[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 281 282 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Goofyduck384 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:09:
Wij komen er toch nog niet helemaal uit. Wensen liggen toch vrij moeilijk geloof ik 😂
We zoeken nu een camping met verhuur accomodaties voor 5 personen (3 slaapruimtes). Niet te groot, soort van familie camping met Nederlanders. Zwembadje en vooral mooie natuur met of in de bergen. Afstand van 8 uur is wat kort, dus kijken nu naar de Alpen (Frankrijk/zwitserland oid), dus iets van 10-13 uur rijden..
Het feit dat we nu ook naar huur accommodaties kijken, is omdat we dan in ieder geval een ruimere plek hebben en eigen sanitair. Zelf vind ik dit ook fijner dan de vouwwagen.
Nog iemand ideeen?
https://www.lesranchisses...KdgTxT9RJveUaAgGLEALw_wcB

Ik zou hier even kijken. Er zijn Nederlandse gasten maar niet teveel. Het is best luxe, rustig, mooi gelegen en veel keus uit diverse huur accomodaties.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-03 19:30
Wij komen er toch nog niet helemaal uit. Wensen liggen toch vrij moeilijk geloof ik 😂
We zoeken nu een camping met verhuur accomodaties voor 5 personen (3 slaapruimtes). Niet te groot, soort van familie camping met Nederlanders. Zwembadje en vooral mooie natuur met of in de bergen. Afstand van 8 uur is wat kort, dus kijken nu naar de Alpen (Frankrijk/zwitserland oid), dus iets van 10-13 uur rijden..
Het feit dat we nu ook naar huur accommodaties kijken, is omdat we dan in ieder geval een ruimere plek hebben en eigen sanitair. Zelf vind ik dit ook fijner dan de vouwwagen.
Nog iemand ideeen?
Wij hebben voor de zomer hier geboekt: https://www.leventadour.com/nl/

Nederlandse eigenaar (althans de helft van het stel). Stacaravans beschikbaar. Geen zwembad, maar wel aan de rivier waar een soort zwemvijver-deel is gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qiKv8WEmqQzlsg4-TnIjVOrnkCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXVZsqDg2T2SzEAVYGyo6SkR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqvFgaTTsGd8rvQI7THwPsrW9iI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9TiJaq8P6TfrBGq1xotbCS2l.jpg?f=fotoalbum_large

En als het nog niet volgeboekt is, kun je RCN overwegen: Belledonne, le Moulin de la Pique of la Bastide en Ardèche. Heel veel NLers doorgaan. Wel goed aan de prijs...

[ Voor 11% gewijzigd door barrymossel op 24-02-2026 13:41 . Reden: extra suggestie ]

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:15

aerofreak

Steve Jobs

Wij vinden Belledonne geweldig (4x geweest), maar Bastide en Ardeche vonden we helemaal niks. Op Belledonne is het om 21 uur rustig en om 22 uur is het toch wel stil, terwijl het lang onrustig blijft in de avond op Bastide en Ardeche. Ook hoor je best veel herrie van de weg en andere campings.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:50
Rcn vorig jaar in Nederland gehad. Ben toen finaal afgehaakt vanwege het hoge gehalte tokkies… moet wel zeggen dat het rcn in Nederland was. Geen idee hoe dat is met rcn in Frankrijk?

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 12:51
Goofyduck384 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:40:
Rcn vorig jaar in Nederland gehad. Ben toen finaal afgehaakt vanwege het hoge gehalte tokkies… moet wel zeggen dat het rcn in Nederland was. Geen idee hoe dat is met rcn in Frankrijk?
Euh wat is dat RCN? Oh wacht Jagerstee vond ik al snel. Tsjonge als je van kamperen zonder tokkies houdt dan snel en flux naar natuurkampeerterreinen. Die zijn te eenvoudig voor tokkies. SVR wil ook wel lukken (kamperen bij de boer), zeker leuk voor de kids als het nog een actieve boer is (worden wel steeds zeldzamer) .
En wil je helemaal basic gaan dan NTKC maar alleen met tent...

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

zuma schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:48:
[...]

Euh wat is dat RCN? Oh wacht Jagerstee vond ik al snel. Tsjonge als je van kamperen zonder tokkies houdt dan snel en flux naar natuurkampeerterreinen. Die zijn te eenvoudig voor tokkies. SVR wil ook wel lukken (kamperen bij de boer), zeker leuk voor de kids als het nog een actieve boer is (worden wel steeds zeldzamer) .
En wil je helemaal basic gaan dan NTKC maar alleen met tent...
Jagerstee is best groot. Die is op de topdrukte momenten inderdaad echt niet leuk. Maar op veel andere momenten een prima camping /huuraccomodaties met goede voorzieningen. Ben er regelmatig en de sfeer verschilt enorm van moment tot moment. Voor de prijs kies ik wel een andere overigens.

Voor kids en binnen spelen kun je dan beter naar de Zandhegge er vlak bij.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:27
Na het jammere debacle van Camping 2000 in Tsjechië vorig jaar, hopen we nu op beter weer in Frankrijk.
Dit jaar gaan we met de vouwwagen naar Camping Le Moulin, 3 Chemin du camping in PATORNAY.
Redelijk betaalbaar, zwembad met glijbanen en een rivier langs de camping. De kinderen hebben er vooralsnog zin in.

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:25
Goofyduck384 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:40:
Afgelopen zomer week op RCN la bastide gestaan. Veelal gezinnen met kids tot 10 jaar in alle lagen van de bevolking. Camping stond goed vol dus ze liepen soms wat achter met sanitair en supermarkt was vaak leeg. Verder was het wel prima. Weinig voorbij vliegende stepjes en fatbikes 🙃

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:28

ST10©DE

Dus.............

We zijn twee keer op RCN la Ferme du Latois geweest, dat is erg goed bevallen en mooie ruime plekken. Wel twee keer vlak voor de zomervakantie. En dus, net als wij toentertijd, gezinnen met kinderen die nog niet naar school gingen.

Komende zomer staan we een week op Le Clot du Jay. Daar hebben we afgelopen zomer 1 nacht gestaan op doorreis. En een week op Moulin des Iscles. We kijken er nu al naar uit!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:26
MrAcid schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:37:
[...]
Als je een “echte” bergcamping zoekt dan heb ik zelf deze nog geoormerkt om eens heen te gaan (geen zwembad): https://www.camping-glaciers.ch/nl/
Hier 2x geweest, beide keren 3 a 4 dagen op doorreis naar Italië.
Prachtige plek, mooist gelegen camping waar ik ben geweest. Vooral een wandelaars/fietsers-camping, veel trekkers op veldjes, geen zwembad.

Foto vanaf de berg aan de overkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgEf7Rb-q8u1TaMqBLCp5n1MOKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjyFF3GTnhPzX1iB7bCTTNLB.jpg?f=fotoalbum_large

Voor ons zeker een plek waar we terugkomen, dan weer een dag of 3 a 4 aangezien wij liefst rondtrekken met de vouwwagen.
Smiddags lekker een drankje met uitzicht op de gletscher.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIarDZOz8WEwQRLxz8ESA760sLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBiWJuPAvyq9PMyX6nNp3rdS.jpg?f=fotoalbum_large

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Al een leven lang kampeerder en sinds een week in t bezit van Hero Ranger caravan! Met Pasen de eerste keer een weekendje weg. De rest hoop ik vooral de noordelijke landen te bezoeken. En de UK staat op t wensenlijstje.

Enthousiast om t uit te proberen! Ik vind t een kek ding.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Blomminator schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 13:48:
Al een leven lang kampeerder en sinds een week in t bezit van Hero Ranger caravan! Met Pasen de eerste keer een weekendje weg. De rest hoop ik vooral de noordelijke landen te bezoeken. En de UK staat op t wensenlijstje.

Enthousiast om t uit te proberen! Ik vind t een kek ding.
Moest even googlen voor een plaatje van de caravan, leuk zo'n teardrop als caravan maar te klein voor mij (en wat een prijzen :X ).

Hier een plaatje van mijn (sleur)hut :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KjrfrKzycTNKBPiqXwURfd25gw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AdYJripRFGTWN158taQyJhsb.jpg?f=user_large

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Vandaag wilde ik even iets uit de camper pakken, die op de oprit staat.
Druk op het knopje voor het trapje, niks..
Geen stroom..
Okay dan??
Blijkt de zekering automaat getript de zijn?
Geen idee wanneer?
Gevolg alle accu's compleet leeg.
Zekering automaat terug aan, lader (18Amp) gaat weer aan.
Toch eens wat aandachtiger kijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isZpUcDEbHiVErQUA7ib4KarZ3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVNOtvvXkU34SAJFaseq97zW.jpg?f=fotoalbum_large
Dat is de 12 volt zijde.
Die connector is best crusty, waar de grijze en zwarte kabel er in gaan.
En die blauwe blokjes.. :r
Dit kan niet de reden zijn dat de 230volt automaat uitgeschakeld was, maar dit ga ik niet zo laten zitten.
Dus ff wat knutselen later:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9sBW3s_gXkyz4TZ5X2bJFuB9Hw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8yS0fQs8aPkiK7TUYD1wQ3c7.jpg?f=fotoalbum_large
Van de week even opzoek naar een klemmenstrookje. Dan kan die kroonsteen er ook tussen uit.
Maar voor nu zit alles weer met verse schuif stekkers, adereindhulzen, stukje verder kabel en die blauwe horror blokjes er tussen uit.

Het was best nodig, dit zat er in die zwarte connector die in de lader gestoken zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fyB6n9gKGQdImxq-YSrjjW-JQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyRXkKRDBvdv5urBt6mlacv9.jpg?f=fotoalbum_large
:o :X

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 07-03-2026 17:42 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:40:
Vandaag wilde ik even iets uit de camper pakken, die op de oprit staat.
Druk op het knopje voor het trapje, niks..
Geen stroom..
Okay dan??
Blijkt de zekering automaat getript de zijn?
Geen idee wanneer?
Gevolg alle accu's compleet leeg.
Zekering automaat terug aan, lader (18Amp) gaat weer aan.
Toch eens wat aandachtiger kijken:
[Afbeelding]
Dat is de 12 volt zijde.
Die connector is best crusty, waar de grijze en zwarte kabel er in gaan.
En die blauwe blokjes.. :r
Dit kan niet de reden zijn dat de 230volt automaat uitgeschakeld was, maar dit ga ik niet zo laten zitten.
Dus ff wat knutselen later:
[Afbeelding]
Van de week even opzoek naar een klemmenstrookje. Dan kan die kroonsteen er ook tussen uit.
Maar voor nu zit alles weer met verse schuif stekkers, adereindhulzen, stukje verder kabel en die blauwe horror blokjes er tussen uit.
En de accu's leven nog :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Dat is ff afwachten @aReaRe ik hoop het.
De startaccu was al niet heel fris meer.
Die zal op zeker vervangen moeten worden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:43:
Dat is ff afwachten @aReaRe ik hoop het.
De startaccu was al niet heel fris meer.
Die zal op zeker vervangen moeten worden.
Mooi tijd voor Lifepo4 voor de boordaccu, beter voor je rug / hernia :+ Startaccu gewoon ouderwetse loodaccu (y)

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Vast beter voor de rug en het totaal gewicht van de camper.
Maar niet voor mijn portemonnee.. :o

Er staat nu 200Amp/u aan semi tractie accu's in.
Voor gelijke capaciteit moet ik eigenlijk minimaal een 100Amp/u Lifepo.
Lifepo accu's zijn nogsteeds en pak duurder dan semi treactie varianten.
Ook zal ik de lader moeten aanpassen/vervangen. En een laadbooster moeten plaatsen omdat anders de dynamo die Lifepo niet opgeladen krijgt.

2 nieuwe accu's gelijk aan wat er nu instaat, kost me ongeveer €200.
Dat gaat niet lukken als ik alles mee tel met Lifepo4.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:24
@Bommes geen lasklemmen? Die dingen werken zoveel fijner dan kroonsteentjes... Zeker met hendeltjes zodat ze herbruikbaar zijn.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

@pirke kan ook, dit zat in mijn koffertje en is maar tijdelijk.
Wil er een klemmenstrookje naast zetten.
Afbeeldingslocatie: https://www.elektramat.nl/media/catalog/product/4/0/401323449-1-jpeg.png
Voeding uit de lader daar naar toe en dan afsplitsen:
1 naar de Huishoud accu's
2 naar de startaccu

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:33
@Bommes flinke lader heb je staan voor "maar" 18A. Tegenwoordig heb je al snel een stuk sterkere en vooral slimmere lader in een kleinere verpakking. En wat je zegt over lfp4 klopt, maar als je goed zoekt kun je wel mooie accu pakketten vinden voor een scherpe prijs. Wel moet er inderdaad een DC.-DC laadregelaar tussen, anders gaat je dynamo ook stuk. Wel denk ik dat het zeker de moeite is om te bekijken! Ook via marktplaats kun je ze soms voor een mooie prijs kopen door de komst van stekker batterijen en mensen die overstappen van zelf bouw accu's naar de genoemde stekker batterijen.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
aReaRe schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:20:
[...]
Moest even googlen voor een plaatje van de caravan, leuk zo'n teardrop als caravan maar te klein voor mij (en wat een prijzen :X ).
Ja, ik ben ook wel wat zenuwachtig over de maat. T bed is prima. Maar meer is er niet. Simpel gezegd. Hiervoor had ik een camperbus en daar kon zo ongekend veel rommel in mee. Dat was heerlijk. En die had een fietsenrek op de achterkant. Dat moet nu nog geregeld worden..

Dus ben zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Maar vooralsnog is t idee leuk en heb ik er zin in!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-03 10:54
Blomminator schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:14:
[...]

Ja, ik ben ook wel wat zenuwachtig over de maat. T bed is prima. Maar meer is er niet. Simpel gezegd. Hiervoor had ik een camperbus en daar kon zo ongekend veel rommel in mee. Dat was heerlijk. En die had een fietsenrek op de achterkant. Dat moet nu nog geregeld worden..

Dus ben zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Maar vooralsnog is t idee leuk en heb ik er zin in!
Het lijkt me top met 1-2 personen. Je bent toch voornamelijk buiten. Met een luifel kan je bij wat regen ook nog buiten zitten. Met minder spullen ben je lekker snel opgezet en afgebroken. Ideaal om rond te trekken. Geniet ervan!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

g00gle schreef op zondag 8 maart 2026 @ 01:16:
@Bommes flinke lader heb je staan voor "maar" 18A. Tegenwoordig heb je al snel een stuk sterkere en vooral slimmere lader in een kleinere verpakking. En wat je zegt over lfp4 klopt, maar als je goed zoekt kun je wel mooie accu pakketten vinden voor een scherpe prijs. Wel moet er inderdaad een DC.-DC laadregelaar tussen, anders gaat je dynamo ook stuk. Wel denk ik dat het zeker de moeite is om te bekijken! Ook via marktplaats kun je ze soms voor een mooie prijs kopen door de komst van stekker batterijen en mensen die overstappen van zelf bouw accu's naar de genoemde stekker batterijen.
Campertje is 30 jaar oud, die lader/voeding is nog de originele. Er zijn inderdaad tegenwoordig veel kleinere betere te krijgen.
But if it ain't broken don't fix it. Toch ;)

Afhankelijk van hoe de huidige accu's het leeg zijn geweest overleven, ga ik mijn plannetje maken.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Blomminator schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:14:
[...]

Hij is wat compacter dan mijn caravan, qua gewicht verschilt het niet veel. Beladen (incl. accessoires) maar zonder water en gasfles weegt mijn caravan net geen 1050kg.
Fiets is een klapfiets die in de auto meegaat (evenals extra elektrische koelbox, gasfles en gereedschap).

• bjp
  • Laatst online: 01:09

bjp

we zouden graag weekend van 27 (vrijdag) tot 30 maart (maandag) in de buurt van Amsterdam (eventueel richting Keukenhof, omdat we daar ook naartoe willen) een camping vinden, eventueel met verwarmd zwembad.

Tips?

gezin van 3, vrouwtje verjaard ook dan.

Indien interessant, wil ik wel mijn ACSI lid terug opstarten op tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door bjp op 09-03-2026 19:33 ]

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

• g00gle
  • Registratie: September 2016
Koningshof, gaat alleen zaterdag pas open denk ik. Maar checkt wel alle vinkjes.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik hoop dit jaar weer met onze opblaasbare tunneltent te kunnen gaan kamperen in Italië. Helaas zijn we met een zoontje van 7 afhankelijk van de schoolvakanties. Tot Corona gingen mijn ouders in hoog en laagseizoen altijd op de bonnefooi heen. Kan dat tegenwoordig nog in het hoogseizoen? Of beter wel wat boeken?

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
Kan altijd natuurlijk. De vraag die je je zelf moet stellen is of je het niet erg vind als je een keer moet doorrijden naar een volgende camping omdat er geen plek is, of dat je ergens minder lang kan staan omdat je plek geboekt is voor een later moment (en dan dus moet verkassen). Is ook maar net hoe je normaal je vakantie insteekt: 3 weken lang op een plek of meerdere keren verkassen. Alternatief is natuurlijk vlak van te voren iets boeken.

Hi Ha Hopjesvla

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:54
Als je in het hoogseizoen 2 of 3 weken aaneengesloten op dezelfde camping wil staan, zul je op de bonnefooi waarschijnlijk regelmatig "sorry, daar hebben we geen plaats voor" als antwoord krijgen. Zeker in de laatste 2 weken van juli en de eerste 2 weken van augustus. Tot half juli en na half augustus ontstaan er ook op redelijk populaire campings al wel lege plekken voor tenten en caravans.
Heb je een niet al te grote tent en wil je rondtrekken, dan is er op veel campings wel een tenten- of trekkersveld waar je enkele nachten mag staan. Aansluiting op elektriciteit is dan niet vanzelfsprekend en de trekkersveldjes zijn meestal niet de beste en rustigste plekken van de camping.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:20
Op de bonnefooi kan ook in het hoogseizoen vast prima, alleen mogelijk:
- soms wat langer zoeken naar een camping met plek
- concessies doen qua faciliteiten
- concessies doen qua plek
- concessies doen qua statijd
- wat vaker moet verkassen

Als je graag nog drie weken op die ene populaire camping wil staan op een top plek, dan kon het wel eens lastig worden. Ben je flexibel, dan zal het vast lukken.
Ik zou daar persoonlijk niet tegen kunnen, maar er zijn er zat die juist niet alles al ruim voor de vakantie gepland willen hebben :)
bjp schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:32:
we zouden graag weekend van 27 (vrijdag) tot 30 maart (maandag) in de buurt van Amsterdam (eventueel richting Keukenhof, omdat we daar ook naartoe willen) een camping vinden, eventueel met verwarmd zwembad.

Tips?

Voor dat eventuele verwarmde zwembad kun je natuurlijk ook gewoon kijken of er in de buurt niet een (gemeentelijk) zwembad zit, maakt de spoeling waarschijnlijk wat ruimer.

Schoonfamilie wil voor het jaarlijkse weekje weg ook altijd een zwembad op loopafstand hebben. Want dat vinden de kleinkinderen zo leuk. Dat laatste zal ik niet ontkennen, maar dat maakt zo'n weekje vaak ook nogal duur en met een grote groep maakt het de zoektocht zeker niet makkelijker.
Waarom dan niet gewoon ergens een prima huisje en dan op die ene zwemdag (of desnoods twee) even de auto pakken naar een zwembad even verderop denk ik dan.

Wil je elke dag, de hele dag in het zwembad liggen dan is het natuurlijk anders. Voor de zomervakantie, die wij het liefst bij 30+ graden vieren, is een zwembad ook een must want de meeste dagen gaan we met de kinderen zowel 's ochtends als 's middags wel even.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:41
bjp schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:32:

Tips?

Vlakbij keukenhof zit ook (~ 4 km) Camping de Ruigenhoek., wel iets verder van Amsterdam maar prima camping. Is een natuurkampeerterrein in de bossen van de waterleidingduinen en vlakbij strand.
Er zit alleen geen zwembad bij, maar het zwembad in Lisse is niet zo heel ver weg.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Kevinns
B-Real schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:27:
Als je graag nog drie weken op die ene populaire camping wil staan op een top plek, dan kon het wel eens lastig worden. Ben je flexibel, dan zal het vast lukken.
Ik zou daar persoonlijk niet tegen kunnen, maar er zijn er zat die juist niet alles al ruim voor de vakantie gepland willen hebben :)
Haha ik ben precies het omgekeerde. Ik gruwel van het idee om ver van tevoren precies te bepalen waar we heen gaan. Een week van tevoren kijken waar het lekker weer is en gaan!

Je moet er inderdaad wel genoegen mee nemen dat je perfecte camping soms vol is. Maar liever dat dan maanden in angst leven dat we twee weken in de regen moeten zitten, terwijl het 100km verderop zonnig is :+ . Ook verkassen we vaak iedere 5 dagen. Maar als je het niet vastlegt heb je nog flexibiliteit om te verlengen. Voor mij werkt dit erg prettig.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Ozzie schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:51:
[...]

Vlakbij keukenhof zit ook (~ 4 km) Camping de Ruigenhoek., wel iets verder van Amsterdam maar prima camping. Is een natuurkampeerterrein in de bossen van de waterleidingduinen en vlakbij strand.
Er zit alleen geen zwembad bij, maar het zwembad in Lisse is niet zo heel ver weg.
Wij staan daar elk jaar een lang weekend tijdens Castlefest, best okay camping, beetje strikte beheerders maar goed.
Mooie plek wel, je loopt zo de duinen in en het strand op.

• CK3v1N
  • Laatst online: 05:47
Wij willen dit jaar regio Picos de Europa of Rosas in Catalonie doen. Iemand aanraders? Gezin met twee jongens van 8 en 10 en we reizen met een tent.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• Kevinns
CK3v1N schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:21:
Wij willen dit jaar regio Picos de Europa of Rosas in Catalonie doen. Iemand aanraders? Gezin met twee jongens van 8 en 10 en we reizen met een tent.
Picos is een gigantische aanrader. Prachtig! Wij stonden twee jaar geleden hier https://www.picos-europa.com/ . Mooie relatief kleine langgerekte camping waardoor het heel kleinschalig aanvoelt. Zwembad, klein winkeltje, campingrestaurant en het schoonste sanitair wat ik ooit op een camping heb gezien. 16 uur per dag werd er schoongemaakt. En dichtbij Covadonga, fantastische beklimming als je van fietsen houdt. Wordt ook regelmatig in de vuelta aangedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVzTTOj9TI3oISIPFftkPXlM6Nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9nHLmt26euFrWJ1JiTYSCIa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Kevinns op 10-03-2026 16:16 ]

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-03 13:12
Je post ga me wat flashbacks van ongeveer 20 jaar geleden toen we met auto en tentje daar in de buurt waren.
Met een beetje graven in het geheugen kwam ik op deze twee campings uit.
  • https://www.campingitxaspe.com/ne/
  • Camping aan de steile kust. Was toen wij er waren aardig vol en een stuk meer basic dan nu (zwembad). Prachtig wandelen over de kliffen.
  • https://lobocamp.com/
  • Nog steeds zo basic als toen, zo te zien. Je mocht er toen wel je pul bier uit de bar meenemen naar je tent :9B
Liggen bieden niet echt in de Picos maar wel in de buurt.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Hopjesvla79
heb zelf wat dagen voor en na het wandelen met de kleine tent in de Picos met de grote tent op Camping Naranjo de Bulnes gestaan: https://campingnaranjodebulnes.com/ prima camping op loopafstand van Las Arenas met restaurantjes en winkels .

Wat ook erg gaaf is, is om ook nog een stukje door te rijden naar Somiedo nationaal Park om wilde beren te kijken . Wij hebben ze 2 avonden op rij gezien :) (zorg wel voor een verrekijker)
https://lapomaradadesomiedo.es/

En eet cachopo :p (en natuurlijk heel veel cider drinken)

Hi Ha Hopjesvla

• CK3v1N
En valt het klimaat daar wat mee? Deze zomer in Karinthië gestaan en toch wel tegenslag gehad met het weer 😬

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ben aan het kijken naar een ander campinggasstel. De cadac 2 cook 3 pro lijkt me wel wat.
Ik wil er dan een Quick release koppeling bijkopen.
Weet er iemand of het tuitje aan het gasstel kan blijven zitten bij het opbergen van het gasstel in de bijbehorende tas?

Als iemand ervaringen met dit gasstel (of de turbo versie ) heeft hoor ik ze ook graag.
Kun je de branders bijvoorbeeld ook op sudderstand zetten? Of gaat die dan nog behoorlijk hard?

[ Voor 11% gewijzigd door m@fkeez op 10-03-2026 19:17 ]

• Kevinns
CK3v1N schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:01:
En valt het klimaat daar wat mee? Deze zomer in Karinthië gestaan en toch wel tegenslag gehad met het weer 😬
Haha tja, het is er erg groen. Dat heeft een reden ;) . Wisselvallig is de juiste omschrijving.

• Hopjesvla79
CK3v1N schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:01:
zoals hier boven ook al gezegd is...het is er niet voor niets groen in de zomer (doch heb ik er prima weer gehad)

Hi Ha Hopjesvla

• zuma
Ozzie schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:51:
[...]

Die gaat pas 1 april open

• zuma
Bommes schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:25:
[...]

beetje strikte beheerders maar goed.
Is wel af en toe nodig met die eigenwijze Hollanders :+

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

m@fkeez schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:32:
Ben aan het kijken naar een ander campinggasstel. De cadac 2 cook 3 pro lijkt me wel wat.
Weet er iemand of het tuitje aan het gasstel kan blijven zitten bij het opbergen van het gasstel in de bijbehorende tas?

Als iemand ervaringen met dit gasstel (of de turbo versie ) heeft hoor ik ze ook graag.
Kun je de branders bijvoorbeeld ook op sudderstand zetten? Of gaat die dan nog behoorlijk hard?
Kijk eens op de site van Kampeermeneer :+
Linkje • https://www.kampeermeneer...ok-turbo-ffd-kooktoestel/

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 10:06

Heb (volgens mij) de 3 nu twee zomers in gebruik en ben er erg tevreden mee. Had met camping-kookstellen altijd wel issues mbt de kwaliteit of bruikbaarheid, maar deze is tot nu toe probleemloos en kwlitatief prima.

• Kevinns

Met deze heb ik geen ervaring. Ik heb wel sinds afgelopen jaar de Safari Chef 30 LP. Als dat een indicatie is van de kwaliteit van de overige producten, dan zou ik het direct durven aanraden. Ik had niet verwacht dat het ding zó goed zou werken.

Eerder leenden we een eerste generatie CADAC van hetzelfde formaat, van zo'n 30 (?) jaar oud. Die moest je behoorlijk opstoken om te kunnen bakken. Dus bij eerste gebruik van de Safari Chef deed ik hetzelfde. Eerst een paar minuten op maximaal vermogen om de plaat een beetje heet te krijgen, daarna wat groenten erop. --> MEGA ROOKWOLK --> paar seconden later --> groenten zwart :+ . Het minimale vermogen zou van mij iets lager mogen zijn, maar het bakt als een tierelier. De deksel is ook heel fijn om dingen gaar te krijgen, vergelijkbaar met de Weber thuis.

Verder is het gewoon een praktisch ding. Makkelijk schoon te maken, makkelijk en compact in te klappen, snelkoppeling werkt goed. Het is fijn als dingen gewoon werken zoals je hoopt!

• Smurf
  • Laatst online: 11-03 13:45

Smurf

Detri

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:29:
[...]

zoals hier boven ook al gezegd is...het is er niet voor niets groen in de zomer (doch heb ik er prima weer gehad)
Vorig jaar was er op onze vaste plek in Karinthie echt een groot verschil qua weer tijdens de zomervakantie. De 2e helft van juli was drijfnat, maar na het eerste weekend in augustus is er bijna geen druppel gevallen op de plek waar wij zaten.

)

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-03 08:19
Wij gaan eind mei weer voor 4 weken weg naar Noorwegen. We huren wederom een camper. Nieuwe modellen, kan je wat mee testen. Voorheen hadden we altijd een bus, deze keer hebben we een "slim" half integraal. Dus net zo breed hoog en lang als een bus, maar dan met camper opbouw. Meer binnenruimte en ik verwacht iets minder compromissen. Ben erg benieuwd.

Terugreis zou waarschijnlijk met de boot gaan. Nu wordt de camper standaard met een fietsendrager geleverd, we nemen echter geen fietsen mee. Ik wil de drager er dus eigenlijk af laten halen, maar zie ook het nut ervan als droogrek oid.

De camper is onder 6 meter, maar strikt genomen met drager iets langer. Hebben jullie hier ervaring mee? Gaat dit op de boot een probleem opleveren?

• -Jaap-io
  • Laatst online: 14-03 17:15
twowheeler schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:10:
Wij gaan eind mei weer voor 4 weken weg naar Noorwegen. We huren wederom een camper. Nieuwe modellen, kan je wat mee testen. Voorheen hadden we altijd een bus, deze keer hebben we een "slim" half integraal. Dus net zo breed hoog en lang als een bus, maar dan met camper opbouw. Meer binnenruimte en ik verwacht iets minder compromissen. Ben erg benieuwd.

Terugreis zou waarschijnlijk met de boot gaan. Nu wordt de camper standaard met een fietsendrager geleverd, we nemen echter geen fietsen mee. Ik wil de drager er dus eigenlijk af laten halen, maar zie ook het nut ervan als droogrek oid.

De camper is onder 6 meter, maar strikt genomen met drager iets langer. Hebben jullie hier ervaring mee? Gaat dit op de boot een probleem opleveren?
Jaren terug in noorwegen iemand gesproken die inderdaad de fietsendrager van de camper afhaalde om op boten onder de 6meter lengte te komen en zo in een lager tarief te vallen. Geen idee hoe streng ze zijn en of ze alles na meten, maar als je het niet gebruikt is voorkomen beter dan genezen ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• B-Real
Kevinns schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:44:
[...]

Met deze heb ik geen ervaring. Ik heb wel sinds afgelopen jaar de Safari Chef 30 LP. Als dat een indicatie is van de kwaliteit van de overige producten, dan zou ik het direct durven aanraden. Ik had niet verwacht dat het ding zó goed zou werken.

Eerder leenden we een eerste generatie CADAC van hetzelfde formaat, van zo'n 30 (?) jaar oud. Die moest je behoorlijk opstoken om te kunnen bakken. Dus bij eerste gebruik van de Safari Chef deed ik hetzelfde. Eerst een paar minuten op maximaal vermogen om de plaat een beetje heet te krijgen, daarna wat groenten erop. --> MEGA ROOKWOLK --> paar seconden later --> groenten zwart :+ . Het minimale vermogen zou van mij iets lager mogen zijn, maar het bakt als een tierelier. De deksel is ook heel fijn om dingen gaar te krijgen, vergelijkbaar met de Weber thuis.

Verder is het gewoon een praktisch ding. Makkelijk schoon te maken, makkelijk en compact in te klappen, snelkoppeling werkt goed. Het is fijn als dingen gewoon werken zoals je hoopt!
Sluit ik mij bij baan, wij hebben de 40. Ik kwam ik dus ook tot de conclusie dat die nieuwe apparaten nog beter werken dan de oude (*) en de degelijkheid is minstens net zo goed.

(*) Mijn broertje gebruikt die oude die wij vroeger met mijn ouders hadden en mijn schoonouders hebben ook al 25+ jaar dezelfde.

Ik zie dat bij de Cook ook tig uitvoeringen zijn waarbij vooral de accessoires anders zijn. Dokter voor jezelf even uit wat je handig vind en gaat gebruiken en koop dan die versie. Accessoires kun je op een later moment er altijd nog bij kopen.

Vwb de quick release, als ik de foto's van het apparaat zie zit de aansluiting evenwijdig aan de zijkant. Daar kan volgens mij prima een Quick release bij zonder dat het problemen geeft in de opbergtas, zo groot zijn ze niet.

• JanHenk
  • Niet online
Ik heb een hele collectie aan Cadac kookstellen inmiddels. De Safari Chef 30 Compact, Carri Chef 40 en Carri Chef 50. Ook nog de 2 Cook 2 gehad. En een hele verzameling accessoires... Ik sluit ook alles aan met quick release, kan blijven zitten. Beetje uit de hand gelopen :$

Top spul hoor. Mijn favoriet is toch wel echt met stip, de Carri Chef 40 momenteel. 8) Perfect formaat. Handzaam, maar toch ruim genoeg voor de gerechten in één pan. Nog goed hanteerbaar met de afwas. En ik vind het fijn dat ie op hoogte staat, kan ik er lekker naast zitten met een drankje of met een gezelschap omheen staan.

De 50 is wel heel fors, wordt vooral thuis gebruikt eigenlijk, neem ik sinds we de 40 hebben niet meer mee. De 30 is heel bekend (alleen de compact minder) en die gaat voor een weekend wel eens mee, afhankelijk van het gezelschap. Vaak samen in gebruik met de keuken van de Holtkamper.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• pirke
Onze 9m camper met 3,3m hoog past ook prima op de boot. Vrachtwagens kunnen er ook op.

Welke categorie: bij veerboten werden wij nog regelmatig als personenauto gescand, soms ook als een categorie groter, meestal stond er iemand handmatig de kentekens te scannen en categorie in te vullen. Bij jou met 6 meter verwacht ik geen issues daar.

Een grotere - van tevoren boeken - boot werkt wellicht anders dan een ad hoc veerboot waar je gewoon naartoe rijdt en voor de slagboom wacht. Misschien dat die iets strikter zijn op lengte.

[ Voor 5% gewijzigd door pirke op 11-03-2026 11:19 ]

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-03 14:22
Over Koken gesproken, wij hebben bij onze vouwwagen geen bermkeuken. We hebben nu een aantal jaar een keukenkast als hieronder, volgens mij de oudere versie van deze van Obelink. Al aangeschaft bij onze Tunneltent tijd.
Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/_next/image/?url=https%3A%2F%2Fmedia.obelink.nl%2Fmedia%2Fcatalog%2Fproduct%2Fo%2Fb%2Fobelink_rodeo_lux_1-ecommerce.jpeg&w=750&q=100
Nu merken wij dat we met keuken het idee hebben dat de keuken wat laag staat en we tijdens vakanties nog wel eens last van de rug krijgen tijdens koken.
Qua hoogte is het niet zo veel lager dan thuis in de keuken, maar daar hebben wij het probleem niet.
Nu waren we aan het kijken naar eventuele hogere keukenkasten, maar qua specificaties lijken ze allemaal ongeveer even hoog. (rond de 80cm) Nu zijn de grotere campingzaken niet op korte afstand en hebben we gelukkig nog even om hier wat van te vinden. Hebben meer mensen hier last van met koken, en hoe lossen jullie dit op?

Uiteraard zijn we van plan over een maand een keertje de Wit aan te doen voor wat zaken, en ook nog bij Obelink. dan kunnen we bij een aantal keukenkast ook testen.

• CK3v1N
Kevinns schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:56:
[...]

Haha tja, het is er erg groen. Dat heeft een reden ;) . Wisselvallig is de juiste omschrijving.
Die bedenking hadden we ook al gemaakt 🫣

• zuma
bleufred1 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:55:
Over Koken gesproken, wij hebben bij onze vouwwagen geen bermkeuken. We hebben nu een aantal jaar een keukenkast als hieronder, volgens mij de oudere versie van deze van Obelink. Al aangeschaft bij onze Tunneltent tijd.
[Afbeelding]
Nu merken wij dat we met keuken het idee hebben dat de keuken wat laag staat en we tijdens vakanties nog wel eens last van de rug krijgen tijdens koken.
Qua hoogte is het niet zo veel lager dan thuis in de keuken, maar daar hebben wij het probleem niet.
Nu waren we aan het kijken naar eventuele hogere keukenkasten, maar qua specificaties lijken ze allemaal ongeveer even hoog. (rond de 80cm) Nu zijn de grotere campingzaken niet op korte afstand en hebben we gelukkig nog even om hier wat van te vinden. Hebben meer mensen hier last van met koken, en hoe lossen jullie dit op?

Uiteraard zijn we van plan over een maand een keertje de Wit aan te doen voor wat zaken, en ook nog bij Obelink. dan kunnen we bij een aantal keukenkast ook testen.
Wij gebruiken gewoon een lage bijzettafel waar ij de 2-pits coleman benzine brander opzetten, vervolgens een lage stoel erbij en prima roer e.d. hoogte.

Snijden e.d. doen we toch altijd gewoon op schoot in een stoel

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-03 10:52
[Afbeelding]

80 cm is voor ons ook te laag, dus wij gebruiken deze als kookmeubel. Met 87 cm hoogte een stuk beter te doen.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• B-Real
Zo'n keukenkastje gaan wij dit voorjaar ook nog kopen. Denk dat wij gaan voor eentje van Crespo, die voelde bij de lokale caravanboer een stuk steviger.

Qua hoogte maakt een paar cm een gigantisch verschil. Weet ik ook toen wij een andere huiskeuken kochten. Met de oude keuken altijd last van onze nek en rug. Op advies van de keukenboer bij de nieuwe keuken het werkblad slechts 1cm (dacht iK) hoger gedaan en nooit problemen gehad.

Je kunt het eerst nog even uitproberen met bijv wat houten klosjes onder het huidige kastje natuurlijk.

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:44
[Afbeelding]

Het is een simpel kastje met vier pootjes. Zou zelf een paar kunststof/houten blokjes maken en die onder het kastje monteren, eventueel met een tiewrap zodat het kastje er niet afvalt. Easy fix en snel een boel geld bespaart.

• Smurf
  • Laatst online: 11-03 13:45

Smurf

Detri

JanHenk schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:49:
Ik heb een hele collectie aan Cadac kookstellen inmiddels. De Safari Chef 30 Compact, Carri Chef 40 en Carri Chef 50. Ook nog de 2 Cook 2 gehad. En een hele verzameling accessoires... Ik sluit ook alles aan met quick release, kan blijven zitten. Beetje uit de hand gelopen :$

Top spul hoor. Mijn favoriet is toch wel echt met stip, de Carri Chef 40 momenteel. 8) Perfect formaat. Handzaam, maar toch ruim genoeg voor de gerechten in één pan. Nog goed hanteerbaar met de afwas. En ik vind het fijn dat ie op hoogte staat, kan ik er lekker naast zitten met een drankje of met een gezelschap omheen staan.

De 50 is wel heel fors, wordt vooral thuis gebruikt eigenlijk, neem ik sinds we de 40 hebben niet meer mee. De 30 is heel bekend (alleen de compact minder) en die gaat voor een weekend wel eens mee, afhankelijk van het gezelschap. Vaak samen in gebruik met de keuken van de Holtkamper.
Ik heb een Safari Chef 2 (30) en een Citi Chef 40. De Safari chef is heerlijk compact meenemen, maar deze gebruik ik eigenlijk niet meer sinds ik de Citi Chef voor de best redelijke prijs van gratis van Marktplaats heb geplukt. Het is een wat logger ding om mee te nemen, maar door het grotere volume, en de later aangeschafte, ook wat grotere pizzasteen, heb ik een veel beter resultaat dan bij de kleinere variant. En niet alleen bij zelfbouw pizza, maar ook diepvriespizzas (soms wil je gewoon makkelijk) komen er nu een stuk beter vanaf.
De 50 lijkt mij ook een maatje te groot. Voor ons (gezin van 4) is de 40 echt een prima formaat.

)

• Ozzie
  • Laatst online: 12:41
zuma schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:36:
[...]

Die gaat pas 1 april open
Owh, dat wist ik niet. Is voor mij 3km van huis af dus ga daar nooit kamperen maar ben er weleens geweest :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Bartjoo71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-03 16:00

we hebben vorig jaar een camper gehuurd voor een rondreis door Noorwegen en zijn met de camper op de boot geweest, van Noorwegen naar Denemarken. Nee je camper wordt niet opgemeten. Daar is helemaal geen tijd voor. Die boot moet zo snel mogelijk leeg en weer volgeladen worden. Je hebt een grote of kleine camper. Die 50 cm voor een ingeklapt fietsenrek daar wordt niet moeilijk over gedaan.

• m@fkeez
  • Niet online
Die had ik idd ook gevonden en ook nog een paar andere video’s op youtube, maar echt veel andere reviews niet.
Ervaringen van langdurige gebruikers vind ik iets fijner.

• m@fkeez
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:31:
[...]

Sluit ik mij bij baan, wij hebben de 40. Ik kwam ik dus ook tot de conclusie dat die nieuwe apparaten nog beter werken dan de oude (*) en de degelijkheid is minstens net zo goed.

(*) Mijn broertje gebruikt die oude die wij vroeger met mijn ouders hadden en mijn schoonouders hebben ook al 25+ jaar dezelfde.

Ik zie dat bij de Cook ook tig uitvoeringen zijn waarbij vooral de accessoires anders zijn. Dokter voor jezelf even uit wat je handig vind en gaat gebruiken en koop dan die versie. Accessoires kun je op een later moment er altijd nog bij kopen.

Vwb de quick release, als ik de foto's van het apparaat zie zit de aansluiting evenwijdig aan de zijkant. Daar kan volgens mij prima een Quick release bij zonder dat het problemen geeft in de opbergtas, zo groot zijn ze niet.
Die tassen lijken er op de video’s redelijk strak om heen te zitten. Vandaar de twijfel of het zou passen of niet.
Het zou denk ik gewoon 1 van de basis versie’s worden. We hebben al pannen genoeg in de keuken van de vouwwagen (met gasstel ingebouwd :) )
Dat gasstel gebruiken we bij slecht weer onder de luifel of bij een overnachting.
Verder vaak het campingaz gas bbq’tje en dan zijn die 2 pitjes op een laag tafeltje naast de bbq wel fijn, kun je lekker in je luie stoel blijven zittend koken wat extra campinggevoel. Nu hebben we hiervoor een Campingaz Camping Kitchen 2, maar die heeft maar 3 standen uit, vol vermogen en beperkt vermogen. Die Cadac 2 cook dingen kun je zo te zien mooi traploos verstellen qua brandkracht.

Toch wel jammer dat je zo’n fornuis niet even kunt testen in een winkel.

• joostga
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03 15:34

Wij hebben deze met de haakse quick release. Die kan er in de tas op blijven zitten, maar het zit wel strak.

Voor de rest top apparaat, zeker met de grillplaat en plancha erbij heel veelzijdig. Wij missen de BBQ niet.

[ Voor 7% gewijzigd door joostga op 11-03-2026 16:49 ]

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:51

Wij hebben volgens mij de 2 Cook 3 Pro, sinds een jaar of 2/3. Hier de rechte quick release, kan er in de hoes op blijven zitten, maar steekt wel uit. Dus bij transport in de auto haal ik deze er wel altijd af.
Wij zijn echt blij met het ding, doet het perfect. Goed regelbaar en best veelzijdig. Ook nog 2 maanden thuis gebruikt tijdens een volledige verbouwing. Daar ging laag vermogen heel prima! Buiten is de wind soms te hard voor echt laag vermogen, ondanks de wind schermpjes. Maar qua bakken buiten ook nooit issues ervaren.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,8. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-03 23:01
In verband met de aanschaf van een hond gaat onze daktent eruit. 25kg elke keer een ladder optillen en met slecht weer beperkte leefruimte hebben gaat geen succes worden.

Nou zijn wij niet van het weekje op dezelfde plek staan, 2-3 dagen is wel ongeveer de trend. We zijn (voor nu) gewoon met zn tweeën plus hond, maar willen allicht wel wat future proofs kopen mochten er ooit kinderen komen. We zijn op zoek naar iets dat een relatief korte opzettijd heeft, maar wel meer leefruimte. Dan blijven eigenlijk alleen de opblaasbare tenten over tegenwoordig.

We zitten nu te kijken naar iets van een Obelink Sahara 400 Easy Air, die heeft een opzettijd van iets van 15min of een Bardani AirWave 300 Deluxe.

Iemand nog andere tips/suggesties?

• maartend
  • Laatst online: 14:04
timmert26 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 07:57:
Een kleine caravan? Mijn partner kan niet meer op matjes slapen en wij hebben daarom een kleine caravan. Vast bed, zitje, keuken. Na oprijden camping zitten we 30 minuten later aan eendrankje. Inpakken en wegwezen kostbong 20 minuten.
En als je dan aan kinderen gaat beginnen kun je voor iets groters kijken of idd een tent.

En ja, solo ga dan k nog steeds met tent

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:34
@timmert26 Een snelle vouwwagen is ook superpraktisch.

• Hopjesvla79
ergens heb ik het gevoel dat als er nu gekeken wordt naar een tent van max 1200 dat een caravan of vouwwagen niet meteen de bedoeling is? Maar anders: een huisje op een camping is nóg sneller! ;)

Hi Ha Hopjesvla

• timmert26
Hopjesvla79 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:09:
ergens heb ik het gevoel dat als er nu gekeken wordt naar een tent van max 1200 dat een caravan of vouwwagen niet meteen de bedoeling is? Maar anders: een huisje op een camping is nóg sneller! ;)
Caravans en Vouwwagens vallen allemaal buiten spel inderdaad. We willen in het tent budget blijven, ook om niet het gedoe met stallingen etc te gaan hebben. Een huisje huren vereist planning, wij zijn nogal van de bonnefooi en flexibiliteit. Hoewel we ook wel bereid zijn wat meer voor een tent te betalen, mits het het (of een de :+ ) waard is.
Dus we willen wel echt iets van een tent, maar vooral iets wat relatief makkelijk en snel op te zetten is, maar ook vooral stabiel herhaalbaar zonder dat alles sneuvelt na 10x opzetten.

[ Voor 9% gewijzigd door timmert26 op 12-03-2026 09:35 ]

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:53
timmert26 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:35:
[...]

Caravans en Vouwwagens vallen allemaal buiten spel inderdaad. We willen in het tent budget blijven, ook om niet het gedoe met stallingen etc te gaan hebben. Een huisje huren vereist planning, wij zijn nogal van de bonnefooi en flexibiliteit. Hoewel we ook wel bereid zijn wat meer voor een tent te betalen, mits het het (of een de :+ ) waard is.
Dus we willen wel echt iets van een tent, maar vooral iets wat relatief makkelijk en snel op te zetten is, maar ook vooral stabiel herhaalbaar zonder dat alles sneuvelt na 10x opzetten.
Wellicht is een Thule Outset wel een hele mooie (dure) oplossing in dit geval.

https://www.thule.com/nl-...le-outset-towbar-_-901520

• timmert26
Ruut88 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:43:
[...]

Wellicht is een Thule Outset wel een hele mooie (dure) oplossing in dit geval.

https://www.thule.com/nl-...le-outset-towbar-_-901520
Die had ik ook al gezien, maar dat is echt een zwaar overpriced pop-up tentje. Hier heb je ook echt 0 leefruimte bij slecht weer.

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:46
In verband met de aanschaf van een hond gaat onze daktent eruit. 25kg elke keer een ladder optillen en met slecht weer beperkte leefruimte hebben gaat geen succes worden.

Nou zijn wij niet van het weekje op dezelfde plek staan, 2-3 dagen is wel ongeveer de trend. We zijn (voor nu) gewoon met zn tweeën plus hond, maar willen allicht wel wat future proofs kopen mochten er ooit kinderen komen. We zijn op zoek naar iets dat een relatief korte opzettijd heeft, maar wel meer leefruimte. Dan blijven eigenlijk alleen de opblaasbare tenten over tegenwoordig.

We zitten nu te kijken naar iets van een Obelink Sahara 400 Easy Air, die heeft een opzettijd van iets van 15min of een Bardani AirWave 300 Deluxe.

Wij zaten vorig jaar in hetzelfde schuitje. Twee personen + hond en frequent verplaatsen. Onze oude tent werd te klein en we wilden een 'voorstukje' voor in de avond. Na heel wat vergelijken zijn wij uitgekomen bij de Eurotrail Iowa BTC Air. Inmiddels 2 keer mee weggeweest vorig jaar en enorm blij mee! Voldoende ruimte voor ons allemaal, mooi donker in de nacht en staat echt zo. Aanrader!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMARb6uCPiijcJlflQ9zBouYzHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJ0uKgRfhmVxmu1ETOuMGUuk.jpg?f=fotoalbum_large

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
timmert26 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:35:
[...]

Voor 2-3 dagen betwijfel ik dat je opblaastent lang mee gaat. Ik zou dan toch serieus naar een tweedehands vouwwagen kijken omdat die, zeker met slecht weer, meer geschikt zijn voor op doorreis. Vroeger hadden wij de bekende Trigano Odyssee (8 persoons) en het slaapdeel was binnen 15 minuten gereed, waarbij je met z'n drieën al ruim voldoende binnenruimte hebt. De stalling van een vouwwagen is meestal ook een stuk eenvoudiger en voordeliger.

qua kosten ga ik er dan wel vanuit dat je wel al een trekhaak hebt...

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Of een tipi met vast grondzeil, hier voor een prijs dat je na een vakantie kan zeggen dat het niks was en op mp gooien, of op zoek naar een andere kwaliteit

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

• m@fkeez
  • Niet online
Met om de 2 tot 3 dagen verkassen zou ik toch eens naar een vouwwagen kijken (ook al staat die nu niet op je lijstje).
Scheelt je echt een boel gesleep en gepak.
Keuken met koelkast al op de plek, bed is opgemaakt en met 2 personen zou de rest van de spullen bij ons in de wagenbak onder het bed kunnen blijven liggen. Tent ben je ondanks wellicht snel opzetten toch altijd wat meer met spullen in en uit de auto aan het slepen.

Succes met de keuze maken.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

m@fkeez schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:35:
Tent ben je ondanks wellicht snel opzetten toch altijd wat meer met spullen in en uit de auto aan het slepen.
Je vergeet in en uit de auto slepen als thuis bent en de rommel weer naar zolder moet :+
Reden dat ik een paar jaar geleden de caravan heb aangeschaft, dat tig keer 2 trappen de boel op moeten slepen voor- en na de vakantie :p

• pirke
Een camper is ook ideaal, lekker snel opgezet en veel binnenruimte :+

En geen gedoe met tentdoek dat moet drogen bij slecht weer.

• Gonadan
  • Laatst online: 16:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ja dan hebben we het echt nog over tentbudget. Is het nu echt zo moeilijk om te adviseren binnen de kaders van het gevraagde zonder de eigen voorkeur te promoten? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 19:18:
Ja dan hebben we het echt nog over tentbudget. Is het nu echt zo moeilijk om te adviseren binnen de kaders van het gevraagde zonder de eigen voorkeur te promoten? :)
Voor €1200 heb je echt wel een caravan / vouwwagen, zie Marktplaat voor de pareltjes :+

/rent

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
De Waard Grote (of kleine) bonte specht staat in no time en is echt perfect om rond te trekken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIcLM6n6N6oppzA8m_mvnaYXfg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/th0VBcZuF3MJcEv56r9d1MOM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l14uGqub4z3TPX4UqpFY3i7mv9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xlzcvkd617m4YsBHuFRcsVYH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door Duclaasie op 12-03-2026 20:18 ]

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-03 22:03

Een tunneltent met stokken staat erg snel en is redelijk ok qua pakmaat (itt een opblaasversie). Wij zijn tot de kinderen 5 en 6 waren met een Bardani Salerno op vakantie geweest: https://www.marktplaats.n...818824-prima-bardani-tent
Deze tent stond echt binnen no-time opgezet. Kon zelfs in je 1tje met een beetje handigheid.

Maar omdat die tent na ruim 10 jaar op was hebben we deze gekocht:
https://www.bardani-shop....yal-prestige-340-rsc.html

Die laatste staat (zonder inrichten) in ongeveer 30 minuten, maar moet wel met 2 personen gedaan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door amboly op 13-03-2026 16:30 ]

• amboly

Nog iemand ideeen?
Huttopia Vallouise ligt echt prachtig in de bergen met uitzicht op een gletsjer. Het is een middelgrote camping, veel Nederlanders. Ik vond het er echt super.

Er zijn allerlei typen huuraccomodaties, maar omdat we zelf in een eigen tent verbleven heb ik niet precies zicht op het aantal slaapruimtes e.d.

• amboly
GoEV6 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:59:
Hier nog iemand tips voor een camping in de Franse Alpen? We willen een tent huren voor 4 personen en een zwembad op/bij de camping is een must. Camping Huttopia Vanoise – Champagny sluit volledig aan op de wensen maar die hebben helaas geen plek meer.
Camping de la Meije. Heb je naast het zwembad het allermooiste uitzicht als bonus.

En anders Les Prairies in Seyne, maar daar zit je al vrij zuidelijk waar de Alpen iets minder dramatisch zijn (maar het weer wel beter ;)).

• Hopjesvla79
amboly schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:40:
[...]

Camping de la Meije. Heb je naast het zwembad het allermooiste uitzicht als bonus.
ja die is inderdaad erg mooi! Zeker als je kan staan aan het paadje naast de rivier. Bakkertje op loopafstand, veel te wandelen/klimmen/klettersteigen in de buurt.

Hi Ha Hopjesvla

• amboly
Csendes schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:37:
Dit jaar willen we voor het eerste samen met twee dreumesen (een tweeling van 1.5 jaar) kamperen, voorheen veel samen gedaan en nu willen we dat virus overbrengen op de kids. We hebben een Bardani Airspace 310 TC, met twee slaapcabines. De ene gebruiken we zelf, de ander zou voor de dames zijn.

Het zijn overwegend goede slapers die nu ook samen op een kamer slapen. Mijn vraag: heeft er iemand ervaring met twee dreumesen (of vergelijkbare leeftijd) in één cabine zonder afscheiding? Qua geluid zijn ze elkaar gewend, maar we twijfelen een beetje of ze elkaar voortdurend wakker stoten als ze samen op een bed liggen op deze leeftijd. Het alternatief is twee kleine Deryan babytentjes die dan in de cabine gaan, maar die zullen we verder nooit gebruiken en zijn maar geschikt tot twee jaar. Kortom, dat heeft niet de voorkeur.

Ook in algemenere zin: hebben mensen ervaring met kamperen met twee baby's/dreumesen/peuters tot 2 jaar en wat zijn de belangrijkste lessons learned? De één verklaart je voor gek, de ander vraagt waarom je vorig jaar niet al gegaan bent.
Wij kamperen al vanaf dat onze jongens 1.5 & 2.5 jaar waren in zo'n soort tent. Bij ons is slapen altijd goed gegaan, maar wel lekker laat naar bed. Als ze slapen dan slapen ze lekker door.
De jongens zijn inmiddels 7 & 8 en dol op kamperen in de tent.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-03 18:34
Ik ben een echte kampeerder, mijn partner alles behalve. In de loop der jaren is het mij wel gelukt om partner het "virus" te laten oplopen, al is er ook af en toe nog de wens om eens iets anders te doen. Dat is verder prima, mijn "regel" is dat we 1 keer per jaar kamperen met de caravan. En dat mag ook een paar dagen in het voorjaar of najaar zijn, als hij maar gebruikt wordt. Zo gaan we dit jaar maar 10 dagen kamperen in de zomer en in de herfst een weekje met het vliegtuig op pad. Ik kan daar prima mee leven, een relatie is geven en nemen.

Over mini-me zal ik het maar niet hebben. Die heeft een grondige hekel aan kamperen en zou het liefst thuis blijven. Wat gezien de leeftijd niet kan en gaat gebeuren. Compromis is dat er in de caravan geslapen kan worden en niet in een bijzettent (wat ik niet snap, ik vond dat altijd heerlijk). Maar ik weet nu al dat mini-me als het niet meer hoeft niet meer gaat kamperen, nooit meer _O-

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Mijn ervaring met een vouwwagen als de Odyssee en een Kampa Croyde opblaasbare tunneltent is dat het opzetten weinig scheelt op de camping. De tent heb je in je eentje razendsnel staan, maar daarna ben je binnen bezig met een keukenkastje en luchtbedjes en spullen uit de auto sjouwen. De vouwwagen is wat meer werk qua opzetten, maar je hebt meer spullen meteen op de juiste plek (kleding en bakinhoud, bedden, keuken). Inpakken van de vouwwagen gaat wel wat makkelijk dan de tent.

Maar het grootste verschil is thuis. Bij de tent moesten we allemaal zooi van en naar de zolder en auto sjouwen, bij de vouwwagen alleen kleding en de koelkast :).

• Kevinns
eamelink schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 17:00:
Mijn ervaring met een vouwwagen als de Odyssee en een Kampa Croyde opblaasbare tunneltent is dat het opzetten weinig scheelt op de camping. De tent heb je in je eentje razendsnel staan, maar daarna ben je binnen bezig met een keukenkastje en luchtbedjes en spullen uit de auto sjouwen. De vouwwagen is wat meer werk qua opzetten, maar je hebt meer spullen meteen op de juiste plek (kleding en bakinhoud, bedden, keuken). Inpakken van de vouwwagen gaat wel wat makkelijk dan de tent.

Maar het grootste verschil is thuis. Bij de tent moesten we allemaal zooi van en naar de zolder en auto sjouwen, bij de vouwwagen alleen kleding en de koelkast :).
Hier sluit ik me bij aan. Een kleine De Waard staat veel sneller dan een Trigano Odyssee vouwwagen. Zonder kinderen zou ik een enorme voorkeur voor een kleine tent hebben. Met kinderen hebben we sowieso een grote tent en aanhanger nodig. Dan is een vouwwagen logischer.

• GoEV6
  • Laatst online: 16:37
amboly schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:40:
[...]

En anders Les Prairies in Seyne, maar daar zit je al vrij zuidelijk waar de Alpen iets minder dramatisch zijn (maar het weer wel beter ;)).
Dank. Vooral de eerste ziet er mooi uit. Alleen geen tent verhuur. Maar we hebben inmiddels geboekt obv de andere tips. Het wordt de Franse Alpen.

Zoek nog wel een camping voor 1 nacht voor de terugweg. Dus vanuit zuid Frankrijk en dan een kilometer of 500 a 600 van Utrecht. Fijn zou een huurtent en zwembad zijn. Via ChatGPT 1 camping gevonden maar die krijgt slechte recensies. Dus tips zijn weer welkom :)

• amboly
@GoEV6 ben benieuwd hoe die camping is, wij hebben er ook naar gekeken. Sowieso echt een prachtig gebied!

Voor de terugweg heb ik helaas geen tips, wij slapen altijd in een chateau in de Bourgogne om nog wat wijn in te slaan :).

• barrymossel
GoEV6 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:00:
[...]

Dank. Vooral de eerste ziet er mooi uit. Alleen geen tent verhuur. Maar we hebben inmiddels geboekt obv de andere tips. Het wordt de Franse Alpen.

Zoek nog wel een camping voor 1 nacht voor de terugweg. Dus vanuit zuid Frankrijk en dan een kilometer of 500 a 600 van Utrecht. Fijn zou een huurtent en zwembad zijn. Via ChatGPT 1 camping gevonden maar die krijgt slechte recensies. Dus tips zijn weer welkom :)
Als jij zo lui bent om te zoeken via ChatGPT en daarna niet verder te zoeken op Vogezen (wat ik zo 1-2-3 zie op je link), ga ik ook zo lui zijn om niet te kijken waar precies je echt wilt stoppen en doe ik een willekeurige suggestie: Villatent Au Clos de la Chaume.

En serieus? Kijk je echt voor een 1 nacht zo streng naar reviews? Slapen en door?

• barrymossel
Drardollan schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:55:
Ik ben een echte kampeerder, mijn partner alles behalve. In de loop der jaren is het mij wel gelukt om partner het "virus" te laten oplopen, al is er ook af en toe nog de wens om eens iets anders te doen. Dat is verder prima, mijn "regel" is dat we 1 keer per jaar kamperen met de caravan. En dat mag ook een paar dagen in het voorjaar of najaar zijn, als hij maar gebruikt wordt. Zo gaan we dit jaar maar 10 dagen kamperen in de zomer en in de herfst een weekje met het vliegtuig op pad. Ik kan daar prima mee leven, een relatie is geven en nemen.

Over mini-me zal ik het maar niet hebben. Die heeft een grondige hekel aan kamperen en zou het liefst thuis blijven. Wat gezien de leeftijd niet kan en gaat gebeuren. Compromis is dat er in de caravan geslapen kan worden en niet in een bijzettent (wat ik niet snap, ik vond dat altijd heerlijk). Maar ik weet nu al dat mini-me als het niet meer hoeft niet meer gaat kamperen, nooit meer _O-
Hoe oud is mini-you???

• GoEV6
barrymossel schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:49:
[...]

Als jij zo lui bent om te zoeken via ChatGPT en daarna niet verder te zoeken op Vogezen (wat ik zo 1-2-3 zie op je link), ga ik ook zo lui zijn om niet te kijken waar precies je echt wilt stoppen en doe ik een willekeurige suggestie: Villatent Au Clos de la Chaume.

En serieus? Kijk je echt voor een 1 nacht zo streng naar reviews? Slapen en door?
Lui....ja soms wel. Nee serieus er is genoeg te vinden hoor maar meestal moet je minimaal voor 4 nachten boeken. Dit is ook bij de camping die jij voorstelt. We hebben u een aardige optie en als iemand hier een beter suggestie heeft dan is dat mooi meegenomen.

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-03 20:44
[...]

Goede keuze ;), tip voor wat betreft afstand/reistijd terugweg; Hou er rekening mee dat je vanaf de camping naar net onder Lyon +- 4,5-5u rijdt. Dat is ongeveer 300 km. Dat deel rij je nog niet op de snelweg en is vooral veel bochtenwerk. Rijdt best intensief.

Wij zijn vorig jaar terug bij camping de Saulieu gestopt, daar waren we rond 15:00 nadat we rond 7:30 van de camping af reden. Weliswaar met vouwwagen, maar op de snelweg rij ik daar ook 130 mee 8) .

Was vooral omdat we de vakantie nog wilden verlengen, was prima voor een paar dagen, maar meer dan dat zou ik er niet blijven. Regio is wel erg leuk (Morvan).

Dance with the stars

• GoEV6
robbierzz schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 20:44:
[...]

Goede keuze ;), tip voor wat betreft afstand/reistijd terugweg; Hou er rekening mee dat je vanaf de camping naar net onder Lyon +- 4,5-5u rijdt. Dat is ongeveer 300 km. Dat deel rij je nog niet op de snelweg en is vooral veel bochtenwerk. Rijdt best intensief.

Wij zijn vorig jaar terug bij camping de Saulieu gestopt, daar waren we rond 15:00 nadat we rond 7:30 van de camping af reden. Weliswaar met vouwwagen, maar op de snelweg rij ik daar ook 130 mee 8) .

Was vooral omdat we de vakantie nog wilden verlengen, was prima voor een paar dagen, maar meer dan dat zou ik er niet blijven. Regio is wel erg leuk (Morvan).
Dit soort tips zijn lastig uit ChatGPT te halen. Ziet er prima uit voor 2 nachten. Zet hem op het lijstje. Dank

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-03 18:34
Puberleeftijd.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:36

The Legend

*Plop*

robbierzz schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 20:44:
[...]

Dat kan ik me ook herinneren, qua tijd wel iets minder maar idd zo’n 3,5 uur vanaf de camping tot de snelweg bij Grenoble. Dat was met vouwwagen in het donker. Niet de fijnste route dan :+

Ik ben toch malle pietje niet!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:15
[...]

Ik zie je daar dan de komende zomer, ik ga er vanuit dat je te herkennen bent aan een EV6? :+

• GoEV6
J-M-T schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 23:52:
[...]

Ik zie je daar dan de komende zomer, ik ga er vanuit dat je te herkennen bent aan een EV6? :+
Haha nee die is de deur uit, moet mijn naam nog ff aanpassen :)
Pagina: 1 ... 281 282 Laatste