[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 224 ... 252 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:27
om van auto's maar weer terug te gaan naar kamperen...hier een mooi bruggetje: wie moet er nog meer via de periferique tijdens de Olympische Spelen richting Bordeaux? Gezien de advisering om deze te vermijden zit ik nog even te broeden op wat alternatieven want ik verwacht dat het potdicht gaat zitten daar.

Advies route gaat via Rouen/Le Mans maar dat is toch wel weer een stukje om. Ander alternatief zou zijn via Reims/Troyes/Orleans.

Anderzijds zal dichterbij Parijs via A3/A86/A10 vast ook volle bak zijn. Andere plannen? Bordeaux is maar een tussenstop op weg naar de Picos maar wel het doel voor de eerste dag en dus zo veel mogelijk km's te maken in de kortste tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 26-07-2024 09:18 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
GAIAjohan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:35:
[...]

Hier hetzelfde, al zit bij mij het oog onder de auto (308) dermate ver weg dat twee karabijnhaken ook handiger zijn.
Lees: het oog zit zeker een aantal cms lager, maar ook gewoon >10cm ver onder de auto. Dus daar heb ik nu permanent een haak in zitten. Waar dan de karabijn haak van de losbreek rem in kan.
[Afbeelding]
Dat is in mijn ogen dan ook gewoon kansloos geconstrueerd (nofi), zelfs je stopcontact zit dus helemaal onder de auto verborgen? Mijn vorige auto had dat ook een beetje, dat is inderdaad best wel in bochten wringen af en toe (helemaal met een fietssendrager). Ik ben erg blij dat ik nu een uitklapbare trekhaak heb met stopcontact geïntegreerd, kan ik wel erg goed bij nu. :P
Volgens mij is 1 karabijnhaak wel standaard.

Als ik de vouwwagen achter de Yaris hang is dat met 1 karabijnhaak. Daar zit het oog iets van 10 cm onder de bal van de trekhaak en kan je gewoon normaal bij het oog
Dan nog wordt geadviseerd om het met twee haken te doen zodat je hem om de trekhaak kunt lussen. Met één haak is niet fout maar vergroot de kans dat er onvoldoende kracht over gebracht kan worden. Maar dan nog veel liever één haak dan gewoon los om de kogel.

Zie laatste twee voorbeelden: https://www.anwb.nl/kampe...met-de-caravan/breekkabel

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:19:
[...]

Dan nog wordt geadviseerd om het met twee haken te doen zodat je hem om de trekhaak kunt lussen. Met één haak is niet fout maar vergroot de kans dat er onvoldoende kracht over gebracht kan worden. Maar dan nog veel liever één haak dan gewoon los om de kogel.

Zie laatste twee voorbeelden: https://www.anwb.nl/kampe...met-de-caravan/breekkabel
Ik ben het niet helemaal met je eens in dit geval. Qua veiligheid heb ik liever een lus waarbij de 'open haak met veerclip' aan de kabel zelf wordt verbonden, dan deze open haak met veerclip in een rechte lijn aan de auto bevestigen.

De laatste is hoe het dan moet van de NL'se wet, maar de fabrikant stelt dat de kans dan aanwezig is dat deze open haak niet sterk genoeg is om de rem volledig aan te trekken. Dus ook niet veilig.

Maar het is kiezen uit 'twee kwaden' wellicht. Ik denk dat de lus zonder vaste bevestiging aan het voertuig veilig is. De rest van EU denkt er ook zo over. Alleen wij in NL niet. Soit.

Om er geen misverstand over te laten bestaan. Zo hoort het:
Afbeeldingslocatie: https://caravantrekker.nl/images/breekkabel_close.jpg

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 00:12:
[...]

De voorwaarden zijn duidelijk, bij pech bieden ze hulp. Er staat nergens bij welke kleuren de lampjes moeten hebben of dat je stil moet staan. Een absurd algemeen lampje “motorstoring” kan van alles inhouden, ook defecten die op korte termijn wél problematisch worden. En dat is dan toevallig wel 1 van de letterlijke voorwaarden: “als er niet voldoende gedaan is om de pech te voorkomen”.

Ik snap dat ik bij een oranje lampje niet stante pede wordt opgehaald of dat zomaar en direct kosteloos van alles wordt gerepareerd. Wat ik wel verwacht is ondersteuning, bijvoorbeeld dat ze de lokale dealer vragen om even tijd te maken zodat ik binnen enkele dagen even kan langsrijden om de boel uit te lezen ten einde erger te voorkomen. Dan kan ik eventueel in overleg met de dealer ter plekke bepalen wat nodig is. Een oranje motorstoringslampje kan iets simpels zijn als een sensor die een verkeerde waarde uitleest, maar ook een bougies of injector met kuren. Niet direct een probleem, maar ook niet iets wat je op zijn beloop wil laten als je weet dat de combinatie nog 1500KM naar Nederland gaat met volle bepakking. Het is ook in het belang van de pechhulp om dit te weten teneinde escalatie van het probleem te voorkomen. Voorkomen is beter dan genezen.
Je wordt ook wel geacht zelf te weten wat de lampjes betekenen als je een auto bestuurd. Als de buiten temperatuur onder de 10 graden komt gaat bij mij ook een oranje lampje branden. Die sensor denkt dat het onder de 3 graden is maar is niet meer als een waarschuwing.

Verder gaf ik al aan dat Mazda waarschijnlijk white label ANWB service bied. Die medewerkers nemen gewoon met diverse bedrijfsnamen de telefoon op. Het is onrendabel om honderden van dat soort diensten beschikbaar te stellen. Pech wordt gezien als je kan niet verder rijden, niet help mij terecht kunnen bij een garage.

Als je meer details over de storing wilt weten dan koop je in China voor een paar euro een ODBII bluetooth module. Laatst hier een motorstoring in de richting van “rich fuel mixture” na opnieuw starten weer weg, maar daar tank ik niet meer gezien het al de tweede keer is. Vorige keer gaf de garage aan dat het kwam dat de bobines vervangen moesten worden omdat de nieuwe bougies teveel stroom vroeger. Een jaar later nog dezelfde bougies en toevallig bij dezelfde pomp weer het probleem.

Overigens zelf ook genoeg gezeur gehad met vervangend vervoer. Onze pechhulp is op kenteken maar laatst kreeg ik een Peugeot 208 als alternatief op een 7 zitter, gelukkig had ik de caravan op dat moment er niet achter. Mocht iemand tips hebben over vervangende vervoer voor 7 zitters dan graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:42
Deveon schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:03:
[...]

Je wordt ook wel geacht zelf te weten wat de lampjes betekenen als je een auto bestuurd.
Dat is onmogelijk met het lampje “motorstoring”. Dat is een algemeen lampje zonder verdere inhoudelijke onderbouwing. Het betekent volgens mij auto en boekje dat er iets mis is en dat ik zo snel mogelijk naar een garage moet. Klinkt mij wel dringend in de oren.
Als je meer details over de storing wilt weten dan koop je in China voor een paar euro een ODBII bluetooth module.
Die ligt thuis. Geen China ding maar een serieuze. Helaas veelvuldig nodig gehad bij mijn Franse auto’s en de reden dat ik geen Frans meer rijdt.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 19:24
Drardollan schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:08:
[...]

Dat is onmogelijk met het lampje “motorstoring”. Dat is een algemeen lampje zonder verdere inhoudelijke onderbouwing. Het betekent volgens mij auto en boekje dat er iets mis is en dat ik zo snel mogelijk naar een garage moet. Klinkt mij wel dringend in de oren.

[...]
Ja dat lampje daar heb je niks aan. Het enige wat het zegt is: ga naar de garage.

En nog beter: mijn auto zei een tijd terug: STOP NU, RIJD NIET VERDER. Toen belde ik de mobiliteitsservice en dealer, en beide zeiden dat ik prima naar de garage kon komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:53
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:16:
om van auto's maar weer terug te gaan naar kamperen...hier een mooi bruggetje: wie moet er nog meer via de periferique tijdens de Olympische Spelen richting Bordeaux? Gezien de advisering om deze te vermijden zit ik nog even te broeden op wat alternatieven want ik verwacht dat het potdicht gaat zitten daar.

Advies route gaat via Rouen/Le Mans maar dat is toch wel weer een stukje om. Ander alternatief zou zijn via Reims/Troyes/Orleans.

Anderzijds zal dichterbij Parijs via A3/A86/A10 vast ook volle bak zijn. Andere plannen? Bordeaux is maar een tussenstop op weg naar de Picos maar wel het doel voor de eerste dag en dus zo veel mogelijk km's te maken in de kortste tijd.
Via Rouen rijden en Rouen bezoeken een optie? Hangt natuurlijk af van hoeveel tijd je hebt, maar het is een erg leuke stad. Wij zijn naar de Picos in 3 etappes gereden te weten Rouen-Bilbao-Picos. Zo houd je de etappes ook nog een beetje leuk qua lengte.

Via Reims ( route du Soleil) is gezien de tijd van het jaar waarschijnlijk erg druk. Toen wij vorige week terug kwamen was het in zuidelijke richting al een erg veel files. Weet Frankrijk heeft daar in mijn ervaring minder last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:47
Gonadan schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:19:
[...]

Dat is in mijn ogen dan ook gewoon kansloos geconstrueerd (nofi), zelfs je stopcontact zit dus helemaal onder de auto verborgen? Mijn vorige auto had dat ook een beetje, dat is inderdaad best wel in bochten wringen af en toe (helemaal met een fietssendrager). Ik ben erg blij dat ik nu een uitklapbare trekhaak heb met stopcontact geïntegreerd, kan ik wel erg goed bij nu. :P

[...]

De contactdoos zit idd ook vrij diep, maar denk dat het oogje nog wel 10cm daar achter zit.

Overigens zit de stekkerdoos ook op de kop. Scharnier klepje gaat naar beneden.

De trekhaak is afneembaar, maar ik heb er geen sleutels van of zo, dus dat blijft maar mooi zo zitten :+

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Duclaasie schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:36:
[...]

Via Rouen rijden en Rouen bezoeken een optie? Hangt natuurlijk af van hoeveel tijd je hebt, maar het is een erg leuke stad. Wij zijn naar de Picos in 3 etappes gereden te weten Rouen-Bilbao-Picos. Zo houd je de etappes ook nog een beetje leuk qua lengte.

Via Reims ( route du Soleil) is gezien de tijd van het jaar waarschijnlijk erg druk. Toen wij vorige week terug kwamen was het in zuidelijke richting al een erg veel files. Weet Frankrijk heeft daar in mijn ervaring minder last van.
ik ga pas (altijd) eind augustus, zodat de grote drukte voorbij is en de routes naar het zuiden in het algemeen goed doorrijden, ook op de route du soleil. Maar deze keer geen Frankrijk maar naar de Picos in Spanje en moet dan voor de eerste dag richting Bordeaux. Normaal tijd ik Zuid-Frankrijk (zeg maar Nice) ook in 1 dag, prima te doen dus vandaar nu ook in een keer naar Bordeaux.Tussendoor ergens stoppen, hoe mooi het ook ergens is, is niet de bedoeling, doen we wellicht op de terugweg.
Vandaar ook de vraag wie er nog een goede optie heeft om de periferique te vermijden zonder al te veel tijdsverlies nu ze er banen gaan afsluiten vanwege de Olympische Spelen, ik vertrek net in de laatste week namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Hopjesvla79 op 26-07-2024 10:54 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:46:
[...]

ik ga pas (altijd) eind augustus, zodat de grote drukte voorbij is en de routes naar het zuiden in het algemeen goed doorrijden, ook op de route du soleil. Maar deze keer geen Frankrijk maar naar de Picos in Spanje en moet dan voor de eerste dag richting Bordeaux. Normaal tijd ik Zuid-Frankrijk (zeg maar Nice). Ook in 1 dag, prima te doen dus vandaar nu ook in een keer naar Bordeaux.Tussendoor ergens stoppen, hoe mooi het ook ergens is, is niet de bedoeling, doen we wellicht op de terugweg.
Vandaar ook de vraag wie er nog een goede optie heeft om de periferique te vermijden zonder al te veel tijdsverlies nu ze er banen gaan afsluiten vanwege de Olympische Spelen, ik vertrek net in de laatste week namelijk.
ah kak, ik zie dat die Spelen minder lang duren dan ik dacht! Ze zijn alweer voorbij voordat we gaan. Problem solved :). Dan laten we Google/Waze ter plekke wel de beste route zoeken als we bij Parijs zijn.
Kunnen we het nu weer over de anwb hebben .. :9

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
[...]

De voorwaarden zijn duidelijk, bij pech bieden ze hulp. Er staat nergens bij welke kleuren de lampjes moeten hebben of dat je stil moet staan. Een absurd algemeen lampje “motorstoring” kan van alles inhouden, ook defecten die op korte termijn wél problematisch worden. En dat is dan toevallig wel 1 van de letterlijke voorwaarden: “als er niet voldoende gedaan is om de pech te voorkomen”.

Ik snap dat ik bij een oranje lampje niet stante pede wordt opgehaald of dat zomaar en direct kosteloos van alles wordt gerepareerd. Wat ik wel verwacht is ondersteuning, bijvoorbeeld dat ze de lokale dealer vragen om even tijd te maken zodat ik binnen enkele dagen even kan langsrijden om de boel uit te lezen ten einde erger te voorkomen. Dan kan ik eventueel in overleg met de dealer ter plekke bepalen wat nodig is. Een oranje motorstoringslampje kan iets simpels zijn als een sensor die een verkeerde waarde uitleest, maar ook een bougies of injector met kuren. Niet direct een probleem, maar ook niet iets wat je op zijn beloop wil laten als je weet dat de combinatie nog 1500KM naar Nederland gaat met volle bepakking. Het is ook in het belang van de pechhulp om dit te weten teneinde escalatie van het probleem te voorkomen. Voorkomen is beter dan genezen.
Niet direct een probleem = geen pech. Geen pech = geen pechhulp.

Je verwachten stroken niet met het doel van de dienst, zoals ze je ook hebben proberen uit te leggen zo te lezen. Het is geen helpdesk voor onderweg, ANWB wellicht enigszins maar standaard pechhulp over het algemeen niet. :)
Kevinns schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:28:
[...]

Ik denk dat je verwachtingen wat betreft pechhulpverlening niet helemaal aansluiten bij de contractueel aangeboden dienst.

Een oranje lampje betekent: rij naar een garage. Dan ben je niet gestrand. Pechhulp is geen onderhoudsbedrijf-op-locatie. Zij helpen je alleen als je echt niet meer verder kan, maar dat kan nog steeds beperkt zijn tot afslepen naar een garage.

Wat betreft de caravanverlichting: daar zou ik dan weer wél hulp verwachten, want zonder mag je de weg helemaal niet op.
Het heeft echter niet per se iets met de auto te maken. Pechhulp gaat over het voertuig, niet alles wat je er nog aan hangt. Als je dakkofferslot niet meer werkt is rijden ook gevaarlijk, maar ik denk niet dat de pechhulp daarvoor langs gaat komen. ;)

Daarom heb ik een aanvulling voor pechhulp bij de vouwwagen. Mocht daar iets meer gebeuren dan slepen ze ook je kar naar de camping, of regelen een alternatief.
twowheeler schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:00:
En is zo'n "flut Mazda" toch best in orde.
Het verhaal van betrouwbaarheid bij Jappen is niet dat ze nooit pijntjes of defecten hebben, maar dat ze wel altijd blijven rijden. Ofwel een hele kerstboom aan lampjes maar je kunt wel gewoon door. Dat is juist het mooie van die dingen. :D
JanHenk schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:35:
Ik ben het niet helemaal met je eens in dit geval. Qua veiligheid heb ik liever een lus waarbij de 'open haak met veerclip' aan de kabel zelf wordt verbonden, dan deze open haak met veerclip in een rechte lijn aan de auto bevestigen.

De laatste is hoe het dan moet van de NL'se wet, maar de fabrikant stelt dat de kans dan aanwezig is dat deze open haak niet sterk genoeg is om de rem volledig aan te trekken. Dus ook niet veilig.

Maar het is kiezen uit 'twee kwaden' wellicht. Ik denk dat de lus zonder vaste bevestiging aan het voertuig veilig is. De rest van EU denkt er ook zo over. Alleen wij in NL niet. Soit.

[Afbeelding]
Mja, er is wel meer gedag op de weg wat in andere delen van EU wel geaccepteerd is maar bij ons niet. Dat maakt niet per se dat het dan wel veilig is. ;)
Ik kan mij goed vinden in de stelling dat een kabel los over de trekhaak hangen een nogal groot risico is dat hij er gewoon af schiet wanneer het mis gaat. Dus ik zou altijd iets echt vast willen hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-05 13:53
[...]
Wat ik wel verwacht is ondersteuning, bijvoorbeeld dat ze de lokale dealer vragen om even tijd te maken zodat ik binnen enkele dagen even kan langsrijden om de boel uit te lezen ten einde erger te voorkomen.
Dat is wel het laatste wat ik verwacht van een pechhulp. Je kunt toch gewoon zelf langsrijden, bij een dealer, of bij een lokale algemene garage. Die kunnen vast ook wel een oranje lampje uitlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:16
Pat911 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:54:
[...]

Dat is wel het laatste wat ik verwacht van een pechhulp. Je kunt toch gewoon zelf langsrijden, bij een dealer, of bij een lokale algemene garage. Die kunnen vast ook wel een oranje lampje uitlezen.
Ja, dit. Daarbij is mijn ervaring dat je in het buitenland vaak wel even tussendoor geholpen kan worden. Vooral met kleine dingen als even uitlezen o.i.d.

Wij hadden begin deze maand in Frankrijk een lekke band tijdens onze rit naar huis. Even de tolweg af om te tanken + wat boodschappen, daarna op de provinciale weg de melding 'bandenspanning laag'. Zat een flinke bout in. ;w Dure boodschappen :+ Thuiskomertje eronder en naar het hotel van de tussenstop gereden. 140 km op de tolweg duurt dan nog flink lang :Z Volgende ochtend om 08.00 stonden we bij de plaatselijke Euromaster en 30 minuten later (en €40 lichter) reden we alweer weg met een gerepareerde band.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:23
Daarom neem ik altijd een proppenset en dmp180 van makita mee als ik op vakantie ga. Kan je in nood in sommige gevallen prima jezelf uit de brand helpen.

Geen blijvende oplossing, maar kun je meestal prima mee naar huis rijden en daar je band goed laten repareren (of vervangen) bij een banden service.

Deze heb ik

[ Voor 10% gewijzigd door g00gle op 26-07-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:44

LankHoar

Langharig tuig

Ik kom toch nog even terug op slaapzakken. Kreeg een tip van iemand dat een katoenen binnenkant fijner ligt ivm zweten. Nu kan ik wel katoenen zakken vinden die je er in kunt stoppen, maar nog niet echt veel aanbod van slaapzakken met standaard een katoenen binnenkant. Eigenlijk alleen maar deze mummie, en die is vrij lomp/zwaar: https://www.obelink.nl/bo...aapzak-8712013058887.html

Iemand een tip of er meer zijn, ook van bekende merken? Of kan ik beter gewoon toch die syntetische Mammut nemen ivm kwaliteit?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tja, waar wil je hem voor gebruiken. Dat is de eerste vraag. Dan weet je elke voor en nadelen je tegen elkaar moet wegstreken. Maar katoen is meestal niet het lichte materiaal dat je kunt krijgen, dat is zeker.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:02

franssie

Save the albatross

@LankHoar ik heb twee van deze
https://www.decathlon.nl/...?mc=8810976&c=GRIJS_GROEN

Slapen prima. Maar inderdaad niet heel lichtgewicht.

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 26-07-2024 16:00 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
LankHoar schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:45:
Ik kom toch nog even terug op slaapzakken. Kreeg een tip van iemand dat een katoenen binnenkant fijner ligt ivm zweten. Nu kan ik wel katoenen zakken vinden die je er in kunt stoppen, maar nog niet echt veel aanbod van slaapzakken met standaard een katoenen binnenkant. Eigenlijk alleen maar deze mummie, en die is vrij lomp/zwaar: https://www.obelink.nl/bo...aapzak-8712013058887.html

Iemand een tip of er meer zijn, ook van bekende merken? Of kan ik beter gewoon toch die syntetische Mammut nemen ivm kwaliteit?
er is een reden dat de grote buitensportmerken (zoals Mammut, wat wat anders is dan een kampeermerk) geen katoen hebben en dat is gewicht en het feit dat katoen niet snel droogt.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:44
Vraagje tussendoor, is er iets van een digitale map of iets dergelijks waar je een 'point of interest' kan plaatsen op plekken of dorpen die je wilt bezoeken? En dan ook een titel of naam geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
LankHoar schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:45:

We hebben zelf een tijdje terug bij de kampeerhal Roden 4 slaapzakken gehaald:

Voor onszelf: https://www.kampeerhalrod...no-karijini-imperial-blue

Voor de kinderen:
https://www.kampeerhalrod...-litchfield-charcoal-grey

Katoen binnentijk vooral vanwege potentiële huidreactie van een van de kinderen.

Was destijds 50% korting op de tweede slaapzak geloof ik.

De blauwe ritst wel wat minder, vaak dat de binnenkant ertussen komt.

Maar daar is de prijs ook naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Westland1940 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 10:40:
Vraagje tussendoor, is er iets van een digitale map of iets dergelijks waar je een 'point of interest' kan plaatsen op plekken of dorpen die je wilt bezoeken? En dan ook een titel of naam geven?
Google maps - My Places.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:44
Wolly schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:00:
[...]

Google maps - My Places.
Google - My Maps? Dan heb ik het gevonden denk ik. Thanks!

Kun je eigenlijk ook andermans maps zoeken? Een map met bijvoorbeeld mooiste dorpen in een regio zou mij erg helpen.

[ Voor 22% gewijzigd door Westland1940 op 27-07-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Ik gebruik in Maps vaak de favoriet functie. Daar kun je ook zelf categorieën maken en eventueel delen met anderen. Zo heb ik bijvoorbeeld een lijst voor campings en voor hotels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-05 21:42

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ik ga meestal zonder verder na te denken over eventuele rampspoed gewoon op vakantie, maar als ik de ervaringen hier lees kan ik de hele caravan en auto volgooien met noodoplossingen😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:32
Ik lees dat veel mensen onder hun luifel tenttapijt (met eventueel worteldoek eronder) leggen.
Dit wordt dan toch helemaal nat bij regen? Of is dat niet erg?

We gaan woensdag voor het eerst kamperen met onze vouwwagen (cabanon sunliner europa camper). Door de extra aanristbare luifel ontstaat een extra grote ruimte/luifel, alleen is die niet afgesloten aan de voorkant (enkel een hor tegen ongedierte). In de regen zal hier dus water naar binnenkomen. Ik twijfel alleen wat ik hier neerleg: zeil, tenttapijt, worteldoek of gewoon niks..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/382wtpj1ype8vfzLXO8DxaKAY-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Rfs4cBd9QvcJaiKDzVdRZq8.jpg?f=fotoalbum_large

Onder het kuipzeil (voortent) en onder de slaaptentjes ononderbroken de vouwwagen leg ik ook worteldoek. Maar ook in de voortent heb ik (nog) geen tenttapijt.

We gaan twee weken naar de Ardennen, ik verwacht dus wel af en toe regen

[ Voor 24% gewijzigd door Goofyduck384 op 27-07-2024 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:00

The Legend

*Plop*

Goofyduck384 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:04:
Ik lees dat veel mensen onder hun luifel tenttapijt (met eventueel worteldoek eronder) leggen.

We gaan woensdag voor het eerst kamperen met onze vouwwagen (cabanon sunliner europa camper). Door de extra aanristbare luifel ontstaat een extra grote ruimte/luifel, alleen is die niet afgesloten aan de voorkant (enkel een hor tegen ongedierte). In de regen zal hier dus water naar binnenkomen. Ik twijfel alleen wat ik hier neerleg: zeil, tenttapijt, worteldoek of gewoon niks..

[Afbeelding]

Onder het kuipzeil (voortent) en onder de slaaptentjes ononderbroken de vouwwagen leg ik ook worteldoek. Maar ook in de voortent heb ik (nog) geen tenttapijt.

Lijkt erg op onze vorige wagen, Europa Camper Suncruiser :) Daar hadden wij niks onder de luifel liggen. Met onze Kyte tegenwoordig wel een tenttapijt (Isabella Bolon Bohuslän). Ik zou zeker geen zeil gebruiken, dat wordt juist een bende met regen. Met tenttapijt kan het water makkelijk weg, en toch dicht genoeg om prettig op te lopen. Dus tenttapijt of niks zou ik zeggen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Goofyduck384 Over het algemeen kies je voor iets wat écht dicht is zoals een kuipzeil, of het kan inderdaad nat worden maar dan wil je ook juist iets met gaatjes zodat het ook weer snel kan afvloeien en drogen.

Wij hebben helemaal niets onder de luifel, gewoon lekker in het gras. Alleen een klein stukje tenttapijt voor de deur om het gras te beschermen.

Zo te zien regent het nu nog meer bakken op de camping in de Ardennen, maar vanaf morgen gaat het minimaal een week prachtweer zijn op een onweersbuitje na. Ben nu nog aan het inpakken, morgen gaan we op pad. Heb er al helemaal zin in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:53

_Eend_

🌻🇺🇦

tuinïnen schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:35:
Ik ga meestal zonder verder na te denken over eventuele rampspoed gewoon op vakantie, maar als ik de ervaringen hier lees kan ik de hele caravan en auto volgooien met noodoplossingen😅
Wil je hiermee zeggen dat als jij op vakantie gaat er geen vrachtwagentje achter je aan rijdt met noodoplossingen? :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 16:26

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p86Fwmg-J07lj1-eY-eFR__p5Us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5yMOfUfW9gaAAPI0W5RaPV7x.jpg?f=fotoalbum_large
Blije bakkes onderweg.
Meer nfo over de locatie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/79683288

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 27-07-2024 21:54 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRGGyvZeoukgBMduh1HgHZq9jg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCACx8wba3IDQsyh5piW6plT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUDlStAbICzBxCLMJlspfEot3BU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FBKBhhnbYgoKA0m03WLcQW38.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend scheen warempel de zon hier bij Loch Lochy. Toch maar even de sup opgeblazen en 2 uur later even met de voetjes omhoog uitrusten in het zonnetje 8)

Het dak vd camper wordt wel steeds groener...

Helaas na de lekke band een paar dagen terug hebben we gisteren weer pech gehad. Een steil weggetje was net iets te steil waardoor de kont een tikje tegen de grond had gegeven. Beetje cosmetische schade aan de bumper :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 17:07
De tijd is gekomen om weer eens wat meer rond te gaan trekken met de tent. Next stop 2025: Engeland + Schotland

Tijd dus om nieuwe tent(en) te kopen, maar wat zou handig zijn voor 2 volwassenen + 2 tieners?

Op dit moment hebben we (o.a.):
• Coleman Bispace 400 465x265x175 (oud, polyesterkatoen, pakmaat onhandig)
• Outwell Wolflake 5 510x360x215 (polyesterkatoen, pakmaat/opzetten onhandig)
• Quecha 2 seconds (2p) 210x120x98 (polyester)
• Quecha MH100 (2p) 210x130x107 (polyester, kleine pakmaat)
• iets wat ik op zolder nog niet heb teruggevonden :+

Kijk met name naar een enigszins compacte, eenvoudig opzetbare, polyester tent met voldoende leefruimte om een keer met 4 personen te zitten. Vraag is dan 1 of 2 slaapcompartimenten. Noodgevallen daargelaten zie ik de kinderen geen kleine tent delen in de toekomst :+

Hoe gaan campings in landen als Schotland of Noorwegen om met bijzettentjes? Voorheen was het wel eens een max van 1.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:58:
[...]

Heb je een punt. Ik heb er 1 in Zevenhuizen gevonden maar die lijkt online niet superveel opties te hebben...
Inmiddels is dit gelukkig opgelost. Nieuwe u profielen van Amazon gekocht en deze was op tijd binnen.

Het volgende probleem dient zich aan .. blijkbaar is er vorig jaar een ventiel losgeraakt van 1 van de 4 buizen van onze bardani airwolf 340 tc. We staan inmiddels al op de camping maar ik zou dit toch graag opgelost hebben.

Ik heb de Wit Schijndel al gevraagd of zij naar Frankrijk verzenden en we gaan morgen even een kampeerwinkel bezoeken. Toch vroeg ik me af of hier nog goede ideeën zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Smurf schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 17:10:
[...]

Misschien heb je er niks aan omdat je geen neuswiel hebt, maar ik heb laatst E achter B gedaan (dagcursus met examen) en daar leren ze je het neuswiel weer een stukje omhoog te draaien.
Dat werd bij ons zelfs bij het ophalen van de vouwwagen verteld door de verkoper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:23
Ai ai… bruine schilfertjes uit de waterleiding.. beetje jammer.

Even mijn aanpak dubbelchecken hier.

Azijn heb ik, maar ik lees dat Steradent (gebitsreiniger) het beste werkt.

Eens kijken in de Intermatche of apotheek in de buurt.

Wat ik dan moet doen: in een volle watertank aantal tabletten doen en door de leiding heen laten gaan. Dan tijdje laten staan.
Alles weer met vers water doorspelen.

Idee met hoeveel tabletten en hoe lang laten weken?
Prima aanpak of mis ik nog iets?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

PaulBloem schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:53:
Ai ai… bruine schilfertjes uit de waterleiding.. beetje jammer.

Even mijn aanpak dubbelchecken hier.

Azijn heb ik, maar ik lees dat Steradent (gebitsreiniger) het beste werkt.

Eens kijken in de Intermatche of apotheek in de buurt.

Wat ik dan moet doen: in een volle watertank aantal tabletten doen en door de leiding heen laten gaan. Dan tijdje laten staan.
Alles weer met vers water doorspelen.

Idee met hoeveel tabletten en hoe lang laten weken?
Prima aanpak of mis ik nog iets?
Heel buisje steradent op 10 liter water. Laten oplossen en kranen ermee doorspoelen. 24u laten staan, tank legen, spoelen, vullen met water en alles weer doorspoelen. Vergeet niet de boiler ook mee te nemen in dit verhaal dus ook warm water tappen zodat je steradentoplossing ook in de boiler komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Tank vullen met steradent, uur gaan rijden zodat het overal heen klotst zodat je ook de bovenkant vd tank reinigt.

Daarna ozon systeem installeren dat van nature ook de bovenkant en leidingen schoon houdt (ozon gas stijgt op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384

[Afbeelding]

Ik ga morgen toch maar even kijken voor een tenttapijt voor op het kuipzeil en voor onder de luifel. Maar ik kan niet helemaal duidelijk krijgen welk formaat ik nodig heb.

Ik heb de Europa Camper Sunliner uit 2016, plaatje die ik online gevonden heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6I9AtkdsWwaJ6GKjjEq9D9k7rs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLTxzLHUcFapPkkV5VoejgeF.jpg?f=fotoalbum_large

Houdt dit in dat de voortent 440 x 300 is? Want ik kom andere modellen tegen die weer 500 x 250 of 300 zijn (sunrider of suncruiser)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

pirke schreef op zondag 28 juli 2024 @ 16:30:
Tank vullen met steradent, uur gaan rijden zodat het overal heen klotst zodat je ook de bovenkant vd tank reinigt.

Daarna ozon systeem installeren dat van nature ook de bovenkant en leidingen schoon houdt (ozon gas stijgt op).
Hoewel ik je vakantieverhalen bij vlagen leuk vind, mag je je decadente gedoe wel wat vaker voor jezelf houden. We weten nou inmiddels wel dat je automatische levellers hebt, een oven, een ozon systeem en vloerverwarming en nog meer gadgets die voor veel mensen niks met kamperen te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijN of Spades
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:16
Goofyduck384 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:29:
[...]

Houdt dit in dat de voortent 440 x 300 is? Want ik kom andere modellen tegen die weer 500 x 250 of 300 zijn (sunrider of suncruiser)
Zonder enig verstand van vouwwagens 😁

Ik lees het kaartje en de voortent als 440x300. Het slaapgedeelte is de harde kant van de vouwwagen neem ik aan.

In onze tent ligt alleen een tenttapijt in het woon gedeelte. Onder het slaapstuk ligt het niet.

Voor wat het waard is: onder de luifel hebben wij geen tapijt. Lijkt mij een behoorlijke bende geven als het een keer heeft geregend.

Succes met je zoektocht 👍

Edit: nu ik het nog een keer lees ben je volgens mij meer opzoek naar het type vouwwagen wat je hebt. Is de helft van ik schreef zinloos 😂😂

[ Voor 9% gewijzigd door NijN of Spades op 28-07-2024 18:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oei @Timmert misschien moet je even je tentje opnieuw opbouwen inplaats van zo reageren..
Je kllinkt nu echt niet heel aardig :|

Of caravan recht zetten, camper voltanken of waar je ook mee op vakantie gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Bommes op 28-07-2024 18:33 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bommes schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:32:
Oei @Timmert misschien moet je even je tentje opnieuw opbouwen inplaats van zo reageren..
Je kllinkt nu echt niet heel aardig :|

Of caravan recht zetten, camper voltanken of waar je ook mee op vakantie gaat.
Nee het was ook niet aardig bedoeld :+

Verder gaat het prima hier in de Vendee hoor, maar het was een opgebouwd ergernisje van de afgelopen jaren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Persoonlijke ergernis: mensen die hun vervoersmiddel niet gewoon aan de kant parkeren en richting receptie lopen.
Vanmiddag weer een camper weg mogen dirigeren die het nodig vond pontificaal naast de receptie op het pad te gaan staan en daarmee al het verkeer in alle richtingen te blokkeren.
Pleur toch een eind aan de kant met dat hok, er was echt meer dan genoeg ruimte om gewoon even uit de weg te parkeren en naar de receptie te gaan.

Maar we staan weer lekker. Riviertje heeft door de recente regen wel een flink debiet maar dat houdt het alleen maar spannend. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
@Timmert ben ik op je zere been gestapt? Niet de bedoeling. Er kwam een probleem over bacteriegroei in de watertank, daar zijn oplossingen voor, daar is dit topic voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Vandaag voor de derde keer pech gehad deze vakantie: tegenligger camper reed over de middenstreep en reed onze spiegel aan flarden :( Er was ook geen gelegenheid om te stoppen/keren, oftewel hun verzekering hebben we niks aan. Hun kenteken hebben we ook niet gezien. Nu hangt alles met ducttape aan elkaar, eens kijken of we dat hier nog willen laten herstellen of pas in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:00

The Legend

*Plop*

Goofyduck384 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:29:
[...]

Ik ga morgen toch maar even kijken voor een tenttapijt voor op het kuipzeil en voor onder de luifel. Maar ik kan niet helemaal duidelijk krijgen welk formaat ik nodig heb.

Ik heb de Europa Camper Sunliner uit 2016, plaatje die ik online gevonden heb:

[Afbeelding]

440x300 inderdaad. De Suncruiser heeft bredere bedden dus die voortent is ook breder. Waarom zou je ook tenttapijt *in* je tent leggen?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
The Legend schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:39:
440x300 inderdaad. De Suncruiser heeft bredere bedden dus die voortent is ook breder. Waarom zou je ook tenttapijt *in* je tent leggen?
Omdat ik overal lees dat dit juist extra comfort aan je voeten heeft ipv een “koud” kuipzeil.
Ik twijfel alleen zo over onder de luifel. De één zegt: wel doen. De ander juist weer niet. Ik verwacht regen in de Ardennen, dus denk dat ik het half onder de luifel leg. Dat het niet nat kan worden, maar wel bij de ingang van de voortent ligt, tegen vuiligheid en natte zooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Goofyduck384 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:39:
[...]

Omdat ik overal lees dat dit juist extra comfort aan je voeten heeft ipv een “koud” kuipzeil.
Ik twijfel alleen zo over onder de luifel. De één zegt: wel doen. De ander juist weer niet. Ik verwacht regen in de Ardennen, dus denk dat ik het half onder de luifel leg. Dat het niet nat kan worden, maar wel bij de ingang van de voortent ligt, tegen vuiligheid en natte zooi.
Ik zou het eens zonder proberen, bevalt het niet, dan zijn de campingwinkels buiten NL meestal goedkoper.
Tenzij het bft 6+ waait en je voortent vol in de wind staat, komt er niet zoveel water binnen. En daarnaast meen ik me te herinneren dat je hor had? Die houden meer regen tegen dan je zou denken.

Gewoon gaan, ervaren en aanpassen, niet alles vooraf willen afvangen. (ik heb een campertje en een zeilbootje, vaak genoeg bij lokale winkels spullen gehaald om iets po te lossen, van zonnezeil tot ductape, alles komt goed!)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@The Legend Dat is de enige plek waar ik het heb liggen. Een stuk comfortabeler dan kaal bisonyl en beschermt de kuip ook wat.

Oh en hier begint het aardig op te starten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCxWcOmTI9aGKYAx_hSK0V76j4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/69gJTc0kVTKHln9cKxLG32Vh.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piggel
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:32
JanHenk schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:35:
[...]

[Afbeelding]
Vandaag in Nederland staande gehouden met bovenstaande bevestiging. Volgens de agent was dit absoluut niet de bedoeling en moest de losbreek remkabel rechtstreeks aan het oog van de trekhaak. Hij maakte er verder geen groot punt van (geen bekeuring) maar het wordt er niet duidelijker op….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Als ie daar een proces-verbaal van op had gemaakt dan had je rustig in bezwaar (en eventueel beroep) kunnen gaan.

Je hebt de wet en de jurisprudentie aan je zijde, die agent heeft ze duidelijk niet op een rijtje… :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Gonadan schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:49:
@The Legend Dat is de enige plek waar ik het heb liggen. Een stuk comfortabeler dan kaal bisonyl en beschermt de kuip ook wat.

[Afbeelding]
Mooie wasmachinetrommel BBQ :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

pirke schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:13:
@Timmert ben ik op je zere been gestapt? Niet de bedoeling. Er kwam een probleem over bacteriegroei in de watertank, daar zijn oplossingen voor, daar is dit topic voor.
Nee hoor met mn benen is ook niks mis.

Ik snap de tip van het ozon systeem wel, technisch echt een mooie oplossing. Maar het komt soms wat protserig over allemaal. En nee, ik ben niet jaloers :+

Nogmaals, leuk jullie verhalen te lezen en je hebt echt een mooie camper. Maar dit was iets wat me al (veel) vaker opviel en ik heb dus al wat keertjes op mn virtuele tong gebeten ;)

Sterkte met de spiegel! Had trouwens wel verwacht dat jullie ipv die ouderwetse spiegels achteruitkijkcamera's zouden hebben ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Timmert je moet dan wel even nadenken wat je wil delen op een forum. Als dat alleen je eigen frustratie is, dan heb ik er niets aan, en anderen ook waarschijnlijk niets.

Ik kende de optie van ozon in de watertanks niet, vind het zelf overdreven, maar soit, zo neem je nog ergens eens kennis van.
Ik zeil met een daysailer en heb een buscampertje, maar vind de posts die richting bushcraft / minimaal camperen het meest leuk om te lezen, want ik heb weinig ruimte onderweg.
Je bent best wel constructief in veel van je antwoorden maar je bent ook een gemaksmens als ik je posts even teruglees ...

Dus als het geen afgunst is, wil ik niet weten wat het dan wel is, maar hou het voor je en respecteer de verschillende manieren waarop mensen op vakantie gaan.

Blijf je ervaringen delen, niet je frustraties :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik ben absoluut een gemaksmens, maar kamperen moet wel kamperen blijven. Ik ga geregeld met een tentje op pad, maar ben nu met de caravan in Frankrijk. Ook leuk :)

Misschien ben ik de enige die me eraan stoort, in dat geval zal ik mn mond voortaan houden ;)

Voor mij viel valt het een beetje in de categorie, ik vertel trots dat mijn dochter geslaagd is voor VMBO, maar de buurvrouw zegt vervolgens "Oh mijn prinsesjes hebben Gymnasium gedaan". Ofzoiets :)

Maargoed, genoeg hierover en weer terug naar het kamperen. Morgen op huis aan vanuit de Vendée. Met dank aan een eerdere tip hier gaan mn zoontje en ik woensdag tm zondag nog even samen kamperen op Hoeve de Gastmolen in Vaals. Erg benieuwd naar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Ik vind het vooral gaaf te lezen dat iedereen hier enthousiast is over z'n eigen manier van kamperen.

Wij zijn ook langzaamaan plannen maken. Wordt het Slovenië, worden het toch de Pyreneeën. Heerlijk dat we vrij laat gaan.

Vorig jaar eerste keer met de Falco, dit jaar eerste keer met de de waard. Enige spannende aan die tent is het overdwars slapen en geen ruimte om anders te liggen. Zijn de plekken schuin, dan zouden we de tent ook creatief moeten neerzetten. Blijkt het een nadeel dan gaat de boel weer terug naar marktplaats. Lekker hobbyen, zolang het maar met degelijk spul is.

[ Voor 11% gewijzigd door twowheeler op 29-07-2024 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 18:17
twowheeler schreef op maandag 29 juli 2024 @ 08:18:
Ik vind het vooral gaaf te lezen dat iedereen hier enthousiast is over z'n eigen manier van kamperen.

Wij zijn ook langzaamaan plannen maken. Wordt het Slovenië, worden het toch de Pyreneeën. Heerlijk dat we vrij laat gaan.

Vorig jaar eerste keer met de Falco, dit jaar eerste keer met de de waard. Enige spannende aan die tent is het overdwars slapen en geen ruimte om anders te liggen. Zijn de plekken schuin, dan zouden we de tent ook creatief moeten neerzetten. Blijkt het een nadeel dan gaat de boel weer terug naar marktplaats. Lekker hobbyen, zolang het maar met degelijk spul is.
Waarom je switch van Falco naar De Waard tent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 14:53

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Pff, alweer bijna een maand terug van vakantie, ik begin ontwenningsverschijnselen te krijgen. Volgend weekend maar eens een paar dagen naar de Moesel dan maar voor een shotje van mijn favoriete drug: vakantie ;)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 08:06
Yukkie schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:27:
Pff, alweer bijna een maand terug van vakantie, ik begin ontwenningsverschijnselen te krijgen. Volgend weekend maar eens een paar dagen naar de Moesel dan maar voor een shotje van mijn favoriete drug: vakantie ;)
Ik heb al zo lang geen vakantie gehad (paar dagen vrij tussen kerst/ oud en nieuw, verder vorig jaar) dat de ontwenningsverschijnselen wel op zijn geraakt.
Volgens jaar toch maar eens kijken in het voorseizoen een weekje te pakken ergens. (een weekendje weg doet het voor mij niet, dat is te kort, dan kom ik er niet echt uit).

Binnenkort 2 weken de Eifel in met de vouwwagen en dan nog een weekje thuis vakantie, heerlijk vooruitzicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 27-05 22:50
Yukkie schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:27:
Ken het :p

Vakantie kan ik het niet noemen, maar afgelopen weekend wel even de camper gepakt en een dag/nacht aan de brouwersdam gedaan. Altijd lekker even uitwaaien aan zee, terasje pakken, lekker genieten.

over 2.5 week gaan we 5 dagen op pad naar Denemarken. En dan eind september nog een week vakantie, maar nog niet een heel concreet plan wat we gaan doen.

En als het weer mee werkt gaan we vast nog ergens een weekendje weg.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 14:53

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@TgR_KILLER Zo'n weekendje (of nachtje) kan al voldoende zijn hè om de dagelijkse sleur te onderbreken. En dat noem ik al vakantie ;)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Heb thuis gevraagd of men even de waterzak kon checken, want die gingen we voor het eerst in jaren weer eens nodig hebben. Sta ik dat ding gisteren te vullen, lek. En bedankt. }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 08:06
Yukkie schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:55:
@TgR_KILLER Zo'n weekendje (of nachtje) kan al voldoende zijn hè om de dagelijkse sleur te onderbreken. En dat noem ik al vakantie ;)
Dat klopt, voor mij is dat meer als ik met de vrouw een nachtje weg ga, en de kinderen bij opa/ oma logeren, dan kan je echt er even helemaal uit zijn. Mét de kinderen op vakantie heb ik altijd wat langer nodig om in vakantiemodus te komen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
Timmert schreef op zondag 28 juli 2024 @ 15:26:
[...]

Heel buisje steradent op 10 liter water. Laten oplossen en kranen ermee doorspoelen. 24u laten staan, tank legen, spoelen, vullen met water en alles weer doorspoelen. Vergeet niet de boiler ook mee te nemen in dit verhaal dus ook warm water tappen zodat je steradentoplossing ook in de boiler komt.
Thanks @Timmert & @pirke , het is bij ons in de vouwwagen dus gewoon een blauw water tankje onder de wagen dus die hutselen we wel even door elkaar 😊
Denk dat vooral de leiding even goed moet weken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:56
@PaulBloem Vergeet vooral niet de perlator van de kraan te draaien en deze ook ff goed schoon te maken. Hier blijft anders alles nog in achter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twowheeler
GoEV6 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:06:
[...]

Waarom je switch van Falco naar De Waard tent?
We zijn van een havik 3500 naar een papegaaiduiker gegaan vanwege de grootte. De havik was voor ons tweeen veel te groot en stonden daarom niet overal op de beste plekken. Wel een prachtige tent, ik vond het enkel wat warm onder de luifel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
TgR_KILLER schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:49:
[...]

Ken het :p

Vakantie kan ik het niet noemen, maar afgelopen weekend wel even de camper gepakt en een dag/nacht aan de brouwersdam gedaan. Altijd lekker even uitwaaien aan zee, terasje pakken, lekker genieten.

over 2.5 week gaan we 5 dagen op pad naar Denemarken. En dan eind september nog een week vakantie, maar nog niet een heel concreet plan wat we gaan doen.

En als het weer mee werkt gaan we vast nog ergens een weekendje weg.
Dit is toch heerlijk! Wij doen dit vaak met een tentje, even een nachtje weg. Heerlijk!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Duclaasie
twowheeler schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:16:
[...]

We zijn van een havik 3500 naar een papegaaiduiker gegaan vanwege de grootte. De havik was voor ons tweeen veel te groot en stonden daarom niet overal op de beste plekken. Wel een prachtige tent, ik vond het enkel wat warm onder de luifel.
Uitstekende keus de Papegaaiduiker als je met z’n tweeën bent! Persoonlijk vind ik het één van de mooiste tenten die er is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRQeYXKqXzZ23LSX1RXO2EHEFx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNJLUM3ROkXxWcWQJ71hZvlW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18
Wij gaan deze vakantie vals spelen op de camping. De wens was een vouwwagen in plaats van de tent, maar omdat we nog niet echt konden kiezen welke, hebben we rond begin januari een safaritent geboekt aan het meer van Annecy. Wat een geld betaal je voor die dingen!!! Inmiddels in het bezit van een Cabanon Monaco die werkloos in de schuur staat. Helaas konden we niet meer omboeken, dus gaan we lekker makkelijk onderweg.

[ Voor 10% gewijzigd door BvZwolle op 29-07-2024 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Gonadan schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:55:
Heb thuis gevraagd of men even de waterzak kon checken, want die gingen we voor het eerst in jaren weer eens nodig hebben. Sta ik dat ding gisteren te vullen, lek. En bedankt. }:|
je vrouw/vriendin leest hier niet mee begrijp ik? :P

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
JaMaaT schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:15:
@PaulBloem Vergeet vooral niet de perlator van de kraan te draaien en deze ook ff goed schoon te maken. Hier blijft anders alles nog in achter.
Goeie! Eens kijken straks hoe dat zit bij onze kraan. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Duclaasie schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:19:
[...]

Uitstekende keus de Papegaaiduiker als je met z’n tweeën bent! Persoonlijk vind ik het één van de mooiste tenten die er is.

[Afbeelding]
Ik vind heb ook erg mooi! Paar posts terug staat een foto van de onze. Is van 2021 maar wel met lichte zijschermen. Weer een andere look. Prachtige lijnenspel wat mij betreft, en hij stond rap! Enige uitdaging wordt zorgen dat de tent schoon blijft bij vies grondzeil, maar dat komt wel goed.

Onze nieuwe aankoop is trouwens een "eco" grondzeil. Lijkt op worteldoek. Reden: water laten wegzakken. We nemen wel wat plastic zeiltjes mee maar voorkeur gaat naar die stevigere opties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

@pirke Kleaute van je spiegel, maar ik spreek uit ervaring: het had waarschijnlijk geen bal uitgemaakt als de tegenpartij gestopt was. Als er ook maar een beetje discussie was gekomen, was het al een 50/50 kwestie geworden voor de verzekering, ieder zijn eigen schade. Dat heb je nu ook. Maar toch lullig om mee te maken...

Meanwhile zitten wij een paar honderd kilometer ten zuiden van jullie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILyvu_lDNaN822M0T9t-FQrxdjM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oavlBbL3H8pJDHL3QzVvqr9N.jpg?f=fotoalbum_medium

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
pirke schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:17:
Vandaag voor de derde keer pech gehad deze vakantie: tegenligger camper reed over de middenstreep en reed onze spiegel aan flarden :( Er was ook geen gelegenheid om te stoppen/keren, oftewel hun verzekering hebben we niks aan. Hun kenteken hebben we ook niet gezien. Nu hangt alles met ducttape aan elkaar, eens kijken of we dat hier nog willen laten herstellen of pas in NL.
Zie pas net bij het teruglezen dit berichtje, maar das klote!

Wij hadden ook zoiets in Noorwegen 2 jaar terug toen we met de caravan onderweg waren. Was niet eens zo'n hele smalle weg maar gewoon zon N weg door de bergen daar. Maar ja, camper komt wat te ver onze kant op, ik kon nergens heen. Met een giga smack de caravan spiegel/ gewone spiegel naar binnen gebeukt. Gelukkig alles nog heel op een paar krasjes na. Moet er toch niet aan denken dat die dwars door de zijruit kwam zetten.

Zie dat zoveel, kapotte spiegels, 1 van de redenen dat wij voor een 'gewone' bus zijn gegaan. Steken ze toch net een paar CM minder verder uit dan al die andere, bredere, campers.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaulBloem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQTxy2fTleCpzpxgKpVYE28PyPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2aFPijmHJx4nH6cwCDUpKKW2.jpg?f=fotoalbum_large

Ons stekkie trouwens voor de komende 19 nachtjes. Straks nog maar even ipv de auto nog een tarp neerzetten.
Tot 10 uur in de schaduw en ook weer vanaf 15;00 en dat is erg lekker met het huidige weer in de Dordogne. 👌

[ Voor 92% gewijzigd door PaulBloem op 29-07-2024 11:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

Het heeft even geduurd, maar vrouwlief gaat eindelijk een keertje kamperen met mij; weliswaar voor een paar dagen (donderdag t/m zondag) in Nederland op Camping De Houtwal (Paasloo, om en nabij de 45 minuten van ons vandaan). Voor zover ik kan zien/beoordelen een leuke/kleinschalige camping in de buurt van De Weerribben.

Afgelopen weekend de nieuwe (en gratis gekregen) tent bij ons achteren opgezet (tunneltent met 2 slaapcabines en tussenstuk waar ik met 1.88M fatsoenlijk kan staan of met 4 personen kan zitten als het eventueel regent) en ook even de nieuwe comfort automatisch opblaasbare matten geprobeerd van zaterdag op zondag. Wat een verademing zijn deze slaapmatten tov van mijn oude.

Nog even 1,5 week geduld hebben...

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
nwagenaar schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:29:
Het heeft even geduurd, maar vrouwlief gaat eindelijk een keertje kamperen met mij; weliswaar voor een paar dagen (donderdag t/m zondag) in Nederland op Camping De Houtwal (Paasloo, om en nabij de 45 minuten van ons vandaan). Voor zover ik kan zien/beoordelen een leuke/kleinschalige camping in de buurt van De Weerribben.

Afgelopen weekend de nieuwe (en gratis gekregen) tent bij ons achteren opgezet (tunneltent met 2 slaapcabines en tussenstuk waar ik met 1.88M fatsoenlijk kan staan of met 4 personen kan zitten als het eventueel regent) en ook even de nieuwe comfort automatisch opblaasbare matten geprobeerd van zaterdag op zondag. Wat een verademing zijn deze slaapmatten tov van mijn oude.

Nog even 1,5 week geduld hebben...
Dat is zowat in onze achtertuin. Camping heeft een prima ligging om de omgeving te verkennen. Mocht je nog tips willen dan geef je maar een gil. Ik woon al mijn hele leven in deze regio en ben er behoorlijk bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
twowheeler schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:08:
[...]

Ik vind heb ook erg mooi! Paar posts terug staat een foto van de onze. Is van 2021 maar wel met lichte zijschermen. Weer een andere look. Prachtige lijnenspel wat mij betreft, en hij stond rap! Enige uitdaging wordt zorgen dat de tent schoon blijft bij vies grondzeil, maar dat komt wel goed.

Onze nieuwe aankoop is trouwens een "eco" grondzeil. Lijkt op worteldoek. Reden: water laten wegzakken. We nemen wel wat plastic zeiltjes mee maar voorkeur gaat naar die stevigere opties.
Wij gebruiken altijd plastic onder ons kuipzijl om dat schoon te houden. Scheelt echt enorm veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Duclaasie schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:37:
[...]

Wij gebruiken altijd plastic onder ons kuipzijl om dat schoon te houden. Scheelt echt enorm veel.
We deden ook altijd plastic. Nadeel was dat als het erg regende er na verloop van tijd toch water tussen dat plastic en de kuip kwam. Bij opruimen kreeg je dus een nat zeil waar de grond allang droog was.

https://www.obelink.nl/ob...onddoek-300-x-250-cm.html

Nu dat gekocht als probeersel. Houdt de boel schoon, maar zorgt ervoor dat het water ook weg kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
TgR_KILLER schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Zie dat zoveel, kapotte spiegels, 1 van de redenen dat wij voor een 'gewone' bus zijn gegaan. Steken ze toch net een paar CM minder verder uit dan al die andere, bredere, campers.
Wij hebben gewoon een Ducato cabine met Ducato spiegels, we zijn net zo breed als jullie ;)

Voor reparatie is dat wel een voordeel, elke Fiat Professional garage kan makkelijk aan zo'n spiegel komen.

De plastic behuizing is voor de helft weggeslagen, het glas vd spiegel en de dode hoek spiegel flink gebarsten, beiden hingen aan de electronica draad te bungelen anders waren die ook verdwenen. Richtingaanwijzer hing ook te bungelen, doet het niet meer. Oftewel dat hele ding mag vervangen worden. Voor 200 euro incl arbeid zijn we waarschijnlijk klaar gok ik zo.

Tijdens de klap en het bungelen (totdat mijn vrouw het geheel met de hand vast hield) heeft het ook krassen op de deur gemaakt.

De kosten zijn het probleem niet, het is vooral gedoe, en irritant dat ik nu rechts bijna niks meer zie. Alleen de achterwielen en middenstreep zitten nu in mijn gezichtsveld (waar ik al heel blij mee ben). Straks de ducttape nog maar een beetje fatsoeneren zodat ik hopelijk ook weer naar achter kan kijken. Het scheelt dat dat niet zo heel vaak nodig is, ik ga toch niet inhalen hier :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
twowheeler schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:53:
[...]

Nu dat gekocht als probeersel. Houdt de boel schoon, maar zorgt ervoor dat het water ook weg kan.
Werkt prima, hebben wij ook gebruikt voor de tent, en daarna ging hij met de caravan ook altijd mee om onder het tent tapijt te liggen in de voortent. Wij kampeerden bijna altijd in het voor en naseizoen, dus met allerlei weer en ook genoeg regen, werkte voor ons goed. Ligt nu werkeloos in de schuur, met de camper gaat ie niet meer mee.
pirke schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:03:
[...]

Wij hebben gewoon een Ducato cabine met Ducato spiegels, we zijn net zo breed als jullie ;)

Voor reparatie is dat wel een voordeel, elke Fiat Professional garage kan makkelijk aan zo'n spiegel komen.

De plastic behuizing is voor de helft weggeslagen, het glas vd spiegel en de dode hoek spiegel flink gebarsten, beiden hingen aan de electronica draad te bungelen anders waren die ook verdwenen. Richtingaanwijzer hing ook te bungelen, doet het niet meer. Oftewel dat hele ding mag vervangen worden. Voor 200 euro incl arbeid zijn we waarschijnlijk klaar gok ik zo.

Tijdens de klap en het bungelen (totdat mijn vrouw het geheel met de hand vast hield) heeft het ook krassen op de deur gemaakt.

De kosten zijn het probleem niet, het is vooral gedoe, en irritant dat ik nu rechts bijna niks meer zie. Alleen de achterwielen en middenstreep zitten nu in mijn gezichtsveld (waar ik al heel blij mee ben). Straks de ducttape nog maar een beetje fatsoeneren zodat ik hopelijk ook weer naar achter kan kijken. Het scheelt dat dat niet zo heel vaak nodig is, ik ga toch niet inhalen hier :z
Maar hebben jullie ook gewoon een Ducato bus? Uitgezonderd een paar types zijn de half integraal campers toch echt breder.

Ik weet ook niet of de spiegels van de andere merken anders zijn, maar anders kan je niet alleen bij Fiat maar ook bij de Peugeot en Citroen garages terecht natuurlijk, en zelfs Opel en Toyota tegenwoordig :+ allemaal dezelfde bussen.

[ Voor 55% gewijzigd door TgR_KILLER op 29-07-2024 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POS_hzEr4joliRA8SSkjDVVBz3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4dmLgx9HSfpH9GSYZTUfGG67.jpg?f=fotoalbum_large

Caravans zijn er ook in alle maten... Deze staat hier op de camping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@TgR_KILLER voor zover ik weet is de cabine van alkoof/halfintegraal/bus gewoon hetzelfde, alleen de opbouw/achterkant is anders. Voor volle integralen is de cabine wel anders.

Wij hebben een Ducato cabine met alko chassis. Deze combo wordt best vaak gebruikt voor "normale" bakwagens, zoals https://www.truck1.ke/img...5/17915_4699272036823.jpg of https://www.debedrijfswag...abine-leasen-1000x750.png

[ Voor 12% gewijzigd door pirke op 29-07-2024 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
pirke schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:20:
@TgR_KILLER voor zover ik weet is de cabine van alkoof/halfintegraal/bus gewoon hetzelfde, alleen de opbouw/achterkant is anders. Voor volle integralen is de cabine wel anders.

Wij hebben een Ducato cabine met alko chassis. Deze combo wordt best vaak gebruikt voor "normale" bakwagens, zoals https://www.truck1.ke/img...5/17915_4699272036823.jpg
Spiegels van een halfintegraal zijn echt een stuk breder hoor ;) want een halfintegraal is vaak 2.20/ 2.30 breed en onze bus is maar 2.05 breed. De cabine is wel hetzelfde, maar we hadden het over spiegels en de breedte natuurlijk.

Even vlug plaatjes gegoogled, zoek de verschillen.

Afbeeldingslocatie: https://www.fiatcamper.com/content/dam/camper/cross/product/perfect-layout/designed-with-motorhome-manufacturers/cabina_da_tagliare.jpg

Afbeeldingslocatie: https://autobedrijfderooy.nl/wp-content/uploads/fiat-ducato-camper-onderhoud-houten-500x350-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

twowheeler schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:53:
[...]
We deden ook altijd plastic. Nadeel was dat als het erg regende er na verloop van tijd toch water tussen dat plastic en de kuip kwam. Bij opruimen kreeg je dus een nat zeil waar de grond allang droog was.

Ik heb deze ook, hij doet het iig perfect.

Daarbij zie ik steeds vaker de verplichting om geen gebruik te maken van een (regulier) plastic gronddoek bij campings met grasplaatsen trouwens.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afgelopen weekend een nachtje naar camperplaatst Hoppies bij Ammerzoden geweest.
Erg leuke plek, mooi in het gras staan, gewoon goed geregeld.
Maar helaas door alle slootjes wel erg veel muggen.
Onze dochtertje van 3 reageerd erg sterk op muggenbeten, dikke bulten, die uiteindelijk gewoon vochtblaren worden. Kei sneu voor het kleine meisje.

Beetje Google kom ik bij van die Thermacell dingen uit.
Heeft iemand daar ervaring mee? Moeten best prijzige navullingen in zie ik.
Of betere alternatieven?
https://www.amazon.nl/The...fe88b3ac0abd626ebc4d54a79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

nwagenaar schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:40:
[...]

Ik heb deze ook, hij doet het iig perfect.

Daarbij zie ik steeds vaker de verplichting om geen gebruik te maken van een (regulier) plastic gronddoek bij campings met grasplaatsen trouwens.
Dat zag ik laatst ook ergens langskomen ja, vraag me toch wel af hoe ze zo'n verbod precies voor zich zien met bijvoorbeeld tenten die een geïntegreerd kuipzeil hebben? Uiteindelijk wil je toch ook gewoon een waterdichte vloer in je tent (of op zijn allerminst onder het slaapgedeelte).

* Orion84 heeft nu bij de nieuwe tent overigens ook zo'n 'eco' gronddoek, maar aangezien de tent alsnog een volledig kuipzeil heeft (polyester met pu-coating, niet zo'n zwaar zeildoek materiaal) sluit de de boel alsnog af, toch?

Herinner me wel van vroeger het stinkende veld wat onder het grondzeil van de voortent van de vouwwagen vandaan kwam na 3 weken gestaan te hebben. Daarna zelf nooit meer zo lang op één plek gestaan en dan is het effect een stuk minder.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 14:29
Denman schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:27:
Wij staan hier momenteel op de camping in Zeeland met onze Obelink Hypercamp Trail 400 tent. Een tent die we al 10 jaar met veel plezier gebruiken. Maar ook een tent die ik en m'n vrouw gekocht hebben toen we met z'n tweeën waren, terwijl de huidige situatie 2 + 3 is, oftewel we hebben 3 kinderen in de leeftijd van 4, 7 en 9 jaar.

Met kamperen ben je altijd wel aan het schuiven, rangeren en verplaatsen. Maar de laatste 2-3 keer kamperen proeven we een beetje dat we uit deze tent aan het groeien zijn en dat dit rangeren een beetje begint te irriteren. Onze kinderen worden ouder en hebben dus meer ruimte nodig (hebben we deels ondervangen door een los slaaptentje voor onze oudste 2 zoons) maar ook de binnenruimte bij slecht weer of de ruimte onder de luifel wordt krapper.

Ons oog is gevallen op de Miami 6 Easy Air tunneltent van Obelink vanwege
  1. Meer binnenruimte
  2. Uitstraling
  3. Gebruikte materialen
  4. Gemak
  5. Goede ervaringen met eerdere Obelink tent
Nadelen:
  1. Grote kampeerplaats nodig
  2. Grote pakmaak (hebben we nu eigenlijk ook al met 3 zakken)
We twijfelen alleen nog enorm omdat de huidige tent kwalitatief eigenlijk nog prima is. De afgelopen dagen wel een kleine lekkage omdat er een tafel tegenaan stond, maar verder is de tent op wat kleine zaken na eigenlijk nog prima. Maar de binnenruimte begint ons behoorlijk te irriteren en na 10 jaar gebruik mag deze ook wel eens vervangen worden toch?

Ook een caravan is ter sprake gekomen, maar deze heeft uiteraard een nog hogere investering. Bovendien kan onze auto (Toyota Hybride) max 750kg trekken en betekent dit ook een andere auto. Een nieuwe tent lijkt ons dus de beste optie, ook gezien we de laatste jaren meer van de "glamping" zijn met luxe kampeerplekken met eigen sanitair :P

Dus tja... is het gezien onze situatie gek om te denken aan een nieuwe, veel grotere tent met meer mogelijkheden?
2 + 3 past makkelijk in een Varanger 12-14 (6m diameter), een knappe ruime tarp (Nordisk kari 30) ervoor als buitenleefruimte. Lekker vuurschaal of buitenkachel onder de tarp voor buitenwarmte en een houtkachel binnen in de Varanger. Wel een tip de middenstok van de varanger is van alu, vervang deze voor een dikke stalen middenstok. Staat wat steviger bij veel wind. Kan je ook lekker winterkamperen joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma

[Afbeelding]

Gewoon niets, is beter voor de ondergrond (verstikt er niets en kan er ook geen kleed nat worden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
pirke schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:17:
Tsja de backroads in de UK met al die heggetjes zijn al spannend met een normale auto. En de Schotse wegen, tsja die zijn niet veel breder dan die backroads in De U.K.. Ik vind het altijd maar heel veel lef hebben om met zo'n camper over die weggetjes door te stampen. Gaat volgens mij best wel vaak mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:49:

[Afbeelding]
Zie ik daar Les Ochay met uitkijk tegen de 'berg' aan? Och die Ardennen/Eifel campings aan een rivier zien er vaak hetzelfde uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Cheezus schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:15:
[...]

Ik heb de voorloper van de MCF40 (FR40), die koelt op 12v ook met de compressor. Ik heb het idee dat de koelbox op 230v iets meer geluid maakt dan op 12v maar dat kan ook komen omdat ik de 230 vooral in huis (waar het stil is) gebruik en de 12v in de tent (waar je sowieso meer achtergrondgeluid is). Het scheelt in ieder geval niet veel en in beide gevallen vind ik het in de tent niet storend (ik slaap op ~2m afstand).
Misschien dat iemand het zo weet uit ervaring. In handleiding staat alleen OF... OF... etc.

Maar als je beide hebt aangesloten 12V en de 230V kan dat? En welke heeft dan prioriteit?
Zou het liefste de kabels aangesloten laten als de 230 het overneemt zodra die beschikbaar is, maar kan niet achterhalen of dat klopt.

(nog niet besteld, vandaar de vraag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Bommes schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:48:
Afgelopen weekend een nachtje naar camperplaatst Hoppies bij Ammerzoden geweest.
Erg leuke plek, mooi in het gras staan, gewoon goed geregeld.
Maar helaas door alle slootjes wel erg veel muggen.
Onze dochtertje van 3 reageerd erg sterk op muggenbeten, dikke bulten, die uiteindelijk gewoon vochtblaren worden. Kei sneu voor het kleine meisje.

Beetje Google kom ik bij van die Thermacell dingen uit.
Heeft iemand daar ervaring mee? Moeten best prijzige navullingen in zie ik.
Of betere alternatieven?
https://www.amazon.nl/The...fe88b3ac0abd626ebc4d54a79
De manier van het opstoken van dit specifiek model is nogal lastig. Bevat namelijk heel speciale gaspatronen, dus zeg maar niet zomaar verkrijgbaar. Dan kan je beter naar de backpacker kijken. Die kan op normale blikjes. Ik ben zeer tevreden met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Orion84 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:12:
[...]

Dat zag ik laatst ook ergens langskomen ja, vraag me toch wel af hoe ze zo'n verbod precies voor zich zien met bijvoorbeeld tenten die een geïntegreerd kuipzeil hebben? Uiteindelijk wil je toch ook gewoon een waterdichte vloer in je tent (of op zijn allerminst onder het slaapgedeelte).

* Orion84 heeft nu bij de nieuwe tent overigens ook zo'n 'eco' gronddoek, maar aangezien de tent alsnog een volledig kuipzeil heeft (polyester met pu-coating, niet zo'n zwaar zeildoek materiaal) sluit de de boel alsnog af, toch?

Herinner me wel van vroeger het stinkende veld wat onder het grondzeil van de voortent van de vouwwagen vandaan kwam na 3 weken gestaan te hebben. Daarna zelf nooit meer zo lang op één plek gestaan en dan is het effect een stuk minder.
Het beste is om de maximaal 8 nachten de tent eens tukje te verplaatsen anders gaat het gras echt dood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

zuma schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:39:
[...]

De manier van het opstoken van dit specifiek model is nogal lastig. Bevat namelijk heel speciale gaspatronen, dus zeg maar niet zomaar verkrijgbaar. Dan kan je beter naar de backpacker kijken. Die kan op normale blikjes. Ik ben zeer tevreden met dat ding.
Je hebt die dingen tegenwoordig ook op accu, onder andere van Nitecore en Flextail. Dan hoef je alleen maar die matjes met mugwerend middel te kopen en niet ook nog brandstof. Maar of die net zo goed werken als die Thermacell units durf ik niet te zeggen. Zijn ongetwijfeld vergelijkende reviews van te vinden online.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 28-05 18:00
Ik ben al wat langer naar zo een unit van Flextail aan het kijken, nadat ik al een flextail zero pompje heb.... (ook heel handig op de camping afgelopen week voor de roeiboten en opblaasbanden)... Ik twijfel alleen over de lange termijn impact voor de natuur.... of het "verjagen" is of doden.... daar ben ik nog niet over uit.... iemand daar al iets van research over gelezen?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik zou zo echt niet meer weten welke unit ze hebben, maar ik weet dat 'de mazzel' (YouTube) op hun camperplaats in Zweden ook een 1 of ander muggen verdrijf unit heeft. Ook geen idee of je die dingen ook iets kleiner hebt want hun hebben volgens mij best een grote unit als ik het mij goed herinner die gewoon op een gasfles werkt. Dat ding houdt de hele camperplaats vrij van muggen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
miel schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:15:
Ik ben al wat langer naar zo een unit van Flextail aan het kijken, nadat ik al een flextail zero pompje heb.... (ook heel handig op de camping afgelopen week voor de roeiboten en opblaasbanden)... Ik twijfel alleen over de lange termijn impact voor de natuur.... of het "verjagen" is of doden.... daar ben ik nog niet over uit.... iemand daar al iets van research over gelezen?
Jazeker, zie zuma in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
miel schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:15:
het werkt op basis van biocides (prallethrin en Meperfluthrin), hetzelfde spul wat bv in een Roxasect muggenstekker zit (die kan je dus, als je stroom heb,ook gewoon inpluggen...). Of het alternatief zoals DEET beter is laat ik in het midden, maar ook van dit spul worden de bijen minder blij van.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:12:
[...]

Meestal staat het er niet letterlijk maar over het algemeen geldt het niet voor vaste delen van het tent. Het gaat met name over mensen die nog een hele voortent erbij willen bouwen en dat ook helemaal verstikken.

Je kuip wil je inderdaad wel beschermen en de campingeigenaren die ik daarover gesproken heb hebben daar ook geen probleem mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
HGM schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:34:
[...]

Misschien dat iemand het zo weet uit ervaring. In handleiding staat alleen OF... OF... etc.

Maar als je beide hebt aangesloten 12V en de 230V kan dat? En welke heeft dan prioriteit?
Zou het liefste de kabels aangesloten laten als de 230 het overneemt zodra die beschikbaar is, maar kan niet achterhalen of dat klopt.

(nog niet besteld, vandaar de vraag).
Uit mijn hoofd mag je maar één methode tegelijk aangesloten hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 224 ... 252 Laatste