[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 223 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:42
zuma schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:01:
[...]

Liners zijn er mijn inziens alleen om je slaapzak schoner te houden. Niet om ze op te waarderen. ergo ik ga altijd voor een zijden liner, lekker licht en compact. Als het warmer is pak ik een lichtere slaapzak en kouder een zwaardere slaapzak (ter info ik heb 5 slaapzakken met elk hun eigen gebruiksdoel en bereik). Overigens ook dito aantal slaapmatten. _/-\o_
klopt, maar als je slaapzak te koud is kan je natuurlijk net zo goed een dikkere liner nemen om hem op te plussen. En een schonere slaapzak, en een warmere. Dat kan een budgetvriendelijke oplossing zijn als je niet zoals wij de luxe heb van meerdere slaapzakken.

Hi Ha Hopjesvla

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 14:49
Dit ziet er dan wel weer erg mooi uit! Zo te zien ook prima ruimte om een kleine Dewaard neer te zetten met stroom.

Ik kon trouwens voorheen gewoon op "camping" zoeken op google maps. Als ik dat nu doe krijg ik vooral hotels.

• Hopjesvla79
twowheeler schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:43:
[...]

Dit ziet er dan wel weer erg mooi uit! Zo te zien ook prima ruimte om een kleine Dewaard neer te zetten met stroom.

Ik kon trouwens voorheen gewoon op "camping" zoeken op google maps. Als ik dat nu doe krijg ik vooral hotels.
probeer eens campingS met een s

Hi Ha Hopjesvla

• Peter0903
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 23:59
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 07:55:
[...]

daar ga ik dit jaar heen. Nog tips qua campings? Idee is nu Camping Naranjo de Bulnes om daar de auto te laten staan voor onze trekking van een week door de Picos met de tent, maar ervoor en erna hebben we nog een week om ergens anders te staan.
Nieuweling, longtime lurker, hier:

Mijn mening is wellicht niet veel waard aangezien ik pas voor het vierde jaar kampeer (2x NL met vouwwagen, 1x Frankrijk met vouwwagen) en nu dus met een opblaasbare tent van Decathlon (wel polycoton variant) een week in Frankrijk gestaan en nu in Spanje.

Ik sta nu op een camping met de naam Izarpe net voor Pamplona, een uur onder San Sebastián. Kleine terrassen camping met verschillende maten veldjes en zowel een aantal huisjes, trekkershutjes, vaste caravan plaatsen als dus plek voor campers, caravans en tenten. Maar heerlijk rustig en zeer schoon sanitair en erg behulpzaam personeel wat goed Engels spreekt.
Ik en mijn gezin hebben het er in ieder geval erg goed tot dusver!

Zoals ik al zei, misschien is mijn mening niet veel waard omdat ik weinig vergelijkingsmateriaal heb. Maar misschien heb je er wat aan

• twowheeler
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:46:
[...]

probeer eens campingS met een s
Dat werkt wel _/-\o_

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:42
@twowheeler ”camping” met aanhalingstekens werkt ook, en krijg je weer net andere resultaten. Ik had hetzelfde probleem, erg irritant.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-11 13:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DplmnumupAUUDkcErfZPEmUJrb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGoGNb50u6BWlVJQTFgXa85I.jpg?f=fotoalbum_large

Er zit een ijzeren nagel in de band. De locale garage had geen krik voor zware voertuigen, maar de hydraulische pootjes werken prima :)

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:06
borgdaville schreef op maandag 22 juli 2024 @ 07:07:
[...]

We gaan naar Fagernes op basis van een tip hier(bedankt!!!). Deze camping ziet er veel belovend uit.

Na 2,5 week voor het eerst camper en in Noorwegen is mijn conclusie dat je het best vrij kan staan, dat zijn de mooiste plekjes en overal onderweg zijn er plekken om je tanks te legen en vullen. Die hele basis campings voegen niet veel toe vergeleken met gewoon vrij staan.

Wij vonden tot nu toe de mooiste plekjes door gewoon wat locals aan te spreken, die zijn zo vriendelijk en zijn echte buiten mensen. Ze weten en verklappen direct hele mooie plekjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSq4MGPkM6uY6AoyQExxVbo1tw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/766CgkYrGW7LL8nEG2EiFbWj.jpg?f=fotoalbum_large
We zijn er, mooie plek met zicht op meer/bergen en pal naast de speeltuin. Kids rennen al een paar uur rond en als bonus is er een asfalt heuveltje waar ze kunnen steppen. Wat een mooie omgeving en weg hierna toe(51). We moesten er te snel doorheen, volgend jaar komen we terug om in deze omgeving te wildkamperen.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:59
In het dorpje zelf hebben ze 2jr terug een nieuwe skatebaan aangelegd*. Daar kan je ook naartoe lopen, kunnen je kids nog mooier steppen.

*waren ze aan het afronden toen wij er waren, 2jr terug.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:59
Nu ik al die foto's zie van skandinavie/schotland enzo, vraag ik me af waarom we er zelf dit jaar niet weer naartoe zijn gegaan :D

Wij kunnen ook geweldig genieten van die landen.

Ze staan voor volgend jaar weer in de planning :)

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-11 14:49
Raymond schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:21:
Nu ik al die foto's zie van skandinavie/schotland enzo, vraag ik me af waarom we er zelf dit jaar niet weer naartoe zijn gegaan :D

Same here, waren er in 2022, ik wil weer terug... helaas vorig jaar niet kunnen kamperen, en dit jaar zijn we naar Zwitserland geweest. Volgend jaar weer naar de nordics als het aan mij ligt.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-11 16:18
Komende vrijdagochtend (3am) mogen we weer met de Opus van stal!
3 weken in Frankrijk, zin om er weer een mooi plekje van te maken op de camping met de tarps (tarpen?).

We gaan richting de Dordogne, met eerst een overnachting op camping L'oasis Du Berry (Google Maps).

Dat betekent dus normaliter langs Parijs... heeft er iemand deze week ervaring op gedaan met langs/door Parijs te rijden?
Hoewel ik nu geneigd ben om via Reims om te rijden (op advies van de ANWB), blijf ik toch wel nieuwsgierig hoe de realiteit nu is bij Parijs.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:24

franssie

Save the albatross

PaulBloem schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:44:
<>
Hoewel ik nu geneigd ben om via Reims om te rijden (op advies van de ANWB), blijf ik toch wel nieuwsgierig hoe de realiteit nu is bij Parijs.
Nu is niet relevant, vrijdag beginnen de OS. Daar heb je mee te maken vrijdag.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-11 16:18
franssie schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:47:
[...]

Nu is niet relevant, vrijdag beginnen de OS. Daar heb je mee te maken vrijdag.
Dat is ook zeker waar... en gezien ons vertrek tijdstip gok ik dat we anders tegen 8 uur in de ochtend bij Parijs aankomen op de vrijdag. Dus dan pakken we de spits ook nog eens mee.... toch mijn gevoel maar uitschakelen die het lastig vind om op voorhand al 1,5 uur om te rijden.

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmMLloG3XHOek1d8-KXTkA4ntBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUDFcZTCJUwpvLEOHO4nHP5v.jpg?f=fotoalbum_large

Op dit moment staan we op een camping onder Bergen. Erg mooie camping. Echter en dit heb ik nog nooit meegemaakt. Er staan iets van 80 mensen op de camping. Maar er zijn maar 2 wc's waar de douche bij inzit. Dus als iemand aan het douchen is kun je daar niet naar de wc. We vluchten morgen hier dus snel weer weg. Net een 20 minuten in de rij gestaan voor de wc. Net de Efteling hier. Moraal van het verhaal in het vervolg check ik eerst het sanitair😂

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

pirke schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:37:
[Afbeelding]

Er zit een ijzeren nagel in de band. De locale garage had geen krik voor zware voertuigen, maar de hydraulische pootjes werken prima :)
Heeft dat stabilisatiesysteem ook zijn meerwaarde bewezen :+

Nu nog een foto van je camper met een smal thuiskomertje eronder :P

[ Voor 6% gewijzigd door aReaRe op 23-07-2024 21:28 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zil8_Xd0qq76DK3rt_ZPTdekeSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lH67p3mASTFgWyCCXBc5B64a.jpg?f=fotoalbum_large

Hier nog maar eentje dan. Rechts kun je nog net de eerste twee letters van een bekende destilleerderij zien :)

's Avonds met vloed hing de kont net boven het zeewater (meter lager). Heerlijk dat gekabbel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZNdqdeXORazxzi3DqfG7iIQfDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h21oelApsoMOwkcLrrMyxx39.jpg?f=fotoalbum_large

En 's ochtends even het dakraam boven de alkoof open gooien en van het zonnetje genieten 8)

• TgR_KILLER
vangoghnl schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:58:
[Afbeelding]

Op dit moment staan we op een camping onder Bergen. Erg mooie camping. Echter en dit heb ik nog nooit meegemaakt. Er staan iets van 80 mensen op de camping. Maar er zijn maar 2 wc's waar de douche bij inzit. Dus als iemand aan het douchen is kun je daar niet naar de wc. We vluchten morgen hier dus snel weer weg. Net een 20 minuten in de rij gestaan voor de wc. Net de Efteling hier. Moraal van het verhaal in het vervolg check ik eerst het sanitair😂
Klinkt meer als een camperplaats dan een camping.. Op een camperplaats is dat niet heel gek, maar elke camper heeft in basis minimaal wel een WC aan boord..

Dit is wel 1 van de redenen dat ik altijd Park4Night en reviews check voor ik ergens heen rij, dan komen dit soort dingen wel boven drijven.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• vangoghnl
  • Laatst online: 00:34
TgR_KILLER schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:50:
[...]

Klinkt meer als een camperplaats dan een camping.. Op een camperplaats is dat niet heel gek, maar elke camper heeft in basis minimaal wel een WC aan boord..

Dit is wel 1 van de redenen dat ik altijd Park4Night en reviews check voor ik ergens heen rij, dan komen dit soort dingen wel boven drijven.
Ja klopt inderdaad.
Maar dit is wel echt een camping. Staan minsten 30 tenten en nog 15 daktenten vandaar waarschijnlijk de rij. Plus het probleem van gratis douchen in dezelfde ruimte. Vanaf nu lees ik dus ook eerst de reviews haha.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Vrijdag a.s. ga ik naar Frankrijk rijden. Dit doen we altijd met onze dakkoffer op het dak. Sinds een week of 2 heb ik een nieuwe auto en ook nieuw dakdragers. Nu blijkt dat de U-profielen die bij onze dakkoffer zitten (Thule, type weet ik niet zeker, is vrij oud) te smal zijn voor onze dragers.

Wat zijn mijn opties? Ik heb bredere U-profielen besteld bij amazon (vandaag geleverd hopelijk). Ik heb ook T-track adapters kunnen lenen die goed lijken te passen op de T-bout na. Ik heb T-bouten die passen maar te kort zijn en T-bouten die lang genoeg zijn maar niet in de rails passen....

Iemand een tip in de omgeving den haag waar ik dit soort zaken in real-life kan bekijken en kopen?

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:42
thejoker80 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:14:
Vrijdag a.s. ga ik naar Frankrijk rijden. Dit doen we altijd met onze dakkoffer op het dak.

Iemand een tip in de omgeving den haag waar ik dit soort zaken in real-life kan bekijken en kopen?
Thule dealers zijn toch gewoon via Google te vinden? Of mis ik iets?
Ik had dit jaar hetzelfde probleem. Een dakkoffer van 20+ jaar oud met te smalle u-beugels. Ik heb ook nieuwe beugels besteld en vervolgens de gaten opnieuw uit geboord in de dakkoffer.
De oude gaten heb ik dicht gemaakt met q-bond reparatie lijm. Dat werkte top.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

m181087 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:56:
[...]

Thule dealers zijn toch gewoon via Google te vinden? Of mis ik iets?
Ik had dit jaar hetzelfde probleem. Een dakkoffer van 20+ jaar oud met te smalle u-beugels. Ik heb ook nieuwe beugels besteld en vervolgens de gaten opnieuw uit geboord in de dakkoffer.
De oude gaten heb ik dicht gemaakt met q-bond reparatie lijm. Dat werkte top.
Heb je een punt. Ik heb er 1 in Zevenhuizen gevonden maar die lijkt online niet superveel opties te hebben...

• twowheeler
pirke schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:47:
[Afbeelding]

Hier nog maar eentje dan. Rechts kun je nog net de eerste twee letters van een bekende destilleerderij zien :)

's Avonds met vloed hing de kont net boven het zeewater (meter lager). Heerlijk dat gekabbel.

[Afbeelding]

En 's ochtends even het dakraam boven de alkoof open gooien en van het zonnetje genieten 8)
Top! Wij hebben hier vorig jaar oktober ook gestaan. Toen hebben we daar eieren gebakken met spek en bij Talisker een rondleiding gedaan en wat lekkers gehaald. We hebben daarna bij de vuurtoren geslapen.

Wat ook een gave plek is is bij het water helemaal aan de andere kant. Plaats is me ontschoten, maar weet dat er een dino afdruk is gevonden. Ik weet alleen niet of je er met jouw camper wil komen. Wij waren met een bus, dat was makkelijk.

• pirke
@twowheeler we staan nu semi-geforceerd op een camping, we hebben geen 12v opladers voor de tandenborstels :X Oftewel die gaan we nog even halen na de vakantie. Na 2,5 week waren ze leeg... 230v opladers hebben we wel bij. En ja, handtandenborstels werken ook natuurlijk.

Mooi moment om even te douchen en een wasje te draaien zodat we het einde vd vakantie halen met schone kleding.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-11 14:16

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@pirke ik weet niet welk merk tandenborstels jullie gebruiken, maar voor Oral-B tandenborstels zijn er USB laders verkrijgbaar: https://amzn.eu/d/0ifMZ1YD

Over de kwaliteit kan ik (nog) niets zeggen, maar heb er wel een voor het geval dat in mijn camper liggen. Maar eigenlijk sta ik altijd op campings en aan de walstroom (ook omdat de huishoud-accu's minder aan het worden zijn :/ ) dus als ik tot nu toe mijn tandenborstel heb moeten opladen, gebruikte ik de gewone lader.

We've got that ring of confidence

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
heb standaard een klein omvormertje (100w) bij me voor dit soort dingen. ook voor bijvoorbeeld de oplader van de camera accu's. liever 1 kleine omvormer dan allemaal extra 12v opladers voor allerlei klein grut :P

• twowheeler
pirke schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:49:
@twowheeler we staan nu semi-geforceerd op een camping, we hebben geen 12v opladers voor de tandenborstels :X Oftewel die gaan we nog even halen na de vakantie. Na 2,5 week waren ze leeg... 230v opladers hebben we wel bij. En ja, handtandenborstels werken ook natuurlijk.

Mooi moment om even te douchen en een wasje te draaien zodat we het einde vd vakantie halen met schone kleding.
Camping Skye hebben wij prettig gestaan toen we wat vloeistof moesten laten en inhalen.

En daarom neem ik nooit elektrische tandenborstels mee. Handborstels doen het altijd.

[ Voor 7% gewijzigd door twowheeler op 24-07-2024 10:40 ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
Kevinns schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:18:
Ik trek altijd met mijn volle gewicht even aan de dissel. Als de auto goed uit de veren komt zit het wel goed. Nu is dat met een vouwwagen met relatief lage kogeldruk wel makkelijker dan met een zware caravan.
Tip die ik bij mijn BE-examen kreeg en sindsdien altijd toe pas: gebruik het neuswiel van je aanhanger/caravan om de auto uit de veren te laten komen. Komt ie uit de veren, dan zit ie goed vast.

Hoef je niet je rug te blesseren om te kijken of je aanhanger goed zit :)

Weet overigens niet of dit trucje ook werkt als je auto (achter)luchtvering heeft, dus voor de premium kampeerders onder ons een winstwaarschuwing.
Raymond schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:21:

Ben net twee weken terug uit Noorwegen en vrijwel de hele vakantie regen gehad. Dus daarom misschien :+

[ Voor 23% gewijzigd door Knul op 24-07-2024 10:57 ]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Volgens mij haal je BE niet eens als je die check niet doet. Safety first. Vergeet niet dat het geen rijexamen is voor caravans maar ook combinaties tot 7000 kg en 18 meter.

Wat betreft kogeldruk kom je op gevoel een heel eind. 75 kg is zwaar, maar niet onmogelijk om op te tillen. Ik weeg zelf wel altijd braaf na. Er zijn maar weinig combinaties waarbij je met meer of minder kogeldruk wilt en kan rijden.

Overigens zelfs voor de vakantie de caravan even op de weegbrug gezet. Vers uit de stalling toch een paar honderd kilo meer dan verwacht dus dit jaar maar eens heel anders beladen.

[ Voor 10% gewijzigd door Deveon op 24-07-2024 11:08 ]

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:08
Cass Casey schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:04:
[...]

Heb gezocht en gevraagd om een kampeerplek. Tot en met woensdag kan ik nog een tent opzetten en tillen e.d.
Er is vast wel een medekampeerder te vinden die je wil helpen met opbouwen en afbreken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• pirke
@Yukkie wij hebben de Philips variant, heb op Amazon ook al de usb lader in mn winkelwagen gestopt, maar wacht met bestellen tot we weer thuis zijn. Misschien moet ik er 2 doen zodat we 2 tandenborstels tegelijk kunnen laden.

We hebben 2 usb poorten in de camper die aangesloten zijn op de huishoudaccu, daar laadt bijna alles op wat we aan stroom gebruiken: telefoons, e-readers, Nintendo, Steam Deck, camera, scheerapparaat. Daarnaast nog een powerbank voor als we meer dan 2 poorten nodig hebben (zelden).

Alleen de Makita accu laden we via de sigarettenaansteker in de cabine op, die is voor de stofzuiger en compressor. Vooral voor de compressor wil ik die accu ten alle tijden op kunnen laden (zolang de motor draait), en de sigarettenaansteker levert significant meer watt dan de usb poorten.

De rest zit of ingebouwd en aangesloten op de huishoudaccu of we gebruiken het alleen als we aan de 230v hangen (waterkoker).

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-11 10:00
Gonadan schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:38:
[...]
Gisteren kreeg ik ineens mail van stalling31 dat mijn stalling niet meer met hen samenwerkt en of ik deze week wil kiezen of ik dan over stap naar een andere stalling of bij dezelfde blijf onder (voor nu) dezelfde voorwaarden.

Van de week wanneer ik langs ga maar eens peilen voor de redenatie hierachter. Ik hoop dat het is omdat stalling31 gewoon te veel afroomt, maar ergens vrees ik komend jaar weer verhogingen. :X
Wij hebben deze mail ook gehad. Toevallig waren we één dag eerder bij de stalling voor het ophalen van onze caravan (Heerhugowaard). De eigenaar vertelde ons daar al dat dit er aan zat te komen omdat ze voor zichzelf verder gaan. Als reden gaf hij inderdaad op dat Stalling31 teveel afroomt en ons vooral als eindklant opzadelt met teveel administratiekosten. Wat ons betreft goed nieuws dus!
Knul schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:54:
[...]
Tip die ik bij mijn BE-examen kreeg en sindsdien altijd toe pas: gebruik het neuswiel van je aanhanger/caravan om de auto uit de veren te laten komen. Komt ie uit de veren, dan zit ie goed vast.

De caravan is bij ons één keer losgekomen (op de drempel bij de stalling) omdat we afweken van ons patroon tijdens het koppelen en dat wil je echt niet. Daarom doen wij de neuswiel en optil truc altijd allebei. :*)

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
Heb het één keer met een aanhanger gehad. Ik gebruikte eerst altijd de handgreep van de dissel om te checken of die vast zat, dat werkt dus niet :X Bij de eerste de beste hobbel schoot de aanhanger van de trekhaak.

Wonder boven wonder geen schade, maar sindsdien controleer ik altijd twee keer over de boel goed vast zit.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-11 11:48

ralpje

Deugpopje

En waar ik toevallig hier in de buurt de laatste tijd veel over hoor: de losbreekreminrichtingskabel (3 x woordwaarde :+) hoort aan het chassis van je auto bevestigd te zijn, dus niet in een lusje over je trekhaak.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• JanHenk
  • Niet online
Zullen we die discussie maar niet opnieuw voeren? :+

Wel goed dat jouw buurt erover praat! :P

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Bootje schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:40:
Wij hebben deze mail ook gehad. Toevallig waren we één dag eerder bij de stalling voor het ophalen van onze caravan (Heerhugowaard). De eigenaar vertelde ons daar al dat dit er aan zat te komen omdat ze voor zichzelf verder gaan. Als reden gaf hij inderdaad op dat Stalling31 teveel afroomt en ons vooral als eindklant opzadelt met teveel administratiekosten. Wat ons betreft goed nieuws dus!
Klopt, heb ik het al wel eens met Simone over gehad. De eisten en kosten zijn significant en als je dan kijkt in wat voor markt je tegenwoordig leeft heb je een stuk minder afhankelijkheid van zo'n partij voor je zakelijke succes.
De caravan is bij ons één keer losgekomen (op de drempel bij de stalling) omdat we afweken van ons patroon tijdens het koppelen en dat wil je echt niet. Daarom doen wij de neuswiel en optil truc altijd allebei. :*)
Klopt. Die 'drempel' ligt er dan ook bewust om het aankoppeltalent extra te toetsen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:47
Yukkie schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:26:
@pirke ik weet niet welk merk tandenborstels jullie gebruiken, maar voor Oral-B tandenborstels zijn er USB laders verkrijgbaar: https://amzn.eu/d/0ifMZ1YD

Over de kwaliteit kan ik (nog) niets zeggen, maar heb er wel een voor het geval dat in mijn camper liggen. Maar eigenlijk sta ik altijd op campings en aan de walstroom (ook omdat de huishoud-accu's minder aan het worden zijn :/ ) dus als ik tot nu toe mijn tandenborstel heb moeten opladen, gebruikte ik de gewone lader.
Let er wel op dat laden aan de walstroom op termijn je Oral B sloopt, die dingen willen een zuivere sinus.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08

Bommes

Capo del formaggio

jannus66 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:33:
[...]

Let er wel op dat laden aan de walstroom op termijn je Oral B sloopt, die dingen willen een zuivere sinus.
Walstroom, een term uit het water wereldje (?) is juist schone stroom vanuit de wal. Op de camping dus vanuit de camping.
Zuivere sinus dus.
Omvormer stroom is, afhankelijk van de omvormer niet zuiver. Bloksinus is wat de meeste omvormers leveren.
Meeste trafo's kunnen daar inderdaad niet zo goed tegen, gaan brommen, worden warm, met eventueel uitval tot gevolg.
Ik zag laatst een elektrische reis tandenborstel op insta voorbij komen, 4 keer per aar opladen..???
Niet op de link geklikt maar misschien dat een helder Googel talent het ding kan terug vinden.
Ik laad zelf altijd mijn Oral-B thuis op voor vertrek, en kan daar best lang mee vooruit. Tot nu toe had ik altijd wel ergens een walstroom aansluiting tijdens de vakantie, genoeg om weer op te laden.

In ons net gekochte oude campertje zit een Waeco zuivere sinus omvormer, 300 watt. genoeg voor dit soort toepassingen. Nog niet gebruikt, eerst maar eens een accu er bij zetten.
Nu ja eerst wat andere klusjes:
Ventilators achter de koelkast
Hoofdremcilinder
Wasbakje in de badkamer is lek, gescherd door ouderdom, kijken of ik dit nog herstellen. Nu loopt het water over de vloer van de badkamer alle kanten op :|
1 voor 1 alle luikjes en roostertjes er een keertje uit en opnieuw afkitten
Verse olie, filter, luchtfilter, diesel cleaner in de tank er bij, enz wat algemeen onderhoud dus.
Zonnepaneel op het dak, accu er bij. Doel zonder walstroom een paar dagen kunnen staan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat een luxepaarden. Ik neem m'n analoge tandenborstel lekker mee :)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Cheesy wanneer kamperend met de motor, tentje en minimale zooi, ja dan gaat de analoge borstel mee.
Met de caravan of camper de elektrische.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-11 14:16

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Precies wat @Bommes zegt, walstroom is gewoon de 230 van de camping. Als ik die niet zou kunnen vertrouwen (in West-Europa), dan zou ik thuis mijn tandenborstel ook niet kunnen opladen. En tot nu toe heb ik mijn tandenborstel onderweg ook niet op hoeven laden. Maar handmatig poetsen met een elektrische tandenborstel is geen succes, dus heb wel een laser mee, voor het geval dat ;)

We've got that ring of confidence

• Smurf
  • Laatst online: 31-10 09:25

Smurf

Detri

Kevinns schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:18:
Ik trek altijd met mijn volle gewicht even aan de dissel. Als de auto goed uit de veren komt zit het wel goed. Nu is dat met een vouwwagen met relatief lage kogeldruk wel makkelijker dan met een zware caravan.

Verder vind ik die breekkabel toch altijd onhandig lang. Met een lus om de trekhaak en de karabiner aan het hierboven getoonde haakje van de VAG trekhaak, raakt hij de achterbumper van de auto. Met een paar duizend kilometers trillen en bewegen lijkt me dat niet goed voor de lak. Zonder lus sleept hij vrijwel over de grond. Met wat klooien krijg ik hem uiteindelijk wel goed, maar het is iedere keer weer een gedoe.
Misschien heb je er niks aan omdat je geen neuswiel hebt, maar ik heb laatst E achter B gedaan (dagcursus met examen) en daar leren ze je het neuswiel weer een stukje omhoog te draaien. Dat is een van de tips die ik zeker ga blijven gebruiken. Ja, kost wat meer tijd, maar mn rug zal er nu of in de toekomst vast blij mee zijn.

De breekkabel hou ik van de grond door hem langs/om de verlichtingskabel te geleiden. En ik heb geen karabiner maar zo'n groter oog met schroefsluiting aan dat "VAG oogje" gehangen. Daar kan ik hem vrij makkelijk doorheen lussen. Maar het haakje van de breekkabel van mijn caravan heeft een soort "punt" aan de bovenkant waardoor deze minder makkelijk open zal buigen en dus (hopelijk) niet het zwakste punt gaat zijn als het erop aankomt.

edit: oeps, "paar" posts op de laatste pagina gemist. Beetje dubbel dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Smurf op 24-07-2024 17:22 . Reden: Topic gaat te hard, lijkt wel vakantietijd ofzo. ]

)

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Yukkie schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:17:
Precies wat @Bommes zegt, walstroom is gewoon de 230 van de camping. Als ik die niet zou kunnen vertrouwen (in West-Europa), dan zou ik thuis mijn tandenborstel ook niet kunnen opladen. En tot nu toe heb ik mijn tandenborstel onderweg ook niet op hoeven laden. Maar handmatig poetsen met een elektrische tandenborstel is geen succes, dus heb wel een laser mee, voor het geval dat ;)
Joah de kans dat er een bluksinus uit een stopcontact op de camping komt is idd niet zo heul groot :+

• franssie

franssie

Save the albatross

Yukkie schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:26:

Ik heb die voor op reis, werkt prima

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• TgR_KILLER
Wil dit weekend even een nachtje weg, sinds onze trip naar Zwitserland is het weer lekker gekkenhuis op t werk, en komende weekenden ook werken. Dus willen nu nog even ertussen uit. Wilden eerst naar het noorden omdat mijn ouders in Friesland op vakantie zijn, maar daar schijnt het echt zeikweer te zijn zaterdag..

Morgen nog maar even afwachten wat het weer in de rest van NL doet, en dan ergens wat gaan zoeken..

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:49:

Luxe problemen, je kan ook gewoon handtandenborstels aanschaffen als backup :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Knul schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:54:
[...]

Deze tip kreeg ik van de Caravelair dealer Cannenburg bij uitleg van de nieuwe caravan die ik gekocht had.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Dat kan ook met een scheermes en scheerschuim, veel makkelijker :P

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Op de camping hebben we gewoon een baard en poetsen de tanden met houtskool, toch? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Gonadan schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:44:
Klopt, heb ik het al wel eens met Simone over gehad. De eisten en kosten zijn significant en als je dan kijkt in wat voor markt je tegenwoordig leeft heb je een stuk minder afhankelijkheid van zo'n partij voor je zakelijke succes.
@Bootje ik sprak haar vandaag erover. Een deel van het verhaal is ook dat Stalling 31 heel erg pusht naar een bepaalde stijl waaronder een self-service poort en 24/7 open. Terwijl zij veel liever bij de vaste momenten en persoonlijk contact blijven. Ik kan me daar wel in vinden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:55:
Op de camping hebben we gewoon een baard en poetsen de tanden met houtskool speelbakkenzand, toch? O-)
Schuurt beter O-)

[ Voor 5% gewijzigd door aReaRe op 24-07-2024 23:02 ]

• pirke
aReaRe schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:46:
[...]

Dat kan ook met een scheermes en scheerschuim, veel makkelijker :P
Ik laat al een maand of 8 een baard groeien, maar zelfs die heeft af en toe een onderhoudsbeurt nodig ;)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Mijn glazuur hoeft er ook weer niet af. Geloof het of niet, houtskool was geen willekeurige lollige suggestie. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:59:
[...]

@Bootje ik sprak haar vandaag erover. Een deel van het verhaal is ook dat Stalling 31 heel erg pusht naar een bepaalde stijl waaronder een self-service poort en 24/7 open. Terwijl zij veel liever bij de vaste momenten en persoonlijk contact blijven. Ik kan me daar wel in vinden.
Ik ben blij dat ik voorlopig mijn caravan niet gestald is bij een stalling die niet deel uitmaakt van het Stalling 31 concept.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:03:
[...]

Ik laat al een maand of 8 een baard groeien, maar zelfs die heeft af en toe een onderhoudsbeurt nodig ;)
Blond haar en weinig baardgroei, zelfs 3 weken niet scheren is het niet om aan te zien en kan ik het met wat moeite scheren. Meesttijds doe ik met een Gillette Mach / Label mesje wel 2 maanden voordat ik die vervang vanwege botheid.

/Luxe problemen :P

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
aReaRe schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:06:
[...]

Ik ben blij dat ik voorlopig mijn caravan niet gestald is bij een stalling die niet deel uitmaakt van het Stalling 31 concept.
Heb je deze geschreven zoals je hem bedoeld hebt? Ik twijfel even. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Denman
  • Laatst online: 00:23
Wij staan hier momenteel op de camping in Zeeland met onze Obelink Hypercamp Trail 400 tent. Een tent die we al 10 jaar met veel plezier gebruiken. Maar ook een tent die ik en m'n vrouw gekocht hebben toen we met z'n tweeën waren, terwijl de huidige situatie 2 + 3 is, oftewel we hebben 3 kinderen in de leeftijd van 4, 7 en 9 jaar.

Met kamperen ben je altijd wel aan het schuiven, rangeren en verplaatsen. Maar de laatste 2-3 keer kamperen proeven we een beetje dat we uit deze tent aan het groeien zijn en dat dit rangeren een beetje begint te irriteren. Onze kinderen worden ouder en hebben dus meer ruimte nodig (hebben we deels ondervangen door een los slaaptentje voor onze oudste 2 zoons) maar ook de binnenruimte bij slecht weer of de ruimte onder de luifel wordt krapper.

Ons oog is gevallen op de Miami 6 Easy Air tunneltent van Obelink vanwege
  1. Meer binnenruimte
  2. Uitstraling
  3. Gebruikte materialen
  4. Gemak
  5. Goede ervaringen met eerdere Obelink tent
Nadelen:
  1. Grote kampeerplaats nodig
  2. Grote pakmaak (hebben we nu eigenlijk ook al met 3 zakken)
We twijfelen alleen nog enorm omdat de huidige tent kwalitatief eigenlijk nog prima is. De afgelopen dagen wel een kleine lekkage omdat er een tafel tegenaan stond, maar verder is de tent op wat kleine zaken na eigenlijk nog prima. Maar de binnenruimte begint ons behoorlijk te irriteren en na 10 jaar gebruik mag deze ook wel eens vervangen worden toch?

Ook een caravan is ter sprake gekomen, maar deze heeft uiteraard een nog hogere investering. Bovendien kan onze auto (Toyota Hybride) max 750kg trekken en betekent dit ook een andere auto. Een nieuwe tent lijkt ons dus de beste optie, ook gezien we de laatste jaren meer van de "glamping" zijn met luxe kampeerplekken met eigen sanitair :P

Dus tja... is het gezien onze situatie gek om te denken aan een nieuwe, veel grotere tent met meer mogelijkheden?

Join het GoT Pulse-Team!

• pirke
aReaRe schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:11:
[...]

Blond haar en weinig baardgroei, zelfs 3 weken niet scheren is het niet om aan te zien en kan ik het met wat moeite scheren. Meesttijds doe ik met een Gillette Mach / Label mesje wel 2 maanden voordat ik die vervang vanwege botheid.

/Luxe problemen :P
Het scheerapparaat is bij mij voornamelijk voor de rest van mn hoofd. Bovenop is het dusdanig dun gezaaid dat ik de rest er ook maar af haal ;) Die baard is dan compensatie... :+

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-11 14:21
Denman schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:27:
Wij staan hier momenteel op de camping in Zeeland met onze Obelink Hypercamp Trail 400 tent. Een tent die we al 10 jaar met veel plezier gebruiken. Maar ook een tent die ik en m'n vrouw gekocht hebben toen we met z'n tweeën waren, terwijl de huidige situatie 2 + 3 is, oftewel we hebben 3 kinderen in de leeftijd van 4, 7 en 9 jaar.

Met kamperen ben je altijd wel aan het schuiven, rangeren en verplaatsen. Maar de laatste 2-3 keer kamperen proeven we een beetje dat we uit deze tent aan het groeien zijn en dat dit rangeren een beetje begint te irriteren. Onze kinderen worden ouder en hebben dus meer ruimte nodig (hebben we deels ondervangen door een los slaaptentje voor onze oudste 2 zoons) maar ook de binnenruimte bij slecht weer of de ruimte onder de luifel wordt krapper.

1. Meer binnenruimte
  2. Uitstraling
  3. Gebruikte materialen
  4. Gemak
Nadelen:
We twijfelen alleen nog enorm omdat de huidige tent kwalitatief eigenlijk nog prima is. De afgelopen dagen wel een kleine lekkage omdat er een tafel tegenaan stond, maar verder is de tent op wat kleine zaken na eigenlijk nog prima. Maar de binnenruimte begint ons behoorlijk te irriteren en na 10 jaar gebruik mag deze ook wel eens vervangen worden toch?

Ook een caravan is ter sprake gekomen, maar deze heeft uiteraard een nog hogere investering. Bovendien kan onze auto (Toyota Hybride) max 750kg trekken en betekent dit ook een andere auto. Een nieuwe tent lijkt ons dus de beste optie, ook gezien we de laatste jaren meer van de "glamping" zijn met luxe kampeerplekken met eigen sanitair :P

Dus tja... is het gezien onze situatie gek om te denken aan een nieuwe, veel grotere tent met meer mogelijkheden?
Tussen de tent en caravan zit ook nog de vouwwagen als optie. Die ga je wel mogen trekken ;)

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:58:
[...]

Heb je een punt. Ik heb er 1 in Zevenhuizen gevonden maar die lijkt online niet superveel opties te hebben...
Inmiddels had ik gelukkig online al iets besteld wat perfect past en op tijd binnen is. Het zijn deze geworden.

https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:46:
[...]

Het scheerapparaat is bij mij voornamelijk voor de rest van mn hoofd. Bovenop is het dusdanig dun gezaaid dat ik de rest er ook maar af haal ;) Die baard is dan compensatie... :+
Aah compensatie baard..
Vroegah bij de scouting hadden we compensatie zaklampen.
Hoe groter de mag-lite hoe meer te compenseren.. :P
Je kunt je dus wel voorstellen wat voor reacties de gasten met zo een 6 D-cell apparaat kregen. >:)

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:25
Wij zijn ook aangekomen op de uiteindelijke camping na 4 reisdagen en een rustdag. Mooie plek, maar onderweg 1 en al rampspoed gehad :’(

Na 250KM begon het gezeik. Auto (redelijk nieuwe Mazda CX-5) motorstoring. Iets met de katalysator, melding is gewist maar kwam 2 dagen later weer terug. Rijdt wel goed gelukkig. Daarna is er een kastdeur uit de caravan losgekomen en gisteren weigerde de mover dienst (iets met de accu). Gelukkig is de caravan nog geen 2 jaar oud, topspul.

De auto zo maar weer achteraan. De accu van de mover heb ik uiteindelijk tot leven kunnen wekken en nu bidden dat hij het over 14 dagen nog doet. Het kastdeurtje hebben we maar opgeborgen in een bak.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:15:
[...]

Heb je deze geschreven zoals je hem bedoeld hebt? Ik twijfel even. :)
Mijn stalling heeft geen connecties met stalling31, en als ik de verhalen erover lees ben ik erg blij.

• JanHenk
  • Niet online
aReaRe schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:46:
[...]

Mijn stalling heeft geen connecties met stalling31, en als ik de verhalen erover lees ben ik erg blij.
Het is de dubbele ontkenning in je oorspronkelijke bericht, wat de twijfel zaait ;)

Wij stallen hem gewoon bij een bevriende ex-boer, kost (mij) niets en mag hem zelf ophalen en brengen wanneer ik wil. Zal hem vandaag of morgen even ophalen. Best luxe eigenlijk :)

Ik las laatst een artikel in de Leeuwarder Courant (krant uit Friesland) dat de stallingen hier meer en meer aanvragen krijgen voor kampeermiddelen van mensen uit 'het westen' van het land. Het wordt hier ook steeds lastiger (als ik vrienden hoor) om wat te vinden. Blijkbaar is de nood elders zo hoog dat 100+ kilometer rijden geen probleem meer is...

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
aReaRe schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:46:
[...]

Ja precies, want je schreef dat je blij was om bij Stalling31 te staan en in lijn met de discussie twijfelde ik of je dat bedoelde. :P

Stalling31 heb ik zelf op zich geen problemen mee hoor. Prima tooling, prima helpdesk, veel locaties, werkt gewoon fijn. Inzicht in afspraken met de stallingen en prijsopbouw heb ik geen inzicht in dus kan ik zelf niet over oordelen.

Kijk ik echter naar mijn stalling dan ken je de beheerders gewoon, ze controleren altijd of je goed gekoppeld bent, helpen bij van alles als er wat is, en verder is het gewoon altijd gezellig kletsen. Voor mij als werkende man is drie avonden in de week en op zaterdag kunnen halen/brengen meer dan zat en dan vind ik even kletsen juist wel gezellig. Zou ik echt niet willen missen.

Veel pensionado's denken daar echter anders over en willen gewoon 24/7 toegang. Die zitten nu namelijk de hele dag te wachten en zien in de wijk allemaal parkeerplekken die ze mooi kunnen claimen omdat anderen op werk zijn, dus die willen pertinent niet wachten tot de avond voordat ze een caravan kunnen halen of brengen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ivow85
  • Laatst online: 19:24
JanHenk schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:54:
[...]

Ik las laatst een artikel in de Leeuwarder Courant (krant uit Friesland) dat de stallingen hier meer en meer aanvragen krijgen voor kampeermiddelen van mensen uit 'het westen' van het land. Het wordt hier ook steeds lastiger (als ik vrienden hoor) om wat te vinden. Blijkbaar is de nood elders zo hoog dat 100+ kilometer rijden geen probleem meer is...
Die nood is ook echt hoog.
Mijn vorige stalling in Maarssen was enorm, maar had al jarenlang een wachtlijst.

Na de verhuizing ben ik op zoek gegaan naar een stalling dichter bij huis in Noord Limburg. Ik was zeer tevreden over mijn oude stalling, maar 1,5uur enkele reis om de caravan te halen was toch wat veel.
Nu zitten we dus ver buiten de Randstad. Meerdere stallingen die waarmee ik contact op nam waren hier ook simpelweg vol en met wachtlijst. Uiteindelijk ben ik vorig jaar uitgekomen bij iemand die net zijn melkveehouderij had stopgezet, nieuwe vloeren in de stallen heeft laten storten en is begonnen als caravanstalling. Toen ik er vorig jaar september kwam kijken, stond de eerste stal nog niet halfvol. Inmiddels is de tweede stal ook in gebruik als stalling. Maar toen ik onlangs voor een collega even informeerde of er nog plek beschikbaar was, kreeg ik te horen dat er ook hier inmiddels een wachtlijst is.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cheesy schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:49:
Niels Hoogma is politieagent de er uiteindelijk wat van gaat vinden bij staandehouding. Maar waarom gebruik je zelf 2 karabijnhaken?
Omdat je een lus moet maken met de kabel, dat kost één haak. De tweede haak gebruik ik om de kabel óók aan het oog op de trekhaak vast te maken zodat hij ook daadwerkelijk echt aan de auto vast zit. Dat is een betere verbinding dan die ene haak direct aan het oog. Zowel qua lengte als trekkracht. (zie ANWB linkje)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ozzie
  • Laatst online: 20:48

1. Meer binnenruimte
  2. Uitstraling
  3. Gebruikte materialen
  4. Gemak
Nadelen:

Ik twijfelde vorig jaar over de Miami 6, maar vond hem uiteindelijk te groot. Toen zijn we uiteindelijk voor de Bardani Airspace 410 gegaan. Die is net ff iets kleiner en ik vond hem ook mooier en beter eruit zien in het echt dan de Miami 6. Alleen is die ook iets duurder. Maar ik vond het de meerprijs waard.

Al hebben ze tegenwoordig ook een Miami 5 die weer net iets kleiner is dan de Bardani die wij nu hebben.

Vorig jaar pastte onze tent net aan op ons plekje op de camping in Frankrijk. Dit jaar een andere camping met veel grotere plekken dus nu past het makkelijk.
Ik hoor wel altijd dat de plekken in Italië klein zijn, maar daar ben ik nog niet geweest met het gezin en de grote tent.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-11 22:27

1. Meer binnenruimte
  2. Uitstraling
  3. Gebruikte materialen
  4. Gemak
Nadelen:

Wij zijn van een fantastische Bardani Villanova 400 naar een Cabanon Monaco Deluxe vouwtent gegaan.
Ooit in 2008 de Bardani na ons trouwen gekocht en de kwaliteit is echt goed. Met een beetje weemoed verkocht voor gevoelsmatig te weinig. Ik hoop en verwacht dat de nieuwe eigenaar er nog veel plezier van blijft houden.
De Cabanon gekocht omdat we van de vloer af wilden en omdat ik een apneu apparaat heb die ik ergens kwijt moet. Die komt nu mooi in het tussenstuk tussen de twee bedden te staan. De Monaco heeft twee grote slaapruimtes met bedden van 170x210cm. Daaronder nog de ruimte om twee slaaptentjes te hangen.
Deze mag je achter de auto trekken ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PezeEf5RSppuOq7-HPNYi2FLkUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRIDFWVRRTs96SZab9rFdgfw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMjdEVmE6yI53FnSQX3pJxNeoGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRvacDsDijVjOvQUiSPHFEyl.jpg?f=fotoalbum_large

1e keer proefopzetten

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:37
Vorige week camping het Hemelke in Hulsberg, deze week zitten we voor een paar daagjes op Camping Oergezellig in Stramproy (Vlak bij Weert)

Een impressie:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3f267fz-NoLIGzluQFiK7Ffh00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nlEUgLAb7yAQnImNZdsmXMy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYkTnIOyEsSd-KgsIFmaElbhZRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7c8cgnpU3wLXZMskJ6fOm1iU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMJvQTn6m03M7xRiIREsTFD4WJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yR0ONpggozbZ5t1g85EpNmF1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqRz291tFqOv_YBmDaOaGg9kMp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tJQ9NwEf9GAtI0q4YQKCVSb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKO4l-itsxhGdDiumpVVf4R57GQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZjD613egwSRNILHCCIULanp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPYqEECJRRYAubOJFO8sQZolk98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjhH2KciyUpy4nXJWVY6XaR1.jpg?f=fotoalbum_large

Deze camping is gericht op kinderen, die lekker kunnen ravotten en spelen met elkaar. Er is een trampoline, groot zandspeelgebied. Er is volop natuur en rust. Camping plaatsen is een beetje een allegaartje. We hadden toen we nog geen bagagewagen hadden al de tipi tent geboekt hier.

Niet goedkoop moet ik zeggen (van woensdag 15:00 tot vrijdag 11:00 = 275 eu) maargoed, het is vakantie.. genieten en niet achterom kijken.

Je kunt je inschrijven voor broodjes voor de dag erna. Daarnaast zijn er tal van activiteiten en kun je je inschrijven voor iedere avond aan te schuiven voor het een of ander. Zoals vanavond een bierproeverij.

Het brunch plankje op de laatste foto was wel even een positieve verrassing.

Alles is hier primitief, biologisch opgezet en ingericht op afval scheiden, composteren, er zijn koelkasten met diepvriesjes op het terrein voor algemeen gebruik en er is een wc/douche/afwas gebouw met wasmachine en wasdroger.

We kregen een rondleiding van de eigenaar met een beetje basic uitleg en voor de rest ben je overgeleverd aan ‘zoekt en gij zult vinden’.

Nu heb ik liever duidelijkheid en een plattegrond, maar zie er ook wel de charme van in.

Wat opvalt als Limburger op een Limburgerse camping is dat er veel randstedelingen zijn. Die zijn voor mijn gevoel wel een beetje te porren voor het hippie/lowlandse sfeertje hier.

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 25-07-2024 11:13 ]

discogs

• pirke
Bommes schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:16:
[...]

Aah compensatie baard..
Vroegah bij de scouting hadden we compensatie zaklampen.
Hoe groter de mag-lite hoe meer te compenseren.. :P
Je kunt je dus wel voorstellen wat voor reacties de gasten met zo een 6 D-cell apparaat kregen. >:)
Zo'n 6 D-cell metalen maglite heb ik anders 20 jaar terug wel een keertje heel, heel erg stevig vastgehouden toen we in Canada in een klein 2,5 persoons tentje backcountry aan het kamperen waren op een uurtje peddelen in een kano vd dichtsbijzijnde mens en er een beer aan onze tent aan het snuffelen was... Ik heb veel gevaarlijke situaties meegemaakt maar zo'n adrenaline kick heb ik (gelukkig) nooit meer geëvenaard. De grootte en stevigheid van die joekel van een zaklamp was erg welkom mocht het niet bij snuffelen blijven... :X

Edit. Het het ook een 4 of 5 D-cell geweest kunnen zijn, exacte afmetingen is me niet helemaal bijgebleven :) Het ding was in ieder geval groot genoeg om als wapen te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door pirke op 25-07-2024 12:09 ]

• pirke
JanHenk schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:54:
[...]

Het is de dubbele ontkenning in je oorspronkelijke bericht, wat de twijfel zaait ;)
Dubbele ontkenning is gewoon Algemeen Beschaafd Brabants!

Ik zou dat zelf echt nooit niet doen O-)

• Hopjesvla79
20 jaar geleden had ik een maglite mini met 1 aaa batterij. Geen idee wat dat voor de rest zegt maar hij deed z'n ding ;)

Hi Ha Hopjesvla

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:31
@Drardollan Hopelijk heb je nu alle pech voor de rest van je vakantie achter de rug.
Het probleem met een nieuwe caravan en onderdelen die spontaan kapot gaan herken ik helaas wel.

• Drardollan
205Gutmann schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:16:
@Drardollan Hopelijk heb je nu alle pech voor de rest van je vakantie achter de rug.
Het probleem met een nieuwe caravan en onderdelen die spontaan kapot gaan herken ik helaas wel.
Zal vast niet, het zal pas stoppen als auto en caravan afgebrand zijn ben ik bang oOo

Ellende allemaal. Bah bah.

• 205Gutmann
@Drardollan positief denken, van hier af kan het alleen maar beter worden. Iets meer "tsjakaaaa" spirit. :Y)
Als je straks op je campingstoel zit met een koude goudgele rakker ben je het zo weer vergeten. :(:)

• Drardollan
205Gutmann schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:05:
@Drardollan positief denken, van hier af kan het alleen maar beter worden. Iets meer "tsjakaaaa" spirit. :Y)
Als je straks op je campingstoel zit met een koude goudgele rakker ben je het zo weer vergeten. :(:)
Was het maar zo. Moet nu proberen te regelen dat die flut Mazda gemaakt wordt. Rijd Japans zeggen ze dan, betrouwbaar merk. Niks van waar dus.

• Bootje
  • Laatst online: 02-11 10:00
Gonadan schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:59:
Ja precies. Wij ook!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Drardollan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:19:
[...]

Was het maar zo. Moet nu proberen te regelen dat die flut Mazda gemaakt wordt. Rijd Japans zeggen ze dan, betrouwbaar merk. Niks van waar dus.
Als je er met rijden niks van merkt zou ik lekker doorrijden en zeker m'n vakantie niet laten verpesten. Wij zitten in Frankrijk met een gare ABS sensor (vermoedelijk) waardoor ik random allerlei ABS, ESC, adaptieve lampen, stuurhulp en weet ik wat voor errors krijg. Verdwijnt ook spontaan weer. Dus ik rij er lekker mee naar huis maandag. Zien later wel weer.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Timmert schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:45:
[...]

Als je er met rijden niks van merkt zou ik lekker doorrijden en zeker m'n vakantie niet laten verpesten. Wij zitten in Frankrijk met een gare ABS sensor (vermoedelijk) waardoor ik random allerlei ABS, ESC, adaptieve lampen, stuurhulp en weet ik wat voor errors krijg. Verdwijnt ook spontaan weer. Dus ik rij er lekker mee naar huis maandag. Zien later wel weer.
Ook een keer gedaan met een Peugeot. Totdat de automaat ineens niet meer wilde schakelen op de snelweg.... toen was het toch echt wel klaar.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Drardollan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:19:
[...]

Heb je ANWB-Europaservice ? Als het dan niet binnen 48 uur te repareren is, krijg je een vervangende auto.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• TgR_KILLER
Dit weekend weer even naar de Brouwersdam, zal aan de 1e kant wel druk zijn, aan de andere kant, de camperplaats had nog zat plek eigenlijk. Het weer wordt ook niet al te best maar wel droog als ik de verschillende apps moet geloven. We gaan het wel zien, we moesten er even tussenuit..

• franssie

franssie

Save the albatross

@TgR_KILLER welke plek is dat? Is wil daar ook nog wel eens heen. vroeger als kind veel met de zeilboten geweest. Deze dus waarschijnlijk? https://www.camperplaatsbrouwersdam.nl/nl/brouwersdam/

[ Voor 27% gewijzigd door franssie op 25-07-2024 19:26 ]

• Drardollan
Oekiejoekie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:18:
[...]

Heb je ANWB-Europaservice ? Als het dan niet binnen 48 uur te repareren is, krijg je een vervangende auto.
Gelukkig niet meer. Ben door de ANWB nog nooit adequaat geholpen in het buitenland. Heb service via Mazda, die ook weinig voorstelt overigens. De conclusie van hen (zonder te kijken) is dat het een oranje lampje is, dus het zal wel. Doorrijden tot de boel ermee ophoudt of dat je thuiskomt is het motto. Als ik met 36 graden naast de Autostrada sta met mijn gezin mag ik ze nog eens bellen *O*

Uiteindelijk vandaag zelf een garage gevonden die bereid was om (kosteloos!) een uitgebreide analyse te doen. Het is niet de katalysator maar een sensor op/na de katalysator. Kan geen kwaad, maar moet in NL wel gefixed worden. Wat de dealer overigens ook oppakt, had van hen ook al akkoord voor reparatie hier (garantie kwestie).

• Drardollan
Timmert schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:45:
[...]

Hier blijft de storing terugkomen na een reset. Op zich niet spannend, maar het nadeel is dat elke andere storing onzichtbaar wordt. En met al die elektronica van tegenwoordig is het allemaal al geen pretje.

Ik ga er nu ook mee naar huis rijden. Heb mijn taak gedaan, overal melding van gemaakt. Dossier is gevormd voor als het nodig is. We gaan het zien, als hij ontploft kan de RBV aan de slag >:)

• Deveon
  • Niet online
Drardollan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:58:
[...]

Gelukkig niet meer. Ben door de ANWB nog nooit adequaat geholpen in het buitenland. Heb service via Mazda, die ook weinig voorstelt overigens. De conclusie van hen (zonder te kijken) is dat het een oranje lampje is, dus het zal wel. Doorrijden tot de boel ermee ophoudt of dat je thuiskomt is het motto. Als ik met 36 graden naast de Autostrada sta met mijn gezin mag ik ze nog eens bellen *O*

Uiteindelijk vandaag zelf een garage gevonden die bereid was om (kosteloos!) een uitgebreide analyse te doen. Het is niet de katalysator maar een sensor op/na de katalysator. Kan geen kwaad, maar moet in NL wel gefixed worden. Wat de dealer overigens ook oppakt, had van hen ook al akkoord voor reparatie hier (garantie kwestie).
Dus.. achteraf had de service vanuit Mazda gelijk. Oranje lampjes hoef je inderdaad niet voor te bellen en pechhulp is onder aan de streep 90% ANWB en is Mazda waarschijnlijk white label reseller.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:46
Gonadan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:51:
[...]

Omdat je een lus moet maken met de kabel, dat kost één haak. De tweede haak gebruik ik om de kabel óók aan het oog op de trekhaak vast te maken zodat hij ook daadwerkelijk echt aan de auto vast zit. Dat is een betere verbinding dan die ene haak direct aan het oog. Zowel qua lengte als trekkracht. (zie ANWB linkje)
Hier hetzelfde, al zit bij mij het oog onder de auto (308) dermate ver weg dat twee karabijnhaken ook handiger zijn.
Lees: het oog zit zeker een aantal cms lager, maar ook gewoon >10cm ver onder de auto. Dus daar heb ik nu permanent een haak in zitten. Waar dan de karabijn haak van de losbreek rem in kan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/17NrOdl.jpeg

Volgens mij is 1 karabijnhaak wel standaard.

Als ik de vouwwagen achter de Yaris hang is dat met 1 karabijnhaak. Daar zit het oog iets van 10 cm onder de bal van de trekhaak en kan je gewoon normaal bij het oog

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 25-07-2024 20:41 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Drardollan
Deveon schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:32:
[...]

Dus.. achteraf had de service vanuit Mazda gelijk. Oranje lampjes hoef je inderdaad niet voor te bellen en pechhulp is onder aan de streep 90% ANWB en is Mazda waarschijnlijk white label reseller.
Ik bel voor elk lampje dat er niet hoort. Ook oranje lampjes met motorstoring en de melding om zo snel mogelijk een garage op te zoeken. Daarvoor neem ik deze service af, anders kan ik het zelf beter regelen (en dat blijkt maar weer). Ben van mening dat Mazda voor mij had moeten regelen dat ik naar de lokale Mazda dealer hier kon gaan (zit op 10 minuten) zodat er een fatsoenlijk oordeel gegeven kon worden. In plaats van gissen even controleren. Voorkomen is beter dan genezen, ook voor hen. Want als het wel boeiend was geweest, dan was het natuurlijk beter geweest om het hier de komende 14 dagen te verhelpen dan straks langs de snelweg.

Gelukkig vorig jaar van mijn eigen gezonde verstand uitgegaan. Toen brandden alle lampen op mijn caravan door kortsluiting in een of ander elektronisch kastje. De ANWB vond het een goed idee om 600KM naar huis te rijden met alle lampen brandend. Dat was voor mij de druppel om de ANWB eruit te doen, het was niet voor het eerst dat ze een levensgevaarlijke situatie als prima te rijden beoordeelden. Ze hebben me eerder geprobeerd met kapotte remmen te laten rijden omdat de door hen aangeraden/geregelde garage nog geen Duplo auto van een echte kon onderscheiden.

[ Voor 23% gewijzigd door Drardollan op 25-07-2024 20:54 ]

• Deveon
  • Niet online
Drardollan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:50:
[...]

Ik bel voor elk lampje dat er niet hoort. Ook oranje lampjes met motorstoring en de melding om zo snel mogelijk een garage op te zoeken. Daarvoor neem ik deze service af, anders kan ik het zelf beter regelen (en dat blijkt maar weer).
Volgens mij zijn dat niet de voorwaarden voor pechhulp, het geld alleen wanneer je niet veilig verder kan rijden. Hier valt inderdaad geen veilige verlichting van een gekoppeld aanhanger ook onder, zodra je hem loskoppelt niet meer tenzij je daar ook aparte pechhulp voor afsluit.

• Drardollan
Deveon schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:58:
[...]

Volgens mij zijn dat niet de voorwaarden voor pechhulp, het geld alleen wanneer je niet veilig verder kan rijden. Hier valt inderdaad geen veilige verlichting van een gekoppeld aanhanger ook onder, zodra je hem loskoppelt niet meer tenzij je daar ook aparte pechhulp voor afsluit.
Hoe kan de Mazda zonder te kijken bepalen of ik veilig verder kan rijden? Een oranje lampje betekent zo snel als redelijk mogelijk naar een garage en een rood lampje is direct stoppen en geen meter meer rijden. Maar er is niet eens gekeken, dat is toch het minste wat je kan regelen als dienst? Want dan weet je wát er mis is.

Ik weet niet hoe jij je aanhanger mee naar huis neemt, maar dat is bij mij altijd gekoppeld. Daar zat overigens het probleem niet vorig jaar, dat zat in de auto. Pechhulp voor een losse aanhanger heb ik nog nooit gehoord, ken het enkel als supplement of inclusief op een reguliere pechhulp. Maar dat zal vast ook wel bestaan.

De ANWB heeft vorig jaar pas na meermaals aandringen gezorgd dat ik een telefoonnummer kreeg van een garage. Alles vanaf toen zelf moeten regelen, de ANWB was “te druk” voor dit soort futiliteiten werd mij verteld. Gelukkig bleek het een fijne garage die wel begreep dat het belangrijk was en die mij niet zeer onveilig weer op weg stuurde.

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 25-07-2024 21:07 ]

• Kevinns
  • Laatst online: 23:42
Drardollan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:04:
[...]

Hoe kan de Mazda zonder te kijken bepalen of ik veilig verder kan rijden? Een oranje lampje betekent zo snel als redelijk mogelijk naar een garage en een rood lampje is direct stoppen en geen meter meer rijden. Maar er is niet eens gekeken, dat is toch het minste wat je kan regelen als dienst? Want dan weet je wát er mis is.

Ik weet niet hoe jij je aanhanger mee naar huis neemt, maar dat is bij mij altijd gekoppeld. Daar zat overigens het probleem niet vorig jaar, dat zat in de auto. Pechhulp voor een losse aanhanger heb ik nog nooit gehoord, ken het enkel als supplement of inclusief op een reguliere pechhulp. Maar dat zal vast ook wel bestaan.

De ANWB heeft vorig jaar pas na meermaals aandringen gezorgd dat ik een telefoonnummer kreeg van een garage. Alles vanaf toen zelf moeten regelen, de ANWB was “te druk” voor dit soort futiliteiten werd mij verteld. Gelukkig bleek het een fijne garage die wel begreep dat het belangrijk was en die mij niet zeer onveilig weer op weg stuurde.
Ik denk dat je verwachtingen wat betreft pechhulpverlening niet helemaal aansluiten bij de contractueel aangeboden dienst.

Een oranje lampje betekent: rij naar een garage. Dan ben je niet gestrand. Pechhulp is geen onderhoudsbedrijf-op-locatie. Zij helpen je alleen als je echt niet meer verder kan, maar dat kan nog steeds beperkt zijn tot afslepen naar een garage.

Wat betreft de caravanverlichting: daar zou ik dan weer wél hulp verwachten, want zonder mag je de weg helemaal niet op.

Edit: Mazda service had trouwens wel het advies kunnen geven om naar de dichtstbijzijnde garage te rijden om het te laten nakijken.

En fijne vakantie nog!

[ Voor 4% gewijzigd door Kevinns op 25-07-2024 21:31 ]

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

HGM schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:49:
[...]

Ook een keer gedaan met een Peugeot. Totdat de automaat ineens niet meer wilde schakelen op de snelweg.... toen was het toch echt wel klaar.
OMG, dit soort situaties nooit mee meegemaakt, ergste was een lekke band (met een volwaardig reserveband in de auto en zelf de band vervangen) :P

[ Voor 9% gewijzigd door aReaRe op 25-07-2024 23:03 ]

• Ivow85
  • Laatst online: 19:24
Drardollan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:04:
[...]

Op zijn best zouden ze je kunnen vertellen wat ook in het "boekje" van de auto staat: rustig doorrijden en een afspraak maken bij de garage.

Pechhulp is er simpelweg niet voor oranje lampjes op het dashboard. Want zoals gezegd kan je daarmee gewoon naar een garagebedrijf rijden om de klacht te laten onderzoeken en reparen. Dat je ver van huis bent en dus niet even langs je vaste onderhoudsadres kunt rijden is daarbij niet het probleem van de pechhulp.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• TgR_KILLER
franssie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:25:
@TgR_KILLER welke plek is dat? Is wil daar ook nog wel eens heen. vroeger als kind veel met de zeilboten geweest. Deze dus waarschijnlijk? https://www.camperplaatsbrouwersdam.nl/nl/brouwersdam/
Nope wij gaan naar deze: https://www.camperparkmarinaportzelande.com
maar die jij noemt staat ook in mijn park4night shortlist idd.

• Drardollan
Ivow85 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 23:12:
[...]

Op zijn best zouden ze je kunnen vertellen wat ook in het "boekje" van de auto staat: rustig doorrijden en een afspraak maken bij de garage.

Pechhulp is er simpelweg niet voor oranje lampjes op het dashboard. Want zoals gezegd kan je daarmee gewoon naar een garagebedrijf rijden om de klacht te laten onderzoeken en reparen. Dat je ver van huis bent en dus niet even langs je vaste onderhoudsadres kunt rijden is daarbij niet het probleem van de pechhulp.
De voorwaarden zijn duidelijk, bij pech bieden ze hulp. Er staat nergens bij welke kleuren de lampjes moeten hebben of dat je stil moet staan. Een absurd algemeen lampje “motorstoring” kan van alles inhouden, ook defecten die op korte termijn wél problematisch worden. En dat is dan toevallig wel 1 van de letterlijke voorwaarden: “als er niet voldoende gedaan is om de pech te voorkomen”.

Ik snap dat ik bij een oranje lampje niet stante pede wordt opgehaald of dat zomaar en direct kosteloos van alles wordt gerepareerd. Wat ik wel verwacht is ondersteuning, bijvoorbeeld dat ze de lokale dealer vragen om even tijd te maken zodat ik binnen enkele dagen even kan langsrijden om de boel uit te lezen ten einde erger te voorkomen. Dan kan ik eventueel in overleg met de dealer ter plekke bepalen wat nodig is. Een oranje motorstoringslampje kan iets simpels zijn als een sensor die een verkeerde waarde uitleest, maar ook een bougies of injector met kuren. Niet direct een probleem, maar ook niet iets wat je op zijn beloop wil laten als je weet dat de combinatie nog 1500KM naar Nederland gaat met volle bepakking. Het is ook in het belang van de pechhulp om dit te weten teneinde escalatie van het probleem te voorkomen. Voorkomen is beter dan genezen.

• Drardollan
aReaRe schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 23:02:
[...]

OMG, dit soort situaties nooit mee meegemaakt, ergste was een lekke band (met een volwaardig reserveband in de auto en zelf de band vervangen) :P
Daarom beter gaan vliegen, de pechhulp voor het vliegtuig regelt iemand anders :+

Hier helaas in 40+ jaar voldoende ervaring, jammer genoeg. Van simpele kwesties zoals een kapotte sensor tot een kerstboom aan verlichting tot een gebroken as van de caravan tot een steentje in de remmen van de auto. Bizar genoeg, hoe nieuwer de spullen hoe meer problemen. Heb 15 jaar met een oude auto en oude caravan heel Europa gezien zonder problemen, en nu met een 4 jaar oude auto en 2 jaar oude caravan aan de lopende band gedoe. Hoe meer elektronica en luxe producten, hoe meer problemen naar mijn idee. De tijd dat je zonder airco’s, movers, complexe motorblokken en weet ik niet voor andere snufjes met je oude barrel probleemloos naar Spanje reed wordt gemist hier :Y

• 205Gutmann
@Drardollan Wat let je om een oldtimertje te kopen en daarmee op pad te gaan. :+
Deze combinatie kwam ik onderweg tegen, een dag later ook nog een mooie Airstream caravan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_BL4pWkM6oRXzp2FXgvI7v6Vmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0hUN4Df1knFFBs4adrs7yCF.jpg?f=fotoalbum_large

• Ozzie
  • Laatst online: 20:48
Hier nooit erge problemen met nieuwe auto's onderweg. Een keer op onze Oost Europa roadtrip ging de airco halverwege stuk maar dat was wel te overleven. Alleen warm, vooral toen we 3 uur stil stonden in de zon voor de grens naar Oekraïne. Hoorde achteraf dat we geluk hadden want het kan net zo goed 8 uur duren bij die grensovergang.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• twowheeler
Deveon schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:32:
[...]

En is zo'n "flut Mazda" toch best in orde.

Ik ga deze week ook met mijn ford naar de garage, die heeft wat problemen gekregen na de laatste reparatie. Dat mogen ze allemaal weer fixen en daarna gaan we op vakantie.

[ Voor 19% gewijzigd door twowheeler op 26-07-2024 09:02 ]

• JanHenk
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 00:12:
[...]
En dat is dan toevallig wel 1 van de letterlijke voorwaarden: “als er niet voldoende gedaan is om de pech te voorkomen”.
Zo'n bepaling ziet meer toe op gewoon regelmatig onderhoud plegen. Een oliewissel, bandjes op spanning, bougies op tijd vervangen indien van toepassing, je kent het wel. Zaken die gewoon verwacht mogen worden van een eigenaar van een voertuig.

Zo'n bepaling ziet niet toe op een oranje lampje terwijl je al op reis bent.

Al ben ik het wel met je eens dat preventie beter is dan genezen. Maar de vraag is of die verantwoordelijkheid bij de pechhulp ligt. Mijn beleving is ook wel dat ze je alleen helpen als je echt niet verder kunt (daarvoor heb ik ze in ieder geval).

Verder wil je trouwens wel een fijne vakantie wensen... Geniet er een beetje van. Voor je het weet is het weer voorbij. En fijn dat het is opgelost. :)

Pagina: 1 ... 223 ... 277 Laatste