Afgelopen weekend hebben we nog een paar nachtjes doorgebracht op CityKamp Valkenburg, een vriend van ons heeft 2 weken in Oostenrijk gekampeerd en besloot om nog even een weekje te gaan camperen in Valkenburg als afsluiting; of we zin hadden om die kant op te gaan. Nou, natuurlijk
Aangezien het ging om een paar nachtjes en we dit keer niet zoveel mee hoefden te slepen, maar een Bessport tent voor 2 personen meegenomen welke ik maanden terug had gekocht met 40% korting (60 euro uiteindelijk). Deze tent is een soort van MSR Elixir clone, maar dan voor 2 personen en een slag kleiner dan mijn Forceatt variant (wel dezelfde opbouw).
Binnen enkele minuten stond ie als een huis (zie de Mini ipv banaan voor size, en ja ik heb het onderzeil later aangepast zodat ie geen plassen met regen op zou opvangen):
Ondanks dat de tent voor 2 personen is en je normaal gesproken N+1 moet hanteren voor een tent, moet ik zeggen dat deze inderdaad relatief makkelijk 2 personen met 2 Decathlon comfort matten van 70cm en toebehoren aan kon (je had welliswaar geen ruimte aan de zijkant, maar de tassen konden probleemloos bij het voeteneind) terwijl je aan beide kanten eruit kunt (scheelt weer gekruip over elkaar heen). Condens was geen issue (ondanks dat het van zaterdag op zondag toch behoorlijk had geregend) en ik vind zo'n netje aan de bovenkant voor spullen toch aanzienlijk handiger dan die varianten aan de zijkant(en) van de tent. Al met al zou ik deze tent zeker blijven gebruiken voor 2/3 nachtjes met 1 of 2 personen, maar uiteraard wel even de haringen vervangen aangezien deze echt van die el cheapo varianten zijn.
Wat betreft camping: deze was eigenlijk gewoon super relaxt. Qua sta ruimte heb je genoeg ruimte (de Easyair XL Obelink voor 6 personen van onze vriend kon er makkelijk staan), de voorzieningen waren echt top en ik zag meer dan genoeg mogelijkheden op de camping zelf voor personen met (bijvoorbeeld) kinderen (zwembad, speeltuin, veldje voor voetballen/basketbal, etc) en de receptie heeft ook de mogelijkheid voor verse afgebakken broodjes alsmede ook de standaard camping benodigdheden die je wel eens vergeet. Puntje is wel dat je voor deze camping dus (klaarblijkelijk) een Huttopia Camping Card moet hebben (van 19 euro), gelukkig voor ons kregen wij deze gratis bij onze reservering.
De camping is wat dat betreft ook een goede uitvalsbasis om Valkenburg en omstreken te verkennen. Met circa 45 minuten wandelen zit je midden in het centrum, met 15 tot 30 minuten rijden heb je meer dan genoeg wandelpadden en-of mogelijkheden voor wat cultuur (Romeinse Katekomben is enorm aan te bevelen, helemaal met een regenachtige dag zoals gisteren).