The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Klopt! Merendeel mooie plekjes door vroeg te arriveren en geen stroom nodig hebben was je vrij flexibel waar je ging staan, of naar een volgende camping te gaan. Hierdoor best mooie plekjes gehad. Maar het dieptepunt, vooral door het ontbreken van voldoende sanitair:Orion84 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:41:
Maar zo te zien aan de foto heb je ook nog prachtige plekjes gevonden waar je niet staat ingeklemd tussen de campers![]()
/f/image/pEyDh2DzL9DfY7VyEc7Z14Ef.png?f=fotoalbum_large)
Maar ook met je buren in een tent kan je pech hebben. Sommige weten gewoon geen rekening met elkaar te houden en lopen 's avonds laat nog over de camping te schreeuwen en te zingen (en dat op een bergcamping) meeste mensen liggen daar vroeg op 1 oor om de volgende dag op tijd de bergen in te kunnen gaan.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Erg tof en enkele keren gewoon in de vrije natuur of bij een boer op het erf - na te hebben gevraagd natuurlijk - daar met de tent kunnen bivakeren.
De algemene campings - helemaal de stadscampings - hadden natuurlijk meer dan genoeg caravans/campers staan, maar bij deze campings hadden ze vaak een apart veld voor de tenten (zonder stroom) en was het van "pleur maar neer".
En ja, de algemene regel/richtlijn vanaf 22:00 moet het stil zijn wordt met regelmaat gebroken (helemaal als het ergens gezellig is) op de grotere campings in binnen- en buitenland. Op de kleinere waren ze "netter" wat dat betreft, daar met regelmaat rond 23:00 uur geen licht meer zien branden in tenten, caravans en-of campers.
Wij zitten nu in Italië in een stacaravan en hebben ook ‘last’ van mensen die de hele dag door veel herrie maken. Om 6:30 met 3 kleine kids buiten staan tetteren omdat je een dagje op pad gaat, om 23:30 schreeuwend aan komen lopen en klagen dat je met de auto de camping niet meer op mocht. Voornamelijk Nederlanders maar Italianen kunnen er ook wat van.LordSinclair schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:50:
[...]
Maar ook met je buren in een tent kan je pech hebben. Sommige weten gewoon geen rekening met elkaar te houden en lopen 's avonds laat nog over de camping te schreeuwen en te zingen (en dat op een bergcamping) meeste mensen liggen daar vroeg op 1 oor om de volgende dag op tijd de bergen in te kunnen gaan.
Paar jaar niet gekampeerd of op campings geweest maar lijkt of mensen nu helemaal geen rekening meer met elkaar houden, of bijna niet meer. Puur gericht op het zelf maar leuk hebben
Les Charmilles, in de Ardèche dus. Maar zonder kinderen in leeftijd 0-10, hoef je hier niet heentwowheeler schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:36:
[...]
Prachtig hoor! Welke camping is dit? Ziet er goed uit, ook goed voor tenten.
Het is een heel kinderrijke camping, zonder animatieteams, met een leuke ongedwongen sfeer. Niet te groot, veel vouwwagens en tenten. Een goed restaurant op de camping. Veel watervertier. Er wordt af en toe wat georganiseerd voor de hele familie. Je moet ook wel houden van Nederlandse buren
Maar even lekker naar de Ardèche (rivier) zelf doet het ook goed voor de kleintjes
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Tweetal zonder kinderen, dus deze even aan me voorbij laten gaan dan. Klinkt wel als een prima camping! Wij gaan buiten seizoen (volgende week) dus zal wel meevallenJanHenk schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:12:
[...]
Les Charmilles, in de Ardèche dus. Maar zonder kinderen in leeftijd 0-10, hoef je hier niet heen
Het is een heel kinderrijke camping, zonder animatieteams, met een leuke ongedwongen sfeer. Niet te groot, veel vouwwagens en tenten. Een goed restaurant op de camping. Veel watervertier. Er wordt af en toe wat georganiseerd voor de hele familie. Je moet ook wel houden van Nederlandse buren
Maar even lekker naar de Ardèche (rivier) zelf doet het ook goed voor de kleintjes
Laatste week augustus en de eerste dagen 2022 ook een weekje geweest op Les Charmilles. Ook min of meer buiten het seizoen dus, nog steeds een NL kampement. Frans hoef je er niet te spreken zeg maar.twowheeler schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:24:
[...]
Tweetal zonder kinderen, dus deze even aan me voorbij laten gaan dan. Klinkt wel als een prima camping! Wij gaan buiten seizoen (volgende week) dus zal wel meevallen
Ook in september was er trouwens nog wel animatie.
Beetje afhankelijk van waar je staat, wel mooie ruime schaduw rijke plekken.
:strip_exif()/f/image/XCGDkZ6L0ngs9sbq4kcTLQCy.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan je ding zijn, maar voor ons geen herhaling. Ik rijd niet zo een stuk om nog niks mee te krijgen van lokale dingetjes.
Wel erg mooie omgeving, genoeg te doen, leuke steden, dorpjes, water plons plekjes enz.
:strip_exif()/f/image/hjNexCheHRx88tFc6HSNTZgh.jpg?f=fotoalbum_large)
https://maps.app.goo.gl/wtwExmnom98KEg4x9
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Afgelopen trip in Oostenrijk viel het wel mee met de overlast, over het algemeen genomen was het rond 22:00 wel stil en stond er iemand nog luidruchtig te blèren, dan was er wel een Duitser/Oostenrijker die er wat van zei. Het waren voornamelijk toch de Nederlanders die het meeste herrie maakten. Waren het niet de kinderen die op 1 avond tot 23:00 jachtseizoen aan het spelen waren met die @#$% walkietalkies (dat gebliep continue), dan is het wel zo’n bourgondisch gezin uit Brabant/Limburg waarvan het spraakvolume slecht 2 standen kent (uit of hard). Aan de andere kant is het tot op zekere hoogte leven en laten leven op een camping. Ik kan op zich prima tegen omgevings- en leefgeluid maar het enige wat hinderlijk is, is andermans muziek welke de gehele dag op repeat staat (met stip op 1 de NL’se volkszangersplaylist)nwagenaar schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:57:
En ja, de algemene regel/richtlijn vanaf 22:00 moet het stil zijn wordt met regelmaat gebroken (helemaal als het ergens gezellig is) op de grotere campings in binnen- en buitenland. Op de kleinere waren ze "netter" wat dat betreft, daar met regelmaat rond 23:00 uur geen licht meer zien branden in tenten, caravans en-of campers.
Ik ben net met een elektrische camper door Schotland gereden.
Kort reisverslagje hier
Proton_ in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"
De meeste campings daar houden 6 meter afstand aan tussen campers/caravans ivm brandveiligheid wat voor een ruime opzet zorgt.
Op elke camping vind je wel de verplichte Nederlander, maar Schotland trekt duidelijk ander publiek dan de Ardèche. Prima nachtrust gehad
Met een tent is wildkamperen overigens toegestaan, met camper niet.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Die sticker is geniaal toch 😀aReaRe schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:11:
[...]
Humor op je vuilnisbak
[Afbeelding]
Adria caravan met een Skoda als tractor![]()
Sowieso zit ik in feite nooit op massale campings (alleen tijdens een tussenstop voor een nacht op de reis naar mijn eindbestemming) en dan ervaar ik deze issues niet.vhal schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:19:
[...]
Afgelopen trip in Oostenrijk viel het wel mee met de overlast, over het algemeen genomen was het rond 22:00 wel stil en stond er iemand nog luidruchtig te blèren, dan was er wel een Duitser/Oostenrijker die er wat van zei. Het waren voornamelijk toch de Nederlanders die het meeste herrie maakten. Waren het niet de kinderen die op 1 avond tot 23:00 jachtseizoen aan het spelen waren met die @#$% walkietalkies (dat gebliep continue), dan is het wel zo’n bourgondisch gezin uit Brabant/Limburg waarvan het spraakvolume slecht 2 standen kent (uit of hard). Aan de andere kant is het tot op zekere hoogte leven en laten leven op een camping. Ik kan op zich prima tegen omgevings- en leefgeluid maar het enige wat hinderlijk is, is andermans muziek welke de gehele dag op repeat staat (met stip op 1 de NL’se volkszangersplaylist)
Natuurlijk N=1, maar mijn paar ervaringen op massale campings - en helemaal die voornamelijk zijn gericht jongeren, op vaste staplaatsen en kinderen - dat deze wat "vrijer" zijn qua hard (muziek)geluid overdag en in de avonduren na 22:00 uur.
En dit is niet alleen Nederlanders trouwens (ondanks dat die het goed kunnen), Belgen en Duitsers kunnen er ook wat van trouwens zodra er alcohol sinds de middag wordt genuttigd in de volle zon (de Schlagers kwam mij de strot uit op de camping in Echternach
Ik zal zeker niet ontkennen dat ik ook tijdens het mannenweekend wel eens een spotify-lijstje opzet, maar dan wel op het niveau van dat mijn buren er geen last van hebben (achtergrondmuziek dus) en om 21:30 uur gaat het boxje uit. Vanaf 22:00 uur houden wij het ook gewoon rustig (voor de buren), geen geschreeuw of gedoe.
Afgelopen weekend heb ik rond 19:00 uur een klein kampvuurtje gemaakt en er kwamen wat buren bij die wel wat alcohol mee namen. Lekker gekletst en kennis gemaakt. Dat ging door tot 00:00 uur schijnt, maar ik heb het niet meegemaakt omdat ik al voor 23:00 uur mijn slaapzak was ingedoken terwijl het kampvuurtje op 5M afstand van onze tent brandde. Zo kan het dus ook
Rustig zij je? Dit was 16 juli:Bommes schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:09:
[...]
[ knip ]
[Afbeelding] locatie om rustig te kunnen plonzen:
https://maps.app.goo.gl/wtwExmnom98KEg4x9
:strip_exif()/f/image/mL7W9DN7sbr9t52rtZUg3M8Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Buiten het seizoen misschien wel, maar veel franse mensen (denk locals) weten dit plekje ook te vinden. Wel leuk om even te chille!
Zeker
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ik heb de houtwal eens opgezocht maar daar zie ik niets over alleen tenten. Sterker nog, ik zie zelfs accommodaties op het kampeerveld. Doel je misschien op een andere met je verhaal?nwagenaar schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:15:
[...]
Dat is typisch DPG media
Afgezien van dat, je hebt als kampeerder meer dan genoeg keuze qua soort campings en je ziet ook steeds meer campings waar alleen tenten welkom zijn en-of dat er een goede scheiding is met locaties voor het soort kampeer materiaal.
Wat dat betreft heb ik specifiek gezocht naar een kleinschalige camping waar alleen tenten welkom zijn. Het was erg relaxed, kampvuurtje maken was geen probleem en je hebt meer dan genoeg ruimte. Wat ook wel lekker is, is de algemene relax/eet ruimte als het regent en stroom is aanwezig (als je dat wilt gebruiken, ik niet).
Mijn gratis gekregen Coleman Pruce Falls 4 tent heeft het enorm goed gedaan. Opzetten in je eentje is mogelijk, maar met 2 personen is het handiger. Iig stond hij binnen een uurtje en was alles ingericht.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik een vis-a-vis opstelling handiger vindt dan mijn Arpenaz 4.1 met 1 slaapkabine. Voordeel van de Arpenaz is wel dat de algemene ruimte ruimer is, met z’n tweeën ontbijten in de regen was te doen; maar de ruimte voor 4 personen is te beperkt.
Iig kan ik De Houtwal erg aanbevelen, het is zelfs door mijn vrouw WAF approved
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan hadden wij geluk denk ik, foto die ik plaatste was op 1 september gemaakt.g00gle schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:23:
[...]
Rustig zij je? Dit was 16 juli:
[Afbeelding]
Buiten het seizoen misschien wel, maar veel franse mensen (denk locals) weten dit plekje ook te vinden. Wel leuk om even te chille!
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Denk eerder dat Frankrijk weer aan het werk moestBommes schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:56:
[...]
Dan hadden wij geluk denk ik, foto die ik plaatste was op 1 september gemaakt.
Ik heb een Mestic MCCHD 45 gekocht, op basis van reviews van de MCC 35. Daarvan was ik gecharmeerd toen ik bij De Wit was
Stadia was beter....
Ons plan: Via een reiscamping naar dordogne. Daar paar dagen staan. Daarna door naar de pyreneen. En dan, dat zien we dan wel weer.
Prachtige rustige camping, zeker in het natuur gedeelte waar ik sta. Huisdiervrij, dus geen blaf honden. Zeker 7 - 10 meter tussen de tenten.
Zit hier vnl tussen de ouderen, geen schreeuwkinderen, heerlijk.
Mooie zwemven. Mooi bos en heide met fietspaden. Licht heuvelig.
Nachts hoor je in de verte nog wel de snelweg, terwijl die zeker 3km verderop is. Mag de pret niet drukken.
Hele fijne camping, hopelijk blijft dat hier altijd zo.
Lekker simpele douches en toiletten in kleine houten gebouwtjes. En... Zonder muziek..heerlijk!
Sommige dingen zijn wat kneuterig, ik vind dat wel grappig, maar alles is er.
Je snapt ik hou van rust. Deze camping biedt dat.
Was vorig jaar op de wel hele mooie natuurcamping in Schinnen (maar veeel honden, drukte en muziek in de douches). Wat een verschil qua geluid tussen deze camping en die. Beiden natuurcampings van het groene boekje.
Mijn decathlon opblaastent 4.1 bevalt weer top.
Even een lading foto's voor de informatie
:strip_exif()/f/image/MVRZjoGkoqLpACQN2cYvkEiw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0cF9xsLrLUzPLAmfxyc6tYKh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tDAzw8pDWu8xLcc92WuwDOEY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CLjpfmLZHWR9qWhkIEpHOmOV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B3gRv9YXl4iLGAoHSXwn4sAo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MugpLVBNFv65d5aumAOI3MvF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0JaZJGRaABLY2EhIqvmGuUcv.jpg?f=fotoalbum_large)
Ideaal om er middels een mooie wandeling heen te lopen en daar je trekkerstentje op te bouwen...:-)Duclaasie schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:13:
Als ik dat zo lees is het bijna zonde dat ik daar vlakbij woon!
Nee, ik was niet duidelijk genoeg. Veld 2 is alleen voor tenten, Veld 3 is ook voor campers (tot max 6.5M). Ik wilde expliciet mijn tent hebben op Veld 2.Gonadan schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:51:
[...]
Ik heb de houtwal eens opgezocht maar daar zie ik niets over alleen tenten. Sterker nog, ik zie zelfs accommodaties op het kampeerveld. Doel je misschien op een andere met je verhaal?
Ware het dat tijdens mijn verblijf er geen campers/caravans waren op Veld 3 (met uitzondering van de VW aan het begin bij de receptie
Helaas zit het trekkersveld daar niet op het natuurkampeerterrein deel, maar aan het begin van de camping. Saai rechthoek grasveld naast de speeltuin (wel met twee picknicktafel). Dus daar dan wel veel spelende kinderen die over het veld heen sjezen.miel schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:54:
[...]
Ideaal om er middels een mooie wandeling heen te lopen en daar je trekkerstentje op te bouwen...:-)
Desondanks wel een mooie omgeving en inderdaad erg stil.
Vandaag bericht terug gekregen van de verzekering. Ik krijg nog 330 euro terug, camera kostte bij aanschaf 880 euro (alleen body) in juni 2019. Inmiddels een gloednieuwe Canon EOS R7 gekocht. Stuk duurder dan de 80D die ik had, maar wel een slag beter.Harribo schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:39:
[...]
Ik denk wel eens... Dat soort verzekeringen zijn ook deels een wassen neus... Dagwaardes...en vaak ook nog een maximaal aantal jaar anders krijg je niks. Wel balen van je camera!
Trouwens weet niet welk merk je camera is maar ik heb nikon en heb tweedehands een d750 gekocht. Ook heel fijn hoor. Mirrorless is duur en eigenlijk niet nodig, het is bijna dezelfde kwaliteit. Ik had het er niet voor over, kon het wel doen.
Maar wel alweer lekker foto's gemaakt, alleen jammer dat de vakantie voorbij is. Maar ga in september nog een weekje weg (niet kamperen) dus dan maar foto's maken inhalen
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Lekker rustig, altijd fijn!Harribo schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:04:
Weekje op natuurcamping de Hoogte in Eesveen, Overijssel.
Maar dat WC papier.... Mijn achterwerk protesteert alleen al bij het zien van de foto

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
https://www.obelink.nl/bo-camp-12-230v-elektrische-pomp.html
Je kan ook nog bij de action kijken, die hebben ze ook (wel is). Zo lang je geen dingen moet opblazen die echt "druk" vereisen zoals opblaastenten, sups etc heb je aan bovenstaande meer dan genoeg.
Edit:
Voor de compleetheid, als je wel opblaastent wil opblazen gebruik ik zelf deze:
https://www.obelink.nl/dometic-gale-electric-pump.html
In combinatie met deze:
https://www.amazon.nl/JZK...gsomvormer/dp/B09571L45C/
Werkt erg goed. Instelbare druk. Ben ik zelf blij mee.
[ Voor 43% gewijzigd door g00gle op 13-08-2024 15:19 ]
Bedankt, ik denk dat de Bo-Camp 12/230V elektrische pomp voor nu voldoende zal zijn. Maar ik sla de andere opties ook even op. 😉g00gle schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:16:
Dit is een prima pompje:
https://www.obelink.nl/bo-camp-12-230v-elektrische-pomp.html
Je kan ook nog bij de action kijken, die hebben ze ook (wel is). Zo lang je geen dingen moet opblazen die echt "druk" vereisen zoals opblaastenten, sups etc heb je aan bovenstaande meer dan genoeg.
Edit:
Voor de compleetheid, als je wel opblaastent wil opblazen gebruik ik zelf deze:
https://www.obelink.nl/dometic-gale-electric-pump.html
In combinatie met deze:
https://www.amazon.nl/JZK...gsomvormer/dp/B09571L45C/
Werkt erg goed. Instelbare druk. Ben ik zelf blij mee.
Ik zat te denken aan de volgende lamp:
https://www.decathlon.nl/...324939?mc=8584584&c=BLAUW
Mocht je hier ook nog andere aanraders voor hebben, hoor ik het ook graag.
Die werkt hetzelfde als die simpele "koelers" van de Action. Zie blazen ook vocht in de lucht. Dat werkt verkoelend in Zuid Frankrijk en Spanje en andere plaatsen waar het echt warm is i.c.m. drogere buitenlucht. Maar in Nederland en omgeving zorgt het vooral voor veel te vochtige bedompte lucht...Bommes schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:02:
[...]
Op onze huidige camper ligt een soort swamp koeler. Gebruikt water uit de watertank om een spons nat te houden en daar doorheen lucht naar binnen de camper in te blazen.
Volgens de vorige eigenaar gebruikte het ding te veel stroom voor de huidige 12 volt voeding.
Daarnaast blaas je ook nog eens flink vochtige lucht je camper in wat me niet echt fijn lijkt aanvoelen.
[...]
Waarom elektrisch?Romundoo schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:20:
Hebben jullie nog aanraders voor een elektrische pomp? Bij voorkeur een model met zowel een 12V- als een 220V-aansluiting. Ik wil deze gebruiken voor onder andere het opblazen van een (kinder)zwembad en luchtbedden etc.
https://www.telstarsurf.n...fwIf-9OxUPwUaApmcEALw_wcB
Pompt sneller een luchtbed op dan een elektrisch pompje. Pompen kan bij zowel neergaande als omhooggaande beweging, of alleen bij neergaande (als de sup vol is en je druk wilt toevoegen).
Puur volume pompen is super makkelijk en licht, alleen bij druk opvoeren (>0,5 bar) is het even spieren/gewicht gebruiken.
Ik weet niet of er ook adapters zijn voor een luchtbed aansluiting, maar iets vergelijkbaars moet daar ook wel voor bestaan.
[ Voor 6% gewijzigd door pirke op 13-08-2024 20:25 ]
Ja, die adapters zijn er en zitten bv bij de pomp van mijn Starboard SUP. Maar bij de Gladiator pomp zitten ze niet. Overigens hebben beide pompen een schakelaar, waardoor je alleen pomp bij het naar beneden duwen. Dan is het een eitje om boven de 0,5 bar te pompen. Met mijn pomp haal ik 18 tot 20 bar psi. Ik heb ook een elektrische pomp, maar die is overkill voor een luchtbed of tent.pirke schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:16:
[...]
Waarom elektrisch?
https://www.telstarsurf.n...fwIf-9OxUPwUaApmcEALw_wcB
Pompt sneller een luchtbed op dan een elektrisch pompje. Pompen kan bij zowel neergaande als omhooggaande beweging, of alleen bij neergaande (als de sup vol is en je druk wilt toevoegen).
Puur volume pompen is super makkelijk en licht, alleen bij druk opvoeren (>0,5 bar) is het even spieren/gewicht gebruiken.
Ik weet niet of er ook adapters zijn voor een luchtbed aansluiting, maar iets vergelijkbaars moet daar ook wel voor bestaan.
Nu hebben we een grote sup (350 liter), dat scheelt.
[ Voor 11% gewijzigd door pirke op 13-08-2024 21:22 ]
Sorry, je hebt gelijk. Ik haal bar en psi door elkaar.pirke schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:20:
@L.N. 18 tot 20 bar lijkt me heel sterk, 18 tot 20 psi is een normale sup range. Onze sup mag tot 26 psi = 1,8 bar. Bij de 18 psi (1,2 bar) ben ik echt wel moe, meestal die ik m ook niet verder dan dat.
Nu hebben we een grote sup (350 liter), dat scheelt.
Beter nu dan straks de boel als een luchtballon opblazen en exploderenL.N. schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:25:
[...]
Sorry, je hebt gelijk. Ik haal bar en psi door elkaar.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Zo'n Bo-camp lijkt mij zo'n rebrandding wat je elders ook wel kan vinden bij de Action of iets dergelijks. Besef wel dat ze erg veel herrie maken...Romundoo schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:55:
[...]
Bedankt, ik denk dat de Bo-Camp 12/230V elektrische pomp voor nu voldoende zal zijn. Maar ik sla de andere opties ook even op. 😉
Maar ook op veld 2 staan accommodaties, hoe bevalt dat? Het zijn dan wel tenten maar trekt in mijn ervaring wel heel ander publiek dan typische tentkampeerders.nwagenaar schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:31:
[...]
Nee, ik was niet duidelijk genoeg. Veld 2 is alleen voor tenten, Veld 3 is ook voor campers (tot max 6.5M). Ik wilde expliciet mijn tent hebben op Veld 2.
Ware het dat tijdens mijn verblijf er geen campers/caravans waren op Veld 3 (met uitzondering van de VW aan het begin bij de receptie). Ik zag alleen wat van die lange tunneltenten op Veld 2 en Veld 3 staan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Belle Hutte bij La Bresse. We hebben het op klein verfrissend onweersbuitje na helemaal droog gehad.Drardollan schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 23:04:
Het is ons vorig jaar nog geen 2 uur gelukt![]()
Welke camping zit je?
Hier gaan de laatste 2 dagen in Italië in. Woensdag naar Oostenrijk voor nog 2 dagen en dan vrijdag naar Duitsland en zaterdag helaas weer richting huis.
In navolging van anderen ook maar een mini review, misschien helpt het anderen.
Het is in mijn beleving een middelgrote camping en zit net op de rand wat ik nog acceptabel vind. Net over de 100 plaatsen is nog te doen, al merk je de grootte al wel. Het is redelijk rumoerig en dingen als stiltetijden hoef je niet op te rekenen. Die worden niet gevolgd en niet gehandhaafd, ergens tussen elf en middernacht werd het meestal wel stil gelukkig.
Qua vermaak is het best oke. Een simpel zwembadje met glijbanen, leuk riviertje, beetje speeltuin en springkussen en wat tafeltennis binnen. Geen animatie of dergelijken.
Prima eigenaren, lekker brood en sanitair goed op orde.
Ik zou er op zich nog wel naar terug willen gaan naar het hangt erg af van welke plek het krijgt (lang niet alles is even ruim of vrij) en als je buren hebt die van muziek houden dan mag je mee genieten. En dat waren er genoeg kwam ik wel achter. Op een terras of langs de rivier sta je leuk, in het midden niet echt.
Conclusie: camping eigenlijk wel leuk, maar publiek met regelmaat wat te 'gezellig'.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het zijn van die glamping tenten/accomodaties. In mijn geval waren de personen gewoon netjes, niet luidruchtig en waren daar om te genieten.Gonadan schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 22:02:
[...]
Maar ook op veld 2 staan accommodaties, hoe bevalt dat? Het zijn dan wel tenten maar trekt in mijn ervaring wel heel ander publiek dan typische tentkampeerders.
Ook wel grappig, ik heb toch maar even een stel geholpen die in een glamping tent zaten. Die zaten zo te kloten met hun BBQ (als in, ze kregen hem niet goed aan) dat ik hun maar even heb geholpen. Dat werd enom gewaardeerd
Dat is dan wel fijn inderdaad. In mijn ervaring worden dergelijke accommodaties (tenten maar ook pods e.d.) best vaak gehuurd door niet-kampeerders en die gedragen zich dan alsof ze in een appartement zitten.nwagenaar schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:27:
[...]
Het zijn van die glamping tenten/accomodaties. In mijn geval waren de personen gewoon netjes, niet luidruchtig en waren daar om te genieten.
Ook wel grappig, ik heb toch maar even een stel geholpen die in een glamping tent zaten. Die zaten zo te kloten met hun BBQ (als in, ze kregen hem niet goed aan) dat ik hun maar even heb geholpen. Dat werd enom gewaardeerd
TV kijken met alles open en volume flink, muziek aan, 's avonds gezellig zodat de hele camping weet dat het gezellig is en stemmen niet dempen want men realiseert zich niet dat doek geen geluid tegen houdt.
Mooi dat het daar dan wel mee viel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat weten we dondersgoed, maar is juist deel van de ervaringpirke schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:01:
En dan lekker luidruchtig rampetampen terwijl ze niet door hebben dat het doek geen geluid tegen houdt
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Weleens naast een stel gestaan met een 3 maanden oude tweeling... Dat was ook geen succes 's nachts. Gelukkig gingen ze 3 nachtjes nadat wij er waren naar huis. Scheelde een hoop nacht rust.Gonadan schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:04:
Haha dat heb ik nog niet meegemaakt. Wel de gevolgen van rampetampen, dat kan ook flink herrie maken.
En dat terwijl we zelf onze dochter van 11 maanden bij ons hadden, maar die sliep gelukkig gewoon door de hele nacht.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
When the Van is rocking don't come knocking..pirke schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:01:
En dan lekker luidruchtig rampetampen terwijl ze niet door hebben dat het doek geen geluid tegen houdt
Aankomend weekend weer een nachtje met de camper op pad.
Camperplaats tussen Arnhem en Nijmegen, De Woerdt
Zaterdag voor de middag ff naar de verjaardag van mijn neefje (4 jaar) en op de terug weg blijven we daar ff hangen.
Water tank nog weer even uitgespoeld net, koelkast aangezet.
Morgen naar eens een lijstje maken van zooi die vast in de camper moet liggen.
Doel: zo min mogelijk heen en weer sjouwen als we weg willen.
Hagelslag en vruchtenhagel liggen er al in, prioriteiten..
[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 15-08-2024 20:59 ]
Inmiddels gaat het weer helemaal goed. Maar bij deze excuses aan onze campingburen mochten ze er last van hebben gehad
Moraal van het verhaal: met een huilbaby moet je niet naar de camping natuurlijk, maar soms overkomt zoiets je ook als ouders zijnde.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Sta nu op Auf Kengert, kwam goed uit de ervaringen in het topic. Hier moet je gewoon zoeken naar een plek waar geen gejank en gekrijs vandaan komt.Ozzie schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:40:
[...]
Weleens naast een stel gestaan met een 3 maanden oude tweeling... Dat was ook geen succes 's nachts. Gelukkig gingen ze 3 nachtjes nadat wij er waren naar huis. Scheelde een hoop nacht rust.
En dat terwijl we zelf onze dochter van 11 maanden bij ons hadden, maar die sliep gelukkig gewoon door de hele nacht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Typisch zoiets waar je op de camping alleen begrip kan verwachten van andere ouders. Heb ook ooit eens zoiets gehad met onze zoon (toen 2 jaar oud, hitte, niet slapen en vervolgens huilen) en een boze duitser naast ons 😅.JanHenk schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:06:
Moraal van het verhaal: met een huilbaby moet je niet naar de camping natuurlijk, maar soms overkomt zoiets je ook als ouders zijnde.
Geen idee van welke camping kind hij dit virus heeft gehad, maar bedankt.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Dit is niet je eerste camper toch?Bommes schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:58:
[...]
Morgen naar eens een lijstje maken van zooi die vast in de camper moet liggen.
Doel: zo min mogelijk heen en weer sjouwen als we weg willen.
Hagelslag en vruchtenhagel liggen er al in, prioriteiten..
Uiteindelijk eindig je toch met praktisch alles dubbel.
Enige dat ik er nog in gooi is wat schoon ondergoed en kleding.
En een paar pilsjes natuurlijk, want die staan er meestal niet meer in tot de volgende trip

Maar komt inderdaad wel goed.
Stapel hand- thee- en bad-, microvezel-doeken, wat toilet artikelen, speelgoed voor ons dochtertje, tafel, stoelen, potten en pannen, bestek, borden, schaaltjes, bekers en glazen.
Wat kruiden, olijfolie, afwasmiddel, langer houdbaar broodbeleg.
Dan zijn we er voorlopig wel.
Meeste daarvan ligt er ook wel al in eigenlijk.
Mis zo tijdens het rijden mijn voor laatste camper wel. 2.8 tdi. Dat liep het wat rustiger, comfortabeler en vooral krachtiger dan de bejaarde 2.5D die er nu in het vooronder ligt.
Vooral de aangepaste, kortere 5de versnelling. Bij 90 op de gps draait het ding best flink wat toeren, met bij behorende trommelvlies splijtende herrie..

Ah ja, luxe problemen. Dan maar de caravan er achter binden?Bommes schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:21:
@Koekstra we hebben ook nog een caravan, daar ligt ook al vanalles in..![]()
Maar komt inderdaad wel goed.
Stapel hand- thee- en bad-, microvezel-doeken, wat toilet artikelen, speelgoed voor ons dochtertje, tafel, stoelen, potten en pannen, bestek, borden, schaaltjes, bekers en glazen.
Wat kruiden, olijfolie, afwasmiddel, langer houdbaar broodbeleg.
Dan zijn we er voorlopig wel.
Meeste daarvan ligt er ook wel al in eigenlijk.
Mis zo tijdens het rijden mijn voor laatste camper wel. 2.8 tdi. Dat liep het wat rustiger, comfortabeler en vooral krachtiger dan de bejaarde 2.5D die er nu in het vooronder ligt.
Vooral de aangepaste, kortere 5de versnelling. Bij 90 op de gps draait het ding best flink wat toeren, met bij behorende trommelvlies splijtende herrie..
En wat betreft de herrie snap ik je volledig. Heb zelf helaas maar een 4 bak, en ook veel te veel touren voor het mooie. Achteras lagers die een beetje janken toen het geheel ook niet veel goeds. Maar hee, 't spul is allemaal niet nieuw (52 jaar oud in mijn geval) , en heeft ook z'n charme.
Ik kijk zijdelings wel een beetje naar wat nieuws hoor. Had verwacht (en stiekem ook gehoopt) dat na de corona-camper-hype die krengen massaal weer op de markt gedumpt zouden worden, maar niets is minder waar.

Achteras lagers..

Mijn god wat jankte dat ding, bizar.
Wat betreft opbouw wel echt super degelijk die Laika's uit de jaren 90. Jammer dat de Ford er onder echt een bagger ding was.
[ Voor 25% gewijzigd door Bommes op 15-08-2024 22:30 ]
Voor een nachtje ellende krijg je meestal wel begrip. Je hebt echter ook ouders die een week lang elke nacht ellende hebben en dan vraag ik mij af wat je op een camping doet. In dat geval zou ik zelf al opgebroken hebben en dat zou ik ook van anderen verwachten._Hades_ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:15:
[...]
Typisch zoiets waar je op de camping alleen begrip kan verwachten van andere ouders. Heb ook ooit eens zoiets gehad met onze zoon (toen 2 jaar oud, hitte, niet slapen en vervolgens huilen) en een boze duitser naast ons 😅.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Helemaal mee eens. Wij hadden het ook 1 nachtje (van de 20) op de camping afgelopen jaar dat onze dochter (net 2) echt niet wilde slapen (was die dag ook 39 graden geweest) en een uur lang echt haar longen uit haar lijf aan het schreeuwen was. Iets dat ze normaal echt nooit doet. Maar dat was na dat uur ook weer afgelopen en bovendien was het van 22:00 tot 23:00 dus ook nog niet eens diep in de nacht.Gonadan schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:59:
[...]
Voor een nachtje ellende krijg je meestal wel begrip. Je hebt echter ook ouders die een week lang elke nacht ellende hebben en dan vraag ik mij af wat je op een camping doet. In dat geval zou ik zelf al opgebroken hebben en dat zou ik ook van anderen verwachten.
De buren naast ons hadden dat ook een of twee nachten met hun dochter van 2, zulke dingen gebeuren nou eenmaal met kleine kinderen.
Maar toen met die tweeling van 3 maanden was het elke nacht 3 keer krijsen en dan moesten de ouders eruit om een flesje te gaan verwarmen en aan die babies geven. Als je nog in die fase zit heb je wat mij betreft echt niets te zoeken op een camping. Maar dat bedachten ze zich gelukkig zelf ook na de 3e nacht, wat dat betreft wel respect dat ze het geprobeerd hebben maar ik was ook wel blij toen ze weer weg gingen.
Stond nog 1 tentje op dat veld, Nederlanders met een kleintje. Nog voordat we de tent uit de auto hadden gehaald, kwamen ze ons al waarschuwen dat hun 2-jarige tandjes kreeg en dus ook 's nachts wel eens luidruchtig kon zijn. Dus tent nog iets verder weggezet, en hun busje en onze auto als een soort van buffer. Had wel met ze te doen.
Op een camping is het atlijd wat geven en nemen, maar met wat goed gedrag kun je echt wel eens wat geluidsoverlast verdragen, of zorgen dat anderen het minder erg vinden.
* het veldje was gewoon een stukje wei, dat wel grenste aan de camping, maar gewoon van een boer was of zo.
Wij zorgen er met onze kleinsten gewoon voor dat we op een camping komen met voldoende ruimte, zodat je niet gelijk je buren tot last bent. Vorig jaar ook met onze 4 maanden oude naar de Noordster geweest. Natuurlijk huilde ze af en toe, ook in de nacht, maar geen halve/hele uren (#voordeelvanborstvoeding).
Onze zomervakantie zit er inmiddels op, maandag gaat de oudste weer naar school, dus ik vond het een goed idee na te denken over de herfstvakantie. Zelf zie ik het wel zitten om met de vouwwagen (Jamet Louisiana) dan nog op pad te gaan. De vrouw heeft er nog wat bedenkingen bij, vooral vanwege de eventuele temperatuur.
Ik ben nog op zoek naar tips, maar heb ook zeker al zelf wat uitgedokterd;
In Nederland blijven:
- Wagenbak met voortent opzetten
- Zorg voor een kachel
- Zorg voor voldoende warme dekens (winterdekbedden gaan mee) en droge kleding
- Zorg ervoor dat je in de stalling de boel nog kan opzetten zodat eea kan drogen
- Camping met wat facilitieiten binnen als afwisseling voor de kids als het regent
- Boek op basis van de weersvoorspelling - oftewel niet te vroeg van te voren
Specifiek voor de kachel ben ik op zoek naar tips. Wat is handig, veilig en geeft voldoende warmte af? Ik heb het idee dat de elektrische kachels onhandig zijn, omdat je dan erg beperkt bent tot de campings waar je voldoende amperage tot je beschikking krijgt én omdat onze voortent best groot is dus eigenlijk afvalt. Gas en petroleum kachels kun je alleen in 'voldoende geventileerde' ruimte gebruiken; betekent dit de rits onder de wagenbak open is voldoende? Of heb je je hele deur openstaan
- Gimeg grk-100-t https://www.gimeg.nl/nl-n...od-turbo-grk-100t-5406320 - Voordeel: zowel elektrisch als op gas te gebruiken, nadeel, best een 'log' ding, naast het apparaat ook nog een grotere gasfles mee
- Qlima 8128s C2 https://tuinenxl.nl/products/qlima-kouskachel-r-8128s-c-2 - nadeel wellicht de prijs en dat je 'm kúnt ruiken, het enig onderhoud vergt
Dance with the stars
De campings staan niet vol in oktober, er is waarschijnlijk best wat stroom tot je beschikking. Je kan ook effe twee kabels leggen. Er zullen best stopcontacten vrij zijn.
Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X
Ach ja onze jongste was vorig jaar 6 weken en toen zijn we ook naar de camping geweest, (20 km van huis maar wel weg) eerste 2 nachten is de vrouw naar huis gegaan want de koudste huppeldepup augustus was natuurlijk precies toen wij aankwamen. Daarna had ze daar geen zin meer in met als gevolg dat we de derde ochtend om 9.30 wakker schrokken want onze baby had doorgeslapenrobbierzz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:04:
Kinderen en de camping, volgens mij blijft dat altijd hele volksstammen splijten![]()
Wij zorgen er met onze kleinsten gewoon voor dat we op een camping komen met voldoende ruimte, zodat je niet gelijk je buren tot last bent. Vorig jaar ook met onze 4 maanden oude naar de Noordster geweest. Natuurlijk huilde ze af en toe, ook in de nacht, maar geen halve/hele uren (#voordeelvanborstvoeding).

Anderzijds heb ik ook wel eens op een camping gestaan waar de opgeschoten jeugd tot 4 uur snachts herrie maakte. Ik sliep er prima op, maar het grappige was dat onze oudste een keer om 6 uur wakker was en wat herrie maakte op de camping. Komt een van die ouders van een gassie van 14 of het wat rustiger kan. Ik hoefde niet eens wat te zeggen want de camping burgemeester kwam al effe tegen hem zeggen, zorg dan eerst maar effe dat je kids om 23 uur zich gedeisd houden
Kou is niet zo'n probleem, ik zou me meer zorgen maken om de vochtigheid in relatie tot de boel droog kunnen opslaan in de winter. Met een kachel kan ik het zo heet opstoken dat ik in mijn korte broek in het voorjaar in de voortent kan zitten, maar echt droog krijg ik hem daar niet mee.robbierzz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:04:
Onze zomervakantie zit er inmiddels op, maandag gaat de oudste weer naar school, dus ik vond het een goed idee na te denken over de herfstvakantie. Zelf zie ik het wel zitten om met de vouwwagen (Jamet Louisiana) dan nog op pad te gaan. De vrouw heeft er nog wat bedenkingen bij, vooral vanwege de eventuele temperatuur.
Ik ben nog op zoek naar tips, maar heb ook zeker al zelf wat uitgedokterd;
In Nederland blijven:Alternatief is iets zuidelijker rijden, het idee zou zijn zo rond de regio Bordeaux / Lacanau op +- 1000km van mij thuis (yes ik woon bijna bij de grens
- Wagenbak met voortent opzetten
- Zorg voor een kachel
- Zorg voor voldoende warme dekens (winterdekbedden gaan mee) en droge kleding
- Zorg ervoor dat je in de stalling de boel nog kan opzetten zodat eea kan drogen
- Camping met wat facilitieiten binnen als afwisseling voor de kids als het regent
- Boek op basis van de weersvoorspelling - oftewel niet te vroeg van te voren
). Nadeel daarvan is dat je sowieso meer reisdagen hebt, maar volgens mij is het in die regio in oktober nog wel voldoende fijn om zonder kachel op pad te gaan.
Specifiek voor de kachel ben ik op zoek naar tips. Wat is handig, veilig en geeft voldoende warmte af? Ik heb het idee dat de elektrische kachels onhandig zijn, omdat je dan erg beperkt bent tot de campings waar je voldoende amperage tot je beschikking krijgt én omdat onze voortent best groot is dus eigenlijk afvalt. Gas en petroleum kachels kun je alleen in 'voldoende geventileerde' ruimte gebruiken; betekent dit de rits onder de wagenbak open is voldoende? Of heb je je hele deur openstaan? Zelf al wel een paar modellen gevonden waarvan ik denk dat lijkt me handig:
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of aanvullende tips (wellicht vlieg ik het te 'moeilijk' aan)
- Gimeg grk-100-t https://www.gimeg.nl/nl-n...od-turbo-grk-100t-5406320 - Voordeel: zowel elektrisch als op gas te gebruiken, nadeel, best een 'log' ding, naast het apparaat ook nog een grotere gasfles mee
- Qlima 8128s C2 https://tuinenxl.nl/products/qlima-kouskachel-r-8128s-c-2 - nadeel wellicht de prijs en dat je 'm kúnt ruiken, het enig onderhoud vergt
Zorg dat je thuis een plek hebt waar je hem goed kan laten drogen.
Mijn voorjaarsvakantie is gered door: https://www.dewitschijndel.nl/alpina-2-in-1-heaterrobbierzz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:04:
• Wagenbak met voortent opzetten
• Zorg voor een kachel
• Zorg voor voldoende warme dekens (winterdekbedden gaan mee) en droge kleding
• Zorg ervoor dat je in de stalling de boel nog kan opzetten zodat eea kan drogen
• Camping met wat facilitieiten binnen als afwisseling voor de kids als het regent
Specifiek voor de kachel ben ik op zoek naar tips. Wat is handig, veilig en geeft voldoende warmte af? Ik heb het idee dat de elektrische kachels onhandig zijn, omdat je dan erg beperkt bent tot de campings waar je voldoende amperage tot je beschikking krijgt én omdat onze voortent best groot is dus eigenlijk afvalt. Gas en petroleum kachels kun je alleen in 'voldoende geventileerde' ruimte gebruiken; betekent dit de rits onder de wagenbak open is voldoende? Of heb je je hele deur openstaan? Zelf al wel een paar modellen gevonden waarvan ik denk dat lijkt me handig:
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of aanvullende tips (wellicht vlieg ik het te 'moeilijk' aan)
Die kan ook op lager vermogen verwarmen, is klein en handzaam. En maakt mijn vouwwagen comfortabel in het voorjaar. Snachts zetten we hem in de wagenbak aan, en in de ochtend in de voortent.
We stonden een week op Recreatiepark de Leistert, en het was die week vooral veel regen en koud in de nacht (tussen 0 en 5 graden zeg maar). Daar was voldoende binnen te doen, en hadden we prive sanitair.
Ik heb alleen niet veel zelf gekookt, en ook maar 1 dag de BBQ aan gehad.
Ja, en zorg dat je kan drogen na je vakantie!
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Wij halen altijd schilders afdekfolie bij de gamma. Kost iets van 3 euro en gooien we na de vakantie weg. Een folie eronder zorgt ervoor dat de kuip schoon blijft en niet vol zit met aangekoekt gras/zand.twowheeler schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:53:
[...]
We deden ook altijd plastic. Nadeel was dat als het erg regende er na verloop van tijd toch water tussen dat plastic en de kuip kwam. Bij opruimen kreeg je dus een nat zeil waar de grond allang droog was.
https://www.obelink.nl/ob...onddoek-300-x-250-cm.html
Nu dat gekocht als probeersel. Houdt de boel schoon, maar zorgt ervoor dat het water ook weg kan.
Vind het ook inderdaad raar. Of het nu een grondzeil is of een kuip. Dood gaat t gras toch.Orion84 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:12:
[...]
Dat zag ik laatst ook ergens langskomen ja, vraag me toch wel af hoe ze zo'n verbod precies voor zich zien met bijvoorbeeld tenten die een geïntegreerd kuipzeil hebben? Uiteindelijk wil je toch ook gewoon een waterdichte vloer in je tent (of op zijn allerminst onder het slaapgedeelte).
* Orion84 heeft nu bij de nieuwe tent overigens ook zo'n 'eco' gronddoek, maar aangezien de tent alsnog een volledig kuipzeil heeft (polyester met pu-coating, niet zo'n zwaar zeildoek materiaal) sluit de de boel alsnog af, toch?
Herinner me wel van vroeger het stinkende veld wat onder het grondzeil van de voortent van de vouwwagen vandaan kwam na 3 weken gestaan te hebben. Daarna zelf nooit meer zo lang op één plek gestaan en dan is het effect een stuk minder.
Wij 2 weken in normandie gestaan met de vouwwagen. Lekker 24 graden dus ideaal vakantie weer.
We stonden op de camping in QuiberVille (net onder Dieppe). Ik verkeek me even hoe ver het rijden is naar de oorlogsstranden voor activiteiten. Ben je zo 2.5u tot 3u mee kwijt enkele reis. Normandie is echt groot
Was nog even zweten of we een camping konden vinden. Normaal reserveren we echt net een paar dagen van te voren. Nu hadden we geboekt op vrijdag (voor zondag). Kregen we zaterdag een mail dat t vol was.
Reserveren was dus onder voorbehoud maar alles goed gekomen.
[This space is for rent]
Wij hebben dit jaar voor het eerst 3 weken geprobeerd op worteldoek. Das echt een drama, want het zeil werd alsnog vied (letterlijk 1 regenbuitje gehad) en uiteindelijk weer een laag die je moet poetsen. Dat ding is achter gebleven in het grijze archief van de camping en wij stappen weer terug over op deze variant: https://www.dewitschijnde...-onderlegvel-300-x-400-cmtwowheeler schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:53:
[...]
We deden ook altijd plastic. Nadeel was dat als het erg regende er na verloop van tijd toch water tussen dat plastic en de kuip kwam. Bij opruimen kreeg je dus een nat zeil waar de grond allang droog was.
https://www.obelink.nl/ob...onddoek-300-x-250-cm.html
Nu dat gekocht als probeersel. Houdt de boel schoon, maar zorgt ervoor dat het water ook weg kan.
Zitten kleine gaatjes in, wat het water doet weglopen. Helaas bij nog geen andere zaak in de buurt gezien, dus ik bestel volgend voorjaar gewoon weer een setje. (let op je moet dus wel de 'ademende' versie hebben, die heeft kleine gaatjes).
Kunnen volkswagens zo slecht tegen vocht? Niet verwacht van een "premium" merk.vhal schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:09:
Kamperen met de VW in de herfst, ik zou er niet echt aan moeten denken. Niet omdat het mogelijk koud kan zijn maar eerder het vocht wat uiteindelijk overal in gaat zitten en het mogelijke probleem dat je de VW niet droog krijgt.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik heb voor het eerst sinds jaren de oordoppen echt weer eens nodig gehad. Sinds een hoenkeboenkfeestje in dorpje verderop (kon je net wel de dreun goed horen maar niet de muziek, kreeg ik gewoon hoofdpijn van) jaren geleden heb ik ze standaard mee maar nooit meer gebruikt. Tot deze week dus.vhal schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:22:
Ik denk maar zo, oordoppen in en slapen maar. Ik heb een doos van die Moldex 35dB dingen waarmee je prima kan slapen in de herrie van een ander.
Maar als een camping zulke gasten heeft dat ik structureel doppen nodig ga hebben (in het algemeen, niet per se vanwege kinderen) sta ik gewoon op de verkeerde camping hoor. Dat is dan gewoon duidelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 16-08-2024 18:06 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
VouwwagenLordSinclair schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:42:
[...]
Kunnen volkswagens zo slecht tegen vocht? Niet verwacht van een "premium" merk.

Haha ja dat is best groot. Wij stonden vorig jaar net boven Dieppe en dat was feitelijk al een tussenstop. Daarna door naar Bretagne (Dinan) en terug en camping gedaan bij de landingsstranden.PoweRoy schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:44:
Wij 2 weken in normandie gestaan met de vouwwagen. Lekker 24 graden dus ideaal vakantie weer.
We stonden op de camping in QuiberVille (net onder Dieppe). Ik verkeek me even hoe ver het rijden is naar de oorlogsstranden voor activiteiten. Ben je zo 2.5u tot 3u mee kwijt enkele reis. Normandie is echt groot
Het was zoveel beter te doen met rond trekken, je bent zo uren bezig anders.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar in onze omgeving was een stel met een baby van een paar maanden. 2 persoons tentje en alles mee in de auto + dakkoffer. Heldhaftig, had ik niet gedaan. Geen geschreeuw of 'last' van ze gehad. Vader en moeder zagen er wel niet uit dat ze uitgerust naar huis konden
Ik had wel last van fransen (familie):
- Ze hadden 2 opblaastesten on een plek hadden neergezet met opening naar elkaar toe en daar tussen een partytent. Die hebben van smorgens tot savonds laat zitten ouwe hoeren (1+u snachts).
- Daarnaast hadden ze hun 3 auto's gewoon op veldje er langs geparkeerd, die dus niet gebruikt kon worden om te kamperen.
- Top punt was dat er ook 2 honden waren (eerder koeien ivm de grootte). En deze waren natuurlijk niet aangelijnd dus als je ineens een huilend kind hoorde wist je dat een hond was weggelopen om ergens te snuffelen. Ook werdt er niet opgelet en hadden ze op omringde velden zitten kakken. Paar keer van wat moeten zeggen dat ze de kak konden opruimen...
[This space is for rent]
Ik ook nog gekeken naar Le Mont-Saint-Michel, maar die helemaal ver weg dus hebben we geskipped. Was ik vroeger nog mijn ouders geweest. Vond dat toen erg vet.Gonadan schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:33:
[...]
Haha ja dat is best groot. Wij stonden vorig jaar net boven Dieppe en dat was feitelijk al een tussenstop. Daarna door naar Bretagne (Dinan) en terug en camping gedaan bij de landingsstranden.
Het was zoveel beter te doen met rond trekken, je bent zo uren bezig anders.
Voor de oorlogsstranden was smorgens wekker zetten en vroeg aanrijden. Had zelf van alles zitten uitzoeken welk museum we het beste konden doen. Kinderen zijn nog 4,6 en 8. Na één museum gedaan te hebben gaf vriendin aan "we kunnen nog wel naar een andere"
In 1 dag hadden we Overlord museum (bij omaha) en Airborne museum (bij Sainte-Mère-Église). Daarna restaurant gegeten. Op terugweg via Pointe Du Hoc (en dan was al om 21u), daar rond gelopen en zonsondergang gezien.
Uiteindelijk met slapende kinderen teruggereden en waren weer om 2u snachts op de camping. Gelukkig ging de slagboom gewoon open en konden we bij de vouwwagen weer parkeren om de kinderen in bed te leggen.
Beide museums waren erg leuk:
- Overlord: veel stukken om te zien (tanks buiten) en binnen allemaal scenes en voortuigen(bv strand met boot en poppen, tanks/voertuigen)
- Airborne: kinderen kregen een tablet mee waar ze foto's moesten maken van badges die door t museum lagen. Die waren dus lekker bezig kond ik dus lekker rustig lezen en rond wandelen.
Weekje later nog teruggegaan om naar de stranden zelf te gaan en naar t canadees museum, maar die viel erg tegen. Heel veel lezen dus de kinderen konden niks doen en waren snel geirriteerd.
[This space is for rent]
Het meest indrukwekkende vond ik nog de impact op de dorpjes zelf die je nog kunt zien en ze stond bewust in stand houden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een paar keer? Zit je dan niet al op het punt om het bovenhands te komen brengen?PoweRoy schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:39:
Ook werdt er niet opgelet en hadden ze op omringde velden zitten kakken. Paar keer van wat moeten zeggen dat ze de kak konden opruimen...

Zeiss Distagon 21 f/2.8
:strip_exif()/f/image/fRvUpr4sCAC8gWgvhhqePsBn.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor ons de appelbomen.
:strip_exif()/f/image/xLFjN94Ix94HuRL2nKwsVwIL.jpg?f=fotoalbum_large)
Achter ons een scharrel kippen weide.
Goed te doen hier, lekker voetjes in het gras, fatsoenlijke voorzieningen, landwinkel en horeca op het terrein, Bemmel op 5 minuten fietsen. Toppie.
:strip_exif()/f/image/3SQuOAvJOgwmZZaHb6nW98pT.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik er al iets van moet vinden dan is het de prijs, met 23 euro de nacht en 1 euro per 5 minuten douchen is het geen goedkope camperplaatst.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat Volkswagens prima tegen een beetje vocht kunnenLordSinclair schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:42:
[...]
Kunnen volkswagens zo slecht tegen vocht? Niet verwacht van een "premium" merk.
We've got that ring of confidence
Oef, dat zijn inderdaad gewoon campingprijzen zowatBommes schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:36:
[Afbeelding]
Voor ons de appelbomen.
[Afbeelding]
Achter ons een scharrel kippen weide.
Goed te doen hier, lekker voetjes in het gras, fatsoenlijke voorzieningen, landwinkel en horeca op het terrein, Bemmel op 5 minuten fietsen. Toppie.
[Afbeelding]
Als ik er al iets van moet vinden dan is het de prijs, met 23 euro de nacht en 1 euro per 5 minuten douchen is het geen goedkope camperplaatst.

We've got that ring of confidence
:strip_exif()/f/image/UrugOgPeG2rYIHEB3lbn4ARS.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij zijn ook weer terug. Eigenlijk geen vakantieplannen maar toch nog een weekje weg gegaan naar Anger, frankrijk.
We stonden bij 'slow village' https://www.slow-village.fr/loire-vallee/nl/ en wat mij betreft een aanrader. Niet een hele grote camping maar wel naast een groot publiek zwembad gelegen, vonden de kinderen erg leuk. Lekkere zitplekken bij de camping en niet duur en goed eten te bestellen.
Onze oude auto en caravan hebben het ook weer gered tot aan huis
don't mind me
Rugzak, tent, packraft
[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 17-08-2024 10:49 ]
Leuke camping heb hem meteen opgeslagen.Pindakaas schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:47:
[Afbeelding]
Wij zijn ook weer terug. Eigenlijk geen vakantieplannen maar toch nog een weekje weg gegaan naar Anger, frankrijk.
We stonden bij 'slow village' https://www.slow-village.fr/loire-vallee/nl/ en wat mij betreft een aanrader. Niet een hele grote camping maar wel naast een groot publiek zwembad gelegen, vonden de kinderen erg leuk. Lekkere zitplekken bij de camping en niet duur en goed eten te bestellen.
Onze oude auto en caravan hebben het ook weer gered tot aan huis
Ik verwacht dat die auto het over 10 jaar ook nog wel doet
Ik heb een corsa c 1.2 uit 2004. Maar toen ik naar de camping reed, zag ik wel dat de auto wat zwaarder beladen was.
Op de terugweg komt mijn grote vriendin van 95 kg daar nog bij.
Online lees ik dat zo'n corsa aan maximaal laadvermogen 520 kg mag hebben.
Dat haal ik niet.
Dus een boete zal ik niet krijgen maar is het verstandig om in zo'n Opel corsa zoveel mee te nemen?
Zijn er punten waar je dan op moet letten? Tijdens het rijden bijvoorbeeld ook?
Ik heb de banden wat meer opgepompt voor meer gewicht en uiteraard ga ik extreem langzaam over drempels etc.
Ik moet een uur rijden, heenweg ging goed, terugweg komt er dus een 95 kg bij.
Zag en sprak net een andere kampeerder met een redelijke skoda stationcar. Die werd afgeraden door een garage om daarbij nog fietsen mee te nemen. Ik vond dat hij nu al aardig laag zat met zijn auto.
Waar ligt in de praktijk de grens?
In de praktijk gaat het eigenlijk altijd goed zolang je je maar aan het maximum gewicht houdt en waar mogelijk ook wat van je bagage op de achterbank legt ipv alles achter de achteras. Goed op de bandenspanning letten inderdaad en verder niet teveel zorgen maken.Harribo schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:43:
Ik heb een kwestie... Ik heb nogal wat kampeer bagage inclusief een oude fietsendrager (niet heel zwaar) en gewone fiets.
Ik heb een corsa c 1.2 uit 2004. Maar toen ik naar de camping reed, zag ik wel dat de auto wat zwaarder beladen was.
Dat haal ik niet.
Dus een boete zal ik niet krijgen maar is het verstandig om in zo'n Opel corsa zoveel mee te nemen?
Ik heb de banden wat meer opgepompt voor meer gewicht en uiteraard ga ik extreem langzaam over drempels etc.
Zag en sprak net een andere kampeerder met een redelijke skoda stationcar. Die werd afgeraden door een garage om daarbij nog fietsen mee te nemen. Ik vond dat hij nu al aardig laag zat met zijn auto.
Dank.Homer-Simpson schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:47:
[...]
In de praktijk gaat het eigenlijk altijd goed zolang je je maar aan het maximum gewicht houdt en waar mogelijk ook wat van je bagage op de achterbank legt ipv alles achter de achteras. Goed op de bandenspanning letten inderdaad en verder niet teveel zorgen maken.
Misschien het zwaarste, de tent, tussen de assen leggen op de achterbank.
Ik ben een beetje een angsthaas met dit soort dingen
Edit : heb vlieger, cq luifel, van de decathlon weer voor de tent gezet.
Het is niet helemaal mijn luifel, ook voorop wat te hoog), maar iets anders is er helaas niet echt voor dit soort opblaastenten. Ik doe het er voorlopig wel mee
:strip_exif()/f/image/r2qOX5TdOYfWwNSb3JCz1LHp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Harribo op 17-08-2024 13:10 ]
Beetje rekening houden dat het ding wat zwaarder is dus net iets minder bumperkleven en minder hard over de drempels in een 30 zone scheuren..
Maar serieus geen probleem
Ja bizar he, wel een beetje een dingetje tegenwoordig.Yukkie schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 01:03:
[...]
Oef, dat zijn inderdaad gewoon campingprijzen zowat
Luxueuze duurdere camperplaatsen.
Ook wel verneukeratief. Mijn vrouw die nog nooit met een camper heeft gekampeerd die zei gisteren nog: wauw wat mooi hier, ik wist niet dat camperplaatsen zo mooi waren.
Nou ja dat zijn ze dus meestal niet, meestal is het gewoon wat grind, of asfalt..
Zo iets is al erg netjes
:strip_exif()/f/image/hKKtqkIxT7zPjS5FsLUK0N4N.jpg?f=fotoalbum_large)
Zolang je geen stoeptegels, zakken zand of pakken laminaat gaat vervoeren gaat het wel goed. Zoals gezegd het zwaarte zoveel mogelijk voor in de auto.Harribo schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:43:
Ik heb een kwestie... Ik heb nogal wat kampeer bagage inclusief een oude fietsendrager (niet heel zwaar) en gewone fiets.
Dat haal ik niet.
Skoda Octavia bezitter hier en deze staan bekend om snel inzakkende achtervering. Daarom hier extra veren gemonteerd. Dat ligt verder erg aan de auto.
Hiervoor een Ford Focus gehad en die had het zelfs met veel gewicht achterin niet lastig.
Dat is toch je vriendin. het zwaarste? Dan moet je daar leggenHarribo schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:05:
[...]
Dank.
Misschien het zwaarste, de tent, tussen de assen leggen op de achterbank.
Ik ben een beetje een angsthaas met dit soort dingenmaar ach rij wel veilig zo
Ah dat verklaart hwrs het probleem van mijn overbuurman, wrs zelfde autowmeester schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:56:
[...]
...
Skoda Octavia bezitter hier en deze staan bekend om snel inzakkende achtervering. Daarom hier extra veren gemonteerd. Dat ligt verder erg aan de auto.
"Herrie" in z'n algemeenheid. Als ik om 21:00 wil slapen (om wat voor reden dan ook) dan kan ik niet verwachten dat de rest van de camping maar stil moet zijn. Dan duw ik liever 2 oordoppen in m'n orenGonadan schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:28:
[...]
Ik heb voor het eerst sinds jaren de oordoppen echt weer eens nodig gehad. Sinds een hoenkeboenkfeestje in dorpje verderop (kon je net wel de dreun goed horen maar niet de muziek, kreeg ik gewoon hoofdpijn van) jaren geleden heb ik ze standaard mee maar nooit meer gebruikt. Tot deze week dus.
Maar als een camping zulke gasten heeft dat ik structureel doppen nodig ga hebben (in het algemeen, niet per se vanwege kinderen) sta ik gewoon op de verkeerde camping hoor. Dat is dan gewoon duidelijk.
Nou ja, dit dus maar ik zal de afkortingen achterwege latenYukkie schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 01:01:
[...]
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat Volkswagens prima tegen een beetje vocht kunnenMaar zoals @WiLLoW_TieN al aangaf, werd er eigenlijk een vouwwagen mee bedoeld
[ Voor 18% gewijzigd door vhal op 17-08-2024 16:42 ]
Om 2100 moet je het zelf maar oplossen inderdaad, al zijn de fijne campings dan ook al redelijk rustig, maar het ging verder over nachtrust.vhal schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:38:
"Herrie" in z'n algemeenheid. Als ik om 21:00 wil slapen (om wat voor reden dan ook) dan kan ik niet verwachten dat de rest van de camping maar stil moet zijn. Dan duw ik liever 2 oordoppen in m'n oren
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ieder zijn ding natuurlijk maar wij staan nu op een camping waar men op sommige plekken zijn buren niet eens kan zien. En geen zwembad / geen animatie en buiten het wifi bereik, dan valt een deel van het publiek wellicht ook al af?
Mocht je van rust / natuur / ruime plekken houden dan kan ik je camping Tolne in het noorden van Denemarken van harte aanbevelen. Ook prima gelegen qua ferries in Hirtshals of Frederikshavn.
Ter plekke kwamen we er wel achter dat de camping van een Nederlandse eigenaar is wat op een of andere manier dan blijkbaar ook veel NL’ers aantrekt.

Ondanks dat we serieus gekeken hebben naar vouwwagens en zelfs al gefilterd hadden wat we zouden willen (oa geen dubbelklapper) na een paar dagen toch besloten om voor een tent te gaan. De reden hiervoor is dat we een vouwwagen toch iets te "luxe" vinden (met het risico op dat het een glijdende schaal wordt naar steeds luxer).
Bij de tenten was het vooral Bardani wat er stond (en die heb je naar een tijdje wel gezien) omdat we wel opzoek zijn naar een tent van (technisch) katoen. Ondanks dat t aardige tenten waren zijn we er nog niet helemaal van overtuigd. Vooral als je de kwaliteit vergelijkt met de Karsten en Cabanon tenten die er staan (andere prijsklasse, dat snap ik).
Karsten waren mooie tenten maar vinden we de cabines te licht van. We waren wel onder de indruk van de Cabanon Biscaya 440 die er stond. Deze is alleen niet te vinden op de site van de Wit (alleen een andere maat) en zoekend op Google kom ik sowieso weinig info tegen over deze tenten. Iemand ervaring hiermee? Het onbekende maakt mij een beetje huiverig (ondanks dat ze natuurlijk veel vouwwagens hebben/verkopen).
Verder stond er een Bardani vis-a-vis tent opgesteld. Van het model tent waren we eigenlijk wel gecharmeerd maar blijkbaar is het aanbod daarin beperkt. Als ik zoek naar wat grotere vis-a-vis tenten van (technisch) katoen kan ik eigenlijk niets anders vinden nieuw (Falco had de Steenarend maar die is blijkbaar uit productie). Weet iemand of er nog een alternatief is voor de Steenarend? (Anders wordt het kijken of er nog goede exemplaren op Marktplaats oid staan).
Volgens mij zijn de eigenaren van de Wit ook eigenaar van BardaniTieske88 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:49:
Zo inmiddels dus afgelopen donderdag bij de Wit geweest voor een rondje oriëntatie bij de tenten en vouwwagens. Die stonden er opzich genoeg dus er was genoeg te zien.
Ondanks dat we serieus gekeken hebben naar vouwwagens en zelfs al gefilterd hadden wat we zouden willen (oa geen dubbelklapper) na een paar dagen toch besloten om voor een tent te gaan. De reden hiervoor is dat we een vouwwagen toch iets te "luxe" vinden (met het risico op dat het een glijdende schaal wordt naar steeds luxer).
Bij de tenten was het vooral Bardani wat er stond (en die heb je naar een tijdje wel gezien) omdat we wel opzoek zijn naar een tent van (technisch) katoen. Ondanks dat t aardige tenten waren zijn we er nog niet helemaal van overtuigd. Vooral als je de kwaliteit vergelijkt met de Karsten en Cabanon tenten die er staan (andere prijsklasse, dat snap ik).
Karsten waren mooie tenten maar vinden we de cabines te licht van. We waren wel onder de indruk van de Cabanon Biscaya 440 die er stond. Deze is alleen niet te vinden op de site van de Wit (alleen een andere maat) en zoekend op Google kom ik sowieso weinig info tegen over deze tenten. Iemand ervaring hiermee? Het onbekende maakt mij een beetje huiverig (ondanks dat ze natuurlijk veel vouwwagens hebben/verkopen).
Verder stond er een Bardani vis-a-vis tent opgesteld. Van het model tent waren we eigenlijk wel gecharmeerd maar blijkbaar is het aanbod daarin beperkt. Als ik zoek naar wat grotere vis-a-vis tenten van (technisch) katoen kan ik eigenlijk niets anders vinden nieuw (Falco had de Steenarend maar die is blijkbaar uit productie). Weet iemand of er nog een alternatief is voor de Steenarend? (Anders wordt het kijken of er nog goede exemplaren op Marktplaats oid staan).
Hier een beetje hetzelfde dilemma gehad. Via marktplaats diverse tenten uitgeprobeerd en uiteindelijk 2 waar we erg tevreden mee zijn een oudere bardani villagrande 450 en een steenarend 6. Deze zijn nieuw niet meer te krijgen maar via marktplaats nog wel. https://www.marktplaats.nl/q/falco+steenarend+6/
Zou je wellicht kunnen proberen.
Als ik zo ver heen ben dat ik om 21u in bed wil liggen (meestal de dag dat we aankomen) dan mogen de buren herrie maken wat ze willen. Ik slaap toch welGonadan schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:32:
[...]
Om 2100 moet je het zelf maar oplossen inderdaad, al zijn de fijne campings dan ook al redelijk rustig, maar het ging verder over nachtrust.
We gaan inmiddels alweer heel wat jaartjes naar dezelfde camping in Oostenrijk, maar ondanks dat we op een van de plaatsen direct naast het speel/activiteitenveld en zwembad staan hebben we eigenlijk nooit overlast. Zolang het licht is rennen er tientallen kinderen in het rond, maar nog geen uur later is het gewoon stil, op misschien een paar groepjes wat oudere kinderen na die nog ergens (op acceptabel volume) zitten te praten.
Is geen heel grote camping, maar groot genoeg om wel wat reuring te hebben overdag. Maar daar kiezen we ook bewust voor door vooraan te gaan staan. Omdat het een terassencamping is met allemaal doodlopende weggetjes zijn de plekken verder naar achteren een stuk stiller. Als we meer rust wilden hadden we wel een van die plekjes gekozen.
)
Welke camping is dit?Smurf schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:17:
[...]
Als ik zo ver heen ben dat ik om 21u in bed wil liggen (meestal de dag dat we aankomen) dan mogen de buren herrie maken wat ze willen. Ik slaap toch wel![]()
We gaan inmiddels alweer heel wat jaartjes naar dezelfde camping in Oostenrijk, maar ondanks dat we op een van de plaatsen direct naast het speel/activiteitenveld en zwembad staan hebben we eigenlijk nooit overlast. Zolang het licht is rennen er tientallen kinderen in het rond, maar nog geen uur later is het gewoon stil, op misschien een paar groepjes wat oudere kinderen na die nog ergens (op acceptabel volume) zitten te praten.
Is geen heel grote camping, maar groot genoeg om wel wat reuring te hebben overdag. Maar daar kiezen we ook bewust voor door vooraan te gaan staan. Omdat het een terassencamping is met allemaal doodlopende weggetjes zijn de plekken verder naar achteren een stuk stiller. Als we meer rust wilden hadden we wel een van die plekjes gekozen.

Momenteel zelf in full swing op zoek naar leuke Oostenrijkse campings voor volgend jaar. Dit jaar weekje op Grubhof (St. Martin bei Lofer) gestaan, beviel enorm goed. Zoiets zoeken we dus weer... Iets in Tirol/Salzburgerland en voor de tweede helft iets in Karinthië.
Los daarvan, ik verbaas me wel over de tarieven van veel Oostenrijkse campings hoor. Ok, ze zijn vaak luxe qua sanitair en andere voorzieningen. Op het oog leek me bijv. Camping Hell (Fügen) wel geschikt, maar ga je het boekingssysteem in dan kom je zomaar op >100 euro per nacht voor een kampeerplaats.

We hebben deze slaapmat van Obelink (https://www.obelink.nl/ob...U37l6fDGBFeYaAoQvEALw_wcB). Nu is deze lek gegaan tijdens de vakantie, heeft iemand een idee hoe ik het lek kan vinden en of dat te repareren is? Of misschien er ervaring mee heeft? Ik vermoed dat het lek erg klein is want het was pas in de ochtend dat hij leeg was. Of is dit een gevalletje van bij het grofvuil en nieuwe kopen, ik heb nu in principe tot het voorjaar om het lek te vinden, dus wel wat tijd aan mijn zijde.
Hard opblazen en zeep/water mengsel met plantenspuit erop doen. Dan heb je het lek zo gevonden. Met pen rondje erom maken. Mat drogen.L-VIS schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:53:
Een vraagje,
We hebben deze slaapmat van Obelink (https://www.obelink.nl/ob...U37l6fDGBFeYaAoQvEALw_wcB). Nu is deze lek gegaan tijdens de vakantie, heeft iemand een idee hoe ik het lek kan vinden en of dat te repareren is? Of misschien er ervaring mee heeft? Ik vermoed dat het lek erg klein is want het was pas in de ochtend dat hij leeg was. Of is dit een gevalletje van bij het grofvuil en nieuwe kopen, ik heb nu in principe tot het voorjaar om het lek te vinden, dus wel wat tijd aan mijn zijde.
Vervolgens met SeamGrip het gaatje rondom insmeren. 10 min wachten, weer insmeren. 10 min wachten, weer insmeren. Klaar
Wat doet een hotel in die regio? Kamperen zou significant goedkoper moeten zijn... Lapje gras met minimale gedeelde faciliteiten, of luxe kamer met prive faciliteiten en schoonmaakservice.Bakkenist schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:33:
[...]
Los daarvan, ik verbaas me wel over de tarieven van veel Oostenrijkse campings hoor. Ok, ze zijn vaak luxe qua sanitair en andere voorzieningen. Op het oog leek me bijv. Camping Hell (Fügen) wel geschikt, maar ga je het boekingssysteem in dan kom je zomaar op >100 euro per nacht voor een kampeerplaats.En dan heb je niet eens privésanitair of andere bijzonderheden. Ik moet hier nog even over nadenken geloof ik.
Een echte familiecamping dus stampvol kinderen van alle leeftijden die je dag en nacht hoort. Simpel zwembadje, kleine binnenspeeltuin, ruime buitenspeeltuin en wat toestellen op veldjes. Voor kinderen hartstikke leuk en kunnen zich veilig zelf over de hele camping vermaken.
Sanitair redelijk. Een oud gebouw met alleen WC's en een nieuw en fris gebouw met goede faciliteiten, het alleen wel wat weinig voor een hele camping. Met name douches hebben vrij vaak wachtrijen.
Restaurant vrij simpel, personeel ook vrij simpel maar wel vriendelijk en kent veel talen. Groot voordeel is koud biertje halen en dan aan de zijkant zitten, weg van de drukte met mooi uitzicht over de maisvelden.
Lekker veel bomen die de plekken markeren maar het staat allemaal wel echt hutjemutje op elkaar geprakt. Je hebt praktisch geen ruimte ten opzichte van je buren die je aan alle kanten hebt. Dat helpt ook niet mee voor het vrije gevoel en je krijgt daardoor elke scheet (letterlijk) mee van alles om je heen.
Daarnaast staan er accomodaties tussen de kampeerplekken (safaritenten en miniblokhutjes) welke ook vrij 'gezellig' publiek trekken. Mensen met visite tot diep in de nacht, of zich niet realiseren dat tentdoek geen stemmen tegen houdt, of lekker TV kijken zodat de rest van het veld mee kan genieten. Je ziet ook hele verjaardagen gevierd worden en families samen afspreken en het gezellig maken bij elkaar.
Wil je een vakantiepark met voldoende faciliteiten waar je de kinderen de hele dag niet hoeft te zien en je het gezellig kunt maken, en je hebt er geen moeite mee dat je de gezelligheid van de rest van de camping ook mee krijgt dan is dit jouw camping.
Wil je een camping met natuur, ruimte, rust en een gemoedelijk buitengevoel dan zou ik toch nog even verder kijken.
Oef inderdaad, niet mijn type camping dit.zuma schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:57:
Oef, succes! Gelukkig zoveel verschillende tweakers en smaken.
Had wel wat anders verwacht dan een natuurcamping, maar het verschil was helaas wel wat groter dan gedacht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8