbaar zijn? Dus we moeten alles maar klakkeloos accepteren en niet bedenken waarom iets gedaan word??

dacht dat het (oa) een discussietopic was :D
Ik snap wel dat het niet gebeurt, snap alleen de reden er achter niet zo goed meer

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 01-07-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Gundogan schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:47:
[...]

Als de GTX1060 er eerder is en niet slecht is, dan koop ik die wel dan. Zonde voor AMD, maar dan moet je maar geen reference kaarten zonder DVI poort ontwerpen. O-)
Want een HDMI->DVI kabeltje wordt je arm van? 8 euro, meer kost het niet.

Een passieve DP->DVI kabel is ook niet zo duur, heeft iemand al getest of die werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Anoniem: 63072 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:26:
[...]

Een passieve DP->DVI kabel is ook niet zo duur, heeft iemand al getest of die werken?
Zowel met een adapter als HDMI-DVI kabel heb ik hier nu beeld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JwJw01
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-06 19:37
4gb vs 8gb

Zeker niet de beste review maar wel een vergelijking tussen de 4gb en 8gb variant.

Volgens deze review is er nagenoeg geen verschil op de beperkt aantal geteste games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Zijn er al 480 reviews waar ook naar de daadwerkelijke prestaties in VR wordt gekeken? Afgezien van een enkele vermelding van de SteamVR test (6.8) heb ik hier nog weinig van gezien.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
CapTVK schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:33:
Zijn er al 480 reviews waar ook naar de daadwerkelijke prestaties in VR wordt gekeken? Afgezien van een enkele vermelding van de SteamVR test (6.8) heb ik hier nog weinig van gezien.
reviews: AMD Radeon RX 480: CrossFire, VR, DX12 en overklok getest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crklein
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-06 10:47
Ik denk dat AMD een probleem heeft als ze het PCIe probleem niet snel oplossen.

https://community.amd.com/thread/202410

Ook is er dit nog (iets betrouwbaarder).

YouTube: RX 480 Aftermath: Power Issue & Over-Hyping

[ Voor 44% gewijzigd door Crklein op 01-07-2016 13:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Crklein schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:40:

De kans dat die berichten nep zijn is heel erg groot hoor. Dit is echt een probleem wat fanboys van een andere partij maar heel graag willen aanpakken. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
-The_Mask- schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:41:
[...]

De kans dat die berichten nep zijn is heel erg groot hoor. Dit is echt een probleem wat fanboys van een andere partij maar heel graag willen aanpakken. :p
Die kans is aanwezig, het gaat bij deze link wel om 2 borden met alleen PCIe 2.x sloten :P

edit:
Is er niet eerder een keer een serie GPU's geweest die niet in bepaalde sloten mocht? Staat me vaag zoiets van bij. Wel al tijdje geleden.

[ Voor 16% gewijzigd door Suicyder op 01-07-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
[...]

Yes, heb er een werkend! Tenminste ik weet niet of 'ie passief is maar hij gaat gewoon van DP -> DVI (de dvi die we nu hebben, die nieuwe) en dat zonder "blokje ertussen"

Excuus voor mijn termen, ik weet het ook allemaal niet. Als je wil kan ik er een foto van maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben het hier niet over low-end moederborden, maar moederborden met drie en vier PCI Express sloten welke dus in theorie 225W en 300W moeten kunnen verwerken voor alleen die drie en vier PCI Express sloten. Daarnaast is het zoals gezegd bij lange na niet de eerste videokaart welke meer dan 75W uit het PCI Express slot trekt. En nu zo maar vallen moederborden met bosjes om? Op het moment dat het in eens zomaar een probleem is geworden? Ik geloof daar niet zo in. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

enchion schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:05:
[...]

De klant een waardevolle indicatie geven wat de kaart/GPU kan doen, ipv de discussie te krijgen welk merk nou eigenlijk "normaal" stock performance gebruikt.

En ook betere/rechtere feedback mbt drivers/firmware/productie-kwaliteit en ook of producenten hun werk wel netjes doen en niet korte bochtjes/bezuinigingen proberen te verbloemen met 1 of andere hack.

Tenminste lijken mij deze redenen enigszins logisch.
Mij ook, maar volgensmij hoef je daarvoor niet een maand lang alleen reference designs te leveren.
Er is vast wel een andere weg om ervoor te zorgen dat de initiele reviews met ref design gedaan worden.
[...]

Thx. Zal wel aan mij liggen maar ik snap de 'marketing' erachter niet.

Zowat niemand zit op die FE / Reference crap te wachten. Het is alleen maar irritant en al helemaal bij high end modellen zoals de 1080 die ook nog eens een hogere MSRP meekrijgt. 8)7

Maar je klanten irriteren (omdat je zo langer (pers)aandacht genereert :? ) is blijkbaar goede marketing voor AMD/nVidia… Volgensmij snappen alleen marketeers dit.

En dat Apple argument, tja omdat zij het zo doen maakt het niet ok ofzo. Hun klanten worden er namelijk evenmin blij van.

Op het gebied van custom kaarten, indien deze idd pas over een maand leverbaar worden, doet AMD dan idd ook een paperlaunch. Echter kan de AMD haar “FE” editie volgensmij wel afdoende leveren en dat was bij nvidia ook volkomen crap. Dus in zoverre doet AMD zeker geen paperlauch qua FE editie.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:02:
[...]

De Ti heeft een sterke naam, iedereen wil een Ti zonder enig idee te hebben wat het is. Er waren mensen die heel graag een GTX 960 Ti wouden hebben, als hun verteld werd dat dit dan een een verder gecastreerde GTX 970 zou zijn was het ineens geen geen interessante kaart meer. Bij nVidia wordt vaak gekocht op naam dus en Ti heeft een sterke naam. Men denkt idd dat een GTX 980 Ti een sterke versie van een GTX 980 is, maar dat is natuurlijk niet zo.

De X er achter bij AMD heeft naar mijn idee niet zo sterke naam. Daarnaast gebruikte AMD altijd een X voor de volledige GPU en non X voor de gecastreerde versie. Verschil was dus altijd klein, verschil tussen Vega en Polaris 10 is waarschijnlijk groot. Niet handig als je het ver verschil dan klein laat lijken door de naam.

Ook prijstechnisch waarschijnlijk niet echt handig een Polaris 10 RX 480 vanaf 219 euro te koop aan bieden en een RX 480X van bijvoorbeeld 500 euro gebaseerd op Vega. Als je alleen naar de naam kijkt, iets wat veel mensen toch doen, lijkt een RX 480X nogal duur.

[...]

Nee Fury X prestaties halen uit een Polaris 10 GPU zit er gewoon niet in met lucht koeling, daarvoor moet je subzero gaan. Ik snap jouw zin daarvoor ook niet, welk klein verschil bedoel je?
We praten een beetje langs elkaar denk ik.
Ik gaf aan dat een gecutte vega leuk zou zijn om het mogelijke gat tussen de 480 en 490 op te vullen. Er van uitgaande dat de 490 minstens even snel of sneller wordt dat de 1070.
Dan heb je dus een kaart die fury X performance moet gaan leveren.... Voor ongeveer +/- 350 euro.

Of is de verwachting dat met Vega een 490 en 490x komt waarbij de 490 net onder de 1070 gaat zitten en de 490x er boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie eerder gebeuren dat een niet volledige Vega een RX 490 wordt dan zou je een volledige kunnen gebruiken voor het Fury X idee. AMD Radeon Rage bijvoorbeeld. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Ik denk dat de 490 een dual-chip kaart wordt, vermoedelijk 2x470 omdat die betere prestaties per watt zou hebben dan de 480.

Lijkt me sterk dat slechts 1 van de Vega chips in de 400 serie geplaatst zal worden. Vega krijgt gewoon z'n eigen naamgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:36

Gundogan

Rip and tear, until it is done

[...]

Van een actieve DP -> DVI adapter om 144hz te krijgen word ik wel een stuk armer. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Crklein schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:40:

Ook is er dit nog (iets betrouwbaarder).

YouTube: RX 480 Aftermath: Power Issue & Over-Hyping
Hoeft niet te zijn!

De Asrock 970 Extreme 4 zijn nou niet echt de beste 125 Watt 8-core CPU boardjes (4+1Phase en 125 Watt 8-Core is niet handig). Bovendien zijn de vrm's op dit motherboard crap (worden veel te heet).
En als klap op de vuurpijl, willen regelmatig de PCI-E sloten kapot gaan: ;) http://www.tomshardware.c...me4-fx8350-good-pair.html
Yes it helped as we got an RMA for the 2nd board. It took almost a full two weeks before we had the replacement, but it went in an seemed stable as expected.

Not another two weeks passed and the system wouldn't boot, no video either. "d6" on the motherboard. A call to ASRock ended with a suggestion of "try another video card". The R9 270x removed, replaced with a known good XFX 7770, but same problem. Either card worked great in the next 16x PCIe slot, convincing me that the first slot is unusable.

ASRock is very interested in the system now and has invited us to come in so they can look at the system. We'll see how that goes, possibly tomorrow. Crossing my fingers that MB #4 is the good one that lasts...
Dus niets aan de hand. Gewoon een crappy moederbord met crappy PCI-E sloten en dito VRM's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NitroX infinity schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:57:
Ik denk dat de 490 een dual-chip kaart wordt, vermoedelijk 2x470 omdat die betere prestaties per watt zou hebben dan de 480.
Er worden nooit een Pro chip gebruikt voor een dual GPU videokaart, betere performance/watt kun je ook gewoon halen met een lagere spanning en lagere klok iets wat vaak wordt gedaan bij dual GPU videokaarten. Overigens verwacht en hoop ik het niet dat ze dat doen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Radeon HD 3850 X2 = 2x RV670 PRO
Radeon HD 4850 X2 = 2x RV770 PRO

Maar okee, je hebt gelijk. Bovenstaande twee Pro chips zijn enkele lager geklokt dan de XT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crklein
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-06 10:47
Indy91 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:06:
[...]

Hoeft niet te zijn!

De Asrock Extreme 4 zijn nou niet echt de beste 125 Watt 8-core CPU boardjes (4+1Phase en 125 Watt 8-Core is niet handig). Bovendien zijn de vrm's op dit motherboard crap (worden veel te heet).
En als klap op de vuurpijl, willen regelmatig de PCI-E sloten kapot gaan: ;) http://www.tomshardware.c...me4-fx8350-good-pair.html

[...]

Dus niets aan de hand. Gewoon een crappy moederbord met crappy PCI-E sloten en dito VRM's :P
Ik hoop het.
Zou niet willen dat mijn Gigabyte GA-970a-UD3P in de fik vliegt.

Als ik mijn RX480 binnen heb ga ik zelf testen of ondervolten en onderklokken een optie is.
Ik heb gelezen dat je de power draw kan verlaagt zonder de prestaties aan te tasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Gundogan schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:02:
[...]

Van een actieve DP -> DVI adapter om 144hz te krijgen word ik wel een stuk armer. :)
Yup dat wel, maar dan speel je blijkbaar wel oudere games als je uberhaupt denkt 144Hz te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Bij mij draait hij iedergeval perfect op mijn Asus maximus V Gene moederbord.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.