[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 313 314 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qqe-EbbCcaNLKTcUr9k3pVBSpYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcU2SSeAny1KVHaS6b0S5sD0.jpg?f=fotoalbum_largeVrouw des huizes had de plek geboekt, ik had verteld dat we een grote plek nodig hadden😅 naast de auto past er zeker nog wel een camper of caravan 😅

En betreft ev discussie we hebben een "gratis" ev van mijn werkgever inclusief buitenlandse laadkosten maar met een kleine is dat gewoon super onhandig want die is niet planbaar. En voor de kosten moet je het ook niet doen, onze benzine krijgt uitsluitend Belgische benzine en op hoger tempo is hij veel goedkoper dan een ev met snelladen.

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:39
Het is hier heerlijk rustig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOAYrfnScDJ6eu38qPMADZ4G4q4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ncIFkAWE8k6SVrcU8RqLm1xZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Duclaasie op 12-09-2026 10:21 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:54

-tom-562

Oliesjeik

flaskk schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:06:
[Afbeelding]Vrouw des huizes had de plek geboekt, ik had verteld dat we een grote plek nodig hadden😅 naast de auto past er zeker nog wel een camper of caravan 😅

En betreft ev discussie we hebben een "gratis" ev van mijn werkgever inclusief buitenlandse laadkosten maar met een kleine is dat gewoon super onhandig want die is niet planbaar. En voor de kosten moet je het ook niet doen, onze benzine krijgt uitsluitend Belgische benzine en op hoger tempo is hij veel goedkoper dan een ev met snelladen.
Dan laad je toch echt bij de verkeerde laadpalen, ik ben echt maar een fractie kwijt geweest met laden wat ik t.o.v. kwijt en was (ik laadde (snel) voor gemiddeld 33ct/kWh).
Met een baby is het mss wat lastiger ja, met kleine kinderen (7 en 3) vond ik het echt heerlijk ontspannen

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:56
flaskk schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:06:
[…]

Ik vind een EV juist ideaal met een kleine. Ik rijd nu sinds 5 jaar elektrisch. Met een kleine op pad maakt dat je sowieso vrij regelmatig wil stoppen. Zeg elke 2-2,5 uur. In de praktijk ben je langer bezig met de kids (verschonen, beetje laten spelen/uitrazen) en toilet dan de auto moet laden.

Toen we vorige week zonder kids een weekendje weg waren moesten we wennen dat we even moesten wachten voor we door konden rijden, omdat de auto nog niet klaar was.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

pim89 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:47:
[...]

Ik vind een EV juist ideaal met een kleine. Ik rijd nu sinds 5 jaar elektrisch. Met een kleine op pad maakt dat je sowieso vrij regelmatig wil stoppen. Zeg elke 2-2,5 uur. In de praktijk ben je langer bezig met de kids (verschonen, beetje laten spelen/uitrazen) en toilet dan de auto moet laden.

Toen we vorige week zonder kids een weekendje weg waren moesten we wennen dat we even moesten wachten voor we door konden rijden, omdat de auto nog niet klaar was.
Mijn ervaring ook, alles "er omheen" duurde vaak langer dan het laden zelf :P plus ik kwam echt veel relaxter aan dan aan een stuk (met minimale pauzes) doorknallen

• flaskk
Vaak bu'j te bang! Dat vertelde ik tegen mijn vrouw toen we Duitse autobahn shell rechargers buiten werking waren en we door moesten naar de volgende (slip streamen achter een lkw)... Dat was verre van relaxt en nu roept ze bij 20% accu al "laden" Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmO_eoBa1ir8orTMy3pC3VIOwX0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FvlNUXIzFOLtIPIiP4NSgWKL.png?f=fotoalbum_largeAfijn we gaan offtopic, ik denk dat ik niet gemaakt ben voor met een ev op vakantie, voor normaal woon werk ben ik wel fan. Ieder zijn voorkeur.

Ontopic, voor het eerst een mokkapod gebruikt, 2 tips maak hem eerst goed schoon want kan nog restjes metaal slijpsel bevatten, daarnaast open nooit de deksel voor een leuke meta post, dat kan potentieel erg veel pijn doen! 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnzfYypxfkODFLWxJ2DNow80Vx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Fq7z4lRWw3g7VgKYz7CzBzZ.jpg?f=fotoalbum_large

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31

franssie

Save the albatross

@flaskk dat is wel bizar met die mokkapot. Ik heb de ronde RVS variant en die spuit keurig naar beneden.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• joostga
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSHVx_PEV10PSudCocaTwkTAwio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtcAOG2NtkfGR7cVmVaXh4kg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AblVmXDeTuiqxS_cEjUWhbl_aNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W57Oum18Wx4XYk6ta74kV7P2.jpg?f=fotoalbum_largeOok weer een mooi plekje gevonden, een supertentplaats op camping de Lepelaar in Callantsoog. O+

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:46
flaskk schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:09:
Afijn we gaan offtopic, ik denk dat ik niet gemaakt ben voor met een ev op vakantie, voor normaal woon werk ben ik wel fan. Ieder zijn voorkeur.
Wat is offtopic he, wij willen ook niet met een EV op vakantie, zeker niet met vouwwagen. Hoop gedoe en weinig voordelen. Als iX3 neue klasse betaalbaar is dan gaan wij het weer overwegen :)

XXXVI

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44
Heerlijk met de EV en vouwwagen op vakantie!
Voor ons geen belemmering qua range, na elke 3 uur rijden @110 kmh wil ik wel even de benen strekken. Ons zoontje kan dan ff rondrennen en iedereen doet z’n sanitaire stop, kopje koffie enz.
Het past gewoon precies zo, daardoor ook geen tijdsverschil met ICE. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:19

A13X

Dude

Nou, wij gaan wel pioneren met de EV en caravan. Sinds vandaag eigenaar van deze home car racer 45 uit 2006.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RpJz2rK_d.jpeg?maxwidth=520&shape=thumb&fidelity=high
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fpDcYMB_d.jpeg?maxwidth=520&shape=thumb&fidelity=high
spoiler:
nee die past niet achter de Niro

[ Voor 15% gewijzigd door A13X op 12-09-2026 19:16 ]

Awesome

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:33
Puppetmaster schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 18:41:
Heerlijk met de EV en vouwwagen op vakantie!
Voor ons geen belemmering qua range, na elke 3 uur rijden @110 kmh wil ik wel even de benen strekken. Ons zoontje kan dan ff rondrennen en iedereen doet z’n sanitaire stop, kopje koffie enz.
Het past gewoon precies zo, daardoor ook geen tijdsverschil met ICE. :)
EV die een caravan kunnen trekken met een fatsoenlijke range vallen helaas buiten mijn budget. Anders zou het ook niet zon belemmeringen zijn. Ik ga er ook elke 2,5uur af om te tanken en benen te strekken. Wellicht dat je wat langer stilstaan want laden duurt iets langer maar het is vakantie!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang! Dat vertelde ik tegen mijn vrouw toen we Duitse autobahn shell rechargers buiten werking waren en we door moesten naar de volgende (slip streamen achter een lkw)... Dat was verre van relaxt en nu roept ze bij 20% accu al "laden" [Afbeelding]Afijn we gaan offtopic, ik denk dat ik niet gemaakt ben voor met een ev op vakantie, voor normaal woon werk ben ik wel fan. Ieder zijn voorkeur.

Ontopic, voor het eerst een mokkapod gebruikt, 2 tips maak hem eerst goed schoon want kan nog restjes metaal slijpsel bevatten, daarnaast open nooit de deksel voor een leuke meta post, dat kan potentieel erg veel pijn doen! 😅

[Afbeelding]
Haha, ik gebruik mijn percolator ook echt alleen maar met vakantie. Heerlijk om 's ochtends zo een (grote) bak koffie te zetten op een klein pitje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tvPDWAoXbtGm97uovBSbTtRt6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpd1YsFG5ERFrWaFVVjx7cop.jpg?f=fotoalbum_large

• flaskk
Ah jij hebt een fatsoenlijke! ik had de 3 kopjes versie besteld in de veronderstelling dat je wel een mok vol hebt, maar dat valt tegen eerder 2/3 mok ongeveer.

Enneh is het nou een mokka pot of percolator? Want volgens mij is een percolator andersom 🙃

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:34

Bommes

Capo del formaggio

[Afbeelding]
Even 2 tips:
Ding niet in de vaatwasser!!
En bijvoorkeur ook niet met super veel afwasmiddel schoonmaken.
Okay nog een laatste, 3de tip: gaspit niet te hoog, gewoon rustig aan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

flaskk schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 20:58:
[...]

Ah jij hebt een fatsoenlijke! ik had de 3 kopjes versie besteld in de veronderstelling dat je wel een mok vol hebt, maar dat valt tegen eerder 2/3 mok ongeveer.

Enneh is het nou een mokka pot of percolator? Want volgens mij is een percolator andersom 🙃
Ik wist niet eens dat we verschil in zat! Dit lijkt dan idd een mokkapot.
Ik heb deze 15 jaar geleden een keer bij de Albert Heijn in de uitverkoopbak gekocht voor een paar euro. Ik kan hier 2 kopjes mee zetten of 1 fatsoenlijke grote mok.

• Puppetmaster
JaMaaT schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 19:21:
[...]

EV die een caravan kunnen trekken met een fatsoenlijke range vallen helaas buiten mijn budget.
Een caravan is idd altijd different cookie.
Dan zit je doorgaans >32 kWh/100km.
Met vouwwagens eerder rond 20-22 kWh/100km

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• flaskk
Bommes schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:08:
[...]

Okay nog een laatste, 3de tip: gaspit niet te hoog, gewoon rustig aan.
Ty! Zou hem morgen eens op de cadac compact zetten, nu met de Action gasstel gedaan en die heeft geen standje laag of midden, alleen hoog en heel hoog 😅

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
flaskk schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:27:
[...]

Ty! Zou hem morgen eens op de cadac compact zetten, nu met de Action gasstel gedaan en die heeft geen standje laag of midden, alleen hoog en heel hoog 😅
Laag pitje is mooi zat. Dan stroomt het gewoon netjes naar beneden :9

Je hebt ze ook van bialetti met een speciale uitloop en een 'open' deksel. Dat is wel echt satisfying om smorgens naar te kijken, maar zoals alle leuke dingen; niet goedkoop..

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5akB4olEj8_CsZkZzoYVXjE2bI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/geSb7Qo6iD2a7YEzHE7arSCZ.jpg?f=fotoalbum_large

Alhoewel ik deze vakantie zo een Jetboil heb gekocht dus ga ik toch ook eens ouderwets opgiet koffie proberen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• franssie

franssie

Save the albatross

Jetboil ken ik meer uit de zeilwereld want ook cardanisch te gebruiken, maar op een motorvakantie is het ook wel compact. Maar ook om eten op te warmen en niet alleen koffie.
Wij doen 9/10 filter koffie in de ochtend met de camperbus (waterkoker van 600W dus 9 minuten) en soms na het eten een Bialetti perculator van RVS, ik heb een hekel aan alu on mijn keukens namelijk, Alu en Margarine zijn giftig.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• flaskk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMgk5MZxloFsTBw3cP0xw-sczYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgGbG7svzI9qlpHlgKpvISkR.jpg?f=fotoalbum_large de rust is voorbij, 2 airco's ook 😧 wat een ding. Opa had half uur nodig om op zijn plekje te krijgen...

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:37

_Eend_

🌻🇺🇦

flaskk schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:21:
~[Afbeelding] de rust is voorbij, 2 airco's ook 😧 wat een ding. Opa had half uur nodig om op zijn plekje te krijgen...
En nu zitten ze aan aan glaasje port te lurken?

De stier voorop lijkt op de Osborne stier

[ Voor 6% gewijzigd door _Eend_ op 13-09-2026 20:14 ]

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:37

_Eend_

🌻🇺🇦

Hier is het vooralsnog lekker rustig
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_j2YtQPaogXdMicRyS0CMO8Fp04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q3pYfHmY22T3uOl8UGD0CmwU.jpg?f=fotoalbum_large

Camping Faaborg, Funen, Denemarken

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:59
_Eend_ schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:10:
[...]

En nu zitten ze aan aan glaasje port te lurken?

De stier voorop lijkt op de Osborne stier
Dan vermoed ik dat het een glaasje sherry is :+

Hi Ha Hopjesvla

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:29
Nu dit kampeerjaar langzaam voorbij is zijn wij aan het kijken naar volgend jaar voor de meivakantie. Omdat het dan nog redelijk koud is, zijn wij op zoek naar een camping in Zuid-Frankrijk of Noord-Italië (maar Frankrijk lijkt vanwege reistijd toch wat handiger).

Nu heb ik dit forum en al gezocht maar het valt mij op dat op veel campings een speeltuin binnen een straal van 50 meter van je plek niet bestaat. Althans ik heb het nog niet gezien. De kinderen zijn dan 1, 4 en 6 dus ik wil graag nog wel een beetje zicht op ze hebben als ze aan het spelen zijn (en anders moet ik constant mee). En dan willen we ook nog een verwarmd zwembad erbij (want anders wordt het toch wat fris). Dan kom je al op de grotere campings uit, maar daar is het allemaal op een rij en dan naar de verzamelplaats in het midden voor de speeltuin/zwembad/whatever vermaak ze bedacht hebben.

Hebben jullie nog tips?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Taenadar schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:38:
Nu dit kampeerjaar langzaam voorbij is zijn wij aan het kijken naar volgend jaar voor de meivakantie. Omdat het dan nog redelijk koud is, zijn wij op zoek naar een camping in Zuid-Frankrijk of Noord-Italië (maar Frankrijk lijkt vanwege reistijd toch wat handiger).

Nu heb ik dit forum en al gezocht maar het valt mij op dat op veel campings een speeltuin binnen een straal van 50 meter van je plek niet bestaat. Althans ik heb het nog niet gezien. De kinderen zijn dan 1, 4 en 6 dus ik wil graag nog wel een beetje zicht op ze hebben als ze aan het spelen zijn (en anders moet ik constant mee). En dan willen we ook nog een verwarmd zwembad erbij (want anders wordt het toch wat fris). Dan kom je al op de grotere campings uit, maar daar is het allemaal op een rij en dan naar de verzamelplaats in het midden voor de speeltuin/zwembad/whatever vermaak ze bedacht hebben.

Hebben jullie nog tips?
Kleine camping in de natuur en dan een 2 a 3x met de auto naar t zwembad in de buurt gaan? Ook mooi als t slecht weer is dat je dan binnen kan zwemmen?

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:13

Hebben jullie nog tips?
Verwarmd zwembad hadden ze niet, wel twee zwembaden die goed te doen waren met het weer, wel even wennen😅

Weet niet of je zoiets zoekt, maar wij hadden onze plek tegenover de speeltuin

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0azzfCR_SJVQ_G2vwbxZE1iM70E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YuqzBbqZd2QA1ezU6JSV0xPu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NF4wPkehPMj7otDuxjZi8gOdJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1m7uyEruncVrm5UofxZrlHS.jpg?f=fotoalbum_large

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 09:25

Hebben jullie nog tips?
Zijn afgelopen jaren naar de volgende campings geweest in de meivakantie:

- piani di clodia; grote camping met alle toeters en bellen en verwarmd zwembad. 1 van de 5 was open. Verder hadden wij de caravan langs de speeltuin en animatie neer gezet ;). Echt zicht was er niet maar konden ze horen.

- RCN Domaine de la Noguière; camping met niet al te grote speeltuin. Zwembad is wat frisjes maar wel te doen. Veel NL-ers.

- Le ranc davaine, veel huisjes en meer een park dan camping. Kids vonden het zwembad te gek. Konden de caravan tegenover het zwembad zetten. Ook camping met alle toeters en bellen. 3/4 nachten overlast gehad van NL jongere die ‘s nachts gaan hangen wat wel wat minder was.

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:03

Hebben jullie nog tips?
Als je alles dichtbij wil dan ontkom je niet aan kleinschaliger, en dat betekent vaak geen verwarmd zwembad.

Twee jaar geleden hebben we in de Pyreneeën gestaan op een kleine camping met leuke speeltuin en zwembad met 1 glijbaan. En het is een geweldige uitvalsbasis voor de bergen. Zeker als je van fietsen houdt, maar er gaan ook liften omhoog wat ook leuk is met kinderen.

https://www.camping-chataigneraie.com/

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Hebben jullie nog tips?
https://maps.app.goo.gl/ashL52nxoFyygFYC6?g_st=ic

https://nl.flowercampings...ude/camping-de-l-olivigne

Totaal 2x gestaan. Veel interessante locaties in de buurt, een 'zwembaar' meer, diverse leuke steden om te bezoeken.

Camping met speeltuin, camping is niet heel groot, heel netjes (vrij nieuwe camping = nieuw sanitair), prima zwembad ook.

Toen wij er voor het eerst waren, was hij net open, daarna 2 jaar geleden nog een keer terug geweest. En de Camping was toen nog verder verbeterd.

Ik zou er zo weer heengaan. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 14-09-2026 22:25 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 23:24
Kasten neemt De Waard tenten over van de Sunshine group.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9boc1UmEjXvxDaHvjvoH-JVajc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3B8cTgcLE4UIq5SsVGZRhRju.png?f=fotoalbum_large

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• franssie

franssie

Save the albatross

ijdod schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:20:

[Afbeelding]
Goed dat het binnen een familliebedrijf komt. Dat is meestal toch wat duurzamer (als in stabiel kwaliteit leveren en dingen onderhouden) dan een xxxx.investment......group

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Afgelopen vrijdag terug gekomen van een weekje kamperen op camping de Kuilart in Koudum. Alleen afgelopen dinsdag echt slecht weer gehad (bijna hele dag regen) maar verder veel zon, wind en muggen. Vanwege de hond heb ik de hordeur niet kunnen gebruiken, want als hij iets ziet vliegt hij door de hordeur.

Zo nog wat dingen schoonmaken in de caravan (toilet en het vloertje moppen), laatste muggen opzuigen met de stofzuiger.

Komend weekend buitenkant schoonmaken en in de was zetten.

Overdag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSVK8wVhflpIT3_rK2DRDz7oDek=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VWOGVqFmsQ4o3W3KNEJ8MWi7.png?f=user_large

Bij avond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G96OK9wGY7AVHgb1dn9FzbyjLoo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZFGLt1NtWU6SPaHO8fMISNsy.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIlohCHmAioGlGqIHbAcwqIJ89s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eoFZHV6pDKgkrXDkKnfX38a0.png?f=user_large

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En vandaag een nieuw neuswiel bij een lokale aanhanger dealer opgehaald, ik was bij het wegrijden van het kampeerveld naar de overgang naar de betegelde weg iets vergeten (neuswiel omhoog en vastzetten in de beugel dus het neuswieltje stond er enig zins haaks onder (ik rij altijd weg met alle raampjes open en muziek zacht zodat ik kan luisteren) en in een bocht hoorde ik iets schrapen over de betonnen klinkers. Bij de oprit moveren had de mover wat moeite ermee :/

Op het grasveld merkte ik al dat dit smalle bandje moeite had met gestuurd te worden door de mover (trok een spoor door het gras zonder dat het meedraaide).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEO8Q1gyGrRDFBq5eKOXOB7AD9g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Za3nO8BVFbarV6BPyQY19NTl.png?f=user_large

Nu de nieuwe en breder en meer geschikt voor de caravan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1qlES8YFp8cZkBqB6oeLp6WCE4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nKeSYiPVKNX5q2b1PhMrFUe1.png?f=user_large

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

[Afbeelding]
Hier een leesbare link: https://www.campingtrend....nten-neemt-de-waard-over/

Why not, als Obelink De Wit Schijndel overneemt kan dit er ook wel bij :+

Weg is de kinnesinne op de camping wat beter is: Karsten tent of een De Waard tent, ieder heeft zijn eigen doelgroep.

• Kevinns
aReaRe schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:51:
En vandaag een nieuw neuswiel bij een lokale aanhanger dealer opgehaald, ik was bij het wegrijden van het kampeerveld het betegelde weg iets vergeten (neuswiel omhoog en vastzetten in de beugel dus het neuswieltje stond er enig zins haaks onder (ik rij altijd weg met alle raampjes open en muziek zacht zodat ik kan luisteren) en in een bocht hoorde ik iets schrapen over de betonnen klinkers. Bij de oprit moveren had de mover wat moeite ermee :/

Op het grasveld merkte ik al dat dit smalle bandje moeite had met gestuurd te worden door de mover (trok een spoor door het gras zonder dat het meedraaide).

[Afbeelding]

Nu de nieuwe en breder en meer geschikt voor de caravan.

[Afbeelding]
Hé die neuswielen had/heb ik ook aan onze vouwwagen! Prima reden om een nieuwe te nemen, ik kan je verzekeren dat het een forse upgrade is!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Kevinns schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:21:
[...]

Hé die neuswielen had/heb ik ook aan onze vouwwagen! Prima reden om een nieuwe te nemen, ik kan je verzekeren dat het een forse upgrade is!
Ik neem aan dat je vouwwagen ietsje lichter is dan mijn caravan qua kogeldruk, maar dat Caravelair deze bandjes monteert is een centenkwestie. Evenals dat caravans merendeels die beugel op de dissel aan de binnenkant monteren maar dit is sneller en goedkoper. Voordeel voor mij, nu was het de beugel losdraaien (ik had wel een potkrik en de steunen uitgedraaid) en het oude neuswiel verwijderen en de nieuwe weer vastzetten was minuten werk.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo, wij (zoontje en ik) zijn weer terug van een lang weekendje kamperen op De Krim in Texel. Geweldige tijd gehad, vrijdagavond nog even spontaan de fiets gepakt om te gaan eten bij strandpaviljoen Paal 28, het was zo'n mooi weer (stralende zon en een helder blauwe hemel. Op de camping zelf is het echt perfect geregeld en schoon (mag ook wel voor dat geld :P), zwembad was ook super (evenals de pumptrack aldus mijn zoontje :P).
We hebben de vuurtoren bezocht, de Sluftervallei en als kers op de taart een ribboot trip gemaakt vanuit Oudeschild om zeehonden te spotten.
We zijn nu al plannen aan het maken om in het voorjaar terug te gaan. Junior is ook oprecht verdrietig dat we weer thuis zijn, zo leuk heeft hij het gehad (best aandoenlijk en sneu haha)

[ Voor 10% gewijzigd door -tom-562 op 14-09-2026 21:36 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 10:28

[Afbeelding]
Leuk. Afgelopen weekend was er open bedrijvendag op het industrieterrein in Hattem. De Waard deed ook mee. Dus wie wilde, kon er een kijkje achter de schermen nemen :)

• flaskk
Kerst staat al voor de deur bij sommigen 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gB8wGm6cGkvCPIUg-2YUs7Ng9K0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/UrTY7wMZE2JwFkDjZupTMo8z.gif?f=user_large

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:21

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

flaskk schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:21:
Kerst staat al voor de deur bij sommigen 😅

[Afbeelding]
Voor jou deur, in dit geval denk ik?

I have usernames older than you.

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:39
franssie schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:30:
[...]

Goed dat het binnen een familliebedrijf komt. Dat is meestal toch wat duurzamer (als in stabiel kwaliteit leveren en dingen onderhouden) dan een xxxx.investment......group
Hopelijk gaat de kwaliteit van de Waard daarmee ook weer terug naar het oude niveau. Als ik kijk naar de afwerking de laatste jaren, dan laat dat wel te wensen over.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ontopic, voor het eerst een mokkapod gebruikt, 2 tips maak hem eerst goed schoon want kan nog restjes metaal slijpsel bevatten, daarnaast open nooit de deksel voor een leuke meta post, dat kan potentieel erg veel pijn doen.
Dit hoort niet hoor, zit er wel genoeg koffie in? Hij moet goed vol zitten.

En dit is een Moka Express, een percolator is totaal iets anders inderdaad. Dat is een pot die zelf kan opgieten.

Een percolator lijkt op filterkoffie, heet water opgieten en rustig door de koffie laten druppelen. Een mokkapot lijkt op espresso, heet water onder druk door de koffie persen en opvangen. De termen worden wel eens verwisseld maar er is echt een verschil. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• flaskk
@Gonadan

Op de cadac compact gaat hij tot nu toe goed, dus lag aan de Action kookstelletje die veel te hardt gaat.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
flaskk schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:25:
@Gonadan

Op de cadac compact gaat hij tot nu toe goed, dus lag aan de Action kookstelletje die veel te hardt gaat.
Ja gas laag is beter voor hem. Ik ben wel eens het water vergeten, gelukkig kan je die rubbers los kopen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• flaskk
Thanks voor de tip nog m.b.t cadac compact, aantal van die 227gram busjes gekocht maar zie ze ook bij elke supermarkt of Franse action te koop.

Qua gasprijs zijn ze ook goedkoper, campingaz 1.8kg vulling kost veel meer dan die flesjes van de Action.

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:52

Hebben jullie nog tips?
Met kinderen mis je in het buitenland al snel de Nederlandse stijl campings inderdaad.

Wij hoeven niet perse een zwembad en zelfs dan zijn campings met gewoon een veldje met speelruimte en midden op wat speeltoestellen en een zandbak nauwelijks te vinden, in Duitsland en Oostenrijk is de speeltuin toch vaak ergens achteraf op de camping weggestopt en dan moet je inderdaad mee. We kijken nu een beetje naar Denemarken maar ook daar nog niet echt iets kunnen vinden en zijn het vooral laantjes met centraal een speeltuin.

Terwijl met kinderen (5 en 1 bij ons afgelopen zomer) dat o.a. juist is wat kamperen zo mooi maakt, gewoon bij je eigen tent kunnen blijven terwijl de kinderen zich de hele dag vermaken op het veld en ze alle vrijheid hebben.

Wat dat betreft wordt het toch maar gewoon nog een paar jaar kamperen in Nederland op een veldje met misschien als de oudste wat groter is een zwembad erbij.

• Kevinns
Appelkoeken schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:49:
[...]

Met kinderen mis je in het buitenland al snel de Nederlandse stijl campings inderdaad.

Wij hoeven niet perse een zwembad en zelfs dan zijn campings met gewoon een veldje met speelruimte en midden op wat speeltoestellen en een zandbak nauwelijks te vinden, in Duitsland en Oostenrijk is de speeltuin toch vaak ergens achteraf op de camping weggestopt en dan moet je inderdaad mee. We kijken nu een beetje naar Denemarken maar ook daar nog niet echt iets kunnen vinden en zijn het vooral laantjes met centraal een speeltuin.

Terwijl met kinderen (5 en 1 bij ons afgelopen zomer) dat o.a. juist is wat kamperen zo mooi maakt, gewoon bij je eigen tent kunnen blijven terwijl de kinderen zich de hele dag vermaken op het veld en ze alle vrijheid hebben.

Wat dat betreft wordt het toch maar gewoon nog een paar jaar kamperen in Nederland op een veldje met misschien als de oudste wat groter is een zwembad erbij.
Je kan niet met droge ogen zeggen dat dit soort campings in Frankrijk moeilijk te vinden zijn. Dat land is het walhalla van kamperen. Ieder gehucht, iedere straathoek heeft een camping. De meesten hebben ook wel iets voor kinderen. De enige moeite die je in het hoogseizoen kan hebben, is dat veel volgeboekt is tegenwoordig.

België, Luxemburg, Spanje en Portugal zijn ook goed te doen. Andere Europese landen zijn vaak lastiger. In Duitsland en zeker UK zijn dit soort campings wel schaarser. Noord-Italië houdt erg van hutje-mutje. Oostenrijk is erg aangeharkt voor mijn gevoel.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kevinns schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:01:
[...]

Je kan niet met droge ogen zeggen dat dit soort campings in Frankrijk moeilijk te vinden zijn. Dat land is het walhalla van kamperen. Ieder gehucht, iedere straathoek heeft een camping. De meesten hebben ook wel iets voor kinderen. De enige moeite die je in het hoogseizoen kan hebben, is dat veel volgeboekt is tegenwoordig.

België, Luxemburg, Spanje en Portugal zijn ook goed te doen. Andere Europese landen zijn vaak lastiger. In Duitsland en zeker UK zijn dit soort campings wel schaarser. Noord-Italië houdt erg van hutje-mutje. Oostenrijk is erg aangeharkt voor mijn gevoel.
Dat vind ik wel wat sterk aangezet. De hoeveelheid 'veldjescampings' die je in Nederland tegen komt is nergens anders te vinden, ook niet in Frankrijk. In het buitenland zijn het veel vaker 'spreadsheetcampings' of slingerende laantjes met links en rechts plekken waar het past.

Die typisch Nederlandse stijl is echt flink in de minderheid, ook in Frankrijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Taenadar
Appelkoeken schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:49:
[...]

Voor de zomervakantie willen we dan ook gewoon in Nederland blijven. Dan is mijn jongste ook ruim 1 dus dan is de plek bij de caravan nog belangrijker.

Fijn dat ik niet de enige ben die moeite heeft met de zoektocht. Een veldje met een speeltuin en een zwembadje. Een beetje gezelligheid rondom de tent lijkt me toch niet teveel gevraagd.

• Dentheman
  • Laatst online: 16:43

Dentheman

Zie signature

[...]

Je zegt het goed; campings in het buitenland hebben wel iets voor kinderen. Vaak op een centrale (of juist afgelegen) plek waarbij je per toeval in de buurt moet staan, of bij het reserveren een voorkeursplek moet aangeven.

Niet zoals in Nederland vaak het geval is; dat er voor de allerkleinsten een klein speeltoestel binnen zichtveld is.

[ Voor 6% gewijzigd door Dentheman op 16-09-2026 12:04 ]

Zie ondertitel

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:40
Persoonlijk vind ik dat gespeel tussen de tenten ook maar niks. Ik ben juist blij met campings waar kinderen een specifieke plek hebben om te spelen en lawaai te produceren. Dan ga ik daar ver weg van staan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

Mij zul je (en vroeger, zou je) nevernooitniet vinden op een Nederlandse camping.

Tenzij ik met een trekkerstentje in de rugzak op pad ga of zo, ik ga toch geen weken op één plek staan in het (piepkleine) land waar ik al woon?

Campings in Frankrijk / Spanje / Italië (etc.) op plekken waar ik naartoe zou willen hebben over het algemeen uitstekende ratings, en ik zoek ze hier ook op uit. Vroeger: kindvriendelijk, altijd iets met water in de buurt om af te koelen indien nodig - en dat is het de laatste jaren steeds vaker.

De laatste jaren met oudere, inmiddels volwassen kinderen ging het altijd met name om de omgeving, er moet iets te doen zijn in de buurt. Historie, cultuur, architectuur, etc.

Het beeld van Nederlandse campings (evengoed, bijv. Britse) is voor mij altijd al een totale no-go voor langdurig verblijf. een gruwel... :+

En zo heeft ieder zijn voorkeuren. Ik ken inderdaad mensen die op pakweg 50-100 km van hun eigen huis gaan kamperen, en dat trekt me gewoon totaal niet. Dan blijf ik wel thuis...

/enzovoorts

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Taenadar
Iedereen heeft natuurlijk andere wensen en als je geen spelende kinderen wilt treffen dan zoek je daar vast ook de camping op uit.

Maar het feit dat een camping met ongeveer 200 plaatsen precies 1 grote speeltuin heeft voor de gehele camping vind ik persoonlijk erg weinig.

En ja we gaan er ook op uit met de kinderen maar het is toch geweldig als zij na het ontbijt even lekker kunnen spelen terwijl ze in het zicht zijn terwijl ik de spullen aan het pakken ben die mee moeten op wat we vandaag ook gaan doen. Of na het avondeten nog even lekker spelen en genieten van het buitenleven.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Toch wonderlijk dat iemand gewoon vertelt wat hij zoekt en dat dan de eerste reactie van mensen is om te gaan vertellen hoe erg zij dat niets vinden. Wat is daar het praktisch nu van? Dat roept alleen maar weer tegenreacties uit. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LordSinclair
Gonadan schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:35:
Toch wonderlijk dat iemand gewoon vertelt wat hij zoekt en dat dan de eerste reactie van mensen is om te gaan vertellen hoe erg zij dat niets vinden. Wat is daar het praktisch nu van? Dat roept alleen maar weer tegenreacties uit. :D
Het kan wel de reden zijn waarom je dat soort campings niet makkelijk vindt. omdat het aangepast is aan de mensen die het niets vinden ;)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
LordSinclair schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:39:
[...]

Het kan wel de reden zijn waarom je dat soort campings niet makkelijk vindt. omdat het aangepast is aan de mensen die het niets vinden ;)
De reden is geld, met een spreadsheetcampings kan je gewoon onmeunig veel meer mensen kwijt op dezelfde oppervlakte dan op een ruim opgezet veld met een half voetbalveld aan speelterrein in het midden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hopjesvla79
blijkt dan weer dat het runnen van een camping geen goed doel is maar gewoon een manier is om geld te verdienen.

Hopjesvla staat inmiddels in Carcassonne op de stadscamping. 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Hopjesvla79 op 16-09-2026 15:08 ]

Hi Ha Hopjesvla

• Kevinns
Dentheman schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:03:
[...]

Je zegt het goed; campings in het buitenland hebben wel iets voor kinderen. Vaak op een centrale (of juist afgelegen) plek waarbij je per toeval in de buurt moet staan, of bij het reserveren een voorkeursplek moet aangeven.

Niet zoals in Nederland vaak het geval is; dat er voor de allerkleinsten een klein speeltoestel binnen zichtveld is.
Ja op die manier snap ik het punt. Dat is inderdaad in het buitenland niet snel te vinden. Maar in NL ook niet overdadig aanwezig.

Dit is ook iets wat je maar een paar jaar nodig hebt. Toen onze jongsten net 3 waren gingen ze met de oudste van 4 mee naar de speeltuin aan de andere kant van de camping. Dus in totaal 4 zomervakanties op moeten aanpassen. Goed te overzien, en ik snap dat veel campingeigenaren zich daar niet op aanpassen :)

Op die jonge leeftijd bleven wij ook meer in NL en omstreken, ook omdat het rijden zo langzaam gaat met een kind met luier. Dat beviel zo goed dat we nu veel meer lokale weekendjes doen!

[ Voor 9% gewijzigd door Kevinns op 16-09-2026 15:55 ]

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:54
Ramzzz schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:23:
En zo heeft ieder zijn voorkeuren. Ik ken inderdaad mensen die op pakweg 50-100 km van hun eigen huis gaan kamperen, en dat trekt me gewoon totaal niet. Dan blijf ik wel thuis...
En hoeveel km van je huis moet een camping dan zijn voordat je er wel gaat kamperen? 200? 500? :+

Afstand is wat mij betreft geen graadmeter. 100 km van je eigen huis kan een hele andere (prachtige) omgeving zijn. En kleine kinderen gaat het vooral om speelmogelijkheden/animatie etc.

12x JA Solar 370Wp op Zuid / Enphase IQ8+ | 16 kWh NKON ESS Pro / 3x Victron MP II 5000VA | 3x LG split airco | Ravelli RV80 | Home Assistant

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik heb heb het wel eens op 5 km van huis gedaan. In een schoolvakantie waar mijn gezin dan vrij was en ik gewoon ging werken en daarna ook naar de camping.
Best leuk om eens te doen en ook handig als proefkamperen wanneer je een nieuw kampeermiddel hebt. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• franssie

franssie

Save the albatross

Texel, Drenthe, Deventer, Limburg zijn voor mij allemaal prachtige bestemmingen, maar na een dag 4 vier heb ik de meeste wel uit, we doen geen dagtrips met het camperbus dus de actieradius is wat beperkter dan met allen de wandelschoenen en de fiets.
Maar vorig jaar, in die prachtige zomer, zijn we NL dus niet uitgeweest en hebben ons prima vermaakt.

• franssie

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:12:
Ik heb heb het wel eens op 5 km van huis gedaan. In een schoolvakantie waar mijn gezin dan vrij was en ik gewoon ging werken en daarna ook naar de camping.
Best leuk om eens te doen en ook handig als proefkamperen wanneer je een nieuw kampeermiddel hebt. :)
Buren van me doen dat als hij geen melkwacht voor de koeien kan vinden, staat ie elke ochtend vroeg op om te melken, dan dag op de camping tot de middag.

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 13:13
Nu dit kampeerjaar langzaam voorbij is
Voorbij? Het kampeerseizoen begint bijna weer voor mij! Eind oktober kan ik weer heerlijk vrij kamperen _/-\o_

• zuma
Hopjesvla79 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:04:
blijkt dan weer dat het runnen van een camping geen goed doel is maar gewoon een manier is om geld te verdienen.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat dit geen sinecure is. Het leidt altijd tot massaal veel plekken en allerlei drank en vreet voorzieningen en huuraccommodaties. Niet de campings waar ik vrolijk van wordt. Je moet met een camping van rond de 50-60 plaatsen je stinkende best doen om daar minus de kosten nog een modaal inkomen uit te trekken.

De meeste eigenaren die ik ken werken nog gewoon er naast, is het runnen van een camping een hobby en helpt het een beetje met de inkomsten in het dekken van de hoge hypotheekkosten door meer grondbezit.

[ Voor 16% gewijzigd door zuma op 16-09-2026 17:41 ]

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijn ervaringen in voornamelijk Frankrijk en ook Spanje zijn gewoon perfect qua camping. Veel ruimte, mooie plekken. Gemeentecampings vaak, lieve mensen, een enkele keer zijn we de enige gasten. Maar ja, een stukje gemeenteland met een sanitairblokje en vrijwilliger uit het dorp hoeft natuurlijk niet veel te kosten. Heel soms zit er wat tegen ja, maar als je op de fiets bent heb je weinig keus. Ik kom ook vaak gezinnen met kleine kinderen tegen, allemaal aan het reizen per fiets.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:14

ST10©DE

Dus.............

Hebben jullie nog tips?
Het is niet helemaal zuid Frankrijk, maar Camping Des 2 Rives heeft een kampeerveld met speelgelegenheid in het midden. Is ons toen goed bevallen met twe kleine kinderen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• joezzt
  • Niet online
En in Creysse aan de Dordogne ben ik vaak geweest , met kinderen, tent en auto wel. Ook veel nederlanders en kinderen, wat niet verkeerd is hoor.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

joezzt schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:15:
En in Creysse aan de Dordogne ben ik vaak geweest , met kinderen, tent en auto wel. Ook veel nederlanders en kinderen, wat niet verkeerd is hoor.
Camping Du Port?

2 x gestaan, toffe camping! Mooie omgeving, een hoop te doen ook!

Westelijker ook een mooie, voorheen camping Les Valades, nu Slow Village Séveilles - Périgord.

Allerlei steentijd-locaties in de buurt, musea van o.a. Les Eyzies de Tayac, Le Bugue, Montillac, etc. grotten (o.a. de OG, en de 'kopie' ervan van Lascaux) en volop leuke stadjes en dorpjes.

• joezzt
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 17 september 2026 @ 15:35:
[...]

Camping Du Port?

Westelijker ook een mooie, voorheen camping Les Valades, nu Slow Village Séveilles - Périgord.

Alleslei steentijd-locaties inde buurt, musea van o.a. Les Eyzies de Tayac, Le Bugue, Montillac, etc. grotten (o.a. de OG, en de 'kopie' ervan van Lascaux) en volop leuke stadjes en dorpjes.
Ja die, walhalla inderdaad. Ik wil weer terug nu ik het zie.... Vooral ook weer eens van de streekproducten van Martel en regio genieten, ahum, foei...
Ook veel muziek daar en dansen in het 13de eeuwse marktgebouw op de markt.

• flaskk
pjottum schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:49:
[...]

Voor jou deur, in dit geval denk ik?
Ja precies, nog een leuk detail, hij heeft zo'n (un)lock claxon op zijn camper, dus als ie snachts naar de wc gaat doet ie hem op slot en hoor je dus toetoet want hij doet zijn camper opslot?!? Maar vannacht hoorde ik toetoet en na 30 seconde het alarm, waarschijnlijk draaide zijn vrouw zich om in bed ofzo 😧

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ramzzz schreef op donderdag 17 september 2026 @ 15:35:
[...]

Camping Du Port?

Allerlei steentijd-locaties in de buurt, musea van o.a. Les Eyzies de Tayac, Le Bugue, Montillac, etc. grotten (o.a. de OG, en de 'kopie' ervan van Lascaux) en volop leuke stadjes en dorpjes.
Fantastische omgeving idd, afgelopen jaar vlakbij geweest (Tursac) en zeker voor kleine kinderen allerlei leuke uitjes (grotten, rotskastelen/woningen etc.). Wij gaan er zeker nog eens naar terug.
Wij zijn toen bij Camping Le Vézère Périgord geweest. Niet heel groot ,een groot gedeelte huisjes/stacaravans. Voor kinderen is er 1 centrale speeltuin en een (goed) zwembad. Kampeerplaatsen zijn 'in' het bos (veel schaduw) en niet heel strak had ik het idee (wij hadden een blokhut op een klein veldje, ook 'rommelig' ingedeeld.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

flaskk schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:16:
[...]

Ja precies, nog een leuk detail, hij heeft zo'n (un)lock claxon op zijn camper, dus als ie snachts naar de wc gaat doet ie hem op slot en hoor je dus toetoet want hij doet zijn camper opslot?!? Maar vannacht hoorde ik toetoet en na 30 seconde het alarm, waarschijnlijk draaide zijn vrouw zich om in bed ofzo 😧
Meestal ben je toch al wakker van de schuifdeur, dus dan maakt die bloepbliep niet uit; dat is een Renault dingetje want die autos hebben dat ook. Onze Kia heeft zo'n in de buurt slot, dus als je toevallig met de sleutel in je zak - en dat heb je op de camping - langs je auto loopt gaat ie van het slot, lampjes aan enzo dus de halve camping staat dan in een zee van licht. Ook fijn. :(

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

pjottum schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 11:37:
[...]

Meestal ben je toch al wakker van de schuifdeur, dus dan maakt die bloepbliep niet uit; dat is een Renault dingetje want die autos hebben dat ook. Onze Kia heeft zo'n in de buurt slot, dus als je toevallig met de sleutel in je zak - en dat heb je op de camping - langs je auto loopt gaat ie van het slot, lampjes aan enzo dus de halve camping staat dan in een zee van licht. Ook fijn. :(
lampen van automatisch op uit zetten scheelt al heel veel.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Kevinns
pjottum schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 11:37:
[...]

Waarom moet dat ding op slot als je een paar minuten naar de wc gaat? Als hij dat nou eens zou laten, dan heb je ook geen bliep. Een tent kan ook niet op slot, en toch ga ik naar de wc :+

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Kevinns schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:39:
[...]

Waarom moet dat ding op slot als je een paar minuten naar de wc gaat? Als hij dat nou eens zou laten, dan heb je ook geen bliep. Een tent kan ook niet op slot, en toch ga ik naar de wc :+
Oh was meer als ik soms wat laat terugkom.

's nachts naar de wc gaat die sleutel natuurlijk niet mee, misschien legde ik het verkeerd uit.

Waarom die camper bliepbloep moet doen weet ik niet.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8k5Tpa4vkOCYwaqB68Jws9I5F-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JoARRqEsjzFhp3Wiy1oB8nVm.jpg?f=fotoalbum_large
Vanochtend bij de Constructam specialist geweest voor een vervangend gebogen raam voor onze caravan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00lc45Pkq-WBBWqu5iBnw8nQ3Mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVVuNIhFsIrvFy5U3Y6wSdhO.jpg?f=fotoalbum_large
Echt een gave werkplaats zo, alleen maar ouwe meuk.
Onze 1988'er was voor hem al weer te nieuw eigenijk. Voor 1972 moesten ze eigenijk zijn volgens hem. Dan was het het wel waard om er zoveel werk en geld in te stoppen. Zijn woorden, niet die van mij.

Hij had overgings nog een zelfde model, maar dan een maatje kleiner, als die van ons te koop staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzT8P9Ez7wectEsPzmO8xxi3QEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLHPnOCaSkfIVKyT734R2ICu.jpg?f=fotoalbum_large

• Kevinns
pjottum schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:38:
[...]

Oh was meer als ik soms wat laat terugkom.

's nachts naar de wc gaat die sleutel natuurlijk niet mee, misschien legde ik het verkeerd uit.

Waarom die camper bliepbloep moet doen weet ik niet.
Het was ook meer een reactie op de ervaring van @flaskk. Ik beschuldig je nergens van hoor ;)

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:22
Twee weken geleden de caravan op onze naseizoensplek gezet. Afgelopen weekend voor zijn we er voor het eerst geweest. Bij aankomst; ratten uitwerpselen in de voortent, gelukkig niet in de caravan. In de nacht ook wakker geworden van een feestje rond de tent, ze zijn erg actief. Dat laatste is een aanname; geen goede zaklamp mee, dus ze niet gezien, maar het geluid is onmiskenbaar.

Zelf hebben we geen etensresten en afval in en rond de caravan opgeslagen, ook geen houdbare etenswaren opgeslagen. We zitten aan de rand van de camping in een bosrijk gebied. En denken dat we een vast onderdeel zijn geworden van de looproute.

Ik denk niet dat een camping dit ten alle tijd kan voorkomen. We hebben ze wel een mail gestuurd met het verzoek er iets aan te doen. Wat mag je verwachten van een camping? Tips met maatregelen die we zelf kunnen nemen?

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:47

nwagenaar

God, root. What's the differen

Afgelopen weekend hebben we nog een paar nachtjes doorgebracht op CityKamp Valkenburg, een vriend van ons heeft 2 weken in Oostenrijk gekampeerd en besloot om nog even een weekje te gaan camperen in Valkenburg als afsluiting; of we zin hadden om die kant op te gaan. Nou, natuurlijk :+

Aangezien het ging om een paar nachtjes en we dit keer niet zoveel mee hoefden te slepen, maar een Bessport tent voor 2 personen meegenomen welke ik maanden terug had gekocht met 40% korting (60 euro uiteindelijk). Deze tent is een soort van MSR Elixir clone, maar dan voor 2 personen en een slag kleiner dan mijn Forceatt variant (wel dezelfde opbouw).

Binnen enkele minuten stond ie als een huis (zie de Mini ipv banaan voor size, en ja ik heb het onderzeil later aangepast zodat ie geen plassen met regen op zou opvangen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20huZ9yVc95ZP9MbRpuf_k2l8gg=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/MjzQxuyur6rpWmYsPXRbf5L7.png?f=fotoalbum_medium

Ondanks dat de tent voor 2 personen is en je normaal gesproken N+1 moet hanteren voor een tent, moet ik zeggen dat deze inderdaad relatief makkelijk 2 personen met 2 Decathlon comfort matten van 70cm en toebehoren aan kon (je had welliswaar geen ruimte aan de zijkant, maar de tassen konden probleemloos bij het voeteneind) terwijl je aan beide kanten eruit kunt (scheelt weer gekruip over elkaar heen). Condens was geen issue (ondanks dat het van zaterdag op zondag toch behoorlijk had geregend) en ik vind zo'n netje aan de bovenkant voor spullen toch aanzienlijk handiger dan die varianten aan de zijkant(en) van de tent. Al met al zou ik deze tent zeker blijven gebruiken voor 2/3 nachtjes met 1 of 2 personen, maar uiteraard wel even de haringen vervangen aangezien deze echt van die el cheapo varianten zijn.

Wat betreft camping: deze was eigenlijk gewoon super relaxt. Qua sta ruimte heb je genoeg ruimte (de Easyair XL Obelink voor 6 personen van onze vriend kon er makkelijk staan), de voorzieningen waren echt top en ik zag meer dan genoeg mogelijkheden op de camping zelf voor personen met (bijvoorbeeld) kinderen (zwembad, speeltuin, veldje voor voetballen/basketbal, etc) en de receptie heeft ook de mogelijkheid voor verse afgebakken broodjes alsmede ook de standaard camping benodigdheden die je wel eens vergeet. Puntje is wel dat je voor deze camping dus (klaarblijkelijk) een Huttopia Camping Card moet hebben (van 19 euro), gelukkig voor ons kregen wij deze gratis bij onze reservering.

De camping is wat dat betreft ook een goede uitvalsbasis om Valkenburg en omstreken te verkennen. Met circa 45 minuten wandelen zit je midden in het centrum, met 15 tot 30 minuten rijden heb je meer dan genoeg wandelpadden en-of mogelijkheden voor wat cultuur (Romeinse Katekomben is enorm aan te bevelen, helemaal met een regenachtige dag zoals gisteren).

Mijn Neo Geo MVS collectie

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

SmashCruiser schreef op maandag 21 september 2026 @ 08:55:
Twee weken geleden de caravan op onze naseizoensplek gezet. Afgelopen weekend voor zijn we er voor het eerst geweest. Bij aankomst; ratten uitwerpselen in de voortent, gelukkig niet in de caravan. In de nacht ook wakker geworden van een feestje rond de tent, ze zijn erg actief. Dat laatste is een aanname; geen goede zaklamp mee, dus ze niet gezien, maar het geluid is onmiskenbaar.

Zelf hebben we geen etensresten en afval in en rond de caravan opgeslagen, ook geen houdbare etenswaren opgeslagen. We zitten aan de rand van de camping in een bosrijk gebied. En denken dat we een vast onderdeel zijn geworden van de looproute.

Ik denk niet dat een camping dit ten alle tijd kan voorkomen. We hebben ze wel een mail gestuurd met het verzoek er iets aan te doen. Wat mag je verwachten van een camping? Tips met maatregelen die we zelf kunnen nemen?
Je bent als campingeigenaar natuurlijk ook afhankelijk van andere gasten. Ze kunnen hooguit duidelijk maken dan (open) vuilniszakken en open etenswaren niet wenselijk zijn (dus alles afgesloten in bakken o.i.d.).
De camping waar ik vorige week was (op Texel) had ook last van ratten, dat las ik online al. Op de camping zelf hingen ook op diverse plekken affiches met instructies om geen (open) vuilniszakken bij je kampeerplek te hebben (dus een dichte prullenbak), en al het etenswaar afgesloten te bewaren.
Meer kan je niet doen als camping, ja actief controleren en mensen aanspreken.

• flaskk
Bij het afbreken van de tent kwamen we heel klein scheurtje tegen in de polyester tent, iemand een idee hoe je dit het beste fixt? Iemand ervaring met tear-aid type A?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9iuDhx_bZSM_mpvojvOxDYQP8GI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/na96OqfW2nvF1fvAf5hfUKhP.jpg?f=fotoalbum_large

• Hopjesvla79
flaskk schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:50:
Bij het afbreken van de tent kwamen we heel klein scheurtje tegen in de polyester tent, iemand een idee hoe je dit het beste fixt? Iemand ervaring met tear-aid type A?

[Afbeelding]
Tear-Aid is inderdaad het product wat ik hier voor zou gebruiken.

Hi Ha Hopjesvla

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Of, omdat het seizoen misschien toch afgelopen is: opzoek naar een zeil of tenten reparateur? Netjes en lapje overheen laten stikken. Lijkt op je foto alsof het in de buurt van een naad zit?

• zuma

Ratten zijn niet beschermd, wel opletten dat het geen bosmuizen zijn oid want die zijn vaak wel beschermd. Wat niet beschermd is wordt als ongedierte beschouwd en mag je vrij bestrijden bij mijn weten. Alleen gif en schieten mag niet. Goedgekeurde vallen (dood) en diervriendelijke vallen (zoals de emmer-methode) mag

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 09:25
zuma schreef op maandag 21 september 2026 @ 13:13:
[...]

Ratten zijn niet beschermd, wel opletten dat het geen bosmuizen zijn oid want die zijn vaak wel beschermd. Wat niet beschermd is wordt als ongedierte beschouwd en mag je vrij bestrijden bij mijn weten. Alleen gif en schieten mag niet. Goedgekeurde vallen (dood) en diervriendelijke vallen (zoals de emmer-methode) mag
Is volgens mij momenteel een probleem in meerdere gebieden in NL. Wij hebben er zelf thuis ook wat last van mede omdat we kippen hebben. Laatst nog 1 gevangen met vangkooi maar blijft een probleem, mede omdat ratten 40 tot 50 jongen per jaar kunnen krijgen die zich na 3 maanden weer kunnen vermenigvuldigen.

Dus als er niet iets aan gedaan wordt is het dweilen met de kraan open.

• flaskk
Bommes schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:59:
Of, omdat het seizoen misschien toch afgelopen is: opzoek naar een zeil of tenten reparateur? Netjes en lapje overheen laten stikken. Lijkt op je foto alsof het in de buurt van een naad zit?
Geen idee of polyester goed te naaien is? Denk dat dit niet echt gaat.

• franssie

franssie

Save the albatross

flaskk schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:14:
[...]

Geen idee of polyester goed te naaien is? Denk dat dit niet echt gaat.
Polyester is op zich prima te stikken, is hier ook gedaan. Goedkope kledingwinkels hangen er ook vol mee.
Maar ik snap je twijfel, dit ziet er wel heel dunnetjes uit.

• Puppetmaster

In Spanje waren het enorme wilde zwijnen, dan leer je ook wel geen eten(sresten) buiten te laten! :+

• flaskk
franssie schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:52:
[...]

Polyester is op zich prima te stikken, is hier ook gedaan. Goedkope kledingwinkels hangen er ook vol mee.
Maar ik snap je twijfel, dit ziet er wel heel dunnetjes uit.
Toch even Obelink navraag gedaan maar die gaven de voorkeur voor plakken.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tips met maatregelen die we zelf kunnen nemen?
Ten eerst, weet je zeker dat t geen egels zijn? Die kunnen goed krijsen. Luister even op YouTube . Test ter plekke: schaaltje met kattenbrokjes en vanaf zonsondergang even in de gaten houden. Egels ruiken kattenbrokjes vanaf 200 meter en zijn binnen een uur na zonsondergang erbij. (Als de kat hier thuis te laat is, zijn de stekelvrienden ook verzadigd)

Zijn t geen egels, maar ratten:

Paar van die traditionele rattenvallen kopen. Bij de welkoop bijv. Die met een scheerlijn aan een haring vastmaken. Ratten kunnen nog een paar meter weglopen met een val om de nek.

Als aas gebruik je stukje leverworst of dikke pindakaas. Die je een beetje vast smeert aan het triggerplankje. Omdat het bij bos is, en je geen ongewenste bijvangst wilt hebben is leverworst beter (pindakaas trekt ook vogels, egels, eekhoorns etc).

Vlak voor zonsondergang neerzetten. Heb je er 1 gevangen, direct de val nogmaals zetten. Kan zijn dat je er zo meerdere op rij vangt.

• Ozzie
  • Laatst online: 23-09 20:23
Een fluit schijnt ook goed te werken, volgens de verhalen.

Wij stonden paar weken terug op Scouting kampterrein het Naaldenveld in Bentveld (Vlakbij Zandvoort) en daar zit een hele brutale vos die op elk terreintje even rondkijkt of er nog wat te halen valt. Wij waren maar voor 1 nachtje dus hadden niet zoveel bij ons maar die vos had mooi de vuilniszak te pakken en open gescheurd, terwijl die aan een stok in de boom hing, maar wel maar 50cm van de grond ofzo.

Mijn dochter vond het wel heel erg spannend zo'n echte vos vlakbij de tent :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:54
@Get!em Wat heeft het voor zin om ratten te gaan vangen naast/in een bos? Er zijn er altijd nog meer.

@SmashCruiser Misschien is de beste optie begrijpen dat er in het bos veel soorten dieren leven en de aanwezigheid daarvan accepteren?

12x JA Solar 370Wp op Zuid / Enphase IQ8+ | 16 kWh NKON ESS Pro / 3x Victron MP II 5000VA | 3x LG split airco | Ravelli RV80 | Home Assistant

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

vinniefireman schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 20:05:
@Get!em Wat heeft het voor zin om ratten te gaan vangen naast/in een bos? Er zijn er altijd nog meer.

@SmashCruiser Misschien is de beste optie begrijpen dat er in het bos veel soorten dieren leven en de aanwezigheid daarvan accepteren?
(Bruine) Ratten hebben een leefgebied. Als het echt in t bos is en ze zoeken gewoon natuurlijk voedsel, het niet zinvol ze weg te vangen. Idd leven er veel meer, al zijn ratten in een bos niet echt veel voorkomend. Meestal leven ratten op boerenerven, vaak ook met slootwater in de buurt en waar kippen gehouden worden.

Maar als je ratten hebt die ondertussen gewend zijn aan consumptie van menselijke voedingswaren, al dan niet in vuilnis, is t wel zinvol die ratten weg te vangen. Al is t maar voor hygiëne op de camping (incl uitwerpselen).

Gebeurt met zwijnen die (on)bewust gevoerd worden aan rand of in dorpen ook. Dat wordt op een gegeven moment namelijk ook gevaarlijk. zwijnen lopen laatste week hier ook centrum dorp in. Los van schade aan tuinen wordt t ook gevaarlijk.

Maar als ‘t echt in t bos is, vermoed ik veel meer dat t egels zijn nu.

[ Voor 15% gewijzigd door Get!em op 22-09-2026 21:39 ]

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
Even een zijstapje van het thema vakantie/kamperen 🙂

Wij hebben schade aan ons kampeermateriaal, die deels door de verzekering wordt gedekt. In een eerste gesprek hebben we aangegeven dat we hun financiële voorstel niet toereikend vonden. Ze zouden dit met de expert bespreken en binnen een afgesproken termijn bij ons terugkomen.

Toen we niets hoorden, hebben we zelf gebeld. Ze boden hun excuses aan en beloofden binnen vijf werkdagen te reageren. Dit is inmiddels drie keer zo gegaan, en we hebben nog steeds niets gehoord.

Heeft iemand tips hoe we dit het beste kunnen aanpakken?

EV 82kWh; WP: ME PUZ-SWM120YAA + ERSF-VM2E + OSO boiler 300L RVS 3.1m2; PV: 13640 Wp O/W + SMA STP 10.0; AC: MTS2R-18HDI + MTS4R-28HDI-V2; Gasloos 08-2025

• LordSinclair
Voor de deur kamperen tot je antwoord hebt? :)

Of je vraag stellen op shopping deel van dit forum

[ Voor 40% gewijzigd door LordSinclair op 23-09-2026 10:10 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 13:04
Ultimatum stellen en anders opschalen. Kan binnen bedrijf en anders rechtsbijstand. En hier ook open over zijn.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

BaBoK schreef op woensdag 23 september 2026 @ 08:48:
Even een zijstapje van het thema vakantie/kamperen 🙂

Wij hebben schade aan ons kampeermateriaal, die deels door de verzekering wordt gedekt. In een eerste gesprek hebben we aangegeven dat we hun financiële voorstel niet toereikend vonden. Ze zouden dit met de expert bespreken en binnen een afgesproken termijn bij ons terugkomen.

Toen we niets hoorden, hebben we zelf gebeld. Ze boden hun excuses aan en beloofden binnen vijf werkdagen te reageren. Dit is inmiddels drie keer zo gegaan, en we hebben nog steeds niets gehoord.

Heeft iemand tips hoe we dit het beste kunnen aanpakken?
Rechtsbijstand inschakelen, mits je die hebt.

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:22
vinniefireman schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 20:05:

Hartstikke leuk die aanwezigheid, maar niet in mijn voortent. :|

Het is ook niet heel gezond om wekelijks elke week bij aankomst eerst uitwerpselen te rapen. Daarnaast is er een zorg dat ze ook in de caravan trekken als het regenachtig/kouder word. Ratten trekken vanaf September weer actief naar binnen toe... niet heel onredelijk om te kijken of je dit kan voorkomen, toch? We staan er tot begin november.

Hoe dan ook, eerst even afwachten wat ik vrijdag aantreft. Misschien heeft het probleem zichzelf al opgelost.

@Get!em na wat extra onderzoek naar dierengeluiden komt het echt het dichts in de buurt van Ratten.
Pagina: 1 ... 313 314 Laatste