[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 226 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:00
zuma schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:51:
[...]

Je zou kunnen denken aan een kantelbeugel (moet je wel de losse zooi eruit halen).
Is wegens minimaal formaat garage en andere noodzakelijkheden op de enige er geschikt voor zijnde wand helaas niet echt een optie. Er zijn ook andere dingen nodig, ook qua opslag. We hebben ergens wel stalling.
Gonadan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:45:
[...]

Je maakt het veel te groot. Regels zijn er omdat als iedereen mag doen zoals hij het wil het gewoon één grote puinbak wordt in dit land. Lang niet iedereen is namelijk even goed in het inschatten hoe goed hun idee is.
Regels als deze zijn er met name om te kúnnen handhaven wanneer het echt nodig is. Ze zijn niet bedoeld om na 1 minuut overschrijden van de termijn met een dwangbevel op je stoep te staan. Meestal doen gemeenten niets tenzij iemand uit je buurt daadwerkelijk melding maakt.
Mwah ik vind het nogal wat dat de gemeente er nogal eens op Facebook wat over zegt en dat het slechts 3 dagen is. 7 dagen zoals sommige andere gemeenten is toch meteen een stuk minder restrictief.
President schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:24:
[...]

Ik heb geen oprit en vind dat ik mijn caravan ook op eigen terrein mag zetten... Dus dan betegel ik mijn voortuin wel en dan zet ik de caravan daar maar neer.

Het idee van een oprit is toch eigenlijk dat je je auto naar de garage kan rijden en hem daarin kan zetten?

Wikipedia: Oprit

[...]

Het parkeren of stallen van een voertuig en een caravan of vouwwagen is geen voertuig. Ik vind het daarbij altijd weer absurd dat men met een oprit ook direct 'eigendomsrecht' krijgt over de openbare stoep voor de uitrit
Elke aanhanger is een voertuig volgens de regeling voertuigen ;).
En de stoep bij een oprit mag ik niet voor de lol gebruiken of zo? Die moet je altijd vrijlaten?
Overigens stonden wij vorige week op een camping in Frankrijk, met daarbij een uitgebreid waterpark. Enige nadeel was dat kinderen onder de 8 verplicht met bandjes moesten gaan in het diepe bad, terwijl die van ons toch al zijn abc een aantal jaar heeft 8)7
Dat is ook zoiets, dat ik denk van: laat mensen toch zelf beslissen, of verzin een andere manier om kinderen die niet kunnen zwemmen te herkennen (kleur armbandje of zo). Of speeltuinen: niet voor kinderen onder de 4. Zoiets is nogal kindafhankelijk.

Mijn zoontje is echt een waterrat (en nog maar 3), wat voor mij deels best lastig is ivm hoortoestellen die uit moeten, maar hier ook tot nu toe altijd leuke zwembaden met glijbanen.
Dit jaar zaten we ook aan de rivier de Ain in de Jura, op Domaine de l’épinette maar ik had hem toch echt liever in het zwembad zitten qua veiligheid. Verder een mooie rustige grote glijbaan waarin ik hem wel vertrouw (alleen een 360 graden rondje). Verder kent hij veel waterparadijzen al wel, dus daar gaan we nu al nooit meer vanaf komen.
Officieel zijn best veel dingen niet voor onder 4, maar vind vooral dat het enorm kindafhankelijk is.
Enig nadeel van de camping vind ik dat het echt in de middle of nowhere was, waardoor zelfs een supermarkt best een eind rijden was, en wat elders eten met kleine kinderen ook niet echt een optie was daardoor.

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 30-07-2024 23:46 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:23
Wij zijn dit jaar dan eindelijk (na 3 jaar twijfelen toch naar Scandinavië getrokken). Via de veerboot bij Puttgarden naar Rødby en vervolgens de brug naar Malmö over.
Met de vouwwagen mag je maar 80 kmh in Denemarken en Zweden dus op ons gemak.
Inmiddels de 2e camping in Zweden te pakken, Falkudden aan een prachtig meer.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJ7mtkg7QV6_9BKkeUfBF4WwHfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVSwwguW8wpI8qV2Jka0D8TS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfX79JeWhpq3dnFTT-JXbyJoZbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zz1hPEldAE3A9rqBpXEDUzvT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuG8D8NYlpvBuySpnEJUvOZOjm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7ufcMMXILBxj9nJTCJk0zHX.jpg?f=fotoalbum_large
Verder lekker in het bos bessen plukken en wandelen. Vooral de rust valt enorm op ivm de Mediterrane gebieden.
Qua weer hebben we de afgelopen week 20-25 graden gehad, dus dat is prima. Enige nadeel vind ik de hoge luchtvochtigheid, van 21 uur - 10 uur is alles echt wel nat.
De campings in Zweden hebben we vooralsnog uitgekozen via rondjeZweden. Dat is een verbond van 12 Nederlandse campingeigenaren in Zweden. Bevalt prima, en hierdoor hebben de kinderen ook wat aanspraak. Komende weken staan nog 3 campings in Zweden op de planning. Doel is om nog wel een eland in het wild te spotten. (Herten en hazen blijft het tot nog toe bij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18
DaWayne schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:38:
Doel is om nog wel een eland in het wild te spotten. (Herten en hazen blijft het tot nog toe bij)
ik ben ooit 6500 km heen en weer gereden tot aan Abisko, via de kust heen, via het binnenland terug en op een kont in het struikgewas van een weglopende eland na, niets gezien.. Uiteindelijk toch maar met de auto door het Smålandet Moose Safari gegaan bij Markeryd. Cheesy, maar ook wel leuk, en met eigen auto mag je zoveel rondjes rijden als je wil ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09

nwagenaar

God, root. What's the differen

Orion84 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:12:
[...]

Dat zag ik laatst ook ergens langskomen ja, vraag me toch wel af hoe ze zo'n verbod precies voor zich zien met bijvoorbeeld tenten die een geïntegreerd kuipzeil hebben? Uiteindelijk wil je toch ook gewoon een waterdichte vloer in je tent (of op zijn allerminst onder het slaapgedeelte).
De verplichting lees ik sinds enkele jaren met regelmaat, ook de verplichting om elke acht dagen even de tent te verplaatsen voor het gras.

In de praktijk heb ik beide zaken nooit afgedwongen zien worden door de campingbeheerders though.

* Orion84 heeft nu bij de nieuwe tent overigens ook zo'n 'eco' gronddoek, maar aangezien de tent alsnog een volledig kuipzeil heeft (polyester met pu-coating, niet zo'n zwaar zeildoek materiaal) sluit de de boel alsnog af, toch?

Herinner me wel van vroeger het stinkende veld wat onder het grondzeil van de voortent van de vouwwagen vandaan kwam na 3 weken gestaan te hebben. Daarna zelf nooit meer zo lang op één plek gestaan en dan is het effect een stuk minder.
[/quote]

Ik doe ik juist zo'n eco-zeil onder de geintegreerde plastic kuipzeil/slaapcabines van mijn tent(en), enkele plensbuien gehad maar (even afloppen) geen issues gehad met water in mijn tent of kuipzeil oid.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 08:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

nwagenaar schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:50:
[...]
Ik doe ik juist zo'n eco-zeil onder de geintegreerde plastic kuipzeil/slaapcabines van mijn tent(en), enkele plensbuien gehad maar (even afloppen) geen issues gehad met water in mijn tent of kuipzeil oid.
Ja, dat is mijn plan ook ja, met name ook ter bescherming en schoon houden van het geïntegreerde kuipzeil. Wat ik wilde zeggen: aangezien dat kuipzeil zelf waterdicht is, maakt het voor mijn gevoel (qua afsluiten van ht gras) niet heel veel uit of je er dan een ademend gronddoek onder legt of een lap plastic.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Het eco-gronddoek zelf is wel zuurstof- en waterdoorlatend. Het vaste kuipzijl sluit alsnog af inderdaad. Dus je grasveldje gaat er van een vaste kuip alsnog aan, ongeacht wat je eronder legt. Dat is nu eenmaal het gevolg van een kuipzijl...

Maar met weggooiplastic heb je het risico dat je een laag van stilstaand water creëert tussen het plastic en je vaste kuip, als je het niet goed gebruikt. Dat is een broeinest voor bacteriën dus kan behoorlijk gaan stinken. Sommige mensen prikken dan gaatjes in dat plastic. Maar dan kun je net zo goed een 'eco-doek' nemen.

Ik gebruik zo'n gronddoek onder de vaste kuip dus.

[ Voor 6% gewijzigd door JanHenk op 31-07-2024 10:04 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
GAIAjohan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:31:
Mwah ik vind het nogal wat dat de gemeente er nogal eens op Facebook wat over zegt en dat het slechts 3 dagen is. 7 dagen zoals sommige andere gemeenten is toch meteen een stuk minder restrictief.
Dat voelt meer iets als weerstand tegen regels opgelegd krijgen dan een kampeerdiscussie, misschien iets voor AWM? ;)
Dat is ook zoiets, dat ik denk van: laat mensen toch zelf beslissen, of verzin een andere manier om kinderen die niet kunnen zwemmen te herkennen (kleur armbandje of zo). Of speeltuinen: niet voor kinderen onder de 4. Zoiets is nogal kindafhankelijk.
Nee dat vindt iedere ouder waar het niet voor uit komt, maar velen zijn er wel weer blij mee want als er iets gebeurt is er altijd weer gezeik mee.
Voor kleine kinderen is het lekker wanneer er niet te veel grote doorheen banjeren en voor de groteren is het lekker als je niet steeds een dreumesje in de weg hebt lopen
En je weet ook dat wanneer een kind verdrinkt iedereen eerst naar de camping gaan kijken of alles wel op orde was en niet naar de ouders de in alle gevallen primair verantwoordelijk zijn (en meestal ook de schuld buiten zichzelf leggen). En in een stampvol zwembad met veel ruige pubers en waarschijnlijk geen of slechts zeer beperkt toezicht kan een zevenjarige het gewoon zwaar hebben. Diploma of niet.

Als je geen regels wilt ga je naar openbare plaatsen. Hier in de rivier hoef je geen bandjes als je dat niet wilt, daar bepalen de ouders zelf wat ze toelaten.
Daar staat tegenover dat er wel een aantal regels over gedrag zijn maar die vind ik vanzelfsprekend en prettig, geeft een fijne en rustige sfeer.

Kijk je vooraf niet wat je kunt verwachten dan voordat je naar een camping gaat? Het is bekend dat er grote verschillen zijn en dat doet heel veel met de sfeer en het type regels. Ik varieer nog wel eens van type camping maar als ik vooraf het gevoel krijg er niet te passen ga ik gewoon echt niet heen.
Enige uitzondering was vorig jaar bij een landingsstrand in Normandië. Dat was dus inderdaad een hel, dat noem ik vakantiepark en geen camping.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:06
JanHenk schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:03:
Het eco-gronddoek zelf is wel zuurstof- en waterdoorlatend. Het vaste kuipzijl sluit alsnog af inderdaad. Dus je grasveldje gaat er van een vaste kuip alsnog aan, ongeacht wat je eronder legt. Dat is nu eenmaal het gevolg van een kuipzijl...

Maar met weggooiplastic heb je het risico dat je een laag van stilstaand water creëert tussen het plastic en je vaste kuip, als je het niet goed gebruikt. Dat is een broeinest voor bacteriën dus kan behoorlijk gaan stinken. Sommige mensen prikken dan gaatjes in dat plastic. Maar dan kun je net zo goed een 'eco-doek' nemen.

Ik gebruik zo'n gronddoek onder de vaste kuip dus.
Ik gebruik ook zo'n gronddoek onder de vaste kuip. Daarbij laat ik het doek rondom circa 20-30 cm uitsteken buiten de footprint van de tent. Dat voorkomt veel modderspatten op het tentdoek. Een dicht grondzeil wil je niet buiten de tent uit hebben steken, idd ivm stilstaand water onder de tent.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:02:
[...]

Ja, dat is mijn plan ook ja, met name ook ter bescherming en schoon houden van het geïntegreerde kuipzeil. Wat ik wilde zeggen: aangezien dat kuipzeil zelf waterdicht is, maakt het voor mijn gevoel (qua afsluiten van ht gras) niet heel veel uit of je er dan een ademend gronddoek onder legt of een lap plastic.
Het maakt wel iets uit, het gras blijft iets beter, maar het verschil is niet de moeite om daar je keuze op te baseren. De argumenten van @JanHenk kan ik wel beamen, waterafvoer is erg fijn.
Heb één keer rottende modder aan mijn kuip gehad en dat ruik je tien jaar later nog, dus ik doe er hoe dan ook iets onder.

De enige die ooit iets doen met verplicht verplaatsen zijn echt fanatieke natuurkampeerterreinen maar ik heb het zelf ook nog niet meegemaakt inderdaad. Weet ook niet of die van @zuma daar strikt in is, wel benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 31-07-2024 10:30 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Joris748 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:25:
[...]

Ik gebruik ook zo'n gronddoek onder de vaste kuip. Daarbij laat ik het doek rondom circa 20-30 cm uitsteken buiten de footprint van de tent. Dat voorkomt veel modderspatten op het tentdoek. Een dicht grondzeil wil je niet buiten de tent uit hebben steken, idd ivm stilstaand water onder de tent.
Inderdaad, goede tip voor de meelezers, doe ik zelf ook.. :)

Maar als je dat met plastic doet (heb het wel eens gezien...) zet je eigenlijk je tent in een badkuip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:06
JanHenk schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:30:
[...]

Inderdaad, goede tip voor de meelezers, doe ik zelf ook.. :)

Maar als je dat met plastic doet (heb het wel eens gezien...) zet je eigenlijk je tent in een badkuip.
En aanvullend. Zo'n waterdoorlatend doek gaat lang mee. Gebruik nu al 5 jaar dezelfde. Is al zeker 8 kampeerperiodes gebruikt.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:09
Tito129 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:38:
[...]

Je ziet meer het verschil op de campings.
Caravans en campers met airco’s of juist mensen met tenten en vouwwagens.
Of een cararvan die eigenlijk niks anders is dan een verharde tent met een goed bed (de lady heeft rugproblemen en zelfs de NeoAir kan ze geen 3 weken meer aan).
Dus de wc er uit gedonderd, koelkast nog wel, kookplaat ook. Verder niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

franssie schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:50:
[...]

Best kans dat de compressor op 12v werkt, en 230 intern omgezet wordt naar 12v. Als dat niet afgevangen wordt kon ie wel eens je accu gaan laden met een te hoge stroom (A) waardoor of de voeding kapot gaat, of een interne zekering of wat dan ook.
Is besteld; zodra hij binnen is zal ik het gaan uitproberen.
Lijkt me toch dat er een beveiliging in zou moeten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27
Yukkie schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:52:
20kWh per dag is wel erg veel ja, zonder onderbouwing. Toevallig weet ik na een paar keer op een camping met een meter gestaan te hebben, dat ik 2-3kWh per 3 dagen verbruik met mijn California. Tenzij je elektrisch kookt, een oven gebruikt en de electrische vloerverwarming aan hebt staan, denk ik niet dat een grotere camper 30x zoveel gebruikt.
En dat is precies de angst van de campingeigenaar. Koken op inductie, verwarmen op elektra. Dat is de nieuwe norm voor moderne campers en caravans. De oudere caravans en campers kunnen in principe hoofdzakelijk op gas draaien (muv verlichting en pompjes voor water). Mover heeft vaak een aparte accu.

Dus ik snap best als je een 10A aansluiting aanbiedt op de kampeerplekken dat men 5 tot 7,50 per dag vraagt voor zo'n aansluiting. Bedenk ook dat die aansluitingen op zo'n plek niet 24/7/365 dagen p/j gebruikt worden. De investeringskosten (vastrecht, vaste kosten e.d van een bijvoorbeeld 3 keer 80A aansluiting) zijn aanzienlijk hoog.

En dan kan je wel zeggen tsja ik doe dat niet, zoveel verbruiken. Nou ik deed het zelf wel toen ik vroeger een Polar had. Aan de stroom? Nou dan kan er wel 1 patroon van 1000 watt in het watercircuit van de vloeistofverwarming aan zetten, scheelt weer gas. Oh 10-A beschikbaar? hoppetee tweede patroon van 1000 kWh aan... En dat in de winter uiteraard, want wintercaravan.

[ Voor 3% gewijzigd door zuma op 31-07-2024 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
aReaRe schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:03:
Leuke aansteker gekocht voor in de caravan :P

[Afbeelding]

Te koop bij ome Amazon ( https://www.amazon.nl/dp/B0BVMG1XD6

Ook handig bij outdoor vuurtjes zoals bbq :7

@Raymond bedankt :)
WTF >:) is er gebeurt met de ouderwetse fire steel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:28:
[...]

Het maakt wel iets uit, het gras blijft iets beter, maar het verschil is niet de moeite om daar je keuze op te baseren. De argumenten van @JanHenk kan ik wel beamen, waterafvoer is erg fijn.
Heb één keer rottende modder aan mijn kuip gehad en dat ruik je tien jaar later nog, dus ik doe er hoe dan ook iets onder.

De enige die ooit iets doen met verplicht verplaatsen zijn echt fanatieke natuurkampeerterreinen maar ik heb het zelf ook nog niet meegemaakt inderdaad. Weet ook niet of die van @zuma daar strikt in is, wel benieuwd.
Yup bij ons zijn we strikt, na iedere 8 nachten tent verplaatsen (gewoon naast de oude footprint zetten) of een andere, 'betere' plek verkassen . En dan nog hebben we aan het eind van het seizoen soms wel een een paar kale plekken in ons anderzins schitterende grasmat. Die zaaien we dan weer opnieuw in. Ieder najaar wordt het gehele grasveld weer ontdaan van mos (verticuleren) en gaat er de vertidrain overheen. Zo blijft de grasmat in het bos vitaal en blijft de water afvoer prima in orde. Ik heb zelden een ander terrein in het bos gezien met zo'n mooie weelderige grasmat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:31

ralpje

Deugpopje

Ha, nog een Sjaak!
Die van mij gaat zaterdag weer opgezet worden, al blijven wij dit jaar gewoon 3 weken op één plek in NL.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:00
Gonadan schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:12:

[...]

Nee dat vindt iedere ouder waar het niet voor uit komt, maar velen zijn er wel weer blij mee want als er iets gebeurt is er altijd weer gezeik mee.
Voor kleine kinderen is het lekker wanneer er niet te veel grote doorheen banjeren en voor de groteren is het lekker als je niet steeds een dreumesje in de weg hebt lopen
En je weet ook dat wanneer een kind verdrinkt iedereen eerst naar de camping gaan kijken of alles wel op orde was en niet naar de ouders de in alle gevallen primair verantwoordelijk zijn (en meestal ook de schuld buiten zichzelf leggen). En in een stampvol zwembad met veel ruige pubers en waarschijnlijk geen of slechts zeer beperkt toezicht kan een zevenjarige het gewoon zwaar hebben. Diploma of niet.
Hmm, qua zwemdiploma denk ik ook dat wij in Nederland dat altijd vroeg mee zijn. Maar een kind van 7 dat al een paar jaar kan zwemmen nog zwembandjes verplichten om in het diepe te mogen… Denk dat de meeste kinderen die dat betreft dan wel wat anders gaan doen. En de controle erop kun je prima op een andere manier doen. Zoals gezegd met bv bandjes. Was geloof ik in een waterpark in Portugal waar dat zo gedaan werd.
En als badmeesters of medewerkers twijfels hebben over de zwemvaardigheid, of het zwembad te druk/te ruig is, zou er ook gewoon ingegrepen kunnen worden. Ik vind vooral niet dat de goeden onder de kwaden moeten lijden, en juist dat groeit steeds schever.

Verder blijf ik van mening dat ouders zelf veel meer verantwoordelijkheid moeten nemen wat betreft hun kroost. Ouders die hun kind zand in het zwembad laten gooien, of naar andere kinderen zouden wmb gewoon van de camping verwijderd mogen worden. Of ouders die niet opletten de toegang ontzeggen tot het zwembad, zo moeilijk is het niet om die telefoon gewoon niet mee te nemen.

En bij een zwembad of desnoods open water zonder toezicht weet je toch dat je zelf uit je doppen moet kijken en aan basale omgangsregels houden?
Kijk je vooraf niet wat je kunt verwachten dan voordat je naar een camping gaat? Het is bekend dat er grote verschillen zijn en dat doet heel veel met de sfeer en het type regels. Ik varieer nog wel eens van type camping maar als ik vooraf het gevoel krijg er niet te passen ga ik gewoon echt niet heen.
Enige uitzondering was vorig jaar bij een landingsstrand in Normandië. Dat was dus inderdaad een hel, dat noem ik vakantiepark en geen camping.
Juist wel, alleen dit jaar was het wat lastiger omdat we in juni eigenlijk vooral achter het goede weer aan gingen ipv echt een camping te kiezen voor vertrek. Liefst hadden we dat ook iets anders gezien, dus iets boeken, of iig zeker weten in welke regio je gaat zitten, zodat je je iets meer op een regio kunt voorbereiden.

Op de eerste dag gewoon naar het zuiden met een tussenstop, en dan afhankelijk van het weer de volgende dag eindrichting bepalen op basis van weersvoorspellingen.

Dus eigenlijk gewoon op de bonnefooi, hopen op een goede camping.
We waren die tweede dag al op een andere camping geweest, dichterbij een dorp, dat ook alle basale eisen aan tikte qua riviertje, zwembad etc, maar kreeg het gevoel op een soort woonwagenkamp terecht te zijn gekomen met alleen maar chalets als je aan kwam rijden. Er zouden wel normale kampeerveldjes zijn verderop, maar alleen de aanblik was al niet best, dus omgedraaid.

Daarna nog een andere camping bekeken, maar bij erlangs rijden leek deze nogal uitgestorven.

Daarna dus verder gezocht in de regio, toen langs deze gereden, denk 20-30% bezet, alleen deze bleek wat verder van vooral restaurants en een simpele supermarkt dan verwacht, het naastliggende dorpje had nml niks. Verder een heel fijne camping, mooi zwembad, prima basale kampwinkel, aan de rivier. Hele toffe plaatsen voor tentjes op een bergje tussen de bomen.
Normaliter is de rivier daar schijnbaar wel een stuk rustiger dan in de periode dat wij er zaten, en kun je ook echt aan het water zitten en zwemmen. Maar door de regenval in mei en juni was dat totaal geen optie nu.

Maar goed, vanaf komend jaar de aankomende jaren alleen maar hoogseizoen, dus zal dan wel ruim van te voren wat moeten kiezen ipv op de bonnefooi. ;)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

zuma schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:24:
[...]

WTF >:) is er gebeurt met de ouderwetse fire steel?
Ik kwam deze gadget aansteker tegen in een topic wat in de Huiskamer staat ( Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 127 ) en is een universele aansteker.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

franssie

Save the albatross

aReaRe schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:44:
[...]

Ik kwam deze gadget aansteker tegen in een topic wat in de Huiskamer staat ( Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 127 ) en is een universele aansteker.
En Bedankt, de eerste keer twijfelde ik nog, nu naar toch besteld :+
Want usb-c <3

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

franssie schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:00:
[...]

En Bedankt, de eerste keer twijfelde ik nog, nu naar toch besteld :+
Want usb-c <3
En makkelijk de BBQ aansteken, haardvuurtje of de kaarsen. En het is een kekke gadget oOo

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 22:09
DaWayne schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:38:
Wij zijn dit jaar dan eindelijk (na 3 jaar twijfelen toch naar Scandinavië getrokken). Via de veerboot bij Puttgarden naar Rødby en vervolgens de brug naar Malmö over.
Met de vouwwagen mag je maar 80 kmh in Denemarken en Zweden dus op ons gemak.
Inmiddels de 2e camping in Zweden te pakken, Falkudden aan een prachtig meer.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Verder lekker in het bos bessen plukken en wandelen. Vooral de rust valt enorm op ivm de Mediterrane gebieden.
Qua weer hebben we de afgelopen week 20-25 graden gehad, dus dat is prima. Enige nadeel vind ik de hoge luchtvochtigheid, van 21 uur - 10 uur is alles echt wel nat.
De campings in Zweden hebben we vooralsnog uitgekozen via rondjeZweden. Dat is een verbond van 12 Nederlandse campingeigenaren in Zweden. Bevalt prima, en hierdoor hebben de kinderen ook wat aanspraak. Komende weken staan nog 3 campings in Zweden op de planning. Doel is om nog wel een eland in het wild te spotten. (Herten en hazen blijft het tot nog toe bij)
Rondje zweden, is dat ook met radastrand? Daar komen we net vandaan. Hele leuke camping, wel wat krappe plekken (wat heel vreemd voelt in een land dat meer dan 10x nl is). Als je wil heb ik nog wat tips voor je. DM me dan maar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaWayne
Adam1980 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 00:01:
[...]

Rondje zweden, is dat ook met radastrand? Daar komen we net vandaan. Hele leuke camping, wel wat krappe plekken (wat heel vreemd voelt in een land dat meer dan 10x nl is). Als je wil heb ik nog wat tips voor je. DM me dan maar.
Thanks, die neemt ook deel aan rondjeZweden ja, maar slaan wij waarschijnlijk over. Wij gaan eerst nog richting Ristafallet (geen deelnemer, wel naast een waterval😄) in de bergen. Daarna camping Tiveden.
Plekken tot nog toe prima hier in Zweden.

Op de huidige camping is gisteren een groep Opel-enthousiasts aangekomen. Staan een stuk of 20 klassiekers met klassieke caravans op de camping. Manta's, senators, kadetten, ascona's en een Lotus Omega. Superleuk om te zien. Kleine greep: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4x36NTw_iwGb_aavNL7Hv0wAlKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8dtN9FZvg4ScId3p1e9Hn1ip.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zaterdag staat de vakantie voor de deur, we gaan kamperen in een stacaravan. ;) Doen we al jaren, dames (10 en 13jr) slapen het liefste apart. De reis gaat naar Saarburg.

Zou het liefste nog willen tanken in Vaals (leaseauto met tankpas enkel geldig in nl :+ ), echter ben ik bang dat het meer dan een uur omrijden is. Iemand een idee hoeveel dit werkelijk omrijden is? :? https://maps.app.goo.gl/j6U8woq8AWeREC7N8

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:21
Harmen schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:08:
Zaterdag staat de vakantie voor de deur, we gaan kamperen in een stacaravan. ;) Doen we al jaren, dames (10 en 13jr) slapen het liefste apart. De reis gaat naar Saarburg.

Zou het liefste nog willen tanken in Vaals (leaseauto met tankpas enkel geldig in nl :+ ), echter ben ik bang dat het meer dan een uur omrijden is. Iemand een idee hoeveel dit werkelijk omrijden is? :? https://maps.app.goo.gl/j6U8woq8AWeREC7N8
Een half uurtje zegt ie: https://www.google.nl/map...d49.6197525!3e0?entry=ttu

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:20

_Eend_

🌻🇺🇦

DaWayne schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:06:
[...]

Thanks, die neemt ook deel aan rondjeZweden ja, maar slaan wij waarschijnlijk over. Wij gaan eerst nog richting Ristafallet (geen deelnemer, wel naast een waterval😄) in de bergen. Daarna camping Tiveden.
Plekken tot nog toe prima hier in Zweden.

Op de huidige camping is gisteren een groep Opel-enthousiasts aangekomen. Staan een stuk of 20 klassiekers met klassieke caravans op de camping. Manta's, senators, kadetten, ascona's en een Lotus Omega. Superleuk om te zien. Kleine greep: [Afbeelding]
Noem je een Lotus Omega/Carlton, maar geen foto :(

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:59

Leuk de Warsberg. Zijn we enkele jaren geleden ook geweest. Mooie plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Weet niet of het heel druk is rondom Vaals op zwarte zaterdag? De vervolg rit is dan via Belgie of ik daar blij van word. :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
_Eend_ schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:26:
[...]

Noem je een Lotus Omega/Carlton, maar geen foto :(

:P
Tsja, verkeerde topic, want die hebben een Stuga (blokhut) gehuurd, dus geen kampeerders ;)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:07

Ultieme Nederlandse treurigheid, een uur omrijden om een tientje brandstof op je vakantie te besparen.

Tank gewoon bij de laatste pomp die je tegenkomt. Daarmee haal je het wel en daarna even tanken in Luxemburg waar je toch vlakbij zit.

En regel het fatsoenlijk met je werkgever, dan kan je de brandstof van je bijtelling aftrekken als het je zo’n financiële pijn bezorgd.

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 01-08-2024 19:17 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11
We staan in Brienz (Zwitserland) op camping Aaregg. Mooie camping met superschoon sanitair. De plaatsen zijn wel dicht op elkaar, maar de camping trekt een bepaald soort volk dat we er geen last van hebben. Moeilijk te omschrijven wat het is, maar vriendelijk, rustig en houden veel rekening met de omgeving. Denk 2/3 Zwitsers, rest voornamelijk Nederlanders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPbQlR0dCRnVQ2KSsmcbNJIqMcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogkiQSq0NTTHfO8qm8LhpOVs.jpg?f=fotoalbum_large

Geen zwembad, maar een heel mooi meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g48yoJzuQh3_Hvdyw5XT6tue3fE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9YR3Av71gZGZSLSBUoChHybv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:32

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMA1TntLy1KSkfgU8bB-Zfk7Qac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcH81ZZqsMLwEly2fKKurna2.jpg?f=fotoalbum_large
Op camping Ruigenhoek bij Noordwijk.
Morgen naar Castlefest O+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 22:15
Veel plezier daar @Bommes :)

Toch altijd leuk als de stokbroden bijna even groot zijn als je kind :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSC_zXc0qftFaDRt-8Tb0hPZG1E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GEz9htLjrtvNUCD3Qi2I0WPx.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas ben ik veroordeeld tot foto's maken met mijn telefoon dit jaar, mijn spiegelreflex zat samen met een fles water in de tas waar de dop niet goed op zat dus die heeft lekker een uurtje in het water gelegen en doet nu niks meer :(
Wel mooi moment om over te stappen op een mirrorless, maar kost natuurlijk wel weer gewoon een hoop geld.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:54

franssie

Save the albatross

@Ozzie Mooie foto. brengt me weer terug naar mijn jeugd van toen ik zo oud was en stokbrood mocht halen, en richting tent al een deel op at.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
@Ozzie Balen van je camera, heb je geen reisverzekering waarbij dit onder de dekking valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:36
Ozzie schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:51:
Veel plezier daar @Bommes :)

Toch altijd leuk als de stokbroden bijna even groot zijn als je kind :)

[Afbeelding]

Helaas ben ik veroordeeld tot foto's maken met mijn telefoon dit jaar, mijn spiegelreflex zat samen met een fles water in de tas waar de dop niet goed op zat dus die heeft lekker een uurtje in het water gelegen en doet nu niks meer :(
Wel mooi moment om over te stappen op een mirrorless, maar kost natuurlijk wel weer gewoon een hoop geld.
Balen van de camera! Mag ik vragen waar in de Dordogne je zit? Heerlijk ook met de bolderkar naar zo'n rivier _/-\o_

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

vhal

ಠ_ಠ

Wij staan inmiddels 2 weken in Oostenrijk met de vouwwagen, ondertussen al weer 3 campings verder. Eén doorreiscamping in Zuid-Duitsland, een week op Grubhof en nu een week op Terrassencamping Maltatal. De laatste camping is wel heeel erg Nederlands maar op het tenten/vouwwagenweiland is het beter te doen. De reguliere plekken op Maltatal zou ik persoonlijk skippen, mij te klein. Op Grubhof word je ook automatisch geplaatst op het tentenveld, je moet een beetje geluk hebben met de plek die je uit kan kiezen maar wij hadden een prima plek nabij de rivier. Morgen klappen we de boel weer in en gaan we naar de 4e camping voor 5 dagen en dan weer richting huis via Duitsland (met een korte stop nabij Ulm/Legoland)

Verder lach ik vanaf nu het KNMI uit met hun code oranje nu we het weer hebben meegemaakt in Oostenrijk. Van een strakblauwe lucht naar helse onweersbuien binnen 10 minuten, ongekend hoe snel het weer hier om kan slaan en de hoeveelheid aan water wat uit de lucht komt vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 02-08-2024 12:28 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-09 14:17
vhal schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:27:
Verder lach ik vanaf nu het KNMI uit met hun code oranje nu we het weer hebben meegemaakt in Oostenrijk. Van een strakblauwe lucht naar helse onweersbuien binnen 10 minuten, ongekend hoe snel het weer hier om kan slaan en de hoeveelheid aan water wat uit de lucht komt vallen.
Die snap ik even niet. Had de Oostenrijkse KNMI geen waarschuwing uitgegeven ondanks het slechte weer? Of vind je de waarschuwingen van de KNMI te zwaar?

Bij de laatste code geel van de KNMI ging het bij mij in 10 minuten van strakblauw naar een hagelbui van bijbelse proporties. Ik dacht nog: nou, code oranje had ook wel gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18
of nog niet zo gewend aan het weer in de bergen wat idd toch wel iets anders is dan in NL

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 22:47
vhal schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:27:
Wij staan inmiddels 2 weken in Oostenrijk met de vouwwagen, ondertussen al weer 3 campings verder. Eén doorreiscamping in Zuid-Duitsland, een week op Grubhof en nu een week op Terrassencamping Maltatal. De laatste camping is wel heeel erg Nederlands maar op het tenten/vouwwagenweiland is het beter te doen. De reguliere plekken op Maltatal zou ik persoonlijk skippen, mij te klein. Op Grubhof word je ook automatisch geplaatst op het tentenveld, je moet een beetje geluk hebben met de plek die je uit kan kiezen maar wij hadden een prima plek nabij de rivier. Morgen klappen we de boel weer in en gaan we naar de 4e camping voor 5 dagen en dan weer richting huis via Duitsland (met een korte stop nabij Ulm/Legoland)

Die terrassencamping in Maltatal heb ik jaar of 10 geleden gestaan, beetje bovenin met tent. Mooie camping. Zwembad was wel een beetje simpel en daarom sindsdien naar een andere camping in Drautal.

Ik herinner me nog wel dat het altijd wel lachen was om dat op het terras te eten. Vrijwel elke dag renden dan wel mensen van het terras naar hun plek omdat het ineens flink begon te waaien en ze na net te zijn aangekomen de boel nog niet goed hadden vastgezet maar eerst wat gingen eten :P

Dit jaar was het weer in Oostenrijk voor mij wel mat. Geen gesloopte caravans, tenten of bossen dit jaar. Zelfs geen brandweerwagen die voor m'n tent langsreed of evacuatie in onweer van de berg :P

Overigens nog wel langs Maltatal gereden. Het boogschieten met de Karntencard daar is een erg leuke activiteit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Nou, de mover doet weer iets. Leuk al die moderne rotzooi die er tegenwoordig gemaakt wordt, maar primair de taak van een accu zou toch stroom geven moeten zijn. De absurd dure (maar wel lekker lichte) Enduro heeft het begeven en wordt nu tijdelijk vervangen door een good old loodaccu. Het was het enige wat ik hier kon krijgen, Lithium kennen ze blijkbaar niet hier. Dat is denk ik de keerzijde van in Italië zitten met nog heel weinig toerisme.

Accu en acculader op de kop getikt en nu maar even zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWuFYy7j4g7trQ5Wr5sUh0Ukk_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifUqZOyRsMzvasfjXxF7mhWU.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even vastzetten met een spanbandje voor het rijden. Gelukkig zat ik nog 20 kilo onder de max van de kogeldruk van mijn trekhaak en kan ik ook nog wat schuiven als het moet. Nu even de boel opladen en dan kunnen we woensdag hopelijk op een normale manier vertrekken (sta aflopend op een berg, het is niet grappig om 1500KG omhoog te moeten duwen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
205Gutmann schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:07:
@Ozzie Balen van je camera, heb je geen reisverzekering waarbij dit onder de dekking valt?
Jawel, maar die vergoed de dagwaarde en natuurlijk niet de nieuwwaarde en aangezien mijn camera al 5 jaar oud is vermoed ik dat ze zomaar een behoorlijke afschrijving rekenen. We gaan zien wat eruit komt.
Spykie schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:14:
[...]

Balen van de camera! Mag ik vragen waar in de Dordogne je zit? Heerlijk ook met de bolderkar naar zo'n rivier _/-\o_
We zitten in Lot, maar daar stroomt de Dordogne ook gewoon :) vlakbij Gourdon is de camping.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

vhal

ಠ_ಠ

Pat911 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:54:
[...]

Die snap ik even niet. Had de Oostenrijkse KNMI geen waarschuwing uitgegeven ondanks het slechte weer? Of vind je de waarschuwingen van de KNMI te zwaar?

Bij de laatste code geel van de KNMI ging het bij mij in 10 minuten van strakblauw naar een hagelbui van bijbelse proporties. Ik dacht nog: nou, code oranje had ook wel gemogen.
Ik gebruik hier sinds 2 weken de bergfex app, deze is nog wel het meest accurate maar desondanks kan het hier uit het niets omslaan. Volgens mij doen ze hier niet aan waarschuwingen.
Hoe het momenteel in Nederland er aan toe is gaat mij een beetje voorbij maar hier worden we regelmatig getrakteerd op een heuse lichtshow. Aan de ene kant indrukwekkend om te zien maar aan de andere kant hoop je maar dat het niet eindigt in ergere zaken...
Rukapul schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:09:
[...]

Die terrassencamping in Maltatal heb ik jaar of 10 geleden gestaan, beetje bovenin met tent. Mooie camping. Zwembad was wel een beetje simpel en daarom sindsdien naar een andere camping in Drautal.

Overigens nog wel langs Maltatal gereden. Het boogschieten met de Karntencard daar is een erg leuke activiteit :)
Op zich is Maltatal wel een aardige camping al is 85% gewoon Nederlands hier. Verder zijn er ook wel redelijk veel doorreisgasten hier die een aantal dagen verblijven. Zit je dan in am Waldbad of zo?

Het boogschieten was wel grappig tot je een pijl kwijt bent en na 15" zoeken een andere pijl van iemand anders vond die ergens in een boom zat :P

Ik weet niet zo goed wat ik van al die verschillende kaarten vind in Oostenrijk. Aan de ene kant weet je wat je max. uitgeeft en bezoek je dingen die je anders nooit bezoekt maar aan de andere kant creëer je toch zo'n drang om "iets" te moeten doen want anders is het ook zonde.

[ Voor 36% gewijzigd door vhal op 02-08-2024 17:12 ]

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:30

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Aangezien heel Nederland (nou ja, een groot deel dan) vakantie heeft, verwacht ik ook heel veel vakantiefoto's in dit topic! Om het goede voorbeeld te geven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCZ8_NoJOejco9nLUV0yRQswelY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CquX5KXdxChz1LT2p42lsTm9.jpg?f=fotoalbum_large

Groeten vanaf Campingplatz Moselland in Pünderich!

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
@vhal Wij hebben vorig jaar van de Karinthië kaart gebruik gemaakt.
Voor mijn gevoel heb je die kaart er erg snel uit.
Wij hebben een paar skiliften genomen, naar de Pyramidekogel en een keer naar een binnenzwembad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 22:47
vhal schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:55:

Op zich is Maltatal wel een aardige camping al is 85% gewoon Nederlands hier. Verder zijn er ook wel redelijk veel doorreisgasten hier die een aantal dagen verblijven. Zit je dan in am Waldbad of zo?
Camping am Waldbad in Dellach im Drautal :)

Dat was na de eerste week ook vooral NL maar goed verklaarbaar.
Het boogschieten was wel grappig tot je een pijl kwijt bent en na 15" zoeken een andere pijl van iemand anders vond die ergens in een boom zat :P
Nooit lang moeten zoeken (2x 2022, 2x 2024), maar in 2022 wel een groepje voor me gehad die telkens pijlen kwijt waren :P inmiddels hebben ze borden en doeken achter de doelen geplaatst ;)
Ik weet niet zo goed wat ik van al die verschillende kaarten vind in Oostenrijk. Aan de ene kant weet je wat je max. uitgeeft en bezoek je dingen die je anders nooit bezoekt maar aan de andere kant creëer je toch zo'n drang om "iets" te moeten doen want anders is het ook zonde.
Wij halen altijd voor de hele periode een kaart. Er zit genoeg tussen om te doen zonder dat je het gevoel hebt te moeten m.i. maar misschien is dat anders bij een kort verblijf.

De kosten vallen in het niet bij de andere activiteiten zoals raften, canyoning, klimmen, rodelen, etc :P

Nadeel is wel dat best een aantal activiteiten bijkomende kosten hebben die verkapt als extra toegangsprijs geldt, bv laatste lift multalergletscher of een duur (semi-onvermijdbaar) ritje de berg op bij een of ander erlebnispark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 22:56
Ozzie schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:20:
[...]

Jawel, maar die vergoed de dagwaarde en natuurlijk niet de nieuwwaarde en aangezien mijn camera al 5 jaar oud is vermoed ik dat ze zomaar een behoorlijke afschrijving rekenen. We gaan zien wat eruit komt.
Ik denk wel eens... Dat soort verzekeringen zijn ook deels een wassen neus... Dagwaardes...en vaak ook nog een maximaal aantal jaar anders krijg je niks. Wel balen van je camera!
Trouwens weet niet welk merk je camera is maar ik heb nikon en heb tweedehands een d750 gekocht. Ook heel fijn hoor. Mirrorless is duur en eigenlijk niet nodig, het is bijna dezelfde kwaliteit. Ik had het er niet voor over, kon het wel doen.

Ik heb trouwens het plan om over een paar weken met mijn opblaastent misschien naar natuurcamping de Hoogte in Eesveen te gaan.
Ik hou van rust en wat ruimte. Ziet er goed uit, ook geen honden.
Mensen ervaring met deze camping?

[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 02-08-2024 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 23:20
Iemand hier ervaring met de ferry Puttgarden-Rødby? En dan qua identiteitscontrole? We wilden die ferry maandag eigenlijk nemen maar komen er net achter dat de identiteitskaarten van de kinderen verlopen zijn |:( Wordt dat überhaupt gecontroleerd voor alle inzittenden? Anders wordt het toch over land wat anders bedenken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Martinique schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:43:
Iemand hier ervaring met de ferry Puttgarden-Rødby? En dan qua identiteitscontrole? We wilden die ferry maandag eigenlijk nemen maar komen er net achter dat de identiteitskaarten van de kinderen verlopen zijn |:( Wordt dat überhaupt gecontroleerd voor alle inzittenden? Anders wordt het toch over land wat anders bedenken. :)
Het is Schengenzone, dus als het goed is geen paspoortcontrole bij de grens (maar dat kan veranderen als er een dreiging is, Duitsland controleerde tijdens het EK voetbal ook heel fanatiek).

Je kunt dit weekend nog noodpaspoorten halen. Kan op alle burgerluchtvaartvliegvelden en in sommige havens. Andere optie is als je controle krijgt, gewoon héééél verbaasd reageren dat ze verlopen zijn.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
Ik heb er nog nooit controle gehad. Wat er uit wordt gehaald voor controle heeft meestal geen Nederlands kenteken 🤐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
Vorige week donderdag de boot gepakt, geen controle (had digitaal een ticket van tevoren geboekt).
Tip trouwens, het lunch buffet. Niet duur (kinderen gratis) en best prima keus. Lekker rustig ook in vergelijking met de rest van het schip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adam1980
Heenreis:
Bij ons 2 weken geleden werd wel gecontroleerd; op tijd naar kiel vertrokken voor de boot, stena line, naar gotenburg. Enorme file bij Hamburg, daarna keihard doorgereden ( met aanhanger), 15 minuten voor het sluiten van het inchecken net op tijd.
Bleek het id van ons oudste kind verlopen, met een half jaar maar liefst |:( . We kwamen de boot niet op. We konden en nood bewijs bij de politie halen, maar daar was geen tijd meer voor.

Boot omgeboekt naar 2 dagen later, dag later was geen plek meer. En op dag van vertrek bij 3 chagrijnige spoorwegpolitieagenten een uitreisbewijs laten maken, voor 34 euro. 1 van hen was zo slim om te vragen wanneer we Duitsland zouden doorreizen naar huis, dan zou hij de geldigheid tot en met dan in het document zetten.

Terugreis:
We namen op de terugweg de boot van gotenburg naar friedrichshavn, ook stena line. We hadden ondertussen naar de nl helpdesk van stena line gemaild; en nooddocument was hen probleem. Mooi!
Eenmaal bij het inchecken werden alleen vluchtig de paspoorten van mijn vrouw en mij bekenen. Ik vertelde dat we een nooddocument hadden. Dat was geen enkel probleem, ik moest alleen ter controle de volledige voornamen opnoemen van het kind in kwestie :?.

Misschien kun je iets met deze info.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nou Les Ochay beviel erg goed en het gezin ook dus deze gaan we zeker onthouden. Morgen door naar de Vogezen, kijken hoe het daar bevalt.

Ik heb mij vanmiddag wel weer verbaasd over de intense luiheid van de mensheid als het gaat om het opblazen van attributen. Zelfs een opblaaskrokodil gaat niet met de hand en een surfplank gaat met één of andere pomp waarbij de auto zelf moet blijven draaien en die zoveel herrie maakt dat de achterklep maar een beetje dicht gehouden werd. Toch kon je het over de hele camping horen. 8)7

Oh, en kan iemand mij uitleggen waarom het zo lastig is je shampoo mee te nemen na het douchen? Ik denk dat ik wel tien vergeten flessen tegen ben gekomen. :D
GAIAjohan schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:30:
Hmm, qua zwemdiploma denk ik ook dat wij in Nederland dat altijd vroeg mee zijn. Maar een kind van 7 dat al een paar jaar kan zwemmen nog zwembandjes verplichten om in het diepe te mogen… Denk dat de meeste kinderen die dat betreft dan wel wat anders gaan doen. En de controle erop kun je prima op een andere manier doen. Zoals gezegd met bv bandjes. Was geloof ik in een waterpark in Portugal waar dat zo gedaan werd.
En als badmeesters of medewerkers twijfels hebben over de zwemvaardigheid, of het zwembad te druk/te ruig is, zou er ook gewoon ingegrepen kunnen worden. Ik vind vooral niet dat de goeden onder de kwaden moeten lijden, en juist dat groeit steeds schever.
Maar dat redeneer je 100% in je eigen voordeel. Het gaat niet om herkennen, het gaat om ondubbelzinnig iedereen die nog jong is en daarmee niet zo sterk of slecht nog niet goed in zwemmen helpen met blijven drijven.
Wij doen aan zwemles (ook al steeds minder helaas) maar niet alle landen hebben daar op dat niveau. En wij hebben daarnaast de bandjesplicht direct aan een diploma gekoppeld, hoe internationaal geaccepteerd is dat principe? Grote kans dat de leeftijdsgrens is om ongeveer bij de bodem te kunnen, geen idee.

Jij vraagt ze nu om een systeem te introduceren waarbij de ouders voor elk kind moeten gaan aantonen of beredeneren waarom hun pareltje wel vaardig genoeg zou zijn om een uitzonderingslintje toebedeeld te krijgen. Puur omdat Nederlanders zich anders misschien te goed voelen voor bandjes.
Dat is toch totaal niet houdbaar?

En ik snap je goed hoor, mijn dochter van acht was ook dolblij dat ze haar diploma had en geen bandjes meer hoefde. Dus als dat ergens wel verplicht wordt hebben we een teleurstelling. :P
Maar dan nog denk ik dat ze liever met gaat zwemmen dan helemaal niet.

Wij gingen vandaag kayakken, ofwel alles onder de 12 verplicht een reddingsvest, geen discussie. Ook al kan je prima zwemmen en spelen hele hordes kinderen in dezelfde rivier zonder vest. En ik snap dat best.
Verder blijf ik van mening dat ouders zelf veel meer verantwoordelijkheid moeten nemen wat betreft hun kroost. Ouders die hun kind zand in het zwembad laten gooien, of naar andere kinderen zouden wmb gewoon van de camping verwijderd mogen worden. Of ouders die niet opletten de toegang ontzeggen tot het zwembad, zo moeilijk is het niet om die telefoon gewoon niet mee te nemen.

En bij een zwembad of desnoods open water zonder toezicht weet je toch dat je zelf uit je doppen moet kijken en aan basale omgangsregels houden?
Zou je denken. Toch is hier in de buurt de discussie weer opgelaaid of er geen toezicht bij alle recreatieplassen moet zijn omdat er van de week een peuter verdronken is.

Maar goed, dit gaat écht niet meer over kamperen dus laten we die discussie maar elders houden. :P
Juist wel, alleen dit jaar was het wat lastiger omdat we in juni eigenlijk vooral achter het goede weer aan gingen ipv echt een camping te kiezen voor vertrek. Liefst hadden we dat ook iets anders gezien, dus iets boeken, of iig zeker weten in welke regio je gaat zitten, zodat je je iets meer op een regio kunt voorbereiden.

Op de eerste dag gewoon naar het zuiden met een tussenstop, en dan afhankelijk van het weer de volgende dag eindrichting bepalen op basis van weersvoorspellingen.

Dus eigenlijk gewoon op de bonnefooi, hopen op een goede camping.
We waren die tweede dag al op een andere camping geweest, dichterbij een dorp, dat ook alle basale eisen aan tikte qua riviertje, zwembad etc, maar kreeg het gevoel op een soort woonwagenkamp terecht te zijn gekomen met alleen maar chalets als je aan kwam rijden. Er zouden wel normale kampeerveldjes zijn verderop, maar alleen de aanblik was al niet best, dus omgedraaid.

Daarna nog een andere camping bekeken, maar bij erlangs rijden leek deze nogal uitgestorven.

Daarna dus verder gezocht in de regio, toen langs deze gereden, denk 20-30% bezet, alleen deze bleek wat verder van vooral restaurants en een simpele supermarkt dan verwacht, het naastliggende dorpje had nml niks. Verder een heel fijne camping, mooi zwembad, prima basale kampwinkel, aan de rivier. Hele toffe plaatsen voor tentjes op een bergje tussen de bomen.
Normaliter is de rivier daar schijnbaar wel een stuk rustiger dan in de periode dat wij er zaten, en kun je ook echt aan het water zitten en zwemmen. Maar door de regenval in mei en juni was dat totaal geen optie nu.

Maar goed, vanaf komend jaar de aankomende jaren alleen maar hoogseizoen, dus zal dan wel ruim van te voren wat moeten kiezen ipv op de bonnefooi. ;)
Bonnefooi ben ik mee gestopt inderdaad. Ik stel te veel eisen aan een camping om de eerste de beste te pakken en met kinderen ga ik geen uren extra rond rijden om wat beters te vinden zoals ik vroeger rustig deed.

Ik boek nu maximaal een maand vooraf en dat bevalt prima. Geeft je zekerheid dat je terecht kan en de camping voldoet dan meestal ook redelijk aan de eisen. Dit jaar heb ik voor mijn gevoel drie toch wat verschillende stijlen, ook om te kijken hoe mijn gezin dat bevalt.
En omdat we maximaal een week op één plek blijven is er altijd wel een plekje te vinden. Dat maakt het echt zoveel makkelijker met boeken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:44
Gonadan schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:37:

Wij gingen vandaag kayakken, ofwel alles onder de 12 verplicht een reddingsvest, geen discussie. Ook al kan je prima zwemmen en spelen hele hordes kinderen in dezelfde rivier zonder vest. En ik snap dat best.
Als ik ga suppen doe ik zelf ook een zwemvest aan, ondanks dat ik vroeger wedstrijden zwom (en won...) en een leash om mn enkel draag. Geen compleet 150N of 275N reddingsvest maar een elegant 50N zwemvest in de kleuren vd sup om net wat makkelijker boven te blijven. Een diep meer kan koud zijn en dan verkramp je vrij snel. Het gebeurt helaas nog steeds te vaak dat het mis gaat. M'n kinderen hebben hun zwemles zwemvest aan als ze meegaan op de sup, ook al heeft de ene haar diploma al en de andere bijna. En dan max 100-200 meter vd kant weg met de kinderen erop. Dan kun je bij de meeste meertjes prima een leuk rondje meer doen.

Met kayakken op een meer of rivier zou ik ook gewoon een vest aandoen, ook boven de 12. Helemaal als je weinig ervaring hebt met flip recovery als je op zn kop in het water ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
https://m.nieuwsblad.be/c...paywall&utm_source=google

Nou ik twijfel niet of het de Semois was. De halve camping loopt uit één of andere uitgang leeg. Van de week ben ik zelf dertig keer midden in de nacht naar het toiletgebouw gelopen alwaar ik ouders tegen kwam die slaapzakken stonden te wassen. Vannacht stonden we zelf een slaapcabine en slaapzak te wassen, in de nacht voor vertrek. Echt daar heb je zo'n zin in. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Gonadan Behoorlijk ruk, sterkte en beterschap…

Straks gelukkig een andere camping opzoeken.

Natuurwater is altijd afwachten, heel vaak gaat het goed, soms niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het voordeel van natuurwater is dat het nog redelijk oke kan zijn. Bij een zwembad wéét je dat het volgezeken en gerocheld is maar dat ze dat met een tankwagen chloor en een filtertje net onder de grens weten te houden dat je er ziek van wordt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
*dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Gonadan op 03-08-2024 09:00 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:59:
Het voordeel van natuurwater is dat het nog redelijk oke kan zijn. Bij een zwembad wéét je dat het volgezeken en gerocheld is maar dat ze dat met een tankwagen chloor en een filtertje net onder de grens weten te houden dat je er ziek van wordt. :P
Dat is ook een manier om ernaar te kijken ja. :+

Als waterpoloër kom ik in veel zwembaden en inderdaad is de waterkwaliteit van zwembadwater op campings met enige regelmaat net aan voldoende. Is ook behoorlijk lastig om echt goed te houden. Zonnebrand, vrouwen met lange losse haren, veel kinderen, etc…

Ik probeer er maar niet te veel aan te denken. Het is ten slotte vakantie en geen wedstrijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Laatst online: 25-09 14:17
vhal schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:55:
Ik gebruik hier sinds 2 weken de bergfex app, deze is nog wel het meest accurate maar desondanks kan het hier uit het niets omslaan. Volgens mij doen ze hier niet aan waarschuwingen.
Hoe het momenteel in Nederland er aan toe is gaat mij een beetje voorbij maar hier worden we regelmatig getrakteerd op een heuse lichtshow. Aan de ene kant indrukwekkend om te zien maar aan de andere kant hoop je maar dat het niet eindigt in ergere zaken...
Op http://wetterwarnungen.at/html/de/heute/alle/at/ plaatst de Oostenrijkse KNMI wel waarschuwingen.
Vandaag een rustig dagje zo te zien.

Dat is altijd wel het nadeel van bergachtige gebieden, het kan best snel omslaan, ook niet altijd goed te voorspellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adam1980
Gonadan schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:17:
https://m.nieuwsblad.be/c...paywall&utm_source=google

Nou ik twijfel niet of het de Semois was. De halve camping loopt uit één of andere uitgang leeg. Van de week ben ik zelf dertig keer midden in de nacht naar het toiletgebouw gelopen alwaar ik ouders tegen kwam die slaapzakken stonden te wassen. Vannacht stonden we zelf een slaapcabine en slaapzak te wassen, in de nacht voor vertrek. Echt daar heb je zo'n zin in. :/
Hoewel het niet onmogelijk is dat het door oppervlaktewater komt is verspreiding via toiletgebouw vaker voor. Maar een camping zwembad is ook een goede verdachte bron; 1 met diarree die z'n kont niet goed heeft afgeveegd, of z'n handen niet goed heeft gewassen en de rest volgt vanzelf...
Goede hand- en voedselhygiëne toepassen voor degene die nog ziek zijn geweest. Misschien ontlopen zij de dans.
Sterkte gewenst in ieder geval. Zoiets is thuis al vervelend, laat staan op een camping.

edit: nieuwsberichtje niet goed gelezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Adam1980 op 03-08-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Pat911 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:53:
[...]

Op http://wetterwarnungen.at/html/de/heute/alle/at/ plaatst de Oostenrijkse KNMI wel waarschuwingen.
Vandaag een rustig dagje zo te zien.

Dat is altijd wel het nadeel van bergachtige gebieden, het kan best snel omslaan, ook niet altijd goed te voorspellen.
Dat kan ik mij nog wel herinneren van vakanties in bergachtige gebieden ja. Het ene moment lig je te bakken in de zon en het andere moment gaat zo'n beetje het licht uit en zit je midden in een dikke onweersbui. En dat is nog link ook, want het is maar een beperkt gebied en als je hoog zit heb je natuurlijk een hogere kans op blikseminslag. En wij hadden altijd een huisje op of dichtbij de top van een berg :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:33
Harribo schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:39:
Ik heb trouwens het plan om over een paar weken met mijn opblaastent misschien naar natuurcamping de Hoogte in Eesveen te gaan.
Begin van de vakantie een lang weekend gestaan, vond het een erg leuke camping die al deels in het bos ligt, 20 meter van de tent fietste of wandelde je zo het echte bos in. De natuurcamping ligt een stukje "achter" de reguliere camping en heeft ruime en mooie plekken. Verder aardige eigenaren en toen ik er was was het uitzonderlijk rustig (vakanties waren net overal begonnen), hopelijk voor hen is het nu / over enkele weken wel wat drukker. Ook in de directe omgeving veel vakantiehuisjes en -parken.

Wel een tip om regelmatig op teken te checken (zoals op elke natuurcamping / in het bos), en verwacht 's nachts wat pissebedden bij de toiletten ;)

Verder leuke omgeving: Fredriksoord (Proeftuinen, museum van Weldadigheid), Steenwijk, Giethoorn, Holtingerveld, de Weerribben allemaal op fietsafstand prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
Harribo schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:39:
[...]

Ik denk wel eens... Dat soort verzekeringen zijn ook deels een wassen neus... Dagwaardes...en vaak ook nog een maximaal aantal jaar anders krijg je niks. Wel balen van je camera!
Trouwens weet niet welk merk je camera is maar ik heb nikon en heb tweedehands een d750 gekocht. Ook heel fijn hoor. Mirrorless is duur en eigenlijk niet nodig, het is bijna dezelfde kwaliteit. Ik had het er niet voor over, kon het wel doen.

Gister nog langs gefietst en de drukte lijkt mee te vallen. Camping ligt prachtig en ver genoeg van de andere parken af om rust te kunnen ervaren.

Persoonlijk vind ik Meppel leuker dan Steenwijk, ondanks dat ik daar geboren en getogen ben. Giethoorn is leuk, maar als je meer van rust houdt zou ik een kano huren en lekker de Weerribben in gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
_Eend_ schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:28:
[...]

Dat kan ik mij nog wel herinneren van vakanties in bergachtige gebieden ja. Het ene moment lig je te bakken in de zon en het andere moment gaat zo'n beetje het licht uit en zit je midden in een dikke onweersbui. En dat is nog link ook, want het is maar een beperkt gebied en als je hoog zit heb je natuurlijk een hogere kans op blikseminslag. En wij hadden altijd een huisje op of dichtbij de top van een berg :P
Precies wat er hier net gebeurde. We zitten tussen de zee en de heuvels, ging lekker los net. Koelt wel heerlijk af en spoelt ook mooi de caravan, luifel en auto schoon. Ik houd wel van een stevige bui op zijn tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
JohnnieWbl schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:04:
[...]

Begin van de vakantie een lang weekend gestaan, vond het een erg leuke camping die al deels in het bos ligt, 20 meter van de tent fietste of wandelde je zo het echte bos in. De natuurcamping ligt een stukje "achter" de reguliere camping en heeft ruime en mooie plekken. Verder aardige eigenaren en toen ik er was was het uitzonderlijk rustig (vakanties waren net overal begonnen), hopelijk voor hen is het nu / over enkele weken wel wat drukker. Ook in de directe omgeving veel vakantiehuisjes en -parken.
Dank
Zag inderdaad dat ze een natuurgedeelte hadden, wat nog rustiger is zelfs. En dat terwijl ze al veel regels hebben tegen overlast. Regels die mij trouwens als muziek in de oren klinken.
Wel een tip om regelmatig op teken te checken (zoals op elke natuurcamping / in het bos), en verwacht 's nachts wat pissebedden bij de toiletten ;)
Teken heb ik een handig teken lepeltje voor en voor plassen nachts heb ik een uribag :)
Verder leuke omgeving: Fredriksoord (Proeftuinen, museum van Weldadigheid), Steenwijk, Giethoorn, Holtingerveld, de Weerribben allemaal op fietsafstand prima te doen.
Ja ken het het een beetje. Paar jaar geleden in Noordwolde daar vlakbij gestaan op de Meenthe (ook mooie rustige camping).

Moet ff kijken of het lukt, ik zag in ieder geval dat Toontje Lager daar in de buurt optrad :)

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 03-08-2024 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Laatst online: 19:36

LankHoar

Langharig tuig

GAIAjohan schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:00:
[...]

We hebben zelf een tijdje terug bij de kampeerhal Roden 4 slaapzakken gehaald:

Voor onszelf: https://www.kampeerhalrod...no-karijini-imperial-blue

Voor de kinderen:
https://www.kampeerhalrod...-litchfield-charcoal-grey

Katoen binnentijk vooral vanwege potentiële huidreactie van een van de kinderen.

Was destijds 50% korting op de tweede slaapzak geloof ik.

De blauwe ritst wel wat minder, vaak dat de binnenkant ertussen komt.

Maar daar is de prijs ook naar.
Goede tip, dank je. Helaas lijken ook dit soort slaapzakken altijd wel erg groot uit te vallen. Bijna 2x zo groot als een niet-katoenen. Dat wordt me helaas te groot op de motor, dan kom ik niet uit met mijn pakruimte.

Helaas, was er maar een perfecte combi: een syntetische slaapzak, met enkel een katoenen binnentijk, welke een relatief klein pakformaat heeft. En dan ook nog eens een mummi slaapzak (vooral ook ivm pakruimte). Helaas lijkt dit niet echt te bestaan, dus zal ik maar voor die Mammut moeten kiezen (lees als: Mam-moet kiezen) :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Gonadan schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:59:
Het voordeel van natuurwater is dat het nog redelijk oke kan zijn.
Blijkbaar nu niet ;)

Ik zwem liever in een zwembad dan in natuurwater, je weet nooit wat daarin geloosd is.

* Slasher nog nooit ziek geworden in een zwembad :)

[ Voor 14% gewijzigd door Slasher op 03-08-2024 15:18 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11
pirke schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 02:24:
[...]

Als ik ga suppen doe ik zelf ook een zwemvest aan, ondanks dat ik vroeger wedstrijden zwom (en won...) en een leash om mn enkel draag. Geen compleet 150N of 275N reddingsvest maar een elegant 50N zwemvest in de kleuren vd sup om net wat makkelijker boven te blijven. Een diep meer kan koud zijn en dan verkramp je vrij snel. Het gebeurt helaas nog steeds te vaak dat het mis gaat. M'n kinderen hebben hun zwemles zwemvest aan als ze meegaan op de sup, ook al heeft de ene haar diploma al en de andere bijna. En dan max 100-200 meter vd kant weg met de kinderen erop. Dan kun je bij de meeste meertjes prima een leuk rondje meer doen.

Met kayakken op een meer of rivier zou ik ook gewoon een vest aandoen, ook boven de 12. Helemaal als je weinig ervaring hebt met flip recovery als je op zn kop in het water ligt.
Bij ons gaat er ook een “zwemvest” aan op de sup. Als ze vlak bij de kant blijven niet, maar als ze iets verder gaan wel. Zwemvest staat tussen aanhalingstekens, want het is er eentje die zichzelf opblaast als je aan een touw trekt. Het hebt dus alleen een riem om met een klein zakje. Het is wel een officieel goedgekeurde PFD.

Het meer waar we suppen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45EXm6fVE5KKw1iguSUlrgtXFlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpampG7y7uxRHrmqtgZzFino.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door L.N. op 03-08-2024 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nou ik kon toch niet echt slapen, lag met een vest aan als deken op het matje van mijn dochter dus ben maar op tijd gaan opruimen. De eerste was van de dag was de slaapzak en daarna de boel afbreken. Onderweg is het pannetje wat we achterin gezet hadden een aantal keer gevuld en verder slapen. Dus ik ben maar in één ruk naar de volgende camping gereden.
Dat is een iets andere stijl, wordt wel even flink wennen, maar sowieso een mooie omgeving. (Vogezen)
Slasher schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:18:
[...]

Blijkbaar nu niet ;)

Ik zwem liever in een zwembad dan in natuurwater, je weet nooit wat daarin geloosd is.

* Slasher nog nooit ziek geworden in een zwembad :)
Tja, dat je er niet ziek van wordt maakt het nog niet schoon. Daarentegen is er in oppervlaktewater over het algemeen zoveel meer te beleven dan een zwembad dat ik dat echt niet uit ga sluiten. Ik ben eerder ook nooit ziek geworden van zwemmen in een riviertje of meertje. Voor alles is een eerste keer. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:13:

Tja, dat je er niet ziek van wordt maakt het nog niet schoon. Daarentegen is er in oppervlaktewater over het algemeen zoveel meer te beleven dan een zwembad dat ik dat echt niet uit ga sluiten. Ik ben eerder ook nooit ziek geworden van zwemmen in een riviertje of meertje. Voor alles is een eerste keer. ;)
Best een gevaarlijk uitgangspunt. In Nederland is er regelmatig sprake van bijvoorbeeld blauwalg en andere nare dingen in het water. Daar kan je goed ziek van worden, met serieuze gevolgen. Zeker water wat stilstaat in combinatie met langere tijd warm weer zijn een bron van ellende. Daarom is het altijd zaak om de instanties te checken voor je het water in duikt.

Nu ga ik niet zeggen dat je enkel in zwembaden moet zwemmen, natuurwater is absoluut een aanrader om in te recreëren. Opletten is echter wel belangrijk. Al kan je er lang niet altijd wat aan doen als misgaat zoals je eerdere post laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Drardollan schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 00:44:
[...]

Best een gevaarlijk uitgangspunt. In Nederland is er regelmatig sprake van bijvoorbeeld blauwalg en andere nare dingen in het water. Daar kan je goed ziek van worden, met serieuze gevolgen. Zeker water wat stilstaat in combinatie met langere tijd warm weer zijn een bron van ellende. Daarom is het altijd zaak om de instanties te checken voor je het water in duikt.
Zwemwater.nl
Ik heb de app daarvan geïnstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 04-08-2024 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 00:44:
[...]

Nu ga ik niet zeggen dat je enkel in zwembaden moet zwemmen, natuurwater is absoluut een aanrader om in te recreëren. Opletten is echter wel belangrijk. Al kan je er lang niet altijd wat aan doen als misgaat zoals je eerdere post laat zien.
Waarom is dat een gevaarlijk uitgangspunt? Ik zeg alleen dat er buiten zoveel meer te beleven is dan in een zwembad. Datzelfde zeg ik ook over buiten spelen tegen mijn dochter, buiten is zoveel meer te beleven dan alleen binnen. Is dat dan ook een gevaarlijk uitgangspunt omdat je buiten meer kan overkomen?

Je bedoelt het vast niet zo belerend als het bij mij over komt maar ik stel nergens voor om yolo het blauwalg water van één of andere Nederlandse drekplas te gaan staan gorgelen. ;)

Natuurlijk ga je je vooraf informeren waar mogelijk en probeer je zo goed mogelijk hygiëne richtlijnen te volgen (kijk maar eens hoe weinig mannen en kinderen tegenwoordig nog handen wassen na toilet of voor het eten) maar helaas is dat niet voldoende om alle risico weg te nemen. Bij alles in het leven moet je je informeren en zelf opletten, dat is wat mij betreft een vanzelfsprekend.

Wij wonen in de buurt van de kust en zwemmen dus ook in zee. Kan ook gevaarlijk zijn, half Nederland weet niet eens wat een mui is een Duitsers al helemaal niet. Die staan dus in de krant, terwijl er wel over geïnformeerd wordt.
Maar dan nog ben ik liever buiten als de omstandigheden dat toestaan dan mij alleen maar beperken tot chloorbakken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 10:54:
[...]

Waarom is dat een gevaarlijk uitgangspunt? Ik zeg alleen dat er buiten zoveel meer te beleven is dan in een zwembad.
Ik had het met name over het statement dat je nog nooit ziek bent geworden. Daarmee las ik het als nonchalance naar de situatie en risico’s die er zijn.
Je bedoelt het vast niet zo belerend als het bij mij over komt maar ik stel nergens voor om yolo het blauwalg water van één of andere Nederlandse drekplas te gaan staan gorgelen. ;)
Het was absoluut niet belerend bedoeld, enkel informerend.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gespot in het buitenland, wat een combi :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTD4shKFBfi9tyPOLhdLSThGdn4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wWwgtiGjqLjQ6kHCGl9bgyyk.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
aReaRe schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:33:
Gespot in het buitenland, wat een combi :P

[Afbeelding]
Ah, je bent @pirke tegen gekomen ?? :D

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Oekiejoekie schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:37:
[...]

Ah, je bent @pirke tegen gekomen ?? :D
Ik wilde hem bewust niet noemen, knap dat hij dit gevaarte door de Schotse Hooglanden rijd zonder schade :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:05
Is dat nou een helicopter deck achterop die boot? :+

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Laatst online: 21:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ik en de familie zijn bezig met een avotuur door noord spanje. We reizen met de caravan een Adria Altea uit 2021 met daarvoor een nieuwe kodiaq van 5 weken. Al met al een behoorlijke combinatie van een metertje of 14.
Omdat we hier nog nooit zijn geweest gebruiken we de google navigatie. En dit is niet altijd een suc6 blijkt. Toen we naar de camping in San sebastian reden stuurde deze ons over een weg die duidelijk niet geschikt is voor deze combo.
Maar zo dapper als ik ben toch maar gereden, en na 30 min flink zweten en een hellingspercentage van zeker 18% toch boven gekomen.

Toen we naar Bilbao gingen echt even goed gekeken hoe de route zou zijn want dit wilde ik niet weer. Maar toen we van Gijon naar A Coruna gingen was er weer een heel stuk waar ik echt even aan het zweten was.

Dus bij deze de vraag welke caravan navigatie gebruiken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 16:13
knutsel smurf schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:02:

Ik heb daarvoor ook al een keer gezocht. Ik heb alleen van garmin een campernavigatie gevonden.

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1017611
Als app is er sygic truck&camper.

Sygic ken ik wel van de gewone variant, die werkt na enige gewenning best goed.

Verder vind ik het idd balen dat de gebruikelijke apps niet gewoon een vinkje voor caravan/camper hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond op 04-08-2024 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
Ik en de familie zijn bezig met een avotuur door noord spanje. We reizen met de caravan een Adria Altea uit 2021 met daarvoor een nieuwe kodiaq van 5 weken. Al met al een behoorlijke combinatie van een metertje of 14.
Omdat we hier nog nooit zijn geweest gebruiken we de google navigatie. En dit is niet altijd een suc6 blijkt. Toen we naar de camping in San sebastian reden stuurde deze ons over een weg die duidelijk niet geschikt is voor deze combo.
Maar zo dapper als ik ben toch maar gereden, en na 30 min flink zweten en een hellingspercentage van zeker 18% toch boven gekomen.

Toen we naar Bilbao gingen echt even goed gekeken hoe de route zou zijn want dit wilde ik niet weer. Maar toen we van Gijon naar A Coruna gingen was er weer een heel stuk waar ik echt even aan het zweten was.

Sygic is tegenwoordig ook compatible met Android auto en Apple carplay.
Het voordeel van Sygic is dat je de afmetingen van je combinatie kunt invoeren, het soort brandstof van je auto.
Nadeel, het is niet gratis, je kunt wel een gratis proefversie downloaden om te kijken of het wat voor je is.
Anders kom je denk ik al snel uit op de dedicated navigatiesystemen voor onder andere campers.
Ik loop wet Google maps tegen hetzelfde probleem aan, je wordt soms over wegen gestuurd waar je liever niet komt met je caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Garmin Camper navigatie, ook geschikt voor caravans. Ik heb twee profielen in het losse GPS toestel, solo auto en auto met caravan waarin ik lengte , hoogte, breedte en gewicht van de combinatie heb ingevoerd.

Ik heb de hoogte op 2,80 staan en getest op een tunneltje in de spoorlijn tussen Valkenburg en Simpelveld. Kreeg netjes een waarschuwing dat het te laag was en kreeg een alternatieve route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 15:46:
Ik had het met name over het statement dat je nog nooit ziek bent geworden. Daarmee las ik het als nonchalance naar de situatie en risico’s die er zijn.
Dat was juist al een reactie met een knipoog op het argument dat iemand nooit ziek was geworden van een zwembad en dat het daarom veiliger zou zijn. Dat is inderdaad niet de sterkste argumentatie. ;)

PS:
Dag twee al in de Vogezen zonder regen, het kan dus wel. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:59:
[...]

Dag 4 in Lelystad zonder regen overdag, temperatuur 23 graden :+

/team huize Tuiinesië gedwongen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Laatst online: 21:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

205Gutmann schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:36:
[...]

Sygic is tegenwoordig ook compatible met Android auto en Apple carplay.
Het voordeel van Sygic is dat je de afmetingen van je combinatie kunt invoeren, het soort brandstof van je auto.
Nadeel, het is niet gratis, je kunt wel een gratis proefversie downloaden om te kijken of het wat voor je
Dank voor de tip zojuist de proefversie voor 7 dagen gedownload. Ik ga het eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Himalaya schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:25:
Is dat nou een helicopter deck achterop die boot? :+
Nee, dat is de startbaan voor de privejet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

aReaRe schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:10:
[...]

Dag 4 in Lelystad zonder regen overdag, temperatuur 23 graden :+

/team huize Tuiinesië gedwongen :/
Ach, Bad Meingarten is ook wel eens leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:59:
[...]
PS:
Het is ons vorig jaar nog geen 2 uur gelukt _O-

Welke camping zit je?

Hier gaan de laatste 2 dagen in Italië in. Woensdag naar Oostenrijk voor nog 2 dagen en dan vrijdag naar Duitsland en zaterdag helaas weer richting huis.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FShU-5iejzWOtaMzUpDuoqlJwJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWUiPmH6KVkgH7nJmYELodKu.jpg?f=fotoalbum_large

Dit waren mijn buren de afgelopen week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Togi schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:11:
[Afbeelding]

Verkeerde kleur camonet, maar verder niets op aan te merken. Mooie 356 ook :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:21

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

[Afbeelding]

Die Porsche 356 gebruikten ze vast niet om die Airstream en die andere woonwagen te trekken ;)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
[Afbeelding]

En ik vond de 10 bij 10 meter party tarp die een paar gezinnen vorige week aan het opzetten waren al bizar. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:36
Heroic_Nonsense schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:58:
[...]

Die Porsche 356 gebruikten ze vast niet om die Airstream en die andere woonwagen te trekken ;)
Die werd voornamelijk gebruikt om de roze flamingo zwemband in op te bergen :)

Ze begonnen met de hele plek te voorzien van grondzeil (aangezien het toch een zandvlakte was hoeven ze daar geen rekening te houden met het gras en speciale zeilen ;) )
Daarna kwam er een ladder te voorschijn voor het net.

Van de linker Airstream weet ik het niet (al stond er op een gegeven moment wel een (zilvere) Vito) maar de rechter (ik weet niet welk merk dat was) werd gebracht door een (helaas een nieuwe want een oude was veel mooier geweest) Dodge Ram.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:11
Wij gaan over 2 weken weg, lekker na de grote drukte.

Nu dus veel aan het zoeken en camping lijstje maken. Normaal gebruikten we hier naast ANWB en ACSI ook veel Google voor. Echter is deze voor het vinden van campings echt slecht geworden.
Zoektermen zijn hier al benoemd, maar hebben mensen nog tips?

Voorheen was "camping" genoeg. Nu komen op bijna elke variant daarvan vooral hotels naar boven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

* Kecin heeft een paar weken terug voor het eerst in 25 jaar gekampeerd. Dat was wel eventjes wennen zeg! Ondanks een nieuwe caravan met redelijke luxe (helaas geen airco) en nieuwe voortent enzo best nog wel een opgave.

Het mooiste: 90% van de fun was dat Kecin Jr. zo vriendjes had en lekker voor de deur kon spelen, hij is 3 jaar. Dat maakt hem nog in de zone dat je hem echt wel in het zicht wil houden. De rest van de tijd niet in de caravan gekookt ofzo, lekker elke avond uit eten of een patatje. Lekker Hollands :').

Mijn vrouw heeft nu bedacht dit vaker te doen. Dus ik de caravanmarkt op, volgens mij is het qua camping etiquette niet echt normaal om met een Kabe van 10 meter aan te komen of wel? Het liefst zit ik gewoon in mijn eigen bubbel en wil ik niet omgaan met de mensen van de camping. Thuis wonen we "vrij" en daar is alsof je ineens in een commune zit. Ik weet dat het niet erg sociaal lijkt en dat is het ook niet, dus graag daar de oordelen lekker voor jullie houden :P. Het gaat me erom om de kleine en de vrouw gelukkig te maken :).

We hadden een redelijke camping hoor, maar een toiletgebouw relatief ver weg. Wel een wc in de caravan maar voor nummer 1. Ik wil als ik moet ook nummer 2 kunnen doen en keek dus naar de verbrandingstoiletten bij Kabe, iemand ervaring mee? Heb een leuke combinatie op het oog maar ik ben zeer benieuwd of 15+ meter lekker gaat rijden :'). Zal dus wel lekker in Nederland blijven. Idee is om zo'n ding na een seizoen of 3 weer te verkopen denk ik. Stalling zal geen probleem wezen.

Dit topic doorgelezen, sommige van jullie zijn wel overlevers hoor haha. Ik denk bij veel dingen; betalen als een koning om te slapen als een zwerver :+. Maar ieder zijn ding en ik snap zeker dat je er veel plezier mee kan hebben (mijn vrouw dus ook), en ik moet ook zeggen dat het minder erg was dan ik dacht. Het had ook wel iets "kneuterigs".

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:28
twowheeler schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:59:

Nu dus veel aan het zoeken en camping lijstje maken. Normaal gebruikten we hier naast ANWB en ACSI ook veel Google voor. Echter is deze voor het vinden van campings echt slecht geworden.

Voorheen was "camping" genoeg. Nu komen op bijna elke variant daarvan vooral hotels naar boven.
Misschien eens je lokale AI proberen? Hieronder een proompt voor campings rond Interlaken bijvoorbeeld.
Sure! Here are some more highly-rated camping sites around Interlaken that might be what you're looking for.

Camping Jungfrau [invalid URL removed]: This is a beautiful campsite right next to the Aare river, with stunning views of the Jungfrau mountain. It has a rating average of 4.7 on Google Maps.
Camping Grindelwald [invalid URL removed]: This campsite is located in the heart of the Jungfrau region, with easy access to hiking and skiing. It has a rating average of 4.6 on Google Maps.
Camping Därligen [invalid URL removed]: This campsite is located on the shores of Lake Thun, with stunning views of the surrounding mountains. It has a rating average of 4.5 on Google Maps.
Camping Beatenberg [invalid URL removed]: This campsite is located on a hilltop with panoramic views of Lake Thun and the Bernese Alps. It has a rating average of 4.4 on Google Maps.
Camping Mürren [invalid URL removed]: This campsite is located in the picturesque village of Mürren, with stunning views of the Eiger, Mönch, and Jungfrau mountains. It has a rating average of 4.3 on Google Maps.
These are just a few of the many great camping sites around Interlaken. I hope this helps you find the perfect place to stay for your trip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-09 14:34
twowheeler schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 07:59:

Al aan Zoover gedacht. Moet zeggen dat ik nagenoeg elke camping even door Zoover haal i.v.m. de vaak redelijk veel recensies die hier op worden geplaatst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Kecin schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:13:
* Kecin heeft een paar weken terug voor het eerst in 25 jaar gekampeerd. Dat was wel eventjes wennen zeg! Ondanks een nieuwe caravan met redelijke luxe (helaas geen airco) en nieuwe voortent enzo best nog wel een opgave.
Wat was de opgave dan?
Het mooiste: 90% van de fun was dat Kecin Jr. zo vriendjes had en lekker voor de deur kon spelen, hij is 3 jaar. Dat maakt hem nog in de zone dat je hem echt wel in het zicht wil houden. De rest van de tijd niet in de caravan gekookt ofzo, lekker elke avond uit eten of een patatje. Lekker Hollands :').
Zo is dat, ook voor ons is het fijn als de kleintjes zich vermaken. Buiten vermaken ze zich altijd. Die kleintjes hebben weinig aan hotelkamers. Niks te beleven voor ze. En als ouders altijd denken om waar ze zijn, of ze niet iets stuk maken, etc.

Je hebt ook nog wel een heel grote variatie aan campings. Van boerencampings met een paar plaatsen (ook leuk!), tot enorme recreatieparken met meer stacaravans dan toerplaatsen en alles daar tussenin. Iedere camping heeft daarom ook wat zijn eigen sfeer. Of je kunt, als je van vrijheid houdt, ook een camper kopen en zoveel mogelijk vrij staan. Zoveel mogelijkheden … :)

Zelf ben ik ook niet zo van het uitgebreide contact met allerlei campingburen. Maar met kinderen heb je onvermijdelijk af en toe even een praatje (met andere ouders) en dat is ook wel goed. Maar je kan je ook prima terugtrekken op je eigen plek hoor, geen probleem. Leven en laten leven, zeg maar.

Chemische toiletten zijn overigens ook prima geschikt voor grote boodschappen. Al zou ik zelf liefst wel naar het toiletgebouw lopen. Maar hele volksstammen gebruiken die dingen voor alles :+

Zoektocht naar een caravan zou bij mij beginnen met: wat voor formaat wil ik of kan ik (auto) maximaal hebben c.q. trekken. Daarna op zoek naar een goede indeling. En dan vind je vast gauw een paar geschikte kandidaten van verschillende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:16
Kecin schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:13:

Mijn vrouw heeft nu bedacht dit vaker te doen. Dus ik de caravanmarkt op, volgens mij is het qua camping etiquette niet echt normaal om met een Kabe van 10 meter aan te komen of wel? Het liefst zit ik gewoon in mijn eigen bubbel en wil ik niet omgaan met de mensen van de camping. Thuis wonen we "vrij" en daar is alsof je ineens in een commune zit. Ik weet dat het niet erg sociaal lijkt en dat is het ook niet, dus graag daar de oordelen lekker voor jullie houden :P. Het gaat me erom om de kleine en de vrouw gelukkig te maken :).

We hadden een redelijke camping hoor, maar een toiletgebouw relatief ver weg. Wel een wc in de caravan maar voor nummer 1. Ik wil als ik moet ook nummer 2 kunnen doen en keek dus naar de verbrandingstoiletten bij Kabe, iemand ervaring mee? Heb een leuke combinatie op het oog maar ik ben zeer benieuwd of 15+ meter lekker gaat rijden :'). Zal dus wel lekker in Nederland blijven. Idee is om zo'n ding na een seizoen of 3 weer te verkopen denk ik. Stalling zal geen probleem wezen.

Dit topic doorgelezen, sommige van jullie zijn wel overlevers hoor haha. Ik denk bij veel dingen; betalen als een koning om te slapen als een zwerver :+. Maar ieder zijn ding en ik snap zeker dat je er veel plezier mee kan hebben (mijn vrouw dus ook), en ik moet ook zeggen dat het minder erg was dan ik dacht. Het had ook wel iets "kneuterigs".
Ik zou adviseren om de ADAC superplatz en ANWB topcampings lijst er bij pakken met het uitzoeken van campings. Hier staan veel 5 sterrencampings op waar ze ook plekken hebben voor de potente tandemassers en of je boekt 2 plekken langs of achter elkaar, zou hier voor de zekerheid dan ook achteraan bellen. Afgelopen mei en juli beide in Italië geweest met de caravan en menig tandemasser/Concorde voorbij zien komen. De campings waar wij meestal naar toe gaan (4/5 sterren met zwemparadijs) krijg je normaliter complimenten als je je met een mooie caravan/vouwwagen/camper aankomt ;)

Zolang je niet de bergen e.d. ingaat en naar de wat populaire vakantie oorden gaat is het meestal allemaal wel te doen.

Ik dacht dat bij de recente Kabe's alles incl was dus ook airco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

kiefty14 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:07:
[...]

Ik zou adviseren om de ADAC superplatz en ANWB topcampings lijst er bij pakken met het uitzoeken van campings. Hier staan veel 5 sterrencampings op waar ze ook plekken hebben voor de potente tandemassers en of je boekt 2 plekken langs of achter elkaar, zou hier voor de zekerheid dan ook achteraan bellen. Afgelopen mei en juli beide in Italië geweest met de caravan en menig tandemasser/Concorde voorbij zien komen. De campings waar wij meestal naar toe gaan (4/5 sterren met zwemparadijs) krijg je normaliter complimenten als je je met een mooie caravan/vouwwagen/camper aankomt ;)

Zolang je niet de bergen e.d. ingaat en naar de wat populaire vakantie oorden gaat is het meestal allemaal wel te doen.

Ik dacht dat bij de recente Kabe's alles incl was dus ook airco?
Ah top! Ja alle Kabe's hebben Airco, ik sliep echter in een andere caravan. Toen kwam ik er dus achter dat er ook een Kabe bestaat en nu snap ik niet waarom niet iedereen zo'n ding heeft haha.
Goed om te horen dat het dus wel kan als je het aangeeft. Qua Italie zag ik wat vrienden die kop aan kont aan het Gardameer stonden. Echt overal caravans, Vito busjes en Dodge Rams. Daar schrok ik van. Ik neem aan dat je dat niet bedoelt?
JanHenk schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:55:
[...]

Wat was de opgave dan?

[...]

Zo is dat, ook voor ons is het fijn als de kleintjes zich vermaken. Buiten vermaken ze zich altijd. Die kleintjes hebben weinig aan hotelkamers. Niks te beleven voor ze. En als ouders altijd denken om waar ze zijn, of ze niet iets stuk maken, etc.

Je hebt ook nog wel een heel grote variatie aan campings. Van boerencampings met een paar plaatsen (ook leuk!), tot enorme recreatieparken met meer stacaravans dan toerplaatsen en alles daar tussenin. Iedere camping heeft daarom ook wat zijn eigen sfeer. Of je kunt, als je van vrijheid houdt, ook een camper kopen en zoveel mogelijk vrij staan. Zoveel mogelijkheden … :)

Zelf ben ik ook niet zo van het uitgebreide contact met allerlei campingburen. Maar met kinderen heb je onvermijdelijk af en toe even een praatje (met andere ouders) en dat is ook wel goed. Maar je kan je ook prima terugtrekken op je eigen plek hoor, geen probleem. Leven en laten leven, zeg maar.

Chemische toiletten zijn overigens ook prima geschikt voor grote boodschappen. Al zou ik zelf liefst wel naar het toiletgebouw lopen. Maar hele volksstammen gebruiken die dingen voor alles :+

Zoektocht naar een caravan zou bij mij beginnen met: wat voor formaat wil ik of kan ik (auto) maximaal hebben c.q. trekken. Daarna op zoek naar een goede indeling. En dan vind je vast gauw een paar geschikte kandidaten van verschillende merken.
Dank voor de tips. Indeling hebben we eigenlijk al wel bepaald. Frans bed e.d. wordt hem niet. Sterker nog, ik zou deel van de ruimte willen opgeven om er een fatsoenlijk boxspring in te laten bouwen. Dat heb ik thuis ook. Een lattenbodem ondanks goed matras+topper slaapt toch echt anders.
Nummer 2 op zo'n toilet lijkt me verschrikkelijk, ook die walk of shame met zo'n chemisch toilet. Als je voor 5k klaar bent voor een WC dan zou mij dat waard wezen.

Het contact met ouders van kinderen is inderdaad prima (en wel even fijn, stukje sociale controle). Maar het buurten en bij elkaar bbq'en hoeft van mij niet zo. Nu stonden we op een veld waar een aantal mensen seizoensplekken hadden, sommige dingen hadden ze zo gebouwd dat ze het luxer hadden dan thuis. Bijvoorbeeld een halve mancave incl. biertap, en hun stoppen eruit elke avond door de 4 televisies die aangingen. Dat was wel echt extreem tokkie. Maar ook weer andere mensen die keurig en gezellig/prettig waren. Helaas kan je van tevoren je buren niet kiezen. Kinderen gewoon buiten is inderdaad veel leuker. Dit jaar ook nog een 10 dagen Portugal gepakt (eigen huis/villa) met een zwembad en alles verzorgd. Mooi omheind dus ook prima te doen (vliegtuig + huurauto's).

Bedankt allen voor de tips, ik ga eens even verder op onderzoek. De combinatie die hier eerder werd gepost met boot leek me ook wel geinig haha. Maar daarvoor heb ik te weinig verstand van boten en sloepen. Elk jaar huren we 2 maal een sloep/boot binnen Nederland. Maar om zo de grens over te gaan :D

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Pagina: 1 ... 226 ... 277 Laatste