Mooi al die verhalen over het Paaskamperen in de wind

. Wij gingen donderdag gelijk na school naar de camping (20 minuten rijden). Leuk om zo te doen. De eerste nacht ging het al behoorlijk te keer met zo'n windkrachte 6 direct op de luifel. Uiteindelijk maar de zijwanden van de luifel eruit geritst, daarna ging de wind wat beter door de vouwwagen heen. Tegelijk bleef dat ding wel behoorlijk heen en weer schudden. Toppunt was echter zondagmorgen met windkracht 8, maar dat overleefde 'ie wel prima met de stormbanden eraan (en de zijwanden uit de luifel gehaald). Weten we dat ook weer

.
Was wel weer een avontuur moet ik zeggen, de vrijdag kwam een stel aan met een baby van 1 en een oudere Jamet Arizona. Je hebt dus mensen die volkomen voorbereid zijn (wij), je hebt mensen die een beetje voorbereid zijn en je hebt mensen die onvoorbereid zijn. Deze waren van het type onvoorbereid. Ze hadden de vw één keer eerder opgezet met hulp, maar wisten niet meer hoe de kleurcodering werkte. Het onderzeil was niet passend voor de voortent. De beschrijving lag nog thuis op de werkkamer en ze ' zouden ter plaatse' wel boodschappen doen. Uiteindelijk maar een stukje op weg geholpen, maar dat kostte me bijna de halve middag, want ja, geen beschrijving, geen idee welk bouwjaar etc.
Laatste deel van het avontuur was minder leuk, zaterdagochtend wakker geworden met het gevoel van een kater, naar wat later bleek een serieuze buikgriep. Uiteindelijk zondagmorgen maar besloten alles met hulp van familie weer op te ruimen en naar huis te gaan om weer wat aan te sterken. Jammer dat het zo snel afgelopen was, de kids vonden het er heerlijk.
Nu uitkijken naar de meivakantie, de weersvoorspelling voor Ardèche / en regio Fréjus/Nice oid is wel prima met rond de 20-21 graden overdag

.
NB Terugkomend op mijn vraag van de lampjes: de oplossing die ik had gevonden was wel érg hufterproof, iik heb 't maar teruggestuurd en nu nog even op zoek naar een iets passender oplossing.