De meeste 2/3-persoons tenten met een ruimte voor de slaapcabine zijn lengteslapers, je kunt er dan bij het hoofdeinde uit zonder over elkaar heen te hoeven klimmen.nwagenaar schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:51:
Afgelopen weekend zijn wij dus naar Zwitserland gegaan: de camping in kwestie stond het niet toe om de auto (tijdelijk) te parkeren bij de kampeerplaats - parkeerplaats was om en nabij de 200M van onze tentlocatie - en we moesten met een karretje alle spullen naar de aangewezen tentplaats brengen (het is even geleden dat ik dit heb moeten doen).
Aangezien we maar 2 nachten daar zouen verblijven hebben wij mijn old-trusty 8 jaar oude pop-up voor 3 personen van Decathlon (de non Black en Fresh editie zelfs) meegenomen inclusief wat camping zaken (comfort slaapmatten, kampeer kussentjes, slaapzakken, opklapbare tafeltje/stoeltjes, wat zaken voor ontbijt/koffie, 2 kleine rugzakken met kleren/handdoek, klein lampje voor de avond, het campingaz brandertje en wat bestek).
De vrijdag en zaterdag waren overdag behoorlijk warm (25+) waardoor we maar een beperkt aantal zaken in de tent hoeften te zetten (alleen de rugzakken en een kratje met wat inhoud). Van zaterdag op zondag zou het gaan onweren/regenen tot ong. 8 uur; dus we hebben we onze slippers en de stoeltjes (ingeklapt) in de tent gedaan.
De pop-up heeft het uitstekend uitgehouden (enkele stortbuien gehad, alles was en bleef droog) en qua temperatuur was het goed te doen, maar ik merk dat het met z'n tweetjes het wel heel erg knus wordt als je wat zaken in de tent hebt staan en gebruik maakt van dikke comfort slaapmatten bijvoorbeeld.
Vrouwlief heeft nu wel het idee dat kamperen (met mij althans) leuk is, dus wil het wat vaker doen en ook voor een paar nachtjes bijvoorbeeld.
Maar zij had hetzelfde idee: de pop-up is ideaal voor een paar nachtjes, maar iets meer ruimte zou mooi zijn (voor schoenen/slippers of in geval van regen bijvoorbeeld).
Daarbij zag ze andere pop-up tenten zag die zo'n mooie ruimte bij de ingang hebben waar je spullen droog kunt houden/neerzetten. Verder vind ik de verpakking van de tent ook wat groot, het neemt aanzienlijk (en onnodige) ruimte in beslag in de kofferbak.
Must-haves zijn uiteindelijk geworden: doorreis-tent voor 3 personen dat (relatief) makkelijk is op te zetten, extra (schuil)ruimte voor bijvoorbeeld schoenen/rugzakken en een kleinere verpakking/gewicht.
Nice-to-have is 2 deuren om binnen te komen, wel handig als 1 van de 2 richting het toilet moet gaan en je wilt niet over iemand anders heen manouvreren en ik merk dat ik wat minder flexibel ben dan 10 jaar terug
Dus gisteren maar even gekeken naar een andere tent. Onze keuze is gevallen op een kloon van de MSR Elixir 3. De reviews zijn behoorlijk goed van zowel de kloon als de daadwerkelijke Elixir 3 (mocht iemand ervaring hebben met de laatste, dan ben ik enorm benieuwd).
Aankomende donderdag komt ie binnen en dit weekend uitgekozen om hem op te zetten alsmede om te zien of de ruimte inderdaad voldoende is voor 2 personen met slaapmatten en-of materiaal.
De bedoeling is dat ik hem ga gebruiken in oktober (mannenweekend), dit keer naar de camping bij Landgoed de Barendonk Barendonk (https://www.barendonk.nl/...rkampeerterrein/#verblijf)
Mijn ouders gebruiken deze. Is erg praktisch. Heeft veel binnenruimte, maar is toch compact en heeft een kuipzeiltje.
https://www.dewitschijnde...ht-tunneltent-pamir-green

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?