Leuk kaartje maar toch ben ik van mening dat het een lichte teleurstelling is..
AMD had echt een
duidelijk winnaar nodig en niet een gelijkmaker. en wat dat betreft is de 480 zelfs slechter in het performance/watt gebied (het stigma blijft in stand

).
De 480 had gelijk aan de 980 moeten zitten en zowiezo hoger dat OC 970 modellen om echt Nvidia af te troeven, iets wat ik maar al te graag wil doen.
Dat gezegd te hebben denk ik toch dat deze kaart het goed zal doen, het gat tussen de 960 en 970 is groot dus mensen met een 960 hebben een goeie reden om voor een 480 te gaan (zolang de 1060 er nog niet is)
Tevens is de prijs van de 1070 nog te hoog en daar zit tegelijk ook het meest wringende..
Nu kunnen we wel allemaal weer speculeren over de 490 (Vega) die waarschijnlijk in december al komt..
Vega belooft beter performance/watt en dat moet ook wel willen ze de 1070 concurreren.
Voorlopig hou ik nog even vast aan mijn 970 en baal ik er van dat AMD mij nog geen (14nm) upgrade path heeft gegeven.
PS:
Kyle benneth (ja die grote doem denker en droeftoeter) heeft van 1 AIB gehoord dat ze de 480 op +/- 1500 mhz konden overklokken, zonder enige indicatie van prijs of verbruik zegt dit nog niet heel veel maar toch blijft er zo nog een beetje hoop op AIB versies van de 480 die toch de doorslag kunnen geven.
PS2:
Op Reddit is er iemand die de 480 heeft undrvolt waardoor het verbuik met 30 watt daalde en de gemiddelde fps met 1-3 steeg
Toch een bugje in de driver ??