[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 227 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:43
Kecin schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:13:
Ik denk bij veel dingen; betalen als een koning om te slapen als een zwerver :+.
Ik denk als ik in een hotel overnacht vaak, nu lig ik op een matras waar al velen voor mij op hebben gelegen. :r Dat denk ik bij mijn kampeermiddelen nooit, want die heb ik zelf nieuw aangeschaft :+

Zonder dollen, de prijzen zijn af en toe wel van de zotte ja, maar goed ieder zijn hobby, en wat je aangeeft, voor kinderen is het fantastisch op een camping.
Ik snap je punt van minder contact ook wel, dat hoeft voor mij ook niet altijd. Maar of een caravan van 10+ meter je daarbij gaat helpen? Ik neem aan dat je niet heel de tijd binnen zit ;)
Je krijgt misschien juist wel meer aanspraak met z'n gevaarte. Overigens scheelt het enorm veel per camping welk 'volk' er rond loopt. Dus daar zou je ook nog op kunnen letten om alles nog een beetje te sturen naar je eigen hand.

Nu het woord Airco weer viel, is het niet zo dat het op veel campings verboden is op een airco te laten draaien vanwege geluidsoverlast?

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk84 op 06-08-2024 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
twowheeler schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:59:
Wij gaan over 2 weken weg, lekker na de grote drukte.

Nu dus veel aan het zoeken en camping lijstje maken. Normaal gebruikten we hier naast ANWB en ACSI ook veel Google voor. Echter is deze voor het vinden van campings echt slecht geworden.
Zoektermen zijn hier al benoemd, maar hebben mensen nog tips?

Voorheen was "camping" genoeg. Nu komen op bijna elke variant daarvan vooral hotels naar boven.
Als je die zoektermen hebt gevonden dan toch ook de tips want meerderen waaronder ik liepen tegen exact hetzelfde aan.
Negatief zoeken kan helpen (-hotel erbij) of aanhalingstekens er omheen. De andere tips moet je even terug zoeken in het topic, maar dat vind je vast zo.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:16
Kecin schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:24:
[...]
Qua Italie zag ik wat vrienden die kop aan kont aan het Gardameer stonden. Echt overal caravans, Vito busjes en Dodge Rams. Daar schrok ik van. Ik neem aan dat je dat niet bedoelt?
[...]
Als je caravan gewichtig is dan dient er ook een auto voor te staan die het kan trekken en wat je opsomt kunnen en mogen 2500kg+ trekken. In Italie worden de meters goed gebruikt dus kop en kont inderdaad. Wij zijn in de mei vakantie 2 weken Gardameer geweest en toen konden wij plek uitzoeken en waren de campings voor 1/3 bezet. Afgelopen week stonden wij wel kop aan kont maar heb daar zelf niet zoveel last van. Wil je wat meer ruimte kun je beter naar Frankrijk uitwijken.

Vorig jaar op camping guyonniere geweest en daar heb je plaatsen van 160m2 tot 250m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

kiefty14 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:33:
[...]

Als je caravan gewichtig is dan dient er ook een auto voor te staan die het kan trekken en wat je opsomt kunnen en mogen 2500kg+ trekken. In Italie worden de meters goed gebruikt dus kop en kont inderdaad. Wij zijn in de mei vakantie 2 weken Gardameer geweest en toen konden wij plek uitzoeken en waren de campings voor 1/3 bezet. Afgelopen week stonden wij wel kop aan kont maar heb daar zelf niet zoveel last van. Wil je wat meer ruimte kun je beter naar Frankrijk uitwijken.

Vorig jaar op camping guyonniere geweest en daar heb je plaatsen van 160m2 tot 250m2.
Guyonniere is top idd, wij waren er dit jaar (weer). Zulke grote plaatsen vind je niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

kiefty14 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:33:
[...]

Qua auto komt het wel goed. Heb nu een auto die wel "redelijk" mag trekken, maar ik kan hem ook (tijdelijk) makkelijk even omwisselen/ruilen/lenen van een anders zonder teveel gedoe. Aan de andere kant, nog opzoek naar een tweede auto weer, wellicht dat dat dan maar een X5 45/50e ofzo moet worden :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb niet het idee dat budget een beperking is, dan lekker voor de caravans als Kabe, Tabbert, etc. gaan. Zo'n groot slagschip met dubbele as, prima.

Als je Facebook hebt, komen op deze pagina een hoop enorme combi's voorbij, wellicht kun je daar inspiratie vandaan halen. :+
Kecin schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:24:
[...]

Het contact met ouders van kinderen is inderdaad prima (en wel even fijn, stukje sociale controle). Maar het buurten en bij elkaar bbq'en hoeft van mij niet zo. Nu stonden we op een veld waar een aantal mensen seizoensplekken hadden, sommige dingen hadden ze zo gebouwd dat ze het luxer hadden dan thuis. Bijvoorbeeld een halve mancave incl. biertap, en hun stoppen eruit elke avond door de 4 televisies die aangingen. Dat was wel echt extreem tokkie. Maar ook weer andere mensen die keurig en gezellig/prettig waren. Helaas kan je van tevoren je buren niet kiezen.
Dit is echt sterk afhankelijk van het type camping. Dus nee, je kunt je buren niet kiezen, maar de campings die bij je passen wel. Dat type camping dat jij nu noemt, rijden wij met een grote boog omheen. Maar als het een ander zijn ding wel is, ook helemaal prima.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
Timmert schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:57:
[...]

Guyonniere is top idd, wij waren er dit jaar (weer). Zulke grote plaatsen vind je niet snel.
De voorzieningen e.d. waren inderdaad top, al denk ik niet dat wij nog terug gaan. Wij hadden in de weken dat wij er waren net pech met het weer wat kan gebeuren. Hierdoor werden de spelletjes ochtenden afgelast, maar kon er nog wel geknutseld worden maar mijn dochter van 3 mocht onder geen beding meedoen want er waren scharen 8)7. Sta je daar in de regen met je kinderen en wordt de jongste even keihard geweigerd :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

JanHenk schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:26:
Ik heb niet het idee dat budget een beperking is, dan lekker voor de caravans als Kabe, Tabbert, etc. gaan. Zo'n groot slagschip met dubbele as, prima.

Als je Facebook hebt, komen op deze pagina een hoop enorme combi's voorbij, wellicht kun je daar inspiratie vandaan halen. :+

[...]

Dit is echt sterk afhankelijk van het type camping. Dus nee, je kunt je buren niet kiezen, maar de campings die bij je passen wel. Dat type camping dat jij nu noemt, rijden wij met een grote boog omheen. Maar als het een ander zijn ding wel is, ook helemaal prima.
Budget maak ik me inderdaad niet te druk over. De reizen die we eerder deden met zn 2en tikten best wel aan. Altijd redelijk verre bestemming en premium vliegen. Als je dat 5 jaar zou opsparen en de restwaarde van zo'n apparaat aanhoudt zit ik in mijn hoofd op hetzelfde (ondanks dat het toch altijd duurder uitvalt).

Goed om te weten qua campings wat wel en niet het verschil maakt. Nu ook eens ervaren en ik denk dat dit net een pech plek was (mijn schoonouders hadden diezelfde ervaring, die rijden vaak met de camper en/of caravan op verschillende plekken en staan het hele jaar door bijna op verschillende plekken en tussendoor nog werken).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:07
Luuk84 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:26:
[...]

Nu het woord Airco weer viel, is het niet zo dat het op veel campings verboden is op een airco te laten draaien vanwege geluidsoverlast?
Dat zou op elke camping ingevoerd mogen worden. Per direct. Ga dan lekker naar IJsland als je niet tegen de warmte kan.

Hier zet men gerust 24/7 de airco aan, met de ramen open. Als dat zo’n dakairco of airco onder de caravan is, dan valt het nog mee qua herrie. Hier verderop hebben er een aantal zo’n geval wat je aan het raam hangt met als hoogtepunt 1 die 24/7 op volle kracht in de tent van de buren staat te blazen met alle luchtstroom en vooral lawaai van dien. Als dat naast mij zou staan dan zou dat snel afgelopen zijn, desnoods mieter ik het ding ergens in de struiken. Ik vind het echt het toppunt van asociaal die dingen. Op de eerste plek, gevolgd door al die verschrikkelijke campers die je tegenwoordig ziet. Ook daar moet nodig paal en perk aan gesteld worden, al scheelt het nogal of je op een camping staat voor langere tijd of een doorreiscamping direct langs de snelweg.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Kecin schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:13:
volgens mij is het qua camping etiquette niet echt normaal om met een Kabe van 10 meter aan te komen of wel? Het liefst zit ik gewoon in mijn eigen bubbel en wil ik niet omgaan met de mensen van de camping.
Als je denkt gelukkig te worden van een dergelijke caravan, waarom niet? Persoonlijk denk ik niet dat het voor een “bubbel” uitmaakt of je caravan 3 meter is of 10 meter, zelfs niet als niet buiten komt en 24/7 in het ding gaat zitten. Niemand verplicht je sowieso om te gaan met andere mensen, als je daar niet voor openstaat dan zal het meestal blijven bij een simpele groet.

Een 10 meter caravan brengt wel een hoop “problemen” met zich mee. Allereerst de plekken waar je kan staan, onder de 150m2 hoef je niet te kijken. En heel veel campings hebben die grootte niet of slechts heel beperkt, je moet tegenwoordig ook steeds vaker de maten van de caravan al doorgeven voor het boeken. Ten tweede moet je het ook van A naar B slepen, dat vereist een stevige auto en behoorlijke kosten qua brandstof op de langere afstanden. Normaal zou het derde punt stalling zijn, maar dat speelt niet.

Ik heb diverse caravans gehad en heb nu een Bürstner van 7m26 en heb er speciaal een Mazda CX-5 voor gekocht. Daarmee is het wat mij betreft allemaal al veel te lang, te groot en te zwaar. Rationeel is dit op dit moment in ons leven de beste keus, maar gevoelsmatig zou ik liefst morgen weer terug willen naar mijn eerste caravan van een meter of 5 met een Renault Clio ervoor. Ik leef buiten op de camping en heb enkel een fatsoenlijk bed en sporadisch een zitje nodig. Als het weer kan is het eerste wat ik doe mijn huidige caravan verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:44
10m caravan, is dat incl dissel? In dat geval scheelt het slechts 1,1m tov onze camper. Wij kunnen eigenlijk overal wel terecht waar we tot nu toe geweest zijn. Je hebt soms alleen geen keuze of je parallel of evenwijdig aan de toegangsweg gaat staan.

Kleine kanttekening: meestal staan we niet op campings, mijn ervaring is in dat opzicht wat beperkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:17
Voor werk moest ik op Terschelling zijn, dus snel even weekendje weg van gemaakt. En een tent op marktplaats gekocht, een Coleman coastline 4 met extra luifel voor 50,-

Wat is camperen toch leuk, je hebt direct vakantiegevoel 😊 inclusief gore oplossen koffie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYN_05-yR42Mg-_dOTvkTIcvS18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3ullJ0Vt7i6lx94oPRUwRS2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:21
Drardollan schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:36:
[...]

gevolgd door al die verschrikkelijke campers die je tegenwoordig ziet. Ook daar moet nodig paal en perk aan gesteld worden, al scheelt het nogal of je op een camping staat voor langere tijd of een doorreiscamping direct langs de snelweg.
Wat is er mis met campers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
pirke schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:58:
10m caravan, is dat incl dissel? In dat geval scheelt het slechts 1,1m tov onze camper. Wij kunnen eigenlijk overal wel terecht waar we tot nu toe geweest zijn. Je hebt soms alleen geen keuze of je parallel of evenwijdig aan de toegangsweg gaat staan.

Kleine kanttekening: meestal staan we niet op campings, mijn ervaring is in dat opzicht wat beperkt.
En totaal onvergelijkbaar. Een camper heeft over het algemeen geen voortent die gezet wordt en nog belangrijker, geen auto die je 9 van de 10 keer ook nog op je plek kwijt moet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
jannus66 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:05:
[...]

Wat is er mis met campers?
Komen om 14:00 aangereest, kieperen het ding op een plek (die ze soms ook nog finaal aan gort rijden) en gaan direct met de fiets naar het dorpje. Om 22:00 komt men thuis en slaat men met de deuren (die kunnen nu eenmaal niet zacht dicht) en om 07:30 met ronkende diesel motoren weer weg van de camping. Totaal geen sociale interactie en de hele camping is wakker bij het komen en gaan. En als ze toevallig een dagje blijven dan moet het hele apparaat vaak meegenomen worden naar het strand en moet alles op de smalle campingweggetjes wijken voor het lel.

Ik snap het plezier en nut van een camper. Daar heb ik geen moeite mee. Maar wat mij betreft worden ze gescheiden van de caravans en tenten op de camping.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jannus66
Tja, dat doen alle camperbezitters. Dat is verplicht als je een camper hebt. Je zo asociaal mogelijk gedragen op een camping.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
En zo heeft een ieder zijn eigen manier om vakantie te vieren.
De een gaat graag met de tent zo minimalistisch mogelijk, de ander met een grote caravan / camper.

Een beetje caravanner laat over het algemeen ook weinig over van zijn kampeerplek, als de caravan op zijn plaats staat wordt er eerst nog een zee aan worteldoek uitgerold alvorens er nog een voortent+luifel opgezet wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
jannus66 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:17:
Tja, dat doen alle camperbezitters. Dat is verplicht als je een camper hebt. Je zo asociaal mogelijk gedragen op een camping.....
Gelukkig niet allemaal. Maar wel een groot deel. En dat is irritant genoeg om ze liefst niet op de reguliere caravan/tent plekken te zien wat mij betreft. Onze vorige camping had dat geweldig opgelost, eigen stuk voor de campers. Niemand was elkaar tot last en ze konden heel makkelijk en en uit rijden. Het was ook voor de camper een groot pluspunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
205Gutmann schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:18:
En zo heeft een ieder zijn eigen manier om vakantie te vieren.
De een gaat graag met de tent zo minimalistisch mogelijk, de ander met een grote caravan / camper.

Een beetje caravanner laat over het algemeen ook weinig over van zijn kampeerplek, als de caravan op zijn plaats staat wordt er eerst nog een zee aan worteldoek uitgerold alvorens er nog een voortent+luifel opgezet wordt.
Ik zeg ook niet dat ik dat OK vind toch? Caravans rijden echter een stuk minder grond/gras kapot, dat is wel een feit.

Tegenwoordig is helaas de trend dat overlast veroorzaken door veel mensen als normaal gezien wordt. Van eerdere genoemde airco’s en ronkende campers tot speakers waar een gemiddelde discotheek jaloers op is (veelal bij ouderen gek genoeg). En als je ziet hoe naar mensen soms naar hardwerkend personeel doet (bv schoonmaak) dan krijg je toch tranen in je ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
jannus66 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:17:
haha ja idd, wordt ook is tijd dat ze tent bezitters op een apart veldje gaan zetten. Heel de nacht dat tent gerits voor naar de wc gaan, want de meeste hebben geen portapotti/wc. Bij het inpakken van de tent een partij geluidsoverlast van de buizen die ze leeg laten lopen. 8)7

Dit slaat natuurlijk nergens op, en is meer een maatschappelijk probleem dat er stuk minder tollerantie is en of minder met anderen rekening wordt gehouden.

[ Voor 10% gewijzigd door kiefty14 op 06-08-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
Drardollan schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

Gelukkig niet allemaal. Maar wel een groot deel. En dat is irritant genoeg om ze liefst niet op de reguliere caravan/tent plekken te zien wat mij betreft. Onze vorige camping had dat geweldig opgelost, eigen stuk voor de campers. Niemand was elkaar tot last en ze konden heel makkelijk en en uit rijden. Het was ook voor de camper een groot pluspunt.
Ik zou een eigen camping kopen als ik jou was...... zucht....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:17
kiefty14 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:34:
[...]

haha ja idd, wordt ook is tijd dat ze tent bezitters op een apart veldje gaan zetten. Heel de nacht dat tent gerits voor naar de wc gaan, want de meeste hebben geen portapotti/wc. Bij het inpakken van de tent een partij geluidsoverlast van de buizen die ze leeg laten lopen. 8)7

Dit slaat natuurlijk nergens op, en is meer een maatschappelijk probleem dat er stuk minder tollerantie is en of minder met anderen rekening wordt gehouden.
Zou wat dat betreft wel een uitkomst zijn als je een soort 'short'stay en 'long' stay zou hebben. Persoonlijk hou ik ook mee van dat kneuterige, als ik toch luxer zou willen zijn er genoeg campings waarbij huisjes en camping plekken worden gecombineerd. Zeker voor ons is dat vele malen handiger, dan hoef je niet helemaal naar Zuid-frankrijk/Kroatie te rijden met een caravan achter de auto.

Maarja, wij gaan met vouwwagen en hoef niet pere in mijn eigen bubbel te leven, maar hou wel van beetje levendigheid/gevoel van saamhorigheid van een camping, hoe voller de camping hoe beter. Sta liever s'ochtends 20 minuten op mijn stokbrood te wachten dan in m'n 1tje aankomen bij de bakkerij :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18
oh als we toch wensen aan het strooien zijn: graag een kleine-tent_adult-only_weinig-Nederlanders_no-entertainment_goede-bar_bakker-op-loopafstand_camping })

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het is pas echt kamperen als je ergert aan de andere kampeerders. Lekker Hollands klagen en zeuren. Misschien de volgende keer toch maar een hotel als teveel last van de medekampeerders ervaart, of wildkamperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
205Gutmann schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:18:
Dat worteldoek doet het gras niets hoor. Waarschijnlijk beschermt het zelfs op de looproutes. Alleen drie weken onder een grondzeil of plastic overleefd het gras niet. Zonder dat grondzeil hadden wij vorige week echter de voortent blank staan. Na een wolkbreuk kwam de regen letter vanaf onder naar boven.

[ Voor 6% gewijzigd door Deveon op 06-08-2024 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
jannus66 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:44:
[...]

Ik zou een eigen camping kopen als ik jou was...... zucht....
Is absoluut een ambitie, maar of het er ooit van komt….

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 205Gutmann
Drardollan schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:26:
[...]

Ik zeg ook niet dat ik dat OK vind toch? Caravans rijden echter een stuk minder grond/gras kapot, dat is wel een feit.

Tegenwoordig is helaas de trend dat overlast veroorzaken door veel mensen als normaal gezien wordt. Van eerdere genoemde airco’s en ronkende campers tot speakers waar een gemiddelde discotheek jaloers op is (veelal bij ouderen gek genoeg). En als je ziet hoe naar mensen soms naar hardwerkend personeel doet (bv schoonmaak) dan krijg je toch tranen in je ogen?
Dat zeg je inderdaad niet, maar voor het gemak scheer je wel alle campers over dezelfde kam. Dit terwijl veel caravans net zo erg zijn.
Iedereen heeft zijn eigen manier van vakantie vieren, een beetje respect en begrip daarvoor, zorgt dat je van anderen ook respect en begrip krijgt.

Als je naar bepaalde streken, campings gaat, kun je nu eenmaal verwachten dat er veel airco's draaien op campers en caravans. Je kunt je er de hele vakantie aan ergeren, maar daar wordt je vakantie niet leuker van.

Bij ons op de camping staat 3 plekken verderop ook een redelijk asociaal gezin, de hele dag NL volksmuziek uit een Bluetooth speaker, tegen 12en gaan de 1e halve liters open en dat gaat door totdat de officiële nachtrust op de camping begint.
Ik heb 2x gevraagd of het wat rustiger kon en daarna heb ik het maar los gelaten. Ik laat het mijn vakantie in ieder geval niet vergallen. Op een camping heb je je buren nu eenmaal niet voor het uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
Deveon schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:17:
[...]

Dat worteldoek doet het gras niets hoor. Waarschijnlijk beschermt het zelfs op de looproutes. Alleen drie weken onder een grondzeil of plastic overleefd het gras niet. Zonder dat grondzeil hadden wij vorige week echter de voortent blank staan. Na een wolkbreuk kwam de regen letter vanaf onder naar boven.
Na een week of 2 is het gras meestal behoorlijk geel, als daarna meteen de volgende caravan zijn worteldoek uitrolt, krijgt het gras weinig kans om zich te herstellen?
Maar het is inderdaad beter dan meteen een bouwzeil direct op het gras gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:21

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Drardollan schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:51:
[...]

Als je denkt gelukkig te worden van een dergelijke caravan, waarom niet? Persoonlijk denk ik niet dat het voor een “bubbel” uitmaakt of je caravan 3 meter is of 10 meter, zelfs niet als niet buiten komt en 24/7 in het ding gaat zitten. Niemand verplicht je sowieso om te gaan met andere mensen, als je daar niet voor openstaat dan zal het meestal blijven bij een simpele groet.

Een 10 meter caravan brengt wel een hoop “problemen” met zich mee. Allereerst de plekken waar je kan staan, onder de 150m2 hoef je niet te kijken. En heel veel campings hebben die grootte niet of slechts heel beperkt, je moet tegenwoordig ook steeds vaker de maten van de caravan al doorgeven voor het boeken. Ten tweede moet je het ook van A naar B slepen, dat vereist een stevige auto en behoorlijke kosten qua brandstof op de langere afstanden. Normaal zou het derde punt stalling zijn, maar dat speelt niet.

Ik heb diverse caravans gehad en heb nu een Bürstner van 7m26 en heb er speciaal een Mazda CX-5 voor gekocht. Daarmee is het wat mij betreft allemaal al veel te lang, te groot en te zwaar. Rationeel is dit op dit moment in ons leven de beste keus, maar gevoelsmatig zou ik liefst morgen weer terug willen naar mijn eerste caravan van een meter of 5 met een Renault Clio ervoor. Ik leef buiten op de camping en heb enkel een fatsoenlijk bed en sporadisch een zitje nodig. Als het weer kan is het eerste wat ik doe mijn huidige caravan verkopen.
Hier een Kip 48TRZ van 6,60m (dissel tot kont). Staat een VW Tiguan voor, die hem goed van zijn plek krijgt.

We (eigenlijk mijn partner - het is haar projectje) hebben daarnaast ook nog een Cavalier C380 uit 1980 (niet te verwarren met Caravalair... dat is een heel ander merk). Dat is stiekem gewoon een Kip, maar dan met een ander merkplaatje. Die is helemaal opgeknapt en buiten in ere hersteld (binnen flink gemoderniseerd). En door zijn lage eigengewicht kan hij goed getrokken worden door onze Audi met Multitronic-bak (die max 1500kg mag trekken, maar met tegenzin - de Tiguan mag 2.200 trekken en doet dat met gemak).

De Cavalier is een stuk korter en past in iedere hoek die toevallig nog vrij is. We hebben er ook alleen maar een luifeltje aan. Als we de Kip 48TRZ meenemen, bellen we bij het boeken van plaatsen altijd even om te kijken hoe breed de plaats is (want 100m2 kun je ook bereiken met een hele smalle plaats, als hij maar langwerpig is natuurlijk). We staan het liefst parallel aan de toegangsweg, want er moet ook nog 3,20m voortent voor uiteraard.

Welke caravan we meenemen, is afhankelijk waar we naartoe gaan, en wie er mee gaat (wij beiden of één van ons, wel of geen kind en wel of geen hond).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Deveon schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:11:
Het is pas echt kamperen als je ergert aan de andere kampeerders. Lekker Hollands klagen en zeuren. Misschien de volgende keer toch maar een hotel als teveel last van de medekampeerders ervaart, of wildkamperen.
Dat is ook wel weer een beetje flauw, je mag je toch best ergeren als ergens overlast van ervaart? ;)

Niet dat ik het verder eens ben met de camperhaat hoor. Dat verhaal klinkt meer als een campingeigenaar die het wat handiger kan regelen met het kiezen van een locatie voor een oude hoestbui die alleen op doorreis is. Daar kan de campereigenaar weinig aan doen.
De meeste campers die ik echt op kampeerplekken terecht die komen staan daar ook meestal wel even. Degenen die echt willen doorreizen kiezen vaak al voor locaties die daar handig voor zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:09
Drardollan schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:25:
[...]

En dan nooit op vakantie kunnen gaan, juist op het moment dat het zo leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
maartend schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:06:
[...]

je bedoeld in de tijd dat het op jouw halfrond zomer is? Gelukkig is de wereld groter ;)
Je kan natuurlijk ook een winter camping beginnen :p

[ Voor 8% gewijzigd door Hopjesvla79 op 06-08-2024 19:14 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met haringen voor een stormbanden, geschikt voor rotsbodem?
We staan nu in Kroatië, en bij het afbreken van de tent kwam ik erachter dat ik beide storm haringen niet meer uit de grond krijg. Met een beetje wrikken en wringen heb ik ze eruit gekregen, helaas wel zodanig krom dat ze niet meer te gebruiken zijn.
Ik had van die V haringen, ongeveer 40 tot 50 cm lang.
De scheerlijnen stonden vast met rotspennen, daarvon kon ik de meeste nog wel recht uit de grond krijgen.
Ik zie bij de Wit diverse haringen maar welke zijn nu het beste voor deze ondergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
maartend schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:06:
[...]

Het is dat ik nu in het hoogseizoen moet, maar van mij hoeft dat niet. Van oktober tot april kan je ook prima weg, al zal dat waarschijnlijk geen kamperen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Drardollan schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:49:
[...]

Het is dat ik nu in het hoogseizoen moet, maar van mij hoeft dat niet. Van oktober tot april kan je ook prima weg, al zal dat waarschijnlijk geen kamperen zijn.
En dat is juist de reden dat ik 30+ jaar geleden er van af zag een camping te beginnen. Het niet echt kunnen kamperen zonder heul ver weg te moeten gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 06-08-2024 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

205Gutmann schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:26:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met haringen voor een stormbanden, geschikt voor rotsbodem?
We staan nu in Kroatië, en bij het afbreken van de tent kwam ik erachter dat ik beide storm haringen niet meer uit de grond krijg. Met een beetje wrikken en wringen heb ik ze eruit gekregen, helaas wel zodanig krom dat ze niet meer te gebruiken zijn.
De scheerlijnen stonden vast met rotspennen, daarvon kon ik de meeste nog wel recht uit de grond krijgen.
Ik zie bij de Wit diverse haringen maar welke zijn nu het beste voor deze ondergrond?
Je kan beter bij Obelink kijken, is meer een caravan supermarkt dan de De Wit voor dit soort zaken.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wij hebben deze: https://www.obelink.nl/is...Lgcwnc3cPv4xoCTYQQAvD_BwE

Extreem degelijk. Heb ik al een keer of 7 in de rotsige bodem van de camping in de Ardèche gemept en er ook weer netjes uit gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tieske88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43
aReaRe schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:19:
[...]

Je kan beter bij Obelink kijken, is meer een caravan supermarkt dan de De Wit voor dit soort zaken.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het grote verschil is tussen de Wit en Obelink? Je bedoelt dat Obelink een groter assortiment heeft?

Wij wonen namelijk precies tussen Obelink en de Wit in en willen nagenoeg onze hele inventaris nog aanschaffen (laatste jaren na de geboorte van 2 kleintjes vooral aan glamping gedaan, daarvoor wel met tenten gekampeerd maar deels met geleend spul en deels sluit het niet meer aan op onze nieuwe gezinssituatie).

Nu gaan we binnenkort naar de Wit om ons te oriënteren op het kampeermiddel (vouwwagen of tent en wat voor een dan) en als het een tent wordt wil ik ook nog een keer naar Bax in Bergeijk. Daarna zal de inventaris aangeschaft moeten worden en moet ik daarvoor bij de Wit of Obelink zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
Heb zelf dit jaar schroefharingen gebruikt en bij de stormbanden heb ik er 2 ingedraaid aan iedere kant, zat naar mijn gevoel erg stevig vast… maar geen storm gehad ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Tieske88 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:56:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het grote verschil is tussen de Wit en Obelink? Je bedoelt dat Obelink een groter assortiment heeft?
Specifieke dingen voor de caravan zal je eerder bij Obelink vinden dan bij de De Wit, en vice versa voor tent specifieke artikelen. Voor wat betreft de rest (slapen, slaapzakken en keukeninventaris maakt het niet veel uit).

Bij beide toko's in zowel mijn vorige tent periode, dan wel mijn huidige caravan periode bezocht en de nodige doekoes achter gelaten :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
205Gutmann schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:05:
[...]

Na een week of 2 is het gras meestal behoorlijk geel, als daarna meteen de volgende caravan zijn worteldoek uitrolt, krijgt het gras weinig kans om zich te herstellen?
Maar het is inderdaad beter dan meteen een bouwzeil direct op het gras gooien.
Inmiddels het zes jaar met worteldoek maar als wij het weekend voor Hemelvaart opzetten en met Pinksteren afbreken is het nog steeds groen, niet geel. Dat bouwzeil is overigens niet veel anders dan het grondzeil van een tent, enige verschil is meer variatie in afmetingen.
Gonadan schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:54:
[...]

Dat is ook wel weer een beetje flauw, je mag je toch best ergeren als ergens overlast van ervaart? ;)
Zolang je maar niet generaliseert, sure. Dit jaar sinds lange tijd weer de zomer in Nederland gekampeerd maar als ouders dan tegen hun kinderen gaan schreeuwen heb in liever dat ze dat in een caravan doen dan een tent. :+

Echter hoewel de Nederlandse campingplaatsen vrij ruim zijn zit je toch dichter op elkaar dan thuis en met flink minder isolatie. Het betreffen ook nog eens vreemde dus ga je snel ergeren. Sommige mensen zijn gewoon niet geschikt om te kamperen.

@Tieske88 Over een maandje zul je ook genoeg gratis vouwwagens inclusief complete inventaris op de bekende sites verschijnen. Vaak eenvoudig wel ergens te stallen en ben je in één klap klaar. Uiteindelijk bepaalt toch ervaring wat voor jullie het fijnste kamperen is.

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 06-08-2024 22:13 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:32

Bommes

Capo del formaggio

Drardollan schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:25:
[...]

Met jouw mening over campers en hun eigenaren zou ik er niet aan beginnen als ik jou was 8)7

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 22:09
Bommes schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:42:
[...]

Met jouw mening over campers en hun eigenaren zou ik er niet aan beginnen als ik jou was 8)7
Misschien de paalcamping nieuw leven in blazen ;) . Lage aanvangskosten ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
Tieske88 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:56:
[...]

Wij wonen namelijk precies tussen Obelink en de Wit in en willen nagenoeg onze hele inventaris nog aanschaffen (laatste jaren na de geboorte van 2 kleintjes vooral aan glamping gedaan, daarvoor wel met tenten gekampeerd maar deels met geleend spul en deels sluit het niet meer aan op onze nieuwe gezinssituatie).

Nu gaan we binnenkort naar de Wit om ons te oriënteren op het kampeermiddel (vouwwagen of tent en wat voor een dan) en als het een tent wordt wil ik ook nog een keer naar Bax in Bergeijk. Daarna zal de inventaris aangeschaft moeten worden en moet ik daarvoor bij de Wit of Obelink zijn?
Ik woon om de hoek bij De Wit.
Mijn ervaring is dat je voor tenten bij Obelink ook prima kunt slagen, het aanbod vouwwagens is bij De Wit veel groter.
Obelink is wel een stuk groter dan De Wit, volgens beide websites zouden ze qua oppervlakte ongeveer even groot zijn, maar Obelink ben je wel even bezig voordat je daar alles gezien hebt.

Obelink heeft daarnaast een redelijk groot aanbod van eigen merk producten.
Die zijn wat gunstiger geprijsd dan de huismerk artikelen van De Wit.
Voor camping kasten en dergelijke slaag je het beste bij Obelink.

Voor de complete inventaris zou ik naar Obelink gaan, maar beide winkels zijn zeer de moeite waard om te bezoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ik was laatst ook voor het eerst eens bij Obelink. Daar iedereen er zo enthousiast over is waren de verwachtingen hoog..maar zoals het vaak gaat viel het mij tegen. Goed, persoonlijke mening, maar wat een depressief hol is het.. Qua tenten helemaal matig, maar wel de keuze uit 289 soorten bestek en 25 airfryers... Nu val ik als kleine-tent kampeerder* ook totaal niet in die doelgroep, maar vind de Witt dan nog net iets beter uitgerust voor mensen die niet meteen 8 weken op 1 plek blijven staan. En qua uitstraling winkel ook een heel stuk fijner.

Ach ja, beide winkels kan je een keer heen gaan maar persoonlijk zou ik dan naar de Witt gaan en die andere links laten liggen of ipv. naar Hendriks in Ermelo gaan (jammer dat Kampeermarkt in Eindhoven er niet meer is, dat was op zich qua tenten aanbod een fijne winkel van groot tot klein).

* nuance: heb sinds kort een Redwood Wild Basin 260 TC van 2,70*4,35. De eerste ' grote' tent die nu flink in de aanbieding is. De Exped Venus DLX begint af te takelen na heel wat jaren en aangezien we ook wel eens wilden staan in de tent (zou het toch de leeftijd zijn) nu maar eens 'grote' tent gekocht. Wel zijn er nog 2 trekkingtentjes in het bezit voor als we met de rugzak op pad gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Hopjesvla79 op 07-08-2024 08:09 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Deveon schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:09:
Zolang je maar niet generaliseert, sure. Dit jaar sinds lange tijd weer de zomer in Nederland gekampeerd maar als ouders dan tegen hun kinderen gaan schreeuwen heb in liever dat ze dat in een caravan doen dan een tent. :+
Nou op zich vind ik het al positief als ouders tegen kun kinderen schreeuwen. Dan laten ze ze tenminste niet volledig ongecontroleerd over de camping kloten waardoor ik de kinderen van anderen weer moet gaan opvoeden. :+
Echter hoewel de Nederlandse campingplaatsen vrij ruim zijn zit je toch dichter op elkaar dan thuis en met flink minder isolatie. Het betreffen ook nog eens vreemde dus ga je snel ergeren. Sommige mensen zijn gewoon niet geschikt om te kamperen.
Nou daar raak je indirect wel een puntje wat mij op dit moment niet zo bevalt. We staan nu op echte afgescheiden plaatsen met hegje of iets beginnends wat nog het moet worden.
Toen wij kwamen hadden de buren hun vouwwagen aan de ene kant en de auto aan de andere, dus wij deden hetzelfde zodat je niet direct naast een tent staat.
Nu hebben we nieuwe buren en die hebben hun tent bijna ín de heg geprakt. De scheerlijnen staan zelfs tot op onze plek. Ik heb er geen punt van gemaakt want wij staan ook redelijk dicht bij de rand en ik kom daar verder toch niet, maar het feit dat we nu minder dan een meter tussen onze slaapplaatsen hebben en onder de luifel eigenlijk ook gewoon bij elkaar zitten voelt zich een heel stuk minder vrij.

Op de vorige camping waren de plekken erg ruim maar niet hard afgebakend, je kon aan de elektriciteitspaal zien hoe ze liepen.
Daar stonden we precies in het midden, lekker veel ruimte om je heen. Kwamen daar ook nieuwe buren die dachten dat een ruime plek betekent dat je dan gewoon de resterende ruimte tussen de twee buren helemaal vol kon bouwen.
Ja opzouten, die heb ik wel weggestuurd. Er was meer dan genoeg ruimte op hun eigen plek om daar de bijzetten te plaatsen, die hoefde echt geen scheerlijnen met die van mij te kruisen.

Dat is één van de weinige dingen wat mij op een camping onrustig kan maken, dat anderen je al dan niet onbewust je je ruimte niet gunnen. Een wisseldag is altijd spannend. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wat Obelink of De Wit betreft, ik had in mijn herinnering bij De Wit een wat meer Maakantje gevoel. Druk, rommelig, chaotisch, Obelink was wat beter op dat vlak. Maar volgens mij kan je bij beiden het meeste voor je uitrusting wel vinden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
Gonadan schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:36:
Wat Obelink of De Wit betreft, ik had in mijn herinnering bij De Wit een wat meer Maakantje gevoel. Druk, rommelig, chaotisch, Obelink was wat beter op dat vlak. Maar volgens mij kan je bij beiden het meeste voor je uitrusting wel vinden.
Ik had het tegenovergestelde, bij Obelink chaos en rommelig overkomen. Waarbij De Wit er altijd opgeruimd en netjes uitziet. Al kom ik maandelijks bij de Wit (ook voor de niet kampeer artikelen) en bij Obelink is al weer even geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
kiefty14 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:01:
[...]

Ik had het tegenovergestelde, bij Obelink chaos en rommelig overkomen. Waarbij De Wit er altijd opgeruimd en netjes uitziet. Al kom ik maandelijks bij de Wit (ook voor de niet kampeer artikelen) en bij Obelink is al weer even geleden.
Eens. Obelink vond ik ook erg rommelig, slechte parkeergelegenheid (weg geblokkeerd door kruisend (sluip) verkeer op ventweg) en heel erg druk op een maandagochtend nota bene. Bij de Wit hebben ze het netter voor elkaar in mijn beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:00
kiefty14 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:01:
[...]

Voor mij is Obelink ook alweer even geleden, maar het is daar inderdaad wat rommelig. Niet alleen buiten op het parkeerterrein, maar binnen krijg ik een beetje een braderie gevoel :+
Een heleboel mensen langs diverse kraampjes (stellingen) maar omdat alles heel dicht op elkaar staat heb je snel opstoppingen en doet het aan als een mierenhoop. Volgens mij is het beginstuk ook vrij laag qua plafond dus dat helpt ook niet mee het beklemmende gevoel weg te nemen.

Verder vind ik het wel een fijne winkel want ze hebben altijd alles wat ik nodig heb en het personeel is vriendelijk.

Maar goed, het is dus even geleden. Wellicht is het veranderd. In het najaar gaan we er kijken voor mogelijk een nieuwe tent.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
Net wkndje in Luxemburg op camping langs de Sauer gestaan. (Ik was aan het packraften, dus perfecte locatie voor me.
Ik kwam daar vroeger met groepen, maar nooit vrijwillig gestaan.

OMG, dat doe ik niet meer. Groot, lelijk, druk en toen een hondenbezitter haar hond liet schijten op een net verlaten plek (het wel opruimden) zakte echt mijn broek af. Zeker toen ik door had dat dit niet incidenteel was. Plekken werden ook niet bijgehouden door eigenaar, ik stond in 15cm lang gras. Dat gaat gewoon ruiken.

Geef mij maar Martbusch in Berdorf. Daar sta ik dan volgend wknd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske88
Dankjewel voor alle reacties! Voor beide valt dus wel wat te zeggen. Ik denk dat we dan ook maar eens bij Obelink gaan kijken dan!
Deveon schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:09:
[...]
@Tieske88 Over een maandje zul je ook genoeg gratis vouwwagens inclusief complete inventaris op de bekende sites verschijnen. Vaak eenvoudig wel ergens te stallen en ben je in één klap klaar. Uiteindelijk bepaalt toch ervaring wat voor jullie het fijnste kamperen is.
Met gratis bedoel je denk ik goedkoop?

Maar stallen is sowieso een uitdaging bij ons in de buurt ben ik achter gekomen dus dat is ook het grootste manco van de vouwwagen voor ons. Verder willen we wel voorkomen dat (zoals een bekende van ons) we een oude vouwwagen kopen voor weinig en er dan achter komen dat het toch wel veel werk is en het niet handig is met de kinderen (terwijl veel van de ongemakken bij moderne vouwwagens al verholpen zijn). En dit vervolgens dan betrekken op vouwwagens (of tenten) in het algemeen.

Als het een 2e hands wordt zal het een relatief nieuwe worden dus dan is het sowieso fijn dat we de verschillende mogelijkheden/versies ergens hebben kunnen zien zodat we een onderbouwde keus kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Tieske88 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:00:
[...]

Met gratis bedoel je denk ik goedkoop?
Gratis ook wel, zeker na het seizoen. Het is natuurlijk wel een risico en je zou hem vooraf even moeten opzetten ergens dat je daar niet op vakantie achter komt. Voor een paar honderd euro wordt het aanbod wel een stuk groter. Verder vind ik persoonlijk de Trigano’s van zelfs 20 jaar geleden niet zo zeer beperkt in gemak, een oude tent staat meestal alleen niet zo strak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Tieske88 de hoeveelheid werk hangt voor 90% af van wat je allemaal mee neemt en wilt uitstallen op de plek.
Wanneer je uit de wagenbak kunt leven en niet te veel op hoeft te bouwen dan valt het als mee.
Ik heb echter ook mensen gezien die per se van die van campingkasten op willen bouwen, tafeltje hier, kastje daar, hangwandje met vakken, voortent, vloerkleed, luifel, lichtjes, keuken inrichten met rekjes, etc. En dan concludeerden dat een vouwwagen toch wel veel werk was en dan over willen stappen naar een caravan.
Waar ze waarschijnlijk net zoveel uit willen stallen en dan ook weer gaan concluderen dat het veel werk is. Maar die creëren dus gewoon zelf het werk.

Er zit er wel veel in hoe handig en 'snel' verschillende modellen zijn, maar het meeste werk heb je zelf in de hand.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske88
Mee eens dat je het voor een groot deel ook zelf in de hand hebt. Wij willen de hoeveelheid spullen sowieso beperkt houden en dus ook niet teveel meeslepen wat dus al zal helpen. Echter heb ik de laatste jaren op de camping wel al aardig rondgekeken bij het op-/afbouwen van diverse tenten en vouwwagens en daar zit toch wel aardig wat verschil in. M.n. de modernere uitvoeringen gaan wel makkelijker/sneller en zijn grotendeels door 1 persoon op te zetten.

Verder is een eigenschap die we zelf graag willen hebben de donkere slaapcabines (ivm de kleintjes die voorlopig nog wel middagslaapjes doen en op tijd naar bed moeten), en dat is ook een relatief nieuw ding (of je moet zelf gaan verven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Donkere cabines zijn helemaal niet nodig joh. Er wordt al decennia met gewoon doek gekampeerd en dat lukt iedereen, het is hooguit even wennen.
Maar als je het echt graag wilt, verven gebeurt ook veel inderdaad. Is ook niet heel spannend.

Qua wagens is er inderdaad wel verschil hoor. Wij hebben bewust gekeken naar een snelklapper met mogelijkheid tot ingeklapt laden en lossen, dat is wel erg prettig.
De wat klassiekere modellen met drie zakken kleur gecodeerde stokken zijn wel wat meer werk inderdaad.

[ Voor 36% gewijzigd door Gonadan op 07-08-2024 12:34 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:36
Donkere cabines hangt echt van de persoon af
Ik slaap bijv overal en bij ieder licht maar bij mijn vrouw en 2 van mijn kinderen moet het echt 100% donker zijn.
Mijn vrouw heeft al last van een lichtstraal onder de deur door, laat staan een hele verlichte slaapcabine.

Had ook zo zijn voordelen toen wij nog in een tent kampeerden.
Ze was er vroeg uit (had ik lekker de ruimte om schuin te liggen in bed), ze stond als eerste bij de bakker, en wanneer ik wakker werd stonden de verse broodjes en de koffie klaar ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

vhal

ಠ_ಠ

Als donkere cabines een optie zouden zijn bij AK, dan was het de eerste optie die ik had aangevinkt. Liever dat dan het stomme dakvenster wat vrij omslachtig werkt in de praktijk en nadat je hem weer hebt dichtgemaakt je vervolgens met dichtgeknepen billen zit of het een Oostenrijks buitje tegenhoudt :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:30

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

maartend schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:04:
Net wkndje in Luxemburg op camping langs de Sauer gestaan. (Ik was aan het packraften, dus perfecte locatie voor me.
Ik kwam daar vroeger met groepen, maar nooit vrijwillig gestaan.

OMG, dat doe ik niet meer. Groot, lelijk, druk en toen een hondenbezitter haar hond liet schijten op een net verlaten plek (het wel opruimden) zakte echt mijn broek af. Zeker toen ik door had dat dit niet incidenteel was. Plekken werden ook niet bijgehouden door eigenaar, ik stond in 15cm lang gras. Dat gaat gewoon ruiken.

Geef mij maar Martbusch in Berdorf. Daar sta ik dan volgend wknd
Welke camping was dat? Er liggen er nog al wat, zo uit mijn hoofd tel ik er al minimaal 5 tussen Echternach en Diekirch

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

205Gutmann schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 07:36:
[...]

Voor de complete inventaris zou ik naar Obelink gaan, maar beide winkels zijn zeer de moeite waard om te bezoeken.
En een leuk dagje uit oOo weer eens wat anders dan de meubelboulevard op 2e paas of pinksterdag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Hopjesvla79 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:02:
ik was laatst ook voor het eerst eens bij Obelink. Daar iedereen er zo enthousiast over is waren de verwachtingen hoog..maar zoals het vaak gaat viel het mij tegen. Goed, persoonlijke mening, maar wat een depressief hol is het.. Qua tenten helemaal matig, maar wel de keuze uit 289 soorten bestek en 25 airfryers... Nu val ik als kleine-tent kampeerder* ook totaal niet in die doelgroep, maar vind de Witt dan nog net iets beter uitgerust voor mensen die niet meteen 8 weken op 1 plek blijven staan. En qua uitstraling winkel ook een heel stuk fijner.

Ach ja, beide winkels kan je een keer heen gaan maar persoonlijk zou ik dan naar de Witt gaan en die andere links laten liggen of ipv. naar Hendriks in Ermelo gaan (jammer dat Kampeermarkt in Eindhoven er niet meer is, dat was op zich qua tenten aanbod een fijne winkel van groot tot klein).

* nuance: heb sinds kort een Redwood Wild Basin 260 TC van 2,70*4,35. De eerste ' grote' tent die nu flink in de aanbieding is. De Exped Venus DLX begint af te takelen na heel wat jaren en aangezien we ook wel eens wilden staan in de tent (zou het toch de leeftijd zijn) nu maar eens 'grote' tent gekocht. Wel zijn er nog 2 trekkingtentjes in het bezit voor als we met de rugzak op pad gaan.
En Kampeerhal Hendriks in Ermelo is ook een aanrader (voor mij om de hoek).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
aReaRe schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:38:
[...]

En een leuk dagje uit oOo weer eens wat anders dan de meubelboulevard op 2e paas of pinksterdag :P
Masochist... Bij Obelink en De Wit is het op dat soort "koopzondagen" drukker als bij de IKEA aan het begin van het kampeerseizoen.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Oekiejoekie schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:40:
[...]

Masochist... Bij Obelink en De Wit is het op dat soort "koopzondagen" drukker als bij de IKEA aan het begin van het kampeerseizoen.
Denk je echt dat ik op die dagen er naar toe ga, ik kijk wel beter uit :P Ik woon in Lelystad en dacht je dat ik op die dagen naar Bataviastad ga :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:21
Ik ben oprecht geïnteresseerd in waarom kiezen mensen voor een vouwwagen i.p.v. een bagage wagen met tent naar keuze?

Wij hebben een vouwwagen heel kort overwogen maar ik vind de aanschafprijs nogal fors tegenover bijv. een bagagewagen.

Zelf hebben we nu 2k voor een humbauer bagagewagen betaald met 1825 liter. Daarin krijg ik al mijn kampeerspullen meegenomen en er is nog plek over. De tent (opblaasbare f&b vd decathlon, zonder opnieuw discussie te willen starten over opblaasbare tenten) staat binnen 15 minuten.

Als je kijkt naar een 'normale niets spannends aan' vouwwagen ben je zo 10/15k kwijt.

Welk voordeel mis ik hier t.o.v. bagagewagen + eigen tent?

discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
aReaRe schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:46:
[...]

Denk je echt dat ik op die dagen er naar toe ga, ik kijk wel beter uit :P Ik woon in Lelystad en dacht je dat ik op die dagen naar Batavia stad ga :P
Nog een extra tip voor de Obelink-bezoekers: Check ook even vooraf of er op die dag geen Duitse feestdag valt. Je zult maar net een doordeweekse vrije dag genomen hebben om daar rustig inkopen te doen, en dan alsnog tussen 10000 Duitsers staan...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Oekiejoekie schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:49:
[...]

Nog een extra tip voor de Obelink-bezoekers: Check ook even vooraf of er op die dag geen Duitse feestdag valt. Je zult maar net een doordeweekse vrije dag genomen hebben om daar rustig inkopen te doen, en dan alsnog tussen 10000 Duitsers staan...
Dat is niet alleen bij Obelink, dit heb ik ook wel eens bij De Wit meegemaakt. Maar Duits is dan die dag de voertaal.

Ach, het heeft zijn charme zolang ik het maar niet hoef mee te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adam1980
loewie1984 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:46:
Ik ben oprecht geïnteresseerd in waarom kiezen mensen voor een vouwwagen i.p.v. een bagage wagen met tent naar keuze?

Wij hebben een vouwwagen heel kort overwogen maar ik vind de aanschafprijs nogal fors tegenover bijv. een bagagewagen.

Zelf hebben we nu 2k voor een humbauer bagagewagen betaald met 1825 liter. Daarin krijg ik al mijn kampeerspullen meegenomen en er is nog plek over. De tent (opblaasbare f&b vd decathlon, zonder opnieuw discussie te willen starten over opblaasbare tenten) staat binnen 15 minuten.

Als je kijkt naar een 'normale niets spannends aan' vouwwagen ben je zo 10/15k kwijt.

waarom een vouwwagen ipv tent met wagen:
1. opzetgemak en snelheid (enigzins afhankelijk van keuze vouwwagen); matras ligt direct klaar.
2. van de grond af slapen op een goed matras
3. indien je een stallingsplek hebt: geen gedoe met opsslag kampeerspul in huis, tent, keuken, meubilair ligt in vouwwagen die in de stalling staat.
4. comfort (katoenen doek, is ook wel te krijgen in een tent, maar zie dan punt 1)
5. vaak modulair op te zetten
6. nat inpakken is niet zo'n probleem (ook wel afhankelijk van soort vouwwagen) en thuis laten drogen is ook redelijk eenvoudig
7. keuken direct paraat, ook onderweg indien gewenst (wederom vouwwagen afhankelijk)

dat is wat zo snel in mij op komt, kan nog wel wat bedenken waarschijnlijk. Maar ik zou nooit voor een tent kiezen. Want ik wil een katoenen tent, dan kom je al bij enorm zware pakketten uit die moet je gaan verslepen.
FYI wij hebben een combi camp country uit 2018 (nu zijn het inderdaad flinke prijzen geworden)

Edit: ik zou nooit onder zo'n plastic tentdoek willen liggen, als ik met een rugzak op pad ga is dat uiteraard een ander verhaal.

8. een vouwwagen kan wat meer wind hebben doorgaans

Edit 2:

9. beschikbaar geld speelt natuurlijk ook een rol. tent en bagagewagen is inderdaad goedkoper. (en makkelijker iets aanpassen in de kampeerset.)

[ Voor 8% gewijzigd door Adam1980 op 07-08-2024 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:05
Oekiejoekie schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:49:
[...]

Dit geldt ook voor elke zondag (winkels Duitsland gesloten) en elke Duitse feestdag voor elke stad van enige omvang langs de oostgrens van ons land.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Keuzes bij aanschaf:

• Opbergmogelijkheden in de vouwwagen, sommige dingen die je gewoon het hele jaar door in de wagen kan laten staan (keukengerei, windscherm etc etc)
• Wat kan meetellen in vouwwagen of tent met bagagekar is of je wel of geen stalling hebt. Een bagagekar (zelfs opvouwbaar verkrijgbaar) is makkelijker ergens weg te frotten dan een vouwwagen.

Ik heb nooit voor de keuze gestaan na afscheid van het tent kamperen, stalling had ik reeds al gevonden met plek. Bij mij was de keuze caravan of vouwwagen die ik in mijn eentje (vrijgezel) moet kunnen handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Bommes schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:42:
[...]

Juist wel. Camping voor enkel caravans en tenten, minstens 3 dagen blijven. Gat in de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Drardollan schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:08:
[...]

Juist wel. Camping voor enkel caravans en tenten, minstens 3 dagen blijven. Gat in de markt.
Inclusief uitgebreid pretpark en een gigantisch zwemparadijs :P

/rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
aReaRe schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:15:
[...]

Inclusief uitgebreid pretpark en een gigantisch zwemparadijs :P

/rent
Een lekkere flying en wing coaster erbij, best een goed idee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Gezien de nog steeds stijgende verkoop cijfers van campers lijkt me juist dat je een groot deel van je inkomsten laat liggen.
Maar goed.

Overgings heb ik nu na 6 jaar tent en caravan kamperen weer terug een camper (voorlopig er bij)
Daarvoor bijna 16 jaar met de camper heel veel nachtjes op pad geweest door een flink deel van West Europa.
Campings, camperplaatsen, vrij staan in de natuur, willekeurige parkeerplaatsen, enz. Overal wel gestaan en overnacht.

Ik herken echt totaal niets van je verhaal.
Wat is er mis met laat aankomen en vroeg vertrekken?
Dan is die plek groot deel van de dag vrij, fijn toch, vrij zicht.
Ronkende motoren hebben de auto's ook als ze komen en gaan daar is niet exclusief voor campers.
Okay schuifdeuren van buscampers, die geef ik je toe. Dat kan flink irritant zijn. Gelukkig hebben de echt moderne bussen een electrische sluiting van die deur.

Andere leuke opties om je eventueel nog aan te ergeren:
6 meter caravan + voortent + luifel waarbij ook de auto nog half op het plekje half op het pad er bij moet. Waarbij elke 5 minuten wel iets uit die auto gepakt moet worden, deuren open- en dicht slaan.
Of ook leuk: caravan of tent kampeerders die niet tegen hun auto willen kijken dus zetten ze het ding maar recht voor de neus van hun (achter)buren.
Of buren die met de auto naar het camping winkeltje, toiletgebouw op een neer rijden omdat ze te lam zijn om een stukje te lopen.

Maar om af te sluiten zonder dat ik naar andere groepen kampeerders wijs.
De meeste camper eigenaren zijn senioren, die gemiddeld genomen toch wat rustiger en stiller zijn dan het gemiddelde gezin met jonge kinderen.
Dus voor de rust zou je juist die eerste groep willen hebben op je camping toch?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Gonadan schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:57:
Donkere cabines zijn helemaal niet nodig joh. Er wordt al decennia met gewoon doek gekampeerd en dat lukt iedereen, het is hooguit even wennen.
In de camper komt een ieniemienie straaltje licht langs het gordijn af. Voor mij is het pikkedonker, ik zie geen steek en doe alles op de tast in het slaapgedeelte. Mijn vrouw draagt een slaapmasker tegen het licht :X 99,9% donker is niet genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Van het weekend op de camping elke ochtend een wtf momentje: meerdere campinggasten die met de auto naar het toiletgebouw reden om het chemisch toilet te legen 8)7 Het was dan wel een langgerekte camping langs de Moezel en die lui die ik dat heb zien doen waren minimaal van de leeftijd van mijn ouders, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

franssie

Save the albatross

Yukkie schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:38:
Van het weekend op de camping elke ochtend een erf momentje: meerdere campinggasten die met de auto naar het toiletgebouw reden om het chemisch toilet te legen 8)7 Het was dan wel een langgerekte camping langs de Moezel en die lui die ik dat heb zien doen waren minimaal van de leeftijd van mijn ouders, maar toch.
Aan de ene kant bizar, maar wellicht ook luiheid als er geen sanitairgebouwen zijn. Ik heb een klein chemisch toilet die we weinig gebruiken, maar als ik 800 meter zou moeten lopen naar een toiletgebouw of stort dan zou ik ook gewoon de auto pakken. klinkt als een ontwerpfout van de camping

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Nou ben ik slecht in afstanden schatten, maar de hele camping is denk ik geen 800m of 1km lang. (Oordeelt u zelf: https://maps.app.goo.gl/VhZoK9kvqGuWbP9Z6 ) Het toilet gebouw staat min of meer in het midden. Overigens ging ik zelf op de fiets naar het toiletgebouw :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:33

Woohooo

Smilie, James Smilie

Bommes schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:09:
[...]
.
Buren die met de auto naar het camping winkeltje, toiletgebouw op een neer rijden omdat ze te lam zijn en stukje te lopen.
Whut?! Echt nog nooit gezien op de camping. Dat zal eerder heel uniek zijn dan de regel doorgaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 22:15
Van het weekend op de camping elke ochtend een erf momentje: meerdere campinggasten die met de auto naar het toiletgebouw reden om het chemisch toilet te legen 8)7 Het was dan wel een langgerekte camping langs de Moezel en die lui die ik dat heb zien doen waren minimaal van de leeftijd van mijn ouders, maar toch.
Wij zaten bij een strandje aan de Dordogne en direct daarnaast lag een camping, niet de camping waar wij stonden, en toen zag ik mensen met de auto van de camping naar het strandje gaan. Denk dat als het 200m was dat het ruim ingeschat is. Met natuurlijk een hele stofwolk erachteraan want lekker droog was het daar.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:26:
[...]

In de camper komt een ieniemienie straaltje licht langs het gordijn af. Voor mij is het pikkedonker, ik zie geen steek en doe alles op de tast in het slaapgedeelte. Mijn vrouw draagt een slaapmasker tegen het licht :X 99,9% donker is niet genoeg.
Pak dat ding af en laat haar het gewoon een aantal dagen proberen en het gaat prima, 100%. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

franssie

Save the albatross

Yukkie schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:56:
Nou ben ik slecht in afstanden schatten, maar de hele camping is denk ik geen 800m of 1km lang. (Oordeelt u zelf: https://maps.app.goo.gl/VhZoK9kvqGuWbP9Z6 ) Het toilet gebouw staat min of meer in het midden. Overigens ging ik zelf op de fiets naar het toiletgebouw :+
Lees wel in de reviews dat het ver is naar het toiletgebouw, maar om daar de auro voor te pakken is inderdaad wel overdreven

edit: Moesel heeft mooie wijnen maar is ook wel apart volk, met name de lokalen.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 07-08-2024 20:23 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

Wat is überhaupt het voordeel van jouw optie tegenover een auto die gewoon ruim genoeg is? Als ik toch alsnog alles door mijn handen moet laten gaan dan liever gewoon een ruime auto, desnoods met dakkoffer. Veel fijner dan met kar.

Vanuit mijn perspectief:
Een vouwwagen zorgt dat al je spullen al bruikbaar op de juiste plaats zijn (als je het doet goed), je krijgt een 200x220 lattenbodem bed van de grond af, prachtige tent met goed katoen die in vijf minuten staat (de basis), mooie vaste keuken met houten blad en frontjes die je onderweg kunt gebruiken, fietsen kunnen erop. Het is een hele mooie en fijne manier en je kunt nog vrij gemakkelijk verkassen ook. Ik houd wel van een beetje verplaatsen af en toe.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Woohooo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:59:
[...]

Whut?! Echt nog nooit gezien op de camping. Dat zal eerder heel uniek zijn dan de regel doorgaans.
Het was ook sfeer maken wat ik probeerde.
Ik heb het ooit gezien dat dan weer wel, maar hooguit 1 of 2 keer.
Minder vaak in ieder geval dan dat ik specifiek last had van laat aankomende en vroeg vertrekkende campers ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 205Gutmann
Bommes schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:28:
[...]

Minder vaak in ieder geval dan dat ik specifiek last had van laat aankomende en vroeg vertrekkende campers ;)
Daar hebben ze inmiddels de elektrische step voor gekocht.
Die dingen mogen ze wat mij betreft verbieden op de camping.
Met de auto mag je maar stapvoets rijden op de camping, maar kleine kinderen mogen wel met een elektrische step met 25 km/h over de camping rijden.
Als je met die snelheid een klein kind aanrijdt, kun je alsnog flinke verwondingen veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tieske88
aReaRe schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:05:
[...]

Keuzes bij aanschaf:

• Opbergmogelijkheden in de vouwwagen, sommige dingen die je gewoon het hele jaar door in de wagen kan laten staan (keukengerei, windscherm etc etc)
• Wat kan meetellen in vouwwagen of tent met bagagekar is of je wel of geen stalling hebt. Een bagagekar (zelfs opvouwbaar verkrijgbaar) is makkelijker ergens weg te frotten dan een vouwwagen.
Ja ik zit dus met het hele stallingsverhaal, bij ons in de buurt hebben ze heel veel (grote) stallingen gesloten afgelopen jaren dus stallen is wel een ding.

Wij hebben wel een (te) gro(ot)te oprit van 80m2 waar ik een (lage) overkapping met half gesloten wanden zou kunnen maken. Daar zou een bagagewagen wel inpassen. Maar een vouwwagen durf ik dan weer niet aan, bang dat het na een winter vol met schimmel/ongedierte zit.

Bijkomend voordeel van bepaalde bagagewagens: een aantal merken (volgens mij in ieder geval humbaur en Ansems) hebben losse "deksels" die je ook eenvoudig kunt verwijderen, dus dan kun je m ook als gewone aa hanger gebruiken in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Tieske88 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:12:
[...]

Ja ik zit dus met het hele stallingsverhaal, bij ons in de buurt hebben ze heel veel (grote) stallingen gesloten afgelopen jaren dus stallen is wel een ding.

Wij hebben wel een (te) gro(ot)te oprit van 80m2 waar ik een (lage) overkapping met half gesloten wanden zou kunnen maken. Daar zou een bagagewagen wel inpassen. Maar een vouwwagen durf ik dan weer niet aan, bang dat het na een winter vol met schimmel/ongedierte zit.

Bijkomend voordeel van bepaalde bagagewagens: een aantal merken (volgens mij in ieder geval humbaur en Ansems) hebben losse "deksels" die je ook eenvoudig kunt verwijderen, dus dan kun je m ook als gewone aa hanger gebruiken in de tussentijd.
Succes met je zoektocht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

205Gutmann schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:49:
[...]
, maar kleine kinderen mogen wel met een elektrische step met 25 km/h over de camping rijden.
Dat deze kinderen ouders hebben die niet ingrijpen wil niet zeggen dat het mag.
Opvoeden van je kroost is geen taak voor een camping eigenaar toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
En anders zeg je er zelf toch wat van als het echt te gek is?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
Tieske88 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:12:
[...]
Verschillende vouwwagenmerken kunnen dat ook. Campooz en campwerk bijvoorbeeld. Moet je nog wel dat tentpakket ergens neer kunnen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ja AK heeft zo ook de tent & trailer versie. Maar in zo'n geval laat ik liever de vouwwagen in de stalling staan en huur wel een aanhanger voor een paar tientjes. Hoef ik ook niet voorzichtig te zijn met dingen er in smijten. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
Gonadan schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:14:
[...]

Pak dat ding af en laat haar het gewoon een aantal dagen proberen en het gaat prima, 100%. ;)
Dan ken jij mijn vrouw nog niet _O-

Happy wife happy life.

Daarnaast zijn er belangrijkere dingen in het leven om een punt van te maken ... Als zij gelukkig wordt en beter slaapt in absolute duisternis, waarom zou ik haar dat ontnemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Bommes schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:28:
[...]

Campers met kinderen komen vroeg in de middag aan zodat de kinderen zsm de speeltuin in kunnen, en gaan zeer laat in de ochtend pas weg nadat ze nog wat slaap hebben kunnen inhalen O-)

Het zijn vooral de onervaren camperaars die zoveel mogelijk kilometers willen rijden waardoor ze laat komen en vroeg weer gaan zonder daadwerkelijk wat rust te nemen op vakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

vhal

ಠ_ಠ

Kort gezegd, de gehele kampeerinventaris zit al in de bak afgezien van wat losse dingen die ik thuis nodig heb. Dus al we op pad willen, dan schuiven we wat kleding en boodschappen in de auto en kunnen we rijden. Verder slapen we van de grond af, hoef ik geen slaapmatjes meer mee te nemen en op te pompen, hebben we een keuken die altijd gereed is voor gebruik en qua gevoel blijft het nog steeds een tent (op wielen).

Maar met goed zoeken vind je voor minder geld wel een nette vouwwagen om het eens te proberen. Bevalt het niet, dan verkoop je hem weer. Met een beetje geluk speel je nog steeds quitte.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
Bommes schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:31:
[...]

Dat deze kinderen ouders hebben die niet ingrijpen wil niet zeggen dat het mag.
Opvoeden van je kroost is geen taak voor een camping eigenaar toch?
Die taak bedeel ik ook zeker de campingeigenaar niet toe hoor.
Maar je mag wel verwachten dat een campingeigenaar erop toeziet dat men zich enigszins aan de regels houdt, net zoals dat ik andere gasten erop aanspreek als ze dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 00:36:
[...]

Happy wife happy life.

Daarnaast zijn er belangrijkere dingen in het leven om een punt van te maken ... Als zij gelukkig wordt en beter slaapt in absolute duisternis, waarom zou ik haar dat ontnemen?
Nee tuurlijk, dat is ook helemaal aan jou. Ik zou er persoonlijk alleen niet snel en camper van anderhalve ton voor over hebben. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
[...]

Gewoon alleen plaatsen zonder stroom, dan ben je de meeste witte hokken al kwijt. Caravans Max 4,5 meter, campers max 5 meter en je filtert al een hoop weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
en waarschijnlijk ook de bestaanszekerheid/rentabiliteit van zo'n camping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 22:56
Van het weekend op de camping elke ochtend een wtf momentje: meerdere campinggasten die met de auto naar het toiletgebouw reden om het chemisch toilet te legen 8)7 Het was dan wel een langgerekte camping langs de Moezel en die lui die ik dat heb zien doen waren minimaal van de leeftijd van mijn ouders, maar toch.
Misschien slecht ter been. Praktische oplossing dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Tarkin schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:36:
en waarschijnlijk ook de bestaanszekerheid/rentabiliteit van zo'n camping...
En dan hier klagen dat alle campings worden omgebouwd tot vakantie parken...

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 22:56
pirke schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 00:36:
[...]

Happy wife happy life.

Omdat je zelf ook wilt slapen? :p
Koop nog zo'n ding
Pagina: 1 ... 227 ... 277 Laatste