[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 240 ... 251 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 12:52
Eddos schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:47:
Over routes gesproken; voor de zomervakantie hebben wij 2 campings geboekt:
Auf Kengert in Luxemburg en Campingpark Oase in Ettenheim.

Wij rijden met een vouwwagen die nog geen Tempo 100 keuring heeft. Voor de heenreis dacht ik; ik rijd gewoon via Nederland (vanuit Groningen) richting Luxemburg. In Nederland zet ik de cruise control gerust op 100/110 met de wagen erachter, in België mag je wat harder en in Luxemburg is 90 ook prima. Voor het stukje Luxemburg -> Ettenheim pak ik gewoon een stukje frankrijk en dan de grens over bij Straatsburg.

Maar dan de terugweg; als ik hem vanaf Ettenheim naar Groningen terug pak door Duitsland moet ik dat hele stuk 80 rijden. Dat lijkt mij levengevaarlijk met het vrachtverkeer wat harder wil/kan.

De bandjes van de vouwwagen zijn ~ 8 jaar oud, één ervan is vorig jaar gepropt. Wat zeggen jullie?
Tempo 100 keuring halen, 2 nieuwe bandjes (misschien gelijk 3, reservewiel ook) en door Duitsland terug. Of de euro's besparen en via Frankrijk, België, Luxemburg en Nederland terug? Of valt die 80 km/u genoeg mee als je eenmaal rijd?
Alle moeite besparen en gewoon met het vrachtverkeer meerijden. CC op 100 moet ook geen probleem zijn. Zorg voor voldoende druk in je banden (ze gaan stuk van te lage druk, niet van te hoge).

Het meest vervelende van D rijden is de 'verboden inhalen-borden voor auto's met karretje'.

Wij gaan dit jaar door D naar Kroatie en moeten dus ook een stuk rustig aan rijden.
Heb dit 5 jaar geleden ook gedaan en 100 op de cruisecontrol ging goed. Dan wordt je soms alsnog ingehaald door een touringcar maar de vrachtwagens blijven achter je.
Aan de andere kant wel relaxed rijden hoor, rijdt zuinig en je zit er erg ontspannen bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:45
TgR_KILLER schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:24:
[...]

Ik wist helemaal niet dat dat zo 'op de route' ligt? Voor mijn gevoel ligt die camping echt mega ver in een dal en is het best een eind omrijden om vanuit daar ergens te komen... Maar dat kan aan mij liggen haha.
Waarschijnlijk ook wel aan mij 8) .
Lag op 4 uur van Straatsburg en zo'n 4 uur van Genua. (Waar de boot rond avondspits vertrok)
Kortste en snelste route is wel wat anders ja, maar aangezien ik toch bijna 6000km rijd in een vakantie kijk ik daar niet al teveel meer naar.
Overigens hadden wij alle keren volle zon, maar ik kan me voorstellen dat je bij regen en mist snel klaar bent...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-05 15:49
TgR_KILLER schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:46:
[...]

Misschien is Zwitserland wel veiliger dan veel andere landen, geen idee. Maar ik zou echt van mijn leven niet langs de snelweg slapen bij een benzine station.. Als de 30 euro (extra) voor 1 nachtje ergens mij een probleem gaat worden dan stop ik met kamperen... Buiten dat de camper sowieso klauwen met geld kost.. kost de diesel dat ook.. die paar euro om ergens op een camping te staan kan er dan ook wel bij :+
Eens, alleen had een paar campings gecheckt in Zwitserland voor 4 personen en die waren geen 30 euro maar zaten allen rond de 90 euro of vol. Nu kunnen we de 90 ook wel overleven maar kwam nu zo uit. We wouden ook vroeg door de tunnel en kwam nu mooi uit. Bij andere landen zoals Frankrijk zou ik btw ook niet op de P overnachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:22
kiefty14 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:15:
[...]

Eens, alleen had een paar campings gecheckt in Zwitserland voor 4 personen en die waren geen 30 euro maar zaten allen rond de 90 euro of vol. Nu kunnen we de 90 ook wel overleven maar kwam nu zo uit. We wouden ook vroeg door de tunnel en kwam nu mooi uit. Bij andere landen zoals Frankrijk zou ik btw ook niet op de P overnachten.
Kennis van ons was blijven overnachten op een P bij benzine station. Zijn 's nachts beroofd maar niks van gemerkt, misschien bedwelmd? Toen ze verder reden deed de auto het niet meer, omdat ook de benzine af was getapt en de sensor beschadigd was. De auto kon daardoor niet goed detecteren dat de benzine op was. Kwamen ze pas achter toen de boel al terug in NL was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:44
Krampeerder schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:38:
@Bommes Ja ik geef toe dat ik misschien optimistisch ben. Heb al bij de baas thuis geopperd een dagje eerder te vertrekken. Is het safe om met gemiddeld 75km/u te rekenen ?
Mijn 2 centen, ga idd niet langs de weg overnachten! Het is vragen om problemen gezien alle berichten die altijd hoort over inbraken, overvallen etc. bij parkeerplaatsen langs weg.

Wij gaan altijd gewoon naar een camping voor 1 nacht in de buurt van de snelweg, zetten de tipi op gooien er alleen wat plastic in en de slaapspullen. Zo staan we binnen 20 minuten en zijn we binnen 45 minuten weer weg (inclusief ontbijt). Dus als je een lege achterbak hebt waar je in kan slapen dan doe je dat op een camping. Hoef je de vouwwagen niet op te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
TgR_KILLER schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:31:
[...]

Buiten dat je waarschijnlijk uitgejoeld wordt is het ook op heel veel camperplekken verboden.. Anders krijg je, wat ik af en toe wel zie. De hele camperplek voor met caravans, en das nou net niet de bedoeling ;). Maar op P4N kan je ook prima campings vinden hoor. Wij hebben de app in 2022 ook gebruikt in Noorwegen toen we met onze caravan weg waren.

[...]

Ik weet even niet wat dat ding kost/ waard is, als ik google is ie nieuw zon 4k? Dan moet je denk ik al snel gaan rekenen wat het kost om hem te verzekeren tegenover wat ie waard is.. Ik wist trouwens niet dat je ook 'gewone' aanhangers kon verzekeren, then again, ik heb het nooit nodig gehad of onderzocht.
Dat 'alleenrecht' voor campers is een doorn in het oog. Het is zo discriminerend :+
Doet mij denken aan het feit dat je niet mag wildkamperen (bivakkeren op een trektocht) in Nederland maar als je langs een waterloop een hengel uitgooit met een visvergunning en een hele kampeeruitrusting mag je daar de hele nacht blijven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33
pirke schreef op maandag 27 januari 2025 @ 23:20:
[...]

Ik zie de draaikolk al ontstaan bij ons :) 100 op de gps is een prima snelheid.
Valt bij ons busje wel mee. Buscamper is iets aerodinamischer dan een integraal/ half integraal.
kiefty14 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:15:
[...]

Ja voor 4 personen wordt het alweer meer. En met 30 euro bedoelde ik 30 euro meer ;). Over het algemeen kost een camping rond de 30 voor ons met 2 personen.. In Zwitserland betaalden we tussen de 50/60... voor die paar nachten is daar op het hele vakantie budget wel overheen te komen.
zuma schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:14:
[...]

Dat 'alleenrecht' voor campers is een doorn in het oog. Het is zo discriminerend :+
Tja, maar ik snap het wel.. een camper heeft eigenlijk altijd ingebouwde vuilwater tank, wc. accu etc. etc. een caravan niet, en een vouwwagen helemaal niet. Camperplaatsen hebben vaak genoeg helemaal geen services. Dus dan wordt het echt een puinhoop :+ Camperplaatsen zijn voor campers, campings kan je met alles op ;)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 14:36
Ik ga altijd lekker naar hotels voor een nachtje ergens. Geen zin om tent op te zetten en volgende dag weer in te pakken. Lekker hotel, ergens in de stad eten bij een restaurant en dan de volgende ochtend ontbijten in het hotel, of even langs de supermarkt en dan weer door.

Vind ik veel ontspannender. Kost wel iets meer, maar dat is dan maar zo. En als er nog een zwembad bij het hotel zit dan zijn mijn kinderen ook nog eens helemaal gelukkig.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:21
TgR_KILLER schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:57:
[...]

Valt bij ons busje wel mee. Buscamper is iets aerodinamischer dan een integraal/ half integraal.
Een integraal is dan weer wat aerodynamischer dan onze 5500kg alkoof camper van 3,2m hoog ;)

Verder hebben we geen haast, 100 op de rechterbaan rijdt lekker ontspannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
pirke schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:41:
[...]

Een integraal is dan weer wat aerodynamischer dan onze 5500kg alkoof camper van 3,2m hoog ;)

Verder hebben we geen haast, 100 op de rechterbaan rijdt lekker ontspannen.
Dat is zeker waar haha. Wij rijden meestal ook niet max snelheid als we onderweg zijn hoor. Maar als we uurtje of 4/5 moeten rijden in Duitsland, op ongeveer lege snelwegen, dan rij ik wel eerder 120 dan 100 :)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
[...]

Het is ivm zelfvoorzienendheid en ongeschiktheid om een tent op te zetten.

Geen wc, geen douche, geen wastafel, geen gootsteen, potentieel geen stroom, meestal beperkte ruimte (alleen parkeerplaats, soms met een klein grasprekje of stenen terras ernaast voor stoelen), geen receptie, geen vermaak, geen restaurants, geen...

Op veel plekken is het gewoon een veredelde parkeerplaats zonder voorzieningen, met een automaat waar je moet betalen. Als er voorzieningen zijn is dat meestal alleen een stroompaal en een plek om je wc cassette te legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 14:54

greatgonzo

schit-te-rend!

Voor onze oudste zoeken we nog een bijzettentje. Deze mag niet te groot zijn, 2 bij 3 wordt vaak nog wel geaccepteerd.

Bij Obelink hebben we deze gezien van Coleman
Het formaat stond ons wel aan en het feit dat er een klein voorstukje in zit. Maar we missen een hor, en aangezien onze dochter snel wakker wordt in de ochtend, zoeken we eigenlijk een donkere.

Zo zagen we ook deze van de decathlon. Die lijkt te verduisteren. Weet niet of er een hor in zit

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:08
greatgonzo schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:44:
Voor onze oudste zoeken we nog een bijzettentje. Deze mag niet te groot zijn, 2 bij 3 wordt vaak nog wel geaccepteerd.

Het formaat stond ons wel aan en het feit dat er een klein voorstukje in zit. Maar we missen een hor, en aangezien onze dochter snel wakker wordt in de ochtend, zoeken we eigenlijk een donkere.

Zo zagen we ook deze van de decathlon. Die lijkt te verduisteren. Weet niet of er een hor in zit

Iemand nog tips?
die coleman heeft 1 groot voordeel, dat is dat de voortent ook een kuipje heeft: een keer een stortbui meemaken waarbij je dochter haar pata's vol met water staan en je hebt die 20 euro al terugverdiend. ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:34
Krampeerder schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:03:
[...]

Ik ben nieuw in de wereld van overnachten op weg naar mijn bestemming. We hebben een vouwwagen en willen in de zomer naar Italie. Tot nu toe haalden we het altijd in 1 dag rijden maar dat gaat dit jaar niet lukken. Nu hadden wij het avontuurlijke idee om onderweg in de auto te slapen, bij voorkeur in de buurt van een restaurantje waar we 's avonds wat kunnen eten en in de ochtend even ontbijten en dan weer volle gas 80km/u :+ weer verder. Mag/kun je op de gratis Camper plekken ook met een vouwwagen een paar uurtjes slapen of wordt je dan uitgejoeld ? :P
Ga je op vakantie met het idee om terug te keren naar huis of is het de bedoeling dat dit gelijk "de laatste reis" wordt?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Iemand nog tips?
Wij zijn heel erg te spreken over deze van Decathlon. Luifel is toch ideaal voor laarzen en zo. Zelfs met een wolkbreuk bleef het binnen droog, inmiddels 3 jaar oud denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 28-01-2025 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
TgR_KILLER schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:57:

Tja, maar ik snap het wel.. een camper heeft eigenlijk altijd ingebouwde vuilwater tank, wc. accu etc. etc. een caravan niet, en een vouwwagen helemaal niet. Camperplaatsen hebben vaak genoeg helemaal geen services. Dus dan wordt het echt een puinhoop :+ Camperplaatsen zijn voor campers, campings kan je met alles op ;)
Een caravan heeft ook vaak een ingebouwde WC, accu en vuilwatertank. Een tent heeft dat allemaal niet eens nodig die loopt wel ff naar een wc elders. Alsof iedereen behalve campers viespeuken zijn. Zo denigrerend :+

[ Voor 0% gewijzigd door zuma op 28-01-2025 14:30 . Reden: spatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
zuma schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:30:
[...]

Een caravan heeft ook vaak een ingebouwde WC, accu en vuilwatertank. Een tent heeft dat allemaal niet eens nodig die loopt wel ff naar een wc elders. Alsof iedereen behalve campers viespeuken zijn. Zo denigrerend :+
Ik moet zeggen dat ik niet van alle caravan merken op de hoogte ben. Maar weet iig 100% zeker dat geen 1 hobby een ingebouwde vuilwatertank heeft.. Schoon ja, vuil niet. Overigens is een accu ook zeker geen standaard.. Ja vaak wordt deze wel ingebouwd voor de mover, maar dit is een kleine accu waar de rest van de systemen niet in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
pirke schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:05:
[...]

Geen wc, geen douche, geen wastafel, geen gootsteen, potentieel geen stroom, meestal beperkte ruimte (alleen parkeerplaats, soms met een klein grasprekje of stenen terras ernaast voor stoelen), geen receptie, geen vermaak, geen restaurants, geen...

Op veel plekken is het gewoon een veredelde parkeerplaats zonder voorzieningen, met een automaat waar je moet betalen. Als er voorzieningen zijn is dat meestal alleen een stroompaal en een plek om je wc cassette te legen.
Zie mijn andere reactie, het is zeau denigrerend alsof tentkampeerders en adere kampeerders niet zelf voorzienend kunnen zijn. Tsjonge en dat dit allemaal nog wel kan in deze inclusieve tijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Deveon schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:19:
[...]

Wij zijn heel erg te spreken over deze van Decathlon. Luifel is toch ideaal voor laarzen en zo. Zelfs met een wolkbreuk bleef het binnen droog, inmiddels 3 jaar oud denk ik.
oo.. deze ziet er wel mooi uit. Zowel een overkapping, als donker.
Eens kijken bij de dechatlon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:31

Iemand nog tips?
Onze oudste slaapt ook (alleen) in een apart tentje, wij hebben deze. Ik zweer zelf bij dat Fresh&Black inmiddels, goed voor de nachtrust. Gebruik deze ook voor een festival/motorvakantie, pakt retesnel en vrij compact in en ik bewaar m'n rotzooi gewoon binnen. Ik zie 2-persoons dan ook meer als 1-persoons + wat bagage.

Oh en de storm die we afgelopen zomer meepakten heeft ie ook prima doorstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
TgR_KILLER schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:34:
[...]

Ik moet zeggen dat ik niet van alle caravan merken op de hoogte ben. Maar weet iig 100% zeker dat geen 1 hobby een ingebouwde vuilwatertank heeft.. Schoon ja, vuil niet. Overigens is een accu ook zeker geen standaard.. Ja vaak wordt deze wel ingebouwd voor de mover, maar dit is een kleine accu waar de rest van de systemen niet in zit.
ik had een Polar (Scandinavische caravan) van eind 90 en daar zat keurig een vuilwatertank in. En ach je kan ook een vuilwaterzak onder je caravan leggen. Je kan een chemisch toilet meenemen in je auto als je met tent gaat kamperen. Je kan een powerstation en zonnepanelen meenemen.

Kijk je gaat weg met tent, powerstation, zonnepaneel, draagbare droge toilet (kan je gewoon zand in doen) en een tank voor afval water. Nou wie is er dan echt zelfvoorzienend. Sta je dan met je caravan of camper die aan de 22oV moet hangen omdat anders bijna niets meer werkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:52

_Eend_

🌻🇺🇦

greatgonzo schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:38:
[...]

oo.. deze ziet er wel mooi uit. Zowel een overkapping, als donker.
Eens kijken bij de dechatlon
Ik zou sowieso even gaan kijken bij de Deca :) er zijn wel meer opties, ik heb de "2 seconds easy fresh and black" Beetje een aliexpress naam, maargoed en die trek je uit als een paraplu. Lijkt mij voor een bijzettentje ideaal. Je bent langer bezig met de haringen dan met het opzetten. Er is ook een luifeltje voor die tent, maar dan ga je al rap richting de 190 euro in totaal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:26
TgR_KILLER schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:34:
[...]

Accu is ook niet nodig voor even een simpele overnachting. Dat is toch keuze van de mensen zelf. Hebben ze geen accu en kiezen ze voor een simpele plek zonder stroom dan is er geen stroom. Zo moeilijk is het niet.
Overigens is mijn Eriba uit 1972 al voorbereid op een accu, zover ik kan nagaan af-fabriek.

Vuilwatertank voor grijs water is inderdaad vaak niet ingebouwd bij caravans, maar die kun je natuurlijk gerust onder de caravan leggen wanneer er op de plek geen afvoer aanwezig is. Het caravantoilet heeft wel een eigen ingebouwde opvang.

En ja, ivm gewicht is de grootte van de verswatertank van een caravan meestal niet zo groot. Voor de simpele overnachting geen probleem.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ja, tuurlijk kan, kan en kan, alles. .maar ik zie zelfs genoeg mensen op een camping die de vuilwatertank er niet onder leggen en het zo het gras in laten lopen.. Dat is op een camping al ranzig vind ik, maar op steen op een camperplaats helemaal al ;).

Maar goed, de discussie is nutteloos eigenlijk, camperplaatsen zijn geen campings. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:40
Ozzie schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:02:
Ik ga altijd lekker naar hotels voor een nachtje ergens. Geen zin om tent op te zetten en volgende dag weer in te pakken. Lekker hotel, ergens in de stad eten bij een restaurant en dan de volgende ochtend ontbijten in het hotel, of even langs de supermarkt en dan weer door.

Vind ik veel ontspannender. Kost wel iets meer, maar dat is dan maar zo. En als er nog een zwembad bij het hotel zit dan zijn mijn kinderen ook nog eens helemaal gelukkig.
Wat doe je dan met de aanhanger/vouwwagen/caravan? Dat is wat ons ervan weerhoudt. Het is best een uitdaging om een hotel met afgesloten parkeergelegenheid te vinden waar je de vouwwagen ook kwijt kan.

Onze tactiek is nu ~5 dagen per camping doorbrengen en dan verder trekken. Zo kom je ook best een eind, en kom je er achter dat het dichter bij huis ook heel mooi is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:50
Kevinns schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:56:
[...]

Wat doe je dan met de aanhanger/vouwwagen/caravan? Dat is wat ons ervan weerhoudt. Het is best een uitdaging om een hotel met afgesloten parkeergelegenheid te vinden waar je de vouwwagen ook kwijt kan.

Onze tactiek is nu ~5 dagen per camping doorbrengen en dan verder trekken. Zo kom je ook best een eind, en kom je er achter dat het dichter bij huis ook heel mooi is :)
Ik heb tot nu toe met de vouwwagen vooral gunstige kleine hotelletjes of bnb’s gebruikt. Vaak genoeg goed te betalen en goed parkeren. We gaan meestal naar Frankrijk, daar is eigenlijk meestal wel wat leuks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
[...]

Tot nu toe altijd gelukt om die gewoon kwijt te kunnen. Hotels hebben meestal wel een parkeerplaats en daar zet ik hem gewoon op. Of anders ergens in het gras ofzo. Ik vind wel een plekje.

Gaat wel om een bagagewagen. Hele caravan ergens kwijt kunnen is lastiger vermoed ik. Maar bagagewagen en/of vouwwagen gaat prima denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Ozzie op 29-01-2025 07:24 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivow85
[...]

Met een caravan zie ik niet echt meerwaarde van een overnachting in een hotel. Je staat dan net zo makkelijk op een overnachtingscamping in de buurt van je route. Pootjes uitdraaien, eventueel de stroomkabel uitrollen en met 5 minuten ben je klaar. Je hoeft de caravan niet perfect op te stellen voor dat ene nachtje misschien kan je de auto zelfs aangekoppeld laten.
Wanneer er voor de kinderen geen slaapplaats in de caravan is, gooi je even een 3-seconden tentje de lucht in en ook die kunnen slapen.

Met tent/vouwwagen is het gebruik van een eigen kampeermiddel soms wat meer werk en dan kan een hotel een comfortabele en makkelijke optie zijn. Zoals gezegd hebben veel hotels wel een eigen parkeerterrein. Zowel de bekende "overnachtingshotels" als de kleinere lokale hotels. Je moet het natuurlijk niet in het centrum van een wat grotere plaats gaan zoeken, dan wordt parkeren wel lastiger. Maar aan de rand van grotere plaatsen, in kleine dorpjes of buitenaf is parkeren bij het hotel doorgaans geen probleem. Ook niet met een relatief kleine aanhanger. Even het disselslot en/of de wielklem er op en klaar ben je.

Mijn voorkeur gaat in de schoolvakanties uit naar de iets verder van de snelweg gelegen lokale hotels. De bendes die 's nachts op parkeerplaatsen mensen overvallen weten in het hoogseizoen ook nog wel de parkeerterreinen van de typische hotels vlak langs de snelweg te vinden.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
TgR_KILLER schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:27:
Ja, tuurlijk kan, kan en kan, alles. .maar ik zie zelfs genoeg mensen op een camping die de vuilwatertank er niet onder leggen en het zo het gras in laten lopen..
Dat moeten ze op 'mijn' terrein niet proberen... >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:52

_Eend_

🌻🇺🇦

One of us, one of us :) https://www.rtvutrecht.nl...doel-zelfs-op-wintersport

Een jaar lang kamperen in eigen tuin voor het goede doel. Met een lading warme dekens in de tent kom je een heel eind.

[ Voor 12% gewijzigd door _Eend_ op 29-01-2025 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 13:54

Smurf

Detri

Wij slapen wel langs de weg, maar pas als het buiten alweer licht is. Wij gaan al een jaar of 10 naar Oostenrijk en ik vind het Duitsland-stuk in de nacht (zaterdag op zondag) nog altijd het fijnste rijden. Geen files voor de baustelles en gewoon een continue tempo aan kunnen houden. Was met de losse auto al zo, maar nu met de caravan misschien nog wel meer.
Ik probeer altijd Munchen voorbij te zijn en ga dan een rustplekje zoeken. Meestal is het dan tussen 6 en 7 uur. Uurtje of 4 tukken en dan weer door, anders zijn we toch te vroeg op de camping. Oostenrijk overdag vind ik minder erg, dat deel rijden we toch geen snelweg, dus ACC in de volgstand en rustig achter de voorligger aan hobbelen.

Omdat er rond die tijd alweer wat meer "leven" is op de Parkeerplaatsen vind ik het qua veiligheid ook wel aanvaardbaar.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:39
Smurf schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:06:
Geen files voor de baustelles en gewoon een continue tempo aan kunnen houden.
Je spreekt jezelf in 1 zin tegen.

Wij rijden ook het liefst snachts door Duitsland.. Geen files (bij de baustelles), alleen jammer dat je nog steeds geen tempo kunt aanhouden vanwege diezelfde baustelles die ze om de 10km lijken te hebben..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met een caravan heb je niet veel snelheidsverschil tussen wel of geen baustelle :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 01:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Doet mij denken aan het feit dat je niet mag wildkamperen (bivakkeren op een trektocht) in Nederland maar als je langs een waterloop een hengel uitgooit met een visvergunning en een hele kampeeruitrusting mag je daar de hele nacht blijven.....
Maar een alleenrecht voor tenten is wel prima? ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:05:
[...]

Je mag er vaak ook niets 'opbouwen' toch? Dus niet de stoelen buiten en luifeltje uit, maar zuiver parkeren en overnachten?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:27:
Ja, tuurlijk kan, kan en kan, alles. .maar ik zie zelfs genoeg mensen op een camping die de vuilwatertank er niet onder leggen en het zo het gras in laten lopen.. Dat is op een camping al ranzig vind ik, maar op steen op een camperplaats helemaal al ;).
Wel een jerrycan of emmer eronder, maar met een klein gaatje in de bodem toch? Krijg je geen vragen en hoef je niets te legen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:41:
[...]

Je mag er vaak ook niets 'opbouwen' toch? Dus niet de stoelen buiten en luifeltje uit, maar zuiver parkeren en overnachten?
Meeste landen (behalve Nederland) mag je in je voertuig slapen, of dat nu een auto of een camper is (is ook een typisch NL onderscheid overigens, belastingtechnisch met name).
Campeer gedrag (luifel, stoelen etc) is inderdaad niet toegestaan op de openbare weg (parkeerplek) in Frankrijk, Spanje en ik dacht ook in Portugal etc.
Sta je op een camperplek dan zijn de regels weer anders.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Leipo schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:31:
Met een caravan heb je niet veel snelheidsverschil tussen wel of geen baustelle :P
Scheelt in de praktijk toch al snel zo'n 30 km/u toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
Gonadan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:53:
[...]

Scheelt in de praktijk toch al snel zo'n 30 km/u toch?
Zeker op de rechterrijstrook van de baustellen, (meestal) de enige rijstrook waar je met caravan mag komen gaat het inderdaad vaak niet zo vlot.
80 is in de meeste baustellen toegestaan, maar ook als er geen file staat, is 60-70 geen uitzondering. En met caravan (en tempo-100 keuring + sticker) scheelt dat toch wel wat ja.

Maar in reistijd maakt het weer nauwelijks uit. Wanneer je bij een baustelle van 10 kilometer 60km/u rijdt in plaats van een kruissnelheid van 90 scheelt dat je maarliefst 3 minuten en 20 seconden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Reistijdwinst is niet relevant inderdaad. Als ik bij een stop serieus moet kleien kost dat meer dan een Baustelle. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Gonadan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:41:
[...]

Ligt helemaal aan de camperplaats. 50-50 of kampeergedrag toegestaan is of niet. Niet toegestaan is dan inderdaad geen stoelen buiten, geen luifel, geen pootjes uitklappen, puur parkeren.

Nu schuiven wij altijd de hydraulische poten uit om hem stabiel en (meestal) waterpas te zetten, daar heeft nog nooit iemand moeilijk over gedaan. Thuis op de oprit staat hij ook altijd op zn poten, om vierkante banden te voorkomen bij lang stilstaan.

Indien kampeergedrag wel is toegestaan heb je ook altijd wel plek om inderdaad een luifel en tafel etc buiten te zetten. Soms verhard, soms een stukje gras, wisselt per plek.

Verder altijd je eigen rommel opruimen en vuilniszakken meenemen als er geen afvalbakken staan. Spreekt voor zich zou je denken, maar een paar rotte appels hebben daar toch moeite mee. Ook wordt de natuur wel eens als wc gebruikt. Vaak van die kleine busjes die geen vuilnisbak of wc aan boord hebben, die dumpen alles in de berm en rijden weer verder. :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 21-05 13:54

Smurf

Detri

Devian schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:41:
[...]

Je spreekt jezelf in 1 zin tegen.

Wij rijden ook het liefst snachts door Duitsland.. Geen files (bij de baustelles), alleen jammer dat je nog steeds geen tempo kunt aanhouden vanwege diezelfde baustelles die ze om de 10km lijken te hebben..
Valt mee, want zoals anderen al zeggen is door de caravan het verschil niet groot. Bij de meeste baustelle is het theoretisch zelfs 0 kmh omdat ik geen tempo 100 sticker heb.
In de praktijk staat de ACC normaal op 100 en in de baustelle op 90 als de kwaliteit van het wegdek en het zicht (regen/mist) dat toe laten.

Wat volgens mij wel heel veel scheelt is of je van vrijdag op zaterdag rijd, of van zaterdag op zondag. Wij doen normaal altijd die laatste zodat we zaterdag kunnen inpakken en dan na het eten vertrekken. Ik heb dat een jaar anders gedaan in het kader van "extra dagje op de camping" maar dat was echt een wereld van verschil. Het was zo veel drukker met uiteindelijk ook een echte file (45 min) voor Neurenberg ergens dat ik het gevoel had dat ik overdag aan het rijden was.
Het kan natuurlijk net pech tijdens een momentopname geweest zijn, maar de jaren daarna hebben we weer "gewoon" van zaterdag op zondag gedaan.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:39:
[...]

Maar een alleenrecht voor tenten is wel prima? ;)
Ik ken geen alleenrecht voor alleen tenten. Alhoewel er wel kampeerterreintjes zijn (erg zeldzaam) die alleen tenten willen ontvangen. Als een camper langs de waterkant kan parkeren en je hebt een vishengel en vergunning dan is dat ook het zelfde als tent, hengel en vergunning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:42:
[...]

Wel een jerrycan of emmer eronder, maar met een klein gaatje in de bodem toch? Krijg je geen vragen en hoef je niets te legen. ;)
Oeh dat is valsspelen🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
franssie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:47:
[...]

Meeste landen (behalve Nederland) mag je in je voertuig slapen, of dat nu een auto of een camper is (is ook een typisch NL onderscheid overigens, belastingtechnisch met name).
Campeer gedrag (luifel, stoelen etc) is inderdaad niet toegestaan op de openbare weg (parkeerplek) in Frankrijk, Spanje en ik dacht ook in Portugal etc.
Sta je op een camperplek dan zijn de regels weer anders.
In Belgie mag het ook niet als je aan de weg geparkeerd staat. En al zeker niet in een Villawijk 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
pirke schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 00:33:
[...]

Ligt helemaal aan de camperplaats. 50-50 of kampeergedrag toegestaan is of niet. Niet toegestaan is dan inderdaad geen stoelen buiten, geen luifel, geen pootjes uitklappen, puur parkeren.
Is meestal wel vrij duidelijk wat voor soort camperplaats het is. Je hebt die plekjes aan een haven/ op een parkeer terrein waar je kan kamperen op een veredeld parkeerterrein. Daar kan je vaak niet alles buiten zetten, is ook geen plek voor.

Maar een grote camperplaats met alle services met naast elke plek een grasveldje, daar dan weer wel.

Die laatste versie komen wij het meeste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:19:
[...]

Ik ken geen alleenrecht voor alleen tenten. Alhoewel er wel kampeerterreintjes zijn (erg zeldzaam) die alleen tenten willen ontvangen. Als een camper langs de waterkant kan parkeren en je hebt een vishengel en vergunning dan is dat ook het zelfde als tent, hengel en vergunning.
Velden of zelfs campings voor alleen tenten zijn veel voorkomend wat mij betreft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:24:
[...]

Velden of zelfs campings voor alleen tenten zijn veel voorkomend wat mij betreft.
Dan ben je een natuurkampeerder, de meeste kom je inderdaad tegen in de categorie natuurkampeerterreinen. En overigens doelde ik op hele campings niet op velden

Ik vind het wel prettig een veld met alleen tenten of een veld met alleen spul op wielen.

[ Voor 19% gewijzigd door zuma op 31-01-2025 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
zuma schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:46:
[...]

Ik vind het wel prettig een veld met alleen tenten of een veld met alleen spul op wielen.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe we dan vouwwagens categoriseren..? :)

Ik sta best graag op een tentenveld, maar daar zijn we niet altijd welkom, gek genoeg. Maar eigenlijk is het grootste gedeelte van de keuze meer de indruk van de camping zelf en niet altijd per se wat voor kampeermiddelen erop staan. Dus heel erg vind ik het ook niet.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
JanHenk schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:53:
[...]

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe we dan vouwwagens categoriseren..? :)

Ik sta best graag op een tentenveld, maar daar zijn we niet altijd welkom, gek genoeg. Maar eigenlijk is het grootste gedeelte van de keuze meer de indruk van de camping zelf en niet altijd per se wat voor kampeermiddelen erop staan. Dus heel erg vind ik het ook niet.
Vaak als grote tent bij mijn weten. Ik ken ook terreinen die voor vouwwagens ook een apart veld hebben. Ik zie vouwwagens persoonlijk ook als grote tent. Immers kampeerders met grote tent komen soms ook met een aanhanger die een functie heeft bij het kampeermiddel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
Ja goede vraag. Ik heb me tot nu toe te ongemakkelijk gevoeld om onze vouwwagen van 8x4m excl scheerlijnen en 2,5m hoog op een tentenveld neer te zetten. Sta je daar met je joekel tussen de werptentjes. :X

(Naast een fikse De Waard sta ik wel graag. Dan heb je ook nog het mooie uitzicht erbij :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Kevinns schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:00:
Ja goede vraag. Ik heb me tot nu toe te ongemakkelijk gevoeld om onze vouwwagen van 8x4m excl scheerlijnen en 2,5m hoog op een tentenveld neer te zetten. Sta je daar met je joekel tussen de werptentjes. :X

(Naast een fikse De Waard sta ik wel graag. Dan heb je ook nog het mooie uitzicht erbij :) )
Haha, herkenbaar inderdaad. Wij zijn blijkbaar toch wat luxekampeerders... :+

Ach, met binnenkort drie kleine kinderen (0-5 jaar) is kamperen op zich bij tijd en wijle al wat uitdagend, dus wat luxe is wel welkom. Ik schaam me er in die zin ook niet echt voor. Al onze 'peers' kiezen voor de caravan in deze levensfase*... Het alternatief qua tenten zou in ons geval ook net zo goed die grote De Waard zijn. Of een Falco 8) :)

* Daarover gesproken. Onze kamperende vrienden vinden de/onze vouwwagen fantastisch en hebben dan allemaal goede herinneringen aan de Alpenkreuzer (type bouwwagen) van vroeger, etc. Maar puntje bij paaltje kijken ze toch alleen maar naar (mijn mening) relatief krappe caravans. Het is toch een soort angst voor het onbekende / veilige keuze.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie

Mijn tent is 7.5x4.2 ex scheerlijnen.. en daar heb ik gewoon mee op natuurkampeerterrein op tenten velden gestaan :)

Staan ook meestal veel meer grote tenten. Alleen de mensen die voor 1 of 2 nachtjes gaan hebben vaak een kleine tent. Of mensen op fietstocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:24:
[...]

Eens, heb dat ook zo vaak gezien. Vaak ook een veldje met minder stroompunten waar men gewoon een tent kan openen voor doorreizers. Ik weet CP Port Zelande er 1 heeft. Ook de camping in Arnhem waar we vaker staan hebben een apart tenten veld.

Ach iedere camping doet dat weer anders. Op Port Zelande stonden we met de caravan altijd op het grote veld, beviel ons prima al die ruimte. Maar met een camper mag je dan daar weer niet staan blijkbaar, wel op alle andere velden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
JanHenk schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:50:
[...]

Ach, met binnenkort drie kleine kinderen (0-5 jaar) is kamperen op zich bij tijd en wijle al wat uitdagend, dus wat luxe is wel welkom. Ik schaam me er in die zin ook niet echt voor. Al onze 'peers' kiezen voor de caravan in deze levensfase*... Het alternatief qua tenten zou in ons geval ook net zo goed die grote De Waard zijn. Of een Falco 8) :)

* Daarover gesproken. Onze kamperende vrienden vinden de/onze vouwwagen fantastisch en hebben dan allemaal goede herinneringen aan de Alpenkreuzer (type bouwwagen) van vroeger, etc. Maar puntje bij paaltje kijken ze toch alleen maar naar (mijn mening) relatief krappe caravans. Het is toch een soort angst voor het onbekende / veilige keuze.
Heel herkenbaar. Wij zijn nog naar een caravan-dealer geweest. Maar toen we daar met 3 kinderen in een “grote” caravan stonden zijn we gauw weer weggegaan. Gigantisch van buiten, krap van binnen was onze conclusie. En ik vind het tent-gevoel heerlijk.

Aan de andere kant, toen het ‘s nachts 5 graden werd en overdag max. 17, zou een caravan wel comfortabeler zijn geweest. En je hoeft niet tot 11, 12, 13 uur te wachten tot je tent droog is. Het blijft een compromis…

De uitdagingen met 3 kinderen zijn ook herkenbaar maar uiteindelijk makkelijker dan thuis. We zijn afgelopen zomer met 3 kinderen (3-5 jaar) op sabbatical met de vouwwagen door zuidwest Europa getrokken :) . Genieten!

[ Voor 7% gewijzigd door Kevinns op 31-01-2025 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaDude
  • Laatst online: 16-05 10:04
JanHenk schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:50:
[...]

Hier ook een krappe caravan (Beachy 450). (Na een tenttrailer gehuurd te hebben).

Redenen die ons over te streep trokken:
- Ook in het voorjaar/najaar kamperen zonder al te veel vocht / kou.
- 's avonds lekker in bed tegen de wand aan zitten en boekje lezen/film kijken. (rare reden maar toch ;) )
- aparte ruimte voor toilet.
- Alles vaste plek en minder uit bakken leven.
- Onafhankelijk van regen met opbouw/afbouwen.
- krap vind ik juist lekker knus, dus voor ons geen nadeel, verder leven/koken we voornamelijk in de voortent en slapen we alleen in de caravan.

Maar een vouwwagen was toch wel heel leuk. Dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliopatra
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-05 07:49
Wij kamperen al jaren (met inmiddels drie tieners) met grote tent (een Falco), maar kou zit hem toch vooral in de kwaliteit van je spullen. Ik durf te stellen dat wij ten opzichte van ontzettend veel caravanners toch echt beter geslapen hebben en met een klein elektrisch kacheltje kun je bijna jaar rond comfortabel kamperen. Zonder hem 's nachts aan te hebben. Met een goede slaapmat en slaapzak kun je makkelijk onder nul hebben. Maar ik heb het idee dat veel mensen op die twee dingen besparen en dan het idee hebben dat dat minder comfortabel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:30
DaDude schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:12:
[...]
Hier ook een krappe caravan (Beachy 450). (Na een tenttrailer gehuurd te hebben).
- krap vind ik juist lekker knus, dus voor ons geen nadeel, verder leven/koken we voornamelijk in de voortent en slapen we alleen in de caravan.
Wilde net een reactie schrijven toe ik dit voorbij zag komen. Sluit me er helemaal bij aan.
Caravan is om in de slapen/koken en het is dus gene probleem als het krap is.
Rest in de voortent of buiten.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
cliopatra schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:38:
Wij kamperen al jaren (met inmiddels drie tieners) met grote tent (een Falco), maar kou zit hem toch vooral in de kwaliteit van je spullen. Ik durf te stellen dat wij ten opzichte van ontzettend veel caravanners toch echt beter geslapen hebben en met een klein elektrisch kacheltje kun je bijna jaar rond comfortabel kamperen. Zonder hem 's nachts aan te hebben. Met een goede slaapmat en slaapzak kun je makkelijk onder nul hebben. Maar ik heb het idee dat veel mensen op die twee dingen besparen en dan het idee hebben dat dat minder comfortabel is.
Helemaal mee eens. Ik heb zelfs in -5 gekampeerd, wel zonder kinderen, en dat was prima te doen. Gewoon zorgen voor een warme slaapzak en mat met een hoge R-waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
Ozzie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:53:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb zelfs in -5 gekampeerd, wel zonder kinderen, en dat was prima te doen. Gewoon zorgen voor een warme slaapzak en mat met een hoge R-waarde.
Zelfs bij -20 op 5000 meter hoogte is het heerlijk om te kamperen. Alleen een beetje koud als je er in de nacht uit moet om te plassen. Maar een goede (winter)tent en lekkere slaapzak/slaapmat en je komt een heel eind.

En in de ochtend mooi rijplaagje op je slaapzak :o

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:46:
Dan ben je een natuurkampeerder, de meeste kom je inderdaad tegen in de categorie natuurkampeerterreinen. En overigens doelde ik op hele campings niet op velden

Ja helemaal eens, ik vind een veld voor een bepaalde stijl helemaal niet erg. Maar daarom wel mijn opmerking, waarom is het dan voor campers wel een doorn in het oog? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:21
Ik tent kampeer en caravan kampeer. Maar sta met beiden op elk veld graag. Maar komt ook omdat wij een kleine caravan hebben en geen bak van 12 meter. Ik denk dat onze grote tent hetzelfde formaat heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Wat betreft kamperen in de kou; slapen tot onder nul is geen enkel probleem. Maar met jonge kinderen werkt het niet zo. Opstaan en kleren aantrekken duurt gauw een uur en kinderen worden heel snel koud. Ook qua eten en borrelen ben je niet flexibel. Uit eten kan af en toe maar dat houden ze ook niet dagen lang vol. En ze bevriezen in de tent volledig, waardoor ze niet eten en ongezellig worden. Daarna ben je aan de tent gebonden en zit je zelf ook de hele avond in de kou, of je moet zelf ook om 8 uur al op bed. Daar heb ik geen zin in.

Een kacheltje hebben we nog niet geprobeerd, maar dat vind ik juist met kleine kinderen ook wel een risico. En in een tent lekt de warmte er aan alle kanten uit lijkt me. Zijn daar ervaringen mee, werkt dat een beetje?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cliopatra
Kevinns schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:02:
Wat betreft kamperen in de kou; slapen tot onder nul is geen enkel probleem. Maar met jonge kinderen werkt het niet zo. Opstaan en kleren aantrekken duurt gauw een uur en kinderen worden heel snel koud. Ook qua eten en borrelen ben je niet flexibel. Uit eten kan af en toe maar dat houden ze ook niet dagen lang vol. En ze bevriezen in de tent volledig, waardoor ze niet eten en ongezellig worden. Daarna ben je aan de tent gebonden en zit je zelf ook de hele avond in de kou, of je moet zelf ook om 8 uur al op bed. Daar heb ik geen zin in.

Een kacheltje hebben we nog niet geprobeerd, maar dat vind ik juist met kleine kinderen ook wel een risico. En in een tent lekt de warmte er aan alle kanten uit lijkt me. Zijn daar ervaringen mee, werkt dat een beetje?
In onze Falco wordt het behoorlijk warm met kacheltje. Ik heb zo'n klein werkplaatskacheltje, die hoeft niet op standje maximaal de hele tijd. Wordt ook niet super heet. Als je als ouder dat kacheltje 's ochtends een slinger geeft, dan is het zo warm en is het prima te doen met aankleden, ontbijt en die dingen. Je moet niet de hele dag in de tent blijven, maar het idee van kamperen is natuurlijk ook niet de hele dag binnen zitten :).
Toen onze middelste bijna 1 was en nog net niet kon lopen maar wel kruipen als de beste, stonden we een weekje in Luxemburg met regen. Dan moet je geen smetvrees hebben. Maar kleren aan, regenlaarzen en -jas aan en gaan en je maakt fantastische herinneringen. En er zullen mensen van gruwelen, ieder z'n ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
cliopatra schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:57:
[...]

In onze Falco wordt het behoorlijk warm met kacheltje. Ik heb zo'n klein werkplaatskacheltje, die hoeft niet op standje maximaal de hele tijd. Wordt ook niet super heet. Als je als ouder dat kacheltje 's ochtends een slinger geeft, dan is het zo warm en is het prima te doen met aankleden, ontbijt en die dingen. Je moet niet de hele dag in de tent blijven, maar het idee van kamperen is natuurlijk ook niet de hele dag binnen zitten :).
Toen onze middelste bijna 1 was en nog net niet kon lopen maar wel kruipen als de beste, stonden we een weekje in Luxemburg met regen. Dan moet je geen smetvrees hebben. Maar kleren aan, regenlaarzen en -jas aan en gaan en je maakt fantastische herinneringen. En er zullen mensen van gruwelen, ieder z'n ding.
Gruwelen zeker niet maar wel bewonderingswaardig _/-\o_ . Ik vind een dagje naar het park al een hele onmogelijke onderneming met kids van die leeftijd :*)

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cliopatra
Ach, ik ben zelf het grootste kind en stilzitten kan ik toch niet, dus de hele dag met ze bezig zijn vonden wij juist prachtig. Ik denk dat mijn vrouw en ik pas voor het eerst rustig op een terras zaten toen de jongste tien was :). Enige voorwaarden voor een camping zijn altijd geweest een fatsoenlijk zwembad en beetje schoon sanitair. De alledaagse luxe pakken we thuis wel weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Wij waren alvast eens het instructie filmpje voor het opzetten van de voortent aan het bekijken. We hebben een dorema.

In het filmpje gebruiken ze quick locks om de voortent aan de caravan vast te maken.

Is dat nodig, of wordt er een bevestigingssysteem meegeleverd normaal gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:26
greatgonzo schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 08:15:
Wij waren alvast eens het instructie filmpje voor het opzetten van de voortent aan het bekijken. We hebben een dorema.

In het filmpje gebruiken ze quick locks om de voortent aan de caravan vast te maken.

Is dat nodig, of wordt er een bevestigingssysteem meegeleverd normaal gesproken?
Standaard krijg je bij een Doréma tent een paar van die clips die je op de caravan wand kunt schroeven.
Ik zou dan ook gewoon een setje quicklocks kopen.
Je moet er wel op letten dat er verschillende soorten quicklocks zijn.
Zo hebben de hobby caravans van 2009 tot 2013 een sierlijst op het dak waardoor de standaard vlakke quicklocks niet passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronk1961
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:52
Aan de Dorema zit een extra pees waar je de quicklocks aan klemt.
Je gaat toch geen gaatjes meer boren in de zijwand ?
Nergens voor nodig.
Dat is zoooo 1975 .

En ze zitten er standaard bijgeleverd.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:07

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqg2JaGtC1WQChSkYftl91-P4Zk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPTxsnFwCHLZKfkTdTS08WL9.jpg?f=fotoalbum_large
Onze "nieuwe" bijna 30 jaar oude vakantie mobiel.
Helaas niet meteen mee kunnen nemen, alle spullen van de verkopers stonden er nog in.
Evengoed, 110.000 aantoonbare kilometers, onderhoud gedocumenteerd, achteras (Alko) 3 jaar geleden vervangen voor een nieuwe, nieuwe matrassen, enz enz.
Net iets langer dan 6 meter, stapelbed dwars achterin, alde vloeistof verwarming, dubbele bodem, alle verlichting binnen is vervangen voor led, alles bekleding vernieuwd.
Heel blij mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdtMI0CXp0jRq-ll3M7ZvXF5qxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28RNztXOeQQdiWvzFehvq7lB.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een weekje of 2 wachten dan kunnen we hem ophalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 01-02-2025 19:17 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

franssie

Save the albatross

@Bommes Flair brengt allemaal vakantieherinneringen terug, via het tijdschrift. "de kom binnen hoek" was nog het meest hilarisch. Was toen meiden tegen gekomen die een jaargang meehadden (!) en dat gingen voorlezen :P

Succes met de nieuwe wagen!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

@Bommes Veel veilige kilometers ermee. Turbodiesel :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@Bommes congrats!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik ga mijn best doen, dat ding en mijn gezin heel te houden.
Turbodiesel :?
Niet goed??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ziet er strak uit @Bommes ! Bijna 30 jaar oud, dus ik denk geen cruise control, stuurbekrachtiging en al dat soort moderne fratsen? Dan wordt op vakantie gaan ook nog een soort van echt werken ;)
Veel plezier er mee!

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Yukkie zeer zeker wel stuurbekrachtiging, turbo, 5 versnellingen, radio met bluetooth en nog wat meer.
Maar geen airco, en inderdaad (nu nog) geen cruisecontrol.

Kan niet wachten om hem op te halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 02-02-2025 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Prima camper voor zijn leeftijd, ik vroeg mij alleen af of er een turbodiesel de aandrijving verzorgt. dat is alles.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-05 14:44

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-A0K5HwrCMwuWAhMuOMsWMamSHw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a6I31MwmTuJ1ykB161JwvgvL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-V4EWaFJvIAmbo1OEezPlHq3Vo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/casczgaz9WC3rHiD0OuGfCUi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uLq8x6-YQ7IAgodslkJO5wC7zQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1LEkjrPXnokLbN6qkPIuTRa.jpg?f=fotoalbum_tile

Eindelijk weer eens tijd gemaakt voor een weekend tochtje. Zaterdag 18 km wandelen vanaf de auto naar natuurkampeerterrein Nieuw Soerel. Nachtje bikkelen want stiekem kouder dan gedacht en de slaapzak was 4 jaar terug in mn beleving echt beter (of ik was beter...)

Vanmorgen vroeg opgestaan en 8 km terug naar de auto gewandeld over een prachtige Tongerense heide. Vaker tijd voor maken. En mn slaapzak/matje eens heroverwegen met -5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:34
greatgonzo schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 08:15:

Heb je een nieuwe of gebruikte caravan gekocht? En in geval van gebruikt, hoe oud? De vaste haakjes zijn iets waar ze een paar jaar geleden mee gestopt zijn, en dat is absoluut een verbetering. Quick lock is net zo snel en het scheelt een hoop gerammel van de stokken, ook hoeven er geen gaten voor in je caravan te komen met risico op vocht in je wand.

Let wel op, er zijn verschillende versies. Ik heb bijvoorbeeld een Dorema voortent en fiber stokken en die hebben andere Quick locks dan mijn luifel van merk Unico (huismerk Bax Recreatie) en die gebruiken Isballa stokken waarbij je een ander type nodig hebt.

Ik heb simpelweg van beiden er wat gekocht, inclusief een paar reserve, en die in de caravan gemikt. Ik kies wel vooraf of ik voortent en/of luifel meeneem, maar die locks wegen niks en ga ik ook niet uitzoeken.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:02
deWit schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:37:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Eindelijk weer eens tijd gemaakt voor een weekend tochtje. Zaterdag 18 km wandelen vanaf de auto naar natuurkampeerterrein Nieuw Soerel. Nachtje bikkelen want stiekem kouder dan gedacht en de slaapzak was 4 jaar terug in mn beleving echt beter (of ik was beter...)

Vanmorgen vroeg opgestaan en 8 km terug naar de auto gewandeld over een prachtige Tongerense heide. Vaker tijd voor maken. En mn slaapzak/matje eens heroverwegen met -5...
Het was in ieder geval wel prachtig wandelweer dit weekend. Had een winterhike met scouting in de bossen tussen Vorden en Lochem, met bepakking natuurlijk, maar wel binnen geslapen bij een andere scouting club. Zaterdag 24,5km, zondag nog 7 naar het eindpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend

Heb je toevallig de route? Gpx?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-05 14:44

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Ja, deel 2 en 3 van de route staan hier:
Deel 2
Deel 3

Deel 1 was van huis naar scouting waar ik de auto ophaalde en ik zet liever m'n woonhuis niet online ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bommes schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:15:
[Afbeelding]
Onze "nieuwe" bijna 30 jaar oude vakantie mobiel.
Helaas niet meteen mee kunnen nemen, alle spullen van de verkopers stonden er nog in.
Evengoed, 110.000 aantoonbare kilometers, onderhoud gedocumenteerd, achteras (Alko) 3 jaar geleden vervangen voor een nieuwe, nieuwe matrassen, enz enz.
Net iets langer dan 6 meter, stapelbed dwars achterin, alde vloeistof verwarming, dubbele bodem, alle verlichting binnen is vervangen voor led, alles bekleding vernieuwd.
Heel blij mee.
[Afbeelding]

Nog een weekje of 2 wachten dan kunnen we hem ophalen.
Huh? Je mocht toch geen alkoof? :?

Dat gevoel ken ik wel, maar daar heeft ook wel redelijke inflatie op gezeten de afgelopen decennia. Toen we lang geleden een tunneltent kochten van 320 breed werd dat als immens en te lomp voor een tentenveld gezien. Maar dat werd al heel snel ingehaald voor 400 en zelfs 450 brede modellen. En tegenwoordig is dat de ondergrens voor dat soort tenten. In die lijn is onze huidige vouwwagen die we toen belachelijk groot gevonden zouden hebben tegenwoordig een gemiddelde tent. :D

Qua tentenveldjes hangt het er erg van af wat het publiek is. Heb je echt een non-stroom semi trekkersveld met veel relatief klein spul dan voel je je met je grote tent wat minder op je plaats daartussen. Maar is het gewoon een tenten veld met wat tegenwoordig gemiddeld verkrijgbaar is qua tenten dan valt het allemaal wel mee.
Ik sta alleen liever tussen doek dan tussen harde wanden.
zuma schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:24:
Vaak als grote tent bij mijn weten. Ik ken ook terreinen die voor vouwwagens ook een apart veld hebben. Ik zie vouwwagens persoonlijk ook als grote tent. Immers kampeerders met grote tent komen soms ook met een aanhanger die een functie heeft bij het kampeermiddel.
Dat is wel weer een voordeel wanneer je niet met de auto naar je plek mag, dat hebben sommige groenere campings ook nog. Ik weet niet of ik daar actief voor zou kiezen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Gonadan schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:54:
[...]
Huh? Je mocht toch geen alkoof? :?
Niet mogen is nogal in steen gegoten.
Het had niet de voorkeur, voor ons beide niet. Maar tijdens de zoektocht kwamen we er achter dat onze wensen niet allemaal verenigbaar waren.
Vooral: niet te lang (<6,5 meter) en stapelbed komt bij een integraal camper bijna niet voor.
Daarnaast is/zijn integraal campers gewoon nog een stuk duurder, dus kwamen we voor ons budget bij oudere bouwjaren terecht. Daarin is een stapelbed al helemaal een uitzondering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bommes schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 14:55:
[...]

Niet mogen is nogal in steen gegoten.
Het had niet de voorkeur, voor ons beide niet. Maar tijdens de zoektocht kwamen we er achter dat onze wensen niet allemaal verenigbaar waren.
Vooral: niet te lang (<6,5 meter) en stapelbed komt bij een integraal camper bijna niet voor.
Daarnaast is/zijn integraal campers gewoon nog een stuk duurder, dus kwamen we voor ons budget bij oudere bouwjaren terecht. Daarin is een stapelbed al helemaal een uitzondering.
Ja snap het wel. Ik vind het ergens ook altijd wel een grappig idee zo'n alkoof, al hoef ik er zelf niet per se te liggen. Daar stop je bagage en kinderen, liefst onderweg al en tegelijk toch? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
Gonadan schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 14:58:
[...]

Ja snap het wel. Ik vind het ergens ook altijd wel een grappig idee zo'n alkoof, al hoef ik er zelf niet per se te liggen. Daar stop je bagage en kinderen, liefst onderweg al en tegelijk toch? :+
Oeh ik wil ook een plek om mijn kinderen in te stoppen onderweg. Dit jaar voor het eerst met 3 kinderen op de achterbank naar zuid-frankrijk (ipv 2 vorig jaar) ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Denk dat ik na die reis wel aan vakantie toe ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
Gonadan schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:54:
[...]

Qua tentenveldjes hangt het er erg van af wat het publiek is. Heb je echt een non-stroom semi trekkersveld met veel relatief klein spul dan voel je je met je grote tent wat minder op je plaats daartussen. Maar is het gewoon een tenten veld met wat tegenwoordig gemiddeld verkrijgbaar is qua tenten dan valt het allemaal wel mee.
Ik sta alleen liever tussen doek dan tussen harde wanden.

[...]
Ik sta ook veel liever tussen de tenten dan tussen het plastic. Mede voor het uitzicht, maar ook omdat bij de caravan er bovengemiddeld vaak slechthorenden met SBS6 verslaving en een keffertje inzitten. En vaak hoe groter het hardwandige kampeermiddel, hoe groter het risico :N .

In 3 maanden door Frankrijk, Spanje en Portugal trekken geen geschikt tentenveld tegengekomen. Soms was er een trekkersveldje maar meestal zelfs dat niet. Vaak wel mooie plekken op mooie campings overigens. Daarover geen klachten ;) .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Kevinns schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:14:
Ik sta ook veel liever tussen de tenten dan tussen het plastic. Mede voor het uitzicht, maar ook omdat bij de caravan er bovengemiddeld vaak slechthorenden met SBS6 verslaving en een keffertje inzitten. En vaak hoe groter het hardwandige kampeermiddel, hoe groter het risico :N .
Hoe strakker de scheerlijn, hoe puntiger de De Waard, wolliger de sokken en hoe meer koters hoe heftiger de groene thee lucht en indringender de toonhoogte van het koter gejengel.

Heb je nog meer vooroordelen?
Daar ga ik altijd erg goed op *O*

@Gonadan locatie voor kinderen, veilig g te vervoeren was inderdaad ook eentje op de wensen lijst.
3 punts gordels achterin hebben pas laat hun intrede gedaan bij de diverse camper merken.
Dit merk heeft er gewoon 6, dikke prima dus. Wel zo veilig, voor zover zo een kartonnen doos op wielen veilig te noemen is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kevinns
Bommes schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:38:
[...]

Hoe strakker de scheerlijn, hoe puntiger de De Waard, wolliger de sokken en hoe meer koters hoe heftiger de groene thee lucht en indringender de toonhoogte van het koter gejengel.

Heb je nog meer vooroordelen?
Daar ga ik altijd erg goed op *O*

@Gonadan locatie voor kinderen, veilig g te vervoeren was inderdaad ook eentje op de wensen lijst.
3 punts gordels achterin hebben pas laat hun intrede gedaan bij de diverse camper merken.
Dit merk heeft er gewoon 6, dikke prima dus. Wel zo veilig, voor zover zo een kartonnen doos op wielen veilig te noemen is.
Haha ja met tenten loop je een groot risico op kleine kinderen. Doen wij graag aan mee :+ .

Wat betreft camper/caravans: Zeker buiten het hoogseizoen gaat het gemiddelde gehoor hard achteruit / TV volume omhoog (dat matige gehoor is dan weer gunstig voor de buren, als wij er met onze kleine kinderen naast staan :D ).

Paar voorbeeldjes waar ik zelf wel van kon genieten :X :
- Grote caravan met TV in partytent ervoor met volume van de Spaanse tranentrekker op standje 10, blaffend keffertje aan een paal gebonden en straal genegeerd. Dit op aangrenzende plaatsjes van 80m2.
- In Noord Spanje: Belgisch ouder echtpaar met dikke Toyota Landcruiser en tandemasser. In een week 1x buiten geweest. Om boodschappen te doen. De hele dag lekker vlaamse commerciële omroep kijken. Ze waren onderweg naar de Algarve, ik neem aan om daar hetzelfde te doen :X
- In de Algarve: Caravan met daarnaast een 'thuiswerk'-tent met campingstoel en 2 beeldschermen. Met 30+ graden vol in de zon :*) .
- Pyreneeën: Het standaard 'We zijn er bijna!' riedeltje: Aankomen, schotel naar buiten en TV in de deur, vrouw gaat gelijk de caravan poetsen, man de auto. Daarna lekker binnen aan de stamppot met 25 graden zon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:47
Ozzie schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:40:
[...]

Oeh ik wil ook een plek om mijn kinderen in te stoppen onderweg. Dit jaar voor het eerst met 3 kinderen op de achterbank naar zuid-frankrijk (ipv 2 vorig jaar) ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Denk dat ik na die reis wel aan vakantie toe ben.
Mijn tip: Koop 3x een tabblet. Installeer Disney en Netflix, download genoeg films en laat ze na 3u rouleren, zodat ze niet frozen op repeat hoeven te bekijken. Voor je eigen gemoedsrust zijn 3 hoofdtelefoons ook wel handig.

Die van ons raken geirriteerd iedere keer als ze verplicht moeten plassen als papa gaat tanken.

_/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cliopatra
En ren de Action in, koop veel meuk en geef ze elk uur een klein cadeautje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:54
Zo te lezen is de jongste nog vrij jong
Mijn tip is dat je je met baby’s je tankpauzes koppelt aan het voedingsschema.
Dan weet je dat je de kleinste iig niet wakker hoeft te maken voor of eten of pauzes van jezelf.
Verder vertrek ik zomers graag rond 3/4 uur ‘s nachts
De kinderen slapen dan nog even en dan zit je bij in noord Frankrijk/ Luxemburg rond 7/8 uur (gerekend vanuit utrecht)
Daar rustig ontbijten en ze ff laten rennen/voetballen.
Volgende stop rond lunch tijd en ze weer laten rennen.
Groot gedeelte zijn ze dan wat moeier en minder afhankelijk van schermpjes
Nadeel is dat ze bij aankomst in de avond lastiger slapen terwijl jezelf het wel gehad hebt 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
De jongste is nu 9 weken, dus vrij jong ja :)

Maar komt goed hoor, was meer een geintje. We hebben twee tablets voor de oudste twee (5 en 2) dus daar mogen ze op tijdens de rit. Maar niet de hele tijd. En koptelefoons inderdaad, is ook wel fijn als je niet de hele tijd kinderliedjes hoeft te luisteren.

Maar alsnog is het een aardige rit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het hangt heel erg van je kinderen af en wat ze gewend zijn denk ik. Wij hebben nog nooit een scherm achterin gehad* en er is af en toe wel wat geklaag uiteraard maar verder gaat het goed. Een leuke playlist helpt, wij hebben er bewust één waar iedereen evenveel in mocht zetten dus de muziek is voor iedereen leuk. Daarnaast autobingo maken of een luisterboek op de koptelefoon.

Maar de grootste tip is: neem maar één kind, dan heb je nooit gelazer op de achterbank. :+

* wordt waarschijnlijk ook kotsen maar dat staat er los van.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
Gonadan schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:15:
Het hangt heel erg van je kinderen af en wat ze gewend zijn denk ik. Wij hebben nog nooit een scherm achterin gehad* en er is af en toe wel wat geklaag uiteraard maar verder gaat het goed. Een leuke playlist helpt, wij hebben er bewust één waar iedereen evenveel in mocht zetten dus de muziek is voor iedereen leuk. Daarnaast autobingo maken of een luisterboek op de koptelefoon.

Maar de grootste tip is: neem maar één kind, dan heb je nooit gelazer op de achterbank. :+

* wordt waarschijnlijk ook kotsen maar dat staat er los van.
Goeie tip, wel een beetje laat :+

Op locatie vind ik meer kinderen wel ideaal trouwens. Het commando “ga maar samen naar de speeltuin” werkt over het algemeen prima. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-05 15:49
Ozzie schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:06:
De jongste is nu 9 weken, dus vrij jong ja :)

Maar komt goed hoor, was meer een geintje. We hebben twee tablets voor de oudste twee (5 en 2) dus daar mogen ze op tijdens de rit. Maar niet de hele tijd. En koptelefoons inderdaad, is ook wel fijn als je niet de hele tijd kinderliedjes hoeft te luisteren.

Maar alsnog is het een aardige rit.
De schermtijd ligt al overboord zodra we het dorp uit zijn. Inmiddels weet de oudste als de 4G/5G verbinding wegvalt ze maar even moet wachten en op de CarPlay kan kijken voor de status… verder merken wij ook dat ze er na tijdje wel klaar mee zijn en uitzich zelf iets anders gaan doen als filmpjes en vlogs kijken. Alleen nog is kijken hoe ik YouTube shorts kan blocken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kevinns schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:13:
[...]

Goeie tip, wel een beetje laat :+

Op locatie vind ik meer kinderen wel ideaal trouwens. Het commando “ga maar samen naar de speeltuin” werkt over het algemeen prima. :Y
Dat is sowieso het mooie van een camping. Mijn dochter heeft maar één eis, dat dat er andere kinderen zijn met wie ze kan spelen.
Verder is het één keer vertellen waar die te vinden zijn of waar een speelplek is, en je moet continu op zoek waar ze zijn gebleven als het etenstijd is. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03

Heel gaaf! Wij doen dit ook graag maar onze kleine tent die we hiervoor gebruiken (en slaapzak en slaapmatten) zijn te zwaar. Dus nu installeren en daarna de wandeling. Ooit kopen we vast lichter spul, maar al deze slaapspullen worden ook gebruikt met de "hoofd" tent. Zou het graag

Laatst keer kwamen we er wel achter dat onze slaapzakken voor die kou niet geschikt waren. Uiteindelijk met alle kleding (en na warmen bij het vuur) toch geslapen. Hou er wel van, heeft iets heel puurs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 00:21:
[...]

Dat is sowieso het mooie van een camping. Mijn dochter heeft maar één eis, dat dat er andere kinderen zijn met wie ze kan spelen.
Verder is het één keer vertellen waar die te vinden zijn of waar een speelplek is, en je moet continu op zoek waar ze zijn gebleven als het etenstijd is. :+
Je kan je kinderen net zoals honden een GPS tracker ombinden, of aan de lijn :+

/team vrijgezel :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
aReaRe schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:46:
[...]

Je kan je kinderen net zoals honden een GPS tracker ombinden, of aan de lijn :+

/team vrijgezel :P
Team 2 kinderen vindt dit en geweldig idee. Mae mocht niet van moeder. Ik wilde gps tracker implanteren
Pagina: 1 ... 240 ... 251 Laatste