[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 228 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
loewie1984 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:46:
Ik ben oprecht geïnteresseerd in waarom kiezen mensen voor een vouwwagen i.p.v. een bagage wagen met tent naar keuze?

Wij hebben een vouwwagen heel kort overwogen maar ik vind de aanschafprijs nogal fors tegenover bijv. een bagagewagen.

Zelf hebben we nu 2k voor een humbauer bagagewagen betaald met 1825 liter. Daarin krijg ik al mijn kampeerspullen meegenomen en er is nog plek over. De tent (opblaasbare f&b vd decathlon, zonder opnieuw discussie te willen starten over opblaasbare tenten) staat binnen 15 minuten.

Als je kijkt naar een 'normale niets spannends aan' vouwwagen ben je zo 10/15k kwijt.

Welk voordeel mis ik hier t.o.v. bagagewagen + eigen tent?
Begrijpelijke vraag. Wij hebben vorig jaar een vouwwagen gekocht, maar ik heb ook serieus gekeken naar het scenario aanhanger + (opblaas)tent. De redenen waarom wij voor een vouwwagen zijn gegaan:

- Je hebt een volwaardig bed met lattenbodem. Bij een tent slaap je op de grond. Of je koopt zo'n opblaasbare lattenbodem van bijv. Decathlon, maar moet je dan wel weer apart meeslepen/in elkaar zetten en is al met al best prijzig (wij zijn met z'n vijven, een vouwwagen heeft standaard al 4 slaapplekken en dan hoeft er nog een matrasje bij. Bij een tent moet je voor iedereen matrassen/bedden meenemen).
- In een vouwwagen zit al een keukenblok met opbergruimte e.d. Bij een tent moet je daar aparte kastjes voor opzetten, inrichten, los gasstel erop e.d.
- Budget. Wij zijn beginnende kampeerders en willen eerst kijken of het ons bevalt. Je hebt voor 1500 euro een prima tweedehands vouwwagen waarmee je al bijna klaar bent om te gaan. Een losse (tweedehands) nette bagagewagen met voldoende laadruimte waar ook fietsen op passen (niet zo'n rijdende koffer) is nog best duur en met tent en kookuitrusting/bedden ben je uiteindelijk net zo duur of duurder uit dan een tweedehands vouwwagen.
Als je alles nieuw wilt is een vouwwagen natuurlijk wel duurder dan een aanhanger+tent e.d...

Uiteindelijk wilde mijn vrouw liever een vouwwagen, dus het werd een vouwwagen :+ Ik zou zelf op zich een bagagewagen + tent ook een goede optie hebben gevonden. Vooral het modulaire spreekt me wel aan. De aanhanger heb je en als je een andere tent wilt koop je alleen een nieuwe tent. Of als de kar niet goed meer is koop je alleen een nieuwe kar. Was ook best wel gecharmeerd van die opblaasbare decathlon tenten. En de aanhanger kun je ook voor andere doeleinden gebruiken.

Het is denk ik een beetje om het even wat je kiest en een kwestie van smaak/voorkeur. Een vouwwagen is imo toch net een tikje comfortabeler dan een tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:11
twowheeler schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:59:
Wij gaan over 2 weken weg, lekker na de grote drukte.

Nu dus veel aan het zoeken en camping lijstje maken. Normaal gebruikten we hier naast ANWB en ACSI ook veel Google voor. Echter is deze voor het vinden van campings echt slecht geworden.
Zoektermen zijn hier al benoemd, maar hebben mensen nog tips?

Voorheen was "camping" genoeg. Nu komen op bijna elke variant daarvan vooral hotels naar boven.
Wat ook werkt:

CAMPING, CAMPINGS, campsite, CAMPSITE.
Kampeerplaats.

Geen idee waarom hoofdletters wat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:21
Ik lees het inderdaad, de vouwwagen rijders kiezen voor: openklappen klaar, van de grond af slapen, en een operationele keuken.

Ik ben voorlopig uitgegaan van opzetten zo gebeurt, en idd de mogelijkheid om nog eens van tent te wisselen. We hebben inderdaad de opblaasbare bedjes van de decathlon met slaapmatten gekocht. Ja dan ben je zo 400 eu kwijt, en een nieuwe tent die was ook 700, en de bagagewagen was 2k. Dus zijn we ook zo 3k kwijt naast het spul wat we al hadden.

Kijk ik ging wel een beetje uit van nieuw inderdaad en als je ziet wat je dan kwijt bent voor vouwwagens.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:17
loewie1984 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:31:
Ik lees het inderdaad, de vouwwagen rijders kiezen voor: openklappen klaar, van de grond af slapen, en een operationele keuken.

Ik ben voorlopig uitgegaan van opzetten zo gebeurt, en idd de mogelijkheid om nog eens van tent te wisselen. We hebben inderdaad de opblaasbare bedjes van de decathlon met slaapmatten gekocht. Ja dan ben je zo 400 eu kwijt, en een nieuwe tent die was ook 700, en de bagagewagen was 2k. Dus zijn we ook zo 3k kwijt naast het spul wat we al hadden.

Kijk ik ging wel een beetje uit van nieuw inderdaad en als je ziet wat je dan kwijt bent voor vouwwagens.
Ik moet nog een vouwwagen kopen, maar ben wel voornemens om een Cabanon Malawi 2.0 Royale Deluxe te kopen. Ja inclusief alles ben je vele malen duurder uit, zit nu op 15K met extra voortent + achtertent en nog heel wat extra opties.

Heb ook heel veel vakanties met z'n opblaastent veel plezier gehad hoor, maar ben wel helemaal klaar met de luchtbedden en de beperkte ruimte van een opblaastent. Zeker als je op vakantie gaat naar plekken waar het niet altijd mooi weer is bemerk je met een tafeltje + 4 stoelen + nog een kastje voor gasfornuis en pannen etc dat het houwen en keren is. Praktijk was bij ons dat je toch elk jaar weer moet nadenken over een upgrade het jaar erna omdat je het toch net niet genoeg is. Daar ben je op een gegeven moment wel klaar mee en willen nu gewoon een oplossing aanschaffen waarmee we de rest van ons leven (even los van stuk gaan) kunnen en genoeg ruimte in hebben voor ons opgroeiend kind.

Natuurlijk denken we hier ook over na omdat het financieel nu kan. We willen eerst nog wel eens een vouwwagen huren voor een vakantie om een definitief besluit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:07
SirMemeAlot schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:52:
[...]

Ik moet nog een vouwwagen kopen, maar ben wel voornemens om een Cabanon Malawi 2.0 Royale Deluxe te kopen. Ja inclusief alles ben je vele malen duurder uit, zit nu op 15K met extra voortent + achtertent en nog heel wat extra opties.

Heb ook heel veel vakanties met z'n opblaastent veel plezier gehad hoor, maar ben wel helemaal klaar met de luchtbedden en de beperkte ruimte van een opblaastent. Zeker als je op vakantie gaat naar plekken waar het niet altijd mooi weer is bemerk je met een tafeltje + 4 stoelen + nog een kastje voor gasfornuis en pannen etc dat het houwen en keren is. Praktijk was bij ons dat je toch elk jaar weer moet nadenken over een upgrade het jaar erna omdat je het toch net niet genoeg is. Daar ben je op een gegeven moment wel klaar mee en willen nu gewoon een oplossing aanschaffen waarmee we de rest (even los van stuk gaan) kunnen en genoeg ruimte in hebben voor ons opgroeiend kind.

Natuurlijk denken we hier ook over na omdat het financieel nu kan. We willen eerst nog wel eens een vouwwagen huren voor een vakantie om een definitief besluit te maken.
Of gewoon gelijk kopen? Dingen zijn waardevast en ben je zo kwijt als het niet bevalt. Scheelt weer geld weggooien aan huur en voorkomt dat je plezier vergalt wordt door een afgeleefd ding.

Misschien van een bekende lenen, al is dat misschien lastig. Ik ken niemand met een vouwwagen om mij heen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Drardollan schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:04:
[...]

Of gewoon gelijk kopen? Dingen zijn waardevast en ben je zo kwijt als het niet bevalt. Scheelt weer geld weggooien aan huur en voorkomt dat je plezier vergalt wordt door een afgeleefd ding.

Misschien van een bekende lenen, al is dat misschien lastig. Ik ken niemand met een vouwwagen om mij heen.
Ja goeie tip! Dat zou ook zeker kunnen.

Inderdaad het lenen is vrijwel onmogelijk ik ken ook niemand met een vouwwagen. Zie ook weinig van mijn vrienden uberhaubt camperen, dichstbijzijnde zal een huisje op een camping zijn :+ .

[ Voor 17% gewijzigd door SirMemeAlot op 08-08-2024 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:48
SirMemeAlot schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:52:
[...]

Heb ook heel veel vakanties met z'n opblaastent veel plezier gehad hoor, maar ben wel helemaal klaar met de luchtbedden en de beperkte ruimte van een opblaastent. Zeker als je op vakantie gaat naar plekken waar het niet altijd mooi weer is bemerk je met een tafeltje + 4 stoelen + nog een kastje voor gasfornuis en pannen etc dat het houwen en keren is. Praktijk was bij ons dat je toch elk jaar weer moet nadenken over een upgrade het jaar erna omdat je het toch net niet genoeg is. Daar ben je op een gegeven moment wel klaar mee en willen nu gewoon een oplossing aanschaffen waarmee we de rest van ons leven (even los van stuk gaan) kunnen en genoeg ruimte in hebben voor ons opgroeiend kind.

Wij hebben nu 10 jaar een 4 persoons tunneltent van Obelink, en kijken nu ook i.v.m. binnenruimte naar de Miami Air 6. Die is aan de binnenzijde toch echt een heel pak groter dan onze huidige tent (waar we inderdaad ook steeds moeten rangeren met spullen) en ik kan me haast niet voorstellen dat dit qua binnenruimte minder is dan een (grote) vouwwagen. Als ik de afbeeldingen van de ruimte er even bij zoek blijkt de opblaasbare tent inderdaad groter:

Afbeeldingslocatie: https://www.dewitschijndel.nl/media/catalog/product/cache/aaec3ddb5f6d3b64213d8b066b7d475f/_/1/_157272_180_18_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/catalog/product/cache/22428780cbde0636b93e1b28439806d6/o/b/obelink_miami_6_easy_air_floor_plan-ecommerce_1.jpeg

Natuurlijk, keukentje en alles zit er bij en dat is makkelijk. Bedden etc ook, maar wij doen niet aan luchtbedden, maar hebben Exped slaapmatten die bijna net zo goed slapen als onze boxspring thuis :P
Dat ze niet op een verhoging liggen nemen we voor lief, we vinden onszelf jong genoeg om "op de grond" te slapen voor die paar weken :+

Voor beide is wat te zeggen natuurlijk, maar naar mezelf kan ik die 15K niet verantwoorden. Dan zou ik liever naar een (tweedehands) caravan kijken.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvanderh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 20:43
aReaRe schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:51:
[...]

Kijk eens bij de Lidl, daar heb ik recentelijk een 12V compressor / pomp aangeschaft. Kan zowel auto / fiets banden oppompen of tenten oppompen. Let wel op de ventielen.

Even gezocht.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet toevallig iemand of je hiermee een Easy air tent van obelink mee op kan blazen? Past het ventiel van de compressor op de aansluiting van de tent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Denman schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:15:
[...]

Wij hebben nu 10 jaar een 4 persoons tunneltent van Obelink, en kijken nu ook i.v.m. binnenruimte naar de Miami Air 6. Die is aan de binnenzijde toch echt een heel pak groter dan onze huidige tent (waar we inderdaad ook steeds moeten rangeren met spullen) en ik kan me haast niet voorstellen dat dit qua binnenruimte minder is dan een (grote) vouwwagen. Als ik de afbeeldingen van de ruimte er even bij zoek blijkt de opblaasbare tent inderdaad groter:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Natuurlijk, keukentje en alles zit er bij en dat is makkelijk. Bedden etc ook, maar wij doen niet aan luchtbedden, maar hebben Exped slaapmatten die bijna net zo goed slapen als onze boxspring thuis :P
Dat ze niet op een verhoging liggen nemen we voor lief, we vinden onszelf jong genoeg om "op de grond" te slapen voor die paar weken :+

Voor beide is wat te zeggen natuurlijk, maar naar mezelf kan ik die 15K niet verantwoorden. Dan zou ik liever naar een (tweedehands) caravan kijken.
Deels op gevoel omdat ik een tent meer een camping gevoel vind geven maar ook vooral omdat ik in mijn garage een vouwwagen nog wel kwijt kan maar geen caravan wat dat op jaarbasis nog eens rond de 1000 euro stallingskosten gaat geven. Dat inclusief dat een nieuwe caravan bijna vanaf 20K zijn en dan nog niet eens een voortent etc hebt. Is dat ik liever voor een Vouwwagen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:09
Yukkie schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:58:
[...]

Welke camping was dat? Er liggen er nog al wat, zo uit mijn hoofd tel ik er al minimaal 5 tussen Echternach en Diekirch
Dillingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

SirMemeAlot schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:09:
[...]

Ja goeie tip! Dat zou ook zeker kunnen.

Inderdaad het lenen is vrijwel onmogelijk ik ken ook niemand met een vouwwagen. Zie ook weinig van mijn vrienden uberhaubt camperen, dichstbijzijnde zal een huisje op een camping zijn :+ .
Je kan ze ook huren bij een Bovag vouwwagen dealer :?
Ik weet dat mijn caravandealer elk jaar weer een paar nieuwe caravans verhuurt, en na 1 jaar verkoopt. Reden voor de dealer: mensen bekend maken met het (caravan ) kamperen, win win situatie.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Als zoiets financieel voordelig is dan zou dat zeker een optie zijn. Verder nog niet uitgezocht, noch bekend met een vouwwagen dealer dit zoiets doet.

Maar zou zeker win / win kunnen zijn en wellicht iets af te spreken als je daarna koopt dat er iets van verkoop prijs af gaat. Wie weet, zal deze optie ook eens uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:14

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
loewie1984 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:31:

Mja maar met alle respect, de tent van een beetje vouwwagen is totaal onvergelijkbaar met een Decathlon tent (of een ander merk van 700 piek). Als je prijzen wilt vergelijken moet je een eerlijk speelveld creëren.
Tenzij uiteraard het juist je doel is om op de tent te besparen, dan moet je sowieso geen vouwwagen nemen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Denman schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:15:
[...]
Dat hoor ik vaker. Ik had ook een gloednieuwe caravan kunnen kopen.

Maar als je een tentkampeerder bent en graag onder het tentdoek slaapt, dan is een caravan gewoon geen reëel alternatief. Ik vind het een grote doos met veel volume, maar weinig inhoud (beweegruimte).

Wij staan inmiddels op onze doorreiscamping. Even uitvouwen. Mooi weer dus heb geen enkele haring tevoorschijn getoverd en onze luifel ligt ook nog op het dak.

Zwembroek uit de bak, even plonzen en nu net een pizza achter de kiezen 8)

De meisjes even naar bed en dan kruipen wij straks ook lekker op het matras.

Voor een snelle overnachting heb je geen caravan nodig dus.. :)

Is trouwens wel zo dat als het slecht weer zou zijn, dat we waarschijnlijk alsnog een hotel zouden nemen voor doorreis.. Al hebben we dat nog nooit hoeven doen gelukkig.

Wij zijn wel een vreemde eend in de bijt hier overigens . Er staan 80 miljard caravans en campers en nog niet eens een handjevol vouwwagens ;)

[ Voor 6% gewijzigd door JanHenk op 08-08-2024 19:22 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThphKE62nNGKK4OVyZrrJb8ZR8w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7VLlvz4rLmoP7LDcE5lAYvFJ.jpg?f=user_large

Met je vouwwagen in crisisdoorreisstand op de LEGOLAND Duitsland camping voor 2 hele nachten :+

Die ondergrond is pure ellende: knetterhard, erg veel stenen en amper door te komen met schroefharingen. Uiteindelijk heb ik er maar wat rotspennen ingeslagen (6 stuks en dan staat ie wel vast) maar dit kostte ook redelijk wel wat moeite :P Het moge duidelijk dat hier vooral campers en caravans staan.

Inmiddels hebben we in 3 weken de vouwwagen 5 keer opgezet en weer afgebroken. We worden er wel steeds handiger in :P

@JanHenk Over vouwwagens gesproken, op onze campings zagen we redelijk wat exemplaren staan. Erg veel Cabanons (Malawi etc) gevolgd door Campooz, Trigano, enkele CC (vooral de Flexi), een paar Holtkampers (Cocoon en zo'n Aero Windforce ding met zo'n "look at me" eigenaar :+ ) en een handjevol Aart Kok (met name Livingstone, de Kavango verder niet gezien).

[ Voor 39% gewijzigd door vhal op 08-08-2024 20:55 ]

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09

nwagenaar

God, root. What's the differen

En ondertussen zijn we aanbeland op Camping Houtwal in Paasloo, ik moet zeggen dat het echt een leuke camping is (en we zitten er net 6 uur):

Kamperen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PZgSLkFZhVJPy28dz3Sw33-3Zc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/keEv7jePUMuY2YeFSfUGaCNH.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pC787-n21etgCHwhsZ6m2RTH2sw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmFOsT4GXq0JMTdFCoNDI5lc.jpg?f=fotoalbum_small

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:20

_Eend_

🌻🇺🇦

nwagenaar schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:51:
En ondertussen zijn we aanbeland op Camping Houtwal in Paasloo, ik moet zeggen dat het echt een leuke camping is (en we zitten er net 6 uur):

Kamperen
[Afbeelding][Afbeelding]
Als ik die foto's van campings zie voel ik mij altijd een beetje lullig met mijn koepeltentje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:54

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:41:
[...]

Mja maar met alle respect, de tent van een beetje vouwwagen is totaal onvergelijkbaar met een Decathlon tent (of een ander merk van 700 piek). Als je prijzen wilt vergelijken moet je een eerlijk speelveld creëren.
Tenzij uiteraard het juist je doel is om op de tent te besparen, dan moet je sowieso geen vouwwagen nemen.
Met alle respect voor je vooringenomen mening :>
Het hangt ook af van de conditie etc van de kampeerder. Toen ik jonger was sliep ik al op een betonnen vloer zonder mat.
Ieder zijn of haar ding, snap dat nu eens.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@franssie waar heb je het over? Het gaat puur over de tent die aan zo'n kar zit. Dat is geen mening, dat is een feitelijk verschil. :?

Een vouwwagen heeft vaak een dure en dikke katoenen tent, dat is takkeduur meestal. Als je daar dan een goedkope tent tegenover zet en dan prijzen gaat vergelijken loop je gewoon scheef. Meer niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Gonadan op 08-08-2024 21:08 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:36:

@JanHenk Over vouwwagens gesproken, op onze campings zagen we redelijk wat exemplaren staan. Erg veel Cabanons (Malawi etc) gevolgd door Campooz, Trigano, enkele CC (vooral de Flexi), een paar Holtkampers (Cocoon en zo'n Aero Windforce ding met zo'n "look at me" eigenaar :+ ) en een handjevol Aart Kok (met name Livingstone, de Kavango verder niet gezien).
:+

Ze zijn ook wel heel erg in trek momenteel en dat vind ik zelf echt tof.

Ik denk dat ik morgen op onze bestemming ook meer wagens ga aantreffen. Dat hoop ik in ieder geval.

@nwagenaar Paasloo is ongeveer mijn achtertuin, die camping stond ook bij ons op het lijstje. Ziet er leuk uit, moet hem nog eens afvinken!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:45

BeaM-R

Powerrrrr

Vandaag teruggekomen uit Kroatië (camping Vestar bij Rovinj) met onze Fendt 510 TF. Caravan inmiddels 15 jaar in ons bezit en beste investering ooit (letterlijk). Deze in 2004 aangeschaft bij de dealer voor 7500 euro. Afschrijving 15 jaar later is nagenoeg 0. Deze zelfde staan nu op MP voor rond de 7000 euro.

In de 15 jaar ook al heel wat reizen er mee gemaakt. Zal binnenkort wel een wat uitgebreider verslagje doen daar over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRLRHGAz8wwbqTRG4oAyo9fygFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hu25vzRsxryF99D19QtWHLi3.jpg?f=fotoalbum_large

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

_Eend_ schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:57:
[...]
Als ik die foto's van campings zie voel ik mij altijd een beetje lullig met mijn koepeltentje :P
Niet nodig, mijn koepeltentje van Decathlon die ij 8 jaar terug heb gekocht wordt elk jaar goed gebruikt.

De reden voor deze tent is simpelweg de WAF, na 6 jaar gaat ze eindelijk mee kamperen. Ja, dan moet ik het wel goed aanpakken natuurlijk ;)

Daarbij heb ik het voordeel dat we morgenvroeg regen krijgen, dus dan kunnen we zonder problemen binnen ontbijten/lunchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

JanHenk schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:07:
[...]
@nwagenaar Paasloo is ongeveer mijn achtertuin, die camping stond ook bij ons op het lijstje. Ziet er leuk uit, moet hem nog eens afvinken!
Het is echt een (leuke) minicamping. Ruime plaatsen en gewoon rustig. Uiteraard wat geschreeuw van kinderen soms, maar dat hoort erbij. De kids kunnen hier goed los gaan als ik het zo zie.

Sowieso was het gesprek met de uitbater bij het inchecken erg leuk en enthousiast. De camping ziet er netjes uit en de plekken ook. Verder ook vriendelijke mensen als buren.

Naar mij mening een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:54

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:01:
@franssie waar heb je het over? Het gaat puur over de tent die aan zo'n kar zit. Dat is geen mening, dat is een feitelijk verschil. :?

Een vouwwagen heeft vaak een dure en dikke katoenen tent, dat is takkeduur meestal. Als je daar dan een goedkope tent tegenover zet en dan prijzen gaat vergelijken loop je gewoon scheef. Meer niet.
Volgens mij maak jij dat ervan. Ieder zijn of haar eigen wereld.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:20:
Het verschil is een feit, of je daar waarde aan hecht een mening.

Ik weet niet wat je zo prikkelt maar als we het over vooringenomenheid hebben krijg ik eerder het gevoel dat je een bepaalde invulling aan mijn teksten wilt geven die er niet staat. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
franssie schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:20:
[...]

Licht dit eens toe dan, is in jouw mening het doek van een Decathlon wel even goed als die van een gemiddelde vouwwagen? Want ik begrijp je momenteel ook niet zo goed.

Vond de tenten van Decathlon altijd prima hoor, zeker prijs/kwaliteit was het keurig. Maar het doek is niet vergelijkbaar met een echt katoenen tent van een vouwwagen.

[ Voor 19% gewijzigd door SirMemeAlot op 08-08-2024 21:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zelfs als je een kekke bagagewagen van 2.5k en een aangeklede De Waard Vergrote Zilvermeeuw van 5.5k, om de tentkwaliteit wat meer vergelijkbaar te houden, zit er vaak nog wel een prijsgaatje tot een vouwwagen (zelfs die zonder keuken).

Maarja, dan kom je ook op een stukje specialistische constructie in een vouwwagen, lagere volumes, hogere kosten voor vervoer en opslag van die dingen, enzovoorts. Dan is het al snel niet gek meer qua prijzen.

Het grappige is dat juist Decathlon een vouwwagen heeft ontwikkeld die niks meer is dan een polyester tent op een standaard (goedkoop, niet geremd) Daxara bagagewagentje, en daar vragen ze ook gewoon 10k voor, terwijl je niet meer dan 4 of 5k zou verwachten op basis van hun polyester tenten en zo'n karretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik heb het bewust niet eens gehad over goed of niet, dat moet iedereen zelf beoordelen wat hij graag wil. Ik heb het alleen over een prijsverschil gehad. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:15
nwagenaar schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:14:
[...]

Niet nodig, mijn koepeltentje van Decathlon die ij 8 jaar terug heb gekocht wordt elk jaar goed gebruikt.

De reden voor deze tent is simpelweg de WAF, na 6 jaar gaat ze eindelijk mee kamperen. Ja, dan moet ik het wel goed aanpakken natuurlijk ;)

Daarbij heb ik het voordeel dat we morgenvroeg regen krijgen, dus dan kunnen we zonder problemen binnen ontbijten/lunchen.
En anders fiets je naar bakker Boogaart in Oldemarkt voor je ontbijt, ook geen straf!! 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:56

The Legend

*Plop*

Zeg @JanHenk heb jij je Aero al wel geshowt hier? :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:07
SirMemeAlot schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:15:
[...]
geen caravan wat dat op jaarbasis nog eens rond de 1000 euro stallingskosten gaat geven.
Dat is wel duur. Ik betaal de helft voor 7m26. Maar als je de verzekering meeneemt komt het wel ongeveer op dat bedrag per jaar aan vaste kosten.
Dat inclusief dat een nieuwe caravan bijna vanaf 20K zijn en dan nog niet eens een voortent etc hebt. Is dat ik liever voor een Vouwwagen ga.
Dat ga je voor dat geld niet meer redden als je een beetje kwaliteit wil. En zoals je terecht opmerkt, de aankleding kost ook handen met geld. Voortentje is zo 2300 tegenwoordig. Movertje en luifeltje er nog bij. En vast nog wat spul. Reken zonder blikken of blozen op 6000-7000 euro.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

BeaM-R schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:14:
Vandaag teruggekomen uit Kroatië (camping Vestar bij Rovinj) met onze Fendt 510 TF. Caravan inmiddels 15 jaar in ons bezit en beste investering ooit (letterlijk). Deze in 2004 aangeschaft bij de dealer voor 7500 euro. Afschrijving 15 jaar later is nagenoeg 0. Deze zelfde staan nu op MP voor rond de 7000 euro.

In de 15 jaar ook al heel wat reizen er mee gemaakt. Zal binnenkort wel een wat uitgebreider verslagje doen daar over.

[Afbeelding]
Haha das mooi ja.

Hoe doet de Kuga het als caravantrekker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
nwagenaar schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:51:

Kamperen
[Afbeelding][Afbeelding]
Die camping stond even op mijn lijst omdat ze een hottub hebben naast alpaca's :)
Ik hou wat van het rustige natuurkamperen, vrees dat het toch geen camping voor mij is met al die kids.
Uiteraard veel plezier gewenst!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

nwagenaar schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:14:
[...]

Ah, de WAF is belangrijk, maar daar heb ik gelukkig(?) geen last van :P Maar dan is het ook wel lekker als je bij regen een beetje fatsoenlijk kunt zitten in zo'n tent. Anders zit je elkaar ook bijna letterlijk op elkaars lip. Wel een goede relatietest :+

En bedankt voor de camping tip, die gaat op mijn lijstje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29
Ik heb weer lekker slim gedaan. Donderdag rijden we naar Denemarken, dus ik denk ik heb een compressortje gekocht, laat ik even de bandenspanning checken.

Nou voorbandjes moest iets bij. Dus ik sluit die compressor aan op de 12v. 2 seconden brrrr en stilte...

Hoef niet lang te gokken wat er gebeurd is, compressor trekt vast teveel voor het zekeringetje.. Nergens in die leuke beknopte papieren handleidingen staat iets, dus dan maar Googlen. Uiteindelijk weet ik welke zekering ik moet hebben, onder de motorkap. Kolere zeg, klepje los, was 5 min verder. Daaronder nog een klepje. weer 5 min verder. En dan zit die zekering zon beetje klem onder de koplamp. Daar kom je dus niet bij.

Uiteindelijk met nog meer, letterlijk bloed en zweet (tranen nog net niet) al die klepjes weer terug gezet. Gelukkig is die zeker puur en alleen voor die 12v plug, daar kan ik wel even zonder.

Bedacht mij eigenlijk pas thuis, bij diezelfde zekeringskast zit ook een 12v + pool die je kan gebruiken als auto start hulp voor je startkabels. Daar kan ik die compressor ook aan hangen met de accu klemmetjes die erbij zitten natuurlijk. Maar dat bedacht ik mij pas weer thuis...

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:15
Als je de compressor rechtstreeks op de accu doet is hij mogelijk niet gezekerd. Beter even een losse zekeringhouder er tussen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TgR_KILLER schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:44:
Ik heb weer lekker slim gedaan. Donderdag rijden we naar Denemarken, dus ik denk ik heb een compressortje gekocht, laat ik even de bandenspanning checken.

Nou voorbandjes moest iets bij. Dus ik sluit die compressor aan op de 12v. 2 seconden brrrr en stilte...

Hoef niet lang te gokken wat er gebeurd is, compressor trekt vast teveel voor het zekeringetje.. Nergens in die leuke beknopte papieren handleidingen staat iets, dus dan maar Googlen. Uiteindelijk weet ik welke zekering ik moet hebben, onder de motorkap. Kolere zeg, klepje los, was 5 min verder. Daaronder nog een klepje. weer 5 min verder. En dan zit die zekering zon beetje klem onder de koplamp. Daar kom je dus niet bij.

Uiteindelijk met nog meer, letterlijk bloed en zweet (tranen nog net niet) al die klepjes weer terug gezet. Gelukkig is die zeker puur en alleen voor die 12v plug, daar kan ik wel even zonder.

Bedacht mij eigenlijk pas thuis, bij diezelfde zekeringskast zit ook een 12v + pool die je kan gebruiken als auto start hulp voor je startkabels. Daar kan ik die compressor ook aan hangen met de accu klemmetjes die erbij zitten natuurlijk. Maar dat bedacht ik mij pas weer thuis...
Daarom heb ik deze mee met de vakantie, maar ook handig voor thuis: een compressor op 12 Volt.

https://www.lidl.nl/q/sea...er%2520accu&log=not_found

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.nl/assets/gcpc17891a28de74662b5ee8a0eeccf6f64.jpeg

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:21

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

aReaRe schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:54:
[...]

Daarom heb ik deze mee met de vakantie, maar ook handig voor thuis: een compressor op 12 Volt.

[Afbeelding]
Ja... zoiets had @TgR_KILLER ook....

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Deze is op eigen accu, die je ook gebruikt voor de andere Parkside gereedschap.

https://www.lidl.nl/p/par...v-2-ah-oplader/p100368935

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.nl/assets/gcpa34956f2b1114b07babeaeed8d617e3a.jpeg

[ Voor 23% gewijzigd door aReaRe op 09-08-2024 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:21

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

aReaRe schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:59:
[...]

Deze is op eigen accu, die je ook gebruikt voor de andere Parkside gereedschap.

https://www.lidl.nl/p/par...v-2-ah-oplader/p100368935

[Afbeelding]
Ah... my bad!

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
aReaRe schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:54:
[...]

[Afbeelding]
Jah, dies met een accu, ik heb verder totaal geen Parkside apparatuur. Dat gaat dus net zo zijn als mijn accu schroeftol, altijd leeg als ik hem nodig heb xD. 12v compressor die ik nu heb ligt altijd in de bus. 1tje met accu altijd in de bus leggen heb ik weinig aan, dat wordt weer lastig opladen aangezien we meestal vrij staan zonder 230 =)

Ik heb deze gekocht.
HBM 12volt compressor

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TgR_KILLER schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:02:
[...]

Jah, dies met een accu, ik heb verder totaal geen Parkside apparatuur.
Ik ook niet, rest van mijn accu gereedschap draait op Bosch accu's, dus ik heb er twee gekocht (naast de Parkside lader).
Ik heb deze gekocht.
HBM 12volt compressor
Zekering zit in het laadsnoer naar de compressor in de aanstekerplug, dus als je hem met die krokodillenklemmen rechtstreeks op de accu aansluit is die compressor wel gezekerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
aReaRe schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:09:
[...]

Zekering zit in het laadsnoer naar de compressor in de aanstekerplug, dus als je hem met die krokodillenklemmen rechtstreeks op de accu aansluit is die compressor wel gezekerd.
I know, die is 30 amp... Zekering van de 12v van de bus maar 15.. Naja was, want die ligt er nu 99.9% zeker uit haha.

Het is meer dat op die plus pool van de bus niet ook ergens nog een 15/20 amp zekering zit die ik er nog uit kan trekken. Maar als ik Google (en de garage) moet geloven zit die niet dubbel, of in ieder geval niet laag, afgezekerd. Anders kan je er ook geen auto's mee starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:44
Makita compressor op standaard Makita 18v accu, had me afgelopen vakantie goed geholpen bij de lekke band. En die slurpt de startaccu niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:35:
Makita compressor op standaard Makita 18v accu, had me afgelopen vakantie goed geholpen bij de lekke band. En die slurpt de startaccu niet leeg.
Idem met het Parkside geval :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
pirke schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:35:
Zolang je motor draait en je niet 200 minuten iets probeert op te pompen ga ik er even vanuit dat een compressortje de startaccu ook niet leeg zuipt :+

Iets met een accu gaat gewoon niet werken voor mij, die gaat altijd leeg zijn als ik hem nodig heb. Mijn schroeftol is ook altijd leeg want gebruik die 2x per jaar. Zit zon ingebouwde accu in, niet eens een losse die weer een losse lader nodig heeft though.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

TgR_KILLER schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:08:
[...]

Zolang je motor draait en je niet 200 minuten iets probeert op te pompen ga ik er even vanuit dat een compressortje de startaccu ook niet leeg zuipt :+

Iets met een accu gaat gewoon niet werken voor mij, die gaat altijd leeg zijn als ik hem nodig heb. Mijn schroeftol is ook altijd leeg want gebruik die 2x per jaar. Zit zon ingebouwde accu in, niet eens een losse die weer een losse lader nodig heeft though.
goeie kopen. Die van mij is nooit leeg, ook al gebruik ik hem maanden niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Die van mij gaat met de voet is ook nooit leeg. :P (toegegeven, ik heb ook die als @pirke maar dan de lichtere variant)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Timmert schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 23:25:
[...]

Haha das mooi ja.

Hoe doet de Kuga het als caravantrekker?
De Kuga deed het heel erg goed. Ik heb zelf een Skoda Enyaq en daar kan ik de caravan niet mee trekken. Gelukkig krijg ik in de zomervakantie dan een benzineauto. Dat is ieder jaar weer een verrassing wat het wordt.
Tot nu toe gehad: Een Mazda CX5 165pk, een VW Tiguan 1.5TSi 150pk, een Seat Ateca 1.5TSi 150pk en nu dus een Ford Kuga Hybrid 225pk. De Kuga is daarin veruit de beste wat betreft rijden. Ik hou wel van vlot doorrijden dus de cruisecontrol staat altijd op 115km/u, en ook met 5% stijging blijft hij de snelheid aanhouden, als het steiler wordt zakt hij wel iets terug. Ook optrekken gaat vlot.
Dit jaar hadden we ook de boot niet mee dus dat scheelt ook aardig wat gewicht (ca, 200kg).

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Cyberpope schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:47:
[...]

goeie kopen. Die van mij is nooit leeg, ook al gebruik ik hem maanden niet.
Dat zal, maar voor de 3x in een jaar dat ik zo'n ding gebruik voor 4 schroefjes vind ik het thuis niet erg om dat ding op te laden ;).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

BeaM-R schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:29:
[...]

De Kuga deed het heel erg goed. Ik heb zelf een Skoda Enyaq en daar kan ik de caravan niet mee trekken. Gelukkig krijg ik in de zomervakantie dan een benzineauto. Dat is ieder jaar weer een verrassing wat het wordt.
Tot nu toe gehad: Een Mazda CX5 165pk, een VW Tiguan 1.5TSi 150pk, een Seat Ateca 1.5TSi 150pk en nu dus een Ford Kuga Hybrid 225pk. De Kuga is daarin veruit de beste wat betreft rijden. Ik hou wel van vlot doorrijden dus de cruisecontrol staat altijd op 115km/u, en ook met 5% stijging blijft hij de snelheid aanhouden, als het steiler wordt zakt hij wel iets terug. Ook optrekken gaat vlot.
Dit jaar hadden we ook de boot niet mee dus dat scheelt ook aardig wat gewicht (ca, 200kg).
Klinkt goed! Ik zou ook wel van doorrijden met de caravan. Onze huidige auto (S-Max 240pk) wordt dan echter wel heel onzuinig. Wat was het verbruik van de Kuga ongeveer met de caravan erachter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

@Timmert Eeriljk gezegd heb ik dat niet echt bijgehouden. Vond trouwens wel dat de tankinhoud vrij klein is. 45 liter volgens mij. Dat was dus regelmatig tanken. Maar ik denk dat het verbruik zo'n 1:9 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:13
Het valt me wel op dat het vaak de tentkampeerders zijn die klagen. Is dat omdat ze de wereld om hen heen zien veranderen, of zit dat in de aard van het beestje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:44
Op een groot luxe vakantieresort verblijven met zwembaden en restaurants en entertainment terwijl je slaapt op een slecht bed is kamperen? Dat klinkt als een budget variant van een 5 sterren all inclusive resort.

Midden in de natuur verblijven, boven op een berg, bij een meertje, 's avonds vuurtje stoken, ver van andere mensen vandaan, dat is kamperen. En ja, dat kan ook met een goed bed ;)

Deze discussie komt elk jaar terug. Wie pakt de popcorn? oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Raymond schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:39:
[...]

Het valt me wel op dat het vaak de tentkampeerders zijn die klagen. Is dat omdat ze de wereld om hen heen zien veranderen, of zit dat in de aard van het beestje?
Ieder doet lekker wat ie wil, waar ik me als vouwwagen kampeerder wel aan erger is de herrie van airco's op caravans en campers. Idem met muziek oid, doe lekker je ding maar zorg dat een ander daar geen last van heeft.

Zo stond er in Luxemburg eentje naast ons op te bouwen bij 27 graden (prima temperatuurtje lijkt me?) die met alle ramen en deuren van de caravan open de airco als eerste aan zette en vervolgens met deur open de hele dag liet draaien. Keek ook erg verbaasd toen ik hem vroeg of ie uit mocht ivm de herrie...

[ Voor 6% gewijzigd door Sander op 10-08-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Onze huidige overburen zijn met camper én auto hier gekomen (uit NL) :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Sander schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:05:
[...]
Zo stond er in Luxemburg eentje naast ons op te bouwen bij 27 graden (prima temperatuurtje lijkt me?) die met alle ramen en deuren van de caravan open de airco als eerste aan zette en vervolgens met deur open de hele dag liet draaien. Keek ook erg verbaasd toen ik hem vroeg of ie uit mocht ivm de herrie...
Jij snapt ook het hele nut van een airco op de camping niet he ? Zo'n ding koop je niet voor de verkoeling, zo'n ding koop je om alles en iedereen om je heen te laten weten dat jij wél airco hebt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:43:
[...]

Jij snapt ook het hele nut van een airco op de camping niet he ? Zo'n ding koop je niet voor de verkoeling, zo'n ding koop je om alles en iedereen om je heen te laten weten dat jij wél airco hebt. :+
Ahhhhh nooit geweten, bedankt, nou snap ik het! En dan met z'n allen klagen dat we per kWh moeten afrekenen bij de campingbaas :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:41
Helaas maar niet te voorkomen. Hars / bruine aanslag op de tent. Iemand ervaring met het verwijderen hier van?

Ik zie dat obelink 123 tentendoek reiniger heeft maar ik zie weinig ervaringen. Nu is het hier de hele week +30 graden geweest dus kan me kom voorstellen dat het ingebrand is.

Alles zit onder, auto, aanhanger en tent. De auto en de aanhanger ben ik niet zo bang voor en ondanks dat de tent een gebruiksvoorwerp is zie ik dit toch graag schoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPddsf_mI7vdY0DUGE9vxpBn7Q0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lm6nK4KcwKU3urw77C2pr5NH.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 29% gewijzigd door Deef_K op 10-08-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Deef_K schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:55:
Helaas maar niet te voorkomen. Hars / bruine aanslag op de tent. Iemand ervaring met het verwijderen hier van?

Ik zie dat obelink 123 tentendoek reiniger heeft maar ik zie weinig ervaringen. Nu is het hier de hele week +30 graden geweest dus kan me kom voorstellen dat het ingebrand is.

Alles zit onder, auto, aanhanger en tent. De auto en de aanhanger ben ik niet zo bang voor en ondanks dat de tent een gebruiksvoorwerp is zie ik dit toch graag schoon.

[Afbeelding]
Hars is niet oplosbaar in zeep. Niet gebruiken dus. Wat wel helpt is bevriezen, daarna is de hars hard en kun je het gewoon afbreken. Verder lost het op in alcohol of wasbenzine. Maar dat zijn agressievere middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 19:33
Omdat het de laatste keer goed is bevallen, en hier zo te lezen voldoende ervaring is met vakanties in Zweden, hier weer de vraag of men weer suggesties / tips heeft voor regio's, plaatsjes, wegen, day-hikes, multi-day hikes, etc. tijdens een solo-kampeertrip in september in Zweden.

Het plan is om c.a. 3 weken in Zweden te verblijven, enige beslissing die ik genomen heb ik om over de bruggen te gaan, verder niks vastgelegd. In het achterhoofd wil ik zo noordelijk mogelijk komen met een soort vast "hoofddoel" het noordelijkste deel van de Kungsleden te lopen met backpack, en eventueel door te rijden tot de Noordkaap. Het weer zal de hoofdreden zijn voor (wijziging van) de plannen, maar wellicht worden de km's door bossen en meren rijden halverwege te saai en red ik het Noorden niet. Uitrusting is volgens mij/hoop ik wel aanwezig, enige twijfel is of mijn slaapzak (de vorige uitvoering ervan) voldoende is voor Noord-Zweden. Comfort rating is 0 graden (indd prima te doen), ik ben een warme slaper en kan met een liner en thermo-ondergoed werken, ik heb alleen nog geen -10 nachten meegemaakt.

Volgens mij is er in het Zuiden en Midden ook voldoende te zien, ik heb inmiddels eventueel de Zuid-West kust, en Arvika ook op mn korte lijstje staan. Ik zal waarschijnlijk meer natuur dan cultuur opzoeken maar leuke plaatsen zijn een goede afwisseling voor een dagje. Het vermaak is verder is simpelweg beetje kamperen, wandelen, kanoën, en rondrijden.

Omdat het blijkbaar hip is om temperatuur te kunnen regelen in een kampeermiddel :+ gaat de tipi+houtkachel mee, naast nog een tent die beter geschikt is voor backpacken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18
JohnnieWbl schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:12:
Omdat het de laatste keer goed is bevallen, en hier zo te lezen voldoende ervaring is met vakanties in Zweden, hier weer de vraag of men weer suggesties / tips heeft voor regio's, plaatsjes, wegen, day-hikes, multi-day hikes, etc. tijdens een solo-kampeertrip in september in Zweden.

Het plan is om c.a. 3 weken in Zweden te verblijven, enige beslissing die ik genomen heb ik om over de bruggen te gaan, verder niks vastgelegd. In het achterhoofd wil ik zo noordelijk mogelijk komen met een soort vast "hoofddoel" het noordelijkste deel van de Kungsleden te lopen met backpack, en eventueel door te rijden tot de Noordkaap. Het weer zal de hoofdreden zijn voor (wijziging van) de plannen, maar wellicht worden de km's door bossen en meren rijden halverwege te saai en red ik het Noorden niet. Uitrusting is volgens mij/hoop ik wel aanwezig, enige twijfel is of mijn slaapzak (de vorige uitvoering ervan) voldoende is voor Noord-Zweden. Comfort rating is 0 graden (indd prima te doen), ik ben een warme slaper en kan met een liner en thermo-ondergoed werken, ik heb alleen nog geen -10 nachten meegemaakt.

Volgens mij is er in het Zuiden en Midden ook voldoende te zien, ik heb inmiddels eventueel de Zuid-West kust, en Arvika ook op mn korte lijstje staan. Ik zal waarschijnlijk meer natuur dan cultuur opzoeken maar leuke plaatsen zijn een goede afwisseling voor een dagje. Het vermaak is verder is simpelweg beetje kamperen, wandelen, kanoën, en rondrijden.

Omdat het blijkbaar hip is om temperatuur te kunnen regelen in een kampeermiddel :+ gaat de tipi+houtkachel mee, naast nog een tent die beter geschikt is voor backpacken.
het noordelijkste stuk van de Kungsleden wordt as we speak gelopen tijdens de Fjall Raven Classic, mooi stuk trouwens, ook jaren geleden gedaan en prima om naar Kiruna te rijden met de auto (onze Twingo destijds, waarschijnlijk een van de weinige Twingo's die boven de Poolcirkel zijn geweest 8) ). Vanaf daar naar de Noordkaap is nog verder dan wij dachten trouwens...

Wat betreft multi-dayhikes kan je ook in het Grote Outdoor en Bergwandel topic kijken. https://gathering.tweaker...ist_messages/1702979/last

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 08:02
BeaM-R schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:20:
@Timmert Eeriljk gezegd heb ik dat niet echt bijgehouden. Vond trouwens wel dat de tankinhoud vrij klein is. 45 liter volgens mij. Dat was dus regelmatig tanken. Maar ik denk dat het verbruik zo'n 1:9 was.
1/9 met 115kmh een caravan?
Dat is wel heel erg netjes.

Wij rijden een Tucson hev. 90kmh op teller 1/8
105kmh tussen 1/6 en 1/7. Geen idee of wind nog rol speelde. Met 50L tank is dat wel ideale cadans om even te plassen en weer door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Oekiejoekie schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Hars is niet oplosbaar in zeep. Niet gebruiken dus. Wat wel helpt is bevriezen, daarna is de hars hard en kun je het gewoon afbreken. Verder lost het op in alcohol of wasbenzine. Maar dat zijn agressievere middelen.
Deze tip heb ik ook gelezen maar gezien de hoeveelheid is dit niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45
Deef_K schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:42:
[...]

Buren/familie/vrienden met een fullsize vriezer? Alle lades eruit en tentdoek erin. Zou toch moeten passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Deef_K schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:42:
[...]

Bedoel je het aantal harsvlekken, of de hoeveelheid tentdoek die te groot is voor een normale vriezer ? In dat geval zou je ook een bak droogijs kunnen kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Oekiejoekie op 10-08-2024 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:48
Oekiejoekie schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:53:
[...]

Bedoel je het aantal harsvlekken, of de hoeveelheid tentdoek die te groot is voor een normale vriezer ? In dat geval zou je ook een bak droogijs kunnen kopen.
Of van de winter, als het vriest, de tent opzetten in de tuin :o :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
of gewoon laten zitten, doek is nu extra waterdicht op de plekken waar hars zit ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Kijk net even op het weer (ik weet niet, moet je niet doen, tis altijd ellende xD). Maar volgende week gaan we gewoon paar dagen even naar Denemarken voor mijn verjaardag. Camperplek is al een tijdje geboekt. Dit weekend is het nog 26 graden, tot en met woensdag nog lekker.. Als wij er zijn, vrijdag/ zaterdag geeft ie letterlijk 24/7 regen..

Laten we hopen dat het nog iets doorschuift. Anders komt er niks van op het strand staan met de camper, wat eigenlijk de hoofd reden was dat we die kant op wilden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

wienesroa schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:04:
[...]

1/9 met 115kmh een caravan?
Dat is wel heel erg netjes.

Wij rijden een Tucson hev. 90kmh op teller 1/8
105kmh tussen 1/6 en 1/7. Geen idee of wind nog rol speelde. Met 50L tank is dat wel ideale cadans om even te plassen en weer door
Zoals ik al zei, ik heb het niet precies bijgehouden. Hangt natuurlijk ook af van andere zaken, gewicht, wind, bergen.
Daarnaast is dit wel een plugin hybride. De motor schakelde ook regelmatig uit en laadt op bij afdalen en remmen.
Maar het zou ook best 1:8 kunnen zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 05:45:
Op een groot luxe vakantieresort verblijven met zwembaden en restaurants en entertainment terwijl je slaapt op een slecht bed is kamperen? Dat klinkt als een budget variant van een 5 sterren all inclusive resort.

Midden in de natuur verblijven, boven op een berg, bij een meertje, 's avonds vuurtje stoken, ver van andere mensen vandaan, dat is kamperen. En ja, dat kan ook met een goed bed ;)

Deze discussie komt elk jaar terug. Wie pakt de popcorn? oOo
Zinloze discussie. De link zat achter betaalmuur en ik had geen zin om moeite te doen voor een login of zo. Maar waarschijnlijk word ik toch niet gelukkig van het artikel als ik de reacties zo lees. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

vhal

ಠ_ಠ

Weer terug in NL, nu de Linksrheinisch route gereden maar eerlijk gezegd vond ik die 2baans snelweg met grotendeels een inhaalverbod (ook voor personenauto's met aanhangers) maar vervelend. Veel Duitsers hebben het gaspedaal niet gevonden in hun auto dus dan maar inhalen waar het wel kan, anders zit je urenlang achter iemand die 85km/h rijdt... :')

De A3 is wat dat betreft fijner rijden op het 3-baans tracé.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
Gonadan schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:01:
[...]

Zinloze discussie. De link zat achter betaalmuur en ik had geen zin om moeite te doen voor een login of zo. Maar waarschijnlijk word ik toch niet gelukkig van het artikel als ik de reacties zo lees. :P
Korte samenvatting "kamperen doe je met een tentje op de hei. Niet op een camping met alles erop en eraan met een caravan of camper".

Het zit haar schijnbaar wel erg hoog als ze daarvoor een brief naar de krant schrijft, die het vervolgens ook nog eens publiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
205Gutmann schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:12:
Korte samenvatting "kamperen doe je met een tentje op de hei. Niet op een camping met alles erop en eraan met een caravan of camper".

Het zit haar schijnbaar wel erg hoog als ze daarvoor een brief naar de krant schrijft, die het vervolgens ook nog eens publiceert.
Niks nieuws dus. De krant publiceert zoiets wel. Levert lekker veel kliks op want boute stellingen leveren altijd discussie op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

YouTube had weer een juweeltje aanbevolen:

Die Renault 4 camper is wel leuk :P

[ Voor 21% gewijzigd door _Eend_ op 10-08-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
@Oekiejoekie het is een opblaasbare tunneltent van de obelink. Dat is niet ff in de vriezer te leggen. Daarnaast is het ook niet echt oppervlakkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Deef_K schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:41:
@Oekiejoekie het is een opblaasbare tunneltent van de obelink. Dat is niet ff in de vriezer te leggen. Daarnaast is het ook niet echt oppervlakkig.
In dat geval zou ik de harsvlekken bevriezen met droogijs. Dat is bevroren CO2 (-78 graden) en dat kun je gewoon per piepschuim box bij de horeca(groot)handel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:13
_Eend_ schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:23:
YouTube had weer een juweeltje aanbevolen:

[YouTube: 📼 Nieuwste ontwikkelingen kampeerauto's (1977)]

Die Renault 4 camper is wel leuk :P
f200.000 in 1977 :o
Volgens de inflatiecalculator is dat €310.000 nu. Dat is ook nu nog pittig voor een camper. Ik had verwacht dat ze toen in verhouding veel minder zouden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
martijnvanderh schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:52:
[...]

Weet toevallig iemand of je hiermee een Easy air tent van obelink mee op kan blazen? Past het ventiel van de compressor op de aansluiting van de tent?
Ik heb een sup pomp uit de Lidl shop en die kun je instellen op gewenste druk en heeft een passend ventiel.

https://www.folderz.nl/wi...pomp-aanbieding-39267171/

Die heeft een blower en compressor waardoor opblazen nog enigszins opschiet.

[ Voor 17% gewijzigd door Sethro op 12-08-2024 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Gonadan schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:23:
[...]
Niks nieuws dus. De krant publiceert zoiets wel. Levert lekker veel kliks op want boute stellingen leveren altijd discussie op.
Dat is typisch DPG media :+

Afgezien van dat, je hebt als kampeerder meer dan genoeg keuze qua soort campings en je ziet ook steeds meer campings waar alleen tenten welkom zijn en-of dat er een goede scheiding is met locaties voor het soort kampeer materiaal.

Wat dat betreft heb ik specifiek gezocht naar een kleinschalige camping waar alleen tenten welkom zijn. Het was erg relaxed, kampvuurtje maken was geen probleem en je hebt meer dan genoeg ruimte. Wat ook wel lekker is, is de algemene relax/eet ruimte als het regent en stroom is aanwezig (als je dat wilt gebruiken, ik niet).

Mijn gratis gekregen Coleman Pruce Falls 4 tent heeft het enorm goed gedaan. Opzetten in je eentje is mogelijk, maar met 2 personen is het handiger. Iig stond hij binnen een uurtje en was alles ingericht.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik een vis-a-vis opstelling handiger vindt dan mijn Arpenaz 4.1 met 1 slaapkabine. Voordeel van de Arpenaz is wel dat de algemene ruimte ruimer is, met z’n tweeën ontbijten in de regen was te doen; maar de ruimte voor 4 personen is te beperkt.

Iig kan ik De Houtwal erg aanbevelen, het is zelfs door mijn vrouw WAF approved ;)

[ Voor 20% gewijzigd door nwagenaar op 11-08-2024 10:22 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHuyr6WM2n8t0dvgTiaf5hVjanE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7LMk2dgmCW8ZiT5dYltdxm0.jpg?f=fotoalbum_large

Wij zijn inmiddels in Leon (Spanje), ben wel blij dat ik een airco op de caravan heb. Het blijft hier in de nacht gewoon 33 graden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41
knutsel smurf schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:22:
[Afbeelding]

Wij zijn inmiddels in Leon (Spanje), ben wel blij dat ik een airco op de caravan heb. Het blijft hier in de nacht gewoon 33 graden.
Goeie vakantie! Maar die temperaturen. Moest er niet aan denken O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

knutsel smurf schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:22:
[Afbeelding]

Humor op je vuilnisbak _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AITZuo7JHqdkO6-bfNcsiYF2aSI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qvbhi3lSd7wCWFCl6i8t558B.png?f=user_large

Adria caravan met een Skoda als tractor :? :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
The Legend schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:47:
Zeg @JanHenk heb jij je Aero al wel geshowt hier? :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/acO8z8XVlyZMeQoR_Otg-Nxemy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W80u8fBlLtAvUXhLEeW5EPdu.jpg?f=fotoalbum_large
Lijkt hier wel dicht op de achterburen te staan. In werkelijk zit er toch wel een paar meter tussen, kwestie van perspectief of zo.

Inmiddels een paar dagen in de Ardèche.. :) Het is hier genieten.

Ook van de vouwwagen, wij zijn er zeer content mee. Ben hier ook al meermaals aangesproken op de wagen trouwens, wel geinig. Zijn hier een heleboel (tien sowieso) Cabanons en een paar Campooz wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:35
Dit weekend mijn 2e hands gescoorde Coleman 424 getest (made in USA). Helaas lukt het niet een mooie krachtige blauwe vlam te krijgen. Alles wel geprobeerd, variërend pompen, choken, toevoer etc. Als ik ook de linker brander ontsteek dan ziet de vlam er beter uit. Wie heeft wat tips? Ik dacht er aan het e.e.a. te reinigen. Ik gebruik overigens Coleman fuel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
rockerpoet schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:11:
Dit weekend mijn 2e hands gescoorde Coleman 424 getest (made in USA). Helaas lukt het niet een mooie krachtige blauwe vlam te krijgen. Alles wel geprobeerd, variërend pompen, choken, toevoer etc. Als ik ook de linker brander ontsteek dan ziet de vlam er beter uit. Wie heeft wat tips? Ik dacht er aan het e.e.a. te reinigen. Ik gebruik overigens Coleman fuel.
als links open soelaas biedt dan heb je meestal teveel druk/de boel verzopen. Even druk eraf en opnieuw beginnen of gewoon laten branden totdat je links dicht kan draaien. 424 heeft een leercurve maar uiteindelijk kom je er wel

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dit blijft toch wel lekker slapen en wakker worden met van die zwoele nachten. O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFIovpAN0UkBRMPB_7FvohEGfI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N46tuKCS8urgb1uKviWBt79c.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Laatst online: 19:11
JanHenk schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:55:
[...]

[Afbeelding]
Lijkt hier wel dicht op de achterburen te staan. In werkelijk zit er toch wel een paar meter tussen, kwestie van perspectief of zo.

Inmiddels een paar dagen in de Ardèche.. :) Het is hier genieten.

Ook van de vouwwagen, wij zijn er zeer content mee. Ben hier ook al meermaals aangesproken op de wagen trouwens, wel geinig. Zijn hier een heleboel (tien sowieso) Cabanons en een paar Campooz wagens.
Prachtig hoor! Welke camping is dit? Ziet er goed uit, ook goed voor tenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zijn er dieren die zoiets als hobby hebben of moet ik een medekampeerder van zijn voortanden ontdoen? Tweede nacht op rij nu. :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgxLVIvZ5k4fdEtFYQMArqtiKqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8ntwY7W8ALQBRzWFaBzENS7.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:04

Gotez

42

eamelink schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:33:
Zelfs als je een kekke bagagewagen van 2.5k en een aangeklede De Waard Vergrote Zilvermeeuw van 5.5k, om de tentkwaliteit wat meer vergelijkbaar te houden, zit er vaak nog wel een prijsgaatje tot een vouwwagen (zelfs die zonder keuken).

Maarja, dan kom je ook op een stukje specialistische constructie in een vouwwagen, lagere volumes, hogere kosten voor vervoer en opslag van die dingen, enzovoorts. Dan is het al snel niet gek meer qua prijzen.

Het grappige is dat juist Decathlon een vouwwagen heeft ontwikkeld die niks meer is dan een polyester tent op een standaard (goedkoop, niet geremd) Daxara bagagewagentje, en daar vragen ze ook gewoon 10k voor, terwijl je niet meer dan 4 of 5k zou verwachten op basis van hun polyester tenten en zo'n karretje.
Ik zit zelf ook te denken aan een grote tent ipv een vouwwagen. We hebben nu een leuke camplet snelklapper maar ik vind de bedden erg smal (140). Een decathlon tent met grote slaapruimtes zou beter werken. Misschien de camplet helemaal leegmaken en de kar gebruiken als baggage kar. alleen heb je dan wel telkens zo'n kar op je kampeer plekje staan de hele tijd. Dat kost veel ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 25-09 08:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gonadan schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:58:
Zijn er dieren die zoiets als hobby hebben of moet ik een medekampeerder van zijn voortanden ontdoen? Tweede nacht op rij nu. :/

[Afbeelding]
Ik dacht heel even dat ik naar een plas ranzigheid keek, maar dat is zo te zien een boomwortel en het gaat je om de gebroken scheerlijn? :P

Ziet er niet uit als een hele nette breuk, wat zou kunnen duiden op geknaag, maar kan ook een medekampeerder met een bot mes zijn geweest natuurlijk :+

Komende nacht een camera er op? Dit mysterie moet wel ontrafeld worden natuurlijk B)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Heb geen camera met bewegingsmelder mee helaas. :P

Gisteren dacht ik nog aan snijden omdat het meer op één plek was, maar nu lijkt het toch op wat meer punten aangevreten en denk ik meer aan geknaag. Misschien een eekhoorn met een mening? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Gonadan schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:07:
Heb geen camera met bewegingsmelder mee helaas. :P

Gisteren dacht ik nog aan snijden omdat het meer op één plek was, maar nu lijkt het toch op wat meer punten aangevreten en denk ik meer aan geknaag. Misschien een eekhoorn met een mening? :D
is een überhaupt reden om te denken dat het niet een dier is? Staat deze lijn heel dicht bij je buren/pad? Heb je gisteravond bij de afwas al je prut in het putje laten liggen, je stront niet doorgespoeld, je boombox tot laat aangehad? En als het kattenkwaad zou zijn had ik meer lijnen gedaan.

Zou zelf denken aan een vos ofzo? Zwijn? Op de GR20 zijn er bepaalde kampeerplekken berucht om de roofzwijnen die 's nachts je tent komen bezoeken voor voedsel (ook als je er gewoon in ligt te pitten..) of de vossen die je schoenen komen stelen en als ik zie hoe mijn kat geregeld te keer kan gaan om op iets vaags te gaan knabbelen zou het me dus niet verbazen als het gewoon de lokale fauna is geweest.

Maar een lekkere sappige campingvete zou natuurlijk ook wel leuk zijn ..*pakt alvast de popcorn*

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 12-08-2024 10:22 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:32

Bommes

Capo del formaggio

@Gonadan geen scheerlijn maar de kater van mijn vader knaagde steevast het snoertje van zijn koptelefoontje door.
Dus, heb je al ergens een kat/poes zien rond lopen?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Bommes schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:22:
@Gonadan geen scheerlijn maar de kater van mijn vader knaagde steevast het snoertje van zijn koptelefoontje door.
Dus, heb je al ergens een kat/poes zien rond lopen?
Als je het hebt over de kater van je vader, dan vraag ik mezelf toch af of ie ze de avond van tevoren zelf niet in een dronken bui gesloopt heeft :+

Mijn ouders hadden vroeger trouwens wel een konijn met enorme trek in telefoonkabels. Die leeft al lang niet meer. Dat is ook maar goed ook, tegenwoordig met al die mobiele telefoons zou hij verhongeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hopjesvla79 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:19:
is een überhaupt reden om te denken dat het niet een dier is? Staat deze lijn heel dicht bij je buren/pad? Heb je gisteravond bij de afwas al je prut in het putje laten liggen, je stront niet doorgespoeld, je boombox tot laat aangehad? En als het kattenkwaad zou zijn had ik meer lijnen gedaan.
Zoals ik al zei, gisteren was het echt heel netjes op één punt door wat niet echt op knagen leek. Zoals hij er nu uit ziet lijkt het wel een dier.

En ik kan mij inderdaad geen aanleiding bedenken, tenzij ik te hard lig te zagen 's nachts. :P
Zou zelf denken aan een vos ofzo? Zwijn? Op de GR20 zijn er bepaalde kampeerplekken berucht om de roofzwijnen die 's nachts je tent komen bezoeken voor voedsel (ook als je er gewoon in ligt te pitten..) of de vossen die je schoenen komen stelen en als ik zie hoe mijn kat geregeld te keer kan gaan om op iets vaags te gaan knabbelen zou het me dus niet verbazen als het gewoon de lokale fauna is geweest.

Maar een lekkere sappige campingvete zou natuurlijk ook wel leuk zijn ..*pakt alvast de popcorn*
Aangevreten dennenappels bij de boom doen mij nu denken aan een knaagdier, bijvoorbeeld een eekhoorn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:55
Heb je geen hot sauce bij je? Hoe heter hoe beter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:32

Bommes

Capo del formaggio

Oekiejoekie schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:27:
[...]
Als je het hebt over de kater van je vader, dan vraag ik mezelf toch af of ie ze de avond van tevoren zelf niet in een dronken bui gesloopt heeft :+
Dat had bij mijn vader, god hebben zijn ziel, ook zeker mogelijk geweest kunnen zijn :/ :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GImTtJC38blZYyvUU5z-ewuoCbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/berCOFTHqkwXuwZjVQbIS4EO.png?f=fotoalbum_large

Terug van 3 weken Noorwegen, lekker met de auto & tent. Valt mij wel op dat het nog meer een camperland geworden is dan het al was (t.o.v. 11 jaar geleden). Maar met op tijd arriveren op campings kan je vaak nog wel een leuk plekje krijgen (en hopen dat er geen roetsj KLABATS deur naast je komt staan). Al moet je vele campings, aka camperparkeerplaatsen, wel gewoon links laten liggen. Ook zijn er veel doodse campings met vaste staplaatsen maar niemand aanwezig is.

Je merkt aan het sanitair vaak wel dat men er vanuit gaat dat mensen eigen wc's hebben. Vele campings hebben meer douches dan wc's waardoor je in de ochtend een nummertje mag trekken voor de wc. Een dieptepunt was een camping met meer dan 150 gasten met slechts 3 wc's (de nummer 2 doet men toch liever niet op eigen wc).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1 ... 228 ... 277 Laatste