[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 238 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Voor nu op stapel;

Februari ; week trektocht met tent/rugzak ergens in Spanje of Italie
Maart ; week huisje in Harz.
Mei ; week trektocht Joegoslavie tent/rugzak
Juli ; week trektocht in de buurt van Bodensee tent/rugzak
September ; onze 3 weken vakantie

En dan tuyssendoor nog wknds weg met de caravan of andres zelf met MTB/tent of rugzak/tent of packraft/tent

Het leven kan zo fijn zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:30
BeaM-R schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:35:
[...]

Wij hebben 3 jaar geleden op Camping La Pierre Verte gestaan in Frejus. Wij zijn totaal geen Frankrijkgangers (beetje noodgedwongen ivm laat boeken en veel campings al vol), maar dit is een erg mooie camping. Met name de Lagune op de camping is een aanrader. Daarnaast ook een zwembad. De ligging is ook ideaal voor uitstapjes naar Frejus, Nice, Monaco, Cannes en Saint Tropez.
Het ligt niet recht aan zee, maar ca.10km het binnenland in. Dus een dagje strand is ook makkelijk.

[Afbeelding]
Gaaf zeg, die gaat op het lijstje!! Waar gaan jullie normaal heen als ik vragen mag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:39

BeaM-R

Powerrrrr

g00gle schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:47:
[...]

Gaaf zeg, die gaat op het lijstje!! Waar gaan jullie normaal heen als ik vragen mag?
We hebben heel Europa al zowat gehad, met uitzondering van wat oostbloklanden :)
Laatste paar jaar Kroatie. Wel steeds op een andere camping. Daarvoor aantal keren gardameer, maar het spookt daar de laatste jaren zo vaak dat we daar voorlopig niet meer heen gaan.
Toen we nog met 2 waren reden we overal heen met de caravan, van Noorwegen tot de Portugese Algarve.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:00
Ramzzz schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:12:
[...]

Ik kan je in elk geval deze camping aanbevelen. De route via Digne is hel leukst denk ik en het beste begaanbaar.

Met als voordeel dat je aan de Verdon zit, en er ook direct in kunt (zwemkunst verstaan is uiteraard een vereiste).

Beter dan bij andere campings die we bekeken hebben toen we er zaten (dat bevestigde ons onderzoek dat we vooraf hadden gedaan). Castellane vrij dichtbij, en genoeg kanten om op te kunnen.

2 dagen in de week gaan de sluizen van het stuwmeer open. Dan wordt er volop geraft en gekano'd. Dat wild water-raften raad ik sowieso aan. En hier is het dan ook echt wild!

Bedenk wel, dat de weg langs de Verdon smal is met veel lastige krappe bochten (i.v.m. tegenliggers), maar het is m.i. wel het leukst.

En de stuwmeren kun je sowieso bezoeken en er kan in gezwommen en gevaren worden.

Je zou zelfs nog naar de kust kunnen. Wij vonden dat niet de moeite waard.
Wij stonden afgelopen zomer één camping verderop, de Huttopia Camping, en normaliter zoeken wij rustiger campings maar deze beviel prima. Gunstige ligging, vriendelijk personeel, broodjes service en prima plaatsen. Camping is echter niet goedkoop…

In de buurt van Nice hebben we http://www.campinglafermeriola.com/ aangedaan en dat was voor ons een top camping!! Vriendelijke behulpzame eigenaar en qua plaatsen voor elk wat wils.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Duclaasie schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:52:
[...]

Wij stonden afgelopen zomer één camping verderop, de Huttopia Camping, en normaliter zoeken wij rustiger campings maar deze beviel prima. Gunstige ligging, vriendelijk personeel, broodjes service en prima plaatsen. Camping is echter niet goedkoop…

In de buurt van Nice hebben we http://www.campinglafermeriola.com/ aangedaan en dat was voor ons een top camping!! Vriendelijke behulpzame eigenaar en qua plaatsen voor elk wat wils.
De camping die ik aangaf is (/was) veel voordeliger.

Huttopia is over het algemeen wel top, deze was dat wat ons betreft ook. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27
Zo, ik las al een klacht over het weer in Nederland tijdens de kerstvakantie. Dat kan ik beamen, weinig zon, veel vocht en veel wind!

Maar desondanks toch enorm genoten van de locatie op een SVR camping naast het Drents en Friese Wold. We konden onze tent (5m diameter tipi) over een kunststof grasmat neerzetten. Mooi dat betekent een schoon grondzeil :-)

We begonnen regenachtig de boel op te zetten. Vrouw en dochter in de auto en ik in de zeikregen de tent opzetten (stok eronder en haringen erin. Toen konden de hulptroepen helpen met de inrichting (grondzeilen, liner en de rest van de zooi) en ik kon me verder op de buitenkant richten (scheerlijnen, tarp opzetten, vuurschaal klaar zetten en kachel erin). Het waaide al flink dus de tarp in storm stand gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhcUCu0FW3y5uC2tFeoPT3b5Yvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VVegh3nsXbK2oMi4GDxtfH1.jpg?f=fotoalbum_large

Wind nam af en vochtigheid bleef soort van een constante en idd weinig zon. Lekker genoten tot oudjaar. Daar kwam de stormwaarschuwing aan die zou aanvangen rond oud/nieuw en hoogtepunt zou krijgen op nieuwjaarsdag ergens in de middag. En wat voor een hoogtepunt... windstoten met ruim 100 km/u. Kortom voorbereidingen treffen, tarp eraf en die dikke tarpstokken maar naar binnen genomen en deze gebruikt om mijn middenstok te verstevigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jkq5zzmkHKAmk1VxuOv9tS4mEkI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QUxoTw5aBBS63F3GDkrwbuYE.jpg?f=fotoalbum_large

Zo hebben we de storm wel overleefd, onze buren helaas niet, het oudere tentdoek gaf het al op voor het hoogtepunt ergens in de vroege ochtend. Gelukkig konden zij terecht in de schuur van de boer.

Afgelopen weekend was het tijd om te gaan vertrekken, weer wat vorst (wat betekent droog) maar al snel steeg de temperatuur en werd het weer vochtig met natte sneeuw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CDfoNdE8g7iOu4_uNuAEJbbWos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RecO4TVfIpJAPBMZGNChOKYf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:49
zuma schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:32:
Zo, ik las al een klacht over het weer in Nederland tijdens de kerstvakantie. Dat kan ik beamen, weinig zon, veel vocht en veel wind!

Maar desondanks toch enorm genoten van de locatie op een SVR camping naast het Drents en Friese Wold. We konden onze tent (5m diameter tipi) over een kunststof grasmat neerzetten. Mooi dat betekent een schoon grondzeil :-)

We begonnen regenachtig de boel op te zetten. Vrouw en dochter in de auto en ik in de zeikregen de tent opzetten (stok eronder en haringen erin. Toen konden de hulptroepen helpen met de inrichting (grondzeilen, liner en de rest van de zooi) en ik kon me verder op de buitenkant richten (scheerlijnen, tarp opzetten, vuurschaal klaar zetten en kachel erin). Het waaide al flink dus de tarp in storm stand gezet.

[Afbeelding]

Wind nam af en vochtigheid bleef soort van een constante en idd weinig zon. Lekker genoten tot oudjaar. Daar kwam de stormwaarschuwing aan die zou aanvangen rond oud/nieuw en hoogtepunt zou krijgen op nieuwjaarsdag ergens in de middag. En wat voor een hoogtepunt... windstoten met ruim 100 km/u. Kortom voorbereidingen treffen, tarp eraf en die dikke tarpstokken maar naar binnen genomen en deze gebruikt om mijn middenstok te verstevigen.

[Afbeelding]

Zo hebben we de storm wel overleefd, onze buren helaas niet, het oudere tentdoek gaf het al op voor het hoogtepunt ergens in de vroege ochtend. Gelukkig konden zij terecht in de schuur van de boer.

Afgelopen weekend was het tijd om te gaan vertrekken, weer wat vorst (wat betekent droog) maar al snel steeg de temperatuur en werd het weer vochtig met natte sneeuw.

[Afbeelding]
Bikkels _/-\o_

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Ach met een houtkachel erbij is alles relatief. Overigens voor de zekerheid op nieuwjaarsdag na het ontbijt de kachel uit laten gaan. Dus enkel een paar rondjes hout gestookt voor tijdens het ontbijten daarna weer uit laten gaan. Gewoon extra zekerheid/veiligheid. Als het in de middag echt los zou gaan en ook mis dan heb je in ieder geval geen hete kachel en kachelpijp in de mix. Dat wil je gewoon niet. Dus iedereen lekker inpakken in donsjasjes en wollendekens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

zuma schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:49:
[...]

Ach met een houtkachel erbij is alles relatief. Overigens voor de zekerheid op nieuwjaarsdag na het ontbijt de kachel uit laten gaan. Dus enkel een paar rondjes hout gestookt voor tijdens het ontbijten daarna weer uit laten gaan. Gewoon extra zekerheid/veiligheid. Als het in de middag echt los zou gaan en ook mis dan heb je in ieder geval geen hete kachel en kachelpijp in de mix. Dat wil je gewoon niet. Dus iedereen lekker inpakken in donsjasjes en wollendekens.
Respect _O_

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
idd :P Maar, met alle respect, vraag ik me af of dit ook nog wel leuk is zo in de nattigheid en kou :+ Misschien ben ik geen echte kampeerder ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
Palomar schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:22:
[...]

idd :P Maar, met alle respect, vraag ik me af of dit ook nog wel leuk is zo in de nattigheid en kou :+ Misschien ben ik geen echte kampeerder ;)
Het zijn de bezigheden die je doet die er toe doen. De nattigheid en kou zijn dingen waar je jezelf op kan voorbereiden en dan is het gewoon een gegeven. Ik heb bijvoorbeeld dan weer respect voor mensen die met hoge temperaturen nog actief kunnen zijn. Dat snap ik dan weer niet.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Palomar schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:22:
[...]

Ik zou het met de caravan wel willen proberen, wel extra gas meenemen O-)
En een extra wintertent.

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 08-01-2025 23:17 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:24

Bommes

Capo del formaggio

Campertje afgelopen zaterdag te koop gezet, zondag verkocht.
Handgeld gekregen en de vraag voor een verse APK.
Dat heb ik afgelopen woensdag geregeld, met vlag en wimpel er doorheen.
Koplampen op hoogte gesteld en 2 nieuwe wisserbladen. Voor de rest dikke prima, 37 jaar oud en still going strong dat oude Pilote ding.
Nu alleen de agendas gelijk krijgen zodat ze het ding kunnen komen ophalen, en de rest betalen.
Dat blijkt een uitdaging opzich.

Hopelijk duurt dat niet te lang, want dan kunnen wij opzoek naar een opvolger.
Wel al wat leuke opties gezien.
1 daarvan nog weer ouder, met ook nog wat kluswerk. Maar wel belasting vrij, stuurbekrachtiging, genoeg ruimte voor ons 3en en een bak karakter. Op basis van een Mercedes 508.
Andere opties is meer richting nieuwere bouwjaren, modernere opties, luxe maar ook hoge wegenbelasting.

Wordt vervolgd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:23:
Handgeld gekregen en de vraag voor een verse APK.
Dat heb ik afgelopen woensdag geregeld, met vlag en wimpel er doorheen.
Koplampen op hoogte gesteld en 2 nieuwe wisserbladen. Voor de rest dikke prima, 37 jaar oud en still going strong dat oude Pilote ding.
Nu alleen de agendas gelijk krijgen zodat ze het ding kunnen komen ophalen, en de rest betalen.
Dat blijkt een uitdaging opzich.

Hopelijk duurt dat niet te lang, want dan kunnen wij opzoek naar een opvolger.
Wel al wat leuke opties gezien.
1 daarvan nog weer ouder, met ook nog wat kluswerk. Maar wel belasting vrij, stuurbekrachtiging, genoeg ruimte voor ons 3en en een bak karakter. Op basis van een Mercedes 508.
Andere opties is meer richting nieuwere bouwjaren, modernere opties, luxe maar ook hoge wegenbelasting.

Wordt vervolgd.
Succes met de zoektocht, maar wat doe je met je caravan :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@aReaRe die gaat ook de verkoop in.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Ik heb geen interesse zal ik alvast maar zeggen , maar succes met die mooie Lander om te verkopen (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:13
Bommes schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:23:
Dat ging snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Bommes Je had hem net opgelapt en naar eigen smaak? Of was het vooral een leuk klusproject c.q. hernieuwde kennismaking met de camper?

Want zowel je Lander als de camper wegdoen; daar moet je een goede reden voor hebben toch? ;)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:15

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Percies! Ik ben ook wel een beetje verbaasd

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:54
Verandering van spijs doet eten.

Het is overigens ook niets voor ons. Maar ik vind die Lander ook een prachtige verschijning!
Oude caravans vind ik echt heel erg gaaf om te zien. Bij oude campers bekruipt me altijd het gevoel van vervuilende diesels, wellicht onterecht, maar vind ik lastiger om op waarde te schatten.

Succes in ieder geval met de verkoop en heel benieuwd wat je plannen nu zijn.

(Uiteraard @ bommes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:05
JanHenk schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:24:
@Bommes Je had hem net opgelapt en naar eigen smaak? Of was het vooral een leuk klusproject c.q. hernieuwde kennismaking met de camper?

Want zowel je Lander als de camper wegdoen; daar moet je een goede reden voor hebben toch? ;)
Volgens mij zit die te dubben tussen 2 keuzes zoals ik zijn bericht lees: Luxer en moderner of belastingvrij en karakter. Waars heeft dat de huidige dus minder tot niet ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Klopt hadden we ook niet verwacht, wel hadden we het ding voor een realistische prijs op MP gezet. Dat heeft dus gewerkt.
JanHenk schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:24:

Opgelapt Ja, naar eigen smaak nee. Althans, ik heb die lekkage gerepareerd, dus opgelapt wel. De kleuren van binnen waren op de bekleding na wel al naar onze smaak. Bekleding vervang je niet zomaar dus dat hadden we nog een beetje uitgesteld.

Het was voor mij, dit keer inclusief vrouw en kind, een hernieuwde kennismaking met de camper. Om te proberen of dat met kind en vrouw zou bevallen. Vooral mijn vrouw had nogal wat bedenkingen over verplaatsen op locatie.
Die zijn voor haar wel weg, het is dus een goede test geweest met een positief resultaat in de richting van een camper.

We hebben fatsoenlijke elektrische fietsen, die een heuveltje niet uit de weg gaan. Verder heb je die camper wel in 10 minuten weer klaar om vanuit de camping ergens een dagje heen te rijden. Zeker als de indeling zoals bij deze is, vastbed achterin en een hefbed voorin.
Dan is het luifel indraaien, binnen even de afwas en wat speelgoed opruimen, stekker uit en gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgKqW5H5ay3y_BcLpgREaRZ-MMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnUXwtL7SyS4D1XMY3jVEVsX.jpg?f=fotoalbum_large

De caravan manier van vakantie vieren beviel ook goed, de auto ter plaatse om rond te rijden.
Maar wat ons wat minder goed beviel was de indeling van onze caravan. Het is eigenlijk een rijdende slaapkamer, omdat we de grote zithoek standaard omgebouwd hadden tot een bed, goede matras er op, enz. Zitten was dus op bed of buiten :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khfNYUHBNScPPyXXZRZzCNesAQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8NpLvmdQAyAQZay0W6NbhDo.jpg?f=fotoalbum_large
Dus voortent opzetten, en met dit weer dus niet te doen of serieuze kachels nodig.
Overgings heeft onze lander 2 zit hoek dingetjes. Een grote achterin waar je een breed van 180x200 van kunt maken. En eentje voorin voor 2 personen, waarvan je een stapelbed kunt maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMfueBzUk8hmJPMXAC4fFlvB80c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qHnYRvh2qHy4meqLwkMDiveW.jpg?f=fotoalbum_large

Lang verhaal kort:
Camper is verkocht, caravan gaat dus de verkoop in (1 ding tegelijk voor de overzichtelijkheid)
Beide opbrengsten op een hoopje, eventueel wat extra spaargeld er bij, en opzoek naar een opvolger camper.
kiefty14 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:10:
[...]

Volgens mij zit die te dubben tussen 2 keuzes zoals ik zijn bericht lees: Luxer en moderner of belastingvrij en karakter. Waars heeft dat de huidige dus minder tot niet ;)
Dat is het precies.
Huidige heeft genoeg karakter, maar wordt niet belastingvrij, heeft geen stuurbekrachtiging, maakt een bak herrie tijdens rijden, is niet echt goed genoeg geïsoleerd voor de winter, enz.
Is het voor ons dus net niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 10-01-2025 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04
Maken niet alle (oude) integraal campers een kolere herrie met het rijden?
Maat succes met de keuzes en de zoektocht! Ongeveer alle opties hebben links of rechts wel iets wat je anders zou willen, het perfecte middel bestaat bijna niet.

Al zijn wij nog steeds blij met ons busje. Gelukkig schijnt de zon vandaag weer eens, beetje hoop dat het zonnepaneel de hele winter genoeg zon krijgt zodat we de accu's niet hoeven bij laden. Maar volgende week gaan we weer even kijken in de stalling, waar nodig gaat ie alsnog aan de druppel lader.

8 feb gaat ie vervolgens naar de dealer voor zijn eerste jaar beurt, en paar garantie puntjes afwerken. En dan start, voor ons, het kampeer seizoen weer in maart!

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Herrie maken ze inderdaad wel allemaal, maar deze was zo erg dat ik er oordoppen voor in moest.
Ik heb een Hymer integraal van ongeveer het zelfde bouwjaar gehad, die was ook niet stil maar wel een stuk stiller.

Zodra wij weer wat nieuws hebben gaan we zeker weer een weekendje weg.
Laatste was in december naar een paar kerstmarkten. Elk jaargetijden geeft wel leuke dingen om er ff voor te gaan kamperen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
Ik vind een moderne euro6 al herrie maken, genoeg om op lange stukken ook oordoppen in te doen, rij normaal elektrisch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
aReaRe schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 23:16:
[...]

Ik zou het met de caravan wel willen proberen, wel extra gas meenemen O-)
En een extra wintertent.
Stove port in die wintertent zetten en dan een houtkachel er in. Lekker toch buiten zitten en lekker warm. Zeker als je een reflectiescherm achter die kachel zet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Bommes schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:19:
[...]

is niet echt goed genoeg geïsoleerd voor de winter, enz.
Is het voor ons dus net niet.
Oh Oh komt daar een Kabe camper aan???? Dit is de goedkoopste die ik zo ff kon vinden met winterisolatie O-) https://www.marktplaats.n...ef-4556-afa9-1aa8188ef047

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

zuma schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:28:
[...]

Oh Oh komt daar een Kabe camper aan???? Dit is de goedkoopste die ik zo ff kon vinden met winterisolatie O-) https://www.marktplaats.n...ef-4556-afa9-1aa8188ef047
We hebben een 37 jaar oude camper verkocht en de caravan die we nog moeten verkopen is nog een jaar ouder.
Die opbrengst zou ik een potje doen en daarmee opzoek gaan naar iets anders.
Oftewel: ik kom ongeveer180 duizend te kort voor die Kabe -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 20:24
pirke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:56:
Ik vind een moderne euro6 al herrie maken, genoeg om op lange stukken ook oordoppen in te doen, rij normaal elektrisch :)
Ligt dat dan aan het feit dat het een camper is?
Ik ervaar dat zelf namelijk totaal niet zo in personenauto's met een moderne dieselmotor.
De Ford Transit uit eind jaren 90 daarentegen was wel een echte herriemaker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:04:
[...]

We hebben een 37 jaar oude camper verkocht en de caravan die we nog moeten verkopen is nog een jaar ouder.
Die opbrengst zou ik een potje doen en daarmee opzoek gaan naar iets anders.
Oftewel: ik kom ongeveer180 duizend te kort voor die Kabe -O-
Diverse optie's: bank beroven, een rijkere vrouw trouwen, of hopen op de staatsloterij / Postcode loterij :P

/laat zichzelf wel uit :p

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 10-01-2025 20:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
zuma schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:28:
[...]

Wat een prijs voor een klein busje :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:55:
[...]

Kampers zijn hot :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
205Gutmann schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:14:
[...]

Ligt dat dan aan het feit dat het een camper is?
Ik ervaar dat zelf namelijk totaal niet zo in personenauto's met een moderne dieselmotor.
De Ford Transit uit eind jaren 90 daarentegen was wel een echte herriemaker. :+
Campers hebben een bestelwagen voorkant, dat zijn werkvoertuigen en niet gemaakt op ultiem comfort zoals een personenauto. Nouja, voor een bestelwagen is hij extreem comfortabel, maar geluidsisolatie is niet op het niveau van een personenauto. De motor is een zware diesel, die zal überhaupt ook wel wat meer geluid produceren dan een Ford Transit :)

Nu vind ik het motorgeluid nog best aantrekkelijk, lekker rustig brommen tijdens het rijden. Windgeruis is ook een flink aandeel, groot recht raam ipv aerodynamische lijnen. En met die alkoof boven ons hoofd wordt er nog meer lucht naar de voorruit geleid.

Oftewel een zwaardere motor die harder moet werken (1 op 6 ipv 1 op 20) en meer windgeluid tov personenauto.

Daarbij rij ik al 5 jaar volledig elektrisch en de 7 jaar daarvoor semi elektrisch (elektrische motor met brandstof range extender om stroom te genereren als de accu leeg was). Oftewel ik ben al 12 jaar niks meer gewend... Beetje bandengeruis en minimaal windgeruis, meer hoor ik niet tijdens het rijden. Dan maakt zo'n moderne camper een flinke herrie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:41

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Een moderne camper is ook gewoon elektrisch hoor. Maar met de Schotse kwaliteit van wegen valt er genoeg aan bandengeluid, kraakjes en serviesgoed te horen tijdens het rijden.
* Proton_ rent weer weg

[ Voor 28% gewijzigd door Proton_ op 10-01-2025 22:50 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
@Proton_ "gewoon" is nogal een statement ;)

Verder hou ik me aanbevolen voor een elektrische camper van het "juiste" formaat... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
pirke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:55:
[...]

Kosten standaard al een klap geld
https://www.basworld.com/...s-sprinter-2024-70243541?

En met een kabe ombouw wordt er ook niet bepaald zuinig aan gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Iemand een gouden tip voor een overzichtskaart van campings die open zijn in de winter in Nederland & Duitsland. Betreft voor een fiets + tentje. Thanks!

Hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:39

BeaM-R

Powerrrrr

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:15

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

kiefty14 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:55:
[...]

Lol, en dit is nog een maatje kleiner (korter voornamelijk) ook dan die Kabe ;)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
kiefty14 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:55:
[...]

Lol jeez wat een geld.. Nou is onze bus geen 4x4, en geen merc. Maar wel een complete camper met alles erop en eraan, voor maar 10k meer xD

Ik heb ooit geïnformeerd bij wat bedrijven wat het kost om een camper ombouw te doen van een kale bus. Van een paar toen reactie gehad, moest zomaar 70k rekenen, en dan zelf wel de bus verzorgen. Dus van zo'n Mercedes een camper bouwen ben je zomaar 180k verder incl. bus.

Even die Kabe bekeken, maar wat een geld ook, maar opties mogen ook wat kosten. 3k voor een trekhaak en 1.5k voor een 150 watt zonnepaneel. Ik heb voor een 230 watt paneel incl. regelaar etc. nog geen 800 betaald.

Ben prima tevreden met onze camper :P

[ Voor 11% gewijzigd door TgR_KILLER op 14-01-2025 13:22 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Is die trekhaak gemaakt van goud :o :? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Camper is deze middag opgehaald door de nieuwe eigenaren. Dik uur uitleg gegeven van hoe alles werkt, samen met ze gaan rijden, wiggen en trapje er bij.
Moet wel goed zijn zo.

Nadien nog even wezen kijken bij die oldtimer Mercedes die in de buurt te koop staat. Maar daar moet echt een bult werk aan verzet worden. Interieur is echt uitgeleefd, dat geeft niet het vertrouwen dat ik zou willen hebben in de techniek van de bus. Vloer moet vervangen, eigenijk het keukentje opnieuw maken, stapelbed, klerenkast, badkamer.
Gewoon bijna alles dus op en versleten.

De zoektocht gaat verder/beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb altijd genoeg gehad aan ons elektrakabeltje van een meter of 25. Ik heb nu echter 50 meter nodig, zijn hier mensen die dat hebben? Over het algemeent wordt 3x 2,5 mm2 aangeraden, maar ik vind dat wel erg lomp worden. Ik pak wel altijd neopreen namelijk. Hier mensen met 3x 1,5 mm2? Ik verwacht niet meer dan 4 Ampere te gebruiken en volgens ChatGPT zou dat ongeveer de grens zijn voor 1,5 mm2. Ik zie het niet als investering, waarschijnlijk eenmalig nodig en daarom relatief duur (100-200 euro).

Andere optie is om de huidige kabel te verlengen, maar dat heeft niet de voorkeur en die is volgens mij ook gewoon 1,5 mm2

[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 14-01-2025 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 20:24
Cheesy schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:10:
Ik heb altijd genoeg gehad aan ons elektrakabeltje van een meter of 25. Ik heb nu echter 50 meter nodig, zijn hier mensen die dat hebben? Over het algemeent wordt 3x 2,5 mm2 aangeraden, maar ik vind dat wel erg lomp worden. Ik pak wel altijd neopreen namelijk. Hier mensen met 3x 1,5 mm2? Ik verwacht niet meer dan 4 Ampere te gebruiken en volgens ChatGPT zou dat ongeveer de grens zijn voor 1,5 mm2. Ik zie het niet als investering, waarschijnlijk eenmalig nodig en daarom relatief duur (100-200 euro).

Andere optie is om de huidige kabel te verlengen, maar dat heeft niet de voorkeur.
Voor een kabel van 50 meter is 1,5mm2 ruimschoots voldoende.
Als je maar zorgt dat je de kabel niet op een rolletje laat liggen als je maar een paar meter nodig hebt tot aan de stroompaal.
En een neopreen kabel is hier inderdaad de keuze voor.
Je kunt ook zo'n rode behuizing gebruiken om 2 kabels 'waterdicht' met elkaar te verbinden. Voor kortdurend gebruik is dat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Andere optie is om de huidige kabel te verlengen, maar dat heeft niet de voorkeur.
Gezien de lengte kan je beter 2x 25meter nemen gezien het gewicht en de handelbaarheid ((denk aan oprollen en schoonmaak, ik rol de boel op met een vochtig vaatdoekje met afwasmiddel) en blauwe CEE stekkers).

Ik heb zelf voor de hut 3x 20 meter met blauwe CEE stekker (waarvan 40 meter in de auto vanwege gewicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

205Gutmann schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:21:
[...]

Je kunt ook zo'n rode behuizing gebruiken om 2 kabels 'waterdicht' met elkaar te verbinden. Voor kortdurend gebruik is dat ook prima.
Die rode mof heb ik ook in de caravan liggen, beste aanschaf sinds de overstroming in Zuid Limburg in juli 2021 O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
  • Nu online
@Cheesy Advies 1: gebruik een echte informatiebron, scheelt je een hoop geld en gewicht :+ .

Wij hebben afgelopen vakantie 15 campings aangedaan. Camping 2 was de enige waarbij 25m onvoldoende was. Daar was de campingeigenaar gewend dat mensen tekort kwamen en kon je een haspeltje lenen!

Ik heb toen ook overwogen om voor de gemoedsrust een langere haspel te kopen maar zoals je zegt, je hebt het vrijwel nooit nodig. Als de camping geen haspels te leen heeft zou ik eerder overwegen om een verlengsnoer van 25m zonder haspel te nemen. Scheelt een hoop ruimte en die ene keer kan je ‘m wel uit de knoop halen.

Samengevat: 1,5mm2 echt prima. Zelfs voor 10A, zeker als het niet constant is.

Lange versie: 5% spanningsval acceptabel, 5% van 230V is 11,5V. De weerstand van 50m 1,5mm2 draad is ongeveer 1,2 ohm. I=U/R=11,5/1,2=9,6A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dankje @205Gutmann, @aReaRe en @Kevinns dan ga ik gewoon voor de 1,5 mm2. Pakmaat is inderdaad ook een dingetje, dus splitsen in 2 delen is zo gek nog niet. Ik ga er nog even over nadenken, het is pas voor de zomer :)

Het is nogal een basic camping (we houden daarvan <3 ) en de eigenaar geeft specifiek aan dat we 50 meter mee moeten nemen. Vermoedelijk heeft het tenten-veld geen of weinig palen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 14-01-2025 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp
  • Laatst online: 14:28

bjp

ik heb een degelijke 2dehands kabel gevonden in september - 2.5mm2 en 20m voor 25-30eur.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Met elektrisch verwarmen kan er tot 16A door die kabel gaan, dan heb ik liever 3x 2.5mm, helemaal als het een lange kabel is. We hebben 2x 25m en 1x 10m, beetje mix en match wat we nodig hebben. Meestal is 1 kabel voldoende, heb ze slechts 1x alle 3 nodig gehad. Voor de 2x 25m hebben we 2 kabeltassen om ze in op te bergen. Samen met de los opgerolde 10m kabel en wat adapterstukjes en waterdicht verlengomhulsel past het allemaal mooi in 1 krat.

Het enige nadeel van die standaard neopreen kabels is dat ze zwart zijn. Heb al een paar keer gezien (bij een ander gelukkig) dat de kabel door de grasmaaier kapot gemaaid is. Ze kunnen die kabels beter fel oranje maken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
  • Nu online
Als ik even terugkijk zie ik dat @Cheesy met de tent op stap gaat. Succes om daarin voor langere tijd 16A te trekken. Of je moet een terrasverwarmer onder de luifel hangen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma

Andere optie is om de huidige kabel te verlengen, maar dat heeft niet de voorkeur en die is volgens mij ook gewoon 1,5 mm2
Voor bij de tent en 'gratis' stroom (dus als stroom bij de prijs standaard is inbegrepen) gebruik ik altijd een korte (10cm) drie polige naar euro-stekker verloop en een losse haspel. Uiteraard ook de rode mof eromheen...

De haspel is een 40m lange neopreen kabel met 2,5 mm2. Zoeiets bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/nl...edium=free_shopping&gQT=2

Maar liever blijf ik altijd stroomloos en los ik veel op met een powerstation en los zonnepaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Elektrakabels, nu we het daar toch over hebben. De kabel in onze caravan is een losse kabel die volgens mij nodig vervangen moet worden. We staan altijd maar ergens 2-3-4 nachten en bij het opruimen van die kabels worden mijn handen helemaal zwart van de buitenmantel van die kabel. Is dat een ouderdoms dingetje? Het is in ieder geval bloedirritant.
Trouwens kwam dit tegen, leek me wel handig: https://www.obelink.nl/pro-plus-lege-hand-kabelhaspel.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Xavier schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:26:
Elektrakabels, nu we het daar toch over hebben. De kabel in onze caravan is een losse kabel die volgens mij nodig vervangen moet worden. We staan altijd maar ergens 2-3-4 nachten en bij het opruimen van die kabels worden mijn handen helemaal zwart van de buitenmantel van die kabel. Is dat een ouderdoms dingetje? Het is in ieder geval bloedirritant.
Trouwens kwam dit tegen, leek me wel handig: https://www.obelink.nl/pro-plus-lege-hand-kabelhaspel.html
Er blijft gewoon troep aan de mantels van kabels hangen. Dat is een fact of life. Gewoon een paar werkhandschoenen aan trekken je handen blijven schoon.

De haspels die van je linkje vind ik altijd ondingen. Je kan de kabel niet leiden en dat geeft altijd stroeve situaties bij oprollen of afrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
zuma schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:39:
[...]

Er blijft gewoon troep aan de mantels van kabels hangen. Dat is een fact of life. Gewoon een paar werkhandschoenen aan trekken je handen blijven schoon.

De haspels die van je linkje vind ik altijd ondingen. Je kan de kabel niet leiden en dat geeft altijd stroeve situaties bij oprollen of afrollen.
Als het troep was vond ik het niet zo een probleem. Het is alleen allemaal zwarte zooi van de buitenmantel die aan mijn handen blijft zitten. Een beetje zand etc klop ik er zo vanaf, maar die zwarte zooi is een lopende kraan en zeep voor nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
Xavier schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:40:
[...]

Als het troep was vond ik het niet zo een probleem. Het is alleen allemaal zwarte zooi van de buitenmantel die aan mijn handen blijft zitten. Een beetje zand etc klop ik er zo vanaf, maar die zwarte zooi is een lopende kraan en zeep voor nodig.
Dan is de mantel aan het verweren. Kabel vervangen idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Xavier schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:26:
Bij het oprollen van de kabel doe ik dat met een natte vaatdoek met sop de kabel schoonmaken.

Die link van Obelink is handig, maar eens bekijken als ik weer in Winterswijk ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
pirke schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:42:
Met elektrisch verwarmen kan er tot 16A door die kabel gaan, dan heb ik liever 3x 2.5mm, helemaal als het een lange kabel is. We hebben 2x 25m en 1x 10m, beetje mix en match wat we nodig hebben. Meestal is 1 kabel voldoende, heb ze slechts 1x alle 3 nodig gehad. Voor de 2x 25m hebben we 2 kabeltassen om ze in op te bergen. Samen met de los opgerolde 10m kabel en wat adapterstukjes en waterdicht verlengomhulsel past het allemaal mooi in 1 krat.

Het enige nadeel van die standaard neopreen kabels is dat ze zwart zijn. Heb al een paar keer gezien (bij een ander gelukkig) dat de kabel door de grasmaaier kapot gemaaid is. Ze kunnen die kabels beter fel oranje maken...
https://amzn.eu/d/jbPVEmd
Prachtig oranje neopreen kabeltje. Zal er zelf ook eens over nadenken na de discussie hierboven.

[ Voor 5% gewijzigd door Xavier op 15-01-2025 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 19:14
JanHenk schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:29:
Ik kwam zelf ook nog wat oude correspondentie tegen, hoe is het eigenlijk met @Badderbeest en z'n creatie? 8)
Ook ik kwam nog wat oude correspondentie tegen. Hoe is het anno 2025 eigenlijk met @Badderbeest en z'n creatie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:58

Badderbeest

De enige echte

Jozzle schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:14:
[...]
Ook ik kwam nog wat oude correspondentie tegen. Hoe is het anno 2025 eigenlijk met @Badderbeest en z'n creatie?
Na drie jaar tentkamperen XXXXL werd het tijd voor wat nieuws. We stappen per dit seizoen over op een Holtkamper Kyte. Belangrijkste uitgangspunt is/was dat we dan ook korter kunnen staan en zo zonder eindeloze ritten toch meer van Europa kunnen verkennen door de vakantie in een aantal delen op te knippen.

De enige echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Badderbeest schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:54:
[...]

Na drie jaar tentkamperen XXXXL werd het tijd voor wat nieuws. We stappen per dit seizoen over op een Holtkamper Kyte. Belangrijkste uitgangspunt is/was dat we dan ook korter kunnen staan en zo zonder eindeloze ritten toch meer van Europa kunnen verkennen door de vakantie in een aantal delen op te knippen.
Toch nog bij zinnen gekomen :+ Welkom bij de Holtkamper club. 8)

Je project was wel legendarisch... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Iemand nog een tip voor een leuke en betaalbare camping voor een weekje Gardameer in juli, incl zwembad met glijbanen, waar ook een 9m lange camper past? Dat leek ons wel een leuk begin voor de kinderen om daarna rond te gaan trekken in de regio, mits het er niet te heet wordt. Afgelopen zomer in Schotland is er weinig gezwommen...

De meesten campings zijn of al volgeboekt, of vragen 1500+ euro voor een staanplaats voor een week, of zijn te klein, of liggen niet aan het meer zelf.

Alternatief zou de meivakantie zijn. 19 april - 5 mei in onze regio, kunnen het beter aprilvakantie of paasvakantie noemen... maar dan is het weer nog erg veranderlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
pirke schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:08:
Iemand nog een tip voor een leuke en betaalbare camping voor een weekje Gardameer in juli, incl zwembad met glijbanen, waar ook een 9m lange camper past?
Ik vermoed dat je dat op je buik kunt schrijven

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 15-01-2025 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
maartend schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:12:
[...]

Dat dacht ik ook, maar ik laat me graag verrassen met de creatieve geest hier op het forum O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Iemand nog een tip voor een leuke en betaalbare camping voor een weekje Gardameer in juli, incl zwembad met glijbanen, waar ook een 9m lange camper past? Dat leek ons wel een leuk begin voor de kinderen om daarna rond te gaan trekken in de regio, mits het er niet te heet wordt. Afgelopen zomer in Schotland is er weinig gezwommen...

De meesten campings zijn of al volgeboekt, of vragen 1500+ euro voor een staanplaats voor een week, of zijn te klein, of liggen niet aan het meer zelf.

Alternatief zou de meivakantie zijn. 19 april - 5 mei in onze regio, kunnen het beter aprilvakantie of paasvakantie noemen... maar dan is het weer nog erg veranderlijk.
Kijk eens naar een camping aan het Idro meer gelegen, minder toeristisch. Aanrader is camping Belvedere, zwemmen in het Idro meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
aReaRe schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:28:
[...]

Kijk eens naar een camping aan het Idro meer gelegen, minder toeristisch. Aanrader is camping Belvedere, zwemmen in het Idro meer.
67 staanplaatsen, van 55 tot 75 m2, beetje krap voor ons ...

Maar een ander meer dan Garda is natuurlijk ook mogelijk (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:52:
[...]

67 staanplaatsen, van 55 tot 75 m2, beetje krap voor ons ...

Maar een ander meer dan Garda is natuurlijk ook mogelijk (y)
Er zijn meer campings rond het Idro meer. Ik heb hier meerdere malen op Belvedere camping gestaan (oké met tent :+ ) maar eigenaar en personeel spreken zelfs Nederlands O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
aReaRe schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:56:
[...]

Er zijn meer campings rond het Idro meer. Ik heb hier meerdere malen op Belvedere camping gestaan (oké met tent :+ ) maar eigenaar en personeel spreken zelfs Nederlands O-)
Ik had in m'n zoekcriteria Gardameer ingevuld, en daarna nog een aantal criteria, en uiteindelijk bleef er niet zoveel meer over. Als ik Gardameer weghaal en gewoon "ligging aan meer" dan komt er weer veel beschikbaar. Stom van me |:( Maar thx voor de trigger :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

aReaRe schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:28:
[...]

Die wilde ik ook al tippen, maar heeft inderdaad niet zo een hele grote plekken.
Tig jaar geleden ook ooit geweest met de ex en de toenmalige camper.

Ander meer maar @pirke je zou eens aan het Lago Maggiore kunnen kijken.
Ook erg veel campings, of het Como meer.

Wij gaan aankomende zomer ook voor het eerst in het hoogseizoen, nog geen richting gekozen, laat staan dat ik iets gereserveerd heb.
Eerst maar eens een kampeerauto vinden.

Oh over kabel discussie, en dan vooral het oprollen.
Ik ben geluidstechnicus, oprollen van losse kabels om dergelijke haspels staat in dat wereldje ongeveer gelijk aan de doodstraf door vieren deling. Beetje oefenen en je rolt je kabel gewoon met het handje veel sneller en beter op. Klittenbandje er omheen om het bij elkaar te houden. Eventueel een vochtige doek in je hand tijdens het oprollen waar je de kabel doorheen trekt, is het ding meteen schoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

maartend schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:12:
[...]

Vermoedelijk is daar wel ruimte zát. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

@pirke Ik heb ook aan het Iseo meer gekampeerd met tent, leuke campings daar en iets groter dan het Idro mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik durf haast niet meer te kamperen in die regio gezien de kans op extreem weer levensgroot is. Misschien pak ik die regio nog wel een keer in het voorjaar, maar in juli en augustus ga ik liever ergens anders naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

JanHenk schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:32:
Ik durf haast niet meer te kamperen in die regio gezien de kans op extreem weer levensgroot is. Misschien pak ik die regio nog wel een keer in het voorjaar, maar in juli en augustus ga ik liever ergens anders naartoe.
Kans is op die kleinere meren kleiner dan op het Gardameer.

Disclaimer: in het verleden behaalde weer resultaten garanderen niks voor de toekomst :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Zo, nu onze vakanties goedgekeurd zijn op het werk ook maar eens daadwerkelijk wat geboekt. Met Fjordlines gaan wij halverwege juni over van Hirtshals naar Bergen met de camper. 500 euro afgerond. Inclusief ontbijtbuffet. Viel mij eigenlijk nog wel mee. In 2022 waren we 1300 euro kwijt, goed dat was een retourtje.. maar datzelfde retourtje moest vorig jaar al ruim het dubbele kosten.

Ook de 2 nachtjes voor de overtocht weer een camperplek in Denemarken geboekt, dezelfde als we in Augustus waren, dat beviel prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kiefty14

Wij zijn afgelopen jaar in de mei vakantie naar Gardameer geweest, camping piani di clodia. Weer is wat verraderlijk maar toch 2e week in zwembad kunnen zwemmen en tikte de 25 graden aan. Op de camping was genoeg te doen. Voor 12-13 dagen op 5* camping met zelf plek uitzoeken was €375.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@kiefty14 dat is inderdaad een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:58

The Legend

*Plop*

kiefty14 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:22:
[...]

Wij zijn afgelopen jaar in de mei vakantie naar Gardameer geweest, camping piani di clodia. Weer is wat verraderlijk maar toch 2e week in zwembad kunnen zwemmen en tikte de 25 graden aan. Op de camping was genoeg te doen. Voor 12-13 dagen op 5* camping met zelf plek uitzoeken was €375.
Heb je toen gereserveerd? Als ik nu kijk voor komende meivakantie betaal je 800 euro voor 2 weken.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
The Legend schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 00:23:
[...]

Heb je toen gereserveerd? Als ik nu kijk voor komende meivakantie betaal je 800 euro voor 2 weken.
Ja maar was toen niet nodig, dit jaar valt de mei vakantie met Pasen en rond de 1 mei is er ook een Italiaanse feestdag. Denk daarom + dat de prijzen ieder jaar stijgen het mogelijk wat duurder is.

+ mijn dochter was toen nog 3 wat mogelijk ook wat scheelde in prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door kiefty14 op 17-01-2025 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma

Ik zou als ik jou was een ander meer zoeken....

Bijvoorbeeld meer Van Geneve.

https://www.camping-lapinede-excenevex.com/

Volgens mij voor die bak van jou ongeveer 180 euro voor 3 nachten kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:34
Hier ook weer bezig met plannen van de zomervakantie. Gaan met de tent en blijkt lastig om een leuke camping te vinden.

Eisen:
Bosrijke natuurlijke omgeving (Nederland, België, Duitsland, Luxemburg)
Afstand max 500-600 km vanaf Arnhem.
Kleine camping, liefst tot 100-150 plaatsen (geen mega camping)
Kindvriendelijk
Geen standaard rijtjes camping.
Stroom 6-10 ampère (liefste 10)
Natuurcamping of natuurlijke camping

Met name natuurcamping of natuurlijke camping en stroom is een lastige gebleken. Ook niet de standaard rijtjes camping. Dus allemaal velden waar iedereen op een rijtje staat.

Ik heb al in Zwarte Woud, Ardennen zitten zoeken, maar veel campings hebben daar een waardeloze site. Via de bekende site Anwb en Acsi kom je vaak de ketens tegen, maar niet echt wat we zoeken.

Iemand leuke tips? Of site waar je kunt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:16

vhal

ಠ_ಠ

@Highfive95
Natur-camping Langenwald? Zit je in het Zwarte Woud.
Afhankelijk van de plek hoor je wel de weg die er langs loopt.

Duitsland en speelse veldjes is trouwens een vrij lastige combinatie :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Highfive95 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:30:
Hier ook weer bezig met plannen van de zomervakantie. Gaan met de tent en blijkt lastig om een leuke camping te vinden.

Eisen:
Kindvriendelijk

Met name natuurcamping of natuurlijke camping en stroom is een lastige gebleken. Ook niet de standaard rijtjes camping. Dus allemaal velden waar iedereen op een rijtje staat.

Ik heb al in Zwarte Woud, Ardennen zitten zoeken, maar veel campings hebben daar een waardeloze site. Via de bekende site Anwb en Acsi kom je vaak de ketens tegen, maar niet echt wat we zoeken.

Misschien heb je wat aan deze kaart?
https://www.rustiekkamperen.com/landen/verzamelkaart-europa
Niet veel in Duitsland overigens. Frankrijk trekt je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
vhal schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:44:
@Highfive95
Natur-camping Langenwald? Zit je in het Zwarte Woud.
Afhankelijk van de plek hoor je wel de weg die er langs loopt.

Duitsland en speelse veldjes is trouwens een vrij lastige combinatie :P
Camping had ik al gezien. Nadeel is dat auto op de plek moet. Dan heb je ook iedere keer verkeer op de camping. Dat was nog een andere eis :+ Geen auto op de plaats. Daarbij wordt ook beetje krapjes met grote tent, bijzettent en aanhanger. Dan heb je een grote plaats nodig.

Duitsland en speelse veldjes is inderdaad lastig. Heb al aantal uurtjes zitten zoeken, maar nog niet echt iets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Highfive95 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:52:
[...]

Camping had ik al gezien. Nadeel is dat auto op de plek moet. Dan heb je ook iedere keer verkeer op de camping. Dat was nog een andere eis :+ Geen auto op de plaats. Daarbij wordt ook beetje krapjes met grote tent, bijzettent en aanhanger. Dan heb je een grote plaats nodig.

Duitsland en speelse veldjes is inderdaad lastig. Heb al aantal uurtjes zitten zoeken, maar nog niet echt iets gevonden.
Concreet gezien www.valdor.lu misschien iets voor je?
Het is een Nederlandse camping met een (licht) christelijke identiteit maar heeft een diversiteit aan gasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
Cheesy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:04:
[...]

Concreet gezien www.valdor.lu misschien iets voor je?
Het is een Nederlandse camping met een (licht) christelijke identiteit maar heeft een diversiteit aan gasten.
Ziet er best leuk uit. Maar de christelijke identiteit is niet echt iets waar ik op zoek naar ben. Los van de mensen, allemaal prima, maar dat is niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma

Eisen:
Kindvriendelijk

Geen standaardrijtjes camping.... die is erg lastig weet ik uit mijn eigen ervaring. Rijtjes, kringen ( per veld een kring). Immers als iedereen lukraak daar gaat staan waar hij wil dan heb je zo problemen met je capaciteit.

Ik ken maar een paar kleinoodjes in NL waar je kan (of inmiddels al kon) gaan staan waar je wil in het bos maar dan heb je ook geen stroom....

In Belgie en Duitsland idemdito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 23:07

Eisen:
Kindvriendelijk

Out of the box gedacht, power station meenemen (met eventueel een zonnepaneel) die je in de auto kan laden zodat je ook op plekken zonder stroom kan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:00
Mag het ook Elzas zijn?

https://www.camping-osenbach.com/

[ Voor 85% gewijzigd door Duclaasie op 17-01-2025 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
zuma schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:49:
[...]

Geen standaardrijtjes camping.... die is erg lastig weet ik uit mijn eigen ervaring. Rijtjes, kringen ( per veld een kring). Immers als iedereen lukraak daar gaat staan waar hij wil dan heb je zo problemen met je capaciteit.
Ja dat is denk ik het grote probleem. Er zijn er in Nederland wel een paar zoals het Meuleman. Maar daar zijn we al geweest.
Heronimo schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:02:
[...]

Out of the box gedacht, power station meenemen (met eventueel een zonnepaneel) die je in de auto kan laden zodat je ook op plekken zonder stroom kan staan?
Dat zou kunnen, maar met koelkast is dat eigenlijk geen doen denk ik. Daarbij zit alles tot de nok toe vol. Grote 7 persoons auto, dakkoffer en aanhanger.
Dat zou nog net kunnen. Ik ga eens kijken. Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heronimo schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:02:
[...]

Opladen van een forse power station gaat wel even duren op de doorsnee 12V aansluiting en als je vooral op en rond de camping actief bent en niet dagelijks langere uitstapjes met de auto maakt wordt dat laden wel tricky.
Tenminste, ook afgaand op die wens van een 10A aansluiting en dus blijkbaar forse stroomvraag? Wat ik sowieso al wat lastig kan plaatsen bij tentkamperen. Zoveel verbruikt een koelkastje, wat verlichting en een paar opladers voor telefoon en camera of zo niet. Of kook je elektrisch of zo?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Highfive95 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:21:
[...]

Dat zou kunnen, maar met koelkast is dat eigenlijk geen doen denk ik.
Wat verbruikt je koelkast dan?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
Orion84 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:22:
[...]
Tenminste, ook afgaand op die wens van een 10A aansluiting en dus blijkbaar forse stroomvraag? Wat ik sowieso al wat lastig kan plaatsen bij tentkamperen. Zoveel verbruikt een koelkastje, wat verlichting en een paar opladers voor telefoon en camera of zo niet. Of kook je elektrisch of zo?
Op zich kan 6A ook wel hoor. Maar kacheltje 1000w, koffiezetapparaat, waterkoker 800w, koelkast en opladers verlichting dan is het soms opletten op 6A. Ja we zijn luxe kampeerders. Kan ook wel groot deel zonder stroom op gas, maar vind op stroom persoonlijk iets makkelijker.
Orion84 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:26:
[...]

Wat verbruikt je koelkast dan?
Weet ik niet precies. Maar vorig jaar ongeveer 34 kWh verbruikt in 14 dagen. Totaal verbruik voor alles dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Highfive95 op 17-01-2025 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja, ok, dan is een powerstation inderdaad geen optie nee. Kacheltjes doe ik niet aan en alles qua koken zo gaat gewoon op een brander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Vanmiddag mijn powerstation nog gebruikt. Was al een week of 7 niet in de stalling geweest dus vandaag even gaan kijken. De huishoudaccu wordt nog aardig bijgeladen door het zonnepaneel maar de accu van de bus kon wel wat lading gebruiken. Maar ze zijn in de stalling aan het verbouwen dus stroom was uit. Alternatief was dus ook simpel, de CTEC druppellader aan mijn powerstation gehangen xD.. Zo heeft ie uurtje of 6 gestaan. Accu was nog niet helemaal vol, en powerstation op 40% (al zat die vast ook niet helemaal vol, staat ook al sinds september in de bus en niet bijgeladen.

Powerstation staat nu thuis aan het stroom, over 2 weekjes nog maar even langs de camper en zien of ie nog een boost nodig heeft. Dan zijn hopelijk de verbouwingen klaar en kan ie gewoon aan het stroom. Over 3 weken moet de bus even langs de dealer om wat dingetjes op te lossen, dus dan laad alles sowieso wel weer op als we rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 00:41
Goedemorgen!

Wij willen deze zomervakantie graag met onze grote vouwwagen (Cabanon Mercury) naar een kindervriendelijke camping in het zwarte woud in Duitsland. Zijn er hier nog tips voor goede campings moet grote plaatsen?

Als dit in een ander draadje gevraagd moet worden, dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Camping Münstertal in het gelijknamige dorpje. Leuke camping, goed sanitair, leuke zwembad en ook grote plaatsen.

Vraag me alleen wel af of ze in de zomervakantie nog beschikbaarheid hebben.
Zitten vaak vol..

[ Voor 6% gewijzigd door Willianv op 19-01-2025 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:18
Highfive95 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:22:
[...]

Ziet er best leuk uit. Maar de christelijke identiteit is niet echt iets waar ik op zoek naar ben. Los van de mensen, allemaal prima, maar dat is niet mijn ding.
Ik ben zo anti-religie-kliekjes-geneuzel dat wijwater spontaan verdampt als ik in de buurt kom. Wij zijn daarentegen meerdere keren bij christelijke campings geweest. Eentje was een camping van die TV dominee (Jan van den Bosch dacht ik) en daar is het echt te merken. RCN daarentegen zijn gewoon Nederlandse campings waar op zondag een kerkdienst wordt gehouden (waar je niks van merkt en die ook niet altijd heel druk bezocht worden). Dus your mileage may vary.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:54
+1 voor Barrymossel
Rcn is niets van te merken, of je moet het bewust opzoeken. Wij zijn twee jaar -echt aanrader voor gezin met jonge kinderen- naar moulin pique geweest. 2e jaar zaten we aan grote speelveld en zag ik toen ik rondje ging mtb-en een 10tal redelijk netjes geklede mensen bij de tv staan. (Netjes als in meer dan de standaard camping smoking = zwembroek, crocs, handdoek ;-)..)

Edit typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Highfive95 deze vinden wij altijd ook wel mooi gelegen in de Elzas, v wij zijn camper trekkers maar er is in de buurt veel te zien en te doen, dorpje op loopafstand https://www.camping-molsheim.com/

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 16:41

...

Ik denk aan
- Camping Les Murets, net onder Luik
- Domaine du Bocq

Vooral de laatste vond ik een hele fijne camping om te kamperen met tent.

If it does not kill u, it makes u stronger

Pagina: 1 ... 238 ... 277 Laatste