[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 276 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:47
Togi schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:25:
[...]

Kijk voor alle meuk eromheen ook gewoon bij de Action, Xenos, Hema, Ikea etc
Plastic Mepal servies is top maar 4 euro per bordje loopt ook aardig op.
Inderdaad, als je eens in een van de genoemde winkels loopt vooral even kijken wat ze hebben en of het je aan staat.
Toch moet ik zeggen dat zo'n kampeerwinkel wel handig is. Ze hebben echt alles. Ook echt wel gericht op kamperen, dus wat lichter qua gewicht, vaak wat compacter en andere slimmigheden/handigheden voor op vakantie. De prijs vind ik doorgaans ook best redelijk.

Ze hebben vaak ook wel serviessets, maar die vond ik vaak en niet mooi qua design en dan zitten er standaar bijv weer bakjes in die we nooit zouden gebruiken. Dan zijn bijv. losse Mepal borden onderaan de streep goedkoper en nog mooier ook.

Wil je een goedkoop setje borden, bestek en borden? Haal dan bij de Ikea het kinderspul. Kost per setje van zes geloof 1,79eu. Biefstuk snijden met de mesjes wordt lastig, voor de rest onverslaanbaar qua prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:01
SomerenV schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:48:
Een tijdje terug wilde m'n vrouw iets kopen bij de Decathlon, en onderweg naar de ingang liepen we langs een hoop tenten. M'n vrouw de winkel in, en ik met de kleine bij de tenten kijken, eigenlijk meteen met de gedachte 'is dit geen optie voor toekomstige vakanties?' Vanwege ons kind zijn we over een paar jaar aangewezen op het hoogseizoen (hij is nog geen anderhalf) en dan is een weekje of 2 op een vakantiepark echt idioot duur. Daarbij hoor ik van m'n ouders dat wij de camping vroeger geweldig vonden, en van m'n vrouw hoor ik het eigenlijk ook.

De vraag is alleen... waar begin je? :+ Het idee is sowieso om voor een tent te gaan, en dan liever te groot dan net groot genoeg. Het hoeft ook geen super duur super luxe model te zijn, maar wel goed en comfortabel genoeg. En wanneer is het beste moment om zoiets te kopen? Nu net na de vakantieperiode? Of later nog? Qua vervoer had ik wel al bedacht dat het niet allemaal in onze Kia Niro gaat passen. Die zit met m'n vrouw, ik, kind en hond al aardig vol namelijk. Is een aanhangertje huren dan een prima optie? De prijzen daarvan vallen me alles mee namelijk.

De laatste keer dat ik met een tent op vakantie ben geweest is minimaal 26 jaar geleden geweest en toen was ik nog maar een SomerenV met kleine letters :+ Dus ik heb er echt de ballen verstand van. Misschien handig om te weten: we wonen op 5 minuten van De Wit Schijndel af, wat volgens mij wel een van de bekendere/grotere kampeerwinkels is. Ik heb hier al een tijdje mee gelezen en het klinkt nog steeds als een heel leuke onderneming, vooral ook voor de kleine. Haring-perikelen en vervelende buren die zo dicht mogelijk op jouw plekje komen staan zijn zorgen voor later :D
De Wit is een prima winkel, al ben ik zelf meer fan van Obelink. Beter restaurant :D . Nee dat is wel waar maar ook gekkigheid. Ik vind het voordeel van Obelink dat ze een veel groter assortiment eigen merk spul hebben wat in feite gewoon A merk is onder eigen label.

Maar de Wit is zoals gezegd en ook door meer mensen bevestigd een meer dan prima winkel.

Als tip zou ik meegeven om te kijken of je niet een keer spul kan lenen van iemand voor een korte vakantie. Gewoon om eens te kijken of het iets is. Caravans kan je ook huren weet ik, tenten heb ik geen idee van eigenlijk. Anders zou dat ook nog een optie zijn. Want als je nu all-in gaat ben je een behoorlijke hand geld verder voor iets waarvan je helemaal niet weet of het bevalt.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 18:59
Wat weegt dat en hoe groot is dat? Mogelijk ter vervanging van aansteker in mijn rugzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:57
maartend schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:13:
[...]

Wat weegt dat en hoe groot is dat? Mogelijk ter vervanging van aansteker in mijn rugzak
vast meer dan deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.messen.nl/media/mf_webp/jpg/media/catalog/product/cache/e06bd482374fd6eca838ac903c07485b/S/O/SOL_0140-1233.webp

7 gram per stuk (zelf gewogen).

Had normaal altijd deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.snowcountry.nl/media/catalog/product/cache/31b8a3b5dbd0c4cbc4ada78b51a1a9c9/k/o/kovea-igniter.jpg
14 gram (zelf gewogen).

Het nadeel van piezo vind ik dat als het nat/vochtig is het niet meer lekker werkt.

De SOL Spark heeft wel een dingetje: ik heb er een paar jaar gelden een paar gekocht in de US, die zitten met wat tondel in mijn EHBO kit en werken erg goed, veel vonken.

Nu heb ik dit jaar 2 nieuwe gehaald zodat ik niet elke keer in mijn EHBO moet zoeken, maar deze werken beduidend minder goed. Weet niet of het een slechte batch is, of dat de kwaliteit in de loop van de jaren achteruit is gegaan.. Denk dus dat ik maar weer terug ga naar de piezo of een firesteel...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Drardollan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:01:
[...]

Dat is maar hoe je het bekijkt. Mepal is A-kwaliteit spul. Daar betaal je voor. Dat zegt niet dat ze de enige zijn, er zijn ook andere fabrikanten die prima kwaliteit leveren. Een fabrikant als Mepal heeft ook een voordeel zoals langere tijd dezelfde lijn voeren (eventueel met andere print). Dat moet je bij spul van andere fabrikanten en winkel maar afwachten, de A-C-Tion bijvoorbeeld heb je elk jaar weer een ander merk/model in de schappen liggen als ze het al hebben (het ligt er maar net aan of ze iets kunnen inkopen ergens).

Als je wat goedkoper uit wil zijn dan zou ik aanraden om een huismerk te kopen van de grotere kampeerwinkels zoals De Wit/Obelink/Bever/e.d. Dan heb je prima kwaliteit en wat meer zekerheid op continuïteit. En zoals veel huismerken kan het goed dat het gewoon uit de Mepal fabriek komt.
Zelfde fabriek zegt niets over zelfde product of kwaliteit. ;)

Maar inderdaad, die continuïteit is een groot voordeel van Mepal (als je daar om geeft). Ik heb daar wel wat spulletjes van en dan is het fijn als je bij gezinsuitbreiding na 15 jaar gewoon nog een bordje bij kunt kopen.
We hebben ook genoeg spullen van andere merken, dat weet ik allemaal niet uit mijn hoofd. Ik hoop gewoon wat er handig uit ziet en de ene keer is dat een A-merk en de andere keer niet. Zit niet echt een strategie achter. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 11:02
Voor veel dingen ben ik het mee eens dat een A-merk niet nodig is, maar Mepal spul is toch wel echt top. We hadden het vroeger op Scouting altijd al en dat spul werd toch wel echt misbruikt maar kan wel echt veel hebben voordat het stuk gaat. Natuurlijk sneuvelt er weleens wat, maar dat is bij Mepal niet erg want je koopt 20-30 jaar later gewoon nog een paar borden of bekers erbij zodat je weer compleet heb. Alleen de kleurtjes van 30 jaar geleden bestaan niet meer.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ozzie schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:22:
Alleen de kleurtjes van 30 jaar geleden bestaan niet meer.
Daarom hebben wij simpel wit Mepal :+

En precies wat jullie al zeggen, de afgelopen paar jaar meermaals wat bij moeten kopen omdat het gezin wat is uitgedijd..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Wij hebben een hele set borden, bekers en schalen van de Action. Van die Melamine dingen (volgens mij zijn Mepal-producten daar ook van gemaakt?)
Oude versie van deze, geloof ik: https://www.action.com/nl-nl/p/3008763/beker-summer/
In al die jaren volgens mij eenmaal een schaal laten vallen die vervolgens in stukken uiteen viel.
Behalve dat ze na al die jaren hun print een beetje verliezen (en dat thee de binnenkant verkleurt) niets dan prima (en goedkoop te vervangen)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:15:
[...]

Zelfde fabriek zegt niets over zelfde product of kwaliteit. ;)
Dat klopt, maar ik doel hierbij op kwaliteit die Mepal op zijn minst benaderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Voor veel dingen ben ik het mee eens dat een A-merk niet nodig is, maar Mepal spul is toch wel echt top. We hadden het vroeger op Scouting altijd al en dat spul werd toch wel echt misbruikt maar kan wel echt veel hebben voordat het stuk gaat. Natuurlijk sneuvelt er weleens wat, maar dat is bij Mepal niet erg want je koopt 20-30 jaar later gewoon nog een paar borden of bekers erbij zodat je weer compleet heb. Alleen de kleurtjes van 30 jaar geleden bestaan niet meer.
Sommige kleuren wel, maar dat zijn dan ook niet de meest bijzondere. Van de donkerblauwe kon ik gewoon de bekers uit mijn jeugd nog aanvullen met nieuwe. :P

@Drardollan ja dat snap ik wel. Ik bedoel meer dat 'dezelfde fabriek' daarin geen argument is. Een fabriek kan zowel bagger als topspul leveren, net wat de klant vraagt en wat het aan inkoop mag kosten. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:46
Delerium schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:05:
. Ik bedoel, een setje waterdichte lucifers is leuk en stoer maar een beetje kookpot heeft gewoon piezo-ontsteking en dus geen lucifers nodig. Enzovoort.
tot je in Noord Zweden staat en je piezo ontsteking weigert omdat het toch wel allemaal erg vochtig is,... dan ben je blij dat je een waterdichte aansteker of lucifers hebt zodat je wel eten kunt koken...:-)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:09

Smurf

Detri

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:49:
snap de Mepal hype sowieso niet echt dat dit de must have is voor kamperen...Vooral doen als je het wil kopen, maar er zijn genoeg alternatieven. Al neem je een keramisch bord mee, why not..
Het is stevig en ziet er nog een beetje leuk uit. Heel neutraal of met vrolijke kleurtjes of patronen als je dat wilt. Hoge WAF-factor enzo.
Onze uitzet zit ongeveer 0 Mepal bij. Maar dat komt omdat mijn vrouw Tupperware consulente is geweest. Er liggen dus wat dingen in de caravan waarvan die in de categorie "handig, maar niet echt nodig" vallen, maar die standaard borden, bakjes en bekers van ze voldoen prima. En het is allemaal wel lekker licht spul.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

maartend schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:13:
[...]

Aansteker kan natuurlijk on je nek hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZn1WMDjCjZYxGHph1DpIT6SmJw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VtwlkY9jk8aesQBhasTv0bw7.png?f=user_large

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:08
TheOmen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:57:
Wij hebben een hele set borden, bekers en schalen van de Action. Van die Melamine dingen (volgens mij zijn Mepal-producten daar ook van gemaakt?)
Oude versie van deze, geloof ik: https://www.action.com/nl-nl/p/3008763/beker-summer/
In al die jaren volgens mij eenmaal een schaal laten vallen die vervolgens in stukken uiteen viel.
Behalve dat ze na al die jaren hun print een beetje verliezen (en dat thee de binnenkant verkleurt) niets dan prima (en goedkoop te vervangen)
Herkenbare bekers en borden, kosten een euro per stuk. Beetje jammer alleen dat na 1x in de vaatwasser die borden er als bananen weer uitkwamen zo krom. Volgens de specs mogen ze tot 70 graden in de vaatwasser, maar een "koud" programma van 45 graden trokken ze al niet. De schaaltjes zelfde issue, na een paar keer zo krom als wat 8)7

Ja dan toch maar Mepal, dan is de kwaliteit tenminste gegarandeerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Die heb ik ook, waarschijnlijk na een tip van jou. Valt me nu pas op dat er inderdaad een fluitje aan dat koord zit :P

@maartend Heb weegschaal bij me, ding weegt 74 gram. :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Den_S85 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:53:
[...]

Herkenbare bekers en borden, kosten een euro per stuk. Beetje jammer alleen dat na 1x in de vaatwasser die borden er als bananen weer uitkwamen zo krom. Volgens de specs mogen ze tot 70 graden in de vaatwasser, maar een "koud" programma van 45 graden trokken ze al niet. De schaaltjes zelfde issue, na een paar keer zo krom als wat 8)7

Ja dan toch maar Mepal, dan is de kwaliteit tenminste gegarandeerd
Hoe vaak heb je een vaatwasser op de camping :9
(Okay, De Twee Bruggen telt niet mee)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

TheOmen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:14:
[...]

Ik zie ze eigenlijk steeds vaker op de luxere campings en havens. Van die mini dingetjes die wel aardig ontvetten maar je vaat moet er zonder resten in.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 20:09
[...]

En de schatberg natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:08
[...]

In dit geval was het een vakantiewoning, maar dat terzijde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:21
[...]

Het zijn er inderdaad niet zoveel ;)
https://www.easybe.nl/

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Kom ze regelmatig tegen. Geen idee wat je ermee moet verder, juist afwassen is leuk op vakantie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Doet me denken aan deze camping https://www.kleinenzhof.de/camping/ daar hadden ze een dergelijk ding maar dan gratis. Met een uitleg dat het voor hun goedkoper was dan als de kampeerders met de hand gaan afwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:21
Klopt, dat is inderdaad de uitleg bij dit systeem, ik heb het bij Camping Geuldal gebruikt. werkt best prima!

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25
Mistraller schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:51:
[...]

Enfin, hoe ziet de auto er dan uit?
Van de inhoud neem je natuurlijk nooit foto's (wie maakt er nou een foto van een ingepakte auto 8)7 )
maar het geheel oogt zo. De kids hebben alleen hun eigen bij-de-hand tasje en geen bagage naast zich. Dat is het doel. Ja hooguit de kussens want die gaan ook mee, dan kunnen ze lekker slapen onderweg.
[Afbeelding]
Ik vind dat jij een mooie wagen hebt. (ik heb dezelfde in die kleur :-) )
Ik zie wel dat de auto flink in zijn wielkasten zakt, ik heb daarom hulpveren gemonteerd.
Wij gaan kamperen met vouwcaravan die ook nog eens 50 kg op de kogel drukt maar zonder dakkoffer.
Je haalt wel je afdekzeil van de bagageruimte eruit denk ik?
En heb je dan ook nog een volwaardig reserve wiel mee of heb je daar spullen opgeborgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:55
JP_S schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:09:
Klopt, dat is inderdaad de uitleg bij dit systeem, ik heb het bij Camping Geuldal gebruikt. werkt best prima!
Op zich zit daar wat in met al die kampeerders die de warme kraan laten lopen.
Een vaatwasser heeft in verhouding maar heel weinig warm water nodig.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
wmeester schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:37:
[...]

Ik vind dat jij een mooie wagen hebt. (ik heb dezelfde in die kleur :-) )
Ik zie wel dat de auto flink in zijn wielkasten zakt, ik heb daarom hulpveren gemonteerd.
Wij gaan kamperen met vouwcaravan die ook nog eens 50 kg op de kogel drukt maar zonder dakkoffer.
Je haalt wel je afdekzeil van de bagageruimte eruit denk ik?
En heb je dan ook nog een volwaardig reserve wiel mee of heb je daar spullen opgeborgen?
Hulpveren hoor ik vaker in combinatie met Franse auto's en caravans, maar heb je zonder die krachten op de trekhaak (gaan rustig x10 de kogeldruk) niet gewoon een overbeladen auto als de standaard vering het niet aan kan? De achteras heeft net als de trekhaak en dak óók een maximale last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Onze Mepal mokken scheurden altijd na verloop van tijd, want kokend water vinden ze niet zo fijn. Sinds we het water eerst laten afkoelen voor het inschenken, gaat het beter.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
Mistraller schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:55:
[...]

Onze Mepal mokken scheurden altijd na verloop van tijd, want kokend water vinden ze niet zo fijn. Sinds we het water eerst laten afkoelen voor het inschenken, gaat het beter.
Als ik het goed onthouden heb, dan zat er bij aanschaf ook een stickertje op de mepal mok dat er max 85 graden celcius in mag. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Deveon schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:51:
[...]

Hulpveren hoor ik vaker in combinatie met Franse auto's en caravans, maar heb je zonder die krachten op de trekhaak (gaan rustig x10 de kogeldruk) niet gewoon een overbeladen auto als de standaard vering het niet aan kan? De achteras heeft net als de trekhaak en dak óók een maximale last.
Even goed inzoomen op de velgen en ik zie een Skoda logo :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

[...]

Die Mepal mokken kunnen een hoop hebben, die rommel van Bocamp sprong al bij inschenken van thee.

Goedkoop is duurkoop, ik heb de hele Bocamp rommel weggegooid (na de vakantie) en aangevuld met Mepal borden, bekers etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
m@fkeez schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 19:56:
[...]

Als ik het goed onthouden heb, dan zat er bij aanschaf ook een stickertje op de mepal mok dat er max 85 graden celcius in mag. 😉
Ja precies daarom. Dat is dus niet echt handig voor een koffie- of theemok. Als je koffie of thee maakt op vakantie dan is dat meestal met een waterkoker en niet met een machine. We hebben een tijdlang gewone supergoedkope plastic mokjes gehad die hebben daar geen last van, en die kunnen tenminste niet kapot vallen. Want dat vind ik een ander groot nadeel van melamine spul. Tegelvloeren en ongelukkig vallen gaat niet altijd goed.
Maar mijn vrouw vond de nieuwste mepal met die dubbele kleur toch wel heel mooi en heeft weer nieuwe gekocht. Dus deze vakantie bij de afwas al water gekookt en dat in een thermos gedaan zodat het alvast ietsje afkoelt tot we allemaal goed en wel zitten voor een spelletje of een boek.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:07

_Eend_

🌻🇺🇦

[...]

Mijn lego mok kan dat gewoon aan :P

Nadeel van zo'n lego mok is wel dat je er zo'n glimlach bij moet trekken: Afbeeldingslocatie: https://minifigs.me/cdn/shop/products/32.png?v=1665143878&width=1946 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:27
Deveon schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:51:
[...]

De franse auto's zijn tegenwoordig minder slap dan skoda . Hij hangt niet persee door , je wielkast achter is vaak ook lager uitgesneden ( ala opel kadet ) dus optisch bedrog .

Dus nee ;
Het is vooral de slechte plaatsing van het gewicht achter de as , hoe verder weg hoe meer het toeneemt . Dus met een dakkoffer ( spreiding naar voren ) minder dan trekhaakkoffer ( ver achter de as ) of zet iemand van 200kg op de achterbank of in de kofferbak is al een verschil , of op de dissel 🤣 . Een lange station meer dan een korte hatchback . En niet elke auto is door de fabrikant op veel extra gewicht berekend dat word soms niet eens getest ( ala peug 308 pudding ) of de boel is oud en versleten . Een set hulpveren helpt ook voor de zijdelingse stabiliteit mee in het geval van een caravan en niet alleen mbt inveren . Met een caravan heb je dan weer minder zware spullen in je kofferbak als dat er een hele kampeeruitrusting + tent in moet.

Conclusie : kids in de kofferbak en bagage op de achterbank 🤡

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
Mistraller schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 22:01:
[...]

Want dat vind ik een ander groot nadeel van melamine spul. Tegelvloeren en ongelukkig vallen gaat niet altijd goed.
Wel benieuwd wel merk caravan of tent jij hebt, een tegelvloer kom je niet vaak tegen :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:59

Bommes

Capo del formaggio

Vertel hoe oud je bent, zonder te zeggen hoe oud je bent :P ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTiYSkOA8zNpE7I6dv_kxyYe238=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dupGIy2gD5jO9hfGewUME1Fm.jpg?f=fotoalbum_large
Een van de tentjes van de zolder, dekens, slaapzakken, en knuffels er in.
Camping party in de huiskamer dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGksyrOx9A8iU3IZEIAEODoTJgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcuYWsTsnUKpxYAS1ACKXYtf.jpg?f=fotoalbum_large
Vanochtend om half 8 stond er al een theekransje voor me klaar.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:55
Drardollan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 23:44:
[...]

Wel benieuwd wel merk caravan of tent jij hebt, een tegelvloer kom je niet vaak tegen :+
In de tent/caravan niet. In het sanitairgebouw waar je het spul gaat afwassen en met een overvol gestapeld afwasteiltje naartoe loopt liggen doorgaans wel tegels.
Juist dat vol gestapelde teiltje geeft natuurlijk risico op vallend spul.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ivow85 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:34:
[...]

In de tent/caravan niet. In het sanitairgebouw waar je het spul gaat afwassen en met een overvol gestapeld afwasteiltje naartoe loopt liggen doorgaans wel tegels.
Juist dat vol gestapelde teiltje geeft natuurlijk risico op vallend spul.
Joh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Drardollan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 23:44:
[...]

Ik doe mijn afwas niet in de tent. Dat laat ik graag door twee onhandige slungelige pubers doen in de keuken. Jammer als ze dan met meer onderdelen terugkomen dan dat je ze hebt heengezonden |:(

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:11:
Ik vind het voordeel van Obelink dat ze een veel groter assortiment eigen merk spul hebben wat in feite gewoon A merk is onder eigen label.
Obelink heeft heel veel uit de ProPlus/Bo-Camp/Campking categorie kampeerartikelen. Van dat 13-in-een-dozijn-spul waar in de praktijk alleen de naam op de verpakking verschilt. Bij dat soort artikelen vraag ik mij altijd af waarom er überhaupt zoveel merken zijn die exact dezelfde spullen bestellen. Of zou daar gewoon weer stiekem één bedrijf achter zitten. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:40:
[...]

Obelink heeft heel veel uit de ProPlus/Bo-Camp/Campking categorie kampeerartikelen. Van dat 13-in-een-dozijn-spul waar in de praktijk alleen de naam op de verpakking verschilt. Bij dat soort artikelen vraag ik mij altijd af waarom er überhaupt zoveel merken zijn die exact dezelfde spullen bestellen. Of zou daar gewoon weer stiekem één bedrijf achter zitten. :D
Omdat ze op die manier allemaal een breed assortiment kunnen bieden. Voor bedrijven als Obelink is het interessant omdat hun naam er prominent opstaat. Er zijn ook 10 potjes wortelen in de supermarkt, hoogstwaarschijnlijk uit dezelfde fabriek en qua "formule" ook niet heel verschillend. Voor elk potje is een markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:59:
[...]

Omdat ze op die manier allemaal een breed assortiment kunnen bieden. Voor bedrijven als Obelink is het interessant omdat hun naam er prominent opstaat. Er zijn ook 10 potjes wortelen in de supermarkt, hoogstwaarschijnlijk uit dezelfde fabriek en qua "formule" ook niet heel verschillend. Voor elk potje is een markt.
Van een winkel als Obelink snap ik het wel, maar van al die andere uitwisselbare merken minder. Tenzij het misschien het idee is dat als hun naam maar zo vaak mogelijk voor komt dat mensen hem meer gaan herkennen en er dan eerder voor kiezen?
Persoonlijk zou ik niet sneller voor een bo-camp lampje kiezen omdat ik toevallig ook al haringen met bo-camp heb gezien, maar dat kan ook aan mij liggen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

In de watersport heb je ook van die merken, Talamex, Plastimo, allemaal ingekocht spul maar heeft wel een zekere kwaliteitsgarantie. Een grote keten kan dat ook zelf doen (testen en inkopen) en voldoend meestal goed tot prima. Net zoals HBM of Einhell hun spul in China inkoopt maar de kwaliteit zelf test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:10:
[...]

Van een winkel als Obelink snap ik het wel, maar van al die andere uitwisselbare merken minder. Tenzij het misschien het idee is dat als hun naam maar zo vaak mogelijk voor komt dat mensen hem meer gaan herkennen en er dan eerder voor kiezen?
Persoonlijk zou ik niet sneller voor een bo-camp lampje kiezen omdat ik toevallig ook al haringen met bo-camp heb gezien, maar dat kan ook aan mij liggen. :P
Denk dat de meeste mensen dat wel hebben, als de haringen van Bo-Camp bevallen dan zal het lampje toch ook wel goed zijn? Zo denk ik in ieder geval wel, als een merk mij bevalt dan ben ik geneigd dit merk een streepje voor te geven als ze ook andere artikelen leveren.

Zo werkt het toch eigenlijk bij de meeste mensen? Veel mensen kopen Hak groentje, ongeacht de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gonadan schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:40:
[...]

Labelling (op whitelabel) en marketing en marges. Als je met een merkje en wat marketing net een hogere marge kunt halen, heb je al een bedrijf.

Tegenwoordig doet Obelink daar ook flink aan mee, en is het 'merk' Obelink ook flink aanwezig op lampjes, stoelen, tafels, kasten etc.
En daar hebben ze weer baat bij, want op de camping ziet iedereen dat je een Obelink stoel hebt, want logo staat goed zichtbaar achterop.
En als Obelink de stoel verkoopt ipv de ProPlus versie, hebben ze waarschijnlijk nog meer marge ook, omdat ze zelf de whitelabel hebben ingekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:57:
Denk dat de meeste mensen dat wel hebben, als de haringen van Bo-Camp bevallen dan zal het lampje toch ook wel goed zijn? Zo denk ik in ieder geval wel, als een merk mij bevalt dan ben ik geneigd dit merk een streepje voor te geven als ze ook andere artikelen leveren.

Zo werkt het toch eigenlijk bij de meeste mensen? Veel mensen kopen Hak groentje, ongeacht de winkel.
Groenten koop ik alleen vers, maar om in het voorbeeld te blijven. Hak verkoopt groentjes en hebben daarin een goede reputatie, als die dan ook ineens met pindakaas aan komen zou ik eerder sceptisch zijn dan die blind uit het rek pakken omdat ze toevallig goed zijn in groentjes. ;)

Het kan een beetje twee kanten op gaan. Merken als Bo-Camp en ProPlus hebben zoveel verschillende spullen dat je ze vanzelf gaat zien als allround. Niet bijzonder, ook niet slecht, gewoon prima als het betreffende artikel je bevalt. Maar daarmee ook volledig uitwisselbaar en hebben ze onderling geen voordelen meer. Als je moet kiezen tussen een Bo-Camp of iets onbekends dan pak je waarschijnlijk de Bo-Camp, maar als je beiden kent heb je dat niet. En omdat meerdere van dat soort merken overal te vinden zijn voet het voor mij als één pot nat, en werkt dat principe dus niet echt meer. :P

@Get!em wat ik al zei, van een winkel snap ik het wel. Die maken zo reclame voor zichzelf en wordt het een soort huismerk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gonadan schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:02:
[...]

Groenten koop ik alleen vers, maar om in het voorbeeld te blijven. Hak verkoopt groentjes en hebben daarin een goede reputatie, als die dan ook ineens met pindakaas aan komen zou ik eerder sceptisch zijn dan die blind uit het rek pakken omdat ze toevallig goed zijn in groentjes. ;)

Het kan een beetje twee kanten op gaan. Merken als Bo-Camp en ProPlus hebben zoveel verschillende spullen dat je ze vanzelf gaat zien als allround. Niet bijzonder, ook niet slecht, gewoon prima als het betreffende artikel je bevalt. Maar daarmee ook volledig uitwisselbaar en hebben ze onderling geen voordelen meer. Als je moet kiezen tussen een Bo-Camp of iets onbekends dan pak je waarschijnlijk de Bo-Camp, maar als je beiden kent heb je dat niet. En omdat meerdere van dat soort merken overal te vinden zijn voet het voor mij als één pot nat, en werkt dat principe dus niet echt meer. :P

@Get!em wat ik al zei, van een winkel snap ik het wel. Die maken zo reclame voor zichzelf en wordt het een soort huismerk.
Soms is het ook gewoon een soort loterij vanuit een grotere commerciële organisatie. Maak 5 merken aan, met eigen naam, marketing en uiterlijk, en kijk welke aanslaat en vertrouwen geeft en goede verkopen. Maak vervolgens de andere merken dood.

Vroeger deed de Blokker dat voor je, en wist je niet anders. Blokker was een grote inkoopmachine in China. Ze filterden op kwaliteit, gaven het een eigen merkje, en verkochten het in NL.
Tegenwoordig kan iedereen zelf al in China shoppen en ziet daar alle whitelabels staan, die je hier in NL tegenwoordig terugvind in de Winkels. NL winkels doen ondertussen steeds minder moeite om te verbergen dat het China Whitelabel is.
Action doet het bijv nog wel goed. Die krijgt het zelfs voor elkaar om met hun massa inkoop de prijs dusdanig te drukken dat ze voor sommige artikelen goedkoper zijn dan via Amazon of Alieexpress.

En veel van die pro-plus en obelink spullen kun je ook gemakkelijk op Amazon en Alieexpress vinden onder hun whitelabel. En ook obelink doet het eigenlijk prima, die zitten op hetzelfde prijsniveau (of soms zelfs lager) met hun eigen merk.

Decathlon is ook zo'n mooi voorbeeld. Die hebben wel echt nu een gevestigd merk, maar moeten nog werken aan kwaliteit.

Eerstvolgende is bijv die bekende chinese tentenshop. Zou me niet verbazen dat die binnenkort zo groot is, dat iemand er een fysieke winkel van maakt in NL. Sterker nog, ze hebben er hun eigen affiliate en official wholesale pagina's voor aangemaakt op hun website. https://www.naturehike.com/pages/wholesale

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Wordt er nog een beetje gekampeerd in het naseizoen hier?

Komend weekend met de camper een city trip Amsterdam doen, en over 2 weekjes gaan we een 3 nachtjes naar onze favo bestemming in september. Een paar nachtjes op de camping bij Port Zelande aan de Brouwersdam =).

In oktober gaan we er waarschijnlijk ook nog even tussenuit, al weten we nog niet heel goed waarheen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
In het naseizoen wordt het waarschijnlijk een huisje als ik de geluiden uit het gezin zo bekijk. Hemelvaart is al wel weer gepland, maar is nog wel erg ver weg.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
TgR_KILLER schreef op maandag 8 september 2025 @ 22:08:
Het kampeerseizoen start nu toch pas? In de zomer is het druk met alle vakantiegangers. Dus de rest van het jaar mooi tijd om ongeveer 1x per 1,5 maand er met de vriendengroep een weekend op uit te trekken. Wel in een tentje natuurlijk.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Gonadan schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 07:44:
In het naseizoen wordt het waarschijnlijk een huisje als ik de geluiden uit het gezin zo bekijk. Hemelvaart is al wel weer gepland, maar is nog wel erg ver weg.
Valt toch wel mee, Hemelvaart? :P De zomervakantie 2026 is al geboekt, wij hadden de laatste plek op een specifieke plekcategorie van de camping langs de rivier :+ De vouwwagen staat al weer in de stalling, deze ziet pas ergens in 2026 weer wat daglicht.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
vhal schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:57:
[...]

Valt toch wel mee, Hemelvaart? :P De zomervakantie 2026 is al geboekt, wij hadden de laatste plek op een specifieke plekcategorie van de camping langs de rivier :+ De vouwwagen staat al weer in de stalling, deze ziet pas ergens in 2026 weer wat daglicht.
Voor iemand die zijn zomervakantie soms minder dan een maand van tevoren pas gaat plannen is dit wel ver weg ja. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 11:44
Helaas, we zijn net terug van zomervakantie. En de vouwwagen wordt amper nog droog richting eind september… Voor ons zit het seizoen er dus op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:24

bjp

net nu ongeveer beginnen de kortingen (o.a. bij ACSI campings). Vorig jaar nog in oktober naar Normandië geweest... En zeker voor de mensen op pensioen begint het terug :-)

Laag seizoen dus... dus voor alle mensen die niet gelinkt zijn aan school is het nu vrij ideaal, het weer is meestal nog OK (zeker in het Zuiden), de zee is warmer, minder druk overal... hoewel in mijn ervaring (april/)mei/juni "beter" is omdat de dagen langer zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door bjp op 09-09-2025 09:49 ]

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wij kijken het nog even aan, het is nog geen half september dus alles is nog mogelijk. Ik hoop nog op een kleine Indian Summer einde deze maand of begin oktober - nog even een weekeindje weg naar een camping met de camper in de buurt van een stadje (Brielle, Deventer, De Koog oid) zodat we 's avonds nog even lekker in de kroeg kunnen hangen in plaats van onder het luifeltje - het begint nu echt wel weer eerder donker (en fris/klam) te worden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-09 10:54

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Bommes schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 07:52:
[...]

Vertel hoe oud je bent, zonder te zeggen hoe oud je bent :P ;)
Complimenten Bommes, je bent geslaagd in het leven.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Lieftalig schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:50:
[...]

Complimenten Bommes, je bent geslaagd in het leven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0WsoqXV4i4GFhTxeUEIDGZOmq4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kX9PBHf9BLm3uU5YyD7B5oIB.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 11:02
Ik wil misschien 19-20 september nog een nachtje kamperen samen met mijn dochter (6 jaar) en een vriend die ook een dochter heeft die even oud is. Hopelijk gewoon op de fiets naar Camping de Ruigenhoek :)

Nou is het voor mijn dochter niet zo spannend een nachtje kamperen want we kamperen al haar hele leven (en daarvoor) maar de dochter van die vriend heeft nog nooit gekampeerd.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Wij hebben volgend weekend in de agenda staan om er nog even op uit te trekken met de vouwwagen. Hij staat nog op de oprit.

Daarna is het voor ons wel weer klaar dit jaar. De vouwwagen is daarna ook steeds moeilijker te drogen. Gelukkig kan ik hem bij mijn ouders thuis openzetten mocht het nodig zijn, maar dan wordt het wel weer relatief veel werk voor een weekendje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Met het weer van de huidige dagen moet je weer naar de Ikea parkeerplaats rijden om hem overdekt te kunnen laten drogen. Op mijn oprit krijg ik hem niet meer droog zonder föhn. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:28:
Met het weer van de huidige dagen moet je weer naar de Ikea parkeerplaats rijden om hem overdekt te kunnen laten drogen. Op mijn oprit krijg ik hem niet meer droog zonder föhn. :P
Op dit moment wel ja :X

Op zich kan een paar flinke buien over het doek ook geen kwaad trouwens :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:09
Wij rijden morgen met een groepje vrienden naar Lavoûte Chilhac om een paar dagen de Allier af te zakken per kano. Tent mee en gaan. Zin in!

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 08:09

Smurf

Detri

Wij hebben juist een caravan gekocht om ook dit soort korte trips te kunnen doen, dus met de herfstvakantie gaan we er ook nog even op uit. Niet heel spannend verder, meestal doen we dan een wat grotere camping met in ieder geval een zwembad (in de buurt). Dan hebben we iig ook vermaak voor de kinderen als het weer wat minder is.
Daarna is het overwinteren, tot we met de lange weekenden in het voorjaar weer kunnen/mogen.

Niet dat dit met een tent niet zou kunnen, maar het is toch een stuk makkelijker als je de hele kampeeruitrusting alleen maar even uit de stalling hoeft te halen, in plaats van alles voor vertrek van de zolder/vliering naar benenden moet tillen. En als je terugkomt (nog veel vervelender:) alles weer naar boven brengen.
Voor 3 weken zomervakantie vond ik dat prima, maar kortere trips deden we toen eigenlijk niet. En dat terwijl we een (lang) weekend wandelen/fietsen in de buurt van een boerencamping in $randomdorp in Nederland wel gewoon heel leuk vinden.

[ Voor 49% gewijzigd door Smurf op 10-09-2025 09:13 ]

)

• maartend
Spykie schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:39:
Wij rijden morgen met een groepje vrienden naar Lavoûte Chilhac om een paar dagen de Allier af te zakken per kano. Tent mee en gaan. Zin in!
Kun je wat meer info geven? Waar start en einde, waar overnachten?

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:21
TgR_KILLER schreef op maandag 8 september 2025 @ 22:08:

Komend weekend met de camper een city trip Amsterdam doen, en over 2 weekjes gaan we een 3 nachtjes naar onze favo bestemming in september. Een paar nachtjes op de camping bij Port Zelande aan de Brouwersdam =).

In oktober gaan we er waarschijnlijk ook nog even tussenuit, al weten we nog niet heel goed waarheen.
A.s Zaterdag gaan mijn ouders weekje kamperen met onze caravan.

Zoals het er nu uitziet gaan wij in de herstvakantie aantal dagen nog weg. Ben alleen het twijfelen met de voortent. Wij hebben een Brand Antalis voortent (zwaar katoenen voortent met dito palen) mischien toch een obelink opblaas tent oid die wat compacter en sneller op te zetten is er bij te kopen.

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10:58
Zijn er hier ervaringen met caravans en Corsica? Lees dat het behoorlijk smalle weggetjes etc zijn.
Ons doel is 2 weken op 1 plek camping zetten en vanuit daar het eiland met kids (5 en 7) ontdekken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
BaBoK schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:22:
Zijn er hier ervaringen met caravans en Corsica? Lees dat het behoorlijk smalle weggetjes etc zijn.
Ons doel is 2 weken op 1 plek camping zetten en vanuit daar het eiland met kids (5 en 7) ontdekken..
niet met caravans, wel met Corsica en tent. De oostkust is "vlak" en daar vindt je dan ook de grote campings. De andere zijde is ruig en inderdaad erg veel slinger paadjes . Van de ene naar de andere kant moet je als je een caravan heb, of via de onderzijde (Bonifacio) of bovenzijde (Calvi) rijden. De pas door het midden lijkt mij niet erg tof met caravan, maar daar kan wellicht iemand met caravan ervaring meer over vertellen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

BaBoK schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:22:
Ik raad het ten zeerste af.

‘Smal’ is echt een enorm understatement, en het aantal grote wegen is beperkt. Zodra je nogal lokaal verplaatst, of landinwaarts gaat, wordt het echt snel een drama.

Maar er zullen vast wel weer mensen zijn die vinden dat ik overdrijf.

Het is goed om te weten dat het eiland bestaat uit 90% gebergte. Ik had dit jaar alleen een auto zonder dakkoffer, met 4 volwassenen erin en het was pittig, wij hadden immers een rondreis in petto. Dus veel kleine lokale wegen en honderd miljoenmiljard haarspeldbochten met een afgrond ernaast, vaak zonder goede afzetting.

Ook lopen veel doorgaande wegen dwars door steden (lees uit de kleuren gewassen dorpen) heen

Ik laat de conclusie aan jou. :Y)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10:58
Thanks, mega waardevolle feedback.
Bezint eer ge begint..

• Hopjesvla79
BaBoK schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:17:
Bezint eer ge begint..
zolang je aan de oostkust blijft is het denk ik wel doen (daar heb je ook de grote campings), maar met de caravan naar de andere zijde is een uitdaging. Dus het kan met de gedachte aan 1 standplaats wel een optie zijn. Maar daar zal op het web wel meer info over te vinden zijn

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjp

bjp

simpele versie: het enige dat je wss moet doen is van de ferry tot een camping geraken met je caravan. Daarna afkoppelen :D

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

bjp schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:41:
simpele versie: het enige dat je wss moet doen is van de ferry tot een camping geraken met je caravan. Daarna afkoppelen :D
En daarna lopen, OV, hiken :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zuma
  • Laatst online: 11-09 17:49
Delerium schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:05:
Ik bedoel, een setje waterdichte lucifers is leuk en stoer maar een beetje kookpot heeft gewoon piezo-ontsteking en dus geen lucifers nodig. Enzovoort.
Protip: Piezo kan kapot, lucifers kunnen nat worden en aansteker kan leeg gaan. Enter de fire steel! Dat is pas echt een nuttige prul!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zuma
Kevinns schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:43:
[...]

Ik vind het eerder vreemd dat we het tegenwoordig normaal vinden dat een tent na 15 weken kamperen op is. Als je een katoenen tent koopt, dan gaan ze rustig 40-50 weken of zelfs meer mee.
Ja maar bedenk wel dat het van de kwaliteit en dikte van het katoen afhangt. Een tent van De Waard is andere koek dan een katoenen tent van Bardani of Obelink

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
aReaRe schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:44:
[...]

Je bent 35 (volgens je profiel), ik denk dat je anders erover denkt als je de 50 jaar aantikt :+

Maar succes met het (her)ontdekken van het kamperen (y)
Als me met leeftijden gaan gooien... Ik ben echt over de 50 en last van artritis maar ik ga om de dooie dood nog niet in iets liggen met wielen (al hoewel soms lig ik in de achterbak van mijn MPV).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
franssie schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:56:
[Afbeelding]
Telt dit ook als camping living licht vervuiling 'p

Zit nu net onder Pernis Rotterdam

Edit, de buren hebben bet wel hun bollen uit gezet, wij zo ook maar
Nog iets te wit en fel naar mijn smaak, maar je komt er mee weg. Wel graag uit als je gaat slapen. ;)

• zuma
Kevinns schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:38:
Helaas, we zijn net terug van zomervakantie. En de vouwwagen wordt amper nog droog richting eind september… Voor ons zit het seizoen er dus op.
Als je de tent er niet af kan halen om binnen te drogen dan zie ik dat toch echt als een heel groot nadeel van een vouwwagen. Ik kampeer 4 seizoenen door dus.

• zuma
Ozzie schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:21:
Ik wil misschien 19-20 september nog een nachtje kamperen samen met mijn dochter (6 jaar) en een vriend die ook een dochter heeft die even oud is. Hopelijk gewoon op de fiets naar Camping de Ruigenhoek :)

Nou is het voor mijn dochter niet zo spannend een nachtje kamperen want we kamperen al haar hele leven (en daarvoor) maar de dochter van die vriend heeft nog nooit gekampeerd.
Controleer dan vooral wat er allemaal meegesjouwt wordt als het op de fiets moet. Op die leeftijd maakt opzich niet zoveel uit maar het zijn vooral de ouders die te veel zooi meegeven.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
BaBoK schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:17:
Bezint eer ge begint..
nu vind ik dat sommige mensen best wel overdrijven, maar ik weet niet hoe groot jouw caravan is en wat je rij skills zijn.
Wel weet ik dat ik op elke verharde(!) weg in het binnenland in Corsica wel de touringcars langs heb zien komen: als zij er door kunnen dan moet je wel een hele grote caravan hebben wil dat niet lukken.

Onverharde wegen moet je natuurlijk nooit pakken: die kunnen aan het begin mooi breed en vlak lijken en na een bocht smal en kuilen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Leipo schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:37:
[...]

nu vind ik dat sommige mensen best wel overdrijven, maar ik weet niet hoe groot jouw caravan is en wat je rij skills zijn.
Wel weet ik dat ik op elke verharde(!) weg in het binnenland in Corsica wel de touringcars langs heb zien komen: als zij er door kunnen dan moet je wel een hele grote caravan hebben wil dat niet lukken.

Onverharde wegen moet je natuurlijk nooit pakken: die kunnen aan het begin mooi breed en vlak lijken en na een bocht smal en kuilen :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygwdbwRSpNkvDd0aKAYA6neAnEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/35Q2R2EAW6E7KMJscyQrLzmN.jpg?f=fotoalbum_large

Deze chauffeurs zijn wel iets meer ervaren dan caravankampeerders, doorgaans.

Nogmaals, er zijn altijd naysayers.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
Ozzie schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:21:

Leuk idee. Ik heb hetzelfde gedaan afgelopen juli. Alle spullen in de bakfiets, dochter op haar eigen fiets, naar een camping 8km van huis. Halverwege hebben we gepicknickt.

Echt een leuke ervaring voor ons beide :) .

• Kevinns
zuma schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:26:
[...]

Als je de tent er niet af kan halen om binnen te drogen dan zie ik dat toch echt als een heel groot nadeel van een vouwwagen. Ik kampeer 4 seizoenen door dus.
Klopt, dat is het ook. Het is een compromis. Overigens hebben we thuis ook geen plek om een familietent te drogen denk ik…

Bij onze stalling mag hij wel drogen, maar alleen als er plek is. Juist vroeg en laat in het seizoen staat het daar zo vol dat dat niet gaat.

• zuma
Ik moet nog kwijt over het gebruik vam een powerstation tijdens standplaats kamperen. Ik had een Xtorm XP500. Ik vond het een fijn dingetje samen met zonnepaneeltje en koelkast. Echter afgelopen vakantie begon hij bij hey gelijjtijdig laden en ontladen toch wel behoorlijk te gillen, alsof de lagers van de fan de draaisnelheid niet aan konden. Ok en het was ook erg warm (boven de 30 graden). Ik vermoed dus het begin van de aftakeling van de lagers in de fan.

Nu heb ik dat apparaat dus terug gestuurd. En je raadt het al, ze kregen het niet gereproduceerd. Ze hadden het apparaat enkel opgeladen. Na aanvullende uitleg, krijg ik wel mijn geld terug. Dus dat is wel netjes van Xtorm

Nu dus weer kijken naar een nieuwe gelijkwaardige. Ik val toch weer op de Xtorm terug maar dan nu een nieuwere versie XP2W600. Bluetti en ecoflow leveren nog vrij veel klachten op qua hoogfrequent fluiten, brommen en zoemen. De Anker is te breed voor mijn kistensysteem.

Iemand nog een ander alternatief met rond de 600wh die ook stil is onder belasting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp

bjp

kijk eens bij Fossibot voor een stevige powerbank met zonnepaneel aansluiting

• JanHenk
  • Niet online
@zuma Goal Zero dan? Zelf geen ervaring mee, maar heeft vergelijkbare producten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:00:
[...]

Protip: Piezo kan kapot, lucifers kunnen nat worden en aansteker kan leeg gaan. Enter de fire steel! Dat is pas echt een nuttige prul!
Heb jij geen tondeldoos mee dan? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:04:
Ja maar bedenk wel dat het van de kwaliteit en dikte van het katoen afhangt. Een tent van De Waard is andere koek dan een katoenen tent van Bardani of Obelink
Daar zit zeker verschil tussen. Mijn oude Bardani (niet meer hetzelfde als nu schijnt) heeft die 50 weken makkelijk gehaald en nog geen indicatie dat het binnenkort over zou zijn.

Kan je nagaan wat een De Waard of dat spul op mijn vouwwagen moet kunnen halen. Dan heb je het gewoon over decennia.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:07

_Eend_

🌻🇺🇦

Wil er iemand nog een caravannetje + trekkend voertuig kopen? 25k:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEFwT3cj9SdneOo7u4vQeAleb9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iXMMg7msRoYdRhQvQ65yjPC6.png?f=fotoalbum_large

https://www.marktplaats.n...d-met-fifth-wheel-caravan

Alleen al de caravan weegt 3 ton. De pickup heeft een 5,4L V8 en een LPG tank van 120 liter (waar je 240 km mee kunt rijden, gok ik zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:56
zuma schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:00:
[...]

Al een paar jaar bij me als enige “aansteker” voor mijn benzinebrander. Echt briljant als je de slag te pakken hebt.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

_Eend_ schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:14:
Wil er iemand nog een caravannetje + trekkend voertuig kopen? 25k:

[Afbeelding]

https://www.marktplaats.n...d-met-fifth-wheel-caravan

Alleen al de caravan weegt 3 ton. De pickup heeft een 5,4L V8 en een LPG tank van 120 liter (waar je 240 km mee kunt rijden, gok ik zo)
Dat interieur is een afknapper voor mij (groen met roze) :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Das hier of niet? https://maps.app.goo.gl/WbgEuhZ9Zxhhe7nT6 :+

Ik ben net terug van rondje Fennoscandinavië en traditiegetrouw is m'n matje weer eens kapot. Ik had al een paar lekjes, maar gelukkig! begint nu ook het delamineren dus garantie. Gaat om een Thermarest XLite matje, 20 jaar geleden kocht ik een schuimmatje met levenslange garantie (is niet natuurlijk niet meer) en die is nu denk ik wel 10x onder garantie vervangen vanwege delamineren. Na 5x delamineren met bijbetalen voor de Xlite vervangen. Ok, ik slaap er vrij veel op, denk in totaal 2,5 ~ 3 jaar of iets in die richting gedurende die 20 jaar. De laatste 2 matjes heb ik ook niet meer met de mond opgeblazen ivm vocht, maar ook dat helpt niet. En ik gebruik ze alleen in m'n tent.

Als ik naar de specs kijken zie ik Rab met 20D, Sea to Summit 30/40D en Thermarest heeft ook 30/40D, dus die Rab durf ik eigenlijk al niet aan...

Wat is nu een echt goed matje, wat niet telkens lek gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Aikon schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:00:
[...]

Das hier of niet? https://maps.app.goo.gl/WbgEuhZ9Zxhhe7nT6 :+

Ik ben net terug van rondje Fennoscandinavië en traditiegetrouw is m'n matje weer eens kapot. Ik had al een paar lekjes, maar gelukkig! begint nu ook het delamineren dus garantie. Gaat om een Thermarest XLite matje, 20 jaar geleden kocht ik een schuimmatje met levenslange garantie (is niet natuurlijk niet meer) en die is nu denk ik wel 10x onder garantie vervangen vanwege delamineren. Na 5x delamineren met bijbetalen voor de Xlite vervangen. Ok, ik slaap er vrij veel op, denk in totaal 2,5 ~ 3 jaar of iets in die richting gedurende die 20 jaar. De laatste 2 matjes heb ik ook niet meer met de mond opgeblazen ivm vocht, maar ook dat helpt niet. En ik gebruik ze alleen in m'n tent.

Als ik naar de specs kijken zie ik Rab met 20D, Sea to Summit 30/40D en Thermarest heeft ook 30/40D, dus die Rab durf ik eigenlijk al niet aan...

Wat is nu een echt goed matje, wat niet telkens lek gaat?
Tja alles kan kapot. Gebruik zelf al jaren Exped matjes zonder problemen, maar ook daar zijn verhalen bekend van lasnaden in de banen die loslaten. En ook toen mijn vriendin er een meenam naar de woestijn in Jordanië zat er een klein lekje in door al het fijne zand.

Thermarest vond/vind ik altijd een beetje chipszakjes qua gekraak (zeker de lichtste matjes) en heb ik na de self-inflatbles begin 2000 niet meer gebruikt en toen overgestapt naar Exped.

In de loop van de jaren is er natuurlijk wel meer aanbod in het lichte segment gekomen, de Nemor Tensor matjes schijnen op dit moment wel populair te zijn maar heb er geen ervaring mee.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Tuurlijk, een lekje kan ik plakken, das geen probleem. Maar tegen delamineren doe je weinig, dan is het maar hopen dat je het matje snel ergens kan ruilen want anders kan je er op een gegeven moment niet meer op slapen. Ik kan er nu gewoon niet op vertrouwen dat m'n vervangende matje een lange reis overleefd en dat wil ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Aikon schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:37:
Tuurlijk, een lekje kan ik plakken, das geen probleem. Maar tegen delamineren doe je weinig, dan is het maar hopen dat je het matje snel ergens kan ruilen want anders kan je er op een gegeven moment niet meer op slapen. Ik kan er nu gewoon niet op vertrouwen dat m'n vervangende matje een lange reis overleefd en dat wil ik niet meer.
dat geloof ik, is ook ontzettend k*t als het tijdens een trip gebeurt. In dat geval...Exped eens proberen? :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Een Nemo Tensor die ik heb bekeken is 20D boven, 40D onder. En R5 thermo. Klinkt goed én Adventure Forever Guarantee™ in the EU! Maar als ik doorklik is Forever dan wel maximaal 2 jaar...

Ik moet zeggen, zeker in het begin, was de garantie van Thermarest wel echt super. Wereldwijd vervanging, zelfs een aantal keer dat ze een nieuw matje vooruitstuurden naar een postkantoor en wij de oude daar retour stuurden. Maar dat wordt wel steeds minder dus.

Exped 5R is 20D... heb jij deze toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Aikon schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:46:
Een Nemo Tensor die ik heb bekeken is 20D boven, 40D onder. En R5 thermo. Klinkt goed én Adventure Forever Guarantee™ in the EU! Maar als ik doorklik is Forever dan wel maximalaa 2 jaar...

Ik moet zeggen, zeker in het begin, was de garantie van Thermarest wel echt super. Wereldwijd vervanging, zelfs een aantal keer dat ze een nieuw matje vooruitstuurden naar een postkantoor en wij de oude daar retour stuurden. Maar dat wordt wel steeds minder dus.

Exped 5R is 20D... heb jij deze toevallig?
Momenteel heb ik een Exped Ultra 3R voor de zomer (alhoewel die afgelopen IJsland vakantie ook mee was bij temperaturen tot vriespunt, ging eigenlijk prima) en een (oudere) Exped Synmat Winter UL (Daar Exped sneller namen veranderd dan Iron Maiden verzamelalbums uitbrengt zal die tegenwoordig anders heten). Schnozzle bag erbij en gaan (die schnozzle kan dan meteen dubbel fungeren als drybag)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik heb geen idee hoe, maar mijn pompzak ging defect of werkte niet meer iig... Dus ik heb een pompje gekocht, en ik moet zeggen dat is wel echt heel fijn eigenlijk. Ik zag bij Bever een nog veel kleiner pompje: https://www.flextail.com/...mp?variant=44132876124407

Ik zou niet meer zonder willen, vond het altijd onzin, maar het is wel fijn hoor. Ik ga nog eens langs bij Bever om verder te kijken, nog geen haast gelukkig voorlopig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Klopt, mijn reisverslag er op nagezocht ? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
Aikon schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:02:
Ik heb geen idee hoe, maar mijn pompzak ging defect of werkte niet meer iig... Dus ik heb een pompje gekocht, en ik moet zeggen dat is wel echt heel fijn eigenlijk. Ik zag bij Bever een nog veel kleiner pompje: https://www.flextail.com/...mp?variant=44132876124407

Ik zou niet meer zonder willen, vond het altijd onzin, maar het is wel fijn hoor. Ik ga nog eens langs bij Bever om verder te kijken, nog geen haast gelukkig voorlopig.
Ik heb die flextail nu een jaar. Super ding. Zak gaat niet meer mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:05:
[...]

Klopt, mijn reisverslag er op nagezocht ? :P
Herkende het gelijk, was er vorig jaar. Mooie locatie. :)
Pagina: 1 ... 276 277 Laatste