Je bent als campingeigenaar natuurlijk ook afhankelijk van andere gasten. Ze kunnen hooguit duidelijk maken dan (open) vuilniszakken en open etenswaren niet wenselijk zijn (dus alles afgesloten in bakken o.i.d.).SmashCruiser schreef op maandag 21 september 2026 @ 08:55:
Twee weken geleden de caravan op onze naseizoensplek gezet. Afgelopen weekend voor zijn we er voor het eerst geweest. Bij aankomst; ratten uitwerpselen in de voortent, gelukkig niet in de caravan. In de nacht ook wakker geworden van een feestje rond de tent, ze zijn erg actief. Dat laatste is een aanname; geen goede zaklamp mee, dus ze niet gezien, maar het geluid is onmiskenbaar.
Zelf hebben we geen etensresten en afval in en rond de caravan opgeslagen, ook geen houdbare etenswaren opgeslagen. We zitten aan de rand van de camping in een bosrijk gebied. En denken dat we een vast onderdeel zijn geworden van de looproute.
Ik denk niet dat een camping dit ten alle tijd kan voorkomen. We hebben ze wel een mail gestuurd met het verzoek er iets aan te doen. Wat mag je verwachten van een camping? Tips met maatregelen die we zelf kunnen nemen?
De camping waar ik vorige week was (op Texel) had ook last van ratten, dat las ik online al. Op de camping zelf hingen ook op diverse plekken affiches met instructies om geen (open) vuilniszakken bij je kampeerplek te hebben (dus een dichte prullenbak), en al het etenswaar afgesloten te bewaren.
Meer kan je niet doen als camping, ja actief controleren en mensen aanspreken.
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
:strip_exif()/f/image/na96OqfW2nvF1fvAf5hfUKhP.jpg?f=fotoalbum_large)