[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 208 ... 248 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E.P
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-05 17:41

E.P

Caravan met de mover achteruitrijden goed idee, is een caravan met voorwielaandrijving. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
aReaRe schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:55:
[...]

Of de combi loskoppelen en de caravan op de mover eruit rijden met lage bandenspanning (zeg standje lekke band aan beide kanten). Neuswiel eventueel op een plankje hout of wat er voor handen is.

Ooit in een ver verleden een cursus terreinrijden gehad, hoe leger de band des te meer grip van het profiel en het gaat meestal niet om honderden meters.
Neuswiel kan je ook gewoon optillen. Hier geen mover dus zijwaarts maar één van de banden eruit wrikken.

Afgelopen zaterdag echter door de tractor naar de plek gereden. Konden de caravan nog net kwijt op de plek naast een modderpoel. Helaas was een andere plek geen optie omdat volgende week de rest van de groep komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkGLRYgUNI9z1eLRJPdaSAsO9S8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zzfl43BvpcC7NgKxebwkYGHK.jpg?f=fotoalbum_large

Nog lang niet tot de as :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 09:26
Dag allemaal! Wij gaan het eerst op vakantie met een vouwwagen dit jaar. We hebben er eentje gehuurd om eens te kijken hoe dit bevalt.

Nu blijkt dat er bij de verhuur van de vouwwagen nagenoeg niets word meegeleverd (geen beddengoed, geen keukengerei, pannen, stoelen, tafel, etc).

Ik vroeg mij daarom af: heeft iemand hier toevallig een standaard paklijst liggen voor een vouwwagen? Dus de meest voorkomende spullen die je meeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Muncher Had je Google al geprobeerd? ;) https://vouwwagenspeciali...ag-je-echt-niet-vergeten/

meer lijstjes: https://www.google.com/search?q=paklijst+vouwwagen

[ Voor 22% gewijzigd door Yukkie op 01-05-2024 13:46 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:28

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Of gewoon de zoekfunctie van het topic, want er is al heel veel langsgekomen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 21:16

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik bedacht mij zojuist dat ik afgelopen weekend met grote bewondering heb zitten kijken naar een mede kampeerder (een wandelaar) die zijn matras aan het oppompen was met zoiets:

Wat een briljant eenvoudige en slimme oplossing is dit zeg! :o

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:03
Yukkie schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:54:
Ik bedacht mij zojuist dat ik afgelopen weekend met grote bewondering heb zitten kijken naar een mede kampeerder (een wandelaar) die zijn matras aan het oppompen was met zoiets:

[YouTube: Exped Schnozzel Pumpbag UL]

tja dat krijg je als je niet in het Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic rondhangt ;) Daar gaat het geregeld ook over kamperen, maar wel met iets minder kilo's.

Gebruik dit al jaren, werkt als een tierelier en je kan de zak meteen als drybag gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 01-05-2024 15:05 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:32

Ik heb ook zo'n ding, gaat perfect, weegt niks, kun je je matje ook opgerold in doen zodat je een soort kruk/stoeltje hebt

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Werkt in alle jaargetijden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8Vt4tlOFD9WMd4W0dm8Tn0zjA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfWc9SswUQIGK3l5VgYGyfSf.jpg?f=fotoalbum_large
(Afgelopen februari in Zweden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Muncher schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:41:
Dag allemaal! Wij gaan het eerst op vakantie met een vouwwagen dit jaar. We hebben er eentje gehuurd om eens te kijken hoe dit bevalt.

Nu blijkt dat er bij de verhuur van de vouwwagen nagenoeg niets word meegeleverd (geen beddengoed, geen keukengerei, pannen, stoelen, tafel, etc).

Ik vroeg mij daarom af: heeft iemand hier toevallig een standaard paklijst liggen voor een vouwwagen? Dus de meest voorkomende spullen die je meeneemt?
Dat er geen beddengoed bij zit kan ik nog begrijpen (teveel persoonlijke voorkeur). Keukeninventaris, hangt ervan af of er een keuken bij de vouwwagen zit... :+ Maar stoelen en tafel en wat andere algemene benodigdheden voor het kamperen, daarvan zou ik wel verwachten dat het bij de huur in zit.

Mag ik vragen of het bij een bedrijf of particulier is en welk merk en type vouwwagen?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 07-05 09:45

Ik heb zo'n voetpompje van Exped voor mijn exped luchtbed. Werkt ook heel goed en is super licht. Gebruikte ik altijd toen ik nog veel ging hiken vroeger. https://www.exped-store.nl/exped-mini-pump-2018.html. Vond ik fijner dan zo'n zak, al zal je daar vast ook wel een handigheid in krijgen na een tijdje. Mijn vrouw had zo'n zak en dat vond ik altijd maar een hoop gedoe.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

JanHenk schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:09:
Moraal van dit verhaal, niet meer overleggen met je vrouw :+
Nooit luisteren naar vrouwen :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Ozzie schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:56:
[...]

Ik heb zo'n voetpompje van Exped voor mijn exped luchtbed. Werkt ook heel goed en is super licht. Gebruikte ik altijd toen ik nog veel ging hiken vroeger. https://www.exped-store.nl/exped-mini-pump-2018.html. Vond ik fijner dan zo'n zak, al zal je daar vast ook wel een handigheid in krijgen na een tijdje. Mijn vrouw had zo'n zak en dat vond ik altijd maar een hoop gedoe.
nah, qua gewicht nog steeds te zwaar tov de Snozzle ;) Maar je moet idd even de feeling krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 01-05-2024 16:11 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Hopjesvla79 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:10:
[...]

nah, qua gewicht nog steeds te zwaar tov de Snozzle ;) Maar je moet idd even de feeling krijgen.
Nou dat ligt er maar net aan, die Schnozzel weegt afhankelijk van de maat 40/70/95g terwijl de mini pump 45g weegt. Dus alleen de S is lichter. En dan scheelt het 5 gram.

Nou was ik nooit echt een grammen teller, wilde gewoon zoveel mogelijk ruimte in mijn tas voor blikken bier dus zo compact mogelijke slaapspulletjes mee :) De lege blikjes de hele dag mee slepen totdat er ergens een prullenbak staat was waarschijnlijk meer gewicht.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik heb tegenwoordig ook dit als pomp. Voor als ik tijdens vochtige maanden de hort op ga.

Afbeeldingslocatie: https://productimage001.bever.nl/productimages/550x825/g4hx3b0009_7979_01_nl.jpg

https://www.bever.nl/p/fl...-batterij-G4HX3B0009.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
Ik krijg meteen een fleshlight vibe bij dat ding :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Ozzie schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:26:
[...]

Nou dat ligt er maar net aan, die Schnozzel weegt afhankelijk van de maat 40/70/95g terwijl de mini pump 45g weegt. Dus alleen de S is lichter. En dan scheelt het 5 gram.

Nou was ik nooit echt een grammen teller, wilde gewoon zoveel mogelijk ruimte in mijn tas voor blikken bier dus zo compact mogelijke slaapspulletjes mee :) De lege blikjes de hele dag mee slepen totdat er ergens een prullenbak staat was waarschijnlijk meer gewicht.
dat valt dan inderdaad mee, ik zat nog aan de oude rode versie te denken van Exped. Maar goed, ik gebruik mijn schnozzle ook als drybag dus scheelt dan ook weer.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mijn sea to summit heeft dat systeem als tas voor het matje.. 2 in 1 dus :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
JanHenk schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:36:
[...]

Dat er geen beddengoed bij zit kan ik nog begrijpen (teveel persoonlijke voorkeur). Keukeninventaris, hangt ervan af of er een keuken bij de vouwwagen zit... :+ Maar stoelen en tafel en wat andere algemene benodigdheden voor het kamperen, daarvan zou ik wel verwachten dat het bij de huur in zit.

Mag ik vragen of het bij een bedrijf of particulier is en welk merk en type vouwwagen?
Het is via een bedrijf. Het type/merk vouwwagen is een De Cabanon Mercury.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
Muncher schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:43:
[...]

Het is via een bedrijf. Het type/merk vouwwagen is een De Cabanon Mercury.
Beetje raar verhuur bedrijf dan... Je gaat toch een kampeermiddel huren omdat je nog geen kampeer spullen hebt. Maar dan kan je alsnog alle potten pannen en alles aanschaffen omdat het niet bij de huur zit..

Anyhow, setje bestek, zon standaard set borden/en kommen en mokken. Paar pannen en wat dat betreft kom je al een eind.

Beddengoed kan je van thuis meenemen (doen wij met de camper nog steeds....) Tip, neem wat fleecedekens mee. Ook die hebben wij altijd 4 aan boord. Als het wat kouder wordt zijn die dingen ideaal!

Qua stoelen etc. kan je eventueel gewoon je tuinstoelen van thuis meenemen als je die hebt... Tafel is wellicht wat lastiger. Maar ja, als je even gaat proberen met een huurmiddel wil je ook niet voor 500/1000 euro aan spullen aanschaffen lijkt mij.. :+

hebben ze niet voor X huurprijs een set? Dat zie je ook nog weleens..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zojuist de vouwwagen ook weer van stal gehaald, die heeft er weer zin in. De extra paardjes die ik aan de auto heb laten toevoegen maken het geheel lekker soepel. Kom maar op met dat kamperen, heb er onderhand al flink zin in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muncher
TgR_KILLER schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:54:
[...]

Beetje raar verhuur bedrijf dan... Je gaat toch een kampeermiddel huren omdat je nog geen kampeer spullen hebt. Maar dan kan je alsnog alle potten pannen en alles aanschaffen omdat het niet bij de huur zit..

Anyhow, setje bestek, zon standaard set borden/en kommen en mokken. Paar pannen en wat dat betreft kom je al een eind.

Beddengoed kan je van thuis meenemen (doen wij met de camper nog steeds....) Tip, neem wat fleecedekens mee. Ook die hebben wij altijd 4 aan boord. Als het wat kouder wordt zijn die dingen ideaal!

Qua stoelen etc. kan je eventueel gewoon je tuinstoelen van thuis meenemen als je die hebt... Tafel is wellicht wat lastiger. Maar ja, als je even gaat proberen met een huurmiddel wil je ook niet voor 500/1000 euro aan spullen aanschaffen lijkt mij.. :+

hebben ze niet voor X huurprijs een set? Dat zie je ook nog weleens..
Ze hebben wel iets, maar dat is verre van compleet lijkt het. Ik ben nu bezig een lijstje te maken en zal die delen als het af is. In tegenstelling tot wat iedereen hier roept, lijkt het aantal paklijsten dat gedeeld is hier zeer beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Muncher schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:15:
[...]

Ze hebben wel iets, maar dat is verre van compleet lijkt het. Ik ben nu bezig een lijstje te maken en zal die delen als het af is. In tegenstelling tot wat iedereen hier roept, lijkt het aantal paklijsten dat gedeeld is hier zeer beperkt.
Even ruwe copy/ paste uit een Excel. Niet onuitputtend maar geeft je misschien een idee. Ik zie dat hij al een tijdje niet bijgewerkt is.. Er staan nog dingen op van kamperen met de tent die we al jaren niet meer hebben. Maar goed.

Pannen set, Wok pan, Ketel, Glazen
Bestek, Messenset, Dunschiller
Onderzetters, Snijplank, Rol vuilniszakken
2 Sponsjes, Afwasborstel,
6 Schoonmaak doekjes, Afdruiprekje
6 Theedoeken + Keuken handdoeken
Ventilator, grondzeil, 2 Fleece deken
Blikopener + Houten lepels
Soeplepel, lepel, bakspaan, Schaar
Zak klemmen + Wasknijpers
2 Theeglas, Glazen, Camping serviesset
Ikea vershoudzakjes, Keukenrollen 2
Rotsharingen, CEE kabel, CCE verloopkabel
Jerrycan + tuit
Wc papier, schoonmaakspul

Wiggen en steunen, plankjes
2x Stoelen + voetenbankjes
Brandblusser, Deurmat, Bezem
2x Gasfles
Hesjes + gevarendriehoek
Campingaz 200s,Gasfles R907
Klaptafel, Gereedschapkist
Water Jerrycan / Muggen ding
Camera + Statief
Haspel 230v euro
Koeltasje (leeg), Afwasbak
2 Hoofdkussens, Beddengoed
2x Slaapzak, Kussentjes

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:12:
De extra paardjes die ik aan de auto heb laten toevoegen maken het geheel lekker soepel.
Paardjes toe laten voegen aan je Canon camera :? :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:37

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb nog een beetje een haat-liefde relatie met de Kavango....er zijn wel wat dingetjes waarvan ik denk "waarom...?"

De doorreiscamping, moederziel alleen op een veldje...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71jx_CS1gJWahKzDuvt9IL96EU0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IAjPOwKRkO5EHtA55pVuyq4P.jpg?f=user_large

Ondanks dat deze wagen nieuw is en de cabine vol zit met plooien blijft het een beetje gerommel met het afspannen. Ik snap niet waarom de keuze is genomen om het gehele doek vast te moeten zetten met die elastieken (op 2 punten na). De spanbanden die onze oude Falgo Havik had vond ik praktischer. Resultaat: een vaatdoek :P Hier moet ik nog even wat handigheid in krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdIhMK89pp6PLNMsx30Oh5Ufkl0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NMVxPbwNnTNwdfFpAHxTpbyn.jpg?f=user_large

De varioluifel bevalt ook goed, ook fijn dat je deze geheel naar wens in kan stellen.

Het waterpas zetten in de breedte vind ik nog wel een gedoe. De eerder genoemde tip met de handrem lijkt ook niet helemaal te werken. Voor nu rij ik de wagen wel op een plankje maar ik voorzie wel problemen met schevere plekken.

In de lengte waterpas zetten is makkelijker maar bij aflopende plekken wordt de doorganghoogte te hoog waardoor de slikranden gaan zweven en de elastieken voor de haringen te kort zijn. Je kan het wel weer afstellen maar dan wordt de doorgang lager en staat hij minder strak.

Voorscherm, had graag de keuze gezien om hem ook omhoog op te kunnen rollen en vast te zetten ipv alleen richting de zijkant.

Wel wil ik meegeven dat schroefharingen de uitvinding van de eeuw zijn.

Als laatste kraakt mijn trekhaak/koppeling tijdens het rijden al denk ik dat de kogel wel een schuurpapiertje en wat vet kan gebruiken...

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
vhal schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:15:
Ik heb nog een beetje een haat-liefde relatie met de Kavango....er zijn wel wat dingetjes waarvan ik denk "waarom...?"

[Afbeelding]

Ondanks dat deze wagen nieuw is en de cabine vol zit met plooien blijft het een beetje gerommel met het afspannen. Ik snap niet waarom de keuze is genomen om het gehele doek vast te moeten zetten met die elastieken (op 2 punten na). De spanbanden die onze oude Falgo Havik had vond ik praktischer. Resultaat: een vaatdoek :P Hier moet ik nog even wat handigheid in krijgen.

[Afbeelding]

De varioluifel bevalt ook goed, ook fijn dat je deze geheel naar wens in kan stellen.

Het waterpas zetten in de breedte vind ik nog wel een gedoe. De eerder genoemde tip met de handrem lijkt ook niet helemaal te werken. Voor nu rij ik de wagen wel op een plankje maar ik voorzie wel problemen met schevere plekken.

In de lengte waterpas zetten is makkelijker maar bij aflopende plekken wordt de doorganghoogte te hoog waardoor de slikranden gaan zweven en de elastieken voor de haringen te kort zijn. Je kan het wel weer afstellen maar dan wordt de doorgang lager en staat hij minder strak.
Toch is dat wel de manier. Wanneer de voorkant (in jouw geval) van de tent te hoog komt moet je de uitschuifstokken niet tot het palletje doen maar iets minder en gewoon op de klem. Daarna gewoon als alles vast staat wat opspannen met de uitschuifstokken en steunstokken. Het zal niet zo strak zijn als op een waterpas biljartlaken maar echt flink geplooid is het meestal ook niet.

Wanneer het veld dermate scheef is dat het niet meer echt haalbaar is dan kies ik ervoor om gewoon maar één richting waterpas te zetten en de andere gewoon zo ver mogelijk. Als je hoofd iets hoger ligt dan je voeten heb merk je dat amper, maar zijwaarts scheef merk je vrij snel. Ik heb dan ook geen oprijblokken.
Voorscherm, had graag de keuze gezien om hem ook omhoog op te kunnen rollen en vast te zetten ipv alleen richting de zijkant.

Als laatste kraakt mijn trekhaak/koppeling tijdens het rijden al denk ik dat de kogel wel een schuurpapiertje en wat vet kan gebruiken...
Volspuiten met WD40 en dan met een doekje goed poetsen. Sowieso zand en vuil eraf want dat kraakt inderdaad, en de WD40 verwijderd roest en smeert het licht. Echt volsmeren met vet is meestal niet nodig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ondanks dat ik wel van het type ben dat de eerste paar dagen vaak nog wel wat aan het aanpassen ben om het nog strakker/beter neer te zetten... Uiteindelijk is de functie er niet of nauwelijks minder om. Maak je niet druk... :)

Het kan de plek zijn (niet vlak) of de handigheidjes die je nog even moet krijgen (wat span je als eerste af, in welke richting, etc.), maar dat komt vanzelf. Kijk goed naar het doek en de richting van de plooien, dan krijg je vaak wel een idee waar het in kan zitten en doe je dat de volgende keer weer anders.

De Falco tenten hebben inderdaad een fijn systeem qua afspanning, kun je niks fout aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:01:
[...]
Wanneer het veld dermate scheef is dat het niet meer echt haalbaar is dan kies ik ervoor om gewoon maar één richting waterpas te zetten en de andere gewoon zo ver mogelijk. Als je hoofd iets hoger ligt dan je voeten heb merk je dat amper, maar zijwaarts scheef merk je vrij snel. Ik heb dan ook geen oprijblokken.
Maar daarbij is de slaaprichting wel relevant. @vhal ligt, net als wij, in de lengte op de wagen en moet dus, om niet naar links en rechts te rollen, juist over de breedte van de wagen waterpas zetten. Dat meteen de grootste uitdaging.

Als je in de breedte slaapt (zoals jij als ik me goed herinner), moet je dus juist de lengte waterpas zetten, maar daar is geen kunst aan :)
Volspuiten met WD40 en dan met een doekje goed poetsen. Sowieso zand en vuil eraf want dat kraakt inderdaad, en de WD40 verwijderd roest en smeert het licht. Echt volsmeren met vet is meestal niet nodig.
Goede tip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
Ik heb toch maar een grotere bagagewagen gekocht begin deze week. Vorig jaar rond deze tijd een Anssems Bagagewagen gekocht van 201x101cm en toen ik die ophaalde dacht ik 'Wow, zoveel ruimte, die krijg ik nooit vol!'. Maar toen we de eerste keer gingen inladen viel dat toch vies tegen. Eigenlijk meteen helemaal vol en een grote puzzel om alles op de terugweg weer passend erin te krijgen. Het was de eerste keer dat we met twee kinderen gingen kamperen.

Dus nu een maatje groter gekocht, 211x126. Vooral die 25 cm in de breedte scheelt enorm. We gaan van ~1000 liter naar ~1300 liter. En met inmiddels een 3e kind op komst is dat waarschijnlijk geen overbodige luxe. Al duurt dat nog tot eind dit jaar, dus deze zomer nog gewoon met 2 kinderen en mijn (iets grotere dan normaal) vrouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Ozzie Ik heb exact diezelfde bagagewagen een keer gehuurd, omdat ik ook wilde weten of de inhoud wel voldoende was... (er staan ook foto's eerder in het topic trouwens). Mij viel het tegen qua inhoud. Ik kwam toen ook al tot de conclusie dat, mochten we de tent houden, de kar een maat groter moest worden. Die bagagewagen is iirc rond de 1000 liter inhoud. Dat is zo vol met wat luxe kamperen (slaapmatten, grote gezinstent, wat keukenspul) en al dat spul voor (jonge) kinderen...

Wel een heel fijne en fraaie bagagewagen trouwens, zo'n Anssems.

Nu hebben we ook rond de 1000 liter in de vouwwagen, maar gaat de tent, het matras, zelfs slaapmat voor de oudste gewoon bovenop die kar en de keuken met inventaris erachter.. Nu is die 1000 liter inhoud ineens best wel leeg :P

Gaat je Urban Arrow ook weer bovenop déze Anssems? 8)

PS: gefeliciteerd met de aanstaande kleine! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:31

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toch nice om het zo te zien en heb erg zin zaterdag m'n Combi Camp Flexi Comfort (een kloon van de Kavango) op te halen, en volgend weekend even te testen.

Zat zelf qua in de breedte waterpas zetten te denken aan van die oprijbokken aan één zijde. Verder zat het veel gewenning zijn.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JanHenk schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:33:
Maar daarbij is de slaaprichting wel relevant. @vhal ligt, net als wij, in de lengte op de wagen en moet dus, om niet naar links en rechts te rollen, juist over de breedte van de wagen waterpas zetten. Dat meteen de grootste uitdaging.

Als je in de breedte slaapt (zoals jij als ik me goed herinner), moet je dus juist de lengte waterpas zetten, maar daar is geen kunst aan :)
Klopt, hij zal een andere dimensie moeten stellen dus heeft mogelijk wel blokken nodig.
Echter klapt de tent bij hem alsnog in de slaaprichting dus mijn advies daarin blijft staan. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 07-05 16:10

Smurf

Detri

Heb je (ook) een aanhanger met anti-slinger koppeling? In dat geval nooit je trekhaak of deze koppeling invetten. Die koppelingen werken op frictie, wat inderdaad gekraak kan veroorzaken.
Het beste kan je ervoor zorgen dat je trekhaak en frictiecups schoon en glad zijn. Bij een nieuwe trekhaak kan je de verf er eventueel af schuren. Dat zou het kraken moeten minimaliseren.

Persoonlijk stoort het me niet zo eigenlijk. Het is voor mij meer een bevestiging dat de caravan nog steeds goed aan de trekhaak zit :P

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 07-05 16:44

Flipmo

OMG !!

Smurf schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:43:
[...]

Heb je (ook) een aanhanger met anti-slinger koppeling? In dat geval nooit je trekhaak of deze koppeling invetten. Die koppelingen werken op frictie, wat inderdaad gekraak kan veroorzaken.
Het beste kan je ervoor zorgen dat je trekhaak en frictiecups schoon en glad zijn. Bij een nieuwe trekhaak kan je de verf er eventueel af schuren. Dat zou het kraken moeten minimaliseren.

Persoonlijk stoort het me niet zo eigenlijk. Het is voor mij meer een bevestiging dat de caravan nog steeds goed aan de trekhaak zit :P
Onze (oude) caravan heeft ook pas een nieuwe anti slinger koppeling, meine liebe wat een herrie komt daarvan vanaf als je een bochtje rijd.
Vond het eerst ook enorm storend, maar wat je zegt hebben wij nu idd ook.. Als hem hoort, weet ik dat de koppeling zijn werk doet :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ozzie
JanHenk schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:42:
@Ozzie Ik heb exact diezelfde bagagewagen een keer gehuurd, omdat ik ook wilde weten of de inhoud wel voldoende was... (er staan ook foto's eerder in het topic trouwens). Mij viel het tegen qua inhoud. Ik kwam toen ook al tot de conclusie dat, mochten we de tent houden, de kar een maat groter moest worden. Die bagagewagen is iirc rond de 1000 liter inhoud. Dat is zo vol met wat luxe kamperen (slaapmatten, grote gezinstent, wat keukenspul) en al dat spul voor (jonge) kinderen...

Wel een heel fijne en fraaie bagagewagen trouwens, zo'n Anssems.

Nu hebben we ook rond de 1000 liter in de vouwwagen, maar gaat de tent, het matras, zelfs slaapmat voor de oudste gewoon bovenop die kar en de keuken met inventaris erachter.. Nu is die 1000 liter inhoud ineens best wel leeg :P

Gaat je Urban Arrow ook weer bovenop déze Anssems? 8)

PS: gefeliciteerd met de aanstaande kleine! :)
De Urban Arrow gaat niet mee denk ik deze keer. We gaan volgend weekend met twee andere stellen (en kinderen) maar die nemen geen fietsen mee, dus dan hoeft die van ons ook niet mee. En in de zomer gaan we naar zuid Frankrijk.

Vorig jaar hebben we door het slechte weer onze vakantie halverwege afgebroken en de hele boel ingepakt en naar zuid frankrijk gereden en dat is best een stuk met de hele tijd een bakfiets in je achteruitkijk spiegel :) En eenmaal ter plekke daar ook niet zo heel erg veel gebruikt. Dus ik vermoed dat we hem dit keer thuis laten, maar misschien gaat die wel mee. Het ging helemaal prima in ieder geval vorig jaar.

Kinder fietsje er ook nog aan vast gebonden :D en dan zo hup naar Frankrijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mHwNCMzBbrWIEOOAfXQEY9DGko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQ0ROQ9HtyunnW8GDtlZHfQ4.jpg?f=fotoalbum_large
Deze foto is van hemelvaart vorig jaar, maar zelfde pricipe :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Dingen meenemen die niet gebruikt worden kennen we. Deze vakantie de sup niet gebruikt, gaat hem ook niet meer worden :( maar ik heb het liever bij en niet nodig dan andersom ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Met wat mazzel volgende week beetje fijn weer om weer een keer de DMT te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-05 17:38
Hmmm, volgens mij is het grondzeil van onze Bardani na 2 jaar gebruik nu al niet meer volledig waterdicht. Ik snap dat het geen De Waard kwaliteit is, maar dit lijkt me niet de bedoeling?

Hebben meer mensen deze ervaring? We leggen er nu alleen een worteldoek onder, daar kan ik misschien wel een waterdicht zeil overheen leggen ofzo, maar aangezien dat nooit een mooie kuip vormt lijkt me dat eigenlijk geen oplossing...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:01:
[...]

Ik zou dat inspuiten met WD40 niet aanbevelen als je een hulpstabilisator hebt van Alko / Knopt, je remschoenen in de koppeling help je ermee naar de klote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 22:47
maartend schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:40:
Met wat mazzel volgende week beetje fijn weer om weer een keer de DMT te lopen
Die wil ik graag met m'n schoonmoeder doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
aReaRe schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:51:
Ik zou dat inspuiten met WD40 niet aanbevelen als je een hulpstabilisator hebt van Alko / Knopt, je remschoenen in de koppeling help je ermee naar de klote.
Het ging om een Aart Kok vouwwagen, daar zit een standaard koppeling op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
Mijn bij elkaar geveegde paklijst voor de vouwwagen.
Auto

Vignetten voor de autobahn

Gevarendriehoek

Veiligheidshesjes

Milieusticker

Reserve autosleutels

Startkabels

Verbanddoos

Witte kenteken

Documenten

Identiteitsbewijzen

Kentekenbewijs auto

Kentekenbewijs vouwwagen

Telefoonnummers bank en verzekering

Rijbewijzen

Groene kaart

Europees schadeformulier

Reservering camping

Zorgverzekeringspas

Betaalmiddelen

Gezondheid

Tekentang

Insectenspray

Iets voor insectenbeten

Medicijnen

Paracetamol

Pincet

Thermometer

Ontsmettingsmiddel

Veiligheidsspelden

Schaartje

Pleisters

Toiletartikelen

Koken

Kooktoestel

Pannen

Campingservies

Campingbestek

Lucifers

Koelbox / Koelkast

Thermoskan

Blikopener

Flesopener en kurkentrekker

Vuilniszakken

Afwasteiltje

Afwasborstel

Theedoeken

Keukendoeken

Vaatdoekje

Schuursponsje

Afwasmiddel

Watertank / jerrycan

Gasfles en aansluiting

Snijplank

Schaar

Pannenset

Fluitketel/waterkoker

Drinkglazen

Bestek,

Messenset

Dunschiller

Onderzetters,

Snijplank,

Rol vuilniszakken

2 Sponsjes, Afwasborstel,

6 Schoonmaak doekjes,

Afdruiprekje

6 Theedoeken + Keuken handdoeken

Grondzeil

Blikopener + Houten lepels

Soeplepel

Bakspaan

Schaar

2 Theeglazen

Ikea vershoudzakjes

Keukenrollen 2

Jerrycan + tuit

Wc papier

Koeltasje (leeg)

Afwasbak

Kleding

Kleding

Pyjama

Slippers

Dichte schoenen

Warme trui

Regenkleding

Ondergoed

Jas

Zonnebrandcrème

Paraplu

Zwemkleding

Badlakens

Zonnebril

Pet of hoed

Telefoonoplader

Op de camping

Campingtafel en -stoelen

Slaapzakken / dekbedden

Kussens

Beddengoed

Verlichting

Zaklamp

Waslijn en knijpers

Stoffer en blik

Duct tape

Opbergkratten

Naaisetje

CEE stekkerdoos of verloopstekker

Handdoeken

Fleece dekens

2x Stoelen + voetenbankjes

Deurmat

Klaptafel

Water Jerrycan

2 Hoofdkussens

Beddengoed

2x Slaapzak

Bialetti/Koffiezetapparaat

Parasol

Vouwwagen accessoires

Sleutel en reservesleutel vouwwagen

Grondzeil

Haringen en scheerlijnen

Hamer

Stormbanden

Voortent of luifel

Reserve handrembreekkabel

Plankjes steunpoten

Disselslot / wielklem

Reservelampen

Slinger steunpoten

CEE kabel, CCE verloopkabel

Schoonmaakspul voor de wagen

Wiggen en steunen, plankjes

Gasfles

Klamboe

Haspel 230v euro

Bezem

Gereedschapkist

Rubberen hamer

Waterpas
Dank oa aan @TgR_KILLER

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:05
Muncher schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:35:
Mijn bij elkaar geveegde paklijst voor de vouwwagen.

Witte kenteken
Kentekenbewijs vouwwagen
Dat klinkt heel onlogisch?

Als je een witte plaat moet gebruiken, en je vouwwagen dus <750KG is, dan heeft de vouwwagen geen eigen kenteken en derhalve ook geen kentekenbewijs. Als de vouwwagen >750KG is en dus een eigen kenteken heeft dan heb je wel een kentekenbewijs maar geen witte plaat nodig.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
Drardollan schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:03:
[...]

Dat klinkt heel onlogisch?

Als je een witte plaat moet gebruiken, en je vouwwagen dus <750KG is, dan heeft de vouwwagen geen eigen kenteken en derhalve ook geen kentekenbewijs. Als de vouwwagen >750KG is en dus een eigen kenteken heeft dan heb je wel een kentekenbewijs maar geen witte plaat nodig.
Dank voor de aanvulling. Ik heb geprobeerd een zo volledige lijst te maken. Dus ja, zitten wat dubbele dingen in maar dat kan men naar eigen inzicht schrappen/aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:43

Bommes

Capo del formaggio

Weekendje weg, onze paklijst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plruF5iL6pwymjXqMKFGTHrJBcg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L866x3vRv2ayy34Ik9rgCdfd.jpg?f=fotoalbum_large
Vergeten we dan wat?
Vast wel :P en ook dat lost zich wel weer op.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ozzie
Bommes schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:13:
Weekendje weg, onze paklijst:
[Afbeelding]
Vergeten we dan wat?
Vast wel :P en ook dat lost zich wel weer op.
Behalve als je knuffels vergeet, dan mag je terug :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ozzie schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:14:
[...]

Behalve als je knuffels vergeet, dan mag je terug :)
Waar gebeurd:
Voor mijn dochtertje nog nooit nodig geweest, knuffels dus nog nooit vergeten.
Maar mijn ex vrouw wel, ja volwassen vrouw met knuffel. Die zo belangrijk is voor haar dat ik de camper terug om kon draaien om dat ding op te halen.

Zelf wel ooit mijn complete toiletartikelen zooi vergeten. Dus bij de eerste supermarkt bij de eerste overnachting stop alles moeten kopen. Tandenborstel, tandpasta, zeep, kam, deo, zeep, toilettas, enz.
Gelukkig toen nog geen medicijnen nodig, nu wel dus nu keert ik daarmee wat beter op. :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Bommes schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:19:
[...]

Waar gebeurd:
Voor mijn dochtertje nog nooit nodig geweest, knuffels dus nog nooit vergeten.
Maar mijn ex vrouw wel, ja volwassen vrouw met knuffel. Die zo belangrijk is voor haar dat ik de camper terug om kon draaien om dat ding op te halen.

Zelf wel ooit mijn complete toiletartikelen zooi vergeten. Dus bij de eerste supermarkt bij de eerste overnachting stop alles moeten kopen. Tandenborstel, tandpasta, zeep, kam, deo, zeep, toilettas, enz.
Gelukkig toen nog geen medicijnen nodig, nu wel dus nu keert ik daarmee wat beter op. :+
Wij zijn weleens mijn vrouw's epipennen kwijtgeraakt op vakantie, en we hebben eigenlijk als regel dat mijn vrouw niets mag eten tenzij ze een epipen op zak heeft. Dus toen moesten we in Slowakije naar de apotheek om nieuwe epipennen te kopen. Waren daar nog goedkoper ook dan in NL. Dus zelfs voor medicijnen is wel wat te regelen.

En natuurlijk vonden we ze twee dagen later terug in een vakje in een rugzak waar we normaal nooit dingen in stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Niemand overstroomd gisteren na al die regen en hagel die er gevallen is?

Zelf nog nooit meegemaakt gelukkig met de caravan. Uiteraard wel flinke regenbuien.
Maar gisteren was toch wel ff serieus water/hagel

We gaan morgen op pad naar de Twee bruggen in Winterswijk.
Vooral rond hemelvaart heerlijk weer, gelukkig die dagen mooi vrij :)
(maandag, dinsdag, woensdag wel op en neer naar het werk.. is ook maar 10km gelukkig)

[ Voor 34% gewijzigd door Flipmo op 03-05-2024 10:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Flipmo schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:32:
Bij ons in de regio voor het gevoel maar 2 druppels gevallen, elders was het erger blijkbaar. Blij dat ik dit jaar niet op de voorseizoensplek sta, het is echt om te janken qua weer dit jaar.
Zelf nog nooit meegemaakt gelukkig met de caravan. Uiteraard wel flinke regenbuien.
Ik wel, sfeerfoto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u79Hb6tCFkPub6j4bJDVMB0C930=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pfoQ6qmHuAG7IL4I2TIVyTjy.jpg?f=user_large

Hopelijk eens maar nooit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-05 14:46
Drardollan schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:45:
Bij ons in de regio voor het gevoel maar 2 druppels gevallen, elders was het erger blijkbaar. Blij dat ik dit jaar niet op de voorseizoensplek sta, het is echt om te janken qua weer dit jaar.
Ik woon ineens aan het water. Zowel voor als aan de zijkant van het rijtje waarik woon is een wadi. Die is compleet overstroomd, evenals het naastgelegen fietspad. Gelukkig liggen de huizen net wat hoger.

En in de buurt zitten heel veel campings waarbij ook veel wateroverlast is. Ga dit weekend wel even een rondje doen op de fiets, ben wel benieuwd hoe erg het is (klinkt als ramptoerist, maar ik vind het oprecht heel vervelend voor de campinggasten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

pirke schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:06:
Dingen meenemen die niet gebruikt worden kennen we. Deze vakantie de sup niet gebruikt, gaat hem ook niet meer worden :( maar ik heb het liever bij en niet nodig dan andersom ;)
SUP is ook nog eens veel ruimte.. zelfde met body/boogie boards.. dus vaak moeten wij kiezen welke mee te nemen.. en soms gok je verkeerd.. neem je body/boogie boards mee en is er totaal geen surf maar een baai vol met SUPs.. toen baalde ik wel.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Maar gisteren was toch wel ff serieus water/hagel

We gaan morgen op pad naar de Twee bruggen in Winterswijk.
Vooral rond hemelvaart heerlijk weer, gelukkig die dagen mooi vrij :)
(maandag, dinsdag, woensdag wel op en neer naar het werk.. is ook maar 10km gelukkig)
PS. Obelink op loopafstand mocht je wat vergeten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ozzie schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:55:
[...]

De Urban Arrow gaat niet mee denk ik deze keer. We gaan volgend weekend met twee andere stellen (en kinderen) maar die nemen geen fietsen mee, dus dan hoeft die van ons ook niet mee. En in de zomer gaan we naar zuid Frankrijk.

Vorig jaar hebben we door het slechte weer onze vakantie halverwege afgebroken en de hele boel ingepakt en naar zuid frankrijk gereden en dat is best een stuk met de hele tijd een bakfiets in je achteruitkijk spiegel :) En eenmaal ter plekke daar ook niet zo heel erg veel gebruikt. Dus ik vermoed dat we hem dit keer thuis laten, maar misschien gaat die wel mee. Het ging helemaal prima in ieder geval vorig jaar.

Kinder fietsje er ook nog aan vast gebonden :D en dan zo hup naar Frankrijk.
[Afbeelding]
Deze foto is van hemelvaart vorig jaar, maar zelfde pricipe :)
Leuk die foto's. Ik zit er over na te denken om ook zoiets te maken. De Urban Arrow past ook los op onze kar, maar tijdens vakantie ligt daar natuurlijk bagage. Heb jij 2 dwarslaten van hout gebruikt met een hoekijzer als oplegging? Gewoon een vuren lat van ~ 44x70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hy9cOzkmI-f2-DauNdnHoYJsUq4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jsrB9maEY0pkEZZi5neHpAMx.jpg?f=user_large

Juli 2021 in camping in Schin op Geul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 18:10
aReaRe schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:57:
[...]

[Afbeelding]

Dit zal de vakantie (afhankelijk van de duur) wel flink verpest hebben denk ik zo? Moet er (zeker met een vouwwagen, daar heb je vaak teveel spullen 'in de tent/ op de grond' om ze in de uitgeklapte vouwwagen te bergen) toch niet aan denken dat het water dan zo hoog staat. (nu hebben wij er ook niet eentje met een kuipgrondzeil, dus dat helpt ook totaal niet)
Met zoveel water is de charme van het getik van regen natuurlijk ook wel snel verdwenen ;) Dat vind ik over het algemeen wel een prettig geluidje, maar dat is wel omdat het dan vaak buien zijn, ipv dagen aan regen (en ook nog eens hard, dus hoog water)

[ Voor 14% gewijzigd door jbdeiman op 03-05-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Drardollan schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:45:
[...]

[...]

Ik wel, sfeerfoto:

[Afbeelding]

Hopelijk eens maar nooit weer.
:X

Moet er niet aan denken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Cheesy schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:56:
[...]

Leuk die foto's. Ik zit er over na te denken om ook zoiets te maken. De Urban Arrow past ook los op onze kar, maar tijdens vakantie ligt daar natuurlijk bagage. Heb jij 2 dwarslaten van hout gebruikt met een hoekijzer als oplegging? Gewoon een vuren lat van ~ 44x70?
Ozzie in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"

Hier heeft ie eerder details gedeeld 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
pirke schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:14:
[...]

Moet er niet aan denken
Wij ook niet, maar je hebt tegen natuurgeweld letterlijk 0 in te brengen. Dat is de meest belangrijke les die ik geleerd heb op dat moment. Je denkt dat je iets in te brengen hebt, maar de natuur lacht je gewoon keihard uit.

We hebben het overleefd en het grootste deel van de spullen, inclusief caravan, kunnen redden. Wij waren 1 van de weinigen op ons "padje". Diverse mensen me serieuze schade, waaronder een stel wat letterlijk de week ervoor hun nieuwe caravan had opgehaald bij de dealer en net 2 dagen een paar plekken naast ons stond. Dat was de enige en laatste rit van de caravan. Gelukkig goed verzekerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:49
pirke schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:14:
[...]

Moet er niet aan denken
Gewoon je pootjes wat verder uitdraaien toch? Dan wordt een soort paalwoning boven het water ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

jbdeiman schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:04:
[...]

Dit zal de vakantie (afhankelijk van de duur) wel flink verpest hebben denk ik zo? Moet er (zeker met een vouwwagen, daar heb je vaak teveel spullen 'in de tent/ op de grond' om ze in de uitgeklapte vouwwagen te bergen) toch niet aan denken dat het water dan zo hoog staat. (nu hebben wij er ook niet eentje met een kuipgrondzeil, dus dat helpt ook totaal niet)
Met zoveel water is de charme van het getik van regen natuurlijk ook wel snel verdwenen ;) Dat vind ik over het algemeen wel een prettig geluidje, maar dat is wel omdat het dan vaak buien zijn, ipv dagen aan regen (en ook nog eens hard, dus hoog water)
Ik stond er met de caravan, de eerste keer met de caravan op pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 18:10
LordSinclair schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:52:
[...]

Gewoon je pootjes wat verder uitdraaien toch? Dan wordt een soort paalwoning boven het water ;)
De bak + bedden staan wel droog, maar verder gebruik je vooral de tent met (mobiele) kastjes. Slapen en zitten zou zeker wel droog kunnen met onze vouwwagen, daarvoor hoeven de pootjes neit (nog) verder uit. Denk dat de bedden op zo'n 90cm / 1m hoogte zit vanaf de grond gezien, dus dat hoeft geen probleem te zijn qua slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tnx, dat maakt een hoop duidelijk. Die dwarsliggers horen bij de kar dus.
Ons karretje is anders dus bedenk ik zelf wel wat.

Die post kwam niet uit de zoekfunctie ;) Ik had wel deze foto:
Ozzie in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

@aReaRe gelukkig al een jaar of 3 aan het camperen, ik hoop dat we inmiddels voorzien zijn.
Want bij Obelink kom je nooit met lege handen weg haha.
Wonen ook in de buurt, dus een bezoekje aan Obelink is anders ook zo gemaakt.
Nu met werken wel fijn een camping in de buurt, dat ik gewoon naar kantoor kan.
Camping zelf is top, dochter kan niet wachten om weer van de glijbanen te gaan :)

@deanderen... bizar hoor, die foto's van ondergelopen campings. Hoop dat nooit mee hoeven maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
aReaRe schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:57:
[...]

[Afbeelding]

Ik wilde je al taggen toen ik de vraag zag langskomen. Ik weet die foto's nog heel goed haha.

Wij hebben thuis niet zoveel regen gehad. We wonen ook omringt door het water (Amer/ Maas). Als die gaan overstromen zijn wij niet de enige met problemen :+. Dus dat onze straat blank staat gaan we vast nooit meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
We zijn op de terugweg. Net stond er een grote file bij Antwerpen, meer dan een uur vertraging. Geeft de navigatie ons een alternatieve route die slechts 20 minuten vertraging zou hebben. Alleen het bordje "situatie gewijzigd" hebben we ten onrechte genegeerd. Bord verboden voor +3,5t zijn we gewoon langsaf gereden (in die verkeerssituatie was dat de beste keuze). Gelukkig wel euro 6, milieuzone was geen probleem. Uiteindelijk hebben we midden in de avondspits de toeristische route dwars door centrum Antwerpen gedaan *O* Volgens mij zelfs langer dan gewoon een uur extra in de file staan, wel een mooier uitzicht.

De politie heeft ons genegeerd, hopelijk komen we weg met de +3,5t overtreding :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Antwerpen blijft een ding... Ik ook ooit de alternatieve route gevolgd van de Navi om de file heen. Ook dwars door Antwerpen en over vage industrie gebieden. Nooit meer xD uiteindelijk was het toen ook niet korter..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 15:25
Dan ben ik dus niet de enige die er in is getrapt.
Nee dan maar de drukke snelweg. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TgR_KILLER schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:32:
Antwerpen blijft een ding... Ik ook ooit de alternatieve route gevolgd van de Navi om de file heen. Ook dwars door Antwerpen en over vage industrie gebieden. Nooit meer xD uiteindelijk was het toen ook niet korter..
Antwerpen blijft zelfs solo (auto of bestelbus) een verzoeking :X

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Facebook groep Lander (caravan merk) weekend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdToddByRRUQaYEPGDDKxM45mpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcH0wQQa6UO0EUMmuCrHh550.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig nog lekker weer zo aan het einde van de dag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9J6Ct88897jyvzjn8IAYOFjeHvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TD8DZy5QQkK7wWwjAHApBEPN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:26:
Facebook groep Lander (caravan merk) weekend.
[Afbeelding]

Gelukkig nog lekker weer zo aan het einde van de dag.
[Afbeelding]
Geniet ervan, mooi weer en mooie caravans *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:19
Flipmo schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:40:
@aReaRe gelukkig al een jaar of 3 aan het camperen, ik hoop dat we inmiddels voorzien zijn.
Wonen ook in de buurt, dus een bezoekje aan Obelink is anders ook zo gemaakt.
Nu met werken wel fijn een camping in de buurt, dat ik gewoon naar kantoor kan.
Camping zelf is top, dochter kan niet wachten om weer van de glijbanen te gaan :)

@deanderen... bizar hoor, die foto's van ondergelopen campings. Hoop dat nooit mee hoeven maken.
Niet vergeten je flip-flops om te wisselen voor schoenen als je naar kantoor gaat. :+

Wij gaan volgende week donderdag ook naar De Twee Bruggen, we staan er met Hemelvaart en Pinksteren.
Nu staan we nog in Beerze, morgen weer inpakken en naar huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Flipmo schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:40:
Running gag op een caravan forum, ik ga naar O te W voor een fluitketel en ik kom terug met een nieuwe caravan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
aReaRe schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 22:42:
[...]

Running gag op een caravan forum, ik ga naar O te W voor een fluitketel en ik kom terug met een nieuwe caravan :P
Ik lees daar echt heel soms nog mee, maar moet mij altijd bedwingen om niet te reageren op sommige mensen xD.

Vooral op die mensen die gewoon echt om advies komen vragen qua kogeldruk enzo. En dan een paar van die forum opa's die altijd maar roepen 'ik doe altijd 100 KG dat werkt altijd goed!'... Ja leuk maar b.v. onze Rav4 mag maar 75 KG hebben... Gooi daar 100 KG op en er zou wat gebeuren kan je mooi fluiten naar je verzekering want je rijd een combi die niet legaal is xD. Nee, dat soort 'advies' kan ik niks mee. Schijnt op t camper forum nog erger te zijn dus daar helemaal al nooit rondgekeken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TgR_KILLER schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:27:
[...]

Ik lees daar echt heel soms nog mee, maar moet mij altijd bedwingen om niet te reageren op sommige mensen xD.

Vooral op die mensen die gewoon echt om advies komen vragen qua kogeldruk enzo. En dan een paar van die forum opa's die altijd maar roepen 'ik doe altijd 100 KG dat werkt altijd goed!'... Ja leuk maar b.v. onze Rav4 mag maar 75 KG hebben... Gooi daar 100 KG op en er zou wat gebeuren kan je mooi fluiten naar je verzekering want je rijd een combi die niet legaal is xD. Nee, dat soort 'advies' kan ik niks mee. Schijnt op t camper forum nog erger te zijn dus daar helemaal al nooit rondgekeken haha.
Gewoon op je gevoel weten wat goed is. De Clio Estate mocht 60kg op de kogel hebben (handleiding), de officiële Renault trekhaak met 75kg op het labeltje zat eronder en met 60 kg was de caravan instabiel, met 75 kg stabieler in het rijden.

Nu met de Mégane Estate is de kogeldruk een kleine 80kg.

Kijk naar de auto's waar sommige in rijden (Dodge Ram, Landrover Mercedes Vito) en je kan nagaan dat die beter 100kg kogeldruk kunnen hebben dan je middenklasser Mégane / Astra / Golf of jouw RAV4.

En die forum opa's , sommige zijn echt goed in hun adviezen, en sommige daar moet je gewoon de adviezen mijden.

Op het camper forum kijk ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:31
Wat gebruiken jullie om de caravan in de breedte te levelen? Onze shelter is met luifel vooral lang dus zijn we een beetje kieskeurig over waar we hem neerzetten. Ik had altijd 2 houten plankjes mee maar de caravan daar op krijgen is lastig (we hebben geen mover) en de hoogte is beperkt.

Ik zie zo'n luchtkussen wel als oplossing (emuk) of zo'n aluminium constructie van Milenco maar die lijkt mij vrij fors om mee te nemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
aReaRe schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:31:
[...]

Gewoon op je gevoel weten wat goed is. De Clio Estate mocht 60kg op de kogel hebben (handleiding), de officiële Renault trekhaak met 75kg op het labeltje zat eronder en met 60 kg was de caravan instabiel, met 75 kg stabieler in het rijden.

Nu met de Mégane Estate is de kogeldruk een kleine 80kg.

Kijk naar de auto's waar sommige in rijden (Dodge Ram, Landrover Mercedes Vito) en je kan nagaan dat die beter 100kg kogeldruk kunnen hebben dan je middenklasser Mégane / Astra / Golf of jouw RAV4.

En die forum opa's , sommige zijn echt goed in hun adviezen, en sommige daar moet je gewoon de adviezen mijden.

Op het camper forum kijk ik niet.
Na het delen van mijn ervaring met een Megane gaf mijn BE examinator letterlijk aan dat je beter met teveel kogeldruk (80-90) kan rijden dan met een instabiele combinatie. Uiteraard is het altijd afhankelijk van hoe je hem laad maar achter onze S Max doet diezelfde caravan niets. Enkel bij drempels herinnert die zich aan zijn aanwezigheid.

De Ram lesauto mocht trouwens 150 kg op de haak, echter ken ik geen caravans met meer dan 75 kg op de dissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
TheJVH schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 15:43:
Wat gebruiken jullie om de caravan in de breedte te levelen? Onze shelter is met luifel vooral lang dus zijn we een beetje kieskeurig over waar we hem neerzetten. Ik had altijd 2 houten plankjes mee maar de caravan daar op krijgen is lastig (we hebben geen mover) en de hoogte is beperkt.

Ik zie zo'n luchtkussen wel als oplossing (emuk) of zo'n aluminium constructie van Milenco maar die lijkt mij vrij fors om mee te nemen...
Wij staan meestal redelijk vlak en dan corrigeer ik minimaal met het neuswiel. Achterkant iets omhoog met het neuswiel, rechtsachter verder uitdraaien en achterkant weer omlaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:19

Ik gebruik zelf zo'n gele wig in combinatie met de mover.

Zonder mover kun je je caravan op zo'n wig rijden door een wiel te blokkeren met een keg en dan de caravan op de wig rijden door de caravan met de dissel te draaien.

Zo'n aluminium constructie van Milenco heb ik ook wel eens gezien. Hij werkt erg makkelijk, maar de pakmaat is wel een groot nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Ik stel de caravan met het neuswiel zoveel mogelijk waterpas, desnoods met de mover de caravan een wielkeg oprijden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zo, even doorwerken zodat we de buien voor waren maar we staan weer. :9B

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGvqOqQvVNBk1U43eRGYQRSnv3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxL1N7yMRo6JZNWYvsmIvETd.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
E&P heeft ook een caravan levelsysteem

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 22:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/afMJUcUMGed7GuT_abNRC6iTMIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JsOZBgUPVp4bgFvX1h382nVf.jpg?f=fotoalbum_large

Foto zonder commentaar vanaf de camping... ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiYfpeK0VJ4pe2934lvK64VtTRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rELIYn3sZme4iWezyYQucVbF.jpg?f=fotoalbum_large
Hihi. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online

Onder de combi-campers is de flat-jack best populair. Bijvoorbeeld met compressor op 12v van de auto en je bent gauw klaar. Eéntje is voldoende..

Ik gebruikte wiggen op de methode zoals @205Gutmann uitlegt, maar dat was vooral omdat we regelmatig beide kanten omhoog moesten brengen… (ivm uitklappen deksel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER

Wij hebben de Fiamma Level System Magnum, die hadden we met de caravan al en gebruiken die nu voor de camper. Maar zonder mover is alles wel lastig vrees ik.. tenzij je hem met de auto erop kan rijden. Zon lucht kussen is dan misschien betere optie, daar rij je hem gewoon plat op en kan hem dan oppompen.
pirke schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:23:
True, maar dat lijkt mij voor een kip shelter nogal een zware dure optie :+

[ Voor 11% gewijzigd door TgR_KILLER op 04-05-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:23:
En bedankt, ook @JanHenk :P

* aReaRe schuift https://www.dewitschijnde...2518w_L4me_EaAmhtEALw_wcB in mijn winkelmandje

Mijn caravan heeft een dwarsbed en met mijn hoofd lager dan mijn voeten is lastig slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

aReaRe schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:11:
[...]
Mijn caravan heeft een dwarsbed en met mijn hoofd lager dan mijn voeten is lastig slapen.
Ga je toch andersom in je bedje liggen? :P
Wij slapen ook in de breedte van onze caravan.
Trek de caravan gewoon met de auto op zo een gele wielkeg als de hoofdeinde kant lager is.
Deveon schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:35:
[...]
echter ken ik geen caravans met meer dan 75 kg op de dissel.
Onze Lander:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08Z6hJwPgdelpGaS_TB1KliAOFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SsvC659Ii0xsHnjnY4Iz4gAW.jpg?f=fotoalbum_large
Met dissel leeg in die foto bedoel ik geen fiets op de drager op de dissel.
Dat was de test, ik welke graag fietsen mee naar voorop is dat dus geen optie bij onze caravan.
Bij die weging lag ook de tent + stokken op het bed achterin de caravan.
Tijdens normaal gebruik liggen die in de auto.
Dus is het dissel gewicht nog wat hoger.
Onze BMW mag dacht ik 70kg hebben of zo?
Maar hangt niet overdreven door met dit gewicht op de dissel en het geheel rijd echt heel prettig en stabiel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eB6zytSUbdWwyOHpYv6xwAAC7sA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smrvWuQRTYMEg186Z1Y4z1Dj.jpg?f=fotoalbum_large

Caravan weegt overgings max 1050kg in totaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Vandaag trouwens lekker op pad geweest en een nieuwe matras aangemeten voor de Sunlight. Toen we de matrassen eruit haalden voelden we pas echt dat het 1. niks woog en 2. zo hard als beton was xD. Zelfs de Ikea toppers die op het matras liggen die halen weinig uit helaas. Dat werkte goed in de caravan, maar helaas heeft het in de camper alles behalve het gewenste effect.

Het betonnen polyether matras wordt dus vervangen door een medium koudschuim met soft toplaag.

Nog een paar weekjes wachten (ze zijn 2 weken dicht i.v.m. vakantie) maar dan komen begin juni de nieuwe matrassen. Mooi op tijd voor onze 2 weken trip in juni.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12
Vandaag voor het eerst onze nieuwe (tweedehands) vouwwagen opgezet op een camping 10 min van mijn huis.
We zouden gisteren al gaan, maar die dag viel letterlijk in het water. Dus dagje uitstel.

Prima zonnetje, rustig kunnen opzetten. Ik heb al 11 jaar niet meer gekampeerd, de drie kinderen (6,9 en 11 jaar) wilden graag, dus toch maar overstag. Zelfs de hond meegenomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/382wtpj1ype8vfzLXO8DxaKAY-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Rfs4cBd9QvcJaiKDzVdRZq8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet gelijk weer waarom ik dit niet meer deed: regen…… vanaf 19.00 uur flinke regen, alles gelijk een modderpoel en de rest van de nacht blijft het ook doorgaan. En dan is zo’n tent best klein….

Ik was er alweer helemaal klaar mee 😂. De jongste en de hond meegenomen en nu lekker thuis slapen. De rest gaat lekker door creperen op de camping. Ik zoek ze morgenochtend wel weer op. Hopelijk blijft het dan droog…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:37:
[...]

Kan , maar dan lig ik niet met mijn hoofd naast een raam wat ik lekker vind voor frisse lucht :>
Trek de caravan gewoon met de auto op zo een gele wielkeg als de hoofdeinde kant lager is.
Op aanraden van @JanHenk inmiddels zo'n FastFreddy gekocht bij Ome W uit Schijndel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@TgR_KILLER waar heb je de matrassen besteld?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GAIAjohan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWnAn7Cwc_YE9AM_t41of8L-7OY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g1S97hciE9roMMds1MxRKVKk.jpg?f=user_large

Vandaag opgehaald, hopelijk komend weekend even uitproberen.
CC Flexi comfort met boogluifel

Wagen rijdt erg mooi, super stabiel, verder bij 98kmh op de CC nog een verbruik van 5,1L/100km. Je merkt eigenlijk niet dat ie erachter zit.

[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 04-05-2024 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 10:39
GAIAjohan schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:32:
[Afbeelding]

Vandaag opgehaald, hopelijk komend weekend even uitproberen.
CC Flexi comfort met boogluifel

Wagen rijdt erg mooi, super stabiel, verder bij 98kmh op de CC nog een verbruik van 5,1L/100km. Je merkt eigenlijk niet dat ie erachter zit.
308 de heb ik ook 4 jaar gehad met de caravan en was een fijne trekauto (caravan van Max 1300 kg)

Overigens een tipje voor een minder doorhangende achterkant van de auto:
Hulpveren, maakt de combinatie nog lekkerder om mee te rijden. Ook houdt je meer speling tussen je dissel en de grond en zakt je auto minder door,
Dit is wel een ding bij de 308sw en goed te verhelpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Maandag levering.

Afbeeldingslocatie: https://www.dewitschijndel.nl/media/catalog/product/cache/b83b51d7f492da234e310dbc6ed067d1/_/1/_159376_990_01_1.jpg

Om de caravan horizontaal te krijgen :)

Flat-Jack Camper 2.0 nivelleringskussen 6000 kg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:37:
[...]

[...]

Onze Lander:
[Afbeelding]
Met dissel leeg in die foto bedoel ik geen fiets op de drager op de dissel.
Dat was de test, ik welke graag fietsen mee naar voorop is dat dus geen optie bij onze caravan.
Bij die weging lag ook de tent + stokken op het bed achterin de caravan.
Tijdens normaal gebruik liggen die in de auto.
Dus is het dissel gewicht nog wat hoger.
Onze BMW mag dacht ik 70kg hebben of zo?
Maar hangt niet overdreven door met dit gewicht op de dissel en het geheel rijd echt heel prettig en stabiel.
[Afbeelding]

Caravan weegt overgings max 1050kg in totaal.
De dissel heeft een maximale neusgewicht. De BE aanhanger mocht 150 kg op de kogel drukken, onze Kip van 1500 kg slechts 75 kg. Ken ook geen caravans met een hoger maximaal neusgewicht, uiteraard kan je wel makkelijk over de 100 kg gaan. Te hoge kogeldruk is bij ons eigenlijk altijd een ding, maar weiger ook stokken in het gangpad te leggen. Die wil ik thuis helemaal niet zien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
KnuCha schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:02:
[...]

308 de heb ik ook 4 jaar gehad met de caravan en was een fijne trekauto (caravan van Max 1300 kg)

Overigens een tipje voor een minder doorhangende achterkant van de auto:
Hulpveren, maakt de combinatie nog lekkerder om mee te rijden. Ook houdt je meer speling tussen je dissel en de grond en zakt je auto minder door,
Dit is wel een ding bij de 308sw en goed te verhelpen
Thanks voor de tip.
Deze mag trouwens 1500 trekken (2L HDI, 150pk/370Nm) (al lijkt me dat erg veel ivm vrij laag gewicht auto).

Qua doorhangen vandaag iig niks van gemerkt, ook niet in de woonwijk. Was er zelf wel wat bang voor ivm de verhalen en de lange achterkant. Heb ook eerlijk gezegd geen idee wat de kogeldruk was vandaag, immers, na demo was het gewoon naar huis rijden.

Misschien is die van mij deels al aangepast, of heeft ie sowieso andere veren ivm GT line-uitvoering. Mocht het een probleem worden, dan weet ik nu dat hulp veren het gaat oplossen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
pirke schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:19:
@TgR_KILLER waar heb je de matrassen besteld?
Qmatras in Nijkerk :) zijn enorm veel bedrijven die t doen als je beetje zoekt. Maar hier wel goed gevoel bij en kennissen met goede ervaringen daar.

Pagina: 1 ... 208 ... 248 Laatste