[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 225 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Gonadan schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:57:
[...]

Uit mijn hoofd mag je maar één methode tegelijk aangesloten hebben.
En wat dan als beiden zijn aangesloten? In de handleiding staat niks daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@HGM als je een acculader hebt die aangaat op 230, heb je toch geen probleem? Dat beetje omzetverlies ga je aan de paal niet merken. Gebruik je de 230 voor thuis of helemaal niet. Zo werkt het tenminste prima in mijn camper en zeilbootje.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

HGM schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:08:
[...]

Best kans dat de compressor op 12v werkt, en 230 intern omgezet wordt naar 12v. Als dat niet afgevangen wordt kon ie wel eens je accu gaan laden met een te hoge stroom (A) waardoor of de voeding kapot gaat, of een interne zekering of wat dan ook.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:57
Goofyduck384 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:39:
[...]

Omdat ik overal lees dat dit juist extra comfort aan je voeten heeft ipv een “koud” kuipzeil.
Wij hebben tenttapijt in onze grote tent. KLein pakketje. Maar is me een partij lekker aan de voeten. Soort laagpolig tapijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:29
Ik heb dus een campingaz bistro op de kop getikt 2de hands omdat ik er al een had en het wel fijn vond een tweede te hebben.

Helaas lekt het membraan in het bolletje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwCp39D8lVv_WPQHmChuN_l13ow=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/adLf0TaAsqr0rHt1BpvCPLCR.jpg?f=user_large

Er komt dus gas uit het kleine gaatje van het bolletje.

Iemand enig idee of dit te repareren valt?

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
loewie1984 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:19:
Ik heb dus een campingaz bistro op de kop getikt 2de hands omdat ik er al een had en het wel fijn vond een tweede te hebben.

[Afbeelding]

Je zou het wel zeggen, gezien de schroefjes :P

Al open gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:29
Koekstra schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:21:
[...]

Je zou het wel zeggen, gezien de schroefjes :P

Al open gehad?
Ja dat is natuurlijk te obvious, ik ga er eens aan schroeven straks.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:58
The Legend schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:39:
[...]

440x300 inderdaad. De Suncruiser heeft bredere bedden dus die voortent is ook breder. Waarom zou je ook tenttapijt *in* je tent leggen?
Omdat dat erg prettig is:
1. Minder slijtage aan (inritsbaar) kuipzeil
2. Minder vuil op het kuipzeil
3. Zand e.d. gaan in de gaatjes vh tapijt zitten ipv dat je er telkens op stapt
4. Warmer en minder plakkerig dan kuipzeil

Heb het zelf ook bij mijn CC Flexi

gronddoek (dat zwarte) - inritsbaar grondzeil - tapijt

Onder de luifel hadden wij alleen een los tapijt van Action, en ja dat is kleddernat geworden (mede door kleigrond in de Jura).

En wat is dan nat en vies? Nou ja:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rzIPyRT.jpeg :')

Hebben we na drie dagen regen eruit gehaald, schoner gemaakt, laten drogen, grond ook weer droog, en weer erop.

Hier lag het er weer in:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NOfVex1.jpeg

Tapijt onder de luifel zie ik niet meer op de Action site..
Tapijt in de tent zelf is deze: https://www.obelink.nl/obelink-tenttapijt-400-x-250-cm.html

Wat dus exact even groot is als onze tent.

[ Voor 39% gewijzigd door GAIAjohan op 29-07-2024 20:06 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:17

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@loewie1984 Als je het zelf niet kunt fixen en je weet het onderdeelnummer, dan kun je wellicht hier terecht voor vervanging: https://www.campingazonderdelen.nl hier heb ik ook al eens onderdelen voor een partygrill gekocht.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:37
Zijn er hier mensen die 24/7 doorheen het jaar de caravan stallen op hun oprit? Hoe beveiligen jullie die tegen diefstal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
HGM schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:08:
[...]

Uit mijn hoofd staat er in de handleiding dat er maar één aangesloten mag zijn, je schreef zelf ook of... of...
Maar als er toch niets staat over de gevolgen van gewoon zelf weten en proberen, dan weet ik het verder ook niet. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dat is hier simpelweg verboden door de gemeente.. Check dus ook de regelgeving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nomad schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:41:
[...]

je vrouw/vriendin leest hier niet mee begrijp ik? :P
Niet dat ik weet, maar ze is zeker op de hoogte van dit issue. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
GAIAjohan schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:39:
Ik woon in Belgie en dat mag hier gewoon

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 23-09 16:20

Dentheman

Zie signature

Dentheman schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:22:
[...]

Ik zal een dezer dagen een verslagje tikken van onze reis naar Slovenië en Kroatië van Juni/Juli.
Belofte maakt schuld :P 

Wij konden dit jaar voor het laatst buiten de schoolvakantie om, dus niet reserveren en het mooie weer achterna. We waren 6 jaar geleden al eens in Slovenië geweest, daar wilden we graag nog een keer heen, maar nu met de caravan en 2 kinderen (2 & 4jr). De twee weken voorafgaand aan ons vertrek regende het bij Bled dag & nacht, maar het zou opklaren bij ons geplande aankomst datum. 

In twee etappes reden we naar River Camping Bled, we kwamen laat aan en hadden weinig te kiezen qua plekken voor 7 dagen, maar we kregen de tip om ons ’s-ochtends om 10:00 bij de receptie te melden voor een 2e poging. Toen kwamen er meerdere prima plekken vrij! Prachtig weer overdag en ’s-nachts koelde het lekker af. Ik had de MTB mee voor een paar rondjes, maar ook m’n vriendin heeft lekker gewandeld en ook voor de kinderen was er genoeg te doen op de camping. 

Na 1 week gestaan te hebben reden we door naar Kroatië, ik was daar nog nooit geweest en wist niet zo goed wat ik moest verwachten, ik had me ingesteld op massa=kassa voor (met name) Duitse toeristen, maar dat viel mee. We stonden op Boutique Camping Santa Marina, ik moest even wennen aan de plekken met grind, maar we hadden een ruimte plek en betaalden slechts €170 voor een week. Geweldig zwembad met piratenschip voor de kinderen en de zee op 5 minuten rijden vanaf de camping. Genoeg activiteiten in de omgeving, mooie MTB routes en heerlijke wijnen geproefd & gekocht.

Tot dusver hebben we nog nooit ergens langer dan een week gestaan, maar het weer was rondom ons heen matig dus bleven we nog een paar dagen extra. Aan al het moois komt toch een eind en ook hier zou het weer eindelijk gaan omslaan, dus we reden na 10 dagen weg, nog niet wetend wat de volgende bestemming was.

We wilden eigenlijk naar Oostenrijk, maar de camping die we op het oog hadden rekende €300+ euro voor 3 nachten, en dan mochten we niet zelf aangeven waar we wilden staan (We hebben weinig voorkeuren, maar enigszins in de buurt van een speeltuin is een eis). Dus belandde we voor 2 nachtjes weer bij Bled.

Hierna in 2 etappes naar huis gereden, gestopt bij Knaus Camping Park Frickenhausen, deze paste volledig in ons beeld van Duitse campings, in de basis vaak prima faciliteiten en mooi gelegen, maar er hangt een soort zweem van troosteloosheid overheen, veel vaste sta-plekken icm. Hier en daar wat achterstallig (groen) onderhoud.

Geen foto's van de sta-plekken of campings zonder de kinderen erop, maar van een leuke stop onderweg (Chiemsee).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81EDDor0lx09Yq3B1oAhxVqlWPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Tjfrj23iJ1A1Fl3JYXsuQOk.jpg?f=fotoalbum_large

Na ruim 3 weken en dik 3000km weer veilig thuis gekomen, hoewel het de laatste reisdag wel 2 handjes aan het stuur was in Nederland met de zomerstorm die dwars op onze route stond :p

Zie ondertitel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:31:
Zie ik daar Les Ochay met uitkijk tegen de 'berg' aan? Och die Ardennen/Eifel campings aan een rivier zien er vaak hetzelfde uit _/-\o_
Jij bent gediskwalificeerd, je hebt voorkennis. Maar correct, je zult mij snel op dit soort campings vinden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
ardana123 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:41:
[...]

Ik woon in Belgie en dat mag hier gewoon
Ah, ik zou het logisch vinden als de gemeente mensen hier ook gewoon liet doen op hun oprit wat ze believen. Het is immers mijn oprit en mijn object dat erop staat.

Maar ik zou qua vast zetten denken aan:
Disselslot en wielklem. En wellicht nog iets van een AirTag erin leggen of zo 😄

Wij hadden vroeger onze caravan ook op eigen terrein, en dat was alleen met disselslot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardana123
GAIAjohan schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:53:
[...]

Ah, ik zou het logisch vinden als de gemeente mensen hier ook gewoon liet doen op hun oprit wat ze believen. Het is immers mijn oprit en mijn object dat erop staat.

Maar ik zou qua vast zetten denken aan:
Disselslot en wielklem. En wellicht nog iets van een AirTag erin leggen of zo 😄

Wij hadden vroeger onze caravan ook op eigen terrein, en dat was alleen met disselslot.
Ik woon in een doodlopende straat met bijna 0 doorverkeer in een landelijke gemeente. Er zit een duur disselslot en wielklem op. Er zit ook een gps tracker in. Maarja, dan kunnen ze alsnog met een oplegger komen en hem erop laden. Of gewoon die sloten doorboren/zagen en en gps tracker vinden en wegsmijten of jammen. Dus ik heb al stevig wat maatregelen genomen. Maar het baart mij toch nog schrik. Ik heb er ook een camera hangen op mijn oprit.

Los van hem op een stalling te zetten (wat mij duurder zou uitkomen uiteraard) wat kan ik nog allemaal doen om te verzekeren dat hij nooit gestolen zal worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:05
Onze camper staat ook 24/7 op de oprit, deze loopt door tot naast het huis. Bearlock beveiliging+ inbraakalarm. Ik heb eventueel nog een stuurslot en wielklem.

Dorp in NL, geen verbod in de APV.

[ Voor 10% gewijzigd door pirke op 29-07-2024 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ook op eigen grond? Zou mij verbazen. Op de openbare weg staat dat vaak wel in de APV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:49

Bommes

Capo del formaggio

franssie schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:17:
[...]

Ook op eigen grond? Zou mij verbazen. Op de openbare weg staat dat vaak wel in de APV
Zicht vanaf de openbare weg is het waarop sommige gemeente het gooien.
Schaad het aanzien van de straat/wijk/dorp what ever.

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 29-07-2024 21:28 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
franssie schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:17:
[...]

In sommige APV’s staat dan opgenomen dat het kampeermiddel achter de “voorgevelrooilijn” of zelfs “achtergevelrooilijn” moet staan, ook al is het op de eigen oprit.

Iets om te checken in ieder geval.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:22
ardana123 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:58:
[...]

Ik woon in een doodlopende straat met bijna 0 doorverkeer in een landelijke gemeente. Er zit een duur disselslot en wielklem op. Er zit ook een gps tracker in. Maarja, dan kunnen ze alsnog met een oplegger komen en hem erop laden. Of gewoon die sloten doorboren/zagen en en gps tracker vinden en wegsmijten of jammen. Dus ik heb al stevig wat maatregelen genomen. Maar het baart mij toch nog schrik. Ik heb er ook een camera hangen op mijn oprit.

Los van hem op een stalling te zetten (wat mij duurder zou uitkomen uiteraard) wat kan ik nog allemaal doen om te verzekeren dat hij nooit gestolen zal worden?
Dissel demonteren, wielen eraf halen en hem op blokken zetten? Met een zware ketting aan het huis zetten?

Zonder gekheid.. Als je al een disselslot EN wielklem hebt dan kan je volgens mij niet heel veel meer doen dan dat. Als je dan toch bang bent dat hij weg wordt gehaald is het misschien tijd om hem gewoon in een beveiligde stalling te zetten ;)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

ardana123 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:35:
Zijn er hier mensen die 24/7 doorheen het jaar de caravan stallen op hun oprit? Hoe beveiligen jullie die tegen diefstal?
Plastic "ei" in de koppelingmond, disselslot eroverheen en favoriet attribuut van de Nederlandse politie en dat is de wielklem om het caravanwiel :P

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 29-07-2024 22:08 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
JanHenk schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:29:
[...]

In sommige APV’s staat dan opgenomen dat het kampeermiddel achter de “voorgevelrooilijn” of zelfs “achtergevelrooilijn” moet staan, ook al is het op de eigen oprit.

Iets om te checken in ieder geval.
Exact dit. Mijn gemeente gooit zo nu en dan ook Facebook er nog even een waarschuwing voor uit. Waar overigens vaak reacties op komen als: ‘wat heeft de gemeente te zeggen over mijn oprit?’

Kampeermiddel mag niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg.
https://lokaleregelgeving...5_paragraaf_1_artikel_5:6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
TgR_KILLER schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:46:
[...]

Als je dan toch bang bent dat hij weg wordt gehaald is het misschien tijd om hem gewoon in een beveiligde stalling te zetten ;)
Dan kun je gaan kansrekenen: de kans op diefstal van je oprit of de kans dat de stalling afbrandt :X

Ik neem aan dat je een caravan ook tegen diefstal kan verzekeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Met de dissel naar het huis zetten en de auto ervoor en niemand neemt hem mee.

Overigens wonen wij in een vergelijkbare situatie en staat die momenteel niet eens op slot, wel de auto ervoor. Het is inmiddels ook een oudje en staat gebruikelijk gestalt in het weiland met een disselslot, helaas nog geen stalling kunnen vinden in omgeving Harderwijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:22

15x330 SW38

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 14:22
pirke schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:31:
[...]

Dan kun je gaan kansrekenen: de kans op diefstal van je oprit of de kans dat de stalling afbrandt :X

Ik neem aan dat je een caravan ook tegen diefstal kan verzekeren?
Als je er allemaal zo over inzit moet je misschien geen caravan kopen. :+ De stress die je ervan krijgt weegt niet op tegen de vakanties.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 25-09 22:41
Denman schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:27:
Wij staan hier momenteel op de camping in Zeeland met onze Obelink Hypercamp Trail 400 tent. Een tent die we al 10 jaar met veel plezier gebruiken. Maar ook een tent die ik en m'n vrouw gekocht hebben toen we met z'n tweeën waren, terwijl de huidige situatie 2 + 3 is, oftewel we hebben 3 kinderen in de leeftijd van 4, 7 en 9 jaar.

Met kamperen ben je altijd wel aan het schuiven, rangeren en verplaatsen. Maar de laatste 2-3 keer kamperen proeven we een beetje dat we uit deze tent aan het groeien zijn en dat dit rangeren een beetje begint te irriteren. Onze kinderen worden ouder en hebben dus meer ruimte nodig (hebben we deels ondervangen door een los slaaptentje voor onze oudste 2 zoons) maar ook de binnenruimte bij slecht weer of de ruimte onder de luifel wordt krapper.

Ons oog is gevallen op de Miami 6 Easy Air tunneltent van Obelink vanwege
  1. Meer binnenruimte
  2. Uitstraling
  3. Gebruikte materialen
  4. Gemak
  5. Goede ervaringen met eerdere Obelink tent
Nadelen:
  1. Grote kampeerplaats nodig
  2. Grote pakmaak (hebben we nu eigenlijk ook al met 3 zakken)
We twijfelen alleen nog enorm omdat de huidige tent kwalitatief eigenlijk nog prima is. De afgelopen dagen wel een kleine lekkage omdat er een tafel tegenaan stond, maar verder is de tent op wat kleine zaken na eigenlijk nog prima. Maar de binnenruimte begint ons behoorlijk te irriteren en na 10 jaar gebruik mag deze ook wel eens vervangen worden toch?

Ook een caravan is ter sprake gekomen, maar deze heeft uiteraard een nog hogere investering. Bovendien kan onze auto (Toyota Hybride) max 750kg trekken en betekent dit ook een andere auto. Een nieuwe tent lijkt ons dus de beste optie, ook gezien we de laatste jaren meer van de "glamping" zijn met luxe kampeerplekken met eigen sanitair :P

Dus tja... is het gezien onze situatie gek om te denken aan een nieuwe, veel grotere tent met meer mogelijkheden?
De Miami easy air 6 is echt een fijne tent! Vergis je overigens alleen niet in de grote van het pakket. Deze is zwaar! en neemt echt veel ruimte in.

Icm een accupomp staat deze in een mum van tijd. Wij hebben zelf een grote aanhanger dus dat gaat allemaal wel maar dit pakket in je 1tje tillen is geen doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:46
@Denman kijk ook eens naar de bardani airspace modellen . De zitten allemaal net wat mooier in mekaar en handige binnen afmetingen .
Kijk ook even op MP voor mensen die m na 1 x wegdoen .
In principe heb je die tent van ~2k na 1 vakantie al afgeschreven qua kosten tov een stacaravan/chalet 14 dagen in het hoogseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

[...]

Je zou ook nog naar maatregelen op de oprit kunnen kijken, bijvoorbeeld een parkeerbeugel die je achter de caravan omhoog kan zetten. Dan kunnen ze er ook nog makkelijk met een oplegger bij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Moet je op een gegeven moment niet het risico tegen de investering af wegen? Hoe gewild is jouw caravan? Hoeveel caravans worden er gemiddeld gestolen in Nederland en in je gemeente? Ergens houdt het een keer op en moet je zoiets hebben van: als ze hem nu nog willen jatten, dan gaan ze hun gang maar. Met een disselslot, wielklem, GPStracker, camera toezicht in een doorlopende straat van een landelijke gemeente zou ik inmiddels wel op dat punt zitten om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:13
moet toch wel een hele bijzondere caravan zijn willen ze die op een oplader komen stelen.. (is dat iets wat überhaupt vaak gebeurt?)

[ Voor 19% gewijzigd door Hopjesvla79 op 30-07-2024 08:27 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:33
Zondag vertrokken naar de Dordogne via Parijs (blind Google maps / tomtom gevolgd) met een overnachting in Orleans. Vanwege wegwerkzaamheden in NL was rijden via Maastricht/Reims/Troyes voor ons ca 60 minuten om. Onderweg 10 minuten vertraging gehad op de A3 vanwege een ongeluk. De periferique was bijzonder rustig ondanks de afgesloten linkerbaan.

Een tent opzetten met 39 graden is overigens wel echt next level. Alles inruimen en bedden opmaken pas laat in de avond gedaan. Eerst lekker gezwommen en een koud drankje gedaan!

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:33
nuffy schreef op maandag 29 juli 2024 @ 23:47:
@Denman kijk ook eens naar de bardani airspace modellen . De zitten allemaal net wat mooier in mekaar en handige binnen afmetingen .
Kijk ook even op MP voor mensen die m na 1 x wegdoen .
In principe heb je die tent van ~2k na 1 vakantie al afgeschreven qua kosten tov een stacaravan/chalet 14 dagen in het hoogseizoen.
Wij hebben een Bardani met stokken vanwege het gewicht van de airspace. Wij zijn juist blij met een stokken model zeker als je even de Bardani fanpagina's volgt op social media. Veel tubes die het begeven en nieuwe zijn niet zo maar te krijgen omdat ieder nieuw model weer net andere tubes heeft. Iets om wellicht rekening mee te houden @Denman.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Volgens mij zijn opblaastenten door de bank genomen groter en zwaarder dan de traditionele alternatieven met een aluminium frame. Daarnaast was ik zelf ook wel huiverig voor lekken. Zo moeilijk is het ook niet om even een paar boogstokken in elkaar te zetten en in te ritsen in sleuven. Ik zie niet echt de meerwaarde van die luchtbuizen.

Wij zaten destijds te twijfelen tussen een nieuwe Bardani Royal Prestige of een tweedehands Falco Havik en het is de laatste geworden. Ik kan de Falco Havik wel aanraden, kwalitatief top, staat als een huis. Of de Baco variant als je meer in warme oorden kampeert (wanden van vol-katoen).

Tweedehands worden ze genoeg aangeboden op marktplaats. Vaak relatief aan de prijs, maar je kan er ook gauw weer vanaf voor hetzelfde of bijna hetzelfde bedrag. @Denman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09
Hopjesvla79 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:44:
[...]

het werkt op basis van biocides (prallethrin en Meperfluthrin), hetzelfde spul wat bv in een Roxasect muggenstekker zit (die kan je dus, als je stroom heb,ook gewoon inpluggen...). Of het alternatief zoals DEET beter is laat ik in het midden, maar ook van dit spul worden de bijen minder blij van.
Over de bijen, dat is afhankelijk van de schaal. Toepassing voor gewassenbescherming is idd een no no, maar bij je tent is gewoon een kleine te verwaarlozen schaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
loewie1984 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:19:

[Afbeelding]

Ik vind dat soort geïntegreerde tafelmodellen met ingestoken gaspatroon maar levensgevaarlijk! Die gasblikken zitten mij te dicht bij de hitte. Zet er maar eens een gietijzeren pan op, dat accumuleert zoveel hitte, levensgevaarlijk! https://www.gld.nl/nieuws...-camping-levensgevaarlijk

[ Voor 4% gewijzigd door zuma op 30-07-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:43:
[...]

Jij bent gediskwalificeerd, je hebt voorkennis. Maar correct, je zult mij snel op dit soort campings vinden. :P
Klopt, ik ben daar wel een aantal keer geweest. Ik vind dat je daarin helemaal gelijk hebt. Dit soort campings zijn de pareltjes in België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
zuma schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:33:
[...]

Ik vind dat soort geïntegreerde tafelmodellen met ingestoken gaspatroon maar levensgevaarlijk! Die gasblikken zitten mij te dicht bij de hitte. Zet er maar eens een gietijzeren pan op, dat accumuleert zoveel hitte, levensgevaarlijk! https://www.gld.nl/nieuws...-camping-levensgevaarlijk
Nooit zo over nagedacht eigenlijk, maar op zich een valide gedachtengang. Het gelinkte artikel is al uit 2014, destijds zijn blijkbaar veel modellen uit de handel gehaald?

Best bijzonder dat ik ze dan juist weer steeds meer zie. Onze Safari Chef 30 Compact werkt ook op deze manier en Cadac is toch niet het minste merk met goede ontwerpen... Ik merk er zelf niet zoveel van eigenlijk, komt nauwelijks hitte bij het gasbusje als je staat te koken. Maar nu gebruik ik ook geen gietijzeren pannen...

Is er iets veranderd ten opzichte van 10 jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
JanHenk schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:46:
[...]

Nooit zo over nagedacht eigenlijk, maar op zich een valide gedachtengang. Het gelinkte artikel is al uit 2014, destijds zijn blijkbaar veel modellen uit de handel gehaald?

Best bijzonder dat ik ze dan juist weer steeds meer zie. Onze Safari Chef 30 Compact werkt ook op deze manier en Cadac is toch niet het minste merk met goede ontwerpen... Ik merk er zelf niet zoveel van eigenlijk, komt nauwelijks hitte bij het gasbusje als je staat te koken. Maar nu gebruik ik ook geen gietijzeren pannen...

Is er iets veranderd ten opzichte van 10 jaar geleden?
Nee er is niets veranderd bij mijn weten, het gaat meestal (99,9%) wel goed. maar je zal net die 0,1% zijn. En lekkages in het systeem vallen minder snel op omdat alles geïntegreerd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@zuma @JanHenk Die catridge systemen zijn veilig indien je ze gebruikt zoals bedoeld.
Waar het fout ging (ik kan het rapport van de onderzoeksraad even niet meer vinden) is dat ze gebruikt werden om te steengrillen waarbij de steen over de gascartridge hing. Zolang er gestookt word, koelt het buisje zichzelf door de verdamping van het gas (voel maar eens). Wat daar gebeurde is dat de hete steen bleef liggen (die had sowieso niet boven het buisje mogen komen) terwijl de vlam gedoofd was, dan wordt het wel heet en grote boem.

Dus geen pannen gebruiken die over de rand komen, altijd gasbuisje verwijderen zodra je klaar bent met koken (kleine moeite) en dan werkt het prima.
Bij lekkage in de drukregelaar zou ik overigens wel een nieuwe kopen, het blijft gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Grappig is dat mensen denken dat het wel mag want eigen oprit, terwijl dit niet zo is. Iets met straat aangezicht.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

GAIAjohan schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:53:
[...]

Ik niet, is toch geen gezicht als iedereen maar zijn kampeermiddel of wat dan ook maar op de oprit laat staan het hele jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 30-07-2024 13:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
Slasher schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:19:
[...]

Ik niet, is toch geen gezicht als iedereen maar zijn kampeermiddel op de oprit laat staan het hele jaar?
Ja en? Wat is het verschil met de (hobby)auto die er ook op zich het hele jaar staat cq mag staan? Dat ding is toch ook vaak maar een lelijk stuk blik?

Om nog maar te zwijgen over de half vergane schuttingen die soms langs een oprit staan.

Tevens hebben sommige huizen zo’n lange oprit dat de caravan bv wel 30m van de weg af staat, maar nog wel zichtbaar is.

Niet iedereen heeft een oprit van 6-7m max die vol staat zodra er een caravan op staat.

Mijn oprit is ongeveer 12m. Ik kan de auto + vouwwagen erop kwijt. Ik vind het gewoon raar dat ik hem niet even een weekje mag laten staan om:
Schoon te maken, inpakken, uitpakken etc. Terwijl ik ermee niemand tot last ben, want ik gebruik geen plekken aan de straat.

[ Voor 46% gewijzigd door GAIAjohan op 30-07-2024 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand een tip voor een leuke camping ergens onder Hannover? Liefst een natuurcamping met wat natuurlijk zwemwater en/of een leuke speeltuin.
Gaat om een route vanuit Berlijn. Dat doe ik liever niet in één ruk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

GAIAjohan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:25:
[...]

Ja en? Wat is het verschil met de (hobby)auto die er ook op zich het hele jaar staat cq mag staan? Dat ding is toch ook vaak maar een lelijk stuk blik?

Om nog maar te zwijgen over de half vergane schuttingen die soms langs een oprit staan.

Tevens hebben sommige huizen zo’n lange oprit dat de caravan bv wel 30m van de weg af staat, maar nog wel zichtbaar is.

Niet iedereen heeft een oprit van 6-7m max die vol staat zodra er een caravan op staat.

Mijn oprit is ongeveer 12m. Ik kan de auto + vouwwagen erop kwijt. Ik vind het gewoon raar dat ik hem niet even een weekje mag laten staan om:
Schoon te maken, inpakken, uitpakken etc. Terwijl ik ermee niemand tot last ben, want ik gebruik geen plekken aan de straat.
YMMV, EN ik verzin de regels ook niet ;)

Ik ben blij dat die die regels er zijn, het is wmb geen bezwaar een weekje of 2 maar een heel jaar een grote caravan in het straatbeeld vind ik lelijk, en blijkbaar de gemeentes ook. Dat geldt overigens ook voor slecht onderhouden huizen maar blijkbaar kan daar niet op gehandhaafd worden.

Hobbyauto’s is ook niet wenselijk maar goed in een normale woonwijk zul je die niet vaak vinden, in tegenstelling tot kampeerliefhebbend nederland die allemaal een caravan hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Slasher op 30-07-2024 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
[...]

Nu staat in onze APV niets over 'stallen' op eigen terrein, dus makkelijk praten voor mij... Maar ik zou het gewoon doen als ik jou was. Doe je waarschijnlijk ook...

Als iemand zich er echt aan stoort, zal die zich melden bij jou. Of direct bij een ambtenaar in functie. Dan zal je een bezoekje krijgen (maar waarschijnlijk niet direct een proces-verbaal). Als je het netjes doet zie ik geen belemmering. Zo'n APV is er voornamelijk om excessen te handhaven, niet om iedere kampeerder maar te beboeten.

@franssie Goede nuances, dank voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Met het nijpend tekort aan stalling locaties denk ik ook best wel dat je (al dan niet tijdelijk) toestemming kunt krijgen mits gestald op eigen terrein.
Je kunt namelijk bij elke gemeente, die dit soort regeltjes in de apv heeft opgenomen, ontheffing vragen aan het College.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 16:41
[...]

In onze APV staat juist dat max. een week je kampeermiddel of aanhanger op de openbare weg zetten wel mag. Maar ook dat scheelt per gemeente, bij sommige is het maar 2 of 3 dagen.

Zitten vandaag heerlijk aan de Dordogne. Het is lekker warm hier, gisteren 38° en vandaag tot nu toe 34°. Zal nog wel iets warmer worden straks maar er staat een verkoelend briesje en het water is heerlijk koud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBH6NzvTBq1cD8P0CCkRTwSA-OE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uwuouv9Ns3ce1ivMe7VAGq7n.jpg?f=fotoalbum_large

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
franssie schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:39:
@zuma @JanHenk Die catridge systemen zijn veilig indien je ze gebruikt zoals bedoeld.
Waar het fout ging (ik kan het rapport van de onderzoeksraad even niet meer vinden) is dat ze gebruikt werden om te steengrillen waarbij de steen over de gascartridge hing. Zolang er gestookt word, koelt het buisje zichzelf door de verdamping van het gas (voel maar eens). Wat daar gebeurde is dat de hete steen bleef liggen (die had sowieso niet boven het buisje mogen komen) terwijl de vlam gedoofd was, dan wordt het wel heel en grote boem.

Dus geen pannen gebruiken die over de rand komen, altijd gasbuisje verwijderen zodra je klaar bent met koken (kleine moeite) en dat werkt het prima.
Bij lekkage in de drukregelaar zou ik overigens wel een nieuwe kopen, het blijft gas.
Dat komt dus overeen met mijn gedachte om er een gietijzeren pan op te zetten (zeg maar een Dutch Oven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

zuma schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:42:
[...]

Dat komt dus overeen met mijn gedachte om er een gietijzeren pan op te zetten (zeg maar een Dutch Oven).
Dat kan dus prima als die braadpan en niet te grote diameter heeft. Om het fout te laten gaan, moet je én de pan laten staan én de gasbuis laten zitten. Als je je aanleert (en ook mijn vriendin weet en doet dit ook) altijd beide weg te nemen, gaat het alsnog niet fout mocht je toch een van de twee vergeten. Maar een grote 26cm pan raadt ik dus af.

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 30-07-2024 17:05 . Reden: had per ongeluk het verkeerde verwoord. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Jelte schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:18:
Iemand een tip voor een leuke camping ergens onder Hannover? Liefst een natuurcamping met wat natuurlijk zwemwater en/of een leuke speeltuin.
In de Harz misschien? Camping Braunlage of https://www.campinginnerstetalsperre.de/

En langs de Wezer bij natuurpark Solling zijn ook opties zat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Naar aanleiding van de discussie over buizen even een verse foto van mijn nieuwe buren. O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/563a2yo8pwNHl6s9FiW9501MEQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OCH26YJzMqWom372o753GdqL.jpg?f=fotoalbum_large
zuma schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:45:
[...]

Klopt, ik ben daar wel een aantal keer geweest. Ik vind dat je daarin helemaal gelijk hebt. Dit soort campings zijn de pareltjes in België.
't Is wel een Nederlandse kolonie moet ik zeggen. Nieuwe eigenaren Vlaams en op het eiland staat tweederde Nederlander. Gelukkig allemaal rust liefhebbers maar mijn Frans heb ik hier nog amper nodig gehad.
Wel fijn dat de regels bij aankomst werden mee gegeven en nog even tussen neus en lippen door het verbod op muziek aangestipt. Maar dat is eigenlijk allemaal vanzelfsprekend aldus de eigenaar. Top dit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik heb een paar keer op de camping in Räbke (https://maps.app.goo.gl/yYa9PjEn6GZ97Pj8A) overnacht, onderweg van/naar Brandenburg (regio Berlijn). Voldoet niet echt aan je beschrijving/wensen :+ maar was een prima camping voor een nacht. Er is wel een openlucht zwembad naast. Het dorpje Räbke is leuk om even doorheen te wandelen vanaf de camping en de voormalige Oost Duitse grens is om de hoek. Je kunt bij Marienborn is de voormalige grensovergang langs de A2 te bezoeken (https://maps.app.goo.gl/eyPjG9te23bUPkKc6) en iets verderop van de camping ligt nog een stukje grens (bij Hötensleben https://maps.app.goo.gl/Ni2uqwZ7Z2Yt6Juw5) . En er ligt een voormalige dagbouwmijn in de buurt, met een museum over wat ze daar gevonden hebben (Paläon: https://maps.app.goo.gl/yYa9PjEn6GZ97Pj8A) . Dus er is ook nog wel wat te doen als je wat langer wilt blijven staan.

[ Voor 53% gewijzigd door Yukkie op 30-07-2024 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

zuma schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:53:
[...]

In de Harz misschien? Camping Braunlage of https://www.campinginnerstetalsperre.de/

En langs de Wezer bij natuurpark Solling zijn ook opties zat
Camping Braunlage is wel een hele eind uit de richting van de A2 toch? Wel een leuke camping overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:35

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

OK, dit is een leuke.

Vorig jaar hebben we door een lokaal caravanonderhoudsbedrijf een nieuwe oplooprem en een nieuw neuswiel laten monteren aan onze prehistorische Kip 48 TRZ. Dat heeft het bedrijf als volgt gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8BxzfhiPnAtVwfmCFoMTrLDWm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZsEr769Q6GT2DZqhTkJ8tuq.jpg?f=fotoalbum_large

De oplooprem is met de meegeleverde metalen (driehoekige) montageplaat aan de dissel gemonteerd. Het neuswiel is aan dezelfde stalen balk gemonteerd als waar de hendel van de oplooprem is gemonteerd.

Bij caravans hier in de buurt zit het neuswiel echter direct aan de dissel, en niet op die balk.

Mijn vraag aan jullie: kan dit kwaad?

Ik vind zelf dat het neuswiel wat gammel aanvoelt (het is er ook zo een met een massief wiel en dus geen luchtbandje) en de zwengel zit irritant dichtbij de hendel van de oplooprem, waardoor je nog wel eens je knokkels bezeert.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
JanHenk schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:38:
[...]

Nu staat in onze APV niets over 'stallen' op eigen terrein, dus makkelijk praten voor mij... Maar ik zou het gewoon doen als ik jou was. Doe je waarschijnlijk ook...

Als iemand zich er echt aan stoort, zal die zich melden bij jou. Of direct bij een ambtenaar in functie. Dan zal je een bezoekje krijgen (maar waarschijnlijk niet direct een proces-verbaal). Als je het netjes doet zie ik geen belemmering. Zo'n APV is er voornamelijk om excessen te handhaven, niet om iedere kampeerder maar te beboeten.

@franssie Goede nuances, dank voor de info.
Wij krijgen de vouwwagen nog in de garage met 10-80cm rondom ruimte, dus normaliter komt hij daar als we inpakken. (Kan hij ook de hele tijd open blijven voor inladen bv, en de deur vanuit huis komt precies uit naast de vouwwagen waar we inpakken.

Maar het gaat me vooral om het principe dat ik mijn eigen object niet mag plaatsen op mijn grond zoals ik het wil. Terwijl dat met een auto schijnbaar geen issue is, terwijl ze beide naar mijn mening geen goed doen aan een wijk, dus dat is m.i. niet echt een reden om een aanhanger/caravan/vouwwagen (in mijn gemeente) slechts 3 dagen achter elkaar te mogen hebben staan op je oprit.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 30-07-2024 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:09:

[...]

't Is wel een Nederlandse kolonie moet ik zeggen.
Misschien ben ik daar mede schuldig aan.... O-)

[ Voor 42% gewijzigd door zuma op 30-07-2024 17:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Gonadan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:09:

't Is wel een Nederlandse kolonie moet ik zeggen. Nieuwe eigenaren Vlaams en op het eiland staat tweederde Nederlander. Gelukkig allemaal rust liefhebbers maar mijn Frans heb ik hier nog amper nodig gehad.
Wel fijn dat de regels bij aankomst werden mee gegeven en nog even tussen neus en lippen door het verbod op muziek aangestipt. Maar dat is eigenlijk allemaal vanzelfsprekend aldus de eigenaar. Top dit.
Regels ja das een mooie, ik was op een camping vorige week iemand die zijn Tesla probeerde op te laden terwijl er in de uitgereikte huisregels stond dat het niet mag. Hele camping zonder stroom en de eigenaar van de EV wist niet dat het niet mocht. Right. De eigenaar had tegen die man gezegd dat hij toch ook geen jerrycans benzine uitdeelde, dat was wel een goeie vond ik.

Echt hoe dom kan je zijn om je Ev op campingstroom proberen op te laden. Je weet toch dat dit niet gaat lukken? Uiteraard een Nederlander ( camping met Nederlandse eigenaren)

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 30-07-2024 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
GAIAjohan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:41:
[...]

Wij krijgen de vouwwagen nog in de garage met 10-80cm rondom ruimte, dus normaliter komt hij daar als we inpakken. (Kan hij ook de hele tijd open blijven voor inladen bv, en de deur vanuit huis komt precies uit naast de vouwwagen waar we inpakken.
Je zou kunnen denken aan een kantelbeugel (moet je wel de losse zooi eruit halen).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
GAIAjohan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:41:
Maar het gaat me vooral om het principe dat ik mijn eigen object niet mag plaatsen op mijn grond zoals ik het wil.
Je maakt het veel te groot. Regels zijn er omdat als iedereen mag doen zoals hij het wil het gewoon één grote puinbak wordt in dit land. Lang niet iedereen is namelijk even goed in het inschatten hoe goed hun idee is.
Regels als deze zijn er met name om te kúnnen handhaven wanneer het echt nodig is. Ze zijn niet bedoeld om na 1 minuut overschrijden van de termijn met een dwangbevel op je stoep te staan. Meestal doen gemeenten niets tenzij iemand uit je buurt daadwerkelijk melding maakt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Yukkie schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:20:
[...]

Ik heb een paar keer op de camping in Räbke (https://maps.app.goo.gl/yYa9PjEn6GZ97Pj8A) overnacht, onderweg van/naar Brandenburg (regio Berlijn). Voldoet niet echt aan je beschrijving/wensen :+ maar was een prima camping voor een nacht. Er is wel een openlucht zwembad naast. Het dorpje Räbke is leuk om even doorheen te wandelen vanaf de camping en de voormalige Oost Duitse grens is om de hoek. Je kunt bij Marienborn is de voormalige grensovergang langs de A2 te bezoeken (https://maps.app.goo.gl/eyPjG9te23bUPkKc6) en iets verderop van de camping ligt nog een stukje grens (bij Hötensleben https://maps.app.goo.gl/Ni2uqwZ7Z2Yt6Juw5) . En er ligt een voormalige dagbouwmijn in de buurt, met een museum over wat ze daar gevonden hebben (Paläon: https://maps.app.goo.gl/yYa9PjEn6GZ97Pj8A) . Dus er is ook nog wel wat te doen als je wat langer wilt blijven staan.
Dank voor de tips!

We hebben al een paar nachten in de Harz gestaan. Dus denk dat ik dan maar wat op de gok doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
[...]

Ik heb geen oprit en vind dat ik mijn caravan ook op eigen terrein mag zetten... Dus dan betegel ik mijn voortuin wel en dan zet ik de caravan daar maar neer.

Het idee van een oprit is toch eigenlijk dat je je auto naar de garage kan rijden en hem daarin kan zetten?

Wikipedia: Oprit
Een oprit is het gedeelte van een woonperceel bedoeld voor het parkeren of stallen van een voertuig, of voor het bereiken van de bij het huis behorende garage. Een oprit is altijd direct bereikbaar vanaf de openbare weg.
Het parkeren of stallen van een voertuig en een caravan of vouwwagen is geen voertuig. Ik vind het daarbij altijd weer absurd dat men met een oprit ook direct 'eigendomsrecht' krijgt over de openbare stoep voor de uitrit

Overigens stonden wij vorige week op een camping in Frankrijk, met daarbij een uitgebreid waterpark. Enige nadeel was dat kinderen onder de 8 verplicht met bandjes moesten gaan in het diepe bad, terwijl die van ons toch al zijn abc een aantal jaar heeft 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door President op 30-07-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik ga deze camping uitproberen. Heel rustig met natuur zwemwater. Niets te doen in de omgeving, lekker even wat anders dan hier in Berlijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Slasher schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:50:
[...]

Regels ja das een mooie, ik was op een camping vorige week iemand die zijn Tesla probeerde op te laden terwijl er in de uitgereikte huisregels stond dat het niet mag. Hele camping zonder stroom en de eigenaar van de EV wist niet dat het niet mocht. Right. De eigenaar had tegen die man gezegd dat hij toch ook geen jerrycans benzine uitdeelde, dat was wel een goeie vond ik.

Echt hoe dom kan je zijn om je Ev op campingstroom proberen op te laden. Je weet toch dat dit niet gaat lukken? Uiteraard een Nederlander ( camping met Nederlandse eigenaren)
Klinkt eerder alsof de camping hun elektra niet op orde heeft als de stroom op de hele camping dan uitvalt. Hier heeft gewoon elke aansluiting zijn eigen schakelautomaat, zoals het hoort.

Ik kan mijn auto gewoon aan een camping stekker opladen, maar ik sta gelukkig op een auto vrije camping. Overigens nodigen de tarieven die sommige campings rekenen daar ook voor uit. Als ze 5 euro per dag voor stroom vragen voor een koelkastje en wat usb opladers.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:28:
[...]

Inmiddels is dit gelukkig opgelost. Nieuwe u profielen van Amazon gekocht en deze was op tijd binnen.

Het volgende probleem dient zich aan .. blijkbaar is er vorig jaar een ventiel losgeraakt van 1 van de 4 buizen van onze bardani airwolf 340 tc. We staan inmiddels al op de camping maar ik zou dit toch graag opgelost hebben.

Ik heb de Wit Schijndel al gevraagd of zij naar Frankrijk verzenden en we gaan morgen even een kampeerwinkel bezoeken. Toch vroeg ik me af of hier nog goede ideeën zijn?
Toch nog even vermelden. De Wit Schijndel stuurt kostenloos een vervangend ventiel op! Toppers zijn het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Ozzie schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:18:
. Overigens nodigen de tarieven die sommige campings rekenen daar ook voor uit. Als ze 5 euro per dag voor stroom vragen voor een koelkastje en wat usb opladers.
Kosten aansluiting op het netwerk
Verdeelkast
Aanleggen stroom naar elk stroompunt

Dan komen er al behoorlijk wat vaste kosten per aansluiting omhoog voor de camping eigenaar.

Volgens https://www.google.com/am...oeveel-stroom-camper/amp/ gebruikt een camper 20kwh gemiddeld per dag, met 20 cent per kWh kom je dan al op 6 euro uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ozzie schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:18:
[...]

Ik kan mijn auto gewoon aan een camping stekker opladen, maar ik sta gelukkig op een auto vrije camping. Overigens nodigen de tarieven die sommige campings rekenen daar ook voor uit. Als ze 5 euro per dag voor stroom vragen voor een koelkastje en wat usb opladers.
Hoge electriciteitsprijzen of niet ,de campingeigenaar laten opdraaien voor (jouw) laadkosten te zetten is wel zeer moreel verwerpelijk (als je dit ook daadwerkelijk doet). Echt weer iets voor gierige Nederlanders, zoek gewoon een laadpaal op.

En wat @President zegt, het is niet alleen de kale stroomprijs die die uitbater aan je doorberekent.

Trouwens je hoeft geen stroom af te nemen als je het te duur vind toch? Het is en blijft je eigen keuze :)

[ Voor 26% gewijzigd door Slasher op 30-07-2024 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

President schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:28:
[...]

Verdeelkast

Dan komen er al behoorlijk wat vaste kosten per aansluiting omhoog voor de camping eigenaar.

Volgens https://www.google.com/am...oeveel-stroom-camper/amp/ gebruikt een camper 20kwh gemiddeld per dag, met 20 cent per kWh kom je dan al op 6 euro uit
Wat een hoog Telegraaf gehalte in dat bericht.
Waarop is dat verbruik gebaseerd? Wat voor verbruikers, enz enz.
Gemiddelde absorptie koelkast gebruikt 120 watt per uur, de lader om de accu's op peil te houden laat dat een 150 watt zijn.
Alle verdere stroomverbruikers in een moderne camper zijn op 12 volt, dus verbruik uit die accu's, welke met die 150watt lader makkelijk op niveau blijven.
Gezamenlijk dus een 300 watt continu verbruik, 0,3kWh dus keer 24 uur= 7,2kWh.
Uitgaande van alles continu aan, wat meer de moderne koelkasten en lagers niet eens meer zo is.

Zelfs dat met een factor 2, wat echt al onrealistisch hoog is, is nog niet die 20kWh.

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 30-07-2024 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

20kWh per dag is wel erg veel ja, zonder onderbouwing. Toevallig weet ik na een paar keer op een camping met een meter gestaan te hebben, dat ik 2-3kWh per 3 dagen verbruik met mijn California. Tenzij je elektrisch kookt, een oven gebruikt en de electrische vloerverwarming aan hebt staan, denk ik niet dat een grotere camper 30x zoveel gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Leuke aansteker gekocht voor in de caravan :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHPxUajZGZnYVbjBMDc_VmRt05A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z5UzmSC83BXud5Y8jYHqRSdB.jpg?f=user_large

Te koop bij ome Amazon ( https://www.amazon.nl/dp/B0BVMG1XD6

Ook handig bij outdoor vuurtjes zoals bbq :7

@Raymond bedankt :)

[ Voor 14% gewijzigd door aReaRe op 30-07-2024 21:53 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:08
Bommes schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:44:
[...]

Gemiddelde absorptie koelkast gebruikt 120 watt per uur, de lader om de accu's op peil te houden laat dat een 150 watt zijn.
Alle verdere stroomverbruikers in een moderne camper zijn op 12 volt, dus verbruik uit die accu's, welke met die 150watt lader makkelijk op niveau blijven.
Uitgaande van alles continu aan, wat meer de moderne koelkasten en lagers niet eens meer zo is.

Zelfs dat met een factor 2, wat echt al onrealistisch hoog is, is nog niet die 20kWh.
Ik denk dat men ervan uitgegaan is dat die camper voorzien is van een airco.
Dan zit je al snel richting de 1000 watt continu verbruik en dan is 20kWh niet eens zo gek.
Ik sta nu in Kroatië, vrijwel iedere caravan/camper is voorzien van airco welke lekker 24/7 staat te brommen terwijl de mensen lekker buiten onder de luifel zitten. 8)7
Zet die airco even een uurtje aan voordat je naar bed gaat en dan is je hut ook lekker koel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:31

Wokschotel

Op 6 wielen

Sta hier op een behoorlijk Nederlandse camping in midden Frankrijk, maar ik kan en wil gewoon niet wennen aan campings waar de auto direct naast de caravan/tent staat. Iedereen rijdt voor ieder wissewasje het terrein af, dus continu stof en herrie. Waarom nou niet gewoon een centrale parkeerplaats voor de slagboom, ruimte zat voor hier.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:30:
OK, dit is een leuke.

Vorig jaar hebben we door een lokaal caravanonderhoudsbedrijf een nieuwe oplooprem en een nieuw neuswiel laten monteren aan onze prehistorische Kip 48 TRZ. Dat heeft het bedrijf als volgt gemonteerd:

[Afbeelding]

De oplooprem is met de meegeleverde metalen (driehoekige) montageplaat aan de dissel gemonteerd. Het neuswiel is aan dezelfde stalen balk gemonteerd als waar de hendel van de oplooprem is gemonteerd.

Bij caravans hier in de buurt zit het neuswiel echter direct aan de dissel, en niet op die balk.

Mijn vraag aan jullie: kan dit kwaad?

Ik vind zelf dat het neuswiel wat gammel aanvoelt (het is er ook zo een met een massief wiel en dus geen luchtbandje) en de zwengel zit irritant dichtbij de hendel van de oplooprem, waardoor je nog wel eens je knokkels bezeert.
Niemand? :(

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

205Gutmann schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:20:
[...]

Dan zit je al snel richting de 1000 watt continu verbruik en dan is 20kWh niet eens zo gek.
Ik sta nu in Kroatië, vrijwel iedere caravan/camper is voorzien van airco welke lekker 24/7 staat te brommen terwijl de mensen lekker buiten onder de luifel zitten. 8)7
Zet die airco even een uurtje aan voordat je naar bed gaat en dan is je hut ook lekker koel.
Airco in de sleurhut :? Met de tent heb ik ook de 30+ graden overleefd :) Sorry, mijn mening en de charme van kamperen is met zo min mogelijk apparatuur van huis zoals airco te overleven.
Je levensstijl aanpassen aan die temperaturen maar ik kan makkelijk praten als vrijgezel en ik kan goed tegen hitte.

En ja, de caravan is een concessie van de eerder genoemde tent (iets met ouderdom).

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 30-07-2024 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
aReaRe schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:33:
[...]

Airco in de sleurhut :? Met de tent heb ik ook de 30+ graden overleefd :) Sorry, mijn mening en de charme van kamperen is met zo min mogelijk apparatuur van huis zoals airco te overleven.
Je levensstijl aanpassen aan die temperaturen maar ik kan makkelijk praten als vrijgezel en ik kan goed tegen hitte.
Je ziet meer het verschil op de campings.
Caravans en campers met airco’s of juist mensen met tenten en vouwwagens.

Ja ik erger me ook aan de airco’s. Ook al snap ik het wel. Zal wel bloed heet worden in die dingen. Maar ik kampeer ook juist omdat ik buiten kan zijn. In de natuur. Buiten koken etc.
Dus van mij mag het wel minder.
Net als het opladen van de auto’s wat er voorzorgt dan in Frankrijk dat stroom er steeds uitvalt.

De 8 jarige wil graag zwembad en glijbanen. Dus natuurcampings gaat nog wel weer wat jaren duren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 205Gutmann
Veel kwaad zal het niet kunnen, het neuswiel wordt alleen belast als de caravan niet is aangekoppeld.
Aan de montageplaat te zien, kan het neuswiel ook aan de dissel gemonteerd worden.
Pak een stalen plaat met 4 gaten en neem 4 bouten met zelfborgende moeren en je kunt hem zo aan de dissel monteren.

@aReaRe Voor mij hoeft er ook niet perse een airco op de hut, in de avonduren koelt het meestal genoeg af, in combinatie met de Truma airmix kun je dan toch een aangenaam binnenklimaat krijgen in de caravan.
Er staat hier zelfs een 4 persoons koepeltent die een mobiele airco in de tent hebben staan. |:(
Zulke dingen zouden ze meteen moeten verbieden, of mensen laten betalen naar gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
President schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:28:
[...]

Verdeelkast

Dan moet je gewoon die grootverbruikers extra laten betalen toch? Ipv iedereen. Hier rekenen ze ook 5 euro extra voor een plek met stroom, al zijn dat ook de grotere plekken dus dat is wel fijn.
Slasher schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:34:
[...]

Hoge electriciteitsprijzen of niet ,de campingeigenaar laten opdraaien voor (jouw) laadkosten te zetten is wel zeer moreel verwerpelijk (als je dit ook daadwerkelijk doet). Echt weer iets voor gierige Nederlanders, zoek gewoon een laadpaal op.

En wat @President zegt, het is niet alleen de kale stroomprijs die die uitbater aan je doorberekent.
Naja als de camping eigenaar absurde tarieven rekent vind ik dat niet moreel verwerpelijk, maar ik sta altijd op auto vrije campings of natuurcampings zonder elektra. Dus dan kan het überhaupt niet.

Doelde meer op dat ik mijn netstroom oplader gewoon kan instellen op 6A en dan kan je rustig opladen aan de camping stekker zonder dat je de hele boel onderuit haalt.

Ik laad mijn auto gewoon bij de supermarkt, die hebben hier in Frankrijk bijna allemaal een snellader. Is die na een half uurtje boodschappen doen gewoon weer helemaal vol. Al is dat is de hele vakantie denk ik maar 1x nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:43
aReaRe schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:03:
Leuke aansteker gekocht voor in de caravan :P

[Afbeelding]

Te koop bij ome Amazon ( https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details

Ook handig bij outdoor vuurtjes zoals bbq :7
Linkienoworkie

Deze wel: https://www.amazon.nl/dp/B0BVMG1XD6

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond op 30-07-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Volgens mij is het niet ongebruikelijk. Maar, het lijkt alsof het neuswiel met slechts één bout vast zit. Kan het niet goed beoordelen. Als het goed vast zit, zou het niet “wiebelig” moeten zijn.

Zou hem in ieder geval liever aan de driehoek hebben en dat kun je zo fixen zoals het lijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 205Gutmann
Ozzie schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:43:
[...]

Dan moet je gewoon die grootverbruikers extra laten betalen toch? Ipv iedereen. Hier rekenen ze ook 5 euro extra voor een plek met stroom, al zijn dat ook de grotere plekken dus dat is wel fijn.

[...]

Naja als de camping eigenaar absurde tarieven rekent vind ik dat niet moreel verwerpelijk, maar ik sta altijd op auto vrije campings of natuurcampings zonder elektra. Dus dan kan het überhaupt niet.

Doelde meer op dat ik mijn netstroom oplader gewoon kan instellen op 6A en dan kan je rustig opladen aan de camping stekker zonder dat je de hele boel onderuit haalt.

Ik laad mijn auto gewoon bij de supermarkt, die hebben hier in Frankrijk bijna allemaal een snellader. Is die na een half uurtje boodschappen doen gewoon weer helemaal vol. Al is dat is de hele vakantie denk ik maar 1x nodig.
Betalen naar verbruik is de beste oplossing. Echter, dat vergt ook weer de nodige investeringen in de infrastructuur en administratie. Je moet immers ieder stroompunt voorzien van een kWh meter, die meterstanden moet je vervolgens weer bijhouden in een administratie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

205Gutmann schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:20:
[...]

Ik heb 1 keer een camper gehad met zo een dak airco, werkend op de 230 volt wal stroom.
Tijdens 1 vakantie een keer overdag aangezet om de honden een beetje koelte te bieden.
Voor de rest werkelijk nog meer 1 keer extra gebuikt terwijl we er zelf in probeerde te slapen. Wat niet lukte omdat het binnen echt te veel herrie was met dat ding aan, en het ding door zijn leeftijd eigenlijk ook niet met echt koelde tijdens die vakantie.
Dus 2 keer gebruikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8V-9HCrAlbumXkxnLvkboNNvXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obiGdmKQDVZsCnfqDoqLh5NO.jpg?f=fotoalbum_large
Hier te zien op het dak.
En zoals onze camper daar stond werkt gewoon het beste. In de avond in de (natuurlijke) schaduw, alle raampjes open, horretjes dicht als er vlieg beestjes zitten.
Dan koelt het snel genoeg af.

Op onze huidige camper ligt een soort swamp koeler. Gebruikt water uit de watertank om een spons nat te houden en daar doorheen lucht naar binnen de camper in te blazen.
Volgens de vorige eigenaar gebruikte het ding te veel stroom voor de huidige 12 volt voeding.
Daarnaast blaas je ook nog eens flink vochtige lucht je camper in wat me niet echt fijn lijkt aanvoelen.
Toch ga ik het ding eens een goede service beurt geven, opgenomen vermogen meten en kijken of ik er een geschikte voeding voor hebt liggen. Ben wel benieuwd en ik vind het wel leuk om het werkend te hebben. Toch een originele accessoire uit 1989 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAHfz24m09J7gO4s4AusPYSO398=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEgv7UPGXNkzJJS2uP46C4vv.jpg?f=fotoalbum_large
Hier te zien aan het plafond.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 30-07-2024 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Bommes leuk! ben er ook wel benieuwd naar, al ben ik bang dat het overdag wel werkt maar 's nachts niet.
Hou ons op de hoogte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Hier ook airco in de huurcaravan. Ideaal, zorgt ervoor dat het niet te warm wordt in de caravan. Een uurtje voor het slapengaan heeft 0 zin. Dan is het interieur vd caravan nog veel te warm. Als je dan de airco uitzet, is het in 5mins weer warm in de caravan.

We zitten nu gelukkig wel op een plek waar het 's nachts goed afkoelt, dus slapen gaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dit was trouwens het andere uiterste van hoe het niet moet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BL-h1_J3uUtthJ-ZwRJE9dxwJzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jpb0GaY89QvKXEKTjoXH9M2N.jpg?f=fotoalbum_large
Camperplaatst Breisach am Rhein, na een dag zoals vandaag in NL, 30+ graden. Midden op een grote asfalt plaat die de hele nacht 30+ graden bleef uitstralen .
Geen oog dicht gedaan die nacht, zelfs snachts er nog uit gegaan, samen de Rhein in gedoken om een beetje af te koelen en nog wat koude drankjes genuttigd.
Wel een nacht om te onthouden dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bommes schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:11:
<>
Wel een nacht in te onthouden dus :+
onbetaalbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Bommes schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:44:
[...]

40-45kWh... Moet wel flinke airco unit zijn dan... Met 30 graden buiten hou ik met een 5-10kWh 't hele huis koel :*)

Camping in Frankrijk vraagt 7,50 voor stroom per dag... Als thuis de warmtepomp SWW maakt en de PHEV aan de lader gaat verbruiken we dat nog niet eens >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zekers @franssie , overgings is die camperplaatst wel een aanrader hoor. Als het maar niet zo heet is :o
Met niet te veel drukte goed aan te rijden vanuit Zuid NL richting Italië. Leuk stadje met veel horeca, in het seizoen en bakkertje in de ochtend die langs komt met zijn busje om broodjes te verkopen. En maar iets van een kwartiertje van de snelweg naar Bazel.
Ook terug vanuit Italië was het voor ons een veel gebruikte stop.
Als ik langer door bleef rijden dan was het "ik ruik de stal syndroom" te sterk en trok ik door naar huis (Eindhoven) >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Raymond schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:09:
Hier ook airco in de huurcaravan. Ideaal, zorgt ervoor dat het niet te warm wordt in de caravan. Een uurtje voor het slapengaan heeft 0 zin. Dan is het interieur vd caravan nog veel te warm. Als je dan de airco uitzet, is het in 5mins weer warm in de caravan.

We zitten nu gelukkig wel op een plek waar het 's nachts goed afkoelt, dus slapen gaat prima.
Het zal ideaal zijn voor de bewoner, maar ik ben er geen fan van, en zal de camping erop aanspreken (ook al gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
franssie schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:19:
[...]

Het zal ideaal zijn voor de bewoner, maar ik ben er geen fan van, en zal de camping erop aanspreken (ook al gedaan).
Ik kan het ff niet terugvinden: waar spreek je die camping dan op aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Raymond schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:21:
[...]

Ik kan het ff niet terugvinden: waar spreek je die camping dan op aan?
Geluidsoverlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Voor 's nachts, of overdag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Tito129 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:38:
[...]

Ja ik erger me ook aan de airco’s. Ook al snap ik het wel. Zal wel bloed heet worden in die dingen. Maar ik kampeer ook juist omdat ik buiten kan zijn. In de natuur. Buiten koken etc.
Net als het opladen van de auto’s wat er voorzorgt dan in Frankrijk dat stroom er steeds uitvalt.

De 8 jarige wil graag zwembad en glijbanen. Dus natuurcampings gaat nog wel weer wat jaren duren.
Ik had een caravan naast mijn tent waar de airco ook telkens aanging. Snap niet heel goed waarom want tegen de avond was het nooit meer zo warm (Alpen). Op een dag was het zelfs niet boven de 20C ofzo geweest.

Maarja, diezelfde caravan werd dagelijks gestofzuigd en 3x per dag het water van bijgevuld.

De award ging echter naar de mensen die de godganse nacht zo'n babymuziektoontje lieten draaien voor hun huilbabies. Uiteraard tikten ze zelf zoveel alcohol in hun mik dat 's nachts even vlot de baby voeden er niet in zat :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Tito129 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:38:
[...]

Het wordt bijna een tweedeling tussen parkeerplaats of camping.

Dat wil mijn dochter ook als ik haar laat kiezen. Toch staan we nu op een vrij rustige natuurlijke camping en vermaakt ze zich met dobberen in de rivier.
Als je ze er jong niet mee in aanraking brengt gaat die natuurcamping je op latere leeftijd ook echt niet meer lukken hoor. Pas als ze het huis uit zijn. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Raymond schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:29:
[...]

Voor 's nachts, of overdag?
Beide.

edit: ik heb het in Biaritz meegemaakt, de camping bezoek ik nooit meer en doet me herinneren dat ik dat ook even in de reviews moet melden.

[ Voor 32% gewijzigd door franssie op 30-07-2024 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

205Gutmann schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:41:
[...]

Veel kwaad zal het niet kunnen, het neuswiel wordt alleen belast als de caravan niet is aangekoppeld.
Aan de montageplaat te zien, kan het neuswiel ook aan de dissel gemonteerd worden.
Pak een stalen plaat met 4 gaten en neem 4 bouten met zelfborgende moeren en je kunt hem zo aan de dissel monteren.

[...]
Dank!
JanHenk schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:47:
[...]

Volgens mij is het niet ongebruikelijk. Maar, het lijkt alsof het neuswiel met slechts één bout vast zit. Kan het niet goed beoordelen. Als het goed vast zit, zou het niet “wiebelig” moeten zijn.

Zou hem in ieder geval liever aan de driehoek hebben en dat kun je zo fixen zoals het lijkt.
Hij zit met twee bouten vast in de balk waar ook de hendel voor de oplooprem aan is gemonteerd.

Het neuswiel is in ieder geval niet heel stabiel (mogelijk heeft dat dan een andere oorzaak dan hoe hij gemonteerd heeft). Ik ga morgen maar eens langs bij een caravanspecialist hier in de regio (er zitten er genoeg gelukkig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Gonadan schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:32:
[...]

Dat wil mijn dochter ook als ik haar laat kiezen. Toch staan we nu op een vrij rustige natuurlijke camping en vermaakt ze zich met dobberen in de rivier.
Als je ze er jong niet mee in aanraking brengt gaat die natuurcamping je op latere leeftijd ook echt niet meer lukken hoor. Pas als ze het huis uit zijn. ;)
Die van ons zouden een zwembad met glijbanen ook goed kunnen waarderen, toch staan we meestal vrij ergens bij een meertje / riviertje / bos. Ik vind het heerlijk om een paar honderd meter om me heen niemand te zien of te horen.

Wat in Schotland in het hoogseizoen nog vrij lastig blijkt te zijn... In Zweden en Noorwegen was dat een stuk makkelijker. Schotland is beduidend drukker qua toeristen aantallen.
Pagina: 1 ... 225 ... 277 Laatste