Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Zeker!Bommes schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:45:
[...]
Maar even goed toch nabij Groningen stad?
Dat valt me voor dat formaat eigenlijk.
We zijn aan het kijken naar een nieuw kampeermiddel, in eerste instantie een vouwwagen. Maar eigenlijk is zoiets ook wel fijn/relaxed. We zitten alleen met de auto als beperkende factor (VW ID.4, mag officieel maar 1000kg trekken). Zo'n "moderne" Constructam zou dan nog wel uit kunnen (betekend alleen dat ik wss iederen 200km moet laden
Dat doet me terugdenken aan onze eerste tent-kampeervakantie naar Engeland, nu ruim 21 jaar geleden. Nog gewapend met alleen de ANWB campinggids ook eens uitgekomen op een camping die eigenlijk alleen op caravans ingericht was, met mooie geasfalteerde caravan-pads om een visvijver heen. En daarna zelfs een camping tegengekomen waar op het ingangshek een klein bordje hing dat tenten helemaal niet toegestaan waren. Dat stond helaas niet in de gids erbij...Ramzzz schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:30:
[...]
Best avontuurlijk, Engeland en een tent (eigen ervaring, met de rugzak, wandel-trekvakantie).
Je bent vaak de enige met een tent, er zijn veel campings waar je met een tent maar naar een achterafveldje wordt verbannen en inderdaad, sanitair houdt niet over.
Dit jaar zijn we weer gegaan, maar nu kan je via pitchup.com heel goed zoeken naar kleinere (eco-)campings die meer op tenten, trekkers en kleine kampeerbusjes zijn ingericht. Als een camping een beetje diep tussen de hedge-row velden inligt komt de gemiddelde caravan er uberhaubt niet. De drukste nacht was de camping met 6 plekken bezet oid. Ook wandelkampeerders gezien, omdat we in Wales vlak bij het Pembrokeshire Coast Path zaten.
Ook best wat trekkende fietsers gezien, hoewel ik dat echt niet aan zou durven in Engeland, op die drukke N-wegen zonder echte fietspaden brrr, dan ben ik blij dat ik gewoon alles achter in de auto kan gooien.
Pitch-up werkt goed inderdaad, heb ik toen ook gebruikt.Sabbi schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:42:
[...]
Dat doet me terugdenken aan onze eerste tent-kampeervakantie naar Engeland, nu ruim 21 jaar geleden. Nog gewapend met alleen de ANWB campinggids ook eens uitgekomen op een camping die eigenlijk alleen op caravans ingericht was, met mooie geasfalteerde caravan-pads om een visvijver heen. En daarna zelfs een camping tegengekomen waar op het ingangshek een klein bordje hing dat tenten helemaal niet toegestaan waren. Dat stond helaas niet in de gids erbij...
Dit jaar zijn we weer gegaan, maar nu kan je via pitchup.com heel goed zoeken naar kleinere (eco-)campings die meer op tenten, trekkers en kleine kampeerbusjes zijn ingericht. Als een camping een beetje diep tussen de hedge-row velden inligt komt de gemiddelde caravan er uberhaubt niet. De drukste nacht was de camping met 6 plekken bezet oid. Ook wandelkampeerders gezien, omdat we in Wales vlak bij het Pembrokeshire Coast Path zaten.
Ook best wat trekkende fietsers gezien, hoewel ik dat echt niet aan zou durven in Engeland, op die drukke N-wegen zonder echte fietspaden brrr, dan ben ik blij dat ik gewoon alles achter in de auto kan gooien.
[Afbeelding]
De dekkingsgraad van campings, qua plek voor tenten, is wel heel specifiek.
Wat erg tegenvalt, als je bijv. de Cotswold Way wilt wandelen, en erachter komt dat een groot deel van de route geen kampeergelegenheid biedt...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Volgens mij is Engeland ook echt een caravan land, met vooral rechttoe rechtaan veldjes. Ik ben een keer of 4 in Engeland geweest met de caravan op een camping (voor een grote internationale motor meeting, motoren de aanhanger mee), maar dat was vrij sfeerloos laat maar zeggen (understatementSabbi schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:42:
[...]
Dat doet me terugdenken aan onze eerste tent-kampeervakantie naar Engeland, nu ruim 21 jaar geleden. Nog gewapend met alleen de ANWB campinggids ook eens uitgekomen op een camping die eigenlijk alleen op caravans ingericht was, met mooie geasfalteerde caravan-pads om een visvijver heen. En daarna zelfs een camping tegengekomen waar op het ingangshek een klein bordje hing dat tenten helemaal niet toegestaan waren. Dat stond helaas niet in de gids erbij...
[Afbeelding]
Fietsen in Engeland is best heel goed te doen, ook op drukke N-wegen, al sla je die wel het liefst over. Op de rustige wegen was het gewoon prima. Beetje rekening houden met elkaar. Veel auto's stopten in de berm tot we voorbij waren, en ongeveer net zo vaak wachtten wij even op een passeervak of een hard stukje berm zodat de auto kon passeren.
Mooie caravanBommes schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:52:
En foto van vandaag[Afbeelding]
Gekocht, nu ergens bij Groningen stad (Roden) op een camping. Even de stad in, vannacht eerste nachtje pitten in de caravan en morgen naar huis.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
[ Voor 96% gewijzigd door aReaRe op 11-09-2026 20:25 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
FTFYB-Real schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:21:
[...]
Gelijk even naar de kampeerhal en een broodje spareribs eierbal halen bij Bruut!
Sorry, maar als je in Roden bent bij de vrijbuiter kampeerhal dan moet je een megaburger bij Alida’s halen. Al het andere is gewoon zonde.
Morgen nog weer 250km terug hobbelen.
Denk niet dat ik de 1 op 19 van de heen weg ga evenaren ben ik bang voor.
@aReaRe katten rug Volvo is wel echt veel ouder.
Deze caravan is uit 1988, een Volvo 240 of 760 is meer tijd correct. Maar ik ben niet zo een Volvo liefhebber.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
10 of meer jaren terug ben ik er geweest voordat de Vrijbuiter formule failliet ging. Maar nooit het dorp Roden in, wel voor jaren later geweest en er in een cafetaria een broodje eierbal gehaaldDen_S85 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 20:40:
[...]
Sorry, maar als je in Roden bent bij de vrijbuiter kampeerhal dan moet je een megaburger bij Alida’s halen. Al het andere is gewoon zonde.
Een BMW E34 zou niet misstaan. Mooi ding hoor. Zoiets zou me nog wel eens over de streep kunnen trekken richting caravan.Bommes schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 20:51:
We gaan helemaal niks nergens meer halen. Er liggen met zijn 3en op het caravan bed nu. Tis wel gezegend voor vandaag.
Morgen nog weer 250km terug hobbelen.
Denk niet dat ik de 1 op 19 van de heen weg ga evenaren ben ik bang voor.
@aReaRe katten rug Volvo is wel echt veel ouder.
Deze caravan is uit 1988, een Volvo 240 of 760 is meer tijd correct. Maar ik ben niet zo een Volvo liefhebber.
:strip_exif()/f/image/TRdzYGkiJzIjbVt0PqXdniWc.jpg?f=fotoalbum_large)