[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 298 299 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:18
Geinig dat het gewoon Mepal is, nooit geweten :)

Hier op de camping onze lichtblauwe borden ook even van de onderkant bekeken, blijkbaar ook Mepal :P

• joostga
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-07 17:50
Joove schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:56:
[...]

Ik ga zo’n schroeftank gebruiken met de 2-Cook 2 Pro maar dan niet via zo’n powerpack maar enkel via Drukregelaar schroefcartridges. Met het idee dat zo’n tank ook een losse 3000watt brander kan voeden en de dubbele kookplaat zeer beperkt beiden pitten tegelijkertijd vol vermogen zullen staan. De inhoudt van een 904 is 1,8 kg butaan, dus als je weet hoe lang je daar mee doet kan je het omrekenen hoelang je met 500 gram gas kan doen.

Het advies is om elke 5 jaar de gasslang en drukregelaar (die kan misschien iets langer mee) te vervangen, dus dat scheelt gewoon geld t.o.v. een powerpack.
Dat dacht ik inderdaad ook, we hebben zelden beide pitten volle bak aan, dus het is een beetje de vraag of we die powerpak nodig gaan hebben. Een enkel blikje is weer net wat praktischer, dus heeft wel de voorkeur.

We doen meestal 2 jaar op een vulling, dus met twee blikjes moeten we genoeg hebben.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

franssie

Save the albatross

Ik las net wel een leuk stukje in het Handelsblad over Kip caravans en kamperen.
Boven de showroom is een museumpje ingericht, waar de eerste modellen staan die oprichter-naamgever Jan Kip maakte. Afkomstig uit een geslacht van ijzer- en hoefsmeden maakte hij aanvankelijk boerenkarren en cabines voor vrachtwagens. Toen dat na de Tweede Wereldoorlog minder goed liep, bouwde hij in 1947 zijn eerste caravan. Daarvoor had hij een speciale reden: zijn geliefde woonde ruim 150 kilometer verderop, in Amsterdam. In een caravan konden ze samen de weekenden doorbrengen, vaak op De Veluwe, tussen hun beider woonplaats in.
Voor de rest is het een zakelijk bedrijfskundig artikel over hoe het bedrijf het verging en vergaat.

Voor wie wil is het hele artikel te lezen voor max 10 tweakers die geen NRC abbo hebben, vandaar de MO tags
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:28

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik ben de afgelopen dagen een twee keer over de A27 richting knooppunt Almere gereden, en de eerste keer zag ik op de vluchtstrook een caravanspiegel liggen, de tweede keer lag op bijna hetzelfde punt een dakluik van een caravan. Mocht je dus over de A27 richting Almere gereden zijn en je mist een dakluik, hij ligt ongeveer hier: https://maps.app.goo.gl/g2KUgbheiLXBV1jM8

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33

Bommes

Capo del formaggio

Vakantie begint wat meer vorm te krijgen, was ook wel nodig, omdat het zomaar op de bonnefooi aan komen waaien niet zomaar meer lukt in het hoogseizoen.
  • Start 4 nachten bij Noordwijk/Lisse op camping Ruigenhoek voor een bezeok aan Castlefest
  • Via huis, wat festival zooi droppen, naar Liverdun, voor Camping Moselle voor 1 nachtje.
  • Vervolgens 4 nachten in Dole, Camping Du Pasqueir
  • Dan 7 nachten nog in te vullen, mijn vrouw wil graag naar de Mont Blanc, met het treintje omhoog om gletsjers daar te bekijken. Dus ik heb nog wat te plannen/uitzoeken.
  • Dan 6 nachten in de Vogezen nabij Gerardmer op Camping La Volonge
  • En dan weer naar huis, wat in 1 rit/dagje goed te doen is voor ons.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:02
@Bommes Chamonix kan je ook mooi parasailen, duo vlucht. Kamperen bij meer van Annecy. Heb ik ooit gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 21-07-2026 12:25 ]

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:02
franssie schreef op maandag 20 juli 2026 @ 22:48:
Ik las net wel een leuk stukje in het Handelsblad over Kip caravans en kamperen.

[...]

Voor de rest is het een zakelijk bedrijfskundig artikel over hoe het bedrijf het verging en vergaat.

Voor wie wil is het hele artikel te lezen voor max 10 tweakers die geen NRC abbo hebben, vandaar de MO tags

***members only***
Knap dat ze nog steeds bestaan. Leuke caravans. Voor mij iets te klein. Kom ik aan met mijn 7 meter lange hut. O-)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 16:07
Vakantie hier zit er alweer op. Met 2 tenten op pad geweest, een grote de Waard Lepelaar een een Robens Green cone. Eerste voor langere periodes, 2e als we 1 of 2 nachten ergens wilden staan.

Idee was eerst 3 weken Kroatië, toen 1 week, 6 nachten geboekt, maar 3 gebleven omdat het zo warm was dat we niks konden doen :p Via een lange weg via Oostenrijk (koeler want hoger) naar Duitsland (zwarte woud, gruwelijk heet) gereden, zodat we nog naar Rulantica en Europapark konden. Kroatië was de enige geboekte camping, rest konden we overal prima terecht en hebben ons wat door Chatgpt laten sturen.

De Robens is wel een fijn doordacht tentje, vond het prima daar in te liggen, vriendin wat minder want er is amper sta-hoogte. Bouwt wel lekker snel op en af ivm 1 stok.

De de Waard is mooi maar zo lomp. En dan niet eens de grootte wanneer opgezet, maar vooral wat je mee moet nemen. Zak met tent, zak voor de stokken, zak vol haringen en toebehoren, zak met luifel en zak met gordijnenset. In de auto neemt het een boel ruimte in, maar thuis moet het ook van/naar een zolder via een vlizotrap.

Zit er nu dus aan te denken de laatste weg te doen en een mooie tunneltent oid te kopen, voldoende sta-hoogte, binnen wat zitplek voor regen, een afsluitbare binnentent, maar ook wat kleiner qua totaal oppervlakte en bij voorkeur het hele pakket in 1 zak, die lichter is als enkel de tentzak nu. Einde van de zomer maar eens bij de Wit kijken oa.

En dan ook gelijk nog wat extra Mepal servies meenemen, soms wel lekker om een extra bord te hebben.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

MotorBeast schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 12:24:
@Bommes Chamonix kan je ook mooi parasailen, duo vlucht. Kamperen bij meer van Annecy. Heb ik ooit gedaan.
Ik heb al hoogtevrees als ik over de scheerlijnen van mijn tent moet stappen :o :X
Mijn vrouw zou dat overigens wel gaaf vinden.
Meer van Annecy is wel tof inderdaad, ook wel erg druk, dat staat mij daar wel tegen eigenlijk.
We zijn een paar jaar geleden naar een camping aan het meer van Aiguebelette geweest.
Niet zo druk, toch mooi gelegen voor toffe uitstapjes, lekker zwemmen, dikke prima daar.
Reed er tijdens mijn motor tripje een paar weken terug nog langs, leuke plek!

Maar ik denk dat we misschien inderdaad wel ergens een plek in de buurt van het meer van Annecy gaan zoeken, dat ligt daar flink centraal.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-07 15:59
joostga schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:21:
Heeft iemand ervaring met de 500 grams gasblikjes zoals: https://www.kampeerhalroden.nl/cadac-gascartridge-butaan-propaan-500g

In combinatie met een 2-pits kooktoestel. Ik heb de Cadac 2-Cook 3 Pro. Zou zo'n klein blikje genoeg zijn om hiermee op 2 pitten tegelijk te koken, of moet je dan met zo'n Cadac Power Pak aan de gang waarmee je 2 blikjes koppelt?

Ik gebruik nu een Campingaz 904, maar ik wil hier eigenlijk van af. Ik heb liever meerdere kleine blikjes ipv 1 grote, zodat je wat reserve mee kunt nemen en geen rauwe kip hoeft te eten als ie toevallig leeg is. Kan je de dag erop of na de vakantie rustig op zoek naar een nieuw blikje. Een tweede 904 als reserve vind ik dan weer overdreven.
Ik heb een dual power pak en die kregen we tijdens een 2,5 week vakantie niet leeg geloof ik. Maar zoveel koken we ook niet op de Cadac 2 Cook. Een keertje eitje bakken of koken. Een keer macaroni (met Smac, want nostalgie). En een paar tosti's. Meeste gaat hier op de BBQ. Die dit jaar ook weer op dit soort blikjes gas moet. Ik heb dus een blikje of 6 mee geloof ik. Want in Frankrijk zijn deze aansluitingen lastiger te krijgen en moet je het vaak doen met Campingaz blikjes. En daar zijn wel adapters voor, maar de China varianten durf ik niet meer te gebruiken, omdat ze gingen lekken...

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-07 20:58
Over drie weken is het zo ver. Dan gaan wij voor het eerst met het gezin k(r ;) )amperen. Ik, vrouw, dochter (8jr) en dochter 2 (4jr).

Wel nog een beetje valsspelen en een tent, die al staat, gehuurd, zodat we niet gelijk heel ons huwelijk op de proef hoeven te stellen. Maar verder wel de volledige kampeerervaring. Gaan naar een camping met welgeteld 12 staanplaatsen en een zandbak. Voor de rest..... niets.

Dus we gaan zien hoe we ons gaan vermaken en hoe het bevalt :)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:58

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

PdeBie schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 14:33:
Over drie weken is het zo ver. Dan gaan wij voor het eerst met het gezin k(r)amperen. Ik, vrouw, dochter (8jr) en dochter 2 (4jr).

Wel nog een beetje valsspelen en een tent, die al staat, gehuurd, zodat we niet gelijk heel ons huwelijk op de proef hoeven te stellen. Maar verder wel de volledige kampeerervaring. Gaan naar een camping met welgeteld 12 staanplaatsen en een zandbak. Voor de rest..... niets.

Als je mindset nu al is dat je gaat kramperen om je huwelijk te verruineren, moet je dat misschien niet doen.

I have usernames older than you.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
Over drie weken is het zo ver. Dan gaan wij voor het eerst met het gezin k(r)amperen. Ik, vrouw, dochter (8jr) en dochter 2 (4jr).

zal vast goedkomen als je het kramperen loslaat en gaat kamperen ;)

Hi Ha Hopjesvla

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07 10:04

Als de kinderen zich vermaken, zijn de ouders ook gelukkig!
Dus ik hoop dat je kinderen HEEL graag in de zandbak spelen :+

Wij zitten aan de andere kant van het spectrum: grote camping, zwembad met veel glijbanen, pumptrack, binnenspeelplaats... Genoeg zaken waar de kinderen zich kunnen uitleven. Maar die van mij hebben dat nodig O-) hebben ze niet van vreemden :Y)

Hier zijn we ook van plan om weer eens te gaan kamperen. Willen eerst een paar dagen proberen. Opzetten tent en dergelijke zal niet zo'n issue zijn. Het zal denk ik vooral vallen of staan met de (lucht)bedden. Ik slaap nog op een grillige rots, maar Miss Waah heeft een goed bed nodig. Dus als dat slecht bevalt denk ik dat het eenmalig kamperen zal zijn _O-

• PdeBie
pjottum schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 14:44:
[...]

Als je mindset nu al is dat je gaat kramperen om je huwelijk te verruineren, moet je dat misschien niet doen.
Ik had er een knipoog smiley bij moeten zetten. Bedoelde het namelijk met een knipoog ;) vanwege het standaard Hollandsche grapje dat iemand is wezen kramperen.

We gaan er uiteraard vanuit dat het gewoon lekker relaxen wordt. De kinderen vermaken zich wel. Die hebben niets nodig om de grootste avonturen te beleven. Tijdens boswandelingen bijvoorbeeld ook. Geef ze een tak en ze veranderen in toverfeeën.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de 500 grams gasblikjes zoals: https://www.kampeerhalroden.nl/cadac-gascartridge-butaan-propaan-500g

In combinatie met een 2-pits kooktoestel. Ik heb de Cadac 2-Cook 3 Pro. Zou zo'n klein blikje genoeg zijn om hiermee op 2 pitten tegelijk te koken, of moet je dan met zo'n Cadac Power Pak aan de gang waarmee je 2 blikjes koppelt?

Ik gebruik nu een Campingaz 904, maar ik wil hier eigenlijk van af. Ik heb liever meerdere kleine blikjes ipv 1 grote, zodat je wat reserve mee kunt nemen en geen rauwe kip hoeft te eten als ie toevallig leeg is. Kan je de dag erop of na de vakantie rustig op zoek naar een nieuw blikje. Een tweede 904 als reserve vind ik dan weer overdreven.
Zo'n blikje je voor hoge druk systeem (HP), een kooktoestel vaak voor druk na een drukregelaar (LP), dus daar moet sowieso iets tussen.
Dus een drukregelaar met adapter voor dergelijke cartouches of inderdaad een powerpack, wat in feite een drukregelaar met twee of meer aansluitingen is.

Je kunt ook de 904 blijven gebruiken en gewoon één klein blikje met adapter als reserve mee hebben, scheelt ruimte en waarschijnlijk kosten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 14:54:
[...]

Het zal denk ik vooral vallen of staan met de (lucht)bedden. Ik slaap nog op een grillige rots, maar Miss Waah heeft een goed bed nodig. Dus als dat slecht bevalt denk ik dat het eenmalig kamperen zal zijn _O-
Ik weet dat lucht tussen haakjes staat. Maar je kunt het best ook een fatsoenlijke slaapmat nemen. Die luchtbedden lek steken en weggooien. Op een slaapmat kun je als een vorst slapen. Niet te zuinig zijn, op je nachtrust moet je niet beknibbelen (vind ik).

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 13:26
Chielioj schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 11:42:
Dat idee krijg ik ook steeds meer. Of je staat tussen de bosbranden, of je bent je ruiten niet meer zeker.
In Noord-Italie was dit altijd al een risico. Uiteraard zal dat risico tegenwoordig groter zijn, maar ik kan me auto's met golfbalmotief en matglas nog herinneren als kind in de jaren 80.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• ijdod
Bommes schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:42:
Het is een van de hoogst bereikbare offroad berg passen. Niet echt Vespa terrein, maar ik is eigenwijs.

De blikken van het 4x4 en offroad volk toen ik boven aankwam waren wel goud.
Zeker omdat ik onder mijn motorjas gewoon een (kevlar motor) jeans, (motor)sneakers en een Hawaii bloesje aanhad.. :P
Herkenbaar. Iets vergelijkbaars meegemaakt met gravelwegen in IJsland met een MX5. Staan ze daar met hun 4x4 naast een MX5. (Waarbij ik zeker niet wil zeggen dat je daar met een MX5 overal komt).

• ijdod
BeaM-R schreef op zondag 19 juli 2026 @ 13:42:
[...]

Dit heb ik dus al regelmatig meegemaakt.\\
Of topic, maar mijn record is Fiji op onze huwelijksreis; twee collega's van mijn vrouw. Ik was jarig, mijn vrouw had een taart geregeld in het restaurant. Ging naar die andere tafel met Nederlanders. Blijkt hij OOK die dag jarig en had zijn vrouw hetzelfde bedacht. Keuken dacht dat het een dubbele order was en had er maar een gemaakt. Gedeeld, en de volgende dag de mijne gedeeld :D

• ijdod

Wij hebben een 2 Cook Turbo oid, en wij gebruiken die 500 grams blikken zonder issue; uiteraard met een passende drukregelaar. De kleinere blikjes (270 oid) gaan grotendeels goed, maar zodra ze 2/3 leeg zijn raken ze hun koude niet meer kwijt en redt je nog maar 1 pit. Wij hebben er 2 bij ons, , doen we een kleine 2 weken mee per blik; waarbij we vaak BBQen op de grilplaten van de 2Cook. Als 'ie op is kopen we ergens een nieuwe. Soms even ogen openhouden, in FR heeft elke supermarkt Campingaz, maar de schroefblikken zijn iets zeldzamer.

[ Voor 4% gewijzigd door ijdod op 21-07-2026 16:06 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Ja dat is toch wel makkelijk hoor. Wij hebben een 907 en 904 mee (voor keuken en Safari Chef) en de 907 was leeg. Bij de Leclerc trek je een nieuwe uit het rek, de oude laat je achter bij de kassa en zo heb je bij het boodschappen doen gewoon je gas weer op peil.

Al heb ik ze ook wel eens voor weinig bij een camping of tankstation zien staan maar dan zonder verzegeling. Dat is dan dus waarschijnlijk een malafide DIY navuller, toch een beetje opletten dus.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• joostga
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-07 17:50
Bedankt voor de reacties allemaal, ik denk dat ik het volgende vakantie maar eens ga testen met een enkel 500 grams blikje en de juiste gasdrukregelaar. De 904 neem ik dan ook mee voor het geval het echt niet lekker werkt.

Beschikbaarheid in het buitenland is ook een dingetje idd, dan moet ik wel zorgen dat ik genoeg blikken meeneem vanuit huis. We gebruiken het gasstel best veel, 's ochtends afbakbroodjes in de Omnia en 's avonds koken we ook vaak. Dus dat is even uitvogelen hoeveel ik nodig heb.

Ik vind het zo gek dat die Campingaz vullingen duurder zijn per kg gas dan die wegwerkblikjes, je zou het andersom verwachten.

• Rukapul
  • Laatst online: 23:18
Ik heb jaren van die kleine prikblikken gebruikt en ben over gegaan naar een gewone gasfles van 2.5kg. Ik gebruik typisch de helft maar wissel/vul hem elk jaar voor de vakantie voor ca 15 euro.

De kleine blikjes waren zeker niet gram voor gram vergelijkbaar met een grote fles.

• franssie

franssie

Save the albatross

joostga schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:35:
<>
Ik vind het zo gek dat die Campingaz vullingen duurder zijn per kg gas dan die wegwerkblikjes, je zou het andersom verwachten.
Ze zijn in het buitenland wel "iets" goedkoper dan in NL overigens. Kan tot de helft schelen, iig voor de 907 die ik soms gebruik. Maar voor de omnia, koffie en koken gebruik ik gewoon een los gastelletje of https://www.action.com/nl...oktoestel-in-draagkoffer/ met van die blikbuisjes die ik voor erg weinig bij de action koop. De 907 gebruik ik alleen als ik binnen in de camperbus iets wil opwarmen als het buiten te guur is om te koken.

edit: @Gonadan in Lijnden zit ook een bedrijf die ze wel bijvult, scheelt een hoop geld (ze rekenen EUR 20,--). Zo spannend is het niet, alleen doen ze dat daar maar tot 10.00 AM en dat is mij te vroeg. :P

[ Voor 29% gewijzigd door franssie op 21-07-2026 17:04 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 17:11
Wij zitten aan de andere kant van het spectrum: grote camping, zwembad met veel glijbanen, pumptrack, binnenspeelplaats... Genoeg zaken waar de kinderen zich kunnen uitleven. Maar die van mij hebben dat nodig O-) hebben ze niet van vreemden :Y)
Onze eerste camping was ook zwembad walhalla, onze kleine "jammer dat we hier niet kunnen wonen" komen aan op tweede camping aan, werpt een blik op zwembadje en zegt "hier hoef ik niet te blijven". Vervolgens hebben we hen de rest van de dag niet gezien omdat ie met de rest vd kinderen op de camping aan het spelen was. Kinderen passen ze zich aan.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Bommes schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:22:
[...]

Ik heb al hoogtevrees als ik over de scheerlijnen van mijn tent moet stappen :o :X
[knip] we zitten niet in de huiskamer

[ Voor 13% gewijzigd door DexterDee op 21-07-2026 20:55 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Waah
Bommes schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:22:
[...]

Mijn vrouw zou dat overigens wel gaaf vinden.
Meer van Annecy is wel tof inderdaad, ook wel erg druk, dat staat mij daar wel tegen eigenlijk.
We zijn een paar jaar geleden naar een camping aan het meer van Aiguebelette geweest.
Niet zo druk, toch mooi gelegen voor toffe uitstapjes, lekker zwemmen, dikke prima daar.
Reed er tijdens mijn motor tripje een paar weken terug nog langs, leuke plek!

Maar ik denk dat we misschien inderdaad wel ergens een plek in de buurt van het meer van Annecy gaan zoeken, dat ligt daar flink centraal.
De grap is dat je met Parapente juist geen last hebt van hoogtevrees. Net als dat je geen hoogtevrees hebt in een vliegtuig als je uit het raampje kijkt.

Geen vaste grond onder de voeten is geen hoogtevrees. En ik kan Parapente echt aanraden ja. Zelf ook bij Annecy gedaan met mijn vrouw en zoontje van 9. Die vonden het allemaal heel gaaf.

Zouden het eerst in Zwitserland doen, maar was 2x zo duur voor de helft van de vliegtijd.

• PdeBie
lost95 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:10:
[...]

[...]

Onze eerste camping was ook zwembad walhalla, onze kleine "jammer dat we hier niet kunnen wonen" komen aan op tweede camping aan, werpt een blik op zwembadje en zegt "hier hoef ik niet te blijven". Vervolgens hebben we hen de rest van de dag niet gezien omdat ie met de rest vd kinderen op de camping aan het spelen was. Kinderen passen ze zich aan.
Ja joh. Die zijn met vijf minuten weer bijgedraaid. Tot ze de puber leeftijd bereiken. Maar zo ver zijn de mijne gelukkig nog niet.

• Waah
lost95 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:10:
[...]

[...]

Klopt, maar een camping met enkel een zandbak en 12 plekken moet je kind wel veel fantasie hebben. Tuurlijk kan het, maar mijn kinderen zie ik het niet zo snel doen. Zeker niet een week. Al is de oudste bijna 10 Dus bijna een tien-er

Maar ik vind dat zelf ook niks aan. Dus is ook eigen belang.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 21-07-2026 18:28 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

Waah schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 18:12:
[...]

De grap is dat je met Parapente juist geen last hebt van hoogtevrees. Net als dat je geen hoogtevrees hebt in een vliegtuig als je uit het raampje kijkt.

Geen vaste grond onder de voeten is geen hoogtevrees. En ik kan Parapente echt aanraden ja. Zelf ook bij Annecy gedaan met mijn vrouw en zoontje van 9. Die vonden het allemaal heel gaaf.

Zouden het eerst in Zwitserland doen, maar was 2x zo duur voor de helft van de vliegtijd.
Ik heb ook al hoogtevrees op een vloeitje mar herken dit wel. Ooit duo parachute gesprongen, heel gaaf om eens aan mijn springdrang toe te kunnen geven.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Waah schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 18:12:
[...]

Ik heb er ook last van in het vliegtuig... :X
Blijf wel gewoon op de grond (y)

• vhal
  • Laatst online: 25-07 19:37

vhal

ಠ_ಠ

Bijzonder, ik had het voornemen om vandaag wat extra Cadac 500gr gas schroefblikjes te halen voor de aankomende vakantie maar op de reguliere adresjes viste ik achter het net. Uiteindelijk had ik de laatste 4 ergens bij een Intratuin vandaan getrokken maar het was wel opvallend.

Verder heb ik de oude Safari Chef maar eens vervangen voor een nieuwer toestel (Cadac Carri Chef 40), toch net ff wat comfortabeler en qua pakmaat is deze niet eens zo heel veel groter.

Strava

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
joostga schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:35:

Een inruil systeem met immens netwerk is ook niet gratis, een wegflikkersysteem is wat dat betreft kosteneffectiever. Alleen geeft dat meer gedoe qua vervangen en meenemen.

En het is ook een beetje vraag en aanbod, in Nederland kunnen ze blijkbaar een hoop vragen voor Campingaz maar in het buitenland is dat vaak een heel stuk goedkoper.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
franssie schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:54:
edit: @Gonadan in Lijnden zit ook een bedrijf die ze wel bijvult, scheelt een hoop geld (ze rekenen EUR 20,--). Zo spannend is het niet, alleen doen ze dat daar maar tot 10.00 AM en dat is mij te vroeg. :P
Technisch is het niet spannend maar je krijgt in principe gewoon niet waar je voor betaalt: namelijk een door Campingaz volledig nagekeken en goedgekeurde fles met voldoende gas van het te verwachten mengsel.

Een bedrijf wat het transparant 'voor weinig' bijvult is op zich niets mis mee, maar ze zelfgevuld verkopen als nieuwe campingaz flessen is feitelijk gewoon oplichting. En bij een schimmig winkeltje zou ik het ook nog na willen wegen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zo, Noorwegen is een stuk drukker en populairder geworden.

We boeken de boot altijd laat en campings rijden we zonder reserveren naar toe. Deze keer was onze gewenste boot niet beschikbaar en die op maandag ook niet. Voor vandaag wel.

Maar vandaag eenmaal in Noorwegen: alle campings binnen 1 uur rijden vanaf Kristiansand allemaal vol. Ben bij 5 langsgaan en nog meer gebeld en whatsapp berichten gestuurd.

Wildkamperen is met vouwwagen niet zo gemakkelijk (en daardoor voor ons niet zo gewenst, ook geen voorbereiding getroffen met een jerrycan water) maar we hadden al bijna een plekje daarvoor te pakken toen ik nog een camping vond.

Met 27c om 18u ook geen straf om hier te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfoFPEattiv4_bAAXGS4k-2GKHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHvVInUxwZ5upjPSLw8KYq4j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3jGIQ2ZipUfBmIF4i4km6Hcavw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nybDFlDSkW2uR9aWRBKXBMM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBPfQjkQW_VF2ujfaHcsn7674Hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iN0v0BVRDNz2OW4Gem1ouBnE.jpg?f=fotoalbum_large

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:14
Kevinns schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:52:
[...]

Nog steeds. Wij hebben een paar jaar geleden dezelfde in donkerblauw gekocht. MEPAL Basic servies. Helaas niet meer met de hippe patroontjes.
Heb zelf de Mepal Basic serie in mintgroen. Mijn ouders hebben die in oranje en enkele borden in rood. Denk dat dat jaren 70/begin 80 moet zijn.

Kopjes e.d. allemaal gewoon exact dezelfde vorm

3600Wp@ zuid

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:53
Veel hittevluchtelingen in Noorwegen en de Noren zelf hebben nu ook vakantie. Wij zijn afgelopen weekend teruggekomen en de laatste week werd het al aanmerkelijk drukker. Voor de terugweg wilden wij in Zweden een hutje boeken, maar daar zat de boel ook ramvol.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Duclaasie schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 06:48:
Veel hittevluchtelingen in Noorwegen en de Noren zelf hebben nu ook vakantie. Wij zijn afgelopen weekend teruggekomen en de laatste week werd het al aanmerkelijk drukker. Voor de terugweg wilden wij in Zweden een hutje boeken, maar daar zat de boel ook ramvol.
Getsie. Ik vertrek komende week en heb vooral zin in rust en stilte. Klinkt niet zo aantrekkelijk. Hopelijk valt t mee ...

Maar ja. Het is overal druk toch? Veel mensen. Etc. Ik was afgelopen weekend in de Ardennen en daar stonden we ook vol. En ook op de rotsen (sport klimmen) was het volle bak...

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:01

charrel

Cortisol4life..

Noorwegen wordt de laatste jaren al drukker, zeker rond de boot in Kristiansand is er vaak geen plek op een camping te vinden zonder reserveren. Dat was 15 jaar geleden ook al ;)
Dit jaar zijn we met de tent, sommige campings hebben alleen nog maar huisjes en camperplaatsen, dat maakt het zoeken wel wat lastiger. Verder doen we zoals een jaar terug in Zweden, bij aankomst op de camping waar we 2/3 dagen staan gelijk even zoeken en bellen voor de volgende.

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:27
Het is in Noorwegen nu absoluut een heel stuk drukker dan 8 jaar geleden, het aantal camperaars dat de breedte van hun bus niet kan inschatten is overigens bizar! Op wegen waar je prima met twee vrachtwagens overheen kan remmen die campers af tot stapvoets met verwilderde blikken van angst.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 09:52
Den_S85 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:46:
Het is in Noorwegen nu absoluut een heel stuk drukker dan 8 jaar geleden, het aantal camperaars dat de breedte van hun bus niet kan inschatten is overigens bizar! Op wegen waar je prima met twee vrachtwagens overheen kan remmen die campers af tot stapvoets met verwilderde blikken van angst.
Dit hebben mensen met gewone auto's ook. Als je ziet hoe groot niet polder rijders denken dat hun auto is? Helemaal de berm in terwijl er gewoon ruimte is voor 2 auto's. Ok, er zit dan wel maar 50cm tussen.

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Leven en laten leven toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XqoOUzYgQrJJxxyFz5zpMlPM9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4Bm3eDSS8Pn6zNa6Gwz427V.jpg?f=fotoalbum_large Onze overnachting camping. Goed droog.

Inmiddels aangekomen op ons stekkie, met prive plek aan het einde van de camping. :>

Temperaturen echt goed te doen,lekker rond de 28-29graden en koelt af in de nacht tot 14graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65QcFxQGh-A9DdsS80tWopGEKLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zj9O8Uk221yJx1u7W70S71I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Plint op 22-07-2026 10:40 ]

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 25-07 10:17
B-Real schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:15:
Noodweer en flinke hagel in Noord Italië is niet nieuw, heeft ook niets met het klimaat van de laatste jaren te maken. Vraag maar aan je ouders of grootouders als die er toen kwamen, komt puur door de ligging van de bergen daar.

Neemt niet weg dat wat er nu aan schijnt te komen juli 2023 2.0 lijkt te worden en dat was op z’n zachtst gezegd heftig. In elk geval reden waarom ik nooit op vakantie zal gaan naar het Gardameer en contreien, is allemaal verzekeringswerk maar zie er maar eens weg te komen als je auto in puin ligt evenals die van duizenden anderen.

Wij zitten aan de andere kant van de Adriatische zee in Kroatië, we gaan meemaken wat er van over blijft vanavond. Ik volg het aandachtig in elk geval.
Ben je er zonder schade van af gekomen? Wij zitten ook in Kroatië en hebben wel schade aan onze caravan. Hagel zo groot als walnoten

EV 82kWh; WP: ME PUZ-SWM120YAA + ERSF-VM2E + OSO boiler 300L RVS 3.1m2; PV: 13640 Wp O/W + SMA STP 10.0; AC: MTS2R-18HDI + MTS4R-28HDI-V2; Gasloos 08-2025

• Hopjesvla79
Plint schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:28:
Leven en laten leven toch?

[Afbeelding] Onze overnachting camping. Goed droog.

Inmiddels aangekomen op ons stekkie, met prive plek aan het einde van de camping. :>

Temperaturen echt goed te doen,lekker rond de 28-29graden en koelt af in de nacht tot 14graden.

[Afbeelding]
waar is dit, ziet er wel leuk uit.

Hi Ha Hopjesvla

• Plint
  • Nu online
Camping a la ferme de Pommerol.

• B-Real
BaBoK schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:37:
[...]

Ben je er zonder schade van af gekomen? Wij zitten ook in Kroatië en hebben wel schade aan onze caravan. Hagel zo groot als walnoten
Ai, sterkte! :(
Wij helemaal niets, tot op heden alleen nog maar een paar flinke regenbuien gehad en wat onweer/gerommel, zelfs amper wind.
Is erg lokaal, kennissen 10km verderop hebben alles in puin.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Get!em schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:52:
Zo, Noorwegen is een stuk drukker en populairder geworden.

We boeken de boot altijd laat en campings rijden we zonder reserveren naar toe. Deze keer was onze gewenste boot niet beschikbaar en die op maandag ook niet. Voor vandaag wel.

Maar vandaag eenmaal in Noorwegen: alle campings binnen 1 uur rijden vanaf Kristiansand allemaal vol. Ben bij 5 langsgaan en nog meer gebeld en whatsapp berichten gestuurd.

Wildkamperen is met vouwwagen niet zo gemakkelijk (en daardoor voor ons niet zo gewenst, ook geen voorbereiding getroffen met een jerrycan water) maar we hadden al bijna een plekje daarvoor te pakken toen ik nog een camping vond.

Met 27c om 18u ook geen straf om hier te zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mede oorzaak net gehoord. De Noren zijn zelf massaal nog even extra op vakantie vanwege het mooie weer en einde vakantie volgende week.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 16:39
Ja, hun vakantieperiode eindigt erg vroeg!
2 jaar geleden ook gemerkt. De laatste 1,5wk van onze vakantie waren al veel faciliteiten (restaurant, zwembad) dicht op de campings omdat het seizoen voorbij was… :/

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• franssie

franssie

Save the albatross

Puppetmaster schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:28:
Ja, hun vakantieperiode eindigt erg vroeg!
2 jaar geleden ook gemerkt. De laatste 1,5wk van onze vakantie waren al veel faciliteiten (restaurant, zwembad) dicht op de campings omdat het seizoen voorbij was… :/
Daar dus ook. Gek genoeg in Noord Spanje ook. De zomer loopt daar blijkbaar van 1 juni t/m 1 september. De rest noemen ze winter. Een aantal van onze favoriete surfcampings waren daardoor dus gewoon dicht. En in meerdere hotels meegemaakt dat de airconditioning nog/alvast op verwarmen stond met 30+ c buiten.

• vhal
  • Laatst online: 25-07 19:37

vhal

ಠ_ಠ

Half april tot eind mei is ook zo'n periode in Oostenrijk, dan zijn o.a. de restaurants en gondels ook vaker dicht dan open.

Strava

• Gewwit
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-07 14:57
franssie schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:38:
[...]

Daar dus ook. Gek genoeg in Noord Spanje ook. De zomer loopt daar blijkbaar van 1 juni t/m 1 september. De rest noemen ze winter. Een aantal van onze favoriete surfcampings waren daardoor dus gewoon dicht. En in meerdere hotels meegemaakt dat de airconditioning nog/alvast op verwarmen stond met 30+ c buiten.
Heb je tips voor surfcampings in Noord Spanje? Wij gaan er in augustus heen. Ik ken er een paar bij Oyambre. Verder gaan we nog naar de Picos.

• franssie

franssie

Save the albatross

Gewwit schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:14:
[...]

Heb je tips voor surfcampings in Noord Spanje? Wij gaan er in augustus heen. Ik ken er een paar bij Oyambre. Verder gaan we nog naar de Picos.
Op volgorde van de "surf"
1) Die in Zarrautz schijnt goed te zijn maar was dus dicht toen wij er waren (schijnt wel even lopen te zijn met je board) - dat stadje heeft echt een surf vibe - als in meiden van 40 die in hun wetsuit op een skateboard lunch halen op het pleintje - wij waren toen met de trein en hadden een hotel geboekt en planken gehuurd bij de meest oostelijke surfschool, chille gasten.

2) Deze vonden wij erg leuk en chill (bij bijna elke tent of camperbus staat wel een surfboard) San Vicente de la Barquera, Spanje - je kan hier niet reserveren maar je mag wel op de grote parkeerplaats van het strand slapen dacht ik.

3) Laredo is op zich wel grappig, beetje bejaarden stad en best een eind lopen naar het water, maar een heel lang en breed strand.

[ Voor 1% gewijzigd door franssie op 22-07-2026 16:43 . Reden: Leesbaarheid op mobiel nu hopenlijk beter. ]

• Gewwit
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-07 14:57
  1. Die had ik ook gevonden. Willen we graag gaan staan. Ook mooi om naar San Sebastian te gaan.
  2. Hier ben ik bekend. Erg mooi strand en fijn surfen.
  3. Dit kende ik nog niet. Dankje! Zag er ook een camperplaats.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:31
DaWayne schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:48:
[...]

Flower Camping la Samaritaine.
Wij zijn er 4 jaar geleden geweest, konden niet echt een camping vinden in de regio, tot ik deze tegenkwam.
Simpel, schoon en verse stokbroodjes en croissants bij het ontbijt.
Niet te groot (was toen een wens met 4-jarige erbij), weinig vaste plekken, en goed betaalbaar. (Maar wel basic)
We staan er nu. Is inderdaad prima camping. Schoon sanitair en ruime plekken. Veel Hollanders maar ook Belgen en Duitsers op de camping. Bij receptie spreken ze NL.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-07 19:12

BeaM-R

Powerrrrr

Vandaag is de vakantiehuurauto thuisgebracht (splinternieuwe Ford Kuga ST line) en vanmiddag gelijk de Fendt ook weer uit zijn winterslaap gehaald. Komende 2 dagen vrij om schoon te maken en in te pakken en vrijdag vertrekken we voor 18 dagen naar de Costa Dorada

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYGNmbUgODwO4czaOoBabN6bDZI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yh43oIVaICDYRUnxWCmYaFuv.jpg?f=user_large

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
wmeester schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:50:
[...]

Bij receptie spreken ze NL.
Ik vind dat altijd zo teleurstellend. Dan rijd ik honderden kilometers voor een andere omgeving en cultuur en dan staat er een import in het Nederlands tegen je aan te wauwelen. En ik had me nog wel zo verheugd op mijn steenkolen Frans/Duits/whatever. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Trouwens, voor iedereen met een safari chef: pinsa op een pizzasteen is goud. :9~

Die dingen verkopen ze tegenwoordig overal voorgebakken en dan is beleggen en een paar minuten afbakken tot je beleg warm genoeg is prima. En ieder kiest wat hij er op wil.
Omdat je het niet echt meer hoeft te garen komt het een stuk minder nauw dan echt pizza's bakken. Erg lekker, ik zeg makuh die hap. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Heerlijk dit….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBxV0UIKifW_5QMW41RjoQdtL70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YO1TRuFvR1uKBUoyWbZMz660.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7PM33a0DQQlsrBLTGguiLpgosE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNaGuBZFLYJ360sZ6sdR69km.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaLVhWvk8Gmby9w_kPbn6sb-ON8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nknt5GFKgCRTDwsz1lSGWTpr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTQtspxJkTfgYu6WYIChFmI7kYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGK7zSGn6FpoHHVkeyj9ZRRR.jpg?f=fotoalbum_large

• tafmaf
  • Laatst online: 23-07 21:51
Deze keer door omstandigheden met de Beachy op zomervakantie in Nederland

Normaal doen we Frankrijk aan met de Holtkamper Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrcroPRfHuR5R3DfgUxHKSsI4BQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQ3sdI6bI6mIVVXVmiyKvGgw.jpg?f=fotoalbum_large

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mijn omschrijving van heerlijk dit bevat geen slangen.. :X

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Zo dichtbij is de supermarkt daar niet hè? Je moet toch wat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bommes schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:50:
[...]

hagedis…

Wikipedia: Hazelworm

Heb em even op land geholpen, de rotsen waren te glad voor deze.

[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 23-07-2026 10:54 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gonadan schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:36:
Zo dichtbij is de supermarkt daar niet hè? Je moet toch wat.
Loopafstand.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Speel nou ff mee... :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ja nou , ik eet ze rauw… bifi is voor watjes.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bommes schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:50:
[...]

haha. Camping is trouwens een apart karakter ;)

Hier worden bijbelvakanties gehouden. Alle groepsfaciliteiten aanwezig. Bij de prijs van camping (€40 incl stroom) zitten ook een groot drijvend springkussen, met trampoline, blob, etc. Klimbos voor kinderen 5-10jaar. Zipline (kleintje voor dezelfde leeftijd), voetbalveld, frisbee baan/doelen, kano en bootverhuur, vuurplaats buiten, vuurplaats binnen. Desondanks 50 plaatsen, niet vol.

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 24-07 16:07
oeh, nog vergeten.

Vorig jaar nieuwe Exped Megamat duo lw+ gekocht. 10cm dik ding, dacht laat ik mezelf eens trakteren op een goed bed. Die heeft eigenlijk een half jaar op zolder gelegen, uitgerold met ventielen open.
Daarna opgerold, meegenomen op vakantie, maar iedere keer moest ik eigenlijk die mat met het handpompje oppompen, uit zichzelf vollopen deed ie amper. Is dat normaal voor een nieuwe?

Na vakantie weer op zolder gelegd, ventielen open, en hij lijkt zichzelf wel iets opgeblazen te hebben nu. (ligt nog half dubbel, dus helemaal kan ie niet)

Verder wel gewoon prima bed, vriendin was bang dat ze met der kont alsnog op de grond zou komen, dus eerste nachten iets te hard opgeblazen, rugpijn in de ochtend, maar daarna niet meer zo hard en verder lekker geslapen en geen kont op de grond :P

• Denman
  • Registratie: November 2001
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:00:
oeh, nog vergeten.

Vorig jaar nieuwe Exped Megamat duo lw+ gekocht. 10cm dik ding, dacht laat ik mezelf eens trakteren op een goed bed. Die heeft eigenlijk een half jaar op zolder gelegen, uitgerold met ventielen open.
Daarna opgerold, meegenomen op vakantie, maar iedere keer moest ik eigenlijk die mat met het handpompje oppompen, uit zichzelf vollopen deed ie amper. Is dat normaal voor een nieuwe?

Na vakantie weer op zolder gelegd, ventielen open, en hij lijkt zichzelf wel iets opgeblazen te hebben nu. (ligt nog half dubbel, dus helemaal kan ie niet)

Verder wel gewoon prima bed, vriendin was bang dat ze met der kont alsnog op de grond zou komen, dus eerste nachten iets te hard opgeblazen, rugpijn in de ochtend, maar daarna niet meer zo hard en verder lekker geslapen en geen kont op de grond :P
Hier nu ongeveer een jaar of 7-8 eigenaar van 2x Exped Megamat 10 (enkele versie) en herken dit deels wel een beetje. Sowieso moet je geduld hebben volgens mij. Zelf opblazen doen ze wel maar duurt echt uren voordat het in de buurt komt van iets waar je op kan liggen en ook dan moet er met het handpompje nog wel wat bij.

Doorgaans, als we de tent hebben staan, gooien we de matten in de slaapcabines en laten we de matten gewoon een paar uur liggen en dan bij het naar bed gaan pompen we iets bij. We hoeven hooguit eens per week bij te pompen en zelfs dat is niet altijd nodig. Overigens moet ik er wel bij vermelden dat wij totaal niet netjes en volgens voorschriften met de matten om gaan. Bij opruimen gaan ze in de zak, en die zak verdwijnt weer rustig voor een klein jaar achter het knieschot :+ Ze doen het tot op de dag van vandaag nog altijd prima :)

Verder eens; het zijn echt fantastische matjes. Ze kosten wat, maar een goede nachtrust is mij wat waard en daar zorgen ze zeker voor :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Harribo
  • Laatst online: 23:31
Ik heb nu jaren de exped 10 lxw. Zelfde verhaal.
Gewoon ff bij pompen of misschien inderdaad uren wachten. Vind het zelf geen groot probleem, blijft supermat.
Mat ligt door het jaar heen bij mij languit opgeborgen met de ventiels open zoals bedoeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 23-07-2026 15:18 ]

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:35
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:00:
oeh, nog vergeten.

Achter het ventiel wat je open zet om het luchtbed vol te laten lopen zit een flapje. Dit flapje kun je naar binnen duwen zodat het luchtbed volloopt. Heb je dit wel gedaan?

Via onderstaande link vind je een zij aanzicht van het luchtbed met aan de linkerzijde het ventiel om het luchtbed vol te laten lopen. Exped raadt aan om het hangertje wat aan het ventiel hangt in de opening te steken om het hierboven genoemde flapje naar binnen te duwen zodat de lucht naar binnen kan.

https://www.kampeerhalroden.nl/media/42/f4/a3/1739202561/exped_megamat_lxw_cypress_ventielen.jpeg

• Hopjesvla79
X2X2X schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:21:
[...]

Achter het ventiel wat je open zet om het luchtbed vol te laten lopen zit een flapje. Dit flapje kun je naar binnen duwen zodat het luchtbed volloopt. Heb je dit wel gedaan?

Via onderstaande link vind je een zij aanzicht van het luchtbed met aan de linkerzijde het ventiel om het luchtbed vol te laten lopen. Exped raadt aan om het hangertje wat aan het ventiel hangt in de opening te steken om het hierboven genoemde flapje naar binnen te duwen zodat de lucht naar binnen kan.

https://www.kampeerhalroden.nl/media/42/f4/a3/1739202561/exped_megamat_lxw_cypress_ventielen.jpeg
Let wel, dat is geen must om te doen, Exped raad hett wel aan om het opblazen te versnellen.

Zelf gooien wij de mat ook neer met het ventiel open, en komen later terug om er met de schnozzle eventueel nog wat lucht bij te doen .

Hi Ha Hopjesvla

• Plint
  • Nu online
Dat hangertje stop ik er ook tussen anders komt er nauwelijks lucht naar binnen. Wist niet dat dit ook "de" manier was.

• B-Real
Gonadan schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:28:
Trouwens, voor iedereen met een safari chef: pinsa op een pizzasteen is goud. :9~

Die dingen verkopen ze tegenwoordig overal voorgebakken en dan is beleggen en een paar minuten afbakken tot je beleg warm genoeg is prima. En ieder kiest wat hij er op wil.
Omdat je het niet echt meer hoeft te garen komt het een stuk minder nauw dan echt pizza's bakken. Erg lekker, ik zeg makuh die hap. :D
Gaan we onthouden!
Heb pas sinds kort een pizza steen en deze week voor het eerst gebruikt.
Dankzij Gemini te heet voorverwarmd, denk ik, want buitenste deel van de steen veel te heet. De pizza baquettes lagen net genoeg in het midden om niet een zwart uiteinde te hebben.

De volgende dag wat simpele afbakbroodjes erop, ding iets minder heet voor verwarmd maar was nog teveel van het goede denk ik.

Volgende keer op laagste stand lekker op temperatuur laten komen en dan eens zien wat er gebeurt. Tips hoor ik graag :)

Gebruik overigens wel maïsmeel op de steen tegen het aanbakken.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:05
De pizzasteen die wij thuis hebben voor in de normale oven moet juist zo heet mogelijk, onze oven gaat (maar) tot 300 graden. Uurtje voorverwarmen zodat de steen zelf echt goed heet is. Met vers pizzadeeg (uit de broodbakmachine) is een pizza in zo'n 5 minuten klaar, met een perfecte bodem. Tussen elke pizza weer even 10-15 verwarmen om de steen heet te krijgen. Oftewel met zn vieren elk een kwart pizza eten en daarna de volgende maken.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Dit is geen oven maar een steen met een deksel. Ga je deze tot 300 of meer voorverwarmen dan is de onderkant zwart en de bovenkant koud. De deksel heeft vrij weinig warmtecapaciteit.

Wat ik het beste vind werken is het gas relatief laag maar niet té laag. Er moet genoeg hitte onder de deksel en over je product stromen zonder dat de steen al te heet wordt. En zo weinig mogelijk kijken want dan ben je de bovenwarmte kwijt.

Wanneer de steen na een paar rondes te heet begint te worden laat je hem eerst weer een beetje afkoelen om de onder en boven balans te bewaken.

Voorheen legde ik hem zelfs nog op de bakplaat om hem extra langzaam te verwarmen maar dat past op de nieuwe chef niet meer. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• maartend
  • Laatst online: 25-07 09:52
Gonadan schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:44:
Dit is geen oven maar een steen met een deksel. Ga je deze tot 300 of meer voorverwarmen dan is de onderkant zwart en de bovenkant koud. De deksel heeft vrij weinig warmtecapaciteit.

Wat ik het beste vind werken is het gas relatief laag maar niet té laag. Er moet genoeg hitte onder de deksel en over je product stromen zonder dat de steen al te heet wordt. En zo weinig mogelijk kijken want dan ben je de bovenwarmte kwijt.

Wanneer de steen na een paar rondes te heet begint te worden laat je hem eerst weer een beetje afkoelen om de onder en boven balans te bewaken.

Voorheen legde ik hem zelfs nog op de bakplaat om hem extra langzaam te verwarmen maar dat past op de nieuwe chef niet meer. :(
Ik heb ook zo'n steen met deksel. 1 maal gebruikt en gaat weer weg. Echt mijn ding niet. Nu maar een laag wattage oventje gekocht.

• B-Real
Ach voor wat de Cadac pizza steen kostte leek het mij wel leuk om uit te proberen. Heel zo’n Cadac chef is toch een beetje prutsen op de camping, ik heb er wel aardigheid in en het smaakt ook prima.

Morgenavond gaan we weer uit eten. Tafeltje aan het water, mooi bord eten, ober die mijn wijnglas vult. Ook daar heb ik wel aardigheid aan.

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:20
Wij gebruiken de Cadac chef met pizzasteen vaak met verse pizza's. Die zijn in Frankrijk een stuk beter te betalen dan in NL. Iets van 6 euro per stuk.

Die gaan altijd helemaal perfect op de Cadac + pizzasteen. Steen hoeft inderdaad niet superheet te worden en deksel dicht houden.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bommes schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 09:26:
Vakantie begint wat meer vorm te krijgen, was ook wel nodig, omdat het zomaar op de bonnefooi aan komen waaien niet zomaar meer lukt in het hoogseizoen.
  • Start 4 nachten bij Noordwijk/Lisse op camping Ruigenhoek voor een bezeok aan Castlefest
  • Via huis, wat festival zooi droppen, naar Liverdun, voor Camping Moselle voor 1 nachtje.
  • Vervolgens 4 nachten in Dole, Camping Du Pasqueir
  • Dan 7 nachten nog in te vullen, mijn vrouw wil graag naar de Mont Blanc, met het treintje omhoog om gletsjers daar te bekijken. Dus ik heb nog wat te plannen/uitzoeken.
  • Dan 6 nachten in de Vogezen nabij Gerardmer op Camping La Volonge
  • En dan weer naar huis, wat in 1 rit/dagje goed te doen is voor ons.
En de volgende camping ook gevonden en geboekt:
5 nachten op camping Ferme de Simondon in de buurt van Valance.
nog 2 nachten open/niet geboekt dat zien we ter plaatse wel.
Dit jaar wel of niet de Mont Blanc met het treintje, de gletsjer, enz, weten we nog niet.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Volgende week de caravan maar eens ophalen uit de stalling, schoonmaken en waxen en dan een lang weekendje weg naar een camping in Friesland samen met Patrick (hond). Vermoedelijk de Kuilart aan de Fluessen, Polyvalk huren of een sloepje.

Ik heb er zin in, sinds zomervakantie 2023 niet meer met de hut op stap geweest (reden gebroken heup mama en de constatering dat zij beginnende Alzheimer heeft (ik ben haar mantelzorger)).

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• JaMaaT
  • Laatst online: 21:20
@aReaRe voorpret kan beginnen! Alvast veel plezier.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gelukkig zitten we dit jaar in Denemarken...
Echt wel een ramp nu in Zuid Europa

Zeven randgemeentes van Bordeaux ontruimd • Brandweer Madrid hoopt op draaien wind - https://nos.nl/l/2624302

• JanHenk
  • Niet online
Exocet schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 10:03:

Zeven randgemeentes van Bordeaux ontruimd • Brandweer Madrid hoopt op draaien wind - https://nos.nl/l/2624302
Ja. In het gebied “achter” Bordeaux is het wel erg.

Maar dat is niet heel Zuid Europa, nog genoeg plekken te vinden waar je naartoe kunt. Althans wij wel.

Uiteraard moet je gewoon de berichten blijven volgen, je gezond verstand gebruiken en aanwijzingen van lokale autoriteiten opvolgen.

Maar het is niet zo dat iedereen meteen maar z’n vakanties moet annuleren hoor.
edit:
Is niet persoonlijk hoor @Exocet , maar ik moet me de afgelopen twee weken al steeds verdedigen dat wij morgen vertrekken naar de Gard (FR). Dus het is een riedeltje geworden :P

[ Voor 13% gewijzigd door JanHenk op 25-07-2026 10:42 ]

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:05
Exocet schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 10:03:

Hier in het noorden is het beter vertoeven, al komt hier ook weer een hittegolf aan.

Wij hebben een ruime week in Denemarken doorgebracht, staan nu weer vrij bij een meertje in Zweden. Vandaag niet het beste weer voor water activiteiten, wel lekker wandelweer. Morgen weer suppen :)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Mede kampeerders, wat mis ik en waar kan ik dit fysiek kopen want bestellen gaat dan weer even duren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyHFk0Fl_vPnufF1NZhwEI7cSu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7I3qe2p5bPMpmg9SNzCJeGSr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iStim7oP-Rr6eKdc5m5AixM2OmY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1nPAcjNguI5mOGWiqkG9Wl9.jpg?f=fotoalbum_large

Ik dacht namelijk dat ik er was met een en417 drukregelaar op een 907 fles naar een cadac Dometic 2 cook 3 pro. Maar mis dus nog iets schijnbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door loewie1984 op 25-07-2026 16:18 ]

discogs

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
@loewie1984

ik vermoed zoiets of precies deze. (907 campinggas aansluitkraan in zoekmachine)

https://www.hubo.be/fr/p/...obinet-adaptateur/108013/

[ Voor 17% gewijzigd door WeirdScience op 25-07-2026 16:32 ]

I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:34
loewie1984 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:17:
Mede kampeerders, wat mis ik en waar kan ik dit fysiek kopen want bestellen gaat dan weer even duren:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik dacht namelijk dat ik er was met een en417 drukregelaar op een 907 fles naar een cadac Dometic 2 cook 3 pro. Maar mis dus nog iets schijnbaar.
Je hebt de verkeerde drukregelaar. Je moet er eentje met schroef aansluiting voor Campingaz hebben. Bijvoorbeeld deze. Te koop bij practisch elke bouwmarkt. gamma, karwei, praxis etc.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Dank beiden

discogs

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
JanHenk schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 10:38:
[...]

Ja. In het gebied “achter” Bordeaux is het wel erg.

Maar dat is niet heel Zuid Europa, nog genoeg plekken te vinden waar je naartoe kunt. Althans wij wel.

Uiteraard moet je gewoon de berichten blijven volgen, je gezond verstand gebruiken en aanwijzingen van lokale autoriteiten opvolgen.

Maar het is niet zo dat iedereen meteen maar z’n vakanties moet annuleren hoor.
edit:
Is niet persoonlijk hoor @Exocet , maar ik moet me de afgelopen twee weken al steeds verdedigen dat wij morgen vertrekken naar de Gard (FR). Dus het is een riedeltje geworden :P
Verdedigen zelfs, en dan mocht ik laatst niet zeggen dat er af en toe even te veel van gemaakt wordt. :D

Wij zitten nu nog onderin de Vogezen. Best warm inderdaad maar wel goede warmte. Kan niet zeggen dat ik er last van heb.
Behalve met een rondje hardlopen door de bergen, maar dan doe je het jezelf ook aan. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MeltedForest
  • Laatst online: 07:10

MeltedForest

Lenny-t

Leuk die pagina's discussie over gas, maar ben ik hier de enige die op inductie kookt op de camping? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFEM7jBiPpbtbN8w7eAK3g9d2UE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHmdzo27tBadPg4B4mgtPEov.jpg?f=fotoalbum_large

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:16
MeltedForest schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 21:46:
Leuk die pagina's discussie over gas, maar ben ik hier de enige die op inductie kookt op de camping? :+

[Afbeelding]
Vast niet, maar niet iedere camping aansluiting trekt zo'n inductieplaat. Helemaal niet als je met meerdere inductie pitten gaat koken.

Ik heb zelf vandaag wel de hamburgers gebakken op een elektrische grillplaat. Maar voordat die meeging heb ik wel eerst uitgezocht of we voldoende ampère hebben.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:31

[Afbeelding]
Nee hoor, hier ook op inductie. Gasfles is wel mee en brander ook maar in praktijk gaat alles op de inductieplaat. Veel sneller dan gas. Wel een beetje opletten wat voor automaat er bij je paaltje zit en of je erbij kan. Ik heb nog nooit gehad dat ik de beheerder van de camping erbij moeten halen om de zekering terug te zetten.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

m181087 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 21:53:
[...]

Vast niet, maar niet iedere camping aansluiting trekt zo'n inductieplaat. Helemaal niet als je met meerdere inductie pitten gaat koken.

Ik heb zelf vandaag wel de hamburgers gebakken op een elektrische grillplaat. Maar voordat die meeging heb ik wel eerst uitgezocht of we voldoende ampère hebben.
Ik gebruik mijn inductieplaat nog op een 6A kampeerplaats. Hij gaat standaard aan met 1000W vermogen en dat is voldoende om vlees of aardappeltjes op te bakken zonder de stoppen eruit te gooien. Ik heb twee losse kookplaten mee en op een 10A aansluiting zou ik met twee aan de slag kunnen, maar meestal kook ik niet al te ingewikkeld. Eerst de saus en dan de rijst of andersom. :Y)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Je herinnert me eraan om weer te gaan kijken hoe ik zonder stroom kan kamperen. Die zoektocht was even stil gevallen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 22:10:
Je herinnert me eraan om weer te gaan kijken hoe ik zonder stroom kan kamperen.
In ieder geval niet met een inductieplaat :+

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22:46

[Afbeelding]
Ja, sinds een jaar of 2 hebben we zo'n éénpits kookplaatje. Ik heb het het met een stekker-meetplug getest, en de stand '1000W' is daadwerkelijk 1050 watt. Dat gaat hard zat voor een pan en dan voldoet een aansluiting van 6A prima.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

JanHenk schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 22:25:
[...]

In ieder geval niet met een inductieplaat :+
Met een inductieplaat en een powerstation :+

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:33
Totdat iedereen het gaat doen, denk dat dat bij de meeste campings dan toch voor problemen gaat zorgen. Ze houden toch rekening met een soort van gelijkheidsbeginsel net zoals dat in woonhuizen werkt.

Ik blijf lekker op benzine koken en met de Gobanna kunnen we met een dikke powerbank en zonnepanelen wel enkele dagen offline staan. En de volgende EV wordt er een die V2L moet gaan ondersteunen, hebben we een nog grotere powerbank bij ons.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:29
Iemand ervaring met een Obelink kast met bamboe blad icm een Cadac 2-Cook 3? Wordt die Cadac dusdanig warm aan de onderkant dat het blad beschadigd? Moet daar een siliconen beschermer tussen?
Pagina: 1 ... 298 299 Laatste