[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 285 286 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:17
Ga ook gewoon een aantal zaken bij je in de buurt langs, daar hebben wij zelf ook best veel aan gehad. Ze vertellen vaak het eerlijke verhaal als gaat starten. Wij hadden het idee klein en lichtgewicht, het werd minder klein en alsnog wel wat lichter.

Wat wij vooral hadden je denk dat een bedje van 140 prima gaat als je in de tent/vouwwagen ook goed lag met zijn tweeën. Maar tentdoek is een stuk flexibeler dan een houten kast of muur in je caravan. Ga dus even liggen als je denkt past dit wel.

Wij hebben uiteindelijk een nieuwe gekocht en kan niet anders zeggen super blij mee.

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:29
205Gutmann schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:03:
[...]

Wij hebben de Thule residence G3 zij- en voorwanden, wij hadden eerst ook een verkeerde maat gekocht (maatje groter, 2e hands voor een scherpe prijs), maar het past dan allemaal niet lekker.
Uiteindelijk toch de goeie maat gekocht en dan staat het allemaal een stuk strakker.
Wij zitten in hetzelfde schuitje, maar met 1cm verschil (precies grensgevalletje) ga ik het toch proberen. En hier issie juist kleiner dan groter.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:06
Langzamerhand ben ik eruit wat ik qua tent wil aanschaffen en twijfel nu tussen 2 tenten. Het gaat dus om weekendjes weg met mijn zoontjes. Eerst met 1 van nu nog 3,5 en later met beide. Omdat ik onervaren ben en met de kinderen ben, wil ik een tent die vooral makkelijk is op te zetten. 1 slaapcabine is prima en ik wil wat leefruimte binnen voor als het slecht weer is of toch kouder dan gehoopt. Daarmee kom ik uit op de Decathlon 4.1 of de Air Seconds 4.1, of de Arpenaz.

Arpenaz
€189,-
Fresh & Black
1 slaapruimte
prima leefruimte
Constructie met stokken
Advies voor opzetten: 2 personen

Air Seconds
€349,-
Fresh & Black
1 slaapruimte
prima leefruimte
Opblaasbare constructie
Advies voor opzetten: 1 persoon

Volgens mij zijn ze verder qua kwaliteit hetzelfde.

Nu heb ik de filmpjes gekeken voor het op- en afbreken van beide tenten en ik vraag me af of de Arpenaz inderdaad moeilijker is om op te zetten in je eentje. Kan iemand dat bevestigen en waar zit dat dan in? Iemand die mij hierin wegwijs kan maken?

Het verschil in prijs is prima als het het waard is, maar geef niet graag onnodig geld weg.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 22:16

Cheezus

Luiaard

Stokken is gewoon iets handiger om met 2 personen te doen maar het lukt ook prima alleen. Ik zou lekker voor de Arpenaz gaan: naast een stuk goedkoper is ook de ingepakte tent een stuk compacter.

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:24
crimby schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:50:
Langzamerhand ben ik eruit wat ik qua tent wil aanschaffen en twijfel nu tussen 2 tenten. Het gaat dus om weekendjes weg met mijn zoontjes. Eerst met 1 van nu nog 3,5 en later met beide. Omdat ik onervaren ben en met de kinderen ben, wil ik een tent die vooral makkelijk is op te zetten. 1 slaapcabine is prima en ik wil wat leefruimte binnen voor als het slecht weer is of toch kouder dan gehoopt. Daarmee kom ik uit op de Decathlon 4.1 of de Air Seconds 4.1, of de Arpenaz.

Arpenaz
€189,-
Fresh & Black
1 slaapruimte
prima leefruimte
Constructie met stokken

Air Seconds
€349,-
Fresh & Black
1 slaapruimte
prima leefruimte
Opblaasbare constructie

Nu heb ik de filmpjes gekeken voor het op- en afbreken van beide tenten en ik vraag me af of de Arpenaz inderdaad moeilijker is om op te zetten in je eentje. Kan iemand dat bevestigen en waar zit dat dan in? Iemand die mij hierin wegwijs kan maken?

Het verschil in prijs is prima als het het waard is, maar geef niet graag onnodig geld weg.
Voordat je een keuze maakt kan ik aanraden om even langs de winkel te gaan. Dan krijg je gevoel voor het formaat en gewicht van de verschillende pakketten. Ik was er toevallig afgelopen weekend en het blijkt behoorlijk substantieel. Overigens kan je ook de tent met stokken kopen, opzetten en weer terugbrengen als hij niet bevalt. Daar doen ze vrij makkelijk over.

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:07
crimby schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:50:

Arpenaz
€189,-
Fresh & Black
1 slaapruimte
prima leefruimte
Constructie met stokken

Air Seconds
€349,-
Fresh & Black
1 slaapruimte
prima leefruimte
Opblaasbare constructie

Langsgaan is 1 ding. Maar jezelf afvragen wat je het liefst doet als je na een lange dag in de schemering aankomt en het dreigt te gaan regenen, is ook zinvolle input om je afweging te maken vind ik. Want onder mooie omstandigheden is stokkentent wel op te zetten. Maar als je beetje haast hebt en je moet de kinderen tegelijkertijd in de gaten houden, dan is meer gemak te prefereren (er van uitgaande dat je een goede pomp hebt).

Vooral die stokken er door duwen vind ik altijd een prutswerk, zeker bij zulke grote bogen. En daarbij komt, tijdens winderige omstandigheden opzetten is dat meteen ook een zwakke plek. Een buis met lucht breekt in ieder geval niet als die een beetje wind vangt.

• crimby
Kevinns schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:22:
[...]

Voordat je een keuze maakt kan ik aanraden om even langs de winkel te gaan. Dan krijg je gevoel voor het formaat en gewicht van de verschillende pakketten. Ik was er toevallig afgelopen weekend en het blijkt behoorlijk substantieel. Overigens kan je ook de tent met stokken kopen, opzetten en weer terugbrengen als hij niet bevalt. Daar doen ze vrij makkelijk over.
Ik ben er langs gegaan uiteraard en beide tenten voldoen aan al mijn eisen. Alleen de snelheid van het opzetten (en afbreken) vind ik lastig in te schatten. Daarom heb ik de filmpjes bekeken, maar beide zien er (op film) gemakkelijk uit. Vandaar dat ik op zoek ben naar de ervaringen hier.
Adam1980 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:36:
[...]

Langsgaan is 1 ding. Maar jezelf afvragen wat je het liefst doet als je na een lange dag in de schemering aankomt en het dreigt te gaan regenen, is ook zinvolle input om je afweging te maken vind ik. Want onder mooie omstandigheden is stokkentent wel op te zetten. Maar als je beetje haast hebt en je moet de kinderen tegelijkertijd in de gaten houden, dan is meer gemak te prefereren (er van uitgaande dat je een goede pomp hebt).

Vooral die stokken er door duwen vind ik altijd een prutswerk, zeker bij zulke grote bogen. En daarbij komt, tijdens winderige omstandigheden opzetten is dat meteen ook een zwakke plek. Een buis met lucht breekt in ieder geval niet als die een beetje wind vangt.
Daarmee zeg je dus of bevestig je dat de opblaastent wel echt makkelijker en sneller is om op te zetten? Eigenlijk wat Decathlon ook zelf aangeeft?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:44
crimby schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:09:
[...]

Daarmee zeg je dus of bevestig je dat de opblaastent wel echt makkelijker en sneller is om op te zetten? Eigenlijk wat Decathlon ook zelf aangeeft?
Dat kan ik je ook wel garanderen. Heb zelf geen opblaaspomptent maar vrienden wel. Het staan van dat gaat vele malen vlotter

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 21:54

charrel

Cortisol4life..

[...]

Ik ben er langs gegaan uiteraard en beide tenten voldoen aan al mijn eisen. Alleen de snelheid van het opzetten (en afbreken) vind ik lastig in te schatten. Daarom heb ik de filmpjes bekeken, maar beide zien er (op film) gemakkelijk uit. Vandaar dat ik op zoek ben naar de ervaringen hier.

[...]

Ik zou niet snel meer teruggaan naar stokken tenten, zeker met de wat grotere tenten. Even de hoeken vast, pomp eraan en staan, je moet nog wel 1 stok erin doen aan de voorkant bij de opblaastent.

• crimby
helder en bedankt voor de bevestiging! Dan is de keuze gemaakt denk ik zo :-)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

LogiZ5500 schreef op maandag 20 april 2026 @ 20:34:
Dank allen voor de eerste raadgeving, we gaan eens even flink inlezen en hopen een leuk model op de kop te tikken!

Ps: We mikken nu op een max lengte van ~625cm, bed in de breedte, met mover, voortent, gewicht beladen max 1400kg.
Ik zou nu eerst op zoek gaan naar een stalling, dat is lastig en zeker als je hem binnen wil stallen.
Begin maart kreeg ik de melding dat mijn stalling er mee gaat stoppen (Flevoland) en een paar stallingen gebeld en die willen alleen nog campers stallen (nieuw verdien model ondanks dat de wegenbelastingregels voor campers zijn aangescherpt) of je moet je caravan buiten stallen bij Allsave of iets in die geest.

Hier kan je kijken naar stallingen bij jouw in de buurt https://caravan-forum.nl/...0abeb04ee952d32435ece939f

Of kijk eens bij www.stalling31.nl , een landelijk keten.

Vergeet de caravan niet te verzekeren, bij de meeste stallingen is dit verplicht (evenals gas / accu eruit bij stallen).

[ Voor 5% gewijzigd door aReaRe op 21-04-2026 20:16 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:07
Nah ja, laat ik dat nuanceren. Mij lijkt het niet heel prettig om een grote tunneltent met stokken op te zetten in mijn eentje. Zeker niet 1 van decathlon (waar toch wel wat wordt bezuinigd op gemak en kwaliteit) en al helemaal niet als ik jonge kinderen bij me heb die óók mijn aandacht nodig hebben.
Ik vermoed dat een opblaasbare buizen tent dan makkelijker staat. En is denk ik wat vergeeflijker in het opzetten als je het een beetje gehaast doet. In tegenstelling tot stokken, die kunnen breken als de verkeerde kracht wordt toegepast.

• Kevinns
  • Laatst online: 01:24
aReaRe schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:11:
[...]

Vergeet de caravan niet te verzekeren, bij de meeste stallingen is dit verplicht (evenals gas / accu eruit bij stallen).
Verplicht is het voor zover ik weet niet. Maar meestal zijn stallingen zelf niet verzekerd en leggen ze alle verantwoordelijkheid voor schade bij de klant. Denk aan een deuk, kras of in het ergste geval brand.

De vraag is of je dat risico wil nemen. Waarschijnlijk bij een gloednieuwe caravan niet, maar bij een 40 jaar oud hok is de verzekering gauw duurder dan de dagwaarde.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:39

nwagenaar

God, root. What's the differen

@crimby
Ik heb de Arpenaz (nog de oude editie, dus zonder F&B) gehad en deze was in je eentje zeker wel op te zetten, maar dit ging niet zonder slag of stoot (met 2 personen was veel makkelijker) omdat je die dingen in de stokken moet drukken; laat ik het zo stellen dat er wel eens eentje niet lekker zat en dan schiet ie eruit.

Ik heb sinds afgelopen jaar de Obelink Boreas 5 koepeltent en die is door de koepel opbouw makkelijker en in je eentje te doen tov de Arpenaz.

De voordeel van de Arpenaz vind ik wel dat de voortent ruimer is is, dus je kunt simpelweg met slecht weer goed en ruim terecht met 4 personen.

Als je qua ruimte de Arpenaz wilt hebben en je wilt het in je eentje doen, dan is de opblaasbare variant een betere oplossing. Maar ja, kost wel aanzienlijk meer dan de stokken editie.

Ik zou gewoon even bij de Decathlon gaan en beide varianten bekijken of ze je bevallen qua ruimte, grootte, etc. Op Marktplaats zie ik ze met regelmaat voorbij komen en voor aanzienlijk minder dan als je ze nieuw koopt.

[ Voor 25% gewijzigd door nwagenaar op 22-04-2026 17:33 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

• crimby
Ik heb inmiddels een tweedehands Quechua air seconds 4.1 f&b kunnen scoren! Dus helemaal happy :-) dit weekend even op zetten, ben erg benieuwd!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:35
Vanwege de weersverwachting waren we in dubio of we deze mei vakantie zouden gaan kamperen.

Knoop doorgehakt, we gaan! We gaan voor het eerst weg met de vouwwagen, en we gaan naar de Vogezen. Naar een camping die hier getipt was: Camping les Tréxons. Overdag is het daar een graad of 20 en in de nacht rond de 7 graden.

Een vraag: hoe houden jullie jonge kinderen (de jongste is nog geen 2) met die temperaturen snachts warm? Regelbaar straalkacheltje? Electrische deken?

We zijn van plan het campingbedje in de vouwwagen, op 1 van de bedden te zetten en dan misschien ook nog een grote delen om het campingbedje heen.

Bereken je warmteverlies

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Spykie schreef op woensdag 22 april 2026 @ 20:59:
Vanwege de weersverwachting waren we in dubio of we deze mei vakantie zouden gaan kamperen.

Knoop doorgehakt, we gaan! We gaan voor het eerst weg met de vouwwagen, en we gaan naar de Vogezen. Naar een camping die hier getipt was: Camping les Tréxons. Overdag is het daar een graad of 20 en in de nacht rond de 7 graden.

Een vraag: hoe houden jullie jonge kinderen (de jongste is nog geen 2) met die temperaturen snachts warm? Regelbaar straalkacheltje? Electrische deken?

We zijn van plan het campingbedje in de vouwwagen, op 1 van de bedden te zetten en dan misschien ook nog een grote delen om het campingbedje heen.
Goed matje en goede slaapzak doen t prima. Ook voor kleine kinderen. Wij hadden dat icm deryan tentje in de vouwwagen tent. Dus tent in tent.

Wij hebben net ook een campingplek bedacht voor komende dagen. Weer lijkt beter dan vooraf bedacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 22-04-2026 21:02 ]

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:51

Winterslaapzak (van die baby/kinderdingen) en verhuisdeken doet het prima hier. De ander heeft al een echte slaapzak (Decathlon en kan je eerder dichtknopen waardoor die niet zo lang en warmer is. En slapen op hoogte in de vouwwagen doet wonderen

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-04 22:18

Wij staan op dit moment in Oostenrijk op een camping. Het is hier overdag prima maar in de nacht 2 graden. Zijn met onze dochters van 4 en 6. Goede slaapzak en mat doen inderdaad wonderen. Hebben voor de zekerheid ook altijd extra dekentjes mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REBLxFYmCIzbMM-4QE9l6ywYxD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w42YRyBPYPc4I7lyvfJs6uKi.jpg?f=fotoalbum_large

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online

Isolerend luchtbed of matras, goede slaapzak en als het nog kouder wordt een dekbed over de slaapzak.

Ik zou nooit met elektrische dingen werken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:53
Shit. Wilde net reserveren op een camping hier in de buurt (De Koornmolen in Zevenhuizen) voor 14-30 mei, maar helaas vol. Heeft iemand nog aanraders in de regio Rotterdam? Ik heb een paar dagen nog dienst in die periode wat betekent dat ik ongeveer binnen een half uur/drie kwartier in centrum R'dam moet kunnen zijn. Wel met zwaailichten en sirene, dus neem die reistijd met een korreltje zout. Wij (twee volwassenen en een kereltje van 14 maanden) kamperen met een vouwwagen.

Wij vinden het leuk om te kamperen op een veld waar je nog wat contact hebt met andere kampeerders, Dus niet in een afgesloten "hokje", zoals de plekken met privé sanitair op de Koornmolen.

Ik zat net op de site van de Kriekenboogerd, maar die lijkt me wel héél kleinschalig. Camping Lansingerland ben ik wel eens geweest. Wel leuk dat ze daar koeien hebben. Geen idee hoe het is om daar te kamperen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Cass Casey schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:58:
Shit. Wilde net reserveren op een camping hier in de buurt (De Koornmolen in Zevenhuizen) voor 14-30 mei, maar helaas vol. Heeft iemand nog aanraders in de regio Rotterdam? Ik heb een paar dagen nog dienst in die periode wat betekent dat ik ongeveer binnen een half uur/drie kwartier in centrum R'dam moet kunnen zijn. Wel met zwaailichten en sirene, dus neem die reistijd met een korreltje zout. Wij (twee volwassenen en een kereltje van 14 maanden) kamperen met een vouwwagen.

Wij vinden het leuk om te kamperen op een veld waar je nog wat contact hebt met andere kampeerders, Dus niet in een afgesloten "hokje", zoals de plekken met privé sanitair op de Koornmolen.

Ik zat net op de site van de Kriekenboogerd, maar die lijkt me wel héél kleinschalig. Camping Lansingerland ben ik wel eens geweest. Wel leuk dat ze daar koeien hebben. Geen idee hoe het is om daar te kamperen.
Er zijn noord van Rotterdam relatief weinig campings.

Lansingerland, maar die ken je. In natte periodes ondoenlijk. Gevoelig voor wind. Sanitair zozo.

Delfgauw nog 1 luxere/duurdere. Vaak druk en vol.

Zoetermeer/leidchenveen in de polder naast de skibaan. Open camping, daardoor wel ook snel last van wind. Sanitair best goed.

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:26

Camping 't Weergors in Hellevoetsluis is wel leuk. Leuke spettertuin voor de kleine.
En een mooi zwembad om de hoek met leuk gedeelte voor die leeftijd.

Anders wellicht de stadscamping in Delft, ziet er ook wel luek uit, maar ben daar zelf nog niet geweest.

• Cass Casey
PaulBloem schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:23:
[...]

Camping 't Weergors in Hellevoetsluis is wel leuk. Leuke spettertuin voor de kleine.
En een mooi zwembad om de hoek met leuk gedeelte voor die leeftijd.

Anders wellicht de stadscamping in Delft, ziet er ook wel luek uit, maar ben daar zelf nog niet geweest.
Dank. Helaas beide geen plek.

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:42

bjp

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:34

Delftse Hout is ook een leuke camping. Niet supergroot, zwembad, animatie (in vakanties) en ze hebben ook wat huisjes staan.

Edit, is al genoemd zag ik

• crimby
Voor begin augustus ben ik op zoek naar een leuke kleine camping geschikt voor mijn dan bijna 4-jarige. Het liefst lekker in de natuur, wat speeltuintjes, bos en animatie. Nu ben ik benieuwd of jullie ervaring hebben met een van deze campings en/of jullie nog andere tips hebben.

Zwanemeer
Kriemelberg
Lemeleresch
het goeie leven
In de rimboe

Lemeleresch zag ik al even voorbij komen, is dat leuk en passend? En de rest?

[ Voor 3% gewijzigd door crimby op 23-04-2026 13:43 ]

• EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:07
Ik twijfel ontzettend over het wel of niet boeken van een doorreiscamping voor komende zomer voor de nacht van 19 - 20 juli. In de buurt van Lyon.

voordeel is het zeker hebben van een plekje, echter is het nadeel dat je ook tot daar moet komen (zeker als het tegenzit kan dit stress opleveren) en ook niet verder door kunt rijden als het lekker gaat.

Wat zijn jullie ervaring ermee rond diezelfde periode?

48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:20
zou het persoonlijk niet doen, dan ben je tenminste flexibel. Maar als je niet tegen die onzekerheid kan, moet je het wel doen ...

Hi Ha Hopjesvla

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@EdwinC als het bedrag misbaar is, boeken voor de rust in je hoofd. Redt je het niet dan moet je wat anders zoeken en ben je je geld kwijt. Die afweging kan jij alleen zelf maken.

Edit verder rijden dan het plan doe ik bijna nooit, ben er dan ook wel klaar mee.

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 23-04-2026 16:17 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:32

Bommes

Capo del formaggio

Wij hebben nog helemaal niks geboekt voor onze zomer vakantie.
Met onze 5 jarige precies midden in het hoogseizoen, 3 weken met de camper op pad door de Alpen, Provence, Piëmont.
We gaan het wel zien, denk dat er her en der wel wat Complet zal zijn, dan zoeken we wel weer verder.. :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:55
Wij boeken de onderweg overnachtingen altijd van te voren, soms zelfs pas een paar dagen van te voren.

We rijden doorgaans veel km, maar wel een afstand die te doen is ook al als je bijv twee uur file hebt gehad.

Vinden het zelf wel lekker om ‘s ochtends niet te vroeg weg te hoeven en zo rond een uur of 17.00 op de tussen bestemming te zijn.

• kwet
EdwinC schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:51:
Ik twijfel ontzettend over het wel of niet boeken van een doorreiscamping voor komende zomer voor de nacht van 19 - 20 juli. In de buurt van Lyon.

voordeel is het zeker hebben van een plekje, echter is het nadeel dat je ook tot daar moet komen (zeker als het tegenzit kan dit stress opleveren) en ook niet verder door kunt rijden als het lekker gaat.

Dat is op een zondag, toch? mijn ervaring is dat het dan meestal wel 'rustig' is.
Doorreis campings die nogal populair zijn, is misschien lastiger in hoogseizoen. Wat ik wel van doorreis campings weet, is dat iedereen tegelijk aankomt en het er dan erg druk is voordat je op je plek bent.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
crimby schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:31:
Voor begin augustus ben ik op zoek naar een leuke kleine camping geschikt voor mijn dan bijna 4-jarige. Het liefst lekker in de natuur, wat speeltuintjes, bos en animatie. Nu ben ik benieuwd of jullie ervaring hebben met een van deze campings en/of jullie nog andere tips hebben.

Zwanemeer
Kriemelberg
Lemeleresch
het goeie leven
In de rimboe

Lemeleresch zag ik al even voorbij komen, is dat leuk en passend? En de rest?
Die laatste twee heb ik ook 'op mijn lijstje' staan en goede referenties van. Als je dat soort campings leuk vindt/lijkt dan kun je De Vliert bij Houten, de Lievelinge bij Vuren of Bij Ons in Groesbeek wellicht wel waarderen. De Krakeling bij Zeist kun je ook naar kijken, maar dan wel op de bosplekken - de rest is veel/allemaal seizoensplaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door MrAcid op 23-04-2026 19:55 ]

• JanHenk
  • Niet online
De Kleine Wereld in Onnen (in de buurt van Groningen, kop van Drenthe) past misschien ook wel in dat rijtje.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• crimby
MrAcid schreef op donderdag 23 april 2026 @ 19:51:
[...]

Die laatste twee heb ik ook 'op mijn lijstje' staan en goede referenties van. Als je dat soort campings leuk vindt/lijkt dan kun je De Vliert bij Houten, de Lievelinge bij Vuren of Bij Ons in Groesbeek wellicht wel waarderen. De Krakeling bij Zeist kun je ook naar kijken, maar dan wel op de bosplekken - de rest is veel/allemaal seizoensplaatsen.
Thanks! Ik zat inderdaad ook naar de Krakeling te kijken maar dat leek me vooral een hele grote camping. Bij ons in Groesbeek lijkt me ook leuk, maar dat is hier zo dichtbij. Dat vind ik voor nu zonde. Dank voor de andere tips!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Voor de niet camper topic bezoekers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCp34UtKy907E53jQJMKYbeivUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGUsUD1VvEekSBaoGUPkR6SW.jpg?f=fotoalbum_large
Kamperen O+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-04 15:04
EdwinC schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:51:

De bekende campings zijn vaak druk…mocht je wat meer binnenland intrekken is er denk wel genoeg plek. Afgelopen zondag/maandag overnacht op municipal Macon en was goed bezet.

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:57
Ik ben op zoek naar een alternatief op de traditionele haring + hamer combinatie.
Ik vind dit altijd wel een gedoe met in en uit de grond krijgen, vooral wanneer de grond erg droog is.

Ik zat te kijken naar de Peggy Peg Starterskit haringset + een kleine accutol.

Wat zijn jullie ervaringen hier mee en wat raden jullie wel of juist niet aan?

• kwet
So_Surreal schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 20:45:
Ik ben op zoek naar een alternatief op de traditionele haring + hamer combinatie.
Ik vind dit altijd wel een gedoe met in en uit de grond krijgen, vooral wanneer de grond erg droog is.

Volgens mij net voorbij gekomen in het vouwwagen topic, men was er in elk geval enthousiast over. Ik geloof iemand wat sceptisch bij hele harde grond

Vouwwagen ervaringen haringen

[ Voor 7% gewijzigd door kwet op 24-04-2026 21:02 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb zo een setje voor bij de voortent van onze caravan.
Als de grond te hard is mol je ze meteen.
Beetje zachte zandgrond werkt het wel echt super.
Heb er een set stalen bij voor de harde grond.
Mij beviel het uitstekend.

• crimby
Zeer last minute camping Costa Kabrita geboekt. Tent moest toch getest worden en opa en oma staan hier met de caravan. Dus alles de auto in gegooid en even een nachtje testen!

2 volwassenen en 2 kids (waarvan 1 in een deryan tentje) past niet, dus ik mag in de voortent. Mama mocht voor deze ene keer mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DgdCbApYG4o21mvtZZAKmUfbY_o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zWkLZmuSy82xmrfgw2VOzRqb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckdPJvLdgcUO9gySQ5Fya0hBEp4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9zw8QBe8MZ95Kcm5iVR0rFw.jpg?f=fotoalbum_tile
Edit na de nacht: heerlijk tentje maar de kleine man van 1,5 vond het helemaal niks en wilde dat de hele camping vertellen. De oudste van 3,5 heeft heerlijk geslapen en vond het geweldig.

Ik had van mijn broer Nomad Allround 10 geleend. Hielden ons goed warm, maar werd wel wakker met last van mijn heup en schouder. Ik ben een zijslaper, dus dit vergt nog even wat uitzoekwerk en wellicht van dat veldbedden of opblaasbodems.

[ Voor 16% gewijzigd door crimby op 26-04-2026 10:35 ]

• nwagenaar

nwagenaar

@crimby
Hoe beviel het opzetten van de tent, ging het makkelijk in je eentje?

Wat betreft zijslaper zijn icm de comfort matten: in mijn geval komt het door mij omdat de mat te hard is (opgeblazen), als zijslaper heb je redelijk wat gewicht op een bepaald punt (bij je heupen) dus moet die niet te hard zijn. Daarbij gebruik ik 2 camping kussens (memory foam onder en een zachtere er bovenop).

Meestal laat ik de mat gewoon zichzelf vollopen en dan blaas ik 3 keer bij met de mond. Vervolgens even op liggen en met de hand onder mijn heup voelen dat je niet op de grond ligt en-of dat er genoeg ruimte is tot aan de grond: is dat niet het geval dan even wat lucht bij inblazen.

• crimby
Thanks voor de tips @nwagenaar .

Het opzetten van de tent ging bijzonder makkelijk. Al was ik met veel mensen, heb ik iedereen gevraagd zich er niet mee te bemoeien zodat ik het ook echt alleen moest doen. Ik denk dat ik in 10-15 minuten te tent had uitgepakt en opgezet had incl de scheerlijnen. De meeste tijd daarna ging vooral zitten in het winterproof maken zodat de kleine mannen het niet koud hadden.

De tent afbreken ging ook bijzonder snel en het paste ook meteen in de tas. Verbazingwekkend!

Wel had ik netjes de ritsen dicht gedaan, dat leek me wel zo netjes. Maar nu las ik dat dat juist niet goed was. Dus net op zolder de tent weer helemaal uitgepakt, uitgerold en de ritsen geopend. Door gebrek aan ruimte nu wel minder strak in de zak weer, maar alsnog ging het wederom goed.

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:23

Wij zijn voor het eerst met onze 37 jaar oude kip caravan op pad. Dankzij het kamperen met de tent hebben we een rijke collectie aan kromme haringen. Daarom ook deze aangeschaft: https://www.obelink.nl/ob...afBzH110YidsaAr9vEALw_wcB

We zitten hier gewoon in Nederland op een gras/zand grond en die dingen werken perfect. Tenminste, zo is nu de eerste ervaring. Ik heh een bosch schroefmachine, accu en oplader bij die ik al 20 jaar heb. Combineerd mooi met onze compressor.

• nwagenaar

nwagenaar

@crimby
Bij het inpakken laat ik de ritsen van de binnentent iets open zodat je bij het inpakken/oprollen je de overtollige lucht er makkelijker uitkrijgt. Ook een (extra) paar van die straps met klittenband doet wonderen om het iets compacter te maken voor het inpakken.

Maar het goede nieuws is iig dat je het niet koud hebt gehad en dat je het in je eentje hebt opgezet: als je het een paar keer doet dan krijg je er enorm snel handigheid in is mijn ervaring en dan staat ie binnen no-time :)

• JaMaaT
Vraagje, ben ik de race voor een nieuwe accu voor de mover.

Natuurlijk kan ook de AGM accu gewoon vervangen maar ben ook aan het overwegen ok wat dieper in de buidel te tasten en voor een lithium versie te gaan.

Maar wat is nu het grote verschil tussen bijvoorbeeld zoiets:

https://www.obelink.nl/powerxtreme-x30-lithium-accu.html

En een stuk goedkopere met meer capaciteit:

https://amzn.eu/d/0bdoZFyt

Hier zit uiteraard geen lader bij, maar die kan ik ook los kopen. Dan plaat is deze gewoon in de schuur l, en op vakantie neem ik m mee. Mocht er een accu sneuvelen heb ik de lader nog.

Heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie?

• crimby
nwagenaar schreef op maandag 27 april 2026 @ 09:19:
@crimby
Bij het inpakken laat ik de ritsen van de binnentent iets open zodat je bij het inpakken/oprollen je de overtollige lucht er makkelijker uitkrijgt. Ook een (extra) paar van die straps met klittenband doet wonderen om het iets compacter te maken voor het inpakken.

Maar het goede nieuws is iig dat je het niet koud hebt gehad en dat je het in je eentje hebt opgezet: als je het een paar keer doet dan krijg je er enorm snel handigheid in is mijn ervaring en dan staat ie binnen no-time :)
Ik las dat die ritsen open moesten voor de druk op de ritsen zelf? Maar dat valt dus wel mee?

Maar ja het ging echt zo rap. We zijn ook helemaal verknocht (behalve de kleinste man dan) en willen volgend jaar ook lekker met een tent de zomer vakantie vieren. Dus er komt nog een tweede grote tent, maar die zal aan andere eisen moeten voldoen en dan moet ik nog eens bedenken hoe het allemaal mee gaat. Maar dat voor later. Nu lekker genieten!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-04 15:04
oosterhofjf schreef op maandag 27 april 2026 @ 09:03:
[...]

Wij zijn voor het eerst met onze 37 jaar oude kip caravan op pad. Dankzij het kamperen met de tent hebben we een rijke collectie aan kromme haringen. Daarom ook deze aangeschaft: https://www.obelink.nl/ob...afBzH110YidsaAr9vEALw_wcB

We zitten hier gewoon in Nederland op een gras/zand grond en die dingen werken perfect. Tenminste, zo is nu de eerste ervaring. Ik heh een bosch schroefmachine, accu en oplader bij die ik al 20 jaar heb. Combineerd mooi met onze compressor.
Heb deze schroefharingen ook en tot deze vakantie waren ze perfect 👌

Ben nu in de Ardèche en komen niet met schroefmachine niet door sommige stukken grond/rots en de. Neem volgende vakantie ook voor de zekerheid maar rotsharingen mee.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:42
JaMaaT schreef op maandag 27 april 2026 @ 09:23:
Vraagje, ben ik de race voor een nieuwe accu voor de mover.

Natuurlijk kan ook de AGM accu gewoon vervangen maar ben ook aan het overwegen ok wat dieper in de buidel te tasten en voor een lithium versie te gaan.

Maar wat is nu het grote verschil tussen bijvoorbeeld zoiets:

https://www.obelink.nl/powerxtreme-x30-lithium-accu.html

En een stuk goedkopere met meer capaciteit:

https://amzn.eu/d/0bdoZFyt

Hier zit uiteraard geen lader bij, maar die kan ik ook los kopen. Dan plaat is deze gewoon in de schuur l, en op vakantie neem ik m mee. Mocht er een accu sneuvelen heb ik de lader nog.

Heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie?
Goedkoop is vaak duurkoop, zeker bij dingen als accu’s vind ik dat risicovol. Wat niet zegt dat zo’n merkloos ding slecht is.

Zelf heb ik zowel een Enduro als een PowerXtreme mee. Die lithium dingen wegen amper iets en helaas hele slechte ervaringen met de Enduro gehad 2 jaar terug. Toen heb ik op stel en sprong in Italië iets moeten kopen, maar kon daar zo snel niks anders krijgen dan een ouderwetse AGM accu die vele malen zwaarder en minder krachtig was. Dat was voldoende voor dat moment, maar in NL heb ik die snel verkocht.

Heb getwijfeld om de Enduro te verkopen, maar aangezien onze caravan simpelweg te zwaar is om te duwen op niet vlak / moeilijk terrein heb ik toch liever een 2e accu mee. Die 2 kilo kan ik wel hebben. De Enduro is door de fabrikant gefixed, maar heel veel vertrouwen heb ik er niet meer in.

Ik heb 2 maal een 10Ah, dat is een bewuste keuze. Ik wilde eigenlijk net iets groter toen de Enduro eraan ging. Ik kan 15-20 min rijden zeggen ze, dat is meestal ruim voldoende. Maar een beetje extra voelt prettig. Dus nu op deze manier opgelost, kansen gespreid en dubbele capaciteit.

Een AGM accu zal ik nooit meer kopen, het is dat het in Italië moest. De nadelen van het extreme gewicht en minimale power staan mij meer dan tegen. Kan mij niet schelen dat het duurder is om die reden, de caravan+spullen en jaarlijkse reis kosten vele malen meer dan de 100 euro die je anders bespaard.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:57
oosterhofjf schreef op maandag 27 april 2026 @ 09:03:
[...]

Bedankt voor de info, ik ga deze ook bestellen.
Aan 20 heb ik alleen niet genoeg, dus ik moet 2 verpakkingen kopen.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

So_Surreal schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:47:
[...]

Bedankt voor de info, ik ga deze ook bestellen.
Aan 20 heb ik alleen niet genoeg, dus ik moet 2 verpakkingen kopen.
Aan haringen kan je nooit te weinig meenemen, je verkloot er altijd een paar tijdens het kamperen O-) .
@JaMaaT Ik zou het risico niet nemen met onbekende LiPo accu's. Powerextreme en Enduro hebben een naam en daar betaal je helaas voor, en hebben zich bewezen in het veld.

Ik heb zelf een Enduro Lipo accu 20Ah waar ik een behoorlijke tijd op kan manoeuvreren en dan heb ik nog voldoende prik erin zitten. Deze accu heeft de hele winter in huis opgeslagen gelegen en vrijdagavond een 30 minuten aan de Enduro lader gehangen en hij was vol.

Één nadeel heeft mijn accu wel, hij is niet uit lezen met een app, dus de enige controle op een volle accu is het laadlampje van de lader, bij groen is de accu vol.
@Drardollan mijn Enduro 20ah is qua capaciteit sterk genoeg voor mijn Caravelair (en de movers Enduro EM303A+ volautomatisch) die een kleine 1020kg weegt. Max mag hij 1200 kg wegen.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:27
@JaMaaT Kijk vooral ook naar de maximale stroom die de accu kan leveren, waarschijnlijk is die goedkope accu bedoeld als boord accu en niet voor de grote stromen van een mover.
Ikzelf heb een Victron accu van 40Ah, nu 5 jaar in gebruik en nog geen problemen mee gehad.
De flexibiliteit qua aansluiten gaf voor mij de doorslag, ik heb de accu zo aangesloten dat deze kan laden als de caravan aan de auto hangt maar ook als deze aan de walstroom hangt.
Je hebt 2 12V uitgangen, 1 voor de mover en een voor de 12V installatie in je caravan als je wilt.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

205Gutmann schreef op maandag 27 april 2026 @ 17:43:
@JaMaaT Kijk vooral ook naar de maximale stroom die de accu kan leveren, waarschijnlijk is die goedkope accu bedoeld als boord accu en niet voor de grote stromen van een mover.
Als ik de reviews en specificaties bekijk is het inderdaad meer een boordaccu dan een accu voor het aandrijven van een mover.

• JaMaaT
Thanks, idd. Even op ingelezen. Ik moet dus een BMS die minimaal 120a kan handelen. Dat is de max van mijn mover. We neuzen even verder.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Foto van mijn combinatie (y)
Tijdelijk op de oprit vanwege wisseling van stalling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIk2aRq3zDMrI24wvaD73J-TyAA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QwMJHeys9tR1l0JGWhXjYp2T.png?f=user_large

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:42
aReaRe schreef op maandag 27 april 2026 @ 17:09:
[...]

Één nadeel heeft mijn accu wel, hij is niet uit lezen met een app, dus de enige controle op een volle accu is het laadlampje van de lader, bij groen is de accu vol.
@Drardollan mijn Enduro 20ah is qua capaciteit sterk genoeg voor mijn Caravelair (en de movers Enduro EM303A+ volautomatisch) die een kleine 1020kg weegt. Max mag hij 1200 kg wegen.
Die van mij weegt 1500kg en doet het zeker 15m met 10Ah :) Sterkte is sowieso geen verschil tussen die van ons, dat is voor dit type accu altijd gelijk. Ouderwetse accu’s is een ander verhaal.

De app van Enduro is simpel en beperkt, die van PowerXtreme uitgebreider en nuttiger. Bijvoorbeeld de slaapstand voor in de winter.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Drardollan schreef op maandag 27 april 2026 @ 21:25:
[...]

Die van mij weegt 1500kg en doet het zeker 15m met 10Ah :) Sterkte is sowieso geen verschil tussen die van ons, dat is voor dit type accu altijd gelijk. Ouderwetse accu’s is een ander verhaal.

De app van Enduro is simpel en beperkt, die van PowerXtreme uitgebreider en nuttiger. Bijvoorbeeld de slaapstand voor in de winter.
Dat zien we dan wel weer, de accu is door privé omstandigheden maar 4x echt getest en keer of 8 of 12 bij moveren de oprit op :/

En verder slaapt de accu altijd binnen in huis (in de mancave) , dus op kamertemperatuur.
Voorlopig nog geen nieuwe accu hier nodig, tegen die tijd gaan we wel eens kijken naar die PowerExtreme of toch weer Enduro.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tweaker camping tip:

Camping Oosterberg , Epen, Limburg.

Vraag de technische man naar de duurzame Installaties en je bent een uur verder. Langer als je wil.

80kW pelletbrander, 3000liter buffervat, 40m3 tapwaterbuffer (koud), 4x 800liter tapwaterbuffer warm (met warmtewisselaar), innovatief doucheknopje van eigen makelij (tweaker waardig, incl statistieken en dashboard). Op mobiel alles in grafieken.

Wie douchen er langer (en drukken vaker op t knopje), mannen of vrouwen?

Ohja, afzuiging wc geur centraal…

Je mag ook de technische gangen inkijken, etc.

Grote camping (300 vrijeplaatsen / ~800 gasten), maar voelt als kleinere camping bij de boer. Veel kinderen , spelen in bos, stal en kinderboerderij.

Pro tip: neem een extra verlengsnoer mee. Stroomaansluiting bepaald je stek keuze.

[ Voor 27% gewijzigd door Get!em op 27-04-2026 21:51 ]

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
JaMaaT schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:43:
Thanks, idd. Even op ingelezen. Ik moet dus een BMS die minimaal 120a kan handelen. Dat is de max van mijn mover. We neuzen even verder.
Ik zou echt 100% voor een LFP accu gaan. De hele AGM techniek is in mijn optiek achterhaalt. Die powerXtreme accu's zijn naar mijn mening ook behoorlijk overpriced. Ik heb nu zelf een 300Ah LFP4 accu met een 200A JKBMS er in staan. Het totaal gewicht is gelijk aan onze vorige 80Ah AGM accu. De accu word ingezet voor de mover maar ook voor de AC omvormer om autrak te staan. Over de kwaliteit van de gebruikte cellen kan ik nog niets zeggen. Maar deze accu heeft mij toen 263,- gekost. Dit tegenover een X30 die al 489,- zou moeten kosten heeft mij de keuze snel doen maken.

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:41
Get!em schreef op maandag 27 april 2026 @ 21:46:
Tweaker camping tip:

Vraag de technische man naar de duurzame Installaties en je bent een uur verder. Langer als je wil.

80kW pelletbrander, 3000liter buffervat, 40m3 tapwaterbuffer (koud), 4x 800liter tapwaterbuffer warm (met warmtewisselaar), innovatief doucheknopje van eigen makelij (tweaker waardig, incl statistieken en dashboard). Op mobiel alles in grafieken.

Grote camping (300 vrijeplaatsen / ~800 gasten), maar voelt als kleinere camping bij de boer. Veel kinderen , spelen in bos, stal en kinderboerderij.

Pro tip: neem een extra verlengsnoer mee. Stroomaansluiting bepaald je stek keuze.
Daar ben ik 28 jaar geleden voor het laatst geweest en ook toen was het al een erg fijne camping. De ligging is sowieso fantastisch, zeker de plekken die uitkijken over het dal. Misschien moeten we daar maar weer eens een kijkje nemen

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Duclaasie schreef op maandag 27 april 2026 @ 22:18:
[...]

Daar ben ik 28 jaar geleden voor het laatst geweest en ook toen was het al een erg fijne camping. De ligging is sowieso fantastisch, zeker de plekken die uitkijken over het dal. Misschien moeten we daar maar weer eens een kijkje nemen
Dal uitzicht is leuk, maar in lente wel risico op koude wind uit oost. Voor dit weekend meerdere dagen met mist in t dal, prachtig, maar ook koud. Terwijl op weilandje verder de zon was.

Er zijn nu veel meer velden. En elke zaterdag streetfood car, met vlees van de eigen koeien.

[ Voor 8% gewijzigd door Get!em op 27-04-2026 22:23 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tweaker camping tip:

Been there done that:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSWsrgyT7gmb94GeElBeHx92cR8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sXBZ8CEAc3n06qQEBcMulYxG.jpg?f=user_large
Met de camper vroeg in het seizoen: op het pad blijven staan. Anders is hulp van de tractor zeker nodig. Ook dat heb ik al eens meegemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZSZTf8XwchYgeYb8p9l_KTQBkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/668L9d91xAOxlnfkgYx9eXtu.jpg?f=fotoalbum_large
Kom er al vanaf dat ik mijn 3de campertje had, zeker 20 jaar geleden, of nog langer misschien wel.
Laatste keer met de caravan geweest, juni 2022.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5ZwqteuXrZErFerGnhZmR_xp3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/59GEnDU4tlJA4WqWjiP6rylh.jpg?f=fotoalbum_large

Om dan met de tips bezig te blijven.
Als je daar toch bent, ga dan zeker even bij Cafe Modern langs. Of daar tegen over Moeder de Gans.

Maar camping Oostenberg is echt jaren mijn favoriete korte vakantie/weekend locatie geweest. Enige nadeel: niet het gehele jaar open. Verder alleen maar plus punten.
Nu dus al jaren niet meer geweest, toch maar weer eens verandering in brengen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 27-04-2026 23:12 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bommes schreef op maandag 27 april 2026 @ 23:09:
[...]

Been there done that:
[Afbeelding]
Met de camper vroeg in het seizoen: op het pad blijven staan. Anders is hulp van de tractor zeker nodig. Ook dat heb ik al eens meegemaakt.
[Afbeelding]
Kom er al vanaf dat ik mijn 3de campertje had, zeker 20 jaar geleden, of nog langer misschien wel.
Laatste keer met de caravan geweest, juni 2022.
[Afbeelding]

Om dan met de tips bezig te blijven.
Als je daar toch bent, ga dan zeker even bij Cafe Modern langs. Of daar tegen over Moeder de Gans.

Maar camping Oostenberg is echt jaren mijn favoriete korte vakantie/weekend locatie geweest. Enige nadeel: niet het gehele jaar open. Verder alleen maar plus punten.
Nu dus al jaren niet meer geweest, toch maar weer eens verandering in brengen.
IJsjes halen in België (op 500m hemelsbreed), https://maps.app.goo.gl/KJZ734BxnFjXfLi78?g_st=ic want in Epen verkopen ze geen ijs… gek genoeg. 3 restaurants verder en we stonden nog met lege handen. Zelfs de friture had geen ijsjes op de kaart (maar wel in de diepvries van vorig jaar, dus konden we wel kopen). Het hotel met wel een bord voor de deur met ijs aanbieding was dicht. En de rest van dorp is een bouwput. Dus crossen de motoren over voetpaden en met 60 door een Holleweg voor alleen aanwonenden. Bewoners stonden scheldend aan de kant van de weg (en wij ook, want we liepen er met de kinderen, niet verwachtend dat er een stoet luidruchtige motoren langs zou komen over de smalle weg/voetpad zonder berm https://maps.app.goo.gl/5XN1779NXcDRd7Rw9?g_st=ic )

[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 27-04-2026 23:21 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ijsjes daar in de buurt:
https://maps.app.goo.gl/rVQ4eop67NuPXUHg7
Wel alleen in het seizoen geopend.
Ik vind het niet heel bijzonder ijs, maar de benen hangen er echt buiten in de zomer.
Leuk eten: De Smidse

Zoals ik al zei, ben er erg veel geweest, iets meer dan een uurtje vanaf Eindhoven/mijn woonplaats. Weekendje weg zonder plannen dan reden we daar heen.

• EdwinC
kwet schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 20:58:
[...]

Volgens mij net voorbij gekomen in het vouwwagen topic, men was er in elk geval enthousiast over. Ik geloof iemand wat sceptisch bij hele harde grond

Vouwwagen ervaringen haringen
Koop dan gewoon zoiets: https://bouwschroef.nl/pr...jIORQ-x0O4rEaAsFiEALw_wcB

Sloop je nooit en veel goedkoper. Ik gebruik ze al een paar jaar en ben zeer tevreden over. Gewoon met de accutol of slagschroevendraaier in de gronddraaien en klaar.

48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

• EdwinC
g00gle schreef op maandag 27 april 2026 @ 22:16:
[...]

Ik zou echt 100% voor een LFP accu gaan. De hele AGM techniek is in mijn optiek achterhaalt. Die powerXtreme accu's zijn naar mijn mening ook behoorlijk overpriced. Ik heb nu zelf een 300Ah LFP4 accu met een 200A JKBMS er in staan. Het totaal gewicht is gelijk aan onze vorige 80Ah AGM accu. De accu word ingezet voor de mover maar ook voor de AC omvormer om autrak te staan. Over de kwaliteit van de gebruikte cellen kan ik nog niets zeggen. Maar deze accu heeft mij toen 263,- gekost. Dit tegenover een X30 die al 489,- zou moeten kosten heeft mij de keuze snel doen maken.
Inderdaad, ik heb vorige week ook de AGM accu verwijderd en heb er een Redodo 100ah accu in gezet samen met en een Victron Smart Blue 10A lader. Klaar voor de toekomst.

• g00gle
  • Nu online
Dat zijn fijne laders inderdaad! Ik heb de 15A variant er in! Ben blij met deze setup, levert meer power ook voor de mover heb ik al gemerkt. Zou het iedereen adviseren een lfp4 te pakken als je iets anders moet. Maar geen PowerXtreme of enduro. Gewoon te duur voor wat je krijgt vind ik.

• Smurf
  • Laatst online: 29-04 09:39

Smurf

Detri

EdwinC schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 08:04:
[...]

Koop dan gewoon zoiets: https://bouwschroef.nl/pr...jIORQ-x0O4rEaAsFiEALw_wcB

Sloop je nooit en veel goedkoper. Ik gebruik ze al een paar jaar en ben zeer tevreden over. Gewoon met de accutol of slagschroevendraaier in de gronddraaien en klaar.
Ik ben zelf nu langzaam aan het overstappen naar houtdraadbouten. Ben ooit begonnen met die schroefharingen, en wilde een vervanger die dezelfde kop had zodat ik niet alles in een keer hoef te vervangen.
Heb de bouten voorzien van een brede ring die op zijn beurt weer met een rubber ring op z'n plek gehouden wordt. Tweede voordeel voor mij is dat deze niet meedraait met de schroef en dus ook niet in de spanladders snijdt tijdens het schroeven.

)

• JanHenk
  • Niet online

Hou ons niet langer in spanning :+

Inzake schroefharingen; ooit wel gebruikt, maar ik ben weer terug naar normale haringen: V-groef, rotspennen en de 'normale' grondpennen. Ik vond schroefharingen eigenlijk een oplossing voor een nauwelijks bestaand probleem, om eerlijk te zijn. En de nadelen zijn onder andere lawaai om ze in de grond te krijgen (ik lees hier zelfs slagschroevendraaier...) en weer een apparaat om mee te nemen met een batterij om in de gaten te houden. Ja, je kan ook met de hand draaien, maar dat duurt een eeuwigheid.

Dus ik ben terug naar een set goede haringen, die hebben me nog niet in de steek gelaten.

Je hebt wel enorm kwaliteitsverschil in haringen trouwens. Dus ook dat kan helpen, voordat je naar bouten gaat.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

JanHenk schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:48:
[...]

Hou ons niet langer in spanning :+
Mannen douchen langer (drukken maximaal aantal x op knopje , 8 x 40 seconden).

Vrouwen douchen vaker/meer per week, maar gebruiken maar 5 of 6x t knopje.

Uitschieters bij vrouwen zijn hoger, en sommigen wachten na 8x drukken gerust 2 minuten voor een tweede ronde.

• JaMaaT
g00gle schreef op maandag 27 april 2026 @ 22:16:
[...]

Bedankt voor het advies, welke accu heb jij nu dan?

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:45
Get!em schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:57:
[...]

Mannen douchen langer (drukken maximaal aantal x op knopje , 8 x 40 seconden).

Vrouwen douchen vaker/meer per week, maar gebruiken maar 5 of 6x t knopje.

Uitschieters bij vrouwen zijn hoger, en sommigen wachten na 8x drukken gerust 2 minuten voor een tweede ronde.

[ Voor 7% gewijzigd door GermanPivo op 28-04-2026 12:47 . Reden: nvm. ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:25
Tweaker camping tip:

neeeeeeeee hele slechte camping, blijf er weg, niks te zoeken daar....

;-)

(wij wonen in Maastricht en hebben er al meerdere weken gestaan hahahahaha...... 3 ijssalons in allerlei richtingen met heerlijk ijs, dieren om te spelen voor de kids, ruime plekken, geen vroege vertrektijden enz enz..)

maar nu deel je de echte geheimtip..;-)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:01
miel schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 16:24:
[...]

neeeeeeeee hele slechte camping, blijf er weg, niks te zoeken daar....

;-)

(wij wonen in Maastricht en hebben er al meerdere weken gestaan hahahahaha...... 3 ijssalons in allerlei richtingen met heerlijk ijs, dieren om te spelen voor de kids, ruime plekken, geen vroege vertrektijden enz enz..)

maar nu deel je de echte geheimtip..;-)
Heerlijk voor een weekend met de hond dus!

Oh en mijn Eriba Puck uit 1972 heeft een 50Ah LFP accu en krijgt een 60W zonnepaneeltje. Dus doen maar het mooiste plekje ver weg van de stroompaal.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En Bürstner gaat stoppen met de productie van caravans vanaf 2027 : https://www.kampeerzaken....-voorlopig-of-definitief/

• g00gle
  • Nu online
JaMaaT schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:42:
[...]

Bedankt voor het advies, welke accu heb jij nu dan?
Deze maar is 100€ duurder geworden zie ik..

• Cass Casey
Tweaker camping tip:

Vijf jaar geleden geweest op aanraden van mijn buurman. Die komt er meerdere keren per jaar. Dan gaat hij een weekend met één van zijn dochter voor vader/dochter-quality time (nee, houd je rare grapjes maar voor je). Als je in augustus/september gaat, mag je ook fruit van de fruitbomen plukken, begreep ik. Kijk er nu al naar uit om er later met mijn zoontje heen te gaan.

• JaMaaT
g00gle schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 17:50:
[...]

Deze maar is 100€ duurder geworden zie ik..
Wel alsnog een scherpe prijs vergeleken met de concurrentie. Wel een beetje overkill in mijn geval.

• g00gle
  • Nu online
Ze hebben meerdere smaken, de 200Ah heeft ook een 200A BMS. Ben tot nu toe tevreden over het product. Maar kan niks over de toekomst zeggen.

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:03
We gaan over 2 weken weer met een tentje weg, dit keer richting Sardinie. Nu dacht ik aan een goede/degelijke tarp. Heeft iemand tips?

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
We kamperen nu vier jaar met de Bardani 460 Royal Prestige. Best veel (kleine) issues gehad zoals een gescheurde slaapcabine, ritsen die stuk gingen, een afgebroken loper van tunnel tbv de belangrijkste tentstok en een kromme tentstok. Netjes opgelost door de Wit maar zet ons wel aan het denken over alternatieven. Dat het opgelost kan worden is natuurlijk prima maar erg vervelend is het wel als je iedere keer weer een verrassing hebt. Wat zijn waardige alternatieven op de bekijken? Shortlist is nu:
  • Falco Havik 4600
  • Karsten Imperia Nightline
Wat zijn nog meer aanraders? Drie slaapcabines (2p en 2* 1p) en een ruimte binnentent. Wij kamperen vanaf begin april tot en met oktober. Gemiddeld 6-8x per jaar waarvan 5 weken mei/zomer vakantie en wat losse lange weekendjes.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
crimby schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 14:13:
Zeer last minute camping Costa Kabrita geboekt. Tent moest toch getest worden en opa en oma staan hier met de caravan. Dus alles de auto in gegooid en even een nachtje testen!

2 volwassenen en 2 kids (waarvan 1 in een deryan tentje) past niet, dus ik mag in de voortent. Mama mocht voor deze ene keer mee.
[Afbeelding][Afbeelding]
Edit na de nacht: heerlijk tentje maar de kleine man van 1,5 vond het helemaal niks en wilde dat de hele camping vertellen. De oudste van 3,5 heeft heerlijk geslapen en vond het geweldig.

Ik had van mijn broer Nomad Allround 10 geleend. Hielden ons goed warm, maar werd wel wakker met last van mijn heup en schouder. Ik ben een zijslaper, dus dit vergt nog even wat uitzoekwerk en wellicht van dat veldbedden of opblaasbodems.
Fijne tent, ik heb een vergelijkbare.
Kan er ook de losse luifel bij aanbevelen. Bij zon extra laagje boven de tent dus extra koel en vooral bij regen heb je je ingang volledig droog.

Heb niet veel foto's, maar zo stond ik afgelopen zomer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZGj8yXi9wx8BA4w_D8wlulPkXY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QtU2TXdVjxAB6M9tPd912rAg.jpg?f=fotoalbum_large

• Cass Casey
Wij zetten onze vouwwagen weer een kleine twee weken neer bij De Koornmolen. Is maar een paar kilometer van ons huis, maar toch wel vakantiegevoel. Voordeel is dat we ons zoontje gewoon naar de opvang en opa en oma kunnen brengen. En ik heb tussendoor nog twee afspraken op mijn werk waar ik niet onderuit kan, maar ik kan prima fietsen naar mijn werk vanaf die camping.

Nu hopen dat het na Pinksteren nog steeds mooi weer is.

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:42
Bo0bz schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:45:
We kamperen nu vier jaar met de Bardani 460 Royal Prestige. Best veel (kleine) issues gehad zoals een gescheurde slaapcabine, ritsen die stuk gingen, een afgebroken loper van tunnel tbv de belangrijkste tentstok en een kromme tentstok. Netjes opgelost door de Wit maar zet ons wel aan het denken over alternatieven. Dat het opgelost kan worden is natuurlijk prima maar erg vervelend is het wel als je iedere keer weer een verrassing hebt. Wat zijn waardige alternatieven op de bekijken? Shortlist is nu:
  • Falco Havik 4600
Wat zijn nog meer aanraders? Drie slaapcabines (2p en 2* 1p) en een ruimte binnentent. Wij kamperen vanaf begin april tot en met oktober. Gemiddeld 6-8x per jaar waarvan 5 weken mei/zomer vakantie en wat losse lange weekendjes.
Ik kan je de Falco Havik 4600 aanraden. Met 2 volwassenen en 2 kinderen heerlijk de ruimte door de 3 slaapcabines. Ook met regen, wind en storm geen centje pijn. Alles blijft droog en staan. Mocht je interesse hebben in een tweedehands exemplaar laat het mij even weten :)

• JanHenk
  • Niet online
@Bo0bz Fantastische tenten die Falco's hoor. Heb er ooit één tweedehands overgenomen, die van een Tweaker bleek te zijn :+.

Karsten is ook een gerenommeerd merk natuurlijk en toevallig heb ik laatst even in een "Blueline" Lacerta tent gekeken op de camping en dat was ook een heel fraaie tent. Stevig materiaal, staat ook als een huis.

Het grootste verschil tussen beide is denk ik nog wel het type doek: Karsten gebruikt volgens mij altijd 100%, dus volledig, katoen. Falco gebruikt Ten Cate All-season, wat een mix is van polyester met pva. Geen katoen dus. Met voor- en nadelen... Je kan ook nog naar Baco kijken, die hebben wel katoenen wanden, maar met all-season dak.

Bardani is volgens mij polykatoen, dus mix polyester met katoen. Ik weet de verhouding niet, maar het zal qua binnenklimaat meer op de Falco lijken.

• nwagenaar

nwagenaar

Helaas is tijdens mijn laatste kampeertrip na om en nabij 10 jaar mijn Campingaz EasyClick Brander overleden.

Ik herinner mij nog goed dat ik deze voor minder dan 7 euro bij de Decathlon heb gehaald en ondanks dat de ontsteker het al jaren niet meer deed, was deze meer dan genoeg bruikbaar voor het verwarmen van de perculator pot of een theepot. Tot de afgelopen trip: toen vernam ik dat de brander maar voor 75% actief was en na het weekend was dit zelfs minder dan de helft geworden. Nu weet ik dat het schoonmaken een optie was, maar ik moet ook gemakshalve vertellen dat ik al een tijdje zat te kijken naar een nieuwe gas brander aangezien minimaal 7 minuten wachten op een verse pot koffie of gekookt water soms wel wat lang kan zijn :+

Dus ik heb de Camingaz brander maar vervangen voor een 7200W opvouwbare brander dat ook wat windvangers heeft. Voordeel is dat ik deze kan gebruiken met de meer beschikbare en goedkopere EN 417 gaspatronen (6 stuks EN417 van 500gr kostte mij nog geen 35 euro in totaal, normaal kost een CV470 rond de 11 euro per stuk of 4 stuks voor 39 euro).

Aan de andere kant heb ik dus ook gewoon nog enkele Campingaz producten met het EasyClick systeem (CV270 en CV470) en die ik wil blijven gebruiken (onder andere zo'n party grill en een 2-pits gaspit). Gelukkig zijn er adapters die je kunt gebruiken met EN 417 gaspatronen op een EasyClick product.

Met een beetje mazzel komt alles nog voor het weekend binnen, kan ik die direct even testen (zat te denken om even naar een camping om nog geen 2 uur wandelen hier vandaan te gaan en een bezoekje te brengen aan de brouwerij in de buurt)

• --jasper--
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
nwagenaar schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:18:
Dus ik heb de Camingaz brander maar vervangen voor een 7200W opvouwbare brander dat ook wat windvangers heeft. Voordeel is dat ik deze kan gebruiken met de meer beschikbare en goedkopere EN 417 gaspatronen (6 stuks EN417 van 500gr kostte mij nog geen 35 euro in totaal, normaal kost een CV470 rond de 11 euro per stuk of 4 stuks voor 39 euro).
7200 watt doe je daarmee?
Dan is je water in 10 seconden gekookt ofzo ;) ?
Welk model heb je gekocht?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

--jasper-- schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:53:
[...]

Niet mokken, maar lekker wokken

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

rockerpoet schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:22:
We gaan over 2 weken weer met een tentje weg, dit keer richting Sardinie. Nu dacht ik aan een goede/degelijke tarp. Heeft iemand tips?
Ik heb 2 jaar terug deze besteld:
ALPINUS Tarp Alpinus Zagros, via Decathlon, €59,-
De link uit mijn bestel bevestiging mail werkt niet meer.
Evengoed, gewoon een simpele Tarp, uv filter, netjes wat koordjes, en haringen er bij.
Meer hoeft het niet te zijn.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:42
[...]

Doorstroomverwarmer, rechtstreeks aan te sluiten op de jerrycan...

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bo0bz schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:45:
  • Falco Havik 4600
Als ex-Karsten tent gebruiker (verkocht vanwege aanschaf caravan, reden staat hier ook in het topic) adviseer ik Karsten tenten aan. Degelijk, in house gemaakt (niet made in China of Tsjechië (De Waard)) en ze kunnen alles aanpassen mits technisch mogelijk aan je wensen (raampje hier, uitgang daar).

Prima NL toko (y) :)F

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Cass Casey schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:43:
Wij zetten onze vouwwagen weer een kleine twee weken neer bij De Koornmolen. Is maar een paar kilometer van ons huis, maar toch wel vakantiegevoel. Voordeel is dat we ons zoontje gewoon naar de opvang en opa en oma kunnen brengen. En ik heb tussendoor nog twee afspraken op mijn werk waar ik niet onderuit kan, maar ik kan prima fietsen naar mijn werk vanaf die camping.

Nu hopen dat het na Pinksteren nog steeds mooi weer is.
Met een fatbike :+

/rent

• nwagenaar

nwagenaar

[...]
Het is een soort van clone van een MSR PocketRocket gasbrander waarbij het vermogen van een brander wordt aangeduid in Watt (de MSR heeft bijvoorbeeld een vermogen van 2403 Watt). Het verschil met de MSR is dat die van mij de helft goedkoper is en 3 branders heeft, aan de andere kant is deze brander wel 4 keer zo zwaar als de MSR (dus onhandig voor een backpacker, maar ik doe dat een enkele keer).

Ik principe zou meer vermogen de kooktijd moeten verminderen, de MSR doet 1L in 3,5 minuut. De specs van mijn brander geeft aan 1L in 2 minuten.

De kooktijd is natuurlijk erg afhankelijk van de buitentemperatuur en watertemperatuur, maar voorheen duurde het gemiddeld ruim 7 minuten alvorens de perculator begon te koken met warm kraanwater en had je bij koud water pas na 10 minuten een vers bakje koffie (persoonlijk vind ik dit de lekkerste koffie, maar toch).

In theorie is dat nu dus gehalveerd. En dat geldt dus ook voor de wat vlotte gerechten voor 1 persoon: ik ga wel eens in mijn eentje op pad en als je dan even snel wat eten wilt maken omdat je echt zin hebt na een dag wandelen dan is dit een uitkomst.

[ Voor 8% gewijzigd door nwagenaar op 30-04-2026 06:49 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:20
nwagenaar schreef op donderdag 30 april 2026 @ 06:44:
[...]

Het is een soort van clone van een MSR PocketRocket gasbrander waarbij het vermogen van een brander wordt aangeduid in Watt (de MSR heeft bijvoorbeeld een vermogen van 2403 Watt). Het verschil met de MSR is dat die van mij de helft goedkoper is en 3 branders heeft, aan de andere kant is deze brander wel 4 keer zo zwaar als de MSR (dus onhandig voor een backpacker, maar ik doe dat een enkele keer).

Ik principe zou meer vermogen de kooktijd moeten verminderen, de MSR doet 1L in 3,5 minuut. De specs van mijn brander geeft aan 1L in 2 minuten.

De kooktijd is natuurlijk erg afhankelijk van de buitentemperatuur en watertemperatuur, maar voorheen duurde het gemiddeld ruim 7 minuten alvorens de perculator begon te koken met warm kraanwater en had je bij koud water pas na 10 minuten een vers bakje koffie (persoonlijk vind ik dit de lekkerste koffie, maar toch).

In theorie is dat nu dus gehalveerd. En dat geldt dus ook voor de wat vlotte gerechten voor 1 persoon: ik ga wel eens in mijn eentje op pad en als je dan even snel wat eten wilt maken omdat je echt zin hebt na een dag wandelen dan is dit een uitkomst.
ik ben nu toch ook wel benieuwd wat voor ene brander het is (plaatje?). Een zware 3 kops brander vergelijken met een lichte 1 kops MSR Pocket Rocket klinkt voor mij als dat een skottelbraai ook een soort van Pocket Rocket is, want ze werken beiden op gas :+

Hi Ha Hopjesvla

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 15:25
Ik heb 2x de MSR Pocket Rocket V2 ooit nog kunnen kopen voor €38,50 per stuk.
Die dingen zijn zo fijn en goed ! Het merk hoort thuis in het rijtje ; Rolex, Zippo, Ajungilak, Rolls Royce, ...

Dit ; WiLLoW_TieN in "Kamperen met de motorfiets"

Info ; YouTube: It's a Rocket! - MSR PocketRocket 2 - Review

[ Voor 17% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 30-04-2026 08:20 ]

• nwagenaar

nwagenaar

Hopjesvla79 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 08:00:
[...]
ik ben nu toch ook wel benieuwd wat voor ene brander het is (plaatje?). Een zware 3 kops brander vergelijken met een lichte 1 kops MSR Pocket Rocket klinkt voor mij als dat een skottelbraai ook een soort van Pocket Rocket is, want ze werken beiden op gas :+
Ik vergelijk hem ook niet met de MSR Pocket Rocket trouwens :+ Maar met mijn 10 jaar oude Campingaz Gasbrander, deze was volgens mij rond de 1200W aan maximaal vermogen. Toen ik op zoek was naar een vervanging was het mijn idee om de MSR PocketRocket, een Jetboil, een Fire-Maple of iets soortgelijks aan te schaffen: maar zag dus deze Chinese clone voor nog geen 20 euro geloof ik.

Ik zal vanavond even wat foto's maken, als het goed is komt die vandaag binnen en kan ik hem vanavond even testen 8)

• Cass Casey
Mocht ik ooit posten dat ik overweeg zo’n ding te kopen, gelieve me dan euthanasie te geven.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Cass Casey schreef op donderdag 30 april 2026 @ 08:34:
[...]

Mocht ik ooit posten dat ik overweeg zo’n ding te kopen, gelieve me dan euthanasie te geven.
LOL _O-

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:57
Ah het kampeerseizoen gaat (voor mij) weer beginnen, fijn!

Echter, na vorig jaar een nieuwe tent en deels nieuwe inrichting gekocht te hebben, had mijn vrouw de sterke wens om met de zomervakantie naar Portugal te gaan :')
Vorig jaar hebben we dat een week met de meivakantie gedaan (familie woont daar), dit jaar dus ruim 2 weken met de zomervakantie. Op zich prima natuurlijk, Portugal is een heerlijk land en die vakantie was vorig jaar ook prima bevallen, maar ik vond het wel een beetje zonde van de investering.

Nou ja goed, we hebben voor dit jaar gekozen voor een arrangement van 3 weken op een camping ingaande vanaf 8 mei. Dan staat de tent er 3 weken, gaan we er in de weekenden heen en pakken we Pinksteren en Hemelvaart mee. Dan is ie niet voor niks geweest en wellicht pakken we ergens in september nog eens een weekje oid.

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1 ... 285 286 Laatste