[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 239 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:43
@barrymossel

Ik denk dat je het moet treffen. Wij hebben ook weleens langs een zwaar christelijk gezin gestaan. Leuke mensen, maar toch echt andere gedachten over bepaalde dingen. Niet mijn ding, laat ik het zo zeggen.

@franssie
Ziet er leuk uit, maar denk ik meer voor mensen die trekken. Niet echt voor mensen die 2,5 week op de camping staan.

@Redbull4u
Domaine du Bocq had ik zelf ook al gevonden. Ziet er leuk uit. Ook veel activiteiten. Die staat op het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tjah de kans dat je naast mensen staat waar je niets mee hebt is altijd aanwezig lijkt me, ongeacht of het een christelijke camping is. Ik ga ook niet naar een camping met het idee om beste vrienden te worden met 'de buurtjes', een keer een praatje maken prima, en als dat een beetje klikt dikke prima. Klikt het niet dan zijn er nog genoeg anderen om een praatje mee te maken.

Wij stonden vorig jaar op een christelijke camping en dat viel mij juist alles mee. Ik denk dat de mensen zelfs vriendelijker en netter waren en ze waren hardstikke open. Is zo goed bevallen dat we dit jaar waarschijnlijk naar Camping Letni Den in Tsjechië gaan, ook een christelijke camping.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 19-01-2025 21:46 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:48
Chaoss schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:44:
Wij stonden vorig jaar op een christelijke camping en dat viel mij juist alles mee. Ik denk dat de mensen zelfs vriendelijker en netter waren en ze waren hardstikke open. Is zo goed bevallen dat we dit jaar waarschijnlijk naar Camping Letni Den in Tsjechië gaan, ook een christelijke camping.
Ik mag lije dat het er vriendelijker en netter is, waar is dat hele geloof dan anders voor?

Maar voor eventjes kan dat natuurlijk prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:18
Highfive95 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:13:
@barrymossel

Ik denk dat je het moet treffen. Wij hebben ook weleens langs een zwaar christelijk gezin gestaan. Leuke mensen, maar toch echt andere gedachten over bepaalde dingen. Niet mijn ding, laat ik het zo zeggen.
Op deze camping kwamen ook mensen die "zwaar christelijk" over kwamen. We zijn er twee keer geweest. De eerste keer samen met mijn schoonvader lekker voor ons uit zitten kijken naar de twee kerkbijeenkomsten op eerste pinksterdag. De tweede keer (we waren op doorreis en ik wilde een dag wandelen in Luxemburg) waren de Jelies er ook. Wij zaten in het restaurant en pa Jelies kwam patat halen. Mijn vrouw raakte met hem aan de praat en binnen vijf minuten was hij het evangelie aan het verkondigen. En 's avonds, toen er nog wat te snacken was op het terras, bleven de gesprekken terug komen op geloof gerelateerde onderwerpen. Dat ging ons ook "iets" te ver. Hebben er wel smakelijk om kunnen lachen, maar dat wil je niet een hele vakantie... 8)

Overigens zijn de kinderen van die lui dusdanig geïndoctrineerd dat onze dochters een preek kregen omdat ze niet in god geloofden... Ach ja...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:09
Chaoss schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:44:
Tjah de kans dat je naast mensen staat waar je niets mee hebt is altijd aanwezig lijkt me, ongeacht of het een christelijke camping is. Ik ga ook niet naar een camping met het idee om beste vrienden te worden met 'de buurtjes', een keer een praatje maken prima, en als dat een beetje klikt dikke prima. Klikt het niet dan zijn er nog genoeg anderen om een praatje mee te maken.
Net als thuis kies je de buren niet uit, het voordeel ten opzichte van thuis is dat je ze na zo'n maximaal 3 weken toch nooit meer ziet.

Kan mij eigenlijk in al die jaren niet heugen ooit naast mensen gestaan te hebben waar ik mij aan irriteerde. Mijn motto is sowieso erg leef en laat leven, dus mij maak je niet snel gek met iets als geloof. Prima als je dat belangrijk vind, prima ook om er een woordje over te praten maar daar houdt het dan wel bij op.

Grappig genoeg hebben we wel vriendschappen opgedaan op de camping. Niet heel diepgaand, maar spreken er zo af en toe mee af en komende zomer staan we met een gezin wat we in 2020 leerden kennen samen in de Vogezen waarschijnlijk.

Ik vind een praatje her en der altijd leuk, drink ook graag een biertje met dees en gene. Maar het is geen verwachting, ik vermaak mij ook prima met het gezin. Niks moet, alles mag. En 1 van de leuke dingen van de camping vind ik dat je mensen tegenkomt van allerlei pluimage, dat verrijkt het mijn leven. Mensen die ik normaal nooit zo spreken kom ik nu wel tegen, zo leer je van alles.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Highfive95 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:30:
Hier ook weer bezig met plannen van de zomervakantie. Gaan met de tent en blijkt lastig om een leuke camping te vinden.

Eisen:
Bosrijke natuurlijke omgeving (Nederland, België, Duitsland, Luxemburg)
Afstand max 500-600 km vanaf Arnhem.
Kleine camping, liefst tot 100-150 plaatsen (geen mega camping)
Kindvriendelijk
Geen standaard rijtjes camping.
Stroom 6-10 ampère (liefste 10)
Natuurcamping of natuurlijke camping

Met name natuurcamping of natuurlijke camping en stroom is een lastige gebleken. Ook niet de standaard rijtjes camping. Dus allemaal velden waar iedereen op een rijtje staat.

Ik heb al in Zwarte Woud, Ardennen zitten zoeken, maar veel campings hebben daar een waardeloze site. Via de bekende site Anwb en Acsi kom je vaak de ketens tegen, maar niet echt wat we zoeken.

Iemand leuke tips? Of site waar je kunt zoeken.
Noord Frankrijk (Vogezen) geen optie? Deze camping zijn wij een paar jaar geleden geweest en voldoet wel aardig aan je eisen: https://www.camping-deux-ballons.fr/nl/welkom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je buren kies je inderdaad niet uit, maar je kunt wel een camping zoeken waar de kans groter is dat de buren 'jouw soort mensen' zijn ;) Wij gaan bij voorkeur ook niet naar die massale campings, al wil je met kleine kinderen ook wel weer wat vermaak hebben op de camping. En het liefst niet teveel van die popie jopie schreeuwende Nederlanders, maar een camping met alleen maar Fransen vind ik vaak ook niks ;) De kunst is dus om de gouden middenweg te vinden. Een christelijke camping zou me op zich prima lijken (zolang dat niet de boventoon voert), omdat normen en waarden bij die groep vaak iets hoger in het vaandel staan, maar het zijn in mijn ervaring ook weer niet per definitie altijd nette mensen die je graag naast je wilt hebben (vooral de grotere gezinnen met veel rumoer). Ik lees vaak uitgebreid de reviews en bekijk foto's van de camping, dan wordt wel snel duidelijk wat je kunt verwachten. Maar ook dan kun je pech hebben uiteraard.

Vorig jaar in Nederland een keer last minute een lang weekend naar een camping geweest waar een groot deel seizoensplaatsen waren (type perfect afgespannen voortent met houten vloer en een hekje er omheen) met allemaal bejaarden die elkaar kennen en tot laat in de avond aan het borrelen waren vlak naast ons. Dat was ook niet echt ons ding.

Wij zijn al een aantal keren naar Huttopia campings geweest en dat spreekt ons erg aan. Aan de basic kant, maar wel vaak een zwembad en restaurant erbij en wat simpele activiteiten voor kinderen. En er komen relatief veel Nederlandse gezinnen op af (maar je ziet ook nog andere nationaliteiten ;)), wat voor de kinderen weer leuk is om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Palomar schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:33:
Je buren kies je inderdaad niet uit, maar je kunt wel een camping zoeken waar de kans groter is dat de buren 'jouw soort mensen' zijn ;) Wij gaan bij voorkeur ook niet naar die massale campings, al wil je met kleine kinderen ook wel weer wat vermaak hebben op de camping. En het liefst niet teveel van die popie jopie schreeuwende Nederlanders, maar een camping met alleen maar Fransen vind ik vaak ook niks ;) De kunst is dus om de gouden middenweg te vinden. Een christelijke camping zou me op zich prima lijken (zolang dat niet de boventoon voert), omdat normen en waarden bij die groep vaak iets hoger in het vaandel staan, maar het zijn in mijn ervaring ook weer niet per definitie altijd nette mensen die je graag naast je wilt hebben (vooral de grotere gezinnen met veel rumoer). Ik lees vaak uitgebreid de reviews en bekijk foto's van de camping, dan wordt wel snel duidelijk wat je kunt verwachten. Maar ook dan kun je pech hebben uiteraard.

Vorig jaar in Nederland een keer last minute een lang weekend naar een camping geweest waar een groot deel seizoensplaatsen waren (type perfect afgespannen voortent met houten vloer en een hekje er omheen) met allemaal bejaarden die elkaar kennen en tot laat in de avond aan het borrelen waren vlak naast ons. Dat was ook niet echt ons ding.

Wij zijn al een aantal keren naar Huttopia campings geweest en dat spreekt ons erg aan. Aan de basic kant, maar wel vaak een zwembad en restaurant erbij en wat simpele activiteiten voor kinderen. En er komen relatief veel Nederlandse gezinnen op af (maar je ziet ook nog andere nationaliteiten ;)), wat voor de kinderen weer leuk is om mee te spelen.
Soms is het ook maar gewoon afwachten waar je eindigt, niet alles is vooraf te kiezen. Ik heb op nette campings gestaan waar overburen ineens met pannenkoeken begonnen te gooien maar ook op campings waar ik bij aankomst twijfels had en echt een wereldtijd beleefde.

Toen wij nog voor in het laagseizoen op vakantie gingen kozen we juist bewust de massale campings uit. Daar liep dan net genoeg volk om het gezellig te maken. Op de kleine campings zaten we soms dagen alleen op een heel veld, daar was geen bal aan. In het hoogseizoen moet ik er niet aan denken, geef me dan maar iets kleiners. Al ken ik ook grote campings die klein aanvoelen.

Tis soms niet makkelijk, ik laat mijn partner het meestal uitkiezen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:43
barrymossel schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:56:
[...]

Op deze camping kwamen ook mensen die "zwaar christelijk" over kwamen.
Je hoeft het ook niet op te zoeken toch. Ze het zetten duidelijk overal op de website. Dat is voor mij een camping waar ik niet naartoe ga.

Het is ook gewoon geluk hebben. Vorig jaar waren we in Nederland, maar 6 van de 17 dagen snachts wakker gelegen van de dorpsfeesten 8 km verderop.

Eerste week was prima. Daarna kwam er een tokkie groep die nooit kampeerden aan de uitrusting te zien, maar een feestje wilde bouwen inclusief boomboxen. Gelukkig waren ze er maar 3 dagen.

Wij zijn niet van de massa, maar dan moet je soms je eisen bijstellen. Maar meestal lukt het wel aardig om geschikte camping te vinden. Althans in Nederland. In buitenland is lastiger zoeken. Daarbij is harde eis dat het in 1 dag te rijden is. Dus dan valt zuid Frankrijk al af.

Alleen een natuurcamping blijkt toch lastiger dan gedacht.

Van het weekend ook maar een wat uitrusting uitgezocht. Hadden al het vermoeden, maar 3 van de 5 slaapmatten zijn lek. Ook maar eens kijken hoe we dat gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:41:
[...]

Soms is het ook maar gewoon afwachten waar je eindigt, niet alles is vooraf te kiezen. Ik heb op nette campings gestaan waar overburen ineens met pannenkoeken begonnen te gooien maar ook op campings waar ik bij aankomst twijfels had en echt een wereldtijd beleefde.

Toen wij nog voor in het laagseizoen op vakantie gingen kozen we juist bewust de massale campings uit. Daar liep dan net genoeg volk om het gezellig te maken. Op de kleine campings zaten we soms dagen alleen op een heel veld, daar was geen bal aan. In het hoogseizoen moet ik er niet aan denken, geef me dan maar iets kleiners. Al ken ik ook grote campings die klein aanvoelen.

Tis soms niet makkelijk, ik laat mijn partner het meestal uitkiezen :*)
Klopt, toen ons eerste kind nog een baby was gingen we ook een keer in september rondtrekken met een camper. Begonnen op een klein kamperen bij de boer campinkje, maar niks te doen en met een camper zonder fietsen kun je ook niet makkelijk even weg. Toen idd in Luxemburg een wat massalere camping opgezocht die toen ook best wel leeg was. Dus ook geen last van anderen zou je denken, maar dan zul je toch net zien en er een vadsig tokkie-stel tegenover je staat dat de hele dag voor de tent m&m's en marsen naar binnen zitten te werken :'), luid boerend etc. en dan als wij aankomen ook nog duidelijk voor ons hoorbaar tegen elkaar roepen dat ze hopen dat die baby (van ons dus) niet de hele nacht gaat janken....
Was blij dat ik daar niet in de zomer was met nog tig van dat soort mensen :+

Later nog wel vaker toen de kinderen nog niet naar school hoefden in september weggeweest naar grotere campings en dat was verder idd wel prima hoor. Maar de sfeer is bij sommige campings dan al wel een beetje dat alles afgeschaald wordt, niet alle toiletgebouwen zijn meer open, chalets worden al leeggehaald etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mja, op een prima camping kan één familie of stel het behoorlijk verprutsen. Op zich heb ik mezelf aangeleerd om me hier niet te veel aan te storen want je zit met een hoop mensen op een kluitje dus er valt altijd wel ergens aan de storen. Wij hadden paar jaar terug prima buren, wat oudere mensen. Maar die kregen zo'n beetje elke avond bezoek, lekkere wijntjes erbij tot 1 uur 's nachts borrelen. Gezellig, af en toe lachen, etc. Tja...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Ik ben eigenlijk niet anders gewend dan dat ik rond 01:30 het licht uitdoe op de camping _O- Grootste deel van de mensen ligt om 23:00 al onder de wol. Dan zit ik meestal nog lekker buiten met een serie op de tablet en wat versnaperingen binnen handbereik.

Het is of geluk of een gave, maar ik maak eigenlijk nooit mee dat het een bende is. Hebben het denk ik 1 keer meegemaakt bij de Irenensee in Duitsland. Maar daar zag ik het al bij het vooraf verkennen van de plek en heb ik een andere plek gevraagd en een top week gehad.

[ Voor 34% gewijzigd door Drardollan op 20-01-2025 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Soms als ik dit topic lees (uit puur theoretische interesse) vraag ik me echt af wat jullie jezelf aan doen.. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
jeroenkb schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:43:
Soms als ik dit topic lees (uit puur theoretische interesse) vraag ik me echt af wat jullie jezelf aan doen.. ;)
Plezier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Voor mij vaak lichamelijke inspanning en geestelijke ontspanning (fietsvakanties). Heerlijk even back to basics 8)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:31
Ach er zijn ook mensen die een marathon hardlopen voor hun plezier. Sommige houden er van, andere hebben er niks mee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 18:36
Haha, nouja, wij waren afgelopen weekend weg met onze technisch katoenen Spatz Wigwam. Eigenlijk hadden we die toch ook wel een beetje gekocht om in de winter mee op pad te gaan, en waar dat vorig jaar tijdens droge koude dagen best goed ging was gisteren de conclusie: deze tent is vast heel comfortabel in de zomer.

Terwijl ik het nog nooit koud heb gehad met mijn matje (R-waarde 2.8 + isolerend ondermatje) was deze in de loop van de nacht verworden tot een soort langwerpige koelkast, en heb ik in de loop van de nacht met m'n arm als een soort olifantenslurf gedurende de nacht steeds meer kleding door het kleine ademgat van m'n slaapzak naar binnen gehengeld. M'n slaapzak zou zeker -5 moeten kunnen hebben, en in combinatie met een extra-isolerende liner had ik lekker toasty in m'n slaapzak moeten liggen. Dat was ook een deel van de tijd zeker zo, maar gecombineerd met een koelelement ter grootte van een matje was dat wat minder. M'n vriend was op z'n matje (R-waarde 5) en in z'n heel warme legerslaapzak even bang dat z'n tenen er misschien af zouden vriezen, dus ook aan zijn kant ging het niet ideaal.

We hadden wel een klein elektrisch kacheltje mee dat vooral warmte geeft als je er recht voor zit, maar de kampeersessie begon al met dat ze gewone stopcontacten ipv campingstopcontacten hadden. Gelukkig zat er en caravanzaak op een kwartier rijden, maar met onze prutknieën van het opzetten van de tent werden we in eerste instantie niet eens aangekeken voor een verloopstukje. Achteraf wel blij om het kacheltje te kunnen gebruiken, want het scheelde wel een hoop vocht in de tent.

Al met al geen heel comfortabele sessie, maar winterkamperen blijft er zeker wel in. Beetje rommelen met eten, naar een vuurtje staren, helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
Drardollan schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:55:
Ik ben eigenlijk niet anders gewend dan dat ik rond 01:30 het licht uitdoe op de camping _O- Grootste deel van de mensen ligt om 23:00 al onder de wol. Dan zit ik meestal nog lekker buiten met een serie op de tablet en wat versnaperingen binnen handbereik.

Het is of geluk of een gave, maar ik maak eigenlijk nooit mee dat het een bende is. Hebben het denk ik 1 keer meegemaakt bij de Irenensee in Duitsland. Maar daar zag ik het al bij het vooraf verkennen van de plek en heb ik een andere plek gevraagd en een top week gehad.
Ben jij zelf niet die "bende"? ;) ;)

Nee, zonder gekheid, zelf zit ik ook vaak nog met een wijntje en m'n e-reader terwijl verder nog weinig licht bij de andere plekken brandt. Heerlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:56
Wij gaan juist met het licht mee maar bed, vaak als 1 van de eersten erin, voor 22u. Niet te vroeg wakker maar wel een lekker lange dag om actief te zijn (of een dagje niet :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:11

_Eend_

🌻🇺🇦

hatsa schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:39:
Haha, nouja, wij waren afgelopen weekend weg met onze technisch katoenen Spatz Wigwam. Eigenlijk hadden we die toch ook wel een beetje gekocht om in de winter mee op pad te gaan, en waar dat vorig jaar tijdens droge koude dagen best goed ging was gisteren de conclusie: deze tent is vast heel comfortabel in de zomer.

Terwijl ik het nog nooit koud heb gehad met mijn matje (R-waarde 2.8 + isolerend ondermatje) was deze in de loop van de nacht verworden tot een soort langwerpige koelkast, en heb ik in de loop van de nacht met m'n arm als een soort olifantenslurf gedurende de nacht steeds meer kleding door het kleine ademgat van m'n slaapzak naar binnen gehengeld. M'n slaapzak zou zeker -5 moeten kunnen hebben, en in combinatie met een extra-isolerende liner had ik lekker toasty in m'n slaapzak moeten liggen. Dat was ook een deel van de tijd zeker zo, maar gecombineerd met een koelelement ter grootte van een matje was dat wat minder. M'n vriend was op z'n matje (R-waarde 5) en in z'n heel warme legerslaapzak even bang dat z'n tenen er misschien af zouden vriezen, dus ook aan zijn kant ging het niet ideaal.

We hadden wel een klein elektrisch kacheltje mee dat vooral warmte geeft als je er recht voor zit, maar de kampeersessie begon al met dat ze gewone stopcontacten ipv campingstopcontacten hadden. Gelukkig zat er en caravanzaak op een kwartier rijden, maar met onze prutknieën van het opzetten van de tent werden we in eerste instantie niet eens aangekeken voor een verloopstukje. Achteraf wel blij om het kacheltje te kunnen gebruiken, want het scheelde wel een hoop vocht in de tent.

Al met al geen heel comfortabele sessie, maar winterkamperen blijft er zeker wel in. Beetje rommelen met eten, naar een vuurtje staren, helemaal prima.
Daar heb je nu niets aan, maar een oud collega van mij ging zo'n beetje elk jaar kamperen in Scandinavië rond deze tijd. Die gebruikte een tipi en een houtkacheltje. Hij heeft wel eens foto's gestuurd dat hij in korte broek en t-shirt in de tipi zat, terwijl het buiten vroor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27

Stove port in die Spatz (laten) klussen en hoppetee houtkachel erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma

Matje heeft in de winter toch wel een R-waarde nodig van minimaal 5,7 naar mijn bescheiden mening. Zo niet dan is de beste slaapzak aan de onderzijde nog steeds koud.

Legerslaapzakken zijn alleen toasty warm als het complete systeem (M90) wordt gebruikt, dus ook de bivakzak eromheen.... en dan nog zijn de opgegeven temperaturen geen comfort temperaturen (hé, het is legerspul dus comfort is anders...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
Wij zijn ook weer bezig met boeken van vakanties.

Zomer weer 4 weken door Noorwegen trekken.

Maar de meivakantie (eind april). Willen we ergens in het gebied rond de Matterhorn in Zwitserland kamperen. Maar heeft iemand enig idee van het weer rond die tijd. Heb ik bijvoorbeeld nog sneeuwkettingen nodig of valt dat mee. Camping zit rond de 600 meter hoogte. We gaan 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met de meivakantie last-minute boeken? Ik laat het graag afhangen van het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
MrAcid schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:28:
Wat is jullie ervaring met de meivakantie last-minute boeken? Ik laat het graag afhangen van het weer. :)
Hangt er van af waar je naar toe wil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
De zon/warmte, en dan is alles binnen een straal van zo'n 1100km goed te doen in één dag voor ons met een vouwwagen. Dus dat kan Texel zijn maar ook Biarritz of Zwitserland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
MrAcid schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:58:
De zon/warmte, en dan is alles binnen een straal van zo'n 1100km goed te doen in één dag voor ons met een vouwwagen. Dus dat kan Texel zijn maar ook Biarritz of Zwitserland.
Met zo'n grote flexibiliteit zie ik het nut niet in om nu al te gaan reserveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
MrAcid schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:28:
Zal beetje afhangen van wat je zoekt maar tot half juni kunnen wij het alijd op de bonnefooi doen eigenlijk (avond van tevoren even bellen hooguit). Denk dat je voor kamperen zelfs nog wat vroeg bent hier en daar. Maar als je die flexibiliteit hebt dat je op het laatst kunt kiezen is dat natuurlijk geen probleem.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dank voor jullie reacties - ik had vorig jaar best wat moeite om in het Hemelvaartweekend + Pinksteren nog wat 'goeds' te vinden. Vandaar mijn vraag. Maar goed, toen zocht ik ook wel in een kleinere straal van huis dus dan is de keuze wat beperkter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:13
MrAcid schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:30:
Dank voor jullie reacties - ik had vorig jaar best wat moeite om in het Hemelvaartweekend + Pinksteren nog wat 'goeds' te vinden. Vandaar mijn vraag. Maar goed, toen zocht ik ook wel in een kleinere straal van huis dus dan is de keuze wat beperkter.
Dat is ook de meest drukke tijd voor campings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vorig jaar viel Hemelvaart in de meivakantie, dit jaar dacht ik twee weken tussen. Waar het vorig jaar interessant was om beide mee te pakken is dat dit jaar juist minder.

Zelf overweeg ik in de mei vakantie gewoon lekker te vliegen, kunnen we met Hemelvaart en Pinksteren weer kamperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
vangoghnl schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:21:
Wij zijn ook weer bezig met boeken van vakanties.

Zomer weer 4 weken door Noorwegen trekken.

Maar de meivakantie (eind april). Willen we ergens in het gebied rond de Matterhorn in Zwitserland kamperen. Maar heeft iemand enig idee van het weer rond die tijd. Heb ik bijvoorbeeld nog sneeuwkettingen nodig of valt dat mee. Camping zit rond de 600 meter hoogte. We gaan 14 dagen.
Kan de foto niet zo snel vinden, maar vorig jaar was er een pak sneeuw in 1e weekend van de meivakantie gevallen bij de gotthard tunnel.

Toen was het overal in EU koud met tegen het vriespunt in de bergen… week er op was het rond de 25 graden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Fons Jansen heeft het jaren geleden al geroepen; Kamperen...het hele jaar kromliggen om 2 weken krom te kunnen liggen. ;)

maar soms in vakantie echt afzien _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Nu online
MrAcid schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:58:
Toen de kinderen nog niet leerplichtig waren vaak genoeg op woensdag geboekt om op vrijdag te vertrekken. Het ene jaar prachtig weer in Zeeland en een jaar later moesten we door naar de Vendee voor wat zon.
Ik zou vast een short list maken van locaties waar je heen zou willen op verschillende afstanden (maken van dat soort lijstjes geven mij altijd al een beetje vakantie stemming ook al is het nog ver weg) en dan tegen die tijd het weer bekijken en beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Togi schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:25:
[...]

Toen de kinderen nog niet leerplichtig waren vaak genoeg op woensdag geboekt om op vrijdag te vertrekken. Het ene jaar prachtig weer in Zeeland en een jaar later moesten we door naar de Vendee voor wat zon.
Ik zou vast een short list maken van locaties waar je heen zou willen op verschillende afstanden (maken van dat soort lijstjes geven mij altijd al een beetje vakantie stemming ook al is het nog ver weg) en dan tegen die tijd het weer bekijken en beslissen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgLqzljk1Oc3ZI3tnr1AqzxJhXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFhPaEOKknQpXpMjhknosgIg.jpg?f=fotoalbum_large

✅🤓

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
Togi schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:20:
[...]

Fons Jansen heeft het jaren geleden al geroepen; Kamperen...het hele jaar kromliggen om 2 weken krom te kunnen liggen. ;)

maar soms in vakantie echt afzien _O-
2 weken? Ja dat is echt afzien.

Gewoon 5-6 weken in de zomer, 2 in mei, 1 in oktober, misschien nog wat met kerst en carnaval. Je moet iets als je vast zit aan 12 weken schoolvakanties per jaar... Kun je net zo goed gaan kamperen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Nu online
Dit is wel een heel lang "short listje" ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
Hemelvaart en Pinksteren is de topdrukte (in NL vaak drukker nog dan de zomervakantie). Dit zijn de langere weekenden waar veel kampeerders hun eerste kampeerweekend doen van het seizoen.

Al een aantal jaar valt hemelvaart en Pinksteren niet meer in de meivakantie en dat is maar goed ook. De meivakantie valt eerder en is het nog lekker rustig zolang de meeste kampeerders hun eerste weekend nog niet hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wij gaan in de meivakantie ook een paar dagen, ik vind hem dit jaar wel behoorlijk vroeg (eigenlijk valt het grootste deel in april).

'He-Pi' is altijd dringen, die staat ook reeds geboekt.

Als ik twee week vrij zou kunnen nemen, zou ik in de meivakantie lekker naar het zuiden gaan.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04
zuma schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:38:
[...]

Hemelvaart en Pinksteren is de topdrukte (in NL vaak drukker nog dan de zomervakantie). Dit zijn de langere weekenden waar veel kampeerders hun eerste kampeerweekend doen van het seizoen.
Eerste weekend is voor ons altijd Pasen, al sinds we kamperen :p. Dit jaar waarschijnlijk nog eerder want Pasen valt echt laat dit jaar. (Pasen is de camping al geboekt.)

HePi gaan we bijna nooit weg, tot nu toe 1x maar een nachtje weg geweest. Veel campings en camperplaatsen hebben van die leuke speciale aanbiedingen dat je dan ook meteen een week moet boeken. Maar wij zijn helemaal niet vrij buiten de feestdagen zelf. Buiten dat zijn die 2 weken vaak ook meteen hoogseizoens prijzen. Ook niet aan ons besteed :p

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
TgR_KILLER schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:27:
[...]

Eerste weekend is voor ons altijd Pasen, al sinds we kamperen :p. Dit jaar waarschijnlijk nog eerder want Pasen valt echt laat dit jaar. (Pasen is de camping al geboekt.)

HePi gaan we bijna nooit weg, tot nu toe 1x maar een nachtje weg geweest. Veel campings en camperplaatsen hebben van die leuke speciale aanbiedingen dat je dan ook meteen een week moet boeken. Maar wij zijn helemaal niet vrij buiten de feestdagen zelf. Buiten dat zijn die 2 weken vaak ook meteen hoogseizoens prijzen. Ook niet aan ons besteed :p
Helemaal mee eens dat HePi helemaal niet fijn is als je van wat meer rust houdt. En niet iedere camping werkt met van die rare arrangementen hoor. En eerder kamperen? Ach gewoon het hele jaar door kamperen.... 8) Mijn eerste kampeeractie in 2025 begon al in 2024 (kerstvakantie). Verder heb ik wat gepland staan voor eerste en tweede weekend februari. Daarna half maart.

[ Voor 8% gewijzigd door zuma op 22-01-2025 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Nee zeker niet iedere camping, dat weet ik wel :p maar vorig jaar enigszins last minute nog wat proberen te vinden en alles zat ramvol, zelfs de camperplaatsen. Ach maakt ook niet zoveel uit.

Wij gaan over 2.5 week voor het eerst op pad, naar de dealer haha. Dan weekje later hem weer ophalen.. En waarschijnlijk ergens begin maart voor het eerst weer weg. Wij hebben in de winter nog nooit echt gekampeerd. Meestal van maart tot oktober ongeveer.. Wordt wel weer tijd, camper staat te lang stil xD

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 20:37
Ik heb niet het idee dat je de meivakantie al ruim van te voren zou moeten boeken. Een groot deel van de Franse campings is dan nog gesloten. Hetgeen open is heeft naar mijn idee meer dan voldoende ruimte.

Zelf boeken we dan pas laatste moment, daar waar het weer (de eerste dagen voorzien) mooi is, zetten we ons kamp op :+ . Dat kan in Nederland zijn, maar ook iets verder Frankrijk, al zal met maximaal 1100 km zijn, zodat je er relatief eenvoudig heen kunt.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Togi schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:31:
[...]

Dit is wel een heel lang "short listje" ;)
Haha klopt, de 💡zijn 'interessant' - de 😍zijn 'zeer veelbelovend', de ❤️ zijn we geweest en zou ik zo weer boeken. Er zit dus een heel systeem in. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Laatst online: 08:10

bjp

ik zoek een oplossing om het opheffen van het bed in de caravan "gemakkelijker" te maken.

ik was dus op zoek naar gasdrukveren. Deze site lijkt handig te zijn, enige ervaring ermee?

ref: https://www.gasveerwinkel.nl/gasveer-berekenen

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 22:00

Bommes

Capo del formaggio

Morgen voor een Hymer (camper) kijken, wel boven in ons budget, maar we gaan toch eens snuffelen.
Kilometerstand over de 3 ton heen maar er is volgens de advertentie een ruil motor geplaatst, waarvan rekeningen aanwezig zijn.
Ben benieuwd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 20-09 21:16
bjp schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:56:
ik zoek een oplossing om het opheffen van het bed in de caravan "gemakkelijker" te maken.

ik was dus op zoek naar gasdrukveren. Deze site lijkt handig te zijn, enige ervaring ermee?

Ik heb daar vervangende gasveren voor mijn 30 jaar oude dakkoffer gekocht. Ging probleemloos. Ik geloof dat je daar zelfs de productnummers van de bestaande gasveer kon invoeren. De dakkoffer kan weer jaren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Bommes schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:34:
Morgen voor een Hymer (camper) kijken, wel boven in ons budget, maar we gaan toch eens snuffelen.
Kilometerstand over de 3 ton heen maar er is volgens de advertentie een ruil motor geplaatst, waarvan rekeningen aanwezig zijn.
Ben benieuwd.
Succes, en denk ook aan een aankoopkeuring (y)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

bjp schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:56:

Ik heb zoiets gebruikt: https://m.vevor.nl/pneuma...STkGve0H_xlYaAtBwEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 20:24
Ik heb in onze oude caravan dezelfde scharnieren gebruikt als @Timmert.
Naar mijn mening is dat de beste oplossing, met een normaal scharnier en een gasveer druk je je matras tegen de caravanwand. De scharnieren uit bovenstaande link zorgen ervoor dat je matras wat naar binnen valt en je het bed fatsoenlijk kunt optillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Laatst online: 08:10

bjp

er is al een scharnier, en enkel een uitklappoot om het bed boven te houden. Maar het is vrij "zwaar" om op te tillen, en iets gevaarlijk als het onvoorzichtig neergeklapt wordt. Ook dat gedoe met die uitklappoot om het hoog te houden vind ik niet praktisch. Gewicht is eerder voor mijn vriendin een probleem, dus ik mag het altijd doen :D Graag zou ze het zelf kunnen doen.

Het bed wordt wel niet gekneld als het naar boven gaat (er is plaats voor het matras aan de rand). Strikt genomen zijn 2 gasdrukveren genoeg, maar ik kan gerust bestaande scharnier verwijderen als het gemakkelijker gaat. Ben wel wat bang dat door dit te doen, er een gat gemaakt wordt (waar vroeger het scharnier zat) en dat dingen dat op het bed lagen, ineens eronder kunnen belanden :)

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

aReaRe schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:25:
[...]

Succes, en denk ook aan een aankoopkeuring (y)
Die bleek niet nodig, want het was op het eerste zicht al een uitgeleefd hok.
Door verkopende partij een paar jaar in de verhuur gehad. Bijna alles van kunststof in het interieur was geel geworden in plaats van wit, vanalles gescheurd, defect bekleding verkleurd, bed en stoelen door gezakt enz enz.

De zoektocht gaat verder.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Bommes schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:56:
[...]

Die bleek niet nodig, want het was op het eerste zicht al een uitgeleefd hok.
Door verkopende partij een paar jaar in de verhuur gehad. Bijna alles van kunststof in het interieur was geel geworden in plaats van wit, vanalles gescheurd, defect bekleding verkleurd, bed en stoelen door gezakt enz enz.

De zoektocht gaat verder.
En dat was al iets boven budget..... Zelfbouw van een wintervaste camper?????

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@zuma ze vroegen net geen 19k voor een 1999 Hymer B574 integraal camper (staat op MP)
In goede staat al knap geld maar goed de markt is zo als die is op dit moment, daar gaat deze verkoper gewoon lekker op mee.

Maar in deze staat... 8)7
Hij stond op onze lip terwijl we in de camper aan het kijken waren, en maar brabbelen.
Een erg nette camper, in de mooiste en beste indeling, goede staat, zo vind je ze niet vaak blablabla.. |:(

Maar zoals gezegd we zoeken nog verder, wat we wel geleerd hebben deze indeling: Kleine L zit, 2 voorstoelen draaibaar, hefbed in de cabine en een fransbed achter in is voor ons net te krap.
Of dan toch dat fransebed is te veel "in de camper" en niet genoeg afsluitbaar om als slaapkamertje van onze (bijna) 4 jarige te dienen.

Meest ideale indeling zou een stapebed dwars achterin zijn, treinzit, hefbed. Dan blijft de lengte ook beperkt.
Dwarse bedden achterin zijn wel te vinden maar dan vaak 2 persoons, en dan gaat de lengte van de camper al snel naar de net geen 7 meter.
Eigenlijk had onze net verkochte camper wat dat betreft echt de ideale indeling, met een 125 breed bed dwars achterin. Groot genoeg om ook nog bij de kleuter te kunnen gaan liggen als ze een keer eng gedroomd heeft. Maar toch met een totale lengte van net iets over de 6 meter.

Of voor mijn C1 gaan dan is de keuze wat groter, maar dan worden ze al helemaal formaatje @pirke
Ik vind deze nog wel tof eigenlijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1t6o2vjCtPY8YZ-6paRUpbjFQOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrg7YLzyfMVl02ngHVEacm3m.jpg?f=fotoalbum_large
Staat nu nog op B rijbewijs, dan blijft er alleen niet veel laadvermogen over. Maar mijn vrouw wil geen alkoof camper.

[ Voor 15% gewijzigd door Bommes op 23-01-2025 19:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik had verwacht dat de camper markt na het overwaaien van Corona wel zou dalen maar blijkbaar gaat het maar door.
Ik ben er fan van, rij er al 15 jaar mee, maar de prijzen (ook nieuw) zijn wel heel fors.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:23
Ja de prijzen doen zeer, maar die van de stallingen zijn ook helemaal belachelijk. In oktober hebben wij een Adria Matrix Plus DL gekocht uit 2021. Auw! In november nog een poosje weg geweest en daarna de stalling in. Nu halen wij deze rond maart/april (afhankelijk van het weer) er weer uit en laten hem dan het hele seizoen bij huis staan. Elk weekend met mooi weer staan we wel ergens. Beetje fietsen, zwemmen en buiten eten. Heerlijk.

Nu zitten wij te denken om in het voorjaar mei/juni richting spanje portugal te gaan. We zijn met ons 3-en (kleine is dan 14 maanden). Iemand een leuke route? We doen lekker rustig aan en trekken er zo'n 6 tot 8 weken voor uit.

[ Voor 7% gewijzigd door c0sje op 23-01-2025 19:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

franssie schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:34:
Ik had verwacht dat de camper markt na het overwaaien van Corona wel zou dalen maar blijkbaar gaat het maar door.
Ik ben er fan van, rij er al 15 jaar mee, maar de prijzen (ook nieuw) zijn wel heel fors.
Mijn eerste campertje kocht ik toen nog 27 jaar oud was (ben nu 48), veel campers gehad in alle jaren daarna.
Daarbij merken en types die ik nog niet misschien voor zeg eens wat 7k verkocht kreeg. Zelfde staan nu ruim 10jaar daarna voor het dubbele daarvan te koop.. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50
franssie schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:34:
Ik ken wel mensen die hem hebben weggedaan. Hadden een camper al voor corona maar sinds corona is het zo druk op alle mooie plekken dat ze het niet meer leuk vinden dus ze hebben hem weggedaan. Dus misschien begint het wel al een beetje, of zij zijn de uitzondering.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
@Bommes een afsluitbare slaapkamer vind ik echt een van de grootste voordelen. Kinderen op bed, deur dicht en wij kunnen lekker in het woongedeelte blijven met de lamp aan.

Kinderen van 4 worden heel snel ouder, en zeker bij slecht weer / voor- en naseizoen / vakantie in het noorden is extra binnenruimte prettig. Met 6 graden zit ik 's avonds liever warm binnen dan buiten.

Met een caravan heb je een voortent, dat scheelt al heel veel. Een camper luifel gaat je dan niet echt helpen. En met rondtrekken ga je ook geen voortent opzetten elke keer.

[ Voor 18% gewijzigd door pirke op 24-01-2025 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Bommes schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:27:
@zuma z

Meest ideale indeling zou een stapebed dwars achterin zijn, treinzit, hefbed. Dan blijft de lengte ook beperkt.
Dwarse bedden achterin zijn wel te vinden maar dan vaak 2 persoons, en dan gaat de lengte van de camper al snel naar de net geen 7 meter.
Eigenlijk had onze net verkochte camper wat dat betreft echt de ideale indeling, met een 125 breed bed dwars achterin. Groot genoeg om ook nog bij de kleuter te kunnen gaan liggen als ze een keer eng gedroomd heeft. Maar toch met een totale lengte van net iets over de 6 meter.

Of voor mijn C1 gaan dan is de keuze wat groter, maar dan worden ze al helemaal formaatje @pirke
Ik vind deze nog wel tof eigenlijk:
[Afbeelding]
Staat nu nog op B rijbewijs, dan blijft er alleen niet veel laadvermogen over. Maar mijn vrouw wil geen alkoof camper.
Als je bij B wil blijven dan is zelfbouw denk ik toch de beste optie voor je gewenste indeling. Stapelbed of zelfs frans bed dwars achterin kan makkelijk ook doordat er expansie wanden (zo'n bult aan de zijkant aan de achterzijde in een paneel.)

Een hefbed voor in is wel bewerkelijk bij zelfbouw dan zou ik toch eerder denken aan een bed in een hefdak. En gezien de winter wensen kijken naar een warm hefdek met vaste wanden. Of beter nog een complete verhogingsset met daarin een plateaubed (zie o.a. Reimo)

Je bent immers handig genoeg om het te doen is mijn inschatting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

zuma schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:34:
[...]

Als je bij B wil blijven dan is zelfbouw denk ik toch de beste optie voor je gewenste indeling. Stapelbed of zelfs frans bed dwars achterin kan makkelijk ook doordat er expansie wanden (zo'n bult aan de zijkant aan de achterzijde in een paneel.)

Een hefbed voor in is wel bewerkelijk bij zelfbouw dan zou ik toch eerder denken aan een bed in een hefdak. En gezien de winter wensen kijken naar een warm hefdek met vaste wanden. Of beter nog een complete verhogingsset met daarin een plateaubed (zie o.a. Reimo)

Je bent immers handig genoeg om het te doen is mijn inschatting
Dat is financieel niet te doen binnen ons budget.
Tenminste niet op een recente bus.
Ook dan zit je trouwens zo in de buurt van de 3500kg hoor.

@pirke die Frankia tandemasser is al verkocht. We gaan morgen kijken voor een 92er Hymer van 7,3m met ook een tandemstel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-09 13:25
Met dat oude spul is het vaak zoeken naar een speld in een hooiberg als je een net ding wilt. Tis zelden perfect. Het plastic is natuurlijk al 30-40 jaar oud dus is het gek dat het dan geel is en gevoelig is voor breken? denk het niet. Je moet net geluk hebben dat je er 1 kan kopen van een oud stel die punctueel zijn in onderhoud, een keer de kitranden hebben laten vervangen etc. Bij voorkeur een ongepimpte want al die hippe campermensen pimpen al het karakter uit die campers. En ik zou me niet blindstaren op de lengte, wij wilden nooit zelf in een hefbed of alkoof slapen en hadden daarom eerst een Frans bed en daarna twin bedden in een integraal. De lengte is ook wel lekker qua bergruimte en ruimtelijk gevoel. Wij konden met 7 meter 40 eigenlijk overal wel terecht. Integraal was wel echt een must voor ons, super veel ruimte voorin om te zitten maar ook veel zicht rondom, zowel tijdens het rijden als op locatie.

Wij hadden een Hymer B654 uit 1994, eigenlijk een prima ding, degelijk qua kastjes en houtwerk. na een jaar verkocht voor nieuwer want zeker bij het rijden mis je wat comfort (veel herrie). 2000 euro meer gevangen dan de aankoop. En de koper was heel grondig en vond toch in de bodem wat vocht dingetjes, niet onoplosbaar. Wel heel veel mensen met een irreëel beeld aan de deur gehad, van stelletjes die er de volgende dag mee wilde emigreren naar Portugal tot iemand die een eigen rapport ging opschrijven met een vochtmeter en allemaal controles. En dan voor elk puntje willen onderhandelen, het was geen bijna nieuwe...

Verbazingwekkend dat de markt nog zo goed is maar de tweedehands prijzen volgen de nieuwprrijzen in die zin goed. De volle costa's trekken ons totaal niet en het werd steeds moeilijker om een vrij plekje te vinden op camperplaatsen (ook in het binnenland). Ook zie je steeds meer steden die camperaars weren en camperplaatsen opheffen. Camping worden ook steeds minder betaalbaar, met grote regelmaat dik 70 euro per nacht in het laagseizoen (2 kids + hond).

Voor ons voldoende reden om het camperen vorig jaar even vaarwel te hebben gezegd. Wie weet ooit weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Onderweg of op de camping/camperplaatst heb ik ook niet zo een probleem met een lengte van 7,5 meter.
Maar op de oprit wel, zo een lang ding krijg ik er bijna niet opgedraaid laat staan dat ik daarna de garage nog open krijg, mijn motor er langs af, of zo iets.
Niet mijn voorkeur dus.

Integraal heeft wel onze voorkeur, maar ik denk dat de indeling en eventueel andere comfort zaken toch wat hoger op mijn prio lijstje staan. En niet in de laatste plaats het gewicht. Leuke Laika gezien met Iveco er onder, stapelbed, hefbed, integraal, oven, losse douche, enz. Leeg gewicht 3250kg, max 3500kg. Niet legaal mee op vakantie te gaan dus. Omzetten naar C is ook niet zomaar gedaan als de technische maximale massa op het kentekenbewijs niet hoger is dan 3,5ton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Omzetten naar C is toch gewoon domweg niet te doen als het onderstel daar niet op gebouwd is? Collega van me heeft een camper op 3500 KG maar het onderstel is wel voor 4500 KG geschikt, dus dan gaat t wel.

Onze bus is ook echt maar technisch geschikt voor 3500.. gelukkig is die leeg maar 29xx en op de weegschaal na 2 weken Zwitserland waren we 3100. Goed ik zat er toen niet in en water was ook leeg, maar tel alles erbij op, met marges, en we komen nog niet boven de 3300 KG uit. We zitten dik safe gelukkig. Maar wij zijn maar met zijn 2en, dat scheelt ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:59
Wat is de beste manier om een longlist van campings te maken en dan hieruit te kiezen?

In het kort de situatie.. al enkele jaren wat kampeerervaring opgebouwd met de tent. Alleen was het zoeken naar leuke campings redelijk beperkt. Gingen maar 1 keer per jaar naar het buitenland. Sporadisch eens een weekendje weg. Sinds eind vorig jaar in het bezit van een caravan.

We zouden dus graag nu veel meer weekends erop uit willen gaan in Nederland, België of Duitsland.
Ik wil een longlist maken van een 20tal campings die ik op voorhand zoek en als we zin hebben kiezen we daar iets uit.

Maar zie even door de bomen het bos niet meer van beschikbare applicaties.

Hebben zelf de acsi CampingCard en hun app / website beperkt zich enkel voor de campings met korting. Op zich niets mis mee, maar het hoeft niet altijd met de acsi kaart te zijn. Hun andere applicatie is dan eurocampings.nl? De website werkt vrij goed en veel filtering mogelijkheden. (Zwembad, speeltuin,..) maar je kan dan niet inloggen lijkt mij? Dus de “favorieten” kan je dan nergens account-base opslaan? Als je de app gebruikt moet je betalen per maand. Prijs valt op zich wel mee. Maar lijkt me verschil tussen webapp en iPad app?

Dan zag ik onlangs screenshot van Campy. Op zich leuke app maar mis hier dan precies wat uitgebreidere filter mogelijkheden. Maar app en webapp lijken goed samen te werken.

Zijn er nog goede alternatieven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
frye schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:05:
Wat is de beste manier om een longlist van campings te maken en dan hieruit te kiezen?

In het kort de situatie.. al enkele jaren wat kampeerervaring opgebouwd met de tent. Alleen was het zoeken naar leuke campings redelijk beperkt. Gingen maar 1 keer per jaar naar het buitenland. Sporadisch eens een weekendje weg. Sinds eind vorig jaar in het bezit van een caravan.

We zouden dus graag nu veel meer weekends erop uit willen gaan in Nederland, België of Duitsland.
Ik wil een longlist maken van een 20tal campings die ik op voorhand zoek en als we zin hebben kiezen we daar iets uit.

Maar zie even door de bomen het bos niet meer van beschikbare applicaties.

Hebben zelf de acsi CampingCard en hun app / website beperkt zich enkel voor de campings met korting. Op zich niets mis mee, maar het hoeft niet altijd met de acsi kaart te zijn. Hun andere applicatie is dan eurocampings.nl? De website werkt vrij goed en veel filtering mogelijkheden. (Zwembad, speeltuin,..) maar je kan dan niet inloggen lijkt mij? Dus de “favorieten” kan je dan nergens account-base opslaan? Als je de app gebruikt moet je betalen per maand. Prijs valt op zich wel mee. Maar lijkt me verschil tussen webapp en iPad app?

Dan zag ik onlangs screenshot van Campy. Op zich leuke app maar mis hier dan precies wat uitgebreidere filter mogelijkheden. Maar app en webapp lijken goed samen te werken.

Zijn er nog goede alternatieven?
De app Archies gebruiken op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik gebruik eigenlijk nog uitsluitend Park4Night, ik zoek de regio op waar ik heen wil/ waar we heen rijden. En check daar op de app wat in de buurt zit. Daarna vooral op basis van reviews en aangeboden services kijken waar we heen gaan.

Maar aangezien wij meestal maar 1/ 2 nachten ergens staan is het wat minder spannend allemaal =).

Moet eigenlijk eens even beginnen met mijn Park4night te vullen met plekken voor de trip naar Noorwegen en Zweden in juni.

That said, gisteren wel weer even inkopen gedaan bij Obelink. een Obelink Sunblocker gekocht voor de luifel, en zo'n USB oplaadpunt wat in de Dometic 12v rail van de camper kan, die misten we vorig jaar toch af en toe wel aangezien bij de bedden geen 1 12v/ USB punt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krampeerder
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-09 14:02
TgR_KILLER schreef op zondag 26 januari 2025 @ 18:29:
Ik gebruik eigenlijk nog uitsluitend Park4Night, ik zoek de regio op waar ik heen wil/ waar we heen rijden. En check daar op de app wat in de buurt zit. Daarna vooral op basis van reviews en aangeboden services kijken waar we heen gaan.
Ik ben nieuw in de wereld van overnachten op weg naar mijn bestemming. We hebben een vouwwagen en willen in de zomer naar Italie. Tot nu toe haalden we het altijd in 1 dag rijden maar dat gaat dit jaar niet lukken. Nu hadden wij het avontuurlijke idee om onderweg in de auto te slapen, bij voorkeur in de buurt van een restaurantje waar we 's avonds wat kunnen eten en in de ochtend even ontbijten en dan weer volle gas 80km/u :+ weer verder. Mag/kun je op de gratis Camper plekken ook met een vouwwagen een paar uurtjes slapen of wordt je dan uitgejoeld ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-09 10:47
De meeste camperplekken zijn niet (geschikt) voor caravans en vouwwagens. Dan kun je alleen overdwars staan en dat wordt niet gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Krampeerder schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:03:
[...]

Ik ben nieuw in de wereld van overnachten op weg naar mijn bestemming. We hebben een vouwwagen en willen in de zomer naar Italie. Tot nu toe haalden we het altijd in 1 dag rijden maar dat gaat dit jaar niet lukken. Nu hadden wij het avontuurlijke idee om onderweg in de auto te slapen, bij voorkeur in de buurt van een restaurantje waar we 's avonds wat kunnen eten en in de ochtend even ontbijten en dan weer volle gas 80km/u :+ weer verder. Mag/kun je op de gratis Camper plekken ook met een vouwwagen een paar uurtjes slapen of wordt je dan uitgejoeld ? :P
Ik zou een overnachtingscamping zoeken, die zijn vaak ingericht om eenvoudig te kunnen staan en zelfs aangekoppeld te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:09
En persoonlijk zou ik ook kijken of je iets meer comfort kan vinden dan autostoelen. Heb dat 1x gedaan, omdat we echt niet verder konden vanwege slaap. Sindsdien heb ik een caravan achter de auto als we met familie gaan. En een 2p tentje als ik met kameraad ga MTB-en in buitenland.

Heeft je vouwwagen geen slaapgedeelte - only - klapoptie?

Een camping met alleen een douchegebouw, hoeft niet zo duur te zijn en zijn vaak goed te vinden langs autosnelweg, met ook wel vaak een dorpje op (loop) afstand voor een simpele pizza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krampeerder
Slapen in de autostoelen was ook niet onze bedoeling.. we hebben een redelijk grote auto en kunnen m.b.v. een luchtmatras achter in de auto slapen. Althans.. ideetje he. Het idee hierachter was om zo onafhankelijk te zijn van campings omdat het slechts voor 1 nacht is.

Om in de vouwwagen te kunnen overnachten moeten we de keuken van de dissel halen en ook afkoppelen, dus dat doe je niet zo even op een parkeerplaats. We hebben een oudje, een Holtkamper Flyer.

We vertrekken vanuit Brunssum en gaan naar Sorrento, bij de Amalfi kust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Krampeerder schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:01:
Slapen in de autostoelen was ook niet onze bedoeling.. we hebben een redelijk grote auto en kunnen m.b.v. een luchtmatras achter in de auto slapen. Althans.. ideetje he. Het idee hierachter was om zo onafhankelijk te zijn van campings omdat het slechts voor 1 nacht is.

Om in de vouwwagen te kunnen overnachten moeten we de keuken van de dissel halen en ook afkoppelen, dus dat doe je niet zo even op een parkeerplaats. We hebben een oudje, een Holtkamper Flyer.

Wat een rit, zeg ;) Wil je dan net voor Milaan overnachten? Als je geen camping kan vinden is een Ibis misschien een idee, zoals https://maps.app.goo.gl/PFANtQtjEXcLMTB7A

Ik ga dit jaar voor het eerst met een bagagewagen naar Oostenrijk. Kan niet beloven dat ik overal netjes 80 rij :X Een tempo-100 keuring is helaas niet mogelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Cheesy op 27-01-2025 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50
Cheesy schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:23:
[...]

Wat een rit, zeg ;) Wil je dan net voor Milaan overnachten? Als je geen camping kan vinden is een Ibis misschien een idee, zoals https://maps.app.goo.gl/PFANtQtjEXcLMTB7A

Ik ga dit jaar voor het eerst met een bagagewagen naar Oostenrijk. Kan niet beloven dat ik overal netjes 80 rij :X Een tempo-100 keuring is helaas niet mogelijk.
Scheelt dat je in Nederland 90 mag, en in Oostenrijk 100. Alleen het 'stukje' door Duitsland is 80 :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ozzie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:54:
[...]

Scheelt dat je in Nederland 90 mag, en in Oostenrijk 100. Alleen het 'stukje' door Duitsland is 80 :)
Bij 85 à 90 km/h doen ze ook niet moeilijk, je moet het niet te bont maken en zeker niet op de meest linkerrijbaan met de combi rijden :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wij hebben een fijne tent, maar missen een beetje de hor in de 'voordeur' op warmere momenten. Dan is het fijn om iets meer ventilatie te hebben in de nacht tijdens het slapen.

Heeft er iemand ervaring met het achteraf in laten naaien van een hordeur in een tent? Heb vernomen dat Tatteljee dat doet bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Koehandelaar Ik zou naar een 'lokaal' naaiatelier gaan, denk ik.

Bij ons kun je de hordeur met klittenband ophangen en er weer afnemen. De hor zelf bestaat uit één stuk, met in het midden een rits en de twee flappen links-rechts vallen over elkaar heen. Zo kun je er makkelijk doorheen lopen zonder dat je iets moet openritsen en sluit ie na doorloop achter je ook meteen. Werkt perfect, ook met kleine kinderen en zo, dus wellicht een tip voor het ontwerp :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Goeien dag wat een rit..
Ik zou ergen een b&b of goedkoop hotelletje zoeken onderweg.
Vanuit Eindhoven kwam ik met de camper meestal net door de gotthardtunnel heen, snelheid vergelijkbaar met de auto aanhanger combi.
Ik stopte steevast op een camping bij Bellinzona, dicht bij de snelweg, eettentje er bij, vergenoeg van de snelweg om geen herrie te hebben.

Je moet flink door rijden wil je heel veel verder komen, en om dan dag 2 nog helemaal naar Sorento te moeten.. poehee.
Het is een goede 1700km voor jullie vanuit Brunssum,

Ik zou je plan her overwegen, 1 dag eerder vertrekken in de avond?? Eerste paar honderd er al vanaf tikken?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zondag voor een campertje wezen kijken.
Wat een aanfluiting zeg.
Ding staat voor 12500 te koop.
Was voor het laatst in augustus 2024 gebruikt, en dat was het ook.
Vanuit de terug weg denk ik zo de stalling in gereden, stekker er in gefrot en niet meer naar om gekeken.
Die laatste vakantie was met 3 puber zoons, en pa en ma geweest aldus de uitleg.
En dat was te zien.
De vuile vaat lag nog in de gootsteen, bedden waren nog "opgemaakt" van de vakantie, overal zooi, flessen drinken, ketchup, aangebroken (nu dus troebele) potten augurken, enz enz.
Zelfs de koelkast stond gewoon nog aan sinds dien, deurtje van de vriezer op een kiertje dus dat was 1 blok ijs, blazer van de ring verwarming stond ook aan. 2 platte banden, en ding wilde ook nog niet starten.

Hoezo zet je je camper zo te koop?? Als het ding zo achter wordt gelaten wat moet ik dan denken van het onderhoud, de aandacht en eventueel liefde die er in gestoken is om het ding fatsoenlijk te houden??
Snel weer gegaan, en paar uur later even gebeld om te zaggen dat we we van afzagen ivm de staat van de camper en er voor ons te veel aan moest gebeuren.
Hij wilde meteen al de prijs laten zakken, waarop wij hebben aan gegeven geen zin te hebben in al het werk dat er nodig was om het ding fatsoenlijk te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://peterbond.nl/wp-content/uploads/2017/01/manmanmanmanman.png

Zaterdag a.s. de volgende die we gaan bekijken, andere prijs klasse, hopelijk brengt dat wat meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 27-01-2025 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Nu online
Ozzie schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:45:
[...]

Ik ken wel mensen die hem hebben weggedaan. Hadden een camper al voor corona maar sinds corona is het zo druk op alle mooie plekken dat ze het niet meer leuk vinden dus ze hebben hem weggedaan. Dus misschien begint het wel al een beetje, of zij zijn de uitzondering.
Wordt gewoon tijd dat ze het op Schiphol weer fatsoenlijk voor elkaar hebben en dat mensen weer gaan vliegen.
Voor de mensen die nu winst pakken met de verkoop is het leuk maar voorderest is het steeds minder. Campings hebben het ook door en vragen steeds meer en meer voor een nachtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krampeerder
@Bommes Ja ik geef toe dat ik misschien optimistisch ben. Heb al bij de baas thuis geopperd een dagje eerder te vertrekken. Is het safe om met gemiddeld 75km/u te rekenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 20-09 19:34
Ik heb een anssems GTB-1200vt2 gekocht deze zal vol komen te liggen met alle campingspullen (tent Familia 6 incl kastjes etc…). De aanhanger staat het gehele in de stalling (m.u.v. 3 vakanties). Adviseren jullie deze nog extra te verzekeren?

(Ik weet dat deze automatisch meeverzekerd is met de auto als deze gekoppeld zit)

Tja.... 🤨

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Krampeerder schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:38:
@Bommes Ja ik geef toe dat ik misschien optimistisch ben. Heb al bij de baas thuis geopperd een dagje eerder te vertrekken. Is het safe om met gemiddeld 75km/u te rekenen ?
Maar om inhoudelijk nog te reageren als camperaar.
Vouwwagen op een camperplaats dat wordt hem echt niet. Maar ik las dat jullie in de auto wilde overnachten??
Ik zou dat zeker niet langs de snelweg op een parkeerplaats doen, dat is wel echt de hotspot voor inbraken.
Maar je kunt toch zo ook gewoon ergens een tussenstop camping oprijden en in de auto pitten?
Staat je combi veilig, kun je nog een raampje open laten tijdens slapen, volgende ochtend ff snel onder douche en weer door.

Gemiddelde snelheid ga ik me niet aan branden. Misschien staat er een uur file voor de Gotthardtunnel, vooraf nog wat Baustelle in Deutschland en je gemiddelde is echt prut.

Ik zou echt een aantal doorgangs campings op je route zoeken.
Net niet, net wel Zwitserland door en Italië in zal echt wel lukken op dag 1.
Dus mik daar op wat campings. Bellinzona, Como, Milaan.
Alhoewel na Como de campings erg dun gezaaid zijn.
Beetje afhankelijk van hoe jullie er zelf in staan is het ook nog een optie om gewoon ergens in een dorp te pitten. Zet je combi op de parkeerplaats bij de sportvelden, begraafplaats, of kerk op, trek daar gewoon de handrem er op en slapen maar. Volgende ochtend lekker bakkie espresso met een zoot broodje bij de lokale bakker en dooorrrrr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
A.Geerts schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:09:

(Ik weet dat deze automatisch meeverzekerd is met de auto als deze gekoppeld zit)
Dat is alleen voor schade die de aanhanger aan derden aanricht (aansprakelijkheid). Niet voor cascoschade oftewel schade aan de aanhanger zelf of de inhoud.

Maar de “caravanverzekering” zoals je die voor vouwwagens en caravans kunt afsluiten, kun je niet afsluiten voor bagagewagen met inhoud, bij mijn weten.

Denk dat je daarvoor de reisverzekering moet hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Krampeerder schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:03:
[...]

Buiten dat je waarschijnlijk uitgejoeld wordt is het ook op heel veel camperplekken verboden.. Anders krijg je, wat ik af en toe wel zie. De hele camperplek voor met caravans, en das nou net niet de bedoeling ;). Maar op P4N kan je ook prima campings vinden hoor. Wij hebben de app in 2022 ook gebruikt in Noorwegen toen we met onze caravan weg waren.
A.Geerts schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:09:
Ik heb een anssems GTB-1200vt2 gekocht deze zal vol komen te liggen met alle campingspullen (tent Familia 6 incl kastjes etc…). De aanhanger staat het gehele in de stalling (m.u.v. 3 vakanties). Adviseren jullie deze nog extra te verzekeren?

Ik weet even niet wat dat ding kost/ waard is, als ik google is ie nieuw zon 4k? Dan moet je denk ik al snel gaan rekenen wat het kost om hem te verzekeren tegenover wat ie waard is.. Ik wist trouwens niet dat je ook 'gewone' aanhangers kon verzekeren, then again, ik heb het nooit nodig gehad of onderzocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:25

Wij maken graag roadtrips met onze vouwwagen. Is wel een Campooz die in 25 minuten staat, maar met alle meubilair e.d. ben je toch snel 45 minuten kwijt minimaal. (En ook voor inpakken)
Vorig jaar naar Sardinië geweest.
Eerste tussenstop camping municipal Straatsburg, we rijden niet op zaterdag, dan halen we 90kmh gemiddeld. (En in Frankrijk 110)
2e tussenstop camping les Glaciers in Zwitserland en daarna via Genua naar Sardinië.
Zo'n 4 a 5 uur maximaal cruisen op een reisdag en elke keer 1 of 2 dagen op de tussenstops rondkijken.

Terugweg max 900km op 1 dag onderweg naar huis. Ik zou die rit naar Sorrento zelf dus lekker opknippen en onderweg al leuke dingen doen, maar dat is onze manier van reizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
DaWayne schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:40:
[...]

2e tussenstop camping les Glaciers in Zwitserland en ...
Heftige (maar wel ultieme mooie!) tussen camping zeg! Maar ik snap wel dat je daar even voor wilt omrijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaWayne
Red devil schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:56:
[...]

Heftige (maar wel ultieme mooie!) tussen camping zeg! Maar ik snap wel dat je daar even voor wilt omrijden.
Ja joh, echt prachtig, daar afgelopen keer 4 nachten gestaan. Was al onze 3e keer, ligt namelijk best wel op de route naar Italië.
Hier een plaatje vanaf boven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgEf7Rb-q8u1TaMqBLCp5n1MOKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjyFF3GTnhPzX1iB7bCTTNLB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
DaWayne schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:13:
[...]

Ja joh, echt prachtig, daar afgelopen keer 4 nachten gestaan. Was al onze 3e keer, ligt namelijk best wel op de route naar Italië.
[Afbeelding]
Ja prachtig, wil ook wel eens terug. Heb daar eens met caravan gestaan. Niet veel caravans daar, maar gezien de route snap ik het wel een beetje. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyLQuYjb0X6rUgJHtN89W_DxQSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGjFY3Gd65UCYDpZJxytFo1p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
Red devil schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:48:
[...]

Ja prachtig, wil ook wel eens terug. Heb daar eens met caravan gestaan. Niet veel caravans daar, maar gezien de route snap ik het wel een beetje. [Afbeelding]
supernice ja, ik weet zeker dat we daar nog wel eens terug gaan komen. Niet heel veel caravans inderdaad, maar op zich kan je daar best prima komen met een caravan toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
DaWayne schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:13:
[...]

Ik wist helemaal niet dat dat zo 'op de route' ligt? Voor mijn gevoel ligt die camping echt mega ver in een dal en is het best een eind omrijden om vanuit daar ergens te komen... Maar dat kan aan mij liggen haha.

Wij hebben er afgelopen juni 2 nachten gestaan, het was de eindbestemming van onze Zwitserland trip. Maar mijn god wat een weer hadden we :(. 3 dagen vol regen, de bergen bijna niet gezien omdat die constant in de regen wolken zaten. We zouden 3 nachten blijven maar uiteindelijk 1 dag eerder weer gaan rijden, het weer was echt verschrikkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1bF080Ra1pXNa6s4Xzf87ohrzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzkAMpeyN5Eah8pAh1cxISPr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
DaWayne schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:55:
[...]
supernice ja, ik weet zeker dat we daar nog wel eens terug gaan komen. Niet heel veel caravans inderdaad, maar op zich kan je daar best prima komen met een caravan toch?
Ging best prima, maar ik denk dat de hoogte toch caravan-rijders wat afschrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Wij hebben afgelopen zomer richting italie met de caravan op de P ( BP Tankstelle Gunzgen-Süd ) aan de snelweg geslapen. Waren rond de middag met caravan weggereden vanuit omgeving Den Bosch en rond 22:30 aan de kant gezet. Op desbetreffende P veel “kampeerders” met pop-up tentjes in het gras. Verder wat campers en caravans. ‘s ochtends om 0700 stond het propvol met van alles en nog wat. Dit was wel in het hoogseizoen en je ziet dit veel in Zwitserland vanwege de hoge prijzen voor campings.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER
kiefty14 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:24:
Wij hebben afgelopen zomer richting italie met de caravan op de P ( BP Tankstelle Gunzgen-Süd ) aan de snelweg geslapen. Waren rond de middag met caravan weggereden vanuit omgeving Den Bosch en rond 22:30 aan de kant gezet. Op desbetreffende P veel “kampeerders” met pop-up tentjes in het gras. Verder wat campers en caravans. ‘s ochtends om 0700 stond het propvol met van alles en nog wat. Dit was wel in het hoogseizoen en je ziet dit veel in Zwitserland vanwege de hoge prijzen voor campings.
Misschien is Zwitserland wel veiliger dan veel andere landen, geen idee. Maar ik zou echt van mijn leven niet langs de snelweg slapen bij een benzine station.. Als de 30 euro (extra) voor 1 nachtje ergens mij een probleem gaat worden dan stop ik met kamperen... Buiten dat de camper sowieso klauwen met geld kost.. kost de diesel dat ook.. die paar euro om ergens op een camping te staan kan er dan ook wel bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:25
Over routes gesproken; voor de zomervakantie hebben wij 2 campings geboekt:
Auf Kengert in Luxemburg en Campingpark Oase in Ettenheim.

Wij rijden met een vouwwagen die nog geen Tempo 100 keuring heeft. Voor de heenreis dacht ik; ik rijd gewoon via Nederland (vanuit Groningen) richting Luxemburg. In Nederland zet ik de cruise control gerust op 100/110 met de wagen erachter, in België mag je wat harder en in Luxemburg is 90 ook prima. Voor het stukje Luxemburg -> Ettenheim pak ik gewoon een stukje frankrijk en dan de grens over bij Straatsburg.

Maar dan de terugweg; als ik hem vanaf Ettenheim naar Groningen terug pak door Duitsland moet ik dat hele stuk 80 rijden. Dat lijkt mij levengevaarlijk met het vrachtverkeer wat harder wil/kan.

De bandjes van de vouwwagen zijn ~ 8 jaar oud, één ervan is vorig jaar gepropt. Wat zeggen jullie?
Tempo 100 keuring halen, 2 nieuwe bandjes (misschien gelijk 3, reservewiel ook) en door Duitsland terug. Of de euro's besparen en via Frankrijk, België, Luxemburg en Nederland terug? Of valt die 80 km/u genoeg mee als je eenmaal rijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 20-09 21:16
Eddos schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:47:
Over routes gesproken; voor de zomervakantie hebben wij 2 campings geboekt:
Auf Kengert in Luxemburg en Campingpark Oase in Ettenheim.

Wij rijden met een vouwwagen die nog geen Tempo 100 keuring heeft. Voor de heenreis dacht ik; ik rijd gewoon via Nederland (vanuit Groningen) richting Luxemburg. In Nederland zet ik de cruise control gerust op 100/110 met de wagen erachter, in België mag je wat harder en in Luxemburg is 90 ook prima. Voor het stukje Luxemburg -> Ettenheim pak ik gewoon een stukje frankrijk en dan de grens over bij Straatsburg.

Maar dan de terugweg; als ik hem vanaf Ettenheim naar Groningen terug pak door Duitsland moet ik dat hele stuk 80 rijden. Dat lijkt mij levengevaarlijk met het vrachtverkeer wat harder wil/kan.

De bandjes van de vouwwagen zijn ~ 8 jaar oud, één ervan is vorig jaar gepropt. Wat zeggen jullie?
Tempo 100 keuring halen, 2 nieuwe bandjes (misschien gelijk 3, reservewiel ook) en door Duitsland terug. Of de euro's besparen en via Frankrijk, België, Luxemburg en Nederland terug? Of valt die 80 km/u genoeg mee als je eenmaal rijd?
Ik zou gewoon het vrachtverkeer volgen. De kans dat je daarvoor een boete krijgt is miniem. En Duitse boetes zijn erg laag als het je eerste is in een deelstaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
@Krampeerder ik sluit me aan bij eerdere adviezen: goedkoop hotelletje onderweg, of een nachtje op een camping en dan wel een fatsoenlijk bed opzetten. Als je twee dagen aan het rijden bent moet je goed kunnen slapen, superbelangrijk!

@Bommes misschien willen ze geld bijbetalen als jij die camper in deze staat van ze overneemt? Het werk wat je eraan hebt is meer dan wat die camper waard is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Eddos schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:47:
Ik zou sowieso nieuwe bandjes halen :+ maar de tempo 100 zou ik laten voor wat het is, tenzij je echt veel in DL komt vind ik het echt zonde van het geld.. Tenzij je de Tempo100 met een omweg in DL kan halen. Daar kost ie een fractie wat ie in NL kost.

Al is het stiekem wel 1 van de redenen dat ik reizen met de camper zo fijn vind.. Geen gedoe met 80/100 maar gewoon lekker 120/125 in DL. Op een aantal uur rijden schiet dat wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik zie de draaikolk al ontstaan bij ons :) 100 op de gps is een prima snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

pirke schreef op maandag 27 januari 2025 @ 23:20:
[...]

Ik zie de draaikolk al ontstaan bij ons :) 100 op de gps is een prima snelheid.
Hangt natuurlijk wel van je camper af. In de Nugget rij ik ook gewoon lekker 130/140 op de linkerbaan. Verbruikt natuurlijk wel wat meer dan 100, maar op het hele plaatje van de vakantie kosten zie ik dat nauwelijks terug.

Met een integraal camper zal dat waarschijnlijk anders liggen.

Al zie ik die oudere fiat's vaak ook ingehaald worden door vrachtwagens, met file tot gevolg. Die rijders snap ik echt niet. Ga dan niet de snelweg op denk ik dan :P

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 27-01-2025 23:38 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 ... 239 ... 277 Laatste