Alle moeite besparen en gewoon met het vrachtverkeer meerijden. CC op 100 moet ook geen probleem zijn. Zorg voor voldoende druk in je banden (ze gaan stuk van te lage druk, niet van te hoge).Eddos schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:47:
Over routes gesproken; voor de zomervakantie hebben wij 2 campings geboekt:
Auf Kengert in Luxemburg en Campingpark Oase in Ettenheim.
Wij rijden met een vouwwagen die nog geen Tempo 100 keuring heeft. Voor de heenreis dacht ik; ik rijd gewoon via Nederland (vanuit Groningen) richting Luxemburg. In Nederland zet ik de cruise control gerust op 100/110 met de wagen erachter, in België mag je wat harder en in Luxemburg is 90 ook prima. Voor het stukje Luxemburg -> Ettenheim pak ik gewoon een stukje frankrijk en dan de grens over bij Straatsburg.
Maar dan de terugweg; als ik hem vanaf Ettenheim naar Groningen terug pak door Duitsland moet ik dat hele stuk 80 rijden. Dat lijkt mij levengevaarlijk met het vrachtverkeer wat harder wil/kan.
De bandjes van de vouwwagen zijn ~ 8 jaar oud, één ervan is vorig jaar gepropt. Wat zeggen jullie?
Tempo 100 keuring halen, 2 nieuwe bandjes (misschien gelijk 3, reservewiel ook) en door Duitsland terug. Of de euro's besparen en via Frankrijk, België, Luxemburg en Nederland terug? Of valt die 80 km/u genoeg mee als je eenmaal rijd?
Het meest vervelende van D rijden is de 'verboden inhalen-borden voor auto's met karretje'.
Wij gaan dit jaar door D naar Kroatie en moeten dus ook een stuk rustig aan rijden.
Heb dit 5 jaar geleden ook gedaan en 100 op de cruisecontrol ging goed. Dan wordt je soms alsnog ingehaald door een touringcar maar de vrachtwagens blijven achter je.
Aan de andere kant wel relaxed rijden hoor, rijdt zuinig en je zit er erg ontspannen bij.