Walstroom, een term uit het water wereldje (?) is juist schone stroom vanuit de wal. Op de camping dus vanuit de camping.
Zuivere sinus dus.
Omvormer stroom is, afhankelijk van de omvormer niet zuiver. Bloksinus is wat de meeste omvormers leveren.
Meeste trafo's kunnen daar inderdaad niet zo goed tegen, gaan brommen, worden warm, met eventueel uitval tot gevolg.
Ik zag laatst een elektrische reis tandenborstel op insta voorbij komen, 4 keer per aar opladen..???
Niet op de link geklikt maar misschien dat een helder Googel talent het ding kan terug vinden.
Ik laad zelf altijd mijn Oral-B thuis op voor vertrek, en kan daar best lang mee vooruit. Tot nu toe had ik altijd wel ergens een walstroom aansluiting tijdens de vakantie, genoeg om weer op te laden.
In ons net gekochte oude campertje zit een Waeco zuivere sinus omvormer, 300 watt. genoeg voor dit soort toepassingen. Nog niet gebruikt, eerst maar eens een accu er bij zetten.
Nu ja eerst wat andere klusjes:
Ventilators achter de koelkast
Hoofdremcilinder
Wasbakje in de badkamer is lek, gescherd door ouderdom, kijken of ik dit nog herstellen. Nu loopt het water over de vloer van de badkamer alle kanten op
1 voor 1 alle luikjes en roostertjes er een keertje uit en opnieuw afkitten
Verse olie, filter, luchtfilter, diesel cleaner in de tank er bij, enz wat algemeen onderhoud dus.
Zonnepaneel op het dak, accu er bij. Doel zonder walstroom een paar dagen kunnen staan.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.