Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:37:
Het is duidelijk maar waarom worden er standaarden gemaakt die worden gebroken met als gevolg dat de moederbordleveranciers dan weer hoger gaan zitten dan de standaard? Is het niet logischer om de standaard te verhogen?

De standaard is er voor zodat iedereen weet waar rekening mee gehouden moet worden. Dat betekend niet dat als er enkele watt's meer worden getrokken alles in de soep loopt. Er wordt altijd wel wat ruimte gehouden en zijn altijd wel gevallen aan te wijzen waar dat ook nodig voor is.
lightdestroyer schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:16:
[...]
Al is het maar wanneer de nieuwe nVidia serie uitkomt ze dan plots hun aandacht trekken op die zijn dx12 performance en om dit extra in het licht te stellen de dx12 verbeteringen totaal niet zal doortrekken naar de huidige 10/9 serie (gelijk de support voor de 7 serie een totale afgang is atm .. gelukkig dat ze nieuwe audio drivers hebben in hun driver package of ik zou zelf niet meer de moeite doen om deze te installeren op m'n gtx760..)
Welke DX12 performance verbetering? nVidia lijkt nu niet echt betere performance uit DX12 kunnen halen, doordat ze met DX11 al alles uit de GPU kunnen halen en geen Async compute hebben, waardoor ze ook daar geen winst kunnen halen. Bij AMD hebben ze bij DX12 geen last van de DX11 overhead en dan hebben ze ook nog eens Async Compute ondersteuning, werkt dubbel op.
Fury is niet een achtervoegsel, zoals Ti bij nVidia, daarvoor had AMD de laatste generaties de letter X. Fury is een naam dat staat voor high-end zoals nVidia daarvoor Titan heeft. Waarbij AMD de X weer gebruikte voor het snelste product wat dan dus Fury X werd. Nu de X is komen te vervallen kunnen ze ook helemaal op de nVidia manier overstappen. Waarbij ze een naam voor het allersnelste product nemen zonder cijfers en achtervoegsel. Titan voor nVidia en dus bijvoorbeeld Fury of Rage voor AMD. En dan voor een niet volledige chip gebruikt nVidia dan weer de gebruikelijke naam, GTX 980 Ti bijvoorbeeld en dan kan AMD ook zoiets doen Radeon RX 490 voor een niet volledig ingeschakelde Vega chip.
The Source schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:07:
[...]
Sorry ik was niet duidelijk genoeg. De 4GB versie daar zullen versies van op de markt komen met erg goedkoop, traag en laag geklokt geheugen. Allemaal om nog lagere prijspunten te halen. Zullen vooral van die china merken zijn, maar die worden hier links en rechts ook verkocht.
Er zullen ongetwijfeld ook snellere 4GB versies komen, beter nog ze zijn al verkrijgbaar.
Je kan hier ook het verschil tussen de GTX 1080 en GTX 1070 zien, kijkend naar het aantal cudacore's zou een GTX 1070 25% langzamer moeten zijn op dezelfde kloksnelheid en omdat de kloksnelheid van de GTX 1080 ook nog eens hoger is zou het verschil nog groter moeten zijn. Verschil is echter duidelijk kleiner dan dat en dat komt denk ik niet door een CPU bottleneck, aangezien het verschil op 4K juist minder groot is.
Als je dus 2/3 van een GTX 1070 neemt dan heb je RX 480 prestaties, terwijl als je de helft van een GTX 1080 neemt je onder de RX 480 uit komt. Dus 5% sneller als een RX 480 moet goed kunnen, 15% sneller is niet realistisch. Die 5% sneller zou kunnen bereikt worden door een iets hogere kloksnelheid of omdat ook de GTX 1070 ook wat tegen wordt gehouden.
Dus iets sneller met DirectX 11, maar langzamer met DirectX 12 en ik denk ook duurder. Ik kijk echter niet vreemd op dat de kaart wel iets duurder wordt dan de RX 480, waardoor AMD voor de meeste mensen weer de interessantere kaart heeft. Alleen dan niet voor mensen met een behuizing met hele slechte airflow of voeding met weinig vermogen. Dus een ~250W voeding met een enkele 6 pins PEG connector, maar dat zie je toch bijna nooit. De meesten zullen wel voedingen hebben van 400W of meer waardoor een RX 480 ook gemakkelijk moet kunnen.
Ik verwacht eigenlijk niet meer dan een grotere Polaris met HBM2. Maar die HBM2 zorgt natuurlijk wel voor een veel betere performance/watt. Kijk ook alleen maar naar de performance/watt van Tonga en Fiji dat is gemiddeld zo'n 50% beter voor Fiji en dan heeft Fiji zelfs nog HBM en Tonga niet eens het meest verbruikende GDDR5.
Polaris gebruikt minder efficient geheugen dan Tonga, dus performance/watt gaat hier door achteruit. Vega krijgt echter meer efficiënt HBM2 ten opzichte van het minder efficiënte HBM van Fiji. Dus er is hoop dat Vega meer dan 50% efficiënter kan zijn als Polaris 10.