CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 136 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 35.160 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:06
Jeroenneman schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:30:
[...]

Hitman is zwaar sponsored by AMD. Niks in die game is de performance waard die ze ervoor vragen. Imho in hetzelfde potje als FO4 met godrays, of Witcher 3 met full on Hairworks.
Ik denk dat het DX12 performance voordeel voor AMD een beetje overrated is. Ik denk niet dat we dat terug gaan zien bij toekomstige games

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ik he de spahire 8gb maar besteld voor 269 werd zat van wachten en dit leek me nog redelijke prijs.
Kan hem altijd nog terugsturen ongeopend als de reviews vanavond toch nog tegenvallen. Kom van een amd7850 dus verwacht een verdubbeling framerate.
Zou er met paar dagen moeten zijn.

Wat ik me wel afvraag ik lees over throttling zou ik genoeg winst halen door alleen geheugen snelheid met 10% te verhogen.
Throtling geldt toch alleen voor gpu?

Andere vraag kan ik nu al een aftermarket koeler kopen een stille en die erop zetten of moeten die nog ontworpen worden?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Afbeeldingslocatie: http://www.techspot.com/articles-info/1198/bench/DOOM_01.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:01

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Robolokotobo schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:32:
[...]

Ik denk dat het DX12 performance voordeel voor AMD een beetje overrated is. Ik denk niet dat we dat terug gaan zien bij toekomstige games
Bij de 1000 serie misschien niet. Daar zie je al betere dx12 performance. Maar ik heb het nu specifiek over de 900 serie vs de amd 400 serie. Glazen bol kijken is lastig, maar als ik nu kan kiezen voor een 970 of rx 480, dan weegt de mindere dx12 perfomance en 'afnemende' performance (eigenlijk afnemende ondersteuning) van oudere nvidia kaarten wel mee.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 18:44
Gundogan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:35:
[...]

Bij de 1000 serie misschien niet. Daar zie je al betere dx12 performance. Maar ik heb het nu specifiek over de 900 serie vs de amd 400 serie. Glazen bol kijken is lastig, maar als ik nu kan kiezen voor een 970 of rx 480, dan weegt de mindere dx12 perfomance en 'afnemende' performance (eigenlijk afnemende ondersteuning) van oudere nvidia kaarten wel mee.
Dit. Als je kijkt hoe Nvidia met 'oude' kaarten omgaat is de 970 gewoon een slechte koop nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
haarbal schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:30:
Een paar % onder de RX 480 maakt het gelijk een waardeloos product?
Sorry, had misschien niet specific product moeten zeggen, maar eerder dat GP106 in die stijl waardeloze bang-for-buck zal hebben. Nvidia heeft dan een gigantisch performance en prijs gat. Dus het is veel waarschijnlijker dat ze hem duurder in de markt zetten, waardoor het ding het af gaat leggen tegen de 480 op Perf/$. Perf/W zal wel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Gundogan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:35:
[...]

Dat is waar. Maar toch:

Afbeeldingslocatie: http://www.techspot.com/articles-info/1198/bench/AotS_01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Inderdaad, daar zie je 970 weer aardig presteren hoewel in de Anandtech review de rollen weer omgedraaid zijn, maar die draaien ook op extreme in plaats van high settings. Als ik de reviews zo zie, is de rx 480 over het algemeen sneller dan de 970 in dx12 en is het verschil groter dan in dx11. Maar we moeten inderdaad nog zien hoe dat in de toekomst is en dx12 wel überhaupt massaal zal aanslaan binnen afzienbare tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
De meeste nieuwe AAA games ondersteunen al DX12. Dus ik denk absoluut dat het de standaard gaat zijn vanaf nu

Total War Warhammer
Forza 6: apex
Quantum break
Gears of War
ARK: Survival Evolved
Battlefield 1

[ Voor 32% gewijzigd door Robolokotobo op 29-06-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:28
crossfire scaling lijkt al wel snor te zitten over het algemeen, daarvoor zou ik denken dat amd toch wel veel moeite in de drivers heeft gestoken en dat de driver winst misschien niet zo explosief groot zal zijn als in eerdere launches.

YouTube: AMD Radeon RX 480 Crossfire Benchmark Performance - GTX 1070 Killer?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De reviews over de geluidsproductie verschillen enorm.
In de reviews van Tweakers en HWI lijkt het alsof de ref cooler veel herrie maakt.
Maar volgens Foritain: In idle komt hij niet boven de achtergrondgeluiden op dit moment uit. Full load is hij meer aanwezig dan de MSI GTX 1070, maar die is ook echt wel bizar stil, en eerder tegen het punt wat de Asus GTX 1080 Strix onder volle belasting neer zet.

HardOCP: At the default fan profile setting, the fan is silent while gaming. Even during long sessions of gaming there is not an audible increase in fan noise or air moving while gaming with the RX 480.
Manually increasing the fan speed is another story, at maximum RPM the fan sounds like a screaming banshee.

Eurogamer: The product is very, very quiet, although it can get a little hot. There's the sense that AMD has balanced thermals vs reduced fan noise here in favour of the latter here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuanTaXz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09-2020
https://www.youtube.com/watch?v=nQZkWdWCkwM In deze review is het geluid van de kaart opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Gundogan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:28:
[...]

Nu nog wel, maar als ik bijvoorbeeld dit zie:

[afbeelding]

En de relatieve performance van de nvidia 700 serie ten opzichte van de amd 200/7000 serie nu zie (in dat zelfde grafiekje is de 7850 zelfs sneller dan de 760, dat was bij launch toch echt anders) , ben ik toch een beetje huiverig voor de 970 performance over ~2 jaar.
Dat valt allemaal reuze mee. Het voorbeeld wat jij (waarschijnlijk met een reden) kiest is een dx12 benchmark waar beide kaarten ruim onder de 30 fps halen..

Als je andere games erbij pakt, zie je dat de GTX760 gewoon sneller is, soms zelfs sneller dan de R9 380X. :)

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph10446/82398.png

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph10446/82392.png

Edit: juiste plaatje erin geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuanTaXz
Ga ik voor die 4fps meer een 8gb kopen ipv een 4gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Tyranium schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:16:
[...]

Dat valt allemaal reuze mee. Het voorbeeld wat jij (waarschijnlijk met een reden) kiest is een dx12 benchmark waar beide kaarten ruim onder de 30 fps halen..

Als je andere games erbij pakt, zie je dat de GTX760 gewoon sneller is, zelfs dan de R9 380X. :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Was inderdaad misschien een worst case scenario misschien (hoewel bij andere dx12 benchmarks oudere nvidia kaarten dus ook niet echt fantastisch presteren), maar bij Techpowerup zie je dat de 760 tegenwoordig gewoon over het algemeen langzamer is dan een 270x, terwijl het bij launch andersom was. De 270X presteert beter in nieuwe games en Bij andere 700 vs 7000/200/300 (yay rebrands) vergelijkingen zijn de verschillen of kleiner geworden, of is de amd kaart sneller dan de nvidia kaart geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flazo
  • Niet online
(overleden)
Blijkbaar respecteer AMD de de PCI express specificatie niet helemaal.
Uit metingen van Tomsharware blij dat de RX480 een beetje ruim omgaat in de TDP en de PCI-e bus te zwaar/buiten de PCI express specificatie belast.
Misschien verklaart dit waarom de turbo niet echt wilt aanhouden voor langere tijd en de mindere overklokbaarheid in reviews.

"AMD’s Radeon RX 480 draws an average of 164W, which exceeds the company's target TDP. And it gets worse. The load distribution works out in a way that has the card draw 86W through the motherboard’s PCIe slot. Not only does this exceed the 75W ceiling we typically associate with a 16-lane slot, but that 75W limit covers several rails combined and not just this one interface."

"We skipped long-term overclocking and overvolting tests, since the Radeon RX 480’s power consumption through the PCIe slot jumped to an average of 100W, peaking at 200W. We just didn’t want to do that to our test platform."
http://www.tomshardware.c...80-polaris-10,4616-9.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Gundogan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:24:
[...]

Was inderdaad misschien een worst case scenario misschien (hoewel bij andere dx12 benchmarks oudere nvidia kaarten dus ook niet echt fantastisch presteren), maar bij Techpowerup zie je dat de 760 tegenwoordig gewoon over het algemeen langzamer is dan een 270x, terwijl het bij launch andersom was. De 270X presteert beter in nieuwe games en Bij andere 700 vs 7000/200/300 (yay rebrands) vergelijkingen zijn de verschillen of kleiner geworden, of is de amd kaart sneller dan de nvidia kaart geworden.
Dat nvidia kaarten t/m de GTX9xx serie minder presteren in Dx12 is duidelijk. Gelukkig heeft nVidia dit met de GTX10x0 serie rechtgezet. Nu is dit bij een kaart als een 970 of 980ti zeker nog relevant, echter voor kaarten als de 7850 of de 760 totaal niet, aangezien beide kaarten voor die games niet geschikt meer zijn (onder 30 fps). Daarnaast was Dx12 totaal nog niet aan de orde toen die kaarten uitkwamen.

Waar die laatste performance summaries van TPU precies op gebaseerd zijn is mij niet helemaal duidelijk, aangezien de GTX760 en R270X beide niet getest worden in die review. Hier zitten waarschijnlijk dus ook die DX12 games bij.

Edit: Daarnaast gaan nVidia kaarten niet "slechter" presteren naar mate ze ouder worden, het zijn volgens mij de AMD kaarten die na een aantal jaar hun potentie laten zien. Dat is zeker een positief pluspunt voor AMD, echter vraag ik mij af of het niet beter is om de eerste 3 jaar na launch beter te presteren, ipv na 3+ jaar..

[ Voor 10% gewijzigd door Tyranium op 29-06-2016 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
QuanTaXz schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:18:
Ga ik voor die 4fps meer een 8gb kopen ipv een 4gb?
voor zover ik gezien heb is het prijsverschil tussen de twee 50 op het moment dus als je gewoon 1080p gamed had ik het niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuanTaXz
aminam schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:33:
[...]

voor zover ik gezien heb is het prijsverschil tussen de twee 50 op het moment dus als je gewoon 1080p gamed had ik het niet gedaan.
Nee precies dan ga ik gewoon voor de 4GB versie, ik weet niet waar je anders nog meer voordeel uit haal met die 8GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:20

Trygve

Redacteur
Van de review van PCPer:
Another oddity – and one that may make enthusiast a bit more cheery – is that AMD only built a single reference design card for this release to cover both the 4GB and 8GB varieties. That means that the cards that go on sale today listed at 4GB models will actually have 8GB of memory on them! With half of the DRAM partially disabled, it seems likely that someone soon will find a way to share a VBIOS to enable the additional VRAM.
Kan iemand met een 4GB-versie binnenkort een bios-flash proberen? >:)

Als dit inderdaad werkt heb je voor 219 euro het 8GB model zelf gefixt.

[ Voor 17% gewijzigd door Trygve op 29-06-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ram1360
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-04-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 09:58
Ben opzoek naar verstandig advies. Momenteel heb ik de MSI GTX 970 gaming , ieder keer twijfel ik of ik zal overstappen naar de RX 480 8 GB. Zal de overstap de moeite waard zijn ? Momenteel game ik op 1440p en zal dit ook de komende 2-3 jaar blijven doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14
flazo schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:25:
Uit metingen van Tomsharware blij dat de RX480 een beetje ruim omgaat in de TDP en de PCI-e bus te zwaar/buiten de PCI express specificatie belast.
Misschien verklaart dit waarom de turbo niet echt wilt aanhouden voor langere tijd en de mindere overklokbaarheid in reviews.

"AMD’s Radeon RX 480 draws an average of 164W, which exceeds the company's target TDP. And it gets worse. The load distribution works out in a way that has the card draw 86W through the motherboard’s PCIe slot. Not only does this exceed the 75W ceiling we typically associate with a 16-lane slot, but that 75W limit covers several rails combined and not just this one interface."

"We skipped long-term overclocking and overvolting tests, since the Radeon RX 480’s power consumption through the PCIe slot jumped to an average of 100W, peaking at 200W. We just didn’t want to do that to our test platform."
Gaat dat geen moederborden ofzo slopen?

Stroomverbruik dat, naar het lijkt, veel slechter is dan dat van de concurrentie en teveel stroom door zowel het PCIe slot als de 6pins kabel trekken. :N -O- :-(

Mag ik het zeggen? Ik krijg het gevoel dat de RX 480 een wanhoopsdaad is/was. Met het weinige geld wat AMD de afgelopen jaren had voor R&D wordt me dat nu wel duidelijk. Dit kan zo toch niet veel langer doorgaan? Ik heb meteen een stuk minder vertrouwen in Zen en de toekomst van AMD.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:11
NitroX infinity schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:46:
Niet als ze het uit de 6 pin stekker trekken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Een aantal jaren terug was het sowieso weinig bijzonder dat kaarten over het verbruik van een PCI Express slot gingen en hoeveel moederborden zijn hier kapot door gegaan? Volgens mij weinig tot geen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

haarbal schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:48:
[...]

Niet als ze het uit de 6 pin stekker trekken.
Lees de quote nog een keer:

"The load distribution works out in a way that has the card draw 86W through the motherboard’s PCIe slot."

"We skipped long-term overclocking and overvolting tests, since the Radeon RX 480’s power consumption through the PCIe slot jumped to an average of 100W, peaking at 200W."

Of dit moederborden gaat slopen weet ik niet. Maar het zou wel de zeer beperkte overclock mogelijkheden verklaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG1988
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-10-2024
edebee schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:44:
Ben opzoek naar verstandig advies. Momenteel heb ik de MSI GTX 970 gaming , ieder keer twijfel ik of ik zal overstappen naar de RX 480 8 GB. Zal de overstap de moeite waard zijn ? Momenteel game ik op 1440p en zal dit ook de komende 2-3 jaar blijven doen.
Niet de moeite waard vrees ik - tenzij je een freesync monitor hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, de 480 is qua performance een prima kaart, precies tussen de 390 en 390X in. De voorspelde hoge prijzen lijken niet uit te komen (gelukkig maar) en het is geen paper launch zoals bij Nvidia. Het stroomgebruik valt wel tegen (zeker bij dual monitor) en de koeler is middelmatig. Zeker van de koeler had ik echt meer verwacht, daar hadden ze m.i. wat minder op moeten bezuinigen. De overklokbaarheid vind ik persoonlijk niet interessant, daar koop je een reference kaart niet voor (tenzij je er waterkoeling op zet).

Overall zeker geen slechte kaart maar de minpunten doen toch net even te veel pijn, ik had toch wat minder verwacht. Maar goed, Nvidia heeft nog geen concurrentie (met de 970 wordt je belazerd, de 1060 is er nog niet) dus voorlopig is het een prima koop. Zelf heb ik een 290, die zit duidelijk in een ander segment (enthousiast i.p.v. mainstream) dus voor wat betreft mijn eigen PC kijk ik naar Vega.

[...]

Stroomverbruik dat, naar het lijkt, veel slechter is dan dat van de concurrentie en teveel stroom door zowel het PCIe slot als de 6pins kabel trekken. :N -O- :-(

Mag ik het zeggen? Ik krijg het gevoel dat de RX 480 een wanhoopsdaad is/was. Met het weinige geld wat AMD de afgelopen jaren had voor R&D wordt me dat nu wel duidelijk. Dit kan zo toch niet veel langer doorgaan? Ik heb meteen een stuk minder vertrouwen in Zen en de toekomst van AMD.
In de reddit AMA geeft AMD zelf aan aan dat ze dit in hun eigen tests nooit gezien hebben en dat ze nu in contact zijn met reviewers om te kijken hoe dit kan en hoe dat opgelost kan worden. Dit lijkt me een kwestie van een bug. Op basis van een dergelijk incident meteen conclusies trekken is wat mij betreft wat overdreven. Wel hoop ik dat het vrij makkelijk op te lossen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 20:23
edebee schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:44:
Ik denk dat het de prijs niet waard is, tenzij je de gtx970 nog goed kan verkopen. Dan heb je voor relatief weinig geld een kaart die gelijk presteerd, maar in de toekomst langer ondersteunt zal worden.

(bijna) ruile. Zou ik doen. Zodra het je meer dan 50 euro gaat kosten zou ik wachten op de volgende generatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
[...]

Je trekt meteen conclusies voor producten van AMD die nog op de markt moeten komen adhv dit? En je weet niet eens wat de gevolgen zijn. Als dat duidelijk is, is het iets logischer dat je conclusies trekt, maar dit is wel heel erg vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 08:11
Tyranium schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:50:
[...]

Lees de quote nog een keer:

"The load distribution works out in a way that has the card draw 86W through the motherboard’s PCIe slot."

"We skipped long-term overclocking and overvolting tests, since the Radeon RX 480’s power consumption through the PCIe slot jumped to an average of 100W, peaking at 200W."

Of dit moederborden gaat slopen weet ik niet. Maar het zou wel de zeer beperkte overclock mogelijkheden verklaren..
Hm, niet cool. Als ik er 1 haal sluit ik de pci-e molex op m'n mobo maar weer aan :)

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Tyranium schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:33:
Edit: Daarnaast gaan nVidia kaarten niet "slechter" presteren naar mate ze ouder worden, het zijn volgens mij de AMD kaarten die na een aantal jaar hun potentie laten zien. Dat is zeker een positief pluspunt voor AMD, echter vraag ik mij af of het niet beter is om de eerste 3 jaar na launch beter te presteren, ipv na 3+ jaar..
En kom je dus weer terug bij de rx 480 vs de 970. Ze zijn nu redelijk aan elkaar gewaagd, maar of dat ook zo is over 2 a 3 jaar (zo lang wil ik wel doen met mijn kaart)? Nvidia heeft dan nog de schijn tegen voor mij als je kijkt naar, inderdaad, de ondersteuning bij Nvidia en prestatie verbeteringen bij AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Veel reviews laten zien dat wanneer ze de powerlimit +50% gooien het verbruik drastisch omhoog schiet naar de 200w range. Daaruit zou je kunnen opmaken dat polaris van zichzelf niet zo zuinig is als pascal en dat de 150w TBP gehaald wordt door een power limit net als bij de fury nano. Zelf zou ik dit niet negatief vinden want onder de 200w tdp vindt ik alles best en het zou betekenen dat aftermarket zonder deze limiet veel betere core clocks zouden kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:47
flazo schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:25:

In verband met problemen met mijn R9 290 heb ik toen dit product gekocht:

http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=100-MB-PB01-BR

Dat was n.a.v. een tip van een medetweaker m.b.t. de stroomvoorziening van mijn pci-e slot.

Of het een gimmick is of niet, dat weet ik niet, omdat ik ook gelijk mijn voeding vervangen had.
Maar misschien is het in dit geval nuttig? (Voor overclocken?)

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-06-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
In de meeste benches presteert de Rx 480 minder als de r9 390. Dus voor mij wel een tegenvaller aangezien ik deze net had verkocht om een 480 te kopen. Ik heb nog steeds stille hoop op goeie custom varianten met grotere overclock mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Tyranium schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:33:
Dat nvidia kaarten t/m de GTX9xx serie minder presteren in Dx12 is duidelijk. Gelukkig heeft nVidia dit met de GTX10x0 serie rechtgezet.
Oh?

Nvidia heeft met Pascal helemaal niets recht gezet. Dat GP104 het beter doet in DX12 dan GM204 is logisch, hij doet het toch ook beter in DX11? Ga je echter vergelijken, presteert Pascal gewoon exact hetzelfde in DX12. Is ook logisch aangezien er geen echte wijzigingen in de architectuur zijn. Als er al ergens verschil zit is dat eerder te wijten aan de bandbreedte of iets dergelijks, niet omdat het ding meer voordeel heeft van DX12.

[ Voor 11% gewijzigd door Werelds op 29-06-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Werelds schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:17:
[...]

Oh?

Nvidia heeft met Pascal helemaal niets recht gezet. Dat GP104 het beter doet in DX12 dan GM204 is logisch, hij doet het toch ook beter in DX11? Ga je echter vergelijken, presteert Pascal gewoon exact hetzelfde in DX12. Is ook logisch aangezien er geen echte wijzigingen in de architectuur zijn. Als er al ergens verschil zit is dat eerder te wijten aan de bandbreedte of iets dergelijks, niet omdat het ding meer voordeel heeft van DX12.
Inderdaad, voor zover ik weet ondersteunt Pascal nog steeds Async Compute niet volledig.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Gundogan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:00:
[...]

En kom je dus weer terug bij de rx 480 vs de 970. Ze zijn nu redelijk aan elkaar gewaagd, maar of dat ook zo is over 2 a 3 jaar (zo lang wil ik wel doen met mijn kaart)? Nvidia heeft dan nog de schijn tegen voor mij als je kijkt naar, inderdaad, de ondersteuning bij Nvidia en prestatie verbeteringen bij AMD.
Je hebt helemaal gelijk :). Echter is de GTX970 al bijna 2 jaar oud. De vergelijking klopt pas als we de RX480 gaan vergelijken met de GTX1060. Echter is de laatste nog niet gepresenteerd.
aminam schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:10:
Veel reviews laten zien dat wanneer ze de powerlimit +50% gooien het verbruik drastisch omhoog schiet naar de 200w range. Daaruit zou je kunnen opmaken dat polaris van zichzelf niet zo zuinig is als pascal en dat de 150w TBP gehaald wordt door een power limit net als bij de fury nano. Zelf zou ik dit niet negatief vinden want onder de 200w tdp vindt ik alles best en het zou betekenen dat aftermarket zonder deze limiet veel betere core clocks zouden kunnen halen.
Polaris is ook niet zo zuinig als pascal:

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/AMD/RX_480/images/perfwatt_2560_1440.png

Performance/watt van Polaris is vergelijkbaar met de Maxwell GPU's, de Pascal GPU's doen het een heel stuk beter op dat vlak.
Werelds schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:17:
[...]

Oh?

Een quote uit de review van Tweakers:

reviews: Nvidia GTX 1070 en 1080

Omdat Nvidia de asynchronous-computefunctie van de Pascal-gpu verbeterd heeft, hebben we dat aspect apart getest in Ashes of the Singularity. We hebben getest op dezelfde instellingen,1920x1080 pixels, met de Crazy-preset, waarbij we alleen asynchronous compute in- en uitschakelen. AMD-gpu's, die over aparte ace's beschikken, halen hogere framerates door asynchronous compute in te schakelen, maar de Maxwell-gpu's, zoals de GTX 980 en 980Ti, halen daarmee juist lagere framerates. Het resultaat in Ashes of the Singularity laat zien dat asynchronous compute bij Pascal inderdaad verbeterd is en er is nu vrijwel geen verschil in resultaat te zien als je asynchronous compute in- of uitschakelt.

Het is nog niet zo goed als bij AMD, maar zeker beter dan Maxwell. Dit laten overigens andere review sites ook zien, waar bij DX12 games de 1070 en 1080 nog steeds hun voorsprong behouden in vergelijking met AMD kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tyranium schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:27:
[...]

Het is nog niet zo goed als bij AMD, maar zeker beter dan Maxwell. Dit laten overigens andere review sites ook zien, waar bij DX12 games de 1070 en 1080 nog steeds hun voorsprong behouden in vergelijking met AMD kaarten.
Lees de laatste zin.
er is nu vrijwel geen verschil in resultaat te zien als je asynchronous compute in- of uitschakelt.
Er is dus geen Async Compute alleen je hebt nu geen performanceverlies meer bij de functie die voor winst moet zorgen. Meest logische is dan dat ze bij Pascal dus Async Compute gewoon uit houden ook al zet je het in de game aan, zodat er geen performanceverlies is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

-The_Mask- schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:34:
[...]

Lees de laatste zin.

[...]

Er is dus geen Async Compute alleen je hebt nu geen performanceverlies meer bij de functie die voor winst moet zorgen. Meest logische is dan dat ze bij Pascal dus Async Compute gewoon uit houden ook al zet je het in de game aan, zodat er geen performanceverlies is.
Dat laatste is een vermoeden van jou, anders graag bronnen vermelden :)

Verder zeg je precies hetzelfde als wat ik al zei, het is nog niet zo goed als bij AMD wat betreft Async , maar een stuk beter dan wat Maxwell had.

Verder laten de overige DX12 benchmarks dat ook gewoon zien, waarbij de 1070 en 1080 nog steeds sneller zijn dan een 390X of Fury. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tyranium schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:37:
[...]

Verder laten de overige DX12 benchmarks dat ook gewoon zien, waarbij de 1070 en 1080 nog steeds sneller zijn dan een 390X of Fury. :)
Je moet niet alle DX12 gamebenchmarks serieus nemen. Als je met DX12 prestatieverlies krijgt tegenover DX11 met dezelfde beeldkwaliteit dan klopt er waarschijnlijk iets niet met de game en kun je zo'n game moeilijk als benchmark gebruiken. Het hele idee van DX12 is immers meer prestaties voor dezelfde beeldkwaliteit.
Dat laatste is een vermoeden van jou, anders graag bronnen vermelden :)
Is er een andere logische conclusie mogelijk? Bron vermelden met al die onzin op internet heeft ook altijd weinig nut naar mijn idee.

[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 29-06-2016 19:41 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

-The_Mask- schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:39:
[...]

Je moet niet alle DX12 gamebenchmarks serieus nemen. Als je met DX12 prestatieverlies krijgt tegenover DX11 met dezelfde beeldkwaliteit dan klopt er waarschijnlijk iets niet met de game en kun je zo'n game moeilijk als benchmark gebruiken. Het hele idee van DX12 is immers meer prestaties voor dezelfde beeldkwaliteit.
Daar heb je helemaal gelijk in. Helaas zijn er nog maar een beperkt aantal games met uberhaupt iets van Dx12 erin. Wat we uit die benchmarks kunnen opmaken is dat AMD met Dx12 een verschil kan maken tegenover nVidia kaarten t/m de GTX9x0 kaarten. Echter vanaf de GTX10x0 kaarten blijft nVidia gewoon consequent goed presteren.
Is er een andere logische conclusie mogelijk? Bron vermelden met al die onzin op internet heeft ook altijd weinig nut naar mijn idee.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vermeld een bron bij mijn argument dat Dx12 / Async ondersteuning in de Pascal GPU's verbeterd is in vergelijking met Maxwell, namelijk de Tweakers review waar ze dat letterlijk in zeggen. Of dit klopt weet ik uiteraard niet zeker, maar dan zou ik graag wel bronnen zien waaruit blijkt dat dat niet zo is. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Tyranium op 29-06-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 17:20
Tyranium schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:37:

Dat is gewoon het resultaat van bruteforcen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik wilde eerst het referentiemodel kopen maar ik denk dat ik toch nog even wacht om te kijken wat de AIB kaarten in prijs gaan doen. Als ze duurder zijn dan €325 dan houd ik mijn MSI R9 280X nog een tijdje en zie ik tegen de tijd dat Vega op de markt komt wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Paprika schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:49:
[...]

Dat is gewoon het resultaat van bruteforcen...
Dat zou kunnen.. echter betwijfel ik het. Een 980ti was tot nu toe ook een "brute" kaart in Dx11.. echter zie je in Dx12 dat de kaart het toch moet afleggen tegenover de AMD kaarten. Bij de GTX10x0 serie zie je niet zo'n sterke daling tegenover dezelfde AMD kaarten.

[ Voor 3% gewijzigd door Tyranium op 29-06-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg spijtig die benchmark resultaten. In veel spelen is de 480 niet meer dan een paar (<10) procenten sneller dan mijn huidige 780Ti!

In Battlefield 4 is de 780Ti zelfs sneller. Nu weet ik wel dat dit toen ik hem kocht een High-en kaart was, maar hij is ook al 2 generaties oud!

Zier er naar uit dat ik op Vega moet wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tyranium schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:43:
[...]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vermeld een bron bij mijn argument dat Dx12 / Async ondersteuning in de Pascal GPU's verbeterd is in vergelijking met Maxwell, namelijk de Tweakers review waar ze dat letterlijk in zeggen. Of dit klopt weet ik uiteraard niet zeker, maar dan zou ik graag wel bronnen zien waaruit blijkt dat dat niet zo is. :)
Ja maar er is dus niks verbetert, het is alleen niet meer verslechtert, is nu vergelijkbaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

-The_Mask- schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:10:
[...]

Ja maar er is dus niks verbetert, het is alleen niet meer verslechtert, is nu vergelijkbaar.
Ik denk dat je mijn stukje verkeerd begrepen hebt. In vergelijking met de Maxwell gpu's (en die daarvoor), is er wel degelijk wat verbeterd bij Pascal, volgens Tweakers, namelijk dat bij het inschakelen van Async de prestaties ongeveer gelijk blijven. Bij Maxwell kaarten ging de performance achteruit bij het inschakelen van Async.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:10:
[...]

Sorry, maar dan heeft hij gewoon gelijk: Support voor async is verbeterd ten opzichte van Maxwell, waardoor gebruik nu geen performance drop meer laat zien op Pascal.

Met andere woorden je hebt geen reden meer om DX11 te blijven gebruiken omdat er geen performance terugval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:08:
Erg spijtig die benchmark resultaten. In veel spelen is de 480 niet meer dan een paar (<10) procenten sneller dan mijn huidige 780Ti!

In Battlefield 4 is de 780Ti zelfs sneller. Nu weet ik wel dat dit toen ik hem kocht een High-en kaart was, maar hij is ook al 2 generaties oud!

Zier er naar uit dat ik op Vega moet wachten :(
Is ook geen eerlijk vergelijk he,... Je moet hem vergelijken met de 1080ti.
En als je toch vergelijkt, vergelijk de aankoopprijs eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tyranium schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:14:
[...]

Ik denk dat je mijn stukje verkeerd begrepen hebt. In vergelijking met de Maxwell gpu's (en die daarvoor), is er wel degelijk wat verbeterd bij Pascal, volgens Tweakers, namelijk dat bij het inschakelen van Async de prestaties ongeveer gelijk blijven. Bij Maxwell kaarten ging de performance achteruit bij het inschakelen van Async.
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:14:
[...]

Sorry, maar dan heeft hij gewoon gelijk: Support voor async is verbeterd ten opzichte van Maxwell, waardoor gebruik nu geen performance drop meer laat zien op Pascal.

Met andere woorden je hebt geen reden meer om DX11 te blijven gebruiken omdat er geen performance terugval is.
-The_Mask- schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:34:

Is de meest logische conclusie. Simpelweg omdat nVidia's architectuur Async Compute onmogelijk maakt. Voor Async Compute heeft AMD meerdere Asynchronous Compute Engine's (ACE) waardoor meerdere threads tegelijk door de pipeline kunnen. Bij nVidia is dit gewoon simpelweg onmogelijk die zit vast aan één thread per pipeline.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:16:
[...]

Is ook geen eerlijk vergelijk he,... Je moet hem vergelijken met de 1080ti.
En als je toch vergelijkt, vergelijk de aankoopprijs eens ;)
Ik keek naar de verbeteringen in 2 generaties nvidia hardware en dan is een 1070 gewoon een stuk sneller dan een twee generaties oud topmodel. (bijna 2x zo hoge averge fps en 1.5x zo hoge minimum fps bij de meeste games)

Ik had eigenlijk verwacht dat zo'n 30-50% extra voor een RX480 redelijk zou zijn, dat is eigenlijk ook wat ik verwacht van een 1060 straks. Dat is voldoende voor de games die ik speel en had ik goedkoop kunnen upgraden tot Vega er is en dan alsnog een definitieve keuze kunnen maken voor een nieuwe highend kaart.

Nu blijf ik voorlopig dus nog even op het randje van acceptabele performance zitten tot Vega er is.

En wat betreft async en nvidia, in feite kunnen ze inderdaad nog steeds geen async, maar pascal heeft functies die voorkomen dat het synchroon uitvoeren van async shaders een te zware wissel trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
NitroX infinity schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:08:
Het stroomverbruik klopt niet.

AMD heeft ons 2,5x de prestaties per watt belooft. De RX 480 presteerd rond het niveau van de R9 290X.

Volgens de diverse reviews op TPU van de 290X ligt het gemiddelde stroomverbruik in games tussen de 220W en 275Watt. Dat betekent dat de RX 480 90W tot 110Watt zou moeten verbruiken. Maar elke betere review laat een verbruik van boven de 150Watt zien.

Zelfs als je uitgaat van een verbruik van 350Watt voor een 290X, dan zou de RX 480 op 140Watt moeten zitten.

Mis ik iets, of heeft AMD gewoon gelogen?
Klopt Amd heeft 2,5x beloofd voor Polaris ze hebben niet gezegd dat de RX480 dat gaat halen. Het kan best dat de RX460/470 of de mobile versies dat wel halen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

-The_Mask- schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:18:
[...]

[...]

[...]

Is de meest logische conclusie. Simpelweg omdat nVidia's architectuur Async Compute onmogelijk maakt. Voor Async Compute heeft AMD meerdere Asynchronous Compute Engine's (ACE) waardoor meerdere threads tegelijk door de pipeline kunnen. Bij nVidia is dit gewoon simpelweg onmogelijk die zit vast aan één thread per pipeline.
Het is een mogelijkheid, en voor jou de de meest logische conclusie. Maar nogmaals, als je ook bronnen hebt om te onderbouwen dat nVidia simpelweg Async uitschakeld ookal staat het ingame aan, dan lees ik die graag en stel ik mijn mening bij :)
Ik zie echter niet waarom nVidia dan simpelweg async ook niet uitschakeld op Maxwell GPU´s , i.p.v. een verslechtering van performance toe te laten.. Nee dan lijkt mij het toch logischer wat in de Tweakers review staat, dat nVidia iets heeft verbeterd aan de Async performance van Pascal GPU´s.

Verder is Async uiteraard maar een onderdeel van Dx12 en niet geheel Dx12. Wat uit de Dx12 benchmarks blijkt die tot nu toe beschikbaar zijn, is dat Pascal het beter doet in Dx12 dan Maxwell, en ook niet meer onderdoet voor AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Tyranium: https://forum.beyond3d.co...57930/page-9#post-1915288
Ryan Smith is de Editor-in-Chief van Anandtech. Beyond3D is een reputabel forum.
Al dat gebitch over "bronnen", één van de eerste hits op Google dus ver moet je niet zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 29-06-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Oei geluid schijnt met fan op 100% ondragelijk te zijn:
Ze vluchten soms de kamer uit dt beloofd niet veel goeds...
------------------------------------------------------------------------------------

100% fan speed is utterly unbearable. At this point, the rest of the system noise becomes irrelevant, as it's all drowned-out by the GPU blower fan. You would not ever want to approach this fan speed. In fact, in our endurance OC tests (discussed on P6), we found the ~70-80% fan speed similarly unbearable. The fan had to run at ~3800~4300RPM to sustain our overclocks, something that drove us out of the room a few times for a break from the noise.

[ Voor 188% gewijzigd door br00ky op 02-07-2016 16:40 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Moet je hem niet manueel op 100% zetten, geen enkele moderne >100W GPU met zijn fan(s) op 100% is "dragelijk".

[ Voor 12% gewijzigd door Phuncz op 29-06-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Staat 100% niet gelijk aan onder full load dan?
Maar ook 70% is ook al ondragelijk zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Phuncz schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:31:
Tyranium: https://forum.beyond3d.co...57930/page-9#post-1915288
Ryan Smith is de Editor-in-Chief van Anandtech. Beyond3D is een reputabel forum.
Al dat gebitch over "bronnen", één van de eerste hits op Google dus ver moet je niet zoeken.
Ik weet prima wie Ryan Smith is en Beyond3D ken ik ook heel wat jaren, maar toch bedankt. :)

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar een quote uit jouw link:
Ryan Smith said: ↑

364, 368, etc. All drivers. Async has never been enabled for Maxwell, from what NVIDIA has told me. It is however enabled for Pascal.
Misschien dat ik het over het hoofd gezien heb, maar ik zie nergens in jouw link staan wat tegenspreekt wat in de Tweakers review staat.

offtopic:
Verder hoef je termen als "bitchen" er niet bij te halen. In een discussie is het normaal en gebruikelijk dat als je beweringen doet, je bronnen aanhaalt om die te onderbouwen. Dus leer te discussiëren ipv te bitchen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tyranium op 29-06-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ErikRo schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:35:
Staat 100% niet gelijk aan onder full load dan?
Maar ook 70% is ook al ondragelijk zeggen ze.
Een GPU kan 100% load hebben en de fan heeft een compleet losstaande 'duty cycle' aangezien deze bijna uitsluitend naar de temperatuur kijkt en niet naar de belasting van de GPU.

Sowieso zijn reference-kaarten zelden stil tijdens zware games, omdat het type fan nu éénmaal meer lawaai maakt. Wil je een stille(re) kaart, moet je even wachten tot de custom kaarten eraan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 21:50
Hmm. Ik zie zelf het nut van die 8GB niet helemaal.. (Speel zelf op 2560x1080). Daarom lijkt mij die 4GB wel interessant, ook een betere prijs a 219 bij Azerty op dit moment. Wel gek dat daar geen reviews van te vinden zijn. Prima deal lijkt me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:27

Apoca

Array Technology Industry

Ik moet zeggen dat er goede functionaliteit in de Polaris architectuur zit, en daar kan ik erg enthousiast over worden :) Maar voorlopig hier geen upgrade ondanks dat ik graag had gewild, maar te weinig "winst" ten opzichte van mijn huidige R9 290 @ 1050Mhz/1300Mhz om een upgrade te rechtvaardigen.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

BastiaanCM schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:45:
Wel gek dat daar geen reviews van te vinden zijn.
Er zijn wel reviews van de 4GB versie, hier eentje die de 4GB en de 8GB samen vergelijken: http://www.anandtech.com/...d-radeon-rx-480-preview/4

Ik ga het topic maar mijden de komende week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Phuncz schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:51:
[...]

Er zijn wel reviews van de 4GB versie, hier eentje die de 4GB en de 8GB samen vergelijken: http://www.anandtech.com/...d-radeon-rx-480-preview/4

Ik ga het topic maar mijden de komende week...
Interessant, je ziet dat de 8 GB versie nu al beter presteert. Naarmate games zwaarder worden en textures groter zal dat verschil dus groter worden de komende 1 a 2 jaar. Ik ga zelf in ieder geval voor de 8 GB versie over een paar weken.

Thanks voor de link! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk kaartje maar toch ben ik van mening dat het een lichte teleurstelling is..
AMD had echt een duidelijk winnaar nodig en niet een gelijkmaker. en wat dat betreft is de 480 zelfs slechter in het performance/watt gebied (het stigma blijft in stand :/ ).

De 480 had gelijk aan de 980 moeten zitten en zowiezo hoger dat OC 970 modellen om echt Nvidia af te troeven, iets wat ik maar al te graag wil doen.

Dat gezegd te hebben denk ik toch dat deze kaart het goed zal doen, het gat tussen de 960 en 970 is groot dus mensen met een 960 hebben een goeie reden om voor een 480 te gaan (zolang de 1060 er nog niet is)
Tevens is de prijs van de 1070 nog te hoog en daar zit tegelijk ook het meest wringende..

Nu kunnen we wel allemaal weer speculeren over de 490 (Vega) die waarschijnlijk in december al komt..
Vega belooft beter performance/watt en dat moet ook wel willen ze de 1070 concurreren.

Voorlopig hou ik nog even vast aan mijn 970 en baal ik er van dat AMD mij nog geen (14nm) upgrade path heeft gegeven.

PS:

Kyle benneth (ja die grote doem denker en droeftoeter) heeft van 1 AIB gehoord dat ze de 480 op +/- 1500 mhz konden overklokken, zonder enige indicatie van prijs of verbruik zegt dit nog niet heel veel maar toch blijft er zo nog een beetje hoop op AIB versies van de 480 die toch de doorslag kunnen geven.

PS2:

Op Reddit is er iemand die de 480 heeft undrvolt waardoor het verbuik met 30 watt daalde en de gemiddelde fps met 1-3 steeg 8)7
Toch een bugje in de driver ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:48
Ik vind de algemene stemming nogal negatief over een kaart met de beste prijs/prestatie verhouding (!) die op dit moment te verkrijgen is. Dit is toch goed voor de consument?
Straks komt de 1060 uit voor een lagere prijs dan Nvidia liever zou willen omdat de RX480 zo'n krachtig kaartje is (of de prijs van RX480 moet omlaag omdat de 1060 zo goed blijkt te zijn). Het zou mij overigens niet verbazen als Nvidia met een 1060TI komt. Als ze dat niet doen wordt het gat met de 1070 wel heel groot. Of ze positioneren hun GTX 1050 tegenover de RX480, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:22
Ik zie mensen nog steeds hoopvol een GTX970 te koop zetten voor 260 euro terwijl hij nieuw al te krijgen is voor 285 euro. Als over een tijdje de RX 480 4G te krijgen is voor 230 euro dan moet een GTX 970 2de hands naar de 190 euro, anders kun je beter nieuw een AMD R480 nemen.

Er zijn nog best wat merken die enorm veel voorraad hebben van de GTX 970 (en 980), dus ik denk dat ze ook iets met de nieuw prijs zullen gaan doen. NVIDIA kennende zal dat boven die van de RX480 zijn en dan zullen ze nog verkopen. Gratis game bundle erbij en hopa. De GTX 960 4G zie ik nu voor 210 en dat zal sub 200 worden gok ik,

Op de 390X (350 euro) en de 390 (299 euro) en de 380X (220 euro) en 380 (200 euro) mag AMD heel wat geld gaan afschrijven. Eerlijk gezegd weet ik niet hoeveel voorraad ze nog hebben echter zal de 390X (350 euro) naar het niveau van de 480 (250 euro) gok ik en dan zal de 390 (300 euro) naar de 200 euro moeten, en 2de hands naar de 150, 170 euro? Ik zie ze nu nog te koop staan voor 230 tot 250 euro. Terwijl je dan ook een nieuwe 480 met 8G kunt kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Pazienza schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:57:
[...]

Interessant, je ziet dat de 8 GB versie nu al beter presteert. Naarmate games zwaarder worden en textures groter zal dat verschil dus groter worden de komende 1 a 2 jaar. Ik ga zelf in ieder geval voor de 8 GB versie over een paar weken.

In die review heeft de 8GB versie sneller geheugen, namelijk 8 Gbps GDDR5. De 4GB variant gebruikt 7Gbps GDDR5. Dat verklaart het verschil.

Meer dan 4Gb (voor 1080P) is voor nu helemaal niet nodig. Zie ook onderstaande chart waarin 4GB videokaarten zoals de Fury X een stuk beter presteren dan andere 8GB videokaarten als de 390X of de RX480, zelfs bij 4K resolutie:

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/AMD/RX_480/images/perfrel_3840_2160.png

Edit: In de toekomst kan dit uiteraard veranderen, maar aangezien de RX480 nu al een midrange kaart is, betwijfel ik of hij nog geschikt is als games echt meer dan 4GB nodig gaan hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Tyranium op 29-06-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fleximex schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:01:
Ik vind de algemene stemming nog al negatief over een kaart met de beste prijs/prestatie verhouding (!) die op dit moment te verkrijgen is. Dit is toch goed voor de consument?
Straks komt de 1060 uit voor een lagere prijs dan Nvidia liever zou willen omdat de RX480 zo'n krachtig kaartje is (of de prijs prijs van RX480 moet omlaag omdat de 1060 zo goed blijkt te zijn). Het zou mij overigens niet verbazen als Nvidia met een 1060TI komt. Als ze dat niet doen wordt het gat met de 1070 wel heel groot. Of ze positioneren hun GTX 1050 tegenover de RX480, dat kan natuurlijk ook.
Dat is ook zeker goed, alleen moet je realiseren dat een groot deel van de mensen die het actiefst is op hardware forums en die dus ook de grootste stem hebben op het internet al een 970/390 range kaart hebben, Deze mensen hadden toch graag een leuke next gen upgrade path gezien en nu moeten ze weer wachten tot de 1070 ij prijs zakt of tot dat de 490 er is.

Voor de mensen met een 380(x) is het wel een leuke upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Tyranium schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:04:
[...]

In die review heeft de 8Gb versie sneller geheugen, namelijk 8 Gbps GDDR5. De 4GB variant gebruikt 7Gbps GDDR5. Dat verklaart het verschil.

Meer dan 4Gb (voor 1080P) is voor nu helemaal niet nodig. Zie ook onderstaande chart waarin 4GB videokaarten zoals de Fury X een stuk beter presteren dan andere 8GB videokaarten als de 390X of de RX480, zelfs bij 4K resolutie:

[afbeelding]
Inderdaad voor nu maar ik speel ook op 2560x1080 dus ik vind die 8 GB dan een beter plan. Krijg toch 250 terug van mijn defecte r9 290 dus hoef er dan maar een tientje ofzo bij te leggen als de prijzen straks gestabiliseerd zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
[...]

Ik bekijk het net, vanuit een 1080p standpunt, helemaal omgekeerd:

Het grootste prestatieverschil tussen de 8 GB en 4 GB versie is maximaal net geen 10% in Rise of the Tomb Raider

Je betaalt echter wel 50 euro of ongeveer 25% meer voor dit klein prestatieverschil.
In alle andere geteste games presteert de 4 GB versie slechts enkele fps minder, een verwaarloosbaar verschil dus.

[ Voor 45% gewijzigd door sloth op 29-06-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 15:38

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fleximex
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:05:
[...]

Dat is ook zeker goed, alleen moet je realiseren dat een groot deel van de mensen die het actiefst is op hardware forums en die dus ook de grootste stem hebben op het internet al een 970/390 range kaart hebben, Deze mensen hadden toch graag een leuke next gen upgrade path gezien en nu moeten ze weer wachten tot de 1070 ij prijs zakt of tot dat de 490 er is.

Voor de mensen met een 380(x) is het wel een leuke upgrade :)
Maar wat is dan de teleurstelling? Iedereen wist toch dat dit een mid (aan de high kant) range kaart ging worden. Dat is hetzelfde als dat je een BMW 7 series hebt uit 2013, dan kondigt BMW een nieuw 5 series model aan en die komt uit. En dan teleurgesteld zijn dat het geen 7 series is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat AMD een klapper nodig heeft naar mijn mening en iedereen zit daarop te hopen.

En ik had zelf gaar weer AMD willen steunen maar een goede reden om nu al van mijn 970 af te stappen en voor een 480 te gaan zie ik niet
winwiz schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:14:
Wat is een klapper in jouw ogen?
480 gelijk aan 980 prestaties met lager vermogen :P

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

AMD heeft marktaandeel nodig, en daar is dit een prima kaart voor, aangezien je voor weinig geld gewoon high-end performance in huis haalt.

Geeft mij ook goede hoop voor de 460 en 470.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:18

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:11:
Omdat AMD een klapper nodig heeft naar mijn mening.
Maar dat is dit toch? Deze kaart gaat net zoveel, zo niet meer verkocht worden dan een 1070 en 1080 bij elkaar want er is een veel grotere doelgroep die videokaarten koopt voor 250 euro dan 500+

De RX490 moet nog komen. Als ik zo de prestaties zie kan je wel de inschatting maken dat de RX490 tussen de 980 en 980ti (1070) daar zitten voor ook een scherpe prijs. Met misschien ook wel een betere prijs/prestatieverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
sloth schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:06:
[...]

Ik bekijk het net, vanuit een 1080p standpunt, helemaal omgekeerd:

Het grootste prestatieverschil tussen de 8 GB en 4 GB versie is maximaal net geen 10% in Rise of the Tomb Raider

Je betaalt echter wel 50 euro of ongeveer 25% meer voor dit klein prestatieverschil.
In alle andere geteste games presteert de 4 GB versie slechts enkele fps minder, een verwaarloosbaar verschil dus.
Zo kun je het inderdaad bekijken. Maar als je bijvoorbeeld naar een GTX 680 kijkt, dat was destijds een topkaart en kan nu niet meer meekomen met z'n 2 GB...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Fleximex schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:08:
[...]

Maar wat is dan de teleurstelling? Iedereen wist toch dat dit een mid (aan de high kant) range kaart ging worden. Dat is hetzelfde als dat je een BMW 7 series hebt uit 2013, dan kondigt BMW een nieuw 5 series model aan en die komt uit. En dan teleurgesteld zijn dat het geen 7 series is... 8)7
In principe heb je gelijk en heeft AMD ook precies gedaan wat ze hebben belooft: een VR kaart voor minder geld. En aangezien tot nu toe de 970 en de 290 als "minimum" voor VR bekend stonden, hebben ze precies geleverd wat ze hebben gezegt. Een kaart met ongeveer de performance van en 970 / 290, voor minder geld.

Waar de meeste mensen (denk ik) over teleurgesteld zijn is:

- Perf/watt: AMD heeft dit wel verbeterd, echter zitten ze nog op het niveau waar nVidia 2 jaar geleden zat met Maxwell en dat met een nieuwer productieproces, 14nm vs 28nm.

- Overclockbaarheid: Wat betreft het reference design is dit zelfs minder dan de vorige AMD kaarten, ongeveer 5% op de core. Mogelijk dat dit beter wordt met custom kaarten.

- Uberhaupt het gebrek aan een high-end videokaart: Genoeg mensen hier op tweakers die high-end videokaarten kopen. In dat segment is nu totaal geen concurrentie, waardoor de prijzen flink gestegen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fleximex schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:14:
[...]

Maar dat is dit toch? Deze kaart gaat net zoveel, zo niet meer verkocht worden dan een 1070 en 1080 bij elkaar want er is een veel grotere doelgroep die videokaarten koopt voor 250 euro dan 500+

De RX490 moet nog komen. Als ik zo de prestaties zie kan je wel de inschatting maken dat de RX490 tussen de 980 en 980ti (1070) daar zitten voor ook een scherpe prijs. Met misschien ook wel een betere prijs/prestatieverhouding.
ik geef alleen maar een mening O-)
ik ben ook een consument die eigenlijk zit te wachten op de 490 dat is meer mijn segment. :9~

Maar zoals ik al eerder aankaarte komen de negative gevoelens meer voort uit het feit dat een groot deels van actieve hardware forum bezoekers al in het 390/970 segment zitten en voor hen is er nog geen duidelijk upgrade. Dus die moeten wachten op de 490.
Had de 480 net een trapje hoger gezeten dan was er ook wat meer druk op de 1070 gezet, nu zie ik nog niet echt een reden voor 'Nvidia om de prijs te laten zakken. Iets wat ik wel graag had willen zien.

Ook is er teleurstelling in de efficiëntie waar ze gewoon nog niet gelijk liggen met Nvidia jammer genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:01:
Leuk kaartje maar toch ben ik van mening dat het een lichte teleurstelling is..
Tsja, wat moet je er van vinden. Indien de prijs €200/250 is, is het een aardige aanvulling. Technisch gezien heb ik echter mijn bedenkingen. OC-ruimte is weer nihil, perf./watt is nou ook niet bepaald hoog.
De membus lijkt na 1440P de GPU af te knijpen, waardoor de bijna 3 jaar oudere 290X het zelfs soms weer wint. Nou is dat niet zo erg want deze GPU is voor 1080/1440P. Alleen in CF moet je hier wel rekening mee houden mocht je een hogere res. voor ogen hebben.

Al met al had ik op een wat beter product gehoopt vanwege de sprong naar 14nm, bv. door hogere klokfrequenties (gecombineerd met natuurlijk dezelfde IPC). Even afwachten wat drivers en AIB's nog kunnen veranderen aan dit mi toch wel vrij matte beeld.

offtopic:
Ik heb een beetje het idee dat nVidia met Pascall nu duidelijk afstand heeft genomen van AMD m.b.t. perf./watt en klokfrequenties en dat met GPU's die groter zijn. Maar misschien ligt er nog ruimte voor hogere frequenties bij de AIB's

[ Voor 11% gewijzigd door edward2 op 29-06-2016 21:31 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]

Dat komt ook omdat de 8GB-versie meer bandbreedte heeft hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Compizfox schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:26:
[...]

Dat komt ook omdat de 8GB-versie meer bandbreedte heeft hè...
Dat kan wel zo zijn maar dan nog presteert de 8 GB versie beter, of niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Komen nu berichten van reviewers dat de kaart meer stroom trekt dan de 150w (PCIe power connector 75w + pci-e slot 75w) en dat dat dus tot problemen kan leiden.
Volgens metingen trekt hij meer als 169w tijdens benchmarks.
Wellicht dat hij daardoor dus zo slecht overklokt.

Straks als de custom kaarten komen met meer PCIe power connectors zal dat probleem dus opgelost zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door calsonic op 29-06-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:25:
[...]

Tsja, wat moet je er van vinden. Indien de prijs €200/250 is, is het een aardige aanvulling. Technisch gezien heb ik echter mijn bedenkingen. OC-ruimte is weer nihil, perf./watt is nou ook niet bepaald hoog.
De membus lijkt na 1440P de GPU af te knijpen, waardoor de bijna 3 jaar oudere 290X het zelfs soms weer wint.

Al met al had ik op een wat beter product gehoopt vanwege de sprong naar 14nm. Even afwachten wat drivers en AIB's nog kunnen veranderen aan dit mi toch wel vrij matte beeld.

offtopic:
Ik heb een beetje het idee dat nVidia met Pascall nu duidelijk afstand heeft genomen van AMD m.b.t. perf./watt en klokfrequenties en dat met GPU's die groter zijn. Maar misschien ligt er nog ruimte voor hogere frequenties bij de AIB's
Hopelijk blijkt Polaris ook meer een tussen stap te zijn op 14nm.
Vega heeft als doelstelling betere performance/watt dan Polaris dus zie vega als 14nm v2
Nvidia ontwerpt 1 lijn waaruit ze hun hele reek halen (Pascal) en AMD gaat dit dus doen met 2 lijnen (Polaris/Vega). Vega kan dus nog alle kanten uitgaan en wat dat betreft kun je niet echt uit Polaris extrapoleren wat de highend kaarten van AMD gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Pazienza schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:28:
[...]

Dat kan wel zo zijn maar dan nog presteert de 8 GB versie beter, of niet? :+
Klopt, maar (zoals Tyranium ook al uitlegde, zie ik nu) is dat performanceverschil toch voornamelijk te danken aan de hogere bandbreedte, en niet aan het grotere geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
The Source schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:02:
Ik zie mensen nog steeds hoopvol een GTX970 te koop zetten voor 260 euro terwijl hij nieuw al te krijgen is voor 285 euro. Als over een tijdje de RX 480 4G te krijgen is voor 230 euro dan moet een GTX 970 2de hands naar de 190 euro, anders kun je beter nieuw een AMD R480 nemen.

Er zijn nog best wat merken die enorm veel voorraad hebben van de GTX 970 (en 980), dus ik denk dat ze ook iets met de nieuw prijs zullen gaan doen. NVIDIA kennende zal dat boven die van de RX480 zijn en dan zullen ze nog verkopen. Gratis game bundle erbij en hopa. De GTX 960 4G zie ik nu voor 210 en dat zal sub 200 worden gok ik,

Op de 390X (350 euro) en de 390 (299 euro) en de 380X (220 euro) en 380 (200 euro) mag AMD heel wat geld gaan afschrijven. Eerlijk gezegd weet ik niet hoeveel voorraad ze nog hebben echter zal de 390X (350 euro) naar het niveau van de 480 (250 euro) gok ik en dan zal de 390 (300 euro) naar de 200 euro moeten, en 2de hands naar de 150, 170 euro? Ik zie ze nu nog te koop staan voor 230 tot 250 euro. Terwijl je dan ook een nieuwe 480 met 8G kunt kopen.
Ja de rx480 maakt echt een slagveld van alle prijzen momenteel, dat de 960 zijn prijs zo lang kon volhouden is puur dankzij nvidia's imago de 380 was al sneller. Maar dit alles is goed nieuws voor het budget volk onder ons, 280x voor €80- kom maar op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Fleximex schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:08:
[...]

Veel mensen hadden gehoopt dat hij vergelijkbaar zou zijn met een 980. Als je dat voor ogen had, valt het toch wat tegen.

Daarnaast is de performance-per-watt ook een stuk lager dan beloofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 17:53
winwiz schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:14:
Ik had gehoopt dat de RX 480 én merkbaar sneller zou zijn dan de GTX 970 én een stukje goedkoper. Dat als iemand in het aankoopadvies-forum vraagt om een kaart in het ~€250 segment de 480 een no-brainer is. Maar het lijkt erop dat een 480 met een custom-koeler vergeleken met een 970 ongeveer net zo duur en net zo snel is, met ongeveer hetzelfde verbruik. Ik wou een overwinning voor AMD zien, geen gelijkmaker.

Nog steeds vind ik de 480 iets meer aan te raden, maar dat is vooral omdat we hopen dat het verschil met een 970 in de toekomst groter wordt, door meer geheugen, betere dx12/async compute ondersteuning en dergelijke. Maar als je vandaag een spel wil spelen maakt het niet zo veel uit. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:18
De 480 doet wat de 4870 deed. Gewoon prima prestaties tegen een zeer vriendelijke prijs. Alle concurrerende kaarten zullen de komende weken flink moeten zakken. Als je dat voor elkaar krijgt heb je een klapper in mijn ogen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:27

Apoca

Array Technology Industry

Alles valt en staat bij de PR en marketing rondom deze GPU reeks. Als Nv zijn prijzen maar minimaal hoeft te laten zaken om het merendeel van de mainstream markt te behouden doormiddel van een betere PR campagne dan zie ik hier niet het gewenste effect ontstaan wat deze kaart wel in zich heeft op basis van prijs/kwaliteit voor de mensen die een nieuwe kaart zoeken in het mainstream segment.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:22
Alva heeft de 480 met een ander koelblok naar 1.425GHz weten over te klokken.

Firestrike graphics: 14646 (ref = 10.689)
Firestrike Extreme graphics: 6488 (ref = 5254)
Firestrike Ultra graphics: 3172 9 (ref = 2735)

http://oc.jagatreview.com...-dengan-cooler-3rd-party/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens , geen paniek

De kaart doet exact wat hij moet doen. Normaal ga je bij een nieuwe generatie de kaarten " doorschuiven" ofwel de R9 380 word vervangen door de R9 470, de R9 390 word vervangen door de r9 480. Dat maakt ruimte voor het nieuwe top model, in dit geval r9 490.

Nu verbruikt deze kaart ( helaas ) rond de 160 watt , ofwel er is 0.0 ruimte voor OC van dit standaard model ( hadden een 8 pin moeten nemen) maar het leuke is dat er binnenkort custom karten komen :)
dat betekend
- Custom PCB met waarschijnlijk 2 x 6 pins connector
- Custom bios, met hogere target temp, hoger boost clock en hoger volt limiet.
- Beter koeling
- en overige extra's , zoals ander geheugen ( ander fabrikant ) , bios switch enz.

Het zal mij dan ook niet verbazen wanneer de een semi pro overclockers met die karten en een eigen bios over de 1600 MHz heen gaan. En dat de gemiddelde Tweaker wel over de 1450 heen kan ( hangt af van de kaart natuurlijk)

Oh en de prijzen van de nu al beschikbare kaarten geven natuurlijk een vertekend beeld , die zullen in de loop van deze maand ook langzaam dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:40:
De 480 doet wat de 4870 deed. Gewoon prima prestaties tegen een zeer vriendelijke prijs. Alle concurrerende kaarten zullen de komende weken flink moeten zakken. Als je dat voor elkaar krijgt heb je een klapper in mijn ogen.
concurrerende kaarten die al EOL zijn en al 2 jaar op de markt moeten sowieso zakken in prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:30:
[...]

Hopelijk blijkt Polaris ook meer een tussen stap te zijn op 14nm.
Vega heeft als doelstelling betere performance/watt dan Polaris dus zie vega als 14nm v2
Nvidia ontwerpt 1 lijn waaruit ze hun hele reek halen (Pascal) en AMD gaat dit dus doen met 2 lijnen (Polaris/Vega). Vega kan dus nog alle kanten uitgaan en wat dat betreft kun je niet echt uit Polaris extrapoleren wat de highend kaarten van AMD gaan doen.
Met Vega zullen ze echt flink aan de bank moeten want met het huidige Polaris ontwerp zie ik 4- of 5duizend sp's op een die geen succes worden. (natuurlijk is het niet zo zwart-wit en vergelijkbaar)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
The Source schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:02:

De GTX 980TI is €460 maar AMD verkoopt gewoon nog de Fury X voor €670 Zij doen niet aan zoiets als afschrijving, zelfs niet nu ze de high-end markt niet meer te bieden hebben. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nature schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:06:
[...]

De GTX 980TI is €460 maar AMD verkoopt gewoon nog de Fury X voor €670 Zij doen niet aan zoiets als afschrijving, zelfs niet nu ze de high-end markt niet meer te bieden hebben. 8)
Als je bijvoorbeeld in de UK of Duitsland kijkt dan zie je dat Fury al vanaf 350 euro te krijgen is en Fury X vanaf zo'n 550 euro, dus prijsdalingen zijn er wel, alleen niet zichtbaar in de pricewatch misschien.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.