[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 289 290 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 16:01
Ik zie door de (gasbussen) bomen het bos niet meer.
ivm historische redenen ooit aan een gasbus gekomen (10 liter ofzo) en deze bij leeg gelukkig kunnen omruilen op de camping (tijdens het koken natuurlijk) voor een volle (tegen betaling uiteraard). Echter zou ik nu wel graag de switch naar iets mobielers willen maken.
Nu hebben we zo'n eentje: https://www.kampeerwereld.nl/comfort-steel-9-5-kg-gas-vulling/7746
En ik zou wel willen naar iets kleiners dat in europa (Frankrijk / duitsland / italie / denemarken en tsjechie) eenvoudig te vervangen is mocht het leeg zijn. evt 2 mee (1 actief, 1 reserve) zodat ik niet tijdens het koken op pad moet.
Ik zie Campinggaz veel voorbij komen (waarbij 904 al meer dan voldoende is voor mij).
Echter welke nippels moet ik dan hebben of attributen om het aan te sluiten op zo'n rode/oranje gasslang? (Zoiets? https://www.amazon.nl/Campingaz-regelaars-907-904-901/dp/B0757588K8/ref=asc_df_B0757588K8?mcid=11a366b8d1363982b74e4fe97079b1f8&tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=709858433430&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=8231210265887746540&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010751&hvtargid=pla-699930805621&psc=1&hvocijid=8231210265887746540-B0757588K8-&hvexpln=0&gad_source=1 )

Verbruik; we hebben een vouwwagen en gebruiken nu een simpel 3 pits gasstel (max 2 pitten tegelijk) en 1 cadac safari chef (kleine mobiele multibrander/bbq/schaal)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@soepah Dat verloopstuk gaat werken. Die heb ik ook op één van mijn (DIN) gasdrukregelaars. daarmee kun je dus zowel een reguliere DIN-gasfles (zoals jouw Benegas), als een Campingaz gasfles (904/907) aansluiten.

Je kunt ook een specifieke gasdrukregelaar kopen die al een Campingaz-aansluiting heeft. Je hebt ze van Cadac maar ook van andere merken. Als je die op je slang zet, ben je er ook. Maar daar kun je dan niet meer zo'n blauwe Benegas op aansluiten.

Ik heb 2x een 904 mee. Laatst toevallig beide omgeruild voor nieuw, omdat één leeg was en de andere nagenoeg. Zo heb je altijd een back-up, maar kun je ook koken op twee verschillende toestellen. In ons geval het kookstel van de vouwwagen zelf en die van de Cadac.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• soepah
Bedankt @JanHenk, en eventueel cartridges / kleinere bussen? iemand daar ervaring mee?

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

WiLLoW_TieN schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:41:
[...]

Deze is hetzelfde alleen duurder ??
Uiteraard, zoals zo vaak bij dropshipping achtige kan het product goedkoper aangeboden worden. Prijs is dan nogal fluide....

Punt is ook niet de prijs, het is het winkelmodel. En oa Webshopchecker: Vevor.nl betrouwbaar? Check meer dan reviews! - Webshopchecker is het eens met mijn analyse. PAS OP: Vevor.nl (dropshipping uit China) zeer vaag retoursbeleid! - Webshopchecker
Ik heb er verder geen ervaring mee, ik doe gewoon graag mijn huiswerk als ik dingen koop. En MIJN gevoel is er gewoon niet zo goed bij deze voor spullen met als doel kamperen. Ik begrijp dat jij daar anders over denkt. Geen probleem.

Maar goed, gaat nu wel verder offtopic, dus ik antwoord op dit onderwerp niet meer verder.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:02

vhal

ಠ_ಠ

soepah schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:53:
Bedankt @JanHenk, en eventueel cartridges / kleinere bussen? iemand daar ervaring mee?
Ik heb een 904 voor de keuken en een Cadac powerpak voor een los toestel (Safari Chef). Hier kunnen 2 x 500gr schroefblikjes (standaard EN417 schroefdraad) op.

Strava

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:44

ST10©DE

Dus.............

Harribo schreef op zondag 31 mei 2026 @ 20:34:
Klein vraagje. Ik zoek een gasbrander zoals hieronder :
Ik heb er al 1 van, wil graag een tweede.
[Afbeelding]

Nu zie ik deze bij de decathlon:.. Staat bij "nieuw connect systeem"
[Afbeelding]

Zijn deze twee gasbranders hetzelfde systeem? Of is het "nieuwe connect" systeem compleet iets nieuws sinds +- een jaar?
Wel even opletten, er zijn CV470 busjes en CV470+ busjes. Let op de "plus". Het werkt net iets anders en is volgens mij niet compatibel. Ik heb een Campingaz 360 grill maar daarop werken alleen de "plus" busjes.

Maak je al gebruik van de Plus busjes dan is er geen probleem. Maar ik zie zo snel niet welke aansluiting je oude heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door ST10©DE op 01-06-2026 15:39 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• soepah
zijn die CV470(+) busjes ook in heel europa verkrijgbaar?

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Volgens mij wel.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:56
Get!em schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:07:
[...]

SucceBuy, Aliexpress merk. Ben er nog steeds niet zo van om Chinesium voor cruciale zaken op mijn vakantie te gaan gebruiken.
Mijn laatste 4 trekkerstenten kwamen uit China. 2 x lanshan, 2 x Naturehike. Enige reden dat ik ze weg deed was dat het n9iet preices wat wat ik zocht, maar met deze prijzen kun je nogal eens proberen.

Om het maar even niet te hebben over de vraag waar het meeste van de tenten vandaan komen.

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 01-06-2026 17:15 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:40
probleem is denk ik ook niet het feit dat het uit China/Cambodja/Vietnam etc komt, maar de aftersales/kwaliteitscontrole etc waar een "echt" merk meer voor zal doen/makkelijk werkt dan als je een dispuut heb met reseller #346 op Ali. En dat is dan een afweging die ieder voor zich moet maken.

Hi Ha Hopjesvla

• maartend
Hopjesvla79 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 18:15:
probleem is denk ik ook niet het feit dat het uit China/Cambodja/Vietnam etc komt, maar de aftersales/kwaliteitscontrole etc waar een "echt" merk meer voor zal doen/makkelijk werkt dan als je een dispuut heb met reseller #346 op Ali. En dat is dan een afweging die ieder voor zich moet maken.
Een merk als Naturehike en Lanshan zijn echte merken

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:40
maartend schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:19:
[...]

Een merk als Naturehike en Lanshan zijn echte merken
ik doelde niet specifiek op jou

Hi Ha Hopjesvla

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:49
Bao_mi1 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 14:23:
Wij hebben op marktplaats een tent gekocht en gaan over 2 weken een weekje kamperen. Heeft iemand goede ervaringen met grondzeilen die wel worden toegestaan?
@Bao_mi1

Je zou hem ook uit 1 stuk kunnen halen , de grondpennen zijn ook zeer handig in gras .

5.25 x 10m doek

Heb een airspace 430 dus beide kanten 0.5m ruimte en de overige 2m terugvouwen.

Het staat overal wel beschreven maar nog nooit iets gehoord. Heb dan liever ook dat ze de plek ook gaan checken op scherp spul van de vorige huurder #schroefharingdoordetentbodem

sowieso dus een goed idee om je plek vooraf goed te checken op stenen dennenappels haringen etc . als de tent staat krijg je dat niet meer weg en loop je er 500x overheen . Reparatiesetje niet vergeten dus!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 15:43
Mooie 1536Wh powerunit --> WiLLoW_TieN in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0" @ €309,63

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Denman schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:24:
Wij hebben 3 stuks worteldoek van de Action van 2 x 5 meter die we nu een jaar of 2 gebruiken. Bij opzetten ligt het met 2 minuten, Miami Air 6 opblaasbare tent erop gooien en uitleggen (zit compleet met kuipzeil en slaapcabines in 1 pakket) en het is geregeld.
Ik gebruik altijd een bouwzeil voor onder de tent. Niet elegant en eigenlijk ook niet handig met opruimen.

Dat worteldoek gebruik je dus onder je tent ter bescherming van de tentbodem? En leg je het dan met 3 doeken op elkaar of is 1 doek al stevig genoeg?

En over Vevor is nog een topic op dit forum waarbij ze weigeren bekend te maken waar het product naar teruggestuurd moet worden 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Wolly op 02-06-2026 09:34 ]

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:33:
[...]

Ik gebruik altijd een bouwzeil voor onder de tent. Niet elegant en eigenlijk ook niet handig met opruimen.

Dat worteldoek gebruik je dus onder je tent ter bescherming van de tentbodem? En leg je het dan met 3 doeken op elkaar of is 1 doek al stevig genoeg?
Eén worteldoek. Het is om te zorgen dat je kuip-/grondzeil wat minder vies wordt + dat er minder scherpe delen in steken vanaf de onderkant.

Een bouwzeil lijkt me een matig idee omdat er dan water tussen blijft staan.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ik vind het met name fijn dat wanneer er klei o.i.d. door het gras heen komt je de bulk in je antiworteldoek vangt. Die vouw je dan gewoon met vies naar binnen en laat je drogen (of niet als je alleen maar naar een volgende camping rijdt).
Je kuipzeil blijft dan zeker niet brandschoon, maar met een handdoekje veegje wel alles zo weg en kan je hem relatief schoon opvouwen. Als het allemaal direct op je kuipzeil geplakt zou zitten kan je dat wel vergeten.

En thuis klop je je worteldoek flink uit als alles opgedroogd is, valt het meeste er zo uit.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:24
Wolly schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:33:
[...]

En over Vevor is nog een topic op dit forum waarbij ze weigeren bekend te maken waar het product naar teruggestuurd moet worden 8)7
Precies om wat @MrAcid zegt: ter bescherming van het kuip-/grondzeil. Wij hadden eerder ook een bouwzeil en hoewel dat inderdaad ook prima beschermt blijft er wel water tussen staan, wat ook na een aantal droge dagen vaak gewoon nog aanwezig is. Met worteldoek kan het water er gewoon doorheen en heb je dat probleem niet :)

1 doek is stevig genoeg, maar omdat we een flinke tent hebben, hebben we ook wat oppervlakte nodig. Omdat de Action ze alleen aanbiedt in 2 x 5 hebben we er 3 nodig. Maar als je er ergens 1 kan vinden die groot genoeg is, prima :)

Join het GoT Pulse-Team!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:10
Gonadan schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:00:
Ik vind het met name fijn dat wanneer er klei o.i.d. door het gras heen komt je de bulk in je antiworteldoek vangt. Die vouw je dan gewoon met vies naar binnen en laat je drogen (of niet als je alleen maar naar een volgende camping rijdt).
Je kuipzeil blijft dan zeker niet brandschoon, maar met een handdoekje veegje wel alles zo weg en kan je hem relatief schoon opvouwen. Als het allemaal direct op je kuipzeil geplakt zou zitten kan je dat wel vergeten.

En thuis klop je je worteldoek flink uit als alles opgedroogd is, valt het meeste er zo uit.
Maar op het eventuele schade door scherpe dingen na.
Zonder antiworteldoek is je kuipzeil dan vies. dan doe ik met mijn kuipzeil hetzelfde wat jij met je worteldoek doe. die veeg ik ter plekke schoon, of als niet lukt vouw ik met vies naar binnen voor thuis of volgende camping.
Half uurtje in de ochtend droog in de zon en ik kan ook alle klei zonder problemen er af kloppen.

• JanHenk
  • Niet online
@bleufred1 Ik denk dat dit ook een verschil is tussen tentkampeerders en vouwwagenkampeerders. Toen wij een paar keer met de (Falco) tent op vakantie zijn geweest, heb ik er ook niet iets onder gelegd, het kuipzeil maak je immers helemaal los en kun je prima even separaat vies-op-vies in de (aparte) zak stoppen en later laten drogen, of ter plekke netjes schoonmaken en dan opruimen.

Met de vouwwagen is dat een aardige operatie, in principe blijft (bij mij) het kuipzeil gewoon vast zitten en komt ie als laatste tevoorschijn. Dan wil ik gewoon weg :p Wij doen het precies zoals @Gonadan zegt dus.

Overigens, zo'n bouwzeil laat geen water door. En opgesloten water kan wel gaan meuren. Geen aanrader wat mij betreft, net als dat wegwerpplastic.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
bleufred1 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:33:
[...]

Maar op het eventuele schade door scherpe dingen na.
Zonder antiworteldoek is je kuipzeil dan vies. dan doe ik met mijn kuipzeil hetzelfde wat jij met je worteldoek doe. die veeg ik ter plekke schoon, of als niet lukt vouw ik met vies naar binnen voor thuis of volgende camping.
Half uurtje in de ochtend droog in de zon en ik kan ook alle klei zonder problemen er af kloppen.
Dat kan ook, maar dan wil je hem niet meer in je zak stoppen anders sta je die later ook weer te poetsen. Een opgevouwen worteldoek kan je op veel plekken kwijt, een opgevouwen kuipzeil is een stuk lomper en minder handelbaar.
Scheelt ook behoorlijk bij thuis schoonmaken.

Daarnaast loop je het risico wat ik eerder met een tent heb gehad. Dat je een keer van die rottende modder onder je kuip hebt waarvan de lucht in je kuipzeil trekt, dat ruik je jaren later nog. Een doek eronder helpt daar heel flink tegen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:12
Ik zie ook een trend dat steeds meer campings als eis hebben dat je een ademend doek onder de tent legt om te voorkomen dat hun grasmat naar de getver gaat door al dat plastic (niet ademend).

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
timmert26 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:18:
Ik zie ook een trend dat steeds meer campings als eis hebben dat je een ademend doek onder de tent legt om te voorkomen dat hun grasmat naar de getver gaat door al dat plastic (niet ademend).
Dat is waar we al 2 dagen over posten? Een leuke eis, maar als je vervolgens op dat doek je grondzeil van je tent moet leggen maakt het geen barst uit.

All your base are belong to us!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:10
JanHenk schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:45:
@bleufred1 Ik denk dat dit ook een verschil is tussen tentkampeerders en vouwwagenkampeerders. Toen wij een paar keer met de (Falco) tent op vakantie zijn geweest, heb ik er ook niet iets onder gelegd, het kuipzeil maak je immers helemaal los en kun je prima even separaat vies-op-vies in de (aparte) zak stoppen en later laten drogen, of ter plekke netjes schoonmaken en dan opruimen.

Met de vouwwagen is dat een aardige operatie, in principe blijft (bij mij) het kuipzeil gewoon vast zitten en komt ie als laatste tevoorschijn. Dan wil ik gewoon weg :p Wij doen het precies zoals @Gonadan zegt dus.

Overigens, zo'n bouwzeil laat geen water door. En opgesloten water kan wel gaan meuren. Geen aanrader wat mij betreft, net als dat wegwerpplastic.
Wij hebben een vouwwagen, maar met een ritsbaar kuipzeil inderdaad. deze ligt dus los in de vouwwagen (disselbak) tijdens transport, in principe op dezelfde plek waar ik ook worteldoek zou bewaren als deze vies is.

kan me voorstellen als het een vast kuipzeil aan je tent is, je deze lastiger schoonmaakt en hier dan wel antiworteldoek onder zou leggen.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
bleufred1 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:25:
[...]

Wij hebben een vouwwagen, maar met een ritsbaar kuipzeil inderdaad. deze ligt dus los in de vouwwagen (disselbak) tijdens transport, in principe op dezelfde plek waar ik ook worteldoek zou bewaren als deze vies is.

kan me voorstellen als het een vast kuipzeil aan je tent is, je deze lastiger schoonmaakt en hier dan wel antiworteldoek onder zou leggen.
Het kuipzeil is afritsbaar, maar ik laat hem bewust zitten en klap hem mee in omdat dat een hoop gedoe scheelt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JanHenk
  • Niet online
Even wat anders: heeft iemand ervaring met de "EcoFuego" El Campo?

Het is een soort XXL kaars (dus geen hout of houtpellets). 27cm doorsnee en 27cm hoog, dat is nog relatief compact. Een kaars heeft een brandtijd van 8 uur en kost 3 tientjes (per stuk, bij twee). Niet goedkoop... Maar lijkt me wel lekker om zoiets mee te nemen op de camping en er omheen te gaan zitten. Er schijnt nog best wat warmte af te komen. Lekker in het voor- of naseizoen. Plaatje van de website:

Afbeeldingslocatie: https://ecofuego.nl/cdn/shop/files/image004_1_58cbe406-f891-4853-8bdb-121436c6f34b.jpg?v=1754473998&width=1280

Soms kan ik wat krijgen op de camping, maar vaak ook niet. En ik hou wel van een klein vuurtje :) Dus leek me eigenlijk wel leuk om dit te proberen.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JanHenk schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:34:

Het is een soort XXL kaars (dus geen hout of houtpellets). 27cm doorsnee en 27cm hoog, dat is nog relatief compact. Een kaars heeft een brandtijd van 8 uur en kost 3 tientjes (per twee). Niet goedkoop... Maar lijkt me wel lekker om zoiets mee te nemen op de camping en er omheen te gaan zitten. Er schijnt nog best wat warmte af te komen. Lekker in het voor- of naseizoen. Plaatje van de website:

[Afbeelding]

Soms kan ik wat krijgen op de camping, maar vaak ook niet. En ik hou wel van een klein vuurtje :) Dus leek me eigenlijk wel leuk om dit te proberen.
Tof ding, ik vraag me wel af wat er van het vuur over blijft als hij al wat verder op is. Komt het er dan nog wel boven uit?

Zo ben ik ook wel geïnteresseerd in die zogenaamde schone brandgel, daar heb je ook haardachtige branders van. Misschien ook wel een variant die goed op de camping zou passen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:44:
[...]

Tof ding, ik vraag me wel af wat er van het vuur over blijft als hij al wat verder op is. Komt het er dan nog wel boven uit?
Ik had wat filmpjes bekeken en als de kaars bijna op is, komen de vlammen er inderdaad nagenoeg niet meer bovenuit. Beetje inherent aan zo'n kaars-achtige natuurlijk. Denk dat het voor de warmte, wat voor mij ook belangrijk is, niet uitmaakt.
Zo ben ik ook wel geïnteresseerd in die zogenaamde schone brandgel, daar heb je ook haardachtige branders van. Misschien ook wel een variant die goed op de camping zou passen.
Je mist wat het geknisper van hout, maar dat is een vergelijkbaar idee inderdaad. Voordeel is dat het minder rook en geur verspreid en geen as. Ook wel prettig voor je campingburen, die bij een echt houtvuur niet de voordelen van de warmte hebben maar (soms) wel de nadelen :P

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Vooral een stuk veiliger ook denk ik. Dit durf je wel redelijk bij je luifel te zetten.
Qua warmte stel ik me er niet te veel bij voor, maar qua sfeer lijkt het mij wel leuk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MrAcid
  • Niet online
Wij kopen altijd een paar van die citronellakaarsen met een hele dikke lont, staan voor 3-4 euro in elke Supermarché in Frankrijk. Niet hetzelfde qua hoeveelheid licht/vuur of warmte maar wel echt gezellig en iets om lekker in te staren!

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcRA3dX9RWAXVIgPeDpFRfr6ft2KUabJ3UE9hN4bxcB99XcbRS379k4ke3iKt7F_jscRrZMT9Tqi

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:46
Drardollan schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:40:
[...]

Dat is waar we al 2 dagen over posten? Een leuke eis, maar als je vervolgens op dat doek je grondzeil van je tent moet leggen maakt het geen barst uit.
Precies. Geloof mij, het kuipzijl van Bisonyl aan mijn de Waard tenten verstikt net zoveel als een stuk niet ademend plastic. En dat plastic gaat er dus ook gewoon onder om het kuipzijl schoon te houden. De verhalen over water ertussen en wegdrijven heb ik in de praktijk ook nog nooit meegemaakt, ook niet na 10 dagen regen. Daarnaast neemt de bodem onder het kuipzijl sowieso al weinig meer op, omdat je het verdicht.

Daarnaast kan ik mijn kuipzijl niet losnemen, dus die wil ik altijd schoon hebben.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
MrAcid schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:08:
Wij kopen altijd een paar van die citronellakaarsen met een hele dikke lont, staan voor 3-4 euro in elke Supermarché in Frankrijk. Niet hetzelfde qua hoeveelheid licht/vuur of warmte maar wel echt gezellig en iets om lekker in te staren!

[Afbeelding]
Zoiets hebben we nu vaak inderdaad, of nog kleinere voor op tafel. Deze zet ik liever niet onder de luifel want ze roeten als een malle. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MrAcid
  • Niet online
Duclaasie schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:39:
[...]

Precies. Geloof mij, het kuipzijl van Bisonyl aan mijn de Waard tenten verstikt net zoveel als een stuk niet ademend plastic. En dat plastic gaat er dus ook gewoon onder om het kuipzijl schoon te houden. De verhalen over water ertussen en wegdrijven heb ik in de praktijk ook nog nooit meegemaakt, ook niet na 10 dagen regen. Daarnaast neemt de bodem onder het kuipzijl sowieso al weinig meer op, omdat je het verdicht.

Daarnaast kan ik mijn kuipzijl niet losnemen, dus die wil ik altijd schoon hebben.
Uit bovenstaande blijkt wel: als je een kuipzeil teveel opsluit gaat het ij-len. :+

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-06 07:11
Op mijn eerdere vraag kreeg ik zulke goede reacties dat ik er nu nog één post: wat is wijsheid qua impregneren van een tent? Onze tent hebben we via marktplaats gescoord en is van katoen. Hij zal zeker 15+ jaar oud zijn en ik kreeg de indruk dat hij meerdere jaren niet gebruikt is. Is het aan te raden om na het opzetten gelijk een bus tent-impregneerspray erop los te laten?

• Duclaasie
Een goede katoenen tent hoef je in principe nooit opnieuw te impregneren. Als hij lang niet is gebruikt, maar gewoon droog opgeslagen, dan kan er weinig mis gaan. Wel zal hij bij de eerste buien mogelijk wat doorslaan.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 19:08
Impregneren, ja of nee?
Voordat je op vakantie gaat wil je alles spik en span hebben. Nog even die tent schoonmaken dus. Èn impregneren. Of toch niet?
Als je tent ècht lekkage vertoont, impregneer dan niet direct je hele tent.
Behandel alleen de plekken waar lekkage voorkomt. Impregneermiddelen tasten het ademend en waterafstotende vermogen van de katoenvezels aan. Wanneer je het gehele tentdoek impregneert gaat de kwaliteit van je tent dus snel achteruit. Om je tent in de beste conditie te houden is het zaak om deze zo min mogelijk te impregneren. Toch echt een lek? Dan adviseren onze tentspecialisten om de plek te impregneren met impregneerspray van Waterguard. Een multifunctionele spray die ook uitermate geschikt is voor gebruik op je jas of je schoenen. Onmisbaar op vakantie dus!
Bron: Wel of niet impregneren?

Dus nee, niet impregeneren, tenzij echt lek

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:25
JanHenk schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:34:

Het is een soort XXL kaars (dus geen hout of houtpellets). 27cm doorsnee en 27cm hoog, dat is nog relatief compact. Een kaars heeft een brandtijd van 8 uur en kost 3 tientjes (per stuk, bij twee). Niet goedkoop... Maar lijkt me wel lekker om zoiets mee te nemen op de camping en er omheen te gaan zitten. Er schijnt nog best wat warmte af te komen. Lekker in het voor- of naseizoen. Plaatje van de website:

[Afbeelding]

Je kan ook eens kijken naar iets als een Solo Stove. Afhankelijk van de maat, wel of niet betaalbaar :+
Vind zelf het tafelmodel wel tof.

[ Voor 21% gewijzigd door GermanPivo op 03-06-2026 06:19 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:19
GermanPivo schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 06:16:
[...]

Je kan ook eens kijken naar iets als een Solo Stove. Afhankelijk van de maat, wel of niet betaalbaar :+
Vind zelf het tafelmodel wel tof.
Toevallig kwam ik deze iets grotere laatst tegen bij de, jawel, Action: Solo Stove

• nwagenaar
  • Laatst online: 14:52

nwagenaar

God, root. What's the differen

lost95 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:16:
[...]

Bron: Wel of niet impregneren?

Dus nee, niet impregeneren, tenzij echt lek
Dit geldt (waarschijnlijk) alleen voor doeken van katoen en mogelijk zelgs polykatoen.

Voor Polyester wordt aanbevolen om het te doen na 10 weken kamperen omdat deze gevoeliger zijn voor weersomstandigheden en UV-licht/sterkte. Als je veel kampeert in Zuid-Frankrijk en het zuiden van Europa bijvoorbeeld, dan heb ik zelfs vernomen om het elke 2 tot 3 jaar te doen.

In mijn geval impregneer ik ze om de 3 tot 4 jaar; de kampeermomenten die ik heb is meestal beperkt tot 3 a 4 weekenden p/j en alleen in Nederland (primair lente, einde zomer en begin herfst). Het is een relatief kleine moeite en normaal gesproken gaan mijn polyester tenten een jaartje of 10 mee alvorens ik ze ga (of eigenlijk wil :+) vervangen.

Over een weekend kamperen gesproken: aankomend weekend heb ik weer mijn jaarlijkse mannenweekend. Dit keer 5 personen, 3 tenten, tarp en we gaan ons vermaken op Landgoed Mariehoeve in Papenvoort (dezelfde waar ik samen met m'n vrouw tijdens Pasen ook was).

Helaas (of gelukkig) is het weer niet zoals afgelopen weekend, maar meer zoals vandaag. Dus bewolkt, maar ook zon met af en toe regen. Uiteraard hebben we een tarp, maar ik neem ook de Obelink Boreas 5 mee zodat we eventueel binnen kunnen zitten als het qua weer echt kommer en kwel wordt (denk het niet, maar je weet nooit) en ik denk dat ik mijn Obelink Shelter 4 ook mee ga nemen aangezien de andere bezoeker zijn 1 persoons hiking tent meeneemt (extra ruimte is dan wellicht wel handig met 5 man).

Mijn Neo Geo MVS collectie

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 15:29
Duclaasie schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:39:
[...]

Twee zaken/opmerkingen:
  1. een extra zeiltje onder je grondzeil van je binnentent maakt idd niets uit. Wel zorgen dat dit extra zeiltje niet uitsteekt aan de buitenzijde bij regen. Want dan krijg je er wel water tussen. Bij ons moet je om de 8 nachten van je footprint af met je tent om de grasmat te sparen.
  2. Delen van een (voortent) waar geen binnentent is of vast grondzeil is het het idd warm aanbevolen daar ademende bedekking neer te leggen als dit echt gewenst is. Liever zie ik niets als terreinbeheerder

• zuma
Gonadan schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:55:
[...]

Zoiets hebben we nu vaak inderdaad, of nog kleinere voor op tafel. Deze zet ik liever niet onder de luifel want ze roeten als een malle. :D
Roet is gewoon een verduurzamingsmethode van je doek, als ik mijn tarp zie waar ik een vuurschaal onder stook in de winter..... >:)

• zuma
Dit valt onder reclame. Hier kan je je sig voor gebruiken

[ Voor 94% gewijzigd door Outerspace op 04-06-2026 15:32 ]

• Duclaasie
zuma schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:40:
[...]

Twee zaken/opmerkingen:
  1. een extra zeiltje onder je grondzeil van je binnentent maakt idd niets uit. Wel zorgen dat dit extra zeiltje niet uitsteekt aan de buitenzijde bij regen. Want dan krijg je er wel water tussen. Bij ons moet je om de 8 nachten van je footprint af met je tent om de grasmat te sparen.
  2. Delen van een (voortent) waar geen binnentent is of vast grondzeil is het het idd warm aanbevolen daar ademende bedekking neer te leggen als dit echt gewenst is. Liever zie ik niets als terreinbeheerder
Uiteraard wordt het zijl ter plekke netjes op maat gesneden en alleen onder het kuipzijl gebruikt. Wij trekken rond, dus ik sleep sowieso zo min mogelijk mee en we staan zelden lang op dezelfde plaats.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Nog een goede 3 weken dan ga ik weer lekker een weekje kamperen, met de motor naar de Alpen en terug.
Heel misschien nog de voetjes in de Middellandse zee, dat ligt een beetje aan hoe de routes lopen.
Reis mobiel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkeJXwgE-Tt3Zd_S2lxU3xyUFMg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRKKdNRyBiJL2pk5FPyCbYt9.jpg?f=fotoalbum_medium
Mijn Vespa 300 GTS.

Kampeermiddel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYqa8UFEqYtV8816r8o5ZjEWEAg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1NRMt0GXCUioYe9X63vKLwW.jpg?f=fotoalbum_medium
Mijn Robens pioneer 2ex tentje.

Doel dag 1 Port in Frankrijk, vanuit daar dus een beetje kris kras door de Alpen. Door steekje naar Italië, terug Frankrijk in en weer naar huis. Totaal route voor nu is net de 3000km over.

Paklijstje met spulletjes ook al weer op orde, alles nog even op een hoop gooien en kijken of het nog heel en/of compleet is.Dat is ongeveer dit setje spullen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNmjJcPt62_Ej9-FK-vb4ISQDTg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JmB1OCgv1DFG0oMK2lwPkZE.jpg?f=fotoalbum_medium

En dan nog op de motor binden :P
Maar dat laatste is een paar jaar terug ook al eens gelukt, dus dat zal wel goedkomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QL9lO00IHukyGsQBFEgUHLchuoY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OfmZFF6tZxuki4SpFbWLFIf.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 22% gewijzigd door Bommes op 03-06-2026 20:20 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:46
Bommes schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:16:
Nog een goede 3 weken dan ga ik weer lekker een weekje kamperen, met de motor naar de Alpen en terug.
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of er een reisverslag volgt? De vorige keren erg van genoten!

Flinke afstand gepland op dag 1. Hoe hard loopt je reis mobiel, enigszins comfortabel?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,8. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Wat leuk om te lezen dat je mijn verslagje gelezen hebt, ga dit jaar ook wel weer proberen er eentje te schrijven.

De Vespa loopt met wat aandringen 125km op de gps, maar denk niet dat het bevorderlijk is voor het motortje om dat een paar uur achter elkaar te rijden. Met de kleine wieltjes is het dan ook niet heel stabiel in de rechtuit richting.
Route eerste dag is wat afwisseling van snelweg en route National in Frankrijk, om het een beetje leefbaar te houden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Bommes schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:40:
Wat leuk om te lezen dat je mijn verslagje gelezen hebt, ga dit jaar ook wel weer proberen er eentje te schrijven.
Ik lees het ook met veel plezier je roadtrip (y)
De Vespa loopt met wat aandringen 125km op de gps, maar denk niet dat het bevorderlijk is voor het motortje om dat een paar uur achter elkaar te rijden. Met de kleine wieltjes is het dan ook niet heel stabiel in de rechtuit richting.
Respect dat je dit doet met dit kleine motorfietsje _O_

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:39
Hoop kilometers in 6/7 dagen @Bommes! Kijk uit naar je verslag 😁 veel plezier vast en geniet!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
nwagenaar schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:40:
[...]

Dit geldt (waarschijnlijk) alleen voor doeken van katoen en mogelijk zelgs polykatoen.
De gestelde vraag ging dan ook zeer specifiek over katoen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:00
Morgen een verse Falco Havik 4600 ophalen bij Bax _/-\o_ Zojuist bericht gekregen dat de tent klaar ligt. Nu hopen op een beetje fatsoenlijk weer om de tent eens op het gemakje op te zetten en uit te proberen.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bo0bz schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:42:
Morgen een verse Falco Havik 4600 ophalen bij Bax _/-\o_ Zojuist bericht gekregen dat de tent klaar ligt. Nu hopen op een beetje fatsoenlijk weer om de tent eens op het gemakje op te zetten en uit te proberen.
Veel plezier ermee *O* , maar ik vrees dat je het opzetten / uitproberen uit moet stellen tot volgend weekend gezien de weervoorspellingen komend weekend.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• maartend
aReaRe schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:07:
[...]

Veel plezier ermee *O* , maar ik vrees dat je het opzetten / uitproberen uit moet stellen tot volgend weekend gezien de weervoorspellingen komend weekend.
Het wordt goed weer want ik ga met vakantie

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:10
Ivow85 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 17:18:
[...]

Omdat ik regelmatig op treffens off-grid sta, heb ik die stappen al gezet. Koelkast vervangen door een compressor koelkast. LiFePo accu van 50Ah geplaatst en een zonnepaneeltje op het dak. Nu 60Wp op het dak en daarnaast een opvouwbaar 100Wp die ik als extra naast de caravan kan zetten. Als bet onvoldoende blijkt, plak ik een tweede paneeltje op het dak.

Vandaag de koelkast laten draaien en met beide panelen aangesloten is de accu van 34 naar 90% opgeladen. In de koelkast is het volgens de app 4 graden, het vriesvakje -19 graden.

Verlichting, USB-laders en het waterpompje werken uiteraard ook prima op de 12V uit de accu. Op een losse powerstation kan ik zelf nog een voorbereide maaltijd of broodjes (af)bakken in een camping oventje. Al is dat behelpen, want de 256Wh powerstation heeft een 300W omvormer, dus draait het camping oventje op half vermogen :X . Maar met geduld werkt uiteindelijk wel.

[Afbeelding]
Ik quote mezelf maar even.

Met de Mini en caravan ben ik 9 dagen op pad geweest. Met het alvast vooraf koelen heeft de koelkast 11 dagen aan gestaan. Alles op zonne-energie. Geen moment zonder stroom gezeten. Uiteraard ook nog het waterpompje, led lampje en telefoon opgeladen vanuit de accu.

Aan stroomkosten op campings heeft deze setup me nu toch al €20 bespaard, met slechts 5 nachten op campings doorgebracht. Voor regelmatige kampeerders die buiten de koelkast geen stroom nodig hebben is investeren in een dergelijke setup dus zeker de moeite waard. Mits je uitgaat van campings waar ze een tarief van 3-5 euro per nacht voor stroom rekenen. Bij luxere campings is stroom vaak "inbegrepen", bij eenvoudige campings betaal je bovenstaande tarieven vaak apart en kun je ook kiezen om geen stroom af te nemen.

Maar voor mij belangrijker is dat ik op het treffen nu ook continue het gemak heb van een werkend koelkastje.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSlKVMrHPhGKz5j8QL6CYXxBIFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bivYyJZ9jgRBwIu1XWGM6vGh.jpg?f=fotoalbum_large Weekje Denemarken is begonnen! Wat een dotje is t toch :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Ivow85 ik heb een 100wp koffer-paneetje met PWM omvormerjte, ooit gekocht op marktplaats voor een paar tientjes. Gaat via de 13P plug de camper in, ding al lang terug verdient maar het geluk om gewoon vrij te kunnen staan van de elec paal is al winst.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• nwagenaar

nwagenaar

En ondertussen staan we op Landgoed Mariahoeve met 4 man sterk:
Kamperen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lb7bJtyNKRaT3PzMPMPxTbqOcM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4evjSQdfJJ0yvn8sNqqzKn2.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCuiEnAV03NzvvnCxzHtkB7tdX8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7WSDJUin0DXW0GcbZtjdLZC.jpg?f=fotoalbum_small
Het weer in de afgelopen dagen heeft er natuurlijk voor gezorgd dat er hier en daar plassen met water staan. Maar het is ons gelukt om een goede plek te vinden waar we met 3 tenten en een tarp kunnen staan.

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 13:00
Damens en Heren, ik moet even wat frustratie van me afschrijven, en heb wat hulp nodig.

Ik wil graag met gezin van 2 volwassen en 2 kinderen (2 en 4 jaar) een beetje beginnen te kamperen, heb vroeger veel gecampeerd. Heb m.b.v. Codex (:')) een marktonderzoek gedaan, en had de volgende eisen:

- Tent moet degelijk zijn en geen stikhok, dus liefst katoen.

- Groot zijn (zodat er in ieder geval bij kak weer gewoon normaal binnen gezeten kan worden met een tafel)

- Snel op te zetten zijn / af te breken zijn ---> lucht tent

- Gewicht maakt niet uit.

Het idee is dat de complete tent onderin de auto gaat (Tesla Model Y). Eerst gewoon een beetje pielen in Zeeland en dan later wat verder weg.

Dit was de GPT shortlist:

- "Bardani Airwolf 4000 TC"

- "Bardani Airwolf 4000"

- "Karsten 350 slaapaanbouw"

- "Quechua Air Seconds 6.3 Fresh Black"

- "Quechua 6.3 XXL Fresh Black"

- "Kampa Hayling 4 Air TC"

Die Bardani Airwolf 4000 TC kwam voorbij en zag er erg goed uit. Opgehaald in Dordrecht, niet de tent opgezet (dom dom dom ik weet het), 500 euries voor betaald (inclusief insecten hor etc.).

Eerst indruk; WTF is dit man, dit ding weegt 60 kilo ofzo uit 1 stuk waar slaat dit in godesnaam op ?? Voor de rest heel aardige mensen dus helemaal happy, nog wat extra freebies gehad helemaal prima.

Toen begon het opzetten :') , ik had een youtube gevolgd dus so far so good. Bij het oppompen van de luchtbuizen had ik al wat moeite om die buizen recht te krijgen, maar soit een beetje pielen eraan (met beleid). En wat gebeurt er: Het tentdoek direct na de eerste opblaas staander

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNWm7b_Bu0AO65l_oF4XGV-SIz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sT8kGUX6ETiC1lgc5Hhb6yQw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_q2se2I78rB-lnhGZubZPY7dadQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFytLo6bTIEFX27y7KlsrHm2.jpg?f=fotoalbum_large

scheurt gewoon effe 2 meter ver uit :( :( Deze tent had dus al 6 seizoenen gestaan in zuid frankrijk, en was al behoorlijk verkleurd door UV. Ik denk dat het katoen al flink wat zwakker was geworden, en nu dacht de tent: toedeledokie zoek het zelf maar uit.

Ik ben overgens totaal niet onder de indruk van dat TC materiaal qua dikte, heb vroegah een De Waard gehad en dat is wel even andere koek. Ik ben inmiddels al weer iets tot bedaren gekomen, en heb 150 euries terug gehad van de verkoper (bedankt voor niets). Maar nu de vraag: wat dan wel voor tent ??

Die Karsten 350 heeft 2 keer zo dik tentzeil, dan kom ik meer richting een De Waard hopelijk. Want die TC stof kunnen ze van mij in hun **** steken voorlopig. Ik wil ook iets modulairs, want zo'n belachelijke kolos als die Airwolf is gewoon niet handig, ik wil dat hij enigzins deelbaar is en niet uit 1 stuk. Vind het niet erg om er tig luifeltjes aan te hangen op het gemak, als de basis gewoon maar pats boem snel staat.

Heb vroegah 10 jaar geleden ook zo'n Quecha opblaas tent gehad zoals die Air Seconds, en die beviel eigenlijk perfect. Super compact, weegt niks, alleen dat polyester is het enige nadeel dat het zo snel heet en muf is. Het is wel heel verleidelijk om marktplaats vaarwel te zeggen en gewoon een nieuwe Quecha te halen op dit moment ;( ---> Of zal ik gewoon een De Waard gaan halen een redelijk kleine, dan weet ik zeker dat ik er met een tank over kan rijden en dat die luchtbalken niet lek gaan ?? :henk :henk :henk |:( 8)7

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik geloof niet dat ChatGPT je 'degelijk' eis heel serieus genomen heeft maar dan nog zou ik dit niet verwachten. Ook niet van een paar weken Zuid Frankrijk.

Hier is echt iets mis gegaan. Of je hebt zelf toch onbewust gezorgd dat er onredelijk veel druk op het doek terecht kwam, of hij was echt al op het randje toen je hem kocht. Dit mag echt niet zomaar gebeuren.

Heb je nu niets meer aan en je zei het zelf al, altijd even opzetten voor aankoop. Liefst door de verkoper zelf in eerste instantie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Duclaasie
Lollercopter schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:27:
Damens en Heren, ik moet even wat frustratie van me afschrijven, en heb wat hulp nodig.

Ik wil graag met gezin van 2 volwassen en 2 kinderen (2 en 4 jaar) een beetje beginnen te kamperen, heb vroeger veel gecampeerd. Heb m.b.v. Codex (:')) een marktonderzoek gedaan, en had de volgende eisen:

- Groot zijn (zodat er in ieder geval bij kak weer gewoon normaal binnen gezeten kan worden met een tafel)

Het idee is dat de complete tent onderin de auto gaat (Tesla Model Y). Eerst gewoon een beetje pielen in Zeeland en dan later wat verder weg.

- "Bardani Airwolf 4000"

Die Bardani Airwolf 4000 TC kwam voorbij en zag er erg goed uit. Opgehaald in Dordrecht, niet de tent opgezet (dom dom dom ik weet het), 500 euries voor betaald (inclusief insecten hor etc.).

Eerst indruk; WTF is dit man, dit ding weegt 60 kilo ofzo uit 1 stuk waar slaat dit in godesnaam op ?? Voor de rest heel aardige mensen dus helemaal happy, nog wat extra freebies gehad helemaal prima.

Toen begon het opzetten :') , ik had een youtube gevolgd dus so far so good. Bij het oppompen van de luchtbuizen had ik al wat moeite om die buizen recht te krijgen, maar soit een beetje pielen eraan (met beleid). En wat gebeurt er: Het tentdoek direct na de eerste opblaas staander

[Afbeelding]

[Afbeelding]

scheurt gewoon effe 2 meter ver uit :( :( Deze tent had dus al 6 seizoenen gestaan in zuid frankrijk, en was al behoorlijk verkleurd door UV. Ik denk dat het katoen al flink wat zwakker was geworden, en nu dacht de tent: toedeledokie zoek het zelf maar uit.

Ik ben overgens totaal niet onder de indruk van dat TC materiaal qua dikte, heb vroegah een De Waard gehad en dat is wel even andere koek. Ik ben inmiddels al weer iets tot bedaren gekomen, en heb 150 euries terug gehad van de verkoper (bedankt voor niets). Maar nu de vraag: wat dan wel voor tent ??

Die Karsten 350 heeft 2 keer zo dik tentzeil, dan kom ik meer richting een De Waard hopelijk. Want die TC stof kunnen ze van mij in hun **** steken voorlopig. Ik wil ook iets modulairs, want zo'n belachelijke kolos als die Airwolf is gewoon niet handig, ik wil dat hij enigzins deelbaar is en niet uit 1 stuk. Vind het niet erg om er tig luifeltjes aan te hangen op het gemak, als de basis gewoon maar pats boem snel staat.

Heb vroegah 10 jaar geleden ook zo'n Quecha opblaas tent gehad zoals die Air Seconds, en die beviel eigenlijk perfect. Super compact, weegt niks, alleen dat polyester is het enige nadeel dat het zo snel heet en muf is. Het is wel heel verleidelijk om marktplaats vaarwel te zeggen en gewoon een nieuwe Quecha te halen op dit moment ;( ---> Of zal ik gewoon een De Waard gaan halen een redelijk kleine, dan weet ik zeker dat ik er met een tank over kan rijden en dat die luchtbalken niet lek gaan ?? :henk :henk :henk |:( 8)7
Lekker weer een De Waard scoren in een maat die je past. Maar hoe snel is snel opzetten? En waarom wil je dat? Ga je rondtrekken bijvoorbeeld? Als je snel wil zou ik naar een grote bonte specht kijken.

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:07

- "Bardani Airwolf 4000"

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toen wij een jaar of 5 à 6 geleden begonnen met kamperen, hebben we het gros van onze inventaris gehaald bij de b De Wit en Obelink. Destijds kozen we logischerwijs vaak voor de scherp geprijsde huismerken.

Inmiddels hebben we bijna alles ingewisseld voor de bekendere 'duurzamere' merken. Achteraf merk je simpelweg dat die scherpe prijs ergens vandaan moet komen.

Laatst waren we bij De Wit om te kijken naar een nieuwe campingkast. We hebben daar de opvouwbare varianten van het huismerk (Obelink) vergeleken met die van Crespo. Zelfs de medewerker daar gaf toe dat het grote prijsverschil puur in de kwaliteit en de afwerking zit.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

@Lollercopter WTF!?! :o

Ik herken dit niet als iets dat je bij Bardani zou verwachten, die van ons (Villagrande 400, nieuw gekocht in 2012) gaat al 13 jaar mee, voornamelijk in vrij hete gebieden, Dordogne, Aveyron, Tarn, Ardèche, Costa Brava, Rome, Toscane, Minervois... ook de nodige 'nattere perioden' gehad, maar echt minimaal.

Prima tent die we over een jaar wel een keer gaan afstoten (want veel te groot voor ons tweeën, de kinderen gaan nog wel af en toe mee, maar dat stopt een keer), maar dit jaar gewoon nog op gaan zetten in de Auvergne.

Slechts kleine mankementen gehad tijdens kamperen, scheerlijnbevestigingsflapnaad liet los, laten repareren, daarna nog een bevestigingspunt van een scheerlijn bij achterste ventilatieboog.

Niets onoverkome;lijks.

Wat bij jou gebeurde is wel heftig, gewoon de hele tent naar de kloten. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 07-06-2026 22:16 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

- "Bardani Airwolf 4000"

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier ook een technisch katoen tent, al zeker 10 jaar oud maar puur kampeer-weken maar 20 weken gebruikt en werkt nog prima.

Als de tent 6x6 weken (seizoenen?) vakantie heeft gehad is mi het doek ook gewoon op. De zon is hier funest geweest voor het doek. De verkleuring van de stof spreekt wel boekdelen. Bardani is verder een redelijk goed merk, maar haalt de kwaliteit van De Waard niet.

• barrymossel
  • Laatst online: 11:47
kiefty14 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 22:08:
[...]

Laatst waren we bij De Wit om te kijken naar een nieuwe campingkast. We hebben daar de opvouwbare varianten van het huismerk (Obelink) vergeleken met die van Crespo. Zelfs de medewerker daar gaf toe dat het grote prijsverschil puur in de kwaliteit en de afwerking zit.
Dit verbaast me wel een beetje. We hebben twee huismerk kasten van Obelink en die zijn echt super stabiel en gemaakt van dik materiaal. Ik zag ook echt weinig verschil met een Crespo of weet ik veel wat voor ander merk...

• barrymossel
  • Laatst online: 11:47
Duclaasie schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:53:
[...]

Lekker weer een De Waard scoren in een maat die je past. Maar hoe snel is snel opzetten? En waarom wil je dat? Ga je rondtrekken bijvoorbeeld? Als je snel wil zou ik naar een grote bonte specht kijken.
Een grote bonte specht? Met 2 volwassenen en 2 kinderen? En ruimte om een tafel binnen te kunnen zetten?

Niet echt een match met de wensen van @Lollercopter geloof ik...

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:07
barrymossel schreef op maandag 8 juni 2026 @ 07:56:
[...]

Dit verbaast me wel een beetje. We hebben twee huismerk kasten van Obelink en die zijn echt super stabiel en gemaakt van dik materiaal. Ik zag ook echt weinig verschil met een Crespo of weet ik veel wat voor ander merk...
Wij hebben in de winkel de Obelink Ravenna vergeleken met de Crespo AP-105, en wat ons opviel was het verschil in bouwkwaliteit. De Crespo voelt duidelijk robuuster en steviger aan.

We hebben dit ook even nagevraagd bij een medewerker in de winkel. Die gaf aan dat dit vaker voorkomt bij huismerken: om de prijs laag te houden wordt er op bepaalde onderdelen bespaard waar mogelijk. Zijn letterlijke opmerking was dat “waar ze kunnen bezuinigen om het goedkoper te produceren, ze dat ook doen”. Uiteraard geldt in zekere mate dat elke fabrikant keuzes maakt om tot een bepaalde prijs te komen, ook bij A-merken.

Desondanks vonden wij het verschil in de praktijk best duidelijk: de Crespo kast voelt echt een klasse beter dan die van Obelink.

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 16:16

Houston3

ole

...Heel veel tekst die ik niet ga quoten.... :henk :henk :henk |:( 8)7
Ik heb zelf een Obelink Summer 4 TC. https://www.obelink.nl/obelink-summer-4-tc-xl-easy-air-tunneltent-715029.html

Ben er zeer tevreden over en heeft nu 3 seizoenen in Spanje gestaan. Ik zet hem zelf in ongeveer 30 minuten helemaal op inclusief binnendeel. Ze hebben deze tent ook in grotere versies.

Hij heeft gestaan aan de kust met elke dag best wat wind, maar ook in een 5 daagse bergwindcyclus met vlagen van zeker windkracht 8-10. Allemaal prima gegaan. Ik zou het Obelink huismerk in ieder geval meenemen in je opties.

Voordeel: supersnel, niet superzwaar (kleine versie), horrengaas, zwarte binnentent, voelt heel stevig, vast grondzeil.

Nadeel: inmiddels aan de prijs, bij de voorkant sluit het horrengaas niet aan op het grondzeil dus je hebt altijd een kier.

• Lollercopter
Bedankt voor de reacties mensen ! Het is gewoon een shit situatie geweest, ik denk dat ik ook een beetje heb staan kloten. Uiteindelijk als je die buizen met XX bar oppompt (met de bijbehorende pomp met overdruk ventiel) en je geeft ze niet lekker de ruimte, kunnen er rare krachten ontstaan... maar ik denk dat het doek ook echt zijn beste tijd had gehad.

Die grote bonte specht: wat een schitterende tent, bedankt voor de tip maar net iets te klein. Ook niet echt op marktplaats te vinden, ik wil een 2e hands tent i.v.m. de kosten @Duclaasie

Ik ben nu weer helemaal in de wolken, heb net van marktplaats een Karsten 280 gehaald met voortent en luifel en raampje, voor de helft van de prijs van die andere tent. Bouwjaar 2003. Deze keer de tent helemaal uitgerold, doek geinspecteerd, koffie gedronken met de zeer vriendelijke eigenaar (1ste eigenaar).

Binnenkuip ziet er gewoon als nieuw uit, als je had gezegd dat het nieuw is had je het ook geloofd.

Mijn god wat een verschil verder in de afwerking, die metalen ogen waar de blaasbuizen vaszitten aan de plastic binnen bak alleen al, echt bizar wat een kwaliteit.

Ziet er echt nog mega goed uit, het doek is nauwelijks verkleurd en ziet er gewoon in top conditie uit. Lets goooo you win some you lose some, case closed :henk

Ook qua gewicht perfect in mijn 1tje te tillen deze, deze kan ik lekker overal en nergens wegstouwen in mij auto omdat het een beetje een modulair geheel is.

Voor de liefhebbers als iemand dit nog nodig heeft:

- Airwolf 4000 binnen tent

- Tentstokken

- Airwolf 4000 Hordeur

- Airwolf 4000 organisers etc.

Stuur effe een PM, de tent zelf gaat gewoon de kliko in, tenzij er nog mensen andere onderdelen van de buitentent nodig hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Lollercopter op 08-06-2026 11:07 ]

• JanHenk
  • Niet online
Ik ben laatst toevallig eens in de Karsten winkel geweest in Zwaag (waar ook het atelier zit, boven de winkel). En ik ben ook wel enthousiast over hun tenten. :)

Leuk gesprek gehad met de (huidige) eigenaren die mijn leeftijd zijn, over kamperen, de trends, waar ze mee bezig waren. Waren ook lekker aan het meewerken in de winkel en er stond heel veel (kundig) personeel in de zaak. Ze staan wel echt voor kwaliteit. Totaal andere beleving dan bij een winkel als Obelink.

Ik zou zo'n (compactere) Karsten tent zomaar eens kunnen kopen voor erbij, op termijn :P

• Smurf
  • Laatst online: 14:37

Smurf

Detri

@Lollercopter wow, dat is een beste scheur. Gelukkig bij het uittesten, want het zou je maar gebeuren bij aankomst op de camping in Oostenrijk op zondagochtend nadat je net de hele nacht gereden hebt.

Door die ervaring weet ik wel dat je dit kan laten herstellen, al was het bij ons meer op de naad in plaats van midden op het doek. (Oorzaak was een geklapte buis.) Maar hoeveel dat kost en of het nog de moeite waard is zou ik niet durven zeggen. Bij ons was het garantie.

[ Voor 11% gewijzigd door Smurf op 08-06-2026 11:19 ]

)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Blomminator schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:16:
[Afbeelding] Weekje Denemarken is begonnen! Wat een dotje is t toch :)
hoe bevalt zo'n ding?
Heb er ook met 1 oog naar zitten kijken toen onze campervan veel werk moest hebben..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Lollercopter
Smurf schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:17:
@Lollercopter wow, dat is een beste scheur. Gelukkig bij het uittesten, want het zou je maar gebeuren bij aankomst op de camping in Oostenrijk op zondagochtend nadat je net de hele nacht gereden hebt.

Door die ervaring weet ik wel dat je dit kan laten herstellen, al was het bij ons meer op de naad in plaats van midden op het doek. (Oorzaak was een geklapte buis.) Maar hoeveel dat kost en of het nog de moeite waard is zou ik niet durven zeggen. Bij ons was het garantie.
Ja dit is wel echt de nachtmerrie van elke tent bezitter, en moet je voorstellen mijn vrouw was knorrig omdat ik zo nodig weer een tent moest gaan halen op zondag :+ :+ En na een uur zweten moet je dat ding in de kliko gaan duwen |:( 8)7 Ik heb een prijs van een tent reparateur, dit is minimaal 300 euro reparatie, het kan wel gerepareerd worden. Dat ga ik er gewoon niet meer in pompen, helaas pindakaas. Ik heb nu gewoon een andere tent van een ander kaliber, voor dezelfde prijs als de reparatie. En ik vertrouw dat ding gewoon voor geen cent meer.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 19:08
JanHenk schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:15:
Ik ben laatst toevallig eens in de Karsten winkel geweest in Zwaag (waar ook het atelier zit, boven de winkel). En ik ben ook wel enthousiast over hun tenten. :)
Wij zijn ook erg tevreden met onze Lacerta. En je kan van alles customizen bij Karsten, ook fijn.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• nietvoorniets
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:55
lost95 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:29:
[...]

Wij zijn ook erg tevreden met onze Lacerta. En je kan van alles customizen bij Karsten, ook fijn.
Wij hebben een Karsten 350 die inmiddels 21 jaar oud is en nog bijna als nieuw is.
Wat een fijne tenten zijn die Karten tenten. _/-\o_

• Smurf

Smurf

Detri

Hier hebben we, nadat we al wel een tijdje waren zoeken naar een opvolger van onze caravan, afgelopen weekend semi-spontaan de caravan ingeruild. Onze TEC Tour 450 Rubin gaat eruit en wordt vervangen door een Adria Adora 462 UP.
De TEC was onze eerste caravan, maar na een kleine 5 jaar weten we nu wat beter wat we willen qua indeling, en was de zoekopdracht al beperkt tot "Niet veel groter dan dit, maar wel met een rondzit en een frans bed".
Of het bed nu voor- of achterin de caravan zou staan maakte me niet heel veel uit, tot ik deze Adria modellen met zo'n panoramadak zag. Toen wist ik zeker dat dat het model ging worden en dat het bed achterin zou gaan: In het voor- en najaar zitten we toch ook vaak binnen met z'n allen en dus daarom heb ik zo'n raam liever boven de tafel dan boven het bed.

Nu de keuze voor het model gemaakt was waren we eerst van plan om na de zomervakantie pas echt op zoek te gaan. Maar toen ik er eentje zag staan bij de caravanhandelaar tegenover de scoutingboerderij waar onze kinderen zitten hebben we toch maar wat sneller de knoop doorgehakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9656wtebC9dhTJuWlKdoHyvvY4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CQLeCo71jLuCFYdqxVWFqqBe.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akavNumwGLC0Po_Tmw2nIyl0J0c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/j6TbW8GZk7GjIQe3UPCqINgd.png?f=fotoalbum_tile
De komende weekenden zijn gelijk weer goed gevuld met alles verplaatsen en een paar klussen in de nieuwe caravan, maar de voorpret voor de zomervakantie is weer een stukje groter geworden.

)

• Smurf

Smurf

Detri

Lollercopter schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:23:
[...]

Ja dit is wel echt de nachtmerrie van elke tent bezitter, en moet je voorstellen mijn vrouw was knorrig omdat ik zo nodig weer een tent moest gaan halen op zondag :+ :+ En na een uur zweten moet je dat ding in de kliko gaan duwen |:( 8)7 Ik heb een prijs van een tent reparateur, dit is minimaal 300 euro reparatie, het kan wel gerepareerd worden. Dat ga ik er gewoon niet meer in pompen, helaas pindakaas. Ik heb nu gewoon een andere tent van een ander kaliber, voor dezelfde prijs als de reparatie. En ik vertrouw dat ding gewoon voor geen cent meer.
ja dat is wel net te veel, zelfs als je het alleen maar zou doen om hem nog door te verkopen. En dat vertrouwen stuk snap ik helemaal: Die buis klapte bij mij toen ik net onder de max druk van 0.8 bar zat. Ik heb ze daarna nooit meer boven de 0.65 bar gehad en nog vond ik het elke keer weer spannend.
Als hij eenmaal stond was dat wel over en tot we bovenstaande TEC gekocht hebben hebben we nog wel fijn gekampeerd met deze tent.. maar het enthousiasme van het eerste jaar was er wel vanaf.

De vakantie is toen gelukkig wel nog gered, mede dankzij de reisverzekering en de campingeigenaar: we mochten uiteindelijk een nood-tent decralreren ipv een kamer voor 1 nacht ofzo, en de campingeigenaar wist ons in contact te brengen met een winkel(nedewerker) die --op een zondag in Oostenrijk-- voor ons een tent had die we later die dag konden halen op een andere camping in de buurt.

[ Voor 13% gewijzigd door Smurf op 08-06-2026 12:05 ]

)

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:05
Met pijn in het hart mijn Bardani Spitfire 340 XL te koop gezet. Was een heerlijke tent maar past helaas niet meer bij mijn gezinssamenstelling (gescheiden met twee kinderen). De opvolger wordt waarschijnlijk de Bardani AirWave 230 TC, die ik sneller in mijn eentje op kan zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hCmx6CAffxxZAGKEWk9NMg_aZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyQyUHhxeZZqlYyTDgIm9q3z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Joris748 op 08-06-2026 13:49 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• nwagenaar

nwagenaar

Poeh, dat was een weekend op Landgoed Mariahoeve. Voor mij de 2e keer, voor de anderen de 1e waarvan 3 van de 5 geen echte kampeerders zijn. Maar wat hebben wij genoten ondanks het weer in de week daarvoor en een heftige plensbui op zondagochtend.

Gelukkig heeft de tarp de plensbui uitstekend doorstaan, alleen jammer dat de niet kampeerders nog even wat langer door zijn gegaan bij het kampvuur en niet alles onder de tarp hadden geplaatst en vergeten waren om de luifel dicht te doen van onze slaap tent.

Ik zag dit al aankomen en ik heb (ondanks dat ik ze diverse keren heb gewaarschuwd om het te doen) wel mijn spul droog terwijl een 2-tal personen te maken hadden met natte schoenen en wat natte kledingstukken (gelukkig voor hun was het smerig, maar toch). Eén keer raden wat er zondagnacht is gebeurd: luifel was dicht en alles stond netjes (ingeklapt) onder de tarp :+

Klaarblijkelijk hadden ze dit weekend 140 gasten op het terrein, maar op ons veldje was op een hangmat na geen persoon aanwezig. Het was wel enorm gezellig bij de WifiWoods.

Al met al een zeer mooi weekend gehad, de vuurkorf deed het goed, het bier vloeide rijk en iedereen had het enorm naar hun zin. Zodanig dat ze graag nog een keer naar deze camping terugwillen, erg relaxt!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:08

Shabbaman

Got love?

We hebben al een paar jaar een Bardani Airspace 350. Grootste nadeel is het gewicht van het pakket. Een maatje kleiner was achteraf gezien ook prima geweest, en ik zou zeker geen groter model aanraden.

Als ik zou moeten gokken wat @Lollercopter verkeerd heeft gedaan: ik gok dat de buis niet goed vast zat aan de onderkant, misschien een haring, rits niet dicht, zoiets. De buis hoort onder dat versterkte bruine deel, en daar zit de buis nu niet. Wel sneu, hopelijk toch nog een leuke vakantie!

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:24
Shabbaman schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:36:
We hebben al een paar jaar een Bardani Airspace 350. Grootste nadeel is het gewicht van het pakket. Een maatje kleiner was achteraf gezien ook prima geweest, en ik zou zeker geen groter model aanraden.
Wij hebben een Miami Air 6 en het totaalpakket van de 2 zakken weegt maar liefst 65kg. Gelukkig hebben ze het lekker verdeeld met een pakket van 58kg en 7kg ofzoiets :+

En hoewel dat inderdaad veruit het grootste nadeel is (man, wat een gedoe dat elke keer weer in en uit de auto tillen), wegen de voordelen toch veel zwaarder (no pun intended :P) dan dit nadeel. Wij kwamen uit een kleinere tunneltent en het feit dat we nu niet bij elk wissewasje de hele inrichting moeten omgooien om ergens bij te kunnen is heerlijk. Ja het is een bakbeest, maar alles is heerlijk ruim, kasten staan niet in de weg en je kan gewoon om mensen heen lopen zonder dingen te hoeven verplaatsen. En dat met een gezin met 3 kinderen.

Uiteraard hoop je dat je met kamperen de 2-3 weken volledig buiten kan leven, maar als het dan toch een paar dagen regent dan is het niet hebben van deze ergernis het mij wel waard.

Overigens sinds we deze tent hebben wel besloten dat we de tent voortaan niet meer op zolder, maar op de begane grond in de trappenkast opslaan ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Heeft er iemand een tip voor mij? Ik ben opzoek naar een camping in de buurt van de Edersee. We hebben niet veel wensen, schoon en goed sanitair is eigenlijk de enige eis. We reizen met z'n 2-en en hebben een vouwwagen. Wie-o-wie heeft de gouden tip?

Aanvulling: ik hou niet zo van campings met veel vaste staanplaatsen.....

[ Voor 13% gewijzigd door ST10©DE op 08-06-2026 16:50 ]

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

ST10©DE schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:12:
Heeft er iemand een tip voor mij? Ik ben opzoek naar een camping in de buurt van de Edersee. We hebben niet veel wensen, schoon en goed sanitair is eigenlijk de enige eis. We reizen met z'n 2-en en hebben een vouwwagen. Wie-o-wie heeft de gouden tip?

Kijk eens hier https://opencampingmap.org/en/#6/47.510/2.725/0/1/bef

• Blomminator
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:20:
[...]

hoe bevalt zo'n ding?
Heb er ook met 1 oog naar zitten kijken toen onze campervan veel werk moest hebben..
Ja, wij hebben em net dus dit is de eerste echte vakantie. Weekje Denemarken. Hiervoor 2 weekendjes in NL met kou en regen.

Pro's; we vinden het een stoer en leuk ding. Worden er blij van. Mooi gemaakt. Je hebt veel aansnoes van mensen die ook even willen kijken. Een goed bed. Relatief klein, je er alle kanten mee op. De keuken is erg fijn/goed. En buiten koken is leuker dan binnen.

Cons. Ja.. je keuken zit buiten, dus ik lag gisterenavond eindelijk onder de wol en de Freule zegt.. 'eh dat flesje water?'. Ohja, eruit. Slippers. Tent open. Flesje. Tent dicht. Slippers uit. Weer erin klimmen, voeten afdrogen... Dat soort praktische zaken .. is niet handig.

En de eerste avond spoelde het van de regen en dan zit je op bed. (Tent nog niet opgezet). Maar goed. We zijn niet bejaard, dus gewoon lekker zitten en keihard neuken doomscrollen met elkaar over het leven kletsen.

Misschien leuk om te lezen; magazine

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:25
Joris748 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:48:
Met pijn in het hart mijn Bardani Spitfire 340 XL te koop gezet. Was een heerlijke tent maar past helaas niet meer bij mijn gezinssamenstelling (gescheiden met twee kinderen). De opvolger wordt waarschijnlijk de Bardani AirWave 230 TC, die ik sneller in mijn eentje op kan zetten.

[Afbeelding]
offtopic:
Plattegrond bij je marktplaats advertentie is niet de juiste, dat moet deze zijn: https://www.outdoorxl.nl/...QBeXptJiQqCRZYalSye6I2-FE

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:05
GermanPivo schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 07:16:
[...]
offtopic:
Plattegrond bij je marktplaats advertentie is niet de juiste, dat moet deze zijn: https://www.outdoorxl.nl/...QBeXptJiQqCRZYalSye6I2-FE
Thx! Heb het aangepast.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• nwagenaar

nwagenaar

@Blomminator

Als ik zo brutaal mag zijn, wat kostte de variant (ongeveerd) die jij hebt aangeschaft?

Wij zitten af en toe te gluren naar een kleine 2-persoons caravan (zoals de varianten van KIP) en deze ziet er wel enorm stoer uit. Aan de andere kant dan zien we de prijzen, dat schrikt ons dan weer af :P

En dat je buiten moet koken of af en toe water van buiten moet halen (al dan niet een toilet op moet zoeken), dat vind ik verre van erg: als we kamperen met de tent is dit meer regel dan uitzondering :+

• Blomminator
  • Niet online
nwagenaar schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:38:
@Blomminator

Als ik zo brutaal mag zijn, wat kostte de variant (ongeveerd) die jij hebt aangeschaft?

Wij zitten af en toe te gluren naar een kleine 2-persoons caravan (zoals de varianten van KIP) en deze ziet er wel enorm stoer uit. Aan de andere kant dan zien we de prijzen, dat schrikt ons dan weer af :P

En dat je buiten moet koken of af en toe water van buiten moet halen (al dan niet een toilet op moet zoeken), dat vind ik verre van erg: als we kamperen met de tent is dit meer regel dan uitzondering :+
Beetje afhankelijk van opties en extra's maar deze variant is ~28k.

• nwagenaar

nwagenaar

Blomminator schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:41:
[...]

Poeh, alsnog een behoorlijk bedrag maar ik vind hem wel enom gaaf en ook eigenlijk wel praktisch genoeg (iig, voor ons).

Hoe lang ben je ongeveer bezig met het opbouwen/neerzetten?

Afgelopen weekend waren we (met 3 personen) om en nabij de 1 uur bezig met het uit-laden, neerzetten van 3 tenten, de tarp, tafels/stoelen/etc en slaapplekken, normaal gesproken doe ik het binnen een half uurtje als we met z'n tweeen op pad gaan en de laatste keer zag ik mijn buren met een KIP Shelter dat ze ongeveer een uurtje nodig hadden (moet wel zeggen: dit was hun eerste trip met de KIP, ze hadden hem net een uurtje terug daarvoor opgehaald).

• Blomminator
  • Niet online
nwagenaar schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:50:
[...]

Poeh, alsnog een behoorlijk bedrag maar ik vind hem wel enom gaaf en ook eigenlijk wel praktisch genoeg (iig, voor ons).

Hoe lang ben je ongeveer bezig met het opbouwen/neerzetten?

Afgelopen weekend waren we (met 3 personen) om en nabij de 1 uur bezig met het uit-laden, neerzetten van 3 tenten, de tarp, tafels/stoelen/etc en slaapplekken, normaal gesproken doe ik het binnen een half uurtje als we met z'n tweeen op pad gaan en de laatste keer zag ik mijn buren met een KIP Shelter dat ze ongeveer een uurtje nodig hadden (moet wel zeggen: dit was hun eerste trip met de KIP, ze hadden hem net een uurtje terug daarvoor opgehaald).
Nou, poten zakken en afkoppelen is 1 minuut. Echt, dat is heerlijk. We hadden een camper hiervoor. Dus dat was ook makkelijk. Handrem erop en klaar. Dit is net zo.

Qua tenten kun je t aardig bont maken. Wij hebben een keukentent. 2 persoons (max) en dan kun je droog koken/zitten/spelletje spelen. Die staat in kwartiertje denk ik. 20 minuten als je rustig rommelt. Doen we wel samen. Alleen kan t ook want het is nauwelijks werk.

Verder kun je de luifel uitrollen maar dat heb ik nog niet gedaan.. maar dat is natuurlijk ook geen werk.

Onze droom/wens/hoop is straks wat meer offgrid te rijden in Schotland/Nordics. Dat is ook een beetje de reden van een stoere kar. Kan ook met een Kip denk ik hoor, maar goed, past ons mooier.

• Blomminator
  • Niet online
Je kunt er eentje huren voor bijv een week bij Kliff in Emmeloord. Dat is verstandig voor je er eentje koopt.

[ Voor 77% gewijzigd door Blomminator op 09-06-2026 08:59 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Blomminator schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:41:
[...]

Wow, hier in de UK zijn die dingen een stuk goedkoper..
https://www.ebay.co.uk/itm/206318242863
dat is meer dan £20K minder... ik geloof dat ik een handeltje ga beginnen ;)
Maar die zijn wel wat kleiner zo te zien...

https://www.ebay.co.uk/itm/127906472017

deze is wel een stuk duurder:
https://www.ebay.co.uk/itm/317292293309
Maar ook een stuk groter en meer luxe.

[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 09-06-2026 11:32 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Blomminator
  • Niet online
Het kan altijd gekker en duurder; https://bruderrv.com/

• MrAcid
  • Niet online
Ik vind in deze categorie de caravans van Miniatouring wel gaaf. https://www.miniatouring.de

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4yKCgpIM9-WFl7SGV_StiVK0-g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pdqYryFbR5qlsJZwUyNPCeFG.png?f=fotoalbum_large

• BartStaal98
  • Laatst online: 11:13
In de categorie extremen... Toen wij vorig zomer in Noorwegen aan het rondtrekken waren en ergens boven in de bergen onze T4 hadden gepositioneerd, kwam dit monster naast ons staan: rossmonster.com/pages/baja-plus

Het ging om een Amerikaans stel die hun eigen auto (lees: vrachtwagencamper) hadden meegenomen naar onze kant van de plas. Wat een unit, maar mij lijkt het niks. Iemand nog $450.000 op de plank liggen?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

BartStaal98 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:08:
In de categorie extremen... Toen wij vorig zomer in Noorwegen aan het rondtrekken waren en ergens boven in de bergen onze T4 hadden gepositioneerd, kwam dit monster naast ons staan: rossmonster.com/pages/baja-plus

Het ging om een Amerikaans stel die hun eigen auto (lees: vrachtwagencamper) hadden meegenomen naar onze kant van de plas. Wat een unit, maar mij lijkt het niks. Iemand nog $450.000 op de plank liggen?
Echte wereldreizigers hebben een truck....

Oud-collega had zoiets zelf gebouwd van een legervoertuig.

Afbeeldingslocatie: https://exd.earth/wp-content/uploads/2020/02/DSC_6799_800_801_Optimizer-1024x687.jpg

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 15:43
Denk toch dat het moment zo komt dat ik op de KOOP knop...druk :X

Dit ; https://nl.aliexpress.com/item/1005012105850732.html

YouTube: Vevor Rooftop Tent review.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Thzv0XQUf9_USNYuJaGZyWMPIeA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dRzEJXhJ1X6tI8QQlCoB4F76.jpg?f=user_large
VEVOR LY-RD0614

[ Voor 23% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 09-06-2026 12:47 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:55
Zo he, kom je de link alweer spammen. Kopen zou ik zeggen, je bespaard ruim 1000 euro. Je bent gek als je het niet doet.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• zuma
ST10©DE schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:12:

DKV-Campingplatz Edersee | Willkommen

of

Friday Edertal – Naturcamping an der Eder

• MrAcid
  • Niet online
Get!em schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:11:
[...]

Echte wereldreizigers hebben een truck....

Oud-collega had zoiets zelf gebouwd van een legervoertuig.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5S207jFie29BuGULSB1uJbcnNFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZ1kEQc5xjdPEcwtS3ZqAQJa.jpg?f=fotoalbum_large
Stond hier een paar weken geleden naast op een reguliere camping in Zeist. Was nét na de aanvallen op Irak en de olieprijs was op z'n top, dus deze werd even in de buurt uitgelaten ipv elders ter wereld. :+

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

MrAcid schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:15:
[...]
Stond hier een paar weken geleden naast op een reguliere camping in Zeist. Was nét na de aanvallen op Irak en de olieprijs was op z'n top, dus deze werd even in de buurt uitgelaten ipv elders ter wereld. :+
Die heeft niet voldoende aan een 230V 4 / 8 Ah walstroom aansluiting op de gemiddelde camping 8)7 _O-

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 09-06-2026 22:51 ]

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:31
aReaRe schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:50:
[...]

Die heeft niet voldoende aan een 230V 4 / 8 Ah walstroom aansluiting op de gemiddelde camping 8)7 _O-
Juist wel, die zijn zoveel mogelijk zelfvoorzienend.

Wellicht past zoiets ook wel bij ons, wij rijden normaliter ook gewoon met flinke overhang achter en laag bij de grond over smalle zand/kuilenpaadjes naar meertjes in Scandinavië (of wijnboeren in Frankrijk, die kunnen er ook wat van...). Afgelopen zomer ook een keertje de grond aangetikt met de achterkant. Dat zal met zo'n apparaat niet zo snel gebeuren :)
Pagina: 1 ... 289 290 Laatste